abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167492670
Op de Breitscheidplatz zou een vrachtwagen op een kerstmarkt zijn ingereden. Volgens Duitse media zouden hierbij 12 personen overleden zijn, ook worden er rond de 50 gewonden gemeld.

'Aanslagpleger was vluchteling'
Angela Merkel in rouw na aanslag in Berlijn

berlinerzeitung twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:21:13 +++EILMELDUNG: LKW rast in Weihnachtsmarkt auf #Breitscheidplatz +++ https://t.co/HJySqNTzK1 reageer retweet
BILD twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:27:49 Lkw rast in Weihnachtsmarkt in Berlin: https://t.co/RnyMXdmtNo reageer retweet
Tot nu toe bekend;

• Minimaal 12 doden
• 48+ gewonden
• Vrachtwagen was van een Poolse firma
• Bijrijder was oorspronkelijke bestuurder
• Dader kaapte de vrachtwagen
• Verdachte bestuurder opgepakt
• Verdachte is een Afghaan of Pakistaan die begin dit jaar het land in kwam als vluchteling
Edit: verdachte is vrijgelaten ivm vermeende onschuldigheid.
quote:
A co-driver of the truck that plowed into the Berlin Christmas market died during the crash, a police spokesman said on N24 television, according to Reuters.

The other suspected driver was arrested near the scene, the AP reports.
Foto's van het incident in de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 21 december 2016 @ 09:34:21 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167492742
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wanner is het tijd voor de strategie van het in de scheden gestoken zwaard en wanneer niet. In het geval van IS is dat eigenlijk al duidelijk.
Ik denk dat IS een onderdeel is van het probleem maar niet het hele probleem. Het eigenlijke probleem is dat er een groepje mensen is die het hier zo niet naar hun zin hebben dat ze zelfs een niet bestaand land dat in oorlog is met hun hele omgeving prefereren.

Als je die groep kunt laten inzien (zal niet bij allemaal lukken) hoe goed ze het hier eigenlijk hebben dan valt voor hun ook de noodzaak vervallen om zich hard te maken voor een niet bestaande staat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 21 december 2016 @ 09:36:01 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_167492769
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat IS een onderdeel is van het probleem maar niet het hele probleem. Het eigenlijke probleem is dat er een groepje mensen is die het hier zo niet naar hun zin hebben dat ze zelfs een niet bestaand land dat in oorlog is met hun hele omgeving prefereren.

Als je die groep kunt laten inzien (zal niet bij allemaal lukken) hoe goed ze het hier eigenlijk hebben dan valt voor hun ook de noodzaak vervallen om zich hard te maken voor een niet bestaande staat.
Waarom zou je je best doen om het ze naar hun zin te maken? (Waarom wil je überhaupt dat soort gasten uitnodigen?) Geef ze een ticket naar dat niet bestaande land dat in oorlog is met iedereen. Iedereen blij, win-win.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 21 december 2016 @ 09:37:37 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167492787
quote:

[..]

Dat is een mogelijkheid. Maar denk bijvoorbeeld ook aan de olie. Als we daar minder van nodig hebben waardoor het economisch belang van de regio Midden-Oosten 0% is. Hoeven we daar ook ook militair onze belangen niet langer te verdedigen. Er is eigenlijk een meer brede aanpak op verschillende terreinen nodig om dit probleem op te lossen denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 21 december 2016 @ 09:38:16 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167492801
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Waarom zou je je best doen om het ze naar hun zin te maken? (Waarom wil je überhaupt dat soort gasten uitnodigen?) Geef ze een ticket naar dat niet bestaande land dat in oorlog is met iedereen. Iedereen blij, win-win.
Naar een niet bestaand land nog wel. _O- Wat ook mensen direct afmaakt als ze daar binnen komen. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator woensdag 21 december 2016 @ 09:39:14 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167492807
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Waarom zou je je best doen om het ze naar hun zin te maken? Geef ze een ticket naar dat niet bestaande land dat in oorlog is met iedereen. Iedereen blij, win-win.
Omdat het nederlanders zijn, en volgensmij proberen we onze inwoners het zo leefbaar mogelijk te maken.

Daarnaast is dat helemaal geen win-win. Want mensen die afreizen naar IS omdat ze ontevreden zijn over nederland zullen daar ook zeuren over hoe slecht nederland is en dat weer een meer legitiem doelwit maken. Of erger nog ze zien hoe erg het daar is en komen terug met alle gevaren van dien. En als iedereen die maar dat soort ideeën heeft zich maar bij IS aansluit wordt alleen IS maar sterker en ik weet ook niet of dat zo handig is.
pi_167492842
Maarreh, hoe staat het onderzoek in Berlijn? Hebben ze al een nieuwe verdachte op het oog?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 december 2016 @ 09:42:06 #8
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_167492845
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Naar een niet bestaand land nog wel. _O- Wat ook mensen direct afmaakt als ze daar binnen komen. :')
Dat is het toch ook? Een niet internationaal erkend gebied wat ze hun kalifaat noemen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  woensdag 21 december 2016 @ 09:42:28 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167492849
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat het nederlanders zijn, en volgensmij proberen we onze inwoners het zo leefbaar mogelijk te maken.

Daarnaast is dat helemaal geen win-win. Want mensen die afreizen naar IS omdat ze ontevreden zijn over nederland zullen daar ook zeuren over hoe slecht nederland is en dat weer een meer legitiem doelwit maken. Of erger nog ze zien hoe erg het daar is en komen terug met alle gevaren van dien. En als iedereen die maar dat soort ideeën heeft zich maar bij IS aansluit wordt alleen IS maar sterker en ik weet ook niet of dat zo handig is.
Je post geeft mooi aan hoe lastig dit probleem is. En hoe dom de mensen zijn die maar blijven roepen wegsturen. Terwijl het vaak om Europese en Nederlandse staatsburgers gaat. En het resultaat is juist nieuw slachtvee voor je vijand.
  Moderator woensdag 21 december 2016 @ 09:42:40 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167492853
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is een mogelijkheid. Maar denk bijvoorbeeld ook aan de olie. Als we daar minder van nodig hebben waardoor het economisch belang van de regio Midden-Oosten 0% is. Hoeven we daar ook ook militair onze belangen niet langer te verdedigen. Er is eigenlijk een meer brede aanpak op verschillende terreinen nodig om dit probleem op te lossen denk ik.
Dit speelt ook natuurlijk, het is ook een resultante van "het westen" dat al honderden jaren zich grondstoffen vanuit de hele wereld toe-eigent zonder daar het land van herkomst voor te compenseren. Of liever nog het land te kolonialiseren waardoor je prima het geld en de grondstoffen naar je thuisland kunt verschepen.
  Moderator woensdag 21 december 2016 @ 09:43:39 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167492868
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:41 schreef Leandra het volgende:
Maarreh, hoe staat het onderzoek in Berlijn? Hebben ze al een nieuwe verdachte op het oog?
  woensdag 21 december 2016 @ 09:43:53 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167492872
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:42 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Dat is het toch ook? Een niet internationaal erkend gebied wat ze hun kalifaat noemen.
Wel jammer dat ze juist de IS leden daar niet afslachten. :')
  woensdag 21 december 2016 @ 09:45:52 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167492902
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit speelt ook natuurlijk, het is ook een resultante van "het westen" dat al honderden jaren zich grondstoffen vanuit de hele wereld toe-eigent zonder daar het land van herkomst voor te compenseren. Of liever nog het land te kolonialiseren waardoor je prima het geld en de grondstoffen naar je thuisland kunt verschepen.
En dit gaat alleen maar erger worden met nieuwe spelers als China in het spel van macht en grondstoffen competitie. Het is niet meer iets van alleen het westen.
pi_167492961
We voelen de noodzaak niet genoeg. De elite niet in haar bubbel maar ook de 'armen' van tegenwoordig zitten in een genoegzame bubble. We hebben het te goed en de mensen die het slachtoffer zijn, dat vinden we verschrikkelijk maar twee dagen later denken we weer aan leuke dingen.
Hanneke heeft de onheil in een programma tot haar laten doordringen maar zit nu weer heerlijk in haar huis aan het Vondelpark een mooi boek te lezen.
  woensdag 21 december 2016 @ 09:51:36 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167492989
quote:

[..]

het gaat hen niet om het goede leven maar om het strikte leven van een doorgeslagen profeet ...

maar belangrijk lijkt me eerst de dader maar eens op te sporen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_167493086
BERLIJN - De Duitse politie is onder hoogspanning op zoek naar de dader van de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn waardoor maandagavond twaalf mensen omkwamen. De speurders hebben naar eigen zeggen zo'n vijfhonderd aanwijzingen en sporen die naar de dader of daders zouden kunnen leiden.

Het gaat onder andere om verklaringen van ooggetuigen en DNA-sporen in de cabine van de vrachtwagen waarmee de aanslag werd gepleegd. Minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière verklaarde voor de Duitse televisie dat de politie zeker niet in het duister tast. ,,En niemand zal rusten voordat de dader of daders gepakt zijn.'' In politiekringen werd de verwachting geuit dat woensdag mogelijk een nieuwe verdachte zal worden gepakt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_koortsachtig__.html
pi_167493184
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hier heb je een punt, eerlijk gezegd heb ik hier nog nooit zo bij stil gestaan. Ik denk ook dat de radicale islam problematiek altijd zal blijven totdat de islam hervormingen doorvoert. Als de islam zich niet aanpast aan de huidige tijd zullen we altijd aanslagen blijven hebben omdat radicale moslims andere opvattingen hebben en zich gesterkt voelen door opvattingen vanuit de islam.

Kijk naar het westen, van hoever zijn wij wel niet gekomen als je onze geschiedenis bekijkt. Ook wij hebben hervormingen doorgevoerd in de samenleving waardoor iedereen gelijk is, ook wij hebben tijden gehad dat we vrouwen als tweederangs burgers behandelen, of mensen met een ander kleurtje. Maar hervormingen moeten vanuit de islam zelf worden doorgevoerd, hier heb je de hulp bij nodig van imams of andere moslim geestelijken die positief tegenover het westen staan, de gematigde moslim welke wel mee doet in de samenleving, en misschien wel de belangrijkste groep de vrouwen in de islam. Zij zullen, zoals de vrouwen hier ook gedaan hebben in het verleden, moeten opkomen voor hun rechten en strijden voor hun rechten binnen de islam. Als een islamitische vrouw in veel islamitische huwelijken al minderwaardig is tegenover de islamitische man hoe kun je dan verwachten dat de islamitische man andere geloven, culturen en opvattingen wel respecteert.

Laten we eerlijk zijn, zet een gezin van 70 jaar geleden in de huidige maatschappij en die verklaren ons ook voor gek dat een vrouw werkt en de man thuis kan zitten op de kids te letten of in de keuken kan staan. Vrouwenemancipatie heeft onze samenleving (positief) drastisch veranderd, en zoiets zou ook kunnen helpen binnen de islam.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2016 @ 10:04:28 #18
163650 Greys
pi_167493196
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het allemaal wat vreemd en ongeloofwaardig klinken.

- "We hebben hem hoor"

- Merkel: "het zou extra ziek zijn als het een vluchteling was geweest"

- "Woopsie, we hebben de verkeerde"

- *krekels*

- "Geen zorgen mensen we komen óm in de aanwijzingen en verwachten hem toch zeker wel woensdag te hebben, de echte dan, de goeie!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_167493216
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:04 schreef Greys het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het allemaal wat vreemd en ongeloofwaardig klinken.

- "We hebben hem hoor"

- *krekels*

- "Geen zorgen mensen we komen óm in de aanwijzingen en verwachten hem toch zeker wel woensdag te hebben, de echte dan, de goeie!
Het kan best, ze zullen in het begin alert zijn geweest op nog meer aanslagen.
  woensdag 21 december 2016 @ 10:07:12 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167493237
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:50 schreef Loekie1 het volgende:
We voelen de noodzaak niet genoeg. De elite niet in haar bubbel maar ook de 'armen' van tegenwoordig zitten in een genoegzame bubble. We hebben het te goed en de mensen die het slachtoffer zijn, dat vinden we verschrikkelijk maar twee dagen later denken we weer aan leuke dingen.
Hanneke heeft de onheil in een programma tot haar laten doordringen maar zit nu weer heerlijk in haar huis aan het Vondelpark een mooi boek te lezen.
Op zich is dit juist een goede instelling. Je druk maken om iets wat net zo onvermijdelijk als een verkeersongeluk is lijkt me geen zinvolle dagbesteding.
pi_167493243
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich is dit juist een goede instelling. Je druk maken om iets wat net zo onvermijdelijk als een verkeersongeluk is lijkt me geen zinvolle dagbesteding.
Ja, jij vindt het wel prima.
  woensdag 21 december 2016 @ 10:07:45 #22
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_167493244
Begrijp ik nu goed dat het verhaal nu is dat de Poolse chauffeur pas op de Kerstmarkt doodgeschoten is, nadat de truck tot stilstand was gekomen? Wat een vreemd verhaal... :?
Eerder begreep ik er eigenlijk uit dat hij eerder die middag, tijdens de overmeestering om het leven zou zijn gekomen. Klinkt ook veel logischer, in mijn oren.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 21 december 2016 @ 10:08:27 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167493254
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:07 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ja, jij vindt het wel prima.
Waar zeg ik dat? Of moet ik als ik over straat loop wegduiken voor elke vrachtwagen of zo?
pi_167493267
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:07 schreef Jane het volgende:
Begrijp ik nu goed dat het verhaal nu is dat de Poolse chauffeur pas op de Kerstmarkt doodgeschoten is, nadat de truck tot stilstand was gekomen? Wat een vreemd verhaal... :?
Eerder begreep ik er eigenlijk uit dat hij eerder die middag, tijdens de overmeestering om het leven zou zijn gekomen. Klinkt ook veel logischer, in mijn oren.
Het zou wel heel vernederend zijn als ie door de politie blijkt te zijn doodgeschoten, vanuit de gedachte dat het een terrorist was.
Maar niet te voorkomen in zo'n actie denk ik.
Hopelijk houden vrachtwagenchauffeurs vanaf nu hun deuren gesloten.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2016 @ 10:10:11 #25
163650 Greys
pi_167493279
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:07 schreef Jane het volgende:
Ik hoop echt niet dat die Pool eerst is gestoken bij overmeesteren en daarna nog levend en gewond en al de rest van de rit uit heeft moeten zitten (omdat er kennelijk zo veel bloed was) waarna hij alsnog afgemaakt werd. Arme arme kerel, hoe het ook ging.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 december 2016 @ 10:10:40 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167493288
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:09 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het zou wel heel vernederend zijn als ie door de politie blijkt te zijn doodgeschoten, vanuit de gedachte dat het een terrorist was.
Een persoon die dood is zal zich daar vermoedelijk niet meer druk om maken denk ik zo.
  woensdag 21 december 2016 @ 10:11:20 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167493298
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik hoop echt niet dat die Pool eerst is gestoken bij overmeesteren en daarna nog levend en gewond en al de rest van de rit uit heeft moeten zitten (omdat er kennelijk zo veel bloed was) waarna hij alsnog afgemaakt werd. Arme arme kerel, hoe het ook ging.
Deze man verdient minimaal een staatsbegrafenis.
pi_167493315
Waaruit weer blijkt hoe meedogenloos deze gasten zijn. Het begrip 'medemens' kennen ze niet.
  woensdag 21 december 2016 @ 10:13:00 #29
1986 Jane
pi_167493328
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:09 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hopelijk houden vrachtwagenchauffeurs vanaf nu hun deuren gesloten.
Dat wordt nergens beweerd en dat lijkt me ook sterk.
Men heeft het er nu over dat de Pool nog leefde en tijdens de dollemansrit aan het stuur heeft getrokken, waarna de aanslagpleger hem na stilstand doodgeschoten heeft.

http://nos.nl/artikel/214(...)aanslag-berlijn.html

Maar ik vind dat een vreemd verhaal.
pi_167493332
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een persoon die dood is zal zich daar vermoedelijk niet meer druk om maken denk ik zo.
Maar de nabestaanden wel.
  woensdag 21 december 2016 @ 10:13:40 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167493340
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:12 schreef Loekie1 het volgende:
Waaruit weer blijkt hoe meedogenloos deze gasten zijn. Het begrip 'medemens' kennen ze niet.
Dat kennen ze wel. Maar ze hebben een andere definitie van wat een medemens is.
pi_167493361
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:13 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat kennen ze wel. Maar ze hebben een andere definitie van wat een medemens is.
Wat dan volgens jou?
pi_167493385
Het kan ook zijn dat het de bedoeling was van de dader om die Pool de schuld te geven.
Dat is dus mislukt.
  woensdag 21 december 2016 @ 10:17:47 #34
38496 Perrin
pi_167493403
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:04 schreef Greys het volgende:

- "We hebben hem hoor"

- *krekels*

De paniek en het amateurisme stralen er vanaf
pi_167493413
quote:
18s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

De paniek en het amateurisme stralen er vanaf
De dader was geen amateur, dat is duidelijk. Misschien is ie al vaker op de plek geweest om te observeren. Hoe lang was die kerstmarkt daar al?
  woensdag 21 december 2016 @ 10:18:54 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167493418
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:14 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Wat dan volgens jou?
Google eens op bijvoorbeeld vijandsbeeld en dergelijke. Of bijvoorbeeld SS opleidings methodes. Verhoringstechnieken van krijgsgevangen. Psychologie van een martelaar.
  woensdag 21 december 2016 @ 10:19:03 #37
1986 Jane
pi_167493419
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:16 schreef Loekie1 het volgende:
Het kan ook zijn dat het de bedoeling was van de dader om die Pool de schuld te geven.
Dat is dus mislukt.
Dat zou dan ook wel een hele knullige poging zijn, als het waar is dat die Pool een schotwond had en er geen wapen gevonden is. Je hoeft niet bepaald Sherlock Holmes te heten om dan te kunnen concluderen dat dat niet kan. ):O

Dat van die schotwond, is dat trouwens door de politie bevestigd of heeft alleen de eigenaar van het transportbedrijf dat gezegd?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2016 @ 10:19:24 #38
163650 Greys
pi_167493423
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:13 schreef Jane het volgende:

[..]

Dat wordt nergens beweerd en dat lijkt me ook sterk.
Men heeft het er nu over dat de Pool nog leefde en tijdens de dollemansrit aan het stuur heeft getrokken, waarna de aanslagpleger hem na stilstand doodgeschoten heeft.

http://nos.nl/artikel/214(...)aanslag-berlijn.html

Maar ik vind dat een vreemd verhaal.
De Pool had ook steekwonden, dus ik ben serieus bang dat hij gedurende de rest van de gekaapte rit nog leefde. En na de klap door dader of politie nog beschoten. Wat een horror idee voor de nabestaanden. :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_167493426
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Google eens op bijvoorbeeld vijandsbeeld en dergelijke. Of bijvoorbeeld SS opleidings methodes. Verhoringstechnieken van krijgsgevangen. Psychologie van een martelaar.
Jij kunt het toch zo uit je mouw schudden?
pi_167493431
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

De dader was geen amateur, dat is duidelijk.
Nee, dit was duidelijk een professionele aanslagplegerd. Veel ervaring; lang CV.
  woensdag 21 december 2016 @ 10:20:17 #41
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167493438
quote:

[..]

De dader was geen amateur, dat is duidelijk. Misschien is ie al vaker op de plek geweest om te observeren. Hoe lang was die kerstmarkt daar al?
Voorlopig is dat natuurlijk gissen. Zolang de dader nog niet gepakt is.
  woensdag 21 december 2016 @ 10:20:31 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167493444
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dit was duidelijk een professionele aanslagplegerd. Veel ervaring; lang CV.
_O-
pi_167493455
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat ie speciaal dat paadje van de hulpverleners nam wijst er wel op. Ook apart dat ie de auto uit kan springen en in het niets kan verdwijnen.
pi_167493503
Is die klootzak al gepakt?
pi_167493524
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:16 schreef Loekie1 het volgende:
Dat is dus mislukt.
In hoeverre geloof je hierin als hij de chauffeur meerdere keren gestoken heeft met een mes?
pi_167493538
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

In hoeverre geloof je hierin als hij de chauffeur meerdere keren gestoken heeft met een mes?
Chauffeur werkte niet mee blijkbaar.
pi_167493571
Kerstmarkt Breitscheidplatz (bij Kaiser Wilhelm Gedächtniskirche)

Datum: van 23 november 2015 tot 3 januari 2016
Openingstijden: dagelijks van 11:00u - 21:00u, vrijdag- en zaterdagavond tot 22:00u.
Adres: Breitscheidplatz

Ieder jaar ruik je weer de geur van geroosterde amandelen, hete cacao en wijn rondom de Kaiser Wilhelm Gedächtniskirche. Er staan namelijk 170 kraampjes rondom deze historische kerk in het Westen van Berlijn. Kerstverlichting versiert het gedecoreerde Breitscheidplatz. Je vindt hier alles, van kerstdecoratie en speelgoed tot drankjes. Afwijkende openingstijden zijn op 24 december (11:00u - 14:00u), 25 en 26 december 13:00u - 21:00u, 31 december 11:00 - 14:00u en 1 januari 13:00u - 21:00u.
http://www.ditisberlijn.nl/evenementen/kerst-berlijn

Hij kan al een tijdje geobserveerd hebben.
pi_167493593
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:19 schreef Greys het volgende:

[..]

De Pool had ook steekwonden, dus ik ben serieus bang dat hij gedurende de rest van de gekaapte rit nog leefde. En na de klap door dader of politie nog beschoten. Wat een horror idee voor de nabestaanden. :{
Wat een momenten heeft die man gehad als hij nog leefde dan. Wetende dat je vrachtwagen gekaapt is om een hoop slachtoffers te maken en tijdens de rit ze horen schreeuwen, de angst horen van de mensen buiten de vrachtwagen en zelf zo gewond wetende dat je het niet overleefd. Als het klopt dat die man aan het stuur heeft zitten trekken of zich verzet heeft heb ik er veel respect voor, wie weet heeft hij met zijn actie nog het leven gered van een hoop mensen doordat de vrachtwagen gecrasht is.
  woensdag 21 december 2016 @ 10:32:55 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167493618
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:19 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Jij kunt het toch zo uit je mouw schudden?
Dit is niet het SES forum.
pi_167493636
Het is natuurlijk ook een groot probleem dat wij in het Westen oog vaak even een oogje dichtknijpen ivm met eigen belang. Zo weten we dat veel van het gedachtengoed, geld, training etc van dit soort groeperingen uit Saudi Arabie komt, maar uitgerekend met dat land zijn we uit het Westen de grootste vriend. Zo hypocriet als wat allemaal..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 21 december 2016 @ 10:34:22 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167493654
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:25 schreef WhateverWhatever het volgende:
Is die klootzak al gepakt?
Nee maar Loekie1 kent de dader blijkbaar dus verwacht snel resultaat.
  woensdag 21 december 2016 @ 10:35:21 #52
1986 Jane
pi_167493673
Volgens mij komt het allemaal van Bild, dat verhaal dat de Pool tot op het laatste moment met de chauffeur heeft gevochten.

quote:
Among the dead was the vehicle’s registered driver, Łukasz Urban, a 37-year-old Polish national. Citing anonymous investigators, the German tabloid Bild reported on Wednesday morning that Urban had been shot after the truck came to its final standstill, and may have fought with the driver until the moment the vehicle ploughed into a row of booths at the Christmas market on Breitscheidplatz.

“There must have been a struggle,” a source quoted by Bild said, speculating the driver could have stabbed Urban because he tried to grab the steering wheel to avert an even greater tragedy.
https://www.theguardian.c(...)-german-police-leads

Ik houd nog even een slag om de arm. Lijkt me vrij bizar als de Pool eerst ruim 3 uur rustig naast de kaper is blijven zitten, om dan tijdens de aanslag ineens in te gaan grijpen. Wellicht gewoon de grote duim van Bild, die vervolgens gretig overal wordt geciteerd.
  woensdag 21 december 2016 @ 10:35:47 #53
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167493683
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:33 schreef venomsnake het volgende:
Het is natuurlijk ook een groot probleem dat wij in het Westen oog vaak even een oogje dichtknijpen ivm met eigen belang. Zo weten we dat veel van het gedachtengoed, geld, training etc van dit soort groeperingen uit Saudi Arabie komt, maar uitgerekend met dat land zijn we uit het Westen de grootste vriend. Zo hypocriet als wat allemaal..
Precies olie de drug van het westen. Waar voor alle normen en waarden op zij moeten.
  woensdag 21 december 2016 @ 10:38:58 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167493733
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:35 schreef Jane het volgende:
Volgens mij komt het allemaal van Bild, dat verhaal dat de Pool tot op het laatste moment met de chauffeur heeft gevochten.

[..]

Ik houd nog even een slag om de arm. Lijkt me vrij bizar als de Pool eerst ruim 3 uur rustig naast de kaper is blijven zitten, om dan tijdens de aanslag ineens in te gaan grijpen. Wellicht gewoon de grote duim van Bild, die vervolgens gretig overal wordt geciteerd.
Het is wachten op het politie onderzoek.
  woensdag 21 december 2016 @ 10:39:10 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167493738
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:35 schreef Jane het volgende:

[..]

Of het betekent dat hij niet zo gekaapt was als men wel dacht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_167493797
Die vrijgelaten Pakistaan kan wel een handlanger zijn, waarom zou ie zich anders in de bosjes in de dierentuin verschuilen?
pi_167493808
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je vrachtwagen wordt gekaapt verwacht je niet meteen een dollemansrit door een kerstmarkt lijkt mij.
pi_167493809
Als het nu gewoon een aanslag was van 2 katholieke Polen...?
pi_167493833
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is wachten op het politie onderzoek.
Die hadden de eerste 24 uur last van tunnelvisie

en hebben het misschien daar wel verknald
  woensdag 21 december 2016 @ 10:45:12 #60
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_167493839
quote:

[..]

Of het betekent dat hij niet zo gekaapt was als men wel dacht.?
Waar komen die messteken en schotwonden dan vandaan? Of had hij die niet meer?
  woensdag 21 december 2016 @ 10:45:32 #61
1986 Jane
pi_167493844
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:43 schreef riazop het volgende:
Als het nu gewoon een aanslag was van 2 katholieke Polen...?
Of 1, als dat van die schotwond niet waar blijkt te zijn.
  woensdag 21 december 2016 @ 10:45:45 #62
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_167493849
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:42 schreef Loekie1 het volgende:
Die vrijgelaten Pakistaan kan wel een handlanger zijn, waarom zou ie zich anders in de bosjes in de dierentuin verschuilen?
Kan zijn om in aanmerking te komen voor een spijtoptant regeling wellicht. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_167493851
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:12 schreef Loekie1 het volgende:
Het begrip 'medemens' kennen ze niet.
Want jij wil "meer vluchtelingen" ?
pi_167493879
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:44 schreef riazop het volgende:

[..]

Die hadden de eerste 24 uur last van tunnelvisie

en hebben het misschien daar wel verknald
jij hebt je conclusies snel klaar
pi_167493882
quote:

[..]

De dader was geen amateur, dat is duidelijk. ...
11 doden slechts hoor

Nee, dan die goser in Nice
  woensdag 21 december 2016 @ 10:47:41 #66
1986 Jane
pi_167493890
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:45 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Waar komen die messteken en schotwonden dan vandaan? Of had hij die niet meer?
Is dat überhaupt van officiële zijde bevestigd? Ik dacht eerst van wel, maar ik kan nu alleen het verhaal van de Poolse eigenaar van het transportbedrijf vinden als bron.
pi_167493898
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

jij hebt je conclusies snel klaar
We zijn toch gewoon 36 uur na de aanslag met lege handen?
pi_167493954
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:50 schreef Loekie1 het volgende:
We voelen de noodzaak niet genoeg. De elite niet in haar bubbel maar ook de 'armen' van tegenwoordig zitten in een genoegzame bubble. We hebben het te goed en de mensen die het slachtoffer zijn, dat vinden we verschrikkelijk maar twee dagen later denken we weer aan leuke dingen...
EENS

11 doden is ook niet heel schokkend of zo.

Als dit alles is waar IS mee komt dan rechtvaardigt het ook geen bovenmatige drukte of maatregelen.
pi_167493960
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:48 schreef riazop het volgende:

[..]

Lijkt mij niks geks aan, dat de dader nog niet opgepakt is.
pi_167493981
quote:

[..]

of dat hij pas op laatste momenten besefte dat hij geen lifter had opgepikt
Waarom die kerel nou weer in verdachtenbankje gespeculeerd moet worden snap ik niet
  woensdag 21 december 2016 @ 10:54:34 #71
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_167494001
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:52 schreef computergirl het volgende:
Waarom die kerel nou weer in verdachtenbankje gespeculeerd moet worden snap ik niet
Zou wel een hele kinky rechtbank zijn inderdaad.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_167494014
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Lijkt mij niks geks aan, dat de dader nog niet opgepakt is.
Het was echt midden in de stad met 1000en getuigen.

Maar ja, als je al zeker weet dat je een "pakistaan" zoekt...

Ik kom echt niet meer bij als het een Pool blijkt te zijn.
pi_167494061
Deze meneer waarschuwt zijn broeders op AD.nl:
http://www.ad.nl/dossier-(...)naar-dader~a30a8462/

quote:
Hassan Tiflit
Binnenkort komt er een aanslag in Adam. Dus moslims mijd drukke evenementen.
  woensdag 21 december 2016 @ 10:57:49 #74
38496 Perrin
pi_167494064
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:48 schreef riazop het volgende:

[..]

Geen foto, geen signalement, warrige communicatie van de Duitse overheid.
pi_167494065
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:51 schreef riazop het volgende:

[..]

EENS

11 doden is ook niet heel schokkend of zo.

Als dit alles is waar IS mee komt dan rechtvaardigt het ook geen bovenmatige drukte of maatregelen.
Ooooo
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_167494111
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:57 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Amsterdam heeft de laatste 15 jaar 260 liquidaties te verwerken gehad. Zo wat?

Dus niemand poept in de broek van een is strijdertje; Het toerisme stijgt met 9 procent per jaar.
pi_167494139
260 liquidaties? Dt ik nog naar buiten durf :D
pi_167494197
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:01 schreef computergirl het volgende:
260 liquidaties? Dt ik nog naar buiten durf :D
In heel Nederland waren er vanaf 2000 rond de 12.000 verkeersdoden. En iedereen stapt gewoon vrolijk in de auto hoor.
  woensdag 21 december 2016 @ 11:07:28 #79
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_167494251
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 22:04 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

De Fortuyn-revolutie was onze laatste kans op een échte verandering. Generaal pardon, grenzen grotendeels dicht en daarna keihard werken om de problemen in ons land op te lossen, inclusief onze Turken, Marokkanen en andere medelanders. Helaas werden het de Beestenboel van Balkenende, gevolgd door de Ruïnes van Rutte. Dweilen met de kraan open.
Waar komt de gedachte toch vandaan dat wij verplichtingen hebben aan mensen die uit een ander werelddeel komen en wegens hun cultuur en/of hun religie er een zooitje van maken in hun eigen land. In plaats van de mensen gewoon hun eigen problemen in eigen land te laten oplossen zoals wij dit in het verleden ook zelf gedaan hebben, heten we die lui welkom en laten ze hier de boel weer in de middeleeuwen trekken. Want verder zijn zij immers nog niet gekomen.
Dit alles onder het motto dat wij verplicht zijn die mensen te helpen.
Wat we in feite doen is die mensen stijven in hun verkeerde gewoonten door ze die hier toe te blijven staan, want : cultuur of religie is heilig.... 8)7
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_167494256
Het schijnt dat men papieren van een vluchteling in de vrachtauto heeft gevonden en dat de politie nu in het hele land die persoon zoekt.
quote:
Nach dem Anschlag fahndet die Polizei nach Informationen der Mainzer ,,Allgemeinen Zeitung" und des Hessischen Rundfunks bundesweit und nicht öffentlich nach einem Verdächtigen. Im Fußraum des Führerhauses des Lkw, der am Montagabend in einen Berliner Weihnachtsmarkt gerast war, sei eine Duldung mit den Personalien gefunden worden.

[ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2016 11:08:11 ]
pi_167494286
quote:

[..]

Haha die krijgt straks een bezoekje van een paar agenten. Wat een idioot.
Niet Fokken met mij.
  woensdag 21 december 2016 @ 11:10:07 #82
38496 Perrin
pi_167494288
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:07 schreef Igen het volgende:
Het schijnt dat men papieren van een vluchteling in de vrachtauto heeft gevonden en dat de politie nu in het hele land die persoon zoekt.

[..]

Aardig van 'm dat hij zijn papieren achterliet.
  woensdag 21 december 2016 @ 11:10:30 #83
38496 Perrin
pi_167494292
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:09 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Haha die krijgt straks een bezoekje van een paar agenten. Wat een idioot.
Even vragen waar die meneer op doelt idd.
pi_167494301
En verder:
quote:
– Zudem kam heraus, dass der „mutige Zeuge“ den angeblichen Täter sehr schnell aus den Augen verloren hatte. Die Festnahme an der Siegessäule erfolgte nur aufgrund von vagen Täterbeschreibungen.

Die Schwierigkeiten bei der Fahndung

– Nach Informationen der „Bild“-Zeitung unter Berufung auf interne Dokumente gingen 132 Hinweise beim BKA ein. Die Angaben in puncto Kleidung und Täterprofil hätten sich dem Bericht zufolge aber nicht miteinander gedeckt

https://www.welt.de/polit(...)l-aus-den-Augen.html
- De getuige had de dader uit het oog verloren, de wrs. onschuldige verdachte werd alleen op grond van zijn uiterlijk opgepakt

- Tussen 132 tips bij de federale politie zaten beschrijvingen van het uiterlijk van de dader, maar die spraken elkaar tegen
pi_167494305
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

Waren in Parijs niet ook valse Syrische paspoorten o.i.d. achtergelaten, bewust?
pi_167494310
quote:
Dit idd.
  woensdag 21 december 2016 @ 11:16:20 #87
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_167494360
Is er al iets bekend van de 12 slachtoffers?
Zijn er kinderen bij?
Zijn het Duitsers, of ook toeristen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_167494371
quote:

[..]

Open sollicitatie naar waterboarding sessie.
pi_167494404
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:16 schreef Harvest89 het volgende:
Is er al iets bekend van de 12 slachtoffers?
Zijn er kinderen bij?
Zijn het Duitsers, of ook toeristen?
1 Pool, die zat in de lkw
  woensdag 21 december 2016 @ 11:18:36 #90
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_167494408
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:07 schreef deedeetee het volgende:
In plaats van de mensen gewoon hun eigen problemen in eigen land te laten oplossen zoals wij dit in het verleden ook zelf gedaan hebben
Ehh hebben wij de Amerikanen niet een keer nodig gehad om ons van een Duits probleempje af te helpen ?
Of het land er zoveel slechter uit had gezien op dit moment als dat niet was gebeurd is momenteel nog even de vraag.
  woensdag 21 december 2016 @ 11:20:18 #91
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_167494436
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:18 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ehh hebben wij de Amerikanen niet een keer nodig gehad om ons van een Duits probleempje af te helpen ?
Of het land er zoveel slechter uit had gezien op dit moment als dat niet gebeurd was is momenteel nog even de vraag.
Dan zou Rusland ons hebben bezet, en hadden we dezelfde welvaart als Polen. :P
pi_167494437
quote:

[..]

Zou wel kunnen verklaren waarom het opeisen van deze aanslag door IS serieus genomen wordt. Maar dat die papieren er liggen, wederom opmerkelijk
  woensdag 21 december 2016 @ 11:21:10 #94
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_167494450
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dan zou Rusland ons hebben bezet, en hadden we dezelfde welvaart als Polen. :P
We hadden in ieder geval een land gehad waar het volk meer een eenheid had gevormd.
  woensdag 21 december 2016 @ 11:22:26 #95
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_167494469
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:21 schreef Woelwater het volgende:

[..]

We hadden in ieder geval een land gehad waar het volk meer een eenheid had gevormd.
Dat zeker ja.
Dat is ook iets wat ik heel graag zou zien. Maar dat is onmogelijk met zo veel verschillende culturen in één land.
pi_167494472
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:31 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Wat een momenten heeft die man gehad als hij nog leefde dan. Wetende dat je vrachtwagen gekaapt is om een hoop slachtoffers te maken en tijdens de rit ze horen schreeuwen, de angst horen van de mensen buiten de vrachtwagen en zelf zo gewond wetende dat je het niet overleefd. Als het klopt dat die man aan het stuur heeft zitten trekken of zich verzet heeft heb ik er veel respect voor, wie weet heeft hij met zijn actie nog het leven gered van een hoop mensen doordat de vrachtwagen gecrasht is.
Allemaal leuk en aardig, maar ik vraag mij af hoe men dit zo zeker weet ineens.

Dat is maar op 1 manier zeker te weten en dat is dat er een dashcam aangestaan heeft die het geluid in de cabine opgenomen heeft. En daar heb ik niemand over gehoord. Dit is imo gewoon een gevalletje we verklaren zo iemand vlug als held, dan is het wat draagzamer voor de nabestaanden.

Ik geloof er alvast geen zak van zonder bewijs.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167494475
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:04 schreef riazop het volgende:

[..]

In heel Nederland waren er vanaf 2000 rond de 12.000 verkeersdoden. En iedereen stapt gewoon vrolijk in de auto hoor.
Maar als het goed is let iedereen in het verkeer wel verdomd goed op, want een ongeluk is zo gebeurd.
pi_167494480
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:20 schreef riazop het volgende:
geniaal idee van de Duitse popo

http://www.telegraaf.nl/b(...)in_ziekenhuis__.html
Vluchtelingen die binnenkomen moeten toch ook DNA afstaan. Als ze nu DNA sporen hebben gevonden kan je die toch even door de database halen en wachten op een match? Dan weten ze meteen of diegene met de vluchtelingenstroom is meegekomen.
Niet Fokken met mij.
pi_167494494
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Maar dat is onmogelijk met zo veel verschillende culturen in één land.
Hoezo?

Iedereen luistert naar Broederlioefde
pi_167494495
quote:

Of van een journalist ;)
pi_167494506
quote:
6s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:23 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Vluchtelingen die binnenkomen moeten toch ook DNA afstaan....
Wie zegt dat het een vluchteling is? Wilders?
pi_167494533
quote:

[..]

Je zou verwachten dat de politie meeleest met dergelijke berichten en die knaker even een bezoekje brengt. Maar is dat ook echt zo? Of is dat iets wat we maar gewoon aannemen zonder dat we weten of dat echt wel gebeurd? :@
  woensdag 21 december 2016 @ 11:26:39 #103
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_167494535
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:25 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee, de Duitse politie. Wilders heeft hier niets mee te maken.

Ga niet trollen hier aub.
  woensdag 21 december 2016 @ 11:27:22 #104
78780 deedeetee
pi_167494543
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:18 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Of het land er zoveel slechter uit had gezien op dit moment als dat niet was gebeurd is momenteel nog even de vraag.
Wat een merkwaardige vergelijking. Totaal niet op zijn plaats.
Hun probleem is hun eigen religie en of eigen cultuur. Niet een buurland op oorlogspad.
pi_167494554
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:25 schreef riazop het volgende:

[..]

Lees anders even mijn hele post Hans.
Ik schrijf dat ze dan kunnen uitsluiten dat het iemand is die met de vluchtelingenstroom is meegekomen. Als hij wel met de stroom is meegekomen zouden ze een match krijgen omdat ze dan al DNA hebben in de database.
Niet Fokken met mij.
  woensdag 21 december 2016 @ 11:29:49 #106
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_167494581
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat een merkwaardige vergelijking. Totaal niet op zijn plaats.
Hun probleem is hun eigen religie en of eigen cultuur. Niet een buurland op oorlogspad.
Je had het over landen die hun eigen probleem moeten oplossen. Niet dat ik het daar niet mee eens ben hoor, wat mij betreft trekt alles en iedereen zich massaal terug uit het midden-oosten en laat het daar uitwoekeren.
pi_167494622
quote:

Nou, weetje wat geniaal was geweest als zij hem al hadden.
  woensdag 21 december 2016 @ 11:34:04 #108
13462 BansheeBoy
pi_167494635
Valt me steeds vaker op dat mensen bij dit soort gebeurtenissen als een soort van troubadour door de topics struinen en drogredenen spuien. Alles om de daadwerkelijke redenen, Islamofobie, te verbergen. :N

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_167494643
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Of van een journalist ;)
Precies, zoiets:

Geniaal!
  woensdag 21 december 2016 @ 11:36:30 #110
38496 Perrin
pi_167494669
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Valt me steeds vaker op dat mensen bij dit soort gebeurtenissen als een soort van troubadour door de topics struinen en drogredenen spuien. Alles om de daadwerkelijke redenen, Islamofobie, te verbergen. :N

En jij vindt bang zijn voor islam en haar aanhangers erg vreemd na alle bloederige aanslagen, oorlogen en moordpartijen uit die hoek, zowel wereldwijd als in Europa?
  woensdag 21 december 2016 @ 11:38:03 #111
13462 BansheeBoy
pi_167494700
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

En jij vindt bang zijn voor islam en haar aanhangers erg vreemd na alle bloederige aanslagen, oorlogen en moordpartijen uit die hoek, zowel wereldwijd als in Europa?
Maar moet dat dan als een soort van troubadour gedaan worden? Wat meer redelijkheid zou hen sieren vind ik. :{

woensdag 21 december 2016 @ 11:38:17 #112
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_167494703
De kerel die ze in eerste instantie opgepakt hadden was dus blijkbaar alleen door een kloppend signalement opgepakt. In de tussentijd heeft de echte dader tijd gehad zich uit de voeten te maken zonder dat er iemand nog aan het uitkijken was naar hem. Die kan wel eens al een heel eind weg zijn
  woensdag 21 december 2016 @ 11:39:52 #113
38496 Perrin
pi_167494719
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maar moet dat dan als een soort van troubadour gedaan worden? Wat meer redelijkheid zou hen sieren vind ik. :{

Ja idd. Wel netjes en beleefd blijven terwijl er flink gemoord wordt.
pi_167494734
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:34 schreef BansheeBoy het volgende:

Het is heel gezond hoor om haat dan wel angst voor de islam te hebben. Dat is de reden dat Nederland zo'n mooi land was voordat islam zijn intrede deed: steeds meer mensen kregen in het verleden haat of angst voor het christendom waardoor het christendom steeds minder macht kreeg.
pi_167494737
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:38 schreef the-eye het volgende:
De kerel die ze in eerste instantie opgepakt hadden was dus blijkbaar alleen door een kloppend signalement opgepakt. In de tussentijd heeft de echte dader tijd gehad zich uit de voeten te maken zonder dat er iemand nog aan het uitkijken was naar hem. Die kan wel eens al een heel eind weg zijn
misschien was het wel de dader die het signalement van pakistaan doorgaf :+
  woensdag 21 december 2016 @ 11:44:01 #116
13462 BansheeBoy
pi_167494775
quote:
18s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja idd. Wel netjes en beleefd blijven terwijl er flink gemoord wordt.
Ik krijg het idee dat je hier wat sarcastisch doet en je daar met een vochtig gelaat zit. Enfin, om vervolgens achter elke Moslim een bloeddorstige terrorist te zien is het andere uiterste. :{

Ik weet waar ik het over heb, ik word als Moslim vaak met een zure blik aangekeken wanneer ik in louter blanke aangelegenheden toef. En weet je wel hoe bonafide ik ben door de weeks? :{

pi_167494776
De politie zoekt nu een Tunesier.

Hoop voor ze dat dit niet weer net zo een faal is als met die Pakistaan, waarvan zelfs de naam in het nieuws is gekomen voordat hij toch onschuldig bleek te zijn.
  woensdag 21 december 2016 @ 11:47:35 #118
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_167494840
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik krijg het idee dat je hier wat sarcastisch doet en je daar met een vochtig gelaat zit. Enfin, om vervolgens achter elke Moslim een bloeddorstige terrorist te zien is het andere uiterste. :{

Ik weet waar ik het over heb, ik word als Moslim vaak met een zure blik aangekeken wanneer ik in louter blanke aangelegenheden toef. En weet je wel hoe bonafide ik ben door de weeks? :{

Misschien een idee om zonder witte jurk en ringbaard de jaarlijkse viering van de schuttersvereniging te bezoeken?
pi_167494842
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je bent tegen assimilatie. Dat wil je dan toch :?
  woensdag 21 december 2016 @ 11:49:20 #120
13462 BansheeBoy
pi_167494862
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je bent tegen assimilatie. Dat wil je dan toch :?
Ja, ik wil mijn eigen identiteit behouden. Ik zet me dagelijks in voor het welzijn van mijn salaris en zet me in de voor de samenleving. Die zure blik is dan toch wel onterecht me dunkt. Maar goed, ik ben volwassen. :{

pi_167494943
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee, de Duitse politie. ...
die zegt dat er iemand is gevlucht.
Volgens Wilders is het een vluchteling
pi_167494979
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

12000 verkeersdoden in Nederland sinds 2000
3 slachtoffers van moslimterreur in Nederland sinds 2000

vreemd dus ja
  woensdag 21 december 2016 @ 11:56:35 #123
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_167494984
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:44 schreef Pharmacist het volgende:
De politie zoekt nu een Tunesier.

Hoop voor ze dat dit niet weer net zo een faal is als met die Pakistaan, waarvan zelfs de naam in het nieuws is gekomen voordat hij toch onschuldig bleek te zijn.
Dus toch een moslim *O*
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 21 december 2016 @ 11:56:58 #124
38496 Perrin
pi_167494993
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:56 schreef riazop het volgende:

[..]

vreemd dus ja
Zo rationeel werkt het niet, dus. Tenminste, bij de meesten niet.
pi_167494998
quote:

[..]

vreemd dus ja
zo, daar heb je Perrin gepwnd wie unne n00b
pi_167495014
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zo rationeel werkt het niet, dus. Tenminste, bij de meesten niet.
Dus die bange mensen zijn gewoon dom?
  woensdag 21 december 2016 @ 11:58:33 #127
38496 Perrin
pi_167495031
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:58 schreef riazop het volgende:

[..]

Dus die bange mensen zijn gewoon dom?
Als jij ze zo wil zien, ga je gang.
pi_167495032
quote:

[..]

vreemd dus ja
Is niet helemaal te vergelijken.

Verkeer is noodzakelijk, moslimterreur niet.
Verkeer is eigenlijk alleen gevaarlijk als je eraan deelneemt, moslimterreur niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2016 11:59:04 ]
  woensdag 21 december 2016 @ 11:59:35 #129
38496 Perrin
pi_167495049
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Is niet helemaal te vergelijken.

Verkeer is noodzakelijk, moslimterreur niet.
Verkeer is eigenlijk alleen gevaarlijk als je er bewust aan deelneemt, moslimterreur niet.
Bovendien zijn de media gevuld met terreurdaden en zijn de terreurdaden doelbewust.
pi_167495053
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Dus toch een moslim *O*
want een Tunesier is een moslim?

maar iig GEEN vluchteling,

das nou weer jammer voor sommigen
pi_167495055
quote:
5s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:26 schreef Geralt het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat de politie meeleest met dergelijke berichten en die knaker even een bezoekje brengt. Maar is dat ook echt zo? Of is dat iets wat we maar gewoon aannemen zonder dat we weten of dat echt wel gebeurd? :@
De inlichtingendiensten in 1e wereldlanden weten alles wat wij menen te weten, en nog veel meer.

Maar dat betekent niet dat er nooit iets tussendoor kan glippen. Wij weten hoe we een kop koffie vast moeten houden maar er flikkert ook weleens eentje op de grond.
pi_167495065
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bovendien zijn de media gevuld met terreurdaden en zijn de terreurdaden doelbewust.
Dat ook ja. Wat in Apeldoorn gebeurde kwam ook niet alleen als "verkeersongeluk" op pagina 10 van de dorpskrant.
pi_167495075
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:59 schreef riazop het volgende:

[..]

Wel een asielzoeker. Wat ze hebben gevonden is immers een "Duldung", een papier voor asielzoekers die eigenlijk geen vluchteling zijn maar toch mogen blijven.
  woensdag 21 december 2016 @ 12:00:59 #134
13462 BansheeBoy
pi_167495078
Het is leven en laten leven. Zolang men dit laat varen krijg je problemen. :{

Moslims zijn er gelukkig overal, en steeds meer. Dat maakt dat wennen wel een stuk makkelijker. :{

pi_167495084
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Is niet helemaal te vergelijken...
In de risico analyse kun je dat prima vergelijken.

Aan beide fenomenen kun je je niet ontrekken.
Alleen is het verkeer in verhouding levensgevaarlijk
pi_167495110
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:01 schreef riazop het volgende:

[..]

In de risico analyse kun je dat prima vergelijken.

Aan beide fenomenen kun je je niet ontrekken.
Alleen is het verkeer in verhouding levensgevaarlijk
Jawel. Als je op een kerstmarkt rondloopt is het risico nul dat je slachtoffer van een verkeersongeval wordt.
pi_167495114
quote:

De politie zoekt die Tunesier, dat betekent helemaal nog niet dat hij de dader is. Overigens is de Tunesier die ze zoeken waarschijnlijk wel een vluchteling.

quote:
It has been reported that the new suspect, Anis A, was previously known to police in connection with a case involving physical injury.

One of the other names he goes by is Ahmed A, according to Allgemeine Zeitung newspaper.

He is reportedly known to have identity documents issued in different names with different birth dates.

According to Spiegel, the document found under the driver's seat of the lorry is a so-called "toleration" paper - a document stating that the holder has been allowed to remain in Germany despite not being granted asylum.
Bron
  woensdag 21 december 2016 @ 12:02:36 #138
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_167495121
quote:

[..]

Asielzoeker, vluchteling. Gewoon hetzelfde
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_167495124
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Wel een asielzoeker. Wat ze hebben gevonden is immers een "Duldung", een papier voor asielzoekers die eigenlijk geen vluchteling zijn maar toch mogen blijven.
Mag ik de link naar dat artikel?

(niet omdat ik het niet geloof, maar gewoon omdat ik het wil lezen)

Ik heb het al.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_167495137
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:02 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Mag ik de link naar dat artikel?

(niet omdat ik het niet geloof, maar gewoon omdat ik het wil lezen)
Zie de post van Pharmacist. Maar het stond ook in de liveblog van welt.de
  woensdag 21 december 2016 @ 12:04:01 #141
78780 deedeetee
pi_167495153
quote:
De Duitse politie heeft volgens Der Spiegel een identiteitsdocument gevonden onder de bestuurdersstoel van de truck waarmee maandag de aanslag op de Berlijnse kerstmarkt is gepleegd. Het zou toebehoren aan een man uit Tunesië.
Ook de terrorisme-expert van de omroep ARD meldde dat de politie hem zoekt. Op het document zou staan dat de gedwongen uitzetting van de houder is uitgesteld.

Volgens Der Spiegel heet de man Anis A. en is hij in 1992 geboren in Tatouine. Hij zou ook bekend zijn onder twee andere namen. De terrorismedeskundige van de ARD meldde dat de man in 1995 is geboren. Officieel is nog niets bevestigd.
De Limburger.
pi_167495154
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Zie de post van Pharmacist. Maar het stond ook in de liveblog van welt.de
Ja, dank je.
pi_167495173
quote:

[..]

vreemd dus ja
Iets van 5 miljoen sterfgevallen in 2015 in Europa. Misschien 3000 verzopen vluchtelingen in datzelfde jaar. Waarom dan dat gejank om verzuipende vluchtelingen? Vreemd.
  woensdag 21 december 2016 @ 12:05:23 #144
38496 Perrin
pi_167495186
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel. Als je op een kerstmarkt rondloopt is het risico nul dat je slachtoffer van een verkeersongeval wordt.
En als iedereen zo'n rationele en emotieloze afweging maakt als hij de straat op stapt, zoals riazop denkt of hoopt, dan had terreur überhaupt nooit het gewenste effect natuurlijk.
pi_167495195
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]

De Limburger.
Waarom neemt een terrorist een identiteitsdocument mee en plaats die onder de rijderstoel...ben je dan te dom om te poepen of wil je ze op een verkeerd spoor zetten. Ik neig naar die tweede optie.
Niet Fokken met mij.
pi_167495227
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:05 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Waarom neemt een terrorist een identiteitsdocument mee en plaats die onder de rijderstoel...ben je dan te dom om te poepen of wil je ze op een verkeerd spoor zetten. Ik neig naar die tweede optie.
Ok sherlock.
pi_167495235
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:05 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Martelaarschap. Ze willen als held gekend worden.
  woensdag 21 december 2016 @ 12:08:16 #148
38496 Perrin
pi_167495254
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:07 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Hoort zelf sterven daar niet bij?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2016 @ 12:09:09 #149
163650 Greys
pi_167495270
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Kerel, nok eens met je duizend keer troubadour. Ik barst steeds uit in laiiiilalalaiiiilala van Lenny Kuhr. Dat is heel ongepast in dit topic en jouw schuld.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_167495274
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Misschien was het de "bedoeling" om door bewakers afgeknald te worden tijdens de vlucht o.i.d. net als in Parijs.
pi_167495280
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Jawel, maar ik was niet bij het moment zelf. Wie weet toch cold feet na de daad? Er is nog heel veel mogelijk, ook omdat ze er nu vanuit gaan dat hij gewond is geraakt.
pi_167495281
quote:
Mocht het een jonge Moslim man zijn, kan het natuurlijk ook dat hij te opgewonden raakte van het hakbarren en zn papieren vergat. Anyway, allemaal speculatie en dus beetje nutteloos momenteel. De Duitse politie zal zich dit ongetwijfeld ook realiseren.
  woensdag 21 december 2016 @ 12:09:52 #153
78780 deedeetee
pi_167495288
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2016 @ 12:10:39 #154
163650 Greys
pi_167495305
- "We hebben hem!"

- "Oh nee fuck, er liggen identiteitspapieren in de wagen en dat is deze man niet dus we laten hem vrij"
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 december 2016 @ 12:11:31 #155
38496 Perrin
pi_167495329
quote:
De details zoals ze daar staan, wist ik nog niet iig.
pi_167495330
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:10 schreef Greys het volgende:
- "We hebben hem!"

- "Oh nee fuck, er liggen identiteitspapieren in de wagen en dat is deze man niet dus we laten hem vrij"
?? hoe bedoel je identiteitspapieren?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_167495350
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:10 schreef Greys het volgende:
- "We hebben hem!"

Dat was niet hoe het ging.
pi_167495374
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:12 schreef Igen het volgende:

Dat was niet hoe het ging.
Nee, idd. Er was gewoon helemaal niets wat de verdachte linkte met het gebeuren behalve dat iemand zei dat hij van het terrein weg vluchtte. Wat niet zo gek was :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_167495441
Ik vind het zo raar dat de politie een id bewijs van de dader heeft gevonden in de vrachtwagen. Pas bij een aanslag was dit ook al. Net of die terroristen expres hun id achterlaten bij het plaats delict.
Rossoneri siamo noi.
pi_167495487
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:15 schreef ForzaMilan het volgende:
Ik vind het zo raar dat de politie een id bewijs van de dader heeft gevonden in de vrachtwagen. Pas bij een aanslag was dit ook al. Net of die terroristen expres hun id achterlaten bij het plaats delict.
Ja, heel erg bijzonder en bijna ongeloofwaardig.
pi_167495497
quote:
Gebeurt volgens mij bij elke aanslag. En elke keer publiceren ze een wazige foto van de dader na verloop van tijd, zie parijs (Op Abdelsalam na)
Hey
pi_167495505
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is leven en laten leven. Zolang men dit laat varen krijg je problemen. :{

Moslims zijn er gelukkig overal, en steeds meer. Dat maakt dat wennen wel een stuk makkelijker. :{

Vooral grappig proberen blijven te doen in dit topic, dat helpt ook.
pi_167495519
quote:
Miss juist om de politie op het verkeerde spoor te zetten..
pi_167495521
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, heel erg bijzonder en bijna ongeloofwaardig.
Ik heb normaal gesproken een gigantische hekel aan mensen die in complotten geloven, maar nu kan ik dit niet meer uitsluiten

Of ze doen het express, kan natuurlijk ook, met een vals paspoort.
Hey
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2016 @ 12:18:51 #166
163650 Greys
pi_167495523
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, idd. Er was gewoon helemaal niets wat de verdachte linkte met het gebeuren behalve dat iemand zei dat hij van het terrein weg vluchtte. Wat niet zo gek was :')
Mwah, als ik gewoon van het terrein weg zou willen vluchten uit angst zou ik me dan weer niet in bosjes gaan verstoppen twee km verderop. Dus dat iemand dacht dat hij verdacht was of zou kunnen zijn vind ik dan weer niet zo heel gek.

Denk dat de achtervolger in eerste instantie de juiste gevolgd zal hebben, raakte hem kwijt en deze beste opgepakte man leek qua kleding en uiterlijk misschien veel op de beschrijving die de achtervolger gaf. Gok ik. Ze plukken niet random iemand van straat lijkt me.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_167495536
Waarom is dat ongeloofwaardig?

Een briefje bij zelfdoding daar twijfelt ook niemand aan. Dit is ook gewoon een bijna standaard iets bij dit soort martelaarsdaden.

Het is alleen jammer dat de id-houder zelf nog niet is gepakt.
pi_167495544
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:18 schreef Dakterras het volgende:

Ik heb normaal gesproken een gigantische hekel aan mensen die in complotten geloven, maar nu kan ik dit niet meer uitsluiten

Ja, het kan ook een vals identiteitsbewijs zijn natuurlijk. Of van iemand die er niets mee te maken heeft, om de politie op een vals spoor te zetten.
  woensdag 21 december 2016 @ 12:19:51 #169
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167495552
quote:
Heeft die Tunesiër waarvan de identiteitspapieren zijn gestolen zich al gemeld?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167495562
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:18 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Volgens mij doen ze dat expres. Ze willen toch juist dat mensen bang worden, en dus zeker weten dat het een terroristische aanslag was?
pi_167495564
Ze moeten hun ID achterlaten zodat IS/medestrijders de achtergebleven familie kunnen ondersteunen.
Make my day!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2016 @ 12:20:26 #172
163650 Greys
pi_167495566
quote:
Ik geloof idd ook niet in 'slordigheid'..
Zouden ze bang zijn dat de beloofde maagden anders naar de verkeerde gaan?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_167495600
Op 9/11 kwamen de identiteitsbewijzen van de terroristen toch ook ongeschonden naar beneden dwarrelen
pi_167495644
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:20 schreef agter het volgende:
Ze moeten hun ID achterlaten zodat IS/medestrijders de achtergebleven familie kunnen ondersteunen.
Echt?
pi_167495658
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:21 schreef Reefer het volgende:
Op 9/11 kwamen de identiteitsbewijzen van de terroristen toch ook ongeschonden naar beneden dwarrelen
Niet alleen van de daders, maar ook van de slachtoffers geloof ik.
Hey
pi_167495659
quote:
Zo dit is wel een goede, helemaal nog niet aan gedacht.
Rossoneri siamo noi.
pi_167495690
Vind trouwens wel dat de politie/overheid hier wat opener over mag zijn. Komt namelijk allemaal zo dubieus over.

Ik kan niet meer de reacties op nieuwsitems op FB te kijken of de Mossad, Zionisten, CIA of Rotschild worden genoemd.
Hey
pi_167495755
quote:
Ik denk niet dat zijn achtergebleven familie gesteund zal worden, als hij zelf niet dood is. Abdeslam zijn ze bij IS ook liever kwijt dan rijk omdat hij een lafaard is die niet een martelaarsdood heeft gehad.
Niet Fokken met mij.
  woensdag 21 december 2016 @ 12:27:36 #179
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167495758
Mijn reisverslagen
pi_167495762
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:23 schreef ForzaMilan het volgende:

[..]

Zo dit is wel een goede, helemaal nog niet aan gedacht.
Het klinkt idd best logisch ja. Als dit zo is kunnen al die complottheorieën ook van tafel.
pi_167495787
quote:
Ah het aloude waar laat ik mijn id achter na het plegen van een aanslag
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 21 december 2016 @ 12:30:22 #182
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167495822
quote:
Maar waarom zou je dan vluchten? Als je wordt gearresteerd/ gedood dan wordt je identiteit ook bekend. Als je wilt vluchten, waarom laat je dan je ID achter om het de politie makkelijker te maken? Ik vind het niet logisch.
Mijn reisverslagen
pi_167495851
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:30 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar waarom zou je dan vluchten? Als je wordt gearresteerd/ gedood dan wordt je identiteit ook bekend. Als je wilt vluchten, waarom laat je dan je ID achter om het de politie makkelijker te maken?
Misschien opdat moment twijfel of paniek?

Sowieso onmogelijk om na te gaan hoe dit soort mensen allemaal denken. :?
pi_167495862
Toen ik dacht ik hier op fok die afbeelding zag van die Glossy met tips welke vrachtwagen te gebruiken.... :{
pi_167495897
quote:

[..]

Maar waarom zou je dan vluchten? Als je wordt gearresteerd/ gedood dan wordt je identiteit ook bekend. Als je wilt vluchten, waarom laat je dan je ID achter om het de politie makkelijker te maken? Ik vind het niet logisch.
omdat je een aanslag pleegt om je boodschap duidelijk te maken. Andere heeft een aanslag plegen ook geen zin, als niemand het opeist
pi_167495952
WDR: spoor naar Kleef, net over grens bij Nijmegen

quote:
In de zoektocht naar de mogelijke dader zou een spoor naar Kleef voeren, net over de grens bij Nijmegen
FOK!kers hier uit Nijmegen?

pi_167496032
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

En als iedereen zo'n rationele en emotieloze afweging maakt als hij de straat op stapt, zoals riazop denkt of hoopt, dan had terreur überhaupt nooit het gewenste effect natuurlijk.
Dat zou toch mooi zijn, beter dan met z'n allen in de grote blonde angst trein te springen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 21 december 2016 @ 12:43:58 #188
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167496068
quote:

[..]

Waarom heeft de Duitse politie 2 dagen nodig om een document, opzichtig achtergelaten om gevonden te worden, te vinden?
pi_167496157
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:43 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Waarom heeft de Duitse politie 2 dagen nodig om een document, opzichtig achtergelaten om gevonden te worden, te vinden?
Geen idee Bassie.
pi_167496219
quote:

[..]

Ik denk dat je er niet vanuit moet gaan dat zodra de politie iets vindt of ontdekt, er direct een persbericht naar buiten wordt gebracht.

En het kan in kader van het onderzoek, onverstandig zijn om meteen al je kaarten op tafel te leggen (jaja ik heb Flikken Maastricht en Baantjer gekeken 8-) )
  woensdag 21 december 2016 @ 12:55:46 #191
452947 frietenstamp
pi_167496292
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik denk dat je er niet vanuit moet gaan dat zodra de politie iets vindt of ontdekt, er direct een persbericht naar buiten wordt gebracht.

En het kan in kader van het onderzoek, onverstandig zijn om meteen al je kaarten op tafel te leggen (jaja ik heb Flikken Maastricht en Baantjer gekeken 8-) )
Ik denk sinds Keulen dat je er wel vanuit mag gaan dat de policor-aids diep ingerot zit in stasi-Duitsland.

woensdag 21 december 2016 @ 12:59:49 #192
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_167496349
quote:
Yes.

Komt nu wel erg dichtbij.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 21 december 2016 @ 13:07:33 #193
452947 frietenstamp
pi_167496494
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:59 schreef Caland het volgende:

[..]

Yes.

Komt nu wel erg dichtbij.
Gelukkig hebben we open grenzen en kunnen de 1,5 miljoen + 300.000 jaarlijkse aanwas (x32) + illegalen ongestoord doorkachelen. w/
pi_167496508
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:07 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we open grenzen en kunnen de 1,5 miljoen + 300.000 jaarlijkse aanwas (x32) + illegalen ongestoord doorkachelen. w/
Reed net een vrachtwagen voorbij, lucky me
pi_167496527
Gelukkig laten alle terroristen wel overal hun idkaarten en paspoorten slingeren. Maakt het opsporen een stukje makkelijker.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_167496557
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:09 schreef habitue het volgende:
Gelukkig laten alle terroristen wel overal hun idkaarten en paspoorten slingeren. Maakt het opsporen een stukje makkelijker.
Ja, wat is dat voor een raar fenomeen ? Voer voor de aluhoedjes?
pi_167496567
quote:

[..]

Scherp. Snap ik ook niet, nee.
pi_167496593
MarQs__ twitterde op woensdag 21-12-2016 om 13:04:54 #Berlin attack suspects telecommunication was already monitored by police earlier, asked an undercover agent for weapons reageer retweet
MarQs__ twitterde op woensdag 21-12-2016 om 13:07:18 @MarQs__ he was considered as a so called "Gefährder", a person who is suspected to perform islamist attacks any time reageer retweet
MarQs__ twitterde op woensdag 21-12-2016 om 13:07:56 @MarQs__ He is dangerous and could be part of a large islamist network - police sources. All information here: https://t.co/S1vuAcWguc reageer retweet
Wat zeg je judith?

pi_167496597
quote:
Woon in Kranenburg, 10 km van Kleef.....
Sluit mezelf wel op in mn bunker....
Komt nu wel erg dichtbij -O-
pi_167496598
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:14 schreef Nintex het volgende:
MarQs__ twitterde op woensdag 21-12-2016 om 13:04:54 #Berlin attack suspects telecommunication was already monitored by police earlier, asked an undercover agent for weapons reageer retweet
MarQs__ twitterde op woensdag 21-12-2016 om 13:07:18 @MarQs__ he was considered as a so called "Gefährder", a person who is suspected to perform islamist attacks any time reageer retweet
MarQs__ twitterde op woensdag 21-12-2016 om 13:07:56 @MarQs__ He is dangerous and could be part of a large islamist network - police sources. All information here: https://t.co/S1vuAcWguc reageer retweet
Wat zeg je judith?

[ afbeelding ]
Judith moeten ze ook opsluiten
  woensdag 21 december 2016 @ 13:17:10 #201
38496 Perrin
pi_167496627
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:15 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Sterkte daar.
pi_167496640
quote:

[..]

Zodat je later bij een shootout nog een paar politiemannen kan vermoorden.
Rossoneri siamo noi.
  woensdag 21 december 2016 @ 13:19:39 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167496661
Wel apart trouwens, want Berlijn en Kleef liggen niet bepaald naast elkaars deur.
pi_167496668
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:15 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Go get `m!
pi_167496683
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel apart trouwens, want Berlijn en Kleef liggen niet bepaald naast elkaars deur.
Met beveiligde grenzen had dit voorkomen kunnen worden.
pi_167496684
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nee, maar hij heeft al wat uurtjes gehad, nog stees onbegrijpelijk, om te vluchten...
pi_167496694
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kleef, daar ben ik in juni nog geweest.

Ook voor mij komt het nu dichtbij.
#JeSuisKleef
pi_167496696
quote:
Wat zeg je judith?

[ afbeelding ]
Er staat in die tweets niks wat het ongelijk van Judith bewijst.

Ik begrijp de verwarring wel, dat hebben wel meer Nederlanders. Het is gewoon allemaal de schuld van de vluchtelingen, álles
pi_167496704
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:20 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, maar hij heeft al wat uurtjes gehad, nog stees onbegrijpelijk, om te vluchten...
Ja als ze er vanuit gingen dat ze de dader al te pakken hadden heeft die vrij baan gehad.
  woensdag 21 december 2016 @ 13:23:21 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167496722
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:20 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Op zoek naar een Nederlands onderduikadres?

Anders geen enkele reden om naar die regio te vluchten lijkt me. Kun je beter onderduiken in het Ruhrgebiet, makkelijker anoniem te blijven.
  woensdag 21 december 2016 @ 13:23:39 #212
38496 Perrin
pi_167496725
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik begrijp de verwarring wel, dat hebben wel meer Nederlanders. Het is gewoon allemaal de schuld van de vluchtelingen, álles
Nintex post specifiek iets over terroristen die infiltreren en jij komt met zó'n reactie?! 8)7
  woensdag 21 december 2016 @ 13:23:51 #213
452947 frietenstamp
pi_167496730
quote:
Gezocht: Anis A. uit Tataouine, Tunesië (signalement: Noord-Afrikaans, raar mozaïk voor ogen)

http://nieuws.tpo.nl/2016(...)te-zwarte-balk-ogen/
  woensdag 21 december 2016 @ 13:24:49 #214
452947 frietenstamp
pi_167496743
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Op zoek naar een Nederlands onderduikadres?

Anders geen enkele reden om naar die regio te vluchten lijkt me. Kun je beter onderduiken in het Ruhrgebiet, makkelijker anoniem te blijven.
Verblijvend in Nederland, in Duitsland geregistreerd.
pi_167496753
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:23 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nintex post specifiek iets over terroristen die infiltreren en jij komt met zó'n reactie?! 8)7
Lees eens wat die Judith zegt
pi_167496754
quote:
Waarom dat balkje? Hij toch nog niet gepakt? :(

[ Bericht 0% gewijzigd door WhateverWhatever op 21-12-2016 13:31:39 ]
pi_167496756
Dit is het stuk uitschot
pi_167496758
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik las dat de PVV radicale Moslims preventief wil opsluiten. HAAHAHAHAHAHAHAAHAH!!! :D

Waarom opsluiten? Als een radicale moslim in bezit is van een dubbele nationaliteit flikker je hem toch gewoon de grens over.

En ja radicale Christenen zou ik ook graag de grens over flikkeren, helaas hebben slechts zeer weinig tot geen daarvan een dubbele nationaliteit.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 21 december 2016 @ 13:26:10 #219
38496 Perrin
pi_167496765
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Lees eens wat die Judith zegt
Dat het hysterie is dat er tussen de vluchtelingenstroom terroristen zitten.
pi_167496766
quote:
Wat zeg je judith?

[ afbeelding ]
Als die "any time" een attack kan doen, waarom pakt de politie zo iemand dan niet gewoon op?
Hij stond kennelijk op de radar.

}:|
pi_167496775
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:25 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waarom opsluiten? Als een radicale moslim in bezit is van een dubbele nationaliteit flikker je hem toch gewoon de grens over.

En ja radicale Christenen zou ik ook graag de grens over flikkeren, helaas hebben slechts zeer weinig tot geen daarvan een dubbele nationaliteit.
Waarom weg flikkeren? Gewoon een spuitje geven.
pi_167496778
quote:
5s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:26 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als die "any time" een attack kan doen, waarom pakt de politie zo iemand dan niet gewoon op?

Wilders had gewoon gelijk. Er kleeft bloed aan de handen van Merkel

quote:
99s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:26 schreef Roypsv het volgende:

[..]

Waarom weg flikkeren? Gewoon een spuitje geven.
Executeren op live TV en varkens over zijn lijk laten schijten, zodat dat volk wel 3x nadenkt voor ze hierheen komen.
  woensdag 21 december 2016 @ 13:27:37 #223
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167496794
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:26 schreef Nintex het volgende:

[..]

Wilders had gewoon gelijk. Er kleeft bloed aan de handen van Merkel en als hij uit Kleef kwam, ook aan de handen van Rutte.
Kleef is Duitsland.
  woensdag 21 december 2016 @ 13:27:45 #224
452947 frietenstamp
pi_167496798
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:25 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Waar dat balkje? Hij toch nog niet gepakt? :(
Het is niet de bedoeling dat hij opgepakt wordt want dit toppertje kan nog hergebruikt worden.
  woensdag 21 december 2016 @ 13:28:31 #225
452947 frietenstamp
pi_167496808
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kleef is Duitsland.
Kleef is Duitsland voor mensen die in Nederland wonen.
pi_167496814
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kleef is Duitsland.
Zie het ja, wel dicht tegen de grens. Rutte komt hier mee weg dan.
pi_167496818
Dergelijke figuren die op de radar staan en klaarblijkelijk any time een aanval kunnen doen preventief oppakken, DNA afnemen, uitzetten, tot persona non grata verklaren in heel de EU, en bij ALLE asielzoekers/vluchtelingen voordat men ze binnenlaat DNA afnemen en door die databank rollen.

Indien match meteen weer de eerste vlucht retour. Indien geen match, in het kader van de privacy (je moet toch een beetje schipperen, nietwaar?), het DNA weer verwijderen uit die database.

Dat zou al een slok op een borrel schelen.

En zo moeilijk en/of spannend is dat helemaal niet om dit op poten te zetten.

Men wil er gewoon niet aan.

:{
  woensdag 21 december 2016 @ 13:30:20 #228
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167496836
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:28 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Kleef is Duitsland voor mensen die in Nederland wonen.
En voor Duitsers die in Kleef wonen?
pi_167496839
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:26 schreef Nintex het volgende:
Wilders had gewoon gelijk. Er kleeft bloed aan de handen van Merkel

In mijn optiek zeer zeker. Hopelijk wordt dat mens de komende verkiezingen keihard afgestraft voor haar ridicule beleid. :r
  woensdag 21 december 2016 @ 13:30:55 #230
452947 frietenstamp
pi_167496844
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:28 schreef Nintex het volgende:

[..]

Zie het ja, wel dicht tegen de grens. Rutte komt hier mee weg dan.
Nee. Want Kleef betekent eigenlijk Arnhem of Nijmegen.
pi_167496861
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je bent de vorige aanslagen vergeten? Daar zaten bewezen "vluchtelingen" bij hoor.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 december 2016 @ 13:32:24 #232
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167496875
quote:
5s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:26 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat het erg veel kostbare informatie op kan leveren als je zo iemand in de gaten blijft houden. Wellicht pak je zo een groep die met bommen iets wilden gaan doen ofzo, of leg je netwerken bloot. Dat zal ongetwijfeld een vorm van afwegen van risico's zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167496885
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:32 schreef heywoodu het volgende:
Dat zal ongetwijfeld een vorm van afwegen van risico's zijn.
Dan hebben ze hierin jammerlijk gefaald. }:|
pi_167496888
En niet goed in de gaten gehouden.
pi_167496891

Daily Mali censureert niet, zoals die laffe duitsers
pi_167496898
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:33 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]

Daily Mali censureert niet, zoals die laffe duitsers
Precies! ^O^
  woensdag 21 december 2016 @ 13:34:13 #237
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167496907
Weer zo'n kansenparel uit Noord-Afrika.
  woensdag 21 december 2016 @ 13:34:51 #238
452947 frietenstamp
pi_167496917
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:33 schreef Geralt het volgende:
En niet goed in de gaten gehouden.
Of gewoon geregisseerd en volgens planning ....
pi_167496949
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:34 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ook dat behoort imo zeer zeker tot de mogelijkheden.

Het is absurd als je bedenkt dat een organisatie wiens doel is de grenzen van de EU te bewaken fungeert als veerdienst om al dat kansloos volk hierheen te halen.

Ik vermoed ook een groter plan. De EU moet kosten wat kost multicultureler gemaakt worden. En ik heb geen idee waarom. De enige reden die ik kan bedenken is dat er straks te weinig mensen zijn om ons pensioen te betalen en dat daarom dit uitschot hierheen gehaald wordt in de hoop dat die hun steentje gaan bijdragen. Wat natuurlijk een kansloze gedacht is.
pi_167496961
quote:
He is a refugee who came to Germany earlier this year, gaining temporary permission to stay. His asylum application was still pending.

He is probably armed, 'highly dangerous' and a member of a 'large' Islamic organisation and has weapons training abroad, security sources say.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4054886/Radicalised-Germany-s-ISIS-leader-Berlin-lorry-attack-suspect-disciple-Iraqi-mastermind-ISIS-recruitment-network.html

Erik de Vlieger vs. wegkijker Joop: "Wilders communiceert het niet goed, maar wat als hij gelijk heeft?"

pi_167496963
quote:
3s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:31 schreef Geralt het volgende:

[..]

Je bent de vorige aanslagen vergeten? Daar zaten bewezen "vluchtelingen" bij hoor.
Nee ben ik niet vergeten en na een hoop stennis heeft Judith publiekelijk excuses gemaakt voor haar eerdere (deze) statement.
Maar het gaat om de eerste drie tweets en daarna de tweet van Judith waar Judith haar schijnbaar belachelijk maakt... :')

Maar we zijn wel heerlijk ongenuanceerd gefocust op de vluchtelingen en dat dit absoluut gestopt moet worden omdat er aanslagen worden gepleegd.... Vergeten we meteen even Bataclan, Madrid en London want dan komt beter uit
  woensdag 21 december 2016 @ 13:37:54 #242
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167496971
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:25 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Welke grens? We hebben geen grens meer.
Mijn reisverslagen
  woensdag 21 december 2016 @ 13:38:01 #243
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_167496975
quote:
quote:
Toen de truck tot stilstand kwam, schoot de dader hem dood.
De politie vond het levenloze lichaam van de chauffeur in de vrachtwagen.
Zou dat kloppen? In de eerste berichten van de politie stond dat de bijzitter door politie en brandweer overmeesterd was, en daarna overleed.
are we infinite or am I alone
  woensdag 21 december 2016 @ 13:39:02 #244
452947 frietenstamp
pi_167496994
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Weer zo'n kansenparel uit Noord-Afrika.
Dus hoe moest hij weten dat de kerstmarktbezoekers niet overreden wilden worden door een gekaapte vrachtwagen? Hebben zij wel duidelijk laten weten dat ze niet van zijn actie gediend waren? Op een manier die voor hem ook duidelijk was?
  woensdag 21 december 2016 @ 13:39:03 #245
13462 BansheeBoy
pi_167496995
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:09 schreef habitue het volgende:
Ik geloof er niks van. 11 september is zowat alles verwoest aan de gebouwen. Maar de paspoorten waren puntjegaaf gevonden. :')

pi_167497031
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik geloof er niks van. 11 september is zowat alles verwoest aan de gebouwen. Maar de paspoorten waren puntjegaaf gevonden. :')

Dat was bij dat vliegtuig dat boven de Oekraine neer werd gehaald ook. Vast ook een complot.

woensdag 21 december 2016 @ 13:41:14 #247
452947 frietenstamp
pi_167497035
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:36 schreef Geralt het volgende:
Ik vermoed ook een groter plan. De EU moet kosten wat kost multicultureler gemaakt worden. En ik heb geen idee waarom.
1. Indien de vervanging mislukt: een gemeenschappelijke vijand verbroedert
2. Indien de vervanging slaagt: een monocultuur verbroedert

De invasiestrategie geeft altijd prijs voor de EU.
  woensdag 21 december 2016 @ 13:43:26 #248
38496 Perrin
pi_167497070
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:41 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

1. Indien de vervanging mislukt: een gemeenschappelijke vijand verbroedert
2. Indien de vervanging slaagt: een monocultuur verbroedert

De invasiestrategie geeft altijd prijs voor de EU.
0. verdeeldheid zaaien zodat met met elkaar bezig is ipv met de overheid (en zelfs de overheid smeekt om maatregelen)
pi_167497078
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Zou dat kloppen? In de eerste berichten van de politie stond dat de bijzitter door politie en brandweer overmeesterd was, en daarna overleed.
Ja, dat is wel eerder gemeld. Dat daarom die eerste verdachte ook is vrijgelaten, die had geen sporen van kruit, bloed of een eerder gevecht op zijn lichaam.
  woensdag 21 december 2016 @ 13:45:04 #250
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_167497105
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:43 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, dat is wel eerder gemeld. Dat daarom die eerste verdachte ook is vrijgelaten, die had geen sporen van kruit, bloed of een eerder gevecht op zijn lichaam.
Ik betwijfel niet dat ie steek- en schotwonden had, maar was ie reeds dood toen ze hem vonden?
pi_167497110
Als hij maar van de Kaufland afblijft
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 december 2016 @ 13:46:56 #252
284411 crew  heywoodu
pi_167497134
quote:
13s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:32 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dan hebben ze hierin jammerlijk gefaald. }:|
Dat zou kunnen, maar het is natuurlijk voor ons als buitenstaanders niet/nauwelijks in te schatten in hoeverre dat de waarheid is. Volgens mij zei juist jij pas nog dat je alle informatie moet hebben om zelf een mening te kunnen vormen :+ (en dat heeft geen enkele 'gewone' burger natuurlijk)

Weet jij veel, misschien moesten ze dit heel ver door laten gaan om een grote aanslag op een vliegveld te vermijden ofzo. Ik noem maar wat. Misschien ook niet natuurlijk, maar ik geloof echt wel dat het lang in de gaten houden van iemand waardevolle informatie op kan leveren waar je veel meer aanslagen mee kunt voorkomen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  woensdag 21 december 2016 @ 13:48:19 #253
38496 Perrin
pi_167497159
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar het is natuurlijk voor ons als buitenstaanders niet/nauwelijks in te schatten in hoeverre dat de waarheid is. Volgens mij zei juist jij pas nog dat je alle informatie moet hebben om zelf een mening te kunnen vormen :+ (en dat heeft geen enkele 'gewone' burger natuurlijk)

Weet jij veel, misschien moesten ze dit heel ver door laten gaan om een grote aanslag op een vliegveld te vermijden ofzo. Ik noem maar wat. Misschien ook niet natuurlijk, maar ik geloof echt wel dat het lang in de gaten houden van iemand waardevolle informatie op kan leveren waar je veel meer aanslagen mee kunt voorkomen.
Gezien het gestuntel van de Duitse overheid na deze aanslag (en na de massa-aanrandingen in Keulen) ga ikzelf voor de zekerheid maar van incompetentie uit ipv een doordacht masterplan.
pi_167497174
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Gezien het gestuntel van de Duitse overheid na deze aanslag (en na de massa-aanrandingen in Keulen) ga ikzelf voor de zekerheid maar van incompetentie uit ipv een doordacht masterplan.
Gestuntel na deze aanslag?
  woensdag 21 december 2016 @ 13:50:59 #255
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_167497197
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:34 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Door AfD sympatisanten bij de politie...
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 december 2016 @ 13:50:59 #256
284411 crew  heywoodu
pi_167497198
quote:

[..]

Nou ja, een doordacht masterplan zie ik er ook weer niet in natuurlijk :+

Mijn punt is vooral dat het niet zo simpel is als "we hebben persoon A op de radar...ok arresteer hem nu!!1!!1einzz", want dan verlies je enorm veel potentiële informatie.
  woensdag 21 december 2016 @ 13:51:37 #257
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167497209
Het lijkt nu gestuntel maar misschien pakken ze straks een heel netwerk op. Ik wacht nog even met een oordeel hierover.
Mijn reisverslagen
  woensdag 21 december 2016 @ 13:52:27 #258
38496 Perrin
pi_167497219
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Gestuntel na deze aanslag?
Vind jij dat het soepeltjes en voorbeeldig verloopt?
pi_167497220
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:51 schreef SeLang het volgende:
Het lijkt nu gestuntel maar misschien pakken ze straks een heel netwerk op. Ik wacht nog even met een oordeel hierover.
En het volgende netwerk staat al weer klaar, never ending story gaat dit worden, want Allah :r
  woensdag 21 december 2016 @ 13:53:42 #260
452947 frietenstamp
pi_167497248
quote:

[..]

Het gestuntel kan ook verklaard worden door een vage c.q. dubbele agenda in het bovenste echelon. Kan niet anders dan dat er verwarring is in die diensten. Moet je als agent op straat het slachtoffer of de dader beschermen? Het is niet meer logisch en duidelijk. (Keulen)
  woensdag 21 december 2016 @ 13:56:11 #261
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167497294
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:50 schreef heywoodu het volgende:

Mijn punt is vooral dat het niet zo simpel is als "we hebben persoon A op de radar...ok arresteer hem nu!!1!!1einzz", want dan verlies je enorm veel potentiële informatie.
Dit dus. Misschien weten ze precies waar hij is maar willen ze eerst volgen met wie hij contact opneemt en dergelijke zodat ze een hele cel kunnen oprollen.

Verder: dat je iemand op de radar hebt betekent nog niet dat je ook weet wanneer en waar iemand een aanslag gaat plegen. Hoe zou je dat moeten weten? Die terroristen weten zelf ook wel dat hun telefoon wordt getapt e.d. Daarnaast kan iemand wel in een radicale cel zitten maar verder individueel de aanslag plegen zonder dat iemand anders daar de details van kent, zelfs niet binnen de cel zelf.
Mijn reisverslagen
pi_167497309
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vind jij dat het soepeltjes en voorbeeldig verloopt?
Het gaat zoals bij bijna alle aanslagen en ik ben absoluut niet bij machten om iets over de politie te veroordelen.
Ik denk dat niemand dat nu kan tenzij je betrokken bent hij het proces (inhoudelijk)
  woensdag 21 december 2016 @ 13:57:02 #263
452947 frietenstamp
pi_167497315
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:52 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

En het volgende netwerk staat al weer klaar, never ending story gaat dit worden...
Volgens onze leiders :') een toonbeeld van globalisme.
  woensdag 21 december 2016 @ 13:57:11 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_167497316
quote:

[..]

Dat doen ze altijd, dat is om de opsporing te vergemakkelijken. Zelfs bij de aanslagen van 911 hadden ze binnen 30 minuten de paspoorten van de daders. Zo'nne vuurbal jongen, maar die paspoorten dwarrelden ongeschonden naar beneden. Idem in Parijs. Het is dus blijkbaar gebruikelijk om je paspoort achter te laten op een plek waar de politie het snel kan vinden...
The End Times are wild
pi_167497323
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

"Four of the hijackers' passports have survived in whole or in part. Two were recovered from the crash site of United Airlines flight 93 in Pennsylvania. These are the passports of Ziad Jarrah and Saeed al Ghamdi. One belonged to a hijacker on American Airlines flight 11. This is the passport of Satam al Suqami. A passerby picked it up and gave it to a NYPD detective shortly before the World Trade Center towers collapsed. A fourth passport was recovered from luggage that did not make it from a Portland flight to Boston on to the connecting flight which was American Airlines flight 11. This is the passport of Abdul Aziz al Omari."
"In addition to these four, some digital copies of the hijackers passports were recovered in post-9/11 operations. Two of the passports that have survived, those of Satam al Suqami and Abdul Aziz al Omari, were clearly doctored. To avoid getting into classified detail, we will just state that these were manipulated in a fraudulent manner in ways that have been associated with al Qaeda."

Een paspoort, papier of een plastic kaart, is erg licht en kan bij een explosie weggeblazen worden zonder erg beschadigd te worden.
pi_167497345
Hadden we maar meer stageplekken.
pi_167497358
MouradTeyeb twitterde op woensdag 21-12-2016 om 13:58:39 the Berlin truck attack #Tunisian suspect is called Anis Amri, according to #German report.#BerlinAttack #terrorhttps://t.co/fc7XsTCFkN reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 21 december 2016 @ 14:00:27 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_167497370
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:57 schreef grimselman het volgende:

[..]

"Four of the hijackers' passports have survived in whole or in part. Two were recovered from the crash site of United Airlines flight 93 in Pennsylvania. These are the passports of Ziad Jarrah and Saeed al Ghamdi. One belonged to a hijacker on American Airlines flight 11. This is the passport of Satam al Suqami. A passerby picked it up and gave it to a NYPD detective shortly before the World Trade Center towers collapsed. A fourth passport was recovered from luggage that did not make it from a Portland flight to Boston on to the connecting flight which was American Airlines flight 11. This is the passport of Abdul Aziz al Omari."
"In addition to these four, some digital copies of the hijackers passports were recovered in post-9/11 operations. Two of the passports that have survived, those of Satam al Suqami and Abdul Aziz al Omari, were clearly doctored. To avoid getting into classified detail, we will just state that these were manipulated in a fraudulent manner in ways that have been associated with al Qaeda."

Een paspoort, papier of een plastic kaart, is erg licht en kan bij een explosie weggeblazen worden zonder erg beschadigd te worden.
" a passerby"
The End Times are wild
  woensdag 21 december 2016 @ 14:01:13 #269
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167497386
Ik hoop op nieuws straks dat hij gearresteerd is na een korte schietpartij met de politie waarbij per ongeluk 72 kogels zijn genitaliën hebben geraakt maar hij volledig bij bewustzijn is en gezond genoeg voor verhoor.
Mijn reisverslagen
pi_167497392
  woensdag 21 december 2016 @ 14:03:18 #271
452947 frietenstamp
pi_167497412
In spoiler dat haathoofd ivm heldenstatus in islamistische kringen. :r
  woensdag 21 december 2016 @ 14:04:08 #272
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167497421
quote:
Poseren in je ondergoed?
Misschien is het dan gewoon een instabiele narcistische kasthomo zoals met dat German Wings vliegtuig?
Mijn reisverslagen
pi_167497425
Een 23-jarige Tunesiër.
pi_167497434
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:01 schreef SeLang het volgende:
Ik hoop op nieuws straks dat hij gearresteerd is na een korte schietpartij met de politie waarbij per ongeluk 72 kogels zijn genitaliën hebben geraakt maar hij volledig bij bewustzijn is en gezond genoeg voor verhoor.
hier kan ik mij wel in vinden
  woensdag 21 december 2016 @ 14:04:51 #275
78780 deedeetee
pi_167497436
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Als hij zo zwaar gewond was dat hij al stervende was denk ik dat het * overmeesteren * wel mee viel, maar het kan best zijn dat hij zijn laatste adem uitblies in bijzijn van politie en brandweer.
pi_167497443
Is zijn volledige naam al bekend?
pi_167497445
Wordt er nog extra gecontroleerd op de grens of wat?
pi_167497454
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:05 schreef WhateverWhatever het volgende:
Is zijn volledige naam al bekend?
Anus Amri
  woensdag 21 december 2016 @ 14:06:26 #279
13462 BansheeBoy
pi_167497468
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:05 schreef tralalala het volgende:
Kunnen ze geen preventieve semenanalyse loslaten op dat soort gasten? Wat kan hij onschuldig kijken zeg. :{

PVV-Modus was dit.

pi_167497474
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

" a passerby"
Dat is Engels voor een voorbijganger :)
pi_167497479
quote:
Tuurlijk niet,
pi_167497487
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:05 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Anus Amri
Anis Amri?
pi_167497499
quote:
99s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:06 schreef Roypsv het volgende:

[..]

Tuurlijk niet,
Lijkt mij anders het moment voor hem om zich weer te verplaatsen als naar buiten komt dat ze weten dat hij ergens rondom Kleve zit.
  woensdag 21 december 2016 @ 14:12:54 #284
452947 frietenstamp
pi_167497551
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:57 schreef grimselman het volgende:
Blondemevrouw1 twitterde op woensdag 21-12-2016 om 12:53:59 Jihadisten laten ID achter na aanslag zodat de ummah weet dat hij het gedaan heeft (heldenstatus) en voor zijn familie zorgt. #BerlinAttack reageer retweet
pi_167497562
quote:

Moderator woensdag 21 december 2016 @ 14:15:02 #286
8781 crew  Frutsel
pi_167497594
quote:
Jep, tegen vuurwerk
  woensdag 21 december 2016 @ 14:16:47 #287
38496 Perrin
pi_167497626
quote:
Dit weten we over de verdachte van de aanslag in Berlijn

BERLIJN - De Duitse politie is een klopjacht begonnen op een Tunesiër wiens verblijfsvergunning in de cabine van de moordtruck in Berlijn werd gevonden. Het zou gaan om Anis Amri. Dit weten we tot nu toe over hem:
  woensdag 21 december 2016 @ 14:16:56 #288
13462 BansheeBoy
pi_167497629
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:12 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Blondemevrouw1 twitterde op woensdag 21-12-2016 om 12:53:59 Jihadisten laten ID achter na aanslag zodat de ummah weet dat hij het gedaan heeft (heldenstatus) en voor zijn familie zorgt. #BerlinAttack reageer retweet
Zelden een grotere onzin gehoord. Over legend doen gesproken. "Ummah." :')

Ik ben onderdeel van de Ummah. Dus ik ga nu op zoek naar de nabestaanden om ze te voorzien van spijs, anijsmelk en warme kledij ofzo? :')

pi_167497633
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:08 schreef tralalala het volgende:

[..]

Lijkt mij anders het moment voor hem om zich weer te verplaatsen als naar buiten komt dat ze weten dat hij ergens rondom Kleve zit.
Die pakken ze nog wel, al helemaal als er een foto van hem is.
  woensdag 21 december 2016 @ 14:17:39 #290
452947 frietenstamp
pi_167497643
quote:
De deur staat in Nederland nog wagenwijd open voor extremisten tussen de asielzoekers. Het is ’niet realistisch’ dat immigranten nu goed worden doorgelicht op terrorisme.

Dat is de strekking van een nog geheim rapport van de Inspectie Veiligheid & Justitie dat in januari verschijnt. Volgens een betrokken overheidsfunctionaris zijn de controles zo lek als een mandje. „Iedereen kan gewoon binnenkomen. De zaak wordt belazerd.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)totaal_fiasco__.html
pi_167497669
quote:
Schandalig, Vind persoonlijk dat ze van iedere azc'er een stukje DNA af moeten nemen. Alles vast leggen wat vast te leggen valt.
  woensdag 21 december 2016 @ 14:18:58 #292
452947 frietenstamp
pi_167497672
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:16 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik ben onderdeel van de Ummah. Dus ik ga nu op zoek naar de nabestaanden om ze te voorzien van spijs, anijsmelk en warme kledij ofzo? :')

Maar eerst taqiyya plegen.
pi_167497674
quote:

[..]

Jawel.
Wel als hij verwacht alsnog als martelaar te sterven.
Make my day!
  woensdag 21 december 2016 @ 14:19:32 #294
452947 frietenstamp
pi_167497685
quote:
99s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:18 schreef Roypsv het volgende:

[..]

Schandalig, Vind persoonlijk dat ze van iedere azc'er een stukje DNA af moeten nemen. Alles vast leggen wat vast te leggen valt.
Dat zou mensonterend zijn. _O-
  woensdag 21 december 2016 @ 14:19:59 #295
13462 BansheeBoy
pi_167497697
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:18 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Maar eerst taqiyya plegen.
Sorry, ik ben soenniet. :{

pi_167497706
quote:
'niet realistisch'? Hoe verzinnen ze het :o
pi_167497719
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:19 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

waarom? wat een onzin
  woensdag 21 december 2016 @ 14:21:42 #298
13462 BansheeBoy
pi_167497727
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:19 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Daarom moet je het gewoon bij iedereen doen. Waarom niet. :{

woensdag 21 december 2016 @ 14:22:20 #299
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167497744
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:19 schreef agter het volgende:

[..]

Jawel.
Wel als hij verwacht alsnog als martelaar te sterven.
Als dat gebeurt dan wordt toch alsnog je identiteit bekend? En als je als martelaar wilt sterven en zoveel mogelijk doden wilt veroorzaken (wat hier duidelijk het geval is) dan is het toch veel effectiever om dat dan maar gelijk ter plekke te doen? Het is makkelijker om burgers te doden dan gewapende politie.

Misschien heb je gelijk hoor, maar als ik een terrorist was dan zou ik dat anders doen.
Mijn reisverslagen
  woensdag 21 december 2016 @ 14:23:05 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_167497759
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:06 schreef grimselman het volgende:

[..]

Dat is Engels voor een voorbijganger :)
Dat weet ik wel. Maar het gaat erom hoe je het ziet. Een voorbijganger wandelt over 5th avenue terwijl zich een vliegtuig in het belerende pand geboord heeft. Er dwarrelt een paspoort naar benee. Verhip, een geldig identiteitsbewijs. Dat moet iemand verloren hebben. Agent. Agent! Ik heb een paspoort gevonden zojuist. Kunt u dat voor mij in bewaring nemen?

Of gewoon een CIA-agent die van te voren met het paspoort op zak vanuit Washington naar NY is gegaan om daar in alle paniek snel dat paspoort bij een agent in zijn handen te drukken en daarna snel weer in de (paniekerende) massa te verdwijnen?

Wat is waarschijnlijker?
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')