abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168073684
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:02 schreef Selvaria het volgende:
_O-

Thanks DaD, ik had nog helemaal niet gedacht aan het ergens fixen van een 'normaal' eenpersoonsbed en die dan evt op klossen zetten. Daar hebben we misschien op de overloop wel ruimte voor. Ik neem het mee en bespreek het vanavond met man. ^O^
Ik vond het uiteindelijk een prima oplossing (ik heb precies dezelfde gedachtes gehad tijdens mijn zwangerschap als jij). Zolang het niet nodig was, stond het bed uit elkaar in een hoek van de woonkamer tegen de muur. Op het moment supreme heeft Baard de bank, die bij ons midden in de ruimte staat, opzij geschoven en daar het bed neergezet.

Ik heb trouwens wat SQ zegt ook alleen maar tijdens het persen op het bed gelegen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_168076745
Wij moesten een 2 euro muntstuk voor de ziekenhuis rolstoel inpakken. Die we natuurlijk vergaten dus de vk heeft nog aan de bevalling mee betaald.

Ik heb thuis ook niet gelegen, stampen was mijn ding. Toucheren op de bank en toen richting ziekenhuis, waar ik het bed bijna niet meer af ben geweest.
  donderdag 12 januari 2017 @ 14:41:06 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_168076839
Ik heb eigenlijk net als Franny ook alleen maar op mijn zij gelegen de laatste twee uur. Maar het ging ook vrij hard.
Ach, we zien het wel. Komt er toch wel uit.
disclaimer
  donderdag 12 januari 2017 @ 15:13:45 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168077582
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
Sowieso denk ik dat je bij thuis bevallen minder tijd in je bed doorbrengt. In het ziekenhuis lag ik aan zo'n ctg en infuus en later nog met zo'n hoofdschroef plakkertje uit m'n uitgang dus ik had geen centimeter bewegingsvrijheid. Ik denk dat ik thuis veel meer zou rondlopen kronkelen :Y
Ik kon in het ziekenhuis alle kanten op bewegen die ik wilde. Ook met ctg.
KuikenGuppy
  donderdag 12 januari 2017 @ 15:16:42 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_168077630
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik kon in het ziekenhuis alle kanten op bewegen die ik wilde. Ook met ctg.
Hm nou ja, ik niet. Vooral dat infuus vond ik een aardige belemmering eigenlijk.
disclaimer
pi_168077803
Vooral het idee vast te liggen, lijkt me vervelend. Ik krijg het daar, zeker in zo'n situatie, snel benauwd van.

Ik wil hypnobirthing wel weer opfrissen/oppakken maar ik heb geen behoefte aan weer een hele cursusdag. Heeft iemand hier ervaring met dat voor een tweede keer oppakken en hoe je dat gedaan hebt?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168077844
Ik bedoel, ik wil wel op ieder moment kunnen beslissen, zoals de vorige keer tegen het einde van de bevalling, om gewoon te stoppen en naar huis te gaan. Doeii.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 12 januari 2017 @ 15:26:32 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_168077860
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:24 schreef Franny_G het volgende:
Vooral het idee vast te liggen, lijkt me vervelend. Ik krijg het daar, zeker in zo'n situatie, snel benauwd van.

Ja, dat is het. Natuurlijk kon ik wel om hulp vragen enzo maar het voelt gewoon als een enorme drempel. Zo had ik het op gegeven moment tyfusheet en toen wilde ik dus mijn vest uit maar door dat infuus kan dat dan niet zonder hulp van de verpleging. Daarom had ik ook geen ontbloot bovenlijf op het moment supreme :{
Nee, geen infuzen voor mij dit keer.
disclaimer
  donderdag 12 januari 2017 @ 15:39:58 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168078211
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:24 schreef Franny_G het volgende:

Ik wil hypnobirthing wel weer opfrissen/oppakken maar ik heb geen behoefte aan weer een hele cursusdag. Heeft iemand hier ervaring met dat voor een tweede keer oppakken en hoe je dat gedaan hebt?
Ik heb de reader doorgelezen en de oefeningen een aantal keer gedaan, voor mij was dat voldoende. Heb je een reader gekregen bij je cursus?
KuikenGuppy
  donderdag 12 januari 2017 @ 15:40:59 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168078239
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hm nou ja, ik niet. Vooral dat infuus vond ik een aardige belemmering eigenlijk.
Oja, die had ik (in het begin) niet :). Dat scheelt wel enorm.
KuikenGuppy
pi_168078950
Ja Franny, dat vast liggen trekt me ook echt niet. Ik heb de hele ontsluiten gelopen en getrappeld naast het bed :)

Had jij dit keer nou een draadloze ctg Burdie?
  donderdag 12 januari 2017 @ 16:08:20 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168078976
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Ja Franny, dat vast liggen trekt me ook echt niet. Ik heb de hele ontsluiten gelopen en getrappeld naast het bed :)

Had jij dit keer nou een draadloze ctg Burdie?
Klopt :) kon je ook gewoon mee douchen en in bad.
KuikenGuppy
pi_168080829
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik heb de reader doorgelezen en de oefeningen een aantal keer gedaan, voor mij was dat voldoende. Heb je een reader gekregen bij je cursus?
Geen 'fysiek' boek, wel toegang tot documenten en sessies via de website. Maar ik moet even kijken of dat nog werkt. Ik zou eigenlijk wel een soort 'consult' willen: dus geen cursusdag maar wel even een gesprek. Ik ga de cursusleidster wel even benaderen om te kijken of dit mogelijk is.

Verder ben ik erg blij. Ik heb met personeelszaken en met mijn rector besproken hoe ik mijn ouderschapsverlof ga opnemen. Na het bevallingsverlof neem ik het betaalde ouderschapsverlof in z'n geheel op en dan ook nog een maand onbetaald ouderschapsverlof. Dat betekent dat ik pas op 1 februari 2018 weer ga werken en dat ik de eerste zeven/acht maanden na de geboorte thuis ben. Wat een luxe. Formeel gezien kan ik pas na de bevalling dit verlof aanvragen, maar als mijn rector nu mondeling akkoord gaat en ook vervanging regelt, dan is dat echt alleen een formaliteit. :) .
pi_168082782
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klopt :) kon je ook gewoon mee douchen en in bad.
Hoe werkt dat precies?
  donderdag 12 januari 2017 @ 18:52:56 #265
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168083283
Wow Franny, wat superlang! Wil je dat naar aanleiding van hoe je je vorige verlof hebt ervaren? Ben je niet bang dat je op een gegeven moment je werk gaat missen? Vast een vraag die iedereen stelt - omdat we nu eenmaal het 'normale' verlof in ons hoofd hebben allemaal. Zelf ben ik van plan om er zo'n 2 maanden bij te plakken, en daar denken mensen al van dat ik me ga vervelen thuis.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 12 januari 2017 @ 19:20:54 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_168084236
Oh man, betaald ouderschapsverlof. Dat lijkt me echt fantastisch.
disclaimer
  donderdag 12 januari 2017 @ 19:31:39 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_168084525
Die man laatst op kantoor, met de tweelingvraag? Die sprak me vandaag weer aan. Twee keer :') even een paar citaten:

"Wauw wat ben jij enorm!"
"Het was toch een tweeling he? Niet? Oh maar dan is je buik wel echt HEEL GROOT!"
"Jeetje. Wat een buik zeg!"
"Val je niet om?"
"Heb je geen last van je rug?"

Om in de lift af te sluiten met:

"Je vindt het toch niet vervelend he?"

Mijn repliek, dat je sowieso erg voorzichtig moet zijn met de hormonen van zwangere vrouwen, daar ze er om bekend staan soms ineens je hoofd er af bijten, werd bijzonder onzeker ontvangen. Hij zocht toen bijval bij een andere man en die vond ook wel dat dat toch wel erg agressief was van me.

Ik vind opmerkingen over mijn buik echt niet erg. Echt. Maar deze man geeft me het gevoel alsof ik in een rariteitenkabinet thuis hoor :'( :')
disclaimer
pi_168084587
Deels betaald toch, Franny? Wij zitten bij dezelfde werkgever dacht ik? (Andere school)
Kwak
pi_168084597
Franny, wat een heerlijk vooruitzicht! Jaloers! Dat van het pas later de rekening krijgen herken ik wel. Het is heel lastig om te anticiperen op onzichtbare grenzen en dat kost even een leerproces, tijd dus. Ik vond het zelf best lastig om op die manier voor mezelf te zorgen, ik hoop voor je dat dat jou gemakkelijker afgaat.
  donderdag 12 januari 2017 @ 19:38:35 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168084718
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:39 schreef L-E het volgende:

[..]

Hoe werkt dat precies?
Dit is 'm:

Die gele dingetjes zijn draadloos, daarvan krijg je er twee met een band op je buik. En die geven hun metingen door aan die monitor, geen idee hoe precies.
KuikenGuppy
pi_168084768
Mooi apparaat zeg! Maar niet beschikbaar in't ziekenhuis hier hoorde ik net van de vk :')
pi_168085258
Wat fijn zeg zo lang verlof!! Ik ben wel een beetje jaloers Franny :)

Net weer een goed gesprek gehad bij de vk. We gaan voor bevalling in het ziekenhuis onder leiding van m'n verloskundige. Vanwege mijn indicatie moet er wel een gesprek gaan plaats vinden met de gynaecoloog, en ik moet een duidelijk bevalplan schrijven dat we dan gaan bespreken. Iemand tips of ervaring hiermee zodat ik me beter kan voorbereiden? :)
pi_168086095
Franny wat fijn zeg, zo lang! O+

En handig zo'n draadloze ctg :)

Hier altijd verplicht ziekenhuis bevallingen dus helaas geen tips.. mbt thuisbevallen/tafelbevallen/bedverhogen :+

Vandaag schandalig geshopped en daarna samen met bijna kleuter de baby kast ingeruimd, en het bedje opgemaakt O+ O+

En nu heb ik rugpijn, dus lekker douchen en het bedje in met netflix O+
pi_168086847
Heefter iemand een 3D/4d/geslachts- of andere vorm van pretecho gedaan en was dat wat?
  donderdag 12 januari 2017 @ 20:57:52 #275
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168086987
Wow Franny das idd een lekkere lange periode :)

Zo'n ctg meet de wee activiteit of is ie ergens anders voor? Het word toch eens tijd mij in te lezen op de eerste 9 maanden ipv dat gedeelte te negeren zoals ik afgelopen jaren heb gedaan. Ik voel me echt een noob nu |:(

Mag ik een hele domme vraag stellen :@

Ik kan die vrouw van mvm niet bereiken en zit mij ineens af te vragen of beide kratten buiten moeten staan of alleen de krat die gebruikt is? :? Ik weet niet of er een houdbaarheidsdatum aan die prut zit wat er in zit dus vandaar :+
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:00:09 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_168087083
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:57 schreef dobbey het volgende:

Zo'n ctg meet de wee activiteit of is ie ergens anders voor? Het word toch eens tijd mij in te lezen op de eerste 9 maanden ipv dat gedeelte te negeren zoals ik afgelopen jaren heb gedaan. Ik voel me echt een noob nu |:(

Mag ik een hele domme vraag stellen :@

Ik kan die vrouw van mvm niet bereiken en zit mij ineens af te vragen of beide kratten buiten moeten staan of alleen de krat die gebruikt is? :? Ik weet niet of er een houdbaarheidsdatum aan die prut zit wat er in zit dus vandaar :+
altijd alles buiten zetten. Anders raakt de logistiek in de war :')
disclaimer
pi_168087104
Van zowel pretecho's als MVM geen verstand, dus geen idee.

Ik ga morgen maar eens de verloskundige bellen voor een afspraak, zal met een week of drie wel zijn. Geduld, geduld...
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:01:12 #278
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168087118
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

altijd alles buiten zetten. Anders raakt de logistiek in de war :')
dank je wel. Ik had er anders dus 1 naar buiten gegooid :@
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:02:12 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_168087163
Ik heb geen tips wb bevalplan overigens. Al heb ik nu wel bedacht dat ik geen infuus wil :')

Wel ervaring met geslachtsbepalingsecho's met 3D! Ik vind ze leuk, maar ik zou er geen 100+ euro voor betalen ;)
disclaimer
pi_168088099
Ik wil ook geen infuus vooraf, geen naalden in mijn buurt!
Vorige keer gekregen met 10 cm ontsluiting, toen maakte niks me echt nog wat uit.
pi_168088168
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:57 schreef dobbey het volgende:

Heb je al zo'n zwangerschaps app? Ik vind het stiekem heerlijk om te lezen dat mijn kind zo groot als een appel is enzo. O+
pi_168088177
Ik wil het gewoon zoals de vorige keer. Beetje korter misschien. 8-)
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:40:21 #283
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168088674
Ik wil het ook graag zoals de vorige keer. Beetje korter nog mag best, al is het voor de verloskundige misschien wel fijn als de kraamverzorgster er deze keer wel bij is :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_168089032
Mijn bevalplan heb ik uiteindelijk eigenlijk niet gebruikt. Die voor deze keer wordt ook heel veel korter denk ik: geen inleiding tenzij echt medisch noodzakelijk, geen co-assistenten oid die ook even moeten voelen, wel ruggeprik. Verder heb ik gemerkt dat het me eigenlijk niets uitmaakt of dat het toch al standaard is.

Infuus werd bij mij gelijk bij opname al geprikt, maar heb ik geen last van gehad (werd ook pas bij de start van de bevalling wat aangehangen).
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:59:01 #285
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_168089332
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:54 schreef ingee het volgende:
Heefter iemand een 3D/4d/geslachts- of andere vorm van pretecho gedaan en was dat wat?
Hier een 3D echo gehad. Was een cadeautje van mijn man O+

De aanstaande opa's en oma's zijn ook meegegaan. Jammere was dat de druif letterlijk dwars lag en zich regelmatig verstopte. Voordeel daarvan was dat het echobureau dat best sneu vond voor ons en we het duurste pakket voor de prijs van het goedkoopste kregen.. gelukkig hebben we wel een paar goed gelukte foto's hoor :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:59:31 #286
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168089359
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:27 schreef ingee het volgende:

[..]

Heb je al zo'n zwangerschaps app? Ik vind het stiekem heerlijk om te lezen dat mijn kind zo groot als een appel is enzo. O+
Nee, er zijn er zoveel dat ik niet goed weet welke te nemen :')
  donderdag 12 januari 2017 @ 22:36:33 #287
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168091051
Ik ontmoette vorige week trouwens mijn hopelijk toekomstige kraamhulp (geen intake uiteraard, maar echt alleen even thee drinken om te zien of het klikt). En ik wil even delen hoeveel rust dat geeft. Niet omdat ik zo moeilijk ben met vreemden in m'n huis, maar omdat ik wel nu al weet dat ze oke is en niet op mijn zenuwen zal werken en onze verwachtingen op elkaar aansluiten. Voor mij voelt dat net zo belangrijk als een fijne verloskundige uitzoeken. Ze werkt via kraamzorg1op1.nl.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 12 januari 2017 @ 22:37:17 #288
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168091083
Dobbey, goed dat je meedoet! Ik heb zo ontzettend genoeg van die stomme blauwe stinkflessen. Ik ga wel door hoor, maar tel de weken.
pi_168091220
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:52 schreef Lemijn het volgende:
Wow Franny, wat superlang! Wil je dat naar aanleiding van hoe je je vorige verlof hebt ervaren? Ben je niet bang dat je op een gegeven moment je werk gaat missen? Vast een vraag die iedereen stelt - omdat we nu eenmaal het 'normale' verlof in ons hoofd hebben allemaal. Zelf ben ik van plan om er zo'n 2 maanden bij te plakken, en daar denken mensen al van dat ik me ga vervelen thuis.
Mijn werk is het verlengstuk van mijn interesses en die kan ik ook gewoon uitleven zonder mijn werk. :) . Verder wil ik graag meer gaan schrijven (ik schrijf nu intensief mee aan een onderwijsmethode, maar ik wil meer over mijn vak gaan schrijven) en dat is een mooi doel om te stellen voor die periode.

Het lange verlof vind ik fijn omdat het ik net als de vorige keer graag lang borstvoeding wil geven, en daarnaast ook vind dat herstel na een bevalling + gebroken nachten in de begintijd moeilijk te combineren zijn met de hoge eisen die ik mezelf stel in mijn werk. Verder kan ik de rest van mijn leven nog zo hard werken als ik wil, bevallen en een eerste jaar met mijn baby zal ik nog maar één keer meemaken. Ik vond het de vorige keer erg prettig dat ik I 'pas' bij zeven maanden drie dagen naar het kdv ging brengen, ik denk dat ik er veel meer moeite mee zou hebben als dat bij drie/vier maanden zou zijn.
pi_168091364
Oh SQ, wat een verschrikkelijke en onbeschofte man is dat zeg. :') .
pi_168091787
Jouw collega SQ :') Zeg dan niets :{w

Heerlijk toch dathet kan Franny? Ik plak 4 weken vakantie achter m'n verlof en dat is het dan. Betaald osv is er niet helaas...

Oh en tips voor het bevalplan zoek ik vooral omdat ik met een 2e lijn indicatie toch 1e lijn wil bevallen (dus met vk). Ik begreep van de vk bijv dat ik vanwege het bloedverlies vorige keer nu al meteen aan een infuus vast zou moeten. Dat lijkt me dus niet zo fijn; een waakinfuus prima maar waarom dat bij voorbaat al vast koppelen? Genoeg om over na te denken dus, ik heb geen benul van de protocollen dus vind het lastig om te bedenken wat ik daar dan van vindt.
pi_168091909
Dat lijkt me ook lastig, Fazz. Heb je wel het gevoel dat je met de vk op eenzelfde lijn zit en dat zij jouw wensen goed begrijpt?
pi_168092171
Ja dat gevoel heb ik gelukkig wel :) Het is ook vooral dat ik het gevoel heb me te moeten wapenen tegen wat het zkh mij wil gaan 'opleggen', alsof ik mijn autonomie moet gaan verdedigen :@ Ik neem aan dat het zo zwart-wit niet zal zijn en dat een gesprek met de gyn dat zal beamen. Maar vooralsnog ben ik er niet gerust op :{
pi_168093011
Oh jemig die man(nen) SQ, wat knullig :') :D.
pi_168094340
SQ, jij treft het wel met Fuckers op je werk zeg. Ik ben echt een 'schouders ophalen en denken van KDTMD.' Maar zelfs ik zou het me aantrekken.

Dobbey, installeer er gewoon drie!! 1 voor de leuk (dat je kind idd formaat appel heeft), 1 voor de tips en 1 omdat hij er zo leuk uitziet :D

ja, ik ben slecht in kiezen
  vrijdag 13 januari 2017 @ 06:17:10 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168096222
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Jouw collega SQ :') Zeg dan niets :{w

Heerlijk toch dathet kan Franny? Ik plak 4 weken vakantie achter m'n verlof en dat is het dan. Betaald osv is er niet helaas...

Oh en tips voor het bevalplan zoek ik vooral omdat ik met een 2e lijn indicatie toch 1e lijn wil bevallen (dus met vk). Ik begreep van de vk bijv dat ik vanwege het bloedverlies vorige keer nu al meteen aan een infuus vast zou moeten. Dat lijkt me dus niet zo fijn; een waakinfuus prima maar waarom dat bij voorbaat al vast koppelen? Genoeg om over na te denken dus, ik heb geen benul van de protocollen dus vind het lastig om te bedenken wat ik daar dan van vindt.
Is jouw indicatie ivm fluxus bij de eerste of speelt er nog meer? Als het alleen om fluxus gaat, mag je volgens het protocol gewoon poliklinisch met je eigen vk bevallen (uiteraard blijft de keuze bij jou). Het waakinfuus hoefde bij mij pas bij het persen geprikt worden. Je zou eens aan je vk kunnen vragen hoe en wat en waarom een daarop je plan baseren.
KuikenGuppy
  vrijdag 13 januari 2017 @ 07:45:03 #297
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168096435
Nou, nu dan echt O+ met dank aan SQ vier ik dit gewoon twee weken achter elkaar :P

Hallo, tweede trimester! *O*

En jongens, de geruchten zijn echt waar! Ik ben deze week al veel minder misselijk dan een week of twee geleden O+ En toen de wekker vanmorgen om 4:55 ging kreeg ik geen zelfmoordneigingen, dus misschien is nu zelfs het einde van de vermoeidheid ingezet O+
pi_168096447
Fazz, ik weet niet waar jouw indicatie vandaan komt, maar ik heb 2 keer fluxus gehad. 1e 1,5l verloren en 2e 1l verloren. Bij 2e mocht ik poliklinisch bevallen zonder infuus. Nu wederom poliklinisch bevallen met waakinfuus.

Edit: wat fijn stroop! *O*
pi_168096486
Burd en thee; fluxus van 2 ltr + mpv. De gyn die ik in het zkh kort sprak zei al dat ze daardoor bijv niet een uur gaan wachten tot de placenta komt.

Ik moet het allemaal ook nog laten bezinken, het staat nog al ver af van mijn eigenlijk gewenste thuisbevalling :+
pi_168096606
Ik kan me voorstellen dat 2l een andere grens is. Beide keren heeft de gyn bij mij de placenta manueel verwijderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')