quote:Op donderdag 5 januari 2017 14:08 schreef Gulmez het volgende:
Istanbul/Peter Edel (COLUMN) – Er werd al voor gevreesd, maar nu staat het vast: de Turkse economie is in het derde kwartaal van dit jaar gekrompen. Met 1,8 procent, meer dan werd verwacht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen probleem normaal groei Turkije alleen maar en veel harder dan die 1,1 procenten in Nederland elk jaar haha, heel knap van Turkije hoe goed het gaat, Griekenland is falliet, bulgarije is arm, syrië oorlog, Irak oorlog en toch nog een stevige economie ondanks de omringende landen, dat laat de Kracht van Turkije zien en zijn bevolking
quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:29 schreef SecretPret het volgende:
Elk land dat grenst aan Turkije is minstens 2x zo slecht.
Kom eens kijken in het BBC topic in NWS, ben oprecht benieuwd wat je ervan vindt.quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:29 schreef SecretPret het volgende:
Elk land dat grenst aan Turkije is minstens 2x zo slecht.
Hoezo, het is gwn waar ook.quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:32 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Gast jij hebt echt 0 geloofwaardigheid rond dit soort onderwerpen.
Beweegt wel erg veelquote:Op donderdag 5 januari 2017 17:41 schreef WammesWaggel het volgende:
De Turkse valuta blijft maar dalen tegenover iedere andere behoorlijke valuta, vraag en aanbod.
Gek genoeg heeft men liever geen Erdolira.
http://finance.yahoo.com/quote/EURTRY%3DX?p=EURTRY%3DX
Op fok! stikt het van de Turkse users die al circle-jerkend Erdogan aan het prijzen zijn. Ze zijn talrijker dan de Turkse users die Erdolf afwijzen.......dus de meeste Turken kunnen niet wachten om in een dictatuur te leven. Daar hebben decennia aan vrijheid in Nederland niets aan veranderd.quote:Op donderdag 5 januari 2017 14:12 schreef BoneThugss het volgende:
Wie wil er dan ook in een dictatuur leven.
Ik weet het, en ik kan er met mijn kop niet bij.quote:Op donderdag 5 januari 2017 19:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Op fok! stikt het van de Turkse users die al circle-jerkend Erdogan aan het prijzen zijn. Ze zijn talrijker dan de Turkse users die Erdolf afwijzen.......dus de meeste Turken kunnen niet wachten om in een dictatuur te leven. Daar hebben decennia aan vrijheid in Nederland niets aan veranderd.
Enge mensen
Dat zegt niet zoveel. Vrijwel ieder land ter wereld heeft zijn eigen Rifgebergte.quote:Op donderdag 5 januari 2017 19:56 schreef Sigaartje het volgende:
Je hebt daar ook een soort Rifgebergte, maar dan twintig keer groter.
quote:Op donderdag 5 januari 2017 20:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat zegt niet zoveel. Vrijwel ieder land ter wereld heeft zijn eigen Rifgebergte.
Zelfs Nederland.
Limburg.
Turkije gaat gewoon griekenland achterna, maar dan zonder een EU die ze komt redden. Erdogan eindigt in een paleis met een derdewereld-dictatuur. Be benieuwd wanneer de bevolking begint te begrijpen waar hij mee bezig is.quote:Op donderdag 5 januari 2017 15:56 schreef Hexagon het volgende:
Dat krijg je ervan wanneer je een regering kiest die het land leeggraaien en investeerders bang maken als hoofddoel heeft
Turkije kan zn munt devalueren dus dat wordt met kruiwagens lires over straatquote:Op donderdag 5 januari 2017 20:22 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Turkije gaat gewoon griekenland achterna, maar dan zonder een EU die ze komt redden. Erdogan eindigt in een paleis met een derdewereld-dictatuur. Be benieuwd wanneer de bevolking begint te begrijpen waar hij mee bezig is.
Dat is dan ook de Turkse traditie.quote:Op donderdag 5 januari 2017 20:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Turkije kan zn munt devalueren dus dat wordt met kruiwagens lires over straat
quote:Op donderdag 5 januari 2017 20:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat zegt niet zoveel. Vrijwel ieder land ter wereld heeft zijn eigen Rifgebergte.
Zelfs Nederland.
Limburg.
Tuurlijk, en dan kunnen ze gen technologie en wapens meer betalen...quote:Op donderdag 5 januari 2017 20:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Turkije kan zn munt devalueren dus dat wordt met kruiwagens lires over straat
Turkije breekt zichzelf. Vanwege een achterlijk en onterecht superioriteitsgevoel, een leider met grootheidswaanzin en het afbreken van een staat waarin zelf en logisch nadenken je ergens brengt.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:25 schreef Aloulu het volgende:
Turkije moet en zal breken. Net zoals men Syrië heeft vernietigt is nu Turkije aan de beurt. Het Westen zal het land klein krijgen, tegen welke prijs dan ook. Aanslagen hier en daar, georchestreerde coupe, aanslag op parlement, en wat men nog meer in petto heeft.
BNW is een paar deuren verder.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:25 schreef Aloulu het volgende:
Turkije moet en zal breken. Net zoals men Syrië heeft vernietigt is nu Turkije aan de beurt. Het Westen zal het land klein krijgen, tegen welke prijs dan ook. Aanslagen hier en daar, georchestreerde coupe, aanslag op parlement, en wat men nog meer in petto heeft.
Het klopt wat hij zegt hoor. Allemaal de werk van de Amerikanen en Europeanen. Onder welke steen heb jij gelegen?quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:30 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
BNW is een paar deuren verder.
BNW is een paar deuren verder.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:31 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Het klopt wat hij zegt hoor. Allemaal de werk van de Amerikanen en Europeanen. Onder welke steen heb jij gelegen?
Inderdaad lan.quote:Op donderdag 5 januari 2017 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar Turkiye altijd nummer 1 lan.
Of misschien wel van ome Erdo.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:31 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Het klopt wat hij zegt hoor. Allemaal de werk van de Amerikanen en Europeanen. Onder welke steen heb jij gelegen?
Europa wil de PKK die in Europa in alle vrijheid bijeenkomen niet aanpakken, ondanks de vele terreuraanslagen in Turkije. Europa is hierin medeplichtig.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:27 schreef Spanky78 het volgende:
Turkije breekt zichzelf. Vanwege een achterlijk en onterecht superioriteitsgevoel, een leider met grootheidswaanzin en het afbreken van een staat waarin zelf en logisch nadenken je ergens brengt.
Even quoten zodat je het niet kan veranderen.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:36 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Europa wil de PKK die in Europa in alle vrijheid bijeenkomen niet aanpakken, ondanks de vele terreuraanslagen in Turkije. Europa is hierin medeplichtig.
Europa wil Gulen-aanhangers niet aanpakken, ondanks dat men probeerde en coupe te plegen op en democratie en aanslag van mega-proporties op het parlement.
Europa was in de eerste 24 uur na de poging tot coupe muisstil in het veroordelen ervan....totdat de uitkomst (failed coupe) bekend was.
Europa zit al sinds jaar en dag te zwijnen over vermeende "schendingen" van Turkije terwijl in Frankrijk al bijna en jaar de noodtoestand heerst, vrouwen met hoofdbedekking van het strand worden geplukt door politie en nu blijkt dat Hollande opdracht gaf (buiten rechters en veroordelingen om) jihadisten/terroristen te laten liquideren.
PKK terrorisme wordt stilzwijgend toegestaan door Europa en de Turken zijn helaas slachtoffer van en sluw Westers imperialistisch spel om Turkije op de knieën te dwingen door grote onrust in het land te scheppen en de Turken tegen elkaar op te jagen. Precies waaraan eerder Irak is gevallen en recenter Syrië. Mijn advies aan Turken is zich hiervoor niet te laten vallen.
BNW is een paar deuren verder.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:36 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Europa wil de PKK die in Europa in alle vrijheid bijeenkomen niet aanpakken, ondanks de vele terreuraanslagen in Turkije. Europa is hierin medeplichtig.
Europa wil Gulen-aanhangers niet aanpakken, ondanks dat men probeerde en coupe te plegen op en democratie en aanslag van mega-proporties op het parlement.
Europa was in de eerste 24 uur na de poging tot coupe muisstil in het veroordelen ervan....totdat de uitkomst (failed coupe) bekend was.
Europa zit al sinds jaar en dag te zwijmen over vermeende "schendingen" van Turkije terwijl in Frankrijk al bijna en jaar de noodtoestand heerst, vrouwen met hoofdbedekking van het strand worden geplukt door politie en nu blijkt dat Hollande opdracht gaf (buiten rechters en veroordelingen om) jihadisten/terroristen te laten liquideren.
PKK terrorisme wordt stilzwijgend toegestaan door Europa en de Turken zijn helaas slachtoffer van en sluw Westers imperialistisch spel om Turkije op de knieën te dwingen door grote onrust in het land te scheppen en de Turken tegen elkaar op te jagen. Precies waaraan eerder Irak is gevallen en recenter Syrië. Mijn advies aan Turken is zich hiervoor niet te laten vallen.
Dat is de cultuur, zelfreflectie staat gelijk aan gezichtsverlies.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:38 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou vooral de oorzaken buiten jezelf zoeken. Dat werkt meestal het beste als je problemen moet oplossen.
Zolang je eergevoel maar niet wordt aangetast eh. Het is de belangrijkste reden dat heel het midden-oosten een achtergebleven tyfuszooi is, die groepseer, gemengd met superioriteitsgevoel ingegeven door de islam. De tyfus.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:36 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Europa zit al sinds jaar en dag te zwijmen over vermeende "schendingen" van Turkije terwijl in Frankrijk al bijna en jaar de noodtoestand heerst, vrouwen met hoofdbedekking van het strand worden geplukt door politie en nu blijkt dat Hollande opdracht gaf (buiten rechters en veroordelingen om) jihadisten/terroristen te laten liquideren.
quote:Op donderdag 5 januari 2017 22:33 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zolang je eergevoel maar niet wordt aangetast eh. Het is de belangrijkste reden dat heel het midden-oosten een achtergebleven tyfuszooi is, die groepseer, gemengd met superioriteitsgevoel ingegeven door de islam. De tyfus.
TUrkije is een prachtig land met veel leuke mensen. Maar het glijdt nu zo hard af naar een nieuwe brandhaard met islamitische wortels. En met dit soort posts weet ik weer waarom dat gebeurt.
Succes verder met je leven, ik wens je veel wijsheid to en een spiegel.
Ik ga er 3 keer heen, beide keren 2 weken, dus 6 weken in totaalquote:Op donderdag 5 januari 2017 23:36 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
En dan gaat het tourisme het ook deze zomer extra merken. Geen hond die er nog heen wil.
Ik ook.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 02:17 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Ik ga er 3 keer heen, beide keren 2 weken, dus 6 weken in totaal
Antalya en gaziantep.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 02:34 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Waar ga jij heen?
Ik Marmaris, Kusadasi en Side.
Nice, ik ben niet echt bezorgd om aanslagen.. de kans dat je onderweg een dodelijk ongeval hebt is groter dan dat je een terrorist tegenkomtquote:
Wow, zitten we nu ook al achter de aanslagen in Turkije en de coupe poging. We hebben het er maar druk mee.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:25 schreef Aloulu het volgende:
zoals men Syrië heeft vernietigt is nu Turkije aan de beurt. Het Westen zal het land klein krijgen, tegen welke prijs dan ook. Aanslagen hier en daar, georchestreerde coupe, aanslag op parlement, en wat men nog meer in petto heeft.
Eens. Komt denk ik deels door de nieuwsbronnen die zij tot zich nemen. Een moslim/ turk zal niet snel met objectieve media in aanraking komen. Tel daarbij op dat de gemiddelde turk bovenmatig arrogant / nationalistisch is en tamelijk emotioneel, en je krijgt waardeloze ' discussies'quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
De pro-Turkije figuren in dit topic, echt wat een ongekend domme wijze van argumenteren
http://www.rtlnieuws.nl/g(...)-we-durven-niet-meerquote:Ook al wordt er gestrooid met aanbiedingen, steeds meer vakantiegangers laten Turkije links liggen. Belangrijkste reden: angst voor een aanslag. "Zo'n sterke daling naar een vakantieland zien we bijna nooit", stellen onderzoekers.
Uhm begrijp ik het nu dus goed........ Dus als de EU niet helpt dan ligt het aan de EU. Grijpt de EU wel in dan had de EU er zich niet mee moeten bemoeien en is het de schuld van de EU dat het er zon teringzooi is (zie midden oosten).???quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:36 schreef Aloulu het volgende:
[..]
En hop, daar gaat de dfi. Geen euro's, geen dollars, enkel devalueren lira. Succes met je economie en je dictatuur meneer erdogan... Je land lijdt eronder.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 10:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Goed nieuws!
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/g(...)-we-durven-niet-meer
Durven? Je gaat zo'n apenregime toch ook niet steunen?
Welkom in de heerlijk behapbare wereld van een simpele geest. Voor sommigen is alles de schuld van het westen/de Joden. Voor anderen is alles de schuld van de moslims. Ignorance is bliss. Een manier van de hersenen om ervoor te zorgen dat een inferieure geest niet continu in de war raakt, denk ik.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 10:46 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Uhm begrijp ik het nu dus goed........ Dus als de EU niet helpt dan ligt het aan de EU. Grijpt de EU wel in dan had de EU er zich niet mee moeten bemoeien en is het de schuld van de EU dat het er zon teringzooi is (zie midden oosten).???
Dat je een regime dat vooral terroristen lijkt te kweken financieel spekt neem je natuurlijk gewoon op de koop toe.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 03:22 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Nice, ik ben niet echt bezorgd om aanslagen.. de kans dat je onderweg een dodelijk ongeval hebt is groter dan dat je een terrorist tegenkomt
Dan moet je bij VS wezen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 00:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat je een regime dat vooral terroristen lijkt te kweken financieel spekt neem je natuurlijk gewoon op de kop toe.
Daar kun je ook wel naar toe als je wilt. Als jij je onzin maar hier niet uitspuwt.quote:
Daar hebben we mods en FB voor. Klachten kun je daar droppen. Maak eerst maar eens je school af, daarna kunnen we altijd nog overwegen of je ooit een volwaardig discussiepartner kan worden.quote:Op woensdag 11 januari 2017 00:14 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Daar kun je ook wel naar toe als je wilt. Als jij je onzin maar hier niet uitspuwt.
Wat een zielige reactie, toefjes.quote:Op woensdag 11 januari 2017 00:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Daar hebben we mods en FB voor. Klachten kun je daar droppen. Maak eerst maar eens je school af, daarna kunnen we altijd nog overwegen of je ooit een volwaardig discussiepartner kan worden.
Coup*quote:Op woensdag 11 januari 2017 00:28 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Wat een zielige reactie, toefjes.Je lijkt wel een 'wil niet weten' Turk/Marokkaan, zo.
OT: Had niets anders verwacht na die m.i. nep-coupe in Turkije. Heel erg jammer,dat zeker
Heb dat zgn. FEIT nog niet gezien/gelezen. Beleer mij s.v.p.quote:Op woensdag 11 januari 2017 00:32 schreef SecretPret het volgende:
feit dat Gülen de coup heeft gepleegd ondersteund.
Er zijn diverse overhoringen geweest. Geen enkele persoon heeft zich voor de camera verdedigd. Ze gingen als mieren van overhoring maar rechtbank. En de top-man zelf is gevlucht en wordt nog steeds gezocht. Als het door Erdogan was gecreërd dan was elke persoon zgn. Al gepakt.quote:Op woensdag 11 januari 2017 00:38 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Heb dat zgn. FEIT nog niet gezien/gelezen. Beleer mij s.v.p.![]()
Of ... noem jij dat Erdogan ze oppakt, als HET feit?
quote:Op woensdag 11 januari 2017 00:44 schreef SecretPret het volgende:
[..]
[quote]Er zijn diverse overhoringen geweest. Geen enkele persoon heeft zich voor de camera verdedigd.
quote:[quote]Ze gingen als mieren van overhoring maar rechtbank. En de top-man zelf is gevlucht en wordt nog steeds gezocht. Als het door Erdogan was gecreërd dan was elke persoon zgn. Al gepakt.
Het klopt wel dat de coup voor hem voordelig heeft uitgepakt omdat hij hierdoor met zijn zuivering van start kon gaan zonder bemoeienis van Westerse landen.
Heb daar nooit iets over gehoordquote:Hij had immers een reden tot zuivering.
De zuivering was nodig omdat er veel corruptie was in rechtzaken door onder andere veel gülen-aanhangers.
Nou nee! Lijkt me ook moeilijk hoor maar daag je wel uitquote:Ik hoop jou hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
De zuivering is nodig omdat de door Erdogan gestuurde media beweren dat het nodig is. Waar is het bewijs? Erdogan handelt precies zoals Hitler in zijn bloeitijdquote:Op woensdag 11 januari 2017 00:44 schreef SecretPret het volgende:
[..]
De zuivering was nodig omdat er veel corruptie was in rechtzaken door onder andere veel gülen-aanhangers.
Ik hoop jou hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Stap eens uit je bubbel van pro-Turkse overheid informatie. Je bent dusdanig gehersenspoeld dat je niet eens in de gaten hebt wat voor mensenrechten schendingen er aan de gang zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2017 00:44 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Er zijn diverse overhoringen geweest. Geen enkele persoon heeft zich voor de camera verdedigd. Ze gingen als mieren van overhoring maar rechtbank. En de top-man zelf is gevlucht en wordt nog steeds gezocht. Als het door Erdogan was gecreërd dan was elke persoon zgn. Al gepakt.
Het klopt wel dat de coup voor hem voordelig heeft uitgepakt omdat hij hierdoor met zijn zuivering van start kon gaan zonder bemoeienis van Westerse landen. Hij had immers een reden tot zuivering.
Ik hoop jou hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Wel zo makkelijk, "het westen".quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wow, zitten we nu ook al achter de aanslagen in Turkije en de coupe poging. We hebben het er maar druk mee.
Silencio por favor. Waar doet me dat toch aan denken...quote:Op woensdag 11 januari 2017 00:14 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Daar kun je ook wel naar toe als je wilt. Als jij je onzin maar hier niet uitspuwt.
dat maakt het juist zo mooi. Als er deze zomer een aanslag op een toeristische trekpleister gaat zijn, dan ga je ineens alle tokkies op tv zien huilen over de verschrikkelijke aanslag die ze meegemaakt hebben, en het gebrek aan "support" achteraf. Mooi toch om je op te verkneukelen.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 06:39 schreef Basp1 het volgende:
http://www.nu.nl/beurs/43(...)weer-verder-weg.html
Met de wisselkoers van de munt gaat het niet goed. Het wordt dan wel steeds goedkoper voor ons om daar op vakantie te gaan, maar aangezien de relatieve onveiligheid gaan daar ook niet meer veel toeristen naar toe.
Oh, dat is een hele normale reactie als een ventje van 15 jarige leeftijd in gebiedende wijze even gaat zeggen wat andere mensen wel en niet op een forum mogen zeggen. Verder haal ik af en toe een Turkse pizza, zo één keer per maand. Verder heb ik niks met Turkije of Marokko.quote:Op woensdag 11 januari 2017 00:28 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Wat een zielige reactie, toefjes.Je lijkt wel een 'wil niet weten' Turk/Marokkaan, zo.
OT: Had niets anders verwacht na die m.i. nep-coupe in Turkije. Heel erg jammer,dat zeker
Ja lach maar lekker om mensen die het niet breed hebben dat ze niet naar duurdere vakantiebestemmingen kunnen. Ze moeten natuurlijk ieder jaar gewoon naar dezelfde camping gaan.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:39 schreef Athmozz het volgende:
[..]
dat maakt het juist zo mooi. Als er deze zomer een aanslag op een toeristische trekpleister gaat zijn, dan ga je ineens alle tokkies op tv zien huilen over de verschrikkelijke aanslag die ze meegemaakt hebben, en het gebrek aan "support" achteraf. Mooi toch om je op te verkneukelen.
Tokkies die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, maar als het dan misloopt (wat bijna te voorspellen is), dan gaan uithuilen & verwachten dat anderen het oplossen. Altijd amusement
Als je voor een paar euro's te sparen gaat gokken met je eigen veiligheid (de kans blijft natuurlijk relatief klein dat het misgaat), moet je ook niet neuten als het effectief mis gaat.
Dit heeft toch niets met uitlachen te maken? Je bent niet verplicht om op vliegvakantie te gaan, camping kan even leuk zijn of een dergelijke vakantie. Ga naar Kroatische kust, het kost je evenveel of Turkije.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:47 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Ja lach maar lekker om mensen die het niet breed hebben dat ze niet naar duurdere vakantiebestemmingen kunnen. Ze moeten natuurlijk ieder jaar gewoon naar dezelfde camping gaan.
Je gokt inderdaad op veel plekken met je veiligheid, alleen is de kans op een aanslag op een toeristisch gebied in Turkije nu eenmaal groter dan een aanslag op een toeristische site in Spanje.quote:Gokken met je veiligheid doe je overigens op veel meer plekken tegenwoordig. Brussel, Parijs, Nice, etc. Ik neem aan dat jij al deze plekke ook mijdt dan? Schijnveiligheid.
Je draait met woorden. En zo te zien weet ik op deze leeftijd meer dan jij.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Oh, dat is een hele normale reactie als een ventje van 15 jarige leeftijd in gebiedende wijze even gaat zeggen wat andere mensen wel en niet op een forum mogen zeggen. Verder haal ik af en toe een Turkse pizza, zo één keer per maand. Verder heb ik niks met Turkije of Marokko.
Maar wel zelf in Nederland wonen en afhankelijk zijn van Nederlandquote:Op donderdag 5 januari 2017 14:08 schreef Gulmez het volgende:
Geen probleem normaal groei Turkije alleen maar en veel harder dan die 1,1 procenten in Nederland elk jaar haha, heel knap van Turkije hoe goed het gaat
Blupper de blupquote:De waarde van de Turkse lira ten opzichte van de dollar is woensdag met 4 procent gedaald. Dat is de sterkste daling voor de geplaagde munt sinds de mislukte coup in Turkije medio juli vorig jaar.
De Turkse munt zakte in de middaghandel tot bijna 4 lira per dollar. Daarmee komt het verlies sinds de jaarwisseling al op 12 procent.
Het westen samen met gulen zijn wel makkelijke redenen voor hem om maar anderen de schuld te geven en niet intern te kijken waardoor het nu echt komt. Het dom gehouden volk trapt toch wel in die propaganda.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:53 schreef Kaas- het volgende:
Riep Erdogan zelf niet dat 'het westen' bewust de Turkse lira aanvalt en wil laten zakken en dat het economische oorlogsvoering is?
Maak daar maar Biblebelt van.quote:Op donderdag 5 januari 2017 20:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zelfs Nederland.
Limburg.
Weet je dan niet dat de CIA in het geheim een chip in het hoofd van ome Erdo heeft gezet, waardoor deze al die megalomane projecten uitvoert in zijn land?quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:40 schreef BoneThugss het volgende:
Het land glijdt langzaam af, maar dat is de schuld van 'het Westen'!!!!!
In die roestbakken en met de staat van de wegen daar zéker.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 03:22 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Nice, ik ben niet echt bezorgd om aanslagen.. de kans dat je onderweg een dodelijk ongeval hebt is groter dan dat je een terrorist tegenkomt
Laatste keer dat ik keek, lag Rome dichter bij Mekka dan Lutherstadt Wittenberg.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Maak daar maar Biblebelt van.
quote:Op donderdag 12 januari 2017 16:41 schreef Basp1 het volgende:
Even een korte opleving van de wisselkoers door een toespraak van de grote leider.![]()
http://www.nu.nl/economie(...)even-lira-steun.html
Waar aar de lira eindigen, ik gok dat de koers aan het eind van het jaar ten opzichte van de dollar op 8 lira per dollar gaat uitkomen.
Handel boycotten, dat zal de Turkse economie vast helpenquote:Recep Tayyip Erdgan, die speculanten vergeleek met terroristen en de Turkse centrale bank opriep handelaren de pas af te snijden.
De staat de wegen zijn daar uistekend. Wij hebben zelf door de helft van Turkije gereden. Ik kan je vertellen dat de wegen iig beter zijn dan de balkan, Bulgarije en griekenland bij elkaar.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
In die roestbakken en met de staat van de wegen daar zéker.
[ afbeelding ]
1. Geweldige natuur, kan je ongeveer vergelijken met de VS. Helaas kan je er amper komen door terreurquote:Op donderdag 12 januari 2017 17:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien kan SecretPiet eens een lijstje met 10 dingen posten die hij nou zo geweldig vindt aan Turkije. Of waar die vage Turkse trots vandaan komt. Waar moet je nou trots op zijn in een land dat in rap tempo de afgrond in gaat door een megalomane regeringsleider?
Waarom woon je dan in Nederland?quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:13 schreef SecretPret het volgende:
[..]
1. Geweldige natuur, kan je ongeveer vergelijken met de VS. Helaas kan je er amper komen door terreur
2. Infrastructuur
3. Investeringen die in het land worden gestoken. (Zelfs het hotel van Trump staat in Istanbul)
4. Zeer sympathieke mensen als je dat ook bent.
5. Leven is er zeer goedkoop
6. BBP is het hoogste over het hele regio en alle buurlanden erbij
7. Economie is het grootste over de gehele regio en dus ook aangrenzende landen.
8. Erdogan
9. Het weer![]()
10. Nationalisten![]()
Ga nou nu niet met domme argumenten komen omdat je niets te zeggen hebt O.i.d. 'Waarom woon je dan in Nederland?'
Dat hotel is puur de naam he. De eigenaar betaalt Trump om zijn naam te mogen voeren.quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:13 schreef SecretPret het volgende:
[..]
1. Geweldige natuur, kan je ongeveer vergelijken met de VS. Helaas kan je er amper komen door terreur
2. Infrastructuur
3. Investeringen die in het land worden gestoken. (Zelfs het hotel van Trump staat in Istanbul)
7. Economie is het grootste over de gehele regio en dus ook aangrenzende landen.
8. Erdogan
9. Het weer![]()
10. Nationalisten![]()
Ga nou nu niet met domme argumenten komen omdat je niets te zeggen hebt O.i.d. 'Waarom woon je dan in Nederland?'
Erdokhan.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Op trots alleen kan je natuurlijk ook gewoon apetrots zijn.
Althans, Erdokhan maakt er het beste van.
En een agrarische sectorquote:Op donderdag 5 januari 2017 20:34 schreef MichaelScott het volgende:
Misschien kan het miljardenpaleis van ome Erdo de boel weer vlot trekken als hij er nog een vleugel en zwembad aan toevoegt.
Waarom toch altijd punt 8 ? Gulen is degene die Turkije heeft doorontwikkeld - niet Erdogan. Het waren de Gulenisten die Turkije rijker maakten.quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:13 schreef SecretPret het volgende:
[..]
2. Infrastructuur
8. Erdogan
9. Het weer![]()
10. Nationalisten![]()
Laat ik een voorbeeld noemen. Een game laptop met bijna de allerhoogste specs kost daar 2499 lira. Lijkt eeerst veel. Maar maak daar maar eens euro vanquote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:32 schreef Beathoven het volgende:
Punt 5 is natuurlijk ook dikke onzin. Ja als je daar op vakantie gaat en een zak met Euros meeneemt dan ben je God in Frankrijk. Als Turkije slecht draait kun je als toerist voor dezelfde hoop euros steeds goedkoper reizen en meer souvenirs en drank kopen Door die bril gezien doen Venezuela en Somalie t ook bijzonder leuk.
Maar voor iemand die zn geld in Liras verdient zoals de Turken dat doen is er helemaal geen voordeel. Een kar met boodschappen wordt steeds duurder en dat terwijl inkomens niet relatief mee aan het groeien zijn zoals in de hoogtijdagen. De onderklasse en de middenklasse zullen de eerste klappen opvangen, maar ook met een hoger inkomen zie je je mogelijkheden langzamerhand verdampen. Economisch krimp betekent nooit een win-situatie voor inwoners van het gegeven land.
En hoeveel lira verdient een gemiddelde turk per maand?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:04 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Laat ik een voorbeeld noemen. Een game laptop met bijna de allerhoogste specs kost daar 2499 lira. Lijkt eeerst veel. Maar maak daar maar eens euro van
Met elektronica wil ik wel weten wat er precies in zit. Je moest eens weten hoeveel afgekeurde rommel er door China in spullen voor de derdewereldlanden, zoals Turkije, gestopt wordt. Ik kan hier in China ook goedkope elektronica scoren dat het op papier goed doet maar waarbij in de praktijk blijkt dat het niet door de keuring is gekomen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:04 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Laat ik een voorbeeld noemen. Een game laptop met bijna de allerhoogste specs kost daar 2499 lira. Lijkt eeerst veel. Maar maak daar maar eens euro van
volgens de wiki ongeveer 4700,- Lira per maand, oftewel een half maand inkomen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:10 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
En hoeveel lira verdient een gemiddelde turk per maand?
Bnp per hoofd is 10.800 dollar. Dus ik denk gemiddeld 2000 a 2500 lira?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:10 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
En hoeveel lira verdient een gemiddelde turk per maand?
Turkije is niet zoals china gast. In Turkije heb je gewoon van Asus naar HP en ook nog eens een eigen merk genaamd casper die internationaal is. Zelfs Grundig is van Turkije.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Met elektronica wil ik wel weten wat er precies in zit. Je moest eens weten hoeveel afgekeurde rommel er door China in spullen voor de derdewereldlanden, zoals Turkije, gestopt wordt. Ik kan hier in China ook goedkope elektronica scoren dat het op papier goed doet maar waarbij in de praktijk blijkt dat het niet door de keuring is gekomen.
Daarbij is het zo dat het goedkoop leven samengaat met de staat van de economie zelf. Als toerist is alles goedkoop in landen waar de bevolking arm is. Dus als jij in Turkije denkt dat alles goedkoop is, dan betekent het simpelweg dat Turkije een arm land is. Dat is leuk voor jou als je de grote jongen wil uithangen tijdens je vakantie maar minder leuk voor de Turken voor wie import relatief duur is.
Oftewel 1500 euro per maand. Ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander 3000 euro per maand verdiendquote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:33 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
volgens de wiki ongeveer 4700,- Lira per maand, oftewel een half maand inkomen.
Dat is het hier toch ook ongeveer voor de betere game laptops?
Dat noem je bnp per hoofd. Die 10.000 dollar.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:48 schreef Kopstoot het volgende:
De gemiddelde Turk verdient dan ook geen 1500 euro per maand. Net zoals de gemiddelde Nederland geen 48.000 euro per jaar verdient, waar je wel ongeveer op uitkomt als je BBP deelt door het aantal inwoners.
16gb ram. Processor i7 en ook nog eens geweldige videokaart voor maar 1.100 euro. Probeer dat maar in Nederland te vinden.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Electronica is in Turkije helemaal niet goedkoper dan in Nederland, niet als je vergelijkbare kwaliteit en merken bekijkt.
Benzine is er ook niet goedkoop.
Ooh oeps die was van 2013. Maar goed dat komt uit op 10.000 dus 40.000 lira per jaar per hoofd. Dat delen door 12 maanden is inkomsten.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:57 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Nee. Turkije's GDP is $720 miljard.
4700 Lira is ongeveer 1100 euro,quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:46 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Oftewel 1500 euro per maand. Ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander 3000 euro per maand verdiend
Met sterke regionale verschillen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:59 schreef SecretPret het volgende:
Ooh oeps die was van 2013. Maar goed dat komt uit op 10.000 dus 40.000 lira per jaar per hoofd. Dat delen door 12 maanden is inkomsten.
Vandaar mijn vraag wat de doorsnee Turk, zeg maar Jan Janssen maar dan de Turkse variant.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:48 schreef Kopstoot het volgende:
De gemiddelde Turk verdient dan ook geen 1500 euro per maand. Net zoals de gemiddelde Nederland geen 48.000 euro per jaar verdient, waar je wel ongeveer op uitkomt als je BBP deelt door het aantal inwoners.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capitaquote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:04 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Met sterke regionale verschillen.
[ afbeelding ]
Wat dat betreft doet Turkije het niet veel beter dan Libanon of Iran.
Ik heb jou net een voorbeeld laten zien met een laptop en die negeer je. Mij best maar dan ga ik je ook niet meer overtuigen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:05 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraag wat de doorsnee Turk, zeg maar Jan Janssen maar dan de Turkse variant.
Ik denk namelijk dat SecretPret geen goed beeld heeft van de welvaart voor de inheemse bevolking.
Dit lijstje is veel relevanter voor je punt (welvaart):quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:08 schreef SecretPret het volgende:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita
Turkije nummer 66. Iran 99 en libanon iets in de 80.
Overigens heb jij een kaart uit 2011 die niet heel erg accuraat meer is.
Eigenlijk wel. Het midden-oosten was toen veel minder in een puinhoop. En als ik op je link klik kom ik op verschillende suggesties.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:10 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Dit lijstje is veel relevanter voor je punt (welvaart):
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita
Turkije: 63
Libanon: 69
Iran: 70
En de regionale, economische verschillen in Turkije zijn niet veel anders dan in 2011.
Nee maar als een laptop daar bijna gelijkstaat/hoger is dan een maandsalaris dan is electronica dus helemaal niet goedkoper daar.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:08 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ik heb jou net een voorbeeld laten zien met een laptop en die negeer je. Mij best maar dan ga ik je ook niet meer overtuigen.
Ik omcirkel gelijkstaat.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:12 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nee maar als een laptop daar bijna gelijkstaat/hoger is dan een maandsalaris dan is electronica dus helemaal niet goedkoper daar.
Ik heb het over regionale verschillen in Turkije. De welvaart in het oosten is zo'n factor drie kleiner dan in het westen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:12 schreef SecretPret het volgende:
Eigenlijk wel. Het midden-oosten was toen veel minder in een puinhoop. En als ik op je link klik kom ik op verschillende suggesties.
Koopkracht van een gemiddelde Turk is niet veel anders dan die van een Libanees of Iranier. Je moet op GDP PPP per capita klikken.quote:En als jij aan komt lopen met capita is het logisch dat ik die bestrijdt door een accuratere versie te sturen. Toen was mijn punt geen welvaart.
Doe niet zo dom. Zelfs iemand met een IQ in de min weet dat het veel beter ging in het midden-oosten toen ISIS nog amper was gekomen, toen de koerden(alleen de terroristen) amper een aanslag pleegden. Toen er geen Burger oorlog was in het zuid-oosten. Etc. Etc.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:15 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Ik heb het over regionale verschillen in Turkije. De welvaart in het oosten is zo'n factor drie kleiner dan in het westen.
[..]
Koopkracht van een gemiddelde Turk is niet veel anders dan die van een Libanees of Iranier.
Jouw GDP per capita van 10,800 kwam volgens World Bank anders ook uit 2013. Voor 2015 zou het 9,125 zijn.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:08 schreef SecretPret het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita
Turkije nummer 66. Iran 99 en libanon iets in de 80.
Overigens heb jij een kaart uit 2011 die niet heel erg accuraat meer is.
Mijn punt is nu dat jouw kaart niet meer accuraat is en dat jij het erover hebt dat ze niet veel beter zijn dan Iran en Libanon is dus ook onzin van jewelste.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:15 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Ik heb het over regionale verschillen in Turkije. De welvaart in het oosten is zo'n factor drie kleiner dan in het westen.
[..]
Koopkracht van een gemiddelde Turk is niet veel anders dan die van een Libanees of Iranier. Je moet op GDP PPP per capita klikken.
Wie had het over het Middenoosten eigenlijk?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:18 schreef SecretPret het volgende:
Doe niet zo dom. Zelfs iemand met een IQ in de min weet dat het veel beter ging in het midden-oosten toen ISIS nog amper was gekomen, toen de koerden(alleen de terroristen) amper een aanslag pleegden. Toen er geen Burger oorlog was in het zuid-oosten. Etc. Etc.
Wat is er niet meer accuraat in die kaart?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:19 schreef SecretPret het volgende:
Mijn punt is nu dat jouw kaart niet meer accuraat is en dat jij het erover hebt dat ze niet veel beter zijn dan Iran en Libanon is dus ook onzin van jewelste.
Zowel Turkije en Iran zitten in het midden-oosten. Je doet nog steeds dom. Hou op!quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:20 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Wie had het over het Middenoosten eigenlijk?
Nee, in 2016 Einstein.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:23 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ja in 2011 randebiel. Ik hou op. Veel plezier met je leven nog.
Vrij eenvoudig: ze wonen zelf niet in Turkije. Dus alle identiteitsversterkende propaganda hebben ze wel. En laten we wel zijn, die hebben ze gegeven hun positie op de sociale ladder in Nederland hard nodig. Alle ellende hebben ze dan weer niet. Dat is ook de reden waarom ze mogen stemmen en actief worden opgeroepen door Erdogan om dat te doen. Ze zijn oerconservatief maar hoeven niet te leven in het regime wat ze ondersteunen.quote:Op donderdag 5 januari 2017 20:14 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik weet het, en ik kan er met mijn kop niet bij.
Hoe kun je zo dom zijn?
Bullshit.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:22 schreef SecretPret het volgende:
Doordat turkije nu onder andere veel meer in het leger moet investeren is Turkije anno 2017 nu zo.
Voor 1299 heb je wel een gelijkwaardige laptop als hetgeen jij noemt. Dat is minder dan een maandsalaris in Nederland.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:15 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ik omcirkel gelijkstaat.
En dat is ook zo in Nederland. Zo'n laptop kost minsten 1.800 euro in Nederland en ik ga er van uit dat dat zo'n beetje een gemiddelde maandsalaris is van een Nederlander.
Ik ben best benieuwd naar die laptop van 1299 euro.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:51 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Voor 1299 heb je wel een gelijkwaardige laptop als hetgeen jij noemt. Dat is minder dan een maandsalaris in Nederland.
Bovendien, en dit is ook aantoonbaar, zijn met name producten uit de electronica niet van gelijkwaardige kwaliteit ook al is het hetzelfde merk. Zoals een andere user al postte meen ik kunnen dit ook gewoon batches uit China zijn.
De koopkracht ligt in Nederland toch echt stukken hoger dan in Turkije, en binnen Turkije zijn er ook extreme verschillen. En dat is al langer zo.
http://www.laptopshop.nl/(...)lion-17-ab073nd.htmlquote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:54 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ik ben best benieuwd naar die laptop van 1299 euro.
Zo sprak de poster die anderen graag zegt: "schelden is nergens voor nodig"quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:23 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ja in 2011 randebiel. Ik hou op. Veel plezier met je leven nog.
Daar is het ook wel heel abonimabelquote:Op donderdag 12 januari 2017 17:10 schreef SecretPret het volgende:
[..]
De staat de wegen zijn daar uistekend. Wij hebben zelf door de helft van Turkije gereden. Ik kan je vertellen dat de wegen iig beter zijn dan de balkan, Bulgarije en griekenland bij elkaar.
En ja door die landen hebben we ook gereden.
In Nederland is er ook een hoge ondergrens. Die 1299 is voor zo ongeveer iedere Nederlander minder dan een maandsalaris. In Turkije is veel meer structurele armoede.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:54 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ik ben best benieuwd naar die laptop van 1299 euro.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |