ja en anders hang ik hier ook best vaak rond om verzoeken in te willigenquote:Op maandag 9 januari 2017 16:45 schreef tombolafan het volgende:
Aanpassingen van de OP graag in DM want ik heb geen quote-alerts
RIPquote:Op maandag 9 januari 2017 16:57 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb me overigens echt totaal niet verdiept in de kinkhoest injectie. Ben ik nu een tikkende tijdbom?
Oh dat stelt me gerust. Dan ben ik geen idioot medisch risico in elk gevalquote:Op maandag 9 januari 2017 17:31 schreef WupWup het volgende:
Kinkhoestvaccinatie is nog niet doorgevoerd, dus als je hem wil, moet je het zelf regelen (bijv via de huisarts) en zelf betalen. Ik heb hem ook niet gehaald overigens.
Of we zijn het beidequote:Op maandag 9 januari 2017 17:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh dat stelt me gerust. Dan ben ik geen idioot medisch risico in elk geval
Niet voldoende wat je nu doorgeeft aan je 'vrucht' qua antistoffen omdat het een vaccinatie van lager terug is.quote:Op maandag 9 januari 2017 17:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik heb het al gehad, dan ben je toch beschermd?![]()
Die zit in hetzelfde vaccinquote:Op maandag 9 januari 2017 17:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zie het zelf wel gebeuren dat ik me vaccineer voor kinkhoest en dan difterie krijg ofzo. #zorolik
Ik las zoro likquote:Op maandag 9 januari 2017 17:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zie het zelf wel gebeuren dat ik me vaccineer voor kinkhoest en dan difterie krijg ofzo. #zorolik
Nou zeg, dat is rauw op je dak!quote:Op maandag 9 januari 2017 18:45 schreef Selvaria het volgende:
Oh, kinkhoestvaccinatie, totaal niet meer over nagedacht...
Stroop en Flav, wat ontzettend fijn van de goede echo's!![]()
Nou dames, ik weet op de valreep toch nog wat hormonen zijn.Man heeft dreumes net opgehaald bij de GO en kwam thuis met het nieuws dat ze gaat stoppen per februari en dat we nu dus halsoverkop nieuwe opvang voor dreumes en mini (vanaf april/mei) moeten gaan regelen.
Het is zo'n fijn plekje daar en we hadden alles geregeld en dreumes heeft daar zulke leuke vriendjes en ik had dat mini ook zo graag gegund en ik zou het liefst gewoon de hele boel bij elkaar janken nu.
Even geen optie, want ik moet dreumes nog even entertainen tot bedtijd, maar man man man..
Het zal nog een hele klus worden een nieuwe GO te vinden die op de juiste dagen nog plek heeft voor 2 kindjes waaronder 1 baby.
nou pfff, als je alles voor de baby al vastgelegd had vind ik een maand van tevoren wel echt niet kunnen...quote:Op maandag 9 januari 2017 19:38 schreef Selvaria het volgende:
Goede vraag, die neem ik morgen mee als ik het gastouderbureau bel. Per half februari zou het zijn, 1 maand opzegtermijn dus. Ik neig nu wel wat meer naar een kdv, omdat dit soort grapjes dan niet gebeuren.Maar dat zijn nog mijn boze hormonen denk ik, morgen is man gelukkig ook vrij en gaan we er rustig voor zitten en alles afwegen.
Ik heb de vaccinatie nooit gehad maar wel als kind kinkhoest gehad; mooie kleuterschool herinneringen met hoestbuien op de gangquote:Op maandag 9 januari 2017 17:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet voldoende wat je nu doorgeeft aan je 'vrucht' qua antistoffen omdat het een vaccinatie van lager terug is.
Het risico op kinkhoest is niet zo groot trouwens. Bij mij op werk liepen meerdere collega's en patiënten rond ermee toen ik zwanger was en daarom wel gevaccineerd tijdens zwangerschap.
Afweging die je zelf natuurlijk moet maken allemaal of je wel of niet doet
Ah zit dat zoquote:Op maandag 9 januari 2017 19:58 schreef WupWup het volgende:
Nee, alleen als je lijf actief aan de slag gaat met antistoffen aanmaken (vaccinatie of in aanraking komen met het virus), geef je ze door en bied je bescherming totdat hij zelf gevaccineerd wordt.
Maar heeft het gastouderbureau daar niet een verantwoordelijkheid in, bij het zoeken van vervangende opvang? Als je gewoon zo een maand van tevoren de opvang kunt opzeggen, en dat je het dan verder zelf mag uitzoeken, dan zou ik al bij voorbaat niet lekker slapen.quote:Op maandag 9 januari 2017 20:42 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb eigenijk geen idee wat betreft tekorten hier in de buurt, aangezien we alles voor elkaar hadden. We gaan morgen gelijk een rondje bellen.
De plannen lijken inderdaad abrupt ontstaan of ze wilde pas echt de knoop doorhakken op het moment dat ze een huis aangewezen had gekregen? Het is me een raadsel hoe de vork exact in de steel zit.
Zeker, en dat doet het gob ook heel erg goed (vaker vervanging nodig gehad ivm ziekte), maar zij zijn natuurlijk ook afhankelijk van de werkdagen en bezettingen van de gastouders en ik weet niet of ze op zo'n korte termijn een gastouder kunnen vinden die:quote:Op maandag 9 januari 2017 20:49 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Maar heeft het gastouderbureau daar niet een verantwoordelijkheid in, bij het zoeken van vervangende opvang? Als je gewoon zo een maand van tevoren de opvang kunt opzeggen, en dat je het dan verder zelf mag uitzoeken, dan zou ik al bij voorbaat niet lekker slapen..
Crapsticks! Daar moet ik ook nog voor bellenquote:Op maandag 9 januari 2017 16:45 schreef tombolafan het volgende:
Oh, vandaag 4x gebeld met/door de GGD voor de kinkhoest injectie, was nogal een moeilijke vraag kennelijk
Maar goed, heb nu iig een afspraak
Liefst wel om haar in haar ritme te houden, maar in het ergste geval zou ze wel een tijdje thuis kunnen blijven.quote:Op maandag 9 januari 2017 20:48 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Pfff, dat zou ik ook absoluut niet fijn vinden hoor, Selvaria! Op zulk korte termijn is dat echt heel vreemd. Moet je voor je grote dan over een maand al opvang hebben of hou je die thuis tijdens je verlof?
Heeft de verloskundige niet uitgelegd wat het verschil is?quote:Op maandag 9 januari 2017 20:48 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Pfff, dat zou ik ook absoluut niet fijn vinden hoor, Selvaria! Op zulk korte termijn is dat echt heel vreemd. Moet je voor je grote dan over een maand al opvang hebben of hou je die thuis tijdens je verlof?
Onze vk gaf aan dat we een guo mogen in plaats van de seo.. Iemand een idee wat daarvan het voordeel is en waarom ik er een uur voor in de auto zou zitten in plaats van 20 minuten?![]()
Dit, inderdaad.quote:Op maandag 9 januari 2017 21:14 schreef WupWup het volgende:
Klopt wat Lemijn schrijft, alhoewel de GUO-echoscopist geen gynaecoloog hoeft te zijn. En het klopt ook dat je verloskundige die uitleg had moeten geven
Ik beken dat de combinatie moe + migraine er voor zorgde dat ik maar een kwart heb opgeslagen van wat ze zei.. Dat kwam een beetje neer op "het verschil tussen je regionale ziekenhuis en het amc" en dat snapte ik al niet helemaal, maar had ook niet echt de scherpte van geest om door te vragen. En ze zei dat het apparatuur beter was, maar gezien hoe wazig de machine was waarmee ze de npm die middag deden vond ik dat niet veel zeggen O:) indicatie was inderdaad de ICSI, maar ze deed het een beetje overkomen alsof dat eigenlijk 'overbodig' was om meteen de guo te doen ("bijna iedereen kiest gewoon voor seo").quote:Op maandag 9 januari 2017 21:08 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Heeft de verloskundige niet uitgelegd wat het verschil is?
GUO kijkt volgens mij wat uitgebreider, de G staat voor geavanceerd, en wordt gemaakt door een gynaecoloog met echo's als aandachtsgebied. Daarom wordt het in een ziekenhuis gemaakt en niet bij een gewone echtpraktijk -> verder rijden.
Jouw indicatie is de ICSI denk ik? Het wordt in ieder geval gedaan bij een verhoogde kans op aangeboren afwijkingen, of als er iets bijzonders wordt gezien op de SEO (ik zie het als: SEO screent op normaal vs afwijkend, GUO kijkt verder naar de afwijking, vergelijkbaar met verloskundige vs gynaecoloog in de zwangerschap).
Voordeel is dus dat, als er iets aan de hand zou zijn, je niet weer terug hoeft voor de GUO, cq je gelijk uitleg en antwoorden krijgt.
Ik lees nu pas dat je echt bedoelde 'we mogen een tosti in plaats van een gewone boterham', zo van je mag kiezen want het is misschien aantrekkelijker. Ik las het als 'ik mag op voor de suikertest met dat vieze drankje', oftewel dat je moest. Maar wat jij zegt is logischer, het is tenslotte een keuze. En dat verklaart ook je vraag over het verre reizenquote:Op maandag 9 januari 2017 21:38 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Ik beken dat de combinatie moe + migraine er voor zorgde dat ik maar een kwart heb opgeslagen van wat ze zei.. Dat kwam een beetje neer op "het verschil tussen je regionale ziekenhuis en het amc" en dat snapte ik al niet helemaal, maar had ook niet echt de scherpte van geest om door te vragen. En ze zei dat het apparatuur beter was, maar gezien hoe wazig de machine was waarmee ze de npm die middag deden vond ik dat niet veel zeggen O:) indicatie was inderdaad de ICSI, maar ze deed het een beetje overkomen alsof dat eigenlijk 'overbodig' was om meteen de guo te doen ("bijna iedereen kiest gewoon voor seo").
Gelukkig heb ik jullieThanks voor de uitleg!
je weet dat je dit soort dingen nooit hardop moet denken / zeggen / typen he?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 08:17 schreef Fazzoletti het volgende:
ik moet eens leren op tijd naar bed te gaan
Gelukkig morgen vrij, kan ik weer uitslapen
Dreumes is uit logeren dus niets houdt me tegenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 09:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je weet dat je dit soort dingen nooit hardop moet denken / zeggen / typen he?
Ik heb sowieso chronische slaapproblemen maar af en toe kon ik bijtanken door wel een nacht door te halen. helaas heb ik, nog 3 weken, medicatie (vrouwelijke hormonen) die ik stipt elke 8 uur moet nemen. De laatste neem ik om 00.00 uur en voor ik slaap zijn we dan een paar uur verder en om 8 uur gaat de wekker weer voor ee volgende ronde en daarna slaap ik dus niet weerquote:Op dinsdag 10 januari 2017 09:49 schreef Lemijn het volgende:
Sam, sterkte in het ziekenhuis! Wat enorm balen voor je. Hopelijk neemt de pijn inmiddels af en blijft je baarmoedermond verder gewoon wat ie moet zijn.
Dobbey, slecht slapen is naar! Maar als het door de medicatie komt, is het einde dus in zicht? Dat hoop ik dan voor je!
quote:Op dinsdag 10 januari 2017 09:48 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Dreumes is uit logeren dus niets houdt me tegen![]()
Fokwet doe ik niet aan![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohh nee. de horror!quote:Op dinsdag 10 januari 2017 06:39 schreef Sam1993 het volgende:
Hier al heel de nacht op het ziekenhuis. Enorme pijnaanvallen. Vermoedelijk galstenen. Daadnaast is mijn baarmoedermond weer korter geworden 2.7 dus nu opgenomen ter controle
Als zwangere is een tweede lunch toegestaan hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:37 schreef Gogo83 het volgende:
Oh!! Ik heb al geluncht (hele lekkere noodles met veel groenten, restje van gisteren), maar nu wil ik ook een tosti! Nom!
Yay, super! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:48 schreef dobbey het volgende:
En we hebben een knipper![]()
![]()
![]()
![]()
Ben aan het stuiteren niet normaal
Daar was ik dan ook nét aan begonnen!quote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:46 schreef Tweedledee het volgende:
[..]
Als zwangere is een tweede lunch toegestaan hoor
quote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:48 schreef dobbey het volgende:
![]()
![]()
![]()
Nou dat is ook stuiterbaar zeg!quote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:48 schreef dobbey het volgende:
![]()
![]()
![]()
Geldt dat pas vanaf een x aantal weken, of kan ik dit excuus nu al opvoeren?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:46 schreef Tweedledee het volgende:
[..]
Als zwangere is een tweede lunch toegestaan hoor
per direct!quote:Op dinsdag 10 januari 2017 14:57 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Geldt dat pas vanaf een x aantal weken, of kan ik dit excuus nu al opvoeren?![]()
Niet dat ik hier aan een tosti zou kunnen komen...
Je mag boven de 100 kilo alleen op de begane grond bevallen (tenzij je een lift hebt). Dit ivm ARBO-regels voor ambulancepersoneel. Die mogen geen mensen zwaarder dan 100 kilo van de trap tillen. Mocht ik onverhoopt doorbloeden.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:09 schreef Messina het volgende:
dobbey, gefeliciteerd!![]()
![]()
![]()
SQ, is dat boven een bepaald BMI zo, dat je dan niet thuis mag bevallen?
*Je hoeft het getal niet te noemen verder*
Doorgaans wel jaquote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Zeg, die banden en zo, dat trekkerige gevoel, begint dat eerder als ze het truucje al eens hebben gedaan?
Ja maar jij mag sowieso niet thuis bevallen denk ik? Of verjaart zo'n keizersnede?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:17 schreef Messina het volgende:
Ahhh niets met BMI te maken dus!![]()
Ik vrees dat ik de 100 kilo wel over ga tegen het eind.
Nope, absoluut niet toegestaan.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja maar jij mag sowieso niet thuis bevallen denk ik? Of verjaart zo'n keizersnede?
Gewoon niet op gaan staan danquote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:19 schreef Messina het volgende:
[..]
Nope, absoluut niet toegestaan.![]()
Maar ik haat 3 cijfers op m'n weegschaal. Gelukkig gaat het er wel weer af
Gaat direct in.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 14:57 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Geldt dat pas vanaf een x aantal weken, of kan ik dit excuus nu al opvoeren?![]()
Niet dat ik hier aan een tosti zou kunnen komen...
En dergelijke?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:24 schreef Stormqueen het volgende:
IMA, heb jij de vorige keer ook maar iets van die thuiszorgartikelen gebruikt? Bedpan en dergelijke?
Ik twijfel of ik een bestelling moet doen. Om die hele vrachtwagen nou alleen voor een bedpan te laten komen...
Ja ik zie het nu ook... ik had een pan, een rugsteun en klossen maar de laatste twee heb ik nu sowieso niet nodig.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
En dergelijke?
Ik had alleen zo'n pan volgens mij? Die is voor zover ik weet niet gebruikt.
Nja ik had de vorige keer gewoon een bevalbed klaar staan in de woonkamer. Dat kan natuurlijk ook prima. Maar het geeft wel een stuk meer gedoequote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:25 schreef Tweedledee het volgende:
[..]
Gaat direct in.
Het is een goed bewaard geheim dat die twee streepjes eigenlijk staan voor 9 maanden lang twee maaltijden van alles
Dat wist ik niet SqDat zou wel kak zijn...
quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:25 schreef Tweedledee het volgende:
[..]
Gaat direct in.
Het is een goed bewaard geheim dat die twee streepjes eigenlijk staan voor 9 maanden lang twee maaltijden van alles
Dat wist ik niet SqDat zou wel kak zijn...
nee, maar wel om op je slaapkamer te baren dusquote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:31 schreef WupWup het volgende:
[..]![]()
Alles mag he, dames. Richtlijnen zijn adviezen. Sommige wat dringender dan andere en sommige zorgverleners wat dwingender dan andere, maar geen hond die je tegenhoudt om bijv thuis te baren met 110 kg.
3 cijfer boks!quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Gewoon niet op gaan staan dan
I'm with you *boks*
Ik denk dat ik gewoon de blenderkan klaarzet om het ding in te flopsen. Verser kun je de smoothie niet krijgen, me dunkt.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:33 schreef WupWup het volgende:
Die bedpan of po wordt gebruikt om placenta in op te vangen en/of om in bed of op een stoel te kunnen plassen als je niet in staat bent om naar de wc te gaan. Niet onoverkomelijk als hij er niet is.
Beter!quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:25 schreef Tweedledee het volgende:
[..]
Gaat direct in.
*poef*quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
voor al die lappen volgezogen met bloed, poep en pis
Oh maar die lappen heb je ook bij een ziekenhuisbevalling hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:38 schreef Tweedledee het volgende:
[..]
*poef*
Daar vloog mijn romantische beeld van thuisbevallen het raam uit.
Ah joh, als ze zo vies zijn kijk jij inmiddels al naar je versche baby en als je onder de douche wegkomt staat de wasmachine aan en is het alsof er nooit iets is gebeurd.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:38 schreef Tweedledee het volgende:
[..]
*poef*
Daar vloog mijn romantische beeld van thuisbevallen het raam uit.
nee dat is wel ideaal, dat blik kabouters in je kraampakket die het doen verdwijnen alsof er nooit iets is gebeurdquote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:40 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ah joh, als ze zo vies zijn kijk jij inmiddels al naar je versche baby en als je onder de douche wegkomt staat de wasmachine aan en is het alsof er nooit iets is gebeurd.
Ik zal de wasmachine onderhand maar eens voorzichtig gaan vertellen wat hem allemaal te wachten staat de komende maanden aan poep, pis, bloed en kotsquote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:40 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ah joh, als ze zo vies zijn kijk jij inmiddels al naar je versche baby en als je onder de douche wegkomt staat de wasmachine aan en is het alsof er nooit iets is gebeurd.
Ik zou het niet doen. Je wil niet het risico lopen dat ie een dag voor je bevalling "opeens" het loodje legt...quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:42 schreef Tweedledee het volgende:
[..]
Ik zal de wasmachine onderhand maar eens voorzichtig gaan vertellen wat hem allemaal te wachten staat de komende maanden aan poep, pis, bloed en kots
Heb je een punt.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen. Je wil niet het risico lopen dat ie een dag voor je bevalling "opeens" het loodje legt...
Hoe zie je dat voor je? Dat ze wijdbeens in de deuropening gaat staan om je tegen te houden? Een rood politielint spannen? Tuurlijk is het niet tof om >100kg de trap af te tillen, maar hoe reëel is dat nu helemaal? Spoedcomplicaties waarbij je niet meer in staat bent om van de trap af te komen, zijn wel zo dermate zeldzaam dat je in diezelfde logica wat mij betreft überhaupt iedereen >100kg moet verbieden boven te slapen gezien het risico op een hartinfarct.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, maar wel om op je slaapkamer te baren dus
Al heb ik het idee dat mijn vk's een stuk minder terughoudend zijn deze ronde
ja, ik denk er ook zo over hoor. Maar ja. Niet iedereen deelt die opvatting helaas.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:53 schreef WupWup het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Dat ze wijdbeens in de deuropening gaat staan om je tegen te houden? Een rood politielint spannen? Tuurlijk is het niet tof om >100kg de trap af te tillen, maar hoe reëel is dat nu helemaal? Spoedcomplicaties waarbij je niet meer in staat bent om van de trap af te komen, zijn wel zo dermate zeldzaam dat je in diezelfde logica wat mij betreft überhaupt iedereen >100kg moet verbieden boven te slapen gezien het risico op een hartinfarct.
*allergie heeft voor al die kleine lettertjes (nudge nudge) die het bijkans onmogelijk maken om nog thuis te bevallen
wettelijk niet. Maar meestal zijn ze wel content met elektriciteit en stromend waterquote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:55 schreef Sylver_ het volgende:
Oh, ik was de vorige keer per ongeluk thuis bevallen en had dus niks speciaals gehaald van te voren. Helemaal niet aan gedacht dat ik mogelijk iets in huis moet halen. Zijn er dingen die 'verplicht' zijn eigenlijk?
Wat gaaf!!!!!!!!!! Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:48 schreef dobbey het volgende:
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:53 schreef WupWup het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Dat ze wijdbeens in de deuropening gaat staan om je tegen te houden? Een rood politielint spannen? Tuurlijk is het niet tof om >100kg de trap af te tillen, maar hoe reëel is dat nu helemaal? Spoedcomplicaties waarbij je niet meer in staat bent om van de trap af te komen, zijn wel zo dermate zeldzaam dat je in diezelfde logica wat mij betreft überhaupt iedereen >100kg moet verbieden boven te slapen gezien het risico op een hartinfarct.
*allergie heeft voor al die kleine lettertjes (nudge nudge) die het bijkans onmogelijk maken om nog thuis te bevallen
En wie bepaalt hoe zwaar je na de bevalling, toch het meest gangbare moment voor mogelijke ambulances, precies bent? Scheelt toch weer een paar kilo hequote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, ik denk er ook zo over hoor. Maar ja. Niet iedereen deelt die opvatting helaas.
En emmers.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wettelijk niet. Maar meestal zijn ze wel content met elektriciteit en stromend water
Dat je er nog even een liter extra bloed uit laat gutsen omdat ze je dan wel mogen tillenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:06 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En wie bepaalt hoe zwaar je na de bevalling, toch het meest gangbare moment voor mogelijke ambulances, precies bent? Scheelt toch weer een paar kilo he
Whehe, dat hebben we welquote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wettelijk niet. Maar meestal zijn ze wel content met elektriciteit en stromend water
Het gaat om thuis op een verdieping bevallen en gewicht he, niet om de thuisbevalling an sich.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:29 schreef Fazzoletti het volgende:
Jeeeej Dobbey![]()
![]()
![]()
Dat van dat thuisbevallingen & gewicht had ik nog niet eerder gehoord![]()
Ik heb vanochtend weer eens gewogen. Scheelt 3 kg met zwangerschap 1 op deze termijn. Hopelijk blijft het een beetje in de pas lopen, en ben ik de kilo's weer net zo snel kwijt als vorige keer
quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk dat ik gewoon de blenderkan klaarzet om het ding in te flopsen. Verser kun je de smoothie niet krijgen, me dunkt.
Totdat je start-bmi ook nog boven de 30 is, dan krijg je een plaatsindicatie op je voorhoofd gestempeld.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:39 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Het gaat om thuis op een verdieping bevallen en gewicht he, niet om de thuisbevalling an sich.
iig de waarschuwing dat vrouwen met overgewicht in 70% van de gevallen alsnog met de ambulance worden afgevoerdquote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:30 schreef WupWup het volgende:
[..]
Totdat je start-bmi ook nog boven de 30 is, dan krijg je een plaatsindicatie op je voorhoofd gestempeld.
Ja echt he! Ben ook heel blij met ze.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:50 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een heerlijke open minded verloskundigen heb jij eigenlijk Cygne
Kind goed op groei, bewegend en wel, maar nekplooi aan de dikke kant en kansberekening daarmee ook verhoogd. Kut. Dus door voor de NIPT en in één keer m'n optimisme kwijt. De kans is veel groter dat het goed afloopt, maar voor de komende tijd drukt dit wel een stempel erop moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:51 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Oi, vervelend Franny! Moet je nog lang tot je verlof? Had je nou ook al afspraken gemaakt met je leidinggevende, of was dat een andere docent hier?![]()
Lemijn, hoe ging je echo vandaag? Hopelijk was alles goed
Wat balen Lemijnquote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:29 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Kind goed op groei, bewegend en wel, maar nekplooi aan de dikke kant en kansberekening daarmee ook verhoogd. Kut. Dus door voor de NIPT en in één keer m'n optimisme kwijt. De kans is veel groter dat het goed afloopt, maar voor de komende tijd drukt dit wel een stempel erop moet ik zeggen.
Vraag aan de ervaringsdeskundigen: duurt die uitslag echt 2 tot 3 weken? Waarom zo lang, als het in Belgie in een week kan? Ik heb deze vraag ook al aan 2 mensen via PM gestuurd, sorry voor het lastig vallen maar ik baal er gewoon van, tegen die tijd ben ik 16 weken en dan nog bedenken wat je met een evt slecht uitslag wil...
Ik voel me trouwens een enorme naïeve sukkel dat ik de afgelopen weken, omdat ik alleen maar moe en misselijk op de bank kon liggen, zo aan het kopen ben geslagen hier. Geen grote meubels ofzo, maar wel een leuk shirtje hier en een slaapzak daar. Omdat het eindelijk mocht, dacht ik. Ik heb nu de neiging om me te verontschuldigen en het terug te sturen
Kijk, dat is best een hoopvol bericht. Ander ziekenhuis, maar anderhalve week is toch alweer een stukje korter.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:33 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wat balen Lemijn
Wij moesten vorige keer ook door voor de nipt. Op vrijdag verplichte informatie-afspraak in het ziekenhuis, op maandag bloedprikken (was hier voor de nipt maar een keer per week) en de week daarna op woensdag kregen we al de uitslag. Was in het LUMC.
Oh Lemijn...quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:29 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Kind goed op groei, bewegend en wel, maar nekplooi aan de dikke kant en kansberekening daarmee ook verhoogd. Kut. Dus door voor de NIPT en in één keer m'n optimisme kwijt. De kans is veel groter dat het goed afloopt, maar voor de komende tijd drukt dit wel een stempel erop moet ik zeggen.
Vraag aan de ervaringsdeskundigen: duurt die uitslag echt 2 tot 3 weken? Waarom zo lang, als het in Belgie in een week kan? Ik heb deze vraag ook al aan 2 mensen via PM gestuurd, sorry voor het lastig vallen maar ik baal er gewoon van, tegen die tijd ben ik 16 weken en dan nog bedenken wat je met een evt slecht uitslag wil...
Ik voel me trouwens een enorme naïeve sukkel dat ik de afgelopen weken, omdat ik alleen maar moe en misselijk op de bank kon liggen, zo aan het kopen ben geslagen hier. Geen grote meubels ofzo, maar wel een leuk shirtje hier en een slaapzak daar. Omdat het eindelijk mocht, dacht ik. Ik heb nu de neiging om me te verontschuldigen en het terug te sturen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben bij de eerste en tweede dezelfde overweging gehad: down zou voor ons geen reden zijn om af te breken en de andere afwijkingen zouden ook bij de 20-weken wel blijken.quote:Op woensdag 11 januari 2017 09:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat die test betreft, wat zijn jullie ervaringen/overwegingen hier? Hebben jullie bij een tweede een andere keuze gemaakt dan bij de eerste?
Ja, ik had eigenlijk ook geen idee of hier (Enschede) grote wachtlijsten zouden zijn of niet, maar viel dus reuze mee.quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:20 schreef Minarosa het volgende:
Wow Selvaria dat is supersnelHier is de wachtlijst voor eerste kindjes heel erg lang (of beter gezegd, een kansloze missie) en voor tweede/derde kindjes (dus met broertje of zusje al op kdv) ook al problematisch. Wij moeten nog maar zien dat er in augustus plek is voor onze baby, ook al hebben we voorrang wegens broertje al op dat kdv. Jaloers op jou
![]()
Welkom Ingetje!
Precies dat! Ken je grenzenquote:Op woensdag 11 januari 2017 16:01 schreef Lemijn het volgende:
Wat heerlijk Selvaria! Lijkt me een enorme opluchting. En zeer relevant hier, dus post het vooral
FF, goed dat je dat hebt aangegeven. Want hun informatievoorziening is misschien niet geweldig omdat tweelingen hun aandachtsgebied niet zijn, maar stuur dan door!
Een slechte uitslag hoeft niet perse te betekenen dat je actie moet ondernemen, kan ook alleen omdat je erop voorbereid wil zijn en evt M ook op de juiste manier voor kan bereiden.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Bedankt voor jullie ervaringen vwb de combinatietest. We hebben hem de vorige keer niet gedaan. Ik neig er nu ook niet direct naar, maar vind het ook wel weer anders nu M er al is. Aan de andere kant denk ik dat onze keuze niet per se anders zou zijn, dus waarom dan wel de test. Nog maar even rustig over nadenken de komende weken.
Duizeligheid is heel goed mogelijk door lage bloeddruk, daar heb ik ook last van. Vorige week bij de vk was mijn bloeddruk ook weer lager dan de keer daarvoor. Ik heb het met een paar collega's besproken. Het komt er op neer dat ik zelf gewoon heel goed moet luisteren naar mijn lichaam en mijn grenzen zal moeten aangeven. Dat is nog best moeilijk, meestal krijg ik de rekening pas aan het einde van de dag gepresenteerd. Ik heb me wel voorgenomen dat als ik me over een week fysiek een stuk slechter voel dan tijdens de vakantie, dat ik dan een bezoek aan de bedrijfsarts ga brengen om te overleggen wat ik het beste kan doen om deze laatste maanden goed door te komen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:24 schreef Vieve6 het volgende:
Franny wat vervelend dat het werken zoveel energie vergt en je je daardoor lichamelijk niet zo goed voelt. Kun je het bij iemand op je werk aangeven?
Hier de laatste tijd ook regelmatig duizelig. Misschien door een lage bloeddruk?
Ja de kans is wel hoger dan zonder eerdere ervaring. Het onvoorspelbare van een fluxus en ook de verhoogde kans op de placenta die niet vanzelf komt.... Ook al zou het bloedverlies nu minder zijn maar de placenta komt niet, dan kan ik alsnog naar de ok. Meh.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:50 schreef Stormqueen het volgende:
Is er veel kans op herhaling fazz?
Dat is inderdaad heel lastig! Vooral omdat je het dan aan het einde van de dag pas merkt. Dan is het moeilijk om daar vooraf al rekening mee te houden. Had je vk nog tips? Misschien is een bezoek aan de bedrijfsarts dan inderdaad verstandig! Hoeveel weken ben je nu?quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:59 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Duizeligheid is heel goed mogelijk door lage bloeddruk, daar heb ik ook last van. Vorige week bij de vk was mijn bloeddruk ook weer lager dan de keer daarvoor. Ik heb het met een paar collega's besproken. Het komt er op neer dat ik zelf gewoon heel goed moet luisteren naar mijn lichaam en mijn grenzen zal moeten aangeven. Dat is nog best moeilijk, meestal krijg ik de rekening pas aan het einde van de dag gepresenteerd. Ik heb me wel voorgenomen dat als ik me over een week fysiek een stuk slechter voel dan tijdens de vakantie, dat ik dan een bezoek aan de bedrijfsarts ga brengen om te overleggen wat ik het beste kan doen om deze laatste maanden goed door te komen.
hier via de GGD, verloskundige mag (hier iig) adviseren bij vragen maar niet actief aanbiedenquote:Op donderdag 12 januari 2017 09:51 schreef Sylver_ het volgende:
Vraagje; weet iemand of je die kinkhoestvaccinatie tijdens de zwangerschap via de vk of gewoon via de huisarts moet regelen?
Ik heb t via de huisarts gedaan.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:51 schreef Sylver_ het volgende:
Vraagje; weet iemand of je die kinkhoestvaccinatie tijdens de zwangerschap via de vk of gewoon via de huisarts moet regelen?
met jouw track record vis je die baby tijdens het koken ineens uit je onderbroek johquote:Op donderdag 12 januari 2017 10:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Selv, wij hadden ook een bevalbed dat tijdens de bevalling nog in elkaar gezet moest worden (dat Baard dat in een minuut of 7 voor elkaar moest krijgen, wisten we toen we dat bedachten natuurlijk ook niet). Het bedframe hebben we na afloop weer verkocht. Bij een eventuele volgende bevalling ga ik denk ik gewoon op de eettafel.
.
Heb jij een hele kleine verloskundige?quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:07 schreef Messina het volgende:
Mijn verloskundige vindt 60cm hoogte wel genoeg, volgens d'r folder
Ja, heeft ze gezegd. Ze werken met een team van vijf waarvan er drie >1.80m zijn en ze willen dus echt graag een werkhoogte van 75-80cm. Als ik het geluk heb een van de andere twee te treffen was ons bed + evt matras prima geweest, maar die gok durf ik niet te wagen. Ook het doorzakken van het extra matras werd genoemd als reden dat ze liever het hele bed omhoog willen zodat ik op onze eigen stevige topper kan bevallen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:05 schreef WupWup het volgende:
Selvaria, heeft je verloskundige dat echt gezegd, dat bevallen op een 60cm bed of met extra matras geen optie is? Of veronderstel je dat?
De oudere dame is rond de 165cm, de jongere dame rond de 175cm, als ruwe schatting.quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Heb jij een hele kleine verloskundige?
Haha. Mijn oudste zus is daadwerkelijk bij haar tweede kind op de eettafel bevallen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Selv, wij hadden ook een bevalbed dat tijdens de bevalling nog in elkaar gezet moest worden (dat Baard dat in een minuut of 7 voor elkaar moest krijgen, wisten we toen we dat bedachten natuurlijk ook niet). Het bedframe hebben we na afloop weer verkocht. Bij een eventuele volgende bevalling ga ik denk ik gewoon op de eettafel.
.
Ik wilde alleen maar heel stil op mijn linkerzij liggen de hele tijd.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
Sowieso denk ik dat je bij thuis bevallen minder tijd in je bed doorbrengt. In het ziekenhuis lag ik aan zo'n ctg en infuus en later nog met zo'n hoofdschroef plakkertje uit m'n uitgang dus ik had geen centimeter bewegingsvrijheid. Ik denk dat ik thuis veel meer zou rondlopen kronkelen
Ik vond het uiteindelijk een prima oplossing (ik heb precies dezelfde gedachtes gehad tijdens mijn zwangerschap als jij). Zolang het niet nodig was, stond het bed uit elkaar in een hoek van de woonkamer tegen de muur. Op het moment supreme heeft Baard de bank, die bij ons midden in de ruimte staat, opzij geschoven en daar het bed neergezet.quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:02 schreef Selvaria het volgende:
![]()
Thanks DaD, ik had nog helemaal niet gedacht aan het ergens fixen van een 'normaal' eenpersoonsbed en die dan evt op klossen zetten. Daar hebben we misschien op de overloop wel ruimte voor. Ik neem het mee en bespreek het vanavond met man.
Ik kon in het ziekenhuis alle kanten op bewegen die ik wilde. Ook met ctg.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
Sowieso denk ik dat je bij thuis bevallen minder tijd in je bed doorbrengt. In het ziekenhuis lag ik aan zo'n ctg en infuus en later nog met zo'n hoofdschroef plakkertje uit m'n uitgang dus ik had geen centimeter bewegingsvrijheid. Ik denk dat ik thuis veel meer zou rondlopen kronkelen
Hm nou ja, ik niet. Vooral dat infuus vond ik een aardige belemmering eigenlijk.quote:Op donderdag 12 januari 2017 15:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik kon in het ziekenhuis alle kanten op bewegen die ik wilde. Ook met ctg.
Ja, dat is het. Natuurlijk kon ik wel om hulp vragen enzo maar het voelt gewoon als een enorme drempel. Zo had ik het op gegeven moment tyfusheet en toen wilde ik dus mijn vest uit maar door dat infuus kan dat dan niet zonder hulp van de verpleging. Daarom had ik ook geen ontbloot bovenlijf op het moment supremequote:Op donderdag 12 januari 2017 15:24 schreef Franny_G het volgende:
Vooral het idee vast te liggen, lijkt me vervelend. Ik krijg het daar, zeker in zo'n situatie, snel benauwd van.
Ik heb de reader doorgelezen en de oefeningen een aantal keer gedaan, voor mij was dat voldoende. Heb je een reader gekregen bij je cursus?quote:Op donderdag 12 januari 2017 15:24 schreef Franny_G het volgende:
Vooral het idee vast te liggen, lijkt me vervelend. Ik krijg het daar, zeker in zo'n situatie, snel benauwd van.
Ik wil hypnobirthing wel weer opfrissen/oppakken maar ik heb geen behoefte aan weer een hele cursusdag. Heeft iemand hier ervaring met dat voor een tweede keer oppakken en hoe je dat gedaan hebt?
Oja, die had ik (in het begin) nietquote:Op donderdag 12 januari 2017 15:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hm nou ja, ik niet. Vooral dat infuus vond ik een aardige belemmering eigenlijk.
Kloptquote:Op donderdag 12 januari 2017 16:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Ja Franny, dat vast liggen trekt me ook echt niet. Ik heb de hele ontsluiten gelopen en getrappeld naast het bed
Had jij dit keer nou een draadloze ctg Burdie?
Geen 'fysiek' boek, wel toegang tot documenten en sessies via de website. Maar ik moet even kijken of dat nog werkt. Ik zou eigenlijk wel een soort 'consult' willen: dus geen cursusdag maar wel even een gesprek. Ik ga de cursusleidster wel even benaderen om te kijken of dit mogelijk is.quote:Op donderdag 12 januari 2017 15:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb de reader doorgelezen en de oefeningen een aantal keer gedaan, voor mij was dat voldoende. Heb je een reader gekregen bij je cursus?
Hoe werkt dat precies?quote:Op donderdag 12 januari 2017 16:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kloptkon je ook gewoon mee douchen en in bad.
Dit is 'm:quote:
altijd alles buiten zetten. Anders raakt de logistiek in de warquote:Op donderdag 12 januari 2017 20:57 schreef dobbey het volgende:
Wow Franny das idd een lekkere lange periode
Zo'n ctg meet de wee activiteit of is ie ergens anders voor? Het word toch eens tijd mij in te lezen op de eerste 9 maanden ipv dat gedeelte te negeren zoals ik afgelopen jaren heb gedaan. Ik voel me echt een noob nu
Mag ik een hele domme vraag stellen![]()
Ik kan die vrouw van mvm niet bereiken en zit mij ineens af te vragen of beide kratten buiten moeten staan of alleen de krat die gebruikt is?Ik weet niet of er een houdbaarheidsdatum aan die prut zit wat er in zit dus vandaar
dank je wel. Ik had er anders dus 1 naar buiten gegooidquote:Op donderdag 12 januari 2017 21:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
altijd alles buiten zetten. Anders raakt de logistiek in de war
Heb je al zo'n zwangerschaps app? Ik vind het stiekem heerlijk om te lezen dat mijn kind zo groot als een appel is enzo.quote:Op donderdag 12 januari 2017 20:57 schreef dobbey het volgende:
Wow Franny das idd een lekkere lange periode
Zo'n ctg meet de wee activiteit of is ie ergens anders voor? Het word toch eens tijd mij in te lezen op de eerste 9 maanden ipv dat gedeelte te negeren zoals ik afgelopen jaren heb gedaan. Ik voel me echt een noob nu
Hier een 3D echo gehad. Was een cadeautje van mijn manquote:Op donderdag 12 januari 2017 20:54 schreef ingee het volgende:
Heefter iemand een 3D/4d/geslachts- of andere vorm van pretecho gedaan en was dat wat?
Nee, er zijn er zoveel dat ik niet goed weet welke te nemenquote:Op donderdag 12 januari 2017 21:27 schreef ingee het volgende:
[..]
Heb je al zo'n zwangerschaps app? Ik vind het stiekem heerlijk om te lezen dat mijn kind zo groot als een appel is enzo.
Mijn werk is het verlengstuk van mijn interesses en die kan ik ook gewoon uitleven zonder mijn werk.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:52 schreef Lemijn het volgende:
Wow Franny, wat superlang! Wil je dat naar aanleiding van hoe je je vorige verlof hebt ervaren? Ben je niet bang dat je op een gegeven moment je werk gaat missen? Vast een vraag die iedereen stelt - omdat we nu eenmaal het 'normale' verlof in ons hoofd hebben allemaal. Zelf ben ik van plan om er zo'n 2 maanden bij te plakken, en daar denken mensen al van dat ik me ga vervelen thuis.
Is jouw indicatie ivm fluxus bij de eerste of speelt er nog meer? Als het alleen om fluxus gaat, mag je volgens het protocol gewoon poliklinisch met je eigen vk bevallen (uiteraard blijft de keuze bij jou). Het waakinfuus hoefde bij mij pas bij het persen geprikt worden. Je zou eens aan je vk kunnen vragen hoe en wat en waarom een daarop je plan baseren.quote:Op donderdag 12 januari 2017 22:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Jouw collega SQZeg dan niets
![]()
Heerlijk toch dathet kan Franny? Ik plak 4 weken vakantie achter m'n verlof en dat is het dan. Betaald osv is er niet helaas...
Oh en tips voor het bevalplan zoek ik vooral omdat ik met een 2e lijn indicatie toch 1e lijn wil bevallen (dus met vk). Ik begreep van de vk bijv dat ik vanwege het bloedverlies vorige keer nu al meteen aan een infuus vast zou moeten. Dat lijkt me dus niet zo fijn; een waakinfuus prima maar waarom dat bij voorbaat al vast koppelen? Genoeg om over na te denken dus, ik heb geen benul van de protocollen dus vind het lastig om te bedenken wat ik daar dan van vindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |