4700 Lira is ongeveer 1100 euro,quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:46 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Oftewel 1500 euro per maand. Ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander 3000 euro per maand verdiend
Met sterke regionale verschillen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:59 schreef SecretPret het volgende:
Ooh oeps die was van 2013. Maar goed dat komt uit op 10.000 dus 40.000 lira per jaar per hoofd. Dat delen door 12 maanden is inkomsten.
Vandaar mijn vraag wat de doorsnee Turk, zeg maar Jan Janssen maar dan de Turkse variant.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:48 schreef Kopstoot het volgende:
De gemiddelde Turk verdient dan ook geen 1500 euro per maand. Net zoals de gemiddelde Nederland geen 48.000 euro per jaar verdient, waar je wel ongeveer op uitkomt als je BBP deelt door het aantal inwoners.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capitaquote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:04 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Met sterke regionale verschillen.
[ afbeelding ]
Wat dat betreft doet Turkije het niet veel beter dan Libanon of Iran.
Ik heb jou net een voorbeeld laten zien met een laptop en die negeer je. Mij best maar dan ga ik je ook niet meer overtuigen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:05 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraag wat de doorsnee Turk, zeg maar Jan Janssen maar dan de Turkse variant.
Ik denk namelijk dat SecretPret geen goed beeld heeft van de welvaart voor de inheemse bevolking.
Dit lijstje is veel relevanter voor je punt (welvaart):quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:08 schreef SecretPret het volgende:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita
Turkije nummer 66. Iran 99 en libanon iets in de 80.
Overigens heb jij een kaart uit 2011 die niet heel erg accuraat meer is.
Eigenlijk wel. Het midden-oosten was toen veel minder in een puinhoop. En als ik op je link klik kom ik op verschillende suggesties.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:10 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Dit lijstje is veel relevanter voor je punt (welvaart):
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita
Turkije: 63
Libanon: 69
Iran: 70
En de regionale, economische verschillen in Turkije zijn niet veel anders dan in 2011.
Nee maar als een laptop daar bijna gelijkstaat/hoger is dan een maandsalaris dan is electronica dus helemaal niet goedkoper daar.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:08 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ik heb jou net een voorbeeld laten zien met een laptop en die negeer je. Mij best maar dan ga ik je ook niet meer overtuigen.
Ik omcirkel gelijkstaat.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:12 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nee maar als een laptop daar bijna gelijkstaat/hoger is dan een maandsalaris dan is electronica dus helemaal niet goedkoper daar.
Ik heb het over regionale verschillen in Turkije. De welvaart in het oosten is zo'n factor drie kleiner dan in het westen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:12 schreef SecretPret het volgende:
Eigenlijk wel. Het midden-oosten was toen veel minder in een puinhoop. En als ik op je link klik kom ik op verschillende suggesties.
Koopkracht van een gemiddelde Turk is niet veel anders dan die van een Libanees of Iranier. Je moet op GDP PPP per capita klikken.quote:En als jij aan komt lopen met capita is het logisch dat ik die bestrijdt door een accuratere versie te sturen. Toen was mijn punt geen welvaart.
Doe niet zo dom. Zelfs iemand met een IQ in de min weet dat het veel beter ging in het midden-oosten toen ISIS nog amper was gekomen, toen de koerden(alleen de terroristen) amper een aanslag pleegden. Toen er geen Burger oorlog was in het zuid-oosten. Etc. Etc.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:15 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Ik heb het over regionale verschillen in Turkije. De welvaart in het oosten is zo'n factor drie kleiner dan in het westen.
[..]
Koopkracht van een gemiddelde Turk is niet veel anders dan die van een Libanees of Iranier.
Jouw GDP per capita van 10,800 kwam volgens World Bank anders ook uit 2013. Voor 2015 zou het 9,125 zijn.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:08 schreef SecretPret het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita
Turkije nummer 66. Iran 99 en libanon iets in de 80.
Overigens heb jij een kaart uit 2011 die niet heel erg accuraat meer is.
Mijn punt is nu dat jouw kaart niet meer accuraat is en dat jij het erover hebt dat ze niet veel beter zijn dan Iran en Libanon is dus ook onzin van jewelste.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:15 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Ik heb het over regionale verschillen in Turkije. De welvaart in het oosten is zo'n factor drie kleiner dan in het westen.
[..]
Koopkracht van een gemiddelde Turk is niet veel anders dan die van een Libanees of Iranier. Je moet op GDP PPP per capita klikken.
Wie had het over het Middenoosten eigenlijk?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:18 schreef SecretPret het volgende:
Doe niet zo dom. Zelfs iemand met een IQ in de min weet dat het veel beter ging in het midden-oosten toen ISIS nog amper was gekomen, toen de koerden(alleen de terroristen) amper een aanslag pleegden. Toen er geen Burger oorlog was in het zuid-oosten. Etc. Etc.
Wat is er niet meer accuraat in die kaart?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:19 schreef SecretPret het volgende:
Mijn punt is nu dat jouw kaart niet meer accuraat is en dat jij het erover hebt dat ze niet veel beter zijn dan Iran en Libanon is dus ook onzin van jewelste.
Zowel Turkije en Iran zitten in het midden-oosten. Je doet nog steeds dom. Hou op!quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:20 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Wie had het over het Middenoosten eigenlijk?
Nee, in 2016 Einstein.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:23 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ja in 2011 randebiel. Ik hou op. Veel plezier met je leven nog.
Vrij eenvoudig: ze wonen zelf niet in Turkije. Dus alle identiteitsversterkende propaganda hebben ze wel. En laten we wel zijn, die hebben ze gegeven hun positie op de sociale ladder in Nederland hard nodig. Alle ellende hebben ze dan weer niet. Dat is ook de reden waarom ze mogen stemmen en actief worden opgeroepen door Erdogan om dat te doen. Ze zijn oerconservatief maar hoeven niet te leven in het regime wat ze ondersteunen.quote:Op donderdag 5 januari 2017 20:14 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik weet het, en ik kan er met mijn kop niet bij.
Hoe kun je zo dom zijn?
Bullshit.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:22 schreef SecretPret het volgende:
Doordat turkije nu onder andere veel meer in het leger moet investeren is Turkije anno 2017 nu zo.
Voor 1299 heb je wel een gelijkwaardige laptop als hetgeen jij noemt. Dat is minder dan een maandsalaris in Nederland.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:15 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ik omcirkel gelijkstaat.
En dat is ook zo in Nederland. Zo'n laptop kost minsten 1.800 euro in Nederland en ik ga er van uit dat dat zo'n beetje een gemiddelde maandsalaris is van een Nederlander.
Ik ben best benieuwd naar die laptop van 1299 euro.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:51 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Voor 1299 heb je wel een gelijkwaardige laptop als hetgeen jij noemt. Dat is minder dan een maandsalaris in Nederland.
Bovendien, en dit is ook aantoonbaar, zijn met name producten uit de electronica niet van gelijkwaardige kwaliteit ook al is het hetzelfde merk. Zoals een andere user al postte meen ik kunnen dit ook gewoon batches uit China zijn.
De koopkracht ligt in Nederland toch echt stukken hoger dan in Turkije, en binnen Turkije zijn er ook extreme verschillen. En dat is al langer zo.
http://www.laptopshop.nl/(...)lion-17-ab073nd.htmlquote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:54 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ik ben best benieuwd naar die laptop van 1299 euro.
Zo sprak de poster die anderen graag zegt: "schelden is nergens voor nodig"quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:23 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ja in 2011 randebiel. Ik hou op. Veel plezier met je leven nog.
Daar is het ook wel heel abonimabelquote:Op donderdag 12 januari 2017 17:10 schreef SecretPret het volgende:
[..]
De staat de wegen zijn daar uistekend. Wij hebben zelf door de helft van Turkije gereden. Ik kan je vertellen dat de wegen iig beter zijn dan de balkan, Bulgarije en griekenland bij elkaar.
En ja door die landen hebben we ook gereden.
In Nederland is er ook een hoge ondergrens. Die 1299 is voor zo ongeveer iedere Nederlander minder dan een maandsalaris. In Turkije is veel meer structurele armoede.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:54 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ik ben best benieuwd naar die laptop van 1299 euro.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |