ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
@b2py: de helft van de poortjes in Utrecht staat nog open. Wel hebben ze er nu eenrichtingsoortjes gemaakt: niet meer tegen mensen opbotsen die van de andere kant door hetzelfde poortje willen.
Op maandag 12 december 2016 09:24 schreef ReisT het volgende: @b2py: de helft van de poortjes in Utrecht staat nog open. Wel hebben ze er nu eenrichtingsoortjes gemaakt: niet meer tegen mensen opbotsen die van de andere kant door hetzelfde poortje willen.
Ik las net op de website van NS dat het inderdaad gefaseerd is
Dat Zwolle - Enschede in Enschede nu kort keert mag dan wel mooi zijn voor de lengte van de trein in de ochtendspits, de punctualiteit doet het in elk geval niet goed Daarnaast hebben ze in Wierden ook de overstap Nijverdal -> Rijssen kapot gemaakt door alles richting Enschede vanaf spoor 1 te laten gaan. Officieel zal het allemaal wel mogelijk zijn, alleen heeft de trein Zwolle - Enschede iets te vaak vertraging.
Op maandag 12 december 2016 10:39 schreef boriq het volgende: Dat Zwolle - Enschede in Enschede nu kort keert mag dan wel mooi zijn voor de lengte van de trein in de ochtendspits, de punctualiteit doet het in elk geval niet goed Daarnaast hebben ze in Wierden ook de overstap Nijverdal -> Rijssen kapot gemaakt door alles richting Enschede vanaf spoor 1 te laten gaan. Officieel zal het allemaal wel mogelijk zijn, alleen heeft de trein Zwolle - Enschede iets te vaak vertraging.
Eens, die trein neem ik ook vaak. 90% van de tijd komt het maar door één trein met vertraging. Maar door enkel spoor ebt dit uren door.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Op maandag 12 december 2016 02:33 schreef liesje1979 het volgende: Hoe werkt dat precies met eten in de trein? Nemen jullie allemaal je eigen lunchpakket mee? Of neemt iedereen wat hapjes enzo mee om ook te delen? En nemen jullie bier mee of wijn of wordt er geen alcohol genuttigd tijdens het treinen. Want dat is een serieuze bezigheid natuurlijk. Zoveel vragen. Ik denk dat ik iig wel iets hartigs mee neem om uit te delen?
Gewoon wat je zelf wilt. De één neemt brood van huis mee, de ander haalt op het station wat, de volgende maakt gebruik van de on-board catering. En wie zin heeft gaat aan het bier, richting Bremen (2014) was er ook een groepje wat smorgens om half 10 al aan de pinten zat in de bistro. Maar het is niet zo dat iedereen aan het eind van de middag kat-lam is. Althans dat is niet de bedoeling En trakteren doe je als je jarig bent
Werkzaamheden zijn inmiddels al uitgelopen tot 13u trouwens.
Hehehe, vroeg net iemand aan de chauffeur van de bus van Arnhem naar Wageningen of hij naar Nijmegen ging. Dus die chauffeur zegt dat ie even voorop de bus moest lezen en dat de bus naar Nijmegen een paar perrons verder was. Stapt ie in zo'n lijndienst die er anderhalf uur over doet
Werkzaamheden zijn inmiddels al uitgelopen tot 13u trouwens.
Hehehe, vroeg net iemand aan de chauffeur van de bus van Arnhem naar Wageningen of hij naar Nijmegen ging. Dus die chauffeur zegt dat ie even voorop de bus moest lezen en dat de bus naar Nijmegen een paar perrons verder was. Stapt ie in zo'n lijndienst die er anderhalf uur over doet
Die lijn via Bemmel
is mij ook overkomen.
Foto was vanuit de ochtendspits, moet er straks nog mee dus ben benieuwd.
Op zondag 11 december 2016 17:04 schreef b2py het volgende: Die Arriva dingen hebben toch afgelopen maanden volop gereden? Regelmatig voorbij zien stuiven iig
Gaat ie nou naar Veenoord? Daar is wel een station maar dat wordt Nieuw-Amsterdam genoemd
Maar ik dacht dat op de Valleilijn nu ook twee Flirts komen te rijden en dat die ene GTW naar Arriva gaat, van binnen is ie namelijk precies gelijk aan de GTW's op de Vechtdallijnen. Inclusief nimmer gebruikte servicebalie.
Als ze er toch mee bezig zijn, laten ze die er uit breken en zet er vier stoelen voor terug
Op maandag 12 december 2016 12:14 schreef derLudolf het volgende: Maar ik dacht dat op de Valleilijn nu ook twee Flirts komen te rijden en dat die ene GTW naar Arriva gaat, van binnen is ie namelijk precies gelijk aan de GTW's op de Vechtdallijnen. Inclusief nimmer gebruikte servicebalie.
Als ze er toch mee bezig zijn, laten ze die er uit breken en zet er vier stoelen voor terug
Die FLIRTS zijn pasgeleden besteld, dus dat duurt nog even voor de kippenlijn. Tot die tijd rijden er in de ochtendspits twee diesel GTW's mee die besteld waren voor Arnhem-Doetinchem, maar in de praktijk daar niet nodig waren. De afgelopen tijd hebben ze meegedraaid op de Maaslijn, maar dat was vanaf afgelopen weekend niet meer nodig omdat Arriva daar de boel overnam en meer LINTen in ging zetten.
De doorschuifactie maakte het mogelijk dat de GTW van de kippenlijn naar Zwolle-Emmen kan gaan, hoogstwaarschijnlijk ter vervanging van het bij Dalfsen verongelukte stel. Ik zou niet weten of dat stel ooit nog terugkeert op de baan of niet.
Ze zijn met flink wat ijzer aan het schuiven geweest
Ja t komt ook deels omdat het een beetje ver van mn bed show is, maar vooral dat hele 'Merk' R-net snap ik niet zo, het is NS maar toch ook weer niet.....Hoogwaardig openbaar vervoer mn hol, t gaat toch weer een puinhoop worden
T enige OV wat ECHT goed is in nl vind ik De bussen in Brabant, en de Metro van Rotterdam, die hebben de zaken op orde...
Voor mij is er qua treinen helemaal niets gewijzigd, dus wel prima zo
Misschien omdat je relatief dicht bij Zwolle zit? Hoe verder van Zwolle je af zit, hoe groter de verandering denk ik? Aangezien ze in Zwolle beginnen te puzzelen met de nieuwe dienstregeling. Qua tijden scheelt het allemaal niet zoveel in Zwolle, hooguit lijntjes die een ander eindpunt hebben gekregen.
Misschien omdat je relatief dicht bij Zwolle zit? Hoe verder van Zwolle je af zit, hoe groter de verandering denk ik? Aangezien ze in Zwolle beginnen te puzzelen met de nieuwe dienstregeling. Qua tijden scheelt het allemaal niet zoveel in Zwolle, hooguit lijntjes die een ander eindpunt hebben gekregen.
ook rond Zwolle zijn de veranderingen best fors te noemen. De Emmerlijn komt weer voor de Leeuwarder binnen en vertrekt na de Leeuwarder. Daarnaast zijn er richting Randstad de tijden iets naar achteren verschoven vanwege sneller rijden rond Utrecht en het overslaan van Duivendrecht.
Uit Leeuwarden of Groningen naar de Randstad ben je enkele minuten sneller.
ook rond Zwolle zijn de veranderingen best fors te noemen. De Emmerlijn komt weer voor de Leeuwarder binnen en vertrekt na de Leeuwarder. Daarnaast zijn er richting Randstad de tijden iets naar achteren verschoven vanwege sneller rijden rond Utrecht en het overslaan van Duivendrecht.
Uit Leeuwarden of Groningen naar de Randstad ben je enkele minuten sneller.
Zwolle is niet gewijzigd vanwege elders maar vanwege Zwolle. Elders is echter wel gewijzigd door Zwolle. Je vertelt het verhaal precies verkeerd om.
Ja is goed. Maar hoe zit dat dan? 25 euro betalen = voor 50 euro drinken, allemaal leuk en aardig maar als een pilsje 10 euro kost heb je er nog niet veel aan natuurlijk
Die FLIRTS zijn pasgeleden besteld, dus dat duurt nog even voor de kippenlijn. Tot die tijd rijden er in de ochtendspits twee diesel GTW's mee die besteld waren voor Arnhem-Doetinchem, maar in de praktijk daar niet nodig waren. De afgelopen tijd hebben ze meegedraaid op de Maaslijn, maar dat was vanaf afgelopen weekend niet meer nodig omdat Arriva daar de boel overnam en meer LINTen in ging zetten.
De doorschuifactie maakte het mogelijk dat de GTW van de kippenlijn naar Zwolle-Emmen kan gaan, hoogstwaarschijnlijk ter vervanging van het bij Dalfsen verongelukte stel. Ik zou niet weten of dat stel ooit nog terugkeert op de baan of niet.
Rijden die Diesel stellen sinds vandaag op de kippelijn?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Je komt altijd op jouw bestemming. Het duurt alleen wat langer, maar daar krijg je voor terug dat je langer van het Nederlandse landschap kunt genieten
Je komt altijd op jouw bestemming. Het duurt alleen wat langer, maar daar krijg je voor terug dat je langer van het Nederlandse landschap kunt genieten
Op maandag 12 december 2016 15:59 schreef Zelfscanner het volgende: Oke, ik ga nat op traxi Het moet natuurlijk dat andere zijn. Werd zo door de coupe geschreeuwd dus schreef het zo ook snel op
Op maandag 12 december 2016 13:08 schreef Randy_S het volgende: Zit nu in Utrecht al tien minuten in een trein die aan het wachten is op de machinist
Vast R, die zat gisteren nog laat in de kroeg.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja t komt ook deels omdat het een beetje ver van mn bed show is, maar vooral dat hele 'Merk' R-net snap ik niet zo, het is NS maar toch ook weer niet.....Hoogwaardig openbaar vervoer mn hol, t gaat toch weer een puinhoop worden
T enige OV wat ECHT goed is in nl vind ik De bussen in Brabant, en de Metro van Rotterdam, die hebben de zaken op orde...
R-net is een merknaam wat is verzonnen door de Randstedelijke provincies. Ze willen graag dat het OV daar een eigen gezicht heeft (gaat dus niet zozeer om het bedrijf wat erachter zit, maar meer om de uitstraling voor het OV in de Randstad). Voor wat betreft R-net op het traject Alphen - Gouda, dat wordt voornamelijk een ervaringstraject voor nieuwe machinisten die net van de (met name) ROC opleidingen afkomen. Je kan daar dan een jaar ervaring opdoen en als je naar tevredenheid hebt gewerkt heb je een baangarantie binnen de NS
[ Bericht 2% gewijzigd door GlenSpey op 12-12-2016 19:27:28 ]
Op zondag 11 december 2016 22:02 schreef Kansenjongere het volgende: Kan iemand mij het volgende uitleggen? Als ik (bij NS International of Deutsche Bahn) een ticket Utrecht CS - Mönchengladbach wil kopen met 40 procent korting in Nederland dan kost dat me ¤ 19,05 (2e klas) of ¤ 31,60 (1e klas). Verander ik mijn vertrekstation echter in Utrecht Vaartsche Rijn (waarbij mijn reisadvies nota bene nog steeds via Utrecht CS loopt) dan zakt de prijs opeens naar ¤ 12,35 / ¤ 21,-.
Was kennelijk inderdaad een foutje, want ze hebben het inmiddels opgelost.
R-net is een merknaam wat is verzonnen door de Randstedelijke provincies. Ze willen graag dat het OV daar een eigen gezicht heeft (gaat dus niet zozeer om het bedrijf wat erachter zit, maar meer om de uitstraling voor het OV in de Randstad). Voor wat betreft R-net op het traject Alphen - Gouda, dat wordt voornamelijk een ervaringstraject voor nieuwe machinisten die net van de (met name) ROC opleidingen afkomen. Je kan daar dan een jaar ervaring opdoen en als je naar tevredenheid hebt gewerkt heb je een baangarantie binnen de NS
Allereerst wil ik je bedanken voor je uitleg...
Maar dan snap ik niet waarom niet al het ov omgekat is naar R-net en alleen bepaalde lijntjes...
Maar dan snap ik niet waarom niet al het ov omgekat is naar R-net en alleen bepaalde lijntjes...
Dat is omdat de provincies niet voor alle OV verantwoordelijk zijn, en ook op het nodige verzet stuiten.
In Den Haag zijn de nieuwe Avenio-trams volledig in de R-Net-huisstijl en prijkt er slechts een HTM-logootje in de hoek. De MRDH wilde dat de RET hun metro's ook in zo'n huisstijl zou steken, maar daar heeft Pedro Peters (de CEO van de RET) zich hard tegen verzet. Uiteindelijk is er een compromis gekomen: de RET-huisstijl mocht blijven, maar er staan wel wat R-Net-elementen op de voertuigen.
Dat is omdat de provincies niet voor alle OV verantwoordelijk zijn, en ook op het nodige verzet stuiten.
In Den Haag zijn de nieuwe Avenio-trams volledig in de R-Net-huisstijl en prijkt er slechts een HTM-logootje in de hoek. De MRDH wilde dat de RET hun metro's ook in zo'n huisstijl zou steken, maar daar heeft Pedro Peters (de CEO van de RET) zich hard tegen verzet. Uiteindelijk is er een compromis gekomen: de RET-huisstijl mocht blijven, maar er staan wel wat R-Net-elementen op de voertuigen.
Daarbij hadden ze de MG2/1 net deels gereviseerd. De RET-metro's zien er nog wel uit. M4 in Amsterdam komt ook langzaam in R-net livrei op de baan, geen idee hoe lang het nog duurt voor M5 die stickers krijgt.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
R-net is een merknaam wat is verzonnen door de Randstedelijke provincies. Ze willen graag dat het OV daar een eigen gezicht heeft (gaat dus niet zozeer om het bedrijf wat erachter zit, maar meer om de uitstraling voor het OV in de Randstad). Voor wat betreft R-net op het traject Alphen - Gouda, dat wordt voornamelijk een ervaringstraject voor nieuwe machinisten die net van de (met name) ROC opleidingen afkomen. Je kan daar dan een jaar ervaring opdoen en als je naar tevredenheid hebt gewerkt heb je een baangarantie binnen de NS
Er zit ook een kwaliteitsstandaard achter. Bij de busbaan naar IJmuiden is in het variantenonderzoek een belangrijk criterium geweest, of met die variant de buslijn R-net mag worden of niet. (Het spande erom of de vereiste gemiddelde snelheid gehaald zou worden.)
Daarbij hadden ze de MG2/1 net deels gereviseerd. De RET-metro's zien er nog wel uit. M4 in Amsterdam komt ook langzaam in R-net livrei op de baan, geen idee hoe lang het nog duurt voor M5 die stickers krijgt.
Dus eigenlijk is het alleen cosmetisch. Als het dus aan een ondefinieerbare standaard voldoet
Arriva past voor de rest van de week de dienstregeling rondom Maastricht aan: alleen de sneltrein uit Heerlen rijdt nog door naar Randwyck, de stoppers uit Heerlen en Roermond eindigen op station Maastricht.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dus eigenlijk is het alleen cosmetisch. Als het dus aan een ondefinieerbare standaard voldoet
Ik weet niet precies wat de rest van de standaard is. Iets met frequent. En comfortabel. R-net tussen Gouda en Alphen is momenteel niet frequent, de metro in Amsterdam en Rotterdam wel. Ik vind het ook een beetje gelul allemaal.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 12 december 2016 22:12 schreef dennistd het volgende: Arriva past voor de rest van de week de dienstregeling rondom Maastricht aan: alleen de sneltrein uit Heerlen rijdt nog door naar Randwyck, de stoppers uit Heerlen en Roermond eindigen op station Maastricht.
Want ze krijgen het niet betrouwbaar?
Ik zag jouw werkgever vandaag door Gouda rijden!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ze kunnen anders ook gewoon een paar jaar proberen met hun incompetente teringfikken van die dienstregeling af te blijven. Als toch alles alleen maar op routine draait.
Op maandag 12 december 2016 23:27 schreef Nattekat het volgende: Dat de NS een ingewikkeldere dienstregeling heeft, heeft er natuurlijk niks mee te maken.
Nou kun je wel sarcastisch doen, maar een excuus mag dat zeker niet zijn. Het is niet alsof die dienstregeling door eoa Opperwezen aan NS opgelegd wordt. Die MAKEN ze zelf. Dus ja als ze er dan een kutzooi van maken, dan doen ze dat wel gewoon ZELF.
[..] Dat de NS een ingewikkeldere dienstregeling heeft, heeft er natuurlijk niks mee te maken.
Reden te meer om te zorgen dat de eerste dag(en) alles pico bello geregeld is, het is voor de reizigers immers al verwarrend genoeg dat er zo veel is veranderd. Als dan de eerste ochtendspits meteen al alles met grote vertraging rijdt en 1 van de excuses waarachter NS zich verschuilt is dat het personeel ook moet wennen aan de nieuwe dienstregeling dan heb je dus gewoon keihard gefaald in de voorbereiding.
Of misschien moet ik zeggen dat het een standaardgevolg zal blijven van de nieuwe dienstregeling. Dit zie ik al jaren op sommige stations waar treinen tegelijk aankomen.
Door personeelstekort rijdt de Eurobahn voorlopig nog maar 1x per twee uur tussen Mönchengladbach en Venlo. Voor de vervallen treinen worden snel- en stopbussen ingezet: http://www.eurobahn.de/ak(...)16-bis-voraussichtl/
In de Op de Rails van deze maand staat trouwens ook dat Keolis Deutschland (de nieuwe naam van Eurobahn) machinisten voor de Thalys tussen Aachen en Dortmund levert per 11 december. 1+1=2 ?
[ Bericht 18% gewijzigd door dennistd op 13-12-2016 04:58:19 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat doet denken aan de ochtendspits van Tokyo: [ afbeelding ]
Zoveel mensen krijg je in Limburg niet op een foto dus dan doet NS het minder goed. Enniewee, Arriva rijdt rest van de week aangepaste dienstregeling in Limboland om chaos te voorkomen
De grap is natuurlijk ook gewoon dat als je een uur een verstoring hebt op spoor 20/21 in de avondsspits het er nou eenmaal zo uitziet op het perron. Jammer maar helaas.
Verder is de eerste dag van de nieuwe dienstregeling altijd een rommeltje: Iedereen moet wennen aan wat die nu moet doen en kan dus niet gebaseerd op intuitie reageren als er iets niet goed gaat. Daar krijg je treinen van die op een stukje van nog geen 20 kilometer ineens van +0 naar +18 gaan. Vandaag zal het veel beter gaan, morgen nog beter.
Oja.. Rikus: NS had even 's nachts treinen van Nijmegen naar Arnhem moeten brengen via Den Bosch en Utrecht. Nou moet Rikus toch even uitleggen waar je dan 's nachts het personeel vandaan moet halen. Uit de dagdienst? Dan maar treinseries opheffen omdat er geen personeel is? Zodat Rikus kan klagen dat de chaos zó compleet is dat NS niet eens de nieuwe dienstregeling kan rijden? Goed plan.
Op dinsdag 13 december 2016 07:32 schreef Mr_Klaasje het volgende: Oja.. Rikus: NS had even 's nachts treinen van Nijmegen naar Arnhem moeten brengen via Den Bosch en Utrecht. Nou moet Rikus toch even uitleggen waar je dan 's nachts het personeel vandaan moet halen. Uit de dagdienst? Dan maar treinseries opheffen omdat er geen personeel is? Zodat Rikus kan klagen dat de chaos zó compleet is dat NS niet eens de nieuwe dienstregeling kan rijden? Goed plan.
IS GODVERDOMME NIET MIJN PROBLEEM, DAN TREKKEN ZE MAAR EEN EXTRA BLIK MASJINISTEN OPEN UIT DUITSLAND OF BELGIÉ OF PALESTINIË JA BEGREPUH!
Alhoewel het wel érg rommelig was, veel meer dan bij een andere start en ik denk dat er nog redelijk wat geschoven gaat worden.
Op dinsdag 13 december 2016 07:32 schreef Mr_Klaasje het volgende: Oja.. Rikus: NS had even 's nachts treinen van Nijmegen naar Arnhem moeten brengen via Den Bosch en Utrecht. Nou moet Rikus toch even uitleggen waar je dan 's nachts het personeel vandaan moet halen. Uit de dagdienst? Dan maar treinseries opheffen omdat er geen personeel is? Zodat Rikus kan klagen dat de chaos zó compleet is dat NS niet eens de nieuwe dienstregeling kan rijden? Goed plan.
Arriva had het zo gedaan, dat weet je toch. Ze haalden ook die sprinter uit Leer op!
Op dinsdag 13 december 2016 03:30 schreef DeaDLocK2K het volgende: Of misschien moet ik zeggen dat het een standaardgevolg zal blijven van de nieuwe dienstregeling. Dit zie ik al jaren op sommige stations waar treinen tegelijk aankomen.
Daarom zeg ik: blijf eens een paar jaar met je tengels van die dienstregeling af
Dat is niet te doen. Dan komt er geen infra meer in dienst, geen frequentieverhogingen, niets. En dan staat Sikhorst ook weer vooraan te schreeuwen.
Gewoon eens in de tien jaar een herziening, lijkt me prima. Alle concessies standaard 20 jaar lang. En nog maar een tiende van de grafpuinteringzooi die we nu hebben.
Hengelo - Enschede, het hele gangpad staat vol. Al vijftien jaar lopen die roodhemden door de trein, maar enig idee van wat er aan capaciteit nodig is? Ho maar.
Dit noemen ze bij NS een 'beheerste introductie' zodat jij geen last hebt met opstartproblemen. Want een trein die bij voorbaat afgeschaft is kan niet onverwacht uitvallen enzo.
Op dinsdag 13 december 2016 08:56 schreef ReisT het volgende: Dit noemen ze bij NS een 'beheerste introductie' zodat jij geen last hebt met opstartproblemen. Want een trein die bij voorbaat afgeschaft is kan niet onverwacht uitvallen enzo.
Aan de andere kant jagen ze die FLIRT er wel zo in
Op dinsdag 13 december 2016 08:56 schreef ReisT het volgende: Dit noemen ze bij NS een 'beheerste introductie' zodat jij geen last hebt met opstartproblemen. Want een trein die bij voorbaat afgeschaft is kan niet onverwacht uitvallen enzo.
Op dinsdag 13 december 2016 08:56 schreef ReisT het volgende: Dit noemen ze bij NS een 'beheerste introductie' zodat jij geen last hebt met opstartproblemen. Want een trein die bij voorbaat afgeschaft is kan niet onverwacht uitvallen enzo.
Wauw. Dan ben je toch wel hard aan een gesloten inrichting toe, denk ik dan.
Op dinsdag 13 december 2016 08:56 schreef ReisT het volgende: Dit noemen ze bij NS een 'beheerste introductie' zodat jij geen last hebt met opstartproblemen. Want een trein die bij voorbaat afgeschaft is kan niet onverwacht uitvallen enzo.
O ja, schiet me ineens te binnen: Toen ze in Duitsland de eerste problemen met die Alstom Coradia treinen hadden, was ik daar met de trein gegaan en hadden ze doodleuk alle treinen opgeheven en als "extra trein" met vertrektijd 10 minuten later ingelegd. Ja zo kan ik ook "op tijd" rijden.
Staan vast voor Rotterdam Centraal, defecte trein voor ons, moeten geduld hebben, ze proberen de trein aan de praat te krijgen maar dat schijnt niet te lukken
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Trein naar België dus gemist, ben benieuwd of we die van 11.10 halen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
het volstaat al jaren om mee naar Brussel te rijden, maar Eindhoven is kennelijk te lastig. Maar goed, reiziger moet het maar pikken dus. Ik ga eens even kijken wat er voor opties over zijn voor mijn ma om Dordrecht naar Den Haag te rijden.
Er zijn dingen bij het spoor die ik echt niet snap, wij houden in bij Vleuten om een stoptrein voor te laten gaan, die halen we in bij Woerden, 3 keer raden wie ons net weer inhaalde voor Rotterdam, dezelfde stoptrein en wij staan stil
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Neuh, niet echt. De rol van de HSL is veranderd en toen liep de IC Nieuwe Generatie-aanbesteding al wel maar er moest opeens op korte termijn een andere oplossing gevonden worden. Die TRAXX'en blijken nogal storingsgevoelig (en niet alleen bij NS) maar ja, waar haal je zomaar even locs vandaan die op 1,5 en 25KV lopen. Het verdient geen schoonheidsprijs maar ik denk dat het meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest.
Nou, dan maar voor de eerste keer de NS Lounge op Rotterdam CS verblijden met een bezoekje.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Neuh, niet echt. De rol van de HSL is veranderd en toen liep de IC Nieuwe Generatie-aanbesteding al wel maar er moest opeens op korte termijn een andere oplossing gevonden worden. Die TRAXX'en blijken nogal storingsgevoelig (en niet alleen bij NS) maar ja, waar haal je zomaar even locs vandaan die op 1,5 en 25KV lopen. Het verdient geen schoonheidsprijs maar ik denk dat het meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest.
Natuurlijk is het deels een ongelukkige samenloop. Maar wie heeft in 2013 beloofd dat die IC Den Haag-Eindhoven nu zou rijden, dat was NS toch zelf? Dat hebben ze dus niet goed ingeschat. En ze hebben (alweer!) zogenaamd niet voorzien dat het uit zou lopen en daarom geen back-up achter de hand. Het was alles of niets, het is niets geworden.
Die nieuwe rol van de HSL was ruim 3 jaar geleden al bekend, toen liep de ICNG-aanbesteding nog lang niet (tender is pas in 2014 ingediend). NS had zelfs nog tijd genoeg om een onderzoek uit te laten voeren waaruit moest blijken dat NS echt beter geen HSL-materieel kon aanschaffen voor de HSL. Een opgevoerde sprinter vonden ze goed genoeg.
Dat zijn de NMBS-rijtuigen, maar die staan om één of andere reden: het systeem als de Oostenrijkse rijtuigen die een paar jaar terug in de Benelux zaten.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
uit de samenvatting blijkt dat de cabine tot een serie van 88 behoorde waar de crashconstructie lasgebreken vertoonde ...
De krachten waren echter volgens de Ovv zodanig groot dat ook zonder lasgebreken de cabine bezweken zou zijn. Er is vier keer meer kracht op de cabine uitgeoefend dan waar deze volgens de normen voor ontworpen hoefde te worden.
Op dinsdag 13 december 2016 11:00 schreef Peterselieman het volgende: uit de samenvatting blijkt dat de cabine tot een serie van 88 behoorde waar de crashconstructie lasgebreken vertoonde ...
De krachten waren echter volgens de Ovv zodanig groot dat ook zonder lasgebreken de cabine bezweken zou zijn. Er is vier keer meer kracht op de cabine uitgeoefend dan waar deze volgens de normen voor ontworpen hoefde te worden.
Op dinsdag 13 december 2016 11:00 schreef Peterselieman het volgende: uit de samenvatting blijkt dat de cabine tot een serie van 88 behoorde waar de crashconstructie lasgebreken vertoonde ...
De krachten waren echter volgens de Ovv zodanig groot dat ook zonder lasgebreken de cabine bezweken zou zijn. Er is vier keer meer kracht op de cabine uitgeoefend dan waar deze volgens de normen voor ontworpen hoefde te worden.
Een serie van 88? Nou, komende zes jaar chronisch materieeltekort natuurlijk
Uit het hoofdstuk over de botsveiligheid van de treinen blijkt dat van dit type GTW er 88 van de 220 gebreken vertonen op het gebied van crashveiligheid vanwege onvoldoende doorlassen en poreusheid.
Dit was in november 2015 al aan het licht gekomen naar aanleiding van de frontale treinbotsing in het Oostenrijkse Übelbach (6 mei 2015).
Volgens Stadler zou de cabine desondanks aan de norm EN-15227 voldoen, maar er is wel een modificatie ontwikkeld die nu uitgerold zou moeten worden.
Natuurlijk is het deels een ongelukkige samenloop. Maar wie heeft in 2013 beloofd dat die IC Den Haag-Eindhoven nu zou rijden, dat was NS toch zelf? Dat hebben ze dus niet goed ingeschat. En ze hebben (alweer!) zogenaamd niet voorzien dat het uit zou lopen en daarom geen back-up achter de hand. Het was alles of niets, het is niets geworden.
Die nieuwe rol van de HSL was ruim 3 jaar geleden al bekend, toen liep de ICNG-aanbesteding nog lang niet (tender is pas in 2014 ingediend). NS had zelfs nog tijd genoeg om een onderzoek uit te laten voeren waaruit moest blijken dat NS echt beter geen HSL-materieel kon aanschaffen voor de HSL. Een opgevoerde sprinter vonden ze goed genoeg.
Dus die nieuwe rol was er en BAM dan kan je wel treinen krijgen? Er is juist haast gemaakt met die tender vanwege de veranderde rol.
Op dinsdag 13 december 2016 10:17 schreef bork het volgende: Er zijn dingen bij het spoor die ik echt niet snap, wij houden in bij Vleuten om een stoptrein voor te laten gaan, die halen we in bij Woerden, 3 keer raden wie ons net weer inhaalde voor Rotterdam, dezelfde stoptrein en wij staan stil
dat zou dan de sprinter vanuit breukelen moeten zijn? die rijd normaliter tussen harmelen en woerden over het buitenste spoor terwijl de IC utrecht - rotterdam normaliter over het middenspoor gaat. dan ben ik wel eens benieuwd wat er met je IC aan de hand was dat je zo lang stil gestaan hebt dat de sprinter die onderweg tussen woerden en rotterdam cs nog 4 keer extra stopt er weer voorbij gekomen is voordat je IC in rotterdam was.. vooral ook waar ie er voorbij gekomen is
Na gisteren ervaren te hebben om van Dordrecht naar Amsterdam te reizen met de nieuwe dienstregeling, en vandaag waarnemingen op het perron gedaan te hebben is er toch iets waarvan ik de keuzes niet echt kan begrijpen.
- Waarom hebben ze van de 4 rechtstreekse intercity's die er reden tussen Dordrecht en Amsterdam er in de nieuwe dienstregeling slechts 2 doorgaande IC's van gemaakt, waarvan de andere 2 zijn geknipt in leiden met een overstap ? Dit komt nog eens bovenop het weghalen van de IC Venlo - Den haag. Het gevolg is dat heel veel reizigers nu met alle geweld in de overstap vrije trein willen richting Amsterdam (wat logisch is, want overstap = vaak plaats kwijt) - Uiteraard zijn de reizigers op enkele tussenliggende stations nu ook veroordeeld op een overstap (al dan niet op leiden, schiphol, haarlem) waar dit eerder doorgaande IC's waren over zowel de oude als de Schiphol lijn. De gedowngrade stations met minder doorgaande IC's tussen Amsterdam en Rotterdam (Dordrecht) zijn bijvoorbeeld Amsterdam Sloterdijk, Den Haag Laan van Noi.
Dit was na jaren eindelijk sinds een paar jaar klooien weer prima op orde, om het nu weer om zeep te helpen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Neen. Nu is dat niet zo erg(want het is Rikus) ware het niet dat je hem nauwelijks hoort over het busvervoer in Limburg. Dat is een drama. Buslijnen die zijn vervallen, vaker overstappen en belbussen. Het is er zeker niet beter op geworden. Maar daar is OV niet te bekennen. Rover daarintegen is op dat gebied een stuk activer.
Dat het treinverkeer nu nog even iet zo loopt in Limburg isgeen punt. Dat zijn opstart problemen.
Dit is vooral een dienstregeling waarin men overhaast, en kostte wat kost, een aantal veranderingen heeft doorgevoerd, terwijl het materieel en/of de infrastructuur er eigenlijk nog niet klaar voor zijn. Sommige dingen hadden misschien beter nog een jaartje uitgesteld kunnen worden. Ook zijn er nog diverse wijzigingen te verwachten in de komende jaren. ETMET bijvoorbeeld, dat gelukkig wel nog heel even uitgesteld is. Het zal nog wel even duren voor dat we weer een mooie dienstregeling hebben.
Als pessimist verwacht ik niet eerder dan 2021/2022 (als ICNG in dienst komt). Dan is het weer een paar jaar rust, maar dan is het alweer bijna tijd voor een nieuwe concessie - kunnen we weer opnieuw beginnen.
Als optimist hoop ik dat er eindelijk een dienstregeling komt waarin internationale treinen gewoon integraal opgenomen zijn. Hoe dat nu de laatste jaren gaat, eerst een mooie dienstregeling ontwerpen en daarna met allerlei treinen gaan schuiven om die internationale treinen er nog even tussen te proppen vind ik zo jammer...
Dus die nieuwe rol was er en BAM dan kan je wel treinen krijgen? Er is juist haast gemaakt met die tender vanwege de veranderde rol.
Niet BAM, maar wel binnen een jaar of drie. Fabrikanten als Alstom en Stadler hebben in 2013 toegezegd zo snel nieuwe treinen te kunnen leveren, maar NS wilde daar niks van weten.
In plaats daarvan bleven ze volhouden dat nieuwe treinen echt niet eerder dan dienstregeling 2021 in dienst konden komen - en dat voor 'beproefde technologie' (uitgaan van een al bestaand ontwerp dus) - dat kan ik toch echt geen haast maken noemen.
Op dinsdag 13 december 2016 13:37 schreef Cherna het volgende: Dat het treinverkeer nu nog even iet zo loopt in Limburg isgeen punt. Dat zijn opstart problemen.
De eerste maanden heb ik Arriva op Emmen-Zwolle ook vervloekt, maar nu is het prima. Sommige treinen zijn wel erg druk, maar volgens mij komt dat ook door de gestegen hoeveelheid reizigers, niet enkel door kortere/kleinere treinen.
De eerste maanden heb ik Arriva op Emmen-Zwolle ook vervloekt, maar nu is het prima. Sommige treinen zijn wel erg druk, maar volgens mij komt dat ook door de gestegen hoeveelheid reizigers, niet enkel door kortere/kleinere treinen.
Over de treinen maak ik mij dan ook geen zorgen. Dat komt wel goed. Ik vraag me alleen af hoelang men een halfuursdienst na 20.00uur blijft draaien. Rond dat tijstip zit er haast geen hond meer in die treinen. Maar voor dit soort provincies is busvervoer nog belangrijker dan de treinen. Een provincie zoals Limburg met vele dorpen waar geen trein kan komen is busvervoer belangrijker dan een trein. Maar dat word met elke consessie minder en slechter. Ja leuk er zijn weer mooie nieuwe bussen met wifi. Het is wat. Daar legt men alle nadruk op om de verbindingen maar te vergeten. Dat is natuurlijk niet een verwijt alleen naar Arriva natuurlijk maar vooral naar de provincie.
Tja het is zoiets als de Talent. Daar voelde ik mij ook nooit zo prettig in richting Stolberg-Aken etc. Grotendeels kunstof. Geef mij maar de DDZ, loc 1700 DDar. Die kunnen wel wat hebben. Daar voel je je als machinist wel prima in. Als machinist heeft nu de DDZ mijn voorkeur(gisteren richting Zutphen). Prima comfort, erg stabiel, prima remming. Alleen de bijrijdersstoel is waardeloos. Als een onbenul die te ver naar achteren schuift kom je de cabine aan die kant niet meer in.
[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 13-12-2016 14:23:37 ]
Tja het is zoiets als de Talent. Daar voelde ik mij ook nooit zo prettig in richting Stolberg-Aken etc. Grotendeels kunstof. Geef mij maar de DDZ, loc 1700 DDar. Die kunnen wel wat hebben. Daar voel je je als machinist wel prima in. Als machinist heeft nu de DDZ mijn voorkeur(gisteren richting Zutphen). Prima comfort, erg stabiel, prima remming. Alleen de bijrijdersstoel is waardeloos. Als een onbenul die te ver naar achteren schuift kom je de cabine aan die kant niet meer in.
Ik vind als reiziger ICM nog wat comfortabeler. Vooral in een bak zonder motordraaistellen. Hoe rustig je dan met 140 over de Veluwe zoeft van Amersfoort richting Zwolle, heerlijk
Op dinsdag 13 december 2016 13:40 schreef ReisT het volgende: Dit is vooral een dienstregeling waarin men overhaast, en kostte wat kost, een aantal veranderingen heeft doorgevoerd, terwijl het materieel en/of de infrastructuur er eigenlijk nog niet klaar voor zijn. Sommige dingen hadden misschien beter nog een jaartje uitgesteld kunnen worden. Ook zijn er nog diverse wijzigingen te verwachten in de komende jaren. ETMET bijvoorbeeld, dat gelukkig wel nog heel even uitgesteld is. Het zal nog wel even duren voor dat we weer een mooie dienstregeling hebben.
Als pessimist verwacht ik niet eerder dan 2021/2022 (als ICNG in dienst komt). Dan is het weer een paar jaar rust, maar dan is het alweer bijna tijd voor een nieuwe concessie - kunnen we weer opnieuw beginnen.
Als optimist hoop ik dat er eindelijk een dienstregeling komt waarin internationale treinen gewoon integraal opgenomen zijn. Hoe dat nu de laatste jaren gaat, eerst een mooie dienstregeling ontwerpen en daarna met allerlei treinen gaan schuiven om die internationale treinen er nog even tussen te proppen vind ik zo jammer...
Verwacht tegen 21/22 weinig rust, zolang dat derde spoor niet af is bij de Betuweroute zal je keuzes moeten maken ivm goederen en vanaf 19/20 zal Vught aan gaan vangen en in Amsterdam zullen ze rond die tijd ook gaan beginnen. En daarna zullen we wel wat bedenken, rust zal er nooit zijn.
Tja het is zoiets als de Talent. Daar voelde ik mij ook nooit zo prettig in richting Stolberg-Aken etc. Grotendeels kunstof. Geef mij maar de DDZ, loc 1700 DDar. Die kunnen wel wat hebben. Daar voel je je als machinist wel prima in. Als machinist heeft nu de DDZ mijn voorkeur(gisteren richting Zutphen). Prima comfort, erg stabiel, prima remming. Alleen de bijrijdersstoel is waardeloos. Als een onbenul die te ver naar achteren schuift kom je de cabine aan die kant niet meer in.
Jazeker, al vind ik de DDZ zesjes wel wat minder prettig rijden in gladde omstandigheden. Niet vooruit te branden. Zelfs met minimale tractie schieten ze constant in de slip.
Eigenlijk hadden ze geen zes bakken moeten bouwen met evenveel motoren als de vierbaks versie, maargoed...
Begin volgend jaar worden de restanten van de voormalige Hofpleinlijn in Rotterdam opgeruimd. Al sinds 2010 komt er geen trein meer, maar de rails en dergelijke liggen er nog steeds
Jazeker, al vind ik de DDZ zesjes wel wat minder prettig rijden in gladde omstandigheden. Niet vooruit te branden. Zelfs met minimale tractie schieten ze constant in de slip.
Eigenlijk hadden ze geen zes bakken moeten bouwen met evenveel motoren als de vierbaks versie, maargoed...
Is een mDDM veel lichter dan een 1700/1800 dan? Want die trok toch veel langere DDM1 treinen?
Niet BAM, maar wel binnen een jaar of drie. Fabrikanten als Alstom en Stadler hebben in 2013 toegezegd zo snel nieuwe treinen te kunnen leveren, maar NS wilde daar niks van weten.
Ik geloof helemaal niet dat het zo snel kan inclusief een verplichte aanbesteding.
Op dinsdag 13 december 2016 13:40 schreef ReisT het volgende: Dit is vooral een dienstregeling waarin men overhaast, en kostte wat kost, een aantal veranderingen heeft doorgevoerd, terwijl het materieel en/of de infrastructuur er eigenlijk nog niet klaar voor zijn. Sommige dingen hadden misschien beter nog een jaartje uitgesteld kunnen worden.
Afgezien van wat gedoe in Zuid Nederland met de IC Eindhoven-Den Haag en de IC-Brussel vraag ik mij toch echt af waar je vandaan haalt dat men overhaast en kostte wat het koste een aantal veranderingen heeft doorgevoerd. Juist daar waar ik verder van kan verzinnen dat infrastructuur niet echt meehelpt (Zwolle en Naarden=Bussum) is de dienstregeling dan wel weer dermate veel beter in elkaar gezet dat de kans op vertragingen en gemiste overstappen substantieel minder is geworden.
Leuk dat de sprinter Utrecht-Almere overal stopte en wat sneller was maar aangezien die zo ontzettend vaak te laat was komende uit Utrecht heeft die voor ontzettend veel gemiste overstappen in Zwolle gezorgd. Jammer dat Enschede nu geen goede overstap meer van/naar Groningen heeft maar ik denk dat de reizigersaantallen op die relatie fors minder zijn dan op de relatie Leeuwarden-Lelystad/Amersfoort/Emmen/Deventer.
Ik geloof helemaal niet dat het zo snel kan inclusief een verplichte aanbesteding.
Klopt. Die fabrikanten zagen gewoon geld... Als je ziet hoeveel moeite het kost om die TRAXX nu in België te laten rijden onder ERTMS dan lijkt het mij vrij sterk dat Alstom of Siemens dat heel veel eerder voor elkaar had gekregen.
Verwacht tegen 21/22 weinig rust, zolang dat derde spoor niet af is bij de Betuweroute zal je keuzes moeten maken ivm goederen en vanaf 19/20 zal Vught aan gaan vangen en in Amsterdam zullen ze rond die tijd ook gaan beginnen. En daarna zullen we wel wat bedenken, rust zal er nooit zijn.
En al helemaal niet nu alles weer drie keer uit zijn voegen dreigt te barsten qua capaciteit. Dus ja.
Het adhesiegewicht (gewicht op aangedreven assen) van een 1700 is 86 ton t.o.v. 77 ton voor een motorwagen DubbelDeksMaterieel (mDDM). Het grote verschil in slipgevoeligheid zit hem vooral in de zandstrooiers van de 1700-loc's. De motorwagens hebben die niet. Net als het meeste materieel van NS.
Idd, daarom begrijp ik het bericht van Ludolf ook niet
Op jullie dienstkaartjes werd een mDDM met drie rijtuigen DDM2/3 aangeduid met mddm. Die naam is eigenlijk de naam van de motorwagen zelf. Waarschijnlijk is het ooit zo rond 1996 op de dienstkaartjes verschenen als onderscheid van DDAR.
Ik geloof helemaal niet dat het zo snel kan inclusief een verplichte aanbesteding.
Die aanbesteding bleek bij de Flirts ook ineens niet zo verplicht te zijn omdat NS het spoedbestelling noemde. Waarom zou dat met HSL-materieel niet hebben gekund?
Op jullie dienstkaartjes werd een mDDM met drie rijtuigen DDM2/3 aangeduid met mddm. Die naam is eigenlijk de naam van de motorwagen zelf. Waarschijnlijk is het ooit zo rond 1996 op de dienstkaartjes verschenen als onderscheid van DDAR.
Op die fiets. In mijn eigen logica zie ik een mddm als 4 bakken (inclusief motorwagen) en had de (oude) DDAR er 4+loc. Tegenwoordig rijdt laatstgenoemde alleen nog met 3 bakken+loc maar dat wordt ook al snel tot 4 bakken afgekort. DDM1 heb ik nooit mee gereden, weet wel dat dat tegenwoordig een 4+loc samenstelling heeft, geen idee hoe t er vroeger bijreed.
Ah joh, dan zijn alle FLIRTS in dienst, doen de TRAXX-en het inmiddels fatsoenlijk op Den Haag-Eindhoven. En mogelijk staat het DDAR dan alweer aan de kant.
Op dinsdag 13 december 2016 18:00 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ah joh, dan zijn alle FLIRTS in dienst, doen de TRAXX-en het inmiddels fatsoenlijk op Den Haag-Eindhoven. En mogelijk staat het DDAR dan alweer aan de kant.
Aangezien de huidige tegenhouder het personeel en de toelating van de 9-rijtuigstammen zijn.. Ja, waarom niet? (overigens hou ik dan wel een slag om de arm betreffende het uitvalpercentage die wellicht wat hoger zal zijn dan bij andere IC's).
Op die fiets. In mijn eigen logica zie ik een mddm als 4 bakken (inclusief motorwagen) en had de (oude) DDAR er 4+loc. Tegenwoordig rijdt laatstgenoemde alleen nog met 3 bakken+loc maar dat wordt ook al snel tot 4 bakken afgekort. DDM1 heb ik nooit mee gereden, weet wel dat dat tegenwoordig een 4+loc samenstelling heeft, geen idee hoe t er vroeger bijreed.
Die motorwagens hebben ooit de loc's 1700 vervangen bij DDAR-3 (79 loc's op 79 stammen). DDM1 reed in zijn gloriedagen met 6 rijtuigen en een loc 1600/1800. Bijvoorbeeld in de stoptrein Lelystad-Hoofddorp en de sneltrein Hoofddorp-Amsterdam Centraal-Lelystad.
Op dinsdag 13 december 2016 18:02 schreef Mr_Klaasje het volgende: Aangezien de huidige tegenhouder het personeel en de toelating van de 9-rijtuigstammen zijn.. Ja, waarom niet? (overigens hou ik dan wel een slag om de arm betreffende het uitvalpercentage die wellicht wat hoger zal zijn dan bij andere IC's).
Betrouwbaar is de ICd al jaren niet en ik heb niet de impressie dat dat beter gaat worden als er straks nog meer van die dingen gaan rijden. Dat het "straks beter wordt" wordt ook al jaren geroepen maar daar merk ik maar weinig van.
Dat de reizigersaantallen wel steeds blijven groeien is mooi. Waar ik benieuwd naar ben is of dat reizigers zijn die overstappen van de ene trein op de andere, of dat het nieuwe reizigers zijn.
Betrouwbaar is de ICd al jaren niet en ik heb niet de impressie dat dat beter gaat worden als er straks nog meer van die dingen gaan rijden. Dat het "straks beter wordt" wordt ook al jaren geroepen maar daar merk ik maar weinig van.
Het gaat traag en langzaam. Het is lang niet op HRN-niveau maar echt wel veel beter dan in het begin. De vraag is of het ooit op HRN-niveau gaat komen: Waarschijnlijk niet, onafhankelijk van wie daar rijdt trouwens.. Tenminste, dat staat in een rapport welke samen met de laatste voortgangsrapportage is uitgekomen.
Die motorwagens hebben ooit de loc's 1700 vervangen bij DDAR-3 (79 loc's op 79 stammen). DDM1 reed in zijn gloriedagen met 6 rijtuigen en een loc 1600/1800. Bijvoorbeeld in de stoptrein Lelystad-Hoofddorp en de sneltrein Hoofddorp-Amsterdam Centraal-Lelystad.
In het begin reed DDM-1 zelfs in composities van vijf of zeven bakken. Heb zelfs een keer eentje zien rijden met Loc, 7 bakken DDM-1, Loc, 7 bakken DDM-1. Deze lange combi zag ik begin jaren '90 bij Grou-Jirnsum voorbij komen.
Ik zie dat er op de site van I&M weer een bak met documenten is gepubliceerd over de HSL. Ik zit er een beetje doorheen te skimmen (veel zin om de boel uitgebreid door te nemen heb ik niet) maar het lijkt neer te komen op "jongens jongens wat is het toch complex en uniek wat we hier hebben, en het kan echt niet beter".
Vraag 16 Wat is de reden dat u verwacht dat partijen gaan meewerken aan een marktverkenning zonder dat er kans is op een nieuwe aanbesteding? Antwoord 16 Partijen moeten zelf een afweging maken of ze informatie willen delen in het kader van de marktverkenning. Ik hoop natuurlijk dat ze dat doen, want het biedt spoorpartijen een goede kans om te laten zien waartoe zij in staat zijn en welke creatieve ideeën ze hebben om het vervoer op de HSL Zuid te verbeteren.
Ofwel: "Hoi Arriva, willen jullie tijd en geld stoppen in het uitwerken van plannen voor vervoer over de HSL zodat NS daarmee aan de slag kan? Als bedankje krijgen jullie een kerstkransje, mits onze stagiair ze niet allemaal opeet."
Op dinsdag 13 december 2016 18:33 schreef James1988 het volgende: Ik zie dat er op de site van I&M weer een bak met documenten is gepubliceerd over de HSL. Ik zit er een beetje doorheen te skimmen (veel zin om de boel uitgebreid door te nemen heb ik niet) maar het lijkt neer te komen op "jongens jongens wat is het toch complex en uniek wat we hier hebben, en het kan echt niet beter".
Het komt eigenlijk op het volgende neer:
Er zijn mogelijkheden om het beter te doen maar dat proces is al ingezet (Personeel steeds meer laten leren van best practices en daarnaast goed opleiden), in vergelijking met vergelijkbare situaties internationaal gaat het zeker niet slecht en er moet iets aan de infrastructuur gebeuren om het echt flink te verbeteren (Transitie en spanningssluis bij elkaar uit de buurt, dat windprobleem oplossen).
Is het niet een idee om de HSL om te bouwen naar 3 kV samen met de rest van de randstad, en ERTMS uit te rollen? Dan sla je drie vliegen in één klap: - Spanningssluizen weg - ATB-ERTMS-transitie weg - Onderhoudsregime kan worden aangepast (goedkoper?)
Op dinsdag 13 december 2016 18:47 schreef James1988 het volgende: Is het niet een idee om de HSL om te bouwen naar 3 kV samen met de rest van de randstad, en ERTMS uit te rollen? Dan sla je drie vliegen in één klap: - Spanningssluizen weg
De Traxx zelf lijkt mij het probleem niet. Dat spul kan je altijd wel rijdend krijgen, tenzij er fysiek echt iets aan de hand is. Er zijn momenteel volgens mij meer problemen met de rijtuigen (deurproblematiek, lopende ombouw) wat de beschikbaarheid naar beneden haalt. Maar ik heb natuurlijk enkel zicht op wat ik zelf meemaak en hoor van de collega's. Er waren wat klachten over een aantal nieuwe locs (uitvallende apparatuur), maar dat is behoorlijk snel door Bombardier opgepakt en de betreffende locs heb ik nu alweer een aantal keer zonder enig probleem meegehad. Intensivering en verbetering van opleiding (en daardoor het begrip van de machinisten over de locs) zou echter ook wel eens een stukje kunnen helpen.
Ofwel: "Hoi Arriva, willen jullie tijd en geld stoppen in het uitwerken van plannen voor vervoer over de HSL zodat NS daarmee aan de slag kan? Als bedankje krijgen jullie een kerstkransje, mits onze stagiair ze niet allemaal opeet."
Die aanbesteding bleek bij de Flirts ook ineens niet zo verplicht te zijn omdat NS het spoedbestelling noemde. Waarom zou dat met HSL-materieel niet hebben gekund?
"Een paar" treinen is toch iets anders dan grote series materieel vervangen.
"Ja kindertjes in Afrika, voor 10 van jullie had ik wel een lekker broodje kaas en een pakje Tjolk gehad. Maar nu jullie met 200 zijn, krijgen jullie allemaal niks "
Op dinsdag 13 december 2016 19:48 schreef Dr_Flash het volgende: "Ja kindertjes in Afrika, voor 10 van jullie had ik wel een lekker broodje kaas en een pakje Tjolk gehad. Maar nu jullie met 200 zijn, krijgen jullie allemaal niks "
JE KAN TOCH GEWOON BEGINNEN
En dan weer een minuscule treinserie hebben die daardoor veel meer kost waardoor er weer minder geld overblijft voor andere dingen (zoals zitplaatsen op andere stukken). Het moet gewoon ergens vandaan komen. De overheid investeert niet meer, ga daar om een zak geld vragen dan kan er binnen no time echt heel veel geregeld worden. Oh en er moet heel veel wet- en regelgeving aangepast worden. Veel van de dingen die zijn zoals ze zijn zijn vanwege dat. Daar lost een bak met treinen niets aan op. Kort volgen? Prima op korte termijn te doen maar dan is er wel Heel Veel Belastinggeld nodig. Heb ik geen problemen mee want ik denk dat het per saldo meer oplevert (werkgelegenheid, comfort, minder ergernis, meer reizigers), meer materieel, beter onderhoud, noem het maar op. Maar geld is schaars en volgens mij hoef ik jou niet uit te leggen wat schaarste betekent binnen economie.
Tuurlijk wel. De mensen op het veld kunnen het ook niet helpen dat ze het moeten doen met het feit dat de dure decision makers op hun manier hun uiterste best doen.
Op dinsdag 13 december 2016 21:22 schreef Dr_Flash het volgende: Tuurlijk wel. De mensen op het veld kunnen het ook niet helpen dat ze het moeten doen met het feit dat de dure decision makers op hun manier hun uiterste best doen.
Misschien moet meneer ook even de dienstregeling opzoeken. Geheel volgens plan. Iets met een treinserie waarvan een deel naar het zuiden gaat en het andere deel naar Venlo (oh wacht, dat is ook al Limburg ).
Op dinsdag 13 december 2016 22:05 schreef MTL het volgende: Misschien moet meneer ook even de dienstregeling opzoeken. Geheel volgens plan. Iets met een treinserie waarvan een deel naar het zuiden gaat en het andere deel naar Venlo (oh wacht, dat is ook al Limburg ).
Ja, alleen had de TRDL het deel dat naar Venlo moest naar Heerlen gestuurd en andersom .
KSC JUBILEUM topic "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine" #TeamHumbug Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
Op dinsdag 13 december 2016 22:05 schreef MTL het volgende: Misschien moet meneer ook even de dienstregeling opzoeken. Geheel volgens plan. Iets met een treinserie waarvan een deel naar het zuiden gaat en het andere deel naar Venlo (oh wacht, dat is ook al Limburg ).
Meneer heeft er een plaatje uit de reisplanner bijgevoegd waarbij wordt aangegeven dat treinstel 9552 naar Weert zou rijden, dan is het best lullig als de werkelijkheid precies omgekeerd is.
Op dinsdag 13 december 2016 22:23 schreef Peterselieman het volgende: Het kan in de planning verkeerd hebben gestaan, waardoor de fout niet opgemerkt is. Het gaat af en toe mis.
Ja. Alleen moet je eens ophouden met vinden dat daar begrip voor moet zijn.
Ach weet je, de nieuwe dienstregeling wordt gewoon gezien als een mooie smoes om (vooral) met minder capaciteit te gaan rijden. Dat lijkt me toch wel duidelijk genoeg nu. En bovendien kun je dan mooi alles wat er "af en toe mis gaat" daaraan wijten. Tenminste, zo denken die mensjes. Puur qua logica is het gewoon geen geldige redenering, maar hey, misschien gelooft het plebs het wel
Het gaat gewoon elk jaar zo. Elk jaar zijn er veranderingen, door vervoerders zelf veroorzaakt, elk jaar wordt het een teringzooi, en elk jaar wijzen de vervoerders heel schijnheilig naar "De Nieuwe Dienstregeling".
Terwijl dat elk jaar weer gewoon totale onzin is, want elk jaar weer wordt de meeste ellende veroorzaakt door fouten die niet gemaakt hadden hoeven worden. Je KUNT je gewoon voorbereiden op de gevolgen van de wijzigingen die je ZELF doorvoert. DOE DAT DAN OOK. Voor dit geklier en gefaal kan gewoon geen excuus bestaan. Als je niet met de gevolgen kunt omgaan van een dienstregeling die je ZELF wijzigt. BLIJF ER DAN VAN AF. Echt, hoe moeilijk moet het zijn
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Is een explosief net groot genoeg om een poortje op te blazen ook goed? Het zou jammer zijn als er gewonden van vallen. Oja, vergeet het afzetlint niet.
Op woensdag 14 december 2016 08:52 schreef Mr_Klaasje het volgende: Is een explosief net groot genoeg om een poortje op te blazen ook goed? Het zou jammer zijn als er gewonden van vallen. Oja, vergeet het afzetlint niet.
Weten we ook waarom Zwolle vanochtend korte tijd plat heeft gelegen door een bommelding
Op woensdag 14 december 2016 09:41 schreef Dos37 het volgende: Veel geklaag over het verdwijnen van de VIRM op Enschede - Den haag lijn. Het maakt nogal een verschil 12 bakken VIRM of 9 ICM.
Nee, 3 bakken ICM in plaats van 10 bakken VIRM Dat was echt niet grappig op Deventer-Enschede gistermiddag...
Hoe vertragen we het instapproces tegenwoordig? Nou. Je zorgt als dik vet wijf ervoor dat je vooraan staat bij de deur. Met in je linkerhand een boodschappentas. En in je rechterhand een minuscuul klein kut pekineesje, dat niet van de perronrand de trein in durft te springen. Tsja. En dan sta je daar
Op woensdag 14 december 2016 10:49 schreef Dr_Flash het volgende: Hoe vertragen we het instapproces tegenwoordig? Nou. Je zorgt als dik vet wijf ervoor dat je vooraan staat bij de deur. Met in je linkerhand een boodschappentas. En in je rechterhand een minuscuul klein kut pekineesje, dat niet van de perronrand de trein in durft te springen. Tsja. En dan sta je daar
Op woensdag 14 december 2016 10:49 schreef Dr_Flash het volgende: Hoe vertragen we het instapproces tegenwoordig? Nou. Je zorgt als dik vet wijf ervoor dat je vooraan staat bij de deur. Met in je linkerhand een boodschappentas. En in je rechterhand een minuscuul klein kut pekineesje, dat niet van de perronrand de trein in durft te springen. Tsja. En dan sta je daar
Zulke mensen zul je toch van het perron aftrappen.
Sowieso, honten (niet zijnde hulphond) in de trein
Op woensdag 14 december 2016 11:07 schreef Ajaxfan het volgende: Het heeft wat magisch die Britse dieseltreinen die door uber smalle gebieden gaan. Deze zaterdag genomen bij Crosshill (Glasgow): [ afbeelding ]
Die krengen stinken wel ontiegelijk.
Naar onverbrande diesel? Ik vind dat altijd wel een 'lekker' luchtje van zo'n oude diesel
NS dus eigenlijk: "Er is een treinverbinding naar Den Helder maar soms niet en zie maar hoe je thuis komt"
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Op woensdag 14 december 2016 10:49 schreef Dr_Flash het volgende: Hoe vertragen we het instapproces tegenwoordig? Nou. Je zorgt als dik vet wijf ervoor dat je vooraan staat bij de deur. Met in je linkerhand een boodschappentas. En in je rechterhand een minuscuul klein kut pekineesje, dat niet van de perronrand de trein in durft te springen. Tsja. En dan sta je daar
Tuurlijk. Wat doe je met een cross platform overstap die de mist in dreigt te gaan? Je laat beide treinen volstrekt onnodig op hetzelfde spoor binnen komen. Zodat die tweede wel MOET wachten tot de eerste weg is. Chapeau!
Op woensdag 14 december 2016 11:07 schreef Ajaxfan het volgende: Het heeft wat magisch die Britse dieseltreinen die door uber smalle gebieden gaan. Deze zaterdag genomen bij Crosshill (Glasgow): [ afbeelding ]
Die krengen stinken wel ontiegelijk.
Ik was dit weekend in Liverpool/Manchester. Rond Liverpool rijd je ook lange stukken door zulke uitgehakte passages.
Helaas geen foto maar ik heb hier wel eens gelezen dat het spoor in de UK in erbarmelijke staat verkeert. Op de voorstadstreinen van Liverpool naar Chester daarvan mooi voorbeeld gezien. De kabelbakken/goten die daar onder de perronrand hangen zijn dikwijls doorgezakt of hangen zelfs helemaal open. Man man, wat een bende is dat.
Nou. Dat wordt dus een half uur, want werkzaamheden. Mooi tijd voor een doosje brilpoetsdoekjes, een broodje rookworst en een werkelijk prachtig souvenirtje van Rotterdam voor in mijn kastje. En tevens GtbV. Ik vind het wel weer prima.
Fyn. Ik heb die extra ic van dordt naar Breda. 1 minuut voor vertrek belt de trdl dat ik niet op tijd veilig krijg omdat er nog een goederentrein voor moet
Klein detail. Volgens mijn dienstkaartje is de dienstregelingsnelheid van deze trein 85km per uur
Op woensdag 14 december 2016 13:09 schreef Salatrel het volgende: Fyn. Ik heb die extra ic van dordt naar Breda. 1 minuut voor vertrek belt de trdl dat ik niet op tijd veilig krijg omdat er nog een goederentrein voor moet
Klein detail. Volgens mijn dienstkaartje is de dienstregelingsnelheid van deze trein 85km per uur
Dit doet mij een beetje denken aan die vervang TGV's van vorige week in Parijs: We kunnen er nog trein doorheen frommelen maar met de laagste prioriteit...
Op woensdag 14 december 2016 13:09 schreef Salatrel het volgende: Fyn. Ik heb die extra ic van dordt naar Breda. 1 minuut voor vertrek belt de trdl dat ik niet op tijd veilig krijg omdat er nog een goederentrein voor moet
Klein detail. Volgens mijn dienstkaartje is de dienstregelingsnelheid van deze trein 85km per uur
Dat is dan wel weer tijdelijk vanwege werkzaamheden. Normaal hoort die IC 5 minuten sneller zijn dan de sprinter. En het is nu een halfuurdienst dat hoort ook eigenlijk niet.
ik ging er uiteindelijk tussen best en Eindhoven strijp streepje S voorbij... kwam te laat aan in Breda maar vertrok op tijd en ook Tilburg was op tijd. Ook wel op tijd in Eindhoven voor mijn schaft dat is belangrijkste.
Zware desillusie vandaag voor een aantal reizigers die dachten eindelijk uit Ams Sloterdijk te kunnen ontsnappen, hun trein vloog in de fik, betreft een VIRM-6 SGM: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ok-een-vreemde-lucht
[ Bericht 3% gewijzigd door tripel7 op 14-12-2016 20:47:37 ]
De GTW die Arriva van de kippenlijn overgenomen heeft is vandaag al in dienst gegaan op het traject Zwolle-Emmen. Arriva heeft slechts een paar aanpassingen, waaronder stickers gedaan. De volledige ombouw zal wel in de vakanties plaats gaan vinden denk ik
Op woensdag 14 december 2016 22:10 schreef Peterselieman het volgende: De GTW die Arriva van de kippenlijn overgenomen heeft is vandaag al in dienst gegaan op het traject Zwolle-Emmen. Arriva heeft slechts een paar aanpassingen, waaronder stickers gedaan. De volledige ombouw zal wel in de vakanties plaats gaan vinden denk ik
lijkt me niet. Wat ik begrepen heb van Somda is dit stel extra en niet ter vervanging van het Dalfsen treinstel. Over die trein is nog geen besluit genomen of deze herbouwd zal gaan worden.
Op woensdag 14 december 2016 13:09 schreef Salatrel het volgende: Fyn. Ik heb die extra ic van dordt naar Breda. 1 minuut voor vertrek belt de trdl dat ik niet op tijd veilig krijg omdat er nog een goederentrein voor moet
Klein detail. Volgens mijn dienstkaartje is de dienstregelingsnelheid van deze trein 85km per uur
Is dat die troost intercity die ze er maar tussen geprakt hebben omdat breda dan echt niets anders meer had dat sprinters en soms een ICD?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op woensdag 14 december 2016 22:26 schreef OEM het volgende: Weet iemand hier toevallig hoe laat ongeveer de donateursrit van www.mat54.nl zaterdag vertrekt vanuit Rotterdam richting Hoek van Holland?
Vragen om dienstregelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De 14:00 trein van Durrës naar Kashar (Tirana) en 15:nogwat terug rijden als enige momenteel. Die van 17:00 vanuit Durrës voorlopig niet omdat het te donker 's avonds is (het is hier momenteel rond 16:20 al donker).
Als die gappies niet heel snel normaal gaan doen gaan we de nieuwjaarsronde 2018 daar plannen. Gewoon even de statistieken overhoop gooien. "60 % van de reizigerskilometers in het jaar 2018 werden veroorzaakt door een groep Nederlanders op zoveel januari. Niemand weet wat ze hier kwamen doen."
Ze zijn in Groningen zelfs nog een stap verder gegaan bij een onbewaakte overweg nabij Bedum waar een transport met heipalen overheen moest. Speciale begeleiding voor het transport, rubbermatten over het spoor om de rails niet te beschadigen en mocht het nodig zijn dan zou zelfs het treinverkeer stilgelegd worden.
Op donderdag 15 december 2016 10:09 schreef Peterselieman het volgende: Ze zijn in Groningen zelfs nog een stap verder gegaan bij een onbewaakte overweg nabij Bedum waar een transport met heipalen overheen moest. Speciale begeleiding voor het transport, rubbermatten over het spoor om de rails niet te beschadigen en mocht het nodig zijn dan zou zelfs het treinverkeer stilgelegd worden.
Als ik dat zo bekijk ligt die overweg een beetje bol. Geen idee hoe zwaar die heipalen precies zijn, maar dat zal ook geen licht transportje zijn. Maar zo te zien gaat het ook om een heimachine (op foto), dan kan het best zijn dat de dieplader een beetje doorbuigt en de luchtvering net niet hoog genoeg kan.
Oh dat ding rijdt op eigen kracht de rails over... Doe dat lekker om half 5 's ochtends dan, heb je ook geen last van treinverkeer. Bescherming van de rails snap ik wel, denk dat zo'n machine zo een spoorstaaf een paar centimeter kan verschuiven
Als ik dat zo bekijk ligt die overweg een beetje bol. Geen idee hoe zwaar die heipalen precies zijn, maar dat zal ook geen licht transportje zijn. Maar zo te zien gaat het ook om een heimachine (op foto), dan kan het best zijn dat de dieplader een beetje doorbuigt en de luchtvering net niet hoog genoeg kan.
Oh dat ding rijdt op eigen kracht de rails over... Doe dat lekker om half 5 's ochtends dan, heb je ook geen last van treinverkeer. Bescherming van de rails snap ik wel, denk dat zo'n machine zo een spoorstaaf een paar centimeter kan verschuiven
Eerst de installatie en daarna de palen. Hoe er gewerkt is, is conform de nieuwe normen zoals ze nu gelden na het ongeval bij Dalfsen.
Eerst de installatie en daarna de palen. Hoe er gewerkt is, is conform de nieuwe normen zoals ze nu gelden na het ongeval bij Dalfsen.
Dat soort transporten kan je sowieso het beste 's nachts doen. Doen m'n neven ook vaak, stappen ze om 12 uur 's nachts in de vrachtwagen om een kraan of bulldozer te verplaatsen. Ben je ook niemand tot last