Vandaar al die politiewagens vanochtend!quote:Op maandag 16 januari 2017 10:07 schreef MaLo het volgende:
http://www.tubantia.nl/re(...)ongevallen-1.6832952
[..]
Daar reed ik dus vanmorgen, het was er inderdaad spekglad. En ik werd nog ingehaald ook.
Ja dat was Nattekat met zijn 130quote:Op maandag 16 januari 2017 10:07 schreef MaLo het volgende:
http://www.tubantia.nl/re(...)ongevallen-1.6832952
[..]
Daar reed ik dus vanmorgen, het was er inderdaad spekglad. En ik werd nog ingehaald ook.
Ik reed er om half 8, ik weet niet hoelaat de politiewagens er waren maar dat was dan laterquote:Op maandag 16 januari 2017 10:23 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Vandaar al die politiewagens vanochtend!
twitter:helgavanleur twitterde op maandag 16-01-2017 om 11:59:44Situatie voor donderdag 19-1-2017. Verschil tussen aanvoerrichting voor Noord-NL en Zuid-NL goed zichtbaar. Warm vs… https://t.co/BZCMTJV702 reageer retweet
Interessant ja..... de bilt lijkt net in een soort 'niemandsland' te vallen kwa windrichtingquote:Op maandag 16 januari 2017 12:01 schreef INViCTuS het volgende:
twitter:helgavanleur twitterde op maandag 16-01-2017 om 11:59:44Situatie voor donderdag 19-1-2017. Verschil tussen aanvoerrichting voor Noord-NL en Zuid-NL goed zichtbaar. Warm vs… https://t.co/BZCMTJV702 reageer retweet
Lekkah tochquote:Op maandag 16 januari 2017 12:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Heb echt het idee dat de verschillen mega groot zijn in Nederland. Hier in het westen komen we eerder in de buurt van de lente dan de winter.
Klopt ja. Net in amsterdam stond ik nog in de volle zon.quote:Op maandag 16 januari 2017 12:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Heb echt het idee dat de verschillen mega groot zijn in Nederland. Hier in het westen komen we eerder in de buurt van de lente dan de winter.
Groningen vooral.quote:Op maandag 16 januari 2017 12:52 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hadden we dat maar hier.quote:Op maandag 16 januari 2017 14:31 schreef Dven het volgende:
Alle koude is deze kant opgezakt. Temperatuur nog niet boven de -2,5 geweest vandaag. Vannacht was het -9. Alweer een paar uur sneeuw. Komende dagen temperaturen tussen de -4 en -20. Halve meter sneeuw.
ER KOMT GEEN EIND AAN
Straks krijgen jullie nog allemaal Bulgaarse klimaatvluchtelingen!!!!!quote:
Dan kom ik lekker daarheen, tenminste meer winterweer pour moi!quote:Op maandag 16 januari 2017 15:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Straks krijgen jullie nog allemaal Bulgaarse klimaatvluchtelingen!!!!!![]()
![]()
Ik mag toch hopen dat dit de laatste winterse weken voor de komende 10 maanden zijn dus dan moet je snel zijnquote:Op maandag 16 januari 2017 15:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan kom ik lekker daarheen, tenminste meer winterweer pour moi!
quote:Op maandag 16 januari 2017 15:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat dit de laatste winterse weken voor de komende 10 maanden zijn dus dan moet je snel zijn
Aletsch Arena richting Vila Cassel (Riederalp) Zwitserlandquote:
quote:Op maandag 16 januari 2017 14:31 schreef Dven het volgende:
Alle koude is deze kant opgezakt. Temperatuur nog niet boven de -2,5 geweest vandaag. Vannacht was het -9. Alweer een paar uur sneeuw. Komende dagen temperaturen tussen de -4 en -20. Halve meter sneeuw.
ER KOMT GEEN EIND AAN
Zo'n typisch plaatje dat er op camera (nog) veel beter uitziet dan in realiteitquote:
Nou ja, in realiteit ziet het er ook zo uit. Weliswaar moet je dan wel de foto nemen op de dag nadat die 50-100 cm sneeuw is gevallenquote:Op maandag 16 januari 2017 15:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo'n typisch plaatje dat er op camera (nog) veel beter uitziet dan in realiteit
Pak sneeuw en de hele dag full blauw en wind stil.quote:Op maandag 16 januari 2017 16:12 schreef Gwywen het volgende:
Hoe ziet de rest van NL eruit?
Bij ons is het vandaag grauw/mistig maar er ligt wel nog steeds een pak sneeuw
Kort samengevat, geweldig winterweer.quote:
Ik ben er vrij zeker van dat er wat fraaie technieken en instellingen gebruikt zijn om het zo naar voren te laten komen. Fotografische instinker zoals je wel vaker zietquote:Op maandag 16 januari 2017 15:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou ja, in realiteit ziet het er ook zo uit. Weliswaar moet je dan wel de foto nemen op de dag nadat die 50-100 cm sneeuw is gevallen. Daarna zet de sneeuw meer in en van de bomen zal het verdwijnen
Eeuwen*quote:Op maandag 16 januari 2017 17:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het heeft hier nog steeds niet gevroren. Ik heb de hoop opgegeven dat de winter hier gaat toeslaan de komende uren/dagen.
Het vriest al bijna 24 uur nonstop johquote:Op maandag 16 januari 2017 17:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het heeft hier nog steeds niet gevroren. Ik heb de hoop opgegeven dat de winter hier gaat toeslaan de komende uren/dagen.
Niet hier aan de kust.quote:Op maandag 16 januari 2017 17:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het vriest al bijna 24 uur nonstop joh
twitter:wxcharts twitterde op maandag 16-01-2017 om 21:23:38A shot of the cold air for Iberia before the Atlantic influence returns by the end of the week. https://t.co/N1zclvuuZa reageer retweet
quote:Op maandag 16 januari 2017 19:38 schreef INViCTuS het volgende:
Zie ook behoorlijke neerslagsignalen voor volgende week. regen welteverstaan. Speldenprikje van de winter en daarna weer over tot de orde van de dag met gewoon weer herfst
[ afbeelding ]
Ik zie natuurlijk wel dat het 24/01 is
Beyer dan Drenthequote:Op dinsdag 17 januari 2017 07:50 schreef SecretPret het volgende:
*Leeft in Groningen. Moet jij nu voorstellen dat ik zo naar school moet.
[ afbeelding ]
Telegraaftitel. Het gaat om een dagrecord.quote:
Hè? Ik dacht dat Drenthe altijd wel een stuk kouder zou zijn dan de provincie Utrecht; maar blijkbaar wordt het daar niet zo koud?quote:
*dagrecordquote:Op dinsdag 17 januari 2017 09:11 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Hè? Ik dacht dat Drenthe altijd wel een stuk kouder zou zijn dan de provincie Utrecht; maar blijkbaar wordt het daar niet zo koud?
10 jaar geleden (4 maart 2005) werd het een keer -14,4 in Utrecht.
ja toen lag er hier ook echt een flink pak sneeuw! Tot de knieën.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 09:11 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Hè? Ik dacht dat Drenthe altijd wel een stuk kouder zou zijn dan de provincie Utrecht; maar blijkbaar wordt het daar niet zo koud?
10 jaar geleden (4 maart 2005) werd het een keer -14,4 in Utrecht.
4 februari 2012 was het zeker weten kouder, toen was het waar ik woon -23,9 graden, zo'n 30km hemelsbreed vanaf Drenthe,quote:
quote:Op dinsdag 17 januari 2017 09:58 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
4 februari 2012 was het zeker weten kouder, toen was het waar ik woon -23,9 graden, zo'n 30km hemelsbreed vanaf Drenthe,
-22.8 zie ik hier, was een koude bedoening in ieder gevalquote:
Lul niet zoquote:Op dinsdag 17 januari 2017 10:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En nog steeds niet gevroren hier. Wat nou winter?
Je weet dat je naar buitentemperatuur moet kijken en niet naar de temperatuur binnenquote:Op dinsdag 17 januari 2017 10:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat kan echt nietquote:Op dinsdag 17 januari 2017 10:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Bijna te normaal jaquote:Op dinsdag 17 januari 2017 10:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Tot nu toe een hele gewone, normale oerhollandse winter
Was dit maar een gewone, normale oerhollandse winter. In Twente is het al een paar jaar niet zo lang prachtig wit geweestquote:Op dinsdag 17 januari 2017 10:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Woon jij ergens in de reet van Bert ofzo?quote:Op dinsdag 17 januari 2017 10:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Klopt. Nog een lokaal koudegolfje met hier en daar wat strenge vorst en het is écht afquote:Op dinsdag 17 januari 2017 10:51 schreef Straatcommando. het volgende:
In Arnhem ook niet, zeker niet zoveel en zo langquote:Op dinsdag 17 januari 2017 10:56 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Was dit maar een gewone, normale oerhollandse winter. In Twente is het al een paar jaar niet zo lang prachtig wit geweest!
Wat sneeuw dat een dagje blijft liggen zou ook nog wel leuk zijn voor heel Nederland. Dat natte drabdekje dat hier in utrecht lag mag geen naam hebben.En natuurlijk wat schaatsers op natuurijs, dat hoort ook wel bij een Nederlandse winterquote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt. Nog een lokaal koudegolfje met hier en daar wat strenge vorst en het is écht af
Die komt er vast nog wel. Dit jaar heeft meer potentie dan alle afgelopen jaren bij elkaarquote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt. Nog een lokaal koudegolfje met hier en daar wat strenge vorst en het is écht af
Dat gaat landelijk normaal gesproken wel lukken mocht er lokaal al een koudegolf zijn waar dus buiten de ijsdagen ook nog eens een flink aantal dagen strenge vorst voor nodig isquote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat sneeuw dat een dagje blijft liggen zou ook nog wel leuk zijn voor heel Nederland. Dat natte drabdekje dat hier in utrecht lag mag geen naam hebben.En natuurlijk wat schaatsers op natuurijs, dat hoort ook wel bij een Nederlandse winter
temperatuur gaat volgende week gewoon volgens de voorspellingen weer naar 10 graden overdag en 6 graden s nachts met een windkracht 5, met regen! dus we gaan weer de herfst inquote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:51 schreef byah het volgende:
maar het laatste nieuws is dus dat de voorspellingen voor extreem weer niet uitkomen?
Die voorspellingen zijn er eigenlijk nooit geweest, was wat geblaat van de mediazoals dat tegenwoordig steeds meer gebeurt. Wat vorige week werd voorspeld komt op lokaal niveau redelijk uit, met temperaturen rond de -10 's nachts en lokaal ijsdagen mogelijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:51 schreef byah het volgende:
maar het laatste nieuws is dus dat de voorspellingen voor extreem weer niet uitkomen?
Ik wil die eikel niet zijn, maar.. Ik zei het tochquote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Die voorspellingen zijn er eigenlijk nooit geweest, was wat geblaat van de mediazoals dat tegenwoordig steeds meer gebeurt. Wat vorige week werd voorspeld komt op lokaal niveau redelijk uit, met temperaturen rond de -10 's nachts en lokaal ijsdagen mogelijk.
Ieder zichzelf respecterende weeramateur nam die voorspelling met een korreltje zout.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik wil die eikel niet zijn, maar.. Ik zei het toch![]()
Dat niet, maar er werd flink overdreven en gekwijld.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ieder zichzelf respecterende weeramateur nam die voorspelling met een korreltje zout.
Al moet gezegd worden dat het helemaal niet zo veel scheelde.
Er was een kans van 30% hèquote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat niet, maar er werd flink overdreven en gekwijld.
Dat is waarquote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er was een kans van 30% hè
Wij gaan dan uit van de 70%.
Die mensen komen nooit buiten. Hooguit de route van auto naar bestemming.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:49 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vond het vanmorgen op de fiets FAKKING koud. Maar ja ik ben ook een mietje die niks gewend is bla bla bla, jaaaa ik weet het.... maar toch, jezus wat koud. Niet leuk gewoon. Begrijp nog steeds niet wat mensen leuk kunnen vinden aan dit soort snijdende pijnlijke kou.
Gewoon autisten die boos zijn dat normale mensen buiten komen met lekker weer.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:49 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vond het vanmorgen op de fiets FAKKING koud. Maar ja ik ben ook een mietje die niks gewend is bla bla bla, jaaaa ik weet het.... maar toch, jezus wat koud. Niet leuk gewoon. Begrijp nog steeds niet wat mensen leuk kunnen vinden aan dit soort snijdende pijnlijke kou.
Koud was het wel maar daar kun je je toch wel tegen kleden? Ik fiets echt liever met deze kou dan met regen. Liever een koude winter dan een kwakkelregenwinter.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:49 schreef dick_laurent het volgende:
Het was wel koud, ruim -4 graden in Utrecht. Maar aan de andere kant kun je je daar ook op kleden. Er wordt vaak wel een dikke jas aangedaan, handschoenen, muts en sjaal. Wat vaak wordt vergeten zijn de voeten/benen en dat zijn vaak de gebieden die te koud worden maar wel het meest worden blootgesteld aan de kouquote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:49 schreef dick_laurent het volgende:
Jasje open, mutsje wat hoger, handschoentjes aan. Het is geen hogere wiskundequote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:07 schreef Nattekat het volgende:
Warm kleden is kut. Als je naar buiten loopt, loop je tegen een ijskoude muur aan en eenmaal onderweg krijg je het warmer en warmer zonder ventilatie. En handen bevriezen altijd, daar is niet op te kleden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |