Wat een intens droevig bericht. Hoewel we geen last hebben van jehova’s die met een vrachtwagen over een kerstmarkt rijden toont ook dit geval eens te meer aan dat religie je verstandelijke vermogens ernstig aantast, je zou zelfs kunnen spreken van hersenrot.quote:Ze legden uit dat ze worstelen met de situatie en dat ze het beste willen voor hun zoon maar dat hun geloofsovertuiging in de weg staat
De overheid heeft ingegrepen door de ouders uit de ouderlijke macht te ontheffen.quote:Op donderdag 22 december 2016 12:26 schreef Harvest89 het volgende:
Ik vind het belachelijk dat de overheid hier niet ingrijpt.
Had dat artikel niet gelezen, alleen een stuk uit de OP van TS.quote:Op donderdag 22 december 2016 12:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De overheid heeft ingegrepen door de ouders uit de ouderlijke macht te ontheffen.
ditquote:Op donderdag 22 december 2016 12:29 schreef Fatoeman het volgende:
Niet het hele stuk gelezen, wel een terechte klacht
Ik kan mij voorstellen dat dat op het eerste gezicht verleidelijk klinkt maar je zou er maar oprecht in geloven en jezelf daardoor allerlei beperkingen opleggen.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:19 schreef tailfox het volgende:
Ik ben jaloers op gelovigen. Altijd kunnen zeggen dat het iemands bedoeling is.
Terechte klacht. Sowieso dat er nogsteeds zoveel mensen zijn die bijvoorbeeld denken dat een evolutie theorie onzin is. Iedereen heeft toegang tot internet en de mogelijkheid tot onderzoek doen. Maar dit soort mensen vertikt het en weigert om te leren omdat het tegenstrijdig is met een voor-middeleeuws boek.quote:Op donderdag 22 december 2016 12:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
http://www.ad.nl/tilburg/(...)fusie-zoon~a4d4cf18/
[..]
Denk eens even na hoe ernstig het is dat mensen die (naar ik aanneem) over voldoende verstandelijke vermogens beschikken, goede intenties hebben bij de opvoeding van hun kind, maar toch niet in staat zijn in het belang van hun kind te handelen doordat hun religie een gezond denkproces in de weg staat.
Ook al doen ze onderzoek, dan gaan ze enkel op zoek naar argumenten voor hun stelling. Maar weinig mensen die echte beide kanten van een onderwerp waar ze een sterke mening over hebben onderzoeken.quote:Op donderdag 22 december 2016 14:41 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Terechte klacht. Sowieso dat er nogsteeds zoveel mensen zijn die bijvoorbeeld denken dat een evolutie theorie onzin is. Iedereen heeft toegang tot internet en de mogelijkheid tot onderzoek doen. Maar dit soort mensen vertikt het en weigert om te leren omdat het tegenstrijdig is met een voor-middeleeuws boek.
Want daar is geen religie?quote:Op donderdag 22 december 2016 14:52 schreef corehype het volgende:
Dan ga je toch lekker in Noord Korea wonen
We hebben gezien dat communisme op de hele wereld niet heeft gewerkt (een ideologie/religie zonder God?)quote:
Bij factueel onderzoek komt geen mening kijken...quote:Op donderdag 22 december 2016 14:50 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ook al doen ze onderzoek, dan gaan ze enkel op zoek naar argumenten voor hun stelling. Maar weinig mensen die echte beide kanten van een onderwerp waar ze een sterke mening over hebben onderzoeken.
Is dat wat communisme inhoudt ja?quote:Op donderdag 22 december 2016 14:53 schreef corehype het volgende:
[..]
We hebben gezien dat communisme op de hele wereld niet heeft gewerkt (een ideologie/religie zonder God?)
Veel mensen kunnen dat dus niet omdat ze bevooroordeeld zijn, bewust of onbewust. Is ook lastig hoor.quote:Op donderdag 22 december 2016 14:53 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Bij factueel onderzoek komt geen mening kijken...
Je weet dat in Noord-Korea de leider als God wordt vereerd hè. Dat is ook gewoon een vorm van religie.quote:Op donderdag 22 december 2016 14:53 schreef corehype het volgende:
[..]
We hebben gezien dat communisme op de hele wereld niet heeft gewerkt (een ideologie/religie zonder God?)
Terechte klacht inderdaad. Geloof zorgt ervoor dat het individuele ego ondergeschikt is aan een hoger wezen, vaak een die niet eens goedaardig maar juist kwaadaardig is(gezien het aantal doden in de bijbel dat op God kan worden aangewezen). Verder worden veel archaïsche culturele tradities goedgepraat onder het mom van religie.quote:Op donderdag 22 december 2016 12:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
http://www.ad.nl/tilburg/(...)fusie-zoon~a4d4cf18/
[..]
Wat een intens droevig bericht. Hoewel we geen last hebben van jehova’s die met een vrachtwagen over een kerstmarkt rijden toont ook dit geval eens te meer aan dat religie je verstandelijke vermogens ernstig aantast, je zou zelfs kunnen spreken van hersenrot.
Geef het gewoon op, stop er mee en laat het rusten.quote:
Lijkt me inderdaad heerlijk, een nihilistische hedonistische egoïstische 'rationalist' worden. Zou het leven een stuk makkelijker maken ja. Daarbij kun je leuk mee borrelpraten met andere 'realisten'.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:13 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Geef het gewoon op, stop er mee en laat het rusten.
Etto plsquote:Op donderdag 22 december 2016 15:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad heerlijk, een nihilistische hedonistische egoïstische 'rationalist' worden. Zou het leven een stuk makkelijker maken ja. Daarbij kun je leuk mee borrelpraten met andere 'realisten'.
Daarom. Laat het rusten.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad heerlijk, een nihilistische hedonistische egoïstische 'rationalist' worden. Zou het leven een stuk makkelijker maken ja. Daarbij kun je leuk mee borrelpraten met andere 'realisten'.
Atheist zijn is niet gelijk aan communist zijn.quote:Op donderdag 22 december 2016 14:53 schreef corehype het volgende:
[..]
Religieus zijn is niet gelijk aan geestesziek zijn.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Atheist zijn is niet gelijk aan communist zijn.
Mwohquote:Op donderdag 22 december 2016 15:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Religieus zijn is niet gelijk aan geestesziek zijn.
Mwah. Niet alle geesteszieken zijn religieus maar alle religieuzen zijn wel ....quote:Op donderdag 22 december 2016 15:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Religieus zijn is niet gelijk aan geestesziek zijn.
Mwoah...quote:Op donderdag 22 december 2016 15:26 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Mwah. Niet alle geesteszieken zijn religieus maar alle religieuzen zijn wel ....
Moet jij niet naar school?quote:Op donderdag 22 december 2016 15:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Moet jij niet naar de sportschool?
Ik zou niet weten waarom.quote:
racist!quote:Op donderdag 22 december 2016 15:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom.
Hoewel, een leuke kerststal inrichten op het schoolplein is wel een kek idee.
Whut?quote:Op donderdag 22 december 2016 15:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mwoah...
Heb het vermoeden dat types die lopen te ginnengappen wanneer een bootje vluchtelingen kopje onder is gegaan ook behoorlijk geestesziek zijn en niet religieus... Dat zijn juist vaak de rechtse realisten die durven te zeggen waar het op staat en zo.
Precies, men moet durven te vragen... ook wanneer het gedurfd en gewaagd is. En gedurfd.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:30 schreef frietenstamp het volgende:
Interessante uitspraak wel. Dit betekent dat religieus bloed in atheïstische kinderen gespoeld kan worden en kafirbloed in moslims. En wat met bloed afgedwongen kan worden, kan op termijn wellicht ook met gedachtengoed.
Tuur eens op Nederland Mijn Vaderland en andere 'rationele' sites.quote:
quote:Op donderdag 22 december 2016 15:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tuur eens op Nederland Mijn Vaderland en andere 'rationele' sites.
Oh nee hoor, dat spul wordt geciteerd hier. Laatst nog een hele gedurfde en gewaagde, over Marokkanen en kerstlampjes.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:34 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Doelbewust websites gaan opzoeken zodat je je er aan kan ergeren. Dan ben je ook wel een kneus van de bovenste plank hoor.
Zijn die ook goed voor je algemene ontwikkeling?quote:Op donderdag 22 december 2016 15:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Meer voor de lachspieren, vooral wanneer het weer in tergend slecht Nederlands is geschreven.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:35 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Zijn die ook goed voor je algemene ontwikkeling?
Ik lees liever dat dan dat ik weer moet lezen dat een rif aap een Kerst markt is ingereden met een vrachtwagen, iemand hebben onthoofd of dat ze weer een vrouw met zijn 36'en hebben verkracht.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh nee hoor, dat spul wordt geciteerd hier. Laatst nog een hele gedurfde en gewaagde, over Marokkanen en kerstlampjes.
Daarvoor kun je ook gewoon hier blijven.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Meer voor de lachspieren, vooral wanneer het weer in tergend slecht Nederlands is geschreven.
Stalinisme is wat anders dan communisme.quote:Op donderdag 22 december 2016 14:53 schreef corehype het volgende:
[..]
Precies, men moet stelling durven nemen. Rifapen zijn het. Dat is geen racisme, dat is realisme.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:37 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Ik lees liever dat dan dat ik weer moet lezen dat een rif aap een Kerst markt is ingereden met een vrachtwagen, iemand hebben onthoofd of dat ze weer een vrouw met zijn 36'en hebben verkracht.
Perspectief...
Dit toont een leuk inkijkje in de verwrongen ratio van de gelovige. Gelovigen zijn goed, en niet gelovigen zijn nihilistische egoïstische hedonisten.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Sterker nog, als ik ze rif apen noem dan is het niets minder dan een compliment. Het ergste wat een 'echte' rif aap ooit heeft gedaan is de banaan uit de handen grijpen van zijn/haar verzorgster in de dierentuin.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies, men moet stelling durven nemen. Rifapen zijn het. Dat is geen racisme, dat is realisme.
Typisch, je hebt het niet eens door.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dit toont een leuk inkijkje in de verwrongen ratio van de gelovige. Gelovigen zijn goed, en niet gelovigen zijn nihilistische egoïstische hedonisten.
Dergelijke onnavolgbare gedachtenkronkels kunnen alleen ontspruiten aan een met religie vergiftigd brein. Immers, als niet gelovige mensen nihilistische egoïstische hedonisten zijn en dat hangt samen met hun gebrek aan religie, dan is het gegeven dat jij geen nihilistische egoistische hedonist bent ook te verklaren vanuit religie. Kennelijk heb jij dus een stok achter de deur nodig om je fatsoenlijk te gedragen: de angst om in de hel te komen. En dat is zwakte.
Ik geloof niet in god, ik geloof ook niet in de hel. Als ik dood ben ben ik dood en is het klaar. Ik leef hoe ik leef omdat ik denk dat dat een goede manier van leven is. Ik roof niet, ik moord niet, ik verkracht niet, ik steel niet, ik denk aan mijn medemens. Niet omdat ik bang ben dat ik anders in de hel kom maar omdat ik mensen behandel zoals ikzelf behandeld wil worden, daar heb ik geen donderpreek van de dominee voor nodig.
Precies. Zeg het. Doorbreek de politieke correctheid. Je zult een held voor toekomstige generaties zijn die ons heeft bevrijd uit de fatsoensketenen des doods.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:43 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Sterker nog, als ik ze rif apen noem dan is het niets minder dan een compliment. Het ergste wat een 'echte' rif aap ooit heeft gedaan is de banaan uit de handen grijpen van zijn/haar verzorgster in de dierentuin.
knorknorknorquote:Op donderdag 22 december 2016 15:43 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Sterker nog, als ik ze rif apen noem dan is het niets minder dan een compliment. Het ergste wat een 'echte' rif aap ooit heeft gedaan is de banaan uit de handen grijpen van zijn/haar verzorgster in de dierentuin.
Wat is er generaliserend aan een post waarin ik jouw gedachtes die je een minuut eerder met ons deelt analyseer? Niet alle gelovigen zullen zo verwrongen denken, dergelijke verwrongen denkprocessen zijn wel uniek voor gelovigen.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Typisch, je hebt het niet eens door.
Kennelijk mag je niet generaliseren over atheïsten, want dat is niet rationeel en gedurfd, maar wel over gelovigen. Dat is wel rationeel en gedurfd.
Punt bewezen, bedankt.
Ferreal?quote:Op donderdag 22 december 2016 15:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat is er generaliserend aan een post waarin ik jouw gedachtes die je een minuut eerder met ons deelt analyseer? Niet alle gelovigen zullen zo verwrongen denken, dergelijke verwrongen denkprocessen zijn wel uniek voor gelovigen.
quote:Op donderdag 22 december 2016 15:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies. Zeg het. Doorbreek de politieke correctheid. Je zult een held voor toekomstige generaties zijn die ons heeft bevrijd uit de fatsoensketenen des doods.
Het land is al te ver heen, Etto. Wij blanken worden er op den duur eruit geneukt aangezien de geboortecijfers scheef lopen. Volbloed Nederlandse vrouwen ontvangen creampie's van de rif apen waarmee ze de bloedlijn verdoezelen. Over 1.000 jaar zijn wij blanken de minderheid en is Nederland niet meer wat het ooit geweest is. Niet alleen Nederland, maar heel de wereld zal dit lot ondergaan. We gaan een wereld tegemoet waarin iedereen van elkaar steelt, aanslagen pleegt en 'hoe gaat het' definitief is vervangen met 'faka'.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies. Zeg het. Doorbreek de politieke correctheid. Je zult een held voor toekomstige generaties zijn die ons heeft bevrijd uit de fatsoensketenen des doods.
Nou, zeker... predik, Az...quote:Op donderdag 22 december 2016 15:48 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
[..]
Het land is al te ver heen, Etto. Wij blanken worden er op den duur eruit geneukt aangezien de geboortecijfers scheef lopen. Volbloed Nederlandse vrouwen ontvangen creampie's van de rif apen waarmee ze de bloedlijn verdoezelen. Over 1.000 jaar zijn wij blanken de minderheid en is Nederland niet meer wat het ooit geweest is. Niet alleen Nederland, maar heel de wereld zal dit lot ondergaan. We gaan een wereld tegemoet waarin iedereen van elkaar steelt, aanslagen pleegt en 'hoe gaat het' definitief is vervangen met 'faka'.
Ja, for real. Ik ga ook niet mee in je retorische armoede. Als er iets schort aan mijn redenering schrijf dat dan maar uit ipv uit geestelijke armoede zeggen “snap je het niet, heb je het niet door” omdat je zelf eigenlijk geen argumenten hebt om het te weerleggen en daarom probeert een rookgordijn op te werpen in de hoop dat we daar niet doorheen prikken.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ferreal?![]()
Heb je het nog steeds niet door?
Het is heel simpel. Het ging niet om je reactie op mijn post, maar om jouw eerste post. Kennelijk is generaliseren daar toegestaan, maar oh wee als je hetzelfde doet met de groep waartoe jij behoort, dan gaan alle remmen los.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, for real. Ik ga ook niet mee in je retorische armoede. Als er iets schort aan mijn redenering schrijf dat dan maar uit ipv uit geestelijke armoede zeggen “snap je het niet, heb je het niet door” omdat je zelf eigenlijk geen argumenten hebt om het te weerleggen en daarom probeert een rookgordijn op te werpen in de hoop dat we daar niet doorheen prikken.
Meer dan je best kan je niet doen, maar ik ben blij dat je mijn teksten kan waarderenquote:Op donderdag 22 december 2016 15:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou, zeker... predik, Az...
Absoluut, toont een beetje de ware aard van een PVV'er aan.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:00 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Meer dan je best kan je niet doen, maar ik ben blij dat je mijn teksten kan waarderen
Ben alleen geen PVV'erquote:Op donderdag 22 december 2016 16:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Absoluut, toont een beetje de ware aard van een PVV'er aan.
Mijn post is geenszins generaliserend. Dat ten eerste, ten tweede heb ik geen generalisatie richting atheïsten gezien waarop ik heb gereageerd.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is heel simpel. Het ging niet om je reactie op mijn post, maar om jouw eerste post. Kennelijk is generaliseren daar toegestaan, maar oh wee als je hetzelfde doet met de groep waartoe jij behoort, dan gaan alle remmen los.
Helder? Je generaliseert bij het leven en raakt daarna gepikeerd wanneer iemand atheïsten generaliseert.
Niet alleen gaat die vlieger op als een tijger, je hebt voorts nog niet door dat de generalisatie die ik plaatste een reactie was op jouw generalisering van gelovigen. Zo ontzettend moeilijk is het niet. Jij stelt dat een bepaald denkpatroon bij gelovigen hoort, en verrot is, en bent vervolgens op je pik getrapt wanneer er een karikatuur van een atheïst langs komt: "Maar ik ben helemaal geen nihilist!"quote:Op donderdag 22 december 2016 16:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Mijn post is geenszins generaliserend. Dat ten eerste, ten tweede heb ik geen generalisatie richting atheïsten gezien waarop ik heb gereageerd.
Waar ik op reageer is dat jij bepaalde persoonseigenschappen koppelt aan het wel of niet in god geloven, wat natuurlijk totale nonsens is. Waar mijn OP over gaat staat los van persoonseigenschappen, maar over allerlei verschillende soorten personen die religie hun denkproces laten vertroebelen door religie. Dat geldt uiteraard niet voor alle gelovigen maar het is wel een effect dat religie op “gezonde” mensen heeft.
Je vlieger gaat dus niet op.
Je snapt er geen fluit van.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet alleen gaat die vlieger op als een tijger, je hebt voorts nog niet door dat de generalisatie die ik plaatste een reactie was op jouw generalisering van gelovigen. Zo ontzettend moeilijk is het niet. Jij stelt dat een bepaald denkpatroon bij gelovigen hoort, en verrot is, en bent vervolgens op je pik getrapt wanneer er een karikatuur van een atheïst langs komt: "Maar ik ben helemaal geen nihilist!"
Nee, inderdaad. Draai het nou eens om.
Ja, wat denk je nou? Dat omdat jij zégt een nuance te hebben aangebracht die er ook is? Natuurlijk niet. Het is overduidelijk dat je generaliseert, en dat blijkt alleen al uit het feit dat je denkt dat ik überhaupt in de hel geloof of een dominee heb.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je snapt er geen fluit van.
De OP gaat over unieke denkpatronen die ALLEEN bij gelovigen voorkomen maar zeker niet bij alle gelovigen. Maar mensen waar die denkpatronen voorkomen zijn ALLEMAAL gelovig.
Dat is iets totaal anders dan stellen dat iedereen die niet in god gelooft een hedonistische egoïstische nihilist is. Dat is namelijk wel generaliserend. Niet dat ik ne daar aan stoor, je komt alleen nogal dom over.
Wat ik denk? Dat jij er voor kiest beledigd te zijn en iedere discussie zinloos is.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, wat denk je nou? Dat omdat jij zégt een nuance te hebben aangebracht die er ook is? Natuurlijk niet. Het is overduidelijk dat je generaliseert, en dat blijkt alleen al uit het feit dat je denkt dat ik überhaupt in de hel geloof of een dominee heb.
Uh, beledigd? Vent, al ga je salsa dansen op een crucifix, smijt je een Maria-beeld aan gort en veeg je je reet af met de Epistel van Paulus aan de Kolossenzen, mij beledig je niet hoor. Weer zo'n aanname van je. "Religieuze mensen zullen wel beledigd zijn".quote:Op donderdag 22 december 2016 16:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat ik denk? Dat jij er voor kiest beledigd te zijn en iedere discussie zinloos is.
De op gaat over een stel dat door religie niet meer in staat is te handelen in het belang van hun kind. Je kunt het vervelend vinden maar feit is dat deze ouders indien niet vergiftigd door religie daar w wel voor zouden hebben gekozen. En ja, zulke kronkels zijn uniek voor gelovigen.
Nee niet religieuze mensen. Jij. Jij zult wel beledigd zijn. Je komt namelijk erg emotioneel en zeker niet geamuseerd over. Helemaal voor iemand die zei niet weer deze discussie te willen voeren.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uh, beledigd? Vent, al ga je salsa dansen op een crucifix, smijt je een Maria-beeld aan gort en veeg je je reet af met de Epistel van Paulus aan de Kolossenzen, mij beledig je niet hoor. Weer zo'n aanname van je. "Religieuze mensen zullen wel beledigd zijn".
Ik wijs je gewoon op je inconsistente en hypocriete gedrag in deze. Is voornamelijk erg amuserend.
Zou willen dat je me kon zien. Ik lig languit op de bank aan het senseo-infuus.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee niet religieuze mensen. Jij. Jij zult wel beledigd zijn. Je komt namelijk erg emotioneel en zeker niet geamuseerd over. Helemaal voor iemand die zei niet weer deze discussie te willen voeren.
Mijn gedrag is niet inconsistent en hypocriet, dat leg ik je net uit. Maar omdat jij beledigd bent ben je blind voor de uitleg, je bent immers op je ziel getrapt en blijf je draaien in je eigen cirkel.
Ik heb geen religieuze mensen gegeneraliseerd. Dat is ook niet waar het om gaat. Het gaat om de invloed van religie op het denkproces van mensen.
Misschien moet je daar eens op reageren ipv atheïsten aan te vallen. Dan zou je ook niet zo geëmotioneerd overkomen.
Los van het feit dat een Tunesiër niet afkomstig is uit het Rif-gebergte (dat in Marokko ligt) is de term "apen" om mensen - wie dan ook - mee aan te duiden, absoluut verwerpelijk.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies, men moet stelling durven nemen. Rifapen zijn het. Dat is geen racisme, dat is realisme.
Je kan er ook voor kiezen dat het allemaal wel meevalt ook gezien we afkomstig zijn van apen.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Los van het feit dat een Tunesiër niet afkomstig is uit het Rif-gebergte (dat in Marokko ligt) is de term "apen" om mensen - wie dan ook - mee aan te duiden, absoluut verwerpelijk.
Blij dat je het daar mee eens bent.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Los van het feit dat een Tunesiër niet afkomstig is uit het Rif-gebergte (dat in Marokko ligt) is de term "apen" om mensen - wie dan ook - mee aan te duiden, absoluut verwerpelijk.
Daar staan dubieuze teksten, ja. Maar die vind je ook op sites als Marokko.nl of Facebook-pagina's van radicaal-islamitische en/of Turkse/Marokkaanse belangenclubs in Nederland. Daar lees je evengoed dingen waar de honden geen brood van lusten.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dan wordt het inderdaad lastig maar gelukkig is dat ook niet waar dit topic over gaat. Misschien zelf een topic openen om daarover te klagen?quote:Op donderdag 22 december 2016 16:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou willen dat je me kon zien. Ik lig languit op de bank aan het senseo-infuus.
Mij beledig je echt niet hoor. En zeker is het amusant. Dat starre dogmatisme wat religieuzen wordt verweten zie je steeds meer terug bij atheïsten. Lijkt wel een missiezending onderhand.
Punt is dat je kennelijk echt niet gelooft dat je aan het generaliseren bent. Dan wordt het erg lastig ja.
Jehovagetuigen zijn christenenquote:Op donderdag 22 december 2016 15:11 schreef 2NutZ het volgende:
Er is ook een Southpark aflevering over. Alleen in die situatie gaat het om christelijken dacht ik of katholieken, weet niet zeker.
Senseo?quote:Op donderdag 22 december 2016 16:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mij beledig je echt niet hoor. En zeker is het amusant. Dat starre dogmatisme wat religieuzen wordt verweten zie je steeds meer terug bij atheïsten. Lijkt wel een missiezending onderhand.
Punt is dat je kennelijk echt niet gelooft dat je aan het generaliseren bent. Dan wordt het erg lastig ja.
En heerszuchtig is over andere wezens, althans als het de abrahamistische religies betreft.quote:Op donderdag 22 december 2016 14:58 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Terechte klacht inderdaad. Geloof zorgt ervoor dat het individuele ego ondergeschikt is aan een hoger wezen, <...>
Wij hadden streng gereformeerde overburen, die hadden vier kinderen. Mijn moeder vroeg ooit eens aan de overbuurvrouw of ze niet bang was voor de diverse kinderziekten. "Nee", antwoordde buurvrouw, "want toen mijn man ooit eens van huis was, ben ik naar de huisarts gegaan en heb ik ze allemaal laten inenten. Want de kerk is leuk maar dit zijn mijn kinderen".quote:
Da's ook wel een goeie iddquote:Op donderdag 22 december 2016 18:32 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Wij hadden streng gereformeerde overburen, die hadden vier kinderen. Mijn moeder vroeg ooit eens aan de overbuurvrouw of ze niet bang was voor de diverse kinderziekten. "Nee", antwoordde buurvrouw, "want toen mijn man ooit eens van huis was, ben ik naar de huisarts gegaan en heb ik ze allemaal laten inenten. Want de kerk is leuk maar dit zijn mijn kinderen".
Ik vond het wel een mooie
Atheïsten dogmatisme verwijten is ronduit bizar. Atheïsten hebben namelijk niet een eeuwenoud, achterhaald boek waar ze hun wijsheden uit halen. Atheïsten stoppen niet met zelfstandig nadenken en laten hun oren niet hangen naar wat de dominee, pastoor, rabbijn of imam zegt.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat doen Christenen niet?quote:Op donderdag 22 december 2016 18:50 schreef BoneThugss het volgende:
Atheïsten zijn vaak wel relaxte gasten, roken vaak ook veel wiet.![]()
Haha.quote:
Religieuzen zijn geestenziek, religie is de oorzaak van ellnde, religie moet verwijderd worden uit de samenleving tot uitgeroeid worden, kinderen moeten uit huis geplaatst worden als ouders religie mee willen geven aan die kinderen. Religieuzen doen slechte dingen alleen maar niet omdat ze bang van de hel zijn. Alle religieuzen zijn potienteel gevaarlijk door hun religieus zijn.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat is er generaliserend aan een post waarin ik jouw gedachtes die je een minuut eerder met ons deelt analyseer? Niet alle gelovigen zullen zo verwrongen denken, dergelijke verwrongen denkprocessen zijn wel uniek voor gelovigen.
Ja, dit dus... amen.quote:Op donderdag 22 december 2016 19:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Religieuzen zijn geestenziek, religie is de oorzaak van ellnde, religie moet verwijderd worden uit de samenleving tot uitgeroeid worden, kinderen moeten uit huis geplaatst worden als ouders religie mee willen geven aan die kinderen. Religieuzen doen slechte dingen alleen maar niet omdat ze bang van de hel zijn. Alle religieuzen zijn potienteel gevaarlijk door hun religieus zijn.
Ik kan nog wel even doorgaan met zaken die ik hier over religieuzen heb gehoord, maar heb mijn punt denk ik wel gemaakt zo.
Dus hoezo zijn dat soort verwrongen denkbeelden uniek voor gelovigen? Volgens mij kunnen mensen in zijn algemeen er wel wat van, want ook los van de religie VS atheïsme battle zie je dit erg veel voorkomen over allerlei onderwerpen.
Misschien hadden ze dan wel in 1 of ander artsen complot geloofd... Waardoor ze hun kind ook geen bloedtransfusie wilde geven.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat ik denk? Dat jij er voor kiest beledigd te zijn en iedere discussie zinloos is.
De op gaat over een stel dat door religie niet meer in staat is te handelen in het belang van hun kind. Je kunt het vervelend vinden maar feit is dat deze ouders indien niet vergiftigd door religie daar w wel voor zouden hebben gekozen. En ja, zulke kronkels zijn uniek voor gelovigen.
Wat heeft dit verhaal te maken met de reactie die jij quote?quote:Op donderdag 22 december 2016 19:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Religieuzen zijn geestenziek, religie is de oorzaak van ellnde, religie moet verwijderd worden uit de samenleving tot uitgeroeid worden, kinderen moeten uit huis geplaatst worden als ouders religie mee willen geven aan die kinderen. Religieuzen doen slechte dingen alleen maar niet omdat ze bang van de hel zijn. Alle religieuzen zijn potienteel gevaarlijk door hun religieus zijn.
Ik kan nog wel even doorgaan met zaken die ik hier over religieuzen heb gehoord, maar heb mijn punt denk ik wel gemaakt zo.
Dus hoezo zijn dat soort verwrongen denkbeelden uniek voor gelovigen? Volgens mij kunnen mensen in zijn algemeen er wel wat van, want ook los van de religie VS atheïsme battle zie je dit erg veel voorkomen over allerlei onderwerpen.
Maar ze geloofden niet in een artsencomplot dus dat is irrelevant. Ze geloofden in god waardoor zij niet in staat zijn voor hun kind te zorgen.quote:Op donderdag 22 december 2016 19:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Misschien hadden ze dan wel in 1 of ander artsen complot geloofd... Waardoor ze hun kind ook geen bloedtransfusie wilde geven.
Dus nee, zulke kronkels zijn niet uniek voor gelovigen.
Ik heb jullie comments gelezen en je snapt of werkelijk niet wat kapitein bedoelt of je bent beledigd en wil niet toegeven. Maar voor het geval dat je het echt niet begrijpt heb ik wel een nuance voor je.quote:
Laat ik voorop stellen dat ik helemaal niet denk dat atheïsten per definitie hedonistisch, nihilistisch dan wel gevaarlijk zijn. Dat was nu juist de clou; men kan precies hetzelfde zeggen qua denkbeelden wanneer iemand atheïsme onderuit wil halen. Dat wil er kennelijk bij jullie maar niet in.quote:Op vrijdag 23 december 2016 15:09 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Ik heb jullie comments gelezen en je snapt of werkelijk niet wat kapitein bedoelt of je bent beledigd en wil niet toegeven. Maar voor het geval dat je het echt niet begrijpt heb ik wel een nuance voor je.
Religieuze mensen hebben unieke denkpatronen die hen in staat stelt acties uit te voeren puur omdat ze denken dat een bovennatuurlijke onbewezen kracht dat wil. Zie bijvoorbeeld besnijdenis en homohaat. Natuurlijk is niet elke theïst een homo-hater of doet hij aan besnijden. Maar alleen gelovigen zijn in gezonde verstand in staat om zich volledig te laten motiveren door een (denkbeeldige) overtuiging. Dat zijn die unieke denkpatronen waar op gedoeld wordt, en dat is geenzins generaliserend. Sterker nog, dit standpunt zou zelf opgaan als er ooit maar 1 theïst op de wereld was die puur vanwege religieuze overtuigingen een hekel had aan homo's.
Als je het hiermee oneens bent moet je dat standpunt aanvallen en bijvoorbeeld aantonen dat mensen ook kinderen mutileren om andere redenen dan religie of geesteziektes.
Hoop dat ik een beetje duidelijkheid heb geschept.
Opnieuw even de advocaat van de duivel...quote:Op vrijdag 23 december 2016 15:09 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Ik heb jullie comments gelezen en je snapt of werkelijk niet wat kapitein bedoelt of je bent beledigd en wil niet toegeven. Maar voor het geval dat je het echt niet begrijpt heb ik wel een nuance voor je.
Religieuze mensen hebben unieke denkpatronen die hen in staat stelt acties uit te voeren puur omdat ze denken dat een bovennatuurlijke onbewezen kracht dat wil. Zie bijvoorbeeld besnijdenis en homohaat. Natuurlijk is niet elke theïst een homo-hater of doet hij aan besnijden. Maar alleen gelovigen zijn in gezonde verstand in staat om zich volledig te laten motiveren door een (denkbeeldige) overtuiging. Dat zijn die unieke denkpatronen waar op gedoeld wordt, en dat is geenzins generaliserend. Sterker nog, dit standpunt zou zelf opgaan als er ooit maar 1 theïst op de wereld was die puur vanwege religieuze overtuigingen een hekel had aan homo's.
Als je het hiermee oneens bent moet je dat standpunt aanvallen en bijvoorbeeld aantonen dat mensen ook kinderen mutileren om andere redenen dan religie of geesteziektes.
Hoop dat ik een beetje duidelijkheid heb geschept.
Laat ik het er maar op houden dat jouw beeld enigszins verkokerd, merkwaardig en van de pot gerukt is.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Opnieuw even de advocaat van de duivel...
Een zwaar gereformeerd iemand kan jou dezelfde vraag stellen, op dezelfde hautaine wijze...
Toon eens aan dat mensen kinderen krijgen om ze vervolgens naar een opvang te brengen omdat de carrière voorrang krijgt om andere redenen dan atheïsme of egoïsme.
Toon eens aan dat mensen hun ouders opbergen in een bejaardentehuis om andere redenen dan atheïsme of egoïsme.
Toon eens aan dat mensen voor verplichte sterilisatie bij bepaalde mensen pleiten om andere redenen dan atheïsme of egoïsme.
Toon eens aan dat mensen voor euthanasie zijn bij bepaalde mensen om andere redenen dan atheïsme of egoïsme.
Dat vinden anderen dan waarschijnlijk ook van de jouwe.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Laat ik het er maar op houden dat jouw beeld enigszins verkokerd, merkwaardig en van de pot gerukt is.
Vinden wij ook van atheistenquote:Op vrijdag 23 december 2016 20:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Laat ik het er maar op houden dat jouw beeld enigszins verkokerd, merkwaardig en van de pot gerukt is.
De duivel (en haar slaven) zijn kansloos tegen de Islam.quote:Op vrijdag 23 december 2016 21:42 schreef perezoso het volgende:
Er is hoop op een enigszins fatsoenlijke wereld. Islam is wel hardnekkig, dat zal er wel hardhandig aan toe gaan maar we zullen vrij en blij zijn tenzij de aardappeloogst tegenvalt maar dat is een ander verhaal.
Atheism to Defeat Religion By 2038
Islam mag er best zijn maar dan het liefst als een museumstuk.quote:Op vrijdag 23 december 2016 21:46 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De duivel (en haar slaven) zijn kansloos tegen de Islam.
Moslims kan je afmaken wat al 1400 aar gebeurd ,maar de Islam niet.
Jouw stelling over dat atheïsme mogelijk aanzet tot de ideologie dat mensen niks meer zijn dan een klompje cellen loopt een beetje mank. Mensen zijn in feite niks meer dan een klompje cellen. Dat beeld is tot zover wij weten de werkelijkheid. Hoe je verder met dat leven om gaat heeft volledig te maken met je persoonlijkheid. Iemand kan zowel atheïstisch als theïstisch zijn en voor/tegen abortus zijn, dat hangt maar net van zijn of haar persoonlijkheid af, en of welke religie en in hoeverre hij erop in gaat. Zelfs als we aannemen dat alleen atheïsten voor abortus zijn gaat het niet helemaal op omdat de kwestie of abortus goed/slecht is een filosofische vraag is, er is geen simpel antwoord op. Vandaar de hevige discrepantie rondom het onderwerp. Bij het snijden in de piemel gaat het echter vrijwel nooit om de persoonlijkheid van de ouders, of de filosofische vraag of het wel of niet goed is. Het gaat puur en alleen om wat de denkbeeldige god wil. Dus nee, je kan dat unieke denkpatroon niet omdraaien in jouw beschreven context.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat ik helemaal niet denk dat atheïsten per definitie hedonistisch, nihilistisch dan wel gevaarlijk zijn. Dat was nu juist de clou; men kan precies hetzelfde zeggen qua denkbeelden wanneer iemand atheïsme onderuit wil halen. Dat wil er kennelijk bij jullie maar niet in.
Goed voorbeeld:
Gelovigen zullen niet snel een kind dat gediagnosticeerd wordt alszijnde mongoloïde weg laten halen, wellicht vanwege dat 'typische' denkpatroon dat alle leven heilig is.
Een niet-gelovige zal dat wellicht eerder doen. Waardoor een fundamentalistische gelovige precies hetzelfde betoog kan ophangen a la kapitein, met de redenering dat niet álle atheïsten zo handelen, maar het een 'uniek denkpatroon' in de hersenen van niet-gelovigen is dat leven niet meer is dan klompen cellen, en ermee gedaan kan worden wat men wil wanneer het de rendabiliteit in gevaar brengt.
Direct zullen bepaalde atheïsten in een stuip schieten: "Daarom zou ik dat niet doen!", of "Ik zou het helemaal niet weg laten halen!" En terecht.
Vandaar dus dat de post van kapitein wel degelijk generaliserend is.
zal nooit gebeurenquote:Op vrijdag 23 december 2016 21:49 schreef perezoso het volgende:
[..]
Islam mag er best zijn maar dan het liefst als een museumstuk.
Nee manquote:Op vrijdag 23 december 2016 21:53 schreef perezoso het volgende:
[..]
Sorry maar hoor ik het nu goed? Ben jij een echte profeet?
Waarom doe je dan zo'n profetische uitspraak?quote:
?quote:Op vrijdag 23 december 2016 21:55 schreef perezoso het volgende:
[..]
Waarom doe je dan zo'n profetische uitspraak?
Oh dat mag je dan wel quoten, ik dacht dat ik met een mens aan het praten was.quote:Op vrijdag 23 december 2016 21:57 schreef PSVCL het volgende:
[..]
?
Ik vertel alleen wat er in de Koran staat.
quote:Op vrijdag 23 december 2016 21:57 schreef perezoso het volgende:
[..]
Oh dat mag je dan wel quoten, ik dacht dat ik met een mens aan het praten was.
Niet dat ik waarde hecht aan de duivelsverzen.
Even een vraagje aan alle gelovigen, waarom staat er zover ik weet niks over dinosaurussen in de bijbel, torah & koran? Wat was dat voor experiment van god?
Het is zo triest eigenlijk, god is nooit waargenomen, alleen een profeet vertelt over hem. Een man met een vlotte babbel en spirituele ervaringen door het eten van een verkeerde paddenstoel? De goedgelovigheid piekte rond die tijd, mensen hadden het nodig want er waren veel ziektes en dergelijke. Sowieso was een kwakzalver een goed beroep rond die tijd. Dus heel veel mensen zullen onzin hebben verkocht om er zelf beter van te worden. Volgelingen waren slaven en verslaafden, verslaafd aan de mooie boodschappen en schijnveiligheid, na verloop van tijd haakten mensen ook af dus daar moest de profeet/oplichter wat op verzinnen. Diegene die afhaken zullen eeuwig branden in de hel, zo, nu blijven ze wel trouw.
Jezus verrichten oa wonderen.quote:
quote:Op zaterdag 24 december 2016 00:14 schreef Villas__Rubin het volgende:
Geen probleem met Boeddhisten, hindoe's, Joden of Christenen. De religie van de oorlog is het probleem. Een totalitair satanisch systeem dat inherent intolerant is naar alles wat er buiten valt.
Dat moet gezien worden als wat het is. En daar moeten we vanaf. Voor de rest is religie helemaal niet zo'n probleem. De goede religies hoeven niet te lijden onder die ene kwade wat mij betreft.
Heb je daar bewijs van, of is het waar omdat een boek het zegt. In dat geval deed budah ook wonderen. Eigenlijk deed zo'n beetje iedereen wonderen volgens verschillende oude geschriften, maar die van jou is natuurlijk echt.quote:Op zaterdag 24 december 2016 00:46 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Jezus verrichten oa wonderen.
waardeloze en domme vergelijking,
(En weer word Jezus als blanke man afgebeeld haha)
Jij behoort niet tot de groep waartoe ik mij richt. Dus reageer liever niet op me.quote:
Haha, mad.quote:Op zaterdag 24 december 2016 00:46 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Jezus verrichten oa wonderen.
waardeloze en domme vergelijking,
(En weer word Jezus als blanke man afgebeeld haha)
Probeer je nou serieus te discussiëren met een theïst?quote:Op zaterdag 24 december 2016 00:47 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs van, of is het waar omdat een boek het zegt. In dat geval deed budah ook wonderen. Eigenlijk deed zo'n beetje iedereen wonderen volgens verschillende oude geschriften, maar die van jou is natuurlijk echt.
misschien was buddah wel een profeet.quote:Op zaterdag 24 december 2016 00:47 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs van, of is het waar omdat een boek het zegt. In dat geval deed budah ook wonderen. Eigenlijk deed zo'n beetje iedereen wonderen volgens verschillende oude geschriften, maar die van jou is natuurlijk echt.
Nee. Boeddha was een spiritueel leraar die verlichting had bereikt. Iets waar Mohammed alleen van kon dromen.quote:Op zaterdag 24 december 2016 01:53 schreef PSVCL het volgende:
[..]
misschien was buddah wel een profeet.
dus datquote:Op zaterdag 24 december 2016 00:14 schreef Villas__Rubin het volgende:
Geen probleem met Boeddhisten, hindoe's, Joden of Christenen. De religie van de oorlog is het probleem. Een totalitair satanisch systeem dat inherent intolerant is naar alles wat er buiten valt.
Dat moet gezien worden als wat het is. En daar moeten we vanaf. Voor de rest is religie helemaal niet zo'n probleem. De goede religies hoeven niet te lijden onder die ene kwade wat mij betreft.
Ik vind zulke mensen ook enigsinds intrigerend. Het lijkt alsof ze niet in staat zijn kritisch na te denken. Gewoon zo van "mijn religie klopt en de rest klopt niet". Vragen ze zich dan nooit af of het misschien menselijk is om in hun eigen shit te geloven, en dat er daarom tienduizenden verschillende religies zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2016 01:45 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Haha, mad.
[..]
Probeer je nou serieus te discussiëren met een theïst?Zulke idioten als PSVCL moet je gewoon trollen, irriteren, belachelijk maken en verder negeren.
Noord-Korea is een fascistische dictatuur, en ik snap ook niet zo goed waarom iedereen het nog steeds als "communisme" ziet. De overheidsvorm waar je over spreekt is trouwens staatskapitalisme en niet communisme, dat laatste heeft nog nooit bestaan.quote:Op donderdag 22 december 2016 14:53 schreef corehype het volgende:
[..]
Ik vind Rwanda wel een goed voorbeeldquote:Op zaterdag 24 december 2016 04:05 schreef KarenDW het volgende:
Religie kan een land stabilizeren. Het tekort aan een religie dan krijg je anarchie. Religies vechten alleen met elkaar onder het bewind van een dictator.
Regelrechte aantoonbare nonsens.quote:Op zaterdag 24 december 2016 04:05 schreef KarenDW het volgende:
Religie kan een land stabilizeren. Het tekort aan een religie dan krijg je anarchie. Religies vechten alleen met elkaar onder het bewind van een dictator.
Dictators manipuleren dit. Religies praten vaak over dictators ja soms is religie dwaas maar soms zijn de morelen en lessen echt waardevol.quote:Op zaterdag 24 december 2016 10:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Regelrechte aantoonbare nonsens.
Er zijn voorbeelden te over in aan te tonen dat religie helemaal geen dictator nodig heeft om tot gruwelijk barbaarse denkbeelden en activiteiten te komen.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:10 schreef KarenDW het volgende:
[..]
Dictators manipuleren dit. Religies praten vaak over dictators ja soms is religie dwaas maar soms zijn de morelen en lessen echt waardevol.
Er zijn zat islamieten die gruweldaden plegen zonder de directe controle van een dictator. Homo's aanvallen omdat een denkbeeldige fee een hekel heeft een homoseksualiteit wordt zonder dictator gedaan in westerse landen.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:10 schreef KarenDW het volgende:
[..]
Dictators manipuleren dit. Religies praten vaak over dictators ja soms is religie dwaas maar soms zijn de morelen en lessen echt waardevol.
Ik weet het is moeilijk....quote:Op zaterdag 24 december 2016 01:45 schreef Gary_Oak het volgende:
Probeer je nou serieus te discussiëren met een theïst?Zulke idioten als PSVCL moet je gewoon trollen, irriteren, belachelijk maken en verder negeren.
Bij communisme is de Grote Leider de God.. Stalin .... Mao.. Kim ... Castro... bekijk alle rituelen , emoties en persoonsverheerlijking rond zo'n persoon maar eens. Het is gewoon een religiequote:Op donderdag 22 december 2016 14:53 schreef corehype het volgende:
[..]
Geen hekel aan moslims, maar wel als figuren als PSVCL die alleen maar willen prediken.quote:
Het heeft deze werkbare elementen uit religie handig overgenomen vanuit de wetenschap dat mensen een Opper Autoriteit verlangen die het allemaal weet en zal beslissen.quote:Op zaterdag 24 december 2016 14:50 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Bij communisme is de Grote Leider de God.. Stalin .... Mao.. Kim ... Castro... bekijk alle rituelen , emoties en persoonsverheerlijking rond zo'n persoon maar eens. Het is gewoon een religie
quote:Op zaterdag 24 december 2016 14:43 schreef vaarsuvius het volgende:
"Dat zullen wij, de rationelen moeten bewerkstelligen, want zodra iemand is besmet met deze aandoening valt deze persoon af als waardig discussiepartner over dit onderwerp. Zaak is dus dat men wanneer men nog jong is goed opgeleid wordt in logica en redeneren. Immers, iedereen die logisch kan denken en conclusies kan trekken zal tot de conclusie komen dat god naar alle waarschijnlijk niet bestaat, nooit bestaan heeft en dat “zijn woord” dus gewoon verzonnen is. "
Hulde voor deze alinea! Deze ga ik bewaren in mijn mapje 'waardevolle quotes'
Hoe hard het ook klinkt, een kind met Down op de wereld zetten is in landen als Nederland tegenwoordig een keuze. Bij de 20-wekenecho of andere tests kunnen afwijkingen worden vastgesteld en is abortus nog mogelijk.quote:Op zondag 25 december 2016 08:07 schreef vipergts het volgende:
Dus dan ben je Jehova en dan heeft de Heer je gestraft met een kind met down en een hartafwijking omdat je kennelijk niet hard genoeg gebeden hebt voor een gezond kind. Je zou dan toch tot de conclusie kunnen komen dat die bloedtransfusie er ook nog wel bijkan.
quote:Op zaterdag 24 december 2016 00:14 schreef Villas__Rubin het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |