abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168069091
quote:
2s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:59 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Duizeligheid is heel goed mogelijk door lage bloeddruk, daar heb ik ook last van. Vorige week bij de vk was mijn bloeddruk ook weer lager dan de keer daarvoor. Ik heb het met een paar collega's besproken. Het komt er op neer dat ik zelf gewoon heel goed moet luisteren naar mijn lichaam en mijn grenzen zal moeten aangeven. Dat is nog best moeilijk, meestal krijg ik de rekening pas aan het einde van de dag gepresenteerd. Ik heb me wel voorgenomen dat als ik me over een week fysiek een stuk slechter voel dan tijdens de vakantie, dat ik dan een bezoek aan de bedrijfsarts ga brengen om te overleggen wat ik het beste kan doen om deze laatste maanden goed door te komen.
Dat is inderdaad heel lastig! Vooral omdat je het dan aan het einde van de dag pas merkt. Dan is het moeilijk om daar vooraf al rekening mee te houden. Had je vk nog tips? Misschien is een bezoek aan de bedrijfsarts dan inderdaad verstandig! Hoeveel weken ben je nu?
  donderdag 12 januari 2017 @ 09:51:24 #227
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168070517
Vraagje; weet iemand of je die kinkhoestvaccinatie tijdens de zwangerschap via de vk of gewoon via de huisarts moet regelen?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_168070623
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 09:51 schreef Sylver_ het volgende:
Vraagje; weet iemand of je die kinkhoestvaccinatie tijdens de zwangerschap via de vk of gewoon via de huisarts moet regelen?
hier via de GGD, verloskundige mag (hier iig) adviseren bij vragen maar niet actief aanbieden :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:05:15 #229
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168070759
Ah thanks, ik zie dat ik er overheen gelezen heb op de website van rivm. Ik zal eens de huisarts bellen.

Weet jij toevallig wat ie ongeveer kost? :)
pi_168070936
Ik zag gister in een artikel van Ouders van nu ongeveer 30 euro geloof ik.
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:22:41 #231
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168071062
Ah bedankt! :)
pi_168071269
Weer een sticker van de vk gehad. *O*

Vandaag hebben we de bevalling besproken, was een erg fijn gesprek. De afspraak is nu dat we tijdens de aanloop kijken of we naar het ziekenhuis gaan of toch thuis blijven.

Ik breek alleen nog steeds mijn hoofd over hoe we ons bed nou moeten verhogen. Onze boxspring is 60 cm hoog en heeft een zwaar hoofdbord dat sowieso niet op klossen kan. De 12 pootjes kunnen dat wel, maar het bed wordt 88 centimeter als we dat doen, wat te hoog is, en dan is het nog maar de vraag of het hoofdbord dat grapje overleeft. We hebben een extra matras (18 cm, zakt wel behoorlijk door) die prima is voor controles e.d., maar niet voor de bevalling. Hoe zouden jullie dit oplossen? In het geval van een stortbevalling zou dat matras op de keukentafel kunnen, maar ik vind dat geen optie in andere gevallen. :+

Voor een ziekenhuisbed is in onze woonkamer geen plaats overigens.
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:43:37 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_168071412
Selvaria, kan het ook niet als je wat meubels opzij schuift?
Wij hadden de vorige keer een eenvoudig bedframe + matras en klossen klaar staan, zo'n bed heeft mijn man in 30 minuten gemonteerd dus dat kun je in principe echt nog wel doen als het serieus gaat rommelen. Geen andere kamer waar je zo'n bed tijdelijk kan stashen wellicht? Het hoeft echt niet met 37 weken klaar te staan natuurlijk.
En anders idd de eetkamertafel.

-edit- je zegt dat het alleen bij stortbevalling een optie is, maar je bent niet verplicht om je hele weeenroutine op je bevalbed af te wachten. Je kunt prima 12 uur in je eigen bed creperen ( :+ ) en voor het laatste stukje naar je bevalbed / eettafelconstructie verkassen :D

[ Bericht 35% gewijzigd door SQ op 12-01-2017 10:49:50 ]
disclaimer
pi_168071502
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 09:51 schreef Sylver_ het volgende:
Ik heb t via de huisarts gedaan.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:51:39 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_168071558
Sowieso denk ik dat je bij thuis bevallen minder tijd in je bed doorbrengt. In het ziekenhuis lag ik aan zo'n ctg en infuus en later nog met zo'n hoofdschroef plakkertje uit m'n uitgang dus ik had geen centimeter bewegingsvrijheid. Ik denk dat ik thuis veel meer zou rondlopen kronkelen :Y
disclaimer
pi_168071612
We hebben geen kamers over helaas waar zolang een ander bed zou kunnen staan en onze woonkamer is wel heel lang, maar ook erg smal, dus schuiven gaat niet lukken.

Ik zit nu te denken aan evt een paar stoeptegels onder ons eigen bed en dan het matras er nog bovenop als het nog hoger moet. Iemand daar ervaring mee toevallig? Of andere alternatieve manieren van boxsprings / bedden ophogen?

Ja, misschien is je edit inderdaad wel een optie SQ...
pi_168071660
Selv, wij hadden ook een bevalbed dat tijdens de bevalling nog in elkaar gezet moest worden (dat Baard dat in een minuut of 7 voor elkaar moest krijgen, wisten we toen we dat bedachten natuurlijk ook niet :+). Het bedframe hebben we na afloop weer verkocht. Bij een eventuele volgende bevalling ga ik denk ik gewoon op de eettafel. :Y).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:58:57 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_168071688
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Selv, wij hadden ook een bevalbed dat tijdens de bevalling nog in elkaar gezet moest worden (dat Baard dat in een minuut of 7 voor elkaar moest krijgen, wisten we toen we dat bedachten natuurlijk ook niet :+). Het bedframe hebben we na afloop weer verkocht. Bij een eventuele volgende bevalling ga ik denk ik gewoon op de eettafel. :Y).
met jouw track record vis je die baby tijdens het koken ineens uit je onderbroek joh :P
disclaimer
pi_168071743
_O-

Thanks DaD, ik had nog helemaal niet gedacht aan het ergens fixen van een 'normaal' eenpersoonsbed en die dan evt op klossen zetten. Daar hebben we misschien op de overloop wel ruimte voor. Ik neem het mee en bespreek het vanavond met man. ^O^
pi_168071799
Selvaria, heeft je verloskundige dat echt gezegd, dat bevallen op een 60cm bed of met extra matras geen optie is? Of veronderstel je dat?
  donderdag 12 januari 2017 @ 11:05:52 #241
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168071802
Ik lees mee voor tips mbt de boxspring ophogen. Binnenkort is de intake van het kraambureau en ik hoop stiekem dat ze 70cm wel hoog genoeg vinden.
Baal wel dat we die extra matras hebben weggedaan, dat was wel erg handig de vorige keer.
pi_168071823
Mijn verloskundige vindt 60cm hoogte wel genoeg, volgens d'r folder ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 12 januari 2017 @ 11:08:40 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_168071845
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:07 schreef Messina het volgende:
Mijn verloskundige vindt 60cm hoogte wel genoeg, volgens d'r folder ;)
Heb jij een hele kleine verloskundige? O+
disclaimer
pi_168071866
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:05 schreef WupWup het volgende:
Selvaria, heeft je verloskundige dat echt gezegd, dat bevallen op een 60cm bed of met extra matras geen optie is? Of veronderstel je dat?
Ja, heeft ze gezegd. Ze werken met een team van vijf waarvan er drie >1.80m zijn en ze willen dus echt graag een werkhoogte van 75-80cm. Als ik het geluk heb een van de andere twee te treffen was ons bed + evt matras prima geweest, maar die gok durf ik niet te wagen. Ook het doorzakken van het extra matras werd genoemd als reden dat ze liever het hele bed omhoog willen zodat ik op onze eigen stevige topper kan bevallen.
pi_168071958
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Heb jij een hele kleine verloskundige? O+
De oudere dame is rond de 165cm, de jongere dame rond de 175cm, als ruwe schatting. :P

donderdag 12 januari 2017 @ 11:15:01 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_168071987
Geld voor parkeren :D O+
Staan er ook reserve fotorolletjes en een adresboekje op de lijst?
disclaimer
pi_168072039
Nee xD

"Fototoestel" wel, maar ik kan me zo voorstellen dat je die in de chaos inderdaad vergeet :P

Geld voor parkeren; Gelukkig kun je bij het ziekenhuis hier ook gewoon pinnen :D
pi_168072223
Je wil niet weten hoeveel mensen het fototoestel vergeten of dat ie leeg blijkt te zijn op het moment suprême.
Selvaria, baarkruk een optie? :7
pi_168073269
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Haha. Mijn oudste zus is daadwerkelijk bij haar tweede kind op de eettafel bevallen. _O- . Blijft een geweldig verhaal wel.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168073331
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
Sowieso denk ik dat je bij thuis bevallen minder tijd in je bed doorbrengt. In het ziekenhuis lag ik aan zo'n ctg en infuus en later nog met zo'n hoofdschroef plakkertje uit m'n uitgang dus ik had geen centimeter bewegingsvrijheid. Ik denk dat ik thuis veel meer zou rondlopen kronkelen :Y
Ik wilde alleen maar heel stil op mijn linkerzij liggen de hele tijd.
Het is allemaal zo lastig te voorspellen. Ik kies opnieuw, ondanks bevalling zonder complicaties de vorige keer, voor een ziekenhuisbevalling (niet medisch, maar onder begeleiding van vk in een mooie bevalkamer). Maar ja, wie weet gaat het bij de tweede wel zo snel dat we dat niet halen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')