daar schort het zeker aan.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:30 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik vind de echte troostprijs altijd dat achteraf zo'n dader al in beeld was maar er doorheen geglipt is omdat diensten niet met elkaar samenwerken. En dat de oplossing vervolgens beperking van vrijheid is
Ja hoe is het MOGELIJK he...wat raar toch allemaal....(sarcasme knop uit)quote:Op woensdag 14 december 2016 00:52 schreef Nintex het volgende:
Dagelijks kom ik steeds meer PVV stemmers tegen, ook mensen waarvan ik het totaal niet verwacht. Mensen peilen dat altijd eerst een beetje subtiel. Bijv:
"Ik ben daar en daar op vakantie geweest, mooi joh, alleen maar prachtige kerken gezien en parelwitte stranden met mooie vrouwen. Vroeger ging ik dan naar Griekenland of Turkije, maar met al die vluchtelingen en terroristen denk je daar toch over na"
"Ja daar moeten we in Nederland ook goed op letten"
"Precies ja, helemaal gelijk dat moeten we zeker doen. We kunnen moeilijk hier jan en alleman naar binnen laten lopen en daar aan de kust echt geen Moskee te zien ook!"
Vandaag weer een stuk of 5, lui van wie ik eigenlijk dacht zeker te weten dat ze in de PvdA of D66 hoek zaten.
Hij deed deze uitspraak op verwachtingen maar dit is absoluut niet bewezen. Ze kunnen ook de illigaliteit in zijn gedoken.quote:Op woensdag 14 december 2016 00:47 schreef TomLuny het volgende:
[..]
dat is dijkhoff het niet met je eens :
Volgens de staatssecretaris zijn dit jaar tot nu toe ruim 22.000 vreemdelingen vertrokken die niet in Nederland mochten blijven. Onder hen zijn zo'n 1350 Marokkanen en Algerijnen; alleen in de maand november waren dat er al 350. Er kwamen dit jaar tot nu toe zo'n 28.000 asielzoekers het land binnen.
netto zijn er dit jaar dus maar iets van 500 mensen per maand dit land binnengestroomd
we maken ons druk om niks
dat was nog niet bij me opgekomen, tnxquote:Op woensdag 14 december 2016 11:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Hij deed deze uitspraak op verwachtingen maar dit is absoluut niet bewezen. Ze kunnen ook de illegaliteit in zijn gedoken.
http://nos.nl/artikel/214(...)ns-oud-en-nieuw.htmlquote:Volgens de staatssecretaris zijn dit jaar tot nu toe ruim 22.000 vreemdelingen vertrokken die niet in Nederland mochten blijven. Onder hen zijn zo'n 1350 Marokkanen en Algerijnen; alleen in de maand november waren dat er al 350. Er kwamen dit jaar tot nu toe zo'n 28.000 asielzoekers het land binnen.
Dat stond in zijn verklaring dat het een vermoeden was.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:43 schreef TomLuny het volgende:
[..]
dat was nog niet bij me opgekomen, tnx
heb je dat zelf bedacht of ergens een reactie gelezen op die cijfers ?
in ieder geval is dat geen uit de lucht gegrepen scenario, had het zelf moeten bedenken
Germany admits 130,000 asylum seekers 'lost' raising fears over crime and terrorism
ik kreeg wel de indruk bij dat dijkhoff bericht dat het eerst over appels ging en nos vervolgens peren in de vergelijking stopte om het wat zoeter te maken.
[..]
http://nos.nl/artikel/214(...)ns-oud-en-nieuw.html
kan het echter niet bewijzen
en ps/
de appels zijn dan vreemdelingen
en de peren asielzoekers
misschien is dat een indicatie.
maar de twijfel kwam vooral door dat getal 22 duizend die 'vrijwillig' wegtrokken
Je zit met die leugens en fantasietjes eerder in een rijtje met fantasten als Philip DeWinter en Jean Marie Le Pen.quote:Op woensdag 14 december 2016 09:11 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik wil niet in hetzelfde rijtje gezet worden als Juncker, Schulz en Verhofstadt
mooi, dat is dan om precies te zijn de tweede keer in twee dagen dat ik door de nos-kliek bedonderd wordtquote:Op woensdag 14 december 2016 11:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat stond in zijn verklaring dat het een vermoeden was.
Je wordt gewoon belazerd waar je bijstaat.
Heb je zelf geen logeerkamer vrij?quote:Op woensdag 14 december 2016 12:10 schreef Wespensteek het volgende:
Het is toch allemaal wat teleurstellend vind ik hoor, het aantal asielaanvragen blijft maar laag terwijl de ellende nog lang niet voorbij is. Het is gewoon jammer dat er zoveel mensen ergens in ellende moeten leven terwijl we in Nederland al weer bezig zijn met het sluiten van opvanglocaties. Nederland moet gewoon veel meer werk maken en die mensen uit Griekenland en Turkije halen en hier opvang bieden.
https://ind.nl/Documents/AT%20%2020161205%201625.pdf
Dat is geen oplossing voor de mensen die nu hun baan kwijtraken. Het gaat blijkbaar heel goed met onze economie het verband met de grotere economische activiteit dankzij de vluchtelingen bestaat gewoon en de overheidsschuld zit al onder de 60%. Laat de overheid meer mensen ophalen zodat bedrijven spullen kunnen leveren en mensen aan het werk kunnen, dat is toch veel beter dan geld storten in Griekenland en Turkije zodat bedrijven daar de spullen mogen leveren van ons geld.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heb je zelf geen logeerkamer vrij?
Wat voegen dit soort semi-grappige opmerkingen toe aan de discussie? Ga je dan zo ook nog mieren over herenchirurgen en dat soort gedoe?quote:Op woensdag 14 december 2016 12:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beschuldigde jij mij nou laatst van het maken van inhoudsloze posts?quote:Op woensdag 14 december 2016 12:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
????quote:Op woensdag 14 december 2016 12:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is geen oplossing voor de mensen die nu hun baan kwijtraken. Het gaat blijkbaar heel goed met onze economie het verband met de grotere economische activiteit dankzij de vluchtelingen bestaat gewoon en de overheidsschuld zit al onder de 60%. Laat de overheid meer mensen ophalen zodat bedrijven spullen kunnen leveren en mensen aan het werk kunnen, dat is toch veel beter dan geld storten in Griekenland en Turkije zodat bedrijven daar de spullen mogen leveren van ons geld.
Wie heeft het over oneindig?quote:Op woensdag 14 december 2016 12:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
????
Als je denkt dat Nederland een oneindige put van vermeak ende betaelingen zijn dan heb je het geweldig mis.
Wat voor spullen hebben we het hier over?
Rijtjeshuizen kompleet ingericht?
Maakt dat veel uit, een mooie villa is ook prima hoor. Bij mij in de buurt gaan ze leegstaande kantoren verbouwen tot wooneenheden. Gewoon geweldig voor de bouwvakkers en de winkels in de buurt. Je ziet gewoon dat die investeringen zich dubbel en dwars terugverdienen en de teruglopende werkloosheid moet gewoon nog verder teruggebracht worden. Tegen de tijd dat we mensen tekort komen hebben we waarschijnlijk wat vluchtelingen die zijn bijgeschoold, dus de vergrijzing wordt ook een minder groot probleem.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
????
Als je denkt dat Nederland een oneindige put van vermeak ende betaelingen zijn dan heb je het geweldig mis.
Wat voor spullen hebben we het hier over?
Rijtjeshuizen kompleet ingericht?
Oei wat eng klinkt dat 130.000 criminelen en terroristen...quote:
Jij ziet het wel heel simpel.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maakt dat veel uit, een mooie villa is ook prima hoor. Bij mij in de buurt gaan ze leegstaande kantoren verbouwen tot wooneenheden. Gewoon geweldig voor de bouwvakkers en de winkels in de buurt. Je ziet gewoon dat die investeringen zich dubbel en dwars terugverdienen en de teruglopende werkloosheid moet gewoon nog verder teruggebracht worden. Tegen de tijd dat we mensen tekort komen hebben we waarschijnlijk wat vluchtelingen die zijn bijgeschoold, dus de vergrijzing wordt ook een minder groot probleem.
Ik vind dat er vaak erg makkelijk geroepen wordt dat 'wij' dat moeten doen, maar dan het liefst wel zo ver mogelijk van de eigen voordeur vandaan (en ik denk ook zonder eventuele belastingverhoging?)quote:Op woensdag 14 december 2016 12:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat voegen dit soort semi-grappige opmerkingen toe aan de discussie? Ga je dan zo ook nog mieren over herenchirurgen en dat soort gedoe?
terugverdienen is eenvoudig...quote:Op woensdag 14 december 2016 12:50 schreef DUTCHKO het volgende:
En hoe kunnen deze investeringen zich dubbel en dwars terug verdienen?
quote:Op woensdag 14 december 2016 07:46 schreef TomLuny het volgende:
[..]
mogge [ afbeelding ]
vaduz, ik zeg het ronduit, ik geloof geen bal van die cijfers en dan bedoel ik met name de 22.000 retour.
lijkt mij gestrekt gegoochel dit. (en hoopte eigenlijk dat iemand dat zou aantonen)
Ok zo werkt dat dus niet.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
terugverdienen is eenvoudig...
Als de staat bv 1000 euro uitgeeft om een gymzaal te huren om mensen in onder te brengen, gaat dat geld naar de beheerder daarvan, die daarover weer belasting betaald en de rest ook zal uitgeven aan zn personeel of bv onderhoud of deels eigen consumptie.
Uiteindelijk is dat gewoon geld dat in de eigen economie gestoken wordt en bv gymzalen kunnen ook daarvan onderhouden worden.
Of dacht jij dat dat geld zomaar *poef* verdween...? Nee, dat is natuurlijk enkel het geval als het aan Banken verstrekt wordt("Aaand... it's gone")
Kinderen die hier worden geboren kosten ook heel veel geld voordat ze geld gaan opbrengen, dat heet dus investeren. Je kunt als land nu eenmaal niet zonder bevolking. De mensen die nu werkloos zijn krijgen ook uitkeringen en voor de opvang in Turkije en Griekenland krijgen die landen ook veel steun van andere landen. Het is gewoon verstandig beleid om te kijken welke mensen je hier kunt opvangen.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Jij ziet het wel heel simpel.
Dit zal allemaal bekostigd moeten worden door Nederland en dat betekent dus voornamelijk via de belastingen.
Maar belastingen zijn niet een oneindige goudput waar je uit kan blijven scheppen.
En hoe kunnen deze investeringen zich dubbel en dwars terug verdienen?
Dat mag je even uitleggen want om iemand bij/om te scholen EN Nederlands te leren op een dusdanig nivo dat zij kunnen meedraaien is niet zomaar gedaan.
zo werkt dat wel....quote:
Je kunt datzelfde geld ook rechtstreeks aan de belastingbetalers overmaken, ook prima voor de economiequote:Op woensdag 14 december 2016 13:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
zo werkt dat wel....
De bestedingen aan die gymhal zijn gewoon een investering in faciliteiten in het eigen dorp/stad en komen voor 100% ten goede aan het uitbaten van die gymhal en de lokale economie...
Wat vooral geld kost is het besteden van eigen geld aan bv het opvangen van vluchtelingen in hun eigen regio of mensen in andere gebieden daar te pogen te houden...
dat zijn investeringen die dan ook geheel 'zeg' zijn of gezien kunnen worden als 'ontzikkelingshulp' aan de mensen in verweggistan.
Mensen hierheen laten komen en gewoon hier bepaalde faciliteiten hebben is altijd een investering in je eigen lokale economie.
Niet voor niks dat veel dorpen met een opvangcentrum als ze merken welke economische invloed dat heeft veelal graag deze behouden en de werkgelegenheid en meeruitgaven die dat oplevert
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |