abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2016 @ 03:55:24 #151
88815 The_Emotion
98.3
pi_167571136
Voor de duidelijkheid, Atheïsme is geen stroming, maar slechts het ontbreken van Goden.
Ik ben een goddeloos persoon die christelijke normen en waarden mee kreeg in de opvoeding.
Chinese atheïsten krijgen weer ander normen en waarden mee, gebaseerd op Boeddhisme, Taoïsme en Confucianisme, ook dat was wel eens hommeles.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_167571167
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:53 schreef corehype het volgende:

[..]

We hebben gezien dat communisme op de hele wereld niet heeft gewerkt (een ideologie/religie zonder God?)
Noord-Korea is een fascistische dictatuur, en ik snap ook niet zo goed waarom iedereen het nog steeds als "communisme" ziet. De overheidsvorm waar je over spreekt is trouwens staatskapitalisme en niet communisme, dat laatste heeft nog nooit bestaan.

Het feit dat er geen religie aan verbonden zit staat verder los van de verschrikkingen die op die plekken hebben plaatsgevonden. Beweren dat religie de enige factor is die daar een rol heeft gespeeld is dan ook behoorlijk dom.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2016 04:05:53 ]
pi_167571171
Religie kan een land stabilizeren. Het tekort aan een religie dan krijg je anarchie. Religies vechten alleen met elkaar onder het bewind van een dictator.
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2016 @ 04:06:05 #154
88815 The_Emotion
98.3
pi_167571172
Communisme werkt onder mieren, niet bij mensen
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2016 @ 04:07:20 #155
88815 The_Emotion
98.3
pi_167571173
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 04:05 schreef KarenDW het volgende:
Religie kan een land stabilizeren. Het tekort aan een religie dan krijg je anarchie. Religies vechten alleen met elkaar onder het bewind van een dictator.
Ik vind Rwanda wel een goed voorbeeld
- Ian Malcolm
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2016 @ 04:09:40 #156
88815 The_Emotion
98.3
pi_167571178
Truste, m'n toetsies zijn er klaar mee
- Ian Malcolm
pi_167572733
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 04:05 schreef KarenDW het volgende:
Regelrechte aantoonbare nonsens.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_167573401
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Regelrechte aantoonbare nonsens.
Dictators manipuleren dit. Religies praten vaak over dictators ja soms is religie dwaas maar soms zijn de morelen en lessen echt waardevol.
pi_167576301
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 11:10 schreef KarenDW het volgende:

[..]

Dictators manipuleren dit. Religies praten vaak over dictators ja soms is religie dwaas maar soms zijn de morelen en lessen echt waardevol.
Er zijn voorbeelden te over in aan te tonen dat religie helemaal geen dictator nodig heeft om tot gruwelijk barbaarse denkbeelden en activiteiten te komen.

De morele lezen zijn soms inderdaad best waardevol al ben ik persoonlijk van mening dat als het je alleen daar om gaat er betere filosofische werken geschreven zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_167576707
Net als mensen die zeggen dat ze niet geloven en toch wel Kerst vieren.
pi_167576978
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 11:10 schreef KarenDW het volgende:

[..]

Er zijn zat islamieten die gruweldaden plegen zonder de directe controle van een dictator. Homo's aanvallen omdat een denkbeeldige fee een hekel heeft een homoseksualiteit wordt zonder dictator gedaan in westerse landen.

Maar god kun je dan wel weer zien als dictator. Hij is de slechtste dictator die ooit bedacht is. Daar waar de meeste dictatoren je weken of misschien maanden martellen als je hen niet 'accepteert', zal god zijn macht gebruiken om je voor eeuwig te martellen.
pi_167577214
"Dat zullen wij, de rationelen moeten bewerkstelligen, want zodra iemand is besmet met deze aandoening valt deze persoon af als waardig discussiepartner over dit onderwerp. Zaak is dus dat men wanneer men nog jong is goed opgeleid wordt in logica en redeneren. Immers, iedereen die logisch kan denken en conclusies kan trekken zal tot de conclusie komen dat god naar alle waarschijnlijk niet bestaat, nooit bestaan heeft en dat “zijn woord” dus gewoon verzonnen is. "

Hulde voor deze alinea! Deze ga ik bewaren in mijn mapje 'waardevolle quotes'
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_167577256
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 december 2016 01:45 schreef Gary_Oak het volgende:

Probeer je nou serieus te discussiëren met een theïst? :'( Zulke idioten als PSVCL moet je gewoon trollen, irriteren, belachelijk maken en verder negeren.
Ik weet het is moeilijk....
pi_167577322
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:53 schreef corehype het volgende:

[..]

We hebben gezien dat communisme op de hele wereld niet heeft gewerkt (een ideologie/religie zonder God?)
Bij communisme is de Grote Leider de God.. Stalin .... Mao.. Kim ... Castro... bekijk alle rituelen , emoties en persoonsverheerlijking rond zo'n persoon maar eens. Het is gewoon een religie
pi_167589718
Wat een onzinnig topic zeg en een onterechte klacht.
  † In Memoriam † zondag 25 december 2016 @ 01:03:47 #166
88815 The_Emotion
98.3
pi_167589784
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:45 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik weet het is moeilijk....
Geen hekel aan moslims, maar wel als figuren als PSVCL die alleen maar willen prediken.
Verder verwijs ik door naar mijn sig
- Ian Malcolm
pi_167589830
Voor degenen die erin zitten is het wellicht vaak een 'verrot leven', maar ook zo super velen vult het hun innerlijke leegte op. Zij voelen zich daardoor juist vér verheven boven atheïsten die daar in hun ogen mee moeten dealen en zij 'lekker niet'.
pi_167589987
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:50 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Bij communisme is de Grote Leider de God.. Stalin .... Mao.. Kim ... Castro... bekijk alle rituelen , emoties en persoonsverheerlijking rond zo'n persoon maar eens. Het is gewoon een religie
Het heeft deze werkbare elementen uit religie handig overgenomen vanuit de wetenschap dat mensen een Opper Autoriteit verlangen die het allemaal weet en zal beslissen.
pi_167590020
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:43 schreef vaarsuvius het volgende:
"Dat zullen wij, de rationelen moeten bewerkstelligen, want zodra iemand is besmet met deze aandoening valt deze persoon af als waardig discussiepartner over dit onderwerp. Zaak is dus dat men wanneer men nog jong is goed opgeleid wordt in logica en redeneren. Immers, iedereen die logisch kan denken en conclusies kan trekken zal tot de conclusie komen dat god naar alle waarschijnlijk niet bestaat, nooit bestaan heeft en dat “zijn woord” dus gewoon verzonnen is. "

Hulde voor deze alinea! Deze ga ik bewaren in mijn mapje 'waardevolle quotes'
:')
  zondag 25 december 2016 @ 04:18:09 #170
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_167591224
Terechte klacht.

Dat mensen dat religie nog steeds maar blijven verdedigen is heel kansloos. Mensen die daadwerkelijk in die sprookjesverhalen geloven moet je lekker in België dumpen en daar een heel groot hek om heen zetten.
Oh.
pi_167591462
Dus dan ben je Jehova en dan heeft de Heer je gestraft met een kind met down en een hartafwijking omdat je kennelijk niet hard genoeg gebeden hebt voor een gezond kind. Je zou dan toch tot de conclusie kunnen komen dat die bloedtransfusie er ook nog wel bijkan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 25 december 2016 @ 10:38:33 #172
459650 SultanBokworst
Barbes, yalla habibi
pi_167593169
Tering wat een lange OP.

Mij interesseert anders man leven niet. Leef zoals je leven wilt, ik slaap er geen minuut minder om.
pi_167593320
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 08:07 schreef vipergts het volgende:
Dus dan ben je Jehova en dan heeft de Heer je gestraft met een kind met down en een hartafwijking omdat je kennelijk niet hard genoeg gebeden hebt voor een gezond kind. Je zou dan toch tot de conclusie kunnen komen dat die bloedtransfusie er ook nog wel bijkan.
Hoe hard het ook klinkt, een kind met Down op de wereld zetten is in landen als Nederland tegenwoordig een keuze. Bij de 20-wekenecho of andere tests kunnen afwijkingen worden vastgesteld en is abortus nog mogelijk.

Ik zeg beslist niet dat kinderen met Down niet geboren mogen worden of niet mogen leven. Maar ga niet doen alsof het iets is dat je is overkomen. Dat is wellicht het geval in landen met slechte gezondheidszorg, maar niet in een land als Nederland anno 2016.
pi_167593624
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 00:14 schreef Villas__Rubin het volgende:
Geen probleem met Boeddhisten, hindoe's, Joden of Christenen. De religie van de oorlog is het probleem. Een totalitair satanisch systeem dat inherent intolerant is naar alles wat er buiten valt.
Dat moet gezien worden als wat het is. En daar moeten we vanaf. Voor de rest is religie helemaal niet zo'n probleem. De goede religies hoeven niet te lijden onder die ene kwade wat mij betreft.
  zondag 25 december 2016 @ 18:28:10 #175
428714 ikeahotdog
Nu ook op Blueray en dvd
pi_167601412
Groetjes Mohammed uit de bijlmer.
Aids is een keuze
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')