abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167219513

quote:
Rechtbank: Wilders schuldig maar geen straf
PVV-leider Geert Wilders is veroordeeld voor zijn uitspraken over 'minder Marokkanen', maar hij krijgt geen boete opgelegd. Hij is schuldig aan groepsbelediging en het aanzetten tot discriminatie. "De veroordeling is al straf genoeg", zegt de rechter. Volg alle ontwikkelingen in ons liveblog.

De uitspraak:
Geert Wilders heeft zich schuldig gemaakt aan aanzetten tot discriminatie en groepsbelediging door zijn "minder-Marokkanen'-uitspraken, gedaan op 19 maart 2014.
De rechtbank achte niet bewezen dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan aanzetten tot haat.
De rechtbank heeft besloten hem wel schuldig te bevinden maar geen straf op te leggen. Het OM had een boete van 5000 euro geëist tegen de PVV-leider.
geertwilderspvv twitterde op vrijdag 09-12-2016 om 11:39:15 Drie PVV-hatende rechters verklaren Marokkanen tot ras en veroordelen mij en half Nederland. Knettergek. reageer retweet
RikReporter twitterde op vrijdag 09-12-2016 om 11:33:40 De advocaat van Wilders geeft via persbericht aan dat verdediging in hoger beroep gaat. reageer retweet
AD - Wilders gaat voor vrijspraak met doordachte tactiek

Geert Wilders gaat vrijdag met een doorwrochte tactiek zijn strafproces in over zijn minder-Marokkanenuitspraak. Zijn gedachtegang die doorklinkt in de conceptpleitnota: de uitspraken moeten in 'context' worden gezien, kloppen misschien wel en collega-politici als premier Rutte zouden moeten getuigen.

De conceptpleitnota van raadsman Geert-Jan Knoops - die in handen kwam van het AD - maakt één ding haarfijn duidelijk: Geert Wilders geeft zich zeker niet gewonnen. De documenten geven een inkijkje in hoe zorgvuldig de PVV-leider zich met zijn advocaat op de zaak heeft gestort.

Ze pluisden aangiftes na. Deden bijna veertig verzoeken om getuigen te mogen horen. Vroegen de Haagse rechtbank 'een vijftal' vuistdikke ordners vol eerdere uitspraken van Wilders in het dossier te stoppen. En er werd een flinke zoektocht ondernomen naar deskundige hoogleraren die 'onderbouwingen' konden leveren voor Wilders' gewraakte uitspraken over Marokkanen.

En passant probeerde de PVV-leider overigens tal van collega-politici in zijn proces rond discriminatie, aanzetten tot haat en belediging in de beveiligde rechtbank te betrekken. En niet de minsten.

Getuigen
Premier Mark Rutte zou in het getuigenbankje moeten gaan zitten. Net als oud-minister Ivo Opstelten, minister Ronald Plasterk, eurocommissaris Frans Timmermans, vicepremier Lodewijk Asscher, maar ook de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan en nationaal terreurcoördinator Dick Schoof.

quote:
''Dan is er geen premier die er schande van spreekt''

Geert Wilders
Waarom Wilders zijn collega-politici het proces in wilde slepen, wordt niet nader toegelicht in de papieren. Duidelijk is wel dat juist deze mensen fel afstand namen van Wilders' uitlatingen. Rutte zei dat hij een 'vieze smaak' in de mond kreeg van de uitspraken, terwijl ze voor Asscher reden waren een 'stemadvies' te geven om af te zien van de PVV. Opstelten ('walgelijke uitspraken'), Timmermans ('verwerpelijk') en Plasterk ('afschuwelijke scène') haalden evenzeer uit.

Uitleg
Wilders zou bovendien van veel van hen wel eens uitleg willen, zoals de verantwoordelijke minister van justitie of premier, waarom hij wordt vervolgd, terwijl andere politici die kritiek uitten op Marokkanen dat niet overkwam. PvdA'ers Diederik Samsom en Hans Spekman werden na felle kritiek op Marokkaanse Nederlanders geen proces aangedaan. ,,Dan is er geen premier die er schande van spreekt,'' zei Wilders daar eerder over. Hij spreekt dan ook steevast van een 'politiek proces'.

Tot verhoren van de toppolitici komt het uiteindelijk niet, de Haagse rechters zijn er niet in meegegaan. Slechts zes van de 39 verzoeken zijn wel gehonoreerd. Deskundige rechtsgeleerden, antropologen en criminologen mogen komen opdraven. Voor enkele anderen doet Knoops vrijdag nog eens een verzoek. De politici blijft een gang naar het getuigenbankje bespaard.

Strategie
De verdere strategie van Wilders in een notendop: een politicus moet dit kunnen zeggen en eigenlijk vooral iemand als hij. Er was een 'maatschappelijke context' voor zijn minder-Marokkanenuitspraken. ,,De heer Wilders blijft zich uitspreken,'' is in de spreektekst van Knoops te lezen. ,,De grenzen van de wet respecterend, maar wel wijzend op problemen die hij ontwaart, ook als dat niet altijd in goede aarde valt bij sommigen.''

quote:

''De heer Wilders komt het recht toe om zijn politieke uitspraken te voorzien van de juiste context waarin zij geplaatst moeten worden''

Geert Jan Knoops
In alles wil de PVV-leider de rechtbank gaan overtuigen dat z'n uitspraken niet uit de lucht kwamen vallen. Het past in een trend van zijn beweringen over immigranten, het had 'contextuele factoren'. Knoops zal aandacht vragen voor ' het economische, sociale en politieke klimaat waarin de uitlating wordt gedaan'.

Om die reden werd 'een vijftal' ordners aan het dossier toegevoegd: onder meer verslagen van dertig debatten in de Tweede Kamer. De boodschap: de uitspraken in maart 2014 passen in een serie van onderbouwde beweringen over de criminaliteit onder Marokkanen. Er was niet iets 'nieuws' gezien z'n 'eerdere opvattingen ten aanzien van wat hij noemt het Marokkanenprobleem', die hij in het parlement uitsprak. Wilders denkt zelfs dat daarom zijn immuniteit 'doorwerkt' buiten het parlement, zo is te lezen in de aantekeningen van Knoops.

Onvertegenwoordigd
En de volgende slag die het tweetal lijkt te willen maken: klopt het niet gewoon dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers? ,,Indien de gewraakte uitlatingen niet los van de context kunnen worden gezien en die context berust op feiten, komt ook de gewraakte uitspraak zelf in een ander juridisch licht te staan.''

Juist om die reden zal Knoops vrijdag nog eens hameren op het horen van getuigen die dit kunnen onderschrijven. Vooral Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Dick Schoof lijkt daarbij nog niet gevrijwaard van een gang naar de rechtbank. Wilders zal er weer om vragen. Schoof zou iets moeten kunnen zeggen over 'het aandeel van Marokkaans-Nederlandse burgers' in 'terroristische groeperingen'. ,,De heer Wilders komt het recht toe om zijn politieke uitspraken te voorzien van de juiste context waarin zij geplaatst moeten worden.''

Die zoektocht naar getuigen verloopt overigens allerminst soepel, is op te maken uit de stukken. Het eerste probleem was namelijk dat veel deskundigen die iets zouden kunnen zeggen over criminaliteit onder Marokkanen zich in de media al 'op enigerlei wijze kwalificerend' hadden uitgesproken over de zaak.

De tweede reden was nog pijnlijker: twee deskundigen haakten af om gehoord te worden als getuige, omdat zij volgens Knoops bang waren te worden 'geframed'. ,,In die zin dat hij als deskundige wordt geplaatst in 'het kamp Wilders'.''

quote:
De goede rechtsgang wordt gemankeerd doordat deskundigen zich niet vrij achten te rapporteren

Geert-Jan Knoops
Veiligheid familie
Criminoloog en antropoloog Hans Werdmölder (schrijver van het boek Marokkanen in de marge) trok zich bovendien terug, omdat hij 'vreest voor de veiligheid van zijn familie'. Knoops schrijft hierover: ,,Dit is bijzonder ernstig. De goede rechtsgang wordt gemankeerd doordat deskundigen zich niet vrij achten te rapporteren. En dat juist in een zaak waar het gaat om de vrijheid van meningsuiting.''

De conceptpleitnota bergt ook het nodige venijn. Zo maakt het pleidooi melding van een pinnige briefwisseling over het proces tussen justitie en Knoops. Het Openbaar Ministerie zou 'er bij verschillende gelegenheden op hebben gezinspeeld' dat het team-Wilders 'vertragingstactieken zou hanteren'. Knoops verzet zich tegen dat beeld. ,,Deze insinuaties zijn zonder grondslag.''

Gescheiden machten
Op de lijst met getuigen die Wilders in het bankje had willen hebben, prijken daarnaast de namen van de burgemeester van Amsterdam, Eberhard van der Laan, en diens collega uit Nijmegen Hubert Bruls. Zij wekten de ergernis van Wilders door 'expliciet op te roepen' om aangifte te doen tegen de heer Wilders'. Knoops schrijft: ,,Ons rechtsbestel is nog altijd ingericht volgens de leer van de trias politica. Het is dan ook zeker niet uit te sluiten dat er een schending heeft plaatsgehad.'' Toch wees de rechtbank hun verhoor vooralsnog af.

Zo ontkwamen ook PvdA-kopstukken Diederik Samsom en Hans Spekman. Wilders had hen in de zaak willen betrekken, omdat zij eerder uitspraken over criminele Marokkanen deden. Ook strandde een poging om de verantwoordelijke te verhoren die binnen justitie besloot dat de PvdA'ers geen proces aan de broek kregen.

Overigens trapt Knoops vrijdag af met een vergelijking tussen Wilders en de beoogde Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump. ,,Wat men daar ook van vindt; de discussie wordt gezien als een politiek debat. Een debat dat gevoerd wordt tijdens speeches, etcetera. Maar het wordt niet gevoerd voor de strafrechter.''
pi_167219606
quote:
Dit is in geen van beide gevallen generaliseren. Alleen is jouw variant ervan gewoon onjuist.

Het wordt generaliseren als je zegt "Marokkanen zijn slecht" of "Marokkanen zijn goed".
Nu zou ik dus moeten constateren dat je ook de term 'generaliseren' niet begrijpt, maar dat ga ik niet doen. Ik weet namelijk wel beter dan dat. Als jij poogt te verstikken in het zelf opgehangen web, doe dat dan vooral. Lieg tegen iedereen, maar niet tegen jezelf, is mij ooit eens verteld.

Voor de zekerheid;

'Het overgrote merendeel' zijn alle van 'het overgrote merendeel'.
'Het overgrote merendeel' is een groep op zichzelf (zij die zich volgens jou op een bepaalde manier gedragen).
Het overgrote merendeel' is een generalisatie t.a.z. het geheel waarvan het merendeel een deel uitmaakt.

Ik ben overigens mijn vraag ook nog niet vergeten;

quote:
'Zo veel radicale moslims zijn er hier helemaal niet. Het overgrote merendeel gedraagt zich uitstekend wat mij betreft. ''

Is de tweede zin geen argument voor de eerste dan?

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2016 20:17:14 ]
  vrijdag 9 december 2016 @ 20:17:54 #3
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_167219781
Het beschamende van dit proces is de minachting van Wilders en aanhangers richting de Nederlandse rechtsstaat. Hij heeft het over PVV hatende rechters en dat hij zich niet laat tegenhouden door rechters. Is dit nu degene die de Nederlandse waarden gaat verdedigen?

Eigenlijk is het niet vreemd gezien de eerdere uitspraken van Wilders: hij wilde 'de rechtsstaat even opzij zetten om mensen aan te pakken die de rechtstaat opzij willen zetten'.

Wilders is al bijna 20 jaar kamerlid waarvan 12 jaar als eigen partij. Daar moet hij betogen om de anti-discriminatiewetgeving te veranderen en het niet afwentelen op de rechterlijke macht tijdens een rechtszaak. Maar Wilders heeft al vaak genoeg betoogd dat haatimams vervolgd of uitgezet moet worden vanwege die wetgeving (zijn we de rechtszaken tegen El Moumni vergeten?), dus we hoeven geen actie te verwachten. Integendeel, hij heeft alleen de intentie om dit te misbruiken voor politiek gewin en hoopt via het hoger beroep op meer aandacht.
Géén kloon van tvlxd!
pi_167219860
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:17 schreef Montov het volgende:
Het beschamende van dit proces is de minachting van Wilders en aanhangers richting de Nederlandse rechtsstaat. Hij heeft het over PVV hatende rechters en dat hij zich niet laat tegenhouden door rechters. Is dit nu degene die de Nederlandse waarden gaat verdedigen?

Eigenlijk is het niet vreemd gezien de eerdere uitspraken van Wilders: hij wilde 'de rechtsstaat even opzij zetten om mensen aan te pakken die de rechtstaat opzij willen zetten'.

Wilders is al bijna 20 jaar kamerlid waarvan 12 jaar als eigen partij. Daar moet hij betogen om de anti-discriminatiewetgeving te veranderen en het niet afwentelen op de rechterlijke macht tijdens een rechtszaak. Maar Wilders heeft al vaak genoeg betoogd dat haatimams vervolgd of uitgezet moet worden vanwege die wetgeving (zijn we de rechtszaken tegen El Moumni vergeten?), dus we hoeven geen actie te verwachten. Integendeel, hij heeft alleen de intentie om dit te misbruiken voor politiek gewin en hoopt via het hoger beroep op meer aandacht.
Scherp! ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_167219868
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:17 schreef Montov het volgende:

Tja, ik denk dat ze rechtsstaat willen veranderen, dus niet tevreden zijn met zoals die nu in elkaar zit mbt een aantal grondrechten en daaruit voortvloeiende wetten. Betekent niet dat ze het idee dat er een rechtsstaat dient te bestaan niet respecteren an sich. Hitler had ook een rechtsstaat namelijk. Alleen ja, wel een andere dan die van ons. Via parlementaire weg kun je de rechtsstaat ook steeds aanpassen. Alleen dat gaat Greet nooit lukken.
I´m back.
pi_167220037
Veroordeeld maar geen straf :? :?

Nu even lezen.
  vrijdag 9 december 2016 @ 20:29:09 #7
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167220041
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat ze rechtsstaat willen veranderen, dus niet tevreden zijn met zoals die nu in elkaar zit mbt een aantal grondrechten en daaruit voortvloeiende wetten. Betekent niet dat ze het idee dat er een rechtsstaat dient te bestaan niet respecteren an sich. Hitler had ook een rechtsstaat namelijk. Alleen ja, wel een andere dan die van ons. Via parlementaire weg kun je de rechtsstaat ook steeds aanpassen. Alleen dat gaat Greet nooit lukken.
Hij heeft kritiek op deze personen, niet op de rechtsstaat. En die kritiek is volgens mij gewoon terecht. Hun gezichtsuitdrukkingen vanaf het eerste begin spreken boekdelen. De moeite waard om terug te kijken, let daarbij vooral op de vrouw.
pi_167220046
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:29 schreef -Strawberry- het volgende:
Veroordeeld maar geen straf :? :?

Nu even lezen.
Blijf ik ook vreemd vinden hoor.
I´m back.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 december 2016 @ 20:31:16 #9
163650 Greys
pi_167220089
Ik vind de uitspraken van Wilders over de rechters ook minachtend, maar ik vind het aanhalen van de tweets van Wilders (over de gang van zaken in de rechtbank) door de rechter ook heel apart. Je kunt daar als rechter wel uitgebreid klagend over uit gaan zitten weiden tijdens het bekend maken van de uitspraak, maar die tweets hebben geen moer met de uitspraak te maken en zouden wat mij betreft dus niet ter sprake moeten komen op zo'n moment. Dan maak je daar maar een nieuwe aanklacht van.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_167220106
"De rechter acht de vaststelling dat Wilders schuldig is aan groepsbelediging en het aanzetten tot discriminatie op 19 maart 2014 voldoende straf." (nu.nl)

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe dat als een straf geldt, maar het zal wel aan mij liggen.
pi_167220139
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:29 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Hij heeft kritiek op deze personen, niet op de rechtsstaat. En die kritiek is volgens mij gewoon terecht. Hun gezichtsuitdrukkingen vanaf het eerste begin spreken boekdelen. De moeite waard om terug te kijken, let daarbij vooral op de vrouw.
In breder perspectief bedoelde ik meer. Het is niet zo dat ze sec de rechtsstaat niet accepteren. Ze willen hem alleen aanpassen, want dan krijg je dus ook niet zo'n proces en het soort blikken van de rechterlijke macht.

Overigens mijn eigen mening is eigenlijk weinig boeiend. Eerste plaats stem ik niet PVV en zal dat nooit doen noch heb ik de behoefte dit soort uitlatingen te doen. Verder denk ik dat de uitspraak an sich binnen de grenzen ligt, maar het ook weer een spelletje was Greet om te kijken hoe ver hij kon gaan. Beetje van alle kanten een schijnproces dus.
I´m back.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 december 2016 @ 20:34:27 #12
163650 Greys
pi_167220173
quote:

[..]

Van die dame was toch ook bekend dat ze voor een camera anti-PVV-achtige uitspraken had gedaan? Ik ben niet pro Wilders maar ik vind het ook heel kwalijk dat ZIJ dan rechter mag zijn tijdens een zaak tegen hem. Je zou toch elke schijn van partijdigheid vooraf moeten willen uitsluiten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_167220192
quote:

[..]

De terechte kritiek is vooral dat deze personen (de rechters) zelf juist minachting koesteren jegens de rechtsstaat (en democratie); deze misbruiken teneinde van ideologische/politieke doeleinden. Tijdens de aanloop van dit proces was het selectieve en doelgerichte ervan al meer dan duidelijk geworden.

Rechters die aan machtsmisbruik doen, de rechtsstaat mishandelen, die hoef je niet te respecteren en daar hoef je niet te luisteren. Zo er in staan getuigd juist van respect jegens de rechtsstaat. De poging de boel om te draaien vind alleen oren bij zij die Wilders niet moeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2016 20:35:20 ]
pi_167220228
Hoezo heeft Wilders het zelf over ras :') Alsof je alleen kunt discrimineren tegen een ras.
  vrijdag 9 december 2016 @ 20:37:07 #15
452947 frietenstamp
pi_167220260
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In breder perspectief bedoelde ik meer. Het is niet zo dat ze sec de rechtsstaat niet accepteren. Ze willen hem alleen aanpassen, want dan krijg je dus ook niet zo'n proces en het soort blikken van de rechterlijke macht.

Overigens mijn eigen mening is eigenlijk weinig boeiend. Eerste plaats stem ik niet PVV en zal dat nooit doen noch heb ik de behoefte dit soort uitlatingen te doen. Verder denk ik dat de uitspraak an sich binnen de grenzen ligt, maar het ook weer een spelletje was Greet om te kijken hoe ver hij kon gaan. Beetje van alle kanten een schijnproces dus.
Denk ook wel dat ze het scenario vantevoren doorgenomen hebben maar betwijfel of hij deze domme uitspraak met de makkelijke inkopper voor het hoger beroep heeft voorzien. Dat zou echt geniaal zijn namelijk.
pi_167220269
'Aanzetten tot discriminatie'. Zullen we deze uitspraak even uitkleden heren en dames? Wie heeft zin? Ik weet overigens wel waarom hij geen straf krijgt; HET IS NIET STRAFbaar

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2016 20:39:28 ]
pi_167220272
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:31 schreef Molurus het volgende:
"De rechter acht de vaststelling dat Wilders schuldig is aan groepsbelediging en het aanzetten tot discriminatie op 19 maart 2014 voldoende straf." (nu.nl)

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe dat als een straf geldt, maar het zal wel aan mij liggen.
Vanwege de media-aandacht en het feit dat hij een strafblad heeft, en daardoor misschien bepaalde functies niet kan uitoefenen?
pi_167220366
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:37 schreef LelijKnap het volgende:
'Aanzetten tot discriminatie'. Zullen we deze uitspraak even uitkleden heren en dames? Wie heeft zin? Ik weet overigens wel waarom hij geen straf krijgt; HET IS NIET STRAFbaar
Jawel, want hij is veroordeeld. Dus is het strafbaar.
pi_167220406
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel, want hij is veroordeeld. Dus is het strafbaar.
Ja, als ik jou naar mijn kelder sleep en veroordeel om het feit dat je lelijk (of knap) bent, dan is jouw lelijkheid inderdaad strafbaar.
pi_167220454
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:40 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, als ik jou naar mijn kelder sleep en veroordeel om het feit dat je lelijk (of knap) bent, dan is jouw lelijkheid inderdaad strafbaar.
Juist ja...
pi_167220487
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vanwege de media-aandacht
Ik zou zeggen dat die media-aandacht alleen maar in zijn voordeel uitwerkt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:37 schreef -Strawberry- het volgende:

en het feit dat hij een strafblad heeft, en daardoor misschien bepaalde functies niet kan uitoefenen?
En waar denk je dan aan?
pi_167220497
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:40 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

:') Jij weet duidelijk hoe de wet werkt.
pi_167220504
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:37 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Denk ook wel dat ze het scenario vantevoren doorgenomen hebben maar betwijfel of hij deze domme uitspraak met de makkelijke inkopper voor het hoger beroep heeft voorzien. Dat zou echt geniaal zijn namelijk.
Had-ie ook niet gehoopt wrs.
I´m back.
pi_167220514
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Hoezo heeft Wilders het zelf over ras :') Alsof je alleen kunt discrimineren tegen een ras.
In dit geval ging het om Marokkanen in het algemeen.
pi_167220528
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat die media-aandacht alleen maar in zijn voordeel uitwerkt.

[..]

En waar denk je dan aan?
Mag een premier een strafblad hebben bijvoorbeeld? Ik weet ook niet of je alle landen in komt met een strafblad.
pi_167220573
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In dit geval ging het om Marokkanen in het algemeen.
Ja, dat is een groep. Een afkomst. Ik snap dan nog zijn tweet niet. Racisme zou je het strikt genomen niet kunnen noemen (tenzij je dat ook breed trekt naar afkomst), maar discriminatie toch zeker wel.
pi_167220581
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mag een premier een strafblad hebben bijvoorbeeld? Ik weet ook niet of je alle landen in komt met een strafblad.
Zo ver ik weet staat dit hem niet in de weg om premier te worden, nee. Zou overigens wel een gouden uitspraak zijn als dat wel zo was. Maar te vroeg gejuicht vrees ik.
pi_167220619
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

:') Jij weet duidelijk hoe de wet werkt.
De wet an sich is net zo fictief en afgedwongen middels (dreiging van) geweld. Als een machtspartij de wet naar eigen voorkeur interpreteert en afdwingt, dan is het slachtoffer wat mij betreft -moreel gezien- vrij om zich tegen die partij te verzetten. De betreffende partij is zijn legitimiteit kwijt, en het systeem waarin ze konden opereren behoeft herziening.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2016 20:46:48 ]
pi_167220680
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zo ver ik weet staat dit hem niet in de weg om premier te worden, nee. Zou overigens wel een gouden uitspraak zijn als dat wel zo was. Maar te vroeg gejuicht vrees ik.
http://www.elsevier.nl/ne(...)-veroordeeld-402207/

Ik lees dat het wel lastig kan zijn om bijvoorbeeld naar Amerika te reizen.
pi_167220694
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Deze veroordeling heeft er in iedergeval voor gezorgd dat Wilders premier gaat worden. Ik ben benieuwd naar de aankomende peilingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2016 20:47:34 ]
pi_167220734
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/ne(...)-veroordeeld-402207/

Het zou mij zeer verbazen als Wilders hier last van ondervindt.
pi_167220761
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Deze veroordeling heeft er in iedergeval voor gezorgd dat Wilders premier gaat worden. Ik ben benieuwd naar de aankomende peilingen.
Hij gaat in zijn eentje nooit een meerderheid krijgen.
pi_167220790
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het zou mij zeer verbazen als Wilders hier last van ondervindt.
Tja, zo zal ie in ieder geval niet neergeschoten worden door een FBI aangestuurde terrorist.
pi_167220853
Als hij premier wordt dan is het wel de eerste met een strafblad. Lekker progressief. 8)7
  vrijdag 9 december 2016 @ 20:52:12 #35
452947 frietenstamp
pi_167220913
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Potus45 stuurt z'n vliegtuig om 'm persoonlijk op te laten halen en trakteert onderweg op McDonalds.
pi_167220920
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De wet an sich is net zo fictief en afgedwongen middels (dreiging van) geweld. Als een machtspartij de wet naar eigen voorkeur interpreteert en afdwingt, dan is het slachtoffer wat mij betreft -moreel gezien- vrij om zich tegen die partij te verzetten. De betreffende partij is zijn legitimiteit kwijt, en het systeem waarin ze konden opereren behoeft herziening.
Libertarische stokpaardjes kun je in een ander topic kwijt.
pi_167221036
quote:

[..]

Je kunt het oneens zijn met de wet, inderdaad. Maar een vooraanstaand politicus heeft doorgaans nog wel wat respect voor rechters en de rechtsstaat.
pi_167221053
Socrates moest de gifbeker drinken, Jezus werd aan het kruis genageld, Galileo kreeg huisarrest, Pim werd neergeschoten en Wilders krijgt een strafblad. Ik herken fluctuatie in het gedrag van de machthebbende. We mogen van geluk spreken.
pi_167221070
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kunt het oneens zijn met de wet, inderdaad. Maar een vooraanstaand politicus heeft doorgaans nog wel wat respect voor rechters en de rechtsstaat.
Ik ben het oneens met de wet, maar dat is niet het punt hier.
pi_167221372
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:56 schreef LelijKnap het volgende:
Socrates moest de gifbeker drinken, Jezus werd aan het kruis genageld, Galileo kreeg huisarrest, Pim werd neergeschoten en Wilders krijgt een strafblad.
_O-

Goeiedag zeg... dit is wel behoorlijk surrealistisch.
pi_167221670
Hoger beroep is aangetekend, proces loopt dus nog officieel.

Maar het wordt als maar extremer zo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 9 december 2016 @ 21:17:01 #42
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_167221788
Wilders heeft men wel wat tactischer uitgeschakeld dan Fortuyn destijds.
Fade to Black
pi_167221822
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 21:17 schreef Achterhoker het volgende:
Wilders heeft men wel wat tactischer uitgeschakeld dan Fortuyn destijds.
Hoe is Wilders uitgeschakeld?
  vrijdag 9 december 2016 @ 21:20:03 #44
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_167221879
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 december 2016 21:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe is Wilders uitgeschakeld?
Als hij straks een strafblad heeft moet hij uit de kamer lijkt mij.
Fade to Black
pi_167221890
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 21:20 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Eh, nee.
pi_167221895
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 21:20 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Helaas, maar nee.
pi_167221915
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Deze veroordeling heeft er in iedergeval voor gezorgd dat Wilders premier gaat worden.
:')
pi_167221982
Zou op zich nog wel een leuk ludiek wetsvoorstel zijn trouwens, dat kamerleden geen strafblad mogen hebben. :+
pi_167221995
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 21:21 schreef bamibij het volgende:

[..]

:')
Wat is daar zo raar aan?
pi_167222041
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 21:23 schreef Molurus het volgende:
Zou op zich nog wel een leuk ludiek wetsvoorstel zijn trouwens, dat kamerleden geen strafblad mogen hebben. :+
Je kunt er op wachten dat DENK zoiets gaat voorstellen.
pi_167222098
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 21:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Je kunt er op wachten dat DENK zoiets gaat voorstellen.
Ik ben vooral benieuwd hoe er gestemd zou worden bij zo'n voorstel, niet zozeer waar het vandaan komt.
pi_167222121
Ik neem aan dat Wilders in hoger beroep gaat. En dan wordt dat rare vonnis keurig in de prullenbak gedeponeerd.
pi_167222137
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 21:27 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik neem aan dat Wilders in hoger beroep gaat. En dan wordt dat rare vonnis keurig in de prullenbak gedeponeerd.
Of hij moet die 5000 euro alsnog betalen.
pi_167222243
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:37 schreef LelijKnap het volgende:
Neuh, hij krijgt geen straf omdat het de rechters alleen om de veroordeling te doen is.
pi_167224312
Kunnen we nu gewoon concluderen dat de rechtbank vandaag de PVV de winst in zijn schoot heeft geworpen?

Ik vind dit echt zo dom, dat de rechtbank zich laat gebruiken door de PVV en de rest van het politieke bestel.
Als de rechtbank de PVV had vrijgesproken, dan was er misschien een week vreugdestemming bij de PVV geweest, maar zonder hoger beroep, bloed het electoraat voor de PVV gewoon dood. Nu kan Wilders dit verlengen tot aan de verkiezingen met een megawinst als gevolg. Hoe dom ben je dan als aangever, als openbaar ministerie en als rechter dat je hier in trapt. :N
pi_167224371
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hij gaat in zijn eentje nooit een meerderheid krijgen.
Hij kan wel op elke motie tegenstemmen, wat rampzalig is als de PVV meer dan 40 zetel heeft. Dan heeft de toekomstige regering geen toekomst met de PVV die altijd dwars zit.
pi_167224480
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 22:42 schreef MakkieR het volgende:

Als de rechtbank de PVV had vrijgesproken, dan was er misschien een week vreugdestemming bij de PVV geweest, maar zonder hoger beroep, bloed het electoraat voor de PVV gewoon dood. Nu kan Wilders dit verlengen tot aan de verkiezingen met een megawinst als gevolg. Hoe dom ben je dan als aangever, als openbaar ministerie en als rechter dat je hier in trapt. :N
De taak van de rechter is om de wet toe te passen, niet om zich in de politiek te mengen. Dat die aangiftes averechts werken is wel waar, maar daar kan de rechter weinig aan doen.

Overigens denk ik dat bij vrijspraak Wilders dat ook wel uitgebuit zou hebben door weer een stapje verder te gaan met een nieuwe uitspraak.
  vrijdag 9 december 2016 @ 22:53:50 #58
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167224560
quote:
Kunnen we nu gewoon concluderen dat de rechtbank vandaag de PVV de winst in zijn schoot heeft geworpen?

Ik vind dit echt zo dom, dat de rechtbank zich laat gebruiken door de PVV en de rest van het politieke bestel.
De rechtspraak heeft geen boodschap aan de politiek. Scheiding der machten he.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_167225040
quote:

Had geen reet uitgemaakt, wat de uitspraak ook was geweest. Geert geeft er voor zichzelf wel een positieve draai aan.
pi_167225369
Is dit toeval of...? :D

Somebody that I used to know
pi_167225703
Ik vind dat de rechtbank vandaag recht heeft gesproken vanuit de rechterlijke macht. Het is aan de politiek om deze uitspraak te toetsen aan de algemeen maatschappelijke waan van de dag inzake de grondwet en de aanspraak op de grens van de vrijheden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 december 2016 @ 00:03:46 #62
163650 Greys
pi_167225928
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 21:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Of hij moet die 5000 euro alsnog betalen.
Een koopje voor al die zendtijd en aandacht tot aan de verkiezingen..

Je zou bijna denken dat het OM stiekem pro Wilders is door hem dit allemaal in de schoot te gooien.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_167226194
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 00:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat het OM stiekem pro Wilders is door hem dit allemaal in de schoot te gooien.
Nee.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_167226491
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 december 2016 23:34 schreef Postbus100 het volgende:
Is dit toeval of...? :D

[ afbeelding ]
Het is zoiets als dat jij ineens meer X ziet als jij met X in je hoofd zit. Het stond er al lang maar JIJ ziet het nu pas omdat het jou meer opvalt doordat jij aan "minder" denkt. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167226504
Goh, wat een verrassing. Bij een politiek proces is meneer Wilders terwijl hij onschuldig was schuldig bevonden door onze weldedelgestelde rechters. :')
Ik zou nu "einde van de Nederlandse rechtstaat" roepen als dat niet al veel eerder gebeurde.
- Puttense moordzaak
- vuurwerkramp
- eerdere proces tegen Wilders

Geen idee of dat er elders een goede rechtstaat bestaat maar de Nederlanders rechtbanken zijn een aanfluting die ons land in haar hemd zetten.

Sinds wanneer is het trouwens gebruikelijk dat iemand schuldig wordt bevonden maar niet wordt bestraft. Niet erg geloofwaardig. :)

quote:

Ik hoop dat hij veel stemmen krijgt.
#NoDAPL
pi_167226574
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 00:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is zoiets als dat jij ineens meer X ziet als jij met X in je hoofd zit. Het stond er al lang maar JIJ ziet het nu pas omdat het jou meer opvalt doordat jij aan "minder" denkt. :)

Nee, de rechtbanken zullen heus wel naar de letter van de wet en naar eer en geweten uitspraak doen. Apart is dat die uitspraak blijkbaar geen recht doet aan de mening van het 'klootjesvolk'.

Nou is in het verleden dat klootsjesvol gemarginaliseerd en monddood gemaakt maar in deze tijd willen zij zich ook laten gelden....met als gevolg, een ongefundeerd nee tegen het OekraIne verdrag, een ongefundeerd nee tegen Brexit, een ongefundeerde Nee bij de Amerikaanse verkiezingen. Puur en alleen om "TEGEN' te stemmen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_167226580
Die bimbo die voor het NOS journaal de rechtbank aan het papegaaien is.
"Meneer Wilders heeft de rechtstaat ondermijnd door zulke uitspraken te doen." :')
Alsof veel mensen niet al zelf die conclusie hadden getrokken, daar hoeft Geert Wilders echt niet zo'n uitspraak voor te doen. _O-
#NoDAPL
  zaterdag 10 december 2016 @ 01:09:29 #68
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_167226632
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 december 2016 22:53 schreef Falco het volgende:

[..]

Was wel te merken ja toen de rechters alle anderen in de zittende politiek beschermden _O-
Er zijn meerdere actieve kamerleden die exact hetzelfde, sommige zelfs ''schokkendere'' uitspraken gedaan hebben. Maar die mogen dan niet gedaagd worden :')
Hoezo, corruptie tiert welig daar...
pi_167226696
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 01:09 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Was wel te merken ja toen de rechters alle anderen in de zittende politiek beschermden _O-
Er zijn meerdere actieve kamerleden die exact hetzelfde, sommige zelfs ''schokkendere'' uitspraken gedaan hebben. Maar die mogen dan niet gedaagd worden :')
Tis sowieso subjectief of iets "Onnodig grievend" is. Belediging overigens ook wel...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_167226985
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 00:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Goh, wat een verrassing. Bij een politiek proces is meneer Wilders terwijl hij onschuldig was schuldig bevonden door onze weldedelgestelde rechters. :')
Ik zou nu "einde van de Nederlandse rechtstaat" roepen als dat niet al veel eerder gebeurde.
- Puttense moordzaak
- vuurwerkramp
- eerdere proces tegen Wilders

Geen idee of dat er elders een goede rechtstaat bestaat maar de Nederlanders rechtbanken zijn een aanfluting die ons land in haar hemd zetten.
Ga je ook nog beargumenteren wat er precies inhoudelijk niet klopt aan het vonnis of is het vooral om de zelfhaat tentoon te spreiden?

quote:
Sinds wanneer is het trouwens gebruikelijk dat iemand schuldig wordt bevonden maar niet wordt bestraft. Niet erg geloofwaardig. :)
Als je een beetje kennis van zaken had wist je dat dit vaker voorkomt.
  zaterdag 10 december 2016 @ 01:56:21 #71
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_167227040
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 01:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ga je ook nog beargumenteren wat er precies inhoudelijk niet klopt aan het vonnis of is het vooral om de zelfhaat tentoon te spreiden?

[..]

Als je een beetje kennis van zaken had wist je dat dit vaker voorkomt.
Straffen worden enkel niet gegeven wanneer iemand in aanloop van de schuldigbevinding al genoeg schade (dus straf) heeft ondervonden. Zie ik hier nergens gebeurd zijn.
pi_167227530
quote:

[..]

Staat op pagina 1 van dit topic, pagina 2 nog niet gelezen maar dat maakt voor mijn reactie niks uit.
Behalve dan dat ik kritiek las op deze uitspraak en die kritiek snap ik dan weer niet.

Want wie is nou nooit oneerlijk behandeld? Het speelt dan wel op lagere schaal maar de gevoelens blijven hetzelfde.
Iedereen kent wel het gevoel dat een bepaalde beslissing oneerlijk is toch?
En in dit geval is de beslissing genomen door een systeem, uitgevoerd door mensen, waar je het niet persé mee eens hoeft te zijn.
Wmb zijn we allemaal vrije mensen maar moeten we ons wel houden aan bepaalde verplichtingen (opgelegd) en daar heb ik wel vrede mee.
Er moet tenslotte wel een bepaalde orde zijn die de vrede een beetje bewaart, niks mis mee.

Maar wat nou als die handhavers compleet tegen je ideeën en gevoelens in gaan op een onredelijke manier?
Terwijl je jezelf nooit hebt geconformeerd met die die regels? Dan wordt eea al snel bijzonder lullig toch?

Want tegenwoordig zijn er zo enorm veel regeltjes, echt álles moet beschreven worden lijkt het wel.
Je kunt zelfs opzoeken wat het kost als je een snoeppapiertje op straat gooit ipv in de prullenbak.
Dat daar een boete op staat vind ik trouwens ook wel terecht, het gaat even om het idee.

Maar dat de regeltjes of wetten zich nu ook al met de politiek gaan bemoeien is gewoon ronduit slecht.
Wat is er gebeurd met de trias politica?

Bovendien zijn de geldende regels niet persé de keuze van "het volk".
Verkiezingsbeloften worden keer op keer verbroken en zelfs met voeten getreden.
Beloftes zijn dus niks waard maar ondertussen hebben ze wel de macht om op te treden als iemand hun aangepaste regeltjes na de verkiezingen niet opvolgt en dat klopt niet.

LelijkKnap heeft hier gewoon een goed punt, waarom zou je een autoriteit accepteren/gehoorzamen als dat niet je eigen keuze was?
Kunnen veel mensen wel moeilijk over doen maar wie laat zich nou de les lezen door iemand waarvan je vindt dat die geen zeggenschap over jou heeft?

Ik hoop nu het punt van LelijkKnap verduidelijkt te hebben, een punt waar ik 100% achter sta.
@LK: Als je vindt dat ik het verkeerd verwoord heb moet je het even laten weten.
Ik snap je iig wel, alleen typ ik soms wat rottig. ;)
pi_167227537
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 december 2016 22:53 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja, grappig dat Rutte dat ook benadrukt heeft.
Waarom spreekt hij zich uit over de rechtsspraak?
Dit was écht wel een politiek proces.
pi_167227558
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 01:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, de rechtbanken zullen heus wel naar de letter van de wet en naar eer en geweten uitspraak doen. Apart is dat die uitspraak blijkbaar geen recht doet aan de mening van het 'klootjesvolk'.

Nou is in het verleden dat klootsjesvol gemarginaliseerd en monddood gemaakt maar in deze tijd willen zij zich ook laten gelden....met als gevolg, een ongefundeerd nee tegen het OekraIne verdrag, een ongefundeerd nee tegen Brexit, een ongefundeerde Nee bij de Amerikaanse verkiezingen. Puur en alleen om "TEGEN' te stemmen.
Ongefundeerd?
Laten we dat eens even doornemen dan.

Het referendum over dat verdrag met Oekraïne was geldig en de argumenten lagen op tafel.
Hoezo ongefundeerd?

Brexit was geen "NEE" stem, voor zover ik het nieuws kan volgen was dat juist een "JA"

Amerikaanse verkiezingen.....
Daar heb je een punt.
Iedereen stemde namelijk "NEE" waardoor Amerika de volgende 4 jaar zonder president zit.
Samen met jou hoop ik echt dat dat toch goed gaat komen.
pi_167228038
Gisteren in Pauw bleek dat het een egodingetje was voor Wouter Bos van het Openbaar Ministerie. 'Je weet dat je tegenover een stevige verdediging komt te staan en dat is ook wel iets dat professioneel uitdagend en bevredigend is om die juridische strijd aan te gaan.' aldus Woutertje.

De bevolking had al geen hoge pet op van de rechtspraak, en nu is het helemaal verpest.

[ Bericht 11% gewijzigd door Loekie1 op 10-12-2016 08:21:14 ]
  zaterdag 10 december 2016 @ 09:48:01 #76
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_167228630
quote:

[..]

De rechters beginnen geen rechtszaak. Godsamme, door onwetendheid zoals jij tentoonspreidt hollen we onze eigen rechtsstaat uit.

Je moet aangifte doen als je vindt dat uitspraken niet door de beugel kunnen. Of je moet via de volksvertegenwoordiging proberen anti-discriminatiewetgeving te veranderen als dat je probleem is. Of ga huilen bij je moeder. Welke optie kies je?
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 10 december 2016 @ 09:50:29 #77
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167228650
dus wilders vind dat we een nep parlement hebben en een nep rechtelijke macht en dan nog gaat het belletje niet rinkelen dat deze man uit is op een dictatorschap van blank nederland...

zijn gezicht verandert trouwens ook steeds meer in een builenexplosie... zal wel karma zijn of zo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 10 december 2016 @ 09:55:05 #78
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_167228696
Overigens, verwacht niet directe actie van het OM na een aangifte over belediging en discriminatie. Weten we nog hoe vaak het OM Wilders 'in bescherming' heeft genomen? Zie voor een overzicht van de periode 2007 - 2012 op wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_zaak-Geert_Wilders

quote:
Het OM besloot eind juni 2008 Wilders niet strafrechtelijk te vervolgen voor uitspraken die hij in 2006 en 2007 deed in dagblad de Volkskrant, in zijn film Fitna en in een column op het internet. Het OM vond een aantal van de uitspraken over moslims " wellicht kwetsend, grof of ongenuanceerd, maar geen strafbare belediging". Justitie zou tientallen aangiften hebben gekregen naar aanleiding van de uitspraken. Mede op advies van het Landelijk Expertise Centrum Discriminatie, een speciale anti-discriminatie-afdeling van het parket, besloot het OM na lang beraad deze zaken te seponeren, dat wil zeggen aan de betreffende aangiften géén strafvorderlijk gevolg te geven.
Hoofdofficier van justitie Leo de Wit meende dat Wilders zich niet schuldig zou kunnen hebben gemaakt aan aanzetten tot haat of discriminatie, omdat hij zijn uitlatingen deed "in de context van het maatschappelijk debat".

(...)

De inhoudelijke behandeling van de zaak startte op 4 oktober 2010. Op 15 oktober vroeg het OM om vrijspraak op alle punten.
Géén kloon van tvlxd!
pi_167228702
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:50 schreef Re het volgende:
dus wilders vind dat we een nep parlement hebben en een nep rechtelijke macht en dan nog gaat het belletje niet rinkelen dat deze man uit is op een dictatorschap van blank nederland...

zijn gezicht verandert trouwens ook steeds meer in een builenexplosie... zal wel karma zijn of zo
Alles is nep volgens hem. Er is een hetze tegen Nederland aan de gang. Complottheorieen over moslims etc.

Die man is gewoon compleet van het padje. Iets te vaak met z'n hoofd tegen de klaagmuur gestoten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_167228708
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:48 schreef Montov het volgende:

[..]

De rechters beginnen geen rechtszaak. Godsamme, door onwetendheid zoals jij tentoonspreidt hollen we onze eigen rechtsstaat uit.

Je moet aangifte doen als je vindt dat uitspraken niet door de beugel kunnen. Of je moet via de volksvertegenwoordiging proberen anti-discriminatiewetgeving te veranderen als dat je probleem is. Of ga huilen bij je moeder. Welke optie kies je?
Het eerste proces tegen Wilders gemist? Wie is nou hier de onwetende? :D
pi_167228710
SietseBakker twitterde op vrijdag 09-12-2016 om 14:10:16 .@geertwilderspvv in video: “Vrijheid van mening ingeperkt van miljoenen NLers”. Onderaan: “Comments disabled.” https://t.co/O5HtZrYoM8 reageer retweet
  zaterdag 10 december 2016 @ 09:59:08 #82
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167228740
ik begin hem echt steeds enger te vinden, maar ja ook zijn aanhangers worden steeds enger qua taal en actie dus gaat nog wel gezellig worden straks *O*
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:00:40 #83
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_167228765
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het eerste proces tegen Wilders gemist? Wie is nou hier de onwetende? :D
Oh ja, dat waren deze rechters? :')
Dat was het Gerechtshof na aanleiding van verzoekschriften. Maar zorg eerst dat het OM niet tot vervolging overgaat na aangiften. Dat is stap 1. Wanneer ga jij aangifte doen tegen die verschrikkelijke uitspraken van Spekman en co?
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:03:41 #84
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_167228804
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:59 schreef Re het volgende:
ik begin hem echt steeds enger te vinden, maar ja ook zijn aanhangers worden steeds enger qua taal en actie dus gaat nog wel gezellig worden straks *O*
Blijkbaar wil hij nu ook schoon schip gaan maken als hij premier is. Volgens de NOS is er niet verder uitgelegd wat hij er mee bedoelt. Het klinkt echter alsof hij Erdogans voorbeeld aan het volgen is en heel veel mensen wil ontslaan omdat ze het niet met hem eens zijn. Het is best wel angstaanjagend. :{
pi_167228817
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:06 schreef Loekie1 het volgende:
Gisteren in Pauw bleek dat het een egodingetje was voor Wouter Bos van het Openbaar Ministerie. 'Je weet dat je tegenover een stevige verdediging komt te staan en dat is ook wel iets dat professioneel uitdagend en bevredigend is om die juridische strijd aan te gaan.' aldus Woutertje.

De bevolking had al geen hoge pet op van de rechtspraak, en nu is het helemaal verpest.
wtf?
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:04:55 #86
452947 frietenstamp
pi_167228820
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Blijkbaar wil hij nu ook schoon schip gaan maken als hij premier is. Volgens de NOS is er niet verder uitgelegd wat hij er mee bedoelt. Het klinkt echter alsof hij Erdogans voorbeeld aan het volgen is en heel veel mensen wil ontslaan omdat ze het niet met hem eens zijn. Het is best wel angstaanjagend. :{
Ga gauw verhuizen dan.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:06:26 #87
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167228837
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:04 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ga gauw verhuizen naar Turkije dan.
dat doe je wel vaker geloof ik, goed fascistisch gedachtegoed wel O+
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:07:11 #88
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_167228845
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:04 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ga gauw verhuizen naar Turkije dan.
Je hebt het zelf helemaal niet door he? :D
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:08:08 #89
452947 frietenstamp
pi_167228859
quote:
Ik vind zijn tegenstanders eng en/of dom.

Mooi man, meningen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:09:55 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167228880
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:08 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik vind zijn tegenstanders eng en/of dom.

Mooi man, meningen.
ja maar die mening mag je best hebben hoor, maar mensen wegbonjouren uit je land omdat dat je mening is, is gewoon eng.
pi_167228898
quote:
Hij is ook steeds enger. Maar zolang er maar tegen hem en zijn volgers geschopt blijft worden zal het blok alleen maar sterker worden. Veel van zijn stemmers zitten in een situatie van onbegrip en zijn naar mijn mening nog makkelijk bereikbaar, maar niet door te blijven zeggen dat ze dom zijn en dat wat hun problemen vinden niet bestaat of maar moeten slikken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:13:09 #92
452947 frietenstamp
pi_167228914
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:09 schreef Re het volgende:

[..]

ja maar die mening mag je best hebben hoor, maar mensen wegbonjouren uit je land omdat dat je mening is, is gewoon eng.
Nu al weer vergeten dat die gekkies daar altijd zelf mee dreigen? Alsof ze door iemand gemist zullen worden. :')
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:14:11 #93
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167228922
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:11 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hij is ook steeds enger. Maar zolang er maar tegen hem en zijn volgers geschopt blijft worden zal het blok alleen maar sterker worden. Veel van zijn stemmers zitten in een situatie van onbegrip en zijn naar mijn mening nog makkelijk bereikbaar, maar niet door te blijven zeggen dat ze dom zijn en dat wat hun problemen vinden niet bestaat of maar moeten slikken.
het zijn natuurlijk verkapte problemen die men denkt op te lossen door anderen te elimineren uit de maatschappij, maar daar zal het uiteindelijke onbegrip niet door gepamperd worden.... dat is een domme verwachting.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:15:14 #94
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167228938
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:13 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Nu al weer vergeten dat die gekkies daar altijd zelf mee dreigen? Alsof ze door iemand gemist zullen worden. :')
ik weet niet waar je het over hebt maar dit is ook gewoon mijn land en ik laat me niet wegsturen door beperkte visionairen zoals jij :)
pi_167228943
Ik vind het meest storende aan de PVV dat ze zo anti democratisch zijn. En dat ze zo tegen de rechtsstaat aan schoppen. Totalitair.
Totaal geen respect voor onze cultuur. Alleen maar onderbuik.
Make my day!
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:17:37 #96
452947 frietenstamp
pi_167228959
quote:

[..]

Wilders gaat een beetje Trump-stijl op twitter, alle tuigvloggers meteen in paniek. _O-
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:19:08 #97
452947 frietenstamp
pi_167228979
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:15 schreef Re het volgende:

[..]

ik weet niet waar je het over hebt maar dit is ook gewoon mijn land en ik laat me niet wegsturen door beperkte visionairen zoals jij :)
Je weet niet waar ik het over heb. Dat is een waarheid als een koe.
pi_167229048
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:14 schreef Re het volgende:
[..]
het zijn natuurlijk verkapte problemen die men denkt op te lossen door anderen te elimineren uit de maatschappij, maar daar zal het uiteindelijke onbegrip niet door gepamperd worden.... dat is een domme verwachting.
Dit complete onbegrip, en het gelijk weer dom noemen, dat is het ergste gevaar voor de samenhang in de samenleving, Dat is waar Wilders op drijft.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:33:04 #99
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167229176
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:24 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dit complete onbegrip, en het gelijk weer dom noemen, dat is het ergste gevaar voor de samenhang in de samenleving, Dat is waar Wilders op drijft.
nou ja ik vind het dom ja maar dat betekent niet dat je niet moet luisteren naar de samenleving hoor
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:34:50 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167229204
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:19 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je weet niet waar ik het over heb. Dat is een waarheid als een koe.
ik weet niet wie met wat dreigt of denkt te dreigen maar ondermijnen van de democratie vind ik verontrustend... Sue me
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:37:18 #101
452947 frietenstamp
pi_167229241
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:34 schreef Re het volgende:

[..]

ik weet niet wie met wat dreigt of denkt te dreigen maar ondermijnen van de democratie vind ik verontrustend... Sue me
Ondermijnen van de democratie. :')
pi_167229275
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:24 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nou, dat is dan maar zo. Het gedeelte dat vatbaar is voor dat soort achterlijkheid is gelukkig maar beperkt en kruipt vanzelf weer in hun donkere holen na de verkiezingen.
pi_167229291
quote:

[..]

Veel van zijn aanhang is onbereikbaar geworden, ze geloven alle sprookjes die worden verteld. Als ze geconfronteerd worden met feiten en de ingewikkelde waarheid haken ze af, nadenken lijkt te moeilijk of te vermoeiend. Overigens geldt dat voor een groot deel van de mensen die stemmen. Onze democratie is verworden tot een marketing truc waarbij niet de inhoud van belang is maar de beste manier om de stemmen te werven. Een oplossing aandragen is al niet meer nodig, een a4-tje als partijprogramma is voldoende om in de peilingen aan de leiding te gaan, hoeveel duidelijker wil je het hebben.
https://www.pvv.nl/index.php/visie.html
pi_167229306
quote:

[..]

Huh, wat? :')
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:43:07 #105
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167229313
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:37 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ondermijnen van de democratie. :')
inclusief oogkleppen voetvolk
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:47:01 #106
452947 frietenstamp
pi_167229369
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:41 schreef Wespensteek het volgende:
een a4-tje als partijprogramma is voldoende om in de peilingen aan de leiding te gaan, hoeveel duidelijker wil je het hebben.
Als je meer dan een A4'tje nodig hebt, ben je visieloos en incapabel. Simpel.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:47:21 #107
452947 frietenstamp
pi_167229371
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:43 schreef Re het volgende:

[..]

inclusief oogkleppen voetvolk
Haha ja dat is ook een mening.
pi_167229385
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou, dat is dan maar zo. Het gedeelte dat vatbaar is voor dat soort achterlijkheid is gelukkig maar beperkt en kruipt vanzelf weer in hun donkere holen na de verkiezingen.
Het hangt er maar vanaf wat je definitie van beperkt is, en waarom je zulke grote groepen zo weg wil zetten.
pi_167229398
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:47 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Als je meer dan een A4'tje nodig hebt, ben je visieloos en incapabel. Simpel.
Dank je wel, je geeft precies aan wat ik bedoelde.
pi_167229402
Marokkaanse jongeren hebben “een soort etnisch monopolie” op straatoverlast gekregen. Dat zegt PvdA-Kamerlid Diederik Samsom.

Toch vreemd dat Woutertje Bos hier geen rechtszaak van maakt.
pi_167229405
quote:
[..]
Veel van zijn aanhang is onbereikbaar geworden, ze geloven alle sprookjes die worden verteld. Als ze geconfronteerd worden met feiten en de ingewikkelde waarheid haken ze af, nadenken lijkt te moeilijk of te vermoeiend. Overigens geldt dat voor een groot deel van de mensen die stemmen. Onze democratie is verworden tot een marketing truc waarbij niet de inhoud van belang is maar de beste manier om de stemmen te werven. Een oplossing aandragen is al niet meer nodig, een a4-tje als partijprogramma is voldoende om in de peilingen aan de leiding te gaan, hoeveel duidelijker wil je het hebben.
Er zal zeker een deel onbereikbaar zijn, maar met zo'n grote groep stemmers op hem ben ik er van overtuigd dat ze met alternatieven te bereiken zijn. Echter het ontbreekt aan alternatieve oplossingen.
pi_167229423
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:50 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Er zal zeker een deel onbereikbaar zijn, maar met zo'n grote groep stemmers op hem ben ik er van overtuigd dat ze met alternatieven te bereiken zijn. Echter het ontbreekt aan alternatieve oplossingen.
Ik denk dat je die bereikbaarheid veel te optmistisch inschat. Inhoud verkoopt al lang niet meer.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:52:13 #113
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167229424
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:50 schreef Loekie1 het volgende:
Marokkaanse jongeren hebben “een soort etnisch monopolie” op straatoverlast gekregen. Dat zegt PvdA-Kamerlid Diederik Samsom.

Waarom doe je geen aangifte als je deze uitspraak grievend vindt?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:53:07 #114
452947 frietenstamp
pi_167229432
quote:

Daar zit blijkbaar onvoldoende uitdaging voor hem in, zo'n zwakke tegenstander.
pi_167229440
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk dat je die bereikbaarheid veel te optmistisch inschat. Inhoud verkoopt al lang niet meer.
Het blijft cynisch dat pvv'ers wel als geheel afgeschreven worden maar dat diezelfde mensen die dat zeggen wel aangeven dat je de nuance moet zien in de groep moslims. Vreemd fenomeen.
pi_167229445
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:50 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Er zijn genoeg alternatieve oplossing, er komen zelfs steeds meer partijen bij die allemaal een andere oplossing voorstellen. Veel mensen zijn volgens mij gewoon lui en makkelijk geworden als het op stemmen aankomt, waarschijnlijk ook door gebrek aan vertrouwen in de democratie. Wilders speelt daar handig op in door zijn statements inhoudsloos en kort te houden zonder de mensen te vermoeien met details over hoe het gerealiseerd moet worden en zonder zich aan de feiten te storen. Hij zegt gewoon wat een grote groep wil horen en die mensen vinden het prachtig.
pi_167229446
quote:

Heb je al aangifte gedaan dan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_167229448
quote:

[..]

200 A4'tjes beloven en maar een half A4'tje uitvoeren win je ook de verkiezingen mee.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:54:58 #119
452947 frietenstamp
pi_167229459
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:52 schreef Falco het volgende:

[..]

Waarom doe je geen aangifte als je deze uitspraak grievend vindt?
Waarom werkt oom agent niet even over om voorbedrukte aangifteformulieren thuis te bezorgen?
pi_167229464
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:54 schreef Wespensteek het volgende:
Er zijn genoeg alternatieve oplossing, er komen zelfs steeds meer partijen bij die allemaal een andere oplossing voorstellen.
Zeggen dat de politie het op moet lossen is geen alternatief.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:55:33 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167229465
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:53 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

en niet vergeten de context waarin dit gezegd is, iets waar wilders op is aangesproken omdat die mistte
pi_167229473
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:54 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Waarom werkt oom agent niet even over om voorbedrukte aangifteformulieren thuis te bezorgen?
Zelf weer te lui dus :')
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:56:21 #123
452947 frietenstamp
pi_167229478
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het blijft cynisch dat pvv'ers wel als geheel afgeschreven worden maar dat diezelfde mensen die dat zeggen wel aangeven dat je de nuance moet zien in de groep moslims. Vreemd fenomeen.
Splinter. Balk.
pi_167229480
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Sja, dat jij niet genoeg kaas hebt gegeten van theologie om te weten dat "de Islam" niet 1 coherente religie of 1 coherent gedachtengoed is kan ik niet zo veel aan doen.
pi_167229487
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Zeggen dat de politie het op moet lossen is geen alternatief.
Dat is dan ook meer iets wat Wilders zou roepen.
pi_167229494
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:53 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

_O_
pi_167229495
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja, dat jij niet genoeg kaas hebt gegeten van theologie om te weten dat "de Islam" niet 1 coherente religie of 1 coherent gedachtengoed is kan ik niet zo veel aan doen.
:') :') :') Maar de pvv'ers zijn wel 1 coherente groep. Wat een triestheid.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:57:46 #128
452947 frietenstamp
pi_167229499
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Allemaal één pot nat. Religie.
pi_167229515
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

:') :') :') Maar de pvv'ers zijn wel 1 coherente groep. Wat een triestheid.
Wilders is de enige persoon in de partij die ergens een mening over mag hebben. De rest volgt. Ruimte voor diversiteit bestaat daar niet.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:58:47 #130
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167229522
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:54 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

fa je ook de derde pilaar wegzetten als nep? Dan is het trio wel compleet
pi_167229529
‘De Marokkanen die niet willen deugen moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen.’ Dat zegt Spekman deze week in een interview in Vrij Nederland.

Zal niemand hier aangifte tegen gedaan hebben? Vast wel. Maar Woutertje wil geen rechtszaak beginnen tegen de PvdA, alleen tegen de PVV. Neigt naar discriminatie.
pi_167229533
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
‘De Marokkanen die niet willen deugen moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen.’ Dat zegt Spekman deze week in een interview in Vrij Nederland.

Zal niemand hier aangifte tegen gedaan hebben? Vast wel. Maar Woutertje wil geen rechtszaak beginnen tegen de PvdA, alleen tegen de PVV.
:') Je praat echt enorme poep. Zoals we wel gewend zijn van je.
pi_167229535
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wilders is de enige persoon in de partij die ergens een mening over mag hebben. De rest volgt. Ruimte voor diversiteit bestaat daar niet.
Volgens die definitie kan ik ook naar de koran en hadith verwijzen. Maar alleen al die trieste sneer van jou, pleur op. Dit is precies wat ik bedoel.
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:01:06 #134
452947 frietenstamp
pi_167229560
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zegt de verdediger van de meest extreme monocultuur. :')
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:01:29 #135
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167229567
quote:

Zal niemand hier aangifte tegen gedaan hebben? Vast wel. Maar Woutertje wil geen rechtszaak beginnen tegen de PvdA, alleen tegen de PVV. Neigt naar discriminatie.
Lees je even in hoe de rechtspraak in elkaar steekt. Doe eerst maar eens aangifte ipv zo dom te roeptoeteren.
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:01:56 #136
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167229571
quote:

niet deugende is key hier hè
pi_167229648
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:59 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Volgens die definitie kan ik ook naar de koran en hadith verwijzen. Maar alleen al die trieste sneer van jou, pleur op. Dit is precies wat ik bedoel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:01 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Zegt de verdediger van de meest extreme monocultuur. :')
Zie hier de voorvechters van normen en waarden in Nederland. Op deze manier wordt het hier vanzelf gezellig. _O-
pi_167229673
Doe mij trouwens maar wat minder PVV'ers. Allemaal deporteren naar Syrie, wat mij betreft. ^O^
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:10:02 #139
452947 frietenstamp
pi_167229685
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

[..]

Zie hier de voorvechters van normen en waarden in Nederland. Op deze manier wordt het hier vanzelf gezellig. _O-
De tijd van gezelligheid is definitief voorbij, en dat komt niet door Wilders en zijn aanhangers.
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:12:01 #140
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167229718
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:10 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

De tijd van gezelligheid is definitief voorbij, en dat komt niet door Wilders en zijn aanhangers.
Ga weg dan. Ik vind het hier nog steeds supergezellig in Nederland en velen met mij. Dat er een paar notoire al dan niet xenofobe zeikerds en kutmarokkanen zijn, neem ik voor lief. Overall gezien leven we nog steeds in een gezellige tijd :Y
pi_167229746
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:09 schreef Molurus het volgende:
Doe mij trouwens maar wat minder PVV'ers. Allemaal deporteren naar Syrie, wat mij betreft. ^O^
Over fascisme gesproken.....wat triest
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:15:15 #142
452947 frietenstamp
pi_167229769
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:12 schreef Falco het volgende:

[..]

Ga weg dan. Ik vind het hier nog steeds supergezellig in Nederland en velen met mij. Dat er een paar notoire al dan niet xenofobe zeikerds en kutmarokkanen zijn, neem ik voor lief. Overall gezien leven we nog steeds in een gezellige tijd :Y
Moet je tegen Molurus zeggen, die klaagt erover.

Ik heb helemaal geen behoefte aan gezelligheid met die freaks.
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:20:46 #143
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167229855
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:15 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Moet je tegen Molurus zeggen, die klaagt erover.

Ik heb helemaal geen behoefte aan gezelligheid met die freaks.
Molurus en ik vinden het hier nog steeds gezellig op een paar figuren na dan. Als jij je niet thuisvoelt, jammer dan. Je kunt trouwens ook weggaan naar Syrië bijvoorbeeld.
pi_167229867
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:20 schreef Falco het volgende:

[..]

Molurus en ik vinden het hier nog steeds gezellig op een paar figuren na dan. Als jij je niet thuisvoelt, jammer dan. Je kunt trouwens ook weggaan naar Syrië bijvoorbeeld.
^O^
pi_167229888
quote:

[..]

Niet zo gek. Het toppunt van gezelligheid voor jou is een kalifaat. Je kan niet wachten tot elke stad in Nederland net zo gezellig is als Molenbeek.
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:24:32 #146
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167229901
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niet zo goed. Het toppunt van gezelligheid voor jou is een kalifaat. Je kan niet wachten tot elke stad in Nederland net zo gezellig is als Molenbeek.
Nee hoor, ik heb dat nooit gezegd en zal ook daar keihard tegen strijden mochten islamdebielen een kalifaat starten in NL.
  Moderator zaterdag 10 december 2016 @ 11:25:12 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_167229909
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niet zo goed. Het toppunt van gezelligheid voor jou is een kalifaat. Je kan niet wachten tot elke stad in Nederland net zo gezellig is als Molenbeek.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_167230013
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:24 schreef Falco het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb dat nooit gezegd en zal ook daar keihard tegen strijden mocht islamdebielen een kalifaat starten in NL.
In grote delen van Nederland is het al een soort kalifaat. Homo's en joden kunnen daar niet openlijk over straat lopen. Lichtgelovige of ex-moslims worden daar onder druk gezet of bedreigd als ze zich te westers kleden en gedragen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:35:01 #149
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167230057
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

In grote delen van Nederland is het al een soort kalifaat. Homo's en joden kunnen daar niet openlijk over straat lopen. Lichtgelovige of ex-moslims worden daar onder druk gezet of bedreigd als ze zich te westers kleden en gedragen.
Ik en wederom velen met mij herken me niet in deze absurde waanbeelden.

Deze post toont aan dat het spijtig is dat er de laatste tijd zoveel bezuinigd is op de psychiatrische zorg.
pi_167230122
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Deze post toont aan dat het spijtig is dat er de laatste tijd zoveel bezuinigd is op de psychiatrische zorg.
Hij overdrijft, maar er zijn wijken.... Ben jij homo, ex-moslim, jood?
pi_167230139
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik denk dat de opkomst van de moderne media, waarin het niet gaat om waarheidsvinding maar om clickbait, hier in belangrijke mate aan heeft bijgedragen. Niemand is nog echt geinteresseerd wat er gebeurt in de wereld. Men is vooral aan het googlen naar datgene wat men wil horen, en er is altijd wel iemand ergens die daar invulling aan wil geven.

Op dat punt is dit artikel wel interessant:

https://www.newscientist.(...)e-know-its-not-true/
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:40:38 #152
452947 frietenstamp
pi_167230149
quote:

[..]

Nogmaals, voor mij hoeft het helemaal niet gezellig te zijn. Dat is een idee van Molurus.
pi_167230207
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk dat de opkomst van de moderne media, waarin het niet gaat om waarheidsvinding maar om clickbait, hier in belangrijke mate aan heeft bijgedragen. Niemand is nog echt geinteresseerd wat er gebeurt in de wereld. Men is vooral aan het googlen naar datgene wat men wil horen, en er is altijd wel iemand ergens die daar invulling aan wil geven.

Op dat punt is dit artikel wel interessant:

https://www.newscientist.(...)e-know-its-not-true/
Hoe komt het dan dat intellectuelen als jij vaak pas na 30 jaar achter de waarheid komen?
pi_167230233
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoe komt het dan dat intellectuelen als jij vaak pas na 30 jaar achter de waarheid komen?
Mensen die lijden aan waanbeelden hebben dat meestal zelf niet door. Dat geldt ook, vooral, voor jou.
pi_167230285
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mensen die leiden aan waanbeelden hebben dat meestal zelf niet door. Dat geldt ook, vooral, voor jou.
Toch zijn mijn beweringen en voorspellingen uit het verleden voor het grootste gedeelte uitgekomen en hebben NRC-lezende intellectuelen als jij vaak nog een jaartje of 30 extra nodig om tot dezelfde conclusie te komen.
pi_167230302
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:49 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Toch zijn mijn beweringen en voorspellingen uit het verleden voor het grootste gedeelte uitgekomen en hebben NRC-lezende intellectuelen als jij vaak nog een jaartje of 30 extra nodig om tot dezelfde conclusie te komen.
Dit is echt alleen waar in jouw eigen hoofd.
pi_167230307
quote:

Dat is ook vreemd. Soundos El Ahmadi, de comedienne van Marokkaanse komaf, liet bijv. ook weten dit een veel ergere uitspraak te vinden dan die van Wilders.
We kunnen alleen maar gissen waarom het OM Samsom heeft laten glippen.
pi_167230358
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:50 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

We kunnen alleen maar gissen waarom het OM Samsom heeft laten glippen.
Er zal wel aangifte gedaan moeten worden voor het OM er iets mee kan.
pi_167230415
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

In bepaalde gevallen schijnt het OM zelf aan de slag te kunnen zonder aangiften maar ik ben niet juridisch onderlegd helaas.
pi_167230435
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

De politie zal wel je aangifte in ontvangst moeten nemen en het OM zal wel moeten beslissen tot vervolging over te gaan. Twee onoverbrugbare hindernissen aangezien de daders tot de elite behoren.
pi_167230474
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De politie zal wel je aangifte in ontvangst moeten nemen en het OM zal wel moeten beslissen tot vervolging over te gaan. Twee onoverbrugbare hindernissen aangezien de daders tot de elite behoren.
Onzin het is gewoon beoordeeld en niet strafbaar bevonden, je mag nu eenmaal kritiek hebben op het gedrag van groepen mensen.

https://www.om.nl/actueel(...)/uitlatingen-samsom/
pi_167230510
Extremen aan de ene kant (Molurus,Re) tegen extremen aan de andere kant (Frietenstamp, Braindead2000). En beiden polariseren maar raak, te grappig als het niet zo triest zou zijn.
pi_167230584
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:02 schreef truthortruth het volgende:
Extremen aan de ene kant (Molurus,Re) tegen extremen aan de andere kant (Frietenstamp, Braindead2000). En beiden polariseren maar raak, te grappig als het niet zo triest zou zijn.
Dit is meen ik voor het eerst dat ik voor extremist wordt uitgemaakt. Gek genoeg zijn mijn opvattingen niet noemenswaardig anders dan, zeg, 20 jaar geleden.
pi_167230588
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Onzin het is gewoon beoordeeld en niet strafbaar bevonden, je mag nu eenmaal kritiek hebben op het gedrag van groepen mensen.
De definitie van "kritiek" en "haatzaaien" wordt nogal selectief gebruikt, dat is het probleem. Als Wilders iets zegt of als Fortuyn iets zei dan was het haatzaaien. Zeggen politici die tot de elitie behoren hetzelfde dan is het opeens kritiek of verstandig of dapper.
pi_167230644
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit is meen ik voor het eerst dat ik voor extremist wordt uitgemaakt. Gek genoeg zijn mijn opvattingen niet noemenswaardig anders dan, zeg, 20 jaar geleden.
Al 20 jaar lang extremist en niemand die je erop heeft gewezen dus :P
Conscience do cost.
pi_167230665
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De definitie van "kritiek" en "haatzaaien" wordt nogal selectief gebruikt, dat is het probleem. Als Wilders iets zegt of als Fortuyn iets zei dan was het haatzaaien. Zeggen politici die tot de elitie behoren hetzelfde dan is het opeens kritiek of verstandig of dapper.
Andere politici hebben nooit iets soortgelijks gezegd.
pi_167230670
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:08 schreef ems. het volgende:

[..]

Al 20 jaar lang extremist en niemand die je erop heeft gewezen dus :P
Dat zou kunnen... maar als je het mij vraagt is vooral het publieke debat extreem verschoven in die tijd.
pi_167230688
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Onzin. Het gaat alleen om de inhoud en niet om wie het zegt. Als Wilders zijn werk een beetje goed had gedaan had hij ook geweten dat het begrip ras in dat wetsartikel ook de nationaliteit betrof, dat is vaak genoeg in de kamer aan de orde geweest. Het is typerend voor Wilders dat hij zijn eigen falen op het bord van de rechters schuift terwijl hij zelf hoort bij de wetgevende macht die de wetten zo heeft gemaakt/gehouden.
pi_167230724
quote:

[..]

Tijden veranderen. Moslims die 20 jaar geleden massaal riepen dat Rushdie vermoord moest worden werden als gematigde moslims gezien. De gemiddelde D66-stemmer zal dat nog steeds vinden maar een groter deel van Nederland vind dat nu niet zo gematigd meer.
pi_167230804
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:12 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Tijden veranderen. Moslims die 20 jaar geleden massaal riepen dat Rushdie vermoord moest worden werden als gematigde moslims gezien.
Niet door mij in elk geval.
  zaterdag 10 december 2016 @ 12:16:51 #171
452947 frietenstamp
pi_167230903
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Onzin. Het gaat alleen om de inhoud en niet om wie het zegt. Als Wilders zijn werk een beetje goed had gedaan had hij ook geweten dat het begrip ras in dat wetsartikel ook de nationaliteit betrof, dat is vaak genoeg in de kamer aan de orde geweest. Het is typerend voor Wilders dat hij zijn eigen falen op het bord van de rechters schuift terwijl hij zelf hoort bij de wetgevende macht die de wetten zo heeft gemaakt/gehouden.
Zegt Wilders "Als het je niet bevalt dan rot je maar op" dan zijn de reacties: xenofoob, haatzaaier, racist, vieze nazi. :(
Zegt Aboutaleb "Als het je niet bevalt dan rot je maar op" dan zijn de reacties: dapper, terecht, hij moet lijsttrekker van de PVDA worden. O+
pi_167230970
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zegt Wilders "Als het je niet bevalt dan rot je maar op" dan zijn de reacties: xenofoob, haatzaaier, racist, vieze nazi. :(
Zegt Aboutaleb "Als het je niet bevalt dan rot je maar op" dan zijn de reacties: dapper, terecht, hij moet lijsttrekker van de PVDA worden. O+
Cruciaal aspect is dan wat het is.
pi_167231004
quote:
Ehm, de gemiddelde kiezer *is* blind en dom. Altijd geweest ook trouwens.

Wat dit anders maakt dan 20-30 jaar geleden is dat degelijke journalistiek letterlijk wordt ondergesneeuwd door onzin-nieuws. In feite is dit de nieuwe censuur... niet letterlijk censureren, maar het volk kapot spammen met onzin.

En hoewel we met z'n allen best weten dat journalisten tegenwoordig wegkomen met de grootst mogelijke onzin worden de opvattingen van die blinde domme kiezer daar wel door gevormd.
pi_167231131
Zelfs Hiddema geeft dus al toe dat Wilders fout zat met die uitspraken; hij moet al het verleden erbij halen om de woorden in een andere, niet strafbare, context te plaatsen.
pi_167231175
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Goeie verzinsels man.
  zaterdag 10 december 2016 @ 12:28:53 #177
452947 frietenstamp
pi_167231183
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ehm, de gemiddelde kiezer *is* blind en dom. Altijd geweest ook trouwens.

Wat dit anders maakt dan 20-30 jaar geleden is dat degelijke journalistiek letterlijk wordt ondergesneeuwd door onzin-nieuws. In feite is dit de nieuwe censuur... niet letterlijk censureren, maar het volk kapot spammen met onzin.

En hoewel we met z'n allen best weten dat journalisten tegenwoordig wegkomen met de grootst mogelijke onzin worden de opvattingen van die blinde domme kiezer daar wel door gevormd.
Hiddema heeft het over jouw domheid, blinde.

De kiezer weet heel goed wat goed voor hem of haar is. Of ze meer of minder netto te besteden hebben. Of de kwaliteit van onderwijs en zorg beter of slechter is geworden. Of het touwtje wel of niet uit de brievenbus kan en waarom. Joden weten heel goed wie hun vijanden zijn. Homo's weten heel goed wie hen dood willen. Vrouwen weten heel goed voor wie ze op moeten passen op straat.
pi_167231242
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:28 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

De kiezer weet heel goed wat goed voor hem of haar is. Of ze meer of minder netto te besteden hebben. Of de kwaliteit van onderwijs en zorg beter of slechter is geworden. Of het touwtje wel of niet uit de brievenbus kan en waarom. Joden weten heel goed wie hun vijanden zijn. Homo's weten heel goed wie hen dood willen. Vrouwen weten heel goed voor wie ze op moeten passen op straat.
Allemaal leuk, het heeft alleen niets met de strafbaarheid uitspraak van Wilders te doen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 12:35:38 #179
452947 frietenstamp
pi_167231316
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Allemaal leuk, het heeft alleen niets met de strafbaarheid uitspraak van Wilders te doen.
Moet dat dan?
pi_167231476
quote:
[..]Dit is meen ik voor het eerst dat ik voor extremist wordt uitgemaakt. Gek genoeg zijn mijn opvattingen niet noemenswaardig anders dan, zeg, 20 jaar geleden.
Ik zei dan ook niet extremist, maar extremen, in de zin van standpunten.
Als jij het hebt over deportaties van pvv'ers, en had jij het ook niet over begrip voor moslim terroristen. Ach, dan doe je toch echt je best om net zo extreem te zijn.
  zaterdag 10 december 2016 @ 12:42:37 #181
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_167231500
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe zit het met die vreselijke uitspraken van moslims/ Marokkanen op straat tegen andere minderheden? Ik noem:
- tegen joden met een keppeltje wordt Heil Hitler geroepen
- als 2 mannen hand-in-hand lopen worden ze uitgemaakt voor de meest vreselijke zaken
- als een blanke vrouw/ meisje op straat loopt wordt ze lastig gevallen en als een hoer neergezet

G@dverd@mme, wanneer wordt dat moslimtuig nou eens vervolgd door het OM?

Ik hoop toch zo op een politieke aardverschuiving in maart 2017.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_167231523
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:35 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Moet dat dan?
Volgens Hiddema is het relevant en je gebruikt zijn column om anderen dom te noemen. Het heeft alleen niks met elkaar te maken.
pi_167231679
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:28 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ze zijn alleen erg slecht in iemand kiezen die het voor ze kan realiseren.
pi_167231776
Eigenlijk laat Wilders zo zien dat hij helemaal geen feeling heeft met het Nederlandse volk, dat geheel in een waan is dat de rechtstaat zo geweldig goed is. Dat wil iedereen natuurlijk ook geloven, voor het geval zij ooit valselijk beschuldigd worden, dan verwacht een ieder dat een rechter daar doorheen kijkt en hen vrijspreekt of de zaak seponeert.

Hij had zijn kritiek enorm moeten verbloemen, dan had hij de gemiddelde Nederlander nog enigzins kunnen bereiken maar zo komt hij juist polariserend over en de meerderheid zal voor de rechtstaat kiezen, niet zijn partij.
pi_167231871
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:55 schreef User8472 het volgende:

Hij had zijn kritiek enorm moeten verbloemen, dan had hij de gemiddelde Nederlander nog enigzins kunnen bereiken maar zo komt hij juist polariserend over en de meerderheid zal voor de rechtstaat kiezen, niet zijn partij.
Ik waardeer je optimisme, maar in de VS bleek dat optimisme ook ongegrond helaas.
  zaterdag 10 december 2016 @ 13:05:41 #186
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_167231976
Ik vind Wilders' hetze tegen de rechtsstaat eng. Ik krijg koude rillingen van zijn gezwets over de vrijheid van meningsuiting - hij is leider van een partij waarin hij elke vrijheid van meningsuiting heeft uitgebannen. Wilders is een strijder voor de vrijheid van meningsuiting die de vrijheid van meningsuiting van andersdenkenden zal inperken zodra hij daartoe de macht heeft.

Nederland is niet ziek, maar Wilders wel. 'Samen gaan wij voor de overwinning', zei hij. Godverhoede.

Bert Wagendorp in de Volkskrant.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_167232033
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:55 schreef User8472 het volgende:
Eigenlijk laat Wilders zo zien dat hij helemaal geen feeling heeft met het Nederlandse volk, dat geheel in een waan is dat de rechtstaat zo geweldig goed is.
De waan dat de rechtstaat zo geweldig goed is, dat heeft het Nederlandse volk al decennia niet meer.
Deze uitspraak is daar ook weer een voorbeeld van.
pi_167232084
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 13:05 schreef Gutmensch het volgende:
Ik vind Wilders' hetze tegen de rechtsstaat eng. Ik krijg koude rillingen van zijn gezwets over de vrijheid van meningsuiting - hij is leider van een partij waarin hij elke vrijheid van meningsuiting heeft uitgebannen. Wilders is een strijder voor de vrijheid van meningsuiting die de vrijheid van meningsuiting van andersdenkenden zal inperken zodra hij daartoe de macht heeft.

Nederland is niet ziek, maar Wilders wel. 'Samen gaan wij voor de overwinning', zei hij. Godverhoede.

Je mag de standpunten van Wilders verschrikkelijk vinden, je mag zijn retoriek verschrikkelijk vinden.

De vraag is, of een rechter de politieke standpunten van een politieke partij moet gaan beoordelen, veroordelen en indien nodig bestraffen.

Of mag de kiezer daarover beslissen en moet Wilders in de politieke arena en de media aangepakt worden?
pi_167232651
Geertje mag zich gelukkig prijzen met zo'n campagne-team. Hoeveel zetels heeft deze stunt hem inmiddels opgeleverd?
pi_167233092
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 13:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je mag de standpunten van Wilders verschrikkelijk vinden, je mag zijn retoriek verschrikkelijk vinden.

De vraag is, of een rechter de politieke standpunten van een politieke partij moet gaan beoordelen, veroordelen en indien nodig bestraffen.

Of mag de kiezer daarover beslissen en moet Wilders in de politieke arena en de media aangepakt worden?
De rechter moet gewoon de wet uitvoeren. Nou kunnen politici het wel of niet eens zijn met die wetgeving en er eventueel voor pleiten om die aan te passen, maar dan wel in die volgorde.

Tot die tijd geldt de wet net zo veel voor politici als voor wie dan ook.
  zaterdag 10 december 2016 @ 14:18:22 #191
452947 frietenstamp
pi_167233133
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze zijn alleen erg slecht in iemand kiezen die het voor ze kan realiseren.
Eens. Afgelopen 30 jaar hebben ze dat niet goed gedaan.
pi_167233135
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 13:05 schreef Gutmensch het volgende:
Ik vind Wilders' hetze tegen de rechtsstaat eng. Ik krijg koude rillingen van zijn gezwets over de vrijheid van meningsuiting
gevoelens die bijzonder oninteressant zijn :Z

quote:
hij is leider van een partij waarin hij elke vrijheid van meningsuiting heeft uitgebannen. Wilders is een strijder voor de vrijheid van meningsuiting die de vrijheid van meningsuiting van andersdenkenden zal inperken zodra hij daartoe de macht heeft.

vrijheid van meningsuiting gaat in de eerste plaats over wat de overheid toelaat, niet wat wel of niet toegestaan in binnen een clubje waar je zelf voor kiest. en dat wilders 'de vrijheid van meningsuiting van andersdenkenden zal inperken zodra hij daartoe de macht heeft' is natuurlijk niks meer dan een fantasie van iemand die wilders haat, maar zijn emotionele aandacht moeilijk kan rijmen met het feit dat hij tegenover 2 entiteiten staat die wel een reele bedreiging vormen voor de vrijheid van meningsuiting (overheid + islam).
..///
pi_167233157
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:40 schreef Molurus het volgende:
Ik denk dat de opkomst van de moderne media, waarin het niet gaat om waarheidsvinding
Alsof het in de ouderwetse media wel gaat om waarheidsvinding. :')
Dan mogen ze toch echt wel wat beter hun best doen.
#NoDAPL
pi_167233228
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 01:03 schreef Montagui het volgende:
een ongefundeerd nee tegen het OekraIne verdrag, een ongefundeerd nee tegen Brexit, een ongefundeerde Nee bij de Amerikaanse verkiezingen.
Bij de Brexit werd juist voor gestemd en bij de USA-verkiezing (America is groter dan enkel de USA :')) werd er helemaal niet voor of tegen gestemd.
De stem tegen het AV met O was prima gefundeerd, dat jij het daar niet mee eens bent is weinig relevant voor hoe gefundeerd het was.
#NoDAPL
pi_167233234
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 14:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alsof het in de ouderwetse media wel gaat om waarheidsvinding. :')
Dan mogen ze toch echt wel wat beter hun best doen.
Bestaan die "ouderwetse media" nog dan? Ik kan me nog wel een tijd herinneren waarin men het schandalig vond als nieuwsberichten niet goed werden nagetrokken en onwaar bleken te zijn. Dat soort media bestaan helemaal niet meer als je het mij vraagt.

En daar komt bij dat het aanbod aan onzin enorm is toegenomen.
pi_167233256
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 01:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tis sowieso subjectief of iets "Onnodig grievend" is. Belediging overigens ook wel...
Uiterst subjectief.

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 01:49 schreef Xa1pt het volgende:
Ga je ook nog beargumenteren wat er precies inhoudelijk niet klopt aan het vonnis
Dat heb ik al een paar keer gedaan in deze draad! Zoek het maar op.

quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 01:56 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Straffen worden enkel niet gegeven wanneer iemand in aanloop van de schuldigbevinding al genoeg schade (dus straf) heeft ondervonden. Zie ik hier nergens gebeurd zijn.
En dan roept hij met zijn grote bek dat een ander geen kennis van zaken heeft. :')
#NoDAPL
  zaterdag 10 december 2016 @ 14:51:04 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167233716
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:02 schreef truthortruth het volgende:
ik pas me aan aan het niveau van de extremisten dus blijkbaar komt dat wel goed over :)
pi_167234058
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 13:13 schreef luxerobots het volgende:

Het antwoord is heel eenvoudig: de rechter moet oordelen of mensen de strafwet overtreden en de kiezers moet in het stemhokje bepalen welke politicus hij steunt. Het is gewoon idioot dat mensen er een politiek proces van maken bij de rechters het zijn twee geheel losstaande zaken. Als een politieke partij of een politicus de wet overtreedt is het aan de rechter daarover te oordelen, dat is de basis van de rechtsstaat.
pi_167234094
Het is wel een mooi voorbeeld dat minimumstraffen niet zo'n goed idee is maar ik denk niet dat Wilders noch zijn aanhang die les hebben geleerd.
pi_167234097
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 14:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Uiterst subjectief.

[..]

Dat heb ik al een paar keer gedaan in deze draad! Zoek het maar op.

[..]

En dan roept hij met zijn grote bek dat een ander geen kennis van zaken heeft. :')
Ha Brammie,

Zal ik maar weer meedoen dan.
Als ik die uitspraak doorscan en dus de drie peilers herhaal waarop Wilders is getoetst om hem te kunnen bestraffen middels artikel 137 C
quote:
De vraag of sprake is van belediging van een groep mensen dient te worden beantwoord aan de hand van de drie in de jurisprudentie ontwikkelde toetsingscriteria:
-
i) is de inhoud van de uitlating beledigend, en zo ja;
-
ii) neemt de context het beledigende karakter weg, en zo ja;
-
iii) is de uitlating onnodig grievend?
Uiteindelijk kun je in taal dus beschermde groepen wel bekritiseren, maar moet je dit met lichte tedere woordjes doen, iets wat totaal niet in de politiek past natuurlijk omdat ze daar met one liners en krachtige termen bijna per definitie "onnodig grievend" zijn omdat dit nou eenmaal het statement krachtiger maakt.

Een Wilders wordt dus begrensd in hoe hij politiek wilt voeren, mensen die dit niet in de gaten hebben... En dat zijn er genoeg.. Zijn volgens mij ook de mensen die niet doorhebben dat "belediging" en "onnodig grievend" uiterst subjectieve woorden zijn..... Je moet er dus wel heel zeker van zijn wil je daar iemand op berechten... Bedreiging is ook subjectief uiteraard maar daarbij geldt het voorzichtigheidsprincipe omgekeerd als je het mij vraagt.

Tjah.... Wetgever heeft zijn werk goed gedaan naar mijn idee, maar de wet zelf verdient wel wat aanpassingen... Ook moet "ras" in wetsartikelen gewoon volledig gedefinieerd worden of er moet ergens anders het begrip ras worden uitgelegd waarbij in wetsartikelen duidelijk is dat het begrip een bredere uitleg nodig heeft en heeft gekregen en waar je die uitleg kunt vinden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_167234153
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het antwoord is heel eenvoudig: de rechter moet oordelen of mensen de strafwet overtreden en de kiezers moet in het stemhokje bepalen welke politicus hij steunt. Het is gewoon idioot dat mensen er een politiek proces van maken bij de rechters het zijn twee geheel losstaande zaken. Als een politieke partij of een politicus de wet overtreedt is het aan de rechter daarover te oordelen, dat is de basis van de rechtsstaat.
Je kunt het altijd nog vanuit een hoger perspectief bekijken.... Dan zou je reactie zijn: Nee de huidige wet is een foute wet. De rechter heeft inderdaad, denk ik, goed werk geleverd.

Ik vind het ook een politiek proces, in de zin van dat het politieke implicaties heeft. Maar daar is de wetgever schuldig aan en niet de rechtspreker.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:12 schreef Wespensteek het volgende:
Het is wel een mooi voorbeeld dat minimumstraffen niet zo'n goed idee is maar ik denk niet dat Wilders noch zijn aanhang die les hebben geleerd.
Allicht!
pi_167234236
quote:

[..]

Het is het werk van politici om standpunten uit te dragen, kenbaar te maken wat ze willen doen en wat een stem op hen waard is.

Hoezo is het dan geen politiek als een rechter zich hierin mengt?

Daarbij begeven rechters zich op glad ijs, allereerst is het uitermate subjectief of iets beledigend is. De één kan iets uitermate beledigend vinden, terwijl dat voor de ander niet geldt. Dat verschilt per persoon en cultuur.

En hoezo is een uitspraak omtrent 'minder Marokkanen' van Wilders wel een vervolging en veroordeling waard, maar wordt de uitspraak van Samsom, dat Marokkanen een etnisch monopolie hebben op straatoverlast, ongemoeid gelaten?
pi_167234262
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je kunt het altijd nog vanuit een hoger perspectief bekijken.... Dan zou je reactie zijn: Nee de huidige wet is een foute wet. De rechter heeft inderdaad, denk ik, goed werk geleverd.

Ik vind het ook een politiek proces, in de zin van dat het politieke implicaties heeft. Maar daar is de wetgever schuldig aan en niet de rechtspreker.

[..]

Allicht!
De discussie of de huidige wet een goede wet is had Wilders in de tweede kamer kunnen voeren, dat is inderdaad een politiek proces, hoe zijn uitspraken zich verhouding tot de geldende wet is echter aan de rechter om te beoordelen, dat is geen politiek proces. Deze zaken zijn juist het kenmerkende verschil tussen de wetgevende en de rechterlijke macht.
pi_167234266
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is het werk van politici om standpunten uit te dragen, kenbaar te maken wat ze willen doen en wat een stem op hen waard is.

Daarbij begeven rechters zich op glad ijs, allereerst is het uitermate subjectief of iets beledigend is. De één kan iets uitermate beledigend vinden, terwijl dat voor de ander niet geldt. Dat verschilt per persoon en cultuur.

En hoezo is een uitspraak omtrent 'minder Marokkanen' van Wilders wel een vervolging en veroordeling waard, maar wordt de uitspraak van Samsom, dat Marokkanen een etnisch monopolie hebben op straatoverlast, ongemoeid gelaten?
Is het onnodig grievend? Als ze een etnisch monopolie hebben dan kun je dat niet lichtzinniger verwoorden.

Minder Marokkanen populistisch scanderen is dus anders.
Verder eens met je hoor dat de rechter zich daarbij niet moet bemoeien, maar de regels waar de rechtgever zich aan moet houden zijn niet door hemzelf opgelegd maar door de wetgever.
pi_167234289
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:19 schreef luxerobots het volgende:

Omdat de rechter zijn uitspraken toetst aan de geldende wetten en niet kijkt naar het electorale effect.
pi_167234298
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De discussie of de huidige wet een goede wet is had Wilders in de tweede kamer kunnen voeren, dat is inderdaad een politiek proces, hoe zijn uitspraken zich verhouding tot de geldende wet is echter aan de rechter om te beoordelen, dat is geen politiek proces. Deze zaken zijn juist het kenmerkende verschil tussen de wetgevende en de rechterlijke macht.
Zoals ik zeg, het heeft politieke implicaties, om die reden kun je het een politiek proces noemen.

De uitleg van de bestaande wet stond namelijk nog niet vast, dat komt nu, d.m.v. jurisprudentie tot stand.
pi_167234327
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Is het onnodig grievend? Als ze een etnisch monopolie hebben dan kun je dat niet lichtzinniger verwoorden.

Minder Marokkanen populistisch scanderen is dus anders.
Verder eens met je hoor dat de rechter zich daarbij niet moet bemoeien, maar de regels waar de rechtgever zich aan moet houden zijn niet door hemzelf opgelegd maar door de wetgever.
Ik snap dat de regels uit de wet komen en de rechters de wet interpreteren. Waar rechters overigens heel wat vrijheid in hebben.

Marokkanen zijn oververtegenwoordigd wat betreft straatoverlast, dat betekent niet dat ze een etnisch monopolie hebben. Ook andere groepen zorgen met regelmaat voor overlast.

Samsom verbindt dus een etniciteit aan overlast, terwijl Wilders minder Marokkanen wil. Een politiek standpunt. Over de kwalijkheid van beide uitspraken zou je wat kunnen zeggen.
pi_167234381
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat de rechter zijn uitspraken toetst aan de geldende wetten en niet kijkt naar het electorale effect.
Wilders is een politicus, een rechter mengt zich in zijn politieke werk, lijkt me behoorlijk politiek.

Daarbij, er zijn politieke consequenties (o.a. een stijgende populariteit van Wilders), dat de rechters daar niet naar kijken, maakt niet er geen politieke consequenties zijn.
pi_167234392
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zoals ik zeg, het heeft politieke implicaties, om die reden kun je het een politiek proces noemen.
Alles wat gebeurd kan politieke implicaties hebben/krijgen. De vraag is niet beantwoord of de rechters het eens zijn met Wilders uitspraak, er is antwoord gegeven op de vraag of wat hij zei strafbaar is.
  zaterdag 10 december 2016 @ 15:29:41 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167234405
de enige die hier een politiek proces van heeft gemaakt is Wilders zelf natuurlijk, en volgens mij vindt hij dat wel prima deze aandacht
pi_167234441
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik snap dat de regels uit de wet komen en de rechters de wet interpreteren. Waar rechters overigens heel wat vrijheid in hebben.

Marokkanen zijn oververtegenwoordigd wat betreft straatoverlast, dat betekent niet dat ze een etnisch monopolie hebben. Ook andere groepen zorgen met regelmaat voor overlast.

Samsom verbindt dus een etniciteit aan overlast, terwijl Wilders minder Marokkanen wil. Een politiek standpunt. Over de kwalijkheid van beide uitspraken zou je wat kunnen zeggen.
Als zijn politieke opvatting is dat Marokkanen een ethisch monopolie hebben... Ook al is dat feitelijk onjuist.... Tjah,

Ik blijf erbij, het gaat erom of het onnodig grievend is. Niet of het feitelijk juist is of niet.

Ik vind dat je je moet uitspreken over de kwalijkheid van de uitspraken in debat, niet per rechter mensen monddood maken.
pi_167234653
quote:
Als een politieke partij of een politicus de wet overtreedt is het aan de rechter daarover te oordelen, dat is de basis van de rechtsstaat.
Ja, maar recht is nooit helemaal zwart/wit.
Als dat wel zo was, dan waren er geen rechters nodig en konden we simpelweg een boekje erop na slaan en kijken welke straf er op een overtrading staat.

Wilders is nu eenmaal van de "verkeerde" partij, en dan valt het oordeel sowieso al wat sneller de andere kant op, nog een paar rechters erbij die de PVV niet mogen en het feest is compleet.
pi_167234700
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als zijn politieke opvatting is dat Marokkanen een ethisch monopolie hebben... Ook al is dat feitelijk onjuist.... Tjah,

Ik blijf erbij, het gaat erom of het onnodig grievend is. Niet of het feitelijk juist is of niet.

Ik vind dat je je moet uitspreken over de kwalijkheid van de uitspraken in debat, niet per rechter mensen monddood maken.
Dat laatste ben ik met je eens.

Maar 'onnodig grievend' is natuurlijk onmeetbaar en een uitermate subjectief begrip.
pi_167234723
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik met je eens.

Maar 'onnodig grievend' is natuurlijk onmeetbaar en een uitermate subjectief begrip.
Dat is belediging ook, tjah, de rechter heeft er middels de kwantiteit van het aantal aangiftes "bewijs" voor dat veel mensen het een belediging vonden. Zo een subjectief begrip is dus wel in enige mate getoetst in de samenleving.

Ik vind het ook uiterst discutabel hoor... De vrijheid van meningsuiting mag breder getrokken worden...

Ik begon door dit soort uitspraken opeens Pim Fortuyn te begrijpen dat racisme legaal zou moeten worden... In woord en debat dan. Ik vind dat er een scheiding moet zijn met daadwerkelijk minder kansen bieden voor andere mensen. En dit geldt dan weer anders voor binnenlanders en buitenlanders... Maar dat is mijn mening.... Daar hebben we politiek voor.
pi_167234747
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is belediging ook, tjah, de rechter heeft er middels de kwantiteit van het aantal aangiftes "bewijs" voor dat veel mensen het een belediging vonden. Zo een subjectief begrip is dus wel in enige mate getoetst in de samenleving.

Ik vind het ook uiterst discutabel hoor...
Ja, en de voorgedrukte aangifteformulieren lagen al klaar...
pi_167234764
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:43 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, maar recht is nooit helemaal zwart/wit.
Als dat wel zo was, dan waren er geen rechters nodig en konden we simpelweg een boekje erop na slaan en kijken welke straf er op een overtrading staat.

Wilders is nu eenmaal van de "verkeerde" partij, en dan valt het oordeel sowieso al wat sneller de andere kant op, nog een paar rechters erbij die de PVV niet mogen en het feest is compleet.
De eerste alinea klopt maar dat maakt volgens mij niets uit voor de discussie.
De tweede alinea slaat nergens op de PVV is geen verkeerde partij, het is gewoon een Nederlandse partij net als al die andere.
pi_167234802
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, en de voorgedrukte aangifteformulieren lagen al klaar...
Nee, pas nadat er blijkbaar behoeft was aan het snel afhandelen van alle aangiftes. Vrij logisch ook, het is vrij onhandig, tijdrovend en duur als men steeds hetzelfde moet noteren.
pi_167234857
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee, pas nadat er blijkbaar behoeft was aan het snel afhandelen van alle aangiftes. Vrij logisch ook, het is vrij onhandig, tijdrovend en duur als men steeds hetzelfde moet noteren.
Ze lagen dan toch klaar? Natuurlijk kwam er eerst een hype op gang, o.a. een Halina Reijn die ook moest profiteren van de aandacht en aangifte ging doen.
pi_167234923
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ze lagen dan toch klaar? Natuurlijk kwam er eerst een hype op gang, o.a. een Halina Reijn die ook moest profiteren van de aandacht en aangifte ging doen.
Dat is dan afhankelijk vanaf welk moment je bedoelt maar het lijkt mij vrij logisch dat als duizenden mensen aangifte van hetzelfde willen doen dat men dat proces efficiënt afhandelt, net als de al ingevulde aangifte voor de inkomstenbelasting.
pi_167234945
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is dan afhankelijk vanaf welk moment je bedoelt maar het lijkt mij vrij logisch dat als duizenden mensen aangifte van hetzelfde willen doen dat men dat proces efficiënt afhandelt, net als de al ingevulde aangifte voor de inkomstenbelasting.
De voorbewerkte aangifteformulieren lagen klaar. En je ontkent het.

Jij wringt jezelf ook steeds weer in vreemde bochten.
pi_167235010
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De voorbewerkte aangifteformulieren lagen klaar. En je ontkent het.

Jij wringt jezelf ook steeds weer in vreemde bochten.
Niet toen de eerste mensen aangifte gingen doen wel lagen ze klaar nadat iemand ze had gemaakt omdat duidelijk was dat duizenden mensen aangifte wouden doen. Zoals ik al zei het is dus afhankelijk vanaf het moment. Overigens zijn er nu ook al formulieren klaar om aangifte te kunnen doen dus in dat opzicht heb je ook gelijk.
https://www.politie.nl/bi(...)e-winkeldiefstal.pdf
  zaterdag 10 december 2016 @ 16:41:24 #222
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_167235730
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Niet toen de eerste mensen aangifte gingen doen wel lagen ze klaar nadat iemand ze had gemaakt omdat duidelijk was dat duizenden mensen aangifte wouden doen. Zoals ik al zei het is dus afhankelijk vanaf het moment. Overigens zijn er nu ook al formulieren klaar om aangifte te kunnen doen dus in dat opzicht heb je ook gelijk.
https://www.politie.nl/bi(...)e-winkeldiefstal.pdf
Het klopt natuurlijk niet als andere politici mensen gaan oproepen om aangifte tegen Wilders te doen vanwege die uitspraak, in die zin zou je kunnen zeggen dat het hen dus puur gaat om het pakken van Wilders.
pi_167235802
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:41 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Het klopt natuurlijk niet als andere politici mensen gaan oproepen om aangifte tegen Wilders te doen vanwege die uitspraak, in die zin zou je kunnen zeggen dat het hen dus puur gaat om het pakken van Wilders.
Dat zou kunnen, het kan ook zijn dat die mensen het belangrijk vinden dat de rechters oordelen over wat strafbaar is of dat ze een hekel hebben aan alle mensen die aanzetten tot discriminatie. Volgens mij mag iedereen oproepen om aangifte te doen dus het klopt wel als ze dat doen, het mag en er is niets mis mee.
  zaterdag 10 december 2016 @ 16:55:47 #224
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_167236027
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, het kan ook zijn dat die mensen het belangrijk vinden dat de rechters oordelen over wat strafbaar is of dat ze een hekel hebben aan alle mensen die aanzetten tot discriminatie. Volgens mij mag iedereen oproepen om aangifte te doen dus het klopt wel als ze dat doen, het mag en er is niets mis mee.
Ik vind het dus niet kunnen, dan maak je er een politiek proces van.
Als je als college van B&W van Nijmegen mensen oproept om aangifte te doen tegen Wilders omdat hij na de gemeenteraad verkiezingen, die nota bene in Den Haag (?) plaats hadden,een uitspraak doet die niet in je eigen politieke plaatje past, ben je niet goed bezig.
Als je vervolgens als Burgemeester zijnde voorop gaat lopen, in een stoet vol Marokkanen, naar het Politiebureau om massaal aangifte te doen heeft dat juist alles met politiek te maken.

Ik begrijp dat het juridisch gezien natuurlijk allemaal kan en mag, maar het heeft er alle schijn van men er op uit is Wilders onderuit te halen.
pi_167236086
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:55 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Ik vind het dus niet kunnen, dan maak je er een politiek proces van.
Als je als college van B&W van Nijmegen mensen oproept om aangifte te doen tegen Wilders omdat hij na de gemeenteraad verkiezingen, die nota bene in Den Haag (?) plaats hadden,een uitspraak doet die niet in je eigen politieke plaatje past, ben je niet goed bezig.
Als je vervolgens als Burgemeester zijnde voorop gaat lopen, in een stoet vol Marokkanen, naar het Politiebureau om massaal aangifte te doen heeft dat juist alles met politiek te maken.

Ik begrijp dat het juridisch gezien natuurlijk allemaal kan en mag, maar het heeft er alle schijn van men er op uit is Wilders onderuit te halen.
Het heeft er alle schijn van dat mensen boos worden als iemand aanzet tot discriminatie en onwettige dingen zegt. Vandaar ook dat mensen boos worden als een "haatimam" dingen zegt, het is volgens mij ook vrij logisch om dan aangifte te doen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 17:10:21 #226
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_167236311
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het heeft er alle schijn van dat mensen boos worden als iemand aanzet tot discriminatie en onwettige dingen zegt. Vandaar ook dat mensen boos worden als een "haatimam" dingen zegt, het is volgens mij ook vrij logisch om dan aangifte te doen.
Snap ik, maar ik heb nog nooit zo'n carnavalstoet vol Nederlanders met een politicus voorop, richting een politiebureau zien trekken om aangifte te doen tegen een imam.

Het heeft naar mijn mening ook te maken met de ''dikte van de huid''.
Marokkanen en ook sommige andere allochtonengroepen schreeuwen al snel moord en brand. Dan vind ik het hypocriet om die mensen dan aan te sporen aangifte te doen, terwijl als een haatimam uitspraken doet wij als autochtone Nederlanders niet opgeroepen worden om aangifte te doen. In mijn ogen heet dat ''meten met twee maten''
pi_167236365
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:10 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Snap ik, maar ik heb nog nooit zo'n carnavalstoet vol Nederlanders met een politicus voorop, richting een politiebureau zien trekken om aangifte te doen tegen een imam.

Het heeft naar mijn mening ook te maken met de ''dikte van de huid''.
Marokkanen en ook sommige andere allochtonengroepen schreeuwen al snel moord en brand. Dan vind ik het hypocriet om die mensen dan aan te sporen aangifte te doen, terwijl als een haatimam uitspraken doet wij als autochtone Nederlanders niet opgeroepen worden om aangifte te doen. In mijn ogen heet dat ''meten met twee maten''
Er is volgens mij ook nog nooit een prominente Nederlanders geweest die geprobeerd heeft maximaal effect te bereiken met het doen van strafbare uitlatingen.
quote:
Volgens [getuige 4] vond eerder die avond omstreeks 20.00 uur een bespreking met onder andere verdachte en [getuige 5] plaats. Aan [getuige 4] werd gevraagd mee te denken over de speech die verdachte die avond zou geven. De bedoeling was om een zo sterk mogelijke speech te bedenken waarin de zaken zo scherp mogelijk zouden worden benoemd. Men wilde met de speech aansluiten bij de achterban en daarbij nieuwswaarde genereren, zodat het door de pers zou worden opgenomen en uitgezonden.
https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2016:15014

De opzet van Wilders is geslaagd, hij heeft de aandacht gekregen die hij wou, nu moet je niet anderen de schuld gaan geven.
  zaterdag 10 december 2016 @ 17:52:55 #228
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_167237207
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er is volgens mij ook nog nooit een prominente Nederlanders geweest die geprobeerd heeft maximaal effect te bereiken met het doen van strafbare uitlatingen.

[..]

https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2016:15014

De opzet van Wilders is geslaagd, hij heeft de aandacht gekregen die hij wou, nu moet je niet anderen de schuld gaan geven.
Volgens mij was het Samsom die letterlijk zei dat Marokkaanse jongeren ''het etnisch monopolie hebben op geweldsdelicten''. Nu is dat wat mij betreft een waarheid die gezegd mag worden, maar waren de heren politici consequent geweest, dan hadden zij ook hier een oproep om ''aangifte te doen'' moeten doen. Dat is het punt dat ik wil maken, het gaat om het feit dat Wilders de uitspraak deed, Wilders die tegen de gevestigde orde aan schopt en ook een steeds grotere achterban krijgt.

Ik ben geen fan van Wilders, alhoewel hij wel enkele punten heeft die mij aanspreken, vind ik het verder een clown, maar het gaat mij om de hypocrisie in het land.
pi_167239847
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:12 schreef ludovico het volgende:
Zal ik maar weer meedoen dan.
Jij weet dat jij van harte welkom bent bij mij. ;)

quote:
Als ik die uitspraak doorscan en dus de drie peilers herhaal waarop Wilders is getoetst om hem te kunnen bestraffen middels artikel 137 C

[..]

Uiteindelijk kun je in taal dus beschermde groepen wel bekritiseren, maar moet je dit met lichte tedere woordjes doen, iets wat totaal niet in de politiek past natuurlijk omdat ze daar met one liners en krachtige termen bijna per definitie "onnodig grievend" zijn omdat dit nou eenmaal het statement krachtiger maakt.

Een Wilders wordt dus begrensd in hoe hij politiek wilt voeren, mensen die dit niet in de gaten hebben... En dat zijn er genoeg.. Zijn volgens mij ook de mensen die niet doorhebben dat "belediging" en "onnodig grievend" uiterst subjectieve woorden zijn..... Je moet er dus wel heel zeker van zijn wil je daar iemand op berechten... Bedreiging is ook subjectief uiteraard maar daarbij geldt het voorzichtigheidsprincipe omgekeerd als je het mij vraagt.

Tjah.... Wetgever heeft zijn werk goed gedaan naar mijn idee, maar de wet zelf verdient wel wat aanpassingen... Ook moet "ras" in wetsartikelen gewoon volledig gedefinieerd worden of er moet ergens anders het begrip ras worden uitgelegd waarbij in wetsartikelen duidelijk is dat het begrip een bredere uitleg nodig heeft en heeft gekregen en waar je die uitleg kunt vinden.
Je zal je als rechter toch echt moeten houden aan de wet zoals die is. Ras is geen nationaliteit.
Los hiervan, het is niet omdat je iemand kan vervolgens/veroordelen dat je het daarom ook moet doen. Als soldaten van justitie en politie-agenten het zouden willen dan zouden ze van de >10 miljoen volwassen Nederlanders een groot deel voor iets kunnen vervolgen en veroordelen, in de praktijk kies je er vaak voor om iets door de vingers te zien omdat het geen zoden aan de dijk zet als je van alles werk maakt en omdat er een beperkte capaciteit is. Een relevante en onderbelichte vraag is of dat er nu bij meneer Wilders WEL tot vervolging is overgegaan omdat hij een bekende en prominente doch controversiële politicus is terwijl ze dat bij een ander niet hadden gedaan. Met andere woorden, wat is de invloed van de aangiftecolportage geweest? Wie zaten er achter die aangiftecolportage? Besloot een hooggeplaatste politie-officier hiertoe of kreeg hij de opdracht van de minister - beïnvloed door andere poltici - om dit te doen.
Als die aangiftecolportage er niet was geweest en je had 6 aangiftes gehad zou de betreffende medewerker van justititie dan ook tot vervolging zijn overgegaan?
Hoe dan ook kunnen we vaststelelen dat andere politici waaronder Diederik Samsom een minstens zo'n pijnlijke uitspraak deden, zij werden echter niet vervolgd. Jaren geleden hadden we natuurlijk al Rob Oudkerk die het over "kutMarokkanen" had.

Ik ben het volmondig eens met meneer Hiddema: Hij gaat net als dat ik hier al vele maanden (meer dan een half jaar) deed in op de aangiftecolportage, hij snijdt aan dat Samsom niet is vervolgd terwijl zijn uitspraak naar zijn mening ernstiger was en hij snijdt zeer terecht het hoge hypocriete gehalte aan. Zelfs mensen die het eens zijn met de mogelijke veroordeling (er is nog hoger beroep mogelijk, ik verwacht dat Geert Wilders ervoor kiest om daar gebruik van te maken) van Geert Wilders zullen dit erkennen. Onze eigen politici betalen een flinke som geld aan Turkije met het doel om precies dat te bewerkstelligen waar meneer Wilders voor pleit: minder kansarme immigranten in Nederland krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Merkel kreeg een applaus wat langer dan 10 minuten duurde (ongetwijfeld geregisseerd maar goed) omdat ze aangaf minder immigranten toe te laten.
Tegen Wilders werd wel aangiftecolportage opgezet - vermoedelijk door 's lands meest prominente politci, tegen andere politici die net zulke pijnlijke of meer pijnlijke uitspraken deden werd dat niet gedaan. Het hypocriete gehalte is erg hoog.

Tenslotte is het natuurlijk uiterst subjectief in welke mate die uitspraak wel of niet grievend is. Hiervoor kan een rechter weinig objectieve argumenten gebruiken, vraag het aan 100 mensen en je krijgt tientallen antwoorden en deze antwoorden worden sterk beïnvloed door de tijdsgeest, de cultuur, de geschiedenis van de laatste jaren etc.

Hoe sta ik er zelf in?
Ik ben een voorstander van absolute vrijheid van meningsuiting en ik leg de grens daar waar een individu wordt aangevallen op een onrechtvaardige basis. Ik vind dan ook dat een politicus nooit veroordeeld mag worden omdat hij stelt dat zijn partij ernaar streeft dat er minder kansarme immigranten naar zijn land komen. Laten we nu maar even rustig afwachten of dat hij in hoger beroep gaat. Ik vermoed van wel. Een interessante juridische vraag in dat geval - in het kader van de verkiezingen -, hoeveel tijd mag er maximaal zitten tussen de uitspraak van de lagere rechtbank en het hoger beroep?
#NoDAPL
pi_167239853
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 03:11 schreef vannelle het volgende:

Ik hoop nu het punt van LelijkKnap verduidelijkt te hebben, een punt waar ik 100% achter sta.
@LK: Als je vindt dat ik het verkeerd verwoord heb moet je het even laten weten.
Ik snap je iig wel, alleen typ ik soms wat rottig. ;)
Dat heb je zeker hoor. Goed uitgelegd. Dank daarvoor ^O^
pi_167239912
Even opgezocht:
"De doorlooptijd van een hoger beroep in een strafzaak kan verschillen. Het streven is dat de rechtbank het dossier van uw strafzaak uiterlijk 3 maanden na het indienen van het hoger beroep doorgestuurd heeft naar het hof. "

https://www.rechtspraak.n(...)6-b1c8-3db5f7831f731

Het lijkt erop dat er geen maximumtermijn is opgesteld in de Nederlandse wetgeving. :')
#NoDAPL
pi_167240031
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 20:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een interessante juridische vraag in dat geval - in het kader van de verkiezingen -, hoeveel tijd mag er maximaal zitten tussen de uitspraak van de lagere rechtbank en het hoger beroep?
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 20:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Even opgezocht:
"De doorlooptijd van een hoger beroep in een strafzaak kan verschillen. Het streven is dat de rechtbank het dossier van uw strafzaak uiterlijk 3 maanden na het indienen van het hoger beroep doorgestuurd heeft naar het hof. "

https://www.rechtspraak.n(...)6-b1c8-3db5f7831f731

Het lijkt erop dat er geen maximumtermijn is opgesteld in de Nederlandse wetgeving. :')
Wat denk je zelf?

Natuurlijk komt het hoger beroep pas na de verkiezingen.

Deze hele strafzaak heeft ook meer dan 2 jaar geduurd.
pi_167240200
Ik verwacht dat er een flinke politieke druk - langs niet-officiële kanalen (de minister van justitie die de secretaris-generaal vraagt om eventjes wat onofficiële contacten te hebben) - zal komen om het hoger beroep na de verkiezingen plaats te laten vinden omdat de PvdA en de VVD als de dood zijn dat de PVV nog meer steun krijgt wanneer het hoger beroep net voor of tijdens de verkiezingen plaatsvindt. De vraag is of dat het juridisch gezien mogelijk is om het hoger beroep zo lang uit te stellen. Blijkbaar is het toegestaan, als er een maximale termijn zou gelden dan zou die op die website vermeld moeten zijn. Zo niet, dan zouden we met mensen te maken hebben die niet in staat zijn om logisch te denken.

Nu wil ik graag weten of dat je al een strafblad hebt zolang het hoger beroep nog niet is afgehandeld.
#NoDAPL
pi_167240245
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 20:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik verwacht dat er een flinke politieke druk - langs niet-officiële kanalen (de minister van justitie die de secretaris-generaal vraagt om eventjes wat onofficiële contacten te hebben) - zal komen om het hoger beroep na de verkiezingen plaats te laten vinden omdat de PvdA en de VVD als de dood zijn dat de PVV nog meer steun krijgt wanneer het hoger beroep net voor of tijdens de verkiezingen plaatsvindt. De vraag is of dat het juridisch gezien mogelijk is om het hoger beroep zo lang uit te stellen. Blijkbaar is het toegestaan, als er een maximale termijn zou gelden dan zou die op die website vermeld moeten zijn. Zo niet, dan zouden we met mensen te maken hebben die niet in staat zijn om logisch te denken.
Blijft sws water naar de zee dragen wmb hoor tav Wilders wel of niet meedoen aan een coalitie of uitkomst van de verkiezingen. Ik denk dat iedereen buiten Greetje en de PVV dat ook wel inziet.
I´m back.
pi_167240318
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 20:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bij strafzaken is het helemaal niet ongewoon dat een hoger beroep ook weer een jaar of een paar jaar op zich laat wachten. Het is afhankelijk van de drukte bij justitie en de complexiteit van de zaak.

Dus dat kan nog wel even duren...
pi_167240335
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:52 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Volgens mij was het Samsom die letterlijk zei dat Marokkaanse jongeren ''het etnisch monopolie hebben op geweldsdelicten''. Nu is dat wat mij betreft een waarheid die gezegd mag worden, maar waren de heren politici consequent geweest, dan hadden zij ook hier een oproep om ''aangifte te doen'' moeten doen. Dat is het punt dat ik wil maken, het gaat om het feit dat Wilders de uitspraak deed, Wilders die tegen de gevestigde orde aan schopt en ook een steeds grotere achterban krijgt.

Ik ben geen fan van Wilders, alhoewel hij wel enkele punten heeft die mij aanspreken, vind ik het verder een clown, maar het gaat mij om de hypocrisie in het land.
Onzin want kritiek op gedrag is niet strafbaar, er is ook aangifte gedaan tegen Samsom trouwens.
https://www.om.nl/onderwe(...)/uitlatingen-samsom/

Overigens deed Wilders inderdaad de oproep om aangifte te doen tegen o.a. Samsom, vrij komisch wel dat hij dat deed omdat mensen dus aangifte tegen hem deden, dan doe je het dus niet om de uitspraken van Samsom maar om een andere reden. Wilders begrijpt dus duidelijk niet hoe het werkt of liegt bewust maar het is wel knap van hem dat de onzin die hij zegt kan verkopen aan de mensen in het land.
  zaterdag 10 december 2016 @ 20:33:17 #237
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_167240532
De dynamiek van hoe de wereld van rechten voor de muziek uitloopt. Er zijn goede en slechte maten.

In het geval van Wilders had de rechtbank de situatie niet ontvankelijk moeten verklaren en het hooguit bij een waarschuwing moeten laten dat nuancering op z'n plaats is.
Voor elke kip zonder kop was het ronduit duidelijk dat Wilders (net als andere politici) het natuurlijk had en heeft over onaangepaste cq slechte elementen in/van onze maatschappij die zorgen voor veel gelazer.

Dat hij (Wilders) zijn, feitelijk besloten, bijeenkomst volgens de rechtbank, opruide is van de zotte. Elke politiek partij maakt en zorgt voor een lekker (on)aangepast sfeertje van hun bijeenkomsten.

Dat de rechter kennelijk de uitspraken woordelijk heeft genomen, is juridisch gezien begrijpelijk maar maatschappelijk gezien; echt een zwaktebod.
Wanneer ik in de kroeg spreek over het stelletje lapzwansen in Den Haag, heb ik het natuurlijk over sommige van onze bestuurders en natuurlijk niet over het zooitje (oei) in de Schilderswijk, het rapaille van Bezuidenhout, laat staan de inwoners van 's Gravehage.

Dat de rechtbank geen straf geeft is beslist niet waar. De rechtbank heeft, afgezien van de behandeling, daarbij een juiste afweging gemaakt. De veroordeling op zichzelf al straf genoeg en voor een politicus al extreem. De gedachte dat het om een straf gaat om ¤5000, mijn part ¤500.000 of opsluiting; is veel te simplistisch.

Geldstraf zou gezorgd hebben voor een saamhorige crowdfund-actie. Een taakstraf en opsluiting vanwege het vanzelfsprekend niet volbrengen (cq betalen van een boete); zou (in)direct leiden tot een bloeiend martelaarschap. Zie je het voor je...... een politicus vanwege z'n (onwenselijke) "mening" opsluiten in de gevangenis..... dat ga je echt niet meer uitleggen.

Wat mij wel vreemd voorkomt is dat Wilders met een veroordeling, (gelijk) een strafblad heeft cq. krijgt.
Dat de rechter dat wel "normaal" acht is in werkelijkheid het beknotten van de meningsuiting van een politicus door de rechtstaat. Immers, in theorie, kan Wilders op grond van die veroordeling ernstig worden beperkt in zijn bewegingen, acties.en voorts moet hij nu zijn woorden (zijnde precedent) zorgvuldig gaan afwegen.

Dat mensen zich gegriefd, beledigd en zich aangevallen voelen door haatgevoelens; zal zo zijn. De vraag is echter of dat gebeurd vanuit de persoon Wilders of vanuit de maatschappelijk (ideologische) ontwikkeling. Je kan de persoon wel stoppen maar daarmee niet de beweging.
In al die drie aanklacht speelt en speelde poltiek en daarmee meningsvorming van de hetze (immers) een grote rol en moet verder gezien worden in de tijdsgeest van nu.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_167240791
quote:
18s.gif Op zaterdag 10 december 2016 20:33 schreef Vallon het volgende:
De dynamiek van hoe de wereld van rechten voor de muziek uitloopt. Er zijn goede en slechte maten.

In het geval van Wilders had de rechtbank de situatie niet ontvankelijk moeten verklaren en het hooguit bij een waarschuwing moeten laten dat nuancering op z'n plaats is.
Voor elke kip zonder kop was het ronduit duidelijk dat Wilders (net als andere politici) het natuurlijk had en heeft over onaangepaste cq slechte elementen in/van onze maatschappij die zorgen voor veel gelazer.

Dat hij (Wilders) zijn, feitelijk besloten, bijeenkomst volgens de rechtbank, opruide is van de zotte. Elke politiek partij maakt en zorgt voor een lekker (on)aangepast sfeertje van hun bijeenkomsten.

Dat de rechter kennelijk de uitspraken woordelijk heeft genomen, is juridisch gezien begrijpelijk maar maatschappelijk gezien; echt een zwaktebod.
Wanneer ik in de kroeg spreek over het stelletje lapzwansen in Den Haag, heb ik het natuurlijk over sommige van onze bestuurders en natuurlijk niet over het zooitje (oei) in de Schilderswijk, het rapaille van Bezuidenhout, laat staan de inwoners van 's Gravehage.

Dat de rechtbank geen straf geeft is beslist niet waar. De rechtbank heeft, afgezien van de behandeling, daarbij een juiste afweging gemaakt. De veroordeling op zichzelf al straf genoeg en voor een politicus al extreem. De gedachte dat het om een straf gaat om ¤5000, mijn part ¤500.000 of opsluiting; is veel te simplistisch.

Geldstraf zou gezorgd hebben voor een saamhorige crowdfund-actie. Een taakstraf en opsluiting vanwege het vanzelfsprekend niet volbrengen (cq betalen van een boete); zou (in)direct leiden tot een bloeiend martelaarschap. Zie je het voor je...... een politicus vanwege z'n (onwenselijke) "mening" opsluiten in de gevangenis..... dat ga je echt niet meer uitleggen.

Wat mij wel vreemd voorkomt is dat Wilders met een veroordeling, (gelijk) een strafblad heeft cq. krijgt.
Dat de rechter dat wel "normaal" acht is in werkelijkheid het beknotten van de meningsuiting van een politicus door de rechtstaat. Immers, in theorie, kan Wilders op grond van die veroordeling ernstig worden beperkt in zijn bewegingen, acties.en voorts moet hij nu zijn woorden (zijnde precedent) zorgvuldig gaan afwegen.

Dat mensen zich gegriefd, beledigd en zich aangevallen voelen door haatgevoelens; zal zo zijn. De vraag is echter of dat gebeurd vanuit de persoon Wilders of vanuit de maatschappelijk (ideologische) ontwikkeling. Je kan de persoon wel stoppen maar daarmee niet de beweging.
In al die drie aanklacht speelt en speelde poltiek en daarmee meningsvorming van de hetze (immers) een grote rol en moet verder gezien worden in de tijdsgeest van nu.
Onzin er is vooraf gesproken over de vraag of hij Marokkanen of criminele Marokkanen zou zeggen en men heeft bewust gekozen om het over Marokkanen te hebben.
quote:
Volgens [getuige 4] vond eerder die avond omstreeks 20.00 uur een bespreking met onder andere verdachte en [getuige 5] plaats. Aan [getuige 4] werd gevraagd mee te denken over de speech die verdachte die avond zou geven. De bedoeling was om een zo sterk mogelijke speech te bedenken waarin de zaken zo scherp mogelijk zouden worden benoemd. Men wilde met de speech aansluiten bij de achterban en daarbij nieuwswaarde genereren, zodat het door de pers zou worden opgenomen en uitgezonden. Er werd niet nagedacht over de juridische consequenties van de speech. Ook is besproken of verdachte in de speech zou spreken over Marokkanen of over criminele Marokkanen. Er bestond tijdens de bespreking enige zorg of het publiek wel op de juiste wijze zou reageren op de vraag. Om die reden heeft [getuige 4] [getuige 3] gebeld. Hij vroeg [getuige 3] om met hulp van anderen ervoor te zorgen dat de juiste interactie zou plaatsvinden.15
Wilders heeft heel duidelijk gezegd wat de bedoeling was.
pi_167240887
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 20:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Onzin er is vooraf gesproken over de vraag of hij Marokkanen of criminele Marokkanen zou zeggen en men heeft bewust gekozen om het over Marokkanen te hebben.

[..]

Wilders heeft heel duidelijk gezegd wat de bedoeling was.
Een politicus kan moeilijk met zijn mond vol meel spreken op een besloten bijeenkomst waarop een partijoverwinning wordt gevierd. Bovendien stelde hij die vraag in een bredere context die deze 'weledelgestelde' rechters rechtverkrachters hebben genegeerd.
#NoDAPL
pi_167240903
quote:

Een goede bijdrage. ^O^
#NoDAPL
pi_167240924
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 20:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een politicus kan moeilijk met zijn mond vol meel spreken op een besloten bijeenkomst waarop een partijoverwinning wordt gevierd. Bovendien stelde hij die vraag in een bredere context die deze 'weledelgestelde' rechters rechtverkrachters hebben genegeerd.
Heb je het deel gelezen waaruit duidelijk is dat Wilders het juist graag zo breed mogelijk bekend gemaakt wilde hebben?
quote:
Men wilde met de speech aansluiten bij de achterban en daarbij nieuwswaarde genereren, zodat het door de pers zou worden opgenomen en uitgezonden.
Hoe kun je dan nog volhouden dat het een besloten bijeenkomst was?
pi_167240988
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 20:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Heb je het deel gelezen waaruit duidelijk is dat Wilders het juist graag zo breed mogelijk bekend gemaakt wilde hebben?
Meer of minder EU?
Meer of minder PvdA?
Meer of minder Marokkanen?
quote:
[..]

Hoe kun je dan nog volhouden dat het een besloten bijeenkomst was?
Omdat dat het was, dat er een cameraploeg werd toegestaan doet daar geen afbreuk aan. Dat het staatsjournaal en het RTL-journaal slechts het "Meer of minder Marokkanen?" deel laten zien en hiermee het uit de context rukken is niet meneer Wilders zijn fout.
#NoDAPL
pi_167241074
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 20:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Omdat dat het was, dat er een cameraploeg werd toegestaan doet daar geen afbreuk aan. Dat het staatsjournaal en het RTL-journaal slechts het "Meer of minder Marokkanen?" deel laten zien en hiermee het uit de context rukken is niet meneer Wilders zijn fout.
Zoals je hebt kunnen lezen is het de keuze van Wilders en PVV fractieleden geweest om te kiezen voor die woorden. Het is volledig de verantwoordelijkheid van Wilders om die uitspraak zonder de criminele context te doen en in het openbaar te doen. Het is vrij komisch dat de PVV aanhang de feiten ontkent om Wilders te verdedigen, hoe bedoel je ook al weer met struisvogelpolitiek en de problemen niet willen zien. Wilders koos bewust voor het achterwege laten van de criminele context en hoopte om maximale publiciteit in Nederland dat zijn de feiten.
pi_167241108
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 20:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zoals je hebt kunnen lezen is het de keuze van Wilders en PVV fractieleden geweest om te kiezen voor die woorden. Het is volledig de verantwoordelijkheid van Wilders om die uitspraak zonder de criminele context te doen en in het openbaar te doen. Het is vrij komisch dat de PVV aanhang de feiten ontkent om Wilders te verdedigen, hoe bedoel je ook al weer met struisvogelpolitiek en de problemen niet willen zien. Wilders koos bewust voor het achterwege laten van de criminele context en hoopte om maximale publiciteit in Nederland dat zijn de feiten.
Meer of minder EU?
Meer of minder PvdA?

Dat het staatsjournaal en het RTL-journaal slechts het "Meer of minder Marokkanen?" deel laten zien en hiermee het uit de context rukken is niet meneer Wilders zijn fout.

Mogelijk hoopte hij op publiciteit maar het is de verantwoordelijkheid van de media om de context te verschaffen, het staatsjournaal faalde hierin.

Verder behoort lang niet iedereen die kritiek heeft op dit poltieke schijnproces tot de PVV-aanhang. Ik stem zelf op de SP en de PvdD, ik vermoed dat Vallon eveneens niet tot de PVV-aanhang behoort.
#NoDAPL
pi_167241218
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 20:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Meer of minder EU?
Meer of minder PvdA?

Dat het staatsjournaal en het RTL-journaal slechts het "Meer of minder Marokkanen?" deel laten zien en hiermee het uit de context rukken is niet meneer Wilders zijn fout.

Mogelijk hoopte hij op publiciteit maar het is de verantwoordelijkheid van de media om de context te verschaffen, het staatsjournaal faalde hierin.

Verder behoort lang niet iedereen die kritiek heeft op dit poltieke schijnproces tot de PVV-aanhang. Ik stem zelf op de SP en de PvdD, ik vermoed dat Vallon eveneens niet tot de PVV-aanhang behoort.
Ze hebben het niet uit context gerukt want Wilders heeft gekozen die context weg te laten:
quote:
Ook is besproken of verdachte in de speech zou spreken over Marokkanen of over criminele Marokkanen.
Ze hebben bewust gekozen het over Marokkanen te hebben, de mensen die dat ontkennen willen gewoon de feiten niet onder ogen zien en de mensen die denken dat Wilders in dat geval niet zegt wat hij bedoelt zijn volgens mij knettergek.
pi_167241253
quote:

[..]

Een politicus kan moeilijk met zijn mond vol meel spreken op een besloten bijeenkomst waarop een partijoverwinning wordt gevierd.
Een grappig detail is op zich wel dat Wilders die avond de verkiezingen in Den Haag had verloren. Zijn partij kromp daar. Dat nieuws is toen helemaal ondergesneeuwd met zijn uitspraken.

quote:

[..]

Meer of minder EU?
Meer of minder PvdA?
Zijn publiek riep het vaakst minder toen het over Marokkanen ging.

Het is voor veel mensen gewoon een erg belangrijk punt. Belangrijker dan de EU of PvdA.
  zaterdag 10 december 2016 @ 21:08:30 #247
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_167241402
quote:

Iedereen moet zich aan de wet houden. De uitspraken van Wilders vallen niet onder vrijheid van meningsuiting zoals de rechtbank heeft beslist. Wilders kan als onderdeel van de wetgevende macht voor verandering pleiten, maar heb jij dergelijke signalen gezien van Wilders? Ik zie hem vaak ageren tegen haatimams die homoseksualiteit een ziekte vinden, dus ik verwacht geen actie dat hij wetgeving rondom belediging of discriminatie wil veranderen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_167241640
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 21:08 schreef Montov het volgende:

[..]

Iedereen moet zich aan de wet houden. De uitspraken van Wilders vallen niet onder vrijheid van meningsuiting zoals de rechtbank heeft beslist. Wilders kan als onderdeel van de wetgevende macht voor verandering pleiten, maar heb jij dergelijke signalen gezien van Wilders? Ik zie hem vaak ageren tegen haatimams die homoseksualiteit een ziekte vinden, dus ik verwacht geen actie dat hij wetgeving rondom belediging of discriminatie wil veranderen.
Ik denk dat publiekelijk aan de schandpaal hangen beter werkt dan via de rechter een boete van 5000 euro.
pi_167241652
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 21:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik denk dat publiekelijk aan de schandpaal hangen beter werkt dan via de rechter een boete van 5000 euro.
Het 1 sluit het ander niet uit.
pi_167241682
Hahaha, half Nederland veegt nu z'n gat af met de "recht"bank. Enkel van de deugers krijgen rechters nog respect. Maar dat is niet zo raar, want dat zijn dezelfde mensen, die elkaar continu de bal toespelen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 21:18:23 #251
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167241702
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 21:17 schreef hpeopjes het volgende:
Hahaha, half Nederland veegt nu z'n gat af met de "recht"bank. Enkel van de deugers krijgen rechters nog respect. Maar dat is niet zo raar, want dat zijn dezelfde mensen, die elkaar continu de bal toespelen.
oke man
pi_167241791
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 21:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het 1 sluit het ander niet uit.
Zeker waar, maar meer vanuit het oogpunt van Wilders dat die best Immams wat meer vrijheid kan geven, als die er maar voor zorgt dat ze op een andere manier wat meer gezien worden door de bevolking.
Kan die zelf ook doorgaan met zijn populisme.
  zaterdag 10 december 2016 @ 21:28:04 #253
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_167242000
quote:
Ah, de Mladic verdediging is ook aanwezig op Fok. Welkom.
Géén kloon van tvlxd!
pi_167242275
Prima vonnis ^O^

En Wilders kan nog steeds roepen dat hij minder criminele Marokkanen wil, zo had hij het (in de context) immers bedoeld :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 10 december 2016 @ 21:44:44 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_167242514
quote:

[..]

Er was geen sprake ve besloten bijeenkomst en al helemaal niet van een partijoverwinning. Ze hebben die verkiezingen wederom zetels verloren...
En het was uiteraard voor er een uitslag bekend was.

Niet gaan liegen Bram..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 10 december 2016 @ 21:46:31 #256
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_167242564
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 december 2016 21:37 schreef Kijkertje het volgende:
Prima vonnis ^O^

En Wilders kan nog steeds roepen dat hij minder criminele Marokkanen wil, zo had hij het (in de context) immers bedoeld :?
Nee, zo heeft hij het niet bedoeld.
pi_167242581
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 21:28 schreef Montov het volgende:

[..]

Ah, de Mladic verdediging is ook aanwezig op Fok. Welkom.
?
I´m back.
pi_167242630
quote:
Het interesseert me echt geen hol dit proces hoor. Verandert niets aan de wereld, niets aan NL, niets aan de politiek. Dit is gewoon overhyped-te shit van zowel OM als PVV.
I´m back.
pi_167242640
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, zo heeft hij het niet bedoeld.
Dat was anders wel één van de argumenten waarom hij vrijgesproken had moeten worden toch?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 10 december 2016 @ 21:50:51 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_167242696
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 december 2016 21:49 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat was anders wel één van de argumenten waarom hij vrijgesproken had moeten worden toch?
Nee. Hij heeft ook altijd gezegd dat hij zijn woorden niet terug zou nemen.
PVV/Wilderssympathisanten hebben evan gemaakt dat hij het anders bedoelde..
pi_167242874
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 21:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het interesseert me echt geen hol dit proces hoor. Verandert niets aan de wereld, niets aan NL, niets aan de politiek. Dit is gewoon overhyped-te shit van zowel OM als PVV.
Wat mij vooral interesseert is de invloed van dit proces op Henk en Ingrid. Die koken onderhand van woede.

Er zullen binnenkort echt beelden op teevee moeten verschijnen van daadwerkelijk gedeporteerde Marokkanen, anders gaan er zeker rare dingen gebeuren.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 11-12-2016 11:56:50 ]
  zaterdag 10 december 2016 @ 22:00:16 #262
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_167242939
Doe maar niet.

[ Bericht 97% gewijzigd door Straatcommando. op 10-12-2016 22:24:13 ]
pi_167243034
quote:

[..]

Meer of minder EU?
Meer of minder PvdA?

[..]

Het is niet uit de context gerukt, Wilders wil minder Marokkanen. Niet minder criminele Marokkanen maar minder Marokkanen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 22:08:07 #264
452947 frietenstamp
pi_167243172
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is niet uit de context gerukt, Wilders wil minder Marokkanen. Niet minder criminele Marokkanen maar minder Marokkanen.
Dat wil ik ook. Minder, minder, minder noord-afrikanen. Hij vertegenwoordigt mij. Hij doet zijn werk. ^O^
pi_167243194
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:01 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe kom je er op om zoiets te zeggen? Is het na Wilders zijn revolte-uitspraken?
Ik spreek veel "gewone mensen", van het type die door de deugers steevast als "Tokkies" worden afgeserveerd. Die mensen zijn woedend. En in combinatie met hun neiging om eerst te handelen en dan pas na te denken, zou dat weleens erg interessant kunnen worden.
  zaterdag 10 december 2016 @ 22:08:57 #266
452947 frietenstamp
pi_167243204
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:08 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat gebeurt gelukkig al
Bewijzen graag.
pi_167243231
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:08 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dat wil ik ook. Minder, minder, minder noord-afrikanen. Hij vertegenwoordigt mij. Hij doet zijn werk. ^O^
Naja, daar ben je dan in ieder geval eerlijk over. Dat is nog altijd beter dan betreffende uitspraken half vergoelijken en wegkijken.
pi_167243246
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:08 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat gebeurt gelukkig al
Dat gebeurt nog helemaal niet. Er wordt alleen een hoop over gekletst, maar in de praktijk gebeurt er niets.
pi_167243250
quote:

[..]

Bewijzen graag.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:10 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat gebeurt nog helemaal niet. Er wordt alleen een hoop over gekletst, maar in de praktijk gebeurt er niets.
Check de cijfers van de DT&V maar.
  zaterdag 10 december 2016 @ 22:11:03 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_167243271
quote:

[..]

Bewijzen graag.
Lees je eens in in de materie. Uitgeprocedeerden worden teruggestuurd. Echter wil het land van herkomst ze niet hebben of wil ze niet hebben als het geen vrijwillige terugkeer is. En als ze niet willen (betreffende landen) kun je ze helaas niet dwingen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 22:11:46 #272
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_167243307
Er klopt natuurlijk geen reet van ons hele rechtssysteem als het mogelijk is dat advocaten van mening verschillen over een kwestie. Wanneer deze de wet zouden kennen zouden deze beide tot dezelfde conclusie moeten komen.
Fade to Black
  zaterdag 10 december 2016 @ 22:12:09 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_167243321
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:10 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat gebeurt wel, en is ook al jaren staande praktijk.
Tenzij het land van herkomst niet meewerkt. Die medewerking is niet juridisch afdwingbaar helaas.
  zaterdag 10 december 2016 @ 22:12:11 #274
452947 frietenstamp
pi_167243322
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:08 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ik spreek veel "gewone mensen", van het type die door de deugers steevast als "Tokkies" worden afgeserveerd. Die mensen zijn woedend. En in combinatie met hun neiging om eerst te handelen en dan pas na te denken, zou dat weleens erg interessant kunnen worden.
Ik geloof daar niks van. Ook die zijn allemaal ontmand. Cucks, cucks everywhere.
  zaterdag 10 december 2016 @ 22:13:27 #275
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_167243385
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:00 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat zij een rechtszaak beginnen,
"de rechters alle anderen in de zittende politiek beschermden"
"corruptie tiert welig daar..."

Rechters beschermen andere politici niet, en het heeft al helemaal niets met corruptie te maken.
Je voelt je door Wilders nu gesteund om te pissen op de Nederlandse rechtsstaat en het steunen van Wilders is in mijn ogen steun voor het afbreken van de Nederlandse rechtsstaat.
Géén kloon van tvlxd!
pi_167243414
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:11 schreef Achterhoker het volgende:
Er klopt natuurlijk geen reet van ons hele rechtssysteem als het mogelijk is dat advocaten van mening verschillen over een kwestie. Wanneer deze de wet zouden kennen zouden deze beide tot dezelfde conclusie moeten komen.
Je moet gewicht toekennen aan tegensprekende wetsartikelen... Begrippen als "belediging" zijn subjectief.... Het geheel is ook heel complex.

Je kunt niet alwetend zijn en altijd de waarheid kennen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 22:14:41 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_167243440
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:11 schreef Achterhoker het volgende:
8)7
Aanklager en de verdediging vd verdachte hebben nogal tegengestelde belangen....
pi_167243449
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Check de cijfers van de DT&V maar.
Het gebeurt gewoon niet, want het "ligt allemaal erg ingewikkeld". Aldus Dijkhoff vanochtend nog op teevee.

Dus kom nou niet steeds aan met die door deugers bij elkaar gelogen nepcijfers, want die gelooft toch niemand.
  zaterdag 10 december 2016 @ 22:15:03 #279
452947 frietenstamp
pi_167243450
quote:
Dit geeft aan dat er amper activiteit is wat betreft deportaties van illegalen. De cijfers nemen drastisch af terwijl ze hadden moeten exploderen.
pi_167243462
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

8)7
Aanklager en de verdediging vd verdachte hebben nogal tegengestelde belangen....
Zou niet moeten uitmaken.
  zaterdag 10 december 2016 @ 22:16:01 #281
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_167243501
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Duh...
  zaterdag 10 december 2016 @ 22:16:03 #282
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_167243502
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 21:51 schreef hpeopjes het volgende:
De echt belangrijke vraag is natuurlijk wanneer we nu eindelijk eens Marokkanen gaan deporteren. Het blijft tot nu toe bij woorden, maar het gaat natuurlijk om daden.
Marokkanen deporteren? Gewoon allemaal? :D Buiten dat jouw post onwijs irrelevant is, zijn de meeste Marokkanen beter van hart dan jij.

Deze uitspraak is een mooi voorbeeld van een uitspraak die er rekening mee houdt dat er nog zoiets als beschaving is.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 10 december 2016 @ 22:17:33 #283
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167243558
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Eh je snapt het idee van rechtspraak wel??
  zaterdag 10 december 2016 @ 22:18:43 #284
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_167243602
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:17 schreef Falco het volgende:

[..]

Eh je snapt het idee van rechtspraak wel??
Helaas niet, en dat is mede de reden waarom de PVV hoog in de peilingen staat. Hoewel ik natuurlijk niet de assumptie wil maken dat de betreffende gebruiker al stemgerechtigd is.
Géén kloon van tvlxd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')