twitter:berlinerzeitung twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:21:13+++EILMELDUNG: LKW rast in Weihnachtsmarkt auf #Breitscheidplatz +++ https://t.co/HJySqNTzK1 reageer retweet
Tot nu toe bekend;twitter:BILD twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:27:49Lkw rast in Weihnachtsmarkt in Berlin: https://t.co/RnyMXdmtNo reageer retweet
Foto's van het incident in de spoilerquote:A co-driver of the truck that plowed into the Berlin Christmas market died during the crash, a police spokesman said on N24 television, according to Reuters.
The other suspected driver was arrested near the scene, the AP reports.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat IS een onderdeel is van het probleem maar niet het hele probleem. Het eigenlijke probleem is dat er een groepje mensen is die het hier zo niet naar hun zin hebben dat ze zelfs een niet bestaand land dat in oorlog is met hun hele omgeving prefereren.quote:Op woensdag 21 december 2016 09:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wanner is het tijd voor de strategie van het in de scheden gestoken zwaard en wanneer niet. In het geval van IS is dat eigenlijk al duidelijk.
Waarom zou je je best doen om het ze naar hun zin te maken? (Waarom wil je überhaupt dat soort gasten uitnodigen?) Geef ze een ticket naar dat niet bestaande land dat in oorlog is met iedereen. Iedereen blij, win-win.quote:Op woensdag 21 december 2016 09:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat IS een onderdeel is van het probleem maar niet het hele probleem. Het eigenlijke probleem is dat er een groepje mensen is die het hier zo niet naar hun zin hebben dat ze zelfs een niet bestaand land dat in oorlog is met hun hele omgeving prefereren.
Als je die groep kunt laten inzien (zal niet bij allemaal lukken) hoe goed ze het hier eigenlijk hebben dan valt voor hun ook de noodzaak vervallen om zich hard te maken voor een niet bestaande staat.
Dat is een mogelijkheid. Maar denk bijvoorbeeld ook aan de olie. Als we daar minder van nodig hebben waardoor het economisch belang van de regio Midden-Oosten 0% is. Hoeven we daar ook ook militair onze belangen niet langer te verdedigen. Er is eigenlijk een meer brede aanpak op verschillende terreinen nodig om dit probleem op te lossen denk ik.quote:Op woensdag 21 december 2016 09:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat IS een onderdeel is van het probleem maar niet het hele probleem. Het eigenlijke probleem is dat er een groepje mensen is die het hier zo niet naar hun zin hebben dat ze zelfs een niet bestaand land dat in oorlog is met hun hele omgeving prefereren.
Als je die groep kunt laten inzien (zal niet bij allemaal lukken) hoe goed ze het hier eigenlijk hebben dan valt voor hun ook de noodzaak vervallen om zich hard te maken voor een niet bestaande staat.
Naar een niet bestaand land nog wel.quote:Op woensdag 21 december 2016 09:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom zou je je best doen om het ze naar hun zin te maken? (Waarom wil je überhaupt dat soort gasten uitnodigen?) Geef ze een ticket naar dat niet bestaande land dat in oorlog is met iedereen. Iedereen blij, win-win.
Omdat het nederlanders zijn, en volgensmij proberen we onze inwoners het zo leefbaar mogelijk te maken.quote:Op woensdag 21 december 2016 09:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom zou je je best doen om het ze naar hun zin te maken? Geef ze een ticket naar dat niet bestaande land dat in oorlog is met iedereen. Iedereen blij, win-win.
Dat is het toch ook? Een niet internationaal erkend gebied wat ze hun kalifaat noemen.quote:Op woensdag 21 december 2016 09:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Naar een niet bestaand land nog wel.Wat ook mensen direct afmaakt als ze daar binnen komen.
![]()
Je post geeft mooi aan hoe lastig dit probleem is. En hoe dom de mensen zijn die maar blijven roepen wegsturen. Terwijl het vaak om Europese en Nederlandse staatsburgers gaat. En het resultaat is juist nieuw slachtvee voor je vijand.quote:Op woensdag 21 december 2016 09:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Omdat het nederlanders zijn, en volgensmij proberen we onze inwoners het zo leefbaar mogelijk te maken.
Daarnaast is dat helemaal geen win-win. Want mensen die afreizen naar IS omdat ze ontevreden zijn over nederland zullen daar ook zeuren over hoe slecht nederland is en dat weer een meer legitiem doelwit maken. Of erger nog ze zien hoe erg het daar is en komen terug met alle gevaren van dien. En als iedereen die maar dat soort ideeën heeft zich maar bij IS aansluit wordt alleen IS maar sterker en ik weet ook niet of dat zo handig is.
Dit speelt ook natuurlijk, het is ook een resultante van "het westen" dat al honderden jaren zich grondstoffen vanuit de hele wereld toe-eigent zonder daar het land van herkomst voor te compenseren. Of liever nog het land te kolonialiseren waardoor je prima het geld en de grondstoffen naar je thuisland kunt verschepen.quote:Op woensdag 21 december 2016 09:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is een mogelijkheid. Maar denk bijvoorbeeld ook aan de olie. Als we daar minder van nodig hebben waardoor het economisch belang van de regio Midden-Oosten 0% is. Hoeven we daar ook ook militair onze belangen niet langer te verdedigen. Er is eigenlijk een meer brede aanpak op verschillende terreinen nodig om dit probleem op te lossen denk ik.
quote:Op woensdag 21 december 2016 09:41 schreef Leandra het volgende:
Maarreh, hoe staat het onderzoek in Berlijn? Hebben ze al een nieuwe verdachte op het oog?
Wel jammer dat ze juist de IS leden daar niet afslachten.quote:Op woensdag 21 december 2016 09:42 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Dat is het toch ook? Een niet internationaal erkend gebied wat ze hun kalifaat noemen.
En dit gaat alleen maar erger worden met nieuwe spelers als China in het spel van macht en grondstoffen competitie. Het is niet meer iets van alleen het westen.quote:Op woensdag 21 december 2016 09:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit speelt ook natuurlijk, het is ook een resultante van "het westen" dat al honderden jaren zich grondstoffen vanuit de hele wereld toe-eigent zonder daar het land van herkomst voor te compenseren. Of liever nog het land te kolonialiseren waardoor je prima het geld en de grondstoffen naar je thuisland kunt verschepen.
het gaat hen niet om het goede leven maar om het strikte leven van een doorgeslagen profeet ...quote:Op woensdag 21 december 2016 09:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hier heb je een punt, eerlijk gezegd heb ik hier nog nooit zo bij stil gestaan. Ik denk ook dat de radicale islam problematiek altijd zal blijven totdat de islam hervormingen doorvoert. Als de islam zich niet aanpast aan de huidige tijd zullen we altijd aanslagen blijven hebben omdat radicale moslims andere opvattingen hebben en zich gesterkt voelen door opvattingen vanuit de islam.quote:Op woensdag 21 december 2016 09:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Omdat het nederlanders zijn, en volgensmij proberen we onze inwoners het zo leefbaar mogelijk te maken.
Daarnaast is dat helemaal geen win-win. Want mensen die afreizen naar IS omdat ze ontevreden zijn over nederland zullen daar ook zeuren over hoe slecht nederland is en dat weer een meer legitiem doelwit maken. Of erger nog ze zien hoe erg het daar is en komen terug met alle gevaren van dien. En als iedereen die maar dat soort ideeën heeft zich maar bij IS aansluit wordt alleen IS maar sterker en ik weet ook niet of dat zo handig is.
Het kan best, ze zullen in het begin alert zijn geweest op nog meer aanslagen.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:04 schreef Greys het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het allemaal wat vreemd en ongeloofwaardig klinken.
- "We hebben hem hoor"
- Merkel: "het zou extra ziek zijn als het een vluchteling was geweest"
- "Woopsie, we hebben de verkeerde"
- *krekels*
- "Geen zorgen mensen we komen óm in de aanwijzingen en verwachten hem toch zeker wel woensdag te hebben, de echte dan, de goeie!
Op zich is dit juist een goede instelling. Je druk maken om iets wat net zo onvermijdelijk als een verkeersongeluk is lijkt me geen zinvolle dagbesteding.quote:Op woensdag 21 december 2016 09:50 schreef Loekie1 het volgende:
We voelen de noodzaak niet genoeg. De elite niet in haar bubbel maar ook de 'armen' van tegenwoordig zitten in een genoegzame bubble. We hebben het te goed en de mensen die het slachtoffer zijn, dat vinden we verschrikkelijk maar twee dagen later denken we weer aan leuke dingen.
Hanneke heeft de onheil in een programma tot haar laten doordringen maar zit nu weer heerlijk in haar huis aan het Vondelpark een mooi boek te lezen.
Ja, jij vindt het wel prima.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich is dit juist een goede instelling. Je druk maken om iets wat net zo onvermijdelijk als een verkeersongeluk is lijkt me geen zinvolle dagbesteding.
Waar zeg ik dat? Of moet ik als ik over straat loop wegduiken voor elke vrachtwagen of zo?quote:
Het zou wel heel vernederend zijn als ie door de politie blijkt te zijn doodgeschoten, vanuit de gedachte dat het een terrorist was.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:07 schreef Jane het volgende:
Begrijp ik nu goed dat het verhaal nu is dat de Poolse chauffeur pas op de Kerstmarkt doodgeschoten is, nadat de truck tot stilstand was gekomen? Wat een vreemd verhaal...![]()
Eerder begreep ik er eigenlijk uit dat hij eerder die middag, tijdens de overmeestering om het leven zou zijn gekomen. Klinkt ook veel logischer, in mijn oren.
Ik hoop echt niet dat die Pool eerst is gestoken bij overmeesteren en daarna nog levend en gewond en al de rest van de rit uit heeft moeten zitten (omdat er kennelijk zo veel bloed was) waarna hij alsnog afgemaakt werd. Arme arme kerel, hoe het ook ging.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:07 schreef Jane het volgende:
Begrijp ik nu goed dat het verhaal nu is dat de Poolse chauffeur pas op de Kerstmarkt doodgeschoten is, nadat de truck tot stilstand was gekomen? Wat een vreemd verhaal...![]()
Eerder begreep ik er eigenlijk uit dat hij eerder die middag, tijdens de overmeestering om het leven zou zijn gekomen. Klinkt ook veel logischer, in mijn oren.
Een persoon die dood is zal zich daar vermoedelijk niet meer druk om maken denk ik zo.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:09 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het zou wel heel vernederend zijn als ie door de politie blijkt te zijn doodgeschoten, vanuit de gedachte dat het een terrorist was.
Maar niet te voorkomen in zo'n actie denk ik.
Deze man verdient minimaal een staatsbegrafenis.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop echt niet dat die Pool eerst is gestoken bij overmeesteren en daarna nog levend en gewond en al de rest van de rit uit heeft moeten zitten (omdat er kennelijk zo veel bloed was) waarna hij alsnog afgemaakt werd. Arme arme kerel, hoe het ook ging.
Dat wordt nergens beweerd en dat lijkt me ook sterk.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:09 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het zou wel heel vernederend zijn als ie door de politie blijkt te zijn doodgeschoten, vanuit de gedachte dat het een terrorist was.
Maar niet te voorkomen in zo'n actie denk ik.
Hopelijk houden vrachtwagenchauffeurs vanaf nu hun deuren gesloten.
Maar de nabestaanden wel.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een persoon die dood is zal zich daar vermoedelijk niet meer druk om maken denk ik zo.
Dat kennen ze wel. Maar ze hebben een andere definitie van wat een medemens is.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:12 schreef Loekie1 het volgende:
Waaruit weer blijkt hoe meedogenloos deze gasten zijn. Het begrip 'medemens' kennen ze niet.
Wat dan volgens jou?quote:Op woensdag 21 december 2016 10:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat kennen ze wel. Maar ze hebben een andere definitie van wat een medemens is.
De paniek en het amateurisme stralen er vanafquote:Op woensdag 21 december 2016 10:04 schreef Greys het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het allemaal wat vreemd en ongeloofwaardig klinken.
- "We hebben hem hoor"
- Merkel: "het zou extra ziek zijn als het een vluchteling was geweest"
- "Woopsie, we hebben de verkeerde"
- *krekels*
- "Geen zorgen mensen we komen óm in de aanwijzingen en verwachten hem toch zeker wel woensdag te hebben, de echte dan, de goeie!
De dader was geen amateur, dat is duidelijk. Misschien is ie al vaker op de plek geweest om te observeren. Hoe lang was die kerstmarkt daar al?quote:Op woensdag 21 december 2016 10:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
De paniek en het amateurisme stralen er vanaf
Google eens op bijvoorbeeld vijandsbeeld en dergelijke. Of bijvoorbeeld SS opleidings methodes. Verhoringstechnieken van krijgsgevangen. Psychologie van een martelaar.quote:
Dat zou dan ook wel een hele knullige poging zijn, als het waar is dat die Pool een schotwond had en er geen wapen gevonden is. Je hoeft niet bepaald Sherlock Holmes te heten om dan te kunnen concluderen dat dat niet kan.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:16 schreef Loekie1 het volgende:
Het kan ook zijn dat het de bedoeling was van de dader om die Pool de schuld te geven.
Dat is dus mislukt.
De Pool had ook steekwonden, dus ik ben serieus bang dat hij gedurende de rest van de gekaapte rit nog leefde. En na de klap door dader of politie nog beschoten. Wat een horror idee voor de nabestaanden.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:13 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat wordt nergens beweerd en dat lijkt me ook sterk.
Men heeft het er nu over dat de Pool nog leefde en tijdens de dollemansrit aan het stuur heeft getrokken, waarna de aanslagpleger hem na stilstand doodgeschoten heeft.
http://nos.nl/artikel/214(...)aanslag-berlijn.html
Maar ik vind dat een vreemd verhaal.
Jij kunt het toch zo uit je mouw schudden?quote:Op woensdag 21 december 2016 10:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Google eens op bijvoorbeeld vijandsbeeld en dergelijke. Of bijvoorbeeld SS opleidings methodes. Verhoringstechnieken van krijgsgevangen. Psychologie van een martelaar.
Nee, dit was duidelijk een professionele aanslagplegerd. Veel ervaring; lang CV.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:18 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De dader was geen amateur, dat is duidelijk.
Voorlopig is dat natuurlijk gissen. Zolang de dader nog niet gepakt is.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:18 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De dader was geen amateur, dat is duidelijk. Misschien is ie al vaker op de plek geweest om te observeren. Hoe lang was die kerstmarkt daar al?
quote:Op woensdag 21 december 2016 10:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, dit was duidelijk een professionele aanslagplegerd. Veel ervaring; lang CV.
Dat ie speciaal dat paadje van de hulpverleners nam wijst er wel op. Ook apart dat ie de auto uit kan springen en in het niets kan verdwijnen.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, dit was duidelijk een professionele aanslagplegerd. Veel ervaring; lang CV.
In hoeverre geloof je hierin als hij de chauffeur meerdere keren gestoken heeft met een mes?quote:Op woensdag 21 december 2016 10:16 schreef Loekie1 het volgende:
Het kan ook zijn dat het de bedoeling was van de dader om die Pool de schuld te geven.
Dat is dus mislukt.
Chauffeur werkte niet mee blijkbaar.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In hoeverre geloof je hierin als hij de chauffeur meerdere keren gestoken heeft met een mes?
Wat een momenten heeft die man gehad als hij nog leefde dan. Wetende dat je vrachtwagen gekaapt is om een hoop slachtoffers te maken en tijdens de rit ze horen schreeuwen, de angst horen van de mensen buiten de vrachtwagen en zelf zo gewond wetende dat je het niet overleefd. Als het klopt dat die man aan het stuur heeft zitten trekken of zich verzet heeft heb ik er veel respect voor, wie weet heeft hij met zijn actie nog het leven gered van een hoop mensen doordat de vrachtwagen gecrasht is.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:19 schreef Greys het volgende:
[..]
De Pool had ook steekwonden, dus ik ben serieus bang dat hij gedurende de rest van de gekaapte rit nog leefde. En na de klap door dader of politie nog beschoten. Wat een horror idee voor de nabestaanden.
Dit is niet het SES forum.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:19 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Jij kunt het toch zo uit je mouw schudden?
Nee maar Loekie1 kent de dader blijkbaar dus verwacht snel resultaat.quote:
https://www.theguardian.c(...)-german-police-leadsquote:Among the dead was the vehicle’s registered driver, Łukasz Urban, a 37-year-old Polish national. Citing anonymous investigators, the German tabloid Bild reported on Wednesday morning that Urban had been shot after the truck came to its final standstill, and may have fought with the driver until the moment the vehicle ploughed into a row of booths at the Christmas market on Breitscheidplatz.
“There must have been a struggle,” a source quoted by Bild said, speculating the driver could have stabbed Urban because he tried to grab the steering wheel to avert an even greater tragedy.
Precies olie de drug van het westen. Waar voor alle normen en waarden op zij moeten.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:33 schreef venomsnake het volgende:
Het is natuurlijk ook een groot probleem dat wij in het Westen oog vaak even een oogje dichtknijpen ivm met eigen belang. Zo weten we dat veel van het gedachtengoed, geld, training etc van dit soort groeperingen uit Saudi Arabie komt, maar uitgerekend met dat land zijn we uit het Westen de grootste vriend. Zo hypocriet als wat allemaal..
Het is wachten op het politie onderzoek.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:35 schreef Jane het volgende:
Volgens mij komt het allemaal van Bild, dat verhaal dat de Pool tot op het laatste moment met de chauffeur heeft gevochten.
[..]
https://www.theguardian.c(...)-german-police-leads
Ik houd nog even een slag om de arm. Lijkt me vrij bizar als de Pool eerst ruim 3 uur rustig naast de kaper is blijven zitten, om dan tijdens de aanslag ineens in te gaan grijpen. Wellicht gewoon de grote duim van Bild, die vervolgens gretig overal wordt geciteerd.
Of het betekent dat hij niet zo gekaapt was als men wel dacht.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:35 schreef Jane het volgende:
Volgens mij komt het allemaal van Bild, dat verhaal dat de Pool tot op het laatste moment met de chauffeur heeft gevochten.
[..]
https://www.theguardian.c(...)-german-police-leads
Ik houd nog even een slag om de arm. Lijkt me vrij bizar als de Pool eerst ruim 3 uur rustig naast de kaper is blijven zitten, om dan tijdens de aanslag ineens in te gaan grijpen. Wellicht gewoon de grote duim van Bild, die vervolgens gretig overal wordt geciteerd.
Als je vrachtwagen wordt gekaapt verwacht je niet meteen een dollemansrit door een kerstmarkt lijkt mij.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of het betekent dat hij niet zo gekaapt was als men wel dacht.
Die hadden de eerste 24 uur last van tunnelvisiequote:Op woensdag 21 december 2016 10:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is wachten op het politie onderzoek.
Waar komen die messteken en schotwonden dan vandaan? Of had hij die niet meer?quote:Op woensdag 21 december 2016 10:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of het betekent dat hij niet zo gekaapt was als men wel dacht.?
Of 1, als dat van die schotwond niet waar blijkt te zijn.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:43 schreef riazop het volgende:
Als het nu gewoon een aanslag was van 2 katholieke Polen...?
Kan zijn om in aanmerking te komen voor een spijtoptant regeling wellicht.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:42 schreef Loekie1 het volgende:
Die vrijgelaten Pakistaan kan wel een handlanger zijn, waarom zou ie zich anders in de bosjes in de dierentuin verschuilen?
Want jij wil "meer vluchtelingen" ?quote:Op woensdag 21 december 2016 10:12 schreef Loekie1 het volgende:
Het begrip 'medemens' kennen ze niet.
jij hebt je conclusies snel klaarquote:Op woensdag 21 december 2016 10:44 schreef riazop het volgende:
[..]
Die hadden de eerste 24 uur last van tunnelvisie
en hebben het misschien daar wel verknald
11 doden slechts hoorquote:Op woensdag 21 december 2016 10:18 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De dader was geen amateur, dat is duidelijk. ...
Is dat überhaupt van officiële zijde bevestigd? Ik dacht eerst van wel, maar ik kan nu alleen het verhaal van de Poolse eigenaar van het transportbedrijf vinden als bron.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:45 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Waar komen die messteken en schotwonden dan vandaan? Of had hij die niet meer?
We zijn toch gewoon 36 uur na de aanslag met lege handen?quote:Op woensdag 21 december 2016 10:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
jij hebt je conclusies snel klaar
EENSquote:Op woensdag 21 december 2016 09:50 schreef Loekie1 het volgende:
We voelen de noodzaak niet genoeg. De elite niet in haar bubbel maar ook de 'armen' van tegenwoordig zitten in een genoegzame bubble. We hebben het te goed en de mensen die het slachtoffer zijn, dat vinden we verschrikkelijk maar twee dagen later denken we weer aan leuke dingen...
Lijkt mij niks geks aan, dat de dader nog niet opgepakt is.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:48 schreef riazop het volgende:
[..]
We zijn toch gewoon 36 uur na de aanslag met lege handen?
of dat hij pas op laatste momenten besefte dat hij geen lifter had opgepiktquote:Op woensdag 21 december 2016 10:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of het betekent dat hij niet zo gekaapt was als men wel dacht.
Zou wel een hele kinky rechtbank zijn inderdaad.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:52 schreef computergirl het volgende:
Waarom die kerel nou weer in verdachtenbankje gespeculeerd moet worden snap ik niet
Het was echt midden in de stad met 1000en getuigen.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lijkt mij niks geks aan, dat de dader nog niet opgepakt is.
quote:Hassan Tiflit
Binnenkort komt er een aanslag in Adam. Dus moslims mijd drukke evenementen.
Geen foto, geen signalement, warrige communicatie van de Duitse overheid.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:48 schreef riazop het volgende:
[..]
We zijn toch gewoon 36 uur na de aanslag met lege handen?
Oooooquote:Op woensdag 21 december 2016 10:51 schreef riazop het volgende:
[..]
EENS
11 doden is ook niet heel schokkend of zo.
Als dit alles is waar IS mee komt dan rechtvaardigt het ook geen bovenmatige drukte of maatregelen.
Amsterdam heeft de laatste 15 jaar 260 liquidaties te verwerken gehad. Zo wat?quote:Op woensdag 21 december 2016 10:57 schreef kurk_droog het volgende:
Deze meneer waarschuwt zijn broeders op AD.nl:
http://www.ad.nl/dossier-(...)naar-dader~a30a8462/
[..]
In heel Nederland waren er vanaf 2000 rond de 12.000 verkeersdoden. En iedereen stapt gewoon vrolijk in de auto hoor.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:01 schreef computergirl het volgende:
260 liquidaties? Dt ik nog naar buiten durf
Waar komt de gedachte toch vandaan dat wij verplichtingen hebben aan mensen die uit een ander werelddeel komen en wegens hun cultuur en/of hun religie er een zooitje van maken in hun eigen land. In plaats van de mensen gewoon hun eigen problemen in eigen land te laten oplossen zoals wij dit in het verleden ook zelf gedaan hebben, heten we die lui welkom en laten ze hier de boel weer in de middeleeuwen trekken. Want verder zijn zij immers nog niet gekomen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 22:04 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De Fortuyn-revolutie was onze laatste kans op een échte verandering. Generaal pardon, grenzen grotendeels dicht en daarna keihard werken om de problemen in ons land op te lossen, inclusief onze Turken, Marokkanen en andere medelanders. Helaas werden het de Beestenboel van Balkenende, gevolgd door de Ruïnes van Rutte. Dweilen met de kraan open.
quote:Nach dem Anschlag fahndet die Polizei nach Informationen der Mainzer ,,Allgemeinen Zeitung" und des Hessischen Rundfunks bundesweit und nicht öffentlich nach einem Verdächtigen. Im Fußraum des Führerhauses des Lkw, der am Montagabend in einen Berliner Weihnachtsmarkt gerast war, sei eine Duldung mit den Personalien gefunden worden.
Haha die krijgt straks een bezoekje van een paar agenten. Wat een idioot.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:57 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Aardig van 'm dat hij zijn papieren achterliet.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:07 schreef Igen het volgende:
Het schijnt dat men papieren van een vluchteling in de vrachtauto heeft gevonden en dat de politie nu in het hele land die persoon zoekt.
[..]
Even vragen waar die meneer op doelt idd.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:09 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Haha die krijgt straks een bezoekje van een paar agenten. Wat een idioot.
- De getuige had de dader uit het oog verloren, de wrs. onschuldige verdachte werd alleen op grond van zijn uiterlijk opgepaktquote:– Zudem kam heraus, dass der „mutige Zeuge“ den angeblichen Täter sehr schnell aus den Augen verloren hatte. Die Festnahme an der Siegessäule erfolgte nur aufgrund von vagen Täterbeschreibungen.
Die Schwierigkeiten bei der Fahndung
– Nach Informationen der „Bild“-Zeitung unter Berufung auf interne Dokumente gingen 132 Hinweise beim BKA ein. Die Angaben in puncto Kleidung und Täterprofil hätten sich dem Bericht zufolge aber nicht miteinander gedeckt
https://www.welt.de/polit(...)l-aus-den-Augen.html
Waren in Parijs niet ook valse Syrische paspoorten o.i.d. achtergelaten, bewust?quote:Op woensdag 21 december 2016 11:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aardig van 'm dat hij zijn papieren achterliet.
Dit idd.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:10 schreef Perrin het volgende:
Open sollicitatie naar waterboarding sessie.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:57 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
1 Pool, die zat in de lkwquote:Op woensdag 21 december 2016 11:16 schreef Harvest89 het volgende:
Is er al iets bekend van de 12 slachtoffers?
Zijn er kinderen bij?
Zijn het Duitsers, of ook toeristen?
Ehh hebben wij de Amerikanen niet een keer nodig gehad om ons van een Duits probleempje af te helpen ?quote:Op woensdag 21 december 2016 11:07 schreef deedeetee het volgende:
In plaats van de mensen gewoon hun eigen problemen in eigen land te laten oplossen zoals wij dit in het verleden ook zelf gedaan hebben
Dan zou Rusland ons hebben bezet, en hadden we dezelfde welvaart als Polen.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:18 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ehh hebben wij de Amerikanen niet een keer nodig gehad om ons van een Duits probleempje af te helpen ?
Of het land er zoveel slechter uit had gezien op dit moment als dat niet gebeurd was is momenteel nog even de vraag.
Zou wel kunnen verklaren waarom het opeisen van deze aanslag door IS serieus genomen wordt. Maar dat die papieren er liggen, wederom opmerkelijkquote:Op woensdag 21 december 2016 11:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hadden in ieder geval een land gehad waar het volk meer een eenheid had gevormd.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dan zou Rusland ons hebben bezet, en hadden we dezelfde welvaart als Polen.
Dat zeker ja.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:21 schreef Woelwater het volgende:
[..]
We hadden in ieder geval een land gehad waar het volk meer een eenheid had gevormd.
Allemaal leuk en aardig, maar ik vraag mij af hoe men dit zo zeker weet ineens.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:31 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Wat een momenten heeft die man gehad als hij nog leefde dan. Wetende dat je vrachtwagen gekaapt is om een hoop slachtoffers te maken en tijdens de rit ze horen schreeuwen, de angst horen van de mensen buiten de vrachtwagen en zelf zo gewond wetende dat je het niet overleefd. Als het klopt dat die man aan het stuur heeft zitten trekken of zich verzet heeft heb ik er veel respect voor, wie weet heeft hij met zijn actie nog het leven gered van een hoop mensen doordat de vrachtwagen gecrasht is.
Maar als het goed is let iedereen in het verkeer wel verdomd goed op, want een ongeluk is zo gebeurd.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:04 schreef riazop het volgende:
[..]
In heel Nederland waren er vanaf 2000 rond de 12.000 verkeersdoden. En iedereen stapt gewoon vrolijk in de auto hoor.
Vluchtelingen die binnenkomen moeten toch ook DNA afstaan. Als ze nu DNA sporen hebben gevonden kan je die toch even door de database halen en wachten op een match? Dan weten ze meteen of diegene met de vluchtelingenstroom is meegekomen.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:20 schreef riazop het volgende:
geniaal idee van de Duitse popo
http://www.telegraaf.nl/b(...)in_ziekenhuis__.html
Hoezo?quote:Op woensdag 21 december 2016 11:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar dat is onmogelijk met zo veel verschillende culturen in één land.
Of van een journalistquote:Op woensdag 21 december 2016 11:20 schreef riazop het volgende:
Wie zegt dat het een vluchteling is? Wilders?quote:Op woensdag 21 december 2016 11:23 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Vluchtelingen die binnenkomen moeten toch ook DNA afstaan....
Je zou verwachten dat de politie meeleest met dergelijke berichten en die knaker even een bezoekje brengt. Maar is dat ook echt zo? Of is dat iets wat we maar gewoon aannemen zonder dat we weten of dat echt wel gebeurd?quote:Op woensdag 21 december 2016 10:57 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nee, de Duitse politie. Wilders heeft hier niets mee te maken.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:25 schreef riazop het volgende:
[..]
Wie zegt dat het een vluchteling is? Wilders?
Wat een merkwaardige vergelijking. Totaal niet op zijn plaats.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:18 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ehh hebben wij de Amerikanen niet een keer nodig gehad om ons van een Duits probleempje af te helpen ?
Of het land er zoveel slechter uit had gezien op dit moment als dat niet was gebeurd is momenteel nog even de vraag.
Lees anders even mijn hele post Hans.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:25 schreef riazop het volgende:
[..]
Wie zegt dat het een vluchteling is? Wilders?
Je had het over landen die hun eigen probleem moeten oplossen. Niet dat ik het daar niet mee eens ben hoor, wat mij betreft trekt alles en iedereen zich massaal terug uit het midden-oosten en laat het daar uitwoekeren.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat een merkwaardige vergelijking. Totaal niet op zijn plaats.
Hun probleem is hun eigen religie en of eigen cultuur. Niet een buurland op oorlogspad.
Nou, weetje wat geniaal was geweest als zij hem al hadden.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:20 schreef riazop het volgende:
En jij vindt bang zijn voor islam en haar aanhangers erg vreemd na alle bloederige aanslagen, oorlogen en moordpartijen uit die hoek, zowel wereldwijd als in Europa?quote:Op woensdag 21 december 2016 11:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Valt me steeds vaker op dat mensen bij dit soort gebeurtenissen als een soort van troubadour door de topics struinen en drogredenen spuien. Alles om de daadwerkelijke redenen, Islamofobie, te verbergen.²
Maar moet dat dan als een soort van troubadour gedaan worden? Wat meer redelijkheid zou hen sieren vind ik.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
En jij vindt bang zijn voor islam en haar aanhangers erg vreemd na alle bloederige aanslagen, oorlogen en moordpartijen uit die hoek, zowel wereldwijd als in Europa?
Ja idd. Wel netjes en beleefd blijven terwijl er flink gemoord wordt.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar moet dat dan als een soort van troubadour gedaan worden? Wat meer redelijkheid zou hen sieren vind ik.²
Het is heel gezond hoor om haat dan wel angst voor de islam te hebben. Dat is de reden dat Nederland zo'n mooi land was voordat islam zijn intrede deed: steeds meer mensen kregen in het verleden haat of angst voor het christendom waardoor het christendom steeds minder macht kreeg.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Valt me steeds vaker op dat mensen bij dit soort gebeurtenissen als een soort van troubadour door de topics struinen en drogredenen spuien. Alles om de daadwerkelijke redenen, Islamofobie, te verbergen.²
misschien was het wel de dader die het signalement van pakistaan doorgafquote:Op woensdag 21 december 2016 11:38 schreef the-eye het volgende:
De kerel die ze in eerste instantie opgepakt hadden was dus blijkbaar alleen door een kloppend signalement opgepakt. In de tussentijd heeft de echte dader tijd gehad zich uit de voeten te maken zonder dat er iemand nog aan het uitkijken was naar hem. Die kan wel eens al een heel eind weg zijn
Ik krijg het idee dat je hier wat sarcastisch doet en je daar met een vochtig gelaat zit. Enfin, om vervolgens achter elke Moslim een bloeddorstige terrorist te zien is het andere uiterste.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja idd. Wel netjes en beleefd blijven terwijl er flink gemoord wordt.
Misschien een idee om zonder witte jurk en ringbaard de jaarlijkse viering van de schuttersvereniging te bezoeken?quote:Op woensdag 21 december 2016 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat je hier wat sarcastisch doet en je daar met een vochtig gelaat zit. Enfin, om vervolgens achter elke Moslim een bloeddorstige terrorist te zien is het andere uiterste.
Ik weet waar ik het over heb, ik word als Moslim vaak met een zure blik aangekeken wanneer ik in louter blanke aangelegenheden toef. En weet je wel hoe bonafide ik ben door de weeks?²
Je bent tegen assimilatie. Dat wil je dan tochquote:Op woensdag 21 december 2016 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik weet waar ik het over heb, ik word als Moslim vaak met een zure blik aangekeken wanneer ik in louter blanke aangelegenheden toef. En weet je wel hoe bonafide ik ben door de weeks?²
Ja, ik wil mijn eigen identiteit behouden. Ik zet me dagelijks in voor het welzijn van mijn salaris en zet me in de voor de samenleving. Die zure blik is dan toch wel onterecht me dunkt. Maar goed, ik ben volwassen.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je bent tegen assimilatie. Dat wil je dan toch
12000 verkeersdoden in Nederland sinds 2000quote:Op woensdag 21 december 2016 11:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
En jij vindt bang zijn voor islam en haar aanhangers erg vreemd na alle bloederige aanslagen, oorlogen en moordpartijen uit die hoek, zowel wereldwijd als in Europa?
Dus toch een moslimquote:Op woensdag 21 december 2016 11:44 schreef Pharmacist het volgende:
De politie zoekt nu een Tunesier.
Hoop voor ze dat dit niet weer net zo een faal is als met die Pakistaan, waarvan zelfs de naam in het nieuws is gekomen voordat hij toch onschuldig bleek te zijn.
Zo rationeel werkt het niet, dus. Tenminste, bij de meesten niet.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:56 schreef riazop het volgende:
[..]
12000 verkeersdoden in Nederland sinds 2000
3 slachtoffers van moslimterreur in Nederland sinds 2000
vreemd dus ja
zo, daar heb je Perrin gepwnd wie unne n00bquote:Op woensdag 21 december 2016 11:56 schreef riazop het volgende:
[..]
vreemd dus ja
Dus die bange mensen zijn gewoon dom?quote:Op woensdag 21 december 2016 11:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo rationeel werkt het niet, dus. Tenminste, bij de meesten niet.
Als jij ze zo wil zien, ga je gang.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Dus die bange mensen zijn gewoon dom?
Is niet helemaal te vergelijken.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:56 schreef riazop het volgende:
[..]
vreemd dus ja
Bovendien zijn de media gevuld met terreurdaden en zijn de terreurdaden doelbewust.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Is niet helemaal te vergelijken.
Verkeer is noodzakelijk, moslimterreur niet.
Verkeer is eigenlijk alleen gevaarlijk als je er bewust aan deelneemt, moslimterreur niet.
De inlichtingendiensten in 1e wereldlanden weten alles wat wij menen te weten, en nog veel meer.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat de politie meeleest met dergelijke berichten en die knaker even een bezoekje brengt. Maar is dat ook echt zo? Of is dat iets wat we maar gewoon aannemen zonder dat we weten of dat echt wel gebeurd?
Dat ook ja. Wat in Apeldoorn gebeurde kwam ook niet alleen als "verkeersongeluk" op pagina 10 van de dorpskrant.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien zijn de media gevuld met terreurdaden en zijn de terreurdaden doelbewust.
Wel een asielzoeker. Wat ze hebben gevonden is immers een "Duldung", een papier voor asielzoekers die eigenlijk geen vluchteling zijn maar toch mogen blijven.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:59 schreef riazop het volgende:
[..]
want een Tunesier is een moslim?
maar iig GEEN vluchteling,
das nou weer jammer voor sommigen
In de risico analyse kun je dat prima vergelijken.quote:
Jawel. Als je op een kerstmarkt rondloopt is het risico nul dat je slachtoffer van een verkeersongeval wordt.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:01 schreef riazop het volgende:
[..]
In de risico analyse kun je dat prima vergelijken.
Aan beide fenomenen kun je je niet ontrekken.
Alleen is het verkeer in verhouding levensgevaarlijk
De politie zoekt die Tunesier, dat betekent helemaal nog niet dat hij de dader is. Overigens is de Tunesier die ze zoeken waarschijnlijk wel een vluchteling.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:59 schreef riazop het volgende:
Bronquote:It has been reported that the new suspect, Anis A, was previously known to police in connection with a case involving physical injury.
One of the other names he goes by is Ahmed A, according to Allgemeine Zeitung newspaper.
He is reportedly known to have identity documents issued in different names with different birth dates.
According to Spiegel, the document found under the driver's seat of the lorry is a so-called "toleration" paper - a document stating that the holder has been allowed to remain in Germany despite not being granted asylum.
Asielzoeker, vluchteling. Gewoon hetzelfdequote:Op woensdag 21 december 2016 11:59 schreef riazop het volgende:
[..]
Mag ik de link naar dat artikel?quote:Op woensdag 21 december 2016 12:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Wel een asielzoeker. Wat ze hebben gevonden is immers een "Duldung", een papier voor asielzoekers die eigenlijk geen vluchteling zijn maar toch mogen blijven.
Zie de post van Pharmacist. Maar het stond ook in de liveblog van welt.dequote:Op woensdag 21 december 2016 12:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mag ik de link naar dat artikel?
(niet omdat ik het niet geloof, maar gewoon omdat ik het wil lezen)
De Limburger.quote:De Duitse politie heeft volgens Der Spiegel een identiteitsdocument gevonden onder de bestuurdersstoel van de truck waarmee maandag de aanslag op de Berlijnse kerstmarkt is gepleegd. Het zou toebehoren aan een man uit Tunesië.
Ook de terrorisme-expert van de omroep ARD meldde dat de politie hem zoekt. Op het document zou staan dat de gedwongen uitzetting van de houder is uitgesteld.
Volgens Der Spiegel heet de man Anis A. en is hij in 1992 geboren in Tatouine. Hij zou ook bekend zijn onder twee andere namen. De terrorismedeskundige van de ARD meldde dat de man in 1995 is geboren. Officieel is nog niets bevestigd.
Ja, dank je.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Zie de post van Pharmacist. Maar het stond ook in de liveblog van welt.de
Iets van 5 miljoen sterfgevallen in 2015 in Europa. Misschien 3000 verzopen vluchtelingen in datzelfde jaar. Waarom dan dat gejank om verzuipende vluchtelingen? Vreemd.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:56 schreef riazop het volgende:
[..]
vreemd dus ja
En als iedereen zo'n rationele en emotieloze afweging maakt als hij de straat op stapt, zoals riazop denkt of hoopt, dan had terreur überhaupt nooit het gewenste effect natuurlijk.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel. Als je op een kerstmarkt rondloopt is het risico nul dat je slachtoffer van een verkeersongeval wordt.
Waarom neemt een terrorist een identiteitsdocument mee en plaats die onder de rijderstoel...ben je dan te dom om te poepen of wil je ze op een verkeerd spoor zetten. Ik neig naar die tweede optie.quote:
Ok sherlock.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:05 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Waarom neemt een terrorist een identiteitsdocument mee en plaats die onder de rijderstoel...ben je dan te dom om te poepen of wil je ze op een verkeerd spoor zetten. Ik neig naar die tweede optie.
Martelaarschap. Ze willen als held gekend worden.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:05 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Waarom neemt een terrorist een identiteitsdocument mee en plaats die onder de rijderstoel...ben je dan te dom om te poepen of wil je ze op een verkeerd spoor zetten. Ik neig naar die tweede optie.
Hoort zelf sterven daar niet bij?quote:Op woensdag 21 december 2016 12:07 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Martelaarschap. Ze willen als held gekend worden.
Kerel, nok eens met je duizend keer troubadour. Ik barst steeds uit in laiiiilalalaiiiilala van Lenny Kuhr. Dat is heel ongepast in dit topic en jouw schuld.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar moet dat dan als een soort van troubadour gedaan worden? Wat meer redelijkheid zou hen sieren vind ik.²
Misschien was het de "bedoeling" om door bewakers afgeknald te worden tijdens de vlucht o.i.d. net als in Parijs.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoort zelf sterven daar niet bij?
Jawel, maar ik was niet bij het moment zelf. Wie weet toch cold feet na de daad? Er is nog heel veel mogelijk, ook omdat ze er nu vanuit gaan dat hij gewond is geraakt.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoort zelf sterven daar niet bij?
Mocht het een jonge Moslim man zijn, kan het natuurlijk ook dat hij te opgewonden raakte van het hakbarren en zn papieren vergat. Anyway, allemaal speculatie en dus beetje nutteloos momenteel. De Duitse politie zal zich dit ongetwijfeld ook realiseren.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:07 schreef ChrisCarter het volgende:
De details zoals ze daar staan, wist ik nog niet iig.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:09 schreef deedeetee het volgende:
http://www.limburger.nl/c(...)dens-aanslag-berlijn
Is dit al langs gekomen ?
?? hoe bedoel je identiteitspapieren?quote:Op woensdag 21 december 2016 12:10 schreef Greys het volgende:
- "We hebben hem!"
- "Oh nee fuck, er liggen identiteitspapieren in de wagen en dat is deze man niet dus we laten hem vrij"
Dat was niet hoe het ging.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:10 schreef Greys het volgende:
- "We hebben hem!"
- "Oh nee fuck, er liggen identiteitspapieren in de wagen en dat is deze man niet dus we laten hem vrij"
Nee, idd. Er was gewoon helemaal niets wat de verdachte linkte met het gebeuren behalve dat iemand zei dat hij van het terrein weg vluchtte. Wat niet zo gek wasquote:
Ja, heel erg bijzonder en bijna ongeloofwaardig.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:15 schreef ForzaMilan het volgende:
Ik vind het zo raar dat de politie een id bewijs van de dader heeft gevonden in de vrachtwagen. Pas bij een aanslag was dit ook al. Net of die terroristen expres hun id achterlaten bij het plaats delict.
Gebeurt volgens mij bij elke aanslag. En elke keer publiceren ze een wazige foto van de dader na verloop van tijd, zie parijs (Op Abdelsalam na)quote:Op woensdag 21 december 2016 12:15 schreef ForzaMilan het volgende:
Ik vind het zo raar dat de politie een id bewijs van de dader heeft gevonden in de vrachtwagen. Pas bij een aanslag was dit ook al. Net of die terroristen expres hun id achterlaten bij het plaats delict.
Vooral grappig proberen blijven te doen in dit topic, dat helpt ook.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is leven en laten leven. Zolang men dit laat varen krijg je problemen.
Moslims zijn er gelukkig overal, en steeds meer. Dat maakt dat wennen wel een stuk makkelijker.²
Miss juist om de politie op het verkeerde spoor te zetten..quote:Op woensdag 21 december 2016 12:15 schreef ForzaMilan het volgende:
Ik heb normaal gesproken een gigantische hekel aan mensen die in complotten geloven, maar nu kan ik dit niet meer uitsluitenquote:Op woensdag 21 december 2016 12:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, heel erg bijzonder en bijna ongeloofwaardig.
Mwah, als ik gewoon van het terrein weg zou willen vluchten uit angst zou ik me dan weer niet in bosjes gaan verstoppen twee km verderop. Dus dat iemand dacht dat hij verdacht was of zou kunnen zijn vind ik dan weer niet zo heel gek.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, idd. Er was gewoon helemaal niets wat de verdachte linkte met het gebeuren behalve dat iemand zei dat hij van het terrein weg vluchtte. Wat niet zo gek was
Ja, het kan ook een vals identiteitsbewijs zijn natuurlijk. Of van iemand die er niets mee te maken heeft, om de politie op een vals spoor te zetten.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:18 schreef Dakterras het volgende:
Ik heb normaal gesproken een gigantische hekel aan mensen die in complotten geloven, maar nu kan ik dit niet meer uitsluiten
Of ze doen het express, kan natuurlijk ook, met een vals paspoort.
Heeft die Tunesiër waarvan de identiteitspapieren zijn gestolen zich al gemeld?quote:Op woensdag 21 december 2016 12:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
’Papieren Tunesiër in truck’
Volgens mij doen ze dat expres. Ze willen toch juist dat mensen bang worden, en dus zeker weten dat het een terroristische aanslag was?quote:Op woensdag 21 december 2016 12:18 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Ik heb normaal gesproken een gigantische hekel aan mensen die in complotten geloven, maar nu kan ik dit niet meer uitsluiten
Of ze doen het express, kan natuurlijk ook, met een vals paspoort.
Ik geloof idd ook niet in 'slordigheid'..quote:Op woensdag 21 december 2016 12:15 schreef ForzaMilan het volgende:
Echt?quote:Op woensdag 21 december 2016 12:20 schreef agter het volgende:
Ze moeten hun ID achterlaten zodat IS/medestrijders de achtergebleven familie kunnen ondersteunen.
Niet alleen van de daders, maar ook van de slachtoffers geloof ik.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:21 schreef Reefer het volgende:
Op 9/11 kwamen de identiteitsbewijzen van de terroristen toch ook ongeschonden naar beneden dwarrelen
Zo dit is wel een goede, helemaal nog niet aan gedacht.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:20 schreef agter het volgende:
Ze moeten hun ID achterlaten zodat IS/medestrijders de achtergebleven familie kunnen ondersteunen.
Ik denk niet dat zijn achtergebleven familie gesteund zal worden, als hij zelf niet dood is. Abdeslam zijn ze bij IS ook liever kwijt dan rijk omdat hij een lafaard is die niet een martelaarsdood heeft gehad.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:20 schreef agter het volgende:
Het klinkt idd best logisch ja. Als dit zo is kunnen al die complottheorieën ook van tafel.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:23 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Zo dit is wel een goede, helemaal nog niet aan gedacht.
Ah het aloude waar laat ik mijn id achter na het plegen van een aanslagquote:Op woensdag 21 december 2016 12:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
’Papieren Tunesiër in truck’
Maar waarom zou je dan vluchten? Als je wordt gearresteerd/ gedood dan wordt je identiteit ook bekend. Als je wilt vluchten, waarom laat je dan je ID achter om het de politie makkelijker te maken? Ik vind het niet logisch.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:20 schreef agter het volgende:
Misschien opdat moment twijfel of paniek?quote:Op woensdag 21 december 2016 12:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dan vluchten? Als je wordt gearresteerd/ gedood dan wordt je identiteit ook bekend. Als je wilt vluchten, waarom laat je dan je ID achter om het de politie makkelijker te maken?
omdat je een aanslag pleegt om je boodschap duidelijk te maken. Andere heeft een aanslag plegen ook geen zin, als niemand het opeistquote:Op woensdag 21 december 2016 12:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dan vluchten? Als je wordt gearresteerd/ gedood dan wordt je identiteit ook bekend. Als je wilt vluchten, waarom laat je dan je ID achter om het de politie makkelijker te maken? Ik vind het niet logisch.
FOK!kers hier uit Nijmegen?quote:In de zoektocht naar de mogelijke dader zou een spoor naar Kleef voeren, net over de grens bij Nijmegen
Dat zou toch mooi zijn, beter dan met z'n allen in de grote blonde angst trein te springen.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
En als iedereen zo'n rationele en emotieloze afweging maakt als hij de straat op stapt, zoals riazop denkt of hoopt, dan had terreur überhaupt nooit het gewenste effect natuurlijk.
Waarom heeft de Duitse politie 2 dagen nodig om een document, opzichtig achtergelaten om gevonden te worden, te vinden?quote:Op woensdag 21 december 2016 12:07 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Geen idee Bassie.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:43 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Waarom heeft de Duitse politie 2 dagen nodig om een document, opzichtig achtergelaten om gevonden te worden, te vinden?
Ik denk dat je er niet vanuit moet gaan dat zodra de politie iets vindt of ontdekt, er direct een persbericht naar buiten wordt gebracht.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:43 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Waarom heeft de Duitse politie 2 dagen nodig om een document, opzichtig achtergelaten om gevonden te worden, te vinden?
Ik denk sinds Keulen dat je er wel vanuit mag gaan dat de policor-aids diep ingerot zit in stasi-Duitsland.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat je er niet vanuit moet gaan dat zodra de politie iets vindt of ontdekt, er direct een persbericht naar buiten wordt gebracht.
En het kan in kader van het onderzoek, onverstandig zijn om meteen al je kaarten op tafel te leggen (jaja ik heb Flikken Maastricht en Baantjer gekeken)
Yes.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:37 schreef WhateverWhatever het volgende:
WDR: spoor naar Kleef, net over grens bij Nijmegen
[..]
FOK!kers hier uit Nijmegen?
[ afbeelding ]
Gelukkig hebben we open grenzen en kunnen de 1,5 miljoen + 300.000 jaarlijkse aanwas (x32) + illegalen ongestoord doorkachelen.quote:
Reed net een vrachtwagen voorbij, lucky mequote:Op woensdag 21 december 2016 13:07 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we open grenzen en kunnen de 1,5 miljoen + 300.000 jaarlijkse aanwas (x32) + illegalen ongestoord doorkachelen.
Ja, wat is dat voor een raar fenomeen ? Voer voor de aluhoedjes?quote:Op woensdag 21 december 2016 13:09 schreef habitue het volgende:
Gelukkig laten alle terroristen wel overal hun idkaarten en paspoorten slingeren. Maakt het opsporen een stukje makkelijker.
Scherp. Snap ik ook niet, nee.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:43 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
twitter:MarQs__ twitterde op woensdag 21-12-2016 om 13:04:54#Berlin attack suspects telecommunication was already monitored by police earlier, asked an undercover agent for weapons reageer retweet
twitter:MarQs__ twitterde op woensdag 21-12-2016 om 13:07:18@MarQs__ he was considered as a so called "Gefährder", a person who is suspected to perform islamist attacks any time reageer retweet
Wat zeg je judith?twitter:MarQs__ twitterde op woensdag 21-12-2016 om 13:07:56@MarQs__ He is dangerous and could be part of a large islamist network - police sources. All information here: https://t.co/S1vuAcWguc reageer retweet
Woon in Kranenburg, 10 km van Kleef.....quote:Op woensdag 21 december 2016 12:37 schreef WhateverWhatever het volgende:
WDR: spoor naar Kleef, net over grens bij Nijmegen
[..]
FOK!kers hier uit Nijmegen?
[ afbeelding ]
Judith moeten ze ook opsluitenquote:Op woensdag 21 december 2016 13:14 schreef Nintex het volgende:
twitter:MarQs__ twitterde op woensdag 21-12-2016 om 13:04:54#Berlin attack suspects telecommunication was already monitored by police earlier, asked an undercover agent for weapons reageer retweet
twitter:MarQs__ twitterde op woensdag 21-12-2016 om 13:07:18@MarQs__ he was considered as a so called "Gefährder", a person who is suspected to perform islamist attacks any time reageer retweet
Wat zeg je judith?twitter:MarQs__ twitterde op woensdag 21-12-2016 om 13:07:56@MarQs__ He is dangerous and could be part of a large islamist network - police sources. All information here: https://t.co/S1vuAcWguc reageer retweet
[ afbeelding ]
Sterkte daar.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:15 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
Woon in Kranenburg, 10 km van Kleef.....
Sluit mezelf wel op in mn bunker....
Komt nu wel erg dichtbij
Zodat je later bij een shootout nog een paar politiemannen kan vermoorden.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dan vluchten? Als je wordt gearresteerd/ gedood dan wordt je identiteit ook bekend. Als je wilt vluchten, waarom laat je dan je ID achter om het de politie makkelijker te maken? Ik vind het niet logisch.
Go get `m!quote:Op woensdag 21 december 2016 13:15 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
Woon in Kranenburg, 10 km van Kleef.....
Sluit mezelf wel op in mn bunker....
Komt nu wel erg dichtbij
Met beveiligde grenzen had dit voorkomen kunnen worden.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel apart trouwens, want Berlijn en Kleef liggen niet bepaald naast elkaars deur.
Nee, maar hij heeft al wat uurtjes gehad, nog stees onbegrijpelijk, om te vluchten...quote:Op woensdag 21 december 2016 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel apart trouwens, want Berlijn en Kleef liggen niet bepaald naast elkaars deur.
#JeSuisKleefquote:Op woensdag 21 december 2016 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kleef, daar ben ik in juni nog geweest.
Ook voor mij komt het nu dichtbij.
Er staat in die tweets niks wat het ongelijk van Judith bewijst.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:14 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
Ja als ze er vanuit gingen dat ze de dader al te pakken hadden heeft die vrij baan gehad.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:20 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, maar hij heeft al wat uurtjes gehad, nog stees onbegrijpelijk, om te vluchten...
Op zoek naar een Nederlands onderduikadres?quote:Op woensdag 21 december 2016 13:20 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, maar hij heeft al wat uurtjes gehad, nog stees onbegrijpelijk, om te vluchten...
Nintex post specifiek iets over terroristen die infiltreren en jij komt met zó'n reactie?!quote:Op woensdag 21 december 2016 13:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er staat in die tweets niks wat het ongelijk van Judith bewijst.
Ik begrijp de verwarring wel, dat hebben wel meer Nederlanders. Het is gewoon allemaal de schuld van de vluchtelingen, álles
quote:Gezocht: Anis A. uit Tataouine, Tunesië (signalement: Noord-Afrikaans, raar mozaïk voor ogen)
Verblijvend in Nederland, in Duitsland geregistreerd.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op zoek naar een Nederlands onderduikadres?
Anders geen enkele reden om naar die regio te vluchten lijkt me. Kun je beter onderduiken in het Ruhrgebiet, makkelijker anoniem te blijven.
Lees eens wat die Judith zegtquote:Op woensdag 21 december 2016 13:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nintex post specifiek iets over terroristen die infiltreren en jij komt met zó'n reactie?!
Waarom dat balkje? Hij toch nog niet gepakt?quote:Op woensdag 21 december 2016 13:23 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)te-zwarte-balk-ogen/
Waarom opsluiten? Als een radicale moslim in bezit is van een dubbele nationaliteit flikker je hem toch gewoon de grens over.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik las dat de PVV radicale Moslims preventief wil opsluiten. HAAHAHAHAHAHAHAAHAH!!!²
Dat het hysterie is dat er tussen de vluchtelingenstroom terroristen zitten.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lees eens wat die Judith zegt
Als die "any time" een attack kan doen, waarom pakt de politie zo iemand dan niet gewoon op?quote:Op woensdag 21 december 2016 13:14 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom weg flikkeren? Gewoon een spuitje geven.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom opsluiten? Als een radicale moslim in bezit is van een dubbele nationaliteit flikker je hem toch gewoon de grens over.
En ja radicale Christenen zou ik ook graag de grens over flikkeren, helaas hebben slechts zeer weinig tot geen daarvan een dubbele nationaliteit.
Wilders had gewoon gelijk. Er kleeft bloed aan de handen van Merkelquote:Op woensdag 21 december 2016 13:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als die "any time" een attack kan doen, waarom pakt de politie zo iemand dan niet gewoon op?
Hij stond kennelijk op de radar.
Executeren op live TV en varkens over zijn lijk laten schijten, zodat dat volk wel 3x nadenkt voor ze hierheen komen.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:26 schreef Roypsv het volgende:
[..]
Waarom weg flikkeren? Gewoon een spuitje geven.
Kleef is Duitsland.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:26 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wilders had gewoon gelijk. Er kleeft bloed aan de handen van Merkel en als hij uit Kleef kwam, ook aan de handen van Rutte.
Het is niet de bedoeling dat hij opgepakt wordt want dit toppertje kan nog hergebruikt worden.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:25 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Waar dat balkje? Hij toch nog niet gepakt?
En voor Duitsers die in Kleef wonen?quote:Op woensdag 21 december 2016 13:28 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Kleef is Duitsland voor mensen die in Nederland wonen.
In mijn optiek zeer zeker. Hopelijk wordt dat mens de komende verkiezingen keihard afgestraft voor haar ridicule beleid.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:26 schreef Nintex het volgende:
Wilders had gewoon gelijk. Er kleeft bloed aan de handen van Merkel
Nee. Want Kleef betekent eigenlijk Arnhem of Nijmegen.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:28 schreef Nintex het volgende:
[..]
Zie het ja, wel dicht tegen de grens. Rutte komt hier mee weg dan.
Je bent de vorige aanslagen vergeten? Daar zaten bewezen "vluchtelingen" bij hoor.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er staat in die tweets niks wat het ongelijk van Judith bewijst.
Ik begrijp de verwarring wel, dat hebben wel meer Nederlanders. Het is gewoon allemaal de schuld van de vluchtelingen, álles
Ik kan me voorstellen dat het erg veel kostbare informatie op kan leveren als je zo iemand in de gaten blijft houden. Wellicht pak je zo een groep die met bommen iets wilden gaan doen ofzo, of leg je netwerken bloot. Dat zal ongetwijfeld een vorm van afwegen van risico's zijn.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als die "any time" een attack kan doen, waarom pakt de politie zo iemand dan niet gewoon op?
Hij stond kennelijk op de radar.
Dan hebben ze hierin jammerlijk gefaald.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:32 schreef heywoodu het volgende:
Dat zal ongetwijfeld een vorm van afwegen van risico's zijn.
Precies!quote:Op woensdag 21 december 2016 13:33 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
Daily Mali censureert niet, zoals die laffe duitsers
Ook dat behoort imo zeer zeker tot de mogelijkheden.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:34 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Of gewoon geregisseerd en volgens planning ....
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4054886/Radicalised-Germany-s-ISIS-leader-Berlin-lorry-attack-suspect-disciple-Iraqi-mastermind-ISIS-recruitment-network.htmlquote:He is a refugee who came to Germany earlier this year, gaining temporary permission to stay. His asylum application was still pending.
He is probably armed, 'highly dangerous' and a member of a 'large' Islamic organisation and has weapons training abroad, security sources say.
twitter:EWdeVlieger twitterde op dinsdag 05-04-2016 om 23:18:33@SvensTweet @PartijvdDieren @mariannethieme Ok Dan. Komtieeeeeeeeeee https://t.co/NYtxwbobbx reageer retweet
Nee ben ik niet vergeten en na een hoop stennis heeft Judith publiekelijk excuses gemaakt voor haar eerdere (deze) statement.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Je bent de vorige aanslagen vergeten? Daar zaten bewezen "vluchtelingen" bij hoor.
Welke grens? We hebben geen grens meer.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom opsluiten? Als een radicale moslim in bezit is van een dubbele nationaliteit flikker je hem toch gewoon de grens over.
quote:Op woensdag 21 december 2016 12:09 schreef deedeetee het volgende:
http://www.limburger.nl/c(...)dens-aanslag-berlijn
Is dit al langs gekomen ?
Zou dat kloppen? In de eerste berichten van de politie stond dat de bijzitter door politie en brandweer overmeesterd was, en daarna overleed.quote:Toen de truck tot stilstand kwam, schoot de dader hem dood.
De politie vond het levenloze lichaam van de chauffeur in de vrachtwagen.
Dus hoe moest hij weten dat de kerstmarktbezoekers niet overreden wilden worden door een gekaapte vrachtwagen? Hebben zij wel duidelijk laten weten dat ze niet van zijn actie gediend waren? Op een manier die voor hem ook duidelijk was?quote:Op woensdag 21 december 2016 13:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Weer zo'n kansenparel uit Noord-Afrika.
Ik geloof er niks van. 11 september is zowat alles verwoest aan de gebouwen. Maar de paspoorten waren puntjegaaf gevonden.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:09 schreef habitue het volgende:
Gelukkig laten alle terroristen wel overal hun idkaarten en paspoorten slingeren. Maakt het opsporen een stukje makkelijker.
Dat was bij dat vliegtuig dat boven de Oekraine neer werd gehaald ook. Vast ook een complot.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik geloof er niks van. 11 september is zowat alles verwoest aan de gebouwen. Maar de paspoorten waren puntjegaaf gevonden.²
1. Indien de vervanging mislukt: een gemeenschappelijke vijand verbroedertquote:Op woensdag 21 december 2016 13:36 schreef Geralt het volgende:
Ik vermoed ook een groter plan. De EU moet kosten wat kost multicultureler gemaakt worden. En ik heb geen idee waarom.
0. verdeeldheid zaaien zodat met met elkaar bezig is ipv met de overheid (en zelfs de overheid smeekt om maatregelen)quote:Op woensdag 21 december 2016 13:41 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
1. Indien de vervanging mislukt: een gemeenschappelijke vijand verbroedert
2. Indien de vervanging slaagt: een monocultuur verbroedert
De invasiestrategie geeft altijd prijs voor de EU.
Ja, dat is wel eerder gemeld. Dat daarom die eerste verdachte ook is vrijgelaten, die had geen sporen van kruit, bloed of een eerder gevecht op zijn lichaam.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Zou dat kloppen? In de eerste berichten van de politie stond dat de bijzitter door politie en brandweer overmeesterd was, en daarna overleed.
Ik betwijfel niet dat ie steek- en schotwonden had, maar was ie reeds dood toen ze hem vonden?quote:Op woensdag 21 december 2016 13:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, dat is wel eerder gemeld. Dat daarom die eerste verdachte ook is vrijgelaten, die had geen sporen van kruit, bloed of een eerder gevecht op zijn lichaam.
Dat zou kunnen, maar het is natuurlijk voor ons als buitenstaanders niet/nauwelijks in te schatten in hoeverre dat de waarheid is. Volgens mij zei juist jij pas nog dat je alle informatie moet hebben om zelf een mening te kunnen vormenquote:Op woensdag 21 december 2016 13:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dan hebben ze hierin jammerlijk gefaald.
Gezien het gestuntel van de Duitse overheid na deze aanslag (en na de massa-aanrandingen in Keulen) ga ikzelf voor de zekerheid maar van incompetentie uit ipv een doordacht masterplan.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar het is natuurlijk voor ons als buitenstaanders niet/nauwelijks in te schatten in hoeverre dat de waarheid is. Volgens mij zei juist jij pas nog dat je alle informatie moet hebben om zelf een mening te kunnen vormen(en dat heeft geen enkele 'gewone' burger natuurlijk)
Weet jij veel, misschien moesten ze dit heel ver door laten gaan om een grote aanslag op een vliegveld te vermijden ofzo. Ik noem maar wat. Misschien ook niet natuurlijk, maar ik geloof echt wel dat het lang in de gaten houden van iemand waardevolle informatie op kan leveren waar je veel meer aanslagen mee kunt voorkomen.
Gestuntel na deze aanslag?quote:Op woensdag 21 december 2016 13:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gezien het gestuntel van de Duitse overheid na deze aanslag (en na de massa-aanrandingen in Keulen) ga ikzelf voor de zekerheid maar van incompetentie uit ipv een doordacht masterplan.
Door AfD sympatisanten bij de politie...quote:Op woensdag 21 december 2016 13:34 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Of gewoon geregisseerd en volgens planning ....
Nou ja, een doordacht masterplan zie ik er ook weer niet in natuurlijkquote:Op woensdag 21 december 2016 13:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gezien het gestuntel van de Duitse overheid na deze aanslag (en na de massa-aanrandingen in Keulen) ga ikzelf voor de zekerheid maar van incompetentie uit ipv een doordacht masterplan.
Vind jij dat het soepeltjes en voorbeeldig verloopt?quote:
En het volgende netwerk staat al weer klaar, never ending story gaat dit worden, want Allahquote:Op woensdag 21 december 2016 13:51 schreef SeLang het volgende:
Het lijkt nu gestuntel maar misschien pakken ze straks een heel netwerk op. Ik wacht nog even met een oordeel hierover.
Het gestuntel kan ook verklaard worden door een vage c.q. dubbele agenda in het bovenste echelon. Kan niet anders dan dat er verwarring is in die diensten. Moet je als agent op straat het slachtoffer of de dader beschermen? Het is niet meer logisch en duidelijk. (Keulen)quote:Op woensdag 21 december 2016 13:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit dus. Misschien weten ze precies waar hij is maar willen ze eerst volgen met wie hij contact opneemt en dergelijke zodat ze een hele cel kunnen oprollen.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:50 schreef heywoodu het volgende:
Mijn punt is vooral dat het niet zo simpel is als "we hebben persoon A op de radar...ok arresteer hem nu!!1!!1einzz", want dan verlies je enorm veel potentiële informatie.
Het gaat zoals bij bijna alle aanslagen en ik ben absoluut niet bij machten om iets over de politie te veroordelen.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind jij dat het soepeltjes en voorbeeldig verloopt?
Volgens onze leidersquote:Op woensdag 21 december 2016 13:52 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
En het volgende netwerk staat al weer klaar, never ending story gaat dit worden...
Dat doen ze altijd, dat is om de opsporing te vergemakkelijken. Zelfs bij de aanslagen van 911 hadden ze binnen 30 minuten de paspoorten van de daders. Zo'nne vuurbal jongen, maar die paspoorten dwarrelden ongeschonden naar beneden. Idem in Parijs. Het is dus blijkbaar gebruikelijk om je paspoort achter te laten op een plek waar de politie het snel kan vinden...quote:Op woensdag 21 december 2016 11:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
"Four of the hijackers' passports have survived in whole or in part. Two were recovered from the crash site of United Airlines flight 93 in Pennsylvania. These are the passports of Ziad Jarrah and Saeed al Ghamdi. One belonged to a hijacker on American Airlines flight 11. This is the passport of Satam al Suqami. A passerby picked it up and gave it to a NYPD detective shortly before the World Trade Center towers collapsed. A fourth passport was recovered from luggage that did not make it from a Portland flight to Boston on to the connecting flight which was American Airlines flight 11. This is the passport of Abdul Aziz al Omari."quote:Op woensdag 21 december 2016 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. 11 september is zowat alles verwoest aan de gebouwen. Maar de paspoorten waren puntjegaaf gevonden.²
twitter:MouradTeyeb twitterde op woensdag 21-12-2016 om 13:58:39the Berlin truck attack #Tunisian suspect is called Anis Amri, according to #German report.#BerlinAttack #terror… https://t.co/fc7XsTCFkN reageer retweet
" a passerby"quote:Op woensdag 21 december 2016 13:57 schreef grimselman het volgende:
[..]
"Four of the hijackers' passports have survived in whole or in part. Two were recovered from the crash site of United Airlines flight 93 in Pennsylvania. These are the passports of Ziad Jarrah and Saeed al Ghamdi. One belonged to a hijacker on American Airlines flight 11. This is the passport of Satam al Suqami. A passerby picked it up and gave it to a NYPD detective shortly before the World Trade Center towers collapsed. A fourth passport was recovered from luggage that did not make it from a Portland flight to Boston on to the connecting flight which was American Airlines flight 11. This is the passport of Abdul Aziz al Omari."
"In addition to these four, some digital copies of the hijackers passports were recovered in post-9/11 operations. Two of the passports that have survived, those of Satam al Suqami and Abdul Aziz al Omari, were clearly doctored. To avoid getting into classified detail, we will just state that these were manipulated in a fraudulent manner in ways that have been associated with al Qaeda."
Een paspoort, papier of een plastic kaart, is erg licht en kan bij een explosie weggeblazen worden zonder erg beschadigd te worden.
Poseren in je ondergoed?quote:
hier kan ik mij wel in vindenquote:Op woensdag 21 december 2016 14:01 schreef SeLang het volgende:
Ik hoop op nieuws straks dat hij gearresteerd is na een korte schietpartij met de politie waarbij per ongeluk 72 kogels zijn genitaliën hebben geraakt maar hij volledig bij bewustzijn is en gezond genoeg voor verhoor.
Als hij zo zwaar gewond was dat hij al stervende was denk ik dat het * overmeesteren * wel mee viel, maar het kan best zijn dat hij zijn laatste adem uitblies in bijzijn van politie en brandweer.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Zou dat kloppen? In de eerste berichten van de politie stond dat de bijzitter door politie en brandweer overmeesterd was, en daarna overleed.
Anus Amriquote:Op woensdag 21 december 2016 14:05 schreef WhateverWhatever het volgende:
Is zijn volledige naam al bekend?
Kunnen ze geen preventieve semenanalyse loslaten op dat soort gasten? Wat kan hij onschuldig kijken zeg.quote:Op woensdag 21 december 2016 14:05 schreef tralalala het volgende:
Wordt er nog extra gecontroleerd op de grens of wat?
Tuurlijk niet,quote:Op woensdag 21 december 2016 14:05 schreef tralalala het volgende:
Lijkt mij anders het moment voor hem om zich weer te verplaatsen als naar buiten komt dat ze weten dat hij ergens rondom Kleve zit.quote:
quote:Op woensdag 21 december 2016 13:57 schreef grimselman het volgende:
Een paspoort, papier of een plastic kaart, is erg licht en kan bij een explosie weggeblazen worden zonder erg beschadigd te worden.
twitter:Blondemevrouw1 twitterde op woensdag 21-12-2016 om 12:53:59Jihadisten laten ID achter na aanslag zodat de ummah weet dat hij het gedaan heeft (heldenstatus) en voor zijn familie zorgt. #BerlinAttack reageer retweet
quote:Op woensdag 21 december 2016 14:05 schreef tralalala het volgende:
Jep, tegen vuurwerkquote:Op woensdag 21 december 2016 14:05 schreef tralalala het volgende:
quote:Dit weten we over de verdachte van de aanslag in Berlijn
BERLIJN - De Duitse politie is een klopjacht begonnen op een Tunesiër wiens verblijfsvergunning in de cabine van de moordtruck in Berlijn werd gevonden. Het zou gaan om Anis Amri. Dit weten we tot nu toe over hem:
Zelden een grotere onzin gehoord. Over legend doen gesproken. "Ummah."quote:Op woensdag 21 december 2016 14:12 schreef frietenstamp het volgende:
[..]twitter:Blondemevrouw1 twitterde op woensdag 21-12-2016 om 12:53:59Jihadisten laten ID achter na aanslag zodat de ummah weet dat hij het gedaan heeft (heldenstatus) en voor zijn familie zorgt. #BerlinAttack reageer retweet
Die pakken ze nog wel, al helemaal als er een foto van hem is.quote:Op woensdag 21 december 2016 14:08 schreef tralalala het volgende:
[..]
Lijkt mij anders het moment voor hem om zich weer te verplaatsen als naar buiten komt dat ze weten dat hij ergens rondom Kleve zit.
http://www.telegraaf.nl/b(...)totaal_fiasco__.htmlquote:De deur staat in Nederland nog wagenwijd open voor extremisten tussen de asielzoekers. Het is ’niet realistisch’ dat immigranten nu goed worden doorgelicht op terrorisme.
Dat is de strekking van een nog geheim rapport van de Inspectie Veiligheid & Justitie dat in januari verschijnt. Volgens een betrokken overheidsfunctionaris zijn de controles zo lek als een mandje. „Iedereen kan gewoon binnenkomen. De zaak wordt belazerd.”
Schandalig, Vind persoonlijk dat ze van iedere azc'er een stukje DNA af moeten nemen. Alles vast leggen wat vast te leggen valt.quote:Op woensdag 21 december 2016 14:17 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)totaal_fiasco__.html
Maar eerst taqiyya plegen.quote:Op woensdag 21 december 2016 14:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben onderdeel van de Ummah. Dus ik ga nu op zoek naar de nabestaanden om ze te voorzien van spijs, anijsmelk en warme kledij ofzo?²
Jawel.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat zou mensonterend zijn.quote:Op woensdag 21 december 2016 14:18 schreef Roypsv het volgende:
[..]
Schandalig, Vind persoonlijk dat ze van iedere azc'er een stukje DNA af moeten nemen. Alles vast leggen wat vast te leggen valt.
Sorry, ik ben soenniet.quote:
'niet realistisch'? Hoe verzinnen ze hetquote:Op woensdag 21 december 2016 14:17 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)totaal_fiasco__.html
Daarom moet je het gewoon bij iedereen doen. Waarom niet.quote:
Als dat gebeurt dan wordt toch alsnog je identiteit bekend? En als je als martelaar wilt sterven en zoveel mogelijk doden wilt veroorzaken (wat hier duidelijk het geval is) dan is het toch veel effectiever om dat dan maar gelijk ter plekke te doen? Het is makkelijker om burgers te doden dan gewapende politie.quote:Op woensdag 21 december 2016 14:19 schreef agter het volgende:
[..]
Jawel.
Wel als hij verwacht alsnog als martelaar te sterven.
Dat weet ik wel. Maar het gaat erom hoe je het ziet. Een voorbijganger wandelt over 5th avenue terwijl zich een vliegtuig in het belerende pand geboord heeft. Er dwarrelt een paspoort naar benee. Verhip, een geldig identiteitsbewijs. Dat moet iemand verloren hebben. Agent. Agent! Ik heb een paspoort gevonden zojuist. Kunt u dat voor mij in bewaring nemen?quote:Op woensdag 21 december 2016 14:06 schreef grimselman het volgende:
[..]
Dat is Engels voor een voorbijganger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |