abonnement Unibet Coolblue
pi_157381179
OUD / Bevallingsverhalen deel 1 18-02-2003 t/m 07-07-2004
OUD / Bevallingsverhalen deel 2 08-07-2004 t/m 17-02-2005
OUD / Bevallingsverhalen deel 3 17-02-2005 t/m 06-07-2006
OUD / Bevallingsverhalen deel 4 06-07-2006 t/m 05-11-2006
OUD / Bevallingsverhalen deel 5 05-11-2006 t/m 26-07-2007
OUD / Bevallingsverhalen deel 6 26-07-2007 t/m 08-05-2008
OUD / Bevallingsverhalen deel 7 08-05-2008 t/m 07-01-2009
OUD / Bevallingsverhalen deel 8 07-01-2009 t/m 27-08-2009
OUD / Bevallingsverhalen deel 9 27-08-2009 t/m 20-12-2009
OUD / Bevallingsverhalen deel 10 20-12-2009 t/m 11-05-2010
OUD / Bevallingsverhalen deel 11 11-05-2009 t/m 02-12-2010
OUD / Bevallingsverhalen deel 12 02-12-2010 t/m 25-05-2011
OUD / Bevallingsverhalen deel 13 01-06-2011 t/m 17-11-2011
OUD / Bevallingsverhalen deel 14 20-11-2011 - 09-10-2012
OUD / Bevallingsverhalen deel 15 09-10-2012 - 11-04-2013
OUD / Bevallingsverhalen deel 16 11-04-2013 - 15-06-2013
OUD / Bevallingsverhalen deel 17 15-06-2013 - 08-12-2013
OUD / Bevallingsverhalen deel 18 08-12-2013 - 03-07-2014
OUD / Bevallingsverhalen deel 19 03-07-2014 - 17-04-2015
OUD / Bevallingsverhalen deel 20 17-04-2015 - 07-11-2015

[ Bericht 5% gewijzigd door SQ op 11-11-2015 09:28:31 ]
:)
pi_157381203
Geopend vanaf mn mobiel, kan een modje svp de link van t vorige deel jn de OP doen?

mijn verhaal van A. iig in t vorige deel nog :)
:)
  zaterdag 7 november 2015 @ 15:50:21 #3
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157382505
Cassandra, wat een rappe bevalling! En die service! Hartstikke leuk en lief bedacht maar ik zou daar ook niet op zitten te wachten! :D

Mignonne ook een mooie bevalling! Was het nou bij jou zo dat de verloskundigepraktijk geen thuisbevalling bij jou wilde doen? Leuk dat je weer een aantal persoonlijke ervaringen erbij hebt, strippen, AROM en ook vroege persdrang of heb je waarschijnlijk in die tussentijd toch VO bereikt? En au, dat klinkt inderdaad pijnlijk, zo'n hoofdje dat er in zo'n snel tempo er doorheen wordt gejast. :X
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_157383590
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 15:50 schreef Mariposas het volgende:
Cassandra, wat een rappe bevalling! En die service! Hartstikke leuk en lief bedacht maar ik zou daar ook niet op zitten te wachten! :D

Mignonne ook een mooie bevalling! Was het nou bij jou zo dat de verloskundigepraktijk geen thuisbevalling bij jou wilde doen? Leuk dat je weer een aantal persoonlijke ervaringen erbij hebt, strippen, AROM en ook vroege persdrang of heb je waarschijnlijk in die tussentijd toch VO bereikt? En au, dat klinkt inderdaad pijnlijk, zo'n hoofdje dat er in zo'n snel tempo er doorheen wordt gejast. :X
Oh nee het was wel VO hoor :Y anders had ik zeker weten ook wel te horen gekregen dat ik nog niet mocht persen gok ik zo :P

En jep dat klopt van die praktijk.
:)
pi_157383798
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 16:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oh nee het was wel VO hoor :Y anders had ik zeker weten ook wel te horen gekregen dat ik nog niet mocht persen gok ik zo :P

En jep dat klopt van die praktijk.
Wat heb je gedaan, ze gebeld met "Hij is er al, jullie hoeven niet meer te komen hoor!"? :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_157383862
Wauw Mignonne, wat klinkt het als een ongelooflijk goede bevalling. Heel mooi om te lezen O+
E.
pi_157383868
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 16:53 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan, ze gebeld met "Hij is er al, jullie hoeven niet meer te komen hoor!"? :P
Neuh we doen komende week wel een kaartje door de bus. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_157383949
Eens een lastige client... :P
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_157383987
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 17:00 schreef Estrys het volgende:
Eens een lastige client... :P
Daarom, leer dat dan ook es man :Y)
neuh ik vond het eerlijk gezegd behoorlijk onbeschoft om daar zo mee om te gaan. Maar goed ik sta verder echt wel open voor een gesprek hoor, maar niet nu zeg maar.
:)
  zaterdag 7 november 2015 @ 17:07:52 #10
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157384085
Mignonne wat een mooi verhaal O+ En wup weer _O_
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157384990
Ik vind het belachelijk, het is toch jouw bevalling? Wat dat betreft is het hier in Groningen op het moment goed geregeld, de ruimdenkende caseloaders schieten als paddestoelen uit de grond en in het UMCG werken ook een aantal zeer relaxte gynaecologen.

Ligt het misschien extra gevoelig omdat je zelf student verloskunde bent en jouw visie dus niet aansluit bij die van hun? Dat ze je een eigenwijze rookie vinden? Ik vind het goed gedaan, en ze moeten lekker hun klep houden of beter nog: blij zijn dat het goed is gegaan (en daarvan leren).
pi_157385156
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 17:59 schreef Jore het volgende:
Ik vind het belachelijk, het is toch jouw bevalling? Wat dat betreft is het hier in Groningen op het moment goed geregeld, de ruimdenkende caseloaders schieten als paddestoelen uit de grond en in het UMCG werken ook een aantal zeer relaxte gynaecologen.

Ligt het misschien extra gevoelig omdat je zelf student verloskunde bent en jouw visie dus niet aansluit bij die van hun? Dat ze je een eigenwijze rookie vinden? Ik vind het goed gedaan, en ze moeten lekker hun klep houden of beter nog: blij zijn dat het goed is gegaan (en daarvan leren).
O+

Ik weet niet of het daar aan ligt. Zou best kunnen hoor. Maar daarnaast is het wel ook heel erg een regioverschil, wat jij zegt idd in het noorden zijn er wat meer caseloaders die daar wat ruimdenkerder zijn; Daar ontbreekt het hier in de regio behoorlijk aan ;)
:)
pi_157385175
Mooi verhaal Mignonne! O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_157385223
Prachtig Mignonne! O+ Superfijn dat het is gegaan zoals je zelf graag wilde en het eindresultaat is helemaal mooi O+
pi_157385382
He, begrijp ik nou goed dat de vk op haar pik is getrapt omdat ze jouw bevalling niet mocht doen van jou, omdat zij je naar t ziekenhuis wilde bonjouren???
pi_157385479
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 18:28 schreef Roomsnoes het volgende:
He, begrijp ik nou goed dat de vk op haar pik is getrapt omdat ze jouw bevalling niet mocht doen van jou, omdat zij je naar t ziekenhuis wilde bonjouren???
In een notendop komt het daar op neer. Verder wordt het een welles-nietes spelletje en daar heb ik weinig behoefte aan. Verder zeg ik er maar niet teveel over, het is het niet waard om hier heel uitgebreid op in te gaan nu ;)

Ik ben inderdaad erg sterk in de overtuiging van mijn lijf - mijn kind - mijn bevalling, en ik ben oprecht heel blij dat ik het mezelf gegund heb om deze beval-ervaring te hebben en dat ik daarmee bij mezelf ben geweest. en ik ben ontzettend dankbaar voor de steun die ik daarbij kreeg voor de uitvoering! Toch een herinnering die je de rest van je leven met je meedraagt.
:)
pi_157385544
O+ wat heerlijk dat het toch gelukt is met wup :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 7 november 2015 @ 18:52:32 #18
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157385826
Waarschijnlijk is ze extra beledigd omdat alles zo soepel is verlopen. :')
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_157386220
Klinkt als een heerlijke bevalling mignonne. Wat fijn dat alles zo is gegaan als gehoopt.
pi_157388987
Mijn derde bevalling! Van de eerste heb ik ooit een verhaal gepost, van de tweede niet, maar deze mag wel weer na de mooie derdekindverhalen van Estrys en Mignonne.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157389321
Wauw Jore O+ wat een rust en kracht klinkt er uit je verhaal! ♡♡ heel mooi zo, en dat stukje over persen ♡
:)
pi_157396955
Wat een prachtig verhaal Jore O+
pi_157443533
Pinq wat een heftige bevalling, en wat heb je het goed gedaan O+

Malteser O+ Wat lijkt me dat raar om te weten dat je bijna aan de beurt bent voor je ks, dat laatste moment met je buik.

Estrys omg die stagiaire :') Ik moest stiekem lachen. Wat een fijne bevalling verder O+

Cassandra dat ging nog snel op het eind zeg! Fijn dat het allemaal goed ging :)

Mignonne wat een heerlijke bevalling, wat fijn zo op je eigen manier O+

Jore ook al zo fijn O+ Wat een mooie bevallingen hier :)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_157445052
Het verhaal van B.erit. Geen idee hoe ik zo'n lang verhaal kan schrijven over iets dat in anderhalf uur gebeurde, maar goed :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_157447234
Wat een mooie bevallingen hebben jullie gehad! Super! O+
pi_157447731
Ik vind het zo mooi om te lezen hoe jullie je kleintje zo door het geboortekanaal naar beneden voelden glijden.
Dat lijkt me zo bijzonder O+
pi_157447840
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:56 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vind het zo mooi om te lezen hoe jullie je kleintje zo door het geboortekanaal naar beneden voelden glijden.
Dat lijkt me zo bijzonder O+
Daar heb ik echt geen enkele herinnering aan!

Mooie verhalen weer hier, en het is ook mooi om te lezen dat bij een tweede/derde kindje je een bevalling anders en volgens mij wat meer bewust beleefd.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 10 november 2015 @ 14:05:13 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_157447864
Oh wow jore en fuente! Wat een mooie, rustige snelle bevallingen hebben jullie gehad!
Is dat echt inherent aan een derde, of kwamen jullie eerste kinderen ook snel?
disclaimer
pi_157448432
Al mijn kinderen werden snel geboren. Oudste werd thuis geboren in ruim 5 uur. Middelste in het ziekenhuis, ingeleid, duurde 1 uur en 50 minuten. Jongste dus vanaf de eerste echte pijn in anderhalf uur. De laatste heb ik wel het meest bewust meegemaakt voor mijn gevoel, het was echt een geweldige bevalling. Tuurlijk deed het pijn, maar niet vergelijkbaar met de eerste 2.
De middelste bevalling vond ik echt gruwelijk, van begin tot eind totale paniek door de weeënstorm.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 10 november 2015 @ 16:06:56 #30
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157450199
Jore en Fuente, wat een mooie bevallingen, zeg!!
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:56 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vind het zo mooi om te lezen hoe jullie je kleintje zo door het geboortekanaal naar beneden voelden glijden.
Dat lijkt me zo bijzonder O+
Ik ben er 1,5 uur mee bezig geweest, en ik voelde er niets van. Ik heb zelfs het hoofdje niet voelen staan. Echt vaginaal doof ofzo, terwijl ik geen pijnbestrijding heb gehad. Was ook overtuigd dat ze tegen mij logen dat er wat gebeurde om me gemotiveerd te houden. :')
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_157450412
Een pakketje bij ikea :D
mooi verhaal fuente. Klinkt relaxed.

Hier ook allemaal snelle bevallingen.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_157450748
Hier ook 3 x vlot bevallen.
Bij mijn oudste heb ik ook niks gevoeld van het zakken van het hoofdje enzo hoor. Maar na je eerste is t blijkbaar meer een gevalletje stortkoker :') :Y)

Staan van t hoofd voelde ik ook pas bij de 3e. Eerste twee een knip gehad dus sja, er was weinig te staan. Ik had de ervaring van een staand hoofd best kunnen missen geloof ik...
:)
pi_157451906
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:31 schreef mignonne het volgende:
Hier ook 3 x vlot bevallen.
Bij mijn oudste heb ik ook niks gevoeld van het zakken van het hoofdje enzo hoor. Maar na je eerste is t blijkbaar meer een gevalletje stortkoker :') :Y)

Staan van t hoofd voelde ik ook pas bij de 3e. Eerste twee een knip gehad dus sja, er was weinig te staan. Ik had de ervaring van een staand hoofd best kunnen missen geloof ik...
:D :') tis ook nooit goed...
pi_157451969
Wauw wat een mooie verhalen Mignonne, Jore en Fuente O+

Hier ook al snelle bevallingen. Eerste 2 en een half uur en 2e een uur en 4 minuten. Ben heeeeel benieuwd naar de derde :D
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_157451997
Wat een vlotte, relaxte bevallingen inderdaad! O+
Relaxt als in hoe jullie overkomen hč ;) niet dat het niks voorstelde ofzo!

Het hoofdje voelen staan was hier juist erg welkom, stom genoeg :') ik geloofde er ook helemaal niks van dat het opschoot wat ik deed, net als Mariposas. Toen ik dat voelde, wist ik dat er ook echt wat gebeurde zeg maar.
Ik had dan ook geen persdrang en geloofde nooit dat het ging lukken :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_157452484
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:36 schreef WupWup het volgende:

[..]

:D :') tis ook nooit goed...
Ik wilde pijnloos ;(
mijn lijf ik beslis toch? t is een hoax zeg ik je!!
:)
pi_157467310
Ketel wordt eind deze week 5 maanden, dus laat ik ons verhaal ook eens posten. :') Ik heb het in de week na de geboorte wel in het Engels uitgeschreven voor mijn blog, maar nu dus ook in het NL.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157467440
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:06 schreef Mariposas het volgende:

Ik ben er 1,5 uur mee bezig geweest, en ik voelde er niets van. Ik heb zelfs het hoofdje niet voelen staan. Echt vaginaal doof ofzo, terwijl ik geen pijnbestrijding heb gehad. Was ook overtuigd dat ze tegen mij logen dat er wat gebeurde om me gemotiveerd te houden. :')
Helemaal herkenbaar, ook 1,5 uur, moed aan het verliezen en ongeloof over dat er wel iets gebeurd. En toen de vk mij wilde overtuigen en zei: voel maar, je kunt het hoofdje voelen! durfde ik niet. Ik was echt ook een beetje in ontkenning, want ik vond het doodeng. Van de pijn van staand hoofdje herinner ik me ook niets meer. Ik dacht volgens mij alleen maar zoiets als: "Help ik ben mijn kind eruit aan het persen, als dit maar lukt en als ik maar niet compleet uitscheur, shit daar komt weer een perswee, ik wil niet meer". :P .

Zo Luna, dat van die navelstreng is best eng. Maar gelukkig geen last ervan. Persen terwijl je een ruggeprik hebt gehad, lijkt me erg moeilijk!! Denk juist niet dat het 'relatief makkelijk' is, want volgens mij is het juist belangrijk dat je wel goed voelt en op een perswee kunt reageren. Hoe dan ook, eind goed al goed. :) . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 11 november 2015 @ 13:47:22 #39
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157468832
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:20 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Helemaal herkenbaar, ook 1,5 uur, moed aan het verliezen en ongeloof over dat er wel iets gebeurd. En toen de vk mij wilde overtuigen en zei: voel maar, je kunt het hoofdje voelen! durfde ik niet. Ik was echt ook een beetje in ontkenning, want ik vond het doodeng. Van de pijn van staand hoofdje herinner ik me ook niets meer. Ik dacht volgens mij alleen maar zoiets als: "Help ik ben mijn kind eruit aan het persen, als dit maar lukt en als ik maar niet compleet uitscheur, shit daar komt weer een perswee, ik wil niet meer". :P .

Zo Luna, dat van die navelstreng is best eng. Maar gelukkig geen last ervan. Persen terwijl je een ruggeprik hebt gehad, lijkt me erg moeilijk!! Denk juist niet dat het 'relatief makkelijk' is, want volgens mij is het juist belangrijk dat je wel goed voelt en op een perswee kunt reageren. Hoe dan ook, eind goed al goed. :) . O+ .
Ik had geen persweeen, maar ik dacht: laat ik maar doorpersen, des te sneller is het afgelopen. :D

Luna, wat een lange bevalling zeg! En ik kan me de schrik goed voorstellen als je die navelstreng zo om z'n nekje gewikkeld ziet!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_157479821
Grappig dat het zo verschilt; ik vond persen het makkelijkste van bevallen. Ik kon eindelijk mee in wat mijn lichaam wilde; persen! Dat was beter te doen dan weeen wegpuffen. De pijn van het staande hoofdje etc vond ik rot, maar ik kon het goed wegzuchten..
pi_157486126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:47 schreef silliegirl het volgende:
Grappig dat het zo verschilt; ik vond persen het makkelijkste van bevallen. Ik kon eindelijk mee in wat mijn lichaam wilde; persen! Dat was beter te doen dan weeen wegpuffen. De pijn van het staande hoofdje etc vond ik rot, maar ik kon het goed wegzuchten..
Dat vond ik bij mijn eerste ook! Zo opgelucht dat die pijn van de ontsluitingsweeën weg was. Tuurlijk deed persen pijn op het einde, maar dat was niks vergeleken met de uren daarvoor ;)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_157986659
Die co-assistente Luna, lekker dan. :') De energie die dat persen kostte vind ik heel herkenbaar. En het welkomstplasje van je baby. O+ :')

Ik vind alle verhalen heel bijzonder. Ik heb lang getwijfeld of ik mijn verhaal wel hier neer wilde gooien omdat ik het zelf als heftig heb ervaren. Maar het opschrijven voelde wel goed, ik heb het met mijn man nog eens doorgenomen (hij heeft er ook nog levendige herinneringen aan) en ik denk dat we het zo wel kunnen afsluiten.

Dus ja, here goes, bijna 4 maanden na dato.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 03-12-2015 15:32:17 (spelfoutjes en zulks) ]
  donderdag 3 december 2015 @ 14:24:37 #43
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_157986912
Wow wat een verhaald LuDann!!!
Waarom duurde het nou zo lang voordat de keizersnee begon?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 3 december 2015 @ 14:45:09 #44
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157987317
Wow, wat een heftige bevalling LuDann! Ik krijg het er benauwd van, dat persfase-gedeelte. Wel herkenbaar, de ontsluitingsweeën vond ik niet heel pijnlijk maar het koste me wel veel energie.
Goed dat je het hebt opgeschreven, met je man hebt besproken en je dossier hebt opgevraagd.
Was er een reden voor dat ze niet indaalde? Zat ze nog op H-1 toen je mocht gaan persen?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_157987322
Dat hebben we gevraagd later, maar dat schijnt gewoon standaard te zijn. Het kost tijd om alles voor te bereiden enzo. Ik heb ook gevraagd waarom ik geen weeenremmers kon krijgen (dat zou kans op bloedingen tijdens de operatie vergroten) of pijnstilling (dat zou toch niet geholpen hebben).

Bij een eventuele volgende keer, als ik weer een spoedkeizersnede zou moeten, zou het dus precies hetzelfde gaan. Dat is voor mij reden om een geplande keizersnede te overwegen. Dit wil ik namelijk echt nooit meer meemaken.

[ Bericht 13% gewijzigd door LuDann op 03-12-2015 15:21:36 ]
  donderdag 3 december 2015 @ 14:50:45 #46
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_157987414
Jeetje, jij of je kind zal maar echt een nood verkeren... ik dacht dat een spoedkeizersnee wel sneller ging.
En totaal logisch dat je een geplande kz wil, dit wil je echt niet nog eens!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157987439
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:45 schreef Mariposas het volgende:
Wow, wat een heftige bevalling LuDann! Ik krijg het er benauwd van, dat persfase-gedeelte. Wel herkenbaar, de ontsluitingsweeën vond ik niet heel pijnlijk maar het koste me wel veel energie.
Goed dat je het hebt opgeschreven, met je man hebt besproken en je dossier hebt opgevraagd.
Was er een reden voor dat ze niet indaalde? Zat ze nog op H-1 toen je mocht gaan persen?
Ja, ze zat nog op H1 inderdaad toen ik mocht gaan persen. Ze kwam er uiteindelijk ook uit met een enorme tuut op haar hoofd. Omdat ze haar hoofdje konden aanraken dachten ze dat het wel zou gaan lukken maar haar hoofd was gewoon enorm uitgerekt zeg maar.

Die eerste spildraai heeft ze niet gemaakt maar we weten niet waarom. Het kan zijn dat het aan mijn bouw ligt en dan is de kans op herhaling natuurlijk aanwezig.

Ik weet niet, misschien heeft het feit dat ik een enorme val op mijn stuitje heb gemaakt voor de bevalling invloed gehad. Dat er iets scheef staat ofzo? Dat heeft de hele zwangerschap zo'n pijn gedaan en ook tijdens de bevalling was het daar dat ik de meeste pijn voelde.
pi_157987590
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:50 schreef SaskiaR het volgende:
Jeetje, jij of je kind zal maar echt een nood verkeren... ik dacht dat een spoedkeizersnee wel sneller ging.
En totaal logisch dat je een geplande kz wil, dit wil je echt niet nog eens!
Nou, dat had ik dus ook gedacht. 'Spoed' vind ik wel redelijk dringend klinken, ik wist helemaal niet dat het gewoon dan nog een uur duurt voordat je op die tafel ligt. En dat er dan niks voor je gedaan kan worden in de tussentijd.
  donderdag 3 december 2015 @ 15:15:09 #49
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157988004
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:50 schreef SaskiaR het volgende:
Jeetje, jij of je kind zal maar echt een nood verkeren... ik dacht dat een spoedkeizersnee wel sneller ging.
En totaal logisch dat je een geplande kz wil, dit wil je echt niet nog eens!
Bij een acute noodsituatie gaat er geen uur overheen hoor. Dan wordt met een half uur na de beslissing wel het kind geboren. In het geval van LuDann was er geen acute medische noodzaak (toch?), hoe vreselijk die persweeën ook geweest moeten zijn.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_157988124
Klopt, er was geen sprake van foetale nood of iets dergelijks. Geen levensgevaar.
  donderdag 3 december 2015 @ 16:59:48 #51
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_157990196
Wat een bevalling.... Mooi opgeschreven LuDann! Het stukje wat je beschrijft na de beslissing dat het een ks wordt is herkenbaar. Iedereen is druk met vanalles behalve met jou. Pijnstilling gaat uit en je ligt daar maar... En dat stuk is voor mij ook het meest bewuste stuk van de hele bevalling. Bij mijn eerste was het ook een spoedkeizersnede en dat duurde idd ook een uur na de beslissing. Bij de tweede was het echt spoed en toen was M. er met ongeveer een kwartier uit. Dan is wassen enzo ineens een stuk minder belangrijk Ik heb nog net toestemming kunnen geven voor de narcose zeg maar.
pi_157992604
Vond jij het ook zo'n heftige ervaring Hobbesje?

Ik vroeg nog aan de gyn naderhand of het wel vaker zo ging. 'Heel vaak' zei ze. Ik vind dat een vervelend idee, dat zoveel vrouwen dit meemaken. Ik had echt niet gedacht dat dat zo ging, zo lang wachten en dan zonder medicatie of iets. En dan achteraf traumaverwerking aanbieden (wat ik wel netjes vind hoor, maar zo jammer dat het kennelijk nodig is).
pi_157993650
Wat een heftig verhaal Ludann. Wel bijzonder om het verhaal te lezen van iemand die ook EDS heeft! Ik ken eigenlijk niemand die ook EDS heeft (behalve mn moeder). Dus met extra interesse gelezen.
pi_157994067
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 19:51 schreef sprotje het volgende:
Wat een heftig verhaal Ludann. Wel bijzonder om het verhaal te lezen van iemand die ook EDS heeft! Ik ken eigenlijk niemand die ook EDS heeft (behalve mn moeder). Dus met extra interesse gelezen.
:) Er is volgens mij niks anders gegaan dan anders vanwege de EDS tijdens mijn bevalling. Alleen bij het persen enzo een beetje uitkijken met mijn heupen, dat niet iemand mijn been een slinger gaf ofzo. En de KS zou laagdrempelig zijn, maar daar heb ik weinig van gemerkt. :')

De EDS is wel een extra overweging qua geplande KS een volgende keer. Het litteken geneest vrij traag en ik vind het idee dat dat kan uitscheuren bij een natuurlijke bevalling erg eng. Vooral omdat er geen adequate pijnstilling mogelijk is.

Jij hebt ook EDS begrijp ik? Of alleen je moeder? En heb je al kindjes?
pi_157994802
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:59 schreef LuDann het volgende:

[..]

Nou, dat had ik dus ook gedacht. 'Spoed' vind ik wel redelijk dringend klinken, ik wist helemaal niet dat het gewoon dan nog een uur duurt voordat je op die tafel ligt. En dat er dan niks voor je gedaan kan worden in de tussentijd.
Wat een heftig verhaal LuDann...jeetje.


Ik vind het echt naar en raar dat je zo lang moest wachten. Bij mij was het ook 'spoed', ik hoorde het om kwart over negen ofzo, en om 21.42 was Melba er al. Binnen vijf minuten waren we op weg naar de OK, draaiden ze drie keer de checklist af en moesten we vijf minuten wachten op het klaarmaken van de ok en tot mijn bijgespoten medicatie werkte (ik had al een epiduraal). Binnen een kwartier na het aansluiten op de monitoren was hij er.

Misschien was de spoed hier toch groter dan we dachten toen ofzo...

Wat is dat H1?
Kwak
pi_157994904
Ik heb ook EDS, moet mede daarom ook in t ziekenhuis bevallen. Ik heb al 2 dochters, die bevallingen zijn goed verlopen. Al had ik bij beide zwangerschappen erg last van mn banden en bekken. Inmiddels ben ik zwanger van de 3e. Bij de eerste ben ik uitgebreid gecheckt (oogarts/cardioloog/specialist EDS) wel opvallend puntje bij mij willen ze juist een keizersnede vermijden ivm EDS. Wat ik wel merkte bij de bevallingen is dat ik een stuk spierkracht mis, zeker bij de eerste en het ontzettend lange persen. De 2e ging gelukkig een stuk vlotter.
  donderdag 3 december 2015 @ 20:48:25 #57
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157995172
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]


Wat is dat H1?
H1, ofwel Hodge 1, bepaald de mate van indaling in het bekken.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_157995407
Ah ok! Dankjewel.
Kwak
pi_157995568
Ik ben blij te lezen dat jouw ervaring anders was, Kwak!

H1 ja, wat Mariposas zegt, de mate van indaling. Ik heb het even nagezocht, in mijn verslag staat dat bij functioneel VO (volledige ontsluiting) het caput (hoofd?) op H1 bleef staan.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:39 schreef sprotje het volgende:
Ik heb ook EDS, moet mede daarom ook in t ziekenhuis bevallen. Ik heb al 2 dochters, die bevallingen zijn goed verlopen. Al had ik bij beide zwangerschappen erg last van mn banden en bekken. Inmiddels ben ik zwanger van de 3e. Bij de eerste ben ik uitgebreid gecheckt (oogarts/cardioloog/specialist EDS) wel opvallend puntje bij mij willen ze juist een keizersnede vermijden ivm EDS. Wat ik wel merkte bij de bevallingen is dat ik een stuk spierkracht mis, zeker bij de eerste en het ontzettend lange persen. De 2e ging gelukkig een stuk vlotter.
Feli met je derde zwangerschap!

Ja, last van mijn banden en bekken heb ik ook, nu nog steeds. Heb jij daar ook zo lang na de bevalling nog last van gehad? Vooral als ik opsta uit bed/van de bank/uit een stoel dan loop ik echt 20 passen even flink mank. Voel gewoon dat de zwangerschap en keizersnede echt best een aanslag zijn geweest op mijn lichaam waar ik nog lang niet van hersteld ben.

Ben ook de hele medische molen doorgegaan tijdens mijn zwangerschap, alleen de oogarts heb ik niet gezien. Er werd bij mij juist getwijfeld aan het al dan niet doen van een keizersnede, want bij een natuurlijke bevalling was het risico dat ik 'volledig zou uitscheuren' volgens de specialist. :')

Ik denk dat als Wolk er gewoon uit was gekomen, ik rond een uur of 14/15 misschien al een baby had gehad. Het ging eigenlijk best soepel allemaal.
pi_157997421
LuDann, wat een heftige bevalling! En zo jammer dat je het stukje van de ontmoeting met je dochter 'kwijt' bent. Ik hoop voor jou dat een eventuele tweede bevalling fijner zal verlopen.
Ik heb zoals je weet een geplande ks gehad en kijk daar goed op terug. Dat gun ik jou ook een volgende keer! :*
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:47:36 #61
409579 LuDann
All the way
pi_158004961
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:07 schreef Malteser het volgende:
LuDann, wat een heftige bevalling! En zo jammer dat je het stukje van de ontmoeting met je dochter 'kwijt' bent. Ik hoop voor jou dat een eventuele tweede bevalling fijner zal verlopen.
Ik heb zoals je weet een geplande ks gehad en kijk daar goed op terug. Dat gun ik jou ook een volgende keer! :*
Dank je wel. :* Ja, dat vond ik zelf ook erg jammer, kwam door de morfine enzo. Maar goed, een volgende keer gaat dat vast anders. :)
pi_158005159
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:08 schreef LuDann het volgende:

[..]

:) Er is volgens mij niks anders gegaan dan anders vanwege de EDS tijdens mijn bevalling. Alleen bij het persen enzo een beetje uitkijken met mijn heupen, dat niet iemand mijn been een slinger gaf ofzo. En de KS zou laagdrempelig zijn, maar daar heb ik weinig van gemerkt. :')

De EDS is wel een extra overweging qua geplande KS een volgende keer. Het litteken geneest vrij traag en ik vind het idee dat dat kan uitscheuren bij een natuurlijke bevalling erg eng. Vooral omdat er geen adequate pijnstilling mogelijk is.

Jij hebt ook EDS begrijp ik? Of alleen je moeder? En heb je al kindjes?
Hier mocht ik alleen mijn benen optillen. Kon ik zelf bepalen hoe of wat :Y

Maar wat heftig van je persdrang! Wel herkenbaar, maar dan 'maar' 1.5 uur. Het voelde alleen als 1.5 week, minstens.
pi_158006421
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:02 schreef LuDann het volgende:


[..]

Feli met je derde zwangerschap!

Ja, last van mijn banden en bekken heb ik ook, nu nog steeds. Heb jij daar ook zo lang na de bevalling nog last van gehad? Vooral als ik opsta uit bed/van de bank/uit een stoel dan loop ik echt 20 passen even flink mank. Voel gewoon dat de zwangerschap en keizersnede echt best een aanslag zijn geweest op mijn lichaam waar ik nog lang niet van hersteld ben.

Ben ook de hele medische molen doorgegaan tijdens mijn zwangerschap, alleen de oogarts heb ik niet gezien. Er werd bij mij juist getwijfeld aan het al dan niet doen van een keizersnede, want bij een natuurlijke bevalling was het risico dat ik 'volledig zou uitscheuren' volgens de specialist. :')
.
Dankjewel! Ja dat herken ik helemaal, tja alles is zo uitgerekt, en de spieren hebben zoveel moeten leveren. Dat hersteld niet heel snel. AH ja bij de eerste ben ik ingescheurd, geen totaal ruptuur gelukkig, ik weet nog dat ik het gewoon voelde knappen. Helaas zijn de hechtingen niet goed geheeld,t voordeel daarvan was dat ik bij de 2e genoeg ruimte had ;)
  vrijdag 4 december 2015 @ 17:09:02 #64
409579 LuDann
All the way
pi_158013064
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:00 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Hier mocht ik alleen mijn benen optillen. Kon ik zelf bepalen hoe of wat :Y

Maar wat heftig van je persdrang! Wel herkenbaar, maar dan 'maar' 1.5 uur. Het voelde alleen als 1.5 week, minstens.
Ja, dat was bij mij ook de bedoeling en zo ging het ook in het begin maar na een half uur persen had ik er zelf de energie niet meer voor dus werd ik geholpen. Maar ze deden heel voorzichtig gelukkig.
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:17 schreef sprotje het volgende:

[..]

Dankjewel! Ja dat herken ik helemaal, tja alles is zo uitgerekt, en de spieren hebben zoveel moeten leveren. Dat hersteld niet heel snel. AH ja bij de eerste ben ik ingescheurd, geen totaal ruptuur gelukkig, ik weet nog dat ik het gewoon voelde knappen. Helaas zijn de hechtingen niet goed geheeld,t voordeel daarvan was dat ik bij de 2e genoeg ruimte had ;)
Dan zal je derde er helemaal soepel uit moeten komen straks. :P
pi_158019534
Jeetje LuDann wat heftig! Vijf uur persweeën en dan ook nog zo lang op de ks moeten wachten. Het resultaat mag er gelukkig wezen, maar ik kan heel goed begrijpen dat je een evt. volgende keer voor een geplande ks gaat!
pi_158837200
Boh wat een horrorbevalling LuDann. :o Was oprecht lastig om te lezen, vijf uur lang persweeen en niets dat uitmaakt. :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2016 00:49:58 ]
pi_158900818
Het is al wel 8 maanden geleden maar hier nog even een 'korte' versie van mijn bevalling O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159349778
We zijn alweer bijna 12 weken verder, maar wat is het mooi om aan terug te denken. Ik zou het zo weer doen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 24 januari 2016 @ 22:31:23 #69
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_159368712
Ow wat mooi, die laatste zin .... :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 25 januari 2016 @ 16:51:52 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_159385338
Wat een verschillende bevallingen! Tof dat jullie ze hebben gedeeld, ik lees ze graag O+

Sillie, je laatste stukje O+
disclaimer
pi_159414519
Jeetje Mellie.. Wat zijn er een fouten gemaakt achteraf.. Wat een nare nasleep heeft het voor jou zo.

Sillie, je laatste zin O+
E.
pi_159574294
Ik heb dit topic gemeden als de pest, om maar niet geconfronteerd te worden met bevallingen. Ik heb de mijne nu opgeschreven om e.e.a. te verwerken. Het is IETS langer geworden dan ik dacht ( :') ) en ik schijt 7 kleuren voor 't neerzetten, maar bear with me. Over een tijdje durf ik jullie verhalen vast ook weer te lezen.

De aanloop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De bevalling.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159575481
Wat fijn dat er uiteindelijk zo'n gezinsvriendelijke keizersnede mogelijk was Bloesem. En wat heftig dat het nu nog zoveel invloed heeft, goed dat je aan de bel trekt. Maar, bedenk je maar dat voor jouw 'mini' er geen betere moeder is dan dat jij bent... :*
pi_159575504
Oh bloesem, wat dapper dat je dit schrijft. Goed dat je hulp gaat zoeken om de bevalling te verwerken. Dat is helemaal niet raar en hoor ik veel vaker om me heen.

Wat heerlijk om overspoeld te worden door zo veel liefde voor je meisje met haar mooie naam O+
pi_159575733
Oh Bloesem. :* :* :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159576061
Wat dapper dat je je verhaal hebt opgeschreven Bloesem, de emoties spatten van mijn schermpje af. Ik ben heel blij (nee niet blij, gerustgesteld) dat je door het opschrijven hiervan aan de bel trekt en dat je naar de huisarts gaat. Je bent namelijk de allerbeste mama die mini zich zou kunnen wensen en ik hoop dat dit je zal helpen om het zelf ook zo te voelen. Dankjewel voor het delen van jullie mooie verhaal! O+
pi_159576886
Bloesem, tijdens het lezen van de voorloop en de bevalling moest ik zo glimlachen. Jouw meisje is precies zoals jij dacht. Ze koos haar eigen moment om geboren te worden. Alleen niet op de manier hoe de verloskundigen en jij het bedachte hadden. :*
Daarna las ik je laatste spoiler en is de emotie zo tastbaar. Goed dat je meteen na het lezen van je eigen verhaal actie hebt ondernomen.
Ik denk dat N bij een fantastisch liefdevol gezin terecht is gekomen. En ik hoop dat jij dat ook heel snel echt zo voelt :*
pi_159577074
Bedankt voor je verhaal, Bloesem. Het is ook echt goed om het voor jezelf uit te schrijven, het van je af te schrijven en ook meer inzicht te krijgen in al die emoties. Wat goed dat je aan de bel trekt. Het is zo'n andere bevalling dat je had gewild en gehoopt. Het lastige is denk ik dat je bij zulke heftige gebeurtenissen soms niet volledig de regie kunt houden. En sowieso is regie hier wel een dingetje. Want ik had wel een goede bevalling, maar toch herken ik de gevoelens van een soort 'vervreemding' die je beschrijft. Er is zo veel gebeurd, zowel geestelijk als lichamelijk, het lijkt wel alsof iets met je op de loop gaat, dat je het eigenlijk niet kunt bijbenen allemaal. En dan het moederschap; je raakt overspoeld met alle emoties van het moeder zijn en tegelijk is het ook allemaal nog zo wennen en voelt de verantwoordelijkheid ineens zo enorm. Kortom, het is een hele kluif en ik wens je veel sterkte met het verwerken van alles, in het volste vertrouwen dat je op een gegeven moment weer helemaal licht & liefde bent (vooral voor jezelf) en alles een plekje krijgt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 1 februari 2016 @ 20:31:54 #79
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_159578837
Oef Bloesem, het klinkt heel zwaar voor je! Maar jij bent echt N's enigste liefste beste mama :)
Heel veel sterkte en succes!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 1 februari 2016 @ 20:39:50 #80
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159579128
Ach bloesem, wat moet dat schakelen voor je zijn geweest. En dan maakt die verloskundige zo'n stomme tactloze opmerking. :{
Ik heb destijds erg met je meegeleefd van een afstandje, en ik herrinner me hoe kort voor de bevalling je heel stellig was in je wensen, maar toen het in het ziekenhuis minder ging, je heel duidelijk was dat de gezondheid van je dochter voor ging. Vertrouw op je moedergevoel, je doet het echt hartstikke goed!
En fijn dat er ook prettig personeel was en je ren natuurlijke keizersnede hebt kunnen krijgen.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_159583928
Pff ik zat helemaal te shaken na het posten, maar jullie zijn zo lief :'(

quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:34 schreef Omentielvo het volgende:
Bloesem, tijdens het lezen van de voorloop en de bevalling moest ik zo glimlachen. Jouw meisje is precies zoals jij dacht. Ze koos haar eigen moment om geboren te worden. Alleen niet op de manier hoe de verloskundigen en jij het bedachte hadden. :*
:Y Je hebt helemaal gelijk. Die kleine laat zich overigens nog steeds niks wijsmaken :D Die doet alles alleen op haar manier O+
pi_159584811
Och bloesem, wat goed dat je het hebt opgeschreven en hulp hebt gezocht. Sterkte! :*
  maandag 1 februari 2016 @ 23:55:12 #83
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_159585626
Bloesem :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:59:36 #84
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160387663
Mijn baby is vandaag 2 weken oud, ligt in de zon in de kinderwagen te slapen O+ en mijn grote kind is op het kinderdagverblijf. Ik zou kunnen gaan douchen, of slapen.... maar ik had toch ook wel de behoefte om even mijn bevalling op te pennen.

Nu zit ik met dikke ogen van het huilen, en denk ik dat het ook echt goed is geweest om het op te schrijven. Volgende week woensdag was ik pas officieel uitgerekend, en ik had S nog niet verwacht de komende 2 weken.

Hier het verslag van een rare dag twee weken geleden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door LadyBlack op 03-03-2016 12:30:14 ]
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:18:13 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160388095
LB O+ :*.
KuikenGuppy
pi_160388197
LB :* Je kleintje O+ Wat ben je dapper geweest en wat heerlijk dat jullie nu als gezin weer thuis zijn O+
Suf genoeg zit ik na jouw verhaal ook met dikke tranen :X Heel ander verhaal, toch veel herkenningspunten. Knap dat je het nu al hebt opgeschreven :*
pi_160388246
Och LB, ik zit met tranen te lezen. Wat een schrik allemaal, en wat ben je toch een supermama met je meeveerkunsten O+. Wees nog maar even lekker wiebelig, neem je tijd, geniet van het waterige zonnetje met je kleine vent en je mooie gezin. De rest komt! :*
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:26:53 #88
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_160388303
Lb :* . Wat een heel en weer geslinger die dag.

Het eerste verhaal waarbij ik tranen in mijn ogen kreeg, omdat ik brak vanwege het feit dat je jouw grote dame moest missen en je na een week eindelijk weer heerlijk bij elkaar was met de stoere S .

Ik hoop dat het ook voor haar inmiddels allemaal een mooi plekje heeft gekregen.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_160388389
Geen idee wat het is LB, maat ook ik kreeg waterige ogen, wat een rollercoaster. Maar hij is er. O+
pi_160389207
Wauw LB, wat een omschakelingen telkens inderdaad... maar wat fijn dat het uiteindelijk allemaal zo helemaal goed is gekomen! O+
pi_160389424
LB O+
pi_160389520
Och LB ik moest ook huilen bij je verhaal. Maar wat heb je super meegeveerd en wat fijn dat jullie nu weer samen zijn O+ . Ga maar lekker genieten van elkaar. De rest is bijzaak.
pi_160389592
Noh LB O+ Ik vind het ontzettend knap van je dat je zo goed kon meeveren. Natuurlijk doe je dat voor je kind, maar het was wel echt een mega omslag :*.
Fijn dat alles nu toch heel goed gaat O+
  Moderator donderdag 3 maart 2016 @ 13:53:55 #94
382129 crew  Donna
pi_160390304
Zit ik hier met tranen in m`n ogen op m`n werk. Super knap van je!

:*
pi_160390765
LB O+
Wat knap dat je zo snel hebt kunnen schakelen. Niet dat je een keuze hebt, maar in je verhaal klink je zo rustig. Geniet van je kleine S.
pi_160390879
LB :*
Home is where the O+ is...
  donderdag 3 maart 2016 @ 14:33:06 #97
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160390961
Zo, ik heb mijn verhaal van E even teruggelezen, dus nu stromen de tranen over mn wangen omdat ik me gelukkig mag prijzen dat ik het ook een keer zo heb mee mogen maken O+

En daarna heb ik een therapeutische monsterbestelling bij de H&M geplaatst oO<
pi_160391225
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:33 schreef LadyBlack het volgende:
Zo, ik heb mijn verhaal van E even teruggelezen, dus nu stromen de tranen over mn wangen omdat ik me gelukkig mag prijzen dat ik het ook een keer zo heb mee mogen maken O+

En daarna heb ik een therapeutische monsterbestelling bij de H&M geplaatst oO<
Mooi omschreven en ondanks het vele schakelen klink je heel rustig.

En verzenden was gratis bij h&m dus dat scheelt :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_160392278
Och LB, ik heb ook een traantje weggepinkt bij je verhaal. Ook veel herkenning. Ik had je ook echt een andere bevalling gegund en had ook zo gehoopt dat je een inleiding kon voorkomen. Hopelijk kun je het een plekje geven :*

quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:33 schreef LadyBlack het volgende:
Zo, ik heb mijn verhaal van E even teruggelezen, dus nu stromen de tranen over mn wangen omdat ik me gelukkig mag prijzen dat ik het ook een keer zo heb mee mogen maken O+

En daarna heb ik een therapeutische monsterbestelling bij de H&M geplaatst oO<
:*
pi_160393364
LB :* wat zat je ineens in een achtbaan.. Geniet lekker van elkaar :*
E.
pi_160394270
Pf Bloesem ik kon me zo goed inleven in je toen ik je verhaal las, zo duidelijk heb je het verwoord. Er spreekt ook zoveel liefde voor je kindje uit je verhaal, wat boft zij met zo'n moeder. Goed dat je aan de bel getrokken hebt. Ik hoop dat je het een plekje kunt gaan geven en dat je je snel beter voelt.

En jeetje LB, wat een achtbaan, wat knap hoe je ermee omgegaan bent. Je laatste alinea O+.
pi_160510158
Mijn verloskundige praktijk deelde net een link naar een landelijk onderzoek dat gedaan wordt naar traumatische bevallingen. Misschien dat meer mensen deze willen invullen? Doel is onderzoeken hoe traumatische bevallingen voorkomen kunnen worden. Als ik hier lees, zie ik heel veel dingen die verbeterd kunnen worden; kortom waardevolle feedback voor zo'n onderzoek.

Ik heb geen enkele band met dit onderzoek btw, maar ik vind het belangrijk dat de zorg omtrent zwangerschappen en bevallingen verbetert, en ik hoop dat dit hieraan kan bijdragen.

Anyhow, linkje (als dat mag?):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160692535
Wat heb je dat mooi opgeschreven LB O+. Ik vind het zo bijzonder dat je lichaam dus blijkbaar zelf al aanvoelde dat S. geboren moest worden. Ik had je echt een andere bevalling gegund maar je hebt het echt superknap gedaan en het resultaat mag er wezen :*.
pi_160935814
Ik kom hier heel laat mee, maar LB, je verhaal is zo herkenbaar!!
Dank voor het delen.
pi_161036294
Ik heb het af, het verhaal van mijn bevalling van C. Het is alleen zo gekoppeld aan de rare zwangerschap die er aan vooraf ging dat ik het er niet los van kan zien. Daarom drie spoilers - zwangerschap, bevalling, nasleep. Het voelt voor mij goed om het zo opgeschreven te hebben, ook al was het niet fijn.

Zwangerschap
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De bevalling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De nasleep
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 22:23:10 ]
  dinsdag 29 maart 2016 @ 22:18:14 #106
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_161036716
Wow Razz, wat heftig! Gelukkig heb je nu een heel mooi mannetje :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161037271
Razz :'( O+
pi_161037776
Razz ;( O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 29 maart 2016 @ 22:46:40 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161038217
Jezus Razz..... Pittig om te lezen, wat heb je het voor je kiezen gehad zeg ;(

Heb jij je ook wel eens afgevraagd waarom je überhaupt die combinatietest liet doen? :') Wat zouden we andere zwangerschappen gehad hebben he?

En die nasleep in het ziekenhuis! Ik word er echt boos van :{
  dinsdag 29 maart 2016 @ 23:02:55 #110
73386 Fazz
onderweg
pi_161039066
Pff Razz :'( ik moest er gewoon even van huilen. Wat een angsten moeten jullie gehad hebben :'(
Gelukkig is C er nu en doet hij het goed :*
pi_161039251
Razz :'(

Wat schandalig hoe ze met je zijn omgegaan na de bevalling... ongelooflijk.. -O-
S. 2014
J. 2016
pi_161039513
Razz... :'(

Hopelijk kan je nu echt gaan genieten van je leven met twee kids O+
pi_161039756
Razz :o :'( O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  woensdag 30 maart 2016 @ 00:08:14 #114
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161041468
Razz, wat een heftigheid. De laatste zinnen van je stuk over de bevalling O+ . Ik hoop dat je dat gevoel nog vaak kan herbeleven. Het zal best wel wat tijd kosten om alles een plekje te kunnen geven :*
pi_161041867
Jeetje Razz, wat een heftig verhaal! Wat bizar dat ze je in de nasleep niet meer hebben meegenomen in het proces.. Maar de liefde voor je kleintje spat eraf O+ Geniet ervan zo met z'n viertjes
pi_161043049
Ach razz, want een angsten. Ik meen te lezen dat er ondanks de uiteindelijk goede testen toch een grote angst is gebleven dat alles mis was. Wat moet die zwangerschap zwaar zijn geweest zeg.
Verder heel herkenbaar hoe je beschrijft door die pijn heen te moeten persen. Dat kan ik me nog zo goed herinneren, dat gevoel van oh god ik scheur aan flarde, maar ze moet er toch uit. En dan een oerpers en whoops, een baby'tje.
En wat ongelofelijk moet die opluchting zijn geweest, dat hij gezond was <3
  woensdag 30 maart 2016 @ 08:51:16 #117
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_161043383
Razz :*
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_161043847
Razz, ik heb je verhaal gisteravond al gelezen en ik moest er ook van huilen. Ik kan me zo goed inleven in je angsten en je zorgen. Wat een opluchting dat jullie lieve C er nu is, gezond en wel.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 30 maart 2016 @ 09:43:03 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_161043859
Razz, wat vreselijk om te lezen, al die nare emoties tijdens je zwangerschap zeg ;( Ik ben ook zo ontzettend opgelucht dat alles goed is verlopen en je nu een gezonde zoon hebt. Ik denk dat half OUD een beetje zijn adem inhield toen je ging bevallen.
De nasleep is echt te zot voor woorden :( Wat een idiote manier om met mensen om te gaan. Het is een ziekenhuis, geen fabriek...
Ik hoop dat je er mentaal niet te veel nasleep van gaat ondervinden en dat je nu echt lekker mag gaan genieten van je twee fantastische kinderen :*
disclaimer
pi_161043953
Razz wat een emoties en wat een rollercoaster zijn jullie doorgegaan :* Die behandeling in het ziekenhuis na de bevalling komt op mij trouwens echt schandalig over :X
pi_161044594
quote:
2s.gif Op woensdag 30 maart 2016 09:42 schreef Franny_G het volgende:
Razz, ik heb je verhaal gisteravond al gelezen en ik moest er ook van huilen. Ik kan me zo goed inleven in je angsten en je zorgen. Wat een opluchting dat jullie lieve C er nu is, gezond en wel.
Precies dit ja.

Lieve Razz, hopelijk kun je alles een plek geven en kunnen jullie nu alle zorgen en ellende achter je laten, en 'gewoon' genieten van een zonnige toekomst met z'n vieren. :*
pi_161045125
Razz, ik heb je zwangerschap vanaf de zijlijn meegelezen en was ook oprecht opgelucht toen alles goed bleek te zijn! Maar wat zijn ze schandelijk met je omgegaan na de bevalling!
Heel veel succes met de afgelopen maanden een plekje geven en heel veel geluk met je nieuwe gezin van vier O+
E.
pi_161045435
Wat een lieve reacties allemaal O+ . Dank! Het opschrijven werkte best therapeutisch merkte ik. Ik zit nog wel met de bevalling-nasleep in m'n hoofd maar dat heeft tijd nodig denk ik. Alle angsten van tijdens de zwangerschap zijn verleden tijd gelukkig, dat hoofdstuk is afgesloten. Al ben ik wel helemaal klaar met zwanger zijn en blijft het wmb bij twee kinderen. Ik hoef niet meer.
pi_161046081
Ohh Razz. Tranen biggelden mijn koffie in vanmorgen. Wat een zorgen heb je gehad, wat een angst. Ik heb -zeker aan het eind- veel aan jullie gedacht en ben zo blij voor jullie dat Tas er nu is, gezond en wel! O+ wat een opluchting! De nasleep van je bevalling klinkt heftig zeg...Ik gun je een enorm rustige zomer om lekker bij te komen met zijn 4en, en hoop dat je fysiek de tijd neemt. Fluxus is ingrijpend :*.
pi_161046345
Jemig Razz, wat een verhaal :o

En dan heb je je gezonde kindje eindelijk en mag je dat grote geluksgevoel laten binnenkomen, en dan verpest het ziekenhuis alsnog die eerste uren zo :{

Mooi hoe je man tijdens de bevalling zei dat jullie het samen aan konden, fijn dat jullie elkaar weer gevonden hebben O+

*dikke knuf*
pi_161046498
Poeh Razz, wat een indrukwekkend verhaal. De behandeling die jullie in het ziekenhuis hebben gekregen na de bevalling... :X. Ik hoop zo dat dit allemaal een plekje gaat vinden en dat je ontzettend kan gaan genieten van je gezin. :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_161077488
Och Razz, wat hebben jullie heftige maanden achter de rug ;(. Ook ik moest een traantje wegpinken bij het lezen. En dan ook nog zo'n nare nasleep en ronduit schofterige behandeling in het ziekenhuis :(.

Maar wat een opluchting dat jullie toch een gezonde zoon kregen, jullie Tas O+. Een zoon die het gezin compleet maakt. De liefde die je beschrijft, machtig mooi O+ :*.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  vrijdag 1 april 2016 @ 13:36:56 #128
426379 elamanilo
elämänilo
pi_161095903
Oh Razz. Ik moest er een beetje van huilen. Dat jullie nu maar fijn en zorgeloos mogen genieten van en met jullie prachtige kinderen O+
pi_161128955
Zit he verhaal te kezen Razz. Mijn man kijkt me net aan.. Ik deed ff mijn best om niet te huilen.

Wat een verhaal zeg!
pi_162216243
Ondanks de drukke periode vond ik het toch belangrijk om mijn bevallingsverhaal op te schrijven. Deels voor het verwerken, maar ook deels om nog zoveel mogelijk details te weten voor later, om nog eens terug te lezen.

Het is voor zo'n korte bevalling een verrassend lang verhaal geworden :P Ik heb het allemaal in 1 ruk getypt, dus misschien komt het een beetje warrig over af en toe...Maar misschien wel leuk voor een ander om te lezen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 15-05-2016 17:00:33 ]
pi_162217555
Dyre, wat heerlijk dat het uiteindelijk is gegaan zoals je hoopte! Spontaan op gang gekomen, geen inleiding en geen keizersnede *G*
  zondag 15 mei 2016 @ 15:18:04 #133
426379 elamanilo
elämänilo
  zondag 15 mei 2016 @ 16:16:20 #134
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162220398
Dyre, wel lullig van die weeënstorm, maar wat een cadeautje hoe het verder gegaan is! O+
  zondag 15 mei 2016 @ 16:35:01 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_162221104
Dyre, ik ben zo blij voor je dat het allemaal spontaan en natuurlijk is gegaan dit keer! Goed verhaal O+
disclaimer
pi_162222052
Dyre wat fijn O+ goed verhaal!
  zondag 15 mei 2016 @ 17:08:52 #137
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162222244
Ik moet altijd huilen van bevallingsverhalen :'( wat mooi dat je gewoon zelf hebt kunnen bevallen. Weeënstorm zuigt maar was gelukkig niet voor niks. Hopelijk krijg ik net zo'n bevalling O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162223181
Wat een mooi verhaal, en ik zat ook met tranen in de ogen bij het moment dat hij geboren wordt. Zo mooi dat je het ook zo hebt kunnen ervaren.
En ik moest wel een beetje lachen dat je jezelf zo lang voorhield dat je 'krampen' had. Dat waren gewoon echte weeën!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 15 mei 2016 @ 17:46:36 #139
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_162223305
Wat een mooi verhaal! Gefeliciteerd! Wat me wel opvalt is dat je nog zoveel pijn had na de prik. Dat moet niet kunnen dacht ik?
pi_162225300
Leuke reacties O+
Als ik het zo teruglees denk ik inderdaad: wat een fijn bevalling eigenlijk. In een paar uurtjes gebeurd, fijne begeleiding en precies zoals ik het wilde: spontaan, vaginaal en met 39+ weken.
Maar tijdens die weeënstorm had ik geen idee wat er aan de hand was, hoe lang het nog zou duren (ik heb daarvoor echt lang gedacht dat het allemaal nog voorwerk was :') ) en dat maakte het op dat moment zelf wel heel pittig.

quote:
2s.gif Op zondag 15 mei 2016 17:41 schreef Franny_G het volgende:
En ik moest wel een beetje lachen dat je jezelf zo lang voorhield dat je 'krampen' had. Dat waren gewoon echte weeën!
Ja haha, misschien een beetje naīef van me :P Maar dit was mijn eerste echte bevalling en verwachtte dat het voorwerk eerst nog een paar uur zou duren voordat de echte weeën zouden komen. Dus meer dan kramp kon het toch niet zijn? _O-

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 17:46 schreef Aventura het volgende:
Wat een mooi verhaal! Gefeliciteerd! Wat me wel opvalt is dat je nog zoveel pijn had na de prik. Dat moet niet kunnen dacht ik?
Tsja, geen idee? Zoals ik al zei haalde het wel echt de scherpe randjes eraf, maar pijnlijk was het inderdaad nog steeds. Misschien werkt zo'n prik bij iedereen anders? (Of is 'ie bij mij niet helemaal goed gezet waardoor hij niet 100% volledig werkte?)

Ik heb hier ook verhalen gelezen van users die bijna helemaal niks meer voelden na zo'n prik en met de anesthesist wilde trouwen *; , maar dat herkende ik niet hoor :D
pi_162225671
Prachtig verhaal Dyre en wat super dat je het nu zelf hebt kunnen doen. O+
S. 2014
J. 2016
pi_162225917
Dyra. Mooi verhaal O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Omentielvo op 15-05-2016 21:30:44 ]
pi_162226693
Dyre wat een fijn verhaal om te lezen O+

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 19:17 schreef Dyre het volgende:

Maar tijdens die weeënstorm had ik geen idee wat er aan de hand was, hoe lang het nog zou duren (ik heb daarvoor echt lang gedacht dat het allemaal nog voorwerk was :') ) en dat maakte het op dat moment zelf wel heel pittig.
Dit is zo herkenbaar van mijn eerste bevalling. :Y
pi_162227750
Dyre wat mooi!! Erg veel herkenning ook! Zal mijn verhaal ook eens opschrijven!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_162227882
Wat mooi opgeschreven Dyre! Idd een prima bevalling zo maar een weeënstorm is gewoon superkut.
Heel fijn dat jullie lekker de tijd hebben gehad om kennis te maken O+. Hartstikke goed gedaan!!

Binnenkort ook eens mijn verhaal opschrijven voor ik alle details vergeet.
  zondag 15 mei 2016 @ 21:13:57 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_162228432
Dyre, wat een verschil met je eerste bevalling en zo ontzettend fijn dat je het ook op deze manier hebt kunnen ervaren O+
pi_162232286
Door Dyre kreeg ik net meteen schrijfkriebels en heb dus meteen mijn verhaal opgeschreven :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Lamb29 op 15-05-2016 23:00:00 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_162232536
Ja zeg, zit ik wéér te huilen :') . Eerst bij Dyre en nu bij Lamb. Wat een mooie verhalen O+ . En dat hele snelle ontsluiten zonder pauze is herkenbaar. Zwaar is dat! Ohja en de ontmoetingen met de zussen O+ mnoh, zo bijzonder! Dank voor het delen!
pi_162232821
Lamb wat een mooi verhaal O+
  zondag 15 mei 2016 @ 23:09:15 #150
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162233115
Lamb O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162233250
Lamb O+ herkenbaar vh snelle ontsluiten,dat is geen pretje maat jeetje wat een rijkdom. En nu moet ik huilen omdat ik in november mijn dochter ook aan haar broertje mag voorstellen O+
S. 2014
J. 2016
pi_162238574
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 23:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Lamb O+ herkenbaar vh snelle ontsluiten,dat is geen pretje maat jeetje wat een rijkdom. En nu moet ik huilen omdat ik in november mijn dochter ook aan haar broertje mag voorstellen O+
O+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 16 mei 2016 @ 10:44:16 #153
426379 elamanilo
elämänilo
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:35:45 #154
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163376304
Sorry lang verhaal maarja, het is ook voor het nageslacht :P


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Chanty op 28-06-2016 22:03:23 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163376519
Chanty O+
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:45:43 #156
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163376597
Wat heerlijk hoe het allemaal gegaan is chanty, in alle opzichten!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:48:40 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_163376677
Goed verhaal chanty! Superbevalling O+
disclaimer
pi_163376751
Wat een heerlijk verhaal! En wat een snelheid zeg :D
En dat gevoel van dat warme lijfje, dat herinner ik me van O ok nog zo goed <3
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:52:32 #159
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_163376779
Mooi verhaal Chanty! O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_163376797
Wauw Chanty O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_163376929
Mooi Chanty. Vrouw van extremen.💛
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:18:04 #162
409579 LuDann
All the way
pi_163377437
Fantastisch Chanty. O+
pi_163377457
Chanty O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_163377472
Wat een glorieus verhaal.
Volgens mij spat jij momenteel uit elkaar van geluk. Geniet ervan, Chanty!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:25:35 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163377643
O+ O+ O+.
KuikenGuppy
pi_163377672
Klinkt heel herkenbaar Chanty :)
Ben blij dat jij het ook zo heb mogen meemaken :*
pi_163377689
Chanty! O+

Zo zie ik m'n eigen bevalling eigenlijk een beetje voor me gek genoeg? Een heftige rit naar t ziekenhuis maar een snelle bevalling. Terwijl ik natuurlijk helemaal niet weet hoe t zal gaan en het ook totaal anders kan gaan. Ik teken er voor! Mooi geschreven ook. Veel geluk!
pi_163377770
Wat mooi Chanty. Mijn dochter en ik. Toen kreeg ik kippenvel O+ .
pi_163377856
Chanty, wat een mooi verhaal. En wat een heerlijke manier van schrijven O+
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:07:11 #170
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163379031
Dank jullie wel O+

quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:19 schreef Franny_G het volgende:
Wat een glorieus verhaal.
Volgens mij spat jij momenteel uit elkaar van geluk. Geniet ervan, Chanty!
Ehhhhh ja O+ zo anders dan de vorige keer. Merk nu pas de emotionele impact die de keizersnede toen had ook al rationaliseerde ik mijn faalgevoel toen weg. Ik ben zo dankbaar en trots O+

Fien ben benieuwd ;)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163379730
Chanty wat een prachtig verhaal! Ik gunde je zo enorm een bevalling volgens het boekje na alle moeite die je bij L hebt gedaan om toch normaal te mogen en kunnen bevallen. Geniet van jullie mooie gezin. O+
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:44:00 #172
344469 Amsel
zonder t
pi_163380194
Super Chanty O+ Zo wil ik het ook, een bevalling tijdens kantoorkdv-tijden 8-)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:56:20 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163380507
Mooi geschreven Chanty!
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:57:48 #174
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163380544
Potverdikkie wat een mooi verhaal Chanty!
pi_163384788
Chanty O+ O+
Mooi verhaal en ook mooi geschreven! *;
pi_163384814
Wat mooi Chanty. O+ Klinkt als een topbevalling.
pi_163386949
Wat een prachtig verhaal Chanty O+.
pi_163387362
Mooie bevalling Chanty!daar teken ik voor! ;)
  woensdag 29 juni 2016 @ 12:33:06 #179
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163388013
Mooi verhaal Chanty! O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163406759
Chanty het klinkt echt als een prettige bevalling! Fijn zeg! Alleen wow dat vliezen breken, dat je dat gevoel dus wel meteen wist te plaatsen, het klinkt best eng!
pi_163411299
En dan mijn bevallingsverhaal ook. Het is megalang, mijn excuses. Taart voor degenen die het eind halen. :') Na de bevalling van dochter een paar jaar geleden heb ik best met de paniek van die ervaring geworsteld, en nu kijk ik zo positief terug op deze tweede bevalling! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Svane op 30-06-2016 14:14:29 ]
  donderdag 30 juni 2016 @ 14:58:06 #182
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163412168
Ahwwww Svane O+ in 20 minuten zes cm ook gewoon, echt bizar! :o fijn dat je met een goed gevoel hierop terug kunt kijken

Oh en taart please :Y)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163412554
Svane, wat een verhaal! Fijn dat je zo positief kunt terug kijken!
Zo lang op 4 cm en dan ineens vo!

Oh en taart ja :Y)
pi_163414054
Wat fijn dat je er nu zo positief op terug kan kijken.
Ik ben heel benieuwd hoe de kennismaking hier tzt gaat zijn.

Wil je mn adres voor de taart? :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_163416330
Svane O+ Het verhaal gaat wel supersnel dus zo lang leek het niet!
  donderdag 30 juni 2016 @ 19:52:01 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163417558
Wow Svane! Je zei al dat t heftig was, maar damn... hoe lang kun je op 4 cm zitten :o Echt wel een erfenis van bevalling #1 denk ik he?

Maar wat prachtig dat je dochter tijdens de weeën naast je zat O+ Ik moest er plotseling heel hard van huilen En de kennismaking (en je coachingsverhaal in het bvtopic) klinkt fantastisch!
pi_163417970
Svane, wat heb je lang op 4 cm gezeten.
Wat was je dochter lief tijdens de weeën.
O+ O+ O+
  donderdag 30 juni 2016 @ 20:40:50 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163418674
"Je hebt een broertje" O+. Ik smelt O+.
KuikenGuppy
pi_163418819
Ook alweer zo'n mooi verhaal! *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163423797
Svane wat een mooi verhaal. De ontmoeting tussen je mini en maxi. O+ O+
pi_163928739
[spoiler]

Woensdag 20 juli 2016. Het is de hele nacht plakkerig en benauwd geweest en ik besluit dan ook om lekker met zoon in het zwembad te gaan zitten. Fijn in de schaduw post ik even voor tien uur nog deze 'melding' in Z&G.

Het is echter maar van korte duur.. Tegen 10 uur word ik misselijk en parkeer ik zoon nog in zijn zwembroek in de box. Er gaan direct allerlei alarmbellen rinkelen en ik bel vriend dat hij nú naar huis moet komen.

Voor zoon bel ik naar het KDV
  vrijdag 22 juli 2016 @ 15:08:04 #192
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163929115
Ooh een cliffhanger!

Mooie verhalen hier :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163929245
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:48 schreef Ggirl het volgende:
[spoiler]

Woensdag 20 juli 2016. Het is de hele nacht plakkerig en benauwd geweest en ik besluit dan ook om lekker met zoon in het zwembad te gaan zitten. Fijn in de schaduw post ik even voor tien uur nog deze 'melding' in Z&G.

Het is echter maar van korte duur.. Tegen 10 uur word ik misselijk en parkeer ik zoon nog in zijn zwembroek in de box. Er gaan direct allerlei alarmbellen rinkelen en ik bel vriend dat hij nú naar huis moet komen.

Voor zoon bel ik naar het KDV
En toen en toen en toen?
pi_163929318
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:48 schreef Ggirl het volgende:
[spoiler]

Woensdag 20 juli 2016. Het is de hele nacht plakkerig en benauwd geweest en ik besluit dan ook om lekker met zoon in het zwembad te gaan zitten. Fijn in de schaduw post ik even voor tien uur nog deze 'melding' in Z&G.

Het is echter maar van korte duur.. Tegen 10 uur word ik misselijk en parkeer ik zoon nog in zijn zwembroek in de box. Er gaan direct allerlei alarmbellen rinkelen en ik bel vriend dat hij nú naar huis moet komen.

Voor zoon bel ik naar het KDV om te vragen of ze een plekje hebben. 'Ja hoor, we zitten met een aantal in de speeltuin bij jullie om de hoek, zal ik hem over tien minuten oppikken?'

Ik doe hem een t-shirt aan en realiseer me dat hij nog steeds in zijn natte zwembroek zit. Zijn spulletjes staan klaar en ik pak nog snel een droge broek. Ondertussen staan ze al voor de deur en gaat hij, na 1000x excuus van mij, in zijn zwembroek mee.

Vriend is er enkele minuten later en om 11.20 uur zijn we in het ziekenhuis.
De verloskamers zijn allemaal leeg, en daarom maken we een praatje met beide verloskundigen van dienst. Ik word aangesloten op de CTG en deze bevestigd wat ik voel. Iedere 3/4 minuten een wee van zo'n 40 seconden.

Ik herken het van zoon en hou in mijn achterhoofd dat het vast langer gaat duren als toen.

Tegen 12.45 heb ik het idee dat het ineens hard gaat en zeg dit ook tegen de verloskundige die komt kijken. Ze zegt het aan mijn gezicht te zien waarop ik antwoord 'dat is een verkapte manker van zeggen dat ik er slecht uitzie hoor'. We grappen nog eventjes door als ze zegt; het zijn 7 cm en ik ga even mijn collega vragen om nogmaals te voelen, want ik weet niet of het kindje met het gezichtje goed ligt voor het plaatsen van de schedelelectrode.

Ik mopper op vriend dat ze maar eerst eens moet vragen of ik dat wel wil dat ze die plaatsen waarop vriend zegt; weet je nog hoe T. Dipte? Dat risico nemen we niet Ggirl.

De verloskundigen komen terug en slepen het echo-apparaat mee, gewoon voor de zekerheid zeggen ze. Ook nummer twee voelt en dan word uitgesproken 'of zouden het toch billetjes zijn?' Ik vertel dat ze 's zondags nog een echo gemaakt hebben en dat hoofdje toen beneden lag, niet ingedaald, Ruggetje links.

De echo laat ze ook in twijfel, aan de 'hoogte' van het hartje menen ze toch dat het een koppie is dat beneden ligt.
Ze besluiten de gynaecoloog te bellen, en binnen afzienbare tijd staat 'mijn' gynaecoloog naast het bed.

Voordat ik het weet zit ze naast me en krijg ik het verlossende antwoord.. Het zijn billen! Gezien de snelheid van de ontsluiting krijg ik de keuze voor doorzetten of eventueel een keizersnede.

Ik vraag of er nog iets mogelijk is van pijnstilling want dit bericht in combinatie met de snelheid v/d bevalling lijken het wel extra heftig te maken..

De enige optie die ik nog heb is een morfinepompje en dan moet er eerst een infuus geprikt worden.

Ik kijk haar aan en zeg 'dan doe dat maar eens heel vlug want we gaan het maar doen zo, anders word ze dadelijk op de gang geboren'

Ik heb namelijk persdrang, gruwelijke persdrang! De VK voelt en er staat nog maar een randje. Ze zegt me de wee die volgt weg te puffen en begint te roepen op de gynaecoloog.
Ik hoor iets over knippen en protocol maar heb niet meer de puf er naar te vragen.

De volgende wee kan ik niet meer wegpuffen en voordat vriend het goed en wel in de gaten heeft bungelt er een kontje en voet, de volgende wee word ik even flink geholpen (met een ontzettend beurs schaambeen als gevolg) en daar is ze dan; onze dochter!

Ze mag eventjes op mijn buik maar voordat ik het weet is ze weg en lig ik er alleen. Ze heeft het duidelijk moeilijk gehad, ze krijgt een beetje zuurstof en mag erna gelukkig toch nog even op mijn borst voordat ze met vriend word overgebracht naar de kinderafdeling.

Ondertussen kom ik zelf weer tot besef en vraag ik wat de schade is? Niets zegt de gynaecoloog, hier komt je placenta. En ik vraag; en de knip dan? Nou zegt ze: daar was geen tijd meer voor! Dat is normaal protocol maar ze was er al uit voordat ik kon verdoven.
Geen knip, geen scheur, geen hechtingen.

Oh zegt de verpleegkundige; ik heb ook nog geen infuus kunnen prikken, het ging zo vlug!

Ik mag rustig bijkomen en na douchen en controles word ik naar de nieuw geopende couveusesuites waar vriend en dochter al zijn.

Dochter doet het goed, lag wel ter controle aan de monitor en in een warmhoudbedje, maar binnen 24 uur na het begin van dit avontuur mochten we gelukkig met zijn alle het ziekenhuis verlaten!

Tijd eerste wee: 10.15
Vliezen gebroken: 12.30 uur
Eerste perswee: 13.37 uur
Geboren: 13.40 uur

pi_163929962
Ggirl :o
Wat een bevalling _O_
pi_163930238
Wauw _O_
pi_163930471
Ggirl wat een bevalling! Super dat het zo makkelijk is gegaan.
pi_163931035
Wow wat een verhaal! En wat een vaart had ze :D
En ergens fijn dat ze te laat waten met knippen. Ik snap hun protocol maar het had in jouw geval (waar alles zonder schade ging) toch jammer geweest.
pi_163942040
Dat is nog eens een turbo bevalling! Van harte!
  vrijdag 22 juli 2016 @ 22:53:29 #200
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163942567
Lang verhaal inclusief zwangerschap..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164017794
Gefeliciteerd! knap gedaan!
pi_164020237
Mooi verhaal Nouk!
pi_164070058
Ik heb m'n verhaal ook geschreven vandaag nu de herrinering nog levend is. Het was zo'n mooie ervaring.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door Fien10 op 29-07-2016 03:52:12 ]
pi_164070371
Mooi Fien, fijn dat je er zo goed op terugkijkt! Ik herken ook veel elementen uit je verhaal O+
pi_164075458
Familieweekend in Losser, Nouk? :o Mijn hometown. 8-) Mooi verhaal trouwens, klinkt als een hele fijne bevalling.

Fien, ook al zo'n fijne ervaring. O+ Ik heb je verhaal alleen niet 2x gelezen. :P (ah, al geedit zie ik)

[ Bericht 1% gewijzigd door Selvaria op 28-07-2016 22:12:39 ]
  donderdag 28 juli 2016 @ 22:14:23 #206
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164076460
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 21:42 schreef Selvaria het volgende:
Familieweekend in Losser, Nouk? :o Mijn hometown. 8-) Mooi verhaal trouwens, klinkt als een hele fijne bevalling.

Fien, ook al zo'n fijne ervaring. O+ Ik heb je verhaal alleen niet 2x gelezen. :P (ah, al geedit zie ik)
Ook de ex-hometown van een collega, die was ook al zo verbaasd :D

Mooi verhaal Fien, herken ook stukken (dat in trance zijn, bijv). Hopelijk is je kraamtijd net zo fijn!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 28 juli 2016 @ 23:41:08 #207
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164078511
Nouk en Fien, wat een mooie verhalen! Intussen beweegt er een mannetje heen en weer in mijn buik en kan ik niet wachten :s)
  donderdag 28 juli 2016 @ 23:45:41 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164078570
Mooie verhalen en stukken ook heel herkenbaar, vooral het in trance raken.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164078876
Wat een mooi en gelukkig verhaal Fien! Prachtig
pi_164201312
De vorige keer is het er niet van gekomen en nu ook bijna niet, maar ik heb toch wat opgeschreven (en herbeleeft :'( O+)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 15:59:03 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164201703
O+ Dot wat een fijn verhaal!
KuikenGuppy
pi_164202587
Inderdaad mooi!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164216197
Dot O+ wat mooi zo rustig bijkomen samen! Herkenbaar veel zeg.. zeker dat eindsprintje!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_164243076
Als ik vandaag dan toch allerlei emo-verhalen eruitgooi, kan deze er ook nog wel bij ;) Lang, dus in stukjes geknipt!

SPOILER: De bevalling
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Direct daarna
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: De volgende ochtend
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Twee en een halve week later
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 13:31:25 #215
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164243400
Pff wat een lompe hork zeg! -O- maar goed gedaan!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 13:46:29 #216
11682 Moonah
Jolie femme
pi_164243691
Amsel, je verhaal hier gecombineerd met je uitingen in het "hoe gaat het met ons"-topic maken wel een helder beeld. Heel knap dat je rationeel besluit om er geen trauma van te maken, maar blijkbaar accepteert je gevoel het niet dat jij met je ratio daar zo overheen walst. De VK heeft je gekoeieneerd, je grenzen overtreden, op zeer cruciale punten. Je hebt idd alles gegeven, ook goed voorbereid, maar daar ben je niet serieus in genomen. Het lijkt mij dat dat je nu opbreekt. Neem je gevoel serieus. Het lijkt me terecht dat je boos bent op de VK en de manier van doen. Goed van de kraam en de andere VK dat je aan hen je verhaal kwijt kon, goed dat het hier staat. Maar is dat afdoende voor je? Of hoort die boosheid op het bureau van de betreffende VK? Direct door jou geuit. Niet per se tactisch geformuleerd of netjes de woorden afgewogen. Maar zoalshet is (gegaan) in jķuw beleving.
Ik hoop van harte dat je grijze wolk gaat verdwijnen en dat je ten volle kunt gaan genieten van je complete gezin.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_164243824
Dank voor je lieve reactie Moonah O+ Ik weet (nog) niet of het met elkaar te maken heeft. En denk dat ik niet assertief genoeg ben om dit zelf met de vk te bespreken. Straks walst ze nog een keer over me heen met haar reactie. Dan doe ik het liever lafjes via een collega van haar :@
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:02:13 #218
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_164243968
Amsel. :o ik schrik ervan hoe er over je heen is gewalst. Als ik het zo lees is het voornamelijk een prima bevalling (sorry als ik bagataliserend overkom, ik bedoel dat het zonder 'rampen' is gegaan), maar hebben anderen het tot een onprettige ervaring voor je gemaakt! Wat ontzettend jammer, ik word er gewoon plaatsvervangend verdrietig van en boos om.

Ik begrijp best dat je het niet wilt oprakelen. En misschien is dit of iemand anders een fijne plek om je hart te luchten. Maar als je het idee hebt dat je dit niet hebt afgesloten zou ik wel echt een gesprek met de verloskundige overwegen. Of schrijft desnoods een brief (klacht, maar als je het niet tot een formele klacht wilt maken gewoon een brief).
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_164244211
Jemig Amsel, wat een verhaal! Als het voor jou ok is is het goed, maar dat mens mag wel even dit verhaal lezen hoor. Zo hoort een bevalling wmb niet te gebeuren :o
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:27:01 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_164244513
Dot, wat een fijne en mooie bevalling zo, een stuk vlotter ook! O+

Amsel, ik werd erg verdrietig van je verhaal ;( Ik vind het heel naar om te lezen dat je zo slecht behandeld bent. :*
disclaimer
pi_164244588
Dot, wat een mooie bevalling! Herkenbaar ook dat het zo snel ging ineens.

Amsel ik word echt heel boos en verdrietig van jouw verhaal. Wat bestaan er toch een lompe horken op deze wereld. Zelfs in een beroep waar je met zulke kwetsbare mensen omgaat. Ik vind je besluit ook heel dapper, maar +1 op Moonah - als je er toch last van houdt heb je alle recht van de wereld om je boosheid te uiten.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:39:15 #222
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_164244800
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:54 schreef Amsel het volgende:
Dank voor je lieve reactie Moonah O+ Ik weet (nog) niet of het met elkaar te maken heeft. En denk dat ik niet assertief genoeg ben om dit zelf met de vk te bespreken. Straks walst ze nog een keer over me heen met haar reactie. Dan doe ik het liever lafjes via een collega van haar :@
Is je man misschien wel assertief genoeg? Wellicht dat jij alsnog via hem je zegje kan doen :* .

Wat een k*twijf ook :( .


Dot, wat een heerlijke bevalling heb je gehad zeg!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_164248185
Oh Mariposas, daar heb je gelijk in hoor! Eigenlijk was het een prima bevalling. De laatste 2 cm waren heel moeilijk, maar dat was bij m'n eerste bevalling ook zo. Het verschil zit in de begeleiding: bij m'n eerste bevalling ben ik heel prettig door die verschrikkelijke laatste 2 cm heen geloosd, en deze keer was dat niet zo. Idioot ook dat zo'n stomme hechting uiteindelijk zo'n stempel op de hele ervaring drukt.
pi_164250790
Amsel ik zit echt :o :o :o te lezen. Plaatsvervangend boos. Wat is zij over jouw grenzen heen gegaan zeg! :o
nu kan ik idd je post in dat andere topic beter plaatsen.

Je geeft aan dat je haar liever via een omweg, bv via collega's wil confronteren met jouw gevoel. Ik hoop dat je daar voor jezelf een weg in kunt vinden want ik denk dat ze best geconfronteerd mag worden met deze respectloze manier van handelen.. ik heb er geen ande woorn voor :( :o
pi_164251499
Jeetje Amsel, jouw verhaal raakt me heel diep. Het voelt zo respectloos, zo lomp, zo onnodig pijnlijk. Even los van of je dit wel of niet met haar wilt bespreken (ik begrijp je drempel als geen ander) zijn er een aantal dingen in je verhaal die me door je bewoording opvallen. Ik heb ze achter elkaar in een spoiler gezet. Misschien klink ik echt superbelerend en spiritueel en blabla met een heel enorm verhaal zo.. Dat is niet de bedoeling, maar de beschrijving van jouw ervaring geeft me overal kippenvel, daarom wilde ik per se reageren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteraard lees ik trouwens ook de prachtige momenten: je zoon, de ontmoeting met je dreumes O+ Je mag ontzettend trots zijn op jezelf.
pi_164252152
Jullie O+

Ik wil uitgebreid reageren, maar nu even niet, want er ligt een hummeltje geluk op me te slapen en daar wil ik gewoon even van genieten O+
pi_164274264
De verpleegkundige belde vandaag terug. Wat een lieve vrouw zo aan de telefoon :) En ze bevestigde het: baby was een sterrenkijker. Dat verklaart (deels) waarom ik het zo moeilijk had, ik ben zo blij dat ik het nu zeker weet!

Maar ik vind het dus wel weer extra stom dat het verkeerd in het partusverslag staat. Daar staat aav, maar dat moet dus aaa zijn. De verloskundige moet echt haast hebben gehad. Maarja, haar collega moest de volgende dag ook aan mij vragen wat de apgar-score eigenlijk was omdat die niet was ingevuld ("laten we er dan maar 9/10/10 van maken") dus het verbaast me allemaal niks meer.

[ Bericht 38% gewijzigd door Amsel op 06-08-2016 22:48:44 ]
pi_164300460
Het is echt belachelijk, Amsel. En ik vind echt, echt dat je hier een klacht over moet indienen en/of het zelf moet teruggeven aan die vk. Dan komt de boodschap zoveel duidelijker over denk ik dan wanneer een collega even tussendoor zegt dat de kraamvrouw achteraf niet zo blij was of dat een apgar-score niet was ingevuld. Ze heeft jou onbeschoft behandeld, maar ze heeft ook aantoonbaar bepaalde taken niet goed uitgevoerd/verzuimd te doen (jouw bevalplan kennelijk niet gelezen, niet goed gereageerd op jouw vooraf bekende angst voor medische handelingen, het bevalverslag niet goed en onvolledig ingevuld). Dus dat is al met al behoorlijk wat. Dat hoort iemand gewoon even terug te krijgen, en het beste is als jij dat zelf doet.

(Misschien ligt het aan mij, maar het lijkt me heerlijk om te doen. :P . Even terecht stoom afblazen. Wat zij er dan verder mee doet, moet zij maar weten, maar dan ben jij het kwijt. De vorige keer dat je met haar te maken had, was jij in een kwetsbare en afhankelijke positie, maar bij zo'n gesprek ben jij weer in charge en dan kan zij ook niet zomaar over je heen walsen. En probeert ze dat wel weer te doen, dan kun je echt weerwoord geven, met behulp van je man bijvoorbeeld. Voor mij zou dat heel belangrijk zijn om te voelen/ervaren.)

Veel succes en sterkte hiermee, wat je ook doet! :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:59:57 #229
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164316892
Er is al een heleboel gezegd Amsel, maar ik wil alleen toevoegen dat mijn Dm openstaat als je toch meer wilt weten over omgaan met nare ervaringen.

Het woord trauma heeft een zware bijklank, maar betekent in feite gewoon dat iets voor jou schokkend is geweest en dat het effect heeft op hoe je nu naar jezelf en de wereld kijkt, betreffende die ervaring en eventueel ook breder.

Gun het jezelf alsjeblieft om daar eventueel laagdrempelig iets mee te doen, straks, als je wat verder bent.
Kwak
pi_164341486
Hier is mijn verhaal. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Naomi_ op 08-08-2016 20:47:40 ]
pi_164341675
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:40 schreef Naomi_ het volgende:
Hier is mijn verhaal. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ wat een koppie met haar ook!!

stiekem hoop ik daar deze keer ook op :P
S. 2014
J. 2016
pi_164342239
Zo'n bolletje met haar staat zo lief he O+

Mijn gyn zei dat als je veel last hebt van brandend maagzuur tijdens je zwangerschap, je waarschijnlijk een kindje met veel haar krijgt. Iets met de hormonen die verantwoordelijk zijn voor de haargroei die bij jou zorgen voor maagzuur. Raad eens waar ik veel last van had ;)
  maandag 8 augustus 2016 @ 21:07:54 #233
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164342544
Ohjee dan is er bij mij iets goed mis gegaan met 3 kinderen en veel maagzuur maar allemaal kaler dan kaal :( en ik vind haar nog wel zo lief!

Leuke foto O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_164342713
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:00 schreef Naomi_ het volgende:
Zo'n bolletje met haar staat zo lief he O+

Mijn gyn zei dat als je veel last hebt van brandend maagzuur tijdens je zwangerschap, je waarschijnlijk een kindje met veel haar krijgt. Iets met de hormonen die verantwoordelijk zijn voor de haargroei die bij jou zorgen voor maagzuur. Raad eens waar ik veel last van had ;)
Hele sloten bij mn dochter, maar die is de 1e 1.5 jaar echt zo goed als kaal geweest :P
S. 2014
J. 2016
pi_164343491
Ik heb morgen een afspraak bij de gyn, zal het haar zeggen! o|O :(

;)
pi_164344299
Nohhh die haartjes O+ .. om jaloers op te worden!

Alleen die onaangekondigde interventies :X ... auw!
pi_164545596
Lang en misschien warrig verhaal :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164552289
Miezziej O+ Je bent gewoon vaginaal bevallen. Topwijf!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_164556047
Miezziej,
Het klinkt als een best moeilijke bevalling. En wat goed dat het gewoon gelukt is! ^O^
pi_164657808
Ik heb mijn verhaal ook opgeschreven. Het is lang geworden, sorry! Maar wauw, wat een reis was dit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_164658513
Oh marjo, jij sterke vrouw. Wat een lange reis heb jij afgelegd en wat heb je gevochten.

Heel veel geluk op je blauwe wolk. Je hebt het zo verdiend.
pi_164658596
Oh Marjo. Wat een bevalling. O+

Heeft de fotograaf het nog gered trouwens?
pi_164658597
Marjolijntje O+
pi_164659483
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 20:48 schreef Omentielvo het volgende:
Oh Marjo. Wat een bevalling. O+

Heeft de fotograaf het nog gered trouwens?
Nee, die kwam binnen net nadat de placenta geboren was. Mijn doula heeft foto's gemaakt tijdens de uitdrijving. Fotograaf is alles nog aan het bewerken en neemt daarin de foto's van mijn doula ook mee.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 18 augustus 2016 @ 21:17:59 #245
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164659579
Marjolijntje O+

Tranen in m'n ogen van je verhaal. De zon schijnt weer voor je. Het is je zo gegund O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164679587
Marjolijntje O+ O+

Wat mooi dat het zo mocht gaan!
  zondag 21 augustus 2016 @ 13:22:17 #247
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164731524
Ahhh jullie verhalen O+ Ik moet er altijd weer van huilen. Goed gedaan dames en marjolijntje wat fijn dat het nu zo'n andere ervaring was!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164737012
Vandaag kreeg ik de blog van de fotograaf O+
http://www.liannefotograf(...)e-geboorte-van-manu/
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_164737280
Prachtige foto's!
pi_164737673
Mooi Marjo, zowel het verhaal als de foto's!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164738059
Wat een prachtige foto's O+
pi_164738246
Oh wow, prachtig Marjolijntje! O+
pi_164758882
Marjolijntje O+
  maandag 22 augustus 2016 @ 12:21:17 #254
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164759473
Prachtig Marjolijntje O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164763771
Inderdaad fantastische foto's! Het geluk spat er van af
pi_164777993
Naomi, Miez, Marjolijntje, wat een mooie verhalen weer! En supermooie foto's Marjolijn!

En nogmaals bedankt aan iedereen die op mijn verhaal had gereageerd. Het hele gebeuren heeft er toch veel meer in gehakt dan ik had gewild. Daar moet ik dus nog wat mee, maar jullie reacties hebben me wel echt aan het denken gezet en geholpen en dat is heel fijn.
pi_164805295
Marjolijntje wat een mooie foto's en wat zie je er goed uit zeg! Ik heb je ook nog helemaal niet gefeliciteerd :@ Van harte! *O* Wat een mooi verhaal. Ik vind de naam prachtig. En ik ben heel blij dat de bevalling zo helend is geweest.
pi_164805366
Wat een mooie blog en wat een prachtige foto's O+
pi_164805408
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 02:54 schreef Amsel het volgende:
Naomi, Miez, Marjolijntje, wat een mooie verhalen weer! En supermooie foto's Marjolijn!

En nogmaals bedankt aan iedereen die op mijn verhaal had gereageerd. Het hele gebeuren heeft er toch veel meer in gehakt dan ik had gewild. Daar moet ik dus nog wat mee, maar jullie reacties hebben me wel echt aan het denken gezet en geholpen en dat is heel fijn.
Door deze post heb ik je verhaal even teruggezocht. Wat jammer dat het zo is gelopen. Een paniekaanval net op dat moment, dat was mijn grootste angst tijdens beide bevallingen. Maar nu lees ik jouw verhaal en besef ik: je beschrijft de eerste indruk van je jongste, maar die kende jou al maanden he :* Sterkte en geniet tegelijk!
pi_164806238
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 08:24 schreef Suikertante het volgende:

Maar nu lees ik jouw verhaal en besef ik: je beschrijft de eerste indruk van je jongste, maar die kende jou al maanden he :*
O+ :'( O+
  zaterdag 17 september 2016 @ 08:25:07 #261
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165378922
Naast me ligt mijn bijna twee weken oude vriendje en onder de spoiler heb ik de bevalling eens op een rijtje gezet :) Ik houd van schrijven, dus kort is het niet geworden :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 17 september 2016 @ 08:59:18 #262
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165379090
Wat fijn dat ze hebben gewacht tot je persdrang had, zeg! Ik zou willen dat het bij mij zo was gegaan. Zo heb je die grote beer er toch in drie kwartier er uit weten te krijgen! Goed werk verricht!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_165379283
Oh quoi voor mijn gevoel is het geen lang verhaal maar misschien ligt dat ook aan je schrijfkunst, het leest lekker weg ;). Wat heeft het nog lang geduurd vanaf het moment van volledige ontsluiting! Verklaring klinkt plausibel, flinke vent! :).
  zaterdag 17 september 2016 @ 10:50:11 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165379972
Verhaal O+

Maximaxje O+

En mijn brood kwam bij de laatste alinea mijn neus uit :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165433091
Quoi, je omschrijft het als een heldere, overzichtelijke bevalling. Fijn dat er (behalve misschien bij het ophogen van de oxytocine) ook goed naar jou en je lichaam geluisterd is! Van harte gefeliciteerd met je beertje O+
pi_165435892
Quoi, O+
pi_165454830
Een duidelijk verhaal Quoi! Wat een heftigheid .. ook dat ze die opwekkers omhoog gooien zonder toestemming :@

Ik hoop dat je met een fijn gevoel op alles terug kunt kijken. O en nog hulde aan je terugbuikplooi! Ik had hem wel gezien in het buiktopic maar nog geen tijd gehad om te reageren.

Lekker genieten van je grote kleine vriendje! O+
  dinsdag 20 september 2016 @ 18:48:22 #268
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165455604
Het werd wel aan me verteld hoor, maar het was geen keus meer. Ik denk dat ik zonder het zo ophogen van dat weeëninfuus daar nog steeds had gelegen :P Op dat moment dacht ik even: huh? Maar ik zie wel in dat het nodig was om de boel in gang te zetten.
pi_165455671
Mooi geschreven quoi! Heftig, wel. Mijn verhaal staat bijna op papier (of naja... Digitaal dan) maar telt >1000 woorden dat doe ik jullie niet aan. Misschien dat er een beknopte versie komt.

Quoi weet je zeker dat het zonder toestemming was? Ik dacht ook dat ze bij veel dingen niet gezegd hadden wat ze gingen doen (knip..) maar bij navraag aan man bleek dat ze alles netjes hadden uitgelegd maar blijkbaar heb ik dat niet meegekregen :')

Edit: tegelijk :')
  dinsdag 20 september 2016 @ 19:30:18 #270
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165456510
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:52 schreef Nazil het volgende:
Mooi geschreven quoi! Heftig, wel. Mijn verhaal staat bijna op papier (of naja... Digitaal dan) maar telt >1000 woorden dat doe ik jullie niet aan. Misschien dat er een beknopte versie komt.

Quoi weet je zeker dat het zonder toestemming was? Ik dacht ook dat ze bij veel dingen niet gezegd hadden wat ze gingen doen (knip..) maar bij navraag aan man bleek dat ze alles netjes hadden uitgelegd maar blijkbaar heb ik dat niet meegekregen :')

Edit: tegelijk :')
Sja, toestemming vragen is ook misschien niet het juiste woord. Het was meer: "we gaan nu je infuus wat hoger zetten, anders duurt het te lang" Ik vond het niet leuk op dat moment, maar wist ook dat nog een paar uur met 10cm daar liggen geen optie meer was. Gelukkig kijk ik overal goed op terug. Het is gewoon het enige moment dat ik de controle dreigde te verliezen. Dat vind ik overigens nog netjes, één momentje maar :)

Nazil, toch benieuwd naar je samenvatting hoor :Y
pi_165456819
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whaha. Pech. 1200 woorden, die samenvatting gaat mij toch niet lukken. Succes voor wie het wil lezen :+
pi_165457256
Gelezen! :s)
viel best mee qua lengte hoor! Ik vind het knap .. die weeen zo 'effe' thuis opvangen.

Ik denk dat mijn verhaal morgen of overmorgen volgt.
pi_165457499
Ik voel mij zon kutwijf met een gemakkelijke bevalling, een buik die na 3 dagen verdwenen is en (tot nu toe) een makkelijk kind. Alleen de zwangerschap was minder fijn.
  dinsdag 20 september 2016 @ 20:12:19 #274
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165457604
Mooie verhalen Quoi en Nazil! Knap gedaan!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165458079
Nou Nazil gezien hoe moe je was klinkt het mij niet direct als een supersuper gemakkelijke bevalling, respect hoor! Wat fijn dat je er zo goed op terugkijkt :).
pi_165458454
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 20:30 schreef hetzusjevan het volgende:
Nou Nazil gezien hoe moe je was klinkt het mij niet direct als een supersuper gemakkelijke bevalling, respect hoor! Wat fijn dat je er zo goed op terugkijkt :).
Dat was het moeilijkste gedeelte inderdaad, ik was volledig van de planeet. Maar dat was bijna 1,5 uur (ja, erg lang) op de 8 uur die de bevalling officieel geduurd heeft. Die overige 6,5 uur gingen mij erg makkelijk af en als ik lees hoe lang sommige vrouwen hier over de bevalling hebben gedaan en door wat voor hel ze zijn gegaan heb ik het makkelijk gehad. Ik heb ook geen moment over pijnstilling nagedacht, was gewoon niet nodig.
pi_165460402
Ach wat de hek heb nu tijd dus dan pennen we hem nu maar neer :+
Geen idee hoe lang hij uiteindelijk word, dus maar effe onder een spoiler. Maar kan nooit heul lang zijn want in 4,5 uur gepiept.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165460517
Ik snap je redenatie, desalniettemin hoef je jezelf absoluut geen k-wijf te voelen tov anderen, is all I'm saying ;).
pi_165460730
Twinkle wat een happy end O+ en een gezellige bevalling :D haha!
  woensdag 21 september 2016 @ 08:04:24 #280
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165465485
Mooi verhaal Nazil! Bewondering voor je, hoe je thuis nog tot 9 uur de weeēn op kon vangen. En je bleef mooi rustig. Dat soort complimenten moet je onthouden :)

Twinkle, hoppa, meteen opgeschreven. Mooi! Je zwangerschap is nu voorbij. Ik hoop dat je je daardoor alleen al een stuk beter voelt.

Ik werd de eerste ochtenden opgelucht wakker en dacht: ik hoef niet meer te bevallen! :') Onbewust heb ik er toch tegenop gekeken/vond het erg spannend, vooral voor zo'n eerste keer.
pi_165465592


[ Bericht 100% gewijzigd door Lot_1 op 21-09-2016 08:20:43 ]
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_165724525
Dat klinkt als een gezellige bevalling Twinkle :D

En Quoi, goed geschreven, je verhaal. Leest lekker weg. Het heeft ook een behoorlijk tijdje nog bij jou geduurd.

Nazil, klinkt als een fijne bevalling, voor zover een bevalling fijn kan zijn. Lekker van genieten dat je nu zo'n makkelijk kindje hebt hoor :)
pi_165792409
Ik heb mijn verhaal ook maar eens opgeschreven, het is alleen wel een beetje uit de hand gelopen. Ruim 2600 woorden :') Het zit me allemaal nogal hoog geloof ik dus korter maken kon ik niet echt. Iemand die tijd over heeft en het wil lezen? :')
  donderdag 6 oktober 2016 @ 17:16:53 #284
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165792480
Ja hoor, posten die hap :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 6 oktober 2016 @ 17:44:27 #285
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165792887
Yep! :Y
  donderdag 6 oktober 2016 @ 17:47:56 #286
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165792947
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:13 schreef Mies_poes het volgende:
Ik heb mijn verhaal ook maar eens opgeschreven, het is alleen wel een beetje uit de hand gelopen. Ruim 2600 woorden :') Het zit me allemaal nogal hoog geloof ik dus korter maken kon ik niet echt. Iemand die tijd over heeft en het wil lezen? :')
Natuurlijk! Anders post je gewoon de lange versie en de TL;DR: weeen, au, stop, knip/scheur, baby geboren.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 6 oktober 2016 @ 17:55:08 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165793031
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:47 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Natuurlijk! Anders post je gewoon de lange versie en de TL;DR: weeen, au, stop, knip/scheur prik, snij, baby geboren.
Fixed :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165793201
Oké dan O+
Liever niet quoten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Mies_poes op 06-10-2016 20:03:27 ]
pi_165793811
He mies. Wat een opeenstapeling van je niet gehoord voelen en van alles wat je niet wilde ;(

Hoe kijk je er nu op terug?

Van wat ik in het babytopic lees, doe je het heel goed als moeder en doet je meisje het ook goed en is tevreden.
Knap hoor, na zo'n heftige bevalling.

Neem de tijd om te herstellen
  donderdag 6 oktober 2016 @ 19:20:08 #290
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165794359
Poeh mies :'( Ik moet ervan huilen. Wat naar dat ze zo slecht naar je hebben geluisterd. Ik zou dit zeker bespreken of een klacht indienen. En wat lijkt me dat eng als je kind niet ademt :'( Gelukkig is alles goed nu O+ En wat een mooie zin op het kaartje!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 6 oktober 2016 @ 19:47:15 #291
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_165795231
Jeetje mies, wat een heftig verhaal.

Ik geloof dat ik het één op één mee zou nemen naar de nacontrole zodat ze kunnen leren wat het niet luisteren naar een patiënt doet.

Hopelijk heb je ondanks dit einde van je zwangerschap en het begin van jullie tijd samen een fijn kraambed gehad en wordt er nu wél weer geluisterd. :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_165795815
sjeesis mies, wat een verhaal. Wat een horken in het ziekenhuis, en wat heb jij het goed gedaan. :*
  donderdag 6 oktober 2016 @ 20:15:42 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165796046
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 20:08 schreef Jagärtrut het volgende:
sjeesis mies, wat een verhaal. Wat een horken in het ziekenhuis, en wat heb jij het goed gedaan. :*
Ik wist even niet hoe ik het moest verwoorden, maar sluit me helemaal hier bij aan :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165796299
Heel heftig om te lezen dat je keer op keer niet gehoord werd.. Wat een hel moet dat geweest zijn.
pi_165796809
Dank voor jullie reacties O+
Ik kijk er niet fijn op terug, maar op de tijd na de bevalling al helemaal niet en dat vind ik geloof ik nog erger. Ik ben zelf verpleegkundige en vind het heel kwalijk dat patiënten blijkbaar zo behandeld worden.
Normaliter ben ik wel mondig, maar op dat moment echt niet. Ik had ze nodig. Ga het zeker nog wel terugkoppelen, wil wel even laten weten dat deze gang van zaken niet tof is en het een grote stempel op mijn kraamtijd heeft gedrukt.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 20:48:27 #296
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165797295
Jeetje mies, ik heb ook even een traantje weggepinkt. Echt klote dat er niet naar je geluisterd werd. Gelukkig heb jij thuis nu de regie en doe je het hartstikke goed :*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165797690
Mies, wat een heftig verhaal. En wat een eng eind met de lage agpar.
De tekst op het geboortekaartje O+
  donderdag 6 oktober 2016 @ 21:08:36 #298
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165798099
Ik sluit me overal bij aan, Mies. Helpt het opschrijven wel een beetje? En terugkoppelen die hap idd.
pi_165798294
Mies, wat heftig en wat vervelend dat je er zo op terug kijkt.

Ik heb een paar jaar geleden na een operatie, waar bij de verdoving mislukte (en ik meerdere incisies kreeg zonder verdoving) en waar geen begrip was voor mijn angst gedurende de rest van de operatie, een uitgebreid verslag van mijn angsten en gevoelens heb geschreven. Deze heb ik afgegeven in de hoop dat ze ervan zouden kunnen leren.

Wellicht voor jou ook een idee?
pi_165800434
Poe Mies_poes, ik krijg het koud van je verhaal. Ik hoop dat je het goed kunt verwerken. :* Is nu alles oké met je meisje?
Dit, dat, alles.
pi_165805836
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 22:05 schreef Philomijn het volgende:
Poe Mies_poes, ik krijg het koud van je verhaal. Ik hoop dat je het goed kunt verwerken. :* Is nu alles oké met je meisje?
Sull, dat vind ik zeker een goede. Ik denk dat ik doe wat Kimpossible ook zei, deze versie meenemen (oké ik zal hem iets inkorten :+). Zal de tijd na de geboorte in het ziekenhuis ook op papier zetten en meenemen naar de nacontrole.
Wat een vreselijke ervaring voor jou trouwens :{

Alles gaat gelukkig heel goed met mijn meisje O+ tien minuten na haar geboorte had ze ook een APGAR van tien :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')