abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168006381
Uitgerekende data:

30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
18 februari: *** tombolafan *** (meisje)
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei *** (jongen)

19 maart: Cygne (jongen)
25 maart: Sylver_ (meisje)

4 april: Fazzoletti
6 april: Hilzillah (meisje)
7 april: Sam1993
7 april: Gogo83 (jongen)
15 april: Theeleuter (meisje)
22 april: Thistleweed (meisje)
23 april: *** Tweedledee *** (meisje)

10 mei: Logician2.0 (meisje)
15 mei: Minarosa
15 mei: Messina

2 juni: Adrian4
8 juni: ***Valerie. & Crutch*** (meisje)
13 juni: Vieve6
21 juni: Aisly

4 juli: ingee
8 juli: FlyingFish (tweeling)
9 juli: kazy
9 juli: Sara82 (jongen)
14 juli: Stroopwafelmeisje
16 juli: missbrunette
22 juli: Lemijn

25 augustus: Flav

4 september: dobbey

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168006407
Oh, vandaag 4x gebeld met/door de GGD voor de kinkhoest injectie, was nogal een moeilijke vraag kennelijk :')

Maar goed, heb nu iig een afspraak :7
pi_168006415
Aanpassingen van de OP graag in DM want ik heb geen quote-alerts ;)
  maandag 9 januari 2017 @ 16:56:30 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_168006577
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:45 schreef tombolafan het volgende:
Aanpassingen van de OP graag in DM want ik heb geen quote-alerts ;)
ja en anders hang ik hier ook best vaak rond om verzoeken in te willigen :)
disclaimer
  maandag 9 januari 2017 @ 16:57:08 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_168006586
ik heb me overigens echt totaal niet verdiept in de kinkhoest injectie. Ben ik nu een tikkende tijdbom?
disclaimer
pi_168006633
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:57 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb me overigens echt totaal niet verdiept in de kinkhoest injectie. Ben ik nu een tikkende tijdbom?
RIP ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_168006779
Ik heb het al gehad, dan ben je toch beschermd? :?

*O* voor de goede echo's van Flav & Stroop!

Mijn meisje is een draaikont :+ Ik zucht en 'au' wat af op een dag :P

Morgen info avond in't ziekenhuis, ga er toch maar heen want ander zkh dan vorige keer :)
pi_168006883
Oh god, weer iets waar ik niets vanaf weet. Kinkhoest injectie?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168007261
Kinkhoestvaccinatie is nog niet doorgevoerd, dus als je hem wil, moet je het zelf regelen (bijv via de huisarts) en zelf betalen. Ik heb hem ook niet gehaald overigens.
  maandag 9 januari 2017 @ 17:32:03 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_168007283
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:31 schreef WupWup het volgende:
Kinkhoestvaccinatie is nog niet doorgevoerd, dus als je hem wil, moet je het zelf regelen (bijv via de huisarts) en zelf betalen. Ik heb hem ook niet gehaald overigens.
Oh dat stelt me gerust. Dan ben ik geen idioot medisch risico in elk geval :')
disclaimer
  maandag 9 januari 2017 @ 17:32:38 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_168007308
Al was er wel kinkhoest op het kdv toen mauw net vier maanden was. :')
disclaimer
pi_168007361
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh dat stelt me gerust. Dan ben ik geen idioot medisch risico in elk geval :')
Of we zijn het beide :P
  maandag 9 januari 2017 @ 17:40:29 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168007483
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik heb het al gehad, dan ben je toch beschermd? :?

Niet voldoende wat je nu doorgeeft aan je 'vrucht' qua antistoffen omdat het een vaccinatie van lager terug is.

Het risico op kinkhoest is niet zo groot trouwens. Bij mij op werk liepen meerdere collega's en patiënten rond ermee toen ik zwanger was en daarom wel gevaccineerd tijdens zwangerschap.
Afweging die je zelf natuurlijk moet maken allemaal of je wel of niet doet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 9 januari 2017 @ 17:45:47 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_168007621
Ik zie het zelf wel gebeuren dat ik me vaccineer voor kinkhoest en dan difterie krijg ofzo. #zorolik
disclaimer
  maandag 9 januari 2017 @ 17:54:23 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168007812
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zie het zelf wel gebeuren dat ik me vaccineer voor kinkhoest en dan difterie krijg ofzo. #zorolik
Die zit in hetzelfde vaccin :P

Hepatitis B kan nog wel, of oldskool zwarte pest :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_168008595
Wat een goed nieuws, Flav en Stroop! Laat dat vertrouwen maar komen O+

Hier ook geen kinkhoest vaccin, hoor er nu ook voor het eerst over, met 35 weken ga ik er ook niet meer over nadenken...

Nog 2,5 dag werken, bijnabijnabijna verlof!
pi_168008746
Ik vond t zelf te tricky om niet te doen, hoorde dat er een paar keer een kinkhoest geval in de omgeving was en nu oudste net naar de basisschool gaat (en dus meer potentiële virusdragers tegenkomt) dacht ik what the hell ik doe t gewoon :+

(Heb me wel ingelezen en laten informeren hoor ;) )
pi_168009017
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik las zoro lik :') en dacht: wat heeft zorro hier nou weer mee te maken?
pi_168009131
Oh, kinkhoestvaccinatie, totaal niet meer over nagedacht...

Stroop en Flav, wat ontzettend fijn van de goede echo's! *O*

Nou dames, ik weet op de valreep toch nog wat hormonen zijn. }:| Man heeft dreumes net opgehaald bij de GO en kwam thuis met het nieuws dat ze gaat stoppen per februari en dat we nu dus halsoverkop nieuwe opvang voor dreumes en mini (vanaf april/mei) moeten gaan regelen. :'( Het is zo'n fijn plekje daar en we hadden alles geregeld en dreumes heeft daar zulke leuke vriendjes en ik had dat mini ook zo graag gegund en ik zou het liefst gewoon de hele boel bij elkaar janken nu. :'( Even geen optie, want ik moet dreumes nog even entertainen tot bedtijd, maar man man man..

Het zal nog een hele klus worden een nieuwe GO te vinden die op de juiste dagen nog plek heeft voor 2 kindjes waaronder 1 baby. -O-
pi_168009193
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 18:45 schreef Selvaria het volgende:
Oh, kinkhoestvaccinatie, totaal niet meer over nagedacht...

Stroop en Flav, wat ontzettend fijn van de goede echo's! *O*

Nou dames, ik weet op de valreep toch nog wat hormonen zijn. }:| Man heeft dreumes net opgehaald bij de GO en kwam thuis met het nieuws dat ze gaat stoppen per februari en dat we nu dus halsoverkop nieuwe opvang voor dreumes en mini (vanaf april/mei) moeten gaan regelen. :'( Het is zo'n fijn plekje daar en we hadden alles geregeld en dreumes heeft daar zulke leuke vriendjes en ik had dat mini ook zo graag gegund en ik zou het liefst gewoon de hele boel bij elkaar janken nu. :'( Even geen optie, want ik moet dreumes nog even entertainen tot bedtijd, maar man man man..

Het zal nog een hele klus worden een nieuwe GO te vinden die op de juiste dagen nog plek heeft voor 2 kindjes waaronder 1 baby. -O-
Nou zeg, dat is rauw op je dak! :o helemaal als je alles voor de baby al geregeld had :(
pi_168010269
Kan ze dat opzeggen op zo'n korte termijn? :o
pi_168010896
Flav en Stroop wat fijn!! *O*

Oh en Selvira dat is wel heel kort dag zeg, is er geen bepaalde opzegtermijn? :o Ik denk zelfs niet zwanger dat de meeste mama's daar wel van slag van zouden zijn trouwens... :*

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2017 21:29:08 ]
pi_168010924
Goede vraag, die neem ik morgen mee als ik het gastouderbureau bel. Per half februari zou het zijn, 1 maand opzegtermijn dus. Ik neig nu wel wat meer naar een kdv, omdat dit soort grapjes dan niet gebeuren. }:| Maar dat zijn nog mijn boze hormonen denk ik, morgen is man gelukkig ook vrij en gaan we er rustig voor zitten en alles afwegen.
pi_168011127
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:38 schreef Selvaria het volgende:
Goede vraag, die neem ik morgen mee als ik het gastouderbureau bel. Per half februari zou het zijn, 1 maand opzegtermijn dus. Ik neig nu wel wat meer naar een kdv, omdat dit soort grapjes dan niet gebeuren. }:| Maar dat zijn nog mijn boze hormonen denk ik, morgen is man gelukkig ook vrij en gaan we er rustig voor zitten en alles afwegen.
nou pfff, als je alles voor de baby al vastgelegd had vind ik een maand van tevoren wel echt niet kunnen...
Ik heb in juli 2016 doorgegeven dat ik per januari 2017 stop _O-
Oftewel; niet alle gastouders zijn zo ;) maar daar heb je weinig aan :*
pi_168011148
Ik weet niet of ik mijn kind nog met plezier naar iemand toe breng die aangegeven heeft er geen zin meer in te hebben/ermee wil stoppen. ;)
pi_168011376
Ja, nog geen maand geleden de papieren voor baby getekend inderdaad. Ze heeft op zich een goede reden (verhuizen naar een andere stad om samen te wonen), maar het is zo kort dag en ik word er gewoon verdrietig van dat het plekje waar dreumes al bijna 1,5 jaar naartoe gaat en waar ze het zo ontzettend leuk heeft er straks niet meer is. En daarnaast gewoon al het halsoverkop geregel dat er nu weer bij komt kijken. -O-

En met plezier naar haar toebrengen.. Ach.. Ik doe N. er zo'n plezier mee en het zal ook allemaal wel goedkomen, maar ik weet inderdaad niet of ik zelf bij de overdracht nog het zonnetje in huis zal zijn. ;)
pi_168011584
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Niet voldoende wat je nu doorgeeft aan je 'vrucht' qua antistoffen omdat het een vaccinatie van lager terug is.

Het risico op kinkhoest is niet zo groot trouwens. Bij mij op werk liepen meerdere collega's en patiënten rond ermee toen ik zwanger was en daarom wel gevaccineerd tijdens zwangerschap.
Afweging die je zelf natuurlijk moet maken allemaal of je wel of niet doet
Ik heb de vaccinatie nooit gehad maar wel als kind kinkhoest gehad; mooie kleuterschool herinneringen met hoestbuien op de gang :{ Broer werd erg ziek van alle prikken dus voor mij een aangepast program met dit als gevolg :X

Maar of dat ook mijn kind al beschermd, geen idee!
pi_168011728
Nee, alleen als je lijf actief aan de slag gaat met antistoffen aanmaken (vaccinatie of in aanraking komen met het virus), geef je ze door en bied je bescherming totdat hij zelf gevaccineerd wordt.
pi_168011770
Jemig Selvaria, zijn haar plannen dan zo abrupt ontstaan dat ze dit vorige maand nog niet wist?? Succes met het zoeken/vinden van een alternatief, ik hoop dat er geen tekorten zijn waar je woont!

Voor baby & peuter moet ik 2 maanden m'n werkdagen aanpassen omdat er geen extra plek was op m'n huidige dagen. Ook dagen ruilen gaat super lastig de laatste maanden. Fijn dat de business weer aantrekt voor ze, maar voor mij als ouder gaat er wel een stukje flexibiliteit weg ;)
pi_168011814
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:58 schreef WupWup het volgende:
Nee, alleen als je lijf actief aan de slag gaat met antistoffen aanmaken (vaccinatie of in aanraking komen met het virus), geef je ze door en bied je bescherming totdat hij zelf gevaccineerd wordt.
Ah zit dat zo :)
  maandag 9 januari 2017 @ 20:20:07 #31
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168012493
Stroop, wat fijn van de goede nekplooimeting! Ik mag morgen en ben ook zenuwachtig, pff

En Flav, gefeliciteerd met de goede echo en welkom! Leuk om te zien he? O+

De klossen en placenta's tegen de muur sla ik nog even over dankuwel.

En edit voor de gastouderellende van Selvaria, wat een rotstreek!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168012776
Goede echo's voor flav en stroop *O*

Selvaria, dit is geen hormonale reactie hoor, ook in niet zwangere toestand begrijp ik zo'n reactie. Zeker als je denkt dat je alles goed geregeld hebt. Wij twijfelen nog tussen kdv en gastouder, maar nu neig ik ook meer naar kdv. Moet ik sowieso woensdag ook maar even achteraan gaan.
pi_168013095
Kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt, Selvaria.
pi_168013354
Ik heb eigenijk geen idee wat betreft tekorten hier in de buurt, aangezien we alles voor elkaar hadden. We gaan morgen gelijk een rondje bellen.

De plannen lijken inderdaad abrupt ontstaan of ze wilde pas echt de knoop doorhakken op het moment dat ze een huis aangewezen had gekregen? Het is me een raadsel hoe de vork exact in de steel zit.
  maandag 9 januari 2017 @ 20:48:09 #35
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168013579
Pfff, dat zou ik ook absoluut niet fijn vinden hoor, Selvaria! Op zulk korte termijn is dat echt heel vreemd. Moet je voor je grote dan over een maand al opvang hebben of hou je die thuis tijdens je verlof?

Onze vk gaf aan dat we een guo mogen in plaats van de seo.. Iemand een idee wat daarvan het voordeel is en waarom ik er een uur voor in de auto zou zitten in plaats van 20 minuten? :P

Succes morgen Lemijn! En Dobbey natuurlijk ook!!
pi_168013649
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:42 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb eigenijk geen idee wat betreft tekorten hier in de buurt, aangezien we alles voor elkaar hadden. We gaan morgen gelijk een rondje bellen.

De plannen lijken inderdaad abrupt ontstaan of ze wilde pas echt de knoop doorhakken op het moment dat ze een huis aangewezen had gekregen? Het is me een raadsel hoe de vork exact in de steel zit.
Maar heeft het gastouderbureau daar niet een verantwoordelijkheid in, bij het zoeken van vervangende opvang? Als je gewoon zo een maand van tevoren de opvang kunt opzeggen, en dat je het dan verder zelf mag uitzoeken, dan zou ik al bij voorbaat niet lekker slapen. :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168013964
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:49 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Maar heeft het gastouderbureau daar niet een verantwoordelijkheid in, bij het zoeken van vervangende opvang? Als je gewoon zo een maand van tevoren de opvang kunt opzeggen, en dat je het dan verder zelf mag uitzoeken, dan zou ik al bij voorbaat niet lekker slapen. :{ .
Zeker, en dat doet het gob ook heel erg goed (vaker vervanging nodig gehad ivm ziekte), maar zij zijn natuurlijk ook afhankelijk van de werkdagen en bezettingen van de gastouders en ik weet niet of ze op zo'n korte termijn een gastouder kunnen vinden die:
-plek heeft op de juiste dagen
-voor 2 kindjes
-ook nog eens goed voelt voor ons

Er zal wel een oplossing te vinden zijn, maar of die oplossing ook echt bij ons past..

We hebben net wat proefberekeningen gemaakt w.b. toeslagen en het verschil tussen gastouderopvang en kdv's en dat verschil viel gelukkig reuze mee. Morgen gaan we ons gewoon heel breed oriënteren 'n uiteraard ook het gob aan het werk zetten en dan een keuze maken.
pi_168014010
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:45 schreef tombolafan het volgende:
Oh, vandaag 4x gebeld met/door de GGD voor de kinkhoest injectie, was nogal een moeilijke vraag kennelijk :')

Maar goed, heb nu iig een afspraak :7
Crapsticks! Daar moet ik ook nog voor bellen :@
pi_168014051
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:48 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Pfff, dat zou ik ook absoluut niet fijn vinden hoor, Selvaria! Op zulk korte termijn is dat echt heel vreemd. Moet je voor je grote dan over een maand al opvang hebben of hou je die thuis tijdens je verlof?
Liefst wel om haar in haar ritme te houden, maar in het ergste geval zou ze wel een tijdje thuis kunnen blijven.
  maandag 9 januari 2017 @ 21:08:39 #40
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168014456
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:48 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

Onze vk gaf aan dat we een guo mogen in plaats van de seo.. Iemand een idee wat daarvan het voordeel is en waarom ik er een uur voor in de auto zou zitten in plaats van 20 minuten? :P
Heeft de verloskundige niet uitgelegd wat het verschil is?
GUO kijkt volgens mij wat uitgebreider, de G staat voor geavanceerd, en wordt gemaakt door een gynaecoloog met echo's als aandachtsgebied. Daarom wordt het in een ziekenhuis gemaakt en niet bij een gewone echtpraktijk -> verder rijden.
Jouw indicatie is de ICSI denk ik? Het wordt in ieder geval gedaan bij een verhoogde kans op aangeboren afwijkingen, of als er iets bijzonders wordt gezien op de SEO (ik zie het als: SEO screent op normaal vs afwijkend, GUO kijkt verder naar de afwijking, vergelijkbaar met verloskundige vs gynaecoloog in de zwangerschap).
Voordeel is dus dat, als er iets aan de hand zou zijn, je niet weer terug hoeft voor de GUO, cq je gelijk uitleg en antwoorden krijgt.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168014640
Klopt wat Lemijn schrijft, alhoewel de GUO-echoscopist geen gynaecoloog hoeft te zijn. En het klopt ook dat je verloskundige die uitleg had moeten geven :o
pi_168014962
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:14 schreef WupWup het volgende:
Klopt wat Lemijn schrijft, alhoewel de GUO-echoscopist geen gynaecoloog hoeft te zijn. En het klopt ook dat je verloskundige die uitleg had moeten geven :o
Dit, inderdaad.
Wij hadden ook GUO vanwege de icsi behandeling.

[ Bericht 20% gewijzigd door Cygne op 09-01-2017 22:25:27 ]
  maandag 9 januari 2017 @ 21:38:48 #43
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168015523
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:08 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Heeft de verloskundige niet uitgelegd wat het verschil is?
GUO kijkt volgens mij wat uitgebreider, de G staat voor geavanceerd, en wordt gemaakt door een gynaecoloog met echo's als aandachtsgebied. Daarom wordt het in een ziekenhuis gemaakt en niet bij een gewone echtpraktijk -> verder rijden.
Jouw indicatie is de ICSI denk ik? Het wordt in ieder geval gedaan bij een verhoogde kans op aangeboren afwijkingen, of als er iets bijzonders wordt gezien op de SEO (ik zie het als: SEO screent op normaal vs afwijkend, GUO kijkt verder naar de afwijking, vergelijkbaar met verloskundige vs gynaecoloog in de zwangerschap).
Voordeel is dus dat, als er iets aan de hand zou zijn, je niet weer terug hoeft voor de GUO, cq je gelijk uitleg en antwoorden krijgt.
Ik beken dat de combinatie moe + migraine er voor zorgde dat ik maar een kwart heb opgeslagen van wat ze zei.. Dat kwam een beetje neer op "het verschil tussen je regionale ziekenhuis en het amc" en dat snapte ik al niet helemaal, maar had ook niet echt de scherpte van geest om door te vragen. En ze zei dat het apparatuur beter was, maar gezien hoe wazig de machine was waarmee ze de npm die middag deden vond ik dat niet veel zeggen O:) indicatie was inderdaad de ICSI, maar ze deed het een beetje overkomen alsof dat eigenlijk 'overbodig' was om meteen de guo te doen ("bijna iedereen kiest gewoon voor seo").
Gelukkig heb ik jullie O+ Thanks voor de uitleg!
  maandag 9 januari 2017 @ 22:07:33 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168016730
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:38 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Ik beken dat de combinatie moe + migraine er voor zorgde dat ik maar een kwart heb opgeslagen van wat ze zei.. Dat kwam een beetje neer op "het verschil tussen je regionale ziekenhuis en het amc" en dat snapte ik al niet helemaal, maar had ook niet echt de scherpte van geest om door te vragen. En ze zei dat het apparatuur beter was, maar gezien hoe wazig de machine was waarmee ze de npm die middag deden vond ik dat niet veel zeggen O:) indicatie was inderdaad de ICSI, maar ze deed het een beetje overkomen alsof dat eigenlijk 'overbodig' was om meteen de guo te doen ("bijna iedereen kiest gewoon voor seo").
Gelukkig heb ik jullie O+ Thanks voor de uitleg!
Ik lees nu pas dat je echt bedoelde 'we mogen een tosti in plaats van een gewone boterham', zo van je mag kiezen want het is misschien aantrekkelijker. Ik las het als 'ik mag op voor de suikertest met dat vieze drankje', oftewel dat je moest. Maar wat jij zegt is logischer, het is tenslotte een keuze. En dat verklaart ook je vraag over het verre reizen :o
  maandag 9 januari 2017 @ 22:19:42 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_168017292
Jezus selvaria, wat ontzettend kak zeg :( hopelijk vinden jullie snel een passende oplossing. Ik zou er ook van moeten huilen :*
disclaimer
pi_168018096
Wat klote Selvaria! Ik snap heel goed dat je daar flink de balen van hebt, lekkere timing..

Ik las iets over een goede combinatietest, maar weet even niet meer wie en wat, sorry!

Vandaag eerste werkdag, studiedag en vanavond voor eigen studie naar school, gaar nu!!
pi_168020137
Wat balen zeg Selvaria :( Het gastouderbureau zou op zo'n korte termijn toch een alternatief moeten bieden?

Ik heb deze zwangerschap zowel een SEO als GUO gehad (en mag er over twee weken weer een wegens nog steeds groot kind) en het enige verschil voor mij was af en toe een 3D-plaatje tussendoor een consult gynaecoloog achteraf (ik zit normaal bij de verloskundige). Ze duurden beide circa een half uur. Oh ja tijdens de GUO werd een aantal onderdelen iets uitgebreider bekeken, voor zover ik dat kan inschatten. Weinig nuttige info van mij dus :P
pi_168020901
Balen Selvaria dat je dat op zo'n korte termijn wordt medegedeeld :{ Hoop dat er een fijn alternatief te vinden is!

Ik las tosti. En ik had al honger en nu wil ik dus een tosti. Bedankt he.
pi_168022360
Hier al heel de nacht op het ziekenhuis. Enorme pijnaanvallen. Vermoedelijk galstenen. Daadnaast is mijn baarmoedermond weer korter geworden 2.7 dus nu opgenomen ter controle
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_168022379
Oh my, galstenen kunnen echt extreem veel pijn doen. Ik had het 7 dagen na de bevalling. Sterkte!
  dinsdag 10 januari 2017 @ 06:52:25 #51
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168022390
Tosti :P
En we mogen inderdaad kiezen, maar het was me gisteren dus niet echt duidelijk waarom we dat zouden doen.

Succes met de echo's vandaag!

Ai, Sam.. Veel sterkte!

[ Bericht 6% gewijzigd door Stroopwafelmeisje op 10-01-2017 07:55:52 ]
pi_168022437
Sam wat naar! ;( Moet je lang blijven?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 07:08:08 #53
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168022515
Oei Sam das niet tof :{ sterkte

Pfff wat een Bud nacht :'( 2,5 uur slaap en ik was al zo moe..... nog maar 2 weken medicatie en dan kan ik hopelijk eens wat langere nachten scoren. Ik zit nu al vanaf de punctie op gemiddeld 4,5 uur slaap per nacht en ik begin zo langzamerhand aardig af te knappen :{
  dinsdag 10 januari 2017 @ 07:08:11 #54
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168022517
Ai, sterkte Sam!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 07:35:17 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_168022657
Heel veel sterkte Sam. Hopelijk houden ze je goed in de gaten daar :*

Dobbey, sterkte!
disclaimer
pi_168022792
Oei, sterkte Sam!

Bij dochter 1 hadden zowel de fertiliteitsarts als de verloskundige niet eens verteld dat we in aanmerking kwamen voor een GUO, gewoon een SEO gehad dus. Bij 2 was ik er zelf achter gekomen dat ik een indicatie had voor een GUO maar heb het niet gedaan. Nu weer niet gedaan.
pi_168022804
Sterkte Sam!

Een tosti :D Bij een guo worden extra beelden gemaakt van hersenen en hart. Na icsi heb je een weliswaar hele kleine, maar toch iets verhoogde kans op aangeboren afwijkingen. In de centra waar de guo's worden gemaakt door dezelfde echoscopisten als die de seo's maken (met dezelfde apparatuur), heerst discussie of icsi nog wel een terechte indicatie is voor een guo, omdat je er in dat geval niet meer mee opspoort. Met echocentra voor alleen seo zou dat misschien anders kunnen zijn, maar dat weet ik niet.
pi_168022874
Sterkte Sam, klinkt niet fijn :*

Dobbey, met zo weinig slaap is het ook niet vol te houden lijkt me :*

:O ik moet eens leren op tijd naar bed te gaan o|O Gelukkig morgen vrij, kan ik weer uitslapen :+
pi_168023062
Sterkte Sam, het zit je niet mee :*

Dobbey ik hoop voor je dat je snel weer een volle nacht slaap pakt, misschien spelen zenuwen voor vandaag ook een rol en gaat het beter na goed nieuws :*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 09:01:32 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_168023227
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 08:17 schreef Fazzoletti het volgende:
:O ik moet eens leren op tijd naar bed te gaan o|O Gelukkig morgen vrij, kan ik weer uitslapen :+
je weet dat je dit soort dingen nooit hardop moet denken / zeggen / typen he?
disclaimer
pi_168023503
Sterkte Sam!

En succes vandaag dobbey! Ik duim!
pi_168023519
Beterschap en sterkte Sam!

En dobbey, balen dat je zo slecht slaapt. Succes vandaag!
pi_168023801
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

je weet dat je dit soort dingen nooit hardop moet denken / zeggen / typen he?
Dreumes is uit logeren dus niets houdt me tegen *O*

Fokwet doe ik niet aan :{w :+
  dinsdag 10 januari 2017 @ 09:49:51 #64
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168023821
Sam, sterkte in het ziekenhuis! Wat enorm balen voor je. Hopelijk neemt de pijn inmiddels af en blijft je baarmoedermond verder gewoon wat ie moet zijn.

Dobbey, slecht slapen is naar! Maar als het door de medicatie komt, is het einde dus in zicht? Dat hoop ik dan voor je!
pi_168024131
Sam, veel sterkte, wat naar :*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 10:08:26 #66
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168024160
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:49 schreef Lemijn het volgende:
Sam, sterkte in het ziekenhuis! Wat enorm balen voor je. Hopelijk neemt de pijn inmiddels af en blijft je baarmoedermond verder gewoon wat ie moet zijn.

Dobbey, slecht slapen is naar! Maar als het door de medicatie komt, is het einde dus in zicht? Dat hoop ik dan voor je!
Ik heb sowieso chronische slaapproblemen maar af en toe kon ik bijtanken door wel een nacht door te halen. helaas heb ik, nog 3 weken, medicatie (vrouwelijke hormonen) die ik stipt elke 8 uur moet nemen. De laatste neem ik om 00.00 uur en voor ik slaap zijn we dan een paar uur verder en om 8 uur gaat de wekker weer voor ee volgende ronde en daarna slaap ik dus niet weer
pi_168024213
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:48 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Dreumes is uit logeren dus niets houdt me tegen *O*

Fokwet doe ik niet aan :{w :+
:o heb jij een dreumes? :P
pi_168025950
Pff dobbey, lijkt me naar, die hormonen en het slechte slapen. Hopelijk slaap je ook beter als je van de hormonen af bent.
pi_168026027
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 10:11 schreef Crumpette het volgende:

[..]

:o heb jij een dreumes? :P
:D scherp. Peuter bedoel ik natuurlijk :')
pi_168026514
Succes zo Dobbey en Lemijn! Net als gisteren hopelijk een mooie echo en combinatietest!
pi_168027234
Spannend Dobbey!
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:23:38 #72
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168027240
Succes dobbey en Lemijn!
pi_168027272
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:25:59 #74
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168027290
Ik heb er net ook 1 of 2 O-) op :Y)
pi_168027474
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:25 schreef Sylver_ het volgende:
Ik heb er net ook 1 of 2 O-) op :Y)
*tostiboks* :Y)
pi_168027554
Oh!! Ik heb al geluncht (hele lekkere noodles met veel groenten, restje van gisteren), maar nu wil ik ook een tosti! Nom!
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:42:02 #77
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168027647
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 06:39 schreef Sam1993 het volgende:
Hier al heel de nacht op het ziekenhuis. Enorme pijnaanvallen. Vermoedelijk galstenen. Daadnaast is mijn baarmoedermond weer korter geworden 2.7 dus nu opgenomen ter controle
Ohh nee. de horror!
Ik heb ook galstenen gehad toen ik zwanger was van Vv.
Na de bevalling is toen mijn galblaas verwijderd.
Heel veel sterkte!

(Als je vragen hebt staat DM/PM open :) )
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_168027748
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:37 schreef Gogo83 het volgende:
Oh!! Ik heb al geluncht (hele lekkere noodles met veel groenten, restje van gisteren), maar nu wil ik ook een tosti! Nom!
Als zwangere is een tweede lunch toegestaan hoor *)
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:48:51 #79
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168027810
En we hebben een knipper *O* *O* *O* *O*

Ben aan het stuiteren niet normaal :D
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:50:24 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_168027853
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:48 schreef dobbey het volgende:

Yay, super! Gefeliciteerd! *O*
disclaimer
pi_168027862
Jaa Dobbey wat fijn *O*
pi_168027874
Jaaaaa Dobbey! *O* *O* *O*
pi_168027911
Dobbey *O*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:54:35 #84
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168027950
Jaaahh,..Stuiter mee *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_168027997
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:46 schreef Tweedledee het volgende:

[..]

Daar was ik dan ook nét aan begonnen! :Y)

En yay voor de knipper van dobbey, wat fijn!! Zeker na dit weekend.
pi_168027998
Jaaaaa! *O*
pi_168028173
Yes, dobbey! *O*
pi_168028336
Wieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! Dobbey!!!!!
pi_168028389
quote:

:'( O+ *O* Super!!!!
pi_168028399
Yes dobbey!! *O*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:20:19 #91
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_168028564
Dobbey *O*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:29:07 #92
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168028762
Dobbey *O* *O* *O*
pi_168029194
quote:

Nou dat is ook stuiterbaar zeg! *O*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:57:34 #94
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168029379
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:46 schreef Tweedledee het volgende:

[..]

Geldt dat pas vanaf een x aantal weken, of kan ik dit excuus nu al opvoeren? :9

Niet dat ik hier aan een tosti zou kunnen komen... -O-
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:00:59 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_168029453
Kan altijd!

Ik al net een halve stazak M&M's en nu voel ik me uitgeblust :') Ik leer het nooit.
En eigenlijk mag ik niks meer van mezelf want ik weeg nu 95 kilo en als ik nog meer aankom mag ik niet meer in m'n slaapkamer werpen :(
disclaimer
pi_168029457
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:57 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Geldt dat pas vanaf een x aantal weken, of kan ik dit excuus nu al opvoeren? :9

Niet dat ik hier aan een tosti zou kunnen komen... -O-
per direct! B-)

Yeah, dobbey! *O*
pi_168029570
*O* *O* Dobbey
pi_168029605
dobbey, gefeliciteerd! *O* ^O^ *O*

SQ, is dat boven een bepaald BMI zo, dat je dan niet thuis mag bevallen?
*Je hoeft het getal niet te noemen verder :P *
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:11:06 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_168029631
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:09 schreef Messina het volgende:
dobbey, gefeliciteerd! *O* ^O^ *O*

SQ, is dat boven een bepaald BMI zo, dat je dan niet thuis mag bevallen?
*Je hoeft het getal niet te noemen verder :P *
Je mag boven de 100 kilo alleen op de begane grond bevallen (tenzij je een lift hebt). Dit ivm ARBO-regels voor ambulancepersoneel. Die mogen geen mensen zwaarder dan 100 kilo van de trap tillen. Mocht ik onverhoopt doorbloeden.
disclaimer
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:12:21 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_168029657
Nou valt daar ook wel een mouw aan te passen uiteindelijk. Maar liever niet dan wel zeg maar. M'n zolderkamer is zo lekker warm en snug en tochtvrij. En daar staat m'n bed. O+
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')