quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:19 schreef Elfletterig het volgende:
Ik kom qua tijd mooi uit; ben netjes om 21:30 uur klaar.
Ik beslis bij dezen dat er een derde show komt. Daarvoor staat dan al 1 uur en 45 minuten klaar
quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:19 schreef Elfletterig het volgende:
Ik kom qua tijd mooi uit; ben netjes om 21:30 uur klaar.
Ik beslis bij dezen dat er een derde show komt. Daarvoor staat dan al 1 uur en 45 minuten klaar
Wat ben je besluiteloos vanavond.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:19 schreef just me het volgende:
[..]
Ik was ondertussen naar beneden gelopen
quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:20 schreef Melting het volgende:
[..]
Wat ben je besluiteloos vanavond.
Eerst zit je beneden, en ga je naar boven. Dan loop je weer naar beneden, om zo meteen weer boven te zijn zeker?
er staat geen fles naast mijn bed hoorquote:
Instrumentaal.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:23 schreef Elfletterig het volgende:
Wat het laatste nummer betreft: het is erg rustig en heeft erg weinig tekst...
Al enig idee?
quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:25 schreef Elfletterig het volgende:
... en Alexander Rybak, die moet ook nog in dat rijtje.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]![]()
Graag gedaan weer.
En eigenlijk best wel lachen dat er gewoon een deel 3 gaat komen
Dat Delfts accent heb ik nooit kunnen verstaan, maar met wat wijn op, wordt je helemaal onduidelijk.quote:
en dat na 3 slokjesquote:Op dinsdag 20 december 2016 21:30 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat Delfts accent heb ik nooit kunnen verstaan, maar met wat wijn op, wordt je helemaal onduidelijk.
Ik ben op verzoek van de luisteraars speciaal op tijd begonnen. En in overleg hebben we besloten dat er een deel 3 komt. Ik heb trouwens een paar nummers gedraaid die jij had aangedragen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:34 schreef Fogel het volgende:
En anders kom ik gewoon precies nadat de show is afgelopen
Ik vind het gewoon altijd jammer als ik te laat ben. Maar doordeweeks als ik de kinderen in huis heb kan ik zelden voor 2130 meeluisteren. Het kan niet altijd voor iedereen tegelijk uitkomen natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben op verzoek van de luisteraars speciaal op tijd begonnen. En in overleg hebben we besloten dat er een deel 3 komt. Ik heb trouwens een paar nummers gedraaid die jij had aangedragen.Playlist komt zo; ik mis een nummer, dus dat moet ik even uitzoeken...
De kraan op de kaai.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:37 schreef Elfletterig het volgende:
Wat betekent "Vinsjan På Kaia" trouwens?
quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
De kraan op de kaai.
Je hebt DDE gedaaid ja?
Prima lijst!quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..](zie playlist hierboven)
Google vertaalde "Vinsjan På Kaia" als "Vinsjan På Kaia", dus dat zette niet echt zoden aan de dijk
Ik snap nooit zo goed wat nou precies het verschil is tussen Bokmål en Nynorsk. Bokmål is de oudere taal, toch?quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:52 schreef Fogel het volgende:
[..]
Prima lijst!
Ze zingen en schrijven in dialect, maar 2 van de 3 woorden zijn hetzelfde als in Bokmål.
Bokmål is gebaseerd op Deens en daarna zijn eigen weg gegaan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed wat nou precies het verschil is tussen Bokmål en Nynorsk. Bokmål is de oudere taal, toch?
Dus eigenlijk is Bokmål de gangbare taal onder de bevolking, op dialecten na?quote:Op dinsdag 20 december 2016 22:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bokmål is gebaseerd op Deens en daarna zijn eigen weg gegaan.
Nynorsk is een taal die geconstrueerd is uit de vele dialecten die het land rijk is. Soort van Esperanto, maar dan alleen met Noorse dialecten. Te herkennen aan het overvloedige gebruik van de letter a
Niemand spreekt dus "echt" Nynorsk, hooguit een dialect wat daarvoor gerbuikt is en geen Bokmål is, maar dat gaat dus wel onder de noemer Nynorsk.
Het is eigenlijk gewoon patriotisch moeilijkdoenerij. Maar als je dat te hard zegt worden mensen boos enzo
Nou, niet helemaal. Gemeentes kunnen een officiele taal hebben, zowel Bokmål als Nynorsk zijn officiele talen, en Sami is de derde.quote:Op dinsdag 20 december 2016 22:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is Bokmål de gangbare taal onder de bevolking, op dialecten na?
En wordt het Noorse TV-nieuws (tune van Röyksopp, trouwens) in Bokmål voorgelezen?
Pfff... waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?quote:Op dinsdag 20 december 2016 22:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nou, niet helemaal. Gemeentes kunnen een officiele taal hebben, zowel Bokmål als Nynorsk zijn officiele talen, en Sami is de derde.
[ afbeelding ] (kaart van Google geplukt).
Het Noorse nieuws is soms Bokmål, soms Nynorsk. Een bepaald aantal % van de uitzendingen moet in het Nynorsk zijn, anders raak je als TV-kanaal je licentie kwijt.
Wist niet dat ze die tune hadden gemaaktquote:Op dinsdag 20 december 2016 22:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Pfff... waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
NB: De tune die Röyksopp voor het Noorse TV-nieuws heeft gemaakt:
Ik vind het een grappig taaltje om te horen. Soms hoor je van die woorden die zomaar uit het Nederlands zouden kunnen komen, of uit het Nedersaksisch dialect.quote:Op dinsdag 20 december 2016 22:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wist niet dat ze die tune hadden gemaaktIk kijk nooit nieuws op TV.
Wat je daar hoort is Bokmål. Maar hetzelfde kanaal heeft ook het nieuws in Nynorsk.
Wat mij betreft prima. Van hoe laat tot hoe laat vliegt Fogel?quote:Op dinsdag 20 december 2016 22:49 schreef MadMaster het volgende:
Is het OK als ik vrijdagavond 4 uur claim (19.00 - 23.00 uur) om de dit jaar verdwenen platen uit de Top 2000 nog één keer de revue te laten passeren?
Heeft Fogel ook wat geluid tijdens z'n vlucht...
Vanaf 16.00 uur, geloof ik.quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat mij betreft prima. Van hoe laat tot hoe laat vliegt Fogel?
203 Songs zijn dit jaar uit de lijst verdwenen, aldus de Top 2000 statistieken van Pino112.quote:Vrijdag 23 december, 19:00 - 23:00 uur
MadMaster - Dit Was De Top 2000...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |