abonnement Unibet Coolblue
pi_168277611
Al enige tijd is het mij opgevallen dat er op FOK geen echt verzamelaarstopic bestaat rondom retro consoles, games en eigenlijk alles wat daaraan gerelateerd is. Vandaar dus mijn poging om te kijken of er animo is om simpelweg te pimpen met jou verzameling, ogen uit te steken met dat ene koopje en om gewoon met mede-collecters te praten of zelfs tips uit te wisselen!

Ik ben 9 maanden geleden vader geworden van mijn zoon en heb ooit op Youtube een filmpje gezien van een vader die voor zijn zoon allerlei retro games had gekocht om die samen te doorlopen alvorens zijn zoon met de huidige generatie aan de slag mocht. Dit onder het mom dat hij moest leren waarderen waar games vandaan kwamen. Dit vond ik zo tof dat ik eigenlijk stomtoevallig begon met verzamelen door een PS1 te kopen met een aantal spelletjes.

Vanaf dat moment was eigenlijk het hek van de dam. Ik begon met het verzamelen van alles rondom de PS1 wat ik vroeger bezat en breidde dat steeds meer uit naar alles wat ik niet had maar destijds ohzo graag wilde. Denk aan de N64 met Mario64, een gameboy advance met DBZ enzovoort.

Ik begon rond rommelmarkten af te gaan en af en toe een kringloopwinkel te bezoeken en uiteindelijk heb ik nu een aardige verzameling met bijna alle retro consoles van mijn jeugdherinnering. NES, SNES, N64, Sega megadrive, Dreamcast, Ps1, 2,3 en 4. Aantal gameboys en veeeeel games.

Nu kom ik langzaam maar zeker denk ik ook op het punt dat ik vanuit nostalgisch oogpunt alles al wel heb verzameld maar door wil gaan. Misschien dat mensen nog goede tips hebben? Ik ben iig benieuwd naar jullie verzamelingen en verhalen. Wat is jou price possession? Best buy?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168278152
Een half jaar geleden heb ik Terranigma op marktplaats gekocht voor 20 Euro.
Best day of my life.
pi_168278564
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 21:23 schreef SarCastro het volgende:
Een half jaar geleden heb ik Terranigma op marktplaats gekocht voor 20 Euro.
Best day of my life.
Woow die is wel lekker idd. Boxed of alleen cartridge?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168278766
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 21:35 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Woow die is wel lekker idd. Boxed of alleen cartridge?
Alleen de cartridge.
Als hij boxed was dan had ik hem er gelijk weer opgezet.
Normaal koop ik nooit games op marktplaats.
  donderdag 19 januari 2017 @ 22:09:16 #5
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_168279694
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 21:09 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Ik begon rond rommelmarkten af te gaan en af en toe een kringloopwinkel te bezoeken
Herkenbaar, heb mijn halve schuur vol staan met Commodore troep en dozen vol spelletjes.
pi_168285971
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 21:40 schreef SarCastro het volgende:

[..]

Alleen de cartridge.
Als hij boxed was dan had ik hem er gelijk weer opgezet.
Normaal koop ik nooit games op marktplaats.
Verzamel je verder veel games enzo dan? Btw cartridge is nog steeds een super deal imho.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168285977
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:09 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Herkenbaar, heb mijn halve schuur vol staan met Commodore troep en dozen vol spelletjes.
:D met welk doel dan? Uiteindelijk een gamekamer oid?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168287685
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 08:13 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Verzamel je verder veel games enzo dan? Btw cartridge is nog steeds een super deal imho.
Ik koop eigenlijk alleen games die ik ken van vroeger. Of games waar ik vroeger nooit aan toe gekomen gen en die ik graag wil spelen.
Meestal koop ik ze op rommelmarkten.
Ik heb thuis een vitrinekast staan met mijn nes, snes, n64 , gamecube en diverse gameboys en ds.
Af en toe mag er eens een console uit en daar speel ik dan op.
In de zomer speel ik het meest buiten onder de veranda. Op een oude tv. Dat is beter voor de graphics.
Vorige week voor de eerste keer de hadouken gehaald in megaman x, terwijl ik die game al heb vanaf dat hij uitkomt.
Zo leer ik iedere keer wat nieuws.
pi_168292472
Ik verzamel games digitaal :P
Conscience do cost.
pi_168295102
Ik heb 300 Steam games en ben helemaal voor digitaal en cloud (want dat scheelt een enorme hoop ruimte en andere shit), maar als ik af en toe in m'n kast kijk en zie de metal box van Quake 3 for Linux weer, dan doe ik die toch niet weg om één of andere reden :)

M'n kids oude games leren spelen is verrektes moeilijk in deze tijd van tablets en smartphones. Maar dansen en bewegen op de Nintendo Wii en Mario Party 5 op de GameCube vinden ze heel erg leuk.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 20 januari 2017 @ 17:35:24 #11
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_168297178
Op m'n zolder staat een NES, SNES, Dreamcast, Gamecube, PS1, PS2, PS3 en een Wii U(PS4 staat beneden). Een gameroom terwijl ik eigenlijk nooit meer erop speel. Maar ik heb de ruimte over dus ik vind het wel leuk om te hebben.

Af en toe heb ik een gekke bui en koop ik voor 100/200 euro allemaal classic spellen die ik ken uit m'n jeugd. Maar de laatste tijd koop ik bijna niet meer omdat de makers allemaal goedkopere opties aanbieden. Virtual Console op de Wii U bijvoorbeeld. Je kan op The Legend Of Zelda A Link To The Past bijvoorbeeld op marktplaats kopen voor ruim ¤ 100,-, terwijl je hetzelfde spel kan kopen voor ¤ 6,-- op Virtual Console. En dan heb ik het nog niet eens over 'piraten'.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 17:40:34 #12
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_168297361
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 21:09 schreef Mike-The-Situation het volgende:

Ik ben 9 maanden geleden vader geworden van mijn zoon en heb ooit op Youtube een filmpje gezien van een vader die voor zijn zoon allerlei retro games had gekocht om die samen te doorlopen alvorens zijn zoon met de huidige generatie aan de slag mocht. Dit onder het mom dat hij moest leren waarderen waar games vandaan kwamen. Dit vond ik zo tof dat ik eigenlijk stomtoevallig begon met verzamelen door een PS1 te kopen met een aantal spelletjes.

Met alle respect, maar wat een vreemde gedachtegang(vind ik ;) ). Jouw kinderen hebben de luxe dat ze in een wereld komen te leven waar je fantastische games kan spelen. Soms zelfs met VR of met bewegende controllers. Waarom zouden ze dan een grafisch lelijke game als Syphon Filter spelen? Laat ze lekker het nieuwste spelen. Wij vinden het alleen leuk vanwege de nostalgie.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_168337511
TS laat weinig weten over zijn eigen verzameling.
Wat is jouw price possesion?
Ik ben zelf erg blij met mijn snes game genie.
Vorig jaar zag k nog een ps1 met een pro action replay kaart achterin voor 25 euro. Te lang getwijfeld of ik die zou kopen en ik was uiteindelijk te laat.
Shit happens.
pi_168343585
Mijn moeder heeft mijn SNES met Super Metroid, Mega-Man X en X-2 weggegooid. ;(
Uiteindelijk in België een SNES gevonden. 105 euro met 8 games. Gebeld en meteen langsgereden. Daargekomen zag ik Zelda, origineel Nederlands, compleet in de doos liggen. Volledig boxed SNES ook nog. Echter meldde mijnheer me dat de SNES het niet meer deed. Ik aangegeven dat het me daar eigenlijk om te doen was. 50 euro geboden en dat was akkoord. Thuisgekomen deed de SNES het gewoon. Super Mario's en Mario Kart zaten er bij. Super Metroid, Mega Man X en Secret of Mana goedkoop kunnen kopen. Alles boxed. Set is inmiddels geld waard. :)
pi_168345190
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:55 schreef SarCastro het volgende:
TS laat weinig weten over zijn eigen verzameling.
Wat is jouw price possesion?
Ik ben zelf erg blij met mijn snes game genie.
Vorig jaar zag k nog een ps1 met een pro action replay kaart achterin voor 25 euro. Te lang getwijfeld of ik die zou kopen en ik was uiteindelijk te laat.
Shit happens.
Ik ben net verhuist van een heeeel klein flatje naar een ruimere woning waarbij in de zolder heb geclaimed om een gamekamer /museum te maken dus foto's volgen zodra die af is!

Verder heb ik afgelopen jaar een NES, SNES, 3 N64, Sega megadrive, Dreamcast, paar gameboys, PS 1 tm 4 en een hele hoop games voor alle consoles!

Mijn beste koop in een tweedehandswinkel was denk ik een complete N64 plus Banjo Kazooie en Mario 64 voor 12.50 :D Vorige week overigens een N64, PS1 en DSlite voor 30 euro gekocht bij een kringloopwinkel. Consoles waren helemaal kaal btw!

Toevallig vandaag nog even bij een rommelmarkt net over de grens geweest en voor de DS Metroid Prime hunters, the Sims Huisdieren en Fifa 09 voor 8 euro! Stond ook nog een roze ps2 slim in box voor 30 euro maar vond ik iets te duur!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168345212
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 17:35 schreef satecl het volgende:
Op m'n zolder staat een NES, SNES, Dreamcast, Gamecube, PS1, PS2, PS3 en een Wii U(PS4 staat beneden). Een gameroom terwijl ik eigenlijk nooit meer erop speel. Maar ik heb de ruimte over dus ik vind het wel leuk om te hebben.

Af en toe heb ik een gekke bui en koop ik voor 100/200 euro allemaal classic spellen die ik ken uit m'n jeugd. Maar de laatste tijd koop ik bijna niet meer omdat de makers allemaal goedkopere opties aanbieden. Virtual Console op de Wii U bijvoorbeeld. Je kan op The Legend Of Zelda A Link To The Past bijvoorbeeld op marktplaats kopen voor ruim ¤ 100,-, terwijl je hetzelfde spel kan kopen voor ¤ 6,-- op Virtual Console. En dan heb ik het nog niet eens over 'piraten'.
Sowieso een toffe collectie hoor! Heb je nog een doel ofzo? Iets wat je perse moet hebben? En fotos uiteraard!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168345243
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 17:40 schreef satecl het volgende:

[..]

Met alle respect, maar wat een vreemde gedachtegang(vind ik ;) ). Jouw kinderen hebben de luxe dat ze in een wereld komen te leven waar je fantastische games kan spelen. Soms zelfs met VR of met bewegende controllers. Waarom zouden ze dan een grafisch lelijke game als Syphon Filter spelen? Laat ze lekker het nieuwste spelen. Wij vinden het alleen leuk vanwege de nostalgie.
Nou is Syphon Filter een ontzettend tof spel maar ik denk eerder aan Sonic, Mario, MGS etc. Maargoed, wie weet vind ie het niks aan! :D
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168345354
Als je rpg's leuk vind, raad ik je aan om een Amerikaanse Snes te kopen. Veel meer (goede) games.
ROBODEMONS..................|:(
pi_168345390
Ik heb:
PS1, PS3, Xbox, PSP,GBA,vita,DS.

Binnenkort PS2, gamecube en een snes kopen.
pi_168345577
quote:
12s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:27 schreef Morrigan het volgende:
Als je rpg's leuk vind, raad ik je aan om een Amerikaanse Snes te kopen. Veel meer (goede) games.
Behalve Terranigma, die is nooit in de VS uitgekomen.
pi_168346269
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:29 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ik heb:
PS1, PS3, Xbox, PSP,GBA,vita,DS.

Binnenkort PS2, gamecube en een snes kopen.
FF een tip, zodra je een goed geprijsde Snes ziet moet je hem oppikken. Over het algemeen stijgen die prijzen nog altijd.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168346282
Heb net alles verkocht. Kleine duizend Ps2 games, Sega etc etc. Nu weer verder met de bluray verzameling :P
pi_168346318
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:59 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

FF een tip, zodra je een goed geprijsde Snes ziet moet je hem oppikken. Over het algemeen stijgen die prijzen nog altijd.
Is 40 euro goedkoop? :P
pi_168346356
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:59 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

FF een tip, zodra je een goed geprijsde Snes ziet moet je hem oppikken. Over het algemeen stijgen die prijzen nog altijd.
Ze stijgen helemaal niet. Destijds waren die dingen 300-400 gulden en nu minder dan 100 euro ;)
pi_168346409
Ik heb BTW de PS1 gekocht voor 14 euro met spyro en Bomberman. (En nog wat games).
pi_168346431
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:05 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ik heb BTW de PS1 gekocht voor 14 euro met spyro en Bomberman. (En nog wat games).
Ik heb nog een slim staan met spellen etc maar die mag ook weg :P
pi_168346463
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:05 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik heb nog een slim staan met spellen etc maar die mag ook weg :P
Welke spellen? Heb wel belang bij Japanse games. :P
pi_168346482
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:06 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Welke spellen? Heb wel belang bij Japanse games. :P
Mwa wat standaard meuk. Heb van PS2 1.000 games in 1 keer aan iemand verkocht. Hele Billy kast vol. Daar zat zeldzaam spul tussen :P
pi_168346579
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:07 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Mwa wat standaard meuk. Heb van PS2 1.000 games in 1 keer aan iemand verkocht. Hele Billy kast vol. Daar zat zeldzaam spul tussen :P
Je kon het beter apart verkopen. _O-

Ik bedoel BTW wel pal versie hoor. Ik zoek nog Digimon, Dragonball,Final fantasy etc je weet wel dat soort meuk.
pi_168346601
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:09 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Je kon het beter apart verkopen. _O-

Ik bedoel BTW wel pal versie hoor. Ik zoek nog Digimon, Dragonball,Final fantasy etc je weet wel dat soort meuk.
Apart duurt veel te lang ouwe reus. Ga geen 100 pakjes versturen. De beste man kwam gewoon met paar dozen en contant aftikken :P
pi_168346618
quote:
12s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:27 schreef Morrigan het volgende:
Als je rpg's leuk vind, raad ik je aan om een Amerikaanse Snes te kopen. Veel meer (goede) games.
Via Ebay? Heb ik echt totaal geen ervaring mee, zijn de importkosten hoog?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168346631
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:10 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Via Ebay? Heb ik echt totaal geen ervaring mee, zijn de importkosten hoog?
Filteren op verzendkosten ;) Amazon ook prima.
pi_168346639
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:01 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Is 40 euro goedkoop? :P
Ja daar zou ik hem sowieso voor meenemen, compleet met kabels en joystick?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168346655
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ze stijgen helemaal niet. Destijds waren die dingen 300-400 gulden en nu minder dan 100 euro ;)
Ok ok :P
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168346671
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:11 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ok ok :P
Wel de speciale uitvoeringen natuurlijk zoals een boxed N64 Pikachu
pi_168346674
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:05 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ik heb BTW de PS1 gekocht voor 14 euro met spyro en Bomberman. (En nog wat games).
Lekkere deal! Compleet met kabels en joystick?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168346689
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:00 schreef Poepz0r het volgende:
Heb net alles verkocht. Kleine duizend Ps2 games, Sega etc etc. Nu weer verder met de bluray verzameling :P
Jammet man! Waarom dan? Klaar met games ofzo?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168346715
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:12 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Jammet man! Waarom dan? Klaar met games ofzo?
Ja man. Sega ook verkocht alles. Gamen doe ik wel (pc vooral) maar het punt met games verzamelen is dat je ook alles wilt spelen. Blurays geeft mij meer voldoening en daar zit ook veel geld in (veel zeldzaam spul etc).
pi_168346729
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:12 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Lekkere deal! Compleet met kabels en joystick?
Ja met alles erbij, zelfs de nieuwere controller
pi_168346746
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:11 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ja daar zou ik hem sowieso voor meenemen, compleet met kabels en joystick?
Ja alles erbij alleen een beetje geel.
pi_168346748
Er zijn ook van die gasten die alles verzamelen zoals een Dr Retro of MetalJesusRocks op Youtube maar amper 1% spelen :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_168346779
Oh ja als iemand een kapotte GBA SP heeft moet je me dmen. Ik ga mijn GBA modden. :P
pi_168346803
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:15 schreef Poepz0r het volgende:
Er zijn ook van die gasten die alles verzamelen zoals een Dr Retro of MetalJesusRocks op Youtube maar amper 1% spelen :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Ik speel ze meestal niet uit. (Behalve rpgs.) :P
Ik kijk weleens metaljesusrocks, leuke channel.
pi_168346842
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:13 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja man. Sega ook verkocht alles. Gamen doe ik wel (pc vooral) maar het punt met games verzamelen is dat je ook alles wilt spelen. Blurays geeft mij meer voldoening en daar zit ook veel geld in (veel zeldzaam spul etc).
Films of Xbox one/PS4 games?
pi_168347074
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:18 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Films of Xbox one/PS4 games?
Films/Series/Tekenfilms
pi_168347340
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:15 schreef Poepz0r het volgende:
Er zijn ook van die gasten die alles verzamelen zoals een Dr Retro of MetalJesusRocks op Youtube maar amper 1% spelen :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
En als je opzoek bent naar verborgen parels, geven die lui ook altijd dezelfde tips. :')
ROBODEMONS..................|:(
pi_168347374
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:32 schreef Morrigan het volgende:

[..]

En als je opzoek bent naar verborgen parels, geven die lui ook altijd dezelfde tips. :')
Iemand als Dr Retro is gewoon een opkoper. Heeft ook banden met die winkel Magic Buttons ofzoiets. MetalJesus is een aardige vent, maar je kan goed merken dat hij wat ''gifts'' totaal niet erg vind etc etc. Vrij obvious allemaal.
pi_168347825
Die tips zijn ook altijd hetzelfde toch? Kom vroeg naar rommelmarkten, ga wekelijks langs kringloopwinkels enzo.

Ik ken btw een zaak in Enschede die nog 4 a 5 PSones heeft staan. Totaal kaal en sommige klepjes doen het niet maar wellicht voor de hobbyist interessant?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168347856
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:53 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Die tips zijn ook altijd hetzelfde toch? Kom vroeg naar rommelmarkten, ga wekelijks langs kringloopwinkels enzo.

Ik ken btw een zaak in Enschede die nog 4 a 5 PSones heeft staan. Totaal kaal en sommige klepjes doen het niet maar wellicht voor de hobbyist interessant?
Welke games? Ik ga volgende week namelijk naar Enschede. :P
pi_168351656
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:54 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Welke games? Ik ga volgende week namelijk naar Enschede. :P
Alleen de consoles, games heeft ie niet of nauwelijks! Verder als je tijd over hebt moet ke echt even langs Jouw marktkraam gaan aan de Haaksbergerstraat, daar willen ze ook nog wel eens consoles en games neerleggen in de kraampjes!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168400655
Zelf een bescheiden retro-speler. Ik heb veel te weinig tijd om te spelen dus enkel de klassiekers haal ik.
Mijn consoles: Sega Master System, Sega Mega Drive, Xbox, Xbox 360, NES Mini Classic, Nintendo Wii en Sony PSP.
Vooral een voorliefde voor de oude Sega. Gamecube spellen speel ik ook graag maar dat doe ik met de Wii. Controllers gekocht en een memory card en werkt perfect. Ik heb al genoeg consoles staan. Op de PSP staan vooral de Sega spellen die ik dan onderweg kan spelen.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 25 januari 2017 @ 09:39:05 #52
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_168412857
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:21 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Sowieso een toffe collectie hoor! Heb je nog een doel ofzo? Iets wat je perse moet hebben? En fotos uiteraard!
Nee totaal geen doel. Ik vind het gewoon chill dat ik op een vrije dag(eens per maand) lekker op zolder kan chillen door middel van het kijken van voetbal en games spelen. Het heeft vooral met m'n jeugd te maken dat ik soms zomaar een opvlieging krijg en zomaar weer games koop. Ik speel er eigenlijk weinig op. Vooral op de PS4, maar die staat beneden :P

Foto's volgen later.

quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:22 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Nou is Syphon Filter een ontzettend tof spel maar ik denk eerder aan Sonic, Mario, MGS etc. Maargoed, wie weet vind ie het niks aan! :D
Ja Syphon Filter en bijvoorbeeld Fighting Force/Super Mario 3/Mario Kart/Resident Evil2/GTA1 komen uit mijn jeugd. Maar ik moest er niet aan denken dat ik van m'n ouders eerst spellen op de Atari moest spelen ;) Ieder kind groeit op met z'n eigen generatie games.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_168424780
Voor de collecters onder ons die of uit Twente komen of bereid zijn om een stukkie te rijden is er aanstaand weekend bij Go planet een vrij grote indoorrommelmarkt. Vaak vind ik daar wel leuke spullen varierend van consoles tot games!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168508841
Nou, het was werkelijk geweldig. Welgeteld 1 game gescoord en dat is....... London racer2 voor de PSOne voor ¤1.50 :D
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168718544
Dit weekend een Playstation 2 op de kop kunnen tikken met wat spellen:

Avatar: De Legende van Aang - De Brandende Aarde
Baas in Eigen Bos
Beyond Good and Evil
Brother in Arms: Earned in Blood
Buzz: The Pop Quiz (incl. 4 buzzers)
Call of Duty 3
Crash Bandicoot: The Warth of Cortex
Disney Think Fast
Donald Duck: Quack Attack
Enter The Matrix
Fifa 12
Fighting Fury
Ghostrider
God of War
Godfather
Grand Theft Auto: Vice City
Grand Theft Auto: Vice City Stories
Grand Theft Auto: San Andreas
Harry Potter en de Vuurbeker
Jak & Daxter
Jak 3
Kingdom Hearts
Kingdom Hearts 2
Matrix: Path of Neo
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Midway Arcade Treasures 3
Need For Speed Underground 2
Prince of Persia: The Sand of Time
Ratchet & Clank
SAS Anti-Terror Force
Sims 2
Sphinx and the Cursed Mummy
Tekken 4
Thrillville: Off the Rails

Voor die paar tientjes kan ik weer weken vooruit :D _O_
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_168719793
Mooi pakket hoor! Hoeveel heb je er totaal voor betaald?

Edit: toevallig twee dagen geleden mijn ps2 naar beneden gehaald met alle games. Eens kijken of ik een foto kan plaatsen zo!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168820779
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 20:44 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Mooi pakket hoor! Hoeveel heb je er totaal voor betaald?

Edit: toevallig twee dagen geleden mijn ps2 naar beneden gehaald met alle games. Eens kijken of ik een foto kan plaatsen zo!
Helaas werkte het spel Kingdom Hearts 2 niet :'(
Ik heb 25 euro voor de set betaald. Het is een Phat met 3 controllers en geheugen kaartjes.
Er waren in de buurt genoeg sets voor 15 euro te krijgen maar daar zat Kingdom Hearts, Vice City en Vice City Stories niet bij. En ik heb ze voor deze spellen gekocht. Stories speel ik wel eens op mijn PSP maar ik speel liever op mijn tv en daarom niet uitgespeeld. Ben totaal geen console verzamelaar maar ben een echte GTA speler. Verslaafd sinds de MSDOS versie :D
En toen ik zag hoe goedkoop hij was, was mijn vrouw ook over gehaald. Die wilde altijd Kingdom Hearts spelen maar mocht vroeger geen console hebben. Als het een blijvertje zal zijn, zal nog blijken. Nu nog wat oude PSX spellen proberen te krijgen ^O^
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_168940211
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:29 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ik heb:
PS1, PS3, Xbox, PSP,GBA,vita,DS.

Binnenkort PS2, gamecube en een snes kopen.
Jeetje, en dan sla je het allemaal op of gebruik je het? En wat als je er klaar mee bent of er op uitgekeken bent? Verkopen of schoonmaken en op een plank neerzetten?
pi_168986888
Even kijken:

NES, SNES, Megadrive, DreamCast, Playstation Portable, GB classic, GB Color, GBA, GBA SP, GBA Micro, Nintendo DS, Nintendo DS lite, Gamecube, Wii, Nintendo 64, Playstation 2, Xbox classic en Xbox 360 (of is dat nog geen retro? :-) )

Te weinig ruimte en te weinig tijd om te spelen. Dus meeste retro games doe ik via Coinops op de xbox classic met mijn zoontje of heel soms op de Wii maar dan voornamelijk Wii Sports.
pi_169004629
Vandaag voor 50 Euro een snes convertor en een double pro fighter gekocht.
  donderdag 9 maart 2017 @ 08:25:25 #61
134538 chansadres
Black & White
pi_169387134
Vandaag goedkoop op de kop kunnen tikken voor de Gameboy:
Super Marioland / Warioland / Double Dragon

Jammer genoeg is 10 jaar geleden mijn Gameboy zelf overleden dus die moet ik maar eens gaan vervangen :')
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 19 april 2017 @ 22:54:34 #62
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_170343780
Psp, Vita, snes, gameboy pocket in bezit. Sinds kort ook een GameCube, speciaal
Gekocht voor resident evil 4 en Mario sunshine
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
  dinsdag 25 april 2017 @ 23:30:58 #63
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_170490090
Inmiddels ook een boxed ps2 mini aangeschaft. Daarnaast Cold fear met bully aangeschaft. Cold fear is toch wel de hidden gem
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
  woensdag 26 april 2017 @ 17:33:36 #64
134538 chansadres
Black & White
pi_170503406
Gisteren was ik op Marktplaats aan het rondneuzen en zag ik een defecte Megadrive 2 staan voor een paar euro. Hij had deze aangeschaft maar kon zijn spellen er niet in. Ik heb hem meegenomen om hem zuiver te maken. Er zaten twee controllers bij en eentje van mij was een beetje defect dus een goedkope vervanger. Toen ik thuis kwam hem meteen uit de doos gehaald. Eerst zelf proberen maar inderdaad de cartridge paste niet. Ik door de gleuf spieken. Eh, dat hoort niet erin te zitten. Het zou toch niet. Jawel hoor, andere cartridge gepast en Mario speelde als een zonnetje. Het was een Famiclone in de behuizing van een Megadrive 2. Ik had toevallig eens het spelletje voor de heb gekocht maar nu heb ik een console om hem op te spelen 8-)
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zondag 18 juni 2017 @ 08:21:39 #65
134538 chansadres
Black & White
pi_171765548
Voor een paar euro twee topspellen voor de originele X-Box geregeld. Crimson Skies en TimeSplitters Future Perfect. Gisteren kwamen ze binnen. Zitten ze beide nog in de factory seal. Nu vind ik het bijna zonde om ze open te maken :')

Mijn verzameling is ook fijn gegroeid. Door een paar meevallers op Marktplaats, een mooie collectie van consoles kunnen opbouwen. Zo heb ik voor 100 euro een PS3 met 60 games gekocht. Hier vond ik een stuk of 20 de moeite waard. De overige 40 bij de GameMania gedropt voor 160 euro :D En het geld wat ik over hield, heb ik weer wat ps3 spellen kunnen halen.

Mijn huidige verzameling: X-Box, X-Box 360, X-Box One, Nes Classic Mini, Super Nintendo, Wii, WiiU, Gameboy Color. Gameboy Advance, Master System, Mega Drive, Playstation 2, Playstation 3, PSP en nog een Famiclone. De Wii gebruik ik eigenlijk alleen voor GameCube spellen op te spelen want de WiiU gebruiken we voor Wii spellen. De PS3 dient ook voor PS1 spellen af te spelen. Scheelt toch twee consoles :D Al blijf ik mezelf een bescheiden gamer noemen. Volledige collecties zul je hier niet aantreffen maar wel minimaal 10 spellen per console en cartridge only is goed genoeg.

[ Bericht 63% gewijzigd door chansadres op 18-06-2017 08:38:26 ]
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_176530342
Al een tijd niet meer gepost hier maar alsnog is het verzamelen voor mij mijn hobby!

Recente aanwinsten van rommelmarkten zijn:

- Gameboy advance tribal, 20 euro!
- Complete werkende SNES voor 30 euro met twee controllers.
- PS1 voor 5 euro werkend :D.
- PS3 voor 10 euro (!!!) werkend. Weliswaar geen retro maar toch voor de verzameling erg tof.

Afgelopen week overigens in Amsterdam geweest langs een paar kringloopwinkels maar dat was geen succes. Geen enkele game gevonden of uberhaubt ook maar iets wat lijkt op iets game gerelateerds. In het oosten des lands daarentegen kom je vrijwel elke trip naar een kringloopwinkel wel iets goeds tegen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_176533125
PS3 is ook zowat retro joh :D mooie vondsten :Y
Zelf wat kringloopwinkels leeggekocht en nu letterlijk honderden pc spellen op CD/dvd. O.a. Crysis, Diablo 1 en 2 GTA Sa en vandaag weer eens COD WAW singleplayer opgestart.
blablablabla
pi_176535538
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 23:49 schreef Elan het volgende:
PS3 is ook zowat retro joh :D mooie vondsten :Y
Zelf wat kringloopwinkels leeggekocht en nu letterlijk honderden pc spellen op CD/dvd. O.a. Crysis, Diablo 1 en 2 GTA Sa en vandaag weer eens COD WAW singleplayer opgestart.
Nice, zit je voornamelijk in de regio Rotterdam? Hoe zijn de kringloopwinkels daar? Mijn ervaring is dat kringloopwinkels echt enorm duur zijn in het westen maar heb dus geen idee hoe dat zit met games.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_176535614
Ik vond little computer people voor 10 cent :7

Wilde er op stampen en roepen IK HEB HEM TOCH GEKOCHT! Maar toch maar in de kast gelegd voor de dag dat ik een C64 koop :D

Verder NES, SNES, 64, Wii, gameboy DS, dreamcast...

Ik vind dit derhalve een leuk topic O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_176538704
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:01 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Al een tijd niet meer gepost hier maar alsnog is het verzamelen voor mij mijn hobby!

Recente aanwinsten van rommelmarkten zijn:

- Gameboy advance tribal, 20 euro!
- Complete werkende SNES voor 30 euro met twee controllers.
- PS1 voor 5 euro werkend :D.
- PS3 voor 10 euro (!!!) werkend. Weliswaar geen retro maar toch voor de verzameling erg tof.

Afgelopen week overigens in Amsterdam geweest langs een paar kringloopwinkels maar dat was geen succes. Geen enkele game gevonden of uberhaubt ook maar iets wat lijkt op iets game gerelateerds. In het oosten des lands daarentegen kom je vrijwel elke trip naar een kringloopwinkel wel iets goeds tegen.
Mooie vondsten! Die vind ik niet in Apeldoorn en omgeving. ;(
pi_176538724
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 07:53 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Nice, zit je voornamelijk in de regio Rotterdam? Hoe zijn de kringloopwinkels daar? Mijn ervaring is dat kringloopwinkels echt enorm duur zijn in het westen maar heb dus geen idee hoe dat zit met games.
Midden, Gooi/Utrecht Maar overal waar ik kom check ik wel even de kringloopwinkels of er nog mooie games liggen. In Rotterdam Oost/Capelle zitten een paar grote waar je leuk kunt scoren.
De grote ketens zoals Rataplan en Het Goed zijn over het algemeen eerder geneigd hogere prijzen te hanteren of games apart te prijzen. Merk de laatste tijd dat PSX, PS2 en Xbox 360 games amper nog te krijgen zijn en ook vaak apart geprijsd worden voor 5 of 10 euro waar ze vroeger een eurootje kostten .

Pc-games boeit werkelijk niemand dus daar liggen er honderden van en rekenen ze de prijs van een dvd voor 0,50 cent of 1 euro. Over het algemeen werken de cd-keys ook nog gewoon dus je bent dan goedkoper uit dan als je ze via Steam koopt :P . Oudere DOS-games zijn over het algemeen nog goed te krijgen( liggen vaak tussen de cd's :') ) en vaak reuze interessant omdat er tal van obscure titels tussen zitten die de moeite van het spelen best waard zijn.
Met een beetje mazzel scoor je er voor een tientje een oude Pentium 1 of 486 bij en dan kun je aan de slag. Ook oude hardware zoals soundblasters en videokaarten kun je goed krijgen. Voodoo FX kaarten en Soundblaster kaarten betaal je meestal geen drol voor omdat mensen geen idee hebben wat het is dus een stukje hardware is zo gekocht.

NES Sega en SNES zul je niet snel meer vinden, die worden of gelijk weggekocht of zijn apart en vaak retail geprijsd. Laatste 2 jaar heb ik zeker 50 verschillende winkels bezocht en ben ik ze nergens tegengekomen tenzij in een vitrine apart geprijsd (vaak nog heel duur ook).
Mijn beste vondst deze zomer was deze game, letterlijk 1 eurootje voor betaald PAL UK en compleet met boekje _O_



[ Bericht 4% gewijzigd door Elan op 16-01-2018 11:26:11 ]
blablablabla
pi_176539288
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:01 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Al een tijd niet meer gepost hier maar alsnog is het verzamelen voor mij mijn hobby!

Recente aanwinsten van rommelmarkten zijn:

- Gameboy advance tribal, 20 euro!

In het oosten des lands daarentegen kom je vrijwel elke trip naar een kringloopwinkel wel iets goeds tegen.
Cool een AGS-001 of AGS-101?

Kringlopen in het oosten van het land loop ik geregeld langs en qua retrogaming, nog nooit wat gevonden wat de moeite was.
pi_176539986
Vorige week een Wii gehaald voor 10 euro. Meteen wat Sega spellen opgezet. :D
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_176540150
Al een aantal jaar niet echt actief meer aan het verzamelen maar er slingert nog altijd een leuke verzameling consoles in mijn huis rond. PS1, PS2 (2maal), PS3, Megadrive, Dreamcast, NES, Wii, WiiU, Gameboy advance, DS, PSP. Helaas zit het meeste in dozen. Iets met gezin enzo :)
pi_176571733
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:19 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Mooie vondsten! Die vind ik niet in Apeldoorn en omgeving. ;(
Klopt, is mijn ervaring ook inderdaad. Ben in Deventer en Zwolle ook geregeld in kringloopwinkels of JouwMarktkraam geweest maar dat is echt van een totaal andere orde dan Twente en de achterhoek. De prijzen zijn daar zowel lager als de producten van een betere kwaliteit, plus natuurlijk de games die er daar wat meer liggen. :7
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_176571792
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Midden, Gooi/Utrecht Maar overal waar ik kom check ik wel even de kringloopwinkels of er nog mooie games liggen. In Rotterdam Oost/Capelle zitten een paar grote waar je leuk kunt scoren.
De grote ketens zoals Rataplan en Het Goed zijn over het algemeen eerder geneigd hogere prijzen te hanteren of games apart te prijzen. Merk de laatste tijd dat PSX, PS2 en Xbox 360 games amper nog te krijgen zijn en ook vaak apart geprijsd worden voor 5 of 10 euro waar ze vroeger een eurootje kostten .

Pc-games boeit werkelijk niemand dus daar liggen er honderden van en rekenen ze de prijs van een dvd voor 0,50 cent of 1 euro. Over het algemeen werken de cd-keys ook nog gewoon dus je bent dan goedkoper uit dan als je ze via Steam koopt :P . Oudere DOS-games zijn over het algemeen nog goed te krijgen( liggen vaak tussen de cd's :') ) en vaak reuze interessant omdat er tal van obscure titels tussen zitten die de moeite van het spelen best waard zijn.
Met een beetje mazzel scoor je er voor een tientje een oude Pentium 1 of 486 bij en dan kun je aan de slag. Ook oude hardware zoals soundblasters en videokaarten kun je goed krijgen. Voodoo FX kaarten en Soundblaster kaarten betaal je meestal geen drol voor omdat mensen geen idee hebben wat het is dus een stukje hardware is zo gekocht.

NES Sega en SNES zul je niet snel meer vinden, die worden of gelijk weggekocht of zijn apart en vaak retail geprijsd. Laatste 2 jaar heb ik zeker 50 verschillende winkels bezocht en ben ik ze nergens tegengekomen tenzij in een vitrine apart geprijsd (vaak nog heel duur ook).
Mijn beste vondst deze zomer was deze game, letterlijk 1 eurootje voor betaald PAL UK en compleet met boekje _O_

[ afbeelding ]
Lol nice man, klopt inderdaad wel wat je zegt. Over het algemeen is het gewoon erg moeilijk om goede retro spullen in kringloopwinkels te vinden maar de kunst is, is althans mijn ervaring, om vaak te vragen of ze achter nog wat hebben liggen en om wekelijks even langs te gaan.

Bij de grotere ketens hebben ze vaak vaste klanten die game spul opkopen maar als je vraagt kunnen ze bijvoorbeeld jouw telefoonnummer wel opslaan zodat ze je kunnen bellen als ze iets binnen hebben! Zo had ik bij het Goed in Enschede ook een goed contact met een werknemer daar die mij echt een aantal pareltjes heeft verkocht waaronder een SNES plus een aantal games voor 35 euro, N64 voor 15 euro en een DS voor 5 euro!

Overigens loont het ook wel om naar de kleinere kringloopwinkels te gaan met personeel wat wat ouder is, die weten soms de waarde van retro spul niet echt. :D
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_176571845
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:47 schreef NikeyAjax het volgende:

[..]

Cool een AGS-001 of AGS-101?

Kringlopen in het oosten van het land loop ik geregeld langs en qua retrogaming, nog nooit wat gevonden wat de moeite was.
Sowieso altijd naar 'T Goed in Enschede en Hengelo en Jouw Marktkraam in Enschede. Die hebben toch wel wekelijks gamespullen. Was trouwens een AGS-001 zag ik net. Die had ik trouwens gevonden op de maandelijkse twentse vlooienmarkt in Enschede.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_176571862
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 12:33 schreef Hugo862 het volgende:
Al een aantal jaar niet echt actief meer aan het verzamelen maar er slingert nog altijd een leuke verzameling consoles in mijn huis rond. PS1, PS2 (2maal), PS3, Megadrive, Dreamcast, NES, Wii, WiiU, Gameboy advance, DS, PSP. Helaas zit het meeste in dozen. Iets met gezin enzo :)
Same here, heb gelukkig de zolder kunnen claimen om daar al het spul neer te zetten. :D
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_176571880
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 23:49 schreef Elan het volgende:
PS3 is ook zowat retro joh :D mooie vondsten :Y
Zelf wat kringloopwinkels leeggekocht en nu letterlijk honderden pc spellen op CD/dvd. O.a. Crysis, Diablo 1 en 2 GTA Sa en vandaag weer eens COD WAW singleplayer opgestart.
Deze post had ik gemist, sowieso koop ik de games die jij noemt echt blind. Vice city, Max Payne e.d. Kosten idd niks!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_176572641
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:41 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Sowieso altijd naar 'T Goed in Enschede en Hengelo en Jouw Marktkraam in Enschede. Die hebben toch wel wekelijks gamespullen. Was trouwens een AGS-001 zag ik net. Die had ik trouwens gevonden op de maandelijkse twentse vlooienmarkt in Enschede.
Jammer, een AGS-101 is wel de shit ivm backlight.

T'Goed zit hier ook, is die niet duur bij jullie qua games?
blablablabla
pi_177133126
Net voor 20 euro een Power Base Mini op de kop getikt. Jammer genoeg moet hij wel uit Spanje komen dus ik zal nog even geduld moeten hebben. Kan de Master System definitief opgeborgen worden.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_177153919
Mijn vriend is verzamelaar, hebben alle oude consoles staan en de hele zolder vol retro (veel nog in het plastic) spellen :') sukkel
  dinsdag 13 februari 2018 @ 19:04:33 #83
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_177158901
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:33 schreef Logician2.0 het volgende:
Mijn vriend is verzamelaar, hebben alle oude consoles staan en de hele zolder vol retro (veel nog in het plastic) spellen :') sukkel
Iedere gek een gebrek. Maar ik vind het wel tof :)
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_177159981
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:04 schreef satecl het volgende:

[..]

Iedere gek een gebrek. Maar ik vind het wel tof :)
Alleen dan wel een gebrek van duizenden euro's :')
Gelukkig verkoopt hij regelmatig ook weer dingen door op ebay.
Komt bijv. net met het bericht van "ik heb een video pac gekocht" thuis...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2018 19:44:03 ]
pi_177186100
Ik snap opzich de verzamelaars van games nog wel, kasten vol content en een soort klein museum oid. Maar wat ik niet zo goed begrijp is dat men voor bepaalde versies die nog verzegeld in de doos zitten dikke flappen neerlegt. Is dat om later je pensioen veilig te stellen? of houdt men zoiets als heilige graal in huis? Het laatste zou voor mij aan een bepaalde logica voorbij gaan die alleen verzamelaars bezitten.
pi_177186687
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 20:28 schreef Beathoven het volgende:
Ik snap opzich de verzamelaars van games nog wel, kasten vol content en een soort klein museum oid. Maar wat ik niet zo goed begrijp is dat men voor bepaalde versies die nog verzegeld in de doos zitten dikke flappen neerlegt. Is dat om later je pensioen veilig te stellen? of houdt men zoiets als heilige graal in huis? Het laatste zou voor mij aan een bepaalde logica voorbij gaan die alleen verzamelaars bezitten.
Ik heb anderhalf jaar geleden mijn Wiiu verkocht aan een verzamelaar, met doos en al die zakjes en clips enz. Waar de kabels in zaten.
Ik wil hem nog aansluiten voor hem om te laten zien dat hij werkt.
Nee zegt hij, want ik ga er toch niet op spelen.
Dus ik vraag hem wat hij nog meer heeft. Zegt hij dat hij een hele verzameling Nintendo consoles en games heeft.
Ik vraag hem wat hij het liefste speelt, zegt hij: Ik hou niet van gamen, ik verzamel alleen. :+
pi_177187018
Tja, je hebt ook mannen die naar de hoeren gaan om te praten.
pi_177188988
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 20:52 schreef SarCastro het volgende:

[..]

Ik heb anderhalf jaar geleden mijn Wiiu verkocht aan een verzamelaar, met doos en al die zakjes en clips enz. Waar de kabels in zaten.
Ik wil hem nog aansluiten voor hem om te laten zien dat hij werkt.
Nee zegt hij, want ik ga er toch niet op spelen.
Dus ik vraag hem wat hij nog meer heeft. Zegt hij dat hij een hele verzameling Nintendo consoles en games heeft.
Ik vraag hem wat hij het liefste speelt, zegt hij: Ik hou niet van gamen, ik verzamel alleen. :+
Voor zo'n soort verzameling is het opzich wel gek dat hij een tweedehands systeem koopt, ook al zit alles er nog in. Ik ken er ook wel een paar die beleggen in wat later mogelijk klassiekers worden en dan verkopen ze het op de piek. Desnoods 30 jaar later. Maar die willen alles nieuw en het liefst de speciale uitvoeringen.
pi_177191179
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Voor zo'n soort verzameling is het opzich wel gek dat hij een tweedehands systeem koopt, ook al zit alles er nog in. Ik ken er ook wel een paar die beleggen in wat later mogelijk klassiekers worden en dan verkopen ze het op de piek. Desnoods 30 jaar later. Maar die willen alles nieuw en het liefst de speciale uitvoeringen.
Hij had nog geen zwarte zei hij.
pi_177207901
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:33 schreef Logician2.0 het volgende:
Mijn vriend is verzamelaar, hebben alle oude consoles staan en de hele zolder vol retro (veel nog in het plastic) spellen :') sukkel
En het komt niet in hem op dit te verzilveren aangezien er tegenwoordig goed geld voor wordt geboden door (mede)verzamelaars.
pi_177208917
quote:
10s.gif Op donderdag 15 februari 2018 16:22 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En het komt niet in hem op dit te verzilveren aangezien er tegenwoordig goed geld voor wordt geboden door (mede)verzamelaars.
Gouden markt.
pi_177242547
Vraagje namens vriendlief, heeft er iemand nog een sega master system 1 te koop staan?
pi_177242590
quote:
10s.gif Op donderdag 15 februari 2018 16:22 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En het komt niet in hem op dit te verzilveren aangezien er tegenwoordig goed geld voor wordt geboden door (mede)verzamelaars.
Hij verkoopt regelmatig dingen die hij dubbel heeft :)

Zo had hij bijv destijds een stuk of 9 gesealde springer games, waarvan hij er 3 voor een behoorlijk bedrag verkocht heeft.

Momenteel heeft hij zo'n 1000 van die oude spellen op zolder staan (en 30.000 magic kaartjes en 200 boeken en box sets van d&d + 100 van die d&d miniatures en nog zo'n 50 avalon hill bordspellen e.a retro meuk :') No joke ... :'(

Edit: en dan heb ik al die oude console meuk nog niet eens meegeteld ..

Hij speelt momenteel james pond en lemmings met onze dochter van 5...

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2018 22:35:59 ]
pi_177339324
quote:
6s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:16 schreef chansadres het volgende:
Net voor 20 euro een Power Base Mini op de kop getikt. Jammer genoeg moet hij wel uit Spanje komen dus ik zal nog even geduld moeten hebben. Kan de Master System definitief opgeborgen worden.
Gisteren al binnen gekomen. Wat een geweldig ding! Zeker omdat ik mijn MegaDrive 1 heb aangesloten via RGB Scart en geluid via jack. Zo scherp heb ik Master System spellen nog nooit gezien!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_177341005
Verzamelen om het verzamelen doe ik ook niet (meer). Alles wat ik heb liggen speel ik mee of ben ik van plan mee te gaan spelen en kan in principe zo aangesloten worden als de behoefte er is om te spelen..
Ook gewoon overgestapt op Everdrives in plaats van alles maar als media te kopen, doet feitelijk niets af aan de hele retro-ervaring en neemt alleen maar enorm veel ruimte in beslag.
Aantal consoles ook gemodificeerd om een betere beeldervaring te hebben, recent een Atari 2600 met rgb/scart toegevoegd aan mijn collectie.

Op Steam heb tijdens de vorige sale de Mega-drive collection voor een prikkie kunnen bemachtigen dus gewoon Streets of Rage op de pc spelen, De Disney Afternoon Collection en Mega man Legacy zijn ook ideaal O+

Met cd's en dvd's moet je ook nog eens uitkijken voor disc-rot dus daar ga ik helemaal geen dure exemplaren van kopen.

Wellicht met meer ruimte zou ik wel meer verzamelen en een gameroom maken zoals de vriend van Logician. Al zou ik er liever gewoon voor op vakantie gaan, en louter als investering/pensioen zijn er tal van zaken die een stuk interessanter zijn dan retrogames qua verwachte winstmarge.

De kans is namelijk aanzienlijk dat over 15 jaar niemand nog ene neuk geeft om jouw sealed copy van Snow Brothers voor de NES die je voor veel geld gekocht hebt.
blablablabla
pi_177341437
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:15 schreef Elan het volgende:
De kans is namelijk aanzienlijk dat over 15 jaar niemand nog ene neuk geeft om jouw sealed copy van Snow Brothers voor de NES die je voor veel geld gekocht hebt.
Zou je denken? Ik verwacht eigenlijk dat die dingen alleen maar duurder worden.
nee, jij dan!
pi_177341985
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:38 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Zou je denken? Ik verwacht eigenlijk dat die dingen alleen maar duurder worden.
Waarom? Het is geen zeldzame kunst of zo. Van de meeste games zijn gewoon miljoenen exemplaren gedrukt.
Er is nu een groep dertigers/veertigers die opgegroeid is met de NES en SNES die een leeftijd bereikt hebben waarop ze een paar centen kunnen uitgeven aan "nostalgie" en Youtube doet ook een leuke duit in het zakje om de hype verder op te stoken. Maar ook daar is op een gegeven moment de lol wel vanaf.

Zo'n Cinemassacre (2.5 miljoen abonnees) bijvoorbeeld zie je duidelijk steeds meer andere niet retro-gerelateerde content op verschijnen terwijl dat twee jaar geleden alleen maar NES, SNES en Sega was op vrijwel dagelijkse basis.

Extreem zeldzame exemplaren zullen wat meer waardevast blijven, maar uiteindelijk is het gewoon vraag en aanbod en komt er straks een generatie aan die echt niet zit te wachten op oude NES of SNES games hetgeen de prijzen zal drukken.
blablablabla
pi_177342126
Rond oud en nieuw heb ik nog ergens Super Mario Kart voor de SNES op de kop getikt. Zonder doos of boekjes maar wel ¤35. En dat alleen om af en toe te kunnen spelen. :')
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_177342314
quote:
10s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom? Het is geen zeldzame kunst of zo. Van de meeste games zijn gewoon miljoenen exemplaren gedrukt.
Er is nu een groep dertigers/veertigers die opgegroeid is met de NES en SNES die een leeftijd bereikt hebben waarop ze een paar centen kunnen uitgeven aan "nostalgie" en Youtube doet ook een leuke duit in het zakje om de hype verder op te stoken. Maar ook daar is op een gegeven moment de lol wel vanaf.
Ja klopt hoor, maar aan de andere kant, komt er een punt dat ze steeds zeldzamer worden natuurlijk (o.a. dankzij corrosie :P).

Naast die dertigers met teveel geld, zijn die oude games ook een soort cultureel erfgoed geworden. Als je ziet hoeveel van die (indie-)games er tegenwoordig uitkomen die voortborduren op de stijl van die oude games. Ik noem maar een Minecraft of Terraria, die worden door miljoenen kinderen gespeeld :) En wie weet krijgen die er ook wel interesse in. Genoeg 30-ers die ook Atari 2600 etc. van voor hun tijd sparen
quote:
Zo'n Cinemassacre (2.5 miljoen abonnees) bijvoorbeeld zie je duidelijk steeds meer andere niet retro-gerelateerde content op verschijnen terwijl dat twee jaar geleden alleen maar NES, SNES en Sega was.
ja klopt. Aan de andere kant schieten er ook weer genoeg retro-kanalen als paddenstoelen uit de grond. En nog veel meer van die gaming-react kanalen, waar ze ook al die retro(-like) games spelen. Oh en die speedruns zijn ook erg populair..
nee, jij dan!
pi_177342369
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:05 schreef Hojdhopper het volgende:
Rond oud en nieuw heb ik nog ergens Super Mario Kart voor de SNES op de kop getikt. Zonder doos of boekjes maar wel ¤35. En dat alleen om af en toe te kunnen spelen. :')
35 euro betaal ik niet eens voor een nieuw spel :D
Ik heb met mezelf afgesproken dat een tweedehands game me 5 euro mag kosten. Ongeacht de console. Dat heeft me wel eens in een split gebracht. Maar als je dan die klassieker op de kop kunt tikken, dan is dat een heerlijk gevoel.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_177342414
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:15 schreef chansadres het volgende:

[..]

35 euro betaal ik niet eens voor een nieuw spel :D
Ik heb met mezelf afgesproken dat een tweedehands game me 5 euro mag kosten. Ongeacht de console. Dat heeft me wel eens in een split gebracht. Maar als je dan die klassieker op de kop kunt tikken, dan is dat een heerlijk gevoel.
Haha ja dat ging ook door mijn hoofd. Maar ja ach... te laat nu.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_177342785
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:13 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ja klopt hoor, maar aan de andere kant, komt er een punt dat ze steeds zeldzamer worden natuurlijk (o.a. dankzij corrosie :P).

Naast die dertigers met teveel geld, zijn die oude games ook een soort cultureel erfgoed geworden. Als je ziet hoeveel van die (indie-)games er tegenwoordig uitkomen die voortborduren op de stijl van die oude games. Ik noem maar een Minecraft of Terraria, die worden door miljoenen kinderen gespeeld :) En wie weet krijgen die er ook wel interesse in. Genoeg 30-ers die ook Atari 2600 etc. van voor hun tijd sparen

[..]

ja klopt. Aan de andere kant schieten er ook weer genoeg retro-kanalen als paddenstoelen uit de grond. En nog veel meer van die gaming-react kanalen, waar ze ook al die retro(-like) games spelen. Oh en die speedruns zijn ook erg populair..
De jongere generatie groeit louter op met digitale media en heeft überhaupt geen binding met fysieke media zoals wij dat wel hebben ervaren tijdens onze jeugd. Daarom geloof ik dat het fenomeen uiteindelijk zal uitsterven. Letterlijk.

Al kan dat nog wel een poos duren dus de komende jaren zullen prijzen ongetwijfeld nog wat verder stijgen.
blablablabla
pi_177342870
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:05 schreef Hojdhopper het volgende:
Rond oud en nieuw heb ik nog ergens Super Mario Kart voor de SNES op de kop getikt. Zonder doos of boekjes maar wel ¤35. En dat alleen om af en toe te kunnen spelen. :')
Als ik zo Marktplaats bekijk lijkt dat niet de goedkoopste, maar ook bij lange na niet de duurste.

Ik zag dat mij in de stad ook een games-winkel hadden, met ook een retro afdeling. Maar ik schrok echt van die prijzen. Zelfs voor hele gangbare games (snes mario allstars, die werd gewoon gebundeld verkocht toen, vroegen ze ¤30,-). Ik ben dan ook helemaal geen verzamelaar, ik speel sporadisch een keer iets op een emulator :@ Vandaar dat ik ook opkeek van de prijzen..
nee, jij dan!
pi_177342897
Als 35-jarige is het nog wel cool om spellen uit je jeugd te spelen met een pot bier en een paar vrienden. Good old times, alles. Maar als 55-jarige zal die behoefte een stuk minder aanwezig zijn mag je aannemen.

Gebaseerd op wat je ziet aan content op Youtube zijn het vooral twintigers en dertigers die zich intensief bezig houden met retro-games.
blablablabla
pi_177347970
Ik heb mn oude snes spul verkocht. Ik speel alleen maar op de mini snes, de rest lag allemaal stof te happen. :P
pi_177348006
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:31 schreef Elan het volgende:
Als 35-jarige is het nog wel cool om spellen uit je jeugd te spelen met een pot bier en een paar vrienden. Good old times, alles. Maar als 55-jarige zal die behoefte een stuk minder aanwezig zijn mag je aannemen.

Gebaseerd op wat je ziet aan content op Youtube zijn het vooral twintigers en dertigers die zich intensief bezig houden met retro-games.
Ik hoop in het bejaardentehuis nog met mijn vrienden Mario world te kunnen spelen. Liever dat dan haken.
pi_177348903
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:55 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Ik hoop in het bejaardentehuis nog met mijn vrienden Mario world te kunnen spelen. Liever dat dan haken.
Sowieso.
Maar gamen vijftigplussers überhaupt? Mijn ma doet nog wel eens stiekem een potje candy-crush maar daar blijft het dan wel bij :')
blablablabla
pi_177349328
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Sowieso.
Maar gamen vijftigplussers überhaupt? Mijn ma doet nog wel eens stiekem een potje candy-crush maar daar blijft het dan wel bij :')
Mijn pa was helemaal verzot op Call of Duty :P Daar is ie pas mee opgehouden toen mijn broertje het huis uit ging en zijn pc meenam, nu is het idd Candy Crush achtige nonsens
nee, jij dan!
pi_177349859
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Sowieso.
Maar gamen vijftigplussers überhaupt? Mijn ma doet nog wel eens stiekem een potje candy-crush maar daar blijft het dan wel bij :')
Mijn pa, 65, heeft vorig jaar een pro gehaald met skyrim, prey en tomb raider. Deus ex heeft hij nu ook en hij gaat van de week die kingdom rpg kopen. Hij wacht met smart op de nieuwe rdr en heeft een pre-order voor far cry 5.

Op een gegeven moment stuurde hij je een foto ket dat hij in skyrim 5 "volgers" had die voor hem knokten. Sowieso heeft hij er redelijk vaak verhalen over.

Dus ja, wel wat meer dan candy crush. :P
pi_177350061
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:31 schreef Elan het volgende:
Als 35-jarige is het nog wel cool om spellen uit je jeugd te spelen met een pot bier en een paar vrienden. Good old times, alles. Maar als 55-jarige zal die behoefte een stuk minder aanwezig zijn mag je aannemen.

Gebaseerd op wat je ziet aan content op Youtube zijn het vooral twintigers en dertigers die zich intensief bezig houden met retro-games.
Ja die vijftigers groeiden ook niet op met de gedachte dat alles maar content moe(s)t zijn...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_177350146
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:46 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Mijn pa, 65, heeft vorig jaar een pro gehaald met skyrim, prey en tomb raider. Deus ex heeft hij nu ook en hij gaat van de week die kingdom rpg kopen. Hij wacht met smart op de nieuwe rdr en heeft een pre-order voor far cry 5.

Op een gegeven moment stuurde hij je een foto ket dat hij in skyrim 5 "volgers" had die voor hem knokten. Sowieso heeft hij er redelijk vaak verhalen over.

Dus ja, wel wat meer dan candy crush. :P
Cool :D
Al hoort hij dan wel een kleine groep van 6 % die op die leeftijd nog gamed als je onderzoek dat Microsoft gedaan heeft zou volgen.
blablablabla
pi_177350186
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja die vijftigers groeiden ook niet op met de gedachte dat alles maar content moe(s)t zijn...
True en ze zijn ook veel minder opgegroeid met gaming dan dat wij dat zijn. Al heeft mijn pa vroeger nog wel eenvoudige spelletjes geschreven in Basic op de C64 , speelde hij intensief schaak tegen de computer en hadden we onderling een competitie met Pacmania in het gezin qua high scores.

Ben wel benieuwd of wij nog intensief zouden gamen over pak hem beet 20 jaar. Stiekem ben ik bang van niet, toen ik 15-25 was had gaming een veel prominentere rol dan nu.

Ondanks dat ik tegenwoordig hardware en software heb waar ik op die leeftijd alleen van kon dromen is de tijd voor gamen een fractie van vroeger. Maar wie weet na het pensioen :D
blablablabla
pi_186805728
Iemand ervaring met Retropie? Werkt dat een beetje goed?
pi_186808181
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 13:02 schreef Aurelius het volgende:
Iemand ervaring met Retropie? Werkt dat een beetje goed?
Ik ben er zelf net een week mee bezig.
Bij mij werkt het prima.
Ik heb tot nu toe alleen snes en nes roms gedaan.
Alleen de Sram saves ben ik nog niet uit hoe die werken.
  maandag 13 mei 2019 @ 16:29:43 #115
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186809144
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 13:02 schreef Aurelius het volgende:
Iemand ervaring met Retropie? Werkt dat een beetje goed?
Paar jaar geleden eens geprobeerd, maar dat werkte toen al best aardig :Y
Software is inmiddels volwassener en de hardware sneller, dus ga er van uit dat het nog beter is tegenwoordig
nee, jij dan!
pi_186809650
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 13:02 schreef Aurelius het volgende:
Iemand ervaring met Retropie? Werkt dat een beetje goed?
Als emulator werkt het best aardig tot pak m beet de N64, Nvidia Shield TV is een stuk krachtiger en ook simpeler om te configureren.

blablablabla
pi_186814494
Ik doe nauwelijks iets meer met games maar heb een mini keyboardje in een case in bestelling staan voor mn android mobiel. Lijkt me wel lachen om te kijken of het de mobiel iets functioneler maakt bij bv text based games en anders voor langere teksten in word documenten en bij Excel. Voor 11 euro is het best ok en met Sentio desktop en diverse emulators is het misschien wel wat zonder zo'n overlay van 90% van je scherm met een onscreen keyboard.

En anders belandt het gewoon in een lade als miskoop :)

Onderstaand model, maar dan in het zwart met zwart keyboard.



[ Bericht 9% gewijzigd door Beathoven op 13-05-2019 20:19:54 ]
pi_186875231
ik heb nooit echt wat met consoles gehad,meer pc gamer. maar daar retro dingen voor vinden is echt een speld in een consolehooiberg vinden ;(

ja, digitaal komt er een hoop uit (gog.com) maar daar staat een hoop ook niet op.
  donderdag 16 mei 2019 @ 10:05:12 #119
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186876180
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Als emulator werkt het best aardig tot pak m beet de N64, Nvidia Shield TV is een stuk krachtiger en ook simpeler om te configureren.

Dit ziet er wel uit als een tof dingetje voor een monitor die ik hier nog heb liggen
nee, jij dan!
pi_186877195
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 08:53 schreef mschol het volgende:
ik heb nooit echt wat met consoles gehad,meer pc gamer. maar daar retro dingen voor vinden is echt een speld in een consolehooiberg vinden ;(

ja, digitaal komt er een hoop uit (gog.com) maar daar staat een hoop ook niet op.
DOSBox?
Gisteren nog ff een uurtje Commander Keen zitten spelen
blablablabla
  donderdag 23 mei 2019 @ 13:30:39 #121
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_187046141
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 13:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Nice!
Zeker geen AGS-101 ? :P
Dan maar hier verder om de tere zieltjes van @Notorious_Roy en @GGMM niet te beledigen _O-

Maar nee helaas niet. Moet wel zeggen dat deze in geweldige staat is, en ook nog eens als nieuw aanvoelt _O_

Vandaag 4 Pokemon games gekocht voor 70 euro.. tering wat is die shit toch duur _O-
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_187047174
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2019 11:09 schreef Elan het volgende:

[..]

DOSBox?
Gisteren nog ff een uurtje Commander Keen zitten spelen
met dosbox kan je een hoop wel afspelen, ik doelde meer op het vinden van de games fysiek op cd
pi_187048155
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 13:30 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Dan maar hier verder om de tere zieltjes van @:Notorious_Roy en @:GGMM niet te beledigen _O-

Maar nee helaas niet. Moet wel zeggen dat deze in geweldige staat is, en ook nog eens als nieuw aanvoelt _O_

Vandaag 4 Pokemon games gekocht voor 70 euro.. tering wat is die shit toch duur _O-
Jep is ook duur. Speelt dat niet enorm kut dan zonder backlight?

Heb een gewone GBA (zeg maar het brede model) met backlight-module en een GBA- everdrive van Krikzz vol met games.

Ben juist enorm aan het uitdunnen, het verzamelen en kopen geeft me geen tot weinig plezier meer (ter illustratie: ik had een op 17 titels na complete PAL NES-collectie :P ) en 2 kamers vol met allerlei retro-spullen .
Zelfs een een game van 200 euro blijft in essentie een stuk fabrieksplastic waar er duizenden zo niet honderdduizend van gemaakt zijn..

Ben nu wel weer een beetje toffe limited editions voor de Switch aan het kopen, maar die maak ik gewoon open en speel er gewoon mee. Geen sealed shit puur hebben om te hebben meer voor deze jongen :)
blablablabla
pi_187048189
Een poos geleden heb ik deze gescoord:



Speelt de oude floppy's en je kunt er gewoon roms mee draaien via HDMI.
blablablabla
pi_187048238
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 14:42 schreef mschol het volgende:

[..]

met dosbox kan je een hoop wel afspelen, ik doelde meer op het vinden van de games fysiek op cd
Ja snap wat je bedoelt.
Kringloopwinkel (soms) kun je nog wel wat leuke spellen scoren. Heleboel is wel verdwenen in fysieke vorm helaas.

Helemaal uit de floppy/DOS periode. Die gingen vaak ook gewoon verrot en mensen zagen de waarde er verder niet van in.
blablablabla
  donderdag 23 mei 2019 @ 18:01:18 #126
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_187049997
@Elan die SP heeft frontlight wat prima werkt, maar is natuurlijk niet vergelijkbaar met een samsung s9 scherm ofzo
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 23 mei 2019 @ 18:28:00 #127
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_187050366
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 16:02 schreef Elan het volgende:

Ben juist enorm aan het uitdunnen, het verzamelen en kopen geeft me geen tot weinig plezier meer (ter illustratie: ik had een op 17 titels na complete PAL NES-collectie :P ) en 2 kamers vol met allerlei retro-spullen .
Zelfs een een game van 200 euro blijft in essentie een stuk fabrieksplastic waar er duizenden zo niet honderdduizend van gemaakt zijn..

Ben nu wel weer een beetje toffe limited editions voor de Switch aan het kopen, maar die maak ik gewoon open en speel er gewoon mee. Geen sealed shit puur hebben om te hebben meer voor deze jongen :)
Bij mijn staat alles van voor deze generatie ook maar gewoon in dozen in de berging. Moet er alleen niet aan denken om mijn SNES ofzo te verkopen. Het idee alleen al :o

Maar ja, het staat er maar te staan. Misschien moet ik sowieso eens wat doen met al die handhelds en hun batterij. Las laatst bijvoorbeeld dat de PSP batterij nogal kan opzetten na jaren inactiviteit (Sony hardware :') ) en dat daardoor de PSP zelf ook stuk kan gaan.

Ook de berging opnieuw indelen is misschien een goed idee, maar dat is wat offtopic :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 23 mei 2019 @ 19:05:05 #128
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_187051059
Zo zonde om alles in dozen in een berging te zetten. Zit daar maar te vergaan.. Verkoop het dan aan iemand die het tentoonstelt of speelt denk ik dan :P
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_187051099
quote:
19s.gif Op donderdag 23 mei 2019 18:28 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Bij mijn staat alles van voor deze generatie ook maar gewoon in dozen in de berging. Moet er alleen niet aan denken om mijn SNES ofzo te verkopen. Het idee alleen al :o

Maar ja, het staat er maar te staan. Misschien moet ik sowieso eens wat doen met al die handhelds en hun batterij. Las laatst bijvoorbeeld dat de PSP batterij nogal kan opzetten na jaren inactiviteit (Sony hardware :') ) en dat daardoor de PSP zelf ook stuk kan gaan.

Ook de berging opnieuw indelen is misschien een goed idee, maar dat is wat offtopic :D
Jep hier ook door ruimtegebrek (verhuizing van rijtjeshuis naar appartement) stond alles in dozen. 2 x per jaar haalde ik dan eens wat er uit en ging ff wat spelen om het vervolgens weer heel snel beu te zijn, tja laat dan maar zitten.
Eigenlijk allemaal ook geen tijd voor. Kom amper aan moderne games toe.

Heb nog wel een Analogue NT met flashcart die is eigenlijk in elk opzicht superieur aan de SNES zelf. Dus kan als ik wil alles spelen.

Je PSP is met wat simpele custom firmware trouwens top notch qua handheld emulatie :P .
blablablabla
pi_187051190
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 19:05 schreef MMaRsu het volgende:
Zo zonde om alles in dozen in een berging te zetten. Zit daar maar te vergaan.. Verkoop het dan aan iemand die het tentoonstelt of speelt denk ik dan :P
Ja eens.
Of je moet nog thuis wonen en later van plan zijn een gameroom te maken als je een huis koopt.
blablablabla
  donderdag 23 mei 2019 @ 19:55:50 #131
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_187052009
Moet idd ook nog een psp scoren _O_
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_187052112
Ik heb jarenlang verzameld en verhandeld.
Alles van Nintendo.
Tot mijn 2e dochter geboren werd, toen moest mijn kamertje verbouwd worden tot babykamer.
Toen heb ik nog een gedeelte onder in een vitrinekast waar mijn vrouw de strijk doet.
Te sneu voor woorden.
Ik heb daarna alles verkocht aan een verzamelaar.
  Eindredactie Games donderdag 23 mei 2019 @ 20:03:46 #133
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_187052168
Ik heb al een half jaar een aantal 'retro consoles' in m'n kofferbak liggen. Ooit opgehaald bij m'n broer die er niets meer mee deed. Een originele Sega Mega Drive + Sega CD en een Nintendo 64 met een bende games. Geen idee of iets ervan nog werkt, binnenkort maar eens testen.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_187052920
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:15 schreef Elan het volgende:
De kans is namelijk aanzienlijk dat over 15 jaar niemand nog ene neuk geeft om jouw sealed copy van Snow Brothers voor de NES die je voor veel geld gekocht hebt.
Kutgames die zeldzaam zijn, zijn in de ogen van de verzamelaar zeker verzegeld heel veel waard. Juist omdat ze alles verzamelen en die laatste puntjes ook willen.

Heel veel betaald hebben voor een kutgame met het oog deze duurder door te verkopen is idd niet heel slim daarin. De marge moet wel hoog zijn voor een handelaar.

Ik verzamel overigens niets. En hoe ik ook probeer te begrijpen dat iemand bv 500 euro zou neertellen voor een zeldzame game die ingesealed is.. ik kan me aan die kant niet zo inleven. Ze zullen er vast zijn; maar wat doet zo iemand daarmee? aan de muur hangen?
pi_187053722
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 20:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Kutgames die zeldzaam zijn, zijn in de ogen van de verzamelaar zeker verzegeld heel veel waard. Juist omdat ze alles verzamelen en die laatste puntjes ook willen.

Heel veel betaald hebben voor een kutgame met het oog deze duurder door te verkopen is idd niet heel slim daarin. De marge moet wel hoog zijn voor een handelaar.

Ik verzamel overigens niets. En hoe ik ook probeer te begrijpen dat iemand bv 500 euro zou neertellen voor een zeldzame game die ingesealed is.. ik kan me aan die kant niet zo inleven. Ze zullen er vast zijn; maar wat doet zo iemand daarmee? aan de muur hangen?
Mwoah dat geldt eigenlijk alleen voor de extreem zeldzame items. Veel shit is ook hyped as fuck en in feite helemaal niet zeldzaam in absolute zin.

Little Samson, Snow Brothers idd.
Als investering echt compleet nutteloos. De generatie die opgroeide met die games nu kapitaalkrachtig genoeg om ze te kopen.

Maar als dat sentiment weg is wie koopt die games dan nog? Je ziet het nu al verschuiven van SNES naar N64.

Nog ff en Wii U en Switch zijn aan de beurt :D .
blablablabla
  donderdag 23 mei 2019 @ 21:33:05 #136
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_187053973
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 20:00 schreef SarCastro het volgende:
Ik heb jarenlang verzameld en verhandeld.
Alles van Nintendo.
Tot mijn 2e dochter geboren werd, toen moest mijn kamertje verbouwd worden tot babykamer.
Toen heb ik nog een gedeelte onder in een vitrinekast waar mijn vrouw de strijk doet.
Te sneu voor woorden.
Ik heb daarna alles verkocht aan een verzamelaar.
;(
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 23 mei 2019 @ 21:34:25 #137
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_187053999
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2019 20:03 schreef 2dope het volgende:
Ik heb al een half jaar een aantal 'retro consoles' in m'n kofferbak liggen. Ooit opgehaald bij m'n broer die er niets meer mee deed. Een originele Sega Mega Drive + Sega CD en een Nintendo 64 met een bende games. Geen idee of iets ervan nog werkt, binnenkort maar eens testen.
:') fuck dude verkoop die shit aan mij dan ik ga ze wel bespelen

Een half jaar in een kofferbak zulks mooi spul laten liggen ;(
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_187054215
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 21:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Mwoah dat geldt eigenlijk alleen voor de extreem zeldzame items. Veel shit is ook hyped as fuck en in feite helemaal niet zeldzaam in absolute zin.

Little Samson, Snow Brothers idd.
Als investering echt compleet nutteloos. De generatie die opgroeide met die games nu kapitaalkrachtig genoeg om ze te kopen.

Maar als dat sentiment weg is wie koopt die games dan nog? Je ziet het nu al verschuiven van SNES naar N64.

Nog ff en Wii U en Switch zijn aan de beurt :D .
precies..

Er is ook nog iets wat ik tegen 'echt' heb.

Ik emuleer het meeste van vroeger en speel het nooit echt meer op de consoles. Het is anders dan een muziekcollectie en een drager die je kunt spelen. Daarbij kun je andere dingen doen en luisteren, hoe lofi of hifi ook. Bij games zet je een console neer, gaat er misschien een kwartier voor zitten en dan heb je alle nostalgiehonger voor de komende ja-ren of altijd wel gehad en staat zo'n console weer voor 25 jaar droog.

Games horen bij een periode waarin het 't beste was dat er was en je dat kon delen. De herinneringen van de kinder of tienerjaren geven het waarde maar het systeem en de games zelf kunnen me gestolen worden. Ik hou er ook niet van om teveel in het verleden te leven. Tijd is kostbaar :)
  Eindredactie Games donderdag 23 mei 2019 @ 21:51:51 #139
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_187054385
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 21:34 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

:') fuck dude verkoop die shit aan mij dan ik ga ze wel bespelen

Een half jaar in een kofferbak zulks mooi spul laten liggen ;(
Gheheh, binnenkort eerst maar eens kijken of er überhaupt nog wat werkt... Shit heeft daarvoor ook jaren op een zolder liggen verstoffen (niet per se funest voor die old-school hardware maar toch)
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_187054479
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 21:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Mwoah dat geldt eigenlijk alleen voor de extreem zeldzame items. Veel shit is ook hyped as fuck en in feite helemaal niet zeldzaam in absolute zin.

Little Samson, Snow Brothers idd.
Als investering echt compleet nutteloos. De generatie die opgroeide met die games nu kapitaalkrachtig genoeg om ze te kopen.

Maar als dat sentiment weg is wie koopt die games dan nog? Je ziet het nu al verschuiven van SNES naar N64.

Nog ff en Wii U en Switch zijn aan de beurt :D .
De wii u is schaars qua consoles en games. Dat kan over 10 jaar nog wel wat waard worden.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 09:00:21 #141
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_187076668
Hier wat concepten voor de Conker sequel die nooit kwam:





Heb zelf Conker alleen gespeeld op de Xbox en ik vond het niet zo leuk. Simpele poepgrapjes enzo. Niet mijn ding.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_187076935
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 21:55 schreef blessed19 het volgende:

[..]

De wii u is schaars qua consoles en games. Dat kan over 10 jaar nog wel wat waard worden.
dat heb ik gemerkt, al een tijdje speel ik met het idee een 2dehands wii u aan te schaffen voor SMM, maar daar hangt ook nogeen aardig prijs kaartje aan voor een niet populaire console (150 minimaal voor een redelijke)

inmiddels is het bijna slimmer een switch te kopen en smm2 tegen de tijd dat die uitkomt ivm langere support en tevens console en handheld in 1
  zaterdag 25 mei 2019 @ 09:30:03 #143
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_187077048
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 09:20 schreef mschol het volgende:

[..]

dat heb ik gemerkt, al een tijdje speel ik met het idee een 2dehands wii u aan te schaffen voor SMM, maar daar hangt ook nogeen aardig prijs kaartje aan voor een niet populaire console (150 minimaal voor een redelijke)

inmiddels is het bijna slimmer een switch te kopen en smm2 tegen de tijd dat die uitkomt ivm langere support en tevens console en handheld in 1
Als het puur om SMM gaat is een Switch een beter idee denk ik. Op WiiU kun je echter wel nog een paar andere toffe exclusives spelen als Xenoblade X, Wonderful 101, ZombiU en Mario 3D World. De rest van de toffe exclusives is inmiddels geport naar Switch (Donkey Kong Tropical Freeze, Captain Toad, Bayonetta (2), Lego City Undercover, Hyrule Warriors, Mario Kart).
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_187077196
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 21:34 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

:') fuck dude verkoop die shit aan mij dan ik ga ze wel bespelen

Een half jaar in een kofferbak zulks mooi spul laten liggen ;(
Ik heb nog een Sega Megadrive en een originele Atari 2600 liggen waar ik al 2 jaar niets mee heb gedaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_187087511
gisteren een beetke geluk gehad met obscure/slechte(?) pcgames: een kringloop ging sluiten en restanten mochten gratis meegenomen worden.

moet ze nog even aandachtig bekijken. (helaas allemaal wel van het dvd doosjes tijdperk, jewelcases zijn echt zeldzaam)
pi_187089435
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 09:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb nog een Sega Megadrive en een originele Atari 2600 liggen waar ik al 2 jaar niets mee heb gedaan.
Mancave maken.. prominent ergens opstellen en eveneens nooit meer wat mee doen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Beathoven op 25-05-2019 23:06:18 ]
pi_187089612
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 22:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Mancave maken.. prominent ergens opstellen en eveneens nooit meer wat mee doen.

In beschouwelijke zin vind ik oude games nog wel vermakelijk. Om ze zelf te spelen beslist niet. :)
Precies. Het spelen van klassiekers als Pac-Man en Asteroids met zo'n joystick is even leuk, maar na een dag spelen mogen ze weer voor een jaar de kast in. Ik hoef er ook niet vanaf oid, want ze stijgen alleen maar in waarde.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 27 mei 2019 @ 18:54:48 #148
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_187119017
Gisteren een zilveren zwaar beschadigde Gameboy SP een shell vervanging gegeven.. Helaas is er wel wat stof op het scherm beland zoals je kan zien. Eerst zat er een haar op toen heb ik hem helemaal weer open gemaakt en schoongemaakt :') Maar toch is er stof opgekomen ;(



Toch trots op mezelf hoe goed het ging voor een 1e reshell!
De Sp met Advance Wars is een originele
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator maandag 27 mei 2019 @ 21:11:28 #149
446930 crew  ESF1Gamer
pi_187121885
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 09:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hier wat concepten voor de Conker sequel die nooit kwam:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Heb zelf Conker alleen gespeeld op de Xbox en ik vond het niet zo leuk. Simpele poepgrapjes enzo. Niet mijn ding.
Conker gespeeld op de xbox, maar gauw aan de kant gelegd. Ik kon neit zo goed tegen obscene humor.
Ik zit me hard op te vragen of dit spel op mijn xbox,; binnerkort de xbox weer eens aansluiten op de tv na een jaar.

Deze xbox heb ik thuis liggen:


Hij is wel gemod enzo

[ Bericht 12% gewijzigd door ESF1Gamer op 27-05-2019 21:33:26 ]
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 25 juni 2019 @ 22:25:14 #150
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_187607091
Heb gister deze gemaakt


welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 16 juli 2019 @ 00:36:26 #151
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_187945682
deze gemaakt vandaag

welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 7 augustus 2019 @ 21:05:28 #152
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_188336809
Zit even in een game dip ofzo. Na Skyrim heb ik nog niet echt een game kunnen vinden die ik wil spelen. Volgende week ga ik voor de Grandia HD releases, daar heb ik wel zin in :Y

Tot die tijd maar m'n SNES Mini weer aangesloten. Heb net de eerste twee werelden van DKC2 doorgespeeld.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator zaterdag 10 augustus 2019 @ 14:16:52 #153
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_188375108
Ik heb net Woodruff uit de kast getrokken hier. Ruim 25 jaar terug kon ik niet door dit spel heenkomen, mn moeder had destijds een engelstalige manual voor mij vertaald naar het Nederlands, maar veel woorden die ze verzonnen hadden in de game konden ze niet vertalen waardoor ik alsnog bleef hangen.

Nu 25 jaar later heb ik hem weer op mn pc staan en ben ik in ~3u spelen verder dan toen O+ De game duurt maar 4-5u dus ik heb nog maar heel even te gaan, ik heb echter altijd gezegd dat ik deze game uit speel voor ik dood ga, dus ik ben goed op weg :+

Dit is denk ik de enige echt retro game die ik nog in mn collectie heb, verder zit ik aan een flinke zooi gameboy en nes games, maar ik vraag me af of deze veel ouder zijn dan deze dos classic O+
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  maandag 12 augustus 2019 @ 22:47:51 #154
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_188415456
Bijna klaar met DKC2. Die game is zo slecht oud geworden :D hitboxes zijn een drama. Alleen de soundtrack, het level design en de hoeveelheid geheimen zijn nog up-to-date.

Maar goed, het is ook maar ff een tussendoortje totdat Grandia uit is.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_188415655
Je bent zelf slecht oud geworden :(
Conscience do cost.
pi_188418670
quote:
19s.gif Op maandag 12 augustus 2019 22:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Bijna klaar met DKC2. Die game is zo slecht oud geworden :D hitboxes zijn een drama. Alleen de soundtrack, het level design en de hoeveelheid geheimen zijn nog up-to-date.

Maar goed, het is ook maar ff een tussendoortje totdat Grandia uit is.
Zo praat je niet over de beste 2d platformer aller tijden.
pi_188419215
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:04 schreef SarCastro het volgende:

[..]

Zo praat je niet over de beste 2d platformer aller tijden.
Ik snapte vroeger die donkey jong hype al niet en nu jaren later al helemaal niet. Wat een bagger spellen zijn dat. Slechte graphic, simpele gameplay (ren hierheen en verzamel bananen) in sommige levels klopt er geen hol van het perspectief. Beste 2D platformer ooit, hoe durf je het uit je vingers te krijgen? _O-
pi_188420147
quote:
19s.gif Op maandag 12 augustus 2019 22:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Bijna klaar met DKC2. Die game is zo slecht oud geworden :D hitboxes zijn een drama. Alleen de soundtrack, het level design en de hoeveelheid geheimen zijn nog up-to-date.

Maar goed, het is ook maar ff een tussendoortje totdat Grandia uit is.
Zo praat je niet over de beste 2d platformer aller tijden.
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:46 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik snapte vroeger die donkey jong hype al niet en nu jaren later al helemaal niet. Wat een bagger spellen zijn dat. Slechte graphic, simpele gameplay (ren hierheen en verzamel bananen) in sommige levels klopt er geen hol van het perspectief. Beste 2D platformer ooit, hoe durf je het uit je vingers te krijgen? _O-
Ik zou zeggen google eens 'best 2d platformers' en DKC2 staat bij elk lijstje in de top 10.
Jammer dat jij er nooit van hebt kunnen genieten. Ik vind het een van de beste games die ik ooit heb gespeeld.
pi_188420200
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:46 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik snapte vroeger die donkey jong hype al niet en nu jaren later al helemaal niet. Wat een bagger spellen zijn dat. Slechte graphic, simpele gameplay (ren hierheen en verzamel bananen) in sommige levels klopt er geen hol van het perspectief. Beste 2D platformer ooit, hoe durf je het uit je vingers te krijgen? _O-
banwaardige post.
@GGMM
blablablabla
  Forum Admin dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:21:57 #160
35723 crew  GGMM
pi_188420448
quote:
19s.gif Op maandag 12 augustus 2019 22:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
hitboxes zijn een drama.
Je kan er gewoon niks van
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_188423608
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 10:58 schreef SarCastro het volgende:

[..]

Zo praat je niet over de beste 2d platformer aller tijden.
[..]

Ik zou zeggen google eens 'best 2d platformers' en DKC2 staat bij elk lijstje in de top 10.
Jammer dat jij er nooit van hebt kunnen genieten. Ik vind het een van de beste games die ik ooit heb gespeeld.
Jij noemt het de beste ooit en nu kom je met top 10 lijstjes aanzetten... Oké dan. 14.gif
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:00:40 #162
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_188423637
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 14:16 schreef Jimbo het volgende:
Ruim 25 jaar terug kon ik niet door dit spel heenkomen, mn moeder had destijds een engelstalige manual voor mij vertaald naar het Nederlands, maar veel woorden die ze verzonnen hadden in de game konden ze niet vertalen waardoor ik alsnog bleef hangen.
Wat lief :D O+
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_188424714
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 14:58 schreef Document1 het volgende:

[..]

Jij noemt het de beste ooit en nu kom je met top 10 lijstjes aanzetten... Oké dan. 14.gif
Ik zeg Ik vind het de beste ooit.
Jij komt met allemaal argumenten waar niks van klopt.

Slecht graphics: Voor die tijd waren ze revolutionair.

Simpele gameplay: Als je alleen de levels doet zonder de collectables misschien ja.


Ren hierheen en verzamel bananen: Als je dit zegt dan vraag ik me af of je hem wel hebt gespeeld.

Perspectief klopt niet: Dat weet ik niet, dat is mij in ieder geval nooit opgevallen.

Nogmaals jammer dat jij er nooit van hebt kunnen genieten.
Ik zou hem zo weer opstarten.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:15:10 #164
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_188426488
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:04 schreef SarCastro het volgende:

[..]

Zo praat je niet over de beste 2d platformer aller tijden.
Speel het eens back 2 back met Tropical Freeze. Dan merk je het verschil en zul je erkennen dat Tropical Freeze de beste 2D platformer aller tijden is.

@Noppie2000 zal het met me eens zijn.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:17:48 #165
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188426528
Ik heb Tropical Freeze niet gespeeld, maar simpel zou ik DKC2 niet noemen, game kan best pittig zijn.

Nooit echt groot fan geweest van de DKC Snes games though, maargoed ook nooit een SNES gehad toen ik klein was :P.

Maar Mario is zeker beter
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Redactie Games dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:22:18 #166
181272 crew  Noppie2000
pi_188426575
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:15 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Speel het eens back 2 back met Tropical Freeze. Dan merk je het verschil en zul je erkennen dat Tropical Freeze de beste 2D platformer aller tijden is.

@:noppie2000 zal het met me eens zijn.
Zeker ^O^

DKC2 blijft wel hoog in mijn lijst, al komt dat door nostalgie en doordat ik de game uit mijn hoofd ken. Secrets, levels, muziek, alles. Maar het heeft zijn problemen :P
pi_188426598
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:15 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Speel het eens back 2 back met Tropical Freeze. Dan merk je het verschil en zul je erkennen dat Tropical Freeze de beste 2D platformer aller tijden is.

@:noppie2000 zal het met me eens zijn.
Ik heb hem op de Wiiu gehad, maar nooit uitgespeeld omdat ik alles verkocht had nadat de switch was aangekondigd.
Ik ben tot de eerste boss gekomen, die walrus.
Ik vond het niet zo fijn spelen.
Er werd naar mijn mening te vaak de snelheid eruit gehaald.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:44:27 #168
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_188431637
Uitgespeeld *O*

Nu wachten op Grandia! Is ook retro natuurlijk, ondanks dat het een remaster is.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 26 augustus 2019 @ 16:10:39 #169
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_188634590
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_189280764
ik was wat aan het ruimen en kwam een zwaar vergeelde snes tegen met een stuk of 6-8 games..

helaas geen controllers of kabels.. misschien eens kijken of dat ding het nog doet :D
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:30:49 #171
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_189280769
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:30 schreef mschol het volgende:
ik was wat aan het ruimen en kwam een zwaar vergeelde snes tegen met een stuk of 6-8 games..

helaas geen controllers of kabels.. misschien eens kijken of dat ding het nog doet :D
Het is Nintendo, natuurlijk werkt het nog
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 10 oktober 2019 @ 21:35:48 #172
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189371266
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Redactie Games donderdag 10 oktober 2019 @ 21:42:41 #173
181272 crew  Noppie2000
pi_189371412
quote:
Doe nou eens een beschrijving ofzo posten, want
quote:
時ã®å›žå»Šä¸€æ™‚é–“"クロノ・トリガー"
heb ik echt 0,0 aan :P
  donderdag 10 oktober 2019 @ 21:49:15 #174
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189371588
sorry het is een uur lang oorporno uit chrono trigger
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_189372083
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

Het is Nintendo, natuurlijk werkt het nog
Ik heb meerdere Xboxen en Xbox 360's gehad, want ze bleven maar kapot gaan.

Maar mijn allereerste GameCube en Wii doen het nog steeds perfect vanaf het begin. 0 problemen.
Zo gruwelijk stabiel. Ik denk niet dat ik ze ooit weg doe.

Tig games op Steam. Meer dan voldoende op de 360 in HD, maar weet je wat ik met mijn kinderen aan het spelen ben de laatste tijd? Burnout 2. :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 10 oktober 2019 @ 22:17:46 #176
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_189372571
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 21:49 schreef MMaRsu het volgende:
sorry het is een uur lang oorporno uit chrono trigger
Ik heb weinig met die verlengde tracks. Liever de gewone soundtrack en dan telkens een nieuwe track. Ja toch?

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_190915552
Afgelopen week een Hyperkin Retron 2 HD gekocht. Is een NES/SNES kloon waar dus zowel NES als SNES cartridges in kunnen(PAL en NTSC). Had mn NES en SNES via een s-video naar hdmi aangesloten, maar dat is dus kut qua beeld. De retron heeft een HDMI uitgang en het werk perfect. Je kunt wel de gewone originele NES/SNES controllers aansluiten.

Gisteravond nog vermaakt met DKC maar kom niet meer door de eerste mine cart level. :')

Ook nog een leuk appje ontdekt, om je game collectie in bij te houden. GAMEYE, hier in kun je je consoles, games en toebehoren in bij houden. Ook of je alleen de Cartridge of alles CIB hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2020 09:08:07 ]
  dinsdag 7 januari 2020 @ 09:27:42 #178
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_190915714
quote:
19s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 22:17 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik heb weinig met die verlengde tracks. Liever de gewone soundtrack en dan telkens een nieuwe track. Ja toch?

soms
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_191501583
Ik heb al mijn NES spullen verkocht (RIP). Leverde nog goede knaken op moet ik zeggen. Het zou tof zijn als Nintendo games als Stadium Events weer tot leven kan brengen. Is die game uberhaupt ergens los te spelen? Fysieke kopie laat maar zitten met die prijzen :') https://alletop5lijstjes.nl/top-5-duurste-games-ter-wereld/
pi_191502285
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 11:13 schreef Poepz0r het volgende:
Ik heb al mijn NES spullen verkocht (RIP). Leverde nog goede knaken op moet ik zeggen. Het zou tof zijn als Nintendo games als Stadium Events weer tot leven kan brengen. Is die game uberhaupt ergens los te spelen? Fysieke kopie laat maar zitten met die prijzen :') https://alletop5lijstjes.nl/top-5-duurste-games-ter-wereld/
:o

Had je nog goede games er bij zitten? (CiB?)
pi_191502316
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:15 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

:o

Had je nog goede games er bij zitten? (CiB?)
Jawel. Maar op zich vallen de prijzen wel tegen van retro hoor. Men zegt wel het is duur, maar als je bedenkt dat games destijds 150-200 gulden hebben gekost, zijn de meeste retro games juist in waarde gedaald. Zelfs de zeldzame games ;)

Wist je trouwens dat het meest zeldzame retro spel een spel is op de Playstation 2? Bijna niemand heeft die game _O_
pi_191502390
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:07 schreef BroesWillems het volgende:
Afgelopen week een Hyperkin Retron 2 HD gekocht. Is een NES/SNES kloon waar dus zowel NES als SNES cartridges in kunnen(PAL en NTSC). Had mn NES en SNES via een s-video naar hdmi aangesloten, maar dat is dus kut qua beeld. De retron heeft een HDMI uitgang en het werk perfect. Je kunt wel de gewone originele NES/SNES controllers aansluiten.
[ afbeelding ]
Gisteravond nog vermaakt met DKC maar kom niet meer door de eerste mine cart level. :')

Ook nog een leuk appje ontdekt, om je game collectie in bij te houden. GAMEYE, hier in kun je je consoles, games en toebehoren in bij houden. Ook of je alleen de Cartridge of alles CIB hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met zo'n grote collectie zou ik toch eens kijken naar een Analogue NT mini/Super NT in plaats van gebruik maken van emulatie zoals je Retron doet.
blablablabla
pi_191502416
Dit is DE meest zeldzame retro game ter wereld. Er zijn slechts 10 exemplaren ongeveer in handen van verzamelaars. De game is complete dogshit, maar werd gecanceled tijdens release.



_O_

Ik verwacht binnen 5 jaar dat deze game richting de 10.000 euro gaat. Zit nu rond de 1K ofzo.
pi_191502536
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:24 schreef Poepz0r het volgende:
Dit is DE meest zeldzame retro game ter wereld. Er zijn slechts 10 exemplaren ongeveer in handen van verzamelaars. De game is complete dogshit, maar werd gecanceled tijdens release.

[ afbeelding ]

_O_

Ik verwacht binnen 5 jaar dat deze game richting de 10.000 euro gaat. Zit nu rond de 1K ofzo.
Eerder 500 euro, en die kun je gewoon kopen..
https://www.ebay.nl/itm/O(...)4:g:YhQAAOSwBPNXSAVk
blablablabla
pi_191502599
Echt zeldzame games zijn niet eens te koop via de normale kanalen maar gaan via via op beurzen van de hand.

Zo'n Air Raid voor de Atari bijvoorbeeld. Of een NWC-grey cart, laat staan een gold cart. Als er nu een gold cart op de markt komt zou me het niet eens verbazen als hij voor meer dan 200.000 van eigenaar wisselt.
blablablabla
pi_191502745
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:24 schreef Poepz0r het volgende:
Dit is DE meest zeldzame retro game ter wereld. Er zijn slechts 10 exemplaren ongeveer in handen van verzamelaars. De game is complete dogshit, maar werd gecanceled tijdens release.

[ afbeelding ]

_O_

Ik verwacht binnen 5 jaar dat deze game richting de 10.000 euro gaat. Zit nu rond de 1K ofzo.
Nintendo World championship moet nog wat meer opleveren.
pi_191502771
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Met zo'n grote collectie zou ik toch eens kijken naar een Analogue NT mini/Super NT in plaats van gebruik maken van emulatie zoals je Retron doet.
Had ik ook naar gekeken, maar nog al een prijs verschil. Voorlopig doet de
Retron het goed genoeg. Geef het liever uit aan games. :P
  vrijdag 14 februari 2020 @ 12:53:21 #188
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191502781
De Nintendo PlayStation is pas zeldzaam. Dat zijn de echte waardevolle en boeiende dingen. Een kutgame die duur is omdat er maar tien zijn slaat nergens op.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191502801


100k
blablablabla
pi_191502839
quote:
19s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
De Nintendo PlayStation is pas zeldzaam. Dat zijn de echte waardevolle en boeiende dingen. Een kutgame die duur is omdat er maar tien zijn slaat nergens op.
Maar dat is een one of a kind museumstuk, je zit in een verzamelaarstopic.
blablablabla
  vrijdag 14 februari 2020 @ 13:43:30 #191
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191503443
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar dat is een one of a kind museumstuk, je zit in een verzamelaarstopic.
Ik begrijp je punt, maar het enige museum dat poep zou moeten verzamelen is een natuurhistorisch museum.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191503946
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:38 schreef Elan het volgende:
Echt zeldzame games zijn niet eens te koop via de normale kanalen maar gaan via via op beurzen van de hand.

Zo'n Air Raid voor de Atari bijvoorbeeld. Of een NWC-grey cart, laat staan een gold cart. Als er nu een gold cart op de markt komt zou me het niet eens verbazen als hij voor meer dan 200.000 van eigenaar wisselt.
NWC is niet zeldzamer dan bovenstaande game. Ik zie hem voor 500 staan idd, maar gok er maar op dat die game binnen enkele jaren sky high gaat. 10 stuks in het wild like wtf _O_
  vrijdag 14 februari 2020 @ 14:58:46 #193
134538 chansadres
Black & White
pi_191504260
Gisteren een Atari 2600 Darth Vader gekocht met 7 spellen voor 35 euro. Alweer een console erbij :D
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_191505664
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Eerder 500 euro, en die kun je gewoon kopen..
https://www.ebay.nl/itm/O(...)4:g:YhQAAOSwBPNXSAVk
Mogelijk bedoelen ze een volledig gesealde game.
pi_191505734
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 14:58 schreef chansadres het volgende:
Gisteren een Atari 2600 Darth Vader gekocht met 7 spellen voor 35 euro. Alweer een console erbij :D
Leuke console :)
Welke consoles heb je tot nu toe allemaal?
blablablabla
pi_191505737
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:54 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]

100k
Wat een geld... Is dat puur vanwege de conditie ofzo want lijkt me niet echt een zeldzame game, had deze vroeger ook.
pi_191505845
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 16:52 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat een geld... Is dat puur vanwege de conditie ofzo want lijkt me niet echt een zeldzame game, had deze vroeger ook.
quote:
Games with a Near Mint grade of 9.4 and a “Seal Rating” of A++.
pi_191505904
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 16:52 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat een geld... Is dat puur vanwege de conditie ofzo want lijkt me niet echt een zeldzame game, had deze vroeger ook.
Conditie is bij verzamelaars en handelaren inderdaad prioriteit. Alles moet nog in de verkoopstaat zijn. De hoofdprijs betaal je dan ook voor iets wat in deze vorm zeldzamer is dan de rest.

Mensen die bij uitkomst iets meteen kopen en op zolder in de verpakking wegduwen zijn er gekgenoeg meer dan ik dacht.
pi_191506571
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 17:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Conditie is bij verzamelaars en handelaren inderdaad prioriteit. Alles moet nog in de verkoopstaat zijn. De hoofdprijs betaal je dan ook voor iets wat in deze vorm zeldzamer is dan de rest.

Mensen die bij uitkomst iets meteen kopen en op zolder in de verpakking wegduwen zijn er gekgenoeg meer dan ik dacht.
Ja je hebt dat ook met Lego bv. Dat mensen tig dozen kopen, ze wegzetten en dan met winst verkopen zodra die sets niet meer gemaakt worden.

Als je er een beetje goede kijk op hebt en er de ruimte en geduld voor hebt zoiets lang te bewaren kan je er best een leuk centje mee verdienen denk ik.
pi_191506849
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 16:52 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat een geld... Is dat puur vanwege de conditie ofzo want lijkt me niet echt een zeldzame game, had deze vroeger ook.
Die game had inderdaad iedereen, maar niet die vroege print.


Inderdaad de uitzonderlijke goede staat en het feit dat het Mario is, wat natuurlijk cultureel erfgoed is in de videogame-industrie.
blablablabla
pi_191507207
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 18:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Die game had inderdaad iedereen, maar niet die vroege print.


Inderdaad de uitzonderlijke goede staat en het feit dat het Mario is, wat natuurlijk cultureel erfgoed is in de videogame-industrie.
Nu twijfel ik ook, volgens mij had ik die met Duck Hunt erbij.

Deze:


Had ook van die pistolen erbij. Die goede oude tijd :P
pi_191509848
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 17:53 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ja je hebt dat ook met Lego bv. Dat mensen tig dozen kopen, ze wegzetten en dan met winst verkopen zodra die sets niet meer gemaakt worden.

Als je er een beetje goede kijk op hebt en er de ruimte en geduld voor hebt zoiets lang te bewaren kan je er best een leuk centje mee verdienen denk ik.
Klopt, het zijn dan ook mensen met affiniteit met een product als belegging en handelswaar. Dat vereist een wat andere mindset dan iemand die met die waar speelt of het verzamelt uit liefhebberij.

Als je nu de winkels binnenstapt en kunt inschatten waarmee je later collectors kunt verleiden dan ben je een goede.
pi_191519586
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 16:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Leuke console :)
Welke consoles heb je tot nu toe allemaal?
Een paar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_191519657
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 13:19 schreef chansadres het volgende:

[..]

Een paar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
allemaal aangesloten en ready to game?
pi_191519752
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 13:26 schreef mschol het volgende:

[..]

allemaal aangesloten en ready to game?
Zoveel aansluitingen heeft mijn tv niet maar alle consoles zijn netjes opgeborgen en binnen 5 minuten aan te sluiten. De Megadrive is mijn main console en die staat wel vast aangesloten. Ik heb wel eens tv kasten gezien waar tientallen consoles staan en dat wilde ik niet. Veels te druk. Daarnaast heb ik ze liever stofvrij afgesloten.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')