abonnement Unibet Coolblue
pi_167304826
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 17:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En al helemaal niet nu alles weer drie keer uit zijn voegen dreigt te barsten qua capaciteit. Dus ja.
Ik huiver voor september 2017...
  dinsdag 13 december 2016 @ 18:00:48 #177
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_167304842
Ah joh, dan zijn alle FLIRTS in dienst, doen de TRAXX-en het inmiddels fatsoenlijk op Den Haag-Eindhoven. En mogelijk staat het DDAR dan alweer aan de kant.
  dinsdag 13 december 2016 @ 18:01:23 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167304854
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 18:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ah joh, dan zijn alle FLIRTS in dienst, doen de TRAXX-en het inmiddels fatsoenlijk op Den Haag-Eindhoven. En mogelijk staat het DDAR dan alweer aan de kant.
_O- _O- _O-

Geloof je het zelf? :D
  dinsdag 13 december 2016 @ 18:02:59 #179
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_167304876
Aangezien de huidige tegenhouder het personeel en de toelating van de 9-rijtuigstammen zijn.. Ja, waarom niet? (overigens hou ik dan wel een slag om de arm betreffende het uitvalpercentage die wellicht wat hoger zal zijn dan bij andere IC's).
  dinsdag 13 december 2016 @ 18:03:21 #180
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_167304885
Oh, James, had je de laatste voortgangsrapportage HSL al gelezen?
  dinsdag 13 december 2016 @ 18:04:51 #181
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_167304911
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2016 17:51 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Op die fiets. In mijn eigen logica zie ik een mddm als 4 bakken (inclusief motorwagen) en had de (oude) DDAR er 4+loc. Tegenwoordig rijdt laatstgenoemde alleen nog met 3 bakken+loc maar dat wordt ook al snel tot 4 bakken afgekort. DDM1 heb ik nooit mee gereden, weet wel dat dat tegenwoordig een 4+loc samenstelling heeft, geen idee hoe t er vroeger bijreed.
Die motorwagens hebben ooit de loc's 1700 vervangen bij DDAR-3 (79 loc's op 79 stammen). DDM1 reed in zijn gloriedagen met 6 rijtuigen en een loc 1600/1800. Bijvoorbeeld in de stoptrein Lelystad-Hoofddorp en de sneltrein Hoofddorp-Amsterdam Centraal-Lelystad.
  dinsdag 13 december 2016 @ 18:05:59 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167304933
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 18:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Aangezien de huidige tegenhouder het personeel en de toelating van de 9-rijtuigstammen zijn.. Ja, waarom niet? (overigens hou ik dan wel een slag om de arm betreffende het uitvalpercentage die wellicht wat hoger zal zijn dan bij andere IC's).
Betrouwbaar is de ICd al jaren niet en ik heb niet de impressie dat dat beter gaat worden als er straks nog meer van die dingen gaan rijden. Dat het "straks beter wordt" wordt ook al jaren geroepen maar daar merk ik maar weinig van. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 18:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Oh, James, had je de laatste voortgangsrapportage HSL al gelezen?
Wanneer is die uitgekomen? Oktober ofzo toch?

Dat de reizigersaantallen wel steeds blijven groeien is mooi. Waar ik benieuwd naar ben is of dat reizigers zijn die overstappen van de ene trein op de andere, of dat het nieuwe reizigers zijn.
  dinsdag 13 december 2016 @ 18:14:58 #183
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_167305087
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 18:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Betrouwbaar is de ICd al jaren niet en ik heb niet de impressie dat dat beter gaat worden als er straks nog meer van die dingen gaan rijden. Dat het "straks beter wordt" wordt ook al jaren geroepen maar daar merk ik maar weinig van. :)
Het gaat traag en langzaam. Het is lang niet op HRN-niveau maar echt wel veel beter dan in het begin. De vraag is of het ooit op HRN-niveau gaat komen: Waarschijnlijk niet, onafhankelijk van wie daar rijdt trouwens.. Tenminste, dat staat in een rapport welke samen met de laatste voortgangsrapportage is uitgekomen.

quote:
[..]

Wanneer is die uitgekomen? Oktober ofzo toch?
Vandaag of gisteren.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 december 2016 @ 18:22:19 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167305216
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 18:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Die motorwagens hebben ooit de loc's 1700 vervangen bij DDAR-3 (79 loc's op 79 stammen). DDM1 reed in zijn gloriedagen met 6 rijtuigen en een loc 1600/1800. Bijvoorbeeld in de stoptrein Lelystad-Hoofddorp en de sneltrein Hoofddorp-Amsterdam Centraal-Lelystad.
In het begin reed DDM-1 zelfs in composities van vijf of zeven bakken. Heb zelfs een keer eentje zien rijden met Loc, 7 bakken DDM-1, Loc, 7 bakken DDM-1. Deze lange combi zag ik begin jaren '90 bij Grou-Jirnsum voorbij komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 13 december 2016 @ 18:33:51 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167305433
Ik zie dat er op de site van I&M weer een bak met documenten is gepubliceerd over de HSL. Ik zit er een beetje doorheen te skimmen (veel zin om de boel uitgebreid door te nemen heb ik niet) maar het lijkt neer te komen op "jongens jongens wat is het toch complex en uniek wat we hier hebben, en het kan echt niet beter".

:{
  dinsdag 13 december 2016 @ 18:38:18 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167305551
quote:
Vraag 16
Wat is de reden dat u verwacht dat partijen gaan meewerken aan een marktverkenning
zonder dat er kans is op een nieuwe aanbesteding?
Antwoord 16
Partijen moeten zelf een afweging maken of ze informatie willen delen in het kader van de
marktverkenning. Ik hoop natuurlijk dat ze dat doen, want het biedt spoorpartijen een
goede kans om te laten zien waartoe zij in staat zijn en welke creatieve ideeën ze hebben
om het vervoer op de HSL Zuid te verbeteren.
Ofwel: "Hoi Arriva, willen jullie tijd en geld stoppen in het uitwerken van plannen voor vervoer over de HSL zodat NS daarmee aan de slag kan? Als bedankje krijgen jullie een kerstkransje, mits onze stagiair ze niet allemaal opeet." :?
  dinsdag 13 december 2016 @ 18:41:47 #187
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_167305654
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 18:33 schreef James1988 het volgende:
Ik zie dat er op de site van I&M weer een bak met documenten is gepubliceerd over de HSL. Ik zit er een beetje doorheen te skimmen (veel zin om de boel uitgebreid door te nemen heb ik niet) maar het lijkt neer te komen op "jongens jongens wat is het toch complex en uniek wat we hier hebben, en het kan echt niet beter".

:{
Het komt eigenlijk op het volgende neer:

Er zijn mogelijkheden om het beter te doen maar dat proces is al ingezet (Personeel steeds meer laten leren van best practices en daarnaast goed opleiden), in vergelijking met vergelijkbare situaties internationaal gaat het zeker niet slecht en er moet iets aan de infrastructuur gebeuren om het echt flink te verbeteren (Transitie en spanningssluis bij elkaar uit de buurt, dat windprobleem oplossen).
pi_167305788

daar hebben ze een mooie animatie van weten te bouwen :o
  dinsdag 13 december 2016 @ 18:47:29 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167305807
Is het niet een idee om de HSL om te bouwen naar 3 kV samen met de rest van de randstad, en ERTMS uit te rollen? Dan sla je drie vliegen in één klap:
- Spanningssluizen weg
- ATB-ERTMS-transitie weg
- Onderhoudsregime kan worden aangepast (goedkoper?)

:P
  dinsdag 13 december 2016 @ 18:50:21 #190
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_167305896
:P
  dinsdag 13 december 2016 @ 18:53:43 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167306002
Het zou de complexiteit wel een stuk verminderen :D

Maar ik weet ook dat dat nooit gaat gebeuren.
  dinsdag 13 december 2016 @ 18:56:17 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_167306073
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 18:47 schreef James1988 het volgende:
Is het niet een idee om de HSL om te bouwen naar 3 kV samen met de rest van de randstad, en ERTMS uit te rollen? Dan sla je drie vliegen in één klap:
- Spanningssluizen weg
Gelijk tot aan Nice?
pi_167306085
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 18:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Geloof je het zelf? :D
De Traxx zelf lijkt mij het probleem niet. Dat spul kan je altijd wel rijdend krijgen, tenzij er fysiek echt iets aan de hand is. Er zijn momenteel volgens mij meer problemen met de rijtuigen (deurproblematiek, lopende ombouw) wat de beschikbaarheid naar beneden haalt.
Maar ik heb natuurlijk enkel zicht op wat ik zelf meemaak en hoor van de collega's.
Er waren wat klachten over een aantal nieuwe locs (uitvallende apparatuur), maar dat is behoorlijk snel door Bombardier opgepakt en de betreffende locs heb ik nu alweer een aantal keer zonder enig probleem meegehad.
Intensivering en verbetering van opleiding (en daardoor het begrip van de machinisten over de locs) zou echter ook wel eens een stukje kunnen helpen.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 december 2016 @ 19:02:45 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167306272
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 18:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ofwel: "Hoi Arriva, willen jullie tijd en geld stoppen in het uitwerken van plannen voor vervoer over de HSL zodat NS daarmee aan de slag kan? Als bedankje krijgen jullie een kerstkransje, mits onze stagiair ze niet allemaal opeet." :?
Nja :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167307475
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 17:45 schreef ReisT het volgende:

[..]

Die aanbesteding bleek bij de Flirts ook ineens niet zo verplicht te zijn omdat NS het spoedbestelling noemde. Waarom zou dat met HSL-materieel niet hebben gekund?
"Een paar" treinen is toch iets anders dan grote series materieel vervangen.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 december 2016 @ 19:48:18 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167307538
"Ja kindertjes in Afrika, voor 10 van jullie had ik wel een lekker broodje kaas en een pakje Tjolk gehad. Maar nu jullie met 200 zijn, krijgen jullie allemaal niks :W "

JE KAN TOCH GEWOON BEGINNEN :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167307606
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2016 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
"Ja kindertjes in Afrika, voor 10 van jullie had ik wel een lekker broodje kaas en een pakje Tjolk gehad. Maar nu jullie met 200 zijn, krijgen jullie allemaal niks :W "

JE KAN TOCH GEWOON BEGINNEN :P
En dan weer een minuscule treinserie hebben die daardoor veel meer kost waardoor er weer minder geld overblijft voor andere dingen (zoals zitplaatsen op andere stukken). Het moet gewoon ergens vandaan komen. De overheid investeert niet meer, ga daar om een zak geld vragen dan kan er binnen no time echt heel veel geregeld worden. Oh en er moet heel veel wet- en regelgeving aangepast worden. Veel van de dingen die zijn zoals ze zijn zijn vanwege dat. Daar lost een bak met treinen niets aan op. Kort volgen? Prima op korte termijn te doen maar dan is er wel Heel Veel Belastinggeld nodig. Heb ik geen problemen mee want ik denk dat het per saldo meer oplevert (werkgelegenheid, comfort, minder ergernis, meer reizigers), meer materieel, beter onderhoud, noem het maar op. Maar geld is schaars en volgens mij hoef ik jou niet uit te leggen wat schaarste betekent binnen economie.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 december 2016 @ 20:33:04 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167308655
Nouww.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 13 december 2016 @ 20:36:42 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167308757
Dan zetten ze toch in de voorwaarden dat de machinisten, HC's en monteurs geen extra scholing moeten volgen voor het aan te schaffen materieel :P

In Frankrijk zetten ze er toch ook gewoon in dat de fabrikant met een A moet beginnen en moet rijmen op dom.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')