SPOILER: F.A.Q.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slowchat is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ! Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaakSPOILER: de eedOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DISCLAIMER
Radio49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk, dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's
zeg ik altijd tegen de buitenlandersquote:Op dinsdag 20 december 2016 00:34 schreef henrivo het volgende:
[..]
Das eigenlijk mijn standaardantwoord op die vraag, maar the roof klinkt ook wel leuk
Wir schaffen dasquote:Op dinsdag 20 december 2016 00:40 schreef tailfox het volgende:
[..]
zeg ik altijd tegen de buitenlanders
Spreek je wel goed Engels?quote:
Iedereen slaapt!quote:Op dinsdag 20 december 2016 02:49 schreef Outpost76 het volgende:
Waarom is Fok zo stil snachts....
Ik heb er nog steeds geen woorden voor.....![]()
Ik zal je heeeeeel erg missen kanjer!!!
Hé Possie, kom weer eens langs op een tijdstip dat er nog mensen wakker zijnquote:
Goedemorgenquote:Op dinsdag 20 december 2016 07:17 schreef just me het volgende:
mogguh
[..]
Hé Possie, kom weer eens langs op een tijdstip dat er nog mensen wakker zijn
quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goedemorgen![]()
* Elfletterig is druk met het voorbereiden van de N-show van vanavond
Het helpt niet als je zelfs *nu* nog nieuwe dingen ontdekt die er ook in moeten...
quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:44 schreef just me het volgende:
[..]zin in vanavond
![]()
ik ga naar mijn werk, ben ik vandaag eens keurig op tijd
zo'n beetje, zal wel helemaal klaar zijnquote:Op dinsdag 20 december 2016 11:56 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]
De show voor vanavond is zo'n beetje klaar
De hoofdshow staat vast, de reservelijst ook bijna. Ik ben nog naar een paar nummers aan het kijken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:02 schreef just me het volgende:
[..]
zo'n beetje, zal wel helemaal klaar zijn
quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De hoofdshow staat vast, de reservelijst ook bijna. Ik ben nog naar een paar nummers aan het kijken.
Rol ze.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:36 schreef DevFreak het volgende:
Ik ben hier lekker in de trein aan het wegrocken met de Rolling Stones!
die wil ik adopterenquote:Op dinsdag 20 december 2016 17:27 schreef MadMaster het volgende:
The Little Drummer Boy...
Pa rum pum pum pum...
En dat alles in 2 uur...quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:24 schreef Elfletterig het volgende:
* Elfletterig heeft voor vanavond niet minder dan het volgende klaarstaan:
Hoofdprogramma van 2 uur
Reserve-programma van 1 uur
Toetje van circa drie kwartier
Achteraf hadden het beter drie shows kunnen worden, maar ja... - ik wil er nu eigenlijk ook wel vanaf
Ik ga uiteraard alleen door als blijkt dat daar behoefte aan is en niemand anders wil draaien.quote:
dat kind maakt ook een herriequote:Op dinsdag 20 december 2016 19:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zijn reusachtige oordoppen...
Ik heb gisteren aan de Schrobbelèr gezeten. En heerlijk geslapen.quote:
quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:30 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik heb gisteren aan de Schrobbelèr gezeten. En heerlijk geslapen.![]()
Vandaag maar geen alcohol.
Dat het nors is, kon ik zo ook wel horen.quote:
DJ Nout is trouwens ook wel een leuke bijnaam voor die huisgenoot van je...quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:32 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat het nors is, kon ik zo ook wel horen.![]()
En het is Melting!
er was een pootje van de M afgesmoltenquote:Op dinsdag 20 december 2016 19:32 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat het nors is, kon ik zo ook wel horen.![]()
En het is Melting!
quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:32 schreef just me het volgende:
[..]
er was een pootje van de M afgesmolten
quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
DJ Nout is trouwens ook wel een leuke bijnaam voor die huisgenoot van je...
Deze ken ik helemaal niet, volgens mij.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:33 schreef Elfletterig het volgende:
The Sun Never Shone That Day was de vierde single die A-ha uitbracht van hun comeback-album Minor Earth | Major Sky uit 2000.
Persoonlijke favoriet van me. En een knipoog naar de eerste uitzending......quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:34 schreef Melting het volgende:
[..]
Deze ken ik helemaal niet, volgens mij.
Die heb ik moeten missen toen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Persoonlijke favoriet van me. En een knipoog naar de eerste uitzending......
quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Persoonlijke favoriet van me. En een knipoog naar de eerste uitzending......
Ah....quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die begon met The Sun Always Shines On TV
spaart u ook zegeltjes voor de pannenquote:
quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:38 schreef just me het volgende:
[..]
spaart u ook zegeltjes voor de pannen
lokkertjequote:Op dinsdag 20 december 2016 19:40 schreef Elfletterig het volgende:
Een mega-hit van Alan Walker. Je zou het niet meteen zeggen, maar hij is Noors. Zijn vader is Engels, zijn moeder Noors. Op 2-jarige leeftijd verhuisde het gezin naar Noorwegen, dus Walker groeide daar op. Misschien komt -ie later vanavond nog keer voorbij....
bij de bestelling van ons kerstpakket zaten ook zegeltjes... ik heb nu heel veel zegeltjes in huisquote:
Deze ken ik wel. Wist idd niet dat hij uit het Noorse land kwam.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:40 schreef Elfletterig het volgende:
Een mega-hit van Alan Walker. Je zou het niet meteen zeggen, maar hij is Noors. Zijn vader is Engels, zijn moeder Noors. Op 2-jarige leeftijd verhuisde het gezin naar Noorwegen, dus Walker groeide daar op. Misschien komt -ie later vanavond nog keer voorbij....
Zeeegeltjes?quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:41 schreef just me het volgende:
[..]
bij de bestelling van ons kerstpakket zaten ook zegeltjes... ik heb nu heel veel zegeltjes in huis
Cryptische omschrijving.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:42 schreef Elfletterig het volgende:
De artiest hierna was in de vorige show als zanger van zijn band te horen en als zanger op een track van Röyksopp...
Moest wel zoiets zijnquote:
Erlend Øye is het goede antwoordquote:
Dat wilde ik net raden.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Erlend Øye is het goede antwoordZanger van Kings Of Convenience (zat in vorige show), zong ook meerdere tracks van Röyksopp, zoals Remind Me (zat in vorige show) en Poor Leno.
A Sudden Rush komt van zijn electro-soloalbum Unrest. Voor elke track werkte hij met een andere producer.
Je gaat weer veel leren vanavondquote:
Kost zo veel tijd. Ik zit bomvol met muziek vanavondquote:Op dinsdag 20 december 2016 19:48 schreef Melting het volgende:
Wanneer ga je een microfoon gebruiken, Elf? Deze feitjes zijn veel leuker als ze uitgesproken worden.
smoesjesquote:Op dinsdag 20 december 2016 19:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kost zo veel tijd. Ik zit bomvol met muziek vanavond
Sieneke.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:51 schreef Elfletterig het volgende:
Hierna een zangeres die één grote hit scoorde - ook in Nederland - maar van wie we sindsdien niet veel meer hebben vernomen.
Ik zit nu al aan 3 uur en 3 kwartier materiaal. Het gelul er tussendoor zou dat meer dan 4 uur wordenquote:
Extra show.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zit nu al aan 3 uur en 3 kwartier materiaal. Het gelul er tussendoor zou dat meer dan 4 uur worden
quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zit nu al aan 3 uur en 3 kwartier materiaal. Het gelul er tussendoor zou dat meer dan 4 uur worden
Als jullie me om 21:30 uur van de zender schoppen kan dat maar zo nodig zijn jaquote:
niet verkeerd hoor !quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:56 schreef Elfletterig het volgende:
De eerste suggestie van Fogel hierna: D.D.E. is een populaire Noorse band, die wij niet kennen omdat ze in het Noors zingen. Dus ja... hierna een Noorstalig nummer.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:55 schreef just me het volgende:
Ow ja update over het horloge wat niet te vinden was, niet in bed, onder bed, onder het matras, tussen het andere matras, niet in de wasmachine, niet in de droger..
Zit ik maandag te werken op school, zie ik opeens het horloge liggen naast de voet van de monitor
quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:56 schreef Elfletterig het volgende:
De eerste suggestie van Fogel hierna: D.D.E. is een populaire Noorse band, die wij niet kennen omdat ze in het Noors zingen. Dus ja... hierna een Noorstalig nummer.
Ik heb een paar nummers van ze beluisterd. Deze vond ik de beste - en het is tevens ook de populairste op Spotify, dus dat zal dan wel een beetje kloppen.quote:
en aan mijn pensioenquote:
Dat moet je Fogel vragen. Ik heb de titel "Vinsjan På Kaia" door de vertaler gegooid, maar die spuugde uit: Vinsjan På Kaiaquote:
quote:
ow ja nog 1,5 jaar wachten (officieel)quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:02 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Daar ben jij nog veel te jong voor.
Fogel is niet van de UI-en maar wel een leuk ideequote:Op dinsdag 20 december 2016 20:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goede vraagIk heb hem vandaag nog een Noorse UI proberen aan te smeren, maar zonder succes.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:06 schreef Elfletterig het volgende:
Of laat ik zeggen dat hiervan ook een Röyksopp remix bestaat...
ben benieuwdquote:Op dinsdag 20 december 2016 20:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hierna wordt het nog veel rustiger.
Jawel hè?quote:
Volgens mij niet. Welkom.quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kom net terug van de Praxis.
Is Katzenjammer al geweest?
Die heb ik bij de reserves staanquote:Op dinsdag 20 december 2016 20:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kom net terug van de Praxis.
Is Katzenjammer al geweest?
Van mij mogen ze.... ik luister toch niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
I Feed You My Love was met afstand het meest gedurfde nummer tijdens het Songfestival in 2013. Die durf werd beloond met een 4e plaats. Hopelijk komt ooit eens de dag dat Nederland ook zo veel lef toont.
hoeft niet bij de reserves hoorquote:Op dinsdag 20 december 2016 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die heb ik bij de reserves staan
Er mogen er maar 11 opgesteld worden.quote:
Da's ook weer waar...quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:22 schreef Melting het volgende:
[..]
Van mij mogen ze.... ik luister toch niet.![]()
En het lef hebben om de Toppers te sturen heb ik ook nog niemand na zien doen.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:23 schreef Melting het volgende:
[..]
Er mogen er maar 11 opgesteld worden.
Schandalig!quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die heb ik bij de reserves staan
Echt? Een hele bekende melodie is dit dan. Ik meende deze te herkennen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:24 schreef Elfletterig het volgende:
Een DJ11-show is niet compleet zonder nieuwe muziek. Deze track van Matoma is net een paar dagen uit.
Kopie van dat IKEA fluitje...quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:25 schreef Melting het volgende:
[..]
Echt? Een hele bekende melodie is dit dan. Ik meende deze te herkennen.
Bij de reserves van de reserves stond -ie zelfsquote:
quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:32 schreef Elfletterig het volgende:
Hierna een track die ToT eerder deze week draaide. Toen dacht ik: die moet natuurlijk ook gewoon in deze N-show. Met dank aan ToT, dus...
quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:37 schreef Elfletterig het volgende:
Hierna komt een zeer, zeer bekend nummer, dat we gerust een grote, internationale hit mogen noemen. Het was de titelsong van een gelijknamige film...
Eén van de beste bond-songs, vind ik.quote:
Ieder z'n voorkeur. Ik vind dat er andere nummers zijn die beter zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Eén van de beste bond-songs, vind ik.
Ik zei ook niet "de beste", maar één van de bestequote:Op dinsdag 20 december 2016 20:41 schreef Melting het volgende:
[..]
Ieder z'n voorkeur. Ik vind dat er andere nummers zijn die beter zijn.
Da's mooi, maar ik moet zo op pad en weet niet of ik dan nog kan luisteren...quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij de reserves van de reserves stond -ie zelfs
Maar inmiddels is dat aangepast: Katzenjammer komt binnen nu en een uur voorbij
Hint is duidelijkquote:Op dinsdag 20 december 2016 20:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's mooi, maar ik moet zo op pad en weet niet of ik dan nog kan luisteren...
quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hint is duidelijkIk zal er hierna ingooien
Nee, mw. MM ophalen van de kerst rondvaartboot...quote:
Ik heb altijd al iets met Scandinavische muziek gehad. In aanloop naar deze show ontdekte ik van een aantal artiesten dat ze Noors zijn; artiesten waarvan ik dat totaal niet had verwacht, zoals Lemaitre (wat erg Frans klinkt). Vervolgens duik je er eens in en dan blijkt hoeveel goeds er vandaan komt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:49 schreef Melting het volgende:
Vraagje Elf; hoe ben je op het idee gekomen om een Noorse show te doen?
Waarom bv niet een Poolse of Italiaanse?
Polen en Italië zijn altijd crimineel, Noorwegen heeft alleen Breivik...quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:49 schreef Melting het volgende:
Vraagje Elf; hoe ben je op het idee gekomen om een Noorse show te doen?
Waarom bv niet een Poolse of Italiaanse?
quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Polen en Italië zijn altijd crimineel, Noorwegen heeft alleen Breivik...
Polen schiet ook niet zo op, trouwens. Hoewel ik vorig jaar een Poolse band in de Top 10 van mijn jaarlijst had staan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Polen en Italië zijn altijd crimineel, Noorwegen heeft alleen Breivik...
Het waren maar voorbeelden. Had net zo goed Portugal en Oostenrijk kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Polen schiet ook niet zo op, trouwens. Hoewel ik vorig jaar een Poolse band in de Top 10 van mijn jaarlijst had staan.
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Succes met wat je gaat doenquote:Op dinsdag 20 december 2016 20:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mijn echtgenote is geen werk...
Ik herken deze wel.quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:56 schreef Elfletterig het volgende:
Maria Mena scoorde met dit nummer een bescheiden hit in Nederland in 2006.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ahh... je hebt de vertaling van Röyksopp opgezocht?
Mag pas weer met de kerstquote:
Ben niet in de mail ingelogd nu.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:13 schreef Melting het volgende:
Had je mijn berichtje gelezen, Elfletterig?
Nou ben ik benieuwd.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:13 schreef Elfletterig het volgende:
Hierna een voormalig winnaar van de Noorse versie van Idols, die in 2004 zelfs tot World Idol werd bekroond. Hij scoorde één grote hit...
Hier op het forum bedoel ik.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ben niet in de mail ingelogd nu.
Voor mij liever een 3e show.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:15 schreef Elfletterig het volgende:
Wat vinden jullie? Ophouden om 21:30 uur en de rest bewaren voor een derde show? Of toch doorgaan?
Ik vind allebei prima.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:56 schreef Melting het volgende:
Maar Elf.... dit is wel lekkere muziek.
Mag ik mijn voorkeur uitspreken? Graag een 3e show.
Ik duik sowieso om 21.30 mijn bed in, want drukke dag achter de rug, en morgen weer een lange dag voor de boeg.
Ik ga ook voor een 3e showquote:Op dinsdag 20 december 2016 21:15 schreef Elfletterig het volgende:
Wat vinden jullie? Ophouden om 21:30 uur en de rest bewaren voor een derde show? Of toch doorgaan?
Ik vind allebei prima.
Ik was ondertussen naar beneden gelopenquote:
quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:19 schreef Elfletterig het volgende:
Ik kom qua tijd mooi uit; ben netjes om 21:30 uur klaar.
Ik beslis bij dezen dat er een derde show komt. Daarvoor staat dan al 1 uur en 45 minuten klaar
quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:19 schreef Elfletterig het volgende:
Ik kom qua tijd mooi uit; ben netjes om 21:30 uur klaar.
Ik beslis bij dezen dat er een derde show komt. Daarvoor staat dan al 1 uur en 45 minuten klaar
Wat ben je besluiteloos vanavond.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:19 schreef just me het volgende:
[..]
Ik was ondertussen naar beneden gelopen
quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:20 schreef Melting het volgende:
[..]
Wat ben je besluiteloos vanavond.
Eerst zit je beneden, en ga je naar boven. Dan loop je weer naar beneden, om zo meteen weer boven te zijn zeker?
er staat geen fles naast mijn bed hoorquote:
Instrumentaal.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:23 schreef Elfletterig het volgende:
Wat het laatste nummer betreft: het is erg rustig en heeft erg weinig tekst...
Al enig idee?
quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:25 schreef Elfletterig het volgende:
... en Alexander Rybak, die moet ook nog in dat rijtje.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]![]()
Graag gedaan weer.
En eigenlijk best wel lachen dat er gewoon een deel 3 gaat komen
Dat Delfts accent heb ik nooit kunnen verstaan, maar met wat wijn op, wordt je helemaal onduidelijk.quote:
en dat na 3 slokjesquote:Op dinsdag 20 december 2016 21:30 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat Delfts accent heb ik nooit kunnen verstaan, maar met wat wijn op, wordt je helemaal onduidelijk.
Ik ben op verzoek van de luisteraars speciaal op tijd begonnen. En in overleg hebben we besloten dat er een deel 3 komt. Ik heb trouwens een paar nummers gedraaid die jij had aangedragen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:34 schreef Fogel het volgende:
En anders kom ik gewoon precies nadat de show is afgelopen
Ik vind het gewoon altijd jammer als ik te laat ben. Maar doordeweeks als ik de kinderen in huis heb kan ik zelden voor 2130 meeluisteren. Het kan niet altijd voor iedereen tegelijk uitkomen natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben op verzoek van de luisteraars speciaal op tijd begonnen. En in overleg hebben we besloten dat er een deel 3 komt. Ik heb trouwens een paar nummers gedraaid die jij had aangedragen.Playlist komt zo; ik mis een nummer, dus dat moet ik even uitzoeken...
De kraan op de kaai.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:37 schreef Elfletterig het volgende:
Wat betekent "Vinsjan På Kaia" trouwens?
quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
De kraan op de kaai.
Je hebt DDE gedaaid ja?
Prima lijst!quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..](zie playlist hierboven)
Google vertaalde "Vinsjan På Kaia" als "Vinsjan På Kaia", dus dat zette niet echt zoden aan de dijk
Ik snap nooit zo goed wat nou precies het verschil is tussen Bokmål en Nynorsk. Bokmål is de oudere taal, toch?quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:52 schreef Fogel het volgende:
[..]
Prima lijst!
Ze zingen en schrijven in dialect, maar 2 van de 3 woorden zijn hetzelfde als in Bokmål.
Bokmål is gebaseerd op Deens en daarna zijn eigen weg gegaan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed wat nou precies het verschil is tussen Bokmål en Nynorsk. Bokmål is de oudere taal, toch?
Dus eigenlijk is Bokmål de gangbare taal onder de bevolking, op dialecten na?quote:Op dinsdag 20 december 2016 22:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bokmål is gebaseerd op Deens en daarna zijn eigen weg gegaan.
Nynorsk is een taal die geconstrueerd is uit de vele dialecten die het land rijk is. Soort van Esperanto, maar dan alleen met Noorse dialecten. Te herkennen aan het overvloedige gebruik van de letter a
Niemand spreekt dus "echt" Nynorsk, hooguit een dialect wat daarvoor gerbuikt is en geen Bokmål is, maar dat gaat dus wel onder de noemer Nynorsk.
Het is eigenlijk gewoon patriotisch moeilijkdoenerij. Maar als je dat te hard zegt worden mensen boos enzo
Nou, niet helemaal. Gemeentes kunnen een officiele taal hebben, zowel Bokmål als Nynorsk zijn officiele talen, en Sami is de derde.quote:Op dinsdag 20 december 2016 22:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is Bokmål de gangbare taal onder de bevolking, op dialecten na?
En wordt het Noorse TV-nieuws (tune van Röyksopp, trouwens) in Bokmål voorgelezen?
Pfff... waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?quote:Op dinsdag 20 december 2016 22:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nou, niet helemaal. Gemeentes kunnen een officiele taal hebben, zowel Bokmål als Nynorsk zijn officiele talen, en Sami is de derde.
[ afbeelding ] (kaart van Google geplukt).
Het Noorse nieuws is soms Bokmål, soms Nynorsk. Een bepaald aantal % van de uitzendingen moet in het Nynorsk zijn, anders raak je als TV-kanaal je licentie kwijt.
Wist niet dat ze die tune hadden gemaaktquote:Op dinsdag 20 december 2016 22:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Pfff... waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
NB: De tune die Röyksopp voor het Noorse TV-nieuws heeft gemaakt:
Ik vind het een grappig taaltje om te horen. Soms hoor je van die woorden die zomaar uit het Nederlands zouden kunnen komen, of uit het Nedersaksisch dialect.quote:Op dinsdag 20 december 2016 22:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wist niet dat ze die tune hadden gemaaktIk kijk nooit nieuws op TV.
Wat je daar hoort is Bokmål. Maar hetzelfde kanaal heeft ook het nieuws in Nynorsk.
Wat mij betreft prima. Van hoe laat tot hoe laat vliegt Fogel?quote:Op dinsdag 20 december 2016 22:49 schreef MadMaster het volgende:
Is het OK als ik vrijdagavond 4 uur claim (19.00 - 23.00 uur) om de dit jaar verdwenen platen uit de Top 2000 nog één keer de revue te laten passeren?
Heeft Fogel ook wat geluid tijdens z'n vlucht...
Vanaf 16.00 uur, geloof ik.quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat mij betreft prima. Van hoe laat tot hoe laat vliegt Fogel?
203 Songs zijn dit jaar uit de lijst verdwenen, aldus de Top 2000 statistieken van Pino112.quote:Vrijdag 23 december, 19:00 - 23:00 uur
MadMaster - Dit Was De Top 2000...
Suburbia in 2017 erbij? Lukt me stug, zeg ik als fan. Stem er al jaren op, maar het haalt niks uit. In 2017 zien we alleen It's A Sin en West End Girls nog in de lijst.quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:14 schreef MadMaster het volgende:
Ook maar even gepromoot in het Top 2000 topic...
MUZ / Top 2000 Editie 2016 #14 En in 2017 is Suburbia er ook bij!
Je hebt gelijk, maar die discussie heb ik wel gehad...quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:26 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ach de inhoud van de top 2000 wordt gestuurd.
Ben wel benieuwd hoe de lijst er uit zou zien als iedereen zelf alles moet invullen.
16.30 Uur ga ik niet redden, dus je moet maar even wat regelen vanaf 19.00 uur én wakker blijven...quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:25 schreef Fogel het volgende:
Cool!
Als de wifi meewerkt (werkte vorige maand naar de VS helaas niet) verwacht ik rond 1630 in te kunnen tunen vrijdag. Vanaf dan kan ik een uur of 10 meeluisteren, al verwacht ik ondertussen wel een keer in slaap te vallen![]()
Binnen Europa was de stream stabiel genoeg, weet nog niet hoe dat nu gaat worden.
Ik geef uitsluitend aan vanaf wanneer ik waarschijnlijk internet heb, niks meer, niks minder.quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
16.30 Uur ga ik niet redden, dus je moet maar even wat regelen vanaf 19.00 uur én wakker blijven...
Deze smiley vergeten:quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:45 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik geef uitsluitend aan vanaf wanneer ik waarschijnlijk internet heb, niks meer, niks minder.
Van 19-23 wakker blijven zal geen probleem zijn, maar ik heb wel de ambitie zoveel mogelijk verschillende dingen te proeven van de drankenlijst
Zou wat zijn als DJ's hun programma op 1 user aan zouden passenquote:Op dinsdag 20 december 2016 23:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Deze smiley vergeten:
Ik zie wel of je er wel of niet bent, ik ga sowieso draaien...
Ik wou zo om middernacht nog even gaan draaien, maar dat gaat nu natuurlijk niet meer door...quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zou wat zijn als DJ's hun programma op 1 user aan zouden passen
Ik ga nu wel pitten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wou zo om middernacht nog even gaan draaien, maar dat gaat nu natuurlijk niet meer door...
Welterustenwaarom niet 2 luisterarsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2016 00:16:36 ]
quote:Op woensdag 21 december 2016 10:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik verheug me op de show van vrijdagavond
Het komt weer ...ben koffie aan het tankenquote:
oh nu nog, ik doe weinig vandaag lekker vrijquote:Op woensdag 21 december 2016 15:11 schreef knokkels het volgende:
[..]
Het komt weer ...ben koffie aan het tankenHowdo
Muziekje erbij?quote:Op woensdag 21 december 2016 15:12 schreef Karzai het volgende:
[..]
oh nu nog, ik doe weinig vandaag lekker vrij
Elk jaar wel eigenlijk.quote:Op woensdag 21 december 2016 15:16 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik heb al een tijdje de belg op die hebben een leuker glazen huis
Howdy!quote:
I'm not coyquote:
PaRoquote:
Heb je iig wat te doen tot dat ze je uit het lokaal komen bevrijden.quote:Op woensdag 21 december 2016 16:27 schreef tailfox het volgende:
ik zit hier een beetje vast in een lokaal.
zal ik maar gaan djen dan ;p
verplicht een uurtje niks doen in lokaalquote:Op woensdag 21 december 2016 16:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Heb je iig wat te doen tot dat ze je uit het lokaal komen bevrijden.
wil je?quote:Op woensdag 21 december 2016 16:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik heb er trouwens ook geen probs mee om te djeen, houd me ff van het gamen af.
Jij gaat voor je eerste roosterduty?quote:
heb alleen ff getest met iPhone.quote:Op woensdag 21 december 2016 16:31 schreef knokkels het volgende:
[..]
Jij gaat voor je eerste roosterduty?
Zorg er wel voor dat je uitlogt voordat je je lokaal straks verlaatquote:Op woensdag 21 december 2016 16:32 schreef tailfox het volgende:
[..]
heb alleen ff getest met iPhone.
dat werkt prima dus nu ff op pc proberen
ik neem die computer(mijn surface )quote:Op woensdag 21 december 2016 16:33 schreef knokkels het volgende:
[..]
Zorg er wel voor dat je uitlogt voordat je je lokaal straks verlaat
Oww, da's ook wel een goede mogelijkheidquote:Op woensdag 21 december 2016 16:33 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik neem die computer(mijn surface )
gewoon mee hoor ;p
quote:Programma van vandaag
17:00 - 19:00
PaRo maakt bietensoep
je staat er in hoorquote:Op woensdag 21 december 2016 16:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
En aangezien knokkels er eindelijk een keertje is moet hij meegenieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |