Ik huiver voor september 2017...quote:Op dinsdag 13 december 2016 17:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En al helemaal niet nu alles weer drie keer uit zijn voegen dreigt te barsten qua capaciteit. Dus ja.
quote:Op dinsdag 13 december 2016 18:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ah joh, dan zijn alle FLIRTS in dienst, doen de TRAXX-en het inmiddels fatsoenlijk op Den Haag-Eindhoven. En mogelijk staat het DDAR dan alweer aan de kant.
Die motorwagens hebben ooit de loc's 1700 vervangen bij DDAR-3 (79 loc's op 79 stammen). DDM1 reed in zijn gloriedagen met 6 rijtuigen en een loc 1600/1800. Bijvoorbeeld in de stoptrein Lelystad-Hoofddorp en de sneltrein Hoofddorp-Amsterdam Centraal-Lelystad.quote:Op dinsdag 13 december 2016 17:51 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Op die fiets. In mijn eigen logica zie ik een mddm als 4 bakken (inclusief motorwagen) en had de (oude) DDAR er 4+loc. Tegenwoordig rijdt laatstgenoemde alleen nog met 3 bakken+loc maar dat wordt ook al snel tot 4 bakken afgekort. DDM1 heb ik nooit mee gereden, weet wel dat dat tegenwoordig een 4+loc samenstelling heeft, geen idee hoe t er vroeger bijreed.
Betrouwbaar is de ICd al jaren niet en ik heb niet de impressie dat dat beter gaat worden als er straks nog meer van die dingen gaan rijden. Dat het "straks beter wordt" wordt ook al jaren geroepen maar daar merk ik maar weinig van.quote:Op dinsdag 13 december 2016 18:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Aangezien de huidige tegenhouder het personeel en de toelating van de 9-rijtuigstammen zijn.. Ja, waarom niet? (overigens hou ik dan wel een slag om de arm betreffende het uitvalpercentage die wellicht wat hoger zal zijn dan bij andere IC's).
Wanneer is die uitgekomen? Oktober ofzo toch?quote:Op dinsdag 13 december 2016 18:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Oh, James, had je de laatste voortgangsrapportage HSL al gelezen?
Het gaat traag en langzaam. Het is lang niet op HRN-niveau maar echt wel veel beter dan in het begin. De vraag is of het ooit op HRN-niveau gaat komen: Waarschijnlijk niet, onafhankelijk van wie daar rijdt trouwens.. Tenminste, dat staat in een rapport welke samen met de laatste voortgangsrapportage is uitgekomen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 18:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Betrouwbaar is de ICd al jaren niet en ik heb niet de impressie dat dat beter gaat worden als er straks nog meer van die dingen gaan rijden. Dat het "straks beter wordt" wordt ook al jaren geroepen maar daar merk ik maar weinig van.
Vandaag of gisteren.quote:[..]
Wanneer is die uitgekomen? Oktober ofzo toch?
In het begin reed DDM-1 zelfs in composities van vijf of zeven bakken. Heb zelfs een keer eentje zien rijden met Loc, 7 bakken DDM-1, Loc, 7 bakken DDM-1. Deze lange combi zag ik begin jaren '90 bij Grou-Jirnsum voorbij komen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 18:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Die motorwagens hebben ooit de loc's 1700 vervangen bij DDAR-3 (79 loc's op 79 stammen). DDM1 reed in zijn gloriedagen met 6 rijtuigen en een loc 1600/1800. Bijvoorbeeld in de stoptrein Lelystad-Hoofddorp en de sneltrein Hoofddorp-Amsterdam Centraal-Lelystad.
Ofwel: "Hoi Arriva, willen jullie tijd en geld stoppen in het uitwerken van plannen voor vervoer over de HSL zodat NS daarmee aan de slag kan? Als bedankje krijgen jullie een kerstkransje, mits onze stagiair ze niet allemaal opeet."quote:Vraag 16
Wat is de reden dat u verwacht dat partijen gaan meewerken aan een marktverkenning
zonder dat er kans is op een nieuwe aanbesteding?
Antwoord 16
Partijen moeten zelf een afweging maken of ze informatie willen delen in het kader van de
marktverkenning. Ik hoop natuurlijk dat ze dat doen, want het biedt spoorpartijen een
goede kans om te laten zien waartoe zij in staat zijn en welke creatieve ideeën ze hebben
om het vervoer op de HSL Zuid te verbeteren.
Het komt eigenlijk op het volgende neer:quote:Op dinsdag 13 december 2016 18:33 schreef James1988 het volgende:
Ik zie dat er op de site van I&M weer een bak met documenten is gepubliceerd over de HSL. Ik zit er een beetje doorheen te skimmen (veel zin om de boel uitgebreid door te nemen heb ik niet) maar het lijkt neer te komen op "jongens jongens wat is het toch complex en uniek wat we hier hebben, en het kan echt niet beter".
Gelijk tot aan Nice?quote:Op dinsdag 13 december 2016 18:47 schreef James1988 het volgende:
Is het niet een idee om de HSL om te bouwen naar 3 kV samen met de rest van de randstad, en ERTMS uit te rollen? Dan sla je drie vliegen in één klap:
- Spanningssluizen weg
De Traxx zelf lijkt mij het probleem niet. Dat spul kan je altijd wel rijdend krijgen, tenzij er fysiek echt iets aan de hand is. Er zijn momenteel volgens mij meer problemen met de rijtuigen (deurproblematiek, lopende ombouw) wat de beschikbaarheid naar beneden haalt.quote:
Njaquote:Op dinsdag 13 december 2016 18:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ofwel: "Hoi Arriva, willen jullie tijd en geld stoppen in het uitwerken van plannen voor vervoer over de HSL zodat NS daarmee aan de slag kan? Als bedankje krijgen jullie een kerstkransje, mits onze stagiair ze niet allemaal opeet."
"Een paar" treinen is toch iets anders dan grote series materieel vervangen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 17:45 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die aanbesteding bleek bij de Flirts ook ineens niet zo verplicht te zijn omdat NS het spoedbestelling noemde. Waarom zou dat met HSL-materieel niet hebben gekund?
En dan weer een minuscule treinserie hebben die daardoor veel meer kost waardoor er weer minder geld overblijft voor andere dingen (zoals zitplaatsen op andere stukken). Het moet gewoon ergens vandaan komen. De overheid investeert niet meer, ga daar om een zak geld vragen dan kan er binnen no time echt heel veel geregeld worden. Oh en er moet heel veel wet- en regelgeving aangepast worden. Veel van de dingen die zijn zoals ze zijn zijn vanwege dat. Daar lost een bak met treinen niets aan op. Kort volgen? Prima op korte termijn te doen maar dan is er wel Heel Veel Belastinggeld nodig. Heb ik geen problemen mee want ik denk dat het per saldo meer oplevert (werkgelegenheid, comfort, minder ergernis, meer reizigers), meer materieel, beter onderhoud, noem het maar op. Maar geld is schaars en volgens mij hoef ik jou niet uit te leggen wat schaarste betekent binnen economie.quote:Op dinsdag 13 december 2016 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
"Ja kindertjes in Afrika, voor 10 van jullie had ik wel een lekker broodje kaas en een pakje Tjolk gehad. Maar nu jullie met 200 zijn, krijgen jullie allemaal niks "
JE KAN TOCH GEWOON BEGINNEN
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |