Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
2016 was een bijzonder sportjaar. Mooie prestaties van Steven Kruijswijk, Sanne Wevers en ook uit opvallende hoek, zoals het voetbalteam van IJsland. Maar er waren ook minder leuke momenten, zoals de val van Steven Kruijswijk, de val van Bauke Molkema en Nederland dat weer eens op prachtige wijze van zich liet spreken door niet eens op het EK aanwezig te zijn. We sluiten dit jaar traditiegetrouw af met het PDC WK Darts, waar Michael van Gerwen weer kansloos vroeg eruit gaat.
Oh, wacht, verkeerde topic. DRT is een deurtje verder.
2016 was een bijzonder muziekjaar. Mooie albums van David Bowie, Radiohead en ook uit opvallende hoek, zoals de nieuwste van Marillion. Maar er waren ook minder leuke momenten, zoals de dood van David Bowie, de dood van de vader van Jett Rebel en Nederland dat weer eens op prachtige wijze van zich liet spreken door allemaal lyrisch te worden van Kensington. We sluiten dit jaar traditiegetrouw af met de Radio 2 Top 2000, waar Claudia de Breij weer kansloos hoog gaat staan. Misschien op nummer 4?
Radio 2 Top 2000: Editie 2016 Het is alweer de achtiende editie van het grootste radio-evenement van Nederland (Nu Serious Request er weer niks van gaat bakken). Radio 2 draait 7 dagen lang de beste platen aldus het Nederlandse stemvee, vanaf eerste kerstdag tot het laatste uurtje in 2016. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te volgen via de website van Radio 2.
Wanneer? Zondag 25 december 09:00 tot en met Zaterdag 31 december 23:59.
Presentatie De presentatie is dit jaar in handen van: 6-9 Gerard Ekdom 9-12 Bart Arens 12-14 Gijs Staverman 14-16 Rob Stenders 16-18 Ruud de Wild 18-20 Wouter vd Goes 20-22 Stefan Stasse 22-00 Jan-Willem Roodbeen 00-02 Evelien de Bruijn 02-04 Marisa Heutink 04-06 Frank van 't Hof
De Tunes Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune ( ) blijft veelvuldig te horen
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
De Top 2000 in beeld Cultura 24: Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2016 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3 Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio (en tot 2 uur in het cafe) via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website http://www.nporadio2.nl/top2000/home Etalagekanalen Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men Cultura24 1 op 1 naar omzet!
Vanaf wanneer stemmen? Tot en met 2 december 2016.
Staat ie in de top 2000? Ook dit jaar kunnen we weer genieten van een site met schijtlollige gifjes waarin je kunt zien welke liedjes de lijst hebben gehaald. Als het goed is zijn dit er precies 2000. De site is online op www.staatieindetop2000.nl
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
XTC heeft het gered The Knack en Del Shannon niet. Hieronder nieuwe platen en uitvallers:
Uitvallers volgens de enige echte Pino:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe binnenkomers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al mijn collega's zijn vrij, of laat. Ik zit alleen op de afdeling. Kan rustig Radio 2 luisteren, heb voor een uur of drie werk vandaag, dus kan rustig aan doen. Voor mij is dit echt ultiem genot.
Nope we krijgen nog ergens Lola en dan is t weer klaar met de 3e beste band in de lijst uit de 60's
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op dinsdag 27 december 2016 09:17 schreef PippenScottie het volgende: Al mijn collega's zijn vrij, of laat. Ik zit alleen op de afdeling. Kan rustig Radio 2 luisteren, heb voor een uur of drie werk vandaag, dus kan rustig aan doen. Voor mij is dit echt ultiem genot.
Soms denk ik dat ik een beetje raar ben.
Het is hier echt belachelijk druk op het werk met mensen. Dus muziek op de koptelefoon. Echt zonde.
We Came A Long Time Ago Nine Nine Two - But You Did Not Know
De vrouw kan eigenlijk best wel veel, maar de meeste van haar liedjes vervliegen (iig voor mezelf) meteen weer zodra ze voorbij zijn. Ze klinken niet enorm verrot en ook niet spectaculair, zijn professioneel gemaakt maar er mist wat.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2016 09:22:45 ]
Jammer Dwersdriever. Ik heb volgens mij voor het eerst sinds jaren vrij tijdens de top2000. Afgelopen jaren moest ik met mijn collega's strijden en won de Serious Request-top het altijd
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Ja, dat gedweep met deze man heb ik simpelweg nooit begrepen. Aardige gitarist, maar alleen maar nietszeggende muzak die ie maakt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op dinsdag 27 december 2016 09:17 schreef PippenScottie het volgende: Al mijn collega's zijn vrij, of laat. Ik zit alleen op de afdeling. Kan rustig Radio 2 luisteren, heb voor een uur of drie werk vandaag, dus kan rustig aan doen. Voor mij is dit echt ultiem genot.
Soms denk ik dat ik een beetje raar ben.
Ik snap het wel.
Wij zitten trouwens nu met 5 op de afdeling. Minimale bezetting is 3. Dus nooit alleen.
Op dinsdag 27 december 2016 09:23 schreef livelink het volgende: Jammer Dwersdriever. Ik heb volgens mij voor het eerst sinds jaren vrij tijdens de top2000. Afgelopen jaren moest ik met mijn collega's strijden en won de Serious Request-top het altijd
Op dinsdag 27 december 2016 09:23 schreef Mexicanobakker het volgende: Ja, dat gedweep met deze man heb ik simpelweg nooit begrepen. Aardige gitarist, maar alleen maar nietszeggende muzak die ie maakt.
Ik schat zo in dat het percentage vrouwen dat op hem heeft gestemd significant hoger ligt dan het percentage mannen.
jij kan dat niet weten, want je luistert lijstloos, althans dat zeg je... betrapt!
Ik heb al gehoord dat er 4 in staan en er 3 gehoord.
Ik heb vannacht nog een stuk geluisterd van die dame die na middernacht draait. Die maakte er weer een rommeltje van. Die haalt niet eens lokale omroepniveau. Vertelt niets interessants over de muziek, heeft een veel te schelle stem voor de radio. Ik snap het niet zo, want ik ken genoeg vrouwen met wie je leuk over muziek kunt praten en die er ook écht wel iets vanaf weten.
Killers vind ik eigenlijk ook maar overgewaardeerd. Wel leuk en aardig hoor
Dit vind ik wel de leukste van The Cats, denk ik. Ultiem top 2000 gevoel, verder zou ik ze nooit opzetten
Op dinsdag 27 december 2016 09:30 schreef Mexicanobakker het volgende: Dit vind ik wel de leukste van The Cats, denk ik. Ultiem top 2000 gevoel, verder zou ik ze nooit opzetten
Op dinsdag 27 december 2016 09:30 schreef Mexicanobakker het volgende: Dit vind ik wel de leukste van The Cats, denk ik. Ultiem top 2000 gevoel, verder zou ik ze nooit opzetten
Ik draai Lea soms nog weleens. Ik snap best dat het muzikale kitsch is, maar die stem gaat toch soms wel door merg en been.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Ik heb vannacht nog een stuk geluisterd van die dame die na middernacht draait. Die maakte er weer een rommeltje van. Die haalt niet eens lokale omroepniveau. Vertelt niets interessants over de muziek, heeft een veel te schelle stem voor de radio. Ik snap het niet zo, want ik ken genoeg vrouwen met wie je leuk over muziek kunt praten en die er ook écht wel iets vanaf weten.
Heb je ook het stukje meegemaakt waar ze het verkeerde nummer instartte en even geen idee meer leek te hebben welk knopje ze moest indrukken en wat ze hier überhaupt deed? Genânt was dat.
Heb je ook het stukje meegemaakt waar ze het verkeerde nummer instartte en even geen idee meer leek te hebben welk knopje ze moest indrukken en wat ze hier überhaupt deed? Genânt was dat.
Ja, dat was helemaal aan het begin toch? Ze probeerde het nog af te dekken door het café dingen te laten roepen, maar dat werkte ook voor geen millimeter. Echt amateurwerk. Ik las vanmorgen dat alle salarissen bij de publieke omroep mogelijk openbaar worden. Ben benieuwd wat zo'n incompetente presentator nog binnenharkt.
Ja, dat was helemaal aan het begin toch? Ze probeerde het nog af te dekken door het café dingen te laten roepen, maar dat werkte ook voor geen millimeter. Echt amateurwerk. Ik las vanmorgen dat alle salarissen bij de publieke omroep mogelijk openbaar worden. Ben benieuwd wat zo'n incompetente presentator nog binnenharkt.
nou, Ruud de Wild had ook al zo'n slecht begin zondag, genant gewoon
Het leven van een kantoorklerk gaat niet altijd over rozen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Ik schaam me echt dood wanneer ik aan collega's moet uitleggen waarom NL dit soort nummers kiest.
Op dinsdag 27 december 2016 09:42 schreef Dven het volgende: Ik schaam me echt dood wanneer ik aan collega's moet uitleggen waarom NL dit soort nummers kiest.
ach er zullen daar genoeg nummers zijn waar ze hier een cultuurshock van krijgen
ach deze is nog wel aardig, niet top natuurlijk maar ik kan m wel aanhoren
ach er zullen daar genoeg nummers zijn waar ze hier een cultuurshock van krijgen
Noem me maar één Belgisch nummer waar men een cultuurshock van krijgt
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
nou, Ruud de Wild had ook al zo'n slecht begin zondag, genant gewoon
Ook zijn tweede sessie was verre van vlekkeloos. Dat is écht een verschil met bijvoorbeeld de BBC. Allemaal mooie stemmen op Radio 2, die met rust en kunde goed geproduceerde uitzendingen verzorgen.
Noem me maar één Belgisch nummer waar men een cultuurshock van krijgt
Veel van die typisch Vlaamse eurohousenummers van vroeger, vermoed ik. Pump it van X-Session of zo. Of Kim 'Kay. Daar krijg ik nu zélf schaamrood van. Probeer dergelijk spul eens uit op een feestje.
Ik ken ze, omdat ik ze vroeger steeds opnam van Vlaamse hitparades. Toen vond ik het mooi.
Hieronder de top 10 Top 2000-nummers met het hoogste aandeel vrouwelijke stemmers:
1. Karin Bloemen - 'Geen Kind Meer' (86,1 procent) 2. Sam Smith - 'Stay With Me' (84,4 procent) 3. Dotan - 'Hungry' (84,3 procent) 4. Anouk & Douwe Bob - 'Hold Me' (84,1 procent) 5. Dotan - 'Let The River In' (83,3 procent) 6. Aretha Franklin - '(You Make Me Feel Like) A Natural Woman' (82,0 procent) 7. Lisa Lois - 'Hallelujah' (81,5 procent) 8. Ed Sheeran - 'Give Me Love' (81,4 procent) 9. Nick & Simon - 'Kijk Omhoog' (81,2 procent) 10. Justin Bieber - 'Sorry' (80,9 procent)
Ik zie 1 goed liedje.
Die heeft ook een paar honderd plaatsen terrein gewonnen trouwens. En Girls Just... ook terug...
Goed Top2000-jaar voor la Lauper.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Veel van die typisch Vlaamse eurohousenummers van vroeger, vermoed ik. Pump it van X-Session of zo. Of Kim 'Kay. Daar krijg ik nu zélf schaamrood van. Probeer dergelijk spul eens uit op een feestje.
Ik ken ze, omdat ik ze vroeger steeds opnam van Vlaamse hitparades. Toen vond ik het mooi.
Milk Inc - Walk On Water
Hieronder de top 10 Top 2000-nummers met het hoogste aandeel mannelijke stemmers:
1. Creedence Clearwater Revival - 'Fortunate Son' (84,5 procent) 2. Slayer - 'Angel Of Death' (83,7 procent) 3. Pink Floyd - 'One Of These Days' (83,6 procent) 4. Jimi Hendrix Experience - 'Voodoo Chile' (83,5 procent) 5. ZZ Top - 'La Grange' (82,6 procent) 6. Genesis - 'Firth Of Fifth' (82,2 procent) 7. Neil Young - 'Like A Hurricane' (81,1 procent) 8. Motörhead - 'Ace Of Spades' (80,8 procent) 9. Ten Years After - 'I'm Going Home' (80,7 procent) 10. Yes - 'Roundabout' (80,7 procent)
Ik zie 1 slecht liedje
Hmm, ik heb zowel niks met het typische mannenlijstje als het typische vrouwenlijstje. Maar vooruit, als ik moet kiezen kies ik toch voor de vrouwenlijst.
En ik heb wel iets met George Michael, maar niet met dit nummer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opvallend wel.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opvallend wel.
Niks negatiefs over dat nummer van Karin Bloemen. Ik begrijp zonder meer waarom daarop gestemd wordt.
Wat me vooral opvalt is dat het zoveel recente nummers zijn.
En bij de mannen juist veel oud werk.
Toch walgelijk dat Deep Purple het daar zoveel slechter doet dan die andere 3, want die vind ik het mooist (en voelt tijdlozer dan Stairway)
Toch walgelijk dat Deep Purple het daar zoveel slechter doet dan die andere 3, want die vind ik het mooist (en voelt tijdlozer dan Stairway)
Tussen 20 en 30 helemaal geen Deep Purple.
1. Billy Joel - 'Piano Man' 2. Queen - 'Bohemian Rhapsody' 3. Eagles - 'Hotel California' 4. Coldplay - 'Fix You' 5. Led Zeppelin - 'Stairway To Heaven' 6. Dire Straits - 'Sultans Of Swing' 7. Johnny Cash - 'Hurt' 8. Toto - 'Africa' 9. Simon and Garfunkel - 'The Sound Of Silence' 10. Pink Floyd - 'Wish You Were Here'
Zelfs de jonkies luisteren al muziek van ver voor hun tijd.
Niet echt. De enige jongeren die Top2000 luisteren zijn die met een goede opvoeding.
1353 Holiday Green Day 2005 1352 I Can't Make You Love Me Bonnie Raitt 1991 1351 Run To The Water Live 2000 1350 Jesus To A Child George Michael 1996 1349 Relax Frankie Goes To Hollywood 1984 1348 An American Trilogy Elvis Presley 1972 1347 My Baby Just Cares For Me Nina Simone 1987 1346 Stranger In Moscow Michael Jackson 1996 1345 Mr. Tambourine Man The Byrds 1965 1344 Kan Ik Iets Voor Je Doen? De Dijk 2011 1343 Wouldn't It Be Nice The Beach Boys 1966 1342 Take Your Time Girl Niels Geusebroek 2013
Niks negatiefs over dat nummer van Karin Bloemen. Ik begrijp zonder meer waarom daarop gestemd wordt.
Wat me vooral opvalt is dat het zoveel recente nummers zijn.
Vrouwen zijn meer vatbaar voor de waan van de dag. En hebben in hun geheugen slechts plek voor gerechten, wasvoorschriften en discussies/ruzies van 12 jaar geleden.
1353 Holiday Green Day 1352 I Can't Make You Love Me Bonnie Raitt 1351 Run To The Water Live 1350 Jesus To A Child George Michael 1349 Relax Frankie Goes To Hollywood 1348 An American Trilogy Elvis Presley 1347 My Baby Just Cares For Me Nina Simone 1346 Stranger In Moscow Michael Jackson 1345 Mr. Tambourine Man The Byrds 1344 Kan Ik Iets Voor Je Doen? De Dijk 1343 Wouldn't It Be Nice The Beach Boys 1342 Take Your Time Girl Niels Geusebroek
Op dinsdag 27 december 2016 09:59 schreef Ajacied422 het volgende: 1353 Holiday Green Day 2005 1352 I Can't Make You Love Me Bonnie Raitt 1991 1351 Run To The Water Live 2000 1350 Jesus To A Child George Michael 1996 1349 Relax Frankie Goes To Hollywood 1984 1348 An American Trilogy Elvis Presley 1972 1347 My Baby Just Cares For Me Nina Simone 1987 1346 Stranger In Moscow Michael Jackson 1996 1345 Mr. Tambourine Man The Byrds 1965 1344 Kan Ik Iets Voor Je Doen? De Dijk 2011 NEE 1343 Wouldn't It Be Nice The Beach Boys 1966 1342 Take Your Time Girl Niels Geusebroek 2013
1. Billy Joel - 'Piano Man' 2. Queen - 'Bohemian Rhapsody' 3. Eagles - 'Hotel California' 4. Coldplay - 'Fix You' 5. Led Zeppelin - 'Stairway To Heaven' 6. Dire Straits - 'Sultans Of Swing' 7. Johnny Cash - 'Hurt' 8. Toto - 'Africa' 9. Simon and Garfunkel - 'The Sound Of Silence' 10. Pink Floyd - 'Wish You Were Here'
Piano Man op 1. Dan denk ik gelijk aan kutstudenten die lekker met elkaar aan het lallen zijn terwijl ze matig bier in een matig café dirnken.
1353 Holiday Green Day 1352 I Can't Make You Love Me Bonnie Raitt 1351 Run To The Water Live 1350 Jesus To A Child George Michael 1349 Relax Frankie Goes To Hollywood 1348 An American Trilogy Elvis Presley 1347 My Baby Just Cares For Me Nina Simone 1346 Stranger In Moscow Michael Jackson 1345 Mr. Tambourine Man The Byrds 1344 Kan Ik Iets Voor Je Doen? De Dijk 1343 Wouldn't It Be Nice The Beach Boys 1342 Take Your Time Girl Niels Geusebroek
1353 Holiday Green Day 2005 1352 I Can't Make You Love Me Bonnie Raitt 1991 1351 Run To The Water Live 2000 1350 Jesus To A Child George Michael 1996 1349 Relax Frankie Goes To Hollywood 1984 1348 An American Trilogy Elvis Presley 1972 1347 My Baby Just Cares For Me Nina Simone 1987 1346 Stranger In Moscow Michael Jackson 1996 1345 Mr. Tambourine Man The Byrds 1965 1344 Kan Ik Iets Voor Je Doen? De Dijk 2011 1343 Wouldn't It Be Nice The Beach Boys 1966 1342 Take Your Time Girl Niels Geusebroek 2013 vrouwen
1353 Holiday Green Day 2005 1352 I Can't Make You Love Me Bonnie Raitt 1991 1351 Run To The Water Live 2000 1350 Jesus To A Child George Michael 1996 1349 Relax Frankie Goes To Hollywood 1984 1348 An American Trilogy Elvis Presley 1972 1347 My Baby Just Cares For Me Nina Simone 1987 1346 Stranger In Moscow Michael Jackson 1996 1345 Mr. Tambourine Man The Byrds 1965 1344 Kan Ik Iets Voor Je Doen? De Dijk 2011 Fantastische band maar jezus wat staat er veel herrie van hun in de lijst 1343 Wouldn't It Be Nice The Beach Boys 1966 1342 Take Your Time Girl Niels Geusebroek 2013
Vind het geen geweldig uur
Niels even gegoogeld. Wat een quasi-intellectueel hoofd zeg.
echt he wat een makkelijke hap klare mainstream sound.
Snob2000 is om de hoek
Vind jij Good Riddance en Boulevard of Broken Dreams geen goede nummers?
Ja die vind ik allebei wel aardig. Sowieso zijn Dookie en Nimrod wel wat ondergewaardeerd
Op dinsdag 27 december 2016 10:19 schreef PippenScottie het volgende: Live heeft nooit een live album uitgebracht. Ze hadden zoveel leuks kunnen doen met de naam van het album.
Op dinsdag 27 december 2016 10:19 schreef PippenScottie het volgende: Live heeft nooit een live album uitgebracht. Ze hadden zoveel leuks kunnen doen met de naam van het album.
Live is live.
Lala lalala
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
De band zal de BBC-dj die dit boycotte nog steeds dankbaar zijn.
Oh Frankie, waarom heb je dit niveau nooit meer gehaald. Warriors of the Wasteland
Maar wat was dit een spektakel toentertijd. Alle ophef over de video en de tekst. De BBC-ban, de sprong naar nummer 1. De geweldige follow up-singles. Was een mooi jaar.
Haters can be so lame and vicious Hating on me because I'm ambitious They sound like they need lots of love, lots of love That's why I'm sending them hugs and kisses
Voor Holly kwamen de AIDS-remmers in elk geval wel op tijd. Inmiddels is het alweer een kwart eeuw geleden dat bekend werd dat-ie het heeft opgelopen.