Waarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 13 december 2016 23:29 schreef einzeinz het volgende:
Hoe gaan jullie over enkele maanden stemmen?
Door een tijdelijk statuut te geven van bv. 6 maanden of 1 jaar. Daarna moeten ze terug en verliezen ze sowieso hun uitkeringen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 23:56 schreef Pokkelmans het volgende:
Hoe zou dat beleid in zijn werk moeten gaan?
Immigratie kun je in zekere zin nog beperken, maar als mensen er eenmaal zitten wordt "zomaar" terugsturen een lastig verhaal. Zeker als het om vluchtelingen gaat.
Op de SGP. Op Kees van der Staaij.quote:Op dinsdag 13 december 2016 23:29 schreef einzeinz het volgende:
Dag jongens
Hoe gaan jullie over enkele maanden stemmen? Stemmen jullie voor Geert Wilders of toch maar iemand anders?
Zodra ze hier zijn is het eigenlijk al te laat. Terugsturen zonder medewerking van de 'asielzoeker' zelf is een lastig verhaal, zeker als je ook nog de mensenrechten en internationale verdragen wil honoreren.quote:Dus vandaar zou ik eerde de neiging hebben om Geert Wilders te stemmen, puur door het feit dat hij misschien een actief terugstuurbeleid kan bekomen?
Waaruit en in welke mate?quote:Je merkt ook op dat Europa de laatste 2 jaar ook steeds rechtser wordt.
Die gaan gewoon verder de illigaliteit in.quote:Op woensdag 14 december 2016 00:04 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Door een tijdelijk statuut te geven van bv. 6 maanden of 1 jaar. Daarna moeten ze terug en verliezen ze sowieso hun uitkeringen.
Er kan best meer gedaan worden, zeker als het 'niet politiek correct' gedaan mag worden. Maar verwacht geen wonderen. Waar wel flink op kan -en naar mijn mening op moet- worden ingezet is het afremmen van stromen nieuwe migranten. Mij dunkt dat het invoeren van grenscontroles daaraan bij kan dragen. Het zal mogelijk een economisch offer kosten, maar mij dunkt dat het op de lange termijn op macro-niveau enkel een besparing oplevert, gezien de kosten die ongewenste migranten met zich meebrengen.quote:Kan best wel aangepakt worden hoor, ze moeten alleen willen. Maar dat doen ze niet want het is 'politiek niet correct' en dus faalt het hele systeem.
Zoals Vaduz al aangeeft ligt dat internationaal bezien wat moeilijker. Voor je mensen terug kan sturen moet je bijvoorbeeld eerst met enige mate van zekerheid weten waar iemand vandaan komt. Als dat oorlogsgebied is, kun je mensen daar niet weer middenin zetten. Je kan ze ook de grens overgooien en daarmee de boel gedaan achten, maar daar maak je natuurlijk ook geen vrienden mee.quote:Op woensdag 14 december 2016 00:04 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Door een tijdelijk statuut te geven van bv. 6 maanden of 1 jaar. Daarna moeten ze terug en verliezen ze sowieso hun uitkeringen.
Kan best wel aangepakt worden hoor, ze moeten alleen willen. Maar dat doen ze niet want het is 'politiek niet correct' en dus faalt het hele systeem.
dat is dijkhoff het niet met je eens :quote:Op dinsdag 13 december 2016 23:29 schreef einzeinz het volgende:
Dag jongens
Ik heb het wel gehad met die ongecontroleerde immigratie de laatste 2 jaren. Iedereen weet dat er sinds midden 2014 heel veel vluchtelingen naar Europa gekomen zijn. Die vluchtelingen beginnen hun eigen normen en culturen op te dringen en je voelt gewoon dat het wringt. Velen vragen zich niet af of de bom ooit barst, maar gewoon wanneer die bom zal barsten. En dan spreek ik uiteraard niet over terreur.
Ook over een actief terugstuurbeleid is bijlange nog geen sprake.
500 mensen per maand die de je van een dak boven hun hoofd moet voorzorgen, te eten moet geven, moet onderwijzen en medische hulp geven. Klinkt alsof dat nog misschien meevalt. Maar hoe zit het met de juridische kosten, die we ook kwijt zijn als mensen weer vertrekken? Met de kosten van de overlast die deze mensen bovengemiddeld vaak geven? Zijn dat incidenten of een grote schadepost voor de economie?quote:Op woensdag 14 december 2016 00:47 schreef TomLuny het volgende:
[..]
dat is dijkhoff het niet met je eens :
Volgens de staatssecretaris zijn dit jaar tot nu toe ruim 22.000 vreemdelingen vertrokken die niet in Nederland mochten blijven. Onder hen zijn zo'n 1350 Marokkanen en Algerijnen; alleen in de maand november waren dat er al 350. Er kwamen dit jaar tot nu toe zo'n 28.000 asielzoekers het land binnen.
netto zijn er dit jaar dus maar iets van 500 mensen per maand dit land binnengestroomd
we maken ons druk om niks
quote:Op dinsdag 13 december 2016 23:52 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik ben er nog niet helemaal over uit. Misschien stem ik dit jaar ook eens PVV. Maar ik denk dat het weer gewoon de PvdD wordt.
moggequote:Op woensdag 14 december 2016 01:21 schreef vaduz het volgende:
[..]
500 mensen per maand die de je van een dak boven hun hoofd moet voorzorgen, te eten moet geven, moet onderwijzen en medische hulp geven. Klinkt alsof dat nog misschien meevalt. Maar hoe zit het met de juridische kosten, die we ook kwijt zijn als mensen weer vertrekken? Met de kosten van de overlast die deze mensen bovengemiddeld vaak geven? Zijn dat incidenten of een grote schadepost voor de economie?
Zoiets hoor je steeds vaker. En ik moet eerlijk zijn, heel verkeerd is het niet. Overal in Europa speelt dit scenario zich af en mensen willen zich daartegen wapenen. Ook ik geef toe dat Wilders wel een stem van mij zal krijgen. Hij is misschien niet op alle vlakken even goed maar 2017 kan wel eens het jaar worden waarin hij zich mag gaan bewijzen, waar een nieuw beleid opgemaakt wordt die een bouwsteen kan zijn voor de toekomst.quote:Op woensdag 14 december 2016 00:52 schreef Nintex het volgende:
Dagelijks kom ik steeds meer PVV stemmers tegen, ook mensen waarvan ik het totaal niet verwacht. Mensen peilen dat altijd eerst een beetje subtiel. Bijv:
"Ik ben daar en daar op vakantie geweest, mooi joh, alleen maar prachtige kerken gezien en parelwitte stranden met mooie vrouwen. Vroeger ging ik dan naar Griekenland of Turkije, maar met al die vluchtelingen en terroristen denk je daar toch over na"
"Ja daar moeten we in Nederland ook goed op letten"
"Precies ja, helemaal gelijk dat moeten we zeker doen. We kunnen moeilijk hier jan en alleman naar binnen laten lopen en daar aan de kust echt geen Moskee te zien ook!"
Vandaag weer een stuk of 5, lui van wie ik eigenlijk dacht zeker te weten dat ze in de PvdA of D66 hoek zaten.
ik zeg niet dat jij dat doet, dit even voorop gesteld, maar er zijn heel veel redenen te verzinnen om mensen niet terug te hoeven sturen.quote:Op woensdag 14 december 2016 00:21 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zoals Vaduz al aangeeft ligt dat internationaal bezien wat moeilijker. Voor je mensen terug kan sturen moet je bijvoorbeeld eerst met enige mate van zekerheid weten waar iemand vandaan komt. Als dat oorlogsgebied is, kun je mensen daar niet weer middenin zetten. Je kan ze ook de grens overgooien en daarmee de boel gedaan achten, maar daar maak je natuurlijk ook geen vrienden mee.
quote:De asielstatus is bedoeld om mensen te beschermen tegen het gevaar daar, benadrukt staatssecretaris Dijkhoff van Veiligheid en Justitie. Als ze terugreizen, kan hun asielvergunning afgenomen worden. "Een asielvergunning is alleen bedoeld voor mensen die daadwerkelijk te vrezen hebben in hun herkomstland", zegt Dijkhoff.
wat nou weer ?quote:
??ææquote:
Dat hij met zijn kop nog bij de situatie van een jaar geleden zit toen het een flinke chaos was. Sindsdien is er heel veel gedaan en is de instroom gedicimeerd.quote:Op woensdag 14 december 2016 08:25 schreef TomLuny het volgende:
[..]
wat nou weer ?
hoe bedoel je dit 999 ?
Dat het nu minder in de media komt betekent niet dat het probleem is opgelost.quote:Op woensdag 14 december 2016 08:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat hij met zijn kop nog bij de situatie van een jaar geleden zit toen het een flinke chaos was. Sindsdien is er heel veel gedaan en is de instroom gedicimeerd.
Tja, ik snap dat je dat graag zo ziet om je negatieve wereldbeeld te handhavenquote:Op woensdag 14 december 2016 08:59 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat het nu minder in de media komt betekent niet dat het probleem is opgelost.
Dat geldt voor alle problemen veroorzaakt door de EU: Griekenland, Euro, bankencrisis, etc.
Hier zijn de problemen alleen maar groter geworden, het wachten is op de grote klap, pas dan wordt het weer nieuws
ok, tnx, weet nu waar het om gaat.quote:Op woensdag 14 december 2016 08:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat hij met zijn kop nog bij de situatie van een jaar geleden zit toen het een flinke chaos was. Sindsdien is er heel veel gedaan en is de instroom gedecimeerd.
Ik wil niet in hetzelfde rijtje gezet worden als Juncker, Schulz en Verhofstadtquote:Op woensdag 14 december 2016 09:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, ik snap dat je dat graag zo ziet om je negatieve wereldbeeld te handhaven. Maar een tikje sneu komt het wel over.
maar dat we niet persoonlijk een isl. jihad bomspijker in ons oog krijgen wil niet zeggen dat we geen troostprijs hebben gewonnen.quote:Op woensdag 14 december 2016 09:00 schreef vipergts het volgende:
Wel stemmen, maar geen PVV ik neem die vluchtelingen voor lief omdat de rest van zijn standpunten niets is.
Ik heb nog nooit wat opgedrongen gekregen door een vluchteling, maar ik ga er vanuit dat je doelt op de zwarte pieten discussie e.d. Die is simpel op te lossen maak gekleurde pietjes en vertel die kinderen dat zwarte piet niet meer wilde werken.
Terreur ga ik me pas zorgen om maken als ik de eindejaarsloterij win, die kans is namelijk groter.
Een terugkeer beleid hoef je niet te voeren je kunt ook een er valt hier niets te halen beleid gaan voeren. Bed en brood tot ze mogen werken en de dag dat ze mogen werken meldt je ze aan bij een uitzendbureau en laat je ze asperges steken oid, kwestie van slecht naar de zin maken en aanbieden om op staatskosten terug te vliegen naar het land van herkomst.
De EU zal ook met de PVV niet beter geregeld worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vandaag werd namelijk de noodtoestand in frankrijk weer een half jaar verlengd en dus treft het ons allemaal.shift-knop defekt
quote:Op woensdag 14 december 2016 09:23 schreef TomLuny het volgende:
[..]
maar dat we niet persoonlijk een isl. jihad bomspijker in ons oog krijgen wil niet zeggen dat we geen troostprijs hebben gewonnen.Ik vind de echte troostprijs altijd dat achteraf zo'n dader al in beeld was maar er doorheen geglipt is omdat diensten niet met elkaar samenwerken. En dat de oplossing vervolgens beperking van vrijheid isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vandaag werd namelijk de noodtoestand in frankrijk weer een half jaar verlengd en dus treft het ons allemaal.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
daar schort het zeker aan.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:30 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik vind de echte troostprijs altijd dat achteraf zo'n dader al in beeld was maar er doorheen geglipt is omdat diensten niet met elkaar samenwerken. En dat de oplossing vervolgens beperking van vrijheid is
Ja hoe is het MOGELIJK he...wat raar toch allemaal....(sarcasme knop uit)quote:Op woensdag 14 december 2016 00:52 schreef Nintex het volgende:
Dagelijks kom ik steeds meer PVV stemmers tegen, ook mensen waarvan ik het totaal niet verwacht. Mensen peilen dat altijd eerst een beetje subtiel. Bijv:
"Ik ben daar en daar op vakantie geweest, mooi joh, alleen maar prachtige kerken gezien en parelwitte stranden met mooie vrouwen. Vroeger ging ik dan naar Griekenland of Turkije, maar met al die vluchtelingen en terroristen denk je daar toch over na"
"Ja daar moeten we in Nederland ook goed op letten"
"Precies ja, helemaal gelijk dat moeten we zeker doen. We kunnen moeilijk hier jan en alleman naar binnen laten lopen en daar aan de kust echt geen Moskee te zien ook!"
Vandaag weer een stuk of 5, lui van wie ik eigenlijk dacht zeker te weten dat ze in de PvdA of D66 hoek zaten.
Hij deed deze uitspraak op verwachtingen maar dit is absoluut niet bewezen. Ze kunnen ook de illigaliteit in zijn gedoken.quote:Op woensdag 14 december 2016 00:47 schreef TomLuny het volgende:
[..]
dat is dijkhoff het niet met je eens :
Volgens de staatssecretaris zijn dit jaar tot nu toe ruim 22.000 vreemdelingen vertrokken die niet in Nederland mochten blijven. Onder hen zijn zo'n 1350 Marokkanen en Algerijnen; alleen in de maand november waren dat er al 350. Er kwamen dit jaar tot nu toe zo'n 28.000 asielzoekers het land binnen.
netto zijn er dit jaar dus maar iets van 500 mensen per maand dit land binnengestroomd
we maken ons druk om niks
dat was nog niet bij me opgekomen, tnxquote:Op woensdag 14 december 2016 11:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Hij deed deze uitspraak op verwachtingen maar dit is absoluut niet bewezen. Ze kunnen ook de illegaliteit in zijn gedoken.
http://nos.nl/artikel/214(...)ns-oud-en-nieuw.htmlquote:Volgens de staatssecretaris zijn dit jaar tot nu toe ruim 22.000 vreemdelingen vertrokken die niet in Nederland mochten blijven. Onder hen zijn zo'n 1350 Marokkanen en Algerijnen; alleen in de maand november waren dat er al 350. Er kwamen dit jaar tot nu toe zo'n 28.000 asielzoekers het land binnen.
Dat stond in zijn verklaring dat het een vermoeden was.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:43 schreef TomLuny het volgende:
[..]
dat was nog niet bij me opgekomen, tnx
heb je dat zelf bedacht of ergens een reactie gelezen op die cijfers ?
in ieder geval is dat geen uit de lucht gegrepen scenario, had het zelf moeten bedenken
Germany admits 130,000 asylum seekers 'lost' raising fears over crime and terrorism
ik kreeg wel de indruk bij dat dijkhoff bericht dat het eerst over appels ging en nos vervolgens peren in de vergelijking stopte om het wat zoeter te maken.
[..]
http://nos.nl/artikel/214(...)ns-oud-en-nieuw.html
kan het echter niet bewijzen
en ps/
de appels zijn dan vreemdelingen
en de peren asielzoekers
misschien is dat een indicatie.
maar de twijfel kwam vooral door dat getal 22 duizend die 'vrijwillig' wegtrokken
Je zit met die leugens en fantasietjes eerder in een rijtje met fantasten als Philip DeWinter en Jean Marie Le Pen.quote:Op woensdag 14 december 2016 09:11 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik wil niet in hetzelfde rijtje gezet worden als Juncker, Schulz en Verhofstadt
mooi, dat is dan om precies te zijn de tweede keer in twee dagen dat ik door de nos-kliek bedonderd wordtquote:Op woensdag 14 december 2016 11:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat stond in zijn verklaring dat het een vermoeden was.
Je wordt gewoon belazerd waar je bijstaat.
Heb je zelf geen logeerkamer vrij?quote:Op woensdag 14 december 2016 12:10 schreef Wespensteek het volgende:
Het is toch allemaal wat teleurstellend vind ik hoor, het aantal asielaanvragen blijft maar laag terwijl de ellende nog lang niet voorbij is. Het is gewoon jammer dat er zoveel mensen ergens in ellende moeten leven terwijl we in Nederland al weer bezig zijn met het sluiten van opvanglocaties. Nederland moet gewoon veel meer werk maken en die mensen uit Griekenland en Turkije halen en hier opvang bieden.
https://ind.nl/Documents/AT%20%2020161205%201625.pdf
Dat is geen oplossing voor de mensen die nu hun baan kwijtraken. Het gaat blijkbaar heel goed met onze economie het verband met de grotere economische activiteit dankzij de vluchtelingen bestaat gewoon en de overheidsschuld zit al onder de 60%. Laat de overheid meer mensen ophalen zodat bedrijven spullen kunnen leveren en mensen aan het werk kunnen, dat is toch veel beter dan geld storten in Griekenland en Turkije zodat bedrijven daar de spullen mogen leveren van ons geld.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heb je zelf geen logeerkamer vrij?
Wat voegen dit soort semi-grappige opmerkingen toe aan de discussie? Ga je dan zo ook nog mieren over herenchirurgen en dat soort gedoe?quote:Op woensdag 14 december 2016 12:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beschuldigde jij mij nou laatst van het maken van inhoudsloze posts?quote:Op woensdag 14 december 2016 12:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
????quote:Op woensdag 14 december 2016 12:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is geen oplossing voor de mensen die nu hun baan kwijtraken. Het gaat blijkbaar heel goed met onze economie het verband met de grotere economische activiteit dankzij de vluchtelingen bestaat gewoon en de overheidsschuld zit al onder de 60%. Laat de overheid meer mensen ophalen zodat bedrijven spullen kunnen leveren en mensen aan het werk kunnen, dat is toch veel beter dan geld storten in Griekenland en Turkije zodat bedrijven daar de spullen mogen leveren van ons geld.
Wie heeft het over oneindig?quote:Op woensdag 14 december 2016 12:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
????
Als je denkt dat Nederland een oneindige put van vermeak ende betaelingen zijn dan heb je het geweldig mis.
Wat voor spullen hebben we het hier over?
Rijtjeshuizen kompleet ingericht?
Maakt dat veel uit, een mooie villa is ook prima hoor. Bij mij in de buurt gaan ze leegstaande kantoren verbouwen tot wooneenheden. Gewoon geweldig voor de bouwvakkers en de winkels in de buurt. Je ziet gewoon dat die investeringen zich dubbel en dwars terugverdienen en de teruglopende werkloosheid moet gewoon nog verder teruggebracht worden. Tegen de tijd dat we mensen tekort komen hebben we waarschijnlijk wat vluchtelingen die zijn bijgeschoold, dus de vergrijzing wordt ook een minder groot probleem.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
????
Als je denkt dat Nederland een oneindige put van vermeak ende betaelingen zijn dan heb je het geweldig mis.
Wat voor spullen hebben we het hier over?
Rijtjeshuizen kompleet ingericht?
Oei wat eng klinkt dat 130.000 criminelen en terroristen...quote:
Jij ziet het wel heel simpel.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maakt dat veel uit, een mooie villa is ook prima hoor. Bij mij in de buurt gaan ze leegstaande kantoren verbouwen tot wooneenheden. Gewoon geweldig voor de bouwvakkers en de winkels in de buurt. Je ziet gewoon dat die investeringen zich dubbel en dwars terugverdienen en de teruglopende werkloosheid moet gewoon nog verder teruggebracht worden. Tegen de tijd dat we mensen tekort komen hebben we waarschijnlijk wat vluchtelingen die zijn bijgeschoold, dus de vergrijzing wordt ook een minder groot probleem.
Ik vind dat er vaak erg makkelijk geroepen wordt dat 'wij' dat moeten doen, maar dan het liefst wel zo ver mogelijk van de eigen voordeur vandaan (en ik denk ook zonder eventuele belastingverhoging?)quote:Op woensdag 14 december 2016 12:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat voegen dit soort semi-grappige opmerkingen toe aan de discussie? Ga je dan zo ook nog mieren over herenchirurgen en dat soort gedoe?
terugverdienen is eenvoudig...quote:Op woensdag 14 december 2016 12:50 schreef DUTCHKO het volgende:
En hoe kunnen deze investeringen zich dubbel en dwars terug verdienen?
quote:Op woensdag 14 december 2016 07:46 schreef TomLuny het volgende:
[..]
mogge [ afbeelding ]
vaduz, ik zeg het ronduit, ik geloof geen bal van die cijfers en dan bedoel ik met name de 22.000 retour.
lijkt mij gestrekt gegoochel dit. (en hoopte eigenlijk dat iemand dat zou aantonen)
Ok zo werkt dat dus niet.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
terugverdienen is eenvoudig...
Als de staat bv 1000 euro uitgeeft om een gymzaal te huren om mensen in onder te brengen, gaat dat geld naar de beheerder daarvan, die daarover weer belasting betaald en de rest ook zal uitgeven aan zn personeel of bv onderhoud of deels eigen consumptie.
Uiteindelijk is dat gewoon geld dat in de eigen economie gestoken wordt en bv gymzalen kunnen ook daarvan onderhouden worden.
Of dacht jij dat dat geld zomaar *poef* verdween...? Nee, dat is natuurlijk enkel het geval als het aan Banken verstrekt wordt("Aaand... it's gone")
Kinderen die hier worden geboren kosten ook heel veel geld voordat ze geld gaan opbrengen, dat heet dus investeren. Je kunt als land nu eenmaal niet zonder bevolking. De mensen die nu werkloos zijn krijgen ook uitkeringen en voor de opvang in Turkije en Griekenland krijgen die landen ook veel steun van andere landen. Het is gewoon verstandig beleid om te kijken welke mensen je hier kunt opvangen.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Jij ziet het wel heel simpel.
Dit zal allemaal bekostigd moeten worden door Nederland en dat betekent dus voornamelijk via de belastingen.
Maar belastingen zijn niet een oneindige goudput waar je uit kan blijven scheppen.
En hoe kunnen deze investeringen zich dubbel en dwars terug verdienen?
Dat mag je even uitleggen want om iemand bij/om te scholen EN Nederlands te leren op een dusdanig nivo dat zij kunnen meedraaien is niet zomaar gedaan.
zo werkt dat wel....quote:
Je kunt datzelfde geld ook rechtstreeks aan de belastingbetalers overmaken, ook prima voor de economiequote:Op woensdag 14 december 2016 13:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
zo werkt dat wel....
De bestedingen aan die gymhal zijn gewoon een investering in faciliteiten in het eigen dorp/stad en komen voor 100% ten goede aan het uitbaten van die gymhal en de lokale economie...
Wat vooral geld kost is het besteden van eigen geld aan bv het opvangen van vluchtelingen in hun eigen regio of mensen in andere gebieden daar te pogen te houden...
dat zijn investeringen die dan ook geheel 'zeg' zijn of gezien kunnen worden als 'ontzikkelingshulp' aan de mensen in verweggistan.
Mensen hierheen laten komen en gewoon hier bepaalde faciliteiten hebben is altijd een investering in je eigen lokale economie.
Niet voor niks dat veel dorpen met een opvangcentrum als ze merken welke economische invloed dat heeft veelal graag deze behouden en de werkgelegenheid en meeruitgaven die dat oplevert
Verstandig beleid met meer dan 500.000 werklozen?quote:Op woensdag 14 december 2016 13:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kinderen die hier worden geboren kosten ook heel veel geld voordat ze geld gaan opbrengen, dat heet dus investeren. Je kunt als land nu eenmaal niet zonder bevolking. De mensen die nu werkloos zijn krijgen ook uitkeringen en voor de opvang in Turkije en Griekenland krijgen die landen ook veel steun van andere landen. Het is gewoon verstandig beleid om te kijken welke mensen je hier kunt opvangen.
Waarom vertel je dit dan niet in plaats van dat soort semi-lollige onzin?quote:Op woensdag 14 december 2016 12:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind dat er vaak erg makkelijk geroepen wordt dat 'wij' dat moeten doen, maar dan het liefst wel zo ver mogelijk van de eigen voordeur vandaan (en ik denk ook zonder eventuele belastingverhoging?)
Als je persoonlijk zo begaan bent met het lot van die mensen, waarom zélf dan niet een stapje meer doen?
en kost minder.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt datzelfde geld ook rechtstreeks aan de belastingbetalers overmaken, ook prima voor de economie
om jou te stangen. En ja hoor, je hapt weer lekker...quote:Op woensdag 14 december 2016 13:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom vertel je dit dan niet in plaats van dat soort semi-lollige onzin?
De ervaring is dat het dan vooral gestopt wordt in spaargeld of verminderen van schulden. Ook goed maar om de lokale economie aan te jagen veel minder effectief.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt datzelfde geld ook rechtstreeks aan de belastingbetalers overmaken, ook prima voor de economie
Vind het inderdaad erg vermakelijk om jullie leugens te weerleggen.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
om jou te stangen. En ja hoor, je hapt weer lekker...
Kom op zeg gezondheidszorg, opleidingen en heel veel zaken van die kinderen komen op bord van de overheid en de ouders krijgen ook geld van de overheid om een deel van de opvoeding te bekostigen. En juist omdat er nu zoveel werklozen zijn is het goed om nu voor extra banen in Nederland te zorgen door te investeren,beter dan die banen in het buitenland te maken om daar voor opvang te betalen. Natuurlijk is er nu ook behoefte aan hulp voor die mensen in grote nood dus de humanitaire situatie vraagt ook om actie.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:52 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Verstandig beleid met meer dan 500.000 werklozen?
En die kinderen nemen de ouders voor hun rekening. Waardeloze vergelijking.
Nep asielzoekers jagen ook de economie aan....oh pardon... ik bedoel over de kling aan....quote:Op woensdag 14 december 2016 13:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De ervaring is dat het dan vooral gestopt wordt in spaargeld of verminderen van schulden. Ook goed maar om de lokale economie aan te jagen veel minder effectief.
Als de overheid wat aan de handhaving zou doen zou dat een hoop banen kunnen opleveren. Om dit effectief aan te pakken zou je banen bij de politie eens een keer niet weg kunnen reorganiseren. Het VVD antwoord om veiligheid te bevorderen? Maar juist meer politie kunnen aannemen. Wat een kut site trouwens. Maar logisch want het is BAR/kroegpraat nieuws.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:29 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nep asielzoekers jagen ook de economie aan....oh pardon... ik bedoel over de kling aan....
http://www.nieuwsuitbar.n(...)elijke-buschauffeur/
Oh natuurlijk.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kom op zeg gezondheidszorg, opleidingen en heel veel zaken van die kinderen komen op bord van de overheid en de ouders krijgen ook geld van de overheid om een deel van de opvoeding te bekostigen. En juist omdat er nu zoveel werklozen zijn is het goed om nu voor extra banen in Nederland te zorgen door te investeren,beter dan die banen in het buitenland te maken om daar voor opvang te betalen. Natuurlijk is er nu ook behoefte aan hulp voor die mensen in grote nood dus de humanitaire situatie vraagt ook om actie.
Ik zie de relevantie niet zo (behalve dat jij weer een excuus zoekt om boos te doen).quote:Op woensdag 14 december 2016 14:29 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nep asielzoekers jagen ook de economie aan....oh pardon... ik bedoel over de kling aan....
http://www.nieuwsuitbar.n(...)elijke-buschauffeur/
Je zou natuurlijk exact ditzelfde argument kunnen maken voor zo'n beetje al onze sociale voorzieningen, zorg, etc.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind dat er vaak erg makkelijk geroepen wordt dat 'wij' dat moeten doen, maar dan het liefst wel zo ver mogelijk van de eigen voordeur vandaan (en ik denk ook zonder eventuele belastingverhoging?)
Als je persoonlijk zo begaan bent met het lot van die mensen, waarom zélf dan niet een stapje meer doen?
In dit geval is het zo dat COA mensen hun baan laat verliezen natuurlijk.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh natuurlijk.
Kom we trekken ff een blik banen open.![]()
![]()
Ok nu moet ik echt ff lachen hoor....
Beter zorgen voor hun eigen ouders ipv klagen over de bejaardenzorg tegenwoordig (best een populaire bezigheid) zou voor een deel van de klagers best eens een goed idee kunnen zijn.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk exact ditzelfde argument kunnen maken voor zo'n beetje al onze sociale voorzieningen, zorg, etc.
Draai de geldkraan voor opvang voor bejaarden maar dicht, en laat mensen die zo begaan zijn met het lot van bejaarden maar zelf een bejaarde in huis nemen.
Daar zou jij wel een voorstander van zijn? Alle zorg voor ouderen afschaffen, laat mensen maar een bejaarde in huis nemen?quote:Op woensdag 14 december 2016 15:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beter zorgen voor hun eigen ouders ipv klagen over de bejaardenzorg tegenwoordig (best een populaire bezigheid) zou voor een deel van de klagers best eens een goed idee kunnen zijn.
Nee hoor, zo zwart-wit zie ik het helemaal niet (en zo stel ik het ook helemaal niet).quote:Op woensdag 14 december 2016 15:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daar zou jij wel een voorstander van zijn? Alle zorg voor ouderen afschaffen, laat mensen maar een bejaarde in huis nemen?
En wat moet er dan gebeuren met bejaarden die geen volwassen kinderen hebben die dat zouden kunnen doen? Overlaten aan de goedheid van burgers zoals jij? Hoe veel bejaarden heb jij al in huis?
en dan gaan we nog meer gelukszoekers omarmen en dan komt alles weer goed....proest!!quote:Op woensdag 14 december 2016 15:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In dit geval is het zo dat COA mensen hun baan laat verliezen natuurlijk.
http://www.omroepwest.nl/(...)chrapt-duizend-banen
Ik zie niet waarom dit argument beter zou werken voor asielzoekers dan voor bejaarden, maar misschien kun je dat uitleggen.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee hoor, zo zwart-wit zie ik het helemaal niet (en zo stel ik het ook helemaal niet).
Maar roepen dat 'we' iets moeten (terwijl je er zelf zo min mogelijk last van probeert te hebben) is een stuk makkelijker.
Dat werkt dus ook prima voor bejaarden. Elke klager over de bejaardenzorg (en dat zijn er best veel) mag zich wat mij betreft best eens afvragen hoe hij zelf actief kan meehelpen aan een oplossing.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zie niet waarom dit argument beter zou werken voor asielzoekers dan voor bejaarden, maar misschien kun je dat uitleggen.
Ah, dus er mag wat jou betreft best gesneden worden in de opvang voor ouderen, en iedereen die dat niet OK vindt moet maar een bejaarde in huis nemen?quote:Op woensdag 14 december 2016 15:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat werkt dus ook prima voor bejaarden. Elke klager over de bejaardenzorg (en dat zijn er best veel) mag zich wat mij betreft best eens afvragen hoe hij zelf actief kan meehelpen aan een oplossing.
Natuurlijk dat blijkt wel uit de antwoorden die ik van je krijg, Als je wil mag je zelfs een liedje voor ze gaan zingen en ze uitnodigen voor het kerstmaal. Wat een geluk: de economie trekt aan, we helpen menen in nood en anderen aan een baan en kunnen gezellig samen een feestje vieren.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
en dan gaan we nog meer gelukszoekers omarmen en dan komt alles weer goed....proest!!
Nogmaals, dat stel ik helemaal niet.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ah, dus er mag wat jou betreft best gesneden worden in de opvang voor ouderen, en iedereen die dat niet OK vindt moet maar een bejaarde in huis nemen?
Ik vind dat een nogal maf standpunt, maar dan is het ieg wel consequent.
Ik begin ernstig aan jou geestelijke capaciteiten te twijfelen.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Natuurlijk dat blijkt wel uit de antwoorden die ik van je krijg, Als je wil mag je zelfs een liedje voor ze gaan zingen en ze uitnodigen voor het kerstmaal. Wat een geluk: de economie trekt aan, we helpen menen in nood en anderen aan een baan en kunnen gezellig samen een feestje vieren.
Als ik je niet begrijp schort er wellicht toch iets aan je uitleg.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nogmaals, dat stel ik helemaal niet.
Denk nog eens aan je eigen opmerkingen over het standpunt van je discussiepartner samenvatten in dat andere topic misschien?
Natuurlijk daarom denken die mensen ook mee over oplossingen. Uiteindelijk is het vrij logisch dat overheidstaken door de overheid uitgevoerd worden natuurlijk, je krijgt ook wel een vreemde situatie als allemaal particulieren weer vergunningen etc. moeten gaan regelen, kijken of ze kamers mogen verhuren en zich afvragen hoe het zit met allemaal toeslagen en weet ik wat als men iemand bij zich in huis laat wonen. Net als dat de mensen die moslims en vluchtelingen willen weren niet zelf bij de grens mogen gaan staan om ze tegen te houden zijn er nu eenmaal veel regels in Nederland.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat werkt dus ook prima voor bejaarden. Elke klager over de bejaardenzorg (en dat zijn er best veel) mag zich wat mij betreft best eens afvragen hoe hij zelf actief kan meehelpen aan een oplossing.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |