Ja, ik had eigenlijk ook geen idee of hier (Enschede) grote wachtlijsten zouden zijn of niet, maar viel dus reuze mee.quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:20 schreef Minarosa het volgende:
Wow Selvaria dat is supersnelHier is de wachtlijst voor eerste kindjes heel erg lang (of beter gezegd, een kansloze missie) en voor tweede/derde kindjes (dus met broertje of zusje al op kdv) ook al problematisch. Wij moeten nog maar zien dat er in augustus plek is voor onze baby, ook al hebben we voorrang wegens broertje al op dat kdv. Jaloers op jou
![]()
Welkom Ingetje!
Precies dat! Ken je grenzenquote:Op woensdag 11 januari 2017 16:01 schreef Lemijn het volgende:
Wat heerlijk Selvaria! Lijkt me een enorme opluchting. En zeer relevant hier, dus post het vooral
FF, goed dat je dat hebt aangegeven. Want hun informatievoorziening is misschien niet geweldig omdat tweelingen hun aandachtsgebied niet zijn, maar stuur dan door!
Een slechte uitslag hoeft niet perse te betekenen dat je actie moet ondernemen, kan ook alleen omdat je erop voorbereid wil zijn en evt M ook op de juiste manier voor kan bereiden.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Bedankt voor jullie ervaringen vwb de combinatietest. We hebben hem de vorige keer niet gedaan. Ik neig er nu ook niet direct naar, maar vind het ook wel weer anders nu M er al is. Aan de andere kant denk ik dat onze keuze niet per se anders zou zijn, dus waarom dan wel de test. Nog maar even rustig over nadenken de komende weken.
Duizeligheid is heel goed mogelijk door lage bloeddruk, daar heb ik ook last van. Vorige week bij de vk was mijn bloeddruk ook weer lager dan de keer daarvoor. Ik heb het met een paar collega's besproken. Het komt er op neer dat ik zelf gewoon heel goed moet luisteren naar mijn lichaam en mijn grenzen zal moeten aangeven. Dat is nog best moeilijk, meestal krijg ik de rekening pas aan het einde van de dag gepresenteerd. Ik heb me wel voorgenomen dat als ik me over een week fysiek een stuk slechter voel dan tijdens de vakantie, dat ik dan een bezoek aan de bedrijfsarts ga brengen om te overleggen wat ik het beste kan doen om deze laatste maanden goed door te komen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:24 schreef Vieve6 het volgende:
Franny wat vervelend dat het werken zoveel energie vergt en je je daardoor lichamelijk niet zo goed voelt. Kun je het bij iemand op je werk aangeven?
Hier de laatste tijd ook regelmatig duizelig. Misschien door een lage bloeddruk?
Ja de kans is wel hoger dan zonder eerdere ervaring. Het onvoorspelbare van een fluxus en ook de verhoogde kans op de placenta die niet vanzelf komt.... Ook al zou het bloedverlies nu minder zijn maar de placenta komt niet, dan kan ik alsnog naar de ok. Meh.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:50 schreef Stormqueen het volgende:
Is er veel kans op herhaling fazz?
Dat is inderdaad heel lastig! Vooral omdat je het dan aan het einde van de dag pas merkt. Dan is het moeilijk om daar vooraf al rekening mee te houden. Had je vk nog tips? Misschien is een bezoek aan de bedrijfsarts dan inderdaad verstandig! Hoeveel weken ben je nu?quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:59 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Duizeligheid is heel goed mogelijk door lage bloeddruk, daar heb ik ook last van. Vorige week bij de vk was mijn bloeddruk ook weer lager dan de keer daarvoor. Ik heb het met een paar collega's besproken. Het komt er op neer dat ik zelf gewoon heel goed moet luisteren naar mijn lichaam en mijn grenzen zal moeten aangeven. Dat is nog best moeilijk, meestal krijg ik de rekening pas aan het einde van de dag gepresenteerd. Ik heb me wel voorgenomen dat als ik me over een week fysiek een stuk slechter voel dan tijdens de vakantie, dat ik dan een bezoek aan de bedrijfsarts ga brengen om te overleggen wat ik het beste kan doen om deze laatste maanden goed door te komen.
hier via de GGD, verloskundige mag (hier iig) adviseren bij vragen maar niet actief aanbiedenquote:Op donderdag 12 januari 2017 09:51 schreef Sylver_ het volgende:
Vraagje; weet iemand of je die kinkhoestvaccinatie tijdens de zwangerschap via de vk of gewoon via de huisarts moet regelen?
Ik heb t via de huisarts gedaan.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:51 schreef Sylver_ het volgende:
Vraagje; weet iemand of je die kinkhoestvaccinatie tijdens de zwangerschap via de vk of gewoon via de huisarts moet regelen?
met jouw track record vis je die baby tijdens het koken ineens uit je onderbroek johquote:Op donderdag 12 januari 2017 10:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Selv, wij hadden ook een bevalbed dat tijdens de bevalling nog in elkaar gezet moest worden (dat Baard dat in een minuut of 7 voor elkaar moest krijgen, wisten we toen we dat bedachten natuurlijk ook niet). Het bedframe hebben we na afloop weer verkocht. Bij een eventuele volgende bevalling ga ik denk ik gewoon op de eettafel.
.
Heb jij een hele kleine verloskundige?quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:07 schreef Messina het volgende:
Mijn verloskundige vindt 60cm hoogte wel genoeg, volgens d'r folder
Ja, heeft ze gezegd. Ze werken met een team van vijf waarvan er drie >1.80m zijn en ze willen dus echt graag een werkhoogte van 75-80cm. Als ik het geluk heb een van de andere twee te treffen was ons bed + evt matras prima geweest, maar die gok durf ik niet te wagen. Ook het doorzakken van het extra matras werd genoemd als reden dat ze liever het hele bed omhoog willen zodat ik op onze eigen stevige topper kan bevallen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:05 schreef WupWup het volgende:
Selvaria, heeft je verloskundige dat echt gezegd, dat bevallen op een 60cm bed of met extra matras geen optie is? Of veronderstel je dat?
De oudere dame is rond de 165cm, de jongere dame rond de 175cm, als ruwe schatting.quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Heb jij een hele kleine verloskundige?
Haha. Mijn oudste zus is daadwerkelijk bij haar tweede kind op de eettafel bevallen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Selv, wij hadden ook een bevalbed dat tijdens de bevalling nog in elkaar gezet moest worden (dat Baard dat in een minuut of 7 voor elkaar moest krijgen, wisten we toen we dat bedachten natuurlijk ook niet). Het bedframe hebben we na afloop weer verkocht. Bij een eventuele volgende bevalling ga ik denk ik gewoon op de eettafel.
.
Ik wilde alleen maar heel stil op mijn linkerzij liggen de hele tijd.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
Sowieso denk ik dat je bij thuis bevallen minder tijd in je bed doorbrengt. In het ziekenhuis lag ik aan zo'n ctg en infuus en later nog met zo'n hoofdschroef plakkertje uit m'n uitgang dus ik had geen centimeter bewegingsvrijheid. Ik denk dat ik thuis veel meer zou rondlopen kronkelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |