abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167296819
Ofwel, je krijgt een grafbehandeling als je aan hebt gegeven dat je donor bent.

Ik wil liever zelf blijven leven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_167297955
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 05:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Duitse politici zijn zó ontzettend begaan met slachtoffers van medische missers, dat iedere debiel met een basisschooldiploma daar legaal een kliniek kan beginnen en (uitbehandelde) kankerpatiënten aan een infuus met zelfgemaakte glucoseblokkers kan hangen. Als officieel erkende natuurgenezer.
Ze boffen maar daar in Duitsland. Wel balen als er dan plotseling een aantal patiënten overlijdt, maar die kunnen dan toch geen rechtszaak meer beginnen.

Heb je trouwens een bron van dat verhaal over de Ombudsman? Ik kan alleen relevante dingen vinden van zo'n 8-10 jaar oud.
Wel kwam ik iets tegen over de Wet kwaliteit, klachten en geschillen.

[..]

Hier: https://www.consumentenbo(...)ient/medische-fouten
Hier meer: https://www.rijksoverheid(...)n-en-geschillen-zorg
En dan moet je het geluk hebben dat deze instanties een onpartijdige beslissing nemen. En degene die minvermogend zijn, hebben recht op een gratis advocaat tot een bepaald budget. Daarna houdt het op en kun je niet verder procederen, omdat je dat zelf zal moeten betalen. En daar ligt het probleem nu eigenlijk: slachtoffers stoppen met procederen, omdat ze daar niet het geld voor hebben.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:56:42 #153
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_167298004
Dit is de reden dat ik geen donor ben.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_167298077
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:56 schreef corehype het volgende:
Dit is de reden dat ik geen donor ben.
Prima! Duidelijkheid, daar gaat het om!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_167298168
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 05:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Duitse politici zijn zó ontzettend begaan met slachtoffers van medische missers, dat iedere debiel met een basisschooldiploma daar legaal een kliniek kan beginnen en (uitbehandelde) kankerpatiënten aan een infuus met zelfgemaakte glucoseblokkers kan hangen. Als officieel erkende natuurgenezer.
Ze boffen maar daar in Duitsland. Wel balen als er dan plotseling een aantal patiënten overlijdt, maar die kunnen dan toch geen rechtszaak meer beginnen.

Heb je trouwens een bron van dat verhaal over de Ombudsman? Ik kan alleen relevante dingen vinden van zo'n 8-10 jaar oud.
Wel kwam ik iets tegen over de Wet kwaliteit, klachten en geschillen.

[..]

Hier: https://www.consumentenbo(...)ient/medische-fouten
Hier meer: https://www.rijksoverheid(...)n-en-geschillen-zorg
Hier is het gevraagde:

http://www.rra.nl/NL/rra-(...)d.html&paging=0&p=39

Dit is nog steeds relevant: file:///C:/Users/Moha/Downloads/Rapport_Over_leven_in_de_letselschadepraktijk.pdf

[ Bericht 3% gewijzigd door Begripvol op 13-12-2016 12:11:26 ]
pi_167298240
...
  dinsdag 13 december 2016 @ 12:47:42 #157
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_167299029
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 21:47 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Nu zeg je iets verstandigst: "Dan maar niet voortplanten", want Nederland is ook niet kindvriendelijk.
Kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_167299466
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:00 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Prima! Duidelijkheid, daar gaat het om!
Sinds de Donorwet door de TK is, is het aantal registraties met bijna 145.000 toegenomen (nu meer dan 6miljoen geregistreerden). Het aantal registraties met 'Geen toestemming' is gestegen met iets meer dan 147.000.

Volgens mij is het trouwens nog maar de vraag of die wet door de EK gaat komen.. Ik begreep dat de Raad van State in het advies van 2 december, ondanks de eerdere wijzigingen, toch nog enigszins kritisch was.
Mocht het mislukken, dan lijkt het me in ieder geval een goed idee om meer voorlichting te geven en mensen toch echt wat vaker te wijzen op het belang van registreren (bijvoorbeeld bij het ophalen van een paspoort in het gemeentehuis ofzo).
pi_167299673
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 december 2016 03:02 schreef k_man het volgende:

[..]

Die organen komen er niet vanzelf uit John.
Uiteraard niet, toch?
En als ze mogen wie ben ik om erover te oordelen, maar kan iemand anders dat wel op het zeggen van?
Ze waren er immers niet bij toch, of mag het opeens wel?
pi_167299698
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

Sinds de Donorwet door de TK is, is het aantal registraties met bijna 145.000 toegenomen (nu meer dan 6miljoen geregistreerden). Het aantal registraties met 'Geen toestemming' is gestegen met iets meer dan 147.000.

Voor de wet positief geregistreerden?

Ik stond al voor de (invoering) ingeschreven, overweeg nou als die wet erdoor komt om het te veranderen.
Maar ik ga niet als een kip zonder kop al rond rennen hoor!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2016 13:32:30 ]
pi_167299731
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens mij is het trouwens nog maar de vraag of die wet door de EK gaat komen.. Ik begreep dat de Raad van State in het advies van 2 december, ondanks de eerdere wijzigingen, toch nog enigszins kritisch was.
Mocht het mislukken, dan lijkt het me in ieder geval een goed idee om meer voorlichting te geven en mensen toch echt wat vaker te wijzen op het belang van registreren (bijvoorbeeld bij het ophalen van een paspoort in het gemeentehuis ofzo).
Eh.. het paspoort is gewoon je standaard ID-kaart met een internationaal toegangsbewijs in één. Maar als je nooit buiten de EU komt kun je een levenlang zonder paspoort.
pi_167303002
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Voor de wet positief geregistreerden?

Ik stond al voor de (invoering) ingeschreven, overweeg nou als die wet erdoor komt om het te veranderen.
Maar ik ga niet als een kip zonder kop al rond rennen hoor!
Nee, met 'geregistreerden' wordt iedereen bedoeld die zijn beslissing heeft geregistreerd. De opties zijn 'Toestemming', 'Toestemming met beperking', 'Geen toestemming', 'Laat keuze aan nabestaande(n)' en 'Laat keuze aan bepaald persoon'.
Momenteel zijn er dus iets minder orgaandonoren dan drie maanden geleden.
pi_167303034
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Eh.. het paspoort is gewoon je standaard ID-kaart met een internationaal toegangsbewijs in één. Maar als je nooit buiten de EU komt kun je een levenlang zonder paspoort.
Ja, rijbewijs/ID-kaart/paspoort/etc. Gewoon de momenten dat je op het gemeentehuis moet verschijnen.
Zo staat (of stond) het ook in het wetsvoorstel.
  dinsdag 13 december 2016 @ 16:31:36 #164
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_167303314
Dit is zeker erg triest en niet de manier waarop het zou moeten gaan, maar geeft wel aan hoe nijpend de situatie is met donororganen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  dinsdag 13 december 2016 @ 17:37:22 #165
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_167304438
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 09:24 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Ik sta niet te trappelen om wier organen dan ook en ook niet van die van weerloze dieren. En mijn ervaring met artsen maakt dat ik ze totaal niet vertrouw. En of de doden geen haat kennen, dat is iets wat jij nog zal meemaken. Want vergeving is iets wat niet bestaat. Alles is vergelding en dat drukt zich uit op verschillende manieren. Of je gelovig bent of niet.
Dus omdat jij wat slechte ervaringen hebt met artsen, mensen waarvan je van tevoren dacht dat het heiligen waren, deugt er geen enkele arts meer.

Verder praat je in al je uitingen vooral in raadsels. Misschien denk je zelf dat je reuze mysterieus en interessant overkomt, ik vind je vooral nogal vermoeiend en slachtofferig overkomen
pi_167307336
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 16:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, met 'geregistreerden' wordt iedereen bedoeld die zijn beslissing heeft geregistreerd. De opties zijn 'Toestemming', 'Toestemming met beperking', 'Geen toestemming', 'Laat keuze aan nabestaande(n)' en 'Laat keuze aan bepaald persoon'.
Momenteel zijn er dus iets minder orgaandonoren dan drie maanden geleden.
Dat wist ik al daarom vroeg ik maar even en naar jou antwoord en wat ik wist is het dus negatief de uitslag!
Minder donoren meer geregistreerd.
pi_167307370
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 16:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, rijbewijs/ID-kaart/paspoort/etc. Gewoon de momenten dat je op het gemeentehuis moet verschijnen.
Zo staat (of stond) het ook in het wetsvoorstel.
En als ik daar kom ben ik niet gediend van andere vragen als waar ik voor kom!

Proberen staat uiteraard vrij, maar dan niet denken dat ik normaal reageer!

Als het nou zo was dat ik waar ik voor kom gratis kan ophalen sta ik ze wel een half uurtje van mijn tijd beschikbaar, en mag men mij alle soorten vragen stellen die men zich maar kan voorstellen, mits dat ik mag antwoorden wat ik wil!

Raar toch, waar komt de agressie vandaan?
Als ze eens dat doen waar ze voor zijn, zou dan niet veel agressie, als die er al is, wegblijven.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2016 19:56:31 ]
pi_167307511
RIP en Sterkte voor de Nabestaanden!!
Ten eerste is het heel sneu dat je in zo'n situatie terechtkomt.
Ten tweede, ook al kan het zo zijn dat er bij het weghalen van een nier meer wordt meegenomen, toch moet de familie hier beter over geinformeerd worden.
Ten derde gaan de ziekenhuizen veel te makkelijk om met de druk dat er snel tot het weghalen van de organen moet worden overgegaan, het is overduidelijk waar die noodzaak vandaan komt, maar de families moeten ook tijd krijgen om hun verdriet te verwerken.
In dit soort gevallen kan iemand zich wellicht afvragen waar de prioriteiten van een dokter liggen, bij de organen, of het redden van een Leven in zo'n geval dus, ik twijfel niet echt aan de intentie van de dokter, maar beeldvorming is snel gemaakt in dit soort situaties dan.
pi_167307759
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 19:46 schreef DeParo het volgende:
RIP en Sterkte voor de Nabestaanden!!
Ten eerste is het heel sneu dat je in zo'n situatie terechtkomt.
Ten tweede, ook al kan het zo zijn dat er bij het weghalen van een nier meer wordt meegenomen, toch moet de familie hier beter over geinformeerd worden.
Ten derde gaan de ziekenhuizen veel te makkelijk om met de druk dat er snel tot het weghalen van de organen moet worden overgegaan, het is overduidelijk waar die noodzaak vandaan komt, maar de families moeten ook tijd krijgen om hun verdriet te verwerken.
In dit soort gevallen kan iemand zich wellicht afvragen waar de prioriteiten van een dokter liggen, bij de organen, of het redden van een Leven in zo'n geval dus, ik twijfel niet echt aan de intentie van de dokter, maar beeldvorming is snel gemaakt in dit soort situaties dan.
Nou ja, het redden van dat leven is geen sprake meer van, iig niet als we naar dit geval kijken en dat geld voor verreweg de meeste van dit soort gevallen.

Het probleem is dat we mensen tegenwoordig tot in den treure kunstmatig kunnen laten "functioneren". We kunnen ze met machine's laten ademen, hun hart laten kloppen, hun lichamelijke functie's in stand houden. Maar die mensen "leven" niet meer, niets kan ze terugbrengen.
Dat maakt het heel erg moeilijk voor de nabestaanden. Hun geliefde "ademt" nog, ziet eruit alsof ze slapen en elk moment wakker kunnen worden, maar dat is niet zo. Er is geen hoop, maar het ziet er wel uit alsof er hoop is.

Daarom ben ik er een groot voorstander van om bij die "er moet nog toestemming gevraagd worden" gevallen er wat tijd zit tussen dat hersendood verklaren (geen hoop meer) en het toestemming vragen van die organen eruit halen.
De nabestaanden moeten eerst echt goed doordrongen worden van het feit dat hun geliefde nooit meer tot leven zal komen, dat wat eruit ziet als "slapen" kunstmatig is, in stand gehouden wordt door machine's. Dat hun geliefde gewoonweg echt dood is, ook al ziet dat er niet zo uit.

Dat is een enorme klap en nadenken is dan extreem moeilijk. Het kunstmatig in stand houden van die functie's is duur, maar toch zou ik graag zien dat in die gevallen dat offer gemaakt wordt. Eerst die klap in laten zinken, dan rustig praten over het hoe en wat en hoe belangrijk die orgaandonatie is. Nabestaanden de tijd geven om het door te laten dringen en te zorgen dat het echt goed doordringt zodat ze niet achteraf voor verrassingen komen te staan die, zoals in dit geval, verdomd veel pijn doen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_167307837
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 19:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou ja, het redden van dat leven is geen sprake meer van, iig niet als we naar dit geval kijken en dat geld voor verreweg de meeste van dit soort gevallen.

Het probleem is dat we mensen tegenwoordig tot in den treure kunstmatig kunnen laten "functioneren". We kunnen ze met machine's laten ademen, hun hart laten kloppen, hun lichamelijke functie's in stand houden. Maar die mensen "leven" niet meer, niets kan ze terugbrengen.
Dat maakt het heel erg moeilijk voor de nabestaanden. Hun geliefde "ademt" nog, ziet eruit alsof ze slapen en elk moment wakker kunnen worden, maar dat is niet zo. Er is geen hoop, maar het ziet er wel uit alsof er hoop is.

Daarom ben ik er een groot voorstander van om bij die "er moet nog toestemming gevraagd worden" gevallen er wat tijd zit tussen dat hersendood verklaren (geen hoop meer) en het toestemming vragen van die organen eruit halen.
De nabestaanden moeten eerst echt goed doordrongen worden van het feit dat hun geliefde nooit meer tot leven zal komen, dat wat eruit ziet als "slapen" kunstmatig is, in stand gehouden wordt door machine's. Dat hun geliefde gewoonweg echt dood is, ook al ziet dat er niet zo uit.

Dat is een enorme klap en nadenken is dan extreem moeilijk. Het kunstmatig in stand houden van die functie's is duur, maar toch zou ik graag zien dat in die gevallen dat offer gemaakt wordt. Eerst die klap in laten zinken, dan rustig praten over het hoe en wat en hoe belangrijk die orgaandonatie is. Nabestaanden de tijd geven om het door te laten dringen en te zorgen dat het echt goed doordringt zodat ze niet achteraf voor verrassingen komen te staan die, zoals in dit geval, verdomd veel pijn doen.
Foutje bedankt?

pi_167307892
quote:
Er zijn gevallen waarbij hersendood niet gelijk staat aan echt dood zijn. Maar het ene geval is het andere niet.
In heel erg veel gevallen betekend hersendood gewoonweg dood, komt echt nooit meer goed, geen enkele kans op wat voor herstel dan ook.

Het hangt af van wat de oorzaak is van dat hersendood verklaren, je kan dat niet zomaar op 1 hoop gooien.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_167307899
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 19:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is vlak na een ongeluk heel erg lastig vast te stellen of iemand daadwerkelijk is of iemand echt hersendood is en nooit meer uit zijn coma zal ontwaken soort van. Er zijn tal van situaties bekend waarin iemand alsnog wakker werd. De kans is heel erg klein wanneer iemand echt hersendood is verklaard en lange tijd in een coma ligt maar zelfs dan.

Het probleem bij dit soort gevallen is dat het vaak erg snel na een ongeluk gebeurd, het is niet een kwestie van afwachten en kijken of er nog enkele progressie is, nou zou dat misschien ook niet gebeuren als de organen niet verwijderd worden, maar de indruk dat er alles aan gedaan wordt om de patient te rijden krijg je ook niet bepaald op die manier. Als deze mevrouw echt twintig keer benaderd is om de keuze die ze wilt maken, dat is gewoon niet een slimme aanpak, dan kan je beter een nabestaanden erbij betrekken die wat minder overmand is bijvoorbeeld.
pi_167307947
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 20:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Er zijn gevallen waarbij hersendood niet gelijk staat aan echt dood zijn. Maar het ene geval is het andere niet.
In heel erg veel gevallen betekend hersendood gewoonweg dood, komt echt nooit meer goed, geen enkele kans op wat voor herstel dan ook.

Het hangt af van wat de oorzaak is van dat hersendood verklaren, je kan dat niet zomaar op 1 hoop gooien.
Lezen doe jij niet?

Gepubliceerd op 12 okt. 2016

(Earth Matters) Esmee Feenstra werd in 2005 hersendood verklaard. Terwijl de medici al stond te trappelen om haar organen eruit te halen kwam ze weer bij en na anderhalf jaar revalideren heeft ze inmiddels een universitaire studie afgerond.
pi_167307990
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 20:05 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het is vlak na een ongeluk heel erg lastig vast te stellen of iemand daadwerkelijk is of iemand echt hersendood is en nooit meer uit zijn coma zal ontwaken soort van. Er zijn tal van situaties bekend waarin iemand alsnog wakker werd. De kans is heel erg klein wanneer iemand echt hersendood is verklaard en lange tijd in een coma ligt maar zelfs dan.

Het probleem bij dit soort gevallen is dat het vaak erg snel na een ongeluk gebeurd, het is niet een kwestie van afwachten en kijken of er nog enkele progressie is, nou zou dat misschien ook niet gebeuren als de organen niet verwijderd worden, maar de indruk dat er alles aan gedaan wordt om de patient te rijden krijg je ook niet bepaald op die manier. Als deze mevrouw echt twintig keer benaderd is om de keuze die ze wilt maken, dat is gewoon niet een slimme aanpak, dan kan je beter een nabestaanden erbij betrekken die wat minder overmand is bijvoorbeeld.
Ik zou het echt niet verkeerd vinden als er wat tijd is tussen dat hersendood verklaren en iemand ter aarde stellen...
Maar het ene geval is het andere niet, in vele gevallen is er echt gewoon echt geen hoop.
pi_167308061
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 20:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik zou het echt niet verkeerd vinden als er wat tijd is tussen dat hersendood verklaren en iemand ter aarde stellen...
Maar het ene geval is het andere niet, in vele gevallen is er echt gewoon echt geen hoop.
In veel gevallen is er bizar weinig Hoop, klopt en normaal gesproken kan je dan ook relatief veilig overgaan tot het weghalen van organen, maar ik denk dat er vooral communicatief en strategisch nog veel vorderingen te maken zijn in dit soort gevallen misschien.
pi_167308288
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 20:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

In veel gevallen is er bizar weinig Hoop, klopt en normaal gesproken kan je dan ook relatief veilig overgaan tot het weghalen van organen, maar ik denk dat er vooral communicatief en strategisch nog veel vorderingen te maken zijn in dit soort gevallen misschien.
Mee eens!
pi_167308372
Edit laat maar!

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2016 20:25:08 ]
pi_167309344
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 15:28 schreef schmebulock het volgende:

[..]

Er zijn gewoon mensen die niet willen dat hun organen gebruikt worden. Dat is geen egoisme dat is hun eigen lichaam. Ik vind het ziek dat hier maar gewoon wordt aangenomen dat ze dat lichaam kunnen "oogsten" terwijl het meisje dat misschien zelf helemaal niet heeft gewild.
Mijn lichaam is van mijn jonguh! Helemaal van mij en van niemand anders en ik deel mijn knikkers organen met niemand ook al heb ik ze niet meer nodig. Wat zeg je? Kan ik levens redden en families gelukkig maken? Hmm...doe ik lekker niet want het is allemaal van mij alleen!!! Whoehaha
(Waar zitten we hier? Op de kleuterschool? Als je organen liever laat wegrotten dan een medemens zijn leven redden dan ben je in mijn ogen lager dan een kakkerlak)
God bestaat niet dus geniet van het leven
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:17:26 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_167309894
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 20:57 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Mijn lichaam is van mijn jonguh! Helemaal van mij en van niemand anders en ik deel mijn knikkers organen met niemand ook al heb ik ze niet meer nodig. Wat zeg je? Kan ik levens redden en families gelukkig maken? Hmm...doe ik lekker niet want het is allemaal van mij alleen!!! Whoehaha
(Waar zitten we hier? Op de kleuterschool? Als je organen liever laat wegrotten dan een medemens zijn leven redden dan ben je in mijn ogen lager dan een kakkerlak)
Was je ook maar zo meelevend met vluchtelingen.

Oh nee, dat is anders.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_167310090
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Was je ook maar zo meelevend met vluchtelingen.

Oh nee, dat is anders.
Met orgaandonatie worden levens gered, de import van de islam kost levens. Zie je het verschil?
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:24:28 #181
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_167310113
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:23 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Met orgaandonatie worden levens gered, de import van de islam kost levens. Zie je het verschil?
:')

Je begrijpt mijn punt niet zie ik...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:26:58 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_167310186
Mijn land is van mijn jonguh! Helemaal van mij en van niemand anders en ik deel mijn knikkers land met niemand ook al heb ik het niet allemaal nodig. Wat zeg je? Kan ik levens redden en families gelukkig maken? Hmm...doe ik lekker niet want het is allemaal van mij alleen!!! Whoehaha
(Waar zitten we hier? Op de kleuterschool? Als je hele stukken land liever leeg laat dan een medemens zijn leven redden dan ben je in mijn ogen lager dan een kakkerlak)

Of.

Mijn geld is van mijn jonguh! Helemaal van mij en van niemand anders en ik deel mijn knikkers geld met niemand ook al heb ik het niet allemaal nodig. Wat zeg je? Kan ik levens redden en families gelukkig maken? Hmm...doe ik lekker niet want het is allemaal van mij alleen!!! Whoehaha
(Waar zitten we hier? Op de kleuterschool? Als je geld liever laat wegrotten op een bank dan er een medemens zijn leven mee te redden dan ben je in mijn ogen lager dan een kakkerlak)

Jouw visie is de jouwe.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_167310201
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je begrijpt mijn punt niet zie ik...
Mijn excuses dan. Vertel
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:27:56 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_167310206
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:27 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Mijn excuses dan. Vertel
zie bovenstaande post
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_167310260
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

zie bovenstaande post
:) Leuk bedacht maar appels en peren.
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:30:05 #186
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_167310285
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:29 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

:) Leuk bedacht maar appels en peren.
Oh... leg uit?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_167310486
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh... leg uit?
Neen ik ga een film kijken jij kent mijn standpunten en ik die van jou en de rest van de discussie kunnen we wel raden. Wordt anders een langdradig verhaal en de zoveelste herhaling.
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:36:21 #188
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_167310499
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:35 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Neen ik ga een film kijken jij kent mijn standpunten en ik die van jou en de rest van de discussie kunnen we wel raden. Wordt anders een langdradig verhaal en de zoveelste herhaling.
Flauw
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:41:08 #189
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_167310671
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 15:25 schreef schmebulock het volgende:

[..]

Het is gewoon ziek dat mensen jou lichaam uit elkaar gaan halen voor iemand anders terwijl er veel te veel mensen op deze aarde zijn.
Jouw lichaam? je bent fucking dood...
I wonder what it's all about
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:41:48 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_167310689
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:41 schreef Habbezak het volgende:

[..]

Uhm dat geloof jij ja... er zijn ook mensen die iets anders geloven...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:46:13 #191
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_167310825
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm dat geloof jij ja... er zijn ook mensen die iets anders geloven...
Denk je dat je lichaam mee gaat naar het grote sprookjesbos onder de grond zodra die begraven of gecremeerd is? en je dan toch echt je nieren nodig hebt
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:46:45 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_167310840
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:46 schreef Habbezak het volgende:

[..]

Denk je dat je lichaam mee gaat naar het grote sprookjesbos onder de grond zodra die begraven of gecremeerd is? en je dan toch echt je nieren nodig hebt
Al zou dat zo zijn, dan is dat mijn zaak.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:50:13 #193
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_167310961
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Al zou dat zo zijn, dan is dat mijn zaak.
Dat is zeker jouw zaak. Daarom kan je ook nee zeggen. Dat zegt wel over jouw dat je of iemand met een heel vreemde kronkel in zijn hoofd bent of dat je een pure egoist bent.
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:51:20 #194
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_167311013
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:50 schreef Habbezak het volgende:

[..]

Dat is zeker jouw zaak. Daarom kan je ook nee zeggen. Dat zegt wel over jouw dat je of iemand met een heel vreemde kronkel in zijn hoofd bent of dat je een pure egoist bent.
Oh ja egoïsme...

Man kijk om je heen... maakten al die donor fundi's zich ook maar zo druk om mensen die nog wel leven - werklozen, ouderen en zieken.

Daar hoor je geen hond over.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:52:09 #195
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_167311034
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh ja egoïsme...

Man kijk om je heen... maakten al die donor fundi's zich ook maar zo druk om mensen die nog wel leven - werklozen, ouderen en zieken.

Daar hoor je geen hond over.
Daar hoor je iedere dag mensen (zoals ik) over maar daar loop je tegen dezelfde egoisten aan. En ik maak me druk over mensen die nog wel leven.. Mensen die in het ziekenhuis liggen en met spoed een donorhart nodig hebben maar die niet kunnen krijgen omdat mensen zoals jij te egoistisch zijn om die nota bene na hun dood af te staan.
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:52:36 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_167311058
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:52 schreef Habbezak het volgende:

[..]

Daar hoor je iedere dag mensen (zoals ik) over maar daar loop je tegen dezelfde egoisten aan.
Iedere dag :') Over kronkel gesproken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:57:01 #197
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_167311243
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 20:57 schreef .Alektorophobia. het volgende:
Als je organen liever laat wegrotten dan een medemens zijn leven redden dan ben je in mijn ogen lager dan een kakkerlak.
Zo, vind jij dat?

/care
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:58:23 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_167311315
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:52 schreef Habbezak het volgende:

[..]

Daar hoor je iedere dag mensen (zoals ik) over maar daar loop je tegen dezelfde egoisten aan. En ik maak me druk over mensen die nog wel leven.. Mensen die in het ziekenhuis liggen en met spoed een donorhart nodig hebben maar die niet kunnen krijgen omdat mensen zoals jij te egoistisch zijn om die nota bene na hun dood af te staan.
Jij kent me helemaal niet, maat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_167311474
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:41 schreef Habbezak het volgende:

[..]

Maak daar emoties van de nabestaanden van...

Probeer je eens voor te stellen hoe het is om je kind/moeder/partner daar te zien liggen alsof die slaapt en elk moment wakker kan worden. Ademt, het hart klopt, de lichamelijke functies werken gewoon... Kunstmatig, maar toch.
Accepteren dat je geliefde dood is is dan al een grote stap, laat staan dat je geliefde dan open gesneden wordt en organen eruit gehaald worden. Wat die dood op een rare manier definitiever maakt.

Het is niet zo raar dat mensen daar moeite mee hebben, zeker niet als binnen 24 uur er grote beslissingen genomen moeten worden terwijl je nog amper kan bevatten dat je geliefde er echt niet meer is.
pi_167311696
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:36 schreef Red_85 het volgende:
Ofwel, je krijgt een grafbehandeling als je aan hebt gegeven dat je donor bent.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')