abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168051138
Welkom Ingetje! Ook ik wens je een onbezorgde zwangerschap dit keer. :*

He bah Lemijn, wat vervelend die onzekerheid en dat lange wachten. -O-

IMA, wij hebben vorige keer geen combinatietest laten doen en dit keer wel. Vorige keer niet omdat we nog jong waren (zijn :+ ) en er verder niks in de familie voorkomt. Dit keer wel omdat wij nu niet alleen met z'n tweetjes 'last' zouden hebben van een slechte uitkomst, maar ook dat lieve kleine meisje dat er al rondloopt. Nou heb je nooit garanties uiteraard, maar dit voelde voor ons goed. :)
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:17:42 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_168051289
Welkom ingetje! Wat een verhaal zeg... Ik kan me erg goed voorstellen dat je er dan niet meer zorgeloos in kan staan.

Wij hebben beide keren zeer bewust wel de combinatietest gedaan. Voor ons zou down wel een reden zijn om de zwangerschap af te breken en het blijft natuurlijk kansberekenen, maar elke vorm van informatie vooraf is wmb meegenomen.
disclaimer
pi_168051318
Oh, (en hierna hou ik erover op ;) ) gisteren zijn we op stel en sprong langs geweest bij een flexibel (must ivm mijn werk) kdv hier in de buurt en na een heel fijn en duidelijk gesprek (terwijl dreumes alle hoekjes, speelgoedbakken en glijbanen al aan het verkennen was O+ ) hebben we de knoop doorgehakt en dreumes kan er volgende week vrijdag (en de week erna ws ook) al wennen en dan in de eerste week van februari echt beginnen. Baby kan er dan zonder problemen eind april/begin mei achteraan. *O*

Echt een pak van mijn hart, al blijf ik het jammer vinden dat het nodig was.
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:20:25 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_168051341
Oh wat fijn selvaria! Dat is vast een hele opluchting! Heerlijk ook dat ze gewoon ging spelen O+

Ik heb net mijn voedingskussen bijgevuld met piepschuim bolletjes. Wat een mayhem :')
disclaimer
pi_168051893
Selvira wat een opluchting!!
En nu snel weer terug op je wolk! :Y

SQ :D ooit gedaan met bankkussens, jezus wat een ellende :D lekker statisch ook kwam onze hond achter :+

Lemijn wat een schrik, ik hoop dat je er wat rust in kan vinden en dat het allemaal vals alarm blijkt te zijn :*

Ingetje wat een verhaal.. welkom en hopelijk straks een mooie knipper en een zorgeloze zwangerschap! :)

Morgen gaan we de eerste baby kleertjes kopen O+ ik heb er zoveel zin in! *online window shopping, en een wishlist samenstellen it is vandaag!* O+

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2017 13:58:51 ]
pi_168051919
Welkom Ingetje! Hopelijk valt het medische circus deze keer mee en heb je een fijne zwangerschap!

Selvaria, fijn dat het zo snel geregeld is! En fijn dat N gelijk zo enthousiast was!

Wij hebben ook bewust gekozen voor een combinatietest beide keren, voor ons was een dergelijke afwijking ook reden om de zwangerschap af te breken. We hebben alleen bij de tweede getwijfeld om evt direct voor de nipt te gaan (de tijd tussen slechte combinatietest uitslag en nipt uitslag is echt killing, toen stond mijn zwangerschap ook even op pauze qua gevoel) maar De combinatietest was minder gedoe en werd vergoed.

Ik heb zojuist de outtake(?) bij de vk gehad met al m'n papieren, volgende week de intake bij de gyn. Mijn UD is een dag verplaatst, maar die had ik zelf blijkbaar verkeerd uitgerekend en is dus alsnog de 8e :') verder echte foto's van de echo's meegekregen voor in het ziekenhuis (beter dan de dunne printjes die ik mee kreeg), wellicht dat ik die nog even laat kopiëren. Voor de experts: het is een monochoriaal-biamniotische zwangerschap. En ik heb aangegeven dat ik de informatievoorziening vanuit de vk erg beperkt/niet aanwezig vond, dat gaat met het team besproken worden.
pi_168052273
Wow Selvaria dat is supersnel :o Hier is de wachtlijst voor eerste kindjes heel erg lang (of beter gezegd, een kansloze missie) en voor tweede/derde kindjes (dus met broertje of zusje al op kdv) ook al problematisch. Wij moeten nog maar zien dat er in augustus plek is voor onze baby, ook al hebben we voorrang wegens broertje al op dat kdv. Jaloers op jou :D

Welkom Ingetje!
pi_168052294
Wat fijn Selvaria!
pi_168053697
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:20 schreef Minarosa het volgende:
Wow Selvaria dat is supersnel :o Hier is de wachtlijst voor eerste kindjes heel erg lang (of beter gezegd, een kansloze missie) en voor tweede/derde kindjes (dus met broertje of zusje al op kdv) ook al problematisch. Wij moeten nog maar zien dat er in augustus plek is voor onze baby, ook al hebben we voorrang wegens broertje al op dat kdv. Jaloers op jou :D

Welkom Ingetje!
Ja, ik had eigenlijk ook geen idee of hier (Enschede) grote wachtlijsten zouden zijn of niet, maar viel dus reuze mee. :)
  woensdag 11 januari 2017 @ 16:01:40 #210
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168054285
Wat heerlijk Selvaria! Lijkt me een enorme opluchting. En zeer relevant hier, dus post het vooral :)

FF, goed dat je dat hebt aangegeven. Want hun informatievoorziening is misschien niet geweldig omdat tweelingen hun aandachtsgebied niet zijn, maar stuur dan door!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168054757
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:01 schreef Lemijn het volgende:
Wat heerlijk Selvaria! Lijkt me een enorme opluchting. En zeer relevant hier, dus post het vooral :)

FF, goed dat je dat hebt aangegeven. Want hun informatievoorziening is misschien niet geweldig omdat tweelingen hun aandachtsgebied niet zijn, maar stuur dan door!
Precies dat! Ken je grenzen :)
pi_168055092
Wat een domper Lemijn! Zou mij ook best veel doen hoor! Hopelijk kan je snel terecht voor de Nipt en laat de uitslag niet lang op zich wachten.

Welkom Ingetje! En een fijne en zorgeloze zwangerschap gewenst!

Wat fijn dat de opvang van dreumes zo snel geregeld is Selvaria!

Ik ben weer goedgekeurd door de vk. Ik moet alleen bewuster op mijn houding gaan letten, heb nu regelmatig lage rugpijn. Vk nam ook nog bloed af ivm rhesus en dan merk je toch wel dat ze dat minder vaak doen dan de medewerkers op een prikpost. Arm is best gevoelig nu. Maar goed, gaat wel weer over!
  woensdag 11 januari 2017 @ 18:26:15 #213
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168057177
Fijn, Selvaria! En wat prettig dat N het daar ook al leuk vond.

Weet iemand hoe het zit met vliegen? Ik moet vrijdag naar Duitsland en de auto is plots geen optie meer, dus nu oppert een collega voor vliegen.. Ik lees op veel sites dat het gewoon nog veilig kan, maar toch ook een enkele die het af raadt tenzij echt noodzakelijk. Geen van de websites oogt veel officiëler dan de anderen.. Weet iemand hier de officiële richtlijnen?
pi_168057430
Veilig is het sowieso ;)
Tot 28 weken hoef je ook geen gezondheidsverklaringen e.d. te hebben (heet volgens mij anders, maar goed) ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_168057550
Je kunt je hele zwangerschap veilig met het vliegtuig. De maatschappijen nemen je alleen niet meer mee vanaf een bepaalde termijn (meestal 32-34 weken, moet je zelf even nakijken), vanwege een evt bevalling aan boord. Als je zichtbaar zwanger bent, is het dus handig een zwangerschapsverklaring mee te nemen met daarop je uitgerekende datum.
pi_168057913
Lemijn ik kan me voorstellen dat het nieuws een domper is. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid en natuurlijk goed nieuws krijgt!

Selvaria: wat fijn! Toch weer een geruststelling.

Combinatietest: beide keren gedaan, omdat we graag (soort van) duidelijkheid willen hebben. Deze keer hebben we de nipt ook overwogen, maar uiteindelijk niet gedaan.

Verder begin ik plopjes te voelen O+
pi_168059367
Bedankt voor jullie ervaringen vwb de combinatietest. We hebben hem de vorige keer niet gedaan. Ik neig er nu ook niet direct naar, maar vind het ook wel weer anders nu M er al is. Aan de andere kant denk ik dat onze keuze niet per se anders zou zijn, dus waarom dan wel de test. Nog maar even rustig over nadenken de komende weken.
pi_168059375
Wat snel geregeld Selvaria! Fijn dat het én goed voelt en er ook nog eens plek is per direct :)

Lekker winkelen Logi O+ Waar ga je naar toe?

Welkom Ingetje! Wat een voorgeschiedenis zeg, ik hoop dat deze zwangerschap wat soepeler zal verlopen...

Gisteren zijn we naar een informatieavond geweest van het zkh. Weer even een opfrisser over de bevalling :Y) Daarna ook nog even apart met de gynaecoloog gesproken over mijn vorige bevalling en de kansen op herhaling. Ik vind het best verdrietig dat een thuisbevalling er niet in zit, maar rationeel gezien kan ik de risico's echt niet negeren :{
pi_168059553
Ik weet even niet wat er tijdens je vorige bevalling gebeurd is, maar kan me voorstellen dat je het verdrietig vindt dat thuis bevallen er niet in zit. Wel fijn dat je nog even met de gynaecoloog kon spreken!
pi_168060105
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 19:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Bedankt voor jullie ervaringen vwb de combinatietest. We hebben hem de vorige keer niet gedaan. Ik neig er nu ook niet direct naar, maar vind het ook wel weer anders nu M er al is. Aan de andere kant denk ik dat onze keuze niet per se anders zou zijn, dus waarom dan wel de test. Nog maar even rustig over nadenken de komende weken.
Een slechte uitslag hoeft niet perse te betekenen dat je actie moet ondernemen, kan ook alleen omdat je erop voorbereid wil zijn en evt M ook op de juiste manier voor kan bereiden.
pi_168060172
Dobbey wat fijn van de knipper!!! : ) Wat leuk dat je het zelf als eerst zag...

Lemijn heel begrijpelijk dat je van slag raakt! De onzekerheid en de wachttijd lijken me extra moeilijk! Hopelijk duurt het wachten op de uitslag uiteindelijk toch korter & zit je niet te lang in spanning.

Welkom Ingetje! Hopelijk heb je een fijne zwangerschap!

Franny wat vervelend dat het werken zoveel energie vergt en je je daardoor lichamelijk niet zo goed voelt. Kun je het bij iemand op je werk aangeven?

Hier de laatste tijd ook regelmatig duizelig. Misschien door een lage bloeddruk?
pi_168060998
Lemijn, ik had ook verhoogde kans en de nipt gedaan. Exact weet ik het niet meer, maar ik kreeg ongeveer een week eerder de uitslag al dan de afspraak was. Sterkte, dat is een nare spannende tijd.
  woensdag 11 januari 2017 @ 20:50:48 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_168061021
Is er veel kans op herhaling fazz?
disclaimer
pi_168061304
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:24 schreef Vieve6 het volgende:

Franny wat vervelend dat het werken zoveel energie vergt en je je daardoor lichamelijk niet zo goed voelt. Kun je het bij iemand op je werk aangeven?

Hier de laatste tijd ook regelmatig duizelig. Misschien door een lage bloeddruk?
Duizeligheid is heel goed mogelijk door lage bloeddruk, daar heb ik ook last van. Vorige week bij de vk was mijn bloeddruk ook weer lager dan de keer daarvoor. Ik heb het met een paar collega's besproken. Het komt er op neer dat ik zelf gewoon heel goed moet luisteren naar mijn lichaam en mijn grenzen zal moeten aangeven. Dat is nog best moeilijk, meestal krijg ik de rekening pas aan het einde van de dag gepresenteerd. Ik heb me wel voorgenomen dat als ik me over een week fysiek een stuk slechter voel dan tijdens de vakantie, dat ik dan een bezoek aan de bedrijfsarts ga brengen om te overleggen wat ik het beste kan doen om deze laatste maanden goed door te komen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168061702
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:50 schreef Stormqueen het volgende:
Is er veel kans op herhaling fazz?
Ja de kans is wel hoger dan zonder eerdere ervaring. Het onvoorspelbare van een fluxus en ook de verhoogde kans op de placenta die niet vanzelf komt.... Ook al zou het bloedverlies nu minder zijn maar de placenta komt niet, dan kan ik alsnog naar de ok. Meh.

Ik wil wel bespreken om zo lang mogelijk thuis te blijven hoor, al is de vraag hoe lang dat is. De ontsluiting ging behoorlijk snel vorige keer :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')