abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168006381
Uitgerekende data:

30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
18 februari: *** tombolafan *** (meisje)
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei *** (jongen)

19 maart: Cygne (jongen)
25 maart: Sylver_ (meisje)

4 april: Fazzoletti
6 april: Hilzillah (meisje)
7 april: Sam1993
7 april: Gogo83 (jongen)
15 april: Theeleuter (meisje)
22 april: Thistleweed (meisje)
23 april: *** Tweedledee *** (meisje)

10 mei: Logician2.0 (meisje)
15 mei: Minarosa
15 mei: Messina

2 juni: Adrian4
8 juni: ***Valerie. & Crutch*** (meisje)
13 juni: Vieve6
21 juni: Aisly

4 juli: ingee
8 juli: FlyingFish (tweeling)
9 juli: kazy
9 juli: Sara82 (jongen)
14 juli: Stroopwafelmeisje
16 juli: missbrunette
22 juli: Lemijn

25 augustus: Flav

4 september: dobbey

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168006407
Oh, vandaag 4x gebeld met/door de GGD voor de kinkhoest injectie, was nogal een moeilijke vraag kennelijk :')

Maar goed, heb nu iig een afspraak :7
pi_168006415
Aanpassingen van de OP graag in DM want ik heb geen quote-alerts ;)
  maandag 9 januari 2017 @ 16:56:30 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_168006577
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:45 schreef tombolafan het volgende:
Aanpassingen van de OP graag in DM want ik heb geen quote-alerts ;)
ja en anders hang ik hier ook best vaak rond om verzoeken in te willigen :)
disclaimer
  maandag 9 januari 2017 @ 16:57:08 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_168006586
ik heb me overigens echt totaal niet verdiept in de kinkhoest injectie. Ben ik nu een tikkende tijdbom?
disclaimer
pi_168006633
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:57 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb me overigens echt totaal niet verdiept in de kinkhoest injectie. Ben ik nu een tikkende tijdbom?
RIP ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_168006779
Ik heb het al gehad, dan ben je toch beschermd? :?

*O* voor de goede echo's van Flav & Stroop!

Mijn meisje is een draaikont :+ Ik zucht en 'au' wat af op een dag :P

Morgen info avond in't ziekenhuis, ga er toch maar heen want ander zkh dan vorige keer :)
pi_168006883
Oh god, weer iets waar ik niets vanaf weet. Kinkhoest injectie?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168007261
Kinkhoestvaccinatie is nog niet doorgevoerd, dus als je hem wil, moet je het zelf regelen (bijv via de huisarts) en zelf betalen. Ik heb hem ook niet gehaald overigens.
  maandag 9 januari 2017 @ 17:32:03 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_168007283
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:31 schreef WupWup het volgende:
Kinkhoestvaccinatie is nog niet doorgevoerd, dus als je hem wil, moet je het zelf regelen (bijv via de huisarts) en zelf betalen. Ik heb hem ook niet gehaald overigens.
Oh dat stelt me gerust. Dan ben ik geen idioot medisch risico in elk geval :')
disclaimer
  maandag 9 januari 2017 @ 17:32:38 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_168007308
Al was er wel kinkhoest op het kdv toen mauw net vier maanden was. :')
disclaimer
pi_168007361
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh dat stelt me gerust. Dan ben ik geen idioot medisch risico in elk geval :')
Of we zijn het beide :P
  maandag 9 januari 2017 @ 17:40:29 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168007483
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik heb het al gehad, dan ben je toch beschermd? :?

Niet voldoende wat je nu doorgeeft aan je 'vrucht' qua antistoffen omdat het een vaccinatie van lager terug is.

Het risico op kinkhoest is niet zo groot trouwens. Bij mij op werk liepen meerdere collega's en patiënten rond ermee toen ik zwanger was en daarom wel gevaccineerd tijdens zwangerschap.
Afweging die je zelf natuurlijk moet maken allemaal of je wel of niet doet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 9 januari 2017 @ 17:45:47 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_168007621
Ik zie het zelf wel gebeuren dat ik me vaccineer voor kinkhoest en dan difterie krijg ofzo. #zorolik
disclaimer
  maandag 9 januari 2017 @ 17:54:23 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168007812
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zie het zelf wel gebeuren dat ik me vaccineer voor kinkhoest en dan difterie krijg ofzo. #zorolik
Die zit in hetzelfde vaccin :P

Hepatitis B kan nog wel, of oldskool zwarte pest :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_168008595
Wat een goed nieuws, Flav en Stroop! Laat dat vertrouwen maar komen O+

Hier ook geen kinkhoest vaccin, hoor er nu ook voor het eerst over, met 35 weken ga ik er ook niet meer over nadenken...

Nog 2,5 dag werken, bijnabijnabijna verlof!
pi_168008746
Ik vond t zelf te tricky om niet te doen, hoorde dat er een paar keer een kinkhoest geval in de omgeving was en nu oudste net naar de basisschool gaat (en dus meer potentiële virusdragers tegenkomt) dacht ik what the hell ik doe t gewoon :+

(Heb me wel ingelezen en laten informeren hoor ;) )
pi_168009017
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik las zoro lik :') en dacht: wat heeft zorro hier nou weer mee te maken?
pi_168009131
Oh, kinkhoestvaccinatie, totaal niet meer over nagedacht...

Stroop en Flav, wat ontzettend fijn van de goede echo's! *O*

Nou dames, ik weet op de valreep toch nog wat hormonen zijn. }:| Man heeft dreumes net opgehaald bij de GO en kwam thuis met het nieuws dat ze gaat stoppen per februari en dat we nu dus halsoverkop nieuwe opvang voor dreumes en mini (vanaf april/mei) moeten gaan regelen. :'( Het is zo'n fijn plekje daar en we hadden alles geregeld en dreumes heeft daar zulke leuke vriendjes en ik had dat mini ook zo graag gegund en ik zou het liefst gewoon de hele boel bij elkaar janken nu. :'( Even geen optie, want ik moet dreumes nog even entertainen tot bedtijd, maar man man man..

Het zal nog een hele klus worden een nieuwe GO te vinden die op de juiste dagen nog plek heeft voor 2 kindjes waaronder 1 baby. -O-
pi_168009193
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 18:45 schreef Selvaria het volgende:
Oh, kinkhoestvaccinatie, totaal niet meer over nagedacht...

Stroop en Flav, wat ontzettend fijn van de goede echo's! *O*

Nou dames, ik weet op de valreep toch nog wat hormonen zijn. }:| Man heeft dreumes net opgehaald bij de GO en kwam thuis met het nieuws dat ze gaat stoppen per februari en dat we nu dus halsoverkop nieuwe opvang voor dreumes en mini (vanaf april/mei) moeten gaan regelen. :'( Het is zo'n fijn plekje daar en we hadden alles geregeld en dreumes heeft daar zulke leuke vriendjes en ik had dat mini ook zo graag gegund en ik zou het liefst gewoon de hele boel bij elkaar janken nu. :'( Even geen optie, want ik moet dreumes nog even entertainen tot bedtijd, maar man man man..

Het zal nog een hele klus worden een nieuwe GO te vinden die op de juiste dagen nog plek heeft voor 2 kindjes waaronder 1 baby. -O-
Nou zeg, dat is rauw op je dak! :o helemaal als je alles voor de baby al geregeld had :(
pi_168010269
Kan ze dat opzeggen op zo'n korte termijn? :o
pi_168010896
Flav en Stroop wat fijn!! *O*

Oh en Selvira dat is wel heel kort dag zeg, is er geen bepaalde opzegtermijn? :o Ik denk zelfs niet zwanger dat de meeste mama's daar wel van slag van zouden zijn trouwens... :*

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2017 21:29:08 ]
pi_168010924
Goede vraag, die neem ik morgen mee als ik het gastouderbureau bel. Per half februari zou het zijn, 1 maand opzegtermijn dus. Ik neig nu wel wat meer naar een kdv, omdat dit soort grapjes dan niet gebeuren. }:| Maar dat zijn nog mijn boze hormonen denk ik, morgen is man gelukkig ook vrij en gaan we er rustig voor zitten en alles afwegen.
pi_168011127
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:38 schreef Selvaria het volgende:
Goede vraag, die neem ik morgen mee als ik het gastouderbureau bel. Per half februari zou het zijn, 1 maand opzegtermijn dus. Ik neig nu wel wat meer naar een kdv, omdat dit soort grapjes dan niet gebeuren. }:| Maar dat zijn nog mijn boze hormonen denk ik, morgen is man gelukkig ook vrij en gaan we er rustig voor zitten en alles afwegen.
nou pfff, als je alles voor de baby al vastgelegd had vind ik een maand van tevoren wel echt niet kunnen...
Ik heb in juli 2016 doorgegeven dat ik per januari 2017 stop _O-
Oftewel; niet alle gastouders zijn zo ;) maar daar heb je weinig aan :*
pi_168011148
Ik weet niet of ik mijn kind nog met plezier naar iemand toe breng die aangegeven heeft er geen zin meer in te hebben/ermee wil stoppen. ;)
pi_168011376
Ja, nog geen maand geleden de papieren voor baby getekend inderdaad. Ze heeft op zich een goede reden (verhuizen naar een andere stad om samen te wonen), maar het is zo kort dag en ik word er gewoon verdrietig van dat het plekje waar dreumes al bijna 1,5 jaar naartoe gaat en waar ze het zo ontzettend leuk heeft er straks niet meer is. En daarnaast gewoon al het halsoverkop geregel dat er nu weer bij komt kijken. -O-

En met plezier naar haar toebrengen.. Ach.. Ik doe N. er zo'n plezier mee en het zal ook allemaal wel goedkomen, maar ik weet inderdaad niet of ik zelf bij de overdracht nog het zonnetje in huis zal zijn. ;)
pi_168011584
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Niet voldoende wat je nu doorgeeft aan je 'vrucht' qua antistoffen omdat het een vaccinatie van lager terug is.

Het risico op kinkhoest is niet zo groot trouwens. Bij mij op werk liepen meerdere collega's en patiënten rond ermee toen ik zwanger was en daarom wel gevaccineerd tijdens zwangerschap.
Afweging die je zelf natuurlijk moet maken allemaal of je wel of niet doet
Ik heb de vaccinatie nooit gehad maar wel als kind kinkhoest gehad; mooie kleuterschool herinneringen met hoestbuien op de gang :{ Broer werd erg ziek van alle prikken dus voor mij een aangepast program met dit als gevolg :X

Maar of dat ook mijn kind al beschermd, geen idee!
pi_168011728
Nee, alleen als je lijf actief aan de slag gaat met antistoffen aanmaken (vaccinatie of in aanraking komen met het virus), geef je ze door en bied je bescherming totdat hij zelf gevaccineerd wordt.
pi_168011770
Jemig Selvaria, zijn haar plannen dan zo abrupt ontstaan dat ze dit vorige maand nog niet wist?? Succes met het zoeken/vinden van een alternatief, ik hoop dat er geen tekorten zijn waar je woont!

Voor baby & peuter moet ik 2 maanden m'n werkdagen aanpassen omdat er geen extra plek was op m'n huidige dagen. Ook dagen ruilen gaat super lastig de laatste maanden. Fijn dat de business weer aantrekt voor ze, maar voor mij als ouder gaat er wel een stukje flexibiliteit weg ;)
pi_168011814
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:58 schreef WupWup het volgende:
Nee, alleen als je lijf actief aan de slag gaat met antistoffen aanmaken (vaccinatie of in aanraking komen met het virus), geef je ze door en bied je bescherming totdat hij zelf gevaccineerd wordt.
Ah zit dat zo :)
  maandag 9 januari 2017 @ 20:20:07 #31
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168012493
Stroop, wat fijn van de goede nekplooimeting! Ik mag morgen en ben ook zenuwachtig, pff

En Flav, gefeliciteerd met de goede echo en welkom! Leuk om te zien he? O+

De klossen en placenta's tegen de muur sla ik nog even over dankuwel.

En edit voor de gastouderellende van Selvaria, wat een rotstreek!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168012776
Goede echo's voor flav en stroop *O*

Selvaria, dit is geen hormonale reactie hoor, ook in niet zwangere toestand begrijp ik zo'n reactie. Zeker als je denkt dat je alles goed geregeld hebt. Wij twijfelen nog tussen kdv en gastouder, maar nu neig ik ook meer naar kdv. Moet ik sowieso woensdag ook maar even achteraan gaan.
pi_168013095
Kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt, Selvaria.
pi_168013354
Ik heb eigenijk geen idee wat betreft tekorten hier in de buurt, aangezien we alles voor elkaar hadden. We gaan morgen gelijk een rondje bellen.

De plannen lijken inderdaad abrupt ontstaan of ze wilde pas echt de knoop doorhakken op het moment dat ze een huis aangewezen had gekregen? Het is me een raadsel hoe de vork exact in de steel zit.
  maandag 9 januari 2017 @ 20:48:09 #35
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168013579
Pfff, dat zou ik ook absoluut niet fijn vinden hoor, Selvaria! Op zulk korte termijn is dat echt heel vreemd. Moet je voor je grote dan over een maand al opvang hebben of hou je die thuis tijdens je verlof?

Onze vk gaf aan dat we een guo mogen in plaats van de seo.. Iemand een idee wat daarvan het voordeel is en waarom ik er een uur voor in de auto zou zitten in plaats van 20 minuten? :P

Succes morgen Lemijn! En Dobbey natuurlijk ook!!
pi_168013649
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:42 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb eigenijk geen idee wat betreft tekorten hier in de buurt, aangezien we alles voor elkaar hadden. We gaan morgen gelijk een rondje bellen.

De plannen lijken inderdaad abrupt ontstaan of ze wilde pas echt de knoop doorhakken op het moment dat ze een huis aangewezen had gekregen? Het is me een raadsel hoe de vork exact in de steel zit.
Maar heeft het gastouderbureau daar niet een verantwoordelijkheid in, bij het zoeken van vervangende opvang? Als je gewoon zo een maand van tevoren de opvang kunt opzeggen, en dat je het dan verder zelf mag uitzoeken, dan zou ik al bij voorbaat niet lekker slapen. :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168013964
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:49 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Maar heeft het gastouderbureau daar niet een verantwoordelijkheid in, bij het zoeken van vervangende opvang? Als je gewoon zo een maand van tevoren de opvang kunt opzeggen, en dat je het dan verder zelf mag uitzoeken, dan zou ik al bij voorbaat niet lekker slapen. :{ .
Zeker, en dat doet het gob ook heel erg goed (vaker vervanging nodig gehad ivm ziekte), maar zij zijn natuurlijk ook afhankelijk van de werkdagen en bezettingen van de gastouders en ik weet niet of ze op zo'n korte termijn een gastouder kunnen vinden die:
-plek heeft op de juiste dagen
-voor 2 kindjes
-ook nog eens goed voelt voor ons

Er zal wel een oplossing te vinden zijn, maar of die oplossing ook echt bij ons past..

We hebben net wat proefberekeningen gemaakt w.b. toeslagen en het verschil tussen gastouderopvang en kdv's en dat verschil viel gelukkig reuze mee. Morgen gaan we ons gewoon heel breed oriënteren 'n uiteraard ook het gob aan het werk zetten en dan een keuze maken.
pi_168014010
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:45 schreef tombolafan het volgende:
Oh, vandaag 4x gebeld met/door de GGD voor de kinkhoest injectie, was nogal een moeilijke vraag kennelijk :')

Maar goed, heb nu iig een afspraak :7
Crapsticks! Daar moet ik ook nog voor bellen :@
pi_168014051
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:48 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Pfff, dat zou ik ook absoluut niet fijn vinden hoor, Selvaria! Op zulk korte termijn is dat echt heel vreemd. Moet je voor je grote dan over een maand al opvang hebben of hou je die thuis tijdens je verlof?
Liefst wel om haar in haar ritme te houden, maar in het ergste geval zou ze wel een tijdje thuis kunnen blijven.
  maandag 9 januari 2017 @ 21:08:39 #40
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168014456
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:48 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

Onze vk gaf aan dat we een guo mogen in plaats van de seo.. Iemand een idee wat daarvan het voordeel is en waarom ik er een uur voor in de auto zou zitten in plaats van 20 minuten? :P
Heeft de verloskundige niet uitgelegd wat het verschil is?
GUO kijkt volgens mij wat uitgebreider, de G staat voor geavanceerd, en wordt gemaakt door een gynaecoloog met echo's als aandachtsgebied. Daarom wordt het in een ziekenhuis gemaakt en niet bij een gewone echtpraktijk -> verder rijden.
Jouw indicatie is de ICSI denk ik? Het wordt in ieder geval gedaan bij een verhoogde kans op aangeboren afwijkingen, of als er iets bijzonders wordt gezien op de SEO (ik zie het als: SEO screent op normaal vs afwijkend, GUO kijkt verder naar de afwijking, vergelijkbaar met verloskundige vs gynaecoloog in de zwangerschap).
Voordeel is dus dat, als er iets aan de hand zou zijn, je niet weer terug hoeft voor de GUO, cq je gelijk uitleg en antwoorden krijgt.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168014640
Klopt wat Lemijn schrijft, alhoewel de GUO-echoscopist geen gynaecoloog hoeft te zijn. En het klopt ook dat je verloskundige die uitleg had moeten geven :o
pi_168014962
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:14 schreef WupWup het volgende:
Klopt wat Lemijn schrijft, alhoewel de GUO-echoscopist geen gynaecoloog hoeft te zijn. En het klopt ook dat je verloskundige die uitleg had moeten geven :o
Dit, inderdaad.
Wij hadden ook GUO vanwege de icsi behandeling.

[ Bericht 20% gewijzigd door Cygne op 09-01-2017 22:25:27 ]
  maandag 9 januari 2017 @ 21:38:48 #43
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168015523
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:08 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Heeft de verloskundige niet uitgelegd wat het verschil is?
GUO kijkt volgens mij wat uitgebreider, de G staat voor geavanceerd, en wordt gemaakt door een gynaecoloog met echo's als aandachtsgebied. Daarom wordt het in een ziekenhuis gemaakt en niet bij een gewone echtpraktijk -> verder rijden.
Jouw indicatie is de ICSI denk ik? Het wordt in ieder geval gedaan bij een verhoogde kans op aangeboren afwijkingen, of als er iets bijzonders wordt gezien op de SEO (ik zie het als: SEO screent op normaal vs afwijkend, GUO kijkt verder naar de afwijking, vergelijkbaar met verloskundige vs gynaecoloog in de zwangerschap).
Voordeel is dus dat, als er iets aan de hand zou zijn, je niet weer terug hoeft voor de GUO, cq je gelijk uitleg en antwoorden krijgt.
Ik beken dat de combinatie moe + migraine er voor zorgde dat ik maar een kwart heb opgeslagen van wat ze zei.. Dat kwam een beetje neer op "het verschil tussen je regionale ziekenhuis en het amc" en dat snapte ik al niet helemaal, maar had ook niet echt de scherpte van geest om door te vragen. En ze zei dat het apparatuur beter was, maar gezien hoe wazig de machine was waarmee ze de npm die middag deden vond ik dat niet veel zeggen O:) indicatie was inderdaad de ICSI, maar ze deed het een beetje overkomen alsof dat eigenlijk 'overbodig' was om meteen de guo te doen ("bijna iedereen kiest gewoon voor seo").
Gelukkig heb ik jullie O+ Thanks voor de uitleg!
  maandag 9 januari 2017 @ 22:07:33 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168016730
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:38 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Ik beken dat de combinatie moe + migraine er voor zorgde dat ik maar een kwart heb opgeslagen van wat ze zei.. Dat kwam een beetje neer op "het verschil tussen je regionale ziekenhuis en het amc" en dat snapte ik al niet helemaal, maar had ook niet echt de scherpte van geest om door te vragen. En ze zei dat het apparatuur beter was, maar gezien hoe wazig de machine was waarmee ze de npm die middag deden vond ik dat niet veel zeggen O:) indicatie was inderdaad de ICSI, maar ze deed het een beetje overkomen alsof dat eigenlijk 'overbodig' was om meteen de guo te doen ("bijna iedereen kiest gewoon voor seo").
Gelukkig heb ik jullie O+ Thanks voor de uitleg!
Ik lees nu pas dat je echt bedoelde 'we mogen een tosti in plaats van een gewone boterham', zo van je mag kiezen want het is misschien aantrekkelijker. Ik las het als 'ik mag op voor de suikertest met dat vieze drankje', oftewel dat je moest. Maar wat jij zegt is logischer, het is tenslotte een keuze. En dat verklaart ook je vraag over het verre reizen :o
  maandag 9 januari 2017 @ 22:19:42 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_168017292
Jezus selvaria, wat ontzettend kak zeg :( hopelijk vinden jullie snel een passende oplossing. Ik zou er ook van moeten huilen :*
disclaimer
pi_168018096
Wat klote Selvaria! Ik snap heel goed dat je daar flink de balen van hebt, lekkere timing..

Ik las iets over een goede combinatietest, maar weet even niet meer wie en wat, sorry!

Vandaag eerste werkdag, studiedag en vanavond voor eigen studie naar school, gaar nu!!
pi_168020137
Wat balen zeg Selvaria :( Het gastouderbureau zou op zo'n korte termijn toch een alternatief moeten bieden?

Ik heb deze zwangerschap zowel een SEO als GUO gehad (en mag er over twee weken weer een wegens nog steeds groot kind) en het enige verschil voor mij was af en toe een 3D-plaatje tussendoor een consult gynaecoloog achteraf (ik zit normaal bij de verloskundige). Ze duurden beide circa een half uur. Oh ja tijdens de GUO werd een aantal onderdelen iets uitgebreider bekeken, voor zover ik dat kan inschatten. Weinig nuttige info van mij dus :P
pi_168020901
Balen Selvaria dat je dat op zo'n korte termijn wordt medegedeeld :{ Hoop dat er een fijn alternatief te vinden is!

Ik las tosti. En ik had al honger en nu wil ik dus een tosti. Bedankt he.
pi_168022360
Hier al heel de nacht op het ziekenhuis. Enorme pijnaanvallen. Vermoedelijk galstenen. Daadnaast is mijn baarmoedermond weer korter geworden 2.7 dus nu opgenomen ter controle
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_168022379
Oh my, galstenen kunnen echt extreem veel pijn doen. Ik had het 7 dagen na de bevalling. Sterkte!
  dinsdag 10 januari 2017 @ 06:52:25 #51
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168022390
Tosti :P
En we mogen inderdaad kiezen, maar het was me gisteren dus niet echt duidelijk waarom we dat zouden doen.

Succes met de echo's vandaag!

Ai, Sam.. Veel sterkte!

[ Bericht 6% gewijzigd door Stroopwafelmeisje op 10-01-2017 07:55:52 ]
pi_168022437
Sam wat naar! ;( Moet je lang blijven?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 07:08:08 #53
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168022515
Oei Sam das niet tof :{ sterkte

Pfff wat een Bud nacht :'( 2,5 uur slaap en ik was al zo moe..... nog maar 2 weken medicatie en dan kan ik hopelijk eens wat langere nachten scoren. Ik zit nu al vanaf de punctie op gemiddeld 4,5 uur slaap per nacht en ik begin zo langzamerhand aardig af te knappen :{
  dinsdag 10 januari 2017 @ 07:08:11 #54
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168022517
Ai, sterkte Sam!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 07:35:17 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_168022657
Heel veel sterkte Sam. Hopelijk houden ze je goed in de gaten daar :*

Dobbey, sterkte!
disclaimer
pi_168022792
Oei, sterkte Sam!

Bij dochter 1 hadden zowel de fertiliteitsarts als de verloskundige niet eens verteld dat we in aanmerking kwamen voor een GUO, gewoon een SEO gehad dus. Bij 2 was ik er zelf achter gekomen dat ik een indicatie had voor een GUO maar heb het niet gedaan. Nu weer niet gedaan.
pi_168022804
Sterkte Sam!

Een tosti :D Bij een guo worden extra beelden gemaakt van hersenen en hart. Na icsi heb je een weliswaar hele kleine, maar toch iets verhoogde kans op aangeboren afwijkingen. In de centra waar de guo's worden gemaakt door dezelfde echoscopisten als die de seo's maken (met dezelfde apparatuur), heerst discussie of icsi nog wel een terechte indicatie is voor een guo, omdat je er in dat geval niet meer mee opspoort. Met echocentra voor alleen seo zou dat misschien anders kunnen zijn, maar dat weet ik niet.
pi_168022874
Sterkte Sam, klinkt niet fijn :*

Dobbey, met zo weinig slaap is het ook niet vol te houden lijkt me :*

:O ik moet eens leren op tijd naar bed te gaan o|O Gelukkig morgen vrij, kan ik weer uitslapen :+
pi_168023062
Sterkte Sam, het zit je niet mee :*

Dobbey ik hoop voor je dat je snel weer een volle nacht slaap pakt, misschien spelen zenuwen voor vandaag ook een rol en gaat het beter na goed nieuws :*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 09:01:32 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_168023227
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 08:17 schreef Fazzoletti het volgende:
:O ik moet eens leren op tijd naar bed te gaan o|O Gelukkig morgen vrij, kan ik weer uitslapen :+
je weet dat je dit soort dingen nooit hardop moet denken / zeggen / typen he?
disclaimer
pi_168023503
Sterkte Sam!

En succes vandaag dobbey! Ik duim!
pi_168023519
Beterschap en sterkte Sam!

En dobbey, balen dat je zo slecht slaapt. Succes vandaag!
pi_168023801
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

je weet dat je dit soort dingen nooit hardop moet denken / zeggen / typen he?
Dreumes is uit logeren dus niets houdt me tegen *O*

Fokwet doe ik niet aan :{w :+
  dinsdag 10 januari 2017 @ 09:49:51 #64
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168023821
Sam, sterkte in het ziekenhuis! Wat enorm balen voor je. Hopelijk neemt de pijn inmiddels af en blijft je baarmoedermond verder gewoon wat ie moet zijn.

Dobbey, slecht slapen is naar! Maar als het door de medicatie komt, is het einde dus in zicht? Dat hoop ik dan voor je!
pi_168024131
Sam, veel sterkte, wat naar :*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 10:08:26 #66
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168024160
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:49 schreef Lemijn het volgende:
Sam, sterkte in het ziekenhuis! Wat enorm balen voor je. Hopelijk neemt de pijn inmiddels af en blijft je baarmoedermond verder gewoon wat ie moet zijn.

Dobbey, slecht slapen is naar! Maar als het door de medicatie komt, is het einde dus in zicht? Dat hoop ik dan voor je!
Ik heb sowieso chronische slaapproblemen maar af en toe kon ik bijtanken door wel een nacht door te halen. helaas heb ik, nog 3 weken, medicatie (vrouwelijke hormonen) die ik stipt elke 8 uur moet nemen. De laatste neem ik om 00.00 uur en voor ik slaap zijn we dan een paar uur verder en om 8 uur gaat de wekker weer voor ee volgende ronde en daarna slaap ik dus niet weer
pi_168024213
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:48 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Dreumes is uit logeren dus niets houdt me tegen *O*

Fokwet doe ik niet aan :{w :+
:o heb jij een dreumes? :P
pi_168025950
Pff dobbey, lijkt me naar, die hormonen en het slechte slapen. Hopelijk slaap je ook beter als je van de hormonen af bent.
pi_168026027
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 10:11 schreef Crumpette het volgende:

[..]

:o heb jij een dreumes? :P
:D scherp. Peuter bedoel ik natuurlijk :')
pi_168026514
Succes zo Dobbey en Lemijn! Net als gisteren hopelijk een mooie echo en combinatietest!
pi_168027234
Spannend Dobbey!
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:23:38 #72
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168027240
Succes dobbey en Lemijn!
pi_168027272
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:25:59 #74
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168027290
Ik heb er net ook 1 of 2 O-) op :Y)
pi_168027474
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:25 schreef Sylver_ het volgende:
Ik heb er net ook 1 of 2 O-) op :Y)
*tostiboks* :Y)
pi_168027554
Oh!! Ik heb al geluncht (hele lekkere noodles met veel groenten, restje van gisteren), maar nu wil ik ook een tosti! Nom!
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:42:02 #77
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168027647
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 06:39 schreef Sam1993 het volgende:
Hier al heel de nacht op het ziekenhuis. Enorme pijnaanvallen. Vermoedelijk galstenen. Daadnaast is mijn baarmoedermond weer korter geworden 2.7 dus nu opgenomen ter controle
Ohh nee. de horror!
Ik heb ook galstenen gehad toen ik zwanger was van Vv.
Na de bevalling is toen mijn galblaas verwijderd.
Heel veel sterkte!

(Als je vragen hebt staat DM/PM open :) )
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_168027748
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:37 schreef Gogo83 het volgende:
Oh!! Ik heb al geluncht (hele lekkere noodles met veel groenten, restje van gisteren), maar nu wil ik ook een tosti! Nom!
Als zwangere is een tweede lunch toegestaan hoor *)
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:48:51 #79
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168027810
En we hebben een knipper *O* *O* *O* *O*

Ben aan het stuiteren niet normaal :D
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:50:24 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_168027853
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:48 schreef dobbey het volgende:

Yay, super! Gefeliciteerd! *O*
disclaimer
pi_168027862
Jaa Dobbey wat fijn *O*
pi_168027874
Jaaaaa Dobbey! *O* *O* *O*
pi_168027911
Dobbey *O*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:54:35 #84
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168027950
Jaaahh,..Stuiter mee *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_168027997
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:46 schreef Tweedledee het volgende:

[..]

Daar was ik dan ook nét aan begonnen! :Y)

En yay voor de knipper van dobbey, wat fijn!! Zeker na dit weekend.
pi_168027998
Jaaaaa! *O*
pi_168028173
Yes, dobbey! *O*
pi_168028336
Wieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! Dobbey!!!!!
pi_168028389
quote:

:'( O+ *O* Super!!!!
pi_168028399
Yes dobbey!! *O*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:20:19 #91
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_168028564
Dobbey *O*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:29:07 #92
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168028762
Dobbey *O* *O* *O*
pi_168029194
quote:

Nou dat is ook stuiterbaar zeg! *O*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:57:34 #94
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168029379
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:46 schreef Tweedledee het volgende:

[..]

Geldt dat pas vanaf een x aantal weken, of kan ik dit excuus nu al opvoeren? :9

Niet dat ik hier aan een tosti zou kunnen komen... -O-
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:00:59 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_168029453
Kan altijd!

Ik al net een halve stazak M&M's en nu voel ik me uitgeblust :') Ik leer het nooit.
En eigenlijk mag ik niks meer van mezelf want ik weeg nu 95 kilo en als ik nog meer aankom mag ik niet meer in m'n slaapkamer werpen :(
disclaimer
pi_168029457
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:57 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

per direct! B-)

Yeah, dobbey! *O*
pi_168029570
*O* *O* Dobbey
pi_168029605
dobbey, gefeliciteerd! *O* ^O^ *O*

SQ, is dat boven een bepaald BMI zo, dat je dan niet thuis mag bevallen?
*Je hoeft het getal niet te noemen verder :P *
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:11:06 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_168029631
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:09 schreef Messina het volgende:
dobbey, gefeliciteerd! *O* ^O^ *O*

SQ, is dat boven een bepaald BMI zo, dat je dan niet thuis mag bevallen?
*Je hoeft het getal niet te noemen verder :P *
Je mag boven de 100 kilo alleen op de begane grond bevallen (tenzij je een lift hebt). Dit ivm ARBO-regels voor ambulancepersoneel. Die mogen geen mensen zwaarder dan 100 kilo van de trap tillen. Mocht ik onverhoopt doorbloeden.
disclaimer
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:12:21 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_168029657
Nou valt daar ook wel een mouw aan te passen uiteindelijk. Maar liever niet dan wel zeg maar. M'n zolderkamer is zo lekker warm en snug en tochtvrij. En daar staat m'n bed. O+
disclaimer
pi_168029709
Zeg, die banden en zo, dat trekkerige gevoel, begint dat eerder als ze het truucje al eens hebben gedaan?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:15:51 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_168029714
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Zeg, die banden en zo, dat trekkerige gevoel, begint dat eerder als ze het truucje al eens hebben gedaan?
Doorgaans wel ja :P Sterkte!
disclaimer
pi_168029739
Ahhh niets met BMI te maken dus! ^O^

Ik vrees dat ik de 100 kilo wel over ga tegen het eind. ;(
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:17:38 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_168029748
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:17 schreef Messina het volgende:
Ahhh niets met BMI te maken dus! ^O^

Ik vrees dat ik de 100 kilo wel over ga tegen het eind. ;(
Ja maar jij mag sowieso niet thuis bevallen denk ik? Of verjaart zo'n keizersnede?
disclaimer
pi_168029789
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja maar jij mag sowieso niet thuis bevallen denk ik? Of verjaart zo'n keizersnede?
Nope, absoluut niet toegestaan. :P
Maar ik haat 3 cijfers op m'n weegschaal. Gelukkig gaat het er wel weer af :Y
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:20:31 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_168029806
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:19 schreef Messina het volgende:

[..]

Nope, absoluut niet toegestaan. :P
Maar ik haat 3 cijfers op m'n weegschaal. Gelukkig gaat het er wel weer af :Y
Gewoon niet op gaan staan dan :7
I'm with you *boks*
disclaimer
pi_168029821
Ok, dan kan het dat dus wel zijn. Nouja, alleen maar fijn om iets te merken verder. Zo realistisch voelt het verder nog niet :+ Bij M twee keer 7/8 maanden + MA en nu was het nog maar ronde 1. Dat het nu dan ook in 1 keer goed gaat staat zo ver af van de vorige keer dat het me nog niet logisch lijkt.

Oh, en 100+ check! Maar we slapen beneden, ze tillen me zo uit het raam als ze willen.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:24:03 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_168029874
IMA, heb jij de vorige keer ook maar iets van die thuiszorgartikelen gebruikt? Bedpan en dergelijke?
Ik twijfel of ik een bestelling moet doen. Om die hele vrachtwagen nou alleen voor een bedpan te laten komen...
disclaimer
pi_168029893
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:57 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Gaat direct in.
Het is een goed bewaard geheim dat die twee streepjes eigenlijk staan voor 9 maanden lang twee maaltijden van alles :7

Dat wist ik niet Sq :o Dat zou wel kak zijn...
pi_168029909
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:24 schreef Stormqueen het volgende:
IMA, heb jij de vorige keer ook maar iets van die thuiszorgartikelen gebruikt? Bedpan en dergelijke?
Ik twijfel of ik een bestelling moet doen. Om die hele vrachtwagen nou alleen voor een bedpan te laten komen...
En dergelijke?
Ik had alleen zo'n pan volgens mij? Die is voor zover ik weet niet gebruikt.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:29:23 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_168029960
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

En dergelijke?
Ik had alleen zo'n pan volgens mij? Die is voor zover ik weet niet gebruikt.
Ja ik zie het nu ook... ik had een pan, een rugsteun en klossen maar de laatste twee heb ik nu sowieso niet nodig.
En de pan is dus voor je toiletgang? Nou ja, de vorige keer liep ik ook na het hechten zelf naar de wc dus ik geloof het wel :') tnx!

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:25 schreef Tweedledee het volgende:

[..]

Gaat direct in.
Het is een goed bewaard geheim dat die twee streepjes eigenlijk staan voor 9 maanden lang twee maaltijden van alles :7

Nja ik had de vorige keer gewoon een bevalbed klaar staan in de woonkamer. Dat kan natuurlijk ook prima. Maar het geeft wel een stuk meer gedoe :)
disclaimer
pi_168030015
quote:

[..]

Gaat direct in.

:D

Alles mag he, dames. Richtlijnen zijn adviezen. Sommige wat dringender dan andere en sommige zorgverleners wat dwingender dan andere, maar geen hond die je tegenhoudt om bijv thuis te baren met 110 kg.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:32:47 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_168030040
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:31 schreef WupWup het volgende:

[..]

:D

Alles mag he, dames. Richtlijnen zijn adviezen. Sommige wat dringender dan andere en sommige zorgverleners wat dwingender dan andere, maar geen hond die je tegenhoudt om bijv thuis te baren met 110 kg.
nee, maar wel om op je slaapkamer te baren dus :(
Al heb ik het idee dat mijn vk's een stuk minder terughoudend zijn deze ronde :')
disclaimer
pi_168030047
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Gewoon niet op gaan staan dan :7
I'm with you *boks*
3 cijfer boks!
pi_168030053
Die bedpan of po wordt gebruikt om placenta in op te vangen en/of om in bed of op een stoel te kunnen plassen als je niet in staat bent om naar de wc te gaan. Niet onoverkomelijk als hij er niet is.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:34:17 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_168030064
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:33 schreef WupWup het volgende:
Die bedpan of po wordt gebruikt om placenta in op te vangen en/of om in bed of op een stoel te kunnen plassen als je niet in staat bent om naar de wc te gaan. Niet onoverkomelijk als hij er niet is.
Ik denk dat ik gewoon de blenderkan klaarzet om het ding in te flopsen. Verser kun je de smoothie niet krijgen, me dunkt.
disclaimer
pi_168030096
Als je maar emmers hebt ^O^
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:36:22 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_168030108
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Als je maar emmers hebt ^O^
voor al die lappen volgezogen met bloed, poep en pis O+
disclaimer
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:36:33 #119
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168030116
quote:

[..]

Gaat direct in.
Beter! :9

En O+ bed O+
pi_168030161
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

voor al die lappen volgezogen met bloed, poep en pis O+
*poef*
Daar vloog mijn romantische beeld van thuisbevallen het raam uit.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:39:38 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_168030189
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:38 schreef Tweedledee het volgende:

[..]

*poef*
Oh maar die lappen heb je ook bij een ziekenhuisbevalling hoor :+
disclaimer
pi_168030195
Mijn romantische beeld van waar-dan-ook bevallen ging het raam al uit na 1 x 'de bevalling' te hebben gezien.
pi_168030209
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:38 schreef Tweedledee het volgende:

[..]

*poef*
Ah joh, als ze zo vies zijn kijk jij inmiddels al naar je versche baby en als je onder de douche wegkomt staat de wasmachine aan en is het alsof er nooit iets is gebeurd.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:41:11 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_168030234
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:40 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ah joh, als ze zo vies zijn kijk jij inmiddels al naar je versche baby en als je onder de douche wegkomt staat de wasmachine aan en is het alsof er nooit iets is gebeurd.
nee dat is wel ideaal, dat blik kabouters in je kraampakket die het doen verdwijnen alsof er nooit iets is gebeurd :D O+
disclaimer
pi_168030263
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:40 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik zal de wasmachine onderhand maar eens voorzichtig gaan vertellen wat hem allemaal te wachten staat de komende maanden aan poep, pis, bloed en kots :')
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:42:56 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_168030279
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:42 schreef Tweedledee het volgende:

[..]

Ik zal de wasmachine onderhand maar eens voorzichtig gaan vertellen wat hem allemaal te wachten staat de komende maanden aan poep, pis, bloed en kots :')
Ik zou het niet doen. Je wil niet het risico lopen dat ie een dag voor je bevalling "opeens" het loodje legt...
disclaimer
pi_168030407
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen. Je wil niet het risico lopen dat ie een dag voor je bevalling "opeens" het loodje legt...
Heb je een punt.
Zou de was daarom zo gestonken hebben gisteren toen hij klaar was met draaien ;(
pi_168030536
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, maar wel om op je slaapkamer te baren dus :(
Al heb ik het idee dat mijn vk's een stuk minder terughoudend zijn deze ronde :')
Hoe zie je dat voor je? Dat ze wijdbeens in de deuropening gaat staan om je tegen te houden? Een rood politielint spannen? Tuurlijk is het niet tof om >100kg de trap af te tillen, maar hoe reëel is dat nu helemaal? Spoedcomplicaties waarbij je niet meer in staat bent om van de trap af te komen, zijn wel zo dermate zeldzaam dat je in diezelfde logica wat mij betreft überhaupt iedereen >100kg moet verbieden boven te slapen gezien het risico op een hartinfarct.
*allergie heeft voor al die kleine lettertjes (nudge nudge) die het bijkans onmogelijk maken om nog thuis te bevallen
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:55:49 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_168030569
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:53 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je? Dat ze wijdbeens in de deuropening gaat staan om je tegen te houden? Een rood politielint spannen? Tuurlijk is het niet tof om >100kg de trap af te tillen, maar hoe reëel is dat nu helemaal? Spoedcomplicaties waarbij je niet meer in staat bent om van de trap af te komen, zijn wel zo dermate zeldzaam dat je in diezelfde logica wat mij betreft überhaupt iedereen >100kg moet verbieden boven te slapen gezien het risico op een hartinfarct.
*allergie heeft voor al die kleine lettertjes (nudge nudge) die het bijkans onmogelijk maken om nog thuis te bevallen
ja, ik denk er ook zo over hoor. Maar ja. Niet iedereen deelt die opvatting helaas.
disclaimer
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:55:53 #130
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168030571
Oh, ik was de vorige keer per ongeluk thuis bevallen en had dus niks speciaals gehaald van te voren. Helemaal niet aan gedacht dat ik mogelijk iets in huis moet halen. Zijn er dingen die 'verplicht' zijn eigenlijk?
pi_168030582
Dobby, wat fijn :)
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:58:27 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_168030634
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:55 schreef Sylver_ het volgende:
Oh, ik was de vorige keer per ongeluk thuis bevallen en had dus niks speciaals gehaald van te voren. Helemaal niet aan gedacht dat ik mogelijk iets in huis moet halen. Zijn er dingen die 'verplicht' zijn eigenlijk?
wettelijk niet. Maar meestal zijn ze wel content met elektriciteit en stromend water ;)
disclaimer
pi_168030646
Een knipper bij Dobbey *O*

IMA, ik had ook vanaf week 6 al bandenpijn en rugpijn. Was rond 12 weken ook weer verdwenen. Heb er alleen wel andere kwaaltjes voor in de plaats gekregen.
pi_168030789
quote:

Wat gaaf!!!!!!!!!! Gefeliciteerd!!
pi_168030801
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:53 schreef WupWup het volgende:

[..]

_O-

Mental image van een ambulance-medewerker die je huis in stormt en 'nuh-uh' roept, wijdbeens in de deuropening van de slaapkamer. :D
pi_168030806
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, ik denk er ook zo over hoor. Maar ja. Niet iedereen deelt die opvatting helaas.
En wie bepaalt hoe zwaar je na de bevalling, toch het meest gangbare moment voor mogelijke ambulances, precies bent? Scheelt toch weer een paar kilo he :+
pi_168030812
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

wettelijk niet. Maar meestal zijn ze wel content met elektriciteit en stromend water ;)
En emmers.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 16:08:10 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_168030843
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:06 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En wie bepaalt hoe zwaar je na de bevalling, toch het meest gangbare moment voor mogelijke ambulances, precies bent? Scheelt toch weer een paar kilo he
Dat je er nog even een liter extra bloed uit laat gutsen omdat ze je dan wel mogen tillen :D
disclaimer
  dinsdag 10 januari 2017 @ 16:09:24 #139
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168030875
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Whehe, dat hebben we wel :P
pi_168031423
Jeeeej Dobbey *O* *O* *O*

Dat van dat thuisbevallingen & gewicht had ik nog niet eerder gehoord :{
Ik heb vanochtend weer eens gewogen. Scheelt 3 kg met zwangerschap 1 op deze termijn. Hopelijk blijft het een beetje in de pas lopen, en ben ik de kilo's weer net zo snel kwijt als vorige keer
pi_168031638
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:29 schreef Fazzoletti het volgende:
Jeeeej Dobbey *O* *O* *O*

Dat van dat thuisbevallingen & gewicht had ik nog niet eerder gehoord :{
Ik heb vanochtend weer eens gewogen. Scheelt 3 kg met zwangerschap 1 op deze termijn. Hopelijk blijft het een beetje in de pas lopen, en ben ik de kilo's weer net zo snel kwijt als vorige keer
Het gaat om thuis op een verdieping bevallen en gewicht he, niet om de thuisbevalling an sich.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 16:54:51 #142
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168032004
Thnx al, wij zijn verliefd O+ Ik zag het hartje eerder dan de arts :') Ze was nog zoekende en ik gil in eens
hartje, hartje, oooh kiek dan..... Hahahahaha :D
  dinsdag 10 januari 2017 @ 16:59:49 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_168032133
Gaaf he dobbey? O+
disclaimer
  dinsdag 10 januari 2017 @ 17:03:55 #144
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168032225
Goed nieuws dobbey! *O*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 17:14:47 #145
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168032492
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:59 schreef Stormqueen het volgende:
Gaaf he dobbey? O+
Ja echt heel gaaf maar ook apart :@ 5 jaar knokken en dan heb je in ene een boon in je buik :')
pi_168032581
Dan te bedenken dat die boon in die 9 maanden gigantisch groeit en je er dan een bowlingbal uit moet persen :o
Hoera voor de knipper! *O*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 17:21:41 #147
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168032639
:o ssshhhttttt.... dat gedeelte negeer ik nog ff :D
pi_168033021
Oh dobs eindelijk O+
Ik ben zo blij voor jullie *O*
pi_168033590
Dobbey *O*
pi_168033665
Dobbey, wat fijn!

Mijn eerste werkdag hakte er behoorlijk in. Thuisgekomen met pijnlijke buik en duizelig. Verder ging het goed en mijn lessen waren super. Maar de 'aanslag' op mijn lijf is wel een dingetje.
pi_168034688
Dobbey wat gaaf!! *O*

Oh Franny -O- heel veel sterkte!!

Ik vergeet soms dat ik beter niet kan eten en z&g lezen tegenlijk.. |:( :')

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2017 19:05:23 ]
pi_168034762
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik denk dat ik gewoon de blenderkan klaarzet om het ding in te flopsen. Verser kun je de smoothie niet krijgen, me dunkt.
O+

Knipper voor Dobbey *O* En ook nog een jompel voor de andere goede echo's!

Vervelend zeg Franny. Pas goed op jezelf he :*
pi_168035350
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:39 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Het gaat om thuis op een verdieping bevallen en gewicht he, niet om de thuisbevalling an sich.
Totdat je start-bmi ook nog boven de 30 is, dan krijg je een plaatsindicatie op je voorhoofd gestempeld.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:38:28 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_168035549
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:30 schreef WupWup het volgende:

[..]

Totdat je start-bmi ook nog boven de 30 is, dan krijg je een plaatsindicatie op je voorhoofd gestempeld.
iig de waarschuwing dat vrouwen met overgewicht in 70% van de gevallen alsnog met de ambulance worden afgevoerd :7
disclaimer
pi_168035858
Ik ben ook gestart met een bmi van boven de 30. Thuisbevallen mag, maar met de kanttekening dat het zou kunnen dat de weeën iets minder krachtig zouden kunnen zijn maar dat dat niet gezegd is. Wat hen betreft mag ik nog steeds thuisbevallen. Zelfs met terminale diabaids. :P
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:50:10 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_168035893
Wat een heerlijke open minded verloskundigen heb jij eigenlijk Cygne O+
disclaimer
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:51:15 #157
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168035924
Oi, vervelend Franny! Moet je nog lang tot je verlof? Had je nou ook al afspraken gemaakt met je leidinggevende, of was dat een andere docent hier? :@

Lemijn, hoe ging je echo vandaag? Hopelijk was alles goed :*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:52:51 #158
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168035971
Vandaag trouwens bekendgemaakt op het werk. Heerlijk, die mannelijke collega's die je baksel-met-muisjes aanpakken, er van smikkelen en dan gewoon nog helemaal niets in de gaten hebben O+ mannen O+
pi_168036287
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:50 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een heerlijke open minded verloskundigen heb jij eigenlijk Cygne O+
Ja echt he! Ben ook heel blij met ze. O+

Voor de groeiecho's heb ik er ook net zo'n openminded gynaecoloog bij. O+
pi_168036664
IMA, die trekkende bandjes had ik ook vrij vroeg nu. (En ook bekend met het: 'Huh? Nou ja zeg! Ik ben gewoon al zwanger'-gevoel. :D )

Wat balen Franny...

Oh echt Stroopwafel... :+ Viel uiteindelijk wel bij iemand het kwartje, of moest je het alsnog erbij vertellen?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:29:08 #161
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168037121
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:51 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Oi, vervelend Franny! Moet je nog lang tot je verlof? Had je nou ook al afspraken gemaakt met je leidinggevende, of was dat een andere docent hier? :@

Lemijn, hoe ging je echo vandaag? Hopelijk was alles goed :*
Kind goed op groei, bewegend en wel, maar nekplooi aan de dikke kant en kansberekening daarmee ook verhoogd. Kut. Dus door voor de NIPT en in één keer m'n optimisme kwijt. De kans is veel groter dat het goed afloopt, maar voor de komende tijd drukt dit wel een stempel erop moet ik zeggen.

Vraag aan de ervaringsdeskundigen: duurt die uitslag echt 2 tot 3 weken? Waarom zo lang, als het in Belgie in een week kan? Ik heb deze vraag ook al aan 2 mensen via PM gestuurd, sorry voor het lastig vallen maar ik baal er gewoon van, tegen die tijd ben ik 16 weken en dan nog bedenken wat je met een evt slecht uitslag wil...

Ik voel me trouwens een enorme naïeve sukkel dat ik de afgelopen weken, omdat ik alleen maar moe en misselijk op de bank kon liggen, zo aan het kopen ben geslagen hier. Geen grote meubels ofzo, maar wel een leuk shirtje hier en een slaapzak daar. Omdat het eindelijk mocht, dacht ik. Ik heb nu de neiging om me te verontschuldigen en het terug te sturen ;(
pi_168037236
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:29 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Kind goed op groei, bewegend en wel, maar nekplooi aan de dikke kant en kansberekening daarmee ook verhoogd. Kut. Dus door voor de NIPT en in één keer m'n optimisme kwijt. De kans is veel groter dat het goed afloopt, maar voor de komende tijd drukt dit wel een stempel erop moet ik zeggen.

Vraag aan de ervaringsdeskundigen: duurt die uitslag echt 2 tot 3 weken? Waarom zo lang, als het in Belgie in een week kan? Ik heb deze vraag ook al aan 2 mensen via PM gestuurd, sorry voor het lastig vallen maar ik baal er gewoon van, tegen die tijd ben ik 16 weken en dan nog bedenken wat je met een evt slecht uitslag wil...

Ik voel me trouwens een enorme naïeve sukkel dat ik de afgelopen weken, omdat ik alleen maar moe en misselijk op de bank kon liggen, zo aan het kopen ben geslagen hier. Geen grote meubels ofzo, maar wel een leuk shirtje hier en een slaapzak daar. Omdat het eindelijk mocht, dacht ik. Ik heb nu de neiging om me te verontschuldigen en het terug te sturen ;(
Wat balen Lemijn :(

Wij moesten vorige keer ook door voor de nipt. Op vrijdag verplichte informatie-afspraak in het ziekenhuis, op maandag bloedprikken (was hier voor de nipt maar een keer per week) en de week daarna op woensdag kregen we al de uitslag. Was in het LUMC.
pi_168037252
Verdorie Lemijn, snap dat dat een stempel drukt. :*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:38:28 #164
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168037432
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:33 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wat balen Lemijn :(

Wij moesten vorige keer ook door voor de nipt. Op vrijdag verplichte informatie-afspraak in het ziekenhuis, op maandag bloedprikken (was hier voor de nipt maar een keer per week) en de week daarna op woensdag kregen we al de uitslag. Was in het LUMC.
Kijk, dat is best een hoopvol bericht. Ander ziekenhuis, maar anderhalve week is toch alweer een stukje korter.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:42:38 #165
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168037585
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:29 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Oh Lemijn... :* Ik begrijp volkomen dat je er nu even helemaal doorheen zit :*
Is het een goed teken dat hij/zij qua groei goed ligt, of hoeft dat helemaal niets te zeggen?

Verder een heel dikke knuffel. Mag je wel snel bloed laten prikken of kan dat ook maar 1x per week?
pi_168037641
Bah Lemijn, wat een stress! Ik zag je PM, post het hier dan hebben anderen er wellicht ook nog wat aan. Hoe dik was de nekplooi van je baby?

Bij Tas was de nekplooi bij de combinatietest dermate verdikt (7mm bij de echo van de combinatietest en later in het AMC 5,4mm) dat we niet in aanmerking kwamen voor de NIPT. Wij zijn naar het AMC doorgestuurd voor een vlokkentest. Die uitslag kwam na 5 dagen.

Sterkte met de wachttijd :*
pi_168038675
Lemijn, wat moeilijk zeg. Ik hoop voor je dat er snel meer duidelijkheid komt. Veel sterkte en je bent niet naïef. :* .
pi_168039142
Shit Lemijn, dat is inderdaad zwaar balen. Razz stelt inderdaad een goede vraag, bij een nekplooi van 3,5mm of meer is de NIPT niet voldoende toereikend. Heb je de infofolder van de NIPT en Trident-studie gekregen? http://www.meerovernipt.n(...)20studie%202.0_0.pdf
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:20:17 #169
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168039332
Dank allemaal, lief zijn jullie.

Stroop, volgens mij maakt het niet uit. Maar ik deed gewoon m'n best om ook wat positieve dingen op te sommen. Het lukt me nu niet goed om blij te zijn met die andere dingen, maar hopelijk de komende dagen alsnog. Het stomme is wel dat we heel lang naar die andere dingen hebben gekeken: kijk, goed op groei. Aha, mooie hersens. Maagvulling, blaasvulling. Ach wat leuk die benen. Toen ging 'ie eindelijk goed ervoor liggen. En toen werd het wat stiller.

Ik hoef gelukkig niet een week te wachten op bloedprikken. En Razz, dat is het enige relatieve voordeel van een punctie, die uitslag komt tenminste vlot.

Wupwup die folder vond ik zelf inderdaad. NT is wel onder de 3,5mm dus ik kan gewoon door voor de TRIDENT studie. Maar die is uit 2014 dus ik had de hoop dat het lab intussen wat sneller was geworden :N Dan kan je haast beter alsnog naar Belgie rijden. Doet niemand dat met een verhoogd risico?
pi_168039381
Nee, want dan wordt het niet vergoed.
pi_168039749
Oh lemijn wat naar :* sterkte, ik kan me je gevoel over de aankopen goed voorstellen ;(
pi_168039832
Oh, wat naar Lemijn, sterkte met het wachten :*
pi_168039856
Dobby wat fijn dat je boontje knipperde O+
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:36:01 #174
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168040038
Oh Dobbey, wel gedacht maar niet getypt: ik ben heel blij voor je! Heerlijk, zo'n kloppend hart! O+ Het is je zeer gegund
pi_168040147
Wat waren de verhoogde kansen lemijn? En waarop? Als je t niet zeggen wilt snap ik ook hoor :*
pi_168040356
-O- Verdorie Lemijn... Da's ff een stomp op de blijheid zeg. :* Stomme onzekerheid.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:47:28 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_168040526
Wat shit Lemijn! Ik hoop dat de uitslag snel binnen is en er niets aan de hand blijkt :*
disclaimer
  dinsdag 10 januari 2017 @ 22:18:08 #178
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168041695
Lemijn ik snap dat je ff andere dingen aan je hoofd hebt dan mij feliciteren hoor, no worry's :* Veel succes en sterkte met wachten
pi_168041700
Je bent trouwens niet naïef! Het is heel menselijk om altijd uit te gaan van het positieve. Je verwacht echt niet bij een combinatietest - hoewel serieus en geen pretecho - dat er een afwijking wordt gevonden. Dat is gewoon niet hoe een mens denkt. Dat er toch iets afwijkt is dan een klap, en dan ga je pas nadenken over wat er dan kan zijn.

Ik merk trouwens wel dat ik het zelf nog heel moeilijk vind om over mijn zwangerschap van Tas te schrijven of te praten. De onzekerheid en stress waar we doorheen zijn gegaan is heel lastig te beschrijven. Daarbij wil ik je ook niet onnodig de stuipen op het lijf jagen over een mogelijk traject bij een dikke nekplooi. Ik heb het uitgeschreven in het bevallingsverhalentopic, mocht je het nog willen lezen dan staat het hier.
pi_168043836
Oi Lemijn wat een domper :{ Die dagen extra spanning zijn kut... Ik heb de nipt op eigen initiatief in België laten doen, uitslag was er na 12 dagen. Ik denk dat de snelheid met name afhangt van of het bloed daarna nog naar Amerika gestuurd wordt (zoals bij mij, daar waren vaste dagen voor in de week). Hoop dat je niet lang hoeft te wachten :*
pi_168043919
Lemijn :* natuurlijk staat alles op z'n kop als je een slechte uitslag krijgt. Veel sterkte met de volgende stappen, ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt.
pi_168044177
Lemijn, je kan altijd nog overwegen om naar Belgie te gaan als dat sneller is, voor de kosten zou ik het iig niet laten. De nipt wordt wel vergoed, maar tot juli volgens mij nog ten koste van je eigen risico. Hij heeft ons dus zo'n 350 euro gekost (totaal 700 oid). Laatst werd hier gezegd dat Belgie een stuk goedkoper (en makkelijker) was geworden, dus wellicht is dat wel een serieuze optie als je extra eigen risico hebt of het anders niet op zou maken. (Maar check dan eerst nog even of het eigen risico verhaal nog klopt, mijn ervaring is uit 2015).

Sterkte iig de komende weken, die onzekerheid is gewoon kut.
pi_168046259
Jemig Lemijn, dat is echt prut -O-
pi_168046485
:* Lemijn. Wat klote zeg... En dat het ook zo lang duurt!
pi_168047076
Wat een vervelend en onverwacht nieuws, Lemijn. Sterkte met beslissen waar en met wachten.

En wat een geweldig nieuws voor dobbey! Een heel goed begin, wat hopelijk over 34 weken (of wat eerder in jouw geval, toch?) een prachtige baby is!

Nog 12 u werken :o :) :'(
pi_168047104
Lemijn :*
  woensdag 11 januari 2017 @ 09:19:09 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_168047137
Lemijn, heb je al een kansberekening gekregen? Ik snap dat het echt een enorme domper is om te horen dat je een verhoogd risico hebt, maar een 1:100 is altijd nog 99% kans dat er niks aan de hand is, probeer dat ook voor ogen te houden :*
disclaimer
pi_168047355
Goedemorgen dames, ik ben nieuw hier, dus zal me even voorstellen... Ik ben Inge 34 jaar bijna 14 jaar getrouwd met Wilco en mama van 2 beugels, Dylan van 13,5(18-06-2003) en Yaelle van morgen 5(12-01-2012) ook hebben we nog een engeltje Lynn (14-10-2009)

Zwangerschappen zijn bij mij nogal een issue...

Van Dylan raakte ik zwanger terwijl ik aan de pil was... Was nog maar net bij Wilco en hadden dit dus ook nog niet echt gepland, ja voor de toekomst... Vanaf 17 weken bleek ik zwangerschapsdiabetes te hebben en mocht dus fijn aan de insuline. Met 38 weken werd ik ingeleid en is hij een dag later geboren met een gewicht van 3065, prachtig dus.

Na een half jaar wilden we wel proberen voor een brusje dus pil aan de kant gegooid. Maar alles bleef uit... Wel waren er in die tijd, lees jaar of 4, veel spanningen en stond er dus ook niet echt bij stil... Totdat alles in een rustiger vaarwater kwam en ik maar niet zwanger raakte... Naar de huisarts, doorgestuurd naar fertiliteitskliniek, uitkomst pcos... Dus gestart met clomid. Na 6 rondes clomid zwanger! Oh wat waren we blij... Tot met 13 weken ik erachter kwam dat mijn bloedsuikerspiegel wel extreem hoog was... Hieraan is door de gyn niet gedacht... Kwam zelf met het idee om t bij de huisarts eens te controleren. Opnieuw aan de insuline... Tijdens de 20 weken echo bleek echter het kwaad al geschied... In het begin van mijn zwangerschap bleken mijn waarden al te hoog te zijn geweest en daardoor is er met de aanleg van de blaas en nieren iets helemaal mis gegaan. Er bleek geen blaas te zijn en maar 1 misvormde nier. Waardoor de kans op overleven 0 was.. Hierdoor hebben we moeten besluiten om de zwangerschap af te breken en ben ik met 21,2 bevallen van Lynn, en wat was ze mooi... Ze moest alleen nog groeien... Na dit alles verwerkt te hebben wilden we toch wel graag nog een bengeltje dus opnieuw naar t ziekenhuis starten met clomid... Maar na elke ronde ging mijn cyclus langer duren en was clomid dus geen optie meer en overgestapt op pregnyl. Na 2 rondes pregnyl opnieuw zwanger. Ondertussen was mijn suiker alweer te hoog en was ik dus meteen al aan de insuline... Voor conceptie... Na veel ellende tijdens de zwangerschap is eveneens met 38,1 yaelle geboren met een gewicht van 3720, ook mooi.

Hierna hadden we het hoofdstuk baby eigenlijk afgesloten, in zoverre dat ik geen zin meer had on die hele mmm. Wel altijd gezegd dat wanneer het spontaan komt het zeker welkom is en we dit zien als een kadootje... Echter afgelopen zomer na veel wikken en wegen alle babyspullen de deur uitgedaan... Tot zover niks aan de hand...
Tot zaterdag voor kerst..
Ik had al een aantal dagen last van mijn boobs... Dit heb ik wel vaker voor mijn menstruatie maar dan is het 1 of 2 dagen en dan word ik ongesteld... Nu duurde dit echter al dag of 4 en vertrouwde ik het toch niet... Die ochtend snel naar de winkel gefietst voor een test, maar deze was negatief...

Tijdens kerst zat het me nog steeds niet lekker en 2e kerstdag bij mijn schoonouders toch nog maar naar de winkel gereden voor nog een test en jawel! Ik blijk zwanger, nu ongeveer 6@7 weken...dinsdagmorgen huisarts gebeld voor een gesprek. Aangezien ik met rauwe kip werkte... Haar advies, zou het risico niet nemen dus lekker thuis blijven.. Aangezien mijn suikers altijd al snel hoog waren daar ook meteen naar gevraagd en laten testen... En jet again... Skyhigh... Meteen doorgestuurd naar diabetespoli en opnieuw meteen aan de insuline... Maar ondertussen is de aanleg van de organen begonnen en is mijn diabetes nog niet onder controle... Mijn God wat ben ik bang voor een herhaling....
pi_168047362
Wat die test betreft, wat zijn jullie ervaringen/overwegingen hier? Hebben jullie bij een tweede een andere keuze gemaakt dan bij de eerste?
pi_168048448
Welkom Ingetje! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop voor je dat het een zorgeloze mag zijn :*

IMA: ik heb nummer 1 in de maak, dus wat betreft de keuze voor bij een tweede weet ik niet, maar wij hebben de nekplooi overgeslagen en direct de NIPT laten doen omdat er in mijn familie Down voorkomt en zo'n kansberekening me dan toch niet lekker zou zitten. De nipt heeft me in ieder geval de rust en zekerheid gebracht die ik ervan had verwacht.

Al een week geen kleertjes gekocht *O* :7 En ben vanmorgen wakker gehikt, aparte ervaring :D
pi_168048570
Hoop ik ook tweedledee,

Voorlopig eerst mijn aandacht gericht op 23e, eerste afspraak bij gyn en 1e echo... Hopelijk zijn we in ieder geval een kloppend hartje ...
pi_168048667
Welkom Ingetje.

Bij mijn eerste werd de combinatietest nog niet aangeboden, is pas standaard sinds 2007! :)

Al een week geen kleertjes, baas! ;) Ik vind helaas niet veel kleertjes leuk. Alles waar een panda op staat moet mee, maar verder is er maar weinig dat ik leuk vind. Komt nog wel, denk ik :P

Ik mag me straks weer melden bij de VK. En dan volgende week weer bij de gyn. Het voelt wel erg dubbelop zo, kan dat nou niet anders? :@
pi_168048961
Welkom ingetje, en spannende tijd idd zo :*

Hier bij de eerste geen combinatietest gedaan, bij de 2e wel. Down zou misschien nog mee te leven zijn maar Edwards en Patau is onverenigbaar met leven en we wilden niet dat oudste door zou hebben dat er een broertje of zusje zou komen en dat t dan niet zou overleven.

Nipt biedt natuurlijk veel meer zekerheid dan alleen de combinatietest, maar we hebben besloten het bij de combinatietest te laten.
pi_168048963
Bij alle zwangerschappen ervoor gekozen niet te testen... Ook bij deze zwangerschap denk ik niet dat ik laat testen
  woensdag 11 januari 2017 @ 11:19:02 #195
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168049038
Welkom Ingetje! Ik hoop dat alles goed blijkt te zijn deze zwangerschap.
  woensdag 11 januari 2017 @ 11:57:23 #196
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168049743
Welkom Ingetje, wat een voorgeschiedenis al! Hopelijk is je suiker snel onder controle en zie je over 2 weken een mooie baby op de echo O+

Heb je een beetje kunnen slapen, Lemijn? Is het nieuws al een beetje gezakt?
Ondanks het grote gevaar van een dooddoener/open deur: wat SQ zegt is natuurlijk helemaal waar. Ook bij een slechtere uitkomst is de kans het grootst dat het gewoon goed zit. Hopelijk zijn ze een beetje snel met de uitslag en in de tussentijd zal ik extra positief voor je blijven denken (want ik kan me voorstellen dat dat voor jou nu zwaar valt) :*
pi_168050287
Hee een naamgenoot!

Wat een spanning, Lemijn en Ingetje. :( Hopelijk snel mooie uitslagen, die kans is natuurlijk het grootste al zou ik me er ook vreselijk onder voelen.

Wij hebben toch geen combinatie test gekozen uiteindelijk, dus voor de SEO op 10 feb niet meer babyspieken.

Dobby, hoera!!! Een echte knipperboon! :) Dringt het al door?
  woensdag 11 januari 2017 @ 12:42:18 #198
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168050573
Nog even over mijn NIPT-zoektocht:

Stormqueen, SWM, Tombolafan en de rest: jullie hebben heel erg gelijk, en vind dat helemaal niet erg om te horen. De kans is veel groter dat het goed is. De nekplooi en kansberekening zijn ook zeker niet de orde van grootte zoals destijds bij Razz/Tas. Dus verstandelijk kan ik dat goed snappen en relativeren.
Tegelijk valt me tegen wat het effect toch is. Van niet horen 'alles is goed, heerlijk joh, succes met je zwangerschap' zoals na de termijnecho, van opeens een verhoogde kans met indicatie op nader onderzoek in plaats van een wat hoger risico vanwege leeftijd, maar vast niks aan de hand. Genieten staat even op pauze, maar hopelijk komt dat straks weer terug. Het blijft gewoon een spannende weg met potentieel geluk en mooie dingen, maar ook risico op verdriet. Dat besef ik me heel goed en kan ik me ook wel bij neerleggen.

Ik zoek nu uit wat handig is, en zal dat later laten weten voor de evt meelezers.
pi_168050674
Welkom ingetje, wat een voorgeschiedenis. :*

Vanochtend groeiecho gehad. Baby heeft een groeispurtje gemaakt met zijn bovenbeentjes. Zit nu iets boven de p10 ipv op de p3. Buikje blijft ook netjes het lijntje volgen iets boven p10 en het hoofd op de p50. Gynaecoloog was tevreden dus hoef pas over 4 weken weer terug te komen. ^O^
pi_168050762
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat die test betreft, wat zijn jullie ervaringen/overwegingen hier? Hebben jullie bij een tweede een andere keuze gemaakt dan bij de eerste?
Wij hebben bij de eerste en tweede dezelfde overweging gehad: down zou voor ons geen reden zijn om af te breken en de andere afwijkingen zouden ook bij de 20-weken wel blijken.

Nu bij de derde heb ik even getwijfeld: de oudste is 5, die snapt het al zo goed. Dan liever eerder weten als er wat mis is. Uiteindelijk toch gekozen voor geen combinatietest, nav een gesprek met de VK. Zij zei: je kunt je kind niet behoeden voor (mogelijk) verdriet, je moet haar er in begeleiden. Paste goed bij ons, en daarom onze overwegingen bij de eerste twee zwangerschappen weer leidend laten zijn.
pi_168051138
Welkom Ingetje! Ook ik wens je een onbezorgde zwangerschap dit keer. :*

He bah Lemijn, wat vervelend die onzekerheid en dat lange wachten. -O-

IMA, wij hebben vorige keer geen combinatietest laten doen en dit keer wel. Vorige keer niet omdat we nog jong waren (zijn :+ ) en er verder niks in de familie voorkomt. Dit keer wel omdat wij nu niet alleen met z'n tweetjes 'last' zouden hebben van een slechte uitkomst, maar ook dat lieve kleine meisje dat er al rondloopt. Nou heb je nooit garanties uiteraard, maar dit voelde voor ons goed. :)
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:17:42 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_168051289
Welkom ingetje! Wat een verhaal zeg... Ik kan me erg goed voorstellen dat je er dan niet meer zorgeloos in kan staan.

Wij hebben beide keren zeer bewust wel de combinatietest gedaan. Voor ons zou down wel een reden zijn om de zwangerschap af te breken en het blijft natuurlijk kansberekenen, maar elke vorm van informatie vooraf is wmb meegenomen.
disclaimer
pi_168051318
Oh, (en hierna hou ik erover op ;) ) gisteren zijn we op stel en sprong langs geweest bij een flexibel (must ivm mijn werk) kdv hier in de buurt en na een heel fijn en duidelijk gesprek (terwijl dreumes alle hoekjes, speelgoedbakken en glijbanen al aan het verkennen was O+ ) hebben we de knoop doorgehakt en dreumes kan er volgende week vrijdag (en de week erna ws ook) al wennen en dan in de eerste week van februari echt beginnen. Baby kan er dan zonder problemen eind april/begin mei achteraan. *O*

Echt een pak van mijn hart, al blijf ik het jammer vinden dat het nodig was.
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:20:25 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_168051341
Oh wat fijn selvaria! Dat is vast een hele opluchting! Heerlijk ook dat ze gewoon ging spelen O+

Ik heb net mijn voedingskussen bijgevuld met piepschuim bolletjes. Wat een mayhem :')
disclaimer
pi_168051893
Selvira wat een opluchting!!
En nu snel weer terug op je wolk! :Y

SQ :D ooit gedaan met bankkussens, jezus wat een ellende :D lekker statisch ook kwam onze hond achter :+

Lemijn wat een schrik, ik hoop dat je er wat rust in kan vinden en dat het allemaal vals alarm blijkt te zijn :*

Ingetje wat een verhaal.. welkom en hopelijk straks een mooie knipper en een zorgeloze zwangerschap! :)

Morgen gaan we de eerste baby kleertjes kopen O+ ik heb er zoveel zin in! *online window shopping, en een wishlist samenstellen it is vandaag!* O+

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2017 13:58:51 ]
pi_168051919
Welkom Ingetje! Hopelijk valt het medische circus deze keer mee en heb je een fijne zwangerschap!

Selvaria, fijn dat het zo snel geregeld is! En fijn dat N gelijk zo enthousiast was!

Wij hebben ook bewust gekozen voor een combinatietest beide keren, voor ons was een dergelijke afwijking ook reden om de zwangerschap af te breken. We hebben alleen bij de tweede getwijfeld om evt direct voor de nipt te gaan (de tijd tussen slechte combinatietest uitslag en nipt uitslag is echt killing, toen stond mijn zwangerschap ook even op pauze qua gevoel) maar De combinatietest was minder gedoe en werd vergoed.

Ik heb zojuist de outtake(?) bij de vk gehad met al m'n papieren, volgende week de intake bij de gyn. Mijn UD is een dag verplaatst, maar die had ik zelf blijkbaar verkeerd uitgerekend en is dus alsnog de 8e :') verder echte foto's van de echo's meegekregen voor in het ziekenhuis (beter dan de dunne printjes die ik mee kreeg), wellicht dat ik die nog even laat kopiëren. Voor de experts: het is een monochoriaal-biamniotische zwangerschap. En ik heb aangegeven dat ik de informatievoorziening vanuit de vk erg beperkt/niet aanwezig vond, dat gaat met het team besproken worden.
pi_168052273
Wow Selvaria dat is supersnel :o Hier is de wachtlijst voor eerste kindjes heel erg lang (of beter gezegd, een kansloze missie) en voor tweede/derde kindjes (dus met broertje of zusje al op kdv) ook al problematisch. Wij moeten nog maar zien dat er in augustus plek is voor onze baby, ook al hebben we voorrang wegens broertje al op dat kdv. Jaloers op jou :D

Welkom Ingetje!
pi_168052294
Wat fijn Selvaria!
pi_168053697
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:20 schreef Minarosa het volgende:
Wow Selvaria dat is supersnel :o Hier is de wachtlijst voor eerste kindjes heel erg lang (of beter gezegd, een kansloze missie) en voor tweede/derde kindjes (dus met broertje of zusje al op kdv) ook al problematisch. Wij moeten nog maar zien dat er in augustus plek is voor onze baby, ook al hebben we voorrang wegens broertje al op dat kdv. Jaloers op jou :D

Welkom Ingetje!
Ja, ik had eigenlijk ook geen idee of hier (Enschede) grote wachtlijsten zouden zijn of niet, maar viel dus reuze mee. :)
  woensdag 11 januari 2017 @ 16:01:40 #210
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168054285
Wat heerlijk Selvaria! Lijkt me een enorme opluchting. En zeer relevant hier, dus post het vooral :)

FF, goed dat je dat hebt aangegeven. Want hun informatievoorziening is misschien niet geweldig omdat tweelingen hun aandachtsgebied niet zijn, maar stuur dan door!
pi_168054757
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:01 schreef Lemijn het volgende:
Wat heerlijk Selvaria! Lijkt me een enorme opluchting. En zeer relevant hier, dus post het vooral :)

FF, goed dat je dat hebt aangegeven. Want hun informatievoorziening is misschien niet geweldig omdat tweelingen hun aandachtsgebied niet zijn, maar stuur dan door!
Precies dat! Ken je grenzen :)
pi_168055092
Wat een domper Lemijn! Zou mij ook best veel doen hoor! Hopelijk kan je snel terecht voor de Nipt en laat de uitslag niet lang op zich wachten.

Welkom Ingetje! En een fijne en zorgeloze zwangerschap gewenst!

Wat fijn dat de opvang van dreumes zo snel geregeld is Selvaria!

Ik ben weer goedgekeurd door de vk. Ik moet alleen bewuster op mijn houding gaan letten, heb nu regelmatig lage rugpijn. Vk nam ook nog bloed af ivm rhesus en dan merk je toch wel dat ze dat minder vaak doen dan de medewerkers op een prikpost. Arm is best gevoelig nu. Maar goed, gaat wel weer over!
  woensdag 11 januari 2017 @ 18:26:15 #213
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168057177
Fijn, Selvaria! En wat prettig dat N het daar ook al leuk vond.

Weet iemand hoe het zit met vliegen? Ik moet vrijdag naar Duitsland en de auto is plots geen optie meer, dus nu oppert een collega voor vliegen.. Ik lees op veel sites dat het gewoon nog veilig kan, maar toch ook een enkele die het af raadt tenzij echt noodzakelijk. Geen van de websites oogt veel officiëler dan de anderen.. Weet iemand hier de officiële richtlijnen?
pi_168057430
Veilig is het sowieso ;)
Tot 28 weken hoef je ook geen gezondheidsverklaringen e.d. te hebben (heet volgens mij anders, maar goed) ;)
pi_168057550
Je kunt je hele zwangerschap veilig met het vliegtuig. De maatschappijen nemen je alleen niet meer mee vanaf een bepaalde termijn (meestal 32-34 weken, moet je zelf even nakijken), vanwege een evt bevalling aan boord. Als je zichtbaar zwanger bent, is het dus handig een zwangerschapsverklaring mee te nemen met daarop je uitgerekende datum.
pi_168057913
Lemijn ik kan me voorstellen dat het nieuws een domper is. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid en natuurlijk goed nieuws krijgt!

Selvaria: wat fijn! Toch weer een geruststelling.

Combinatietest: beide keren gedaan, omdat we graag (soort van) duidelijkheid willen hebben. Deze keer hebben we de nipt ook overwogen, maar uiteindelijk niet gedaan.

Verder begin ik plopjes te voelen O+
pi_168059367
Bedankt voor jullie ervaringen vwb de combinatietest. We hebben hem de vorige keer niet gedaan. Ik neig er nu ook niet direct naar, maar vind het ook wel weer anders nu M er al is. Aan de andere kant denk ik dat onze keuze niet per se anders zou zijn, dus waarom dan wel de test. Nog maar even rustig over nadenken de komende weken.
pi_168059375
Wat snel geregeld Selvaria! Fijn dat het én goed voelt en er ook nog eens plek is per direct :)

Lekker winkelen Logi O+ Waar ga je naar toe?

Welkom Ingetje! Wat een voorgeschiedenis zeg, ik hoop dat deze zwangerschap wat soepeler zal verlopen...

Gisteren zijn we naar een informatieavond geweest van het zkh. Weer even een opfrisser over de bevalling :Y) Daarna ook nog even apart met de gynaecoloog gesproken over mijn vorige bevalling en de kansen op herhaling. Ik vind het best verdrietig dat een thuisbevalling er niet in zit, maar rationeel gezien kan ik de risico's echt niet negeren :{
pi_168059553
Ik weet even niet wat er tijdens je vorige bevalling gebeurd is, maar kan me voorstellen dat je het verdrietig vindt dat thuis bevallen er niet in zit. Wel fijn dat je nog even met de gynaecoloog kon spreken!
pi_168060105
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 19:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Bedankt voor jullie ervaringen vwb de combinatietest. We hebben hem de vorige keer niet gedaan. Ik neig er nu ook niet direct naar, maar vind het ook wel weer anders nu M er al is. Aan de andere kant denk ik dat onze keuze niet per se anders zou zijn, dus waarom dan wel de test. Nog maar even rustig over nadenken de komende weken.
Een slechte uitslag hoeft niet perse te betekenen dat je actie moet ondernemen, kan ook alleen omdat je erop voorbereid wil zijn en evt M ook op de juiste manier voor kan bereiden.
pi_168060172
Dobbey wat fijn van de knipper!!! : ) Wat leuk dat je het zelf als eerst zag...

Lemijn heel begrijpelijk dat je van slag raakt! De onzekerheid en de wachttijd lijken me extra moeilijk! Hopelijk duurt het wachten op de uitslag uiteindelijk toch korter & zit je niet te lang in spanning.

Welkom Ingetje! Hopelijk heb je een fijne zwangerschap!

Franny wat vervelend dat het werken zoveel energie vergt en je je daardoor lichamelijk niet zo goed voelt. Kun je het bij iemand op je werk aangeven?

Hier de laatste tijd ook regelmatig duizelig. Misschien door een lage bloeddruk?
pi_168060998
Lemijn, ik had ook verhoogde kans en de nipt gedaan. Exact weet ik het niet meer, maar ik kreeg ongeveer een week eerder de uitslag al dan de afspraak was. Sterkte, dat is een nare spannende tijd.
  woensdag 11 januari 2017 @ 20:50:48 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_168061021
Is er veel kans op herhaling fazz?
disclaimer
pi_168061304
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:24 schreef Vieve6 het volgende:

Franny wat vervelend dat het werken zoveel energie vergt en je je daardoor lichamelijk niet zo goed voelt. Kun je het bij iemand op je werk aangeven?

Hier de laatste tijd ook regelmatig duizelig. Misschien door een lage bloeddruk?
Duizeligheid is heel goed mogelijk door lage bloeddruk, daar heb ik ook last van. Vorige week bij de vk was mijn bloeddruk ook weer lager dan de keer daarvoor. Ik heb het met een paar collega's besproken. Het komt er op neer dat ik zelf gewoon heel goed moet luisteren naar mijn lichaam en mijn grenzen zal moeten aangeven. Dat is nog best moeilijk, meestal krijg ik de rekening pas aan het einde van de dag gepresenteerd. Ik heb me wel voorgenomen dat als ik me over een week fysiek een stuk slechter voel dan tijdens de vakantie, dat ik dan een bezoek aan de bedrijfsarts ga brengen om te overleggen wat ik het beste kan doen om deze laatste maanden goed door te komen.
pi_168061702
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:50 schreef Stormqueen het volgende:
Is er veel kans op herhaling fazz?
Ja de kans is wel hoger dan zonder eerdere ervaring. Het onvoorspelbare van een fluxus en ook de verhoogde kans op de placenta die niet vanzelf komt.... Ook al zou het bloedverlies nu minder zijn maar de placenta komt niet, dan kan ik alsnog naar de ok. Meh.

Ik wil wel bespreken om zo lang mogelijk thuis te blijven hoor, al is de vraag hoe lang dat is. De ontsluiting ging behoorlijk snel vorige keer :)
pi_168069091
quote:
2s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:59 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Duizeligheid is heel goed mogelijk door lage bloeddruk, daar heb ik ook last van. Vorige week bij de vk was mijn bloeddruk ook weer lager dan de keer daarvoor. Ik heb het met een paar collega's besproken. Het komt er op neer dat ik zelf gewoon heel goed moet luisteren naar mijn lichaam en mijn grenzen zal moeten aangeven. Dat is nog best moeilijk, meestal krijg ik de rekening pas aan het einde van de dag gepresenteerd. Ik heb me wel voorgenomen dat als ik me over een week fysiek een stuk slechter voel dan tijdens de vakantie, dat ik dan een bezoek aan de bedrijfsarts ga brengen om te overleggen wat ik het beste kan doen om deze laatste maanden goed door te komen.
Dat is inderdaad heel lastig! Vooral omdat je het dan aan het einde van de dag pas merkt. Dan is het moeilijk om daar vooraf al rekening mee te houden. Had je vk nog tips? Misschien is een bezoek aan de bedrijfsarts dan inderdaad verstandig! Hoeveel weken ben je nu?
  donderdag 12 januari 2017 @ 09:51:24 #227
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168070517
Vraagje; weet iemand of je die kinkhoestvaccinatie tijdens de zwangerschap via de vk of gewoon via de huisarts moet regelen?
pi_168070623
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 09:51 schreef Sylver_ het volgende:
Vraagje; weet iemand of je die kinkhoestvaccinatie tijdens de zwangerschap via de vk of gewoon via de huisarts moet regelen?
hier via de GGD, verloskundige mag (hier iig) adviseren bij vragen maar niet actief aanbieden :s)
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:05:15 #229
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168070759
Ah thanks, ik zie dat ik er overheen gelezen heb op de website van rivm. Ik zal eens de huisarts bellen.

Weet jij toevallig wat ie ongeveer kost? :)
pi_168070936
Ik zag gister in een artikel van Ouders van nu ongeveer 30 euro geloof ik.
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:22:41 #231
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168071062
Ah bedankt! :)
pi_168071269
Weer een sticker van de vk gehad. *O*

Vandaag hebben we de bevalling besproken, was een erg fijn gesprek. De afspraak is nu dat we tijdens de aanloop kijken of we naar het ziekenhuis gaan of toch thuis blijven.

Ik breek alleen nog steeds mijn hoofd over hoe we ons bed nou moeten verhogen. Onze boxspring is 60 cm hoog en heeft een zwaar hoofdbord dat sowieso niet op klossen kan. De 12 pootjes kunnen dat wel, maar het bed wordt 88 centimeter als we dat doen, wat te hoog is, en dan is het nog maar de vraag of het hoofdbord dat grapje overleeft. We hebben een extra matras (18 cm, zakt wel behoorlijk door) die prima is voor controles e.d., maar niet voor de bevalling. Hoe zouden jullie dit oplossen? In het geval van een stortbevalling zou dat matras op de keukentafel kunnen, maar ik vind dat geen optie in andere gevallen. :+

Voor een ziekenhuisbed is in onze woonkamer geen plaats overigens.
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:43:37 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_168071412
Selvaria, kan het ook niet als je wat meubels opzij schuift?
Wij hadden de vorige keer een eenvoudig bedframe + matras en klossen klaar staan, zo'n bed heeft mijn man in 30 minuten gemonteerd dus dat kun je in principe echt nog wel doen als het serieus gaat rommelen. Geen andere kamer waar je zo'n bed tijdelijk kan stashen wellicht? Het hoeft echt niet met 37 weken klaar te staan natuurlijk.
En anders idd de eetkamertafel.

-edit- je zegt dat het alleen bij stortbevalling een optie is, maar je bent niet verplicht om je hele weeenroutine op je bevalbed af te wachten. Je kunt prima 12 uur in je eigen bed creperen ( :+ ) en voor het laatste stukje naar je bevalbed / eettafelconstructie verkassen :D

[ Bericht 35% gewijzigd door SQ op 12-01-2017 10:49:50 ]
disclaimer
pi_168071502
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 09:51 schreef Sylver_ het volgende:
Ik heb t via de huisarts gedaan.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:51:39 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_168071558
Sowieso denk ik dat je bij thuis bevallen minder tijd in je bed doorbrengt. In het ziekenhuis lag ik aan zo'n ctg en infuus en later nog met zo'n hoofdschroef plakkertje uit m'n uitgang dus ik had geen centimeter bewegingsvrijheid. Ik denk dat ik thuis veel meer zou rondlopen kronkelen :Y
disclaimer
pi_168071612
We hebben geen kamers over helaas waar zolang een ander bed zou kunnen staan en onze woonkamer is wel heel lang, maar ook erg smal, dus schuiven gaat niet lukken.

Ik zit nu te denken aan evt een paar stoeptegels onder ons eigen bed en dan het matras er nog bovenop als het nog hoger moet. Iemand daar ervaring mee toevallig? Of andere alternatieve manieren van boxsprings / bedden ophogen?

Ja, misschien is je edit inderdaad wel een optie SQ...
pi_168071660
Selv, wij hadden ook een bevalbed dat tijdens de bevalling nog in elkaar gezet moest worden (dat Baard dat in een minuut of 7 voor elkaar moest krijgen, wisten we toen we dat bedachten natuurlijk ook niet :+). Het bedframe hebben we na afloop weer verkocht. Bij een eventuele volgende bevalling ga ik denk ik gewoon op de eettafel. :Y).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:58:57 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_168071688
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Selv, wij hadden ook een bevalbed dat tijdens de bevalling nog in elkaar gezet moest worden (dat Baard dat in een minuut of 7 voor elkaar moest krijgen, wisten we toen we dat bedachten natuurlijk ook niet :+). Het bedframe hebben we na afloop weer verkocht. Bij een eventuele volgende bevalling ga ik denk ik gewoon op de eettafel. :Y).
met jouw track record vis je die baby tijdens het koken ineens uit je onderbroek joh :P
disclaimer
pi_168071743
_O-

Thanks DaD, ik had nog helemaal niet gedacht aan het ergens fixen van een 'normaal' eenpersoonsbed en die dan evt op klossen zetten. Daar hebben we misschien op de overloop wel ruimte voor. Ik neem het mee en bespreek het vanavond met man. ^O^
pi_168071799
Selvaria, heeft je verloskundige dat echt gezegd, dat bevallen op een 60cm bed of met extra matras geen optie is? Of veronderstel je dat?
  donderdag 12 januari 2017 @ 11:05:52 #241
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168071802
Ik lees mee voor tips mbt de boxspring ophogen. Binnenkort is de intake van het kraambureau en ik hoop stiekem dat ze 70cm wel hoog genoeg vinden.
Baal wel dat we die extra matras hebben weggedaan, dat was wel erg handig de vorige keer.
pi_168071823
Mijn verloskundige vindt 60cm hoogte wel genoeg, volgens d'r folder ;)
  donderdag 12 januari 2017 @ 11:08:40 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_168071845
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:07 schreef Messina het volgende:
Mijn verloskundige vindt 60cm hoogte wel genoeg, volgens d'r folder ;)
Heb jij een hele kleine verloskundige? O+
disclaimer
pi_168071866
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:05 schreef WupWup het volgende:
Selvaria, heeft je verloskundige dat echt gezegd, dat bevallen op een 60cm bed of met extra matras geen optie is? Of veronderstel je dat?
Ja, heeft ze gezegd. Ze werken met een team van vijf waarvan er drie >1.80m zijn en ze willen dus echt graag een werkhoogte van 75-80cm. Als ik het geluk heb een van de andere twee te treffen was ons bed + evt matras prima geweest, maar die gok durf ik niet te wagen. Ook het doorzakken van het extra matras werd genoemd als reden dat ze liever het hele bed omhoog willen zodat ik op onze eigen stevige topper kan bevallen.
pi_168071958
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Heb jij een hele kleine verloskundige? O+
De oudere dame is rond de 165cm, de jongere dame rond de 175cm, als ruwe schatting. :P

donderdag 12 januari 2017 @ 11:15:01 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_168071987
Geld voor parkeren :D O+
Staan er ook reserve fotorolletjes en een adresboekje op de lijst?
disclaimer
pi_168072039
Nee xD

"Fototoestel" wel, maar ik kan me zo voorstellen dat je die in de chaos inderdaad vergeet :P

Geld voor parkeren; Gelukkig kun je bij het ziekenhuis hier ook gewoon pinnen :D
pi_168072223
Je wil niet weten hoeveel mensen het fototoestel vergeten of dat ie leeg blijkt te zijn op het moment suprême.
Selvaria, baarkruk een optie? :7
pi_168073269
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Haha. Mijn oudste zus is daadwerkelijk bij haar tweede kind op de eettafel bevallen. _O- . Blijft een geweldig verhaal wel.
pi_168073331
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
Sowieso denk ik dat je bij thuis bevallen minder tijd in je bed doorbrengt. In het ziekenhuis lag ik aan zo'n ctg en infuus en later nog met zo'n hoofdschroef plakkertje uit m'n uitgang dus ik had geen centimeter bewegingsvrijheid. Ik denk dat ik thuis veel meer zou rondlopen kronkelen :Y
Ik wilde alleen maar heel stil op mijn linkerzij liggen de hele tijd.
Het is allemaal zo lastig te voorspellen. Ik kies opnieuw, ondanks bevalling zonder complicaties de vorige keer, voor een ziekenhuisbevalling (niet medisch, maar onder begeleiding van vk in een mooie bevalkamer). Maar ja, wie weet gaat het bij de tweede wel zo snel dat we dat niet halen.
pi_168073684
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:02 schreef Selvaria het volgende:
_O-

Thanks DaD, ik had nog helemaal niet gedacht aan het ergens fixen van een 'normaal' eenpersoonsbed en die dan evt op klossen zetten. Daar hebben we misschien op de overloop wel ruimte voor. Ik neem het mee en bespreek het vanavond met man. ^O^
Ik vond het uiteindelijk een prima oplossing (ik heb precies dezelfde gedachtes gehad tijdens mijn zwangerschap als jij). Zolang het niet nodig was, stond het bed uit elkaar in een hoek van de woonkamer tegen de muur. Op het moment supreme heeft Baard de bank, die bij ons midden in de ruimte staat, opzij geschoven en daar het bed neergezet.

Ik heb trouwens wat SQ zegt ook alleen maar tijdens het persen op het bed gelegen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_168076745
Wij moesten een 2 euro muntstuk voor de ziekenhuis rolstoel inpakken. Die we natuurlijk vergaten dus de vk heeft nog aan de bevalling mee betaald.

Ik heb thuis ook niet gelegen, stampen was mijn ding. Toucheren op de bank en toen richting ziekenhuis, waar ik het bed bijna niet meer af ben geweest.
  donderdag 12 januari 2017 @ 14:41:06 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_168076839
Ik heb eigenlijk net als Franny ook alleen maar op mijn zij gelegen de laatste twee uur. Maar het ging ook vrij hard.
Ach, we zien het wel. Komt er toch wel uit.
disclaimer
  donderdag 12 januari 2017 @ 15:13:45 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168077582
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kon in het ziekenhuis alle kanten op bewegen die ik wilde. Ook met ctg.
KuikenGuppy
  donderdag 12 januari 2017 @ 15:16:42 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_168077630
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik kon in het ziekenhuis alle kanten op bewegen die ik wilde. Ook met ctg.
Hm nou ja, ik niet. Vooral dat infuus vond ik een aardige belemmering eigenlijk.
disclaimer
pi_168077803
Vooral het idee vast te liggen, lijkt me vervelend. Ik krijg het daar, zeker in zo'n situatie, snel benauwd van.

Ik wil hypnobirthing wel weer opfrissen/oppakken maar ik heb geen behoefte aan weer een hele cursusdag. Heeft iemand hier ervaring met dat voor een tweede keer oppakken en hoe je dat gedaan hebt?
pi_168077844
Ik bedoel, ik wil wel op ieder moment kunnen beslissen, zoals de vorige keer tegen het einde van de bevalling, om gewoon te stoppen en naar huis te gaan. Doeii.
  donderdag 12 januari 2017 @ 15:26:32 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_168077860
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:24 schreef Franny_G het volgende:
Vooral het idee vast te liggen, lijkt me vervelend. Ik krijg het daar, zeker in zo'n situatie, snel benauwd van.

Ja, dat is het. Natuurlijk kon ik wel om hulp vragen enzo maar het voelt gewoon als een enorme drempel. Zo had ik het op gegeven moment tyfusheet en toen wilde ik dus mijn vest uit maar door dat infuus kan dat dan niet zonder hulp van de verpleging. Daarom had ik ook geen ontbloot bovenlijf op het moment supreme :{
Nee, geen infuzen voor mij dit keer.
disclaimer
  donderdag 12 januari 2017 @ 15:39:58 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168078211
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:24 schreef Franny_G het volgende:

Ik wil hypnobirthing wel weer opfrissen/oppakken maar ik heb geen behoefte aan weer een hele cursusdag. Heeft iemand hier ervaring met dat voor een tweede keer oppakken en hoe je dat gedaan hebt?
Ik heb de reader doorgelezen en de oefeningen een aantal keer gedaan, voor mij was dat voldoende. Heb je een reader gekregen bij je cursus?
KuikenGuppy
  donderdag 12 januari 2017 @ 15:40:59 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168078239
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hm nou ja, ik niet. Vooral dat infuus vond ik een aardige belemmering eigenlijk.
Oja, die had ik (in het begin) niet :). Dat scheelt wel enorm.
KuikenGuppy
pi_168078950
Ja Franny, dat vast liggen trekt me ook echt niet. Ik heb de hele ontsluiten gelopen en getrappeld naast het bed :)

Had jij dit keer nou een draadloze ctg Burdie?
  donderdag 12 januari 2017 @ 16:08:20 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168078976
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Ja Franny, dat vast liggen trekt me ook echt niet. Ik heb de hele ontsluiten gelopen en getrappeld naast het bed :)

Had jij dit keer nou een draadloze ctg Burdie?
Klopt :) kon je ook gewoon mee douchen en in bad.
KuikenGuppy
pi_168080829
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik heb de reader doorgelezen en de oefeningen een aantal keer gedaan, voor mij was dat voldoende. Heb je een reader gekregen bij je cursus?
Geen 'fysiek' boek, wel toegang tot documenten en sessies via de website. Maar ik moet even kijken of dat nog werkt. Ik zou eigenlijk wel een soort 'consult' willen: dus geen cursusdag maar wel even een gesprek. Ik ga de cursusleidster wel even benaderen om te kijken of dit mogelijk is.

Verder ben ik erg blij. Ik heb met personeelszaken en met mijn rector besproken hoe ik mijn ouderschapsverlof ga opnemen. Na het bevallingsverlof neem ik het betaalde ouderschapsverlof in z'n geheel op en dan ook nog een maand onbetaald ouderschapsverlof. Dat betekent dat ik pas op 1 februari 2018 weer ga werken en dat ik de eerste zeven/acht maanden na de geboorte thuis ben. Wat een luxe. Formeel gezien kan ik pas na de bevalling dit verlof aanvragen, maar als mijn rector nu mondeling akkoord gaat en ook vervanging regelt, dan is dat echt alleen een formaliteit. :) .
pi_168082782
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klopt :) kon je ook gewoon mee douchen en in bad.
Hoe werkt dat precies?
  donderdag 12 januari 2017 @ 18:52:56 #265
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168083283
Wow Franny, wat superlang! Wil je dat naar aanleiding van hoe je je vorige verlof hebt ervaren? Ben je niet bang dat je op een gegeven moment je werk gaat missen? Vast een vraag die iedereen stelt - omdat we nu eenmaal het 'normale' verlof in ons hoofd hebben allemaal. Zelf ben ik van plan om er zo'n 2 maanden bij te plakken, en daar denken mensen al van dat ik me ga vervelen thuis.
  donderdag 12 januari 2017 @ 19:20:54 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_168084236
Oh man, betaald ouderschapsverlof. Dat lijkt me echt fantastisch.
disclaimer
  donderdag 12 januari 2017 @ 19:31:39 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_168084525
Die man laatst op kantoor, met de tweelingvraag? Die sprak me vandaag weer aan. Twee keer :') even een paar citaten:

"Wauw wat ben jij enorm!"
"Het was toch een tweeling he? Niet? Oh maar dan is je buik wel echt HEEL GROOT!"
"Jeetje. Wat een buik zeg!"
"Val je niet om?"
"Heb je geen last van je rug?"

Om in de lift af te sluiten met:

"Je vindt het toch niet vervelend he?"

Mijn repliek, dat je sowieso erg voorzichtig moet zijn met de hormonen van zwangere vrouwen, daar ze er om bekend staan soms ineens je hoofd er af bijten, werd bijzonder onzeker ontvangen. Hij zocht toen bijval bij een andere man en die vond ook wel dat dat toch wel erg agressief was van me.

Ik vind opmerkingen over mijn buik echt niet erg. Echt. Maar deze man geeft me het gevoel alsof ik in een rariteitenkabinet thuis hoor :'( :')
disclaimer
pi_168084587
Deels betaald toch, Franny? Wij zitten bij dezelfde werkgever dacht ik? (Andere school)
Kwak
pi_168084597
Franny, wat een heerlijk vooruitzicht! Jaloers! Dat van het pas later de rekening krijgen herken ik wel. Het is heel lastig om te anticiperen op onzichtbare grenzen en dat kost even een leerproces, tijd dus. Ik vond het zelf best lastig om op die manier voor mezelf te zorgen, ik hoop voor je dat dat jou gemakkelijker afgaat.
  donderdag 12 januari 2017 @ 19:38:35 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168084718
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:39 schreef L-E het volgende:

[..]

Hoe werkt dat precies?
Dit is 'm:

Die gele dingetjes zijn draadloos, daarvan krijg je er twee met een band op je buik. En die geven hun metingen door aan die monitor, geen idee hoe precies.
KuikenGuppy
pi_168084768
Mooi apparaat zeg! Maar niet beschikbaar in't ziekenhuis hier hoorde ik net van de vk :')
pi_168085258
Wat fijn zeg zo lang verlof!! Ik ben wel een beetje jaloers Franny :)

Net weer een goed gesprek gehad bij de vk. We gaan voor bevalling in het ziekenhuis onder leiding van m'n verloskundige. Vanwege mijn indicatie moet er wel een gesprek gaan plaats vinden met de gynaecoloog, en ik moet een duidelijk bevalplan schrijven dat we dan gaan bespreken. Iemand tips of ervaring hiermee zodat ik me beter kan voorbereiden? :)
pi_168086095
Franny wat fijn zeg, zo lang! O+

En handig zo'n draadloze ctg :)

Hier altijd verplicht ziekenhuis bevallingen dus helaas geen tips.. mbt thuisbevallen/tafelbevallen/bedverhogen :+

Vandaag schandalig geshopped en daarna samen met bijna kleuter de baby kast ingeruimd, en het bedje opgemaakt O+ O+

En nu heb ik rugpijn, dus lekker douchen en het bedje in met netflix O+
pi_168086847
Heefter iemand een 3D/4d/geslachts- of andere vorm van pretecho gedaan en was dat wat?
  donderdag 12 januari 2017 @ 20:57:52 #275
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168086987
Wow Franny das idd een lekkere lange periode :)

Zo'n ctg meet de wee activiteit of is ie ergens anders voor? Het word toch eens tijd mij in te lezen op de eerste 9 maanden ipv dat gedeelte te negeren zoals ik afgelopen jaren heb gedaan. Ik voel me echt een noob nu |:(

Mag ik een hele domme vraag stellen :@

Ik kan die vrouw van mvm niet bereiken en zit mij ineens af te vragen of beide kratten buiten moeten staan of alleen de krat die gebruikt is? :? Ik weet niet of er een houdbaarheidsdatum aan die prut zit wat er in zit dus vandaar :+
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:00:09 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_168087083
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:57 schreef dobbey het volgende:

Zo'n ctg meet de wee activiteit of is ie ergens anders voor? Het word toch eens tijd mij in te lezen op de eerste 9 maanden ipv dat gedeelte te negeren zoals ik afgelopen jaren heb gedaan. Ik voel me echt een noob nu |:(

Mag ik een hele domme vraag stellen :@

Ik kan die vrouw van mvm niet bereiken en zit mij ineens af te vragen of beide kratten buiten moeten staan of alleen de krat die gebruikt is? :? Ik weet niet of er een houdbaarheidsdatum aan die prut zit wat er in zit dus vandaar :+
altijd alles buiten zetten. Anders raakt de logistiek in de war :')
disclaimer
pi_168087104
Van zowel pretecho's als MVM geen verstand, dus geen idee.

Ik ga morgen maar eens de verloskundige bellen voor een afspraak, zal met een week of drie wel zijn. Geduld, geduld...
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:01:12 #278
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168087118
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

altijd alles buiten zetten. Anders raakt de logistiek in de war :')
dank je wel. Ik had er anders dus 1 naar buiten gegooid :@
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:02:12 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_168087163
Ik heb geen tips wb bevalplan overigens. Al heb ik nu wel bedacht dat ik geen infuus wil :')

Wel ervaring met geslachtsbepalingsecho's met 3D! Ik vind ze leuk, maar ik zou er geen 100+ euro voor betalen ;)
disclaimer
pi_168088099
Ik wil ook geen infuus vooraf, geen naalden in mijn buurt!
Vorige keer gekregen met 10 cm ontsluiting, toen maakte niks me echt nog wat uit.
pi_168088168
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:57 schreef dobbey het volgende:

Heb je al zo'n zwangerschaps app? Ik vind het stiekem heerlijk om te lezen dat mijn kind zo groot als een appel is enzo. O+
pi_168088177
Ik wil het gewoon zoals de vorige keer. Beetje korter misschien. 8-)
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:40:21 #283
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168088674
Ik wil het ook graag zoals de vorige keer. Beetje korter nog mag best, al is het voor de verloskundige misschien wel fijn als de kraamverzorgster er deze keer wel bij is :+
pi_168089032
Mijn bevalplan heb ik uiteindelijk eigenlijk niet gebruikt. Die voor deze keer wordt ook heel veel korter denk ik: geen inleiding tenzij echt medisch noodzakelijk, geen co-assistenten oid die ook even moeten voelen, wel ruggeprik. Verder heb ik gemerkt dat het me eigenlijk niets uitmaakt of dat het toch al standaard is.

Infuus werd bij mij gelijk bij opname al geprikt, maar heb ik geen last van gehad (werd ook pas bij de start van de bevalling wat aangehangen).
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:59:01 #285
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_168089332
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:54 schreef ingee het volgende:
Heefter iemand een 3D/4d/geslachts- of andere vorm van pretecho gedaan en was dat wat?
Hier een 3D echo gehad. Was een cadeautje van mijn man O+

De aanstaande opa's en oma's zijn ook meegegaan. Jammere was dat de druif letterlijk dwars lag en zich regelmatig verstopte. Voordeel daarvan was dat het echobureau dat best sneu vond voor ons en we het duurste pakket voor de prijs van het goedkoopste kregen.. gelukkig hebben we wel een paar goed gelukte foto's hoor :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:59:31 #286
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168089359
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:27 schreef ingee het volgende:

[..]

Heb je al zo'n zwangerschaps app? Ik vind het stiekem heerlijk om te lezen dat mijn kind zo groot als een appel is enzo. O+
Nee, er zijn er zoveel dat ik niet goed weet welke te nemen :')
  donderdag 12 januari 2017 @ 22:36:33 #287
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168091051
Ik ontmoette vorige week trouwens mijn hopelijk toekomstige kraamhulp (geen intake uiteraard, maar echt alleen even thee drinken om te zien of het klikt). En ik wil even delen hoeveel rust dat geeft. Niet omdat ik zo moeilijk ben met vreemden in m'n huis, maar omdat ik wel nu al weet dat ze oke is en niet op mijn zenuwen zal werken en onze verwachtingen op elkaar aansluiten. Voor mij voelt dat net zo belangrijk als een fijne verloskundige uitzoeken. Ze werkt via kraamzorg1op1.nl.
  donderdag 12 januari 2017 @ 22:37:17 #288
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168091083
Dobbey, goed dat je meedoet! Ik heb zo ontzettend genoeg van die stomme blauwe stinkflessen. Ik ga wel door hoor, maar tel de weken.
pi_168091220
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:52 schreef Lemijn het volgende:
Wow Franny, wat superlang! Wil je dat naar aanleiding van hoe je je vorige verlof hebt ervaren? Ben je niet bang dat je op een gegeven moment je werk gaat missen? Vast een vraag die iedereen stelt - omdat we nu eenmaal het 'normale' verlof in ons hoofd hebben allemaal. Zelf ben ik van plan om er zo'n 2 maanden bij te plakken, en daar denken mensen al van dat ik me ga vervelen thuis.
Mijn werk is het verlengstuk van mijn interesses en die kan ik ook gewoon uitleven zonder mijn werk. :) . Verder wil ik graag meer gaan schrijven (ik schrijf nu intensief mee aan een onderwijsmethode, maar ik wil meer over mijn vak gaan schrijven) en dat is een mooi doel om te stellen voor die periode.

Het lange verlof vind ik fijn omdat het ik net als de vorige keer graag lang borstvoeding wil geven, en daarnaast ook vind dat herstel na een bevalling + gebroken nachten in de begintijd moeilijk te combineren zijn met de hoge eisen die ik mezelf stel in mijn werk. Verder kan ik de rest van mijn leven nog zo hard werken als ik wil, bevallen en een eerste jaar met mijn baby zal ik nog maar één keer meemaken. Ik vond het de vorige keer erg prettig dat ik I 'pas' bij zeven maanden drie dagen naar het kdv ging brengen, ik denk dat ik er veel meer moeite mee zou hebben als dat bij drie/vier maanden zou zijn.
pi_168091364
Oh SQ, wat een verschrikkelijke en onbeschofte man is dat zeg. :') .
pi_168091787
Jouw collega SQ :') Zeg dan niets :{w

Heerlijk toch dathet kan Franny? Ik plak 4 weken vakantie achter m'n verlof en dat is het dan. Betaald osv is er niet helaas...

Oh en tips voor het bevalplan zoek ik vooral omdat ik met een 2e lijn indicatie toch 1e lijn wil bevallen (dus met vk). Ik begreep van de vk bijv dat ik vanwege het bloedverlies vorige keer nu al meteen aan een infuus vast zou moeten. Dat lijkt me dus niet zo fijn; een waakinfuus prima maar waarom dat bij voorbaat al vast koppelen? Genoeg om over na te denken dus, ik heb geen benul van de protocollen dus vind het lastig om te bedenken wat ik daar dan van vindt.
pi_168091909
Dat lijkt me ook lastig, Fazz. Heb je wel het gevoel dat je met de vk op eenzelfde lijn zit en dat zij jouw wensen goed begrijpt?
pi_168092171
Ja dat gevoel heb ik gelukkig wel :) Het is ook vooral dat ik het gevoel heb me te moeten wapenen tegen wat het zkh mij wil gaan 'opleggen', alsof ik mijn autonomie moet gaan verdedigen :@ Ik neem aan dat het zo zwart-wit niet zal zijn en dat een gesprek met de gyn dat zal beamen. Maar vooralsnog ben ik er niet gerust op :{
pi_168093011
Oh jemig die man(nen) SQ, wat knullig :') :D.
pi_168094340
SQ, jij treft het wel met Fuckers op je werk zeg. Ik ben echt een 'schouders ophalen en denken van KDTMD.' Maar zelfs ik zou het me aantrekken.

Dobbey, installeer er gewoon drie!! 1 voor de leuk (dat je kind idd formaat appel heeft), 1 voor de tips en 1 omdat hij er zo leuk uitziet :D

ja, ik ben slecht in kiezen
  vrijdag 13 januari 2017 @ 06:17:10 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168096222
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Jouw collega SQ :') Zeg dan niets :{w

Heerlijk toch dathet kan Franny? Ik plak 4 weken vakantie achter m'n verlof en dat is het dan. Betaald osv is er niet helaas...

Oh en tips voor het bevalplan zoek ik vooral omdat ik met een 2e lijn indicatie toch 1e lijn wil bevallen (dus met vk). Ik begreep van de vk bijv dat ik vanwege het bloedverlies vorige keer nu al meteen aan een infuus vast zou moeten. Dat lijkt me dus niet zo fijn; een waakinfuus prima maar waarom dat bij voorbaat al vast koppelen? Genoeg om over na te denken dus, ik heb geen benul van de protocollen dus vind het lastig om te bedenken wat ik daar dan van vindt.
Is jouw indicatie ivm fluxus bij de eerste of speelt er nog meer? Als het alleen om fluxus gaat, mag je volgens het protocol gewoon poliklinisch met je eigen vk bevallen (uiteraard blijft de keuze bij jou). Het waakinfuus hoefde bij mij pas bij het persen geprikt worden. Je zou eens aan je vk kunnen vragen hoe en wat en waarom een daarop je plan baseren.
KuikenGuppy
  vrijdag 13 januari 2017 @ 07:45:03 #297
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168096435
Nou, nu dan echt O+ met dank aan SQ vier ik dit gewoon twee weken achter elkaar :P

Hallo, tweede trimester! *O*

En jongens, de geruchten zijn echt waar! Ik ben deze week al veel minder misselijk dan een week of twee geleden O+ En toen de wekker vanmorgen om 4:55 ging kreeg ik geen zelfmoordneigingen, dus misschien is nu zelfs het einde van de vermoeidheid ingezet O+
pi_168096447
Fazz, ik weet niet waar jouw indicatie vandaan komt, maar ik heb 2 keer fluxus gehad. 1e 1,5l verloren en 2e 1l verloren. Bij 2e mocht ik poliklinisch bevallen zonder infuus. Nu wederom poliklinisch bevallen met waakinfuus.

Edit: wat fijn stroop! *O*
pi_168096486
Burd en thee; fluxus van 2 ltr + mpv. De gyn die ik in het zkh kort sprak zei al dat ze daardoor bijv niet een uur gaan wachten tot de placenta komt.

Ik moet het allemaal ook nog laten bezinken, het staat nog al ver af van mijn eigenlijk gewenste thuisbevalling :+
pi_168096606
Ik kan me voorstellen dat 2l een andere grens is. Beide keren heeft de gyn bij mij de placenta manueel verwijderd.
pi_168096906
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')