abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167320927
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kinderen die hier worden geboren kosten ook heel veel geld voordat ze geld gaan opbrengen, dat heet dus investeren. Je kunt als land nu eenmaal niet zonder bevolking. De mensen die nu werkloos zijn krijgen ook uitkeringen en voor de opvang in Turkije en Griekenland krijgen die landen ook veel steun van andere landen. Het is gewoon verstandig beleid om te kijken welke mensen je hier kunt opvangen.
Verstandig beleid met meer dan 500.000 werklozen?
En die kinderen nemen de ouders voor hun rekening. Waardeloze vergelijking.
pi_167320932
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 12:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik vind dat er vaak erg makkelijk geroepen wordt dat 'wij' dat moeten doen, maar dan het liefst wel zo ver mogelijk van de eigen voordeur vandaan (en ik denk ook zonder eventuele belastingverhoging?)

Als je persoonlijk zo begaan bent met het lot van die mensen, waarom zélf dan niet een stapje meer doen?
Waarom vertel je dit dan niet in plaats van dat soort semi-lollige onzin?
pi_167320940
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je kunt datzelfde geld ook rechtstreeks aan de belastingbetalers overmaken, ook prima voor de economie ;)
en kost minder.
Echt wat een onzin lees ik hier. Niet te geloven!
pi_167320950
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom vertel je dit dan niet in plaats van dat soort semi-lollige onzin?
om jou te stangen. En ja hoor, je hapt weer lekker...
pi_167320957
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je kunt datzelfde geld ook rechtstreeks aan de belastingbetalers overmaken, ook prima voor de economie ;)
De ervaring is dat het dan vooral gestopt wordt in spaargeld of verminderen van schulden. Ook goed maar om de lokale economie aan te jagen veel minder effectief.
pi_167320969
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

om jou te stangen. En ja hoor, je hapt weer lekker...
Vind het inderdaad erg vermakelijk om jullie leugens te weerleggen.
pi_167321421
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Verstandig beleid met meer dan 500.000 werklozen?
En die kinderen nemen de ouders voor hun rekening. Waardeloze vergelijking.
Kom op zeg gezondheidszorg, opleidingen en heel veel zaken van die kinderen komen op bord van de overheid en de ouders krijgen ook geld van de overheid om een deel van de opvoeding te bekostigen. En juist omdat er nu zoveel werklozen zijn is het goed om nu voor extra banen in Nederland te zorgen door te investeren,beter dan die banen in het buitenland te maken om daar voor opvang te betalen. Natuurlijk is er nu ook behoefte aan hulp voor die mensen in grote nood dus de humanitaire situatie vraagt ook om actie.
pi_167321606
quote:
10s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De ervaring is dat het dan vooral gestopt wordt in spaargeld of verminderen van schulden. Ook goed maar om de lokale economie aan te jagen veel minder effectief.
Nep asielzoekers jagen ook de economie aan....oh pardon... ik bedoel over de kling aan....
http://www.nieuwsuitbar.n(...)elijke-buschauffeur/
  woensdag 14 december 2016 @ 14:33:30 #59
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167321668
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:29 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nep asielzoekers jagen ook de economie aan....oh pardon... ik bedoel over de kling aan....
Als de overheid wat aan de handhaving zou doen zou dat een hoop banen kunnen opleveren. Om dit effectief aan te pakken zou je banen bij de politie eens een keer niet weg kunnen reorganiseren. Het VVD antwoord om veiligheid te bevorderen? Maar juist meer politie kunnen aannemen. Wat een kut site trouwens. Maar logisch want het is BAR/kroegpraat nieuws.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_167321913
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kom op zeg gezondheidszorg, opleidingen en heel veel zaken van die kinderen komen op bord van de overheid en de ouders krijgen ook geld van de overheid om een deel van de opvoeding te bekostigen. En juist omdat er nu zoveel werklozen zijn is het goed om nu voor extra banen in Nederland te zorgen door te investeren,beter dan die banen in het buitenland te maken om daar voor opvang te betalen. Natuurlijk is er nu ook behoefte aan hulp voor die mensen in grote nood dus de humanitaire situatie vraagt ook om actie.
Oh natuurlijk.
Kom we trekken ff een blik banen open. _O- _O-
Ok nu moet ik echt ff lachen hoor....
pi_167322413
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:29 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik zie de relevantie niet zo (behalve dat jij weer een excuus zoekt om boos te doen).
pi_167322563
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 12:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik vind dat er vaak erg makkelijk geroepen wordt dat 'wij' dat moeten doen, maar dan het liefst wel zo ver mogelijk van de eigen voordeur vandaan (en ik denk ook zonder eventuele belastingverhoging?)

Als je persoonlijk zo begaan bent met het lot van die mensen, waarom zélf dan niet een stapje meer doen?
Je zou natuurlijk exact ditzelfde argument kunnen maken voor zo'n beetje al onze sociale voorzieningen, zorg, etc.

Draai de geldkraan voor opvang voor bejaarden maar dicht, en laat mensen die zo begaan zijn met het lot van bejaarden maar zelf een bejaarde in huis nemen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_167322591
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oh natuurlijk.
Kom we trekken ff een blik banen open. _O- _O-
Ok nu moet ik echt ff lachen hoor....
In dit geval is het zo dat COA mensen hun baan laat verliezen natuurlijk.
http://www.omroepwest.nl/(...)chrapt-duizend-banen
  woensdag 14 december 2016 @ 15:41:33 #64
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_167322797
quote:
11s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk exact ditzelfde argument kunnen maken voor zo'n beetje al onze sociale voorzieningen, zorg, etc.

Draai de geldkraan voor opvang voor bejaarden maar dicht, en laat mensen die zo begaan zijn met het lot van bejaarden maar zelf een bejaarde in huis nemen.
Beter zorgen voor hun eigen ouders ipv klagen over de bejaardenzorg tegenwoordig (best een populaire bezigheid) zou voor een deel van de klagers best eens een goed idee kunnen zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_167322860
quote:
15s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Beter zorgen voor hun eigen ouders ipv klagen over de bejaardenzorg tegenwoordig (best een populaire bezigheid) zou voor een deel van de klagers best eens een goed idee kunnen zijn.
Daar zou jij wel een voorstander van zijn? Alle zorg voor ouderen afschaffen, laat mensen maar een bejaarde in huis nemen?

En wat moet er dan gebeuren met bejaarden die geen volwassen kinderen hebben die dat zouden kunnen doen? Overlaten aan de goedheid van burgers zoals jij? Hoe veel bejaarden heb jij al in huis?
  woensdag 14 december 2016 @ 15:47:44 #66
38496 Perrin
pi_167322924
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar zou jij wel een voorstander van zijn? Alle zorg voor ouderen afschaffen, laat mensen maar een bejaarde in huis nemen?

En wat moet er dan gebeuren met bejaarden die geen volwassen kinderen hebben die dat zouden kunnen doen? Overlaten aan de goedheid van burgers zoals jij? Hoe veel bejaarden heb jij al in huis?
Nee hoor, zo zwart-wit zie ik het helemaal niet (en zo stel ik het ook helemaal niet).

Maar roepen dat 'we' iets moeten (terwijl je er zelf zo min mogelijk last van probeert te hebben) is een stuk makkelijker.
pi_167322942
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In dit geval is het zo dat COA mensen hun baan laat verliezen natuurlijk.
http://www.omroepwest.nl/(...)chrapt-duizend-banen
en dan gaan we nog meer gelukszoekers omarmen en dan komt alles weer goed....proest!!
pi_167322948
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee hoor, zo zwart-wit zie ik het helemaal niet (en zo stel ik het ook helemaal niet).

Maar roepen dat 'we' iets moeten (terwijl je er zelf zo min mogelijk last van probeert te hebben) is een stuk makkelijker.
Ik zie niet waarom dit argument beter zou werken voor asielzoekers dan voor bejaarden, maar misschien kun je dat uitleggen.
  woensdag 14 december 2016 @ 15:50:05 #69
38496 Perrin
pi_167322983
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie niet waarom dit argument beter zou werken voor asielzoekers dan voor bejaarden, maar misschien kun je dat uitleggen.
Dat werkt dus ook prima voor bejaarden. Elke klager over de bejaardenzorg (en dat zijn er best veel) mag zich wat mij betreft best eens afvragen hoe hij zelf actief kan meehelpen aan een oplossing.
pi_167323036
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat werkt dus ook prima voor bejaarden. Elke klager over de bejaardenzorg (en dat zijn er best veel) mag zich wat mij betreft best eens afvragen hoe hij zelf actief kan meehelpen aan een oplossing.
Ah, dus er mag wat jou betreft best gesneden worden in de opvang voor ouderen, en iedereen die dat niet OK vindt moet maar een bejaarde in huis nemen?

Ik vind dat een nogal maf standpunt, maar dan is het ieg wel consequent.
pi_167323044
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

en dan gaan we nog meer gelukszoekers omarmen en dan komt alles weer goed....proest!!
Natuurlijk dat blijkt wel uit de antwoorden die ik van je krijg, Als je wil mag je zelfs een liedje voor ze gaan zingen en ze uitnodigen voor het kerstmaal. Wat een geluk: de economie trekt aan, we helpen menen in nood en anderen aan een baan en kunnen gezellig samen een feestje vieren.
  woensdag 14 december 2016 @ 15:54:02 #72
38496 Perrin
pi_167323046
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, dus er mag wat jou betreft best gesneden worden in de opvang voor ouderen, en iedereen die dat niet OK vindt moet maar een bejaarde in huis nemen?

Ik vind dat een nogal maf standpunt, maar dan is het ieg wel consequent.
Nogmaals, dat stel ik helemaal niet.

Denk nog eens aan je eigen opmerkingen over het standpunt van je discussiepartner samenvatten in dat andere topic misschien?
pi_167323059
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Natuurlijk dat blijkt wel uit de antwoorden die ik van je krijg, Als je wil mag je zelfs een liedje voor ze gaan zingen en ze uitnodigen voor het kerstmaal. Wat een geluk: de economie trekt aan, we helpen menen in nood en anderen aan een baan en kunnen gezellig samen een feestje vieren.
Ik begin ernstig aan jou geestelijke capaciteiten te twijfelen.
Werk jij eigenlijk wel?
pi_167323065
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nogmaals, dat stel ik helemaal niet.

Denk nog eens aan je eigen opmerkingen over het standpunt van je discussiepartner samenvatten in dat andere topic misschien?
Als ik je niet begrijp schort er wellicht toch iets aan je uitleg.

Wat stel je nu eigenlijk wel?
pi_167323110
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Natuurlijk daarom denken die mensen ook mee over oplossingen. Uiteindelijk is het vrij logisch dat overheidstaken door de overheid uitgevoerd worden natuurlijk, je krijgt ook wel een vreemde situatie als allemaal particulieren weer vergunningen etc. moeten gaan regelen, kijken of ze kamers mogen verhuren en zich afvragen hoe het zit met allemaal toeslagen en weet ik wat als men iemand bij zich in huis laat wonen. Net als dat de mensen die moslims en vluchtelingen willen weren niet zelf bij de grens mogen gaan staan om ze tegen te houden zijn er nu eenmaal veel regels in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')