abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167527161
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ferreal? :{

Heb je het nog steeds niet door?
Ja, for real. Ik ga ook niet mee in je retorische armoede. Als er iets schort aan mijn redenering schrijf dat dan maar uit ipv uit geestelijke armoede zeggen “snap je het niet, heb je het niet door” omdat je zelf eigenlijk geen argumenten hebt om het te weerleggen en daarom probeert een rookgordijn op te werpen in de hoop dat we daar niet doorheen prikken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_167527206
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, for real. Ik ga ook niet mee in je retorische armoede. Als er iets schort aan mijn redenering schrijf dat dan maar uit ipv uit geestelijke armoede zeggen “snap je het niet, heb je het niet door” omdat je zelf eigenlijk geen argumenten hebt om het te weerleggen en daarom probeert een rookgordijn op te werpen in de hoop dat we daar niet doorheen prikken.
Het is heel simpel. Het ging niet om je reactie op mijn post, maar om jouw eerste post. Kennelijk is generaliseren daar toegestaan, maar oh wee als je hetzelfde doet met de groep waartoe jij behoort, dan gaan alle remmen los.

Helder? Je generaliseert bij het leven en raakt daarna gepikeerd wanneer iemand atheïsten generaliseert.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_167527458
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nou, zeker... predik, Az...
Meer dan je best kan je niet doen, maar ik ben blij dat je mijn teksten kan waarderen
pi_167527485
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:00 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Meer dan je best kan je niet doen, maar ik ben blij dat je mijn teksten kan waarderen
Absoluut, toont een beetje de ware aard van een PVV'er aan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_167527492
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Absoluut, toont een beetje de ware aard van een PVV'er aan.
Ben alleen geen PVV'er
pi_167527497
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:01 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ben alleen geen PVV'er
Oh, gewoon NVU?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_167527500
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is heel simpel. Het ging niet om je reactie op mijn post, maar om jouw eerste post. Kennelijk is generaliseren daar toegestaan, maar oh wee als je hetzelfde doet met de groep waartoe jij behoort, dan gaan alle remmen los.

Helder? Je generaliseert bij het leven en raakt daarna gepikeerd wanneer iemand atheïsten generaliseert.
Mijn post is geenszins generaliserend. Dat ten eerste, ten tweede heb ik geen generalisatie richting atheïsten gezien waarop ik heb gereageerd.

Waar ik op reageer is dat jij bepaalde persoonseigenschappen koppelt aan het wel of niet in god geloven, wat natuurlijk totale nonsens is. Waar mijn OP over gaat staat los van persoonseigenschappen, maar over allerlei verschillende soorten personen die religie hun denkproces laten vertroebelen door religie. Dat geldt uiteraard niet voor alle gelovigen maar het is wel een effect dat religie op “gezonde” mensen heeft.

Je vlieger gaat dus niet op.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_167527506
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh, gewoon NVU?
Nee, koning. Ik ben een koning
pi_167527542
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Mijn post is geenszins generaliserend. Dat ten eerste, ten tweede heb ik geen generalisatie richting atheïsten gezien waarop ik heb gereageerd.

Waar ik op reageer is dat jij bepaalde persoonseigenschappen koppelt aan het wel of niet in god geloven, wat natuurlijk totale nonsens is. Waar mijn OP over gaat staat los van persoonseigenschappen, maar over allerlei verschillende soorten personen die religie hun denkproces laten vertroebelen door religie. Dat geldt uiteraard niet voor alle gelovigen maar het is wel een effect dat religie op “gezonde” mensen heeft.

Je vlieger gaat dus niet op.
Niet alleen gaat die vlieger op als een tijger, je hebt voorts nog niet door dat de generalisatie die ik plaatste een reactie was op jouw generalisering van gelovigen. Zo ontzettend moeilijk is het niet. Jij stelt dat een bepaald denkpatroon bij gelovigen hoort, en verrot is, en bent vervolgens op je pik getrapt wanneer er een karikatuur van een atheïst langs komt: "Maar ik ben helemaal geen nihilist!"

Nee, inderdaad. Draai het nou eens om.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_167527588
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:01 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ben alleen geen PVV'er
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHA
pi_167527690
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Niet alleen gaat die vlieger op als een tijger, je hebt voorts nog niet door dat de generalisatie die ik plaatste een reactie was op jouw generalisering van gelovigen. Zo ontzettend moeilijk is het niet. Jij stelt dat een bepaald denkpatroon bij gelovigen hoort, en verrot is, en bent vervolgens op je pik getrapt wanneer er een karikatuur van een atheïst langs komt: "Maar ik ben helemaal geen nihilist!"

Nee, inderdaad. Draai het nou eens om.
Je snapt er geen fluit van.

De OP gaat over unieke denkpatronen die ALLEEN bij gelovigen voorkomen maar zeker niet bij alle gelovigen. Maar mensen waar die denkpatronen voorkomen zijn ALLEMAAL gelovig.

Dat is iets totaal anders dan stellen dat iedereen die niet in god gelooft een hedonistische egoïstische nihilist is. Dat is namelijk wel generaliserend. Niet dat ik ne daar aan stoor, je komt alleen nogal dom over.

PS: evenals jouw vlieger gaan tijgers niet op.
pi_167527725
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je snapt er geen fluit van.

De OP gaat over unieke denkpatronen die ALLEEN bij gelovigen voorkomen maar zeker niet bij alle gelovigen. Maar mensen waar die denkpatronen voorkomen zijn ALLEMAAL gelovig.

Dat is iets totaal anders dan stellen dat iedereen die niet in god gelooft een hedonistische egoïstische nihilist is. Dat is namelijk wel generaliserend. Niet dat ik ne daar aan stoor, je komt alleen nogal dom over.
Ja, wat denk je nou? Dat omdat jij zégt een nuance te hebben aangebracht die er ook is? Natuurlijk niet. Het is overduidelijk dat je generaliseert, en dat blijkt alleen al uit het feit dat je denkt dat ik überhaupt in de hel geloof of een dominee heb.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_167527900
Omgedraaid:

Natuurlijk kunnen we atheïsme niet verbieden. Maar is het noodzakelijk om de waanideeën die deze irrationele filosofie in zich heeft, en leidt tot nihilisme, hedonisme en/of ongebreideld cynisme, niet langer met fluwelen handschoenen aan te pakken. Mao en Stalin tonen aan waar ongebreideld atheïsme toe kan leiden.

Niet bij alle atheïsten, natuurlijk, maar het idee dat menselijk leven een toevalligheid is die van cellen en atomen aan elkaar hangt nodigt natuurlijk wel uit tot dehumanisering en vernietiging van iets wat in wezen waardeloos is.

Zoiets, Kapitein? Is verder niet generaliserend bedoeld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_167527963
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, wat denk je nou? Dat omdat jij zégt een nuance te hebben aangebracht die er ook is? Natuurlijk niet. Het is overduidelijk dat je generaliseert, en dat blijkt alleen al uit het feit dat je denkt dat ik überhaupt in de hel geloof of een dominee heb.
Wat ik denk? Dat jij er voor kiest beledigd te zijn en iedere discussie zinloos is.

De op gaat over een stel dat door religie niet meer in staat is te handelen in het belang van hun kind. Je kunt het vervelend vinden maar feit is dat deze ouders indien niet vergiftigd door religie daar w wel voor zouden hebben gekozen. En ja, zulke kronkels zijn uniek voor gelovigen.
pi_167528012
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat ik denk? Dat jij er voor kiest beledigd te zijn en iedere discussie zinloos is.

De op gaat over een stel dat door religie niet meer in staat is te handelen in het belang van hun kind. Je kunt het vervelend vinden maar feit is dat deze ouders indien niet vergiftigd door religie daar w wel voor zouden hebben gekozen. En ja, zulke kronkels zijn uniek voor gelovigen.
Uh, beledigd? Vent, al ga je salsa dansen op een crucifix, smijt je een Maria-beeld aan gort en veeg je je reet af met de Epistel van Paulus aan de Kolossenzen, mij beledig je niet hoor. Weer zo'n aanname van je. "Religieuze mensen zullen wel beledigd zijn".

Ik wijs je gewoon op je inconsistente en hypocriete gedrag in deze. Is voornamelijk erg amuserend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_167528188
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uh, beledigd? Vent, al ga je salsa dansen op een crucifix, smijt je een Maria-beeld aan gort en veeg je je reet af met de Epistel van Paulus aan de Kolossenzen, mij beledig je niet hoor. Weer zo'n aanname van je. "Religieuze mensen zullen wel beledigd zijn".

Ik wijs je gewoon op je inconsistente en hypocriete gedrag in deze. Is voornamelijk erg amuserend.
Nee niet religieuze mensen. Jij. Jij zult wel beledigd zijn. Je komt namelijk erg emotioneel en zeker niet geamuseerd over. Helemaal voor iemand die zei niet weer deze discussie te willen voeren.

Mijn gedrag is niet inconsistent en hypocriet, dat leg ik je net uit. Maar omdat jij beledigd bent ben je blind voor de uitleg, je bent immers op je ziel getrapt en blijf je draaien in je eigen cirkel.

Ik heb geen religieuze mensen gegeneraliseerd. Dat is ook niet waar het om gaat. Het gaat om de invloed van religie op het denkproces van mensen.

Misschien moet je daar eens op reageren ipv atheïsten aan te vallen. Dan zou je ook niet zo geëmotioneerd overkomen.
pi_167528238
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee niet religieuze mensen. Jij. Jij zult wel beledigd zijn. Je komt namelijk erg emotioneel en zeker niet geamuseerd over. Helemaal voor iemand die zei niet weer deze discussie te willen voeren.

Mijn gedrag is niet inconsistent en hypocriet, dat leg ik je net uit. Maar omdat jij beledigd bent ben je blind voor de uitleg, je bent immers op je ziel getrapt en blijf je draaien in je eigen cirkel.

Ik heb geen religieuze mensen gegeneraliseerd. Dat is ook niet waar het om gaat. Het gaat om de invloed van religie op het denkproces van mensen.

Misschien moet je daar eens op reageren ipv atheïsten aan te vallen. Dan zou je ook niet zo geëmotioneerd overkomen.
Zou willen dat je me kon zien. Ik lig languit op de bank aan het senseo-infuus.

Mij beledig je echt niet hoor. En zeker is het amusant. Dat starre dogmatisme wat religieuzen wordt verweten zie je steeds meer terug bij atheïsten. Lijkt wel een missiezending onderhand.

Punt is dat je kennelijk echt niet gelooft dat je aan het generaliseren bent. Dan wordt het erg lastig ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_167528533
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Precies, men moet stelling durven nemen. Rifapen zijn het. Dat is geen racisme, dat is realisme.
Los van het feit dat een Tunesiër niet afkomstig is uit het Rif-gebergte (dat in Marokko ligt) is de term "apen" om mensen - wie dan ook - mee aan te duiden, absoluut verwerpelijk.
  donderdag 22 december 2016 @ 16:44:32 #94
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_167528563
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Los van het feit dat een Tunesiër niet afkomstig is uit het Rif-gebergte (dat in Marokko ligt) is de term "apen" om mensen - wie dan ook - mee aan te duiden, absoluut verwerpelijk.
Je kan er ook voor kiezen dat het allemaal wel meevalt ook gezien we afkomstig zijn van apen.
Maar je kan er natuurlijk ook weer heel boos om worden en Kamervragen gaan stellen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_167528567
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Blij dat je het daar mee eens bent.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_167528578
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Tuur eens op Nederland Mijn Vaderland en andere 'rationele' sites.
Daar staan dubieuze teksten, ja. Maar die vind je ook op sites als Marokko.nl of Facebook-pagina's van radicaal-islamitische en/of Turkse/Marokkaanse belangenclubs in Nederland. Daar lees je evengoed dingen waar de honden geen brood van lusten.
pi_167528623
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mij beledig je echt niet hoor. En zeker is het amusant. Dat starre dogmatisme wat religieuzen wordt verweten zie je steeds meer terug bij atheïsten. Lijkt wel een missiezending onderhand.

Punt is dat je kennelijk echt niet gelooft dat je aan het generaliseren bent. Dan wordt het erg lastig ja.
Dan wordt het inderdaad lastig maar gelukkig is dat ook niet waar dit topic over gaat. Misschien zelf een topic openen om daarover te klagen?

Heb je misschien nog de behoefte om te reageren op het feit dat er een rechter aan te pas moet komen om een kinderleven te redden omdat ouders daar dankzij hun godsdienst niet toe in staat waren of is het "starre dogmatisme" van atheïsten het werkelijke probleem van deze tijd volgens jou?
pi_167528967
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:11 schreef 2NutZ het volgende:
Er is ook een Southpark aflevering over. Alleen in die situatie gaat het om christelijken dacht ik of katholieken, weet niet zeker.
Jehovagetuigen zijn christenen
  Moderator donderdag 22 december 2016 @ 17:12:41 #99
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_167529028
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Senseo?
Bij deze sla ik je uitnodiging voor koffie alsnog af
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  donderdag 22 december 2016 @ 18:25:30 #100
224960 highender
Travellin' Light
pi_167530254
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:58 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Terechte klacht inderdaad. Geloof zorgt ervoor dat het individuele ego ondergeschikt is aan een hoger wezen, <...>
En heerszuchtig is over andere wezens, althans als het de abrahamistische religies betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door highender op 22-12-2016 18:59:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')