abonnement Unibet Coolblue
pi_167593639
https://www.rijdendetrein(...)-utrecht-c-hilversum
http://drimble.nl/112/hil(...)oed-ter-plaatse.html

Camerabeelden tonen nieuwe feiten rond dood Dascha Graafsma
woensdag 08 juni 2016 | 15:00

HILVERSUM Het onderzoeksteam van de familie Graafsma heeft nieuwe feiten ontdekt rond de vermeende zelfmoord van Dascha Graafsma. Dat laat haar vader, René Graafsma, weten aan NH.

Dascha overleed in de nacht van 27 op 28 november vorig jaar, nadat zij na een avondje stappen tussen Hilversum en Hollandsche Rading door een trein werd aangereden. De politie ging direct uit van zelfmoord, maar voor de familie is dat allesbehalve zeker. Om te weten te komen wat er zich precies heeft afgespeeld, formeerde de vader een eigen onderzoeksteam: TDO (Team Dascha Onderzoek).

Camerabeelden
In december publiceerde de politie al camerabeelden waarop Dascha te zien is op de nacht van het ongeval
TDO heeft de beelden nogmaals onderzocht en concludeert nu dat de politie het tijdstip van de beelden onjuist heeft vastgesteld.

Uit de tijdscode op de bewakingsbeelden blijkt bijvoorbeeld dat het om 07.00 uur al licht is, terwijl de zon op 28 november pas om 08.21 uur opkwam. De politie had de tijd al gecorrigeerd met 65 minuten eerder, maar de onderzoekers van TDO concluderen nu dat het 65 minuten later moet zijn. Het tijdverschil is daarmee twee uur. Volgens de onderzoekers zijn de beelden waarop Dascha te zien is, niet om 02.16 zijn gemaakt, maar om 04.26 uur.

Twee personen
Volgens TDO is er dus op een verkeerd moment naar de bewakingsbeelden gekeken. Op het gecorrigeerde tijdstip is te zien hoe twee personen voorbijlopen. Het duo zou nog niet eerder naar voren zijn gekomen in het onderzoek. Omdat ze aan dezelfde kant van de straat lopen als Dascha, bestaat de mogelijkheid dat zij haar gezien hebben.

TDO hoopt daarom met dit duo in contact te komen. Daarnaast doet de organisatie opnieuw een oproep aan mensen, bedrijven en organisaties om camerabeelden ter beschikking te stellen. Wie meer informatie heeft kan zich melden via info@daschagraafsma.nl

De politie heeft nog niet gereageerd op de nieuwe ontwikkelingen.

http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)dood-dascha-graafsma

Update :
Nieuwe feiten en vragen zaak Dascha Graafsma

Team Dascha Onderzoek (TDO) heeft nieuwe feiten geconstateerd met betrekking tot de vermeende zelfmoord van Dascha Graafsma op 28 november 2015. Specifiek gaat het om twee personen die Dascha mogelijk hebben gezien, minder dan een uur voor het ongeval met de trein. Het gaat waarschijnlijk om twee jongens of mannen die op de Neuweg in Hilversum Dascha zijn tegengekomen, wat blijkt uit beelden van een bewakingscamera. Het TDO roept deze personen op om contact op te nemen. Wellicht hebben deze personen Dascha die bewuste nacht nog gezien. Mogelijk hebben zij meer informatie over het laatste uur van Dascha.


update :

trein heeft 1 uur en 49 minuten stilgestaan
het duurde een uur voordat de hulpdiensten arriveerden op de plek van het ongeval
er bleef 3 kwartier over voor het bergen van het lichaam en het onderzoek
15.25


update december 12

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_167593654
Het eigen onderzoek van Team Dascha Onderzoek (TDO) naar de dood van Dascha Graafsma (16), ruim een jaar geleden op het spoor bij Hilversum, werpt géén nieuw licht op de zaak. Dat stelt het rechercheteam dat destijds onderzoek deed. De conclusie blijft dat er geen sprake is van een misdrijf.

De recherche vergeleek de informatie in de drie kwartier durende documentaire van TDO, die op 12 december werd gepubliceerd, met het eigen werk. Er is gekeken naar de getuigen, het Facebookbericht dat Dascha in de Let’s Get Down zou hebben ontvangen, het gebruik en de vindplaats van haar telefoon, de auto die is gehoord bij de Maartensdijkseweg, Dascha’s alcoholgebruik en het onderzoek bij het spoor.

De conclusie is dat dit geen nieuw licht werpt op de bevindingen van de politie en ook geen aanleiding geeft tot nader onderzoek.

Er zijn geen aanwijzingen dat iemand betrokken is geweest bij de aanrijding met de trein of dat er sprake is van een misdrijf. De familie van het overleden meisje heeft hierover schriftelijk een gedetailleerde uitleg ontvangen.
Auto

TDO-leider Joey Roelofs noemt de slotsom van de politie ’uitermate teleurstellend’.
,,Er zijn zelfs beelden van de auto die op de Maartensdijkseweg is gehoord. Dan wordt gezegd dat de beelden van dermate kwaliteit zijn dat niet is te zien om wat voor auto het gaat. Wij zeggen: zelfs de kleur die de auto had, kan al doorslaggevend zijn.’’

Volgens de politie ging het particuliere onderzoeksteam op bepaalde punten aantoonbaar de mist in. ,,Op camerabeelden is te zien dat het meisje dat roept daar haar telefoon en identiteitsbewijs zijn gestolen door een jongen niet Dascha is. Dit meisje droeg andere kleding’’, aldus de officier van justitie in haar verklaring. Ook het meisje aan wie buiten voor Let’s Get Down werd getrokken door drie jongens is niet Dascha, stelt de recherche. ,,Kort voor het door de getuige genoemde moment is binnen in de discotheek een foto van Dascha genomen.’’
Alcohol

Roelofs neemt er geen genoegen mee. ,,We laten ons niet afschepen. Als dit de conclusies zijn, zeg ik: laat het dan zíen. Dan wil ik zelf zien of het klopt.’’ TDO wilde vooraf het eigen onderzoek checken aan de hand van het beeldmateriaal waarover de politie beschikt. Het OM weigerde dat, om privacyredenen.

TDO stelt dat Dascha na haar vertrek uit Hilversumse disco Let’s Get Down nog alcohol dronk. Volgens justitie is die conclusie gebaseerd op onbetrouwbare verklaringen van de vriendinnen van Dascha. ,,Die zeggen dat ze niet stomdronken overkwam. Maar ze hadden met zijn allen thuis fors ingedronken en in de zaak ook een paar glazen wijn en een onbekend aantal shotjes op’’, zegt een woordvoerster.’

Justitie zet vraagtekens bij de verklaring van een KLM-piloot en zijn vriendin die Dascha in haar laatste nacht nog tegen het lijf zouden zijn gelopen. ,,Het is niet zeker dat het gaat om Dascha.’’ TDO stelt op basis van deze verklaringen dat Dascha nooit zelf haar telefoon aan de Zeshoven in Hilversum kan hebben weggegooid.
Serieus

Eerder liet het openbaar ministerie weten dat dit de laatste keer zou zijn dat Team Dascha Onderzoek, dat op verzoek van de ouders van Dascha actief is, serieus wordt genomen. Daar komt justitie nu van terug. De woordvoerster: ,,Als er ooit nog écht iets boven water komt, kijken we er natuurlijk weer naar. Het gaat om de dood van een jong meisje. Maar de verwachting dat zoiets gebeurt, wordt steeds minder.’’

https://www.gooieneemland(...)licht-op-dood-dascha
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_167599505
quote:
Volgens de politie ging het particuliere onderzoeksteam op bepaalde punten aantoonbaar de mist in. ,,Op camerabeelden is te zien dat het meisje dat roept daar haar telefoon en identiteitsbewijs zijn gestolen door een jongen niet Dascha is. Dit meisje droeg andere kleding’’, aldus de officier van justitie in haar verklaring. Ook het meisje aan wie buiten voor Let’s Get Down werd getrokken door drie jongens is niet Dascha, stelt de recherche. ,,Kort voor het door de getuige genoemde moment is binnen in de discotheek een foto van Dascha genomen.’’
Als dat zo is kan de rest van dat 'onderzoek' van TDO ook zo de prullenbak in. Eerder zonde dat er nog tijd is bestaan aan dat prutsonderzoek. Die Joey kan maar beter zijn titel snel veranderen op Linkedin,
  † In Memoriam † zondag 25 december 2016 @ 17:23:33 #4
240917 Mula
pi_167600760
Dus wel veel gedronken en verder geen enkele aanwijzing dat ze niet alleen is geweest. Ik hoop dat haar ouders dat ooit kunnen accepteren.
pi_167601743
Vind het niet echt slim om die jongen te gaan ondervragen met een enorme camera erbij. Waarom geen verborgen camera?
pi_167619569
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 21:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zegt hij er ook bij op welke manier die concentraties zijn gemeten en waaruit (bloed of weefsel)? 1.
Gemeten waarden van een levend persoon zijn over het algemeen niet zomaar te vergelijken met meetwaarden van een overleden persoon. 2.

Bij de tweede tabel gaat het over de 'kwantitatieve analyse' (van alcohol), terwijl de eerste tabel gaat over de 'kwalitatieve analyse' (van verdovende middelen). 3. Ik vermoed dat de eerste tabel het resultaat is van een simpele test om alleen te kijken of er iets opvallends te zien is, oftewel; of de gemeten waarde hoger is dan een bepaalde 'grenswaarde' (waarbij die grenswaarde dan een waarde is die te verwachten is onder normale omstandigheden). Als dat het geval is moet met een andere test nauwkeuriger worden bepaald wat de concentratie is van een specifieke stof, waarbij effecten van lichaamseigen stoffen, medicijnen en processen na overlijden worden weggestreept.
Als die gemeten waarde van de eerste analyse (die 235ug/L) lager is dan die grenswaarde, en dus niet opvallend hoog is (false-positive), zal er verder geen test gedaan zijn. Die gemeten waarde (235ug/L) is dan een verzameling van verschillende stoffen (lichaamseigen stoffen, maar ook bepaalde medicijnen) die bij de eerste test zorgen voor een hogere waarde, terwijl het bij de 50ug/L die jij noemt hoofdzakelijk gaat om amfetamine die iemand zelf heeft ingenomen. 4.
Dat is dan waarschijnlijk ook wat PRdV bedoelde met "dat er nog een extra test moest worden uitgevoerd" toen bleek dat FvdG de GHB-waarde verkeerd had geïnterpreteerd.

Wazig verhaal, maar beter uitleggen wat ik bedoel gaat me niet lukken. Anders moet je het zelf even opzoeken. :)
Dank voor je input, altijd welkom. Goed om gedachten uit te wisselen.
1. bloed
2. FvdG vergelijkt ook waarden van een overledene met die van levende personen (alcohol)
3. Dat is juist, maar: de derde kolom laat nog altijd een concentratie zien, zoals bij de tabel van alcohol.
4. Hierover kan ik alleen zeggen dat ik sterk de indruk heb dat FvdG het over de Buprenorfine heeft als hij het over lage concentratie heeft. Verder: Amfetamine neem je in. Dat is toch geen lichaamseigen stof?

25:20;
FvdG: "Ja, we hebben van het weinige bloed dat we verkregen hebben een toxicologische screening gedaan, alcohol en drugs. Vanuit de drugs kwamen er twee aanwijzingen dat er mogelijkerwijs sprake zou kunnen zijn van de aanwezigheid van GHB en amfetamine.
Het gesprek wordt hier onderbroken. Buprenorfine wordt nog niet genoemd, maar wordt wel getoond in de tabel.
Joey noemt “sporen van Buprenorfine” en zegt: "Dit laatste (= buprenorfine) is alleen op recept verkrijgbaar..”


25:52;
FvdG: "Bij kwantitatief onderzoek bleek (enkelvoud) die concentratie (enkelvoud) ervan (Buprenorfine?) dermate laag te zijn dat je eigenlijk moet zeggen dat dat vals positief moet zijn geweest."

Vervolgens verschijnen in de film de gevonden gehaltes. Bij Buprenorfine staat "sporen van" en het gehalte amfetamine is nog altijd een 5-voud van de grenswaarde (bij een levende persoon).

~:)

[ Bericht 0% gewijzigd door RapaNui op 26-12-2016 15:37:44 ]
pi_167635360
Onduidelijkheid scheppen over wat nu precies wel en niet is ingenomen, het gedrag van de vriendengroep bagatalliseren, met irrelevante getuigen op de proppen komen. TDO lijkt zeer creatief te zijn in het verspreiden van de waarheid.

edit:typo

[ Bericht 2% gewijzigd door Squadra-macaroni op 27-12-2016 11:27:59 ]
pi_167635690
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 11:08 schreef Squadra-macaroni het volgende:
Onduidelijkheid scheppen over wat nu precies wel en niet is ingenomen, het gedrag van de vriendengroep baggataliseren, met irrelevante getuigen op de proppen komen. TDO lijkt zeer creatief te zijn in het verspreiden van de waarheid.
Inderdaad, de docu heeft alleen maar meer onduidelijkheid veroorzaakt.
Er moet gewoon een keuze worden gemaakt: getuigen geloven of vrienden.
Politie heeft kennelijk uitgezocht dat de getuigen waar TDO mee kwam niet betrouwbaar is of niet overeenkomt met wat zij weten, tot die conclusie kwam TDO zelf ook dat het niet klopt.
Het is een welles - nietes verhaal geworden.
Het enige dat je écht kunt vast stellen dat ze onder invloed was en zonder jas buiten liep op een bepaald tijdstip (alleen)

Wat ik wel vind is dat je als politie wel kan laten zien in zulke gevallen als dit (zelfmoord zaken) wat voor onderzoek er is gedaan. Welke onduidelijke zaken er zijn.
Openheid geven dat is het minste wat je kan doen, dat er geen onderzoek meer kan worden gedaan lijkt me nu wel duidelijk.

btw die 27 jarige jongen is vroeg of laat wel de pineut.
pi_167635866
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 11:30 schreef Bierkrat69 het volgende:

[..]

Inderdaad, de docu heeft alleen maar meer onduidelijkheid veroorzaakt.
Er moet gewoon een keuze worden gemaakt: getuigen geloven of vrienden.
Politie heeft kennelijk uitgezocht dat de getuigen waar TDO mee kwam niet betrouwbaar is of niet overeenkomt met wat zij weten, tot die conclusie kwam TDO zelf ook dat het niet klopt.
Het is een welles - nietes verhaal geworden.
Het enige dat je écht kunt vast stellen dat ze onder invloed was en zonder jas buiten liep op een bepaald tijdstip (alleen)

Wat ik wel vind is dat je als politie wel kan laten zien in zulke gevallen als dit (zelfmoord zaken) wat voor onderzoek er is gedaan. Welke onduidelijke zaken er zijn.
Openheid geven dat is het minste wat je kan doen, dat er geen onderzoek meer kan worden gedaan lijkt me nu wel duidelijk.

btw die 27 jarige jongen is vroeg of laat wel de pineut.
Uit piëteit met het slachtoffer wordt door de politie ook niet alles gedeeld. Ik denk ook niet dat dat zal veranderen.
pi_167670796
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 11:30 schreef Bierkrat69 het volgende:

[..]

Inderdaad, de docu heeft alleen maar meer onduidelijkheid veroorzaakt.
Er moet gewoon een keuze worden gemaakt: getuigen geloven of vrienden.
Politie heeft kennelijk uitgezocht dat de getuigen waar TDO mee kwam niet betrouwbaar is of niet overeenkomt met wat zij weten, tot die conclusie kwam TDO zelf ook dat het niet klopt.
Het is een welles - nietes verhaal geworden.
Het enige dat je écht kunt vast stellen dat ze onder invloed was en zonder jas buiten liep op een bepaald tijdstip (alleen)

Wat ik wel vind is dat je als politie wel kan laten zien in zulke gevallen als dit (zelfmoord zaken) wat voor onderzoek er is gedaan. Welke onduidelijke zaken er zijn.
Openheid geven dat is het minste wat je kan doen, dat er geen onderzoek meer kan worden gedaan lijkt me nu wel duidelijk.

btw die 27 jarige jongen is vroeg of laat wel de pineut.
Eens.
Het gaat wel om de laatste uren uit het leven van je dochter, zus enz.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je als ouders wilt weten wat de politie ook weet.
Laat de ouders zelf bepalen welke informatie zij tot zich willen nemen.

Als de politie vanwege 'privacy' die openheid niet wil geven, vraag ik me af 'wiens privacy?'
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167673784
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 13:00 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Eens.
Het gaat wel om de laatste uren uit het leven van je dochter, zus enz.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je als ouders wilt weten wat de politie ook weet.
Laat de ouders zelf bepalen welke informatie zij tot zich willen nemen.

Als de politie vanwege 'privacy' die openheid niet wil geven, vraag ik me af 'wiens privacy?'
Bijvoorbeeld de privacy van mensen op de camerabeelden of de privacy van de mensen die een verklaring hebben afgelegd.

Ik denk niet dat het OM daar nog in mee zal gaan. Het gebeurt wel eens dat het OM het dossier deelt met de nabestaanden, maar heeft recent nog aangegeven daar zeer terughoudend mee te zijn als zij vermoedens hebben dat de nabestaanden deze gegevens vervolgens weer gaan delen met de rest van de wereld of er andere ongewenste dingen mee gaan doen.
  woensdag 28 december 2016 @ 14:37:08 #12
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167673928
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 13:00 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Eens.
Het gaat wel om de laatste uren uit het leven van je dochter, zus enz.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je als ouders wilt weten wat de politie ook weet.
Laat de ouders zelf bepalen welke informatie zij tot zich willen nemen.

Als de politie vanwege 'privacy' die openheid niet wil geven, vraag ik me af 'wiens privacy?'
Die van Dascha zelf in de eerste plaats.
pi_167674299
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 13:00 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Eens.
Het gaat wel om de laatste uren uit het leven van je dochter, zus enz.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je als ouders wilt weten wat de politie ook weet.
Laat de ouders zelf bepalen welke informatie zij tot zich willen nemen.

Als de politie vanwege 'privacy' die openheid niet wil geven, vraag ik me af 'wiens privacy?'
Van mensen met privacy. Dat klinkt stom, maar het gaat daarbij niet alleen om de inhoud van de informatie, maar óók welke persoon/personen het betreft.

Als de politie iets zegt als "ja, het gaat over Jan, maar we zeggen omwille van zijn privacy niet wat 'het' precies is" dan is jan's privacy nog steeds geschonden.

En blijkbaar heeft de politie besloten dat die privacy gegrond is. Dan gaan ze natuurlijk ook niet zeggen wiens privacy dat precies is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_167675738
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 14:37 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Die van Dascha zelf in de eerste plaats.
Wat bijzonder inlevend van degenen die binnen no time zelfdoding concludeerden, treinpassagiers liet rondbanjeren, camerabeelden verkeerd interpreteerden, om daar rekening mee te houden.
Wat Dascha's privacy betreft zouden haar ouders, nu Dascha er zelf niet meer is, als eersten en laatsten wat over te zeggen moeten hebben.
1 of andere politieagent hoeft van mijn minderjarige dochter niet meer te weten dan ik.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167675819
Wat zou je als vriend, vriendin, onbekende bezoeker van welke gelegenheid dan ook voor problemen kunnen hebben met het feit dat je die avond uit bent geweest en omstreeks dezelfde tijd als Dascha gesignaleerd is, ter plekke was?
Wat voor privacyproblemen kun je d'r mee hebben als je rond 5 uur half zes een nummertje achter in de auto hebt gemaakt vlakbij de spoorwegovergang?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167675962
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 15:33 schreef Lutalo het volgende:
Wat zou je als vriend, vriendin, onbekende bezoeker van welke gelegenheid dan ook voor problemen kunnen hebben met het feit dat je die avond uit bent geweest en omstreeks dezelfde tijd als Dascha gesignaleerd is, ter plekke was?
Wat voor privacyproblemen kun je d'r mee hebben als je rond 5 uur half zes een nummertje achter in de auto hebt gemaakt vlakbij de spoorwegovergang?
Bv als je dat nummertje maakt met een ander dan je partner?
Bv als je in die tent bent terwijl je tegen je ouders hebt gezegd dat je bij een vriendin slaapt?

Er zijn tig redenen te bedenkent.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 28 december 2016 @ 15:42:10 #17
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167676036
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 15:30 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Wat bijzonder inlevend van degenen die binnen no time zelfdoding concludeerden, treinpassagiers liet rondbanjeren, camerabeelden verkeerd interpreteerden, om daar rekening mee te houden.
Wat Dascha's privacy betreft zouden haar ouders, nu Dascha er zelf niet meer is, als eersten en laatsten wat over te zeggen moeten hebben.
1 of andere politieagent hoeft van mijn minderjarige dochter niet meer te weten dan ik.
Kinderen mogen geheimen hebben voor hun ouders, veel zaken gaan hen gewoon niet aan. Vind het goed dat de politie terughoudend is. Aan de andere kant kan ik me ook goed voorstellen dat de ouders wel alles willen weten voor hun onderzoek. Lastig.
pi_167676732
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 15:42 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Kinderen mogen geheimen hebben voor hun ouders, veel zaken gaan hen gewoon niet aan. Vind het goed dat de politie terughoudend is. Aan de andere kant kan ik me ook goed voorstellen dat de ouders wel alles willen weten voor hun onderzoek. Lastig.
Kwamen die telefoongegevens van de eerste docu niet van NFI af? De (verwijderde) gegevens waaronder erotische berichtjes en -foto's die werden uitgewisseld met iemand die niet haar vriend is.
Het is dat ik er niets meer over kan zeggen als ik dood ben, maar ik zou dat toch echt niet fijn vinden. Al helemaal niet als vader die informatie ook nog verwerkt in een 'documentaire' en op internet plaatst.
Echt veel privacy is er dan niet meer over.
  woensdag 28 december 2016 @ 16:07:49 #19
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167676941
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 16:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Kwamen die telefoongegevens van de eerste docu niet van NFI af? De (verwijderde) gegevens waaronder erotische berichtjes en -foto's die werden uitgewisseld met iemand die niet haar vriend is.
Het is dat ik er niets meer over kan zeggen als ik dood ben, maar ik zou dat toch echt niet fijn vinden. Al helemaal niet als vader die informatie ook nog verwerkt in een 'documentaire' en op internet plaatst.
Echt veel privacy is er dan niet meer over.
Ja precies. Ik moet er niet aan denken.
pi_167692029
"Dat deze persoon zijn facebook uit de lucht haalt na de publicatie van 'Dossier Dascha Graafsma' is dus voor het Openbaar Ministerie niet vreemd"
schrijft joey roelofs
volgens TDO dus wel?
is toch raar om het raar te vinden dat die 27 jarige zijn account heeft verwijderd van FB.
ook al heb je niks te verbergen, jan en alleman plukken je foto's er van af en zetten die op een forum etc etc.

privacy is voor velen niet echt meer een groot goed sinds de opkomst van telefoontjes met een camera erin.
pi_167692126
in wat voor auto reden die jongelui naar de LGD
pi_167692190
Gelukkig hoeft justitie privacy-overwegingen niet langs de meetlat van social media te leggen. Daarnaast is er een belachelijk onderzoeksteam dat allerlei onzinnige conclusies dat ook nog eens gesteund wordt door minimaal de vader van Dascha. In de handen van TDO worden feiten zo vaak verdraaid dat je maar beter gevoelige info uit hun buurt kan houden.
pi_167692928
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 23:01 schreef suzi1 het volgende:
in wat voor auto reden die jongelui naar de LGD
Een BMW (met z'n 6e) dacht ik?
pi_167699156
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 23:03 schreef Ericr het volgende:
Gelukkig hoeft justitie privacy-overwegingen niet langs de meetlat van social media te leggen. Daarnaast is er een belachelijk onderzoeksteam dat allerlei onzinnige conclusies dat ook nog eens gesteund wordt door minimaal de vader van Dascha. In de handen van TDO worden feiten zo vaak verdraaid dat je maar beter gevoelige info uit hun buurt kan houden.
Zo vaak verdraaid ?
verdraaien ze de feiten bewust ?
Geef eens een voorbeeld !
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 29 december 2016 @ 09:36:45 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167699200
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 23:03 schreef Ericr het volgende:
Gelukkig hoeft justitie privacy-overwegingen niet langs de meetlat van social media te leggen. Daarnaast is er een belachelijk onderzoeksteam dat allerlei onzinnige conclusies dat ook nog eens gesteund wordt door minimaal de vader van Dascha. In de handen van TDO worden feiten zo vaak verdraaid dat je maar beter gevoelige info uit hun buurt kan houden.
Daarom. Hoop echt dat die vader nu het licht heeft gezien en rust kan vinden. En vooral dat dat stelletje charlatans de familie met rust laat en stopt met hun detectivetje spelen. Want met al hun ongefundeerde sensatiezoekerij maken ze het rouwproces alleen maar langer en langer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_167699281
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:34 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Zo vaak verdraaid ?
verdraaien ze de feiten bewust ?
Geef eens een voorbeeld !
Lees maar terug, het is mede de reden waarom er geen verder onderzoek wordt gedaan. Er worden personen aangezien voor Dascha in dat TDO-onderzoek terwijl het aantoonbaar niet om Dascha gaat.

Of het bewust is kan ik niet bepalen ook al lijkt het er wel op dat die Joey een bepaalde vooringenomenheid heeft die sommigen in dit topic ook hebben. Er moet iets sinisters hebben plaatsgevonden, er is geen plek voor omstandigheden waarin Dascha zelfstandig op de rails is gaan staan zonder directe invloed van anderen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ericr op 29-12-2016 09:46:46 ]
  donderdag 29 december 2016 @ 09:44:00 #27
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_167699326
Als je zoiets niet ziet aan komen denk je al gauw aan een aantal zaken:

• Er speelde iets in het leven van het meisje waar de ouders niet van op de hoogte waren
• Er is sprake van een psychose (eventueel aangewakkerd/getriggerd door drugs, al dan niet door een 3de toegebracht)
• Persoonsverwisseling

Ik vraag me af of je hier ooit antwoord op kunt krijgen. Ik betwijfel het.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  † In Memoriam † donderdag 29 december 2016 @ 10:05:54 #28
240917 Mula
pi_167699668
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:34 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Zo vaak verdraaid ?
verdraaien ze de feiten bewust ?
Geef eens een voorbeeld !
Bewust feiten verdraaien vind ik een groot woord, maar er lijkt wel een bepaalde tunnelvisie en sturing in te zitten. Ik heb dat eerder al aangegeven over het gesprek met de piloot. Docu zegt: dascha komt angstig over en vraagt prijs van ticket aan piloot. Daar valt al snel de conclusie uit te trekken dat er iets/iemand was waar ze doodsbang voor was en waarvoor ze wilde vluchten. Terwijl ze best nahijgend van het rennen een leuk gesprekje met die piloot gehad kan hebben over Azie, omdat hij daar naartoe ging of omdat ze van palmbomen houdt. Er wordt niks gezegd over haar geestestoestand en een interview van Joey en de docu spreken elkaar tegen over wie wie nou heeft aangesproken.

Zelfde met het alcoholgebruik. TDO zegt: ze heeft 2 glazen wijn gedeeld in LGD (of zelfs 1? Weet niet meer precies) en dus moet ze iemand hebben ontmoet die haar drank heeft gegeven. Ze vermelden er alleen niet bij dat ze volgens de vriendengroep behoorlijk hebben ingedronken.

Aan de ene kant denk ik: laat die ouders de beelden zien en het hele dossier lezen. ik vraag me alleen af of het voor de ouders iets gaat veranderen zolang niet duidelijk is waar ze die laatste 2 uur en 20 minuten is geweest.
pi_167728195
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:05 schreef Mula het volgende:

[..]

Bewust feiten verdraaien vind ik een groot woord, maar er lijkt wel een bepaalde tunnelvisie en sturing in te zitten. Ik heb dat eerder al aangegeven over het gesprek met de piloot. Docu zegt: dascha komt angstig over en vraagt prijs van ticket aan piloot. Daar valt al snel de conclusie uit te trekken dat er iets/iemand was waar ze doodsbang voor was en waarvoor ze wilde vluchten. Terwijl ze best nahijgend van het rennen een leuk gesprekje met die piloot gehad kan hebben over Azie, omdat hij daar naartoe ging of omdat ze van palmbomen houdt. Er wordt niks gezegd over haar geestestoestand en een interview van Joey en de docu spreken elkaar tegen over wie wie nou heeft aangesproken.

Zelfde met het alcoholgebruik. TDO zegt: ze heeft 2 glazen wijn gedeeld in LGD (of zelfs 1? Weet niet meer precies) en dus moet ze iemand hebben ontmoet die haar drank heeft gegeven. Ze vermelden er alleen niet bij dat ze volgens de vriendengroep behoorlijk hebben ingedronken.

Aan de ene kant denk ik: laat die ouders de beelden zien en het hele dossier lezen. ik vraag me alleen af of het voor de ouders iets gaat veranderen zolang niet duidelijk is waar ze die laatste 2 uur en 20 minuten is geweest.
Maar wat neem je TDO en de vader van Dascha nu kwalijk?

Dat ze openheid van zaken geven over hetgeen ze zelf bij elkaar gesprokkeld hebben over de laatste uren van Dascha? Dat ze openbaar maken dat het OM zo ligt te ligt te kronkelen?

feit 1
Ze hebben direct de conclusie getrokken dat het zelfmoord was
feit 2
Getuigen spreken dit tegen
feit 3
Ze maken fouten en werken slordig, voorbeeld de verkeerde tijd van de camerabeelden bij de opvang. Deze beelden zijn getoond bij Opsporing Verzocht en RTL boulevard en weet ik veel bij wie nog meer, natuurlijk zag niemand Dascha, zij liep er uren later....

Ik hoop en verwacht dat team Dascha de mouwen opstroopt en het OM aanklaagt. Zij hebben beelden van een auto, laat ze zien dan... Nee, men moet maar aannemen dat de beelden te vaag zijn....
pi_167732754
die vriendinnen weten of dascha bij die copy centre voor heeft gestaan. en door wie ze aan haar haren getrokken zou zijn.
tdo doet voorkomen dat het sophie is geweest.
meisje zegt tegen bewaking dat haar mobiel is gejat door een megool
tdo doet voorkomen dat het dascha betreft
terwijl dascha binnen een bericht krijgt via FB en dat bericht aan sophie laat zien
hoe komt die telefoon dan ineens weer bij haar terecht?
dat zou sophie moeten weten, ALS zij inderdaad buiten die ruzie hebben gehad met haartrekkerij.
de geheime snapchatter komt helemaal niet meer in beeld. de jongen die zich niets van die nacht kan herinneren... maar het zijn wel zijn berichten die verwijderd zijn
ik geloof nooit dat die 27jarige berichten gaat verwijderen van de snapchatter ALS hij er al wat mee te maken zou hebben.

er zaten meer passagiers in de trein. waarom wordt daar niet verder op ingegaan. nu gaan ze af op 2 mensen die geen claxon hebben gehoord.
er zijn er dus meer die dit eventueel kunnen bevestigen of tegenspreken. maar daar gaan ze niet achteraan, want 2 bevestigingen is meer dan genoeg?

piloot verhaal is ook heel raar. ticket azie.. haar mobiele wekker die afgaat.

op die manier kan je inderdaad een mooi filmpje in elkaar draaien dat vooringenomen richtingen doet vermoeden.
pi_167733118
het is de bedoeling dat we allemaal de 27 jarige aan gaan wijzen.

en dan gek vinden dat hij zijn FB account opheft whahahha
pi_167734494
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 09:34 schreef suzi1 het volgende:
die vriendinnen weten of dascha bij die copy centre voor heeft gestaan. en door wie ze aan haar haren getrokken zou zijn.
tdo doet voorkomen dat het sophie is geweest.
meisje zegt tegen bewaking dat haar mobiel is gejat door een megool
tdo doet voorkomen dat het dascha betreft
terwijl dascha binnen een bericht krijgt via FB en dat bericht aan sophie laat zien
hoe komt die telefoon dan ineens weer bij haar terecht?
dat zou sophie moeten weten, ALS zij inderdaad buiten die ruzie hebben gehad met haartrekkerij.
de geheime snapchatter komt helemaal niet meer in beeld. de jongen die zich niets van die nacht kan herinneren... maar het zijn wel zijn berichten die verwijderd zijn
ik geloof nooit dat die 27jarige berichten gaat verwijderen van de snapchatter ALS hij er al wat mee te maken zou hebben.

er zaten meer passagiers in de trein. waarom wordt daar niet verder op ingegaan. nu gaan ze af op 2 mensen die geen claxon hebben gehoord.
er zijn er dus meer die dit eventueel kunnen bevestigen of tegenspreken. maar daar gaan ze niet achteraan, want 2 bevestigingen is meer dan genoeg?

piloot verhaal is ook heel raar. ticket azie.. haar mobiele wekker die afgaat.

op die manier kan je inderdaad een mooi filmpje in elkaar draaien dat vooringenomen richtingen doet vermoeden.
Ze kwamen rond 00:45 uur binnen
De twee vriendinnen gingen om 01:15 weg en kwamen rond 01:45 uur terug (docu 1)
Dascha staat met Sophie op de foto om 01:17 uur in de LGD
Vervolgens roept Dascha bij de uitgang dat die mongool haar telefoon heeft gejat.
Daarna om 01:30 begint er buiten een ruzie en is er een activiteit op de snapchat van Dasha.
Dascha wordt buiten aan de haren getrokken.
Vervolgens vragen ze waar die twee vriendinnen zijn en gaat de ruzie binnen nog even verder.
Daarna volgt om 02:05 dat FB bericht.

Of je nu wel of niet gelooft, of Dascha naar buiten ging. Ze stond binnen op de foto met S, had snapchatactiviteit met het profiel van de snapchatter om 01:30 en vervolgens een bitchfight binnen met S om 01:45 uur. En dit alles binnen 45 minuten voordat ze "besloot" zelfmoord te plegen.
pi_167734596
Daarnaast blijft het natuurlijk "achterlijk" dat er aan die ID-kaart van Dascha, gevonden in de straat bij het braakliggende veldje, de bioscoopkkaart van een opmerkelijk persoon vastgeplakt zat.
pi_167734674
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 17:23 schreef Mula het volgende:
Dus wel veel gedronken en verder geen enkele aanwijzing dat ze niet alleen is geweest. Ik hoop dat haar ouders dat ooit kunnen accepteren.
Op haar ID zat dus een bioscoopkaart geplakt van een persoon, ik weet niet welke verklaring jij hiervoor hebt.

Misschien helpt een logische verklaring hiervoor ook in het verwerkingsproces...
pi_167735126
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 december 2016 10:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Of je nu wel of niet gelooft, of Dascha naar buiten ging. Ze stond binnen op de foto met S, had snapchatactiviteit met het profiel van de snapchatter om 01:30 en vervolgens een bitchfight binnen met S om 01:45 uur. En dit alles binnen 45 minuten voordat ze "besloot" zelfmoord te plegen.
die ruzie buiten wordt anders breed uitgemeten door TDO. en dan zoeken ze bij 'ons' de antwoorden terwijl die vriendinnen binnen handbereik zijn en ze alle info kunnen geven die buitenstaanders niet hebben.

alsof ze willen dat we het een bepaalde kant mee opdraaien.
ze zijn zelf zo vaag als wat met die docu's.
pi_167735236
en die andere 2 vriendinnen hadden niks van de ruzie meegrekregen zagen we in docu 1..
en die jongens horen we ook niks over. hoeft ook niet, maar mag toch hopen dat de heren tdo ook daarbij informeren.
pi_167736243
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 11:13 schreef suzi1 het volgende:
en die andere 2 vriendinnen hadden niks van de ruzie meegrekregen zagen we in docu 1..
en die jongens horen we ook niks over. hoeft ook niet, maar mag toch hopen dat de heren tdo ook daarbij informeren.
Klopt toch ook bij de tijdslijnen van docu 1 en 2?

Buiten stonden 2 meiden te vechten, daar stonden 3 jongens bij....
Om 01:45 uur werd er door de meiden onderling geappt, Zie docu 1, S en Dascha waren toen bij die drie jongens.

Grote vraag blijft:
waar ging die ruzie over?
waarom raakte Dascha zo over de ruk van het FB bericht?
Waarom houden die twee, die elkaar kennen hun mond en hebben ze geen eenduidig verhaal over die avond?
pi_167751938
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 december 2016 11:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Klopt toch ook bij de tijdslijnen van docu 1 en 2?

Buiten stonden 2 meiden te vechten, daar stonden 3 jongens bij....
Om 01:45 uur werd er door de meiden onderling geappt, Zie docu 1, S en Dascha waren toen bij die drie jongens.

Grote vraag blijft:
waar ging die ruzie over?
waarom raakte Dascha zo over de ruk van het FB bericht?
Waarom houden die twee, die elkaar kennen hun mond en hebben ze geen eenduidig verhaal over die avond?
Wat maakt het uit? Nu blijkt dat dit Dascha niet is, heeft deze ruzie ook geen waarde. Kennelijk is deze informatie gebruikt om de kijker een bepaalde richting in te sturen, terwijl bekend was dat dit voor deze zaak totaal irrelevant was.
  † In Memoriam † vrijdag 30 december 2016 @ 19:18:51 #39
240917 Mula
pi_167754106
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 december 2016 10:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Op haar ID zat dus een bioscoopkaart geplakt van een persoon, ik weet niet welke verklaring jij hiervoor hebt.

Misschien helpt een logische verklaring hiervoor ook in het verwerkingsproces...
"n de brief aan de nabestaanden wordt ook gemeld dat er 'in de buurt van' Dascha's identiteitsbewijs zwerfafval zou zijn gevonden. Dit betreft een bioscooppas en een paar dagen oude transactiebon. Tegenstrijdig met dit verhaal stond er in het dossier die de vader (Rene Graafsma) samen met een advocaat heeft mogen inzien dat de bioscooppas gekleefd zat aan het identiteitsbewijs van Dascha. Dit verklaart ook de advocaat. Dat de bioscooppas gekleefd zat aan het identiteitsbewijs van Dascha is nogal een ander verhaal dan dat deze 'in de buurt' werd gevonden. Indien deze bioscooppas inderdaad gekleefd zat aan het identiteitsbewijs kunnen wij hier niet spreken over 'zwerfafval'."

--> Quote uit persverklaring van Joey.

Ik zie niet in waarom ze zo moeilijk doen over het verschil tussen "in de buurt van zwerfafval" en "vastgeplakt aan de ID". En waarom is een bioscooppas die vastgeplakt zit ineens geen zwerfafval meer? Lijkt me logischer om dan te concluderen dat de ID ook zwerfafval is, dan te zeggen dat de bioscooppas geen zwerfafval is, simpelweg omdat het aan de ID vastzit. Dingen die op straat liggen worden verplaatst door mensen, honden en de wind. Soms belanden ze op elkaar en blijven ze aan elkaar vastzitten. Tenzij het gaat om de pas van iemand die met de zaak te maken heeft, zie ik niet het belang hier van in.

Ik denk dat de politie een valse start heeft gemaakt door (te) snel te concluderen dat het ging om zelfmoord, maar ik heb wel het idee dat ze na beide documentaires goed naar de zaak hebben gekeken. Het zou wel interessant zijn om de brief die TDO heeft gekregen met de motivering waarom ze de zaak niet heropenen, te lezen. In het epistel van Joey wordt bijv niet genoemd dat de vriendengroep fors had ingedronken, in LGD een paar wijn en een onbekend aantal shotjes had gedronken. Dat was voor mij het enige interessante uit de 2e documentaire om te denken dat er misschien toch iemand anders bij betrokken was.
pi_167758160
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 18:20 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Wat maakt het uit? Nu blijkt dat dit Dascha niet is, heeft deze ruzie ook geen waarde. Kennelijk is deze informatie gebruikt om de kijker een bepaalde richting in te sturen, terwijl bekend was dat dit voor deze zaak totaal irrelevant was.
De politie zegt dat ja, maar die hebben wel meer gezegd in deze zaak, is het niet?
pi_167758395
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 19:18 schreef Mula het volgende:

[..]

"n de brief aan de nabestaanden wordt ook gemeld dat er 'in de buurt van' Dascha's identiteitsbewijs zwerfafval zou zijn gevonden. Dit betreft een bioscooppas en een paar dagen oude transactiebon. Tegenstrijdig met dit verhaal stond er in het dossier die de vader (Rene Graafsma) samen met een advocaat heeft mogen inzien dat de bioscooppas gekleefd zat aan het identiteitsbewijs van Dascha. Dit verklaart ook de advocaat. Dat de bioscooppas gekleefd zat aan het identiteitsbewijs van Dascha is nogal een ander verhaal dan dat deze 'in de buurt' werd gevonden. Indien deze bioscooppas inderdaad gekleefd zat aan het identiteitsbewijs kunnen wij hier niet spreken over 'zwerfafval'."

--> Quote uit persverklaring van Joey.

Ik zie niet in waarom ze zo moeilijk doen over het verschil tussen "in de buurt van zwerfafval" en "vastgeplakt aan de ID". En waarom is een bioscooppas die vastgeplakt zit ineens geen zwerfafval meer? Lijkt me logischer om dan te concluderen dat de ID ook zwerfafval is, dan te zeggen dat de bioscooppas geen zwerfafval is, simpelweg omdat het aan de ID vastzit. Dingen die op straat liggen worden verplaatst door mensen, honden en de wind. Soms belanden ze op elkaar en blijven ze aan elkaar vastzitten. Tenzij het gaat om de pas van iemand die met de zaak te maken heeft, zie ik niet het belang hier van in.

Ik denk dat de politie een valse start heeft gemaakt door (te) snel te concluderen dat het ging om zelfmoord, maar ik heb wel het idee dat ze na beide documentaires goed naar de zaak hebben gekeken. Het zou wel interessant zijn om de brief die TDO heeft gekregen met de motivering waarom ze de zaak niet heropenen, te lezen. In het epistel van Joey wordt bijv niet genoemd dat de vriendengroep fors had ingedronken, in LGD een paar wijn en een onbekend aantal shotjes had gedronken. Dat was voor mij het enige interessante uit de 2e documentaire om te denken dat er misschien toch iemand anders bij betrokken was.
Over dat indrinken, daar waren ze in de eerste docu zelf erg duidelijk over..
Bekijk die docu nog maar eens, daar zijn ze (TDO en de vriendinnen) zelf heel open over. Waarom dat dat hier wordt afgedaan als tunnelvisie of verdraaiing van de feiten, is voor mij dan ook een raadsel.
  † In Memoriam † vrijdag 30 december 2016 @ 21:17:35 #42
240917 Mula
pi_167759652
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 december 2016 20:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Over dat indrinken, daar waren ze in de eerste docu zelf erg duidelijk over..
Bekijk die docu nog maar eens, daar zijn ze (TDO en de vriendinnen) zelf heel open over. Waarom dat dat hier wordt afgedaan als tunnelvisie of verdraaiing van de feiten, is voor mij dan ook een raadsel.
Ik meen me juist te herinneren dat door Peter R de Vries werd gezegd dat ze niet ontkenden dat er gedronken is, maar dat dat om een hele kleine hoeveelheid ging. Volgens mij werd er in eerste instantie over gesproken dat er een (of twee?) glas wijn gedeeld werd in de LGD. In ieder geval de shotjes zijn helemaal nieuw voor mij. Ik heb er een lange ziekenhuisdag opzitten, zogauw ik me beter voel zal ik inderdaad de eerste docu nog eens terugkijken.
pi_167759991
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 21:17 schreef Mula het volgende:

[..]

Ik meen me juist te herinneren dat door Peter R de Vries werd gezegd dat ze niet ontkenden dat er gedronken is, maar dat dat om een hele kleine hoeveelheid ging. Volgens mij werd er in eerste instantie over gesproken dat er een (of twee?) glas wijn gedeeld werd in de LGD. In ieder geval de shotjes zijn helemaal nieuw voor mij. Ik heb er een lange ziekenhuisdag opzitten, zogauw ik me beter voel zal ik inderdaad de eerste docu nog eens terugkijken.
Sterkte!
pi_167823802
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 21:17 schreef Mula het volgende:

[..]

Ik meen me juist te herinneren dat door Peter R de Vries werd gezegd dat ze niet ontkenden dat er gedronken is, maar dat dat om een hele kleine hoeveelheid ging. Volgens mij werd er in eerste instantie over gesproken dat er een (of twee?) glas wijn gedeeld werd in de LGD. In ieder geval de shotjes zijn helemaal nieuw voor mij. Ik heb er een lange ziekenhuisdag opzitten, zogauw ik me beter voel zal ik inderdaad de eerste docu nog eens terugkijken.
Die shotjes waren thuis.
pi_167848418
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:01 schreef Bierkrat69 het volgende:

[..]

Die shotjes waren thuis.
Heb je hier een bron van :?
pi_167915140
Bij Eva Jinnek nu aan tafel Kees van der Spek en Sebas Diekstra, erg interessant interview over hun nieuwe programma Moord of zelfmoord. As zondag eerste aflevering, ik geloof niet dat de zaakk van Dascha hierin voorkomt, Sebas Diekstra staat ook de ouders van Dascha bij.

Opmerkelijk was dat er in 2016 meer dan 50 zaken zijn gemeld bij Diekstra...
Waarvan 26 discutabel.
pi_167945723
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2017 23:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Bij Eva Jinnek nu aan tafel Kees van der Spek en Sebas Diekstra, erg interessant interview over hun nieuwe programma Moord of zelfmoord. As zondag eerste aflevering, ik geloof niet dat de zaakk van Dascha hierin voorkomt, Sebas Diekstra staat ook de ouders van Dascha bij.

Opmerkelijk was dat er in 2016 meer dan 50 zaken zijn gemeld bij Diekstra...
Waarvan 26 discutabel.
Oké, we kunnen dus nog een tijdje door?😉
pi_167951388
Kees van der Spek: "Justitie zit op dossiers alsof het geheime stukken van de CIA zijn ...
... wees er open in
"
pi_168434374
Vanochtend tussen 4 & 6 was er een 2 uur durend gesprek op NPO radio 1 met de ouders van Dascha. Indrukwekkend gesprek. Voor geïnteresseerden een aanrader om terug te luisteren.
pi_168434419
Het is erg lastig voor een ouder. Ik begrijp ze wel.
pi_168434976
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 07:44 schreef Squadra-macaroni het volgende:
Vanochtend tussen 4 & 6 was er een 2 uur durend gesprek op NPO radio 1 met de ouders van Dascha. Indrukwekkend gesprek. Voor geïnteresseerden een aanrader om terug te luisteren.
http://www.nporadio1.nl/d(...)ders-dasha-de-graaff

Ik heb vannacht hier ook een stuk van gehoord. Persoonlijk word ik toch liever wakker met een ander onderwerp.
pi_168438814
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 08:55 schreef Idisrom het volgende:

[..]

http://www.nporadio1.nl/d(...)ders-dasha-de-graaff

Ik heb vannacht hier ook een stuk van gehoord. Persoonlijk word ik toch liever wakker met een ander onderwerp.
Dan druk je op een knop en het onderwerp is weg.

Persoonlijk zullen de ouders van Dascha ook liever wakker worden met het 'onderwerp' dat hun dochter niet dood is, maar voor hen is er geen knop om uit te zetten of terug te draaien.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_168439643
Mooi interview, bedankt voor de link!
pi_168439808
Ik vind het wel heel knap dat Renee en Anja niet per ongeluk de naam van die flapdrol noemen.

Een opmerking van Renee vond ik opvallend, dat ze mogelijk al dood was voordat ze op het spoor kwam. Maar daar kletste hij snel overheen.
pi_168440063
He, das bijzonder!

Flappie de flapdrol heeft zijn FB weer open gezet! Ja anders vinden al die schone dames hem natuurlijk niet, 8)7

Nou eens even kijken of er wat veranderd is.

Ik zag gisteren dat programma van SBS 6 Gestalkt, daar beweerde de vrouwelijke stalker dat haar whatsapp gehackt was, bleek helemaal niet te kunnen. Flappie de Flapdrol hing ook zo'n fopverhaaltje op. Iemand enig idee of FB op een mobiel überhaupt gehackt kan worden zonder speciale app hiervoor op de telefoon?
pi_168440117
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind het wel heel knap dat Renee en Anja niet per ongeluk de naam van die flapdrol noemen.

Een opmerking van Renee vond ik opvallend, dat ze mogelijk al dood was voordat ze op het spoor kwam. Maar daar kletste hij snel overheen.
Ik heb de uitzending nog niet beluisterd.
Het idee dat ze dood op het spoor is gezet, is ook wel door mijn hoofd heengegaan. Kwam bij mij vnml door de opmerking dat de machinist gezegd zou hebben dat ze met d'r handen in de zij stond? Zoiets kan ik me herinneren en n.a.daarvan, speelt dat door mijn hoofd.
Hoe dat uitgevoerd zijn moeten zijn, weet ik niet.
Ik weet ook niet wat degene die heeft mee gewerkt bij het 'opruimen' gemeld dat dat niet klopte bij een zelfdoding.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_168440211
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:42 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ik heb de uitzending nog niet beluisterd.
Het idee dat ze dood op het spoor is gezet, is ook wel door mijn hoofd heengegaan. Kwam bij mij vnml door de opmerking dat de machinist gezegd zou hebben dat ze met d'r handen in de zij stond? Zoiets kan ik me herinneren en n.a.daarvan, speelt dat door mijn hoofd.
Hoe dat uitgevoerd zijn moeten zijn, weet ik niet.
Ik weet ook niet wat degene die heeft mee gewerkt bij het 'opruimen' gemeld dat dat niet klopte bij een zelfdoding.
Frank v d Goot heeft de autopsie gedaan, stootblok stond in haar rug. De trein heeft haar niet van voren geraakt maar van achteren.

Hoe dit weer te rijmen valt met al overleden zijn geen idee.
pi_168442991
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:40 schreef ootjekatootje het volgende:
He, das bijzonder!

Flappie de flapdrol heeft zijn FB weer open gezet! Ja anders vinden al die schone dames hem natuurlijk niet, 8)7

Nou eens even kijken of er wat veranderd is.

Ik zag gisteren dat programma van SBS 6 Gestalkt, daar beweerde de vrouwelijke stalker dat haar whatsapp gehackt was, bleek helemaal niet te kunnen. Flappie de Flapdrol hing ook zo'n fopverhaaltje op. Iemand enig idee of FB op een mobiel überhaupt gehackt kan worden zonder speciale app hiervoor op de telefoon?
Dat is voor Facebookmessenger niet per se nodig, want je kan op meerdere plaatsen ingelogd zijn (bijvoorbeeld op de PC die thuis staat).
pi_168443709
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 15:35 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is voor Facebookmessenger niet per se nodig, want je kan op meerdere plaatsen ingelogd zijn (bijvoorbeeld op de PC die thuis staat).
Hij woont alleen en niet in de buurt van de LGD...
Zijn telefoon had hij bij, zegt die zelf in docu 1.
Hij werkt niet met een pc op het werk en zijn weinige vrienden zijn zichtbaar op de foto's in de kroeg van die avond.

Wat zou dan nog een mogelijkheid kunnen zijn, dat hij dat bericht niet zelf verstuurd heeft?
pi_168444147
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hij woont alleen en niet in de buurt van de LGD...
Zijn telefoon had hij bij, zegt die zelf in docu 1.
Hij werkt niet met een pc op het werk en zijn weinige vrienden zijn zichtbaar op de foto's in de kroeg van die avond.

Wat zou dan nog een mogelijkheid kunnen zijn, dat hij dat bericht niet zelf verstuurd heeft?
Hoeft ook niet, het ging erom dat je via Facebookmessenger vanaf verschillende apparaten op ongeveer hetzelfde moment berichten kan versturen. Die zijn dan ook op al die apparaten zichtbaar.

Ik denk dat hij het bericht gewoon zelf heeft gestuurd en nadat hij heeft ontkend een bericht te hebben gestuurd niet meer de waarheid kon/durfde te zeggen, omdat hij bang was dat het verdacht zou zijn.
Overigens had Dascha haar Facebookpagina nogal goed afgeschermd, meen ik mij te herinneren. Ze zal dus waarschijnlijk vrienden met hem zijn geweest op Facebook, omdat ze anders geen melding heeft ontvangen van dat bericht of omdat hij anders helemaal geen bericht kon sturen.
pi_168444540
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, het ging erom dat je via Facebookmessenger vanaf verschillende apparaten op ongeveer hetzelfde moment berichten kan versturen. Die zijn dan ook op al die apparaten zichtbaar.

Ik denk dat hij het bericht gewoon zelf heeft gestuurd en nadat hij heeft ontkend een bericht te hebben gestuurd niet meer de waarheid kon/durfde te zeggen, omdat hij bang was dat het verdacht zou zijn.
Overigens had Dascha haar Facebookpagina nogal goed afgeschermd, meen ik mij te herinneren. Ze zal dus waarschijnlijk vrienden met hem zijn geweest op Facebook, omdat ze anders geen melding heeft ontvangen van dat bericht of omdat hij anders helemaal geen bericht kon sturen.
Interessant...

Als je FB vrienden met iemand bent, waarom stuur je dan een berichtje:
Zo jij mooi geworden haha groeten aan dophie xd Sofie
pi_168444905
Ik vraag me af wat er genoteerd wordt, ook al ben je geen FB vrienden.

Stel dat die dikke pad haar een bericht heeft gestuurd, en zij hiervoor (berichtverzoek van Facebook) akkoord geeft en vervolgens het inhoudelijke bericht leest. Dan staat dat berichtverzoek toch niet in je berichtengegevens? Alleen het bericht zelf, dus als 1 handeling.

Als je een berichtverzoek weigert, dan staat dat toch ook niet als handeling genoteerd?

edit:
Hier wat info over hoe dat werkt met die app.
https://www.appletips.nl/facebook-berichtverzoeken-bekijken/

Naar wat ik begrijp, wordt dat bezoek dus ergens anders in de telefoon opgeslagen.

Enfin, ik geloof dus niet dat die dikke bevriend was met Dascha.

[ Bericht 17% gewijzigd door ootjekatootje op 26-01-2017 16:56:51 ]
pi_168445970
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vraag me af wat er genoteerd wordt, ook al ben je geen FB vrienden.

Stel dat die dikke pad haar een bericht heeft gestuurd, en zij hiervoor (berichtverzoek van Facebook) akkoord geeft en vervolgens het inhoudelijke bericht leest. Dan staat dat berichtverzoek toch niet in je berichtengegevens? Alleen het bericht zelf, dus als 1 handeling.

Als je een berichtverzoek weigert, dan staat dat toch ook niet als handeling genoteerd?

edit:
Hier wat info over hoe dat werkt met die app.
https://www.appletips.nl/facebook-berichtverzoeken-bekijken/

Naar wat ik begrijp, wordt dat bezoek dus ergens anders in de telefoon opgeslagen.

Enfin, ik geloof dus niet dat die dikke bevriend was met Dascha.
In 2015 werkte dat nog anders dan nu. Nu is er een speciale inbox voor niet-vrienden waarin je kan aangeven welke berichten je wel en niet wil ontvangen/lezen. Destijd was er gewoon je normale inbox en de inbox voor 'other'. Die 'other' inbox was niet bereikbaar via de app, wel via de browser. Zelfs via de browser was die inbox niet makkelijk te vinden als je er niet van wist.
Eind 2015 heeft Facebook dat gewijzigd naar een ander systeem (Message Request, waar jouw linkje over gaat). Volgens mij was dat na het overlijden van Dascha.

Maar wat ik eigenlijk bedoelde was dat op de Facebookpagina van Dascha de "Send Message"-knop niet beschikbaar was. Die mogelijkheid kon je destijds uitschakelen voor niet-vrienden.
pi_168446638
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

In 2015 werkte dat nog anders dan nu. Nu is er een speciale inbox voor niet-vrienden waarin je kan aangeven welke berichten je wel en niet wil ontvangen/lezen. Destijd was er gewoon je normale inbox en de inbox voor 'other'. Die 'other' inbox was niet bereikbaar via de app, wel via de browser. Zelfs via de browser was die inbox niet makkelijk te vinden als je er niet van wist.
Eind 2015 heeft Facebook dat gewijzigd naar een ander systeem (Message Request, waar jouw linkje over gaat). Volgens mij was dat na het overlijden van Dascha.

Maar wat ik eigenlijk bedoelde was dat op de Facebookpagina van Dascha de "Send Message"-knop niet beschikbaar was. Die mogelijkheid kon je destijds uitschakelen voor niet-vrienden.
Geloof dat iedereen ondertussen denkt, lekker belangrijk.
Maar dat is het dus juist wel

Dat message request blijkt beschikbaar te zijn vanaf 27 oktober 2015, een maand voor haar dood. Zag ik net via google even.
pi_168448779
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Geloof dat iedereen ondertussen denkt, lekker belangrijk.
Maar dat is het dus juist wel

Dat message request blijkt beschikbaar te zijn vanaf 27 oktober 2015, een maand voor haar dood. Zag ik net via google even.
Toen is het invoeren gestart inderdaad, maar dat gebeurt niet in één keer.

Ik denk ook dat het niet van belang is. Als er onduidelijkheid is over dat bericht, dan kunnen ze met die vragen beter terecht bij de vriendin van Dascha. Dat zullen ze ook wel gedaan hebben.
pi_170802934
Spannend.
pi_170803167
De auto was van een destijds 23-jarige man uit Maartensdijk.

Hij wordt door het particuliere onderzoeksteam gelinkt aan een van de twee ’verdachte’ mannen met wie Dascha kort voor haar dood, eind november 2015 op het spoor bij Hilversum, erotisch getint contact had.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_170803474
Rijklaar zegt de sloper. Rijklaar genoeg om ca 5 uur in de vroege ochtend mee vanaf de Utrechtseweg naar de spoorwegovergang te rijden?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  dinsdag 9 mei 2017 @ 18:16:54 #70
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170804001
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:41 schreef StaceySinger het volgende:
De auto was van een destijds 23-jarige man uit Maartensdijk.

Hij wordt door het particuliere onderzoeksteam gelinkt aan een van de twee ’verdachte’ mannen met wie Dascha kort voor haar dood, eind november 2015 op het spoor bij Hilversum, erotisch getint contact had.
Volgens eerdere berichten had ze snapchat contact met een andere jongen dan haar vriend.
En dan heb je daarnaast die 27-jarige pad nog.

Of is de opmerking in het facebook bericht van die pad ook erotisch getint?

Ze hadden beiden die nacht contact gehad met Dascha.\
Zou die dikke pad een goede kennis zijn van de snapchatter, Sophie kende ze ook allebei.

23 jaar en woonachtig in Maartensdijk, die ineens geen auto meer had...
Die is nu een locale beroemdheid, iemand woonachtig in Maartensdijk?
  dinsdag 9 mei 2017 @ 18:24:03 #71
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170804211
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:56 schreef Lutalo het volgende:
Rijklaar zegt de sloper. Rijklaar genoeg om ca 5 uur in de vroege ochtend mee vanaf de Utrechtseweg naar de spoorwegovergang te rijden?
Die autosloper werkt zelfs op zondag, auto demonteren op zaterdagmiddag en op zondag aanbieden aan de sloper. Ik denk dat ze die stoel er na zaterdagmorgen uit hebben gehaald.

Waar verstop je zo'n ding?
pi_170804365
Ook bleek gebruikt

Het TDO kreeg een tip van iemand die dichtbij de eigenaar van de auto stond. "Die gaf aan dat de auto naar de sloop zou gaan. Toen heb ik dat gecheckt en dat bleek zo te zijn. We hebben meteen aan de sloop gevraagd of we de auto mochten onderzoeken en dat mocht", vertelt Joey Roelofs, onderzoeksleider van TDO.
Bloed en bleek
"De auto zou eigenlijk een dag later vernietigd worden. Er zijn bloedsporen in aangetroffen, maar ook sporen van bleek. Alsof het weggepoetst is. In het eerste tussentijdse rapport staat dat het bloed vermoedelijk van een of twee meisjes is", vervolgt hij.
De auto zou van een 23-jarige man uit Maartensdijk zijn. Hij bood de wagen aan omdat hij kapot zou zijn, maar volgens de sloperij was hij verre van rijp voor de sloop. Wel waren de bestuurdersstoel verwijderd en enkele stukken bekleding weggesneden.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 9 mei 2017 @ 18:34:24 #73
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170804495
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 18:29 schreef StaceySinger het volgende:
Ook bleek gebruikt

Het TDO kreeg een tip van iemand die dichtbij de eigenaar van de auto stond. "Die gaf aan dat de auto naar de sloop zou gaan. Toen heb ik dat gecheckt en dat bleek zo te zijn. We hebben meteen aan de sloop gevraagd of we de auto mochten onderzoeken en dat mocht", vertelt Joey Roelofs, onderzoeksleider van TDO.
Bloed en bleek
"De auto zou eigenlijk een dag later vernietigd worden. Er zijn bloedsporen in aangetroffen, maar ook sporen van bleek. Alsof het weggepoetst is. In het eerste tussentijdse rapport staat dat het bloed vermoedelijk van een of twee meisjes is", vervolgt hij.
De auto zou van een 23-jarige man uit Maartensdijk zijn. Hij bood de wagen aan omdat hij kapot zou zijn, maar volgens de sloperij was hij verre van rijp voor de sloop. Wel waren de bestuurdersstoel verwijderd en enkele stukken bekleding weggesneden.
w/ #teamdaschaonderzoek

Wat een eikels! Kijken zeker teveel films in de bioscoop, ze waren tenslotte ook een abonnement verloren bij het ID van Dascha.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:08:59 #74
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170805429
Wanneer is dit alles gebeurt?

Is die auto nu al vernietigd of heeft de sloperij/tdo deze in bezit?
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:29:38 #75
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_170806212
Spannende wending inderdaad. Ben toch wel heel benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen.
´
  † In Memoriam † dinsdag 9 mei 2017 @ 19:30:04 #76
240917 Mula
pi_170806225
Huh?

Wat een wazig bericht. Ze zijn ervan op de hoogte gesteld door iemand in de buurt vd eigenaar dat de auto naar de sloop ging. Team Dascha heeft vervolgens aan de sloper gevraagd of ze onderzoek mochten doen. Heeft die sloper dan bijna 1.5 jaar erover gedaan om toestemming te geven? Want dat bloed wordt "nu" onderzocht en de auto werd de dag na de verdwijning aangeboden? :?
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:33:55 #77
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170806342
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:30 schreef Mula het volgende:
Huh?

Wat een wazig bericht. Ze zijn ervan op de hoogte gesteld door iemand in de buurt vd eigenaar dat de auto naar de sloop ging. Team Dascha heeft vervolgens aan de sloper gevraagd of ze onderzoek mochten doen. Heeft die sloper dan bijna 1.5 jaar erover gedaan om toestemming te geven? Want dat bloed wordt "nu" onderzocht en de auto werd de dag na de verdwijning aangeboden? :?
Yep, auto is al eerder onderzocht maar er was geen geld voor bloedonderzoek.
Politie blijkt ook betrokken te zijn in dit onderzoek naar de auto... Kunnen ze het weer verknallen.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:36:45 #78
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170806408
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:29 schreef Kim-Holland het volgende:
Spannende wending inderdaad. Ben toch wel heel benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen.
Dat Peter r de Vries een :B is, ^O^
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:50:58 #79
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170806849
http://www.regio14.nl/201(...)erd-bekijk-de-kaart/

In deze link zit het onderzoek naar digitaal forensisch en tactisch gebruik van Dascha's telefoon.
Te triest dat de camerabeelden niet beschikbaar zijn gesteld, we kunnen er wederom van uit gaan dat deze beelden ondertussen "kwijt"of per ongeluk "vernietigd" zijn.

Extra aanwijzing:
TDO en Renee hebben in het politierapport gezien dat er bij de ID van Dascha een bioscoopabonnement is gevonden, deze lag helaas met de naam naar beneden.
In het kaartje in de link is te zien waar de ID gevonden werd.
pi_170806884
Bizarre ontwikkelingen, dit lijkt een doofpot affaire te worden zo.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:52:23 #81
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_170806894
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat Peter r de Vries een :B is, ^O^
Peter R met zijn reuk poedels. :')
´
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:52:51 #82
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170806912
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:52 schreef Madivi het volgende:
Bizarre ontwikkelingen, dit lijkt een doofpot affaire te worden zo.
Nou die pot wordt op dit moment keihard opengetrokken...
pi_170807544
quote:
De politie heeft in een auto, die een paar dagen na de dood van Dascha Graafsma werd aangeboden bij een autosloperij in Hollandsche Rading, bloedsporen aangetroffen die mogelijk afkomstig zijn van het 16-jarig meisje. Dit meldt Onderzoeksleider Joey Roelofs van een particulier onderzoeksbureau aan het NH Nieuws.

Onderzoeksteam
Vader René was er niet van overtuigd dat zijn dochter zelfmoord had gepleegd en schakelde een particulier onderzoeksteam in die Team Dascha Onderzoek (TDO) oprichtte. Deze kreeg onlangs een tip dat zij opzoek moesten naar een auto die ter sloop was aangeboden. De tip zou zijn gekomen van iemand dicht bij de oude eigenaar van de auto.

Bloedsporen in auto
Het onderzoeksteam vroeg aan de sloperij of zij onderzoek mochten doen. ‘De auto zou eigenlijk een dag later vernietigd worden. Er zijn bloedsporen in aangetroffen, maar ook sporen van bleek. Alsof het weggepoetst is. In het eerste tussentijdse rapport staat dat het bloed vermoedelijk van een of twee meisjes is’, aldus Roelofs.

De auto zou door een 23-jarige man uit Maartensdijk bij de sloop zijn aangeboden omdat hij kapot zou zijn. Volgens de sloper was de auto verre van rijp voor demontage. De bestuurderstoel was verwijderd en enkele stukken bekleding weggesneden.

DNA onderzoek moet uitwijzen of het bloed daadwerkelijk van Dascha is. De informatie over de vondst komt nu pas naar buiten omdat het onderzoek enige tijd stil gelegen heeft in verband met geld gebrek. Roelofs laat aan NH Nieuws weten dat de vader van Dascha geschokt heeft gereageerd op de vondst.
Hoe moet ik dit zien? Heeft de politie er eerst onderzoek naar gedaan en later TDO ook?
Wanneer hebben ze die auto dan gevonden?
  dinsdag 9 mei 2017 @ 20:25:41 #84
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170807778
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoe moet ik dit zien? Heeft de politie er eerst onderzoek naar gedaan en later TDO ook?
Wanneer hebben ze die auto dan gevonden?
Ik denk dat Team Dascha er op een gegeven moment de politie bijgehaald heeft en dat de auto op het terrein van de sloper heeft gestaan. In een garage ofzo. De politie heeft de auto niet in beslag kunnen nemen want er is geen zaak. Zelfmoord dus geen onderzoek.

Misschien hebben TDO die bloedspatten expert (ja die hebben we tegenwoordig in Nederland) erbij gehaald, net zoals ze gebruik gemaakt hebben van de diensten van Frank van der Goot.
pi_170808522
Ik denk dat er helemaal geen politie bij is geweest ,die doen weinig
Als er open kaart gespeeld was door Peter rd Vries dan had hij dit ook moeten weten
Slopers zijn natuurlijk ook niet gek.
Als er 2 sukkels (stratenmaker en nog 1) een auto aanbieden zonder voorstoel en er zijn lappen stof weggesneden en de auto ruikt naar bleek (& dat geeft witte vlekken)dan gaat er bij zo'n sloper wel een lampje branden.
Goeie actie van team Dascha !!!!
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_170808818
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik denk dat Team Dascha er op een gegeven moment de politie bijgehaald heeft en dat de auto op het terrein van de sloper heeft gestaan. In een garage ofzo. De politie heeft de auto niet in beslag kunnen nemen want er is geen zaak. Zelfmoord dus geen onderzoek.

Misschien hebben TDO die bloedspatten expert (ja die hebben we tegenwoordig in Nederland) erbij gehaald, net zoals ze gebruik gemaakt hebben van de diensten van Frank van der Goot.
Hmm, dus die 'onlangs' klopt dan waarschijnlijk niet. In neem aan dat ze niet pas na één jaar de sloper zijn gaan opzoeken.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 20:54:02 #87
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170808827
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:47 schreef StaceySinger het volgende:
Ik denk dat er helemaal geen politie bij is geweest ,die doen weinig
Als er open kaart gespeeld was door Peter rd Vries dan had hij dit ook moeten weten
Slopers zijn natuurlijk ook niet gek.
Als er 2 sukkels (stratenmaker en nog 1) een auto aanbieden zonder voorstoel en er zijn lappen stof weggesneden en de auto ruikt naar bleek (& dat geeft witte vlekken)dan gaat er bij zo'n sloper wel een lampje branden.
Goeie actie van team Dascha !!!!
Tja, inderdaad bleek in een auto en die vervolgens aanbieden.
Zo´n geur blijft wel even hangen.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 20:59:54 #88
40566 Ericr
Livewrong
pi_170809133
Volksgericht in the making. Klinkt wel heel spectaculair maar volgens mij is het meer geldgebrek bij Joey zelf. Als je echt een lead hebt ga je dit niet laten verpesten door geldgebrek. I call bullshit.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 21:03:45 #89
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170809376
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:59 schreef Ericr het volgende:
Volksgericht in the making. Klinkt wel heel spectaculair maar volgens mij is het meer geldgebrek bij Joey zelf. Als je echt een lead hebt ga je dit niet laten verpesten door geldgebrek. I call bullshit.
:+
  † In Memoriam † dinsdag 9 mei 2017 @ 23:19:22 #90
240917 Mula
pi_170817944
Geldgebrek vind ik wel een beetje vreemde reden om verder onderzoek te laten. Deze zaak heeft zoveel aandacht gehad. Als ze crowdfunding zouden doen voor een specifiek onderzoek zoals bloedsporen in een auto, lijkt me dat niet zo'n probleem.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 23:23:30 #91
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170818101
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:19 schreef Mula het volgende:
Geldgebrek vind ik wel een beetje vreemde reden om verder onderzoek te laten. Deze zaak heeft zoveel aandacht gehad. Als ze crowdfunding zouden doen voor een specifiek onderzoek zoals bloedsporen in een auto, lijkt me dat niet zo'n probleem.
Hebben ze ook gedaan.
pi_170818403
verkeerde topic
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_170819949
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_170820069
quote:
Ah, een vriend van de 27-jarige.
pi_170821126
Vriend van de dikke pad, wat moest Dascha met zo'n lelijk jong?

Maar alle sporen leiden dus naar Maartensdijk:
Sophie
dikke pad
snapchatter

Is het de bedoeling dat TDO en Rene voor eigen rechter moeten gaan spelen?
Wanneer grijpt de politie en het OM eens in?

Die dikke pad is een erg labiel persoon, ik sta er serieus niet gek van te kijken dat hij zich binnenkort zelf voor de trein gooit.

En waar blijven de verklaringen van die groep vrienden uit Maartensdijk, dat halve dorp stond te swingen in de LGD toen. Niemand de dikke pad zien vertrekken of weet met wie de dikke pad naar huis gereden was?

Die snapchatter verklaarde dat hij die avond:
1 ergens anders was
2 lag te slapen
3 bij zijn vriendin was

Het lijkt op een enorm sexting ding, Dascha die prive contact had met die jongen die dat vervolgens deelde met de dikke pad en S. Daar gaat TDO in de tweede docu ook vanuit.
Maar Dascha zocht die nacht de confrontatie op gezien de ruzie's in de LGD en buiten.

Staan die twee ook op de camerabeelden bij de opvang? De dikke pad zou het zo kunnen zijn.
pi_170821462
Ik schreef eerder dat er een bioscoopkaart gevonden was bij het ID van Dascha, even een kleine correctie. Deze kaart zat vastgeplakt aan het ID van Dascha.
De bioscoopkaart lag dus niet toevallig een stukje verder.

De zaak wordt steeds sterker en ergens is het wel goed dat de helft van het bewijs al in de politiedossiers zit zoals die kaart. Verklaringen van die dikke pad.
pi_170841980
quote:
7s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik schreef eerder dat er een bioscoopkaart gevonden was bij het ID van Dascha, even een kleine correctie. Deze kaart zat vastgeplakt aan het ID van Dascha.
De bioscoopkaart lag dus niet toevallig een stukje verder.
Dat was al bekend toch?
pi_170842003
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat was al bekend toch?
Yep, was alleen geen reden voor onderzoek vond het OM, nabestaanden mochten hierover ook niet doorvragen. Van wie de biospas was, werd niet belangrijk gevonden...
Snap jij het nog?
pi_170842082
OM krijgt straks een kant en klare zaak in handen.

Inclusief motief, dader(s), getuigenverklaringen en forensisch bewijs..
Ongelofelijk.

OM staat erbij en kijkt erna, diep respect voor team Dascha!

edit:
er is natuurlijk nog steeds een kans dat het bloed niet van Dascha is maar van een of andere grietje wat wat bloed verloren is in die auto...
pi_170843612
quote:
7s.gif Op donderdag 11 mei 2017 00:01 schreef ootjekatootje het volgende:
OM krijgt straks een kant en klare zaak in handen.

Inclusief motief, dader(s), getuigenverklaringen en forensisch bewijs..
Ongelofelijk.

OM staat erbij en kijkt erna, diep respect voor team Dascha!

edit:
er is natuurlijk nog steeds een kans dat het bloed niet van Dascha is maar van een of andere grietje wat wat bloed verloren is in die auto...

Men heeft toch weinig nieuws ontdekt?
  donderdag 11 mei 2017 @ 09:25:34 #101
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170844704
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 06:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men heeft toch weinig nieuws ontdekt?
Inderdaad, alleen wat fouten van de politie, wat verkeerde interpretaties van het woord "kind", meerdere getuigenverklaringen en een pathologisch onderzoek wat de woorden van een enkele machinist weerlegd. Bloedresten in een auto welke een dag na de dood gestript en schoongemaakt werd aangeboden bij de sloop en toevallig van degene is die 1,5 uur voor haar dood nog contact met haar had. Dezelfde persoon heeft daar wisselende verklaringen over afgelegd en de chats en foto's verwijderd. Deze persoon blijkt bevriend te zijn met een phycho die zijn ex heeft gestalkt, met wie dascha in de LGD woorden had en met degene die eveneens rare verklaringen heeft afgelegd.
Een bioscooppas die vastgeplakt zat aan haar ID. Verkeerde tijden bij cruciale beelden bij de opvang.

Nee, ze hebben inderdaad weinig gevonden...
pi_170844725
quote:
7s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad, alleen wat fouten van de politie, wat verkeerde interpretaties van het woord "kind", meerdere getuigenverklaringen en een pathologisch onderzoek wat de woorden van een enkele machinist weerlegd. Bloedresten in een auto welke een dag na de dood gestript en schoongemaakt werd aangeboden bij de sloop en toevallig van degene is die 1,5 uur voor haar dood nog contact met haar had. Dezelfde persoon heeft daar wisselende verklaringen over afgelegd en de chats en foto's verwijderd. Deze persoon blijkt bevriend te zijn met een phycho die zijn ex heeft gestalkt, met wie dascha in de LGD woorden had en met degene die eveneens rare verklaringen heeft afgelegd.
Een bioscooppas die vastgeplakt zat aan haar ID. Verkeerde tijden bij cruciale beelden bij de opvang.

Nee, ze hebben inderdaad weinig gevonden...
Het accepteren dat het misschien zelfmoord was is idd moeilijk.
pi_170845088
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het accepteren dat het misschien zelfmoord was is idd moeilijk.
Zelfmoord is vergezocht.
pi_170845183
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:49 schreef gynaika het volgende:

[..]

Zelfmoord is vergezocht.
Veel duidt erop. Dat accepteren is iets anders.
  donderdag 11 mei 2017 @ 11:04:26 #105
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170846697
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Veel duidt erop. Dat accepteren is iets anders.
Veel, wat dan?
  donderdag 11 mei 2017 @ 11:09:35 #106
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170846838
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:26 schreef Jaroon het volgende:

Het accepteren dat het misschien zelfmoord was is idd moeilijk.
Alsof jij ook niet ziet dat het bewijs overweldigend is. Compleet met volledig daderprofiel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170847829
quote:
18s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Alsof jij ook niet ziet dat het bewijs overweldigend is. Compleet met volledig daderprofiel.
Dat zie ik dus niet idd.
  donderdag 11 mei 2017 @ 11:50:13 #108
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170847917
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:47 schreef Jaroon het volgende:

Dat zie ik dus niet idd.
Gelukkig. Ik dacht al dat ik de enige was.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170852463
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 06:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men heeft toch weinig nieuws ontdekt?
Volgens de politie wel..

quote:
Er is geen sprake van een bloedspoor dat mogelijk te maken heeft met de dood van Dascha Graafsma (16) uit Hollandsche Rading, eind november 2015 op het spoor bij Hilversum. Dat stelt de politie desgevraagd.

De particuliere onderzoekers van Team Dascha Onderzoek (TDO) ontdekten bloed in de auto van een 23-jarige Maartensdijker. Het team, dat het vertrouwen heeft van de familie Graafsma, kwam er een jaar geleden achter dat de wagen daags na het dodelijke drama op het spoor werd aangeboden aan een sloopbedrijf. Zonder bestuurdersstoel en, zo bleek bij onderzoek, met professioneel weggesneden bekleding. Bovendien was de auto volgens de sloperij technisch gezien verre van slooprijp. TDO kwam er in oktober achter dat er sprake is van bloedresten in de auto. Ook werd duidelijk dat het auto-interieur is behandeld met een bleekmiddel.

Dat was het moment dat het team toch weer aanklopte bij de recherche. „We móesten die auto onderzoeken. Het resultaat: géén bloed”, zegt politiewoordvoerder Bernhard Jens. „Omdat hun deskundige enorm aandrong, hebben we de test nog een keer gedaan op een iets andere manier. Hetzelfde resultaat.” De eigenaar van de auto werd al eerder aan de tand gevoeld door de recherche. Jens: „Die jongen heeft er niets mee te maken. Hij had ruzie met een jongen die met Dascha omging, meer is er niet.”
https://www.gooieneemland(...)en-bloedspoor-dascha
  donderdag 11 mei 2017 @ 15:21:35 #110
40566 Ericr
Livewrong
pi_170852552
Die Joey mag wel eens aangeklaagd worden wegens smaad. Ze hebben al geen cent te maken, dat mag nog wel eens wat minder worden als je ongefundeerd mensen belasterd.

De politie op kosten jagen is al ergerlijk genoeg.
pi_170852579
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens de politie wel..

[..]

https://www.gooieneemland(...)en-bloedspoor-dascha
Lees eens wat je quote, de politie geeft gewoon aan dat het allemaal onzin is. Voor de zekerheid (en om nog meer gezeur te voorkomen) hebben ze het getest en er was geen bloed.
pi_170852584
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens de politie wel..

[..]

https://www.gooieneemland(...)en-bloedspoor-dascha
Volgens de politie dus niet.
pi_170852660
Dingen die naar zijn heel spannend maken heeft weinig zin. Je moet kijken naar feiten.
  Forum Admin donderdag 11 mei 2017 @ 15:28:04 #114
35723 crew  GGMM
pi_170852694
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens de politie wel..

[..]

https://www.gooieneemland(...)en-bloedspoor-dascha
:') Lees.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_170852819
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:22 schreef Operc het volgende:

[..]

Lees eens wat je quote, de politie geeft gewoon aan dat het allemaal onzin is. Voor de zekerheid (en om nog meer gezeur te voorkomen) hebben ze het getest en er was geen bloed.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Volgens de politie dus niet.
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:28 schreef GGMM het volgende:

[..]

:') Lees.
Ik geef aan dat de politie erkent dat er weinig nieuws is ontdekt.
  donderdag 11 mei 2017 @ 15:37:28 #116
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170852927
En nu heeft die snapchatter ook nog ruzie gehad met een vriend van Dascha..
Toevallig allemaal.

Heeft die dikke trouwens zijn biospas al terug?
pi_170853043
quote:
7s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:37 schreef ootjekatootje het volgende:
En nu heeft die snapchatter ook nog ruzie gehad met een vriend van Dascha..
Toevallig allemaal.
Volgens mij heeft die snapchatter met dit verhaal al helemaal niets te maken.
pi_170853123
"Professioneel" weggesneden bekleding. Hoe verzint men het...
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:13:58 #119
40566 Ericr
Livewrong
pi_170853946
Ergste is nog dat dit gepruts ook nog wordt beloond ook:

https://www.gooieneemland(...)dascha-onderzoeker-0

In onderhandeling met TV-zenders, je verzint het niet. Ook al kan dat ook best een lulverhaal zijn natuurlijk.
pi_170854089
Het verhaal klinkt gewoon als zelfmoord. Hoe triest dat ook is.
pi_170854623
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Volgens de politie dus niet.
Jij weet dat vlgs de politie het bloedspoor niet van Dascha is?
En jij weet ook dat de poltie dit van die auto ook al ontdekt had en wat het te betekenen heeft?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_170854676
Weet iemand of teamdaschaonderzoek contact heeft gehad met een persoon van de bergings/opruimdienst? En dan met name met degene die aangegeven heeft dat er dingen niet klopten?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_170854710
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:38 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Jij weet dat vlgs de politie het bloedspoor niet van Dascha is?
En jij weet ook dat de poltie dit van die auto ook al ontdekt had en wat het te betekenen heeft?
Iemand zegt dat de politie het erkent. Dat is niet het geval. Voor de rest weet ik niets.
pi_170854907
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:38 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Jij weet dat vlgs de politie het bloedspoor niet van Dascha is?
De politie heeft niet eens een bloedspoor gevonden.
  donderdag 11 mei 2017 @ 17:04:34 #125
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170855201
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:41 schreef Lutalo het volgende:
Weet iemand of teamdaschaonderzoek contact heeft gehad met een persoon van de bergings/opruimdienst? En dan met name met degene die aangegeven heeft dat er dingen niet klopten?
yep en yep
  donderdag 11 mei 2017 @ 17:06:39 #126
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170855250
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

De politie heeft niet eens een bloedspoor gevonden.
Nee, maar die hadden dan ook al moeite met het uitzetten van het hondenspoor (route Dascha) en het terugrekenen van de tijd op de camerabeelden van de opvang.... Om maar te zwijgen van het beoordelen van een dodelijke impact op het spoor.

Het wordt alleen maar erger en erger.


Getuigenverklaringen afnemen, daar hebben ze ook moeite mee, gezien de leeftijdsinschattingsfout van de 27 dikke pad.
  donderdag 11 mei 2017 @ 17:15:25 #127
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170855453
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:21 schreef Ericr het volgende:
Die Joey mag wel eens aangeklaagd worden wegens smaad. Ze hebben al geen cent te maken, dat mag nog wel eens wat minder worden als je ongefundeerd mensen belasterd.

De politie op kosten jagen is al ergerlijk genoeg.
Zal een mooie zaak gaan worden dan, ^O^

Komt eindelijk het hele dossier ter sprake, w/ . Dan is het einde oefening voor Jens en consorten met al hun fouten. Mag een rechter gaan oordelen of deze zaak niet veel eerder fatsoenlijk behandeld had moeten worden.
  donderdag 11 mei 2017 @ 17:18:45 #128
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170855528
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:46 schreef SOG het volgende:
"Professioneel" weggesneden bekleding. Hoe verzint men het...
Nee, deze bagger zin van Jens dan:
quote:
Jens: „Die jongen heeft er niets mee te maken. Hij had ruzie met een jongen die met Dascha omging, meer is er niet.”
We hebben het hier over een vent van 25 jaar, die dikke pad is ondertussen ook 30...
Jongen en kind worden ze genoemd, wederom door de politie.
pi_170855693
quote:
7s.gif Op donderdag 11 mei 2017 17:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

yep en yep
Weet je toevallig ook wat er niet klopte ?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  donderdag 11 mei 2017 @ 17:25:26 #130
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170855700
quote:
Dat de recherche zou zijn teruggefloten door de officier van justitie, zoals TDO-leider Joey Roelofs beweert, is volgens Jens onzin. Het strafrechtelijke onderzoek werd een maand na de dood van Dascha gestaakt, nadat bleek dat toch geen sprake was van drugsgebruik.
Goeie onderbouwing inderdaad, Jens...

|:(
  donderdag 11 mei 2017 @ 17:26:16 #131
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170855726
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 17:25 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Weet je toevallig ook wat er niet klopte ?
Yep, en dat is hier ook al besproken, ik geloof in deel 7.
pi_170855776
quote:
7s.gif Op donderdag 11 mei 2017 17:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, deze bagger zin van Jens dan:

[..]

We hebben het hier over een vent van 25 jaar, die dikke pad is ondertussen ook 30...
Jongen en kind worden ze genoemd, wederom door de politie.
25 jaar?
  donderdag 11 mei 2017 @ 17:29:12 #133
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170855799
Met of zonder bloedspoor, blijft het hele verhaal van de auto zeer opmerkelijk.

Of was het te vermoeiend om aan de "jongen" te vragen waarom er stukken stof miste, de auto naar bleek rook en de bestuurdersstoel was verwijderd. Hij deze auto aanbood een dag na de dood van Dascha terwijl hij de laatste was met wie zij contact had en hij dit verwijderd had.

Ik vind het maar een heel raar interview met Jens.

edit;
De jongen is aan de tand gevoeld voor de vondst van de auto maar na het uitlezen van de telefoon, hebben ze überhaupt een gesprek met hem gehad na oktober 2016? Of was dat teveel moeite?
  donderdag 11 mei 2017 @ 17:29:36 #134
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170855805
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 17:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

25 jaar?
Ja, die 23 jarige van toen is nu 25 jaar.
pi_170856010
quote:
7s.gif Op donderdag 11 mei 2017 17:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, die 23 jarige van toen is nu 25 jaar.
Oh, ik wist niet dat het ging om een destijds 23-jarige.
  donderdag 11 mei 2017 @ 19:04:38 #136
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170858050
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 17:39 schreef Physsic het volgende:

[..]

Oh, ik wist niet dat het ging om een destijds 23-jarige.
Ik vind het opmerkelijk dat Jens zegt dat hij ruzie had met een vriend van Dascha, was dat die ruzie buiten de LGD op die avond?

Lijkt wel of er een grote dorpenfittie was... Sopie en Dascha hadden ook al ruzie.
pi_170858224
quote:
7s.gif Op donderdag 11 mei 2017 19:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik vind het opmerkelijk dat Jens zegt dat hij ruzie had met een vriend van Dascha, was dat die ruzie buiten de LGD op die avond?

Lijkt wel of er een grote dorpenfittie was... Sopie en Dascha hadden ook al ruzie.
Ruzie met een jongen die met Dascha omging. Tja, zonder meer info kan dat haast iedereen op elk willekeurig moment geweest zijn.. Zou best op diezelfde avond geweest kunnen, misschien heeft het dan zelfs ook iets te maken met de ruzie tussen Dascha en haar vriendin (was haar broer nou de chauffeur?). Maar het kan ook totaal iets anders zijn.
Met dat gegeven kan je verder weinig..
  donderdag 11 mei 2017 @ 19:29:56 #138
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170858692
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 19:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ruzie met een jongen die met Dascha omging. Tja, zonder meer info kan dat haast iedereen op elk willekeurig moment geweest zijn.. Zou best op diezelfde avond geweest kunnen, misschien heeft het dan zelfs ook iets te maken met de ruzie tussen Dascha en haar vriendin (was haar broer nou de chauffeur?). Maar het kan ook totaal iets anders zijn.
Met dat gegeven kan je verder weinig..
Waarom wordt het dan benoemd?

Je bedoeld die Evert of Ernst-jan? Zou zomaar kunnen, of een buurjongen, dorpsgenoot of teamgenoot.
pi_170873381
Wat een vreemd verhaal dit alles.

In de auto waarschijnlijk vermoord?
En daarna op het spoor gelegd hoe kan die conducteur toen gezegd hebben dat ze voor de trein stond?
Hoewel, ze kan ook uit de auto gerend zijn en terecht zijn gekomen op dat spoor, onder invloed van drugs, in de war en paniek, ineens een trein zien aankomen.
:{
Erg triest dit en nee, ik geloof niet in zelfmoord.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_170875948
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 00:48 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat een vreemd verhaal dit alles.

In de auto waarschijnlijk vermoord?
En daarna op het spoor gelegd hoe kan die conducteur toen gezegd hebben dat ze voor de trein stond?
Hoewel, ze kan ook uit de auto gerend zijn en terecht zijn gekomen op dat spoor, onder invloed van drugs, in de war en paniek, ineens een trein zien aankomen.
:{
Erg triest dit en nee, ik geloof niet in zelfmoord.
Drugs is al uitgesloten. Ik blijf erbij dat ze uit angst voor het uitlekken van een bepaalde foto i.c.m. met alcohol geen andere uitweg zag dan voor de trein te gaan staan. Dat zij hiervoor in de auto heeft gezeten met die kerels zou goed kunnen, eveneens dat zij hiervan getuigen waren.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:28:19 #141
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170875960
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 00:48 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat een vreemd verhaal dit alles.

In de auto waarschijnlijk vermoord?
En daarna op het spoor gelegd hoe kan die conducteur toen gezegd hebben dat ze voor de trein stond?
Hoewel, ze kan ook uit de auto gerend zijn en terecht zijn gekomen op dat spoor, onder invloed van drugs, in de war en paniek, ineens een trein zien aankomen.
:{
Erg triest dit en nee, ik geloof niet in zelfmoord.
Het hoeft ook geen moord te zijn, misschien een ongelukkige samenkomst van omstandigheden.
Maar dan is het een ongeluk en geen zelfmoord

Ze hoeft ook niet vermoord te zijn in de auto, een lift naar huis is ook een optie.
Feit blijft wel dat die mannen blijven liegen over het contact wat ze hadden met Dascha.
Met als gevolg dat TDO en de nabestaanden blijven doorzoeken en dus constant dingen vinden dit niet passen bij hun verklaringen van december en januari 2015/2016.

Als je meer weet van een dood van een 16 jarige, al was je getuige van haar zelfmoord dan meld je je toch? Dan deel je die informatie toch op een of andere manier.

Het is heel sadistisch en verdacht om dat niet te doen.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:31:05 #142
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170875994
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:27 schreef jesseax het volgende:

[..]

Drugs is al uitgesloten. Ik blijf erbij dat ze uit angst voor het uitlekken van een bepaalde foto i.c.m. met alcohol geen andere uitweg zag dan voor de trein te gaan staan. Dat zij hiervoor in de auto heeft gezeten met die kerels zou goed kunnen, eveneens dat zij hiervan getuigen waren.
En dan zit zij toevallig met juist die twee kerels in een wagen?

Als je uitgaat van de situatie waarin zij een lift naar huis kreeg van die kerels, waarom stoppen ze dan bij de spoorwegovergang in een donker bos? Waarom niet doorrijden en haar thuis afzetten bij haar ouders?
pi_170876060
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En dan zit zij toevallig met juist die twee kerels in een wagen?

Als je uitgaat van de situatie waarin zij een lift naar huis kreeg van die kerels, waarom stoppen ze dan bij de spoorwegovergang in een donker bos? Waarom niet doorrijden en haar thuis afzetten bij haar ouders?
Of het om een lift naar huis gaat zou ik niet kunnen zeggen. Wellicht dat ze al een tijdje daar in de auto zaten om het over die foto(s) te hebben. Ben het overigens met je eens dat die "dikke pad" niet het achterste van zijn tong laat zien.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:44:58 #144
40566 Ericr
Livewrong
pi_170878392
'Leuk' dat soort hetzes zonder enige onderbouwing. Die TDO-bende is ook maar een eng clubje, iedere keer weer wat nieuws en als de politie dat gaat onderzoeken is het weer een losse flodder.

Het moet en zal iets sinisters zijn lijkt het wel, dat soort tunnelvisie gaat weinig goeds opleveren.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 12:07:34 #145
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170878854
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 11:44 schreef Ericr het volgende:
'Leuk' dat soort hetzes zonder enige onderbouwing. Die TDO-bende is ook maar een eng clubje, iedere keer weer wat nieuws en als de politie dat gaat onderzoeken is het weer een losse flodder.

Het moet en zal iets sinisters zijn lijkt het wel, dat soort tunnelvisie gaat weinig goeds opleveren.
Hoezo een losse flodder?
Leg uit dan?

Nog even een korte variant voor jou:
Dochter ligt dood op een spoor, vader vraagt om tekst en uitleg aan degene die haar voor het laatst gesproken hebben. En die vertellen vervolgens alleen maar bagger en leugens.

Tja gek he dat TDO, vriendinnen en vrienden, klasgenoten, buurtgenoten, diverse Nederlanders, users hier op Fok en bovenal haar nabestaanden daar hun vraagtekens bij hebben...
  vrijdag 12 mei 2017 @ 12:16:36 #146
40566 Ericr
Livewrong
pi_170879041
Omdat TDO aantoonbaar broddelwerk aflevert met conclusies die nergens op slaan en bewijs dat geen bewijs is. Het is hobbywerk dat al meerdere malen de samenleving op kosten heeft gejaagd.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 12:32:43 #147
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170879341
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 12:16 schreef Ericr het volgende:
Omdat TDO aantoonbaar broddelwerk aflevert met conclusies die nergens op slaan en bewijs dat geen bewijs is. Het is hobbywerk dat al meerdere malen de samenleving op kosten heeft gejaagd.
Als de politie vanaf moment van de impact gedegen onderzoek had gedaan, dan had het de samenleving geld bespaard. Moord of zelfmoord of ongevallen mogen nooit als onderliggende reden hebben dat er geen gedegen onderzoek komt omdat het geld `bespaard`.

Tja laten we dan alle bejaarden in de verzorgingstehuizen een pilletje geven, moordenaars allemaal een nekschot en ziekenhuizen opheffen. Kost de maatschappij ook geld.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 12-05-2017 14:50:49 ]
pi_170887444
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En dan zit zij toevallig met juist die twee kerels in een wagen?

Als je uitgaat van de situatie waarin zij een lift naar huis kreeg van die kerels, waarom stoppen ze dan bij de spoorwegovergang in een donker bos? Waarom niet doorrijden en haar thuis afzetten bij haar ouders?
- Vergeet de bloedsporen niet in die auto
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_170887492
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:13 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

- Vergeet de bloedsporen niet in die auto
Echt he :') :N

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2017 19:16:05 ]
  vrijdag 12 mei 2017 @ 19:27:33 #150
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170887772
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Echt he :') :N
lees post #139 ook even anders... ze gelooft niet in zelfmoord.
Vraagstelling is begrijpelijk, met of zonder bloed in de auto is het wel opmerkelijk te noemen, dat die wagen is aangeboden op zondagmiddag, de dag na de dood van Dascha.
pi_170888011
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

lees post #139 ook even anders... ze gelooft niet in zelfmoord.
Ik heb het allemaal gelezen. Maar als na onderzoek blijkt dat er geen bloed in de auto zat roepen dat er bloed in de auto zit ... Het complotdenken zit diep.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 19:51:13 #152
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170888336
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik heb het allemaal gelezen. Maar als na onderzoek blijkt dat er geen bloed in de auto zat roepen dat er bloed in de auto zit ... Het complotdenken zit diep.
Ja, dat gebeurt vaker bij nabestaanden inderdaad
Het zijn ook vaak net de weinige mensen die weten wat en hoe er onderzocht is.
Die een x aantal uur het politiedossier bekeken hebben en daar hun conclusies uit trekken.

In tegenstelling tot de politie kennen zij wel de overledene, de twee idioten en spreken zij wel met hun vrienden. Luisteren zij wel naar getuigen en kunnen inzage krijgen in het belgedrag van hun overleden kind.

Jij denkt er het jouwe van en anderen wat anders.
pi_170888417
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Je kan er van alles bijhalen, maar ik had het alleen over het bloed dat na onderzoek niet is aangetroffen.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 19:57:01 #154
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170888482
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je kan er van alles bijhalen, maar ik had het alleen over het bloed dat na onderzoek niet is aangetroffen.
Als men de opdracht krijgt de passagiersstoel te onderzoeken op bloed, dan hoef je er in Nederland niet vanuit te gaan dat men de achterkant van de stoel bekijkt, de achterbank of de achterbak.

Zelfs een blik werpen op het dashboard is dan al teveel moeite of staat niet op het opdrachtenformulier.
pi_170889334
Er staat bij die overgang nu wel een aardig monumentje ter nagedachtenis.
pi_170895759
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als men de opdracht krijgt de passagiersstoel te onderzoeken op bloed, dan hoef je er in Nederland niet vanuit te gaan dat men de achterkant van de stoel bekijkt, de achterbank of de achterbak.

Zelfs een blik werpen op het dashboard is dan al teveel moeite of staat niet op het opdrachtenformulier.
Helaas werken veel mensen zo slordig tegenwoordig.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_170896341
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als men de opdracht krijgt de passagiersstoel te onderzoeken op bloed, dan hoef je er in Nederland niet vanuit te gaan dat men de achterkant van de stoel bekijkt, de achterbank of de achterbak.

Zelfs een blik werpen op het dashboard is dan al teveel moeite of staat niet op het opdrachtenformulier.
Als ze zelf wel bloed hebben gevonden, dan hebben ze de politie ook niet nodig. Er zijn genoeg onderzoeksbureau's te vinden die voor hun de DNA-match kunnen maken.
Zodra ze dat hebben, kunnen ze verder met een artikel 12-procedure.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 08:00:30 #158
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170897955
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 01:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

Als ze zelf wel bloed hebben gevonden, dan hebben ze de politie ook niet nodig. Er zijn genoeg onderzoeksbureau's te vinden die voor hun de DNA-match kunnen maken.
Zodra ze dat hebben, kunnen ze verder met een artikel 12-procedure.
Ze zeggen dat ze bloed gevonden hadden en een deskundige erbij gehaald hadden.
Dat wordt ook bevestigd door Jens in het interview.
Over 4 weken zou de uitslag binnen zijn, politie ontkend dus dat er bloed was..
  zaterdag 13 mei 2017 @ 08:01:32 #159
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170897960
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 00:36 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Helaas werken veel mensen zo slordig tegenwoordig.
Ik verwacht niet dat het slordig was, als je je bloed laat prikken, kijkt men ook alleen naar de vakjes die zijn aangekruist.
pi_170905355
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 08:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze zeggen dat ze bloed gevonden hadden en een deskundige erbij gehaald hadden.
Dat wordt ook bevestigd door Jens in het interview.
Over 4 weken zou de uitslag binnen zijn, politie ontkend dus dat er bloed was..
Ja, ik heb het nieuwsbericht ook gelezen.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 15:52:56 #161
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170905858
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, ik heb het nieuwsbericht ook gelezen.
Waarom zouden ze de politie dan niet nodig hebben?

Zodat ze later te horen krijgen dat mogelijk PD vervuild was? Ze eerder contact hadden moeten opnemen?

TDO en nabestaanden zijn er natuurlijk niet bij gebaat dat ze onmin hebben met de politie of het OM. In gesprek blijven en hun bevindingen doorgeven is imo ook het enige goede om te doen.
Hun doel is uitvinden wat er met Dascha gebeurt is in de laatste uren voor haar dood.
pi_170905904
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom zouden ze de politie dan niet nodig hebben?

Zodat ze later te horen krijgen dat mogelijk PD vervuild was? Ze eerder contact hadden moeten opnemen?

TDO en nabestaanden zijn er natuurlijk niet bij gebaat dat ze onmin hebben met de politie of het OM. In gesprek blijven en hun bevindingen doorgeven is imo ook het enige goede om te doen.
Hun doel is uitvinden wat er met Dascha gebeurt is in de laatste uren voor haar dood.
Nee het doel is een resultaat te vinden wat hen zint.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_170905948
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:56 schreef marsan het volgende:

[..]

Nee het doel is een resultaat te vinden wat hen zint.
Dat krijgen ze nooit, Dascha is dood.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_170905970
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:59 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Dat krijgen ze nooit, Dascha is dood.
Het doel van een onderzoek is dan ook niet om iemand tot leven te wekken.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_170956649
wanneer wisten ze dat nou van die auto en wanneer hebben ze die auto opgehaald voor onderzoek. en wie bedacht er dat er bloed inzat van 1 of 2 personen.
  maandag 15 mei 2017 @ 13:41:33 #166
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170958462
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 11:58 schreef suzi1 het volgende:
wanneer wisten ze dat nou van die auto en wanneer hebben ze die auto opgehaald voor onderzoek. en wie bedacht er dat er bloed inzat van 1 of 2 personen.
1 of 2 personen?

TDO zei van 1 persoon, waar komt die tweede ineens vandaan?

Auto is dag na overlijden aangeboden. Ik las ergens dat ze de auto in oktober 2016 hebben laten onderzoeken. En de politie hadden ingeschakeld, deze had de auto ook bekeken.
Of de politie de auto daadwerkelijk onderzocht heeft, geen idee, ze zeggen wel meer.

Uitslag bloedonderzoek TDO wordt over drie weken verwacht.
pi_170959251
Ik had ook 1 of 2 meisjes gelezen. Waar weet ik niet, ongetwijfeld een link ergens in dit topic.
pi_170960314
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2017 13:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

1 of 2 personen?

TDO zei van 1 persoon, waar komt die tweede ineens vandaan?

Auto is dag na overlijden aangeboden. Ik las ergens dat ze de auto in oktober 2016 hebben laten onderzoeken. En de politie hadden ingeschakeld, deze had de auto ook bekeken.
Of de politie de auto daadwerkelijk onderzocht heeft, geen idee, ze zeggen wel meer.

Uitslag bloedonderzoek TDO wordt over drie weken verwacht.
Uitslag bloedonderzoek uhhhmmm
Dan moet er toch bloed zijn ?
En is er dna of zijn er vingerafdrukken gevonden ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_170960565
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 15:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Uitslag bloedonderzoek uhhhmmm
Dan moet er toch bloed zijn ?
En is er dna of zijn er vingerafdrukken gevonden ?
TDO zegt bloed te hebben gevonden.
  maandag 15 mei 2017 @ 15:50:32 #170
40566 Ericr
Livewrong
pi_170960669
Maar goed dat private eye Joey de zaak wel gaat oplossen, hopelijk is hij inmiddels wel bij de opticien geweest

Eind vorig jaar was al duidelijk dat het met zijn zicht of met dat van andere TDO'ers niet goed was gesteld:

quote:
Volgens de politie ging het particuliere onderzoeksteam op bepaalde punten aantoonbaar de mist in. ,,Op camerabeelden is te zien dat het meisje dat roept daar haar telefoon en identiteitsbewijs zijn gestolen door een jongen niet Dascha is. Dit meisje droeg andere kleding’’, aldus de officier van justitie in haar verklaring. Ook het meisje aan wie buiten voor Let’s Get Down werd getrokken door drie jongens is niet Dascha, stelt de recherche. ,,Kort voor het door de getuige genoemde moment is binnen in de discotheek een foto van Dascha genomen.’’
Maar verder vooral dit topic in leven houden met zaken die al maanden geleden ontkracht zijn. Help Joey aan een carrière op tv.
  maandag 15 mei 2017 @ 16:04:48 #171
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170960971
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 15:50 schreef Ericr het volgende:
Maar goed dat private eye Joey de zaak wel gaat oplossen, hopelijk is hij inmiddels wel bij de opticien geweest

Eind vorig jaar was al duidelijk dat het met zijn zicht of met dat van andere TDO'ers niet goed was gesteld:

[..]

Maar verder vooral dit topic in leven houden met zaken die al maanden geleden ontkracht zijn. Help Joey aan een carrière op tv.
Dat is Peter r de Vries ook gelukt, kijk eens met welke onzin hij aankwam...
  maandag 15 mei 2017 @ 16:21:01 #172
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170961377
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:04 schreef ootjekatootje het volgende:

Dat is Peter r de Vries ook gelukt, kijk eens met welke onzin hij aankwam...
:')

Ja, vmbo-Joey heeft net zoveel strepen op zijn riem staan als Peter R.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 15 mei 2017 @ 16:25:23 #173
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170961482
quote:
10s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

:')

Ja, vmbo-Joey heeft net zoveel strepen op zijn riem staan als Peter R.
VMBO? Ook al niet goed meer, CC?
  maandag 15 mei 2017 @ 16:27:17 #174
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170961529
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:25 schreef ootjekatootje het volgende:

VMBO? Ook al niet goed meer, CC?
Om op dit niveau mee te doen? Nee. Dat blijkt uit alle missers en klunzigheid.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170961704
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat is Peter r de Vries ook gelukt, kijk eens met welke onzin hij aankwam...
Doet peter ook aan bodybuilding ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 15 mei 2017 @ 16:41:32 #176
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170961833
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:34 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Doet peter ook aan bodybuilding ?
_O-
  maandag 15 mei 2017 @ 16:43:16 #177
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170961879
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Om op dit niveau mee te doen? Nee. Dat blijkt uit alle missers en klunzigheid.
:7 , enig idee wat Peter voor opleidingen heeft gedaan na zijn havo?
pi_170965304
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2017 13:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

1 of 2 personen?

TDO zei van 1 persoon, waar komt die tweede ineens vandaan?

Auto is dag na overlijden aangeboden. Ik las ergens dat ze de auto in oktober 2016 hebben laten onderzoeken. En de politie hadden ingeschakeld, deze had de auto ook bekeken.
Of de politie de auto daadwerkelijk onderzocht heeft, geen idee, ze zeggen wel meer.

Uitslag bloedonderzoek TDO wordt over drie weken verwacht.
ja staat ergens in dit topic, 1 of 2.

dus die auto heeft ongeveer een jaar op de schroot gestaan en net de dag voor hij door de mangel zou gaan wordt hij opgehaald door politie die getipt is door de stort
??
en een half jaar later mag tdo hem (laten) onderzoeken.

het wordt een steeds grotere warboel zo hoor.
  maandag 15 mei 2017 @ 19:38:14 #179
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170965822
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:23 schreef suzi1 het volgende:

[..]

ja staat ergens in dit topic, 1 of 2.

dus die auto heeft ongeveer een jaar op de schroot gestaan en net de dag voor hij door de mangel zou gaan wordt hij opgehaald door politie die getipt is door de stort
??
en een half jaar later mag tdo hem (laten) onderzoeken.

het wordt een steeds grotere warboel zo hoor.
Er wordt inderdaad niet gezegd waar die auto gestaan heeft in die periode.

Ik vermoed ergens binnen aangezien deze wagen nog goed was, daar hebben de slopers blijkbaar naar gekeken. En dat wordt ook gezegd technisch goed.

Misschien heeft team TDO die auto al een flinke tijd geleden gekocht.

En zijn wel wat meer scenario's te bedenken dan dat die auto buiten heeft gestaan.
pi_170967309
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:23 schreef suzi1 het volgende:

[..]

ja staat ergens in dit topic, 1 of 2.

dus die auto heeft ongeveer een jaar op de schroot gestaan en net de dag voor hij door de mangel zou gaan wordt hij opgehaald door politie die getipt is door de stort
??
en een half jaar later mag tdo hem (laten) onderzoeken.

het wordt een steeds grotere warboel zo hoor.
Volgens mij niet opgehaald door de politie.
pi_171029389
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2017 13:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

1 of 2 personen?

TDO zei van 1 persoon, waar komt die tweede ineens vandaan?
TDO haalde er zelf ineens een extra meisje bij (hoezo gaan ze eigenlijk gelijk van 2 meisjes uit??)
Stacey had hier al een link gezet. Ik kan hem overigens niet bekijken, mis ik iets aan die Roelofs?
quote:
pi_171029460
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:17 schreef suzi1 het volgende:

[..]

TDO haalde er zelf ineens een extra meisje bij (hoezo gaan ze eigenlijk gelijk van 2 meisjes uit??)
Stacey had hier al een link gezet. Ik kan hem overigens niet bekijken, mis ik iets aan die Roelofs?

[..]

quote:
In het eerste tussentijdse rapport staat vermeld dat het bloed vermoedelijk van een of twee meisjes is”, zegt Roelofs.
http://www.hartvannederla(...)a-auto-bij-sloperij/

Als ze al kunnen zien dat het van (een) meisje(s) is, dan zouden ze er al DNA uit hebben kunnen halen. Het kan ook gewoon verkeerd zijn overgenomen door de journalist.
pi_171029512
misschien heeft er een ongesteld meisje in de auto gezeten.

kon jij die 2 minuten van hem wel op tv zien?
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:23:34 #184
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171032218
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:23 schreef suzi1 het volgende:
misschien heeft er een ongesteld meisje in de auto gezeten.

kon jij die 2 minuten van hem wel op tv zien?
Bij die mafketels heeft nooit een meisje vrijwillig in de auto gezeten...
Misschien zijn oma of iemand die ervoor betaald werd.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 20:11:42 #185
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171059705
Bam, hopla! Daar gaat de reden om direct uit te gaan van een zelfmoord!

https://www.gooieneemland(...)t-dascha-niet-gezien
quote:
Het staat allerminst vast dat Dascha Graafsma (16) met de handen in haar zij en kijkend naar de aanstormende Sprinter op het spoor bij Hilversum stond. Dat blijkt volgens Team Dascha Onderzoek (TDO) uit de eerste melding van de machinist over het ongeval en het eerste verhoor bij de politie.
,,Hij heeft haar niet gezien. Hij heeft dus ook niet geclaxonneerd’’, concludeert TDO-leider Joey Roelofs. Het team baseert zich onder meer op de verklaringen van de machinist zoals die zijn opgenomen in het onderzoeksdossier van het openbaar ministerie. Dat mochten vader René Graafsma en zijn Bussumse advocaat Frits Schneider twee keer inzien. Schneider laat weten: ,,In het eerst afgenomen verhoor verklaart de machinist géén waarneming te hebben gehad. Het was donker en hij hoorde een klap.’’ Pas ’bij het tweede verhoor’ tien dagen later komt de machinist met het verhaal dat hij ’een meisje in een wit T-shirt tussen de treinrails zag staan’.
Van bronnen in en rond de meldkamer van NS in Utrecht weet TDO dat de machinist in zijn eerste melding zegt dat hij niets zag, hooguit zag hij ’iets wits’ voorbij vliegen. Een passagier in de vroege zaterdag-ochtendtrein van 28 november 2015 liet het team weten dat het niet klopt dat de machinist toeterde. ,,Ik heb geen claxon gehoord.’’ Dat zegt ook Hilversummer Tjen Schifferstein, hij woont het dichtst bij de onbewaakte overweg op de Maartensdijkseweg waar Dascha werd aangereden.
En we wachten weer rustig af tot Jens met een passende verklaring komt, _O-
pi_171065019
Ze was dus al overleden toen ze haar daar neerlegden.
:{ ;(
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_171065812
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:40 schreef zhe-devilll het volgende:
Ze was dus al overleden toen ze haar daar neerlegden.
:{ ;(
Wat? 😂
pi_171066033
Volgens TDO komt hiermee de conclusie dat Dascha zichzelf van het leven beroofde door willens en wetens op het spoor te blijven staan verder op losse schroeven te staan.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_171066192
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 00:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat? 😂
Ze was al dood, voor de trein kwam...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_171066595
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 00:48 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ze was al dood, voor de trein kwam...
Waar baseer je dat op?
pi_171066829
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:24 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Zucht heb je die link wel gelezen?

De machinist loog over het feit dat ze op het spoor stond.
Hij had niets gezien.
Waarom zou je over zoiets liegen.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_171066889
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:59 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Zucht heb je die link wel gelezen?

De machinist loog over het feit dat ze op het spoor stond.
Hij had niets gezien.
Waarom zou je over zoiets liegen.
Shock? Zelfs al heeft de machinist haar niet gezien, dan hoeft dat niet te betekenen dat ze al dood was. Het een heeft niet met het ander te maken. Het was donker, zo gek is het niet dat de machinist haar mogelijk niet zag staan; wellicht kwam ze op het laatste moment tevoorschijn.
pi_171066936
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 02:07 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Shock? Zelfs al heeft de machinist haar niet gezien, dan hoeft dat niet te betekenen dat ze al dood was. Het een heeft niet met het ander te maken. Het was donker, zo gek is het niet dat de machinist haar mogelijk niet zag staan; wellicht kwam ze op het laatste moment tevoorschijn.
Hij vertelde doodleuk dat hij haar wel gezien had en had geclaxonneerd, wat niemand in de omgeving had gehoord.

Waarom zou hij liegen denk je?
Omdat er iets verborgen wordt gehouden.
Nogal logisch.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_171067005
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 02:07 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Shock? Zelfs al heeft de machinist haar niet gezien, dan hoeft dat niet te betekenen dat ze al dood was. Het een heeft niet met het ander te maken. Het was donker, zo gek is het niet dat de machinist haar mogelijk niet zag staan; wellicht kwam ze op het laatste moment tevoorschijn.
Er is weinig vreemds aan dat iemand direct na zo'n gebeurtenis een andere verklaring aflegt dan tien dagen later. In die tien dagen heeft de gebeurtenis zich waarschijnlijk herhaaldelijk in zijn hoofd afgespeeld en misschien heeft hij er zelfs over gedroomd. Daar komen dan ook nog alle verhalen in de media bij.
De politie heeft continu last van dit soort tegenstrijdige verklaringen in onderzoeken, dat is echt niet zeldzaam, wel erg vervelend. Ik zou zeggen dat de eerste verklaring op de meeste punten het meest betrouwbaar is. Maar ik heb de verklaringen niet gelezen en kan me slechts baseren op wat een nieuwbericht beweert over wat TDO erover gezegd zou hebben.. :P
pi_171067018
quote:
Op zaterdag 20 mei 2017 02:14 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Hij vertelde doodleuk dat hij haar wel gezien had en had geclaxonneerd getyfoneerd, wat niemand in de omgeving had gehoord.

Waarom zou hij liegen denk je?
Omdat er iets verborgen wordt gehouden.
Nogal logisch.
Eens zien hoe helder en coherent jij bent nadat je een persoon onder je trein hebt gekregen. :')
pi_171067034
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 02:14 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Hij vertelde doodleuk dat hij haar wel gezien had en had geclaxonneerd, wat niemand in de omgeving had gehoord.

Waarom zou hij liegen denk je?
Omdat er iets verborgen wordt gehouden.
Nogal logisch.
Weet ik veel. Wat ik wel weet is dat het erg onwaarschijnlijk is dat de machinist betrokken was bij een complot om Dascha te vermoorden.
pi_171067119
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 02:31 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Weet ik veel. Wat ik wel weet is dat het erg onwaarschijnlijk is dat de machinist betrokken was bij een complot om Dascha te vermoorden.
Nou zo vreemd is dat niet hoor tegenwoordig.
:*
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_171067252
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 02:45 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nou zo vreemd is dat niet hoor tegenwoordig.
:*
Dat meen je niet?

:')
"Pools are perfect for holding water"
pi_171067254
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 02:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er is weinig vreemds aan dat iemand direct na zo'n gebeurtenis een andere verklaring aflegt dan tien dagen later. In die tien dagen heeft de gebeurtenis zich waarschijnlijk herhaaldelijk in zijn hoofd afgespeeld en misschien heeft hij er zelfs over gedroomd. Daar komen dan ook nog alle verhalen in de media bij.
De politie heeft continu last van dit soort tegenstrijdige verklaringen in onderzoeken, dat is echt niet zeldzaam, wel erg vervelend. Ik zou zeggen dat de eerste verklaring op de meeste punten het meest betrouwbaar is. Maar ik heb de verklaringen niet gelezen en kan me slechts baseren op wat een nieuwbericht beweert over wat TDO erover gezegd zou hebben.. :P
Precies. Daarbij ga je, op basis van een beperkt geheugen, automatisch allemaal dingen invullen om voor jezelf een logisch verhaal te vormen. Is enorm mens-eigen. En zo wordt een witte waas die je voorbij ziet flitsen (icm achteraf horen dat het om een jong meisje gaat) opeens een meisje met wit shirt wat op het spoor staat. En toeteren .. tsja, dat zou hij normaal gesproken ook doen, dus dat zal hij dan nu ook vast wel gedaan hebben.
"Pools are perfect for holding water"
pi_171067258
Maargoed, dit topic hangt inmiddels samen van de grootste onzin-speculaties. Dus daar past een complot waarin een NS machinist gebruikt wordt om een lijk weg te werken, prima tussen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_171067264
quote:
Op zaterdag 20 mei 2017 04:17 schreef probeer het volgende:
Maargoed, dit topic hangt inmiddels samen van de grootste onzin-speculaties. Dus daar past een complot waarin een NS machinist gebruikt wordt om een lijk weg te werken, prima tussen.
Een schopje richting [BNW] lijkt me dan ook -wederom- op zijn plaats.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2017 04:26:52 ]
pi_171067979
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 04:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Precies. Daarbij ga je, op basis van een beperkt geheugen, automatisch allemaal dingen invullen om voor jezelf een logisch verhaal te vormen. Is enorm mens-eigen. En zo wordt een witte waas die je voorbij ziet flitsen (icm achteraf horen dat het om een jong meisje gaat) opeens een meisje met wit shirt wat op het spoor staat. En toeteren .. tsja, dat zou hij normaal gesproken ook doen, dus dat zal hij dan nu ook vast wel gedaan hebben.
Dit staat er:
In het eerst afgenomen verhoor verklaart de machinist géén waarneming te hebben gehad.

Waarom zou hij toeteren als er geen waarneming was ?
Als er een 2e (of 3e)persoon bij de rails stond dan heeft de machinist die persoon(en)ook niet gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 20-05-2017 09:11:56 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_171068486
Politie en OM liegen in de zaak Dascha Graafsma

Daags hierna zat een van de toenmalige woordvoerders bij ons op de bank. Hij troostte mijn andere dochter en vertelde haar dat het wel een zelfdoding moest zijn. Waarom? Omdat volgens deze persoon de machinist had verklaard dat hij Dascha had gezien, staand op het spoor, richting de trein kijkend en met haar handen in haar zij. Deze persoon vertelde mijn dochter ook dat de machinist had geclaxonneerd. Als Dascha echt niet dood wilde was ze op dat moment echt wel weggesprongen zei hij.

~~

Het verhaal van Rene Graafsma* De waarheid is dat op 28 november 2015 wij het bericht kregen dat Dascha was overleden. Met een directe conclusie: zelfdoding. Het dossier werd direct gesloten. Na aandacht en druk van de media heropende, feitelijk gezien voor het eerst opende, het OM het dossier. Wij hadden hier alle vertrouwen in.
Daags hierna zat een van de toenmalige woordvoerders bij ons op de bank. Hij troostte mijn andere dochter en vertelde haar dat het wel een zelfdoding moest zijn. Waarom? Omdat volgens deze persoon de machinist had verklaard dat hij Dascha had gezien, staand op het spoor, richting de trein kijkend en met haar handen in haar zij. Deze persoon vertelde mijn dochter ook dat de machinist had geclaxonneerd. Als Dascha echt niet dood wilde was ze op dat moment echt wel weggesprongen zei hij. Inmiddels heb ik vernomen van het TDO, Team Dascha Onderzoek, (het team van vrijwilligers dat onafhankelijk en bekwaam het onderzoek voortzet en dit met al mijn vertrouwen) en de advocaat die met mij het dossier van Dascha in hebben mogen zien dat nergens in het gehele dossier staat dat de machinist heeft geclaxonneerd. Dit heeft de machinist namelijk nooit verklaard. Eind december 2015 hadden wij als ouders een eindgesprek bij de politie. Hierin hebben wij besproken dat er niet voldoende aanleiding was om aan te nemen dat er sprake was van een misdrijf. Uiteindelijk publiceert de politie dat de familie heeft ingestemd met de conclusie zelfmoord. Na alle vertrouwen wat ik in deze mensen heb gesteld voelde ik en tevens mijn gezin ons compleet verraden. Daarnaast bleven de vragen groeien, waarom? De politie en het OM willen niets, maar dan ook niets met ons delen. Dat terwijl het TDO meerdere keren heeft aangegeven wel hun bevindingen met die van de politie en het OM te willen delen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat mocht het TDO beschikken over alle informatie (inclusief de bewakingsbeelden) deze zaak allang verder had kunnen worden opgelost. Maar de politie en het OM willen dit niet. Waarom? De instanties (politie en OM) waarin ik mijn vertrouwen heb gelegd, die moesten onderzoeken wat er met ons kind is gebeurd: uit vele dingen blijkt dat er niet voldoende is onderzocht. Daarnaast zijn er meerdere uitlatingen als Dit is de laatste keer dat het TDO serieus wordt genomen. En het moet ook een keer klaar zijn want .wij hebben al genoeg tijd en energie in deze zaak gestoken. Dit wil ik echt zeggen, geen onderzoek doen en geen bewijs kunnen leveren vind ik verschrikkelijk. Het TDO is wel HET onderzoeksteam die de fouten van de politie heeft aangetoond. Denk bijvoorbeeld aan het weigeren van bewakingsbeelden en getuigen, de tijdcorrectie van de bewakingsbeelden aan de Neuweg (die de politie 2 uur en 10 minuten verkeerd had ingeschat, de 27-jarige jongen die door de OvJ als kind word bestempeld, het liegen omtrent de verklaring van de machinist). Een buurtbewoner vooraf verteld aan politie dat er een auto was ten tijde van het overlijden van Dascha. Hier heeft hij meerdere keren over gebeld. De politie heeft hier nooit iets over gemeld aan ons. Uiteindelijk bleek afgelopen december 2016 dat de er wel degelijk een auto op de bewakingsbeelden aan de Maartendijkseweg te zien was maar dat dit nooit verder is onderzocht omdat er volgens het Openbaar Ministerie geen aanleiding was om aan te nemen dat Dascha in een auto was vervoerd. Net zoals er geen echt bewijs is voor een misdrijf is er ook geen echt bewijs voor een zelfdoding. De politiemensen, als persoon, hebben mij ook meerdere malen gezegd: Rene, wij weten ook niet wat er is gebeurd. Waarom dan zo snel de conclusie? Waarom dan zo snel als enig besluit zelfdoding? De positie en rol van de verklaring van de machinist is cruciaal. Ik kan niet anders dan aan hem vragen, met wat er aan informatie is binnengekomen, praat met mij! Er is geen sprake van enige persoonlijke nare gevoelens naar u toe. Het moet voor u ook rampzalig zijn zoiets mee te moeten maken. Maar deel alsjeblieft met mij wat er werkelijk heeft plaatsgevonden of is waargenomen. Ik vind het verbijsterend om te zien hoe makkelijk het mensen afgaat om te liegen, feiten te verdraaien, fouten te maken, en te blijven doelredeneren. Alle scenario's zijn nog mogelijk, maar de eerst aangenomen mogelijkheid wordt steeds minder waarschijnlijk. En dat is ondraaglijk. Waarom? Omdat er domweg geen sprake is van een deugdelijk onderzoek door justitie. Dat er wel aanneembare feiten naar boven worden gebracht die vervolgens worden gekleineerd en zelfs ontkent. Alle druk blijft dan bij de naasten achter. Heel praktisch de kosten van de verschillende onderzoeken, maar vooral de gevoelens van verraad, het niet verwerkbare verdriet, de oneindige onmacht en een machteloze woede. Waar het om gaat is dat er niets kan worden aangenomen, als er geen sprake is van een werkelijk zoeken naar de waarheid. Onderzoek dat waardig is en past bij het onbegrijpelijk overlijden van een kind. Ik heb het nodig te kunnen doorgaan, ik raak anders helemaal op, de grens is bereikt. Daarbij is het is ook en echt noodzakelijk om er verder te kunnen zijn in het leven, voor mezelf, maar ook voor al ook voor mijn naasten en vrienden. Bij deze kondig ik dan ook aan dat ik niet meer in de media zal verschijnen. Ik kan het niet meer aan hoe er over mijn dochter wordt gesproken en hoe er met ons als familie en vrienden, vooral door de politie en het OM wordt omgegaan. Ik heb het volste vertrouwen in het TDO. Als teamleider zal Joey Roelofs altijd bereikbaar zijn en blijven voor de media. Hij doet de complete woordvoering, zal reageren op uw vragen en aanbiedingen om hulp en ondersteuning

http://www.regio14.nl/201(...)aak-dascha-graafsma/

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 20-05-2017 10:14:06 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 20 mei 2017 @ 09:58:05 #204
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171068500
You've gotta love a big, fat wall of text.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 10:38:23 #205
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171069044
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 04:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Precies. Daarbij ga je, op basis van een beperkt geheugen, automatisch allemaal dingen invullen om voor jezelf een logisch verhaal te vormen. Is enorm mens-eigen. En zo wordt een witte waas die je voorbij ziet flitsen (icm achteraf horen dat het om een jong meisje gaat) opeens een meisje met wit shirt wat op het spoor staat. En toeteren .. tsja, dat zou hij normaal gesproken ook doen, dus dat zal hij dan nu ook vast wel gedaan hebben.
Klopt inderdaad, toch is de conclusie zelfmoord in deze zaak veel maar dan ook veel te vroeg getrokken.

Door die vroege conclusie, Dascha´s resten waren binnen 45 minuten na aankomst hulpdiensten bij elkaar geraapt, terwijl dat normaal bij daglicht al langer duurt. En het spoor werd direct vrijgegeven.

De conclusie zelfmoord werd getrokken na de verklaring van de machinist en dat heeft de politie juist als hard bewijs gebruikt. Het is nooit de schuld van een machinist, laat dat duidelijk zijn.
Dascha had het stootblok in haar rug staan, dat is nu het enige aanknopingspunt.

Politie en hulpdiensten hebben fouten gemaakt en kronkelen maar door, vertellen leugen op leugen. Over twee weken komt de uitslag van dat bloed in die auto, ja waarvan Jens zegt dat het er niet is...

Er zijn mensen die weten wie de betrokken partijen zijn, je slaat stijl achterover.
Is het moord geweest? Geen idee
Is het zelfmoord geweest? Goed mogelijk
Is het een ongeluk of uit de hand gelopen actie geweest? Ik vermoed van wel

Het wordt tijd dat die twee mannen eens eerlijk gaan vertellen hoe laat en wanneer ze Dascha voor het laatst gezien en gesproken hebben. Uiteindelijk gaan ze dit niet volhouden, er lopen teveel sporen naar deze twee manspersonen. Van snapchattijden, tot auto, tot verklaringen van ex-vriendinnetjes en lastig gevallen meiden in de LGD tot brakke en wisselende verklaringen over hun contact met Dascha.

Nogmaals zijn ze direct schuldig aan de dood van Dascha? Geen idee, denk het niet, maar zij weten wel precies wat er voor de impact met de trein met Dascha gebeurt is en wat er in dat hoofdje omging. En dat is nu precies wat de nabestaanden graag willen weten.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 11:02:19 #206
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171069370
Hoeveel lef moet je wel niet hebben om als agent het volgende tegen ouders te zeggen:

quote:
Daags hierna zat een van de toenmalige woordvoerders bij ons op de bank. Hij troostte mijn andere dochter en vertelde haar dat het wel een zelfdoding moest zijn. Waarom? Omdat volgens deze persoon de machinist had verklaard dat hij Dascha had gezien, staand op het spoor, richting de trein kijkend en met haar handen in haar zij. Deze persoon vertelde mijn dochter ook dat de machinist had geclaxonneerd. Als Dascha echt niet dood wilde was ze op dat moment echt wel weggesprongen zei hij.
Dus de machinist verklaarde na 10 dagen wat anders dan direct na de impact.
Maar deze agent zit op 1 december dus bij Renee en familie thuis...
Dat zijn geen 10 dagen maar 4 dagen, bijzonder weer.

http://nos.nl/artikel/207(...)-dood-dascha-16.html

Iemand hier een verklaring voor?

[ Bericht 3% gewijzigd door ootjekatootje op 20-05-2017 11:12:32 ]
  zaterdag 20 mei 2017 @ 11:20:00 #207
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171069596
En deze was voor veel users hier ook een reden om flink los te gaan:

quote:
Uiteindelijk publiceert de politie dat de familie heeft ingestemd met de conclusie zelfmoord. Na alle vertrouwen wat ik in deze mensen heb gesteld voelde ik en tevens mijn gezin ons compleet verraden. Daarnaast bleven de vragen groeien, waarom? De politie en het OM willen niets, maar dan ook niets met ons delen.
Peter r de Vries stond toen de familie "bij" en kwam op tv met de verklaring dat de familie zich neerlegde bij de conclusie zelfmoord. Waar haalde die het gore lef vandaan??
Onbegrijpelijk..
  zaterdag 20 mei 2017 @ 12:01:15 #208
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171070334
Ik kan me nog herinneren dat er in een vroeg stadium van het onderzoek bloed op een hekwerk oid bij het spoor aangetroffen zou zijn. Is daar ooit nog iets over bekend gemaakt?
´
pi_171070547
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 12:01 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat er in een vroeg stadium van het onderzoek bloed op een hekwerk oid bij het spoor aangetroffen zou zijn. Is daar ooit nog iets over bekend gemaakt?
popje, wel eens een lijk gezien na aanrijding door trein? Meters verderop liggen soms lichaamsdelen dis bloed aan een hekwerk is totaaal niet boeiend.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 12:27:43 #210
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171070743
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 12:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

popje, wel eens een lijk gezien na aanrijding door trein? Meters verderop liggen soms lichaamsdelen dis bloed aan een hekwerk is totaaal niet boeiend.
popje O+
Nee, nog nooit een lijk gezien na een aanrijding,althans niet live.
Maar je hebt gelijk, dat spat meters ver weg.
´
pi_171072124
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 09:03 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dit staat er:
In het eerst afgenomen verhoor verklaart de machinist géén waarneming te hebben gehad.

Waarom zou hij toeteren als er geen waarneming was ?
Als er een 2e (of 3e)persoon bij de rails stond dan heeft de machinist die persoon(en)ook niet gezien.
Er staat ook
quote:
hooguit zag hij ’iets wits’ voorbij vliegen
pi_171072259
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 09:57 schreef StaceySinger het volgende:
Politie en OM liegen in de zaak Dascha Graafsma

Het verhaal van Rene Graafsma* De waarheid is dat op 28 november 2015 wij het bericht kregen dat Dascha was overleden. Met een directe conclusie: zelfdoding. Het dossier werd direct gesloten. Na aandacht en druk van de media heropende, feitelijk gezien voor het eerst opende, het OM het dossier. Wij hadden hier alle vertrouwen in.
Daags hierna zat een van de toenmalige woordvoerders bij ons op de bank. Hij troostte mijn andere dochter en vertelde haar dat het wel een zelfdoding moest zijn. Waarom? Omdat volgens deze persoon de machinist had verklaard dat hij Dascha had gezien, staand op het spoor, richting de trein kijkend en met haar handen in haar zij. Deze persoon vertelde mijn dochter ook dat de machinist had geclaxonneerd. Als Dascha echt niet dood wilde was ze op dat moment echt wel weggesprongen zei hij. Inmiddels heb ik vernomen van het TDO, Team Dascha Onderzoek, (het team van vrijwilligers dat onafhankelijk en bekwaam het onderzoek voortzet en dit met al mijn vertrouwen) en de advocaat die met mij het dossier van Dascha in hebben mogen zien dat nergens in het gehele dossier staat dat de machinist heeft geclaxonneerd. Dit heeft de machinist namelijk nooit verklaard.
Wat is het nou? Nooit of pas na 10 dagen?
quote:
Eind december 2015 hadden wij als ouders een eindgesprek bij de politie. Hierin hebben wij besproken dat er niet voldoende aanleiding was om aan te nemen dat er sprake was van een misdrijf. Uiteindelijk publiceert de politie dat de familie heeft ingestemd met de conclusie zelfmoord. Na alle vertrouwen wat ik in deze mensen heb gesteld voelde ik en tevens mijn gezin ons compleet verraden. Daarnaast bleven de vragen groeien, waarom? De politie en het OM willen niets, maar dan ook niets met ons delen.
De politie en het OM willen niets, maar dan ook niets delen? Doe even normaal zeg. :')
quote:
Dat terwijl het TDO meerdere keren heeft aangegeven wel hun bevindingen met die van de politie en het OM te willen delen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat mocht het TDO beschikken over alle informatie (inclusief de bewakingsbeelden) deze zaak allang verder had kunnen worden opgelost. Maar de politie en het OM willen dit niet. Waarom?
Ik denk dat de politie wel klaar is met informatie delen. Waarom zouden ze ook, als toch alles gelogen en onzorgvuldig onderzoek is. Dan heb je ook niets aan die informatie.
pi_171073162
"Een buurtbewoner vooraf verteld aan politie dat er een auto was ten tijde van het overlijden van Dascha. Hier heeft hij meerdere keren over gebeld. De politie heeft hier nooit iets over gemeld aan ons. Uiteindelijk bleek afgelopen december 2016 dat de er wel degelijk een auto op de bewakingsbeelden aan de Maartendijkseweg te zien was maar dat dit nooit verder is onderzocht omdat er volgens het Openbaar Ministerie geen aanleiding was om aan te nemen dat Dascha in een auto was vervoerd."

Hier kan ik met de -politie-pet niet bij.
Hoezo geen aanleiding om dat aan te nemen? Wat was wel aanleiding om aan te nemen wat er kennelijk wel aangenomen is?
Als er dan iemand meerdere keren meldt een auto te hebben gehoord, is dat toch juist een aanleiding om aan te nemen dat Dascha juist wel eens met de auto vervoerd was?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  zaterdag 20 mei 2017 @ 15:55:20 #214
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171073979
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 14:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat is het nou? Nooit of pas na 10 dagen?

[..]

De politie en het OM willen niets, maar dan ook niets delen? Doe even normaal zeg. :')

[..]

Ik denk dat de politie wel klaar is met informatie delen. Waarom zouden ze ook, als toch alles gelogen en onzorgvuldig onderzoek is. Dan heb je ook niets aan die informatie.
Camerabeelden liegen niet...
Mensen die ze bekijken dienen wel capabel te zijn, politie Hilversum heeft zelfs toegegeven niet zorgvuldig de beelden te hebben bekeken. Zie de fout van de tijd op de camera bij de Cocoon.

Naast het dossier denk ik dat Team TDO en de nabestaande nog weinig hechten aan de info van de politie, aangezien deze er een eigen visie op na houden.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 16:04:59 #215
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171074165
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 14:59 schreef Lutalo het volgende:
"Een buurtbewoner vooraf verteld aan politie dat er een auto was ten tijde van het overlijden van Dascha. Hier heeft hij meerdere keren over gebeld. De politie heeft hier nooit iets over gemeld aan ons. Uiteindelijk bleek afgelopen december 2016 dat de er wel degelijk een auto op de bewakingsbeelden aan de Maartendijkseweg te zien was maar dat dit nooit verder is onderzocht omdat er volgens het Openbaar Ministerie geen aanleiding was om aan te nemen dat Dascha in een auto was vervoerd."

Hier kan ik met de -politie-pet niet bij.
Hoezo geen aanleiding om dat aan te nemen? Wat was wel aanleiding om aan te nemen wat er kennelijk wel aangenomen is?
Als er dan iemand meerdere keren meldt een auto te hebben gehoord, is dat toch juist een aanleiding om aan te nemen dat Dascha juist wel eens met de auto vervoerd was?
Het is net zo'n spiraal, van 1 leugentje in meerdere leugentjes en die worden samen een heel onnozel verhaal.

Op een gegeven moment kunnen ze ook niet meer terug...
pi_171079119
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 14:59 schreef Lutalo het volgende:
"Een buurtbewoner vooraf verteld aan politie dat er een auto was ten tijde van het overlijden van Dascha. Hier heeft hij meerdere keren over gebeld. De politie heeft hier nooit iets over gemeld aan ons. Uiteindelijk bleek afgelopen december 2016 dat de er wel degelijk een auto op de bewakingsbeelden aan de Maartendijkseweg te zien was maar dat dit nooit verder is onderzocht omdat er volgens het Openbaar Ministerie geen aanleiding was om aan te nemen dat Dascha in een auto was vervoerd."

Hier kan ik met de -politie-pet niet bij.
Hoezo geen aanleiding om dat aan te nemen? Wat was wel aanleiding om aan te nemen wat er kennelijk wel aangenomen is?
Als er dan iemand meerdere keren meldt een auto te hebben gehoord, is dat toch juist een aanleiding om aan te nemen dat Dascha juist wel eens met de auto vervoerd was?
Jij hebt dan ook geen politiepet, gelukkig maar.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 21 mei 2017 @ 18:12:14 #217
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171100260
-> bnw.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 21 mei 2017 @ 18:32:48 #218
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171100571
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:
-> bnw.
^O^ , goeie onderbouwing...
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 21 mei 2017 @ 18:36:29 #219
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171100633
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

^O^ , goeie onderbouwing...
Weet ik. BNW is geen straf ofzo, het is gewoon een beter forum voor dit topic op deze manier.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 21 mei 2017 @ 18:47:44 #220
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171100846
quote:
14s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Weet ik. BNW is geen straf ofzo, het is gewoon een beter forum voor dit topic op deze manier.
Ik heb niets tegen BNW, al stond het onder Utopia, ook goed. De zaak van Dascha is geen complot of mysterie, gewoon het gevolg van slecht onderzoek van politie.

Ik vind het nogal opmerkelijk dat het nu gebeurt, terwijl er juist zoveel nieuws vrijkomt en gaat komen en erg belangrijk kan zijn voor meerdere gelijkwaardige zaken.

Heb al meerdere malen gevraagd of MIS weer open zou kunnen, er zijn meer zaken die aandacht verdienen. En er zijn een hoop ontwikkelingen op gebied van opsporingsmogelijkheden en ook in de cold cases gebeurt momenteel veel.
Jammer dat daar geen plek voor is op Fok.

Kris en Lisanne zitten ondertussen ook tussen de Russische maffia en de dode CIA agenten in een topic...

Zonde...
pi_171100928
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:
-> bnw.
Oh er gaan er een paar off-topic klieren en komen met complete onzin aan
Ik stuur een TR of dat weg kan .
Wordt niet weggehaald en daarom moet het nu naar BNW ?
Het is nieuws en volop in het nieuws .
Dus waarom staat het nu in bnw ?

[ Bericht 1% gewijzigd door StaceySinger op 21-05-2017 18:59:36 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 21 mei 2017 @ 19:09:28 #222
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171101300
Maar politie loop te kloten met de verklaring van de machinist, tenminste op dag 1 zegt hij/zij dit en 1 dagen later dat...

Ook bij de vriendin van Dascha, te zien in docu 1, heeft de politie in die dagen lopen rommelen met haar verklaring. Zij zegt duidelijk in de docu dat hetgeen de politie had opgeschreven niet overeen kwam met hetgeen zei had verklaard.

Hoe zou dat zijn met de overige verklaringen?
pi_171130503
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar politie loop te kloten met de verklaring van de machinist, tenminste op dag 1 zegt hij/zij dit en 1 dagen later dat...

Ook bij de vriendin van Dascha, te zien in docu 1, heeft de politie in die dagen lopen rommelen met haar verklaring. Zij zegt duidelijk in de docu dat hetgeen de politie had opgeschreven niet overeen kwam met hetgeen zei had verklaard.

Hoe zou dat zijn met de overige verklaringen?
!!!
pi_171132073
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Zij zegt duidelijk in de docu dat hetgeen de politie had opgeschreven niet overeen kwam met hetgeen zei had verklaard.
Zij zegt het, dus dan is het waar.
  maandag 22 mei 2017 @ 23:54:57 #225
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171132180
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 23:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zij zegt het, dus dan is het waar.
Het alternatief is dat ze liegt..
Waarom dan?
pi_171145798
We zijn weer op BNW?
Nu maar hopen dat er niet zo spastisch wordt gedaan, als de manier van werken van politie en justitie ter sprake komt.

@Marsan, het is toch echt raar, een opmerking als 'geen aanleiding om aan te nemen dat Dascha is een auto is vervoerd?'
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  dinsdag 23 mei 2017 @ 16:37:50 #227
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171148513
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:06 schreef Lutalo het volgende:
We zijn weer op BNW?
Nu maar hopen dat er niet zo spastisch wordt gedaan, als de manier van werken van politie en justitie ter sprake komt.

@Marsan, het is toch echt raar, een opmerking als 'geen aanleiding om aan te nemen dat Dascha is een auto is vervoerd?'
Sommigen mensen geloven graag dat de politie, OM en huisartsen en doctoren geen fouten maken en altijd gelijk hebben. Met name de oude garde slikt rustig een overdosis pillen door omdat de huisarts die troep had voorgeschreven.

Zo is dat imo ook met deze zaak, de politie zegt dat het zelfmoord is dus is het zelfmoord...
Dat alle feiten iets anders suggereren is dan ook per definitie complot denken of fout.
pi_171148664
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Sommigen mensen geloven graag dat de politie, OM en huisartsen en doctoren geen fouten maken en altijd gelijk hebben. Met name de oude garde slikt rustig een overdosis pillen door omdat de huisarts die troep had voorgeschreven.

Zo is dat imo ook met deze zaak, de politie zegt dat het zelfmoord is dus is het zelfmoord...
Dat alle feiten iets anders suggereren is dan ook per definitie complot denken of fout.
Zaken talitha en Leon laten gelukkig ook al zien dat het niet onmogelijk is dat de politie ook bij Dascha fout zat...
  dinsdag 23 mei 2017 @ 16:47:02 #229
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171148853
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:42 schreef WatermeloenFOK het volgende:

[..]

Zaken talitha en Leon laten gelukkig ook al zien dat het niet onmogelijk is dat de politie ook bij Dascha fout zat...
Zaak van Leon en Tarraq (laten we al helemaal niet vergeten) staan na 10 jaar nog steeds in de boeken als zelfmoord.

Tarraq zou verdronken zijn tijdens het plassen in een ondiepe sloot met zijn arm in zijn jas en zijn jas vastgeknoopt om zijn enkels. Net als bij Dascha blijft de politie bij die lezing, ook al zijn er duidelijke foto's van het lichaam met een onmogelijke "afgezakte" jas... Deze foto's waren gemaakt door een omstander en pas later bekend gemaakt. Hij had ook twee zwemdiploma's, een flinke hoofdwond en was niet onder invloed. Tja...
  dinsdag 23 mei 2017 @ 16:51:25 #230
261630 marsan
"D'oh!"
pi_171148997
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:06 schreef Lutalo het volgende:
We zijn weer op BNW?
Nu maar hopen dat er niet zo spastisch wordt gedaan, als de manier van werken van politie en justitie ter sprake komt.

@Marsan, het is toch echt raar, een opmerking als 'geen aanleiding om aan te nemen dat Dascha is een auto is vervoerd?'
zolang er geen aanleiding is om dat wel aan te nemen is dat niet vreemd. En dan doel ik niet op de hersenspinsels van halfgare joey als ik t heb over een aanleiding.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_171149018
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zaak van Leon en Tarraq (laten we al helemaal niet vergeten) staan na 10 jaar nog steeds in de boeken als zelfmoord.

Tarraq zou verdronken zijn tijdens het plassen in een ondiepe sloot met zijn arm in zijn jas en zijn jas vastgeknoopt om zijn enkels. Net als bij Dascha blijft de politie bij die lezing, ook al zijn er duidelijke foto's van het lichaam met een onmogelijke "afgezakte" jas... Deze foto's waren gemaakt door een omstander en pas later bekend gemaakt. Hij had ook twee zwemdiploma's, een flinke hoofdwond en was niet onder invloed. Tja...
Huh? Leon was toch opgegraven en toch al geconcludeerd dat het geen zelfmoord kan zijn? Of is dat nog niet bevestigd door justitie?
pi_171149878
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:06 schreef Lutalo het volgende:
We zijn weer op BNW?
Nu maar hopen dat er niet zo spastisch wordt gedaan, als de manier van werken van politie en justitie ter sprake komt.

@Marsan, het is toch echt raar, een opmerking als 'geen aanleiding om aan te nemen dat Dascha is een auto is vervoerd?'
Waar op die weg is die auto gespot?
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:03:27 #233
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171150724
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:51 schreef WatermeloenFOK het volgende:

[..]

Huh? Leon was toch opgegraven en toch al geconcludeerd dat het geen zelfmoord kan zijn? Of is dat nog niet bevestigd door justitie?
Moeder is erg strijdlustig en wil met anderen nabestaanden zoals de familie Graafsma eens flink aan de bel gaan trekken in Den Haag. Leon is inderdaad al opgegraven en de conclusie zelfmoord-ongeluk staat op losse schroeven. Een meid die wilde getuigen werd weggelachen door politie en is vervolgens ondergedoken geweest net als de nabestaanden.

Er is nog niemand verhoort of opgepakt terwijl de namen van de betrokken partijen al lang bekend zijn.

Toevallig ook weer een zaak waarbij Petertje zijn mening meende te geven.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:05:08 #234
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171150762
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:53 schreef marsan het volgende:

[..]

Sommige mensen willen graag iets meer dan hersenspinsels van een halfzachte sukkel. Maar dat zij over het algemeen mensen die niet zo geilen op huiskamercluedo als sommige anderen.
Heeft niets met geilen te maken meer met onrecht en de rechtsgang hier in Nederland.
Het feit dat jij de woordkeuze `geilen`gebruikt is al te smerig voor woorden. :r
pi_171150795
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:51 schreef marsan het volgende:

[..]

zolang er geen aanleiding is om dat wel aan te nemen is dat niet vreemd.
Oké, ik heb tot tweehonderdvijfendertig geteld...

Juist omdat iemand zich heeft gemeld die rond dat tijdstip een auto op dat betr. stukje weg heeft gehoord, kan DAT een aanleiding zijn.
De politie weet toch niet tot op de minuut wat er gebeurd is en waar Dascha zich bevond? Er was toch geen aanleiding voor wat dan ook?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_171150829
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 17:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waar op die weg is die auto gespot?
Niet gespot, gehoord, door de bewoner vh stukje weg naar de spoorwegovergang.
Hij vertelt het in de docu.
Dezelfde man die geen claxonerende trein heeft gehoord.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:13:35 #237
261630 marsan
"D'oh!"
pi_171150934
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:06 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Oké, ik heb tot tweehonderdvijfendertig geteld...

Juist omdat iemand zich heeft gemeld die rond dat tijdstip een auto op dat betr. stukje weg heeft gehoord, kan DAT een aanleiding zijn.
De politie weet toch niet tot op de minuut wat er gebeurd is en waar Dascha zich bevond? Er was toch geen aanleiding voor wat dan ook?
Kan. En wat nog meer?
En dan graag iets substantieels en niet van het niveau van het huiskamercluedo-clubje voor verveelde oude vrouwtjes van ootje.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:14:18 #238
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171150940
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:08 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Niet gespot, gehoord, door de bewoner vh stukje weg naar de spoorwegovergang.
Hij vertelt het in de docu.
Dezelfde man die geen claxonerende trein heeft gehoord.
Er staan een camera daar op de bewakingsbeelden maar volgens de politie waren die te onscherp wat men dan maar voor waar met aannemen...
pi_171151034
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:08 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Niet gespot, gehoord, door de bewoner vh stukje weg naar de spoorwegovergang.
Hij vertelt het in de docu.
Dezelfde man die geen claxonerende trein heeft gehoord.
De camerabeelden bedoelde ik. :)
pi_171151138
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:13 schreef marsan het volgende:

[..]

Kan. En wat nog meer?

Goedzo! Idd het feit dat iemand zich meldt die een auto heeft gehoord op dat tijdstip, kan aanleiding zijn om te denken dat Dascha daarin zou hebben kunnen gezeten.
Dat is hoe een -politie-pet moet denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lutalo op 23-05-2017 18:37:18 ]
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:37:29 #241
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171151330
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:25 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Goedzo! Idd het feit dat iemand zich meld die een auto heeft gehoord op dat tijdstip, kan aanleiding zijn om te denken dat Dascha daarin zou hebben kunnen gezeten.
Dat is hoe een -politie-pet moet denken.
Nee, een politiepet had gedegen onderzoek gedaan op het spoor na de impact.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:49:01 #242
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171151549
We houden het hier wel gezellig.
pi_171151859
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:06 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Oké, ik heb tot tweehonderdvijfendertig geteld...

Juist omdat iemand zich heeft gemeld die rond dat tijdstip een auto op dat betr. stukje weg heeft gehoord, kan DAT een aanleiding zijn.
De politie weet toch niet tot op de minuut wat er gebeurd is en waar Dascha zich bevond? Er was toch geen aanleiding voor wat dan ook?
Die iemand verklaart een auto te hebben gehoord zegt heel weinig. En als het al iets zegt, dan kan je daar verder maar weinig mee in het onderzoek. Camerabeelden van een voorbij rijdende auto heb je al meer aan, maar zonder te weten waar de camera gehangen heeft, is de waarde daarvan ook lastig in te schatten.
pi_171152015
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Moeder is erg strijdlustig en wil met anderen nabestaanden zoals de familie Graafsma eens flink aan de bel gaan trekken in Den Haag. Leon is inderdaad al opgegraven en de conclusie zelfmoord-ongeluk staat op losse schroeven. Een meid die wilde getuigen werd weggelachen door politie en is vervolgens ondergedoken geweest net als de nabestaanden.

Er is nog niemand verhoort of opgepakt terwijl de namen van de betrokken partijen al lang bekend zijn.

Toevallig ook weer een zaak waarbij Petertje zijn mening meende te geven.
Petertje is idd vaag
Net als vorig jaar mrt die serie over cyberpesten. Ik weet niet meer wie maar er was een meid wiens foto letterlijk elke dag gejat werd en dan zegt peter niet scherm dat ff af. :')
Vaag persoon
  dinsdag 23 mei 2017 @ 19:11:31 #245
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171152035
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 19:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die iemand verklaart een auto te hebben gehoord zegt heel weinig. En als het al iets zegt, dan kan je daar verder maar weinig mee in het onderzoek. Camerabeelden van een voorbij rijdende auto heb je al meer aan, maar zonder te weten waar de camera gehangen heeft, is de waarde daarvan ook lastig in te schatten.
Dat ding hing aan een paal naast de Utrechtseweg net voor de afslag het bospad Maartensdijkse weg in..
pi_171152155
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 19:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat ding hing aan een paal naast de Utrechtseweg net voor de afslag het bospad Maartensdijkse weg in..
Top, bedankt voor het antwoord.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 19:27:13 #247
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171152444
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 19:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Top, bedankt voor het antwoord.
Het gaat om 1 specifieke auto op een specifiek moment. Beelden zouden onscherp zijn, wat zomaar zou kunnen. Toch slaat die auto mogelijk af het bospad in, net voor de dood van Dascha.
Scherp of niet, koplampen geven zoveel licht dat je wel kan zien of een auto afslaat of niet, ook op wazige beelden. En hoelang die auto in het bospad blijft staan.

Daarnaast zou het wel heel opmerkelijk zijn als het de auto van de snapchatter zou blijken te zijn, niet? Diezelfde auto kan ook op de Zeshoven gestaan hebben maar ook die beelden mogen niet bekeken worden door TDO.
pi_171152835
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 19:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het gaat om 1 specifieke auto op een specifiek moment. Beelden zouden onscherp zijn, wat zomaar zou kunnen. Toch slaat die auto mogelijk af het bospad in, net voor de dood van Dascha.
Scherp of niet, koplampen geven zoveel licht dat je wel kan zien of een auto afslaat of niet, ook op wazige beelden. En hoelang die auto in het bospad blijft staan.

Daarnaast zou het wel heel opmerkelijk zijn als het de auto van de snapchatter zou blijken te zijn, niet? Diezelfde auto kan ook op de Zeshoven gestaan hebben maar ook die beelden mogen niet bekeken worden door TDO.
Ik lees dat op de Utrechtseweg ter hoogte van de Maartendijkseweg door de gemeente voor een bepaalde periode een camera is opgehangen om kentekens te scannen. Het jaartal staat er niet bij en heb (nog) niet de moeite genomen om dat verder uit te zoeken. Als dat dezelfde camera is als waar de beelden van zijn, dan is het raar dat de beelden te onduidelijk zijn. Die camera is immers bedoeld om kentekens te scannen (maar wellicht niet 's nachts?). Die camera is wel specifiek bedoeld om auto's op de Utrechtseweg te scannen, dus niet de Maartendijkseweg. Dat zou wel kunnen verklaren waarom de beelden te onduidelijk zijn, namelijk wanneer slechts een klein stukje van de Maartendijkseweg in beeld is.
Het kan ook zijn dat het helemaal niet dezelfde camera is, want die kentekencamera's waren alleen bedoeld voor een onderzoek en zijn na afloop (juli) misschien direct weggehaald.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 19:51:20 #249
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171153179
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 19:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik lees dat op de Utrechtseweg ter hoogte van de Maartendijkseweg door de gemeente voor een bepaalde periode een camera is opgehangen om kentekens te scannen. Het jaartal staat er niet bij en heb (nog) niet de moeite genomen om dat verder uit te zoeken. Als dat dezelfde camera is als waar de beelden van zijn, dan is het raar dat de beelden te onduidelijk zijn. Die camera is immers bedoeld om kentekens te scannen (maar wellicht niet 's nachts?). Die camera is wel specifiek bedoeld om auto's op de Utrechtseweg te scannen, dus niet de Maartendijkseweg. Dat zou wel kunnen verklaren waarom de beelden te onduidelijk zijn, namelijk wanneer slechts een klein stukje van de Maartendijkseweg in beeld is.
Het kan ook zijn dat het helemaal niet dezelfde camera is, want die kentekencamera's waren alleen bedoeld voor een onderzoek en zijn na afloop (juli) misschien direct weggehaald.
Toch heeft de politie bevestigd dat er beelden zijn, maar dat ze te onscherp waren. Er is dus wel iets vastgelegd. De politie heeft die beelden bekeken, hetzelfde team als die beelden bij de Cocoon bekeken had, ik hoef niet nogmaals uit te leggen hoe slecht dat gegaan was.

Ik ben heel benieuwd als foto-experts eens met die beelden aan de gang zouden gaan.

We hebben het trouwens over dezelfde camera.
pi_171153357
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 19:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Toch heeft de politie bevestigd dat er beelden zijn, maar dat ze te onscherp waren. Er is dus wel iets vastgelegd. De politie heeft die beelden bekeken, hetzelfde team als die beelden bij de Cocoon bekeken had, ik hoef niet nogmaals uit te leggen hoe slecht dat gegaan was.

Ik ben heel benieuwd als foto-experts eens met die beelden aan de gang zouden gaan.

We hebben het trouwens over dezelfde camera.
Ik zeg ook niet dat er geen beelden zijn. Ik geef de informatie dat precies op die plek een tijdje een kentekencamera is opgehangen (ik weet alleen niet wanneer en hoe lang). Van een kentekencamera mag je verwachten, lijkt mij, dat die in staat is om kentekens te scannen.
Maar het kan ook zomaar een andere camera zijn geweest.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 20:07:25 #251
369251 Geralt
of Rivia
pi_171153649
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat alle feiten iets anders suggereren is dan ook per definitie complot denken
Dus terecht naar BNW verplaatst :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 23 mei 2017 @ 20:08:11 #252
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171153674
Kentekenscanners zijn sinds 2013 al uitgerust met een infraroodcamera, zodat zij ook in het donker en bij slecht weer functioneren. Het heeft anders ook geen zin om registraties te doen in de maanden nov/dec, de zon ging onder om 16: 37. Dan pakt men niet eens de avonddrukte mee...

Dit type camera's maken bijna geen fouten, slechts 1 op de 3500 foto's is onbruikbaar volgens fabrikanten. Deze gegevens blijken gelukkig jarenlang in de landelijke database opgeslagen te worden
  Moderator dinsdag 23 mei 2017 @ 20:08:24 #253
249559 crew  Lavenderr
pi_171153681
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 19:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik lees dat op de Utrechtseweg ter hoogte van de Maartendijkseweg door de gemeente voor een bepaalde periode een camera is opgehangen om kentekens te scannen. Het jaartal staat er niet bij en heb (nog) niet de moeite genomen om dat verder uit te zoeken. Als dat dezelfde camera is als waar de beelden van zijn, dan is het raar dat de beelden te onduidelijk zijn. Die camera is immers bedoeld om kentekens te scannen (maar wellicht niet 's nachts?). Die camera is wel specifiek bedoeld om auto's op de Utrechtseweg te scannen, dus niet de Maartendijkseweg. Dat zou wel kunnen verklaren waarom de beelden te onduidelijk zijn, namelijk wanneer slechts een klein stukje van de Maartendijkseweg in beeld is.
Het kan ook zijn dat het helemaal niet dezelfde camera is, want die kentekencamera's waren alleen bedoeld voor een onderzoek en zijn na afloop (juli) misschien direct weggehaald.
Het valt mij toch op dat bewakingscamera's altijd zo onduidelijk zijn. Op zo'n manier heb je er toch niets aan?
pi_171154232
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het valt mij toch op dat bewakingscamera's altijd zo onduidelijk zijn. Op zo'n manier heb je er toch niets aan?
Dat zal in de meeste gevallen zijn omdat men het liefst zo goedkoop mogelijk uit is, maar als ik me niet vergis zijn vaste camera's (in het openbaar) niet toegestaan als personen duidelijk herkenbaar op de beelden te zien zijn (uitzondering daargelaten).
  dinsdag 23 mei 2017 @ 20:28:16 #255
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171154282
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het valt mij toch op dat bewakingscamera's altijd zo onduidelijk zijn. Op zo'n manier heb je er toch niets aan?
Nee, dat blijkt inderdaad elke dinsdagavond weer bij Opsporing Verzocht.

Volgens mij hangen de meeste camera's er ook om de verzekeringsmaatschappij te kunnen overtuigen dat er daadwerkelijk een inbreker was.
pi_171156296
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 19:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat er geen beelden zijn. Ik geef de informatie dat precies op die plek een tijdje een kentekencamera is opgehangen (ik weet alleen niet wanneer en hoe lang). Van een kentekencamera mag je verwachten, lijkt mij, dat die in staat is om kentekens te scannen.
Maar het kan ook zomaar een andere camera zijn geweest.
Dat was een vaste camera op de Utrechtseweg
In de buurt van de maartendijkseweg
De week na het incident was de camera ineens weg.
Toch apart
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_171156481
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dat was een vaste camera op de Utrechtseweg
In de buurt van de maartendijkseweg
De week na het incident was de camera ineens weg.
Toch apart
Is die te zien op Streetview?
pi_171156594
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:39 schreef Physsic het volgende:

[..]

Is die te zien op Streetview?
Goed idee !👍
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_171157093
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Goed idee !👍
Is dat sarcastisch? :P Ik heb namelijk al gezocht, maar kon niets vinden. Weinig palen waar die aan zou kunnen (hebben) (ge)hangen.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 22:05:20 #260
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171157271
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Is dat sarcastisch? :P Ik heb namelijk al gezocht, maar kon niets vinden. Weinig palen waar die aan zou kunnen (hebben) (ge)hangen.
Die beelden hier op street view zijn van 2017..
Geen camera meer te zien.
  Moderator dinsdag 23 mei 2017 @ 22:11:57 #261
249559 crew  Lavenderr
pi_171157502
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:26 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat zal in de meeste gevallen zijn omdat men het liefst zo goedkoop mogelijk uit is, maar als ik me niet vergis zijn vaste camera's (in het openbaar) niet toegestaan als personen duidelijk herkenbaar op de beelden te zien zijn (uitzondering daargelaten).
Maar wat is dat voor onzin? Het gáát er toch juist om datze te zien zijn? Anders is het toch zinloos?
pi_171157668
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die beelden hier op street view zijn van 2017..
Geen camera meer te zien.
Je kan ook de oude foto's zien. 2015, 2014 en volgens mij zelfs 2009. Of 2016 er tussen zit weet ik even niet meer.
pi_171157909
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Is dat sarcastisch? :P Ik heb namelijk al gezocht, maar kon niets vinden. Weinig palen waar die aan zou kunnen (hebben) (ge)hangen.
sarcastisch ? nee hoor
ze hebben het ook in een docu over die camera
heb hem zelf ook op google earth gezien maar de beelden zijn nu van 2017 zie ik
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_171158700
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 19:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die iemand verklaart een auto te hebben gehoord zegt heel weinig. En als het al iets zegt, dan kan je daar verder maar weinig mee in het onderzoek. Camerabeelden van een voorbij rijdende auto heb je al meer aan, maar zonder te weten waar de camera gehangen heeft, is de waarde daarvan ook lastig in te schatten.
Het kan juist heel veelzeggend zijn, op dat stukje weg daar, op dat tijdstip. Je kunt bijv. een oproep doen; wie is daar geweest met een auto en heeft iets gezien, gehoord.
Juist in deze zaak waarin - bijna- niemand weet hoe of wat, pik je dat soort dingen toch op? Je zegt toch niet bij voorbaat al "kan niks wezen, ze zal er wel lopend naar toe gegaan zijn" (voor dat scenario waren toch ook geen aanleidingen?)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_171159058
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

sarcastisch ? nee hoor
ze hebben het ook in een docu over die camera
heb hem zelf ook op google earth gezien maar de beelden zijn nu van 2017 zie ik
Bij streetview kan je oude foto's ook zien. Als je 'm al ooit hebt gezien, is het makkelijker zoeken. :P
pi_171159353
Er stond een camera voor verkeerstelling op de Utrechtseweg ter hoogte van de maartsendijkseweg
Tijen Schifferstein (bewoner maartsendijkseweg)
vanaf 13.00



[ Bericht 29% gewijzigd door StaceySinger op 23-05-2017 23:44:40 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 23 mei 2017 @ 23:51:26 #267
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171160725
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:48 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Het kan juist heel veelzeggend zijn, op dat stukje weg daar, op dat tijdstip. Je kunt bijv. een oproep doen; wie is daar geweest met een auto en heeft iets gezien, gehoord.
Juist in deze zaak waarin - bijna- niemand weet hoe of wat, pik je dat soort dingen toch op? Je zegt toch niet bij voorbaat al "kan niks wezen, ze zal er wel lopend naar toe gegaan zijn" (voor dat scenario waren toch ook geen aanleidingen?)
Ja, maar jij gaat ervan uit dat men altijd puur en eerlijk is. De conclusie was al getrokken, zelfmoord... Vanaf het eerste uur na de impact van Dascha met de trein.
Wat doet een getuige als zijnde buurman, vriendin, bergingsmedewerker of getuige uit de trein er dan nog toe?

edit
de politie heeft altijd geloofd in dat "hondenspoor" van de club van Petertje.
Klopte ook geen reet van, Dascha was nooit op de Maartendijkseweg geweest, wat deed een getuige daar er dan toe?

[ Bericht 5% gewijzigd door ootjekatootje op 24-05-2017 00:08:24 ]
pi_171161052
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 23:08 schreef StaceySinger het volgende:
Er stond een camera voor verkeerstelling op de Utrechtseweg ter hoogte van de maartsendijkseweg
Tijen Schifferstein (bewoner maartsendijkseweg)
vanaf 13.00

Van 26 november tm 2 december was die verkeerstelling.

Aantal gepasseerde auto's op de Utrechtseweg:
  woensdag 24 mei 2017 @ 00:32:03 #269
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171161213
Cool rooster!

Is dat van Hilversum richting Maartensdijk of andersom?
Of beiden?
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:36:05 #270
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171493596
Het spoor waar Dasha lag ligt in een vrijwel horizontale rechte lijn naar de vindplaats van Romy en in een vrijwel rechte lijn schuin omhoog naar de vindplaats van Savannah. Als in een driehoek.
Toeval of niet?
´
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:44:07 #271
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171493735
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:36 schreef Kim-Holland het volgende:
Het spoor waar Dasha lag ligt in een vrijwel horizontale rechte lijn naar de vindplaats van Romy en in een vrijwel rechte lijn schuin omhoog naar de vindplaats van Savannah. Als in een driehoek.
Toeval of niet?
_O- _O- _O-
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator dinsdag 6 juni 2017 @ 10:46:21 #272
249559 crew  Lavenderr
pi_171493766
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:36 schreef Kim-Holland het volgende:
Het spoor waar Dasha lag ligt in een vrijwel horizontale rechte lijn naar de vindplaats van Romy en in een vrijwel rechte lijn schuin omhoog naar de vindplaats van Savannah. Als in een driehoek.
Toeval of niet?
Op BNW komen vergezochte dingen voor, dat is waar. Maar dit is wel héél vergezocht. Vooral dat 'vrijwel'.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:49:19 #273
261630 marsan
"D'oh!"
pi_171493815
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:36 schreef Kim-Holland het volgende:
Het spoor waar Dasha lag ligt in een vrijwel horizontale rechte lijn naar de vindplaats van Romy en in een vrijwel rechte lijn schuin omhoog naar de vindplaats van Savannah. Als in een driehoek.
Toeval of niet?
Het wordt helemaal verdacht als je de maanstanden erbij betrekt en de stand van bepaalde sterren...
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:50:30 #274
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171493836
Jullie weten dat een driehoek voor freaks een betekenis heeft? Of een omgedraaide pentagram? maar dan moet hij nog afgemaakt worden.
Jullie mogen me uitlachen. Np.

edit; Het zijn wel acties van een seriemoordenaar die graag zijn sporen uitzet.
En hoe vaak komt het voor dat er 3 meisjes die ook nog op elkaar lijken, rond dezelfde leeftijd in dezelfde streek liggen?

[ Bericht 20% gewijzigd door Kim-Holland op 06-06-2017 10:56:32 ]
´
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:53:54 #275
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171493900
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:50 schreef Kim-Holland het volgende:
Jullie weten dat een driehoek voor freaks een betekenis heeft? Of een omgedraaide pentagram? maar dan moet hij nog afgemaakt worden.
Jullie mogen me uitlachen. Np.
:') :') :')
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:59:33 #276
261630 marsan
"D'oh!"
pi_171493984
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:50 schreef Kim-Holland het volgende:
Jullie weten dat een driehoek voor freaks een betekenis heeft? Of een omgedraaide pentagram? maar dan moet hij nog afgemaakt worden.
Jullie mogen me uitlachen. Np.

edit; Het zijn wel acties van een seriemoordenaar die graag zijn sporen uitzet.
En hoe vaak komt het voor dat er 3 meisjes die ook nog op elkaar lijken, rond dezelfde leeftijd in dezelfde streek liggen?

Als jij de enige bent die de sporen heeft gevonden moet, hij hij iets beter zijn best doen bij het uitzetten van zijn sporen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 6 juni 2017 @ 11:08:02 #277
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171494129
Never mind ;(

[ Bericht 87% gewijzigd door ChrisCarter op 06-06-2017 14:27:19 ]
pi_171504140
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:36 schreef Kim-Holland het volgende:
Het spoor waar Dasha lag ligt in een vrijwel horizontale rechte lijn naar de vindplaats van Romy en in een vrijwel rechte lijn schuin omhoog naar de vindplaats van Savannah. Als in een driehoek.
Toeval of niet?
Ten eerste is dit echt heel vergezocht en ten tweede klopt je theorie ook niet.

Als de vindplaatsen een nette driehoek zouden vormen, dan zou Savannah in Blaricum gevonden moeten zijn (of in Soesterberg, dan is het een omgekeerde driehoek).

De lijnen die jij nu trekt vormen eerder een soort van half taartpuntje...
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:21:11 #279
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_171510340
Dasha heeft de trein genomen de andere het water.
Totaal geen connectie met elkaar.
  woensdag 7 juni 2017 @ 00:08:04 #280
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171515310
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:49 schreef marsan het volgende:

[..]

Het wordt helemaal verdacht als je de maanstanden erbij betrekt en de stand van bepaalde sterren...
het was zwaar bewolkt toen...
pi_171515399
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

het was zwaar bewolkt toen...
Astrologie werkt ook prima met bewolking en Kim heeft een interessant punt, want alles is mogelijk. Kun je om lachen maar, i.v.m rituelen e.d. is dat geen vreemde opmerking, denk aan pentagram bv.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 7 juni 2017 @ 00:27:13 #282
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171515531
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:14 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Astrologie werkt ook prima met bewolking en Kim heeft een interessant punt, want alles is mogelijk. Kun je om lachen maar, i.v.m rituelen e.d. is dat geen vreemde opmerking, denk aan pentagram bv.
Ik ben het met je eens hoor.
pi_171518527
Laat de verdachte in zaak Savannah nou toevallig een treinfanaat zijn.
Hij "heeft een passie: treinen. Op sociale media plaatste hij honderden filmpjes over het spoor." Goh.

http://www.bndestem.nl/bi(...)reinfanaat~a9d42e7e/
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:22:23 #284
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171518536
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:21 schreef RapaNui het volgende:
Laat de verdachte in zaak Savannah nou toevallig een treinfanaat zijn.
Hij "heeft een passie: treinen. Op sociale media plaatste hij honderden filmpjes over het spoor." Goh.

http://www.bndestem.nl/bi(...)reinfanaat~a9d42e7e/
Dus?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:23:01 #285
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171518548
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:21 schreef RapaNui het volgende:
Laat de verdachte in zaak Savannah nou toevallig een treinfanaat zijn.
Hij "heeft een passie: treinen. Op sociale media plaatste hij honderden filmpjes over het spoor." Goh.

http://www.bndestem.nl/bi(...)reinfanaat~a9d42e7e/
Misschien luistert hij ook wel bepaalde muziek. Ik vind dit wel errug vergezocht van BN de stem.
pi_171518579
quote:
10s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus?
Niets, gewoon, hij is toevallig treinfanaat.
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:24:46 #287
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171518584
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:24 schreef RapaNui het volgende:

Niets, gewoon, hij is toevallig treinfanaat.
En de relevantie met dit topic is?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:25:38 #288
40566 Ericr
Livewrong
pi_171518598
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:24 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Niets, gewoon, hij is toevallig treinfanaat.
Wat is de relevantie dan met dit topic? Of probeer je toch de link te leggen tussen Dascha die voor een trein sprong en iemand die blijkbaar treinfanaat is en nu verdacht is van moord of doodslag?
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:29:38 #289
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171518649
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:14 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Astrologie werkt ook prima met bewolking en Kim heeft een interessant punt, want alles is mogelijk. Kun je om lachen maar, i.v.m rituelen e.d. is dat geen vreemde opmerking, denk aan pentagram bv.
Astrologie kan je gewoon op tv kijken tegenwoordig, en zelfs een directe lijn leggen met de geesten, voor maar een paar euro per minuut!
1 + 1 = blauw
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:30:30 #290
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171518661
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:25 schreef Ericr het volgende:

Wat is de relevantie dan met dit topic? Of probeer je toch de link te leggen tussen Dascha die voor een trein sprong en iemand die blijkbaar treinfanaat is en nu verdacht is van moord of doodslag?
Geweldig toch hoe dat werkt hier.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_171518683
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:25 schreef Ericr het volgende:

[..]

Wat is de relevantie dan met dit topic? Of probeer je toch de link te leggen tussen Dascha die voor een trein sprong en iemand die blijkbaar treinfanaat is en nu verdacht is van moord of doodslag?
Nee, ik probeer geen link te leggen. Zhe-devill had het over die driehoek en pentagram etc. en nu lees ik dat de verdachte ook nog een treinfanaat zou zijn. Is best het noemen waard.
Houd het voor de rest geparkeerd. Meer niet.
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:57:40 #292
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171519203
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:31 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Nee, ik probeer geen link te leggen. Zhe-devill had het over die driehoek en pentagram etc. en nu lees ik dat de verdachte ook nog een treinfanaat zou zijn. Is best het noemen waard.
Houd het voor de rest geparkeerd. Meer niet.
Ik kan er met de beste wil van de wereld geen driehoek van maken in elk geval.
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:25:39 #293
40566 Ericr
Livewrong
pi_171519853


It's amazing!
pi_171520312
Je kunt zowat met elke willekeurige drie punten een driehoek maken. Tenzij ze op één lijn liggen. Wat dan weer een andere geile betekenis zou kunnen hebben voor de gieren die er graag wat van wíllen maken.
Ja doei.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:09:26 #295
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171522377
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:25 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

It's amazing!
Nu lijkt het me wel duidelijk in welke hoek we het moeten gaan zoeken!
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:14:16 #296
40566 Ericr
Livewrong
pi_171522486
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nu lijkt het me wel duidelijk in welke hoek we het moeten gaan zoeken!
Paleis Soestdijk ligt in de driehoek, koninklijk huis moet er dan wel bij betrokken zijn!
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:15:16 #297
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171522513
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:14 schreef Ericr het volgende:

[..]

Paleis Soestdijk ligt in de driehoek, koninklijk huis moet er dan wel bij betrokken zijn!
Dat kan toch geen toeval zijn!
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 13:32:31 #298
249559 crew  Lavenderr
pi_171523022
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:43 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt zowat met elke willekeurige drie punten een driehoek maken. Tenzij ze op één lijn liggen. Wat dan weer een andere geile betekenis zou kunnen hebben voor de gieren die er graag wat van wíllen maken.
Bovendien, wat bewijst een driehoek nu?
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:54:16 #299
307622 Perox
(niet de echte)
pi_171523554
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bovendien, wat bewijst een driehoek nu?
Dat zegt ze toch juist? Drie punten op een plat vlak vormen een driehoek tenzij er sprake is van een zeer bijzondere vorm (een lijn, of alle drie de punten liggen op hetzelfde punt). Alle overige gevallen zijn dus altijd een driehoek.
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 13:58:19 #300
249559 crew  Lavenderr
pi_171523641
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:54 schreef Perox het volgende:

[..]

Dat zegt ze toch juist? Drie punten op een plat vlak vormen een driehoek tenzij er sprake is van een zeer bijzondere vorm (een lijn, of alle drie de punten liggen op hetzelfde punt). Alle overige gevallen zijn dus altijd een driehoek.
Dan blijft de vraag:wat is dat voor bewijs voor een moord?
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:05:25 #301
40566 Ericr
Livewrong
pi_171523779
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan blijft de vraag:wat is dat voor bewijs voor een moord?
Het is toch BNW? Dan is alles mogelijk lijkt me. Soestdijk ligt in de driehoek, past prima in de lange geschiedenis van rituele moorden door het koninklijk huis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')