En Ard die een stapel papieren doormidden scheurtquote:
Mensen zijn dat over 48 dagen alweer vergeten hoor. De meesten in elk geval.quote:Op donderdag 26 januari 2017 16:38 schreef Braindead2000 het volgende:
Sowieso een win-win situatie. Beide partijen zullen zetels verliezen als ze Steur weer de hand boven het hoofd houden.
quote:Op donderdag 26 januari 2017 16:31 schreef Andromache het volgende:
Ik heb nog niet live kunnen kijken, alleen mee kunnen lezen met een liveblog. Maar wat ik tot nu toe daarin mis, is verontwaardiging over de niet bestaande scheiding in de VVD tussen wetgevende en uitvoerende macht. Dat is toch waar Van der Steur op aangesproken zou moeten worden? Of kun je daar geen geldig punt van maken en wordt het dús gegooid op onjuist informeren van de Kamer wat wel een stok is om mee te slaan op weg naar een motie van wantrouwen? Wie licht me even in?
Nee joh, de VVD heeft het hele verhaal al voor hem voorgekookt.quote:
Ik zit nog steeds te wachten op de teruggaven van het kwartje van Kok ... dus iets vergeten is er niet bij hier :-)quote:Op donderdag 26 januari 2017 16:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mensen zijn dat over 48 dagen alweer vergeten hoor. De meesten in elk geval.
Nou ja, voor het korte termijn-genot (de peilingen) is het het ook al waard.quote:Op donderdag 26 januari 2017 16:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mensen zijn dat over 48 dagen alweer vergeten hoor. De meesten in elk geval.
zondag nieuwe van mauries.quote:Op donderdag 26 januari 2017 16:40 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nou ja, voor het korte termijn-genot (de peilingen) is het het ook al waard.
Schorsingen zijn normaal bij lange debatten. Tussen vragen en beantwoording, tussen termijnen, lunch- of dinerschorsing, schorsing om te kunnen overleggen tussen de fracties of om moties op te stellen etc. Niks nieuws.quote:Op donderdag 26 januari 2017 16:38 schreef Geralt het volgende:
Zo. Dat kan alvast niet meer uitlekken. Ik scheur het godverdomme doormidden en de vergadering moet geschorst worden want dit gaat meteen in de papierversnipperaar nondeju!
Manmanman wat een vertoning.
VdSteur wordt geofferd zodat Rutte kan blijven als de premier die voor het eerst in lange tijd de 4 jaar volmaakt.quote:Op donderdag 26 januari 2017 16:39 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nee joh, de VVD heeft het hele verhaal al voor hem voorgekookt.
En ik op 1000 euro van Ruttequote:Op donderdag 26 januari 2017 16:40 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds te wachten op de teruggaven van het kwartje van Kok ... dus iets vergeten is er niet bij hier :-)
ja ect ect :-)quote:
Het kwartje was niet van Kok, en is al lang terug gegeven. Google maar. De 1000 euro van Rutte hebben de werkenden ook al gehad.quote:Op donderdag 26 januari 2017 16:40 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds te wachten op de teruggaven van het kwartje van Kok ... dus iets vergeten is er niet bij hier :-)
Het lijkt mij dat ze hem dan stilletjes terzijde hadden geschoven, in plaats van hem publiekelijk te vernederen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 16:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
VdSteur wordt geofferd zodat Rutte kan blijven als de premier die voor het eerst in lange tijd de 4 jaar volmaakt.
Hij zal worden geofferdquote:Op donderdag 26 januari 2017 16:46 schreef Friek_ het volgende:
Steurgod zal dit debat ook overleven. Let maar op.
Atm wordt hij nog even vetgemest.quote:
Nou daar ben ik nu niet van overtuigd. De PvdA heeft er veel bij te winnen om v/d Steur te laten vallenquote:Op donderdag 26 januari 2017 16:46 schreef Friek_ het volgende:
Steurgod zal dit debat ook overleven. Let maar op.
Ik denk dat jouw kristallen bol het wel aardig goed ziet.quote:Op donderdag 26 januari 2017 16:54 schreef Janneke141 het volgende:
De VVD+PvdA hebben sowieso nog maar 75 zetels over.
Alhoewel ik niet zeker weet hoeveel leden er aanwezig zijn op dit moment.
Mijn kristallen bol zegt dat Steur vertrekt en het kabinet blijft zitten.
Ja, het kabinet gaat hier niet over vallen. Van der Steur zal wel opstappen, en Dijkhoff wordt minister.quote:Op donderdag 26 januari 2017 16:54 schreef Janneke141 het volgende:
ach het blijven de zelfde oplichters dus er zal helaas niets veranderenquote:Op donderdag 26 januari 2017 16:55 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, het kabinet gaat hier niet over vallen. Van der Steur zal wel opstappen, en Dijkhoff wordt minister.
Die moet zich solidair stellenquote:Op donderdag 26 januari 2017 16:55 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, het kabinet gaat hier niet over vallen. Van der Steur zal wel opstappen, en Dijkhoff wordt minister.
Nee, na de antwoorden van van der steur en de tweede termijn Vd kamer wel.quote:Op donderdag 26 januari 2017 16:52 schreef Beatific het volgende:
Is er een schatting te maken van tot hoe laat dit debat ongeveer zal duren?
scherp zicht.quote:Op donderdag 26 januari 2017 16:54 schreef Janneke141 het volgende:
De VVD+PvdA hebben sowieso nog maar 75 zetels over.
Alhoewel ik niet zeker weet hoeveel leden er aanwezig zijn op dit moment.
Dat weet ik ook wel. Het ging me meer over dat moment net voor de schorsing waarop vd Steur opzichtig een stapeltje papieren doormidden scheurdequote:Op donderdag 26 januari 2017 16:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Schorsingen zijn normaal bij lange debatten. Tussen vragen en beantwoording, tussen termijnen, lunch- of dinerschorsing, schorsing om te kunnen overleggen tussen de fracties of om moties op te stellen etc. Niks nieuws.
Doet hij zijn eigen partij ook een plezier mee. Hoe verder zij moeten gaan om hem overeind te houden des te erger zal de imagoschade zijn die de partij daardoor oploopt (en dat kun je zo vlak voor de verkiezingen absoluut niet gebruiken).quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:11 schreef Zelfscanner het volgende:
3 woorden zijn genoeg.
ik stap op
Verwacht ik ook. Van der Steur lijkt me echt niet langer houdbaar. Al zo veel ellende met hem geweest. Aan de andere kant: erg dicht op de verkiezingen. ..quote:Op donderdag 26 januari 2017 16:55 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, die bokt dan ook op. De reden waarschijnlijk dat er weinig spannends gaat gebeuren.quote:Op donderdag 26 januari 2017 16:55 schreef freako het volgende:
[..]
Idem.quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:14 schreef Tagliano het volgende:
Ik vrees dat ik het eens moet zijn met het punt van Wilders, in essentie
Die vent heeft wat dat betreft ook maar een makkelijk leventje, zo zonder enige verplichting tot verantwoording.quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:14 schreef Tagliano het volgende:
Kun je ook gewoon op internet kijken. NPO Politiek bedoel ik.quote:Op donderdag 26 januari 2017 16:59 schreef Greys het volgende:
Vervolg alleen op NPO Politiek te zien?
Wat een haatquote:
Dat absoluut, al doet dat er niet echt aan af dat hij mijns inziens gelijk heeftquote:Op donderdag 26 januari 2017 17:16 schreef Euribob het volgende:
[..]
Die vent heeft wat dat betreft ook maar een makkelijk leventje, zo zonder enige verplichting tot verantwoording.
wat was dat punt? (kan het niet live volgen nu)quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:14 schreef Tagliano het volgende:
Van der Steur zegt dat alles aan de Kamer meegedeeld of medegedeeld had kunnen worden en dat de Kamer dus alles wist. Wilders brengt ertegenin dat het toch wel echt zo was dat de Kamer niet wist van die opmerkingen erbijquote:Op donderdag 26 januari 2017 17:16 schreef Murdera het volgende:
[..]
wat was dat punt? (kan het niet live volgen nu)
Het keek zo lekker op tvquote:Op donderdag 26 januari 2017 17:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kun je ook gewoon op internet kijken. NPO Politiek bedoel ik.
thnx!quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:17 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Van der Steur zegt dat alles aan de Kamer meegedeeld of medegedeeld had kunnen worden en dat de Kamer dus alles wist. Wilders brengt ertegenin dat het toch wel echt zo was dat de Kamer niet wist van die opmerkingen erbij
Jawel. Al kunnen ze hem on the spot wel weer benoemen.quote:
Dat zeg ik hier net ook : wilders is een kei in het feilloos aangeven wat er fout is gegaan en weet dat goed uit te buiten. Is ook niet moeilijk, aangezien politiek gaat om meerdere belangen, meerdere zienswijzen en meerdere intenties. Daar is altijd een gat in te schieten. Zou bij wilders zelf ook kunnen, maar hij maakt zichzelf ongrijpbaar. Ook knap, maar wel frustrerend voor zijn mede-politici.quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:16 schreef Euribob het volgende:
[..]
Die vent heeft wat dat betreft ook maar een makkelijk leventje, zo zonder enige verplichting tot verantwoording.
Hij heeft niks gezegd, had dat wel moeten doen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:19 schreef trein2000 het volgende:
Wat is het nu dan? Heeft hij het gezegd of had hij het moeten mededelen?
Ik ook.quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:21 schreef Tagliano het volgende:
Ik zit hier hardop te lachen om Art
VVD-stropdas (Van der Steur).quote:
hij heeft een fantastisch hoog peppie en kokkie gehalte altijdquote:Op donderdag 26 januari 2017 17:21 schreef Tagliano het volgende:
Ik zit hier hardop te lachen om Art
Weet ik, maakt 'em niet mooierquote:Op donderdag 26 januari 2017 17:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
VVD-stropdas (Van der Steur).
Ik zie Klaas niet (blijvend) gaan iig.quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:20 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jawel. Al kunnen ze hem on the spot wel weer benoemen.
Zijn dubbele kinquote:Op donderdag 26 januari 2017 17:23 schreef Murdera het volgende:
[..]
hij heeft een fantastisch hoog peppie en kokkie gehalte altijd
En daarom gaat Arie ook niet.quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie Klaas niet (blijvend) gaan iig.
Dijkhoff kan toch gewoon staatssecretaris blijven? Heeft wel een dikke gunfactor bij het volk opgebouwd.quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:23 schreef Ryon het volgende:
Mocht Van der Steur pleitte moeten:
Ik gok dat Dijkhoff zich solidair stelt, er geen nieuwe minister komt maar Plasterk als waarnemend minister optreed voor de komende paar maanden en Dijkhoff weer teruggevraagd wordt als Stas asielzaken en eventueel de meest belangrijke dossiers van Van der Steur erbij krijgt.
Iedereen tevreden.
Ardquote:
Nee, hij moet volgens de grondwettelijke verhoudingen eerst weg voordat hij weer terug mag. Theoretisch kan er met een ministerwisseling ook een nieuwe stas komen. Zal nu wel niet zo zijn.quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:26 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dijkhoff kan toch gewoon staatssecretaris blijven? Heeft wel een dikke gunfactor bij het volk opgebouwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |