quote:Rechtbank: Wilders schuldig maar geen straf
PVV-leider Geert Wilders is veroordeeld voor zijn uitspraken over 'minder Marokkanen', maar hij krijgt geen boete opgelegd. Hij is schuldig aan groepsbelediging en het aanzetten tot discriminatie. "De veroordeling is al straf genoeg", zegt de rechter. Volg alle ontwikkelingen in ons liveblog.
De uitspraak:
Geert Wilders heeft zich schuldig gemaakt aan aanzetten tot discriminatie en groepsbelediging door zijn "minder-Marokkanen'-uitspraken, gedaan op 19 maart 2014.
De rechtbank achte niet bewezen dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan aanzetten tot haat.
De rechtbank heeft besloten hem wel schuldig te bevinden maar geen straf op te leggen. Het OM had een boete van 5000 euro geëist tegen de PVV-leider.
twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 09-12-2016 om 11:39:15Drie PVV-hatende rechters verklaren Marokkanen tot ras en veroordelen mij en half Nederland. Knettergek. reageer retweet
AD - Wilders gaat voor vrijspraak met doordachte tactiektwitter:RikReporter twitterde op vrijdag 09-12-2016 om 11:33:40De advocaat van Wilders geeft via persbericht aan dat verdediging in hoger beroep gaat. reageer retweet
Waarom Wilders zijn collega-politici het proces in wilde slepen, wordt niet nader toegelicht in de papieren. Duidelijk is wel dat juist deze mensen fel afstand namen van Wilders' uitlatingen. Rutte zei dat hij een 'vieze smaak' in de mond kreeg van de uitspraken, terwijl ze voor Asscher reden waren een 'stemadvies' te geven om af te zien van de PVV. Opstelten ('walgelijke uitspraken'), Timmermans ('verwerpelijk') en Plasterk ('afschuwelijke scène') haalden evenzeer uit.quote:''Dan is er geen premier die er schande van spreekt''
Geert Wilders
In alles wil de PVV-leider de rechtbank gaan overtuigen dat z'n uitspraken niet uit de lucht kwamen vallen. Het past in een trend van zijn beweringen over immigranten, het had 'contextuele factoren'. Knoops zal aandacht vragen voor ' het economische, sociale en politieke klimaat waarin de uitlating wordt gedaan'.quote:
''De heer Wilders komt het recht toe om zijn politieke uitspraken te voorzien van de juiste context waarin zij geplaatst moeten worden''
Geert Jan Knoops
Veiligheid familiequote:De goede rechtsgang wordt gemankeerd doordat deskundigen zich niet vrij achten te rapporteren
Geert-Jan Knoops
Nu zou ik dus moeten constateren dat je ook de term 'generaliseren' niet begrijpt, maar dat ga ik niet doen. Ik weet namelijk wel beter dan dat. Als jij poogt te verstikken in het zelf opgehangen web, doe dat dan vooral. Lieg tegen iedereen, maar niet tegen jezelf, is mij ooit eens verteld.quote:Dit is in geen van beide gevallen generaliseren. Alleen is jouw variant ervan gewoon onjuist.
Het wordt generaliseren als je zegt "Marokkanen zijn slecht" of "Marokkanen zijn goed".
quote:'Zo veel radicale moslims zijn er hier helemaal niet. Het overgrote merendeel gedraagt zich uitstekend wat mij betreft. ''
Is de tweede zin geen argument voor de eerste dan?
Scherp!quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:17 schreef Montov het volgende:
Het beschamende van dit proces is de minachting van Wilders en aanhangers richting de Nederlandse rechtsstaat. Hij heeft het over PVV hatende rechters en dat hij zich niet laat tegenhouden door rechters. Is dit nu degene die de Nederlandse waarden gaat verdedigen?
Eigenlijk is het niet vreemd gezien de eerdere uitspraken van Wilders: hij wilde 'de rechtsstaat even opzij zetten om mensen aan te pakken die de rechtstaat opzij willen zetten'.
Wilders is al bijna 20 jaar kamerlid waarvan 12 jaar als eigen partij. Daar moet hij betogen om de anti-discriminatiewetgeving te veranderen en het niet afwentelen op de rechterlijke macht tijdens een rechtszaak. Maar Wilders heeft al vaak genoeg betoogd dat haatimams vervolgd of uitgezet moet worden vanwege die wetgeving (zijn we de rechtszaken tegen El Moumni vergeten?), dus we hoeven geen actie te verwachten. Integendeel, hij heeft alleen de intentie om dit te misbruiken voor politiek gewin en hoopt via het hoger beroep op meer aandacht.
Tja, ik denk dat ze rechtsstaat willen veranderen, dus niet tevreden zijn met zoals die nu in elkaar zit mbt een aantal grondrechten en daaruit voortvloeiende wetten. Betekent niet dat ze het idee dat er een rechtsstaat dient te bestaan niet respecteren an sich. Hitler had ook een rechtsstaat namelijk. Alleen ja, wel een andere dan die van ons. Via parlementaire weg kun je de rechtsstaat ook steeds aanpassen. Alleen dat gaat Greet nooit lukken.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:17 schreef Montov het volgende:
Het beschamende van dit proces is de minachting van Wilders en aanhangers richting de Nederlandse rechtsstaat. Hij heeft het over PVV hatende rechters en dat hij zich niet laat tegenhouden door rechters. Is dit nu degene die de Nederlandse waarden gaat verdedigen?
Eigenlijk is het niet vreemd gezien de eerdere uitspraken van Wilders: hij wilde 'de rechtsstaat even opzij zetten om mensen aan te pakken die de rechtstaat opzij willen zetten'.
Wilders is al bijna 20 jaar kamerlid waarvan 12 jaar als eigen partij. Daar moet hij betogen om de anti-discriminatiewetgeving te veranderen en het niet afwentelen op de rechterlijke macht tijdens een rechtszaak. Maar Wilders heeft al vaak genoeg betoogd dat haatimams vervolgd of uitgezet moet worden vanwege die wetgeving (zijn we de rechtszaken tegen El Moumni vergeten?), dus we hoeven geen actie te verwachten. Integendeel, hij heeft alleen de intentie om dit te misbruiken voor politiek gewin en hoopt via het hoger beroep op meer aandacht.
Hij heeft kritiek op deze personen, niet op de rechtsstaat. En die kritiek is volgens mij gewoon terecht. Hun gezichtsuitdrukkingen vanaf het eerste begin spreken boekdelen. De moeite waard om terug te kijken, let daarbij vooral op de vrouw.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, ik denk dat ze rechtsstaat willen veranderen, dus niet tevreden zijn met zoals die nu in elkaar zit mbt een aantal grondrechten en daaruit voortvloeiende wetten. Betekent niet dat ze het idee dat er een rechtsstaat dient te bestaan niet respecteren an sich. Hitler had ook een rechtsstaat namelijk. Alleen ja, wel een andere dan die van ons. Via parlementaire weg kun je de rechtsstaat ook steeds aanpassen. Alleen dat gaat Greet nooit lukken.
Blijf ik ook vreemd vinden hoor.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:29 schreef -Strawberry- het volgende:
Veroordeeld maar geen straf![]()
Nu even lezen.
In breder perspectief bedoelde ik meer. Het is niet zo dat ze sec de rechtsstaat niet accepteren. Ze willen hem alleen aanpassen, want dan krijg je dus ook niet zo'n proces en het soort blikken van de rechterlijke macht.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:29 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Hij heeft kritiek op deze personen, niet op de rechtsstaat. En die kritiek is volgens mij gewoon terecht. Hun gezichtsuitdrukkingen vanaf het eerste begin spreken boekdelen. De moeite waard om terug te kijken, let daarbij vooral op de vrouw.
Van die dame was toch ook bekend dat ze voor een camera anti-PVV-achtige uitspraken had gedaan? Ik ben niet pro Wilders maar ik vind het ook heel kwalijk dat ZIJ dan rechter mag zijn tijdens een zaak tegen hem. Je zou toch elke schijn van partijdigheid vooraf moeten willen uitsluiten.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:29 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Hij heeft kritiek op deze personen, niet op de rechtsstaat. En die kritiek is volgens mij gewoon terecht. Hun gezichtsuitdrukkingen vanaf het eerste begin spreken boekdelen. De moeite waard om terug te kijken, let daarbij vooral op de vrouw.
De terechte kritiek is vooral dat deze personen (de rechters) zelf juist minachting koesteren jegens de rechtsstaat (en democratie); deze misbruiken teneinde van ideologische/politieke doeleinden. Tijdens de aanloop van dit proces was het selectieve en doelgerichte ervan al meer dan duidelijk geworden.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:29 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Denk ook wel dat ze het scenario vantevoren doorgenomen hebben maar betwijfel of hij deze domme uitspraak met de makkelijke inkopper voor het hoger beroep heeft voorzien. Dat zou echt geniaal zijn namelijk.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In breder perspectief bedoelde ik meer. Het is niet zo dat ze sec de rechtsstaat niet accepteren. Ze willen hem alleen aanpassen, want dan krijg je dus ook niet zo'n proces en het soort blikken van de rechterlijke macht.
Overigens mijn eigen mening is eigenlijk weinig boeiend. Eerste plaats stem ik niet PVV en zal dat nooit doen noch heb ik de behoefte dit soort uitlatingen te doen. Verder denk ik dat de uitspraak an sich binnen de grenzen ligt, maar het ook weer een spelletje was Greet om te kijken hoe ver hij kon gaan. Beetje van alle kanten een schijnproces dus.
Vanwege de media-aandacht en het feit dat hij een strafblad heeft, en daardoor misschien bepaalde functies niet kan uitoefenen?quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:31 schreef Molurus het volgende:
"De rechter acht de vaststelling dat Wilders schuldig is aan groepsbelediging en het aanzetten tot discriminatie op 19 maart 2014 voldoende straf." (nu.nl)
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe dat als een straf geldt, maar het zal wel aan mij liggen.
Jawel, want hij is veroordeeld. Dus is het strafbaar.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:37 schreef LelijKnap het volgende:
'Aanzetten tot discriminatie'. Zullen we deze uitspraak even uitkleden heren en dames? Wie heeft zin? Ik weet overigens wel waarom hij geen straf krijgt; HET IS NIET STRAFbaar
Ja, als ik jou naar mijn kelder sleep en veroordeel om het feit dat je lelijk (of knap) bent, dan is jouw lelijkheid inderdaad strafbaar.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jawel, want hij is veroordeeld. Dus is het strafbaar.
Juist ja...quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:40 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, als ik jou naar mijn kelder sleep en veroordeel om het feit dat je lelijk (of knap) bent, dan is jouw lelijkheid inderdaad strafbaar.
Ik zou zeggen dat die media-aandacht alleen maar in zijn voordeel uitwerkt.quote:
En waar denk je dan aan?quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:37 schreef -Strawberry- het volgende:
en het feit dat hij een strafblad heeft, en daardoor misschien bepaalde functies niet kan uitoefenen?
quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:40 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, als ik jou naar mijn kelder sleep en veroordeel om het feit dat je lelijk (of knap) bent, dan is jouw lelijkheid inderdaad strafbaar.
Had-ie ook niet gehoopt wrs.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:37 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Denk ook wel dat ze het scenario vantevoren doorgenomen hebben maar betwijfel of hij deze domme uitspraak met de makkelijke inkopper voor het hoger beroep heeft voorzien. Dat zou echt geniaal zijn namelijk.
In dit geval ging het om Marokkanen in het algemeen.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Hoezo heeft Wilders het zelf over rasAlsof je alleen kunt discrimineren tegen een ras.
Mag een premier een strafblad hebben bijvoorbeeld? Ik weet ook niet of je alle landen in komt met een strafblad.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat die media-aandacht alleen maar in zijn voordeel uitwerkt.
[..]
En waar denk je dan aan?
Ja, dat is een groep. Een afkomst. Ik snap dan nog zijn tweet niet. Racisme zou je het strikt genomen niet kunnen noemen (tenzij je dat ook breed trekt naar afkomst), maar discriminatie toch zeker wel.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In dit geval ging het om Marokkanen in het algemeen.
Zo ver ik weet staat dit hem niet in de weg om premier te worden, nee. Zou overigens wel een gouden uitspraak zijn als dat wel zo was. Maar te vroeg gejuicht vrees ik.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mag een premier een strafblad hebben bijvoorbeeld? Ik weet ook niet of je alle landen in komt met een strafblad.
De wet an sich is net zo fictief en afgedwongen middels (dreiging van) geweld. Als een machtspartij de wet naar eigen voorkeur interpreteert en afdwingt, dan is het slachtoffer wat mij betreft -moreel gezien- vrij om zich tegen die partij te verzetten. De betreffende partij is zijn legitimiteit kwijt, en het systeem waarin ze konden opereren behoeft herziening.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]Jij weet duidelijk hoe de wet werkt.
http://www.elsevier.nl/ne(...)-veroordeeld-402207/quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zo ver ik weet staat dit hem niet in de weg om premier te worden, nee. Zou overigens wel een gouden uitspraak zijn als dat wel zo was. Maar te vroeg gejuicht vrees ik.
Deze veroordeling heeft er in iedergeval voor gezorgd dat Wilders premier gaat worden. Ik ben benieuwd naar de aankomende peilingen.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mag een premier een strafblad hebben bijvoorbeeld? Ik weet ook niet of je alle landen in komt met een strafblad.
Het zou mij zeer verbazen als Wilders hier last van ondervindt.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/ne(...)-veroordeeld-402207/
Ik lees dat het wel lastig kan zijn om bijvoorbeeld naar Amerika te reizen.
Hij gaat in zijn eentje nooit een meerderheid krijgen.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Deze veroordeling heeft er in iedergeval voor gezorgd dat Wilders premier gaat worden. Ik ben benieuwd naar de aankomende peilingen.
Tja, zo zal ie in ieder geval niet neergeschoten worden door een FBI aangestuurde terrorist.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het zou mij zeer verbazen als Wilders hier last van ondervindt.
Potus45 stuurt z'n vliegtuig om 'm persoonlijk op te laten halen en trakteert onderweg op McDonalds.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik lees dat het wel lastig kan zijn om bijvoorbeeld naar Amerika te reizen.
Libertarische stokpaardjes kun je in een ander topic kwijt.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De wet an sich is net zo fictief en afgedwongen middels (dreiging van) geweld. Als een machtspartij de wet naar eigen voorkeur interpreteert en afdwingt, dan is het slachtoffer wat mij betreft -moreel gezien- vrij om zich tegen die partij te verzetten. De betreffende partij is zijn legitimiteit kwijt, en het systeem waarin ze konden opereren behoeft herziening.
Je kunt het oneens zijn met de wet, inderdaad. Maar een vooraanstaand politicus heeft doorgaans nog wel wat respect voor rechters en de rechtsstaat.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De wet an sich is net zo fictief en afgedwongen middels (dreiging van) geweld. Als een machtspartij de wet naar eigen voorkeur interpreteert en afdwingt, dan is het slachtoffer wat mij betreft -moreel gezien- vrij om zich tegen die partij te verzetten. De betreffende partij is zijn legitimiteit kwijt, en het systeem waarin ze konden opereren behoeft herziening.
Ik ben het oneens met de wet, maar dat is niet het punt hier.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kunt het oneens zijn met de wet, inderdaad. Maar een vooraanstaand politicus heeft doorgaans nog wel wat respect voor rechters en de rechtsstaat.
quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:56 schreef LelijKnap het volgende:
Socrates moest de gifbeker drinken, Jezus werd aan het kruis genageld, Galileo kreeg huisarrest, Pim werd neergeschoten en Wilders krijgt een strafblad.
Hoe is Wilders uitgeschakeld?quote:Op vrijdag 9 december 2016 21:17 schreef Achterhoker het volgende:
Wilders heeft men wel wat tactischer uitgeschakeld dan Fortuyn destijds.
Eh, nee.quote:Op vrijdag 9 december 2016 21:20 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Als hij straks een strafblad heeft moet hij uit de kamer lijkt mij.
Helaas, maar nee.quote:Op vrijdag 9 december 2016 21:20 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Als hij straks een strafblad heeft moet hij uit de kamer lijkt mij.
quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Deze veroordeling heeft er in iedergeval voor gezorgd dat Wilders premier gaat worden.
Je kunt er op wachten dat DENK zoiets gaat voorstellen.quote:Op vrijdag 9 december 2016 21:23 schreef Molurus het volgende:
Zou op zich nog wel een leuk ludiek wetsvoorstel zijn trouwens, dat kamerleden geen strafblad mogen hebben.
Ik ben vooral benieuwd hoe er gestemd zou worden bij zo'n voorstel, niet zozeer waar het vandaan komt.quote:Op vrijdag 9 december 2016 21:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Je kunt er op wachten dat DENK zoiets gaat voorstellen.
Of hij moet die 5000 euro alsnog betalen.quote:Op vrijdag 9 december 2016 21:27 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik neem aan dat Wilders in hoger beroep gaat. En dan wordt dat rare vonnis keurig in de prullenbak gedeponeerd.
Neuh, hij krijgt geen straf omdat het de rechters alleen om de veroordeling te doen is.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:37 schreef LelijKnap het volgende:
'Aanzetten tot discriminatie'. Zullen we deze uitspraak even uitkleden heren en dames? Wie heeft zin? Ik weet overigens wel waarom hij geen straf krijgt; HET IS NIET STRAFbaar
Hij kan wel op elke motie tegenstemmen, wat rampzalig is als de PVV meer dan 40 zetel heeft. Dan heeft de toekomstige regering geen toekomst met de PVV die altijd dwars zit.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hij gaat in zijn eentje nooit een meerderheid krijgen.
De taak van de rechter is om de wet toe te passen, niet om zich in de politiek te mengen. Dat die aangiftes averechts werken is wel waar, maar daar kan de rechter weinig aan doen.quote:Op vrijdag 9 december 2016 22:42 schreef MakkieR het volgende:
Als de rechtbank de PVV had vrijgesproken, dan was er misschien een week vreugdestemming bij de PVV geweest, maar zonder hoger beroep, bloed het electoraat voor de PVV gewoon dood. Nu kan Wilders dit verlengen tot aan de verkiezingen met een megawinst als gevolg. Hoe dom ben je dan als aangever, als openbaar ministerie en als rechter dat je hier in trapt.
De rechtspraak heeft geen boodschap aan de politiek. Scheiding der machten he.quote:Op vrijdag 9 december 2016 22:42 schreef MakkieR het volgende:
Kunnen we nu gewoon concluderen dat de rechtbank vandaag de PVV de winst in zijn schoot heeft geworpen?
Ik vind dit echt zo dom, dat de rechtbank zich laat gebruiken door de PVV en de rest van het politieke bestel.
Als de rechtbank de PVV had vrijgesproken, dan was er misschien een week vreugdestemming bij de PVV geweest, maar zonder hoger beroep, bloed het electoraat voor de PVV gewoon dood. Nu kan Wilders dit verlengen tot aan de verkiezingen met een megawinst als gevolg. Hoe dom ben je dan als aangever, als openbaar ministerie en als rechter dat je hier in trapt.
Had geen reet uitgemaakt, wat de uitspraak ook was geweest. Geert geeft er voor zichzelf wel een positieve draai aan.quote:Op vrijdag 9 december 2016 22:42 schreef MakkieR het volgende:
Kunnen we nu gewoon concluderen dat de rechtbank vandaag de PVV de winst in zijn schoot heeft geworpen?
Ik vind dit echt zo dom, dat de rechtbank zich laat gebruiken door de PVV en de rest van het politieke bestel.
Een koopje voor al die zendtijd en aandacht tot aan de verkiezingen..quote:Op vrijdag 9 december 2016 21:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Of hij moet die 5000 euro alsnog betalen.
Nee.quote:Op zaterdag 10 december 2016 00:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het OM stiekem pro Wilders is door hem dit allemaal in de schoot te gooien.
Het is zoiets als dat jij ineens meer X ziet als jij met X in je hoofd zit. Het stond er al lang maar JIJ ziet het nu pas omdat het jou meer opvalt doordat jij aan "minder" denkt.quote:Op vrijdag 9 december 2016 23:34 schreef Postbus100 het volgende:
Is dit toeval of...?![]()
[ afbeelding ]
Ik hoop dat hij veel stemmen krijgt.quote:Op vrijdag 9 december 2016 22:42 schreef MakkieR het volgende:
Nee, de rechtbanken zullen heus wel naar de letter van de wet en naar eer en geweten uitspraak doen. Apart is dat die uitspraak blijkbaar geen recht doet aan de mening van het 'klootjesvolk'.quote:Op zaterdag 10 december 2016 00:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is zoiets als dat jij ineens meer X ziet als jij met X in je hoofd zit. Het stond er al lang maar JIJ ziet het nu pas omdat het jou meer opvalt doordat jij aan "minder" denkt.
Was wel te merken ja toen de rechters alle anderen in de zittende politiek beschermdenquote:Op vrijdag 9 december 2016 22:53 schreef Falco het volgende:
[..]
De rechtspraak heeft geen boodschap aan de politiek. Scheiding der machten he.
Tis sowieso subjectief of iets "Onnodig grievend" is. Belediging overigens ook wel...quote:Op zaterdag 10 december 2016 01:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Was wel te merken ja toen de rechters alle anderen in de zittende politiek beschermden
Er zijn meerdere actieve kamerleden die exact hetzelfde, sommige zelfs ''schokkendere'' uitspraken gedaan hebben. Maar die mogen dan niet gedaagd worden
Hoezo, corruptie tiert welig daar...
Ga je ook nog beargumenteren wat er precies inhoudelijk niet klopt aan het vonnis of is het vooral om de zelfhaat tentoon te spreiden?quote:Op zaterdag 10 december 2016 00:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Goh, wat een verrassing. Bij een politiek proces is meneer Wilders terwijl hij onschuldig was schuldig bevonden door onze weldedelgestelde rechters.
Ik zou nu "einde van de Nederlandse rechtstaat" roepen als dat niet al veel eerder gebeurde.
- Puttense moordzaak
- vuurwerkramp
- eerdere proces tegen Wilders
Geen idee of dat er elders een goede rechtstaat bestaat maar de Nederlanders rechtbanken zijn een aanfluting die ons land in haar hemd zetten.
Als je een beetje kennis van zaken had wist je dat dit vaker voorkomt.quote:Sinds wanneer is het trouwens gebruikelijk dat iemand schuldig wordt bevonden maar niet wordt bestraft. Niet erg geloofwaardig.![]()
Straffen worden enkel niet gegeven wanneer iemand in aanloop van de schuldigbevinding al genoeg schade (dus straf) heeft ondervonden. Zie ik hier nergens gebeurd zijn.quote:Op zaterdag 10 december 2016 01:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ga je ook nog beargumenteren wat er precies inhoudelijk niet klopt aan het vonnis of is het vooral om de zelfhaat tentoon te spreiden?
[..]
Als je een beetje kennis van zaken had wist je dat dit vaker voorkomt.
Staat op pagina 1 van dit topic, pagina 2 nog niet gelezen maar dat maakt voor mijn reactie niks uit.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, grappig dat Rutte dat ook benadrukt heeft.quote:Op vrijdag 9 december 2016 22:53 schreef Falco het volgende:
[..]
De rechtspraak heeft geen boodschap aan de politiek. Scheiding der machten he.
Ongefundeerd?quote:Op zaterdag 10 december 2016 01:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, de rechtbanken zullen heus wel naar de letter van de wet en naar eer en geweten uitspraak doen. Apart is dat die uitspraak blijkbaar geen recht doet aan de mening van het 'klootjesvolk'.
Nou is in het verleden dat klootsjesvol gemarginaliseerd en monddood gemaakt maar in deze tijd willen zij zich ook laten gelden....met als gevolg, een ongefundeerd nee tegen het OekraIne verdrag, een ongefundeerd nee tegen Brexit, een ongefundeerde Nee bij de Amerikaanse verkiezingen. Puur en alleen om "TEGEN' te stemmen.
De rechters beginnen geen rechtszaak. Godsamme, door onwetendheid zoals jij tentoonspreidt hollen we onze eigen rechtsstaat uit.quote:Op zaterdag 10 december 2016 01:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Was wel te merken ja toen de rechters alle anderen in de zittende politiek beschermden
Er zijn meerdere actieve kamerleden die exact hetzelfde, sommige zelfs ''schokkendere'' uitspraken gedaan hebben. Maar die mogen dan niet gedaagd worden
quote:Het OM besloot eind juni 2008 Wilders niet strafrechtelijk te vervolgen voor uitspraken die hij in 2006 en 2007 deed in dagblad de Volkskrant, in zijn film Fitna en in een column op het internet. Het OM vond een aantal van de uitspraken over moslims " wellicht kwetsend, grof of ongenuanceerd, maar geen strafbare belediging". Justitie zou tientallen aangiften hebben gekregen naar aanleiding van de uitspraken. Mede op advies van het Landelijk Expertise Centrum Discriminatie, een speciale anti-discriminatie-afdeling van het parket, besloot het OM na lang beraad deze zaken te seponeren, dat wil zeggen aan de betreffende aangiften géén strafvorderlijk gevolg te geven.
Hoofdofficier van justitie Leo de Wit meende dat Wilders zich niet schuldig zou kunnen hebben gemaakt aan aanzetten tot haat of discriminatie, omdat hij zijn uitlatingen deed "in de context van het maatschappelijk debat".
(...)
De inhoudelijke behandeling van de zaak startte op 4 oktober 2010. Op 15 oktober vroeg het OM om vrijspraak op alle punten.
Alles is nep volgens hem. Er is een hetze tegen Nederland aan de gang. Complottheorieen over moslims etc.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:50 schreef Re het volgende:
dus wilders vind dat we een nep parlement hebben en een nep rechtelijke macht en dan nog gaat het belletje niet rinkelen dat deze man uit is op een dictatorschap van blank nederland...
zijn gezicht verandert trouwens ook steeds meer in een builenexplosie... zal wel karma zijn of zo
Het eerste proces tegen Wilders gemist? Wie is nou hier de onwetende?quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:48 schreef Montov het volgende:
[..]
De rechters beginnen geen rechtszaak. Godsamme, door onwetendheid zoals jij tentoonspreidt hollen we onze eigen rechtsstaat uit.
Je moet aangifte doen als je vindt dat uitspraken niet door de beugel kunnen. Of je moet via de volksvertegenwoordiging proberen anti-discriminatiewetgeving te veranderen als dat je probleem is. Of ga huilen bij je moeder. Welke optie kies je?
twitter:SietseBakker twitterde op vrijdag 09-12-2016 om 14:10:16.@geertwilderspvv in video: “Vrijheid van mening ingeperkt van miljoenen NLers”. Onderaan: “Comments disabled.” https://t.co/O5HtZrYoM8 reageer retweet
Oh ja, dat waren deze rechters?quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:56 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het eerste proces tegen Wilders gemist? Wie is nou hier de onwetende?
Blijkbaar wil hij nu ook schoon schip gaan maken als hij premier is. Volgens de NOS is er niet verder uitgelegd wat hij er mee bedoelt. Het klinkt echter alsof hij Erdogans voorbeeld aan het volgen is en heel veel mensen wil ontslaan omdat ze het niet met hem eens zijn. Het is best wel angstaanjagend.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:59 schreef Re het volgende:
ik begin hem echt steeds enger te vinden, maar ja ook zijn aanhangers worden steeds enger qua taal en actie dus gaat nog wel gezellig worden straks
wtf?quote:Op zaterdag 10 december 2016 08:06 schreef Loekie1 het volgende:
Gisteren in Pauw bleek dat het een egodingetje was voor Wouter Bos van het Openbaar Ministerie. 'Je weet dat je tegenover een stevige verdediging komt te staan en dat is ook wel iets dat professioneel uitdagend en bevredigend is om die juridische strijd aan te gaan.' aldus Woutertje.
De bevolking had al geen hoge pet op van de rechtspraak, en nu is het helemaal verpest.
Ga gauw verhuizen dan.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Blijkbaar wil hij nu ook schoon schip gaan maken als hij premier is. Volgens de NOS is er niet verder uitgelegd wat hij er mee bedoelt. Het klinkt echter alsof hij Erdogans voorbeeld aan het volgen is en heel veel mensen wil ontslaan omdat ze het niet met hem eens zijn. Het is best wel angstaanjagend.
dat doe je wel vaker geloof ik, goed fascistisch gedachtegoed welquote:Op zaterdag 10 december 2016 10:04 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ga gauw verhuizen naar Turkije dan.
Je hebt het zelf helemaal niet door he?quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:04 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ga gauw verhuizen naar Turkije dan.
Ik vind zijn tegenstanders eng en/of dom.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:59 schreef Re het volgende:
ik begin hem echt steeds enger te vinden, maar ja ook zijn aanhangers worden steeds enger qua taal en actie dus gaat nog wel gezellig worden straks
ja maar die mening mag je best hebben hoor, maar mensen wegbonjouren uit je land omdat dat je mening is, is gewoon eng.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:08 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik vind zijn tegenstanders eng en/of dom.
Mooi man, meningen.
Hij is ook steeds enger. Maar zolang er maar tegen hem en zijn volgers geschopt blijft worden zal het blok alleen maar sterker worden. Veel van zijn stemmers zitten in een situatie van onbegrip en zijn naar mijn mening nog makkelijk bereikbaar, maar niet door te blijven zeggen dat ze dom zijn en dat wat hun problemen vinden niet bestaat of maar moeten slikken.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:59 schreef Re het volgende:
Nu al weer vergeten dat die gekkies daar altijd zelf mee dreigen? Alsof ze door iemand gemist zullen worden.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:09 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar die mening mag je best hebben hoor, maar mensen wegbonjouren uit je land omdat dat je mening is, is gewoon eng.
het zijn natuurlijk verkapte problemen die men denkt op te lossen door anderen te elimineren uit de maatschappij, maar daar zal het uiteindelijke onbegrip niet door gepamperd worden.... dat is een domme verwachting.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hij is ook steeds enger. Maar zolang er maar tegen hem en zijn volgers geschopt blijft worden zal het blok alleen maar sterker worden. Veel van zijn stemmers zitten in een situatie van onbegrip en zijn naar mijn mening nog makkelijk bereikbaar, maar niet door te blijven zeggen dat ze dom zijn en dat wat hun problemen vinden niet bestaat of maar moeten slikken.
ik weet niet waar je het over hebt maar dit is ook gewoon mijn land en ik laat me niet wegsturen door beperkte visionairen zoals jijquote:Op zaterdag 10 december 2016 10:13 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Nu al weer vergeten dat die gekkies daar altijd zelf mee dreigen? Alsof ze door iemand gemist zullen worden.
Wilders gaat een beetje Trump-stijl op twitter, alle tuigvloggers meteen in paniek.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hij is ook steeds enger. Maar zolang er maar tegen hem en zijn volgers geschopt blijft worden zal het blok alleen maar sterker worden. Veel van zijn stemmers zitten in een situatie van onbegrip en zijn naar mijn mening nog makkelijk bereikbaar, maar niet door te blijven zeggen dat ze dom zijn en dat wat hun problemen vinden niet bestaat of maar moeten slikken.
Je weet niet waar ik het over heb. Dat is een waarheid als een koe.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:15 schreef Re het volgende:
[..]
ik weet niet waar je het over hebt maar dit is ook gewoon mijn land en ik laat me niet wegsturen door beperkte visionairen zoals jij
Dit complete onbegrip, en het gelijk weer dom noemen, dat is het ergste gevaar voor de samenhang in de samenleving, Dat is waar Wilders op drijft.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:14 schreef Re het volgende:
[..]
het zijn natuurlijk verkapte problemen die men denkt op te lossen door anderen te elimineren uit de maatschappij, maar daar zal het uiteindelijke onbegrip niet door gepamperd worden.... dat is een domme verwachting.
nou ja ik vind het dom ja maar dat betekent niet dat je niet moet luisteren naar de samenleving hoorquote:Op zaterdag 10 december 2016 10:24 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dit complete onbegrip, en het gelijk weer dom noemen, dat is het ergste gevaar voor de samenhang in de samenleving, Dat is waar Wilders op drijft.
ik weet niet wie met wat dreigt of denkt te dreigen maar ondermijnen van de democratie vind ik verontrustend... Sue mequote:Op zaterdag 10 december 2016 10:19 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Je weet niet waar ik het over heb. Dat is een waarheid als een koe.
Ondermijnen van de democratie.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:34 schreef Re het volgende:
[..]
ik weet niet wie met wat dreigt of denkt te dreigen maar ondermijnen van de democratie vind ik verontrustend... Sue me
Nou, dat is dan maar zo. Het gedeelte dat vatbaar is voor dat soort achterlijkheid is gelukkig maar beperkt en kruipt vanzelf weer in hun donkere holen na de verkiezingen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:24 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dit complete onbegrip, en het gelijk weer dom noemen, dat is het ergste gevaar voor de samenhang in de samenleving, Dat is waar Wilders op drijft.
Veel van zijn aanhang is onbereikbaar geworden, ze geloven alle sprookjes die worden verteld. Als ze geconfronteerd worden met feiten en de ingewikkelde waarheid haken ze af, nadenken lijkt te moeilijk of te vermoeiend. Overigens geldt dat voor een groot deel van de mensen die stemmen. Onze democratie is verworden tot een marketing truc waarbij niet de inhoud van belang is maar de beste manier om de stemmen te werven. Een oplossing aandragen is al niet meer nodig, een a4-tje als partijprogramma is voldoende om in de peilingen aan de leiding te gaan, hoeveel duidelijker wil je het hebben.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Huh, wat?quote:Op zaterdag 10 december 2016 01:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
inclusief oogkleppen voetvolkquote:Op zaterdag 10 december 2016 10:37 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ondermijnen van de democratie.
Als je meer dan een A4'tje nodig hebt, ben je visieloos en incapabel. Simpel.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:41 schreef Wespensteek het volgende:
een a4-tje als partijprogramma is voldoende om in de peilingen aan de leiding te gaan, hoeveel duidelijker wil je het hebben.
Het hangt er maar vanaf wat je definitie van beperkt is, en waarom je zulke grote groepen zo weg wil zetten.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou, dat is dan maar zo. Het gedeelte dat vatbaar is voor dat soort achterlijkheid is gelukkig maar beperkt en kruipt vanzelf weer in hun donkere holen na de verkiezingen.
Dank je wel, je geeft precies aan wat ik bedoelde.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:47 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Als je meer dan een A4'tje nodig hebt, ben je visieloos en incapabel. Simpel.
Er zal zeker een deel onbereikbaar zijn, maar met zo'n grote groep stemmers op hem ben ik er van overtuigd dat ze met alternatieven te bereiken zijn. Echter het ontbreekt aan alternatieve oplossingen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Veel van zijn aanhang is onbereikbaar geworden, ze geloven alle sprookjes die worden verteld. Als ze geconfronteerd worden met feiten en de ingewikkelde waarheid haken ze af, nadenken lijkt te moeilijk of te vermoeiend. Overigens geldt dat voor een groot deel van de mensen die stemmen. Onze democratie is verworden tot een marketing truc waarbij niet de inhoud van belang is maar de beste manier om de stemmen te werven. Een oplossing aandragen is al niet meer nodig, een a4-tje als partijprogramma is voldoende om in de peilingen aan de leiding te gaan, hoeveel duidelijker wil je het hebben.
https://www.pvv.nl/index.php/visie.html
Ik denk dat je die bereikbaarheid veel te optmistisch inschat. Inhoud verkoopt al lang niet meer.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:50 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Er zal zeker een deel onbereikbaar zijn, maar met zo'n grote groep stemmers op hem ben ik er van overtuigd dat ze met alternatieven te bereiken zijn. Echter het ontbreekt aan alternatieve oplossingen.
Waarom doe je geen aangifte als je deze uitspraak grievend vindt?quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:50 schreef Loekie1 het volgende:
Marokkaanse jongeren hebben “een soort etnisch monopolie” op straatoverlast gekregen. Dat zegt PvdA-Kamerlid Diederik Samsom.
Toch vreemd dat Woutertje Bos hier geen rechtszaak van maakt.
Daar zit blijkbaar onvoldoende uitdaging voor hem in, zo'n zwakke tegenstander.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:50 schreef Loekie1 het volgende:
Marokkaanse jongeren hebben “een soort etnisch monopolie” op straatoverlast gekregen. Dat zegt PvdA-Kamerlid Diederik Samsom.
Het blijft cynisch dat pvv'ers wel als geheel afgeschreven worden maar dat diezelfde mensen die dat zeggen wel aangeven dat je de nuance moet zien in de groep moslims. Vreemd fenomeen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik denk dat je die bereikbaarheid veel te optmistisch inschat. Inhoud verkoopt al lang niet meer.
Er zijn genoeg alternatieve oplossing, er komen zelfs steeds meer partijen bij die allemaal een andere oplossing voorstellen. Veel mensen zijn volgens mij gewoon lui en makkelijk geworden als het op stemmen aankomt, waarschijnlijk ook door gebrek aan vertrouwen in de democratie. Wilders speelt daar handig op in door zijn statements inhoudsloos en kort te houden zonder de mensen te vermoeien met details over hoe het gerealiseerd moet worden en zonder zich aan de feiten te storen. Hij zegt gewoon wat een grote groep wil horen en die mensen vinden het prachtig.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:50 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Er zal zeker een deel onbereikbaar zijn, maar met zo'n grote groep stemmers op hem ben ik er van overtuigd dat ze met alternatieven te bereiken zijn. Echter het ontbreekt aan alternatieve oplossingen.
Heb je al aangifte gedaan dan?quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:50 schreef Loekie1 het volgende:
200 A4'tjes beloven en maar een half A4'tje uitvoeren win je ook de verkiezingen mee.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Veel van zijn aanhang is onbereikbaar geworden, ze geloven alle sprookjes die worden verteld. Als ze geconfronteerd worden met feiten en de ingewikkelde waarheid haken ze af, nadenken lijkt te moeilijk of te vermoeiend. Overigens geldt dat voor een groot deel van de mensen die stemmen. Onze democratie is verworden tot een marketing truc waarbij niet de inhoud van belang is maar de beste manier om de stemmen te werven. Een oplossing aandragen is al niet meer nodig, een a4-tje als partijprogramma is voldoende om in de peilingen aan de leiding te gaan, hoeveel duidelijker wil je het hebben.
https://www.pvv.nl/index.php/visie.html
Waarom werkt oom agent niet even over om voorbedrukte aangifteformulieren thuis te bezorgen?quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:52 schreef Falco het volgende:
[..]
Waarom doe je geen aangifte als je deze uitspraak grievend vindt?
Zeggen dat de politie het op moet lossen is geen alternatief.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:54 schreef Wespensteek het volgende:
Er zijn genoeg alternatieve oplossing, er komen zelfs steeds meer partijen bij die allemaal een andere oplossing voorstellen.
en niet vergeten de context waarin dit gezegd is, iets waar wilders op is aangesproken omdat die misttequote:Op zaterdag 10 december 2016 10:53 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Daar zit blijkbaar onvoldoende uitdaging voor hem in, zo'n zwakke tegenstander.
Zelf weer te lui dusquote:Op zaterdag 10 december 2016 10:54 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Waarom werkt oom agent niet even over om voorbedrukte aangifteformulieren thuis te bezorgen?
Splinter. Balk.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het blijft cynisch dat pvv'ers wel als geheel afgeschreven worden maar dat diezelfde mensen die dat zeggen wel aangeven dat je de nuance moet zien in de groep moslims. Vreemd fenomeen.
Sja, dat jij niet genoeg kaas hebt gegeten van theologie om te weten dat "de Islam" niet 1 coherente religie of 1 coherent gedachtengoed is kan ik niet zo veel aan doen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het blijft cynisch dat pvv'ers wel als geheel afgeschreven worden maar dat diezelfde mensen die dat zeggen wel aangeven dat je de nuance moet zien in de groep moslims. Vreemd fenomeen.
Dat is dan ook meer iets wat Wilders zou roepen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Zeggen dat de politie het op moet lossen is geen alternatief.
quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:53 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Daar zit blijkbaar onvoldoende uitdaging voor hem in, zo'n zwakke tegenstander.
quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja, dat jij niet genoeg kaas hebt gegeten van theologie om te weten dat "de Islam" niet 1 coherente religie of 1 coherent gedachtengoed is kan ik niet zo veel aan doen.
Allemaal één pot nat. Religie.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja, dat jij niet genoeg kaas hebt gegeten van theologie om te weten dat "de Islam" niet 1 coherente religie of 1 coherent gedachtengoed is kan ik niet zo veel aan doen.
Wilders is de enige persoon in de partij die ergens een mening over mag hebben. De rest volgt. Ruimte voor diversiteit bestaat daar niet.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]![]()
![]()
Maar de pvv'ers zijn wel 1 coherente groep. Wat een triestheid.
fa je ook de derde pilaar wegzetten als nep? Dan is het trio wel compleetquote:Op zaterdag 10 december 2016 10:54 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Waarom werkt oom agent niet even over om voorbedrukte aangifteformulieren thuis te bezorgen?
quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
‘De Marokkanen die niet willen deugen moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen.’ Dat zegt Spekman deze week in een interview in Vrij Nederland.
Zal niemand hier aangifte tegen gedaan hebben? Vast wel. Maar Woutertje wil geen rechtszaak beginnen tegen de PvdA, alleen tegen de PVV.
Volgens die definitie kan ik ook naar de koran en hadith verwijzen. Maar alleen al die trieste sneer van jou, pleur op. Dit is precies wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wilders is de enige persoon in de partij die ergens een mening over mag hebben. De rest volgt. Ruimte voor diversiteit bestaat daar niet.
Zegt de verdediger van de meest extreme monocultuur.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wilders is de enige persoon in de partij die ergens een mening over mag hebben. De rest volgt. Ruimte voor diversiteit bestaat daar niet.
Lees je even in hoe de rechtspraak in elkaar steekt. Doe eerst maar eens aangifte ipv zo dom te roeptoeteren.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
‘De Marokkanen die niet willen deugen moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen.’ Dat zegt Spekman deze week in een interview in Vrij Nederland.
Zal niemand hier aangifte tegen gedaan hebben? Vast wel. Maar Woutertje wil geen rechtszaak beginnen tegen de PvdA, alleen tegen de PVV. Neigt naar discriminatie.
niet deugende is key hier hèquote:Op zaterdag 10 december 2016 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
Zal niemand hier aangifte tegen gedaan hebben? Vast wel. Maar Woutertje wil geen rechtszaak beginnen tegen de PvdA, alleen tegen de PVV. Neigt naar discriminatie.
quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Volgens die definitie kan ik ook naar de koran en hadith verwijzen. Maar alleen al die trieste sneer van jou, pleur op. Dit is precies wat ik bedoel.
Zie hier de voorvechters van normen en waarden in Nederland. Op deze manier wordt het hier vanzelf gezellig.quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:01 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Zegt de verdediger van de meest extreme monocultuur.
De tijd van gezelligheid is definitief voorbij, en dat komt niet door Wilders en zijn aanhangers.quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
[..]
Zie hier de voorvechters van normen en waarden in Nederland. Op deze manier wordt het hier vanzelf gezellig.
Ga weg dan. Ik vind het hier nog steeds supergezellig in Nederland en velen met mij. Dat er een paar notoire al dan niet xenofobe zeikerds en kutmarokkanen zijn, neem ik voor lief. Overall gezien leven we nog steeds in een gezellige tijdquote:Op zaterdag 10 december 2016 11:10 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
De tijd van gezelligheid is definitief voorbij, en dat komt niet door Wilders en zijn aanhangers.
Over fascisme gesproken.....wat triestquote:Op zaterdag 10 december 2016 11:09 schreef Molurus het volgende:
Doe mij trouwens maar wat minder PVV'ers. Allemaal deporteren naar Syrie, wat mij betreft.
Moet je tegen Molurus zeggen, die klaagt erover.quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:12 schreef Falco het volgende:
[..]
Ga weg dan. Ik vind het hier nog steeds supergezellig in Nederland en velen met mij. Dat er een paar notoire al dan niet xenofobe zeikerds en kutmarokkanen zijn, neem ik voor lief. Overall gezien leven we nog steeds in een gezellige tijd
Molurus en ik vinden het hier nog steeds gezellig op een paar figuren na dan. Als jij je niet thuisvoelt, jammer dan. Je kunt trouwens ook weggaan naar Syrië bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:15 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Moet je tegen Molurus zeggen, die klaagt erover.
Ik heb helemaal geen behoefte aan gezelligheid met die freaks.
quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:20 schreef Falco het volgende:
[..]
Molurus en ik vinden het hier nog steeds gezellig op een paar figuren na dan. Als jij je niet thuisvoelt, jammer dan. Je kunt trouwens ook weggaan naar Syrië bijvoorbeeld.
Niet zo gek. Het toppunt van gezelligheid voor jou is een kalifaat. Je kan niet wachten tot elke stad in Nederland net zo gezellig is als Molenbeek.quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:20 schreef Falco het volgende:
[..]
Molurus en ik vinden het hier nog steeds gezellig op een paar figuren na dan. Als jij je niet thuisvoelt, jammer dan. Je kunt trouwens ook weggaan naar Syrië bijvoorbeeld.
Nee hoor, ik heb dat nooit gezegd en zal ook daar keihard tegen strijden mochten islamdebielen een kalifaat starten in NL.quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:23 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Niet zo goed. Het toppunt van gezelligheid voor jou is een kalifaat. Je kan niet wachten tot elke stad in Nederland net zo gezellig is als Molenbeek.
quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:23 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Niet zo goed. Het toppunt van gezelligheid voor jou is een kalifaat. Je kan niet wachten tot elke stad in Nederland net zo gezellig is als Molenbeek.
In grote delen van Nederland is het al een soort kalifaat. Homo's en joden kunnen daar niet openlijk over straat lopen. Lichtgelovige of ex-moslims worden daar onder druk gezet of bedreigd als ze zich te westers kleden en gedragen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb dat nooit gezegd en zal ook daar keihard tegen strijden mocht islamdebielen een kalifaat starten in NL.
Ik en wederom velen met mij herken me niet in deze absurde waanbeelden.quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
In grote delen van Nederland is het al een soort kalifaat. Homo's en joden kunnen daar niet openlijk over straat lopen. Lichtgelovige of ex-moslims worden daar onder druk gezet of bedreigd als ze zich te westers kleden en gedragen.
Hij overdrijft, maar er zijn wijken.... Ben jij homo, ex-moslim, jood?quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik en wederom velen met mij herken me niet in deze absurde waanbeelden.
Deze post toont aan dat het spijtig is dat er de laatste tijd zoveel bezuinigd is op de psychiatrische zorg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |