quote:Omdat een ander topic elders een beetje vervuild raakte met off-topic reacties over het al dan niet wetenschappelijk zijn van zaken als psychologie, psychiatrie, sociologie, criminologie, etc. (oftewel anders dan de bètavakken) hier maar even verder.
Centrale vragen: is er sprake van een verschillende mate van wetenschappelijkheid tussen de wetenschappelijke disciplines? Kan van bepaalde wetenschappelijke disciplines zelfs de wetenschappelijkheid ontkend worden?
Disclaimer voor de nog eventueel bestaande mods hier: ja, serieus, dit betreft de filosofie.
Zoals GrumpyFish al aangeeft, ze werken naar een theorie toe, dan noem je het ook zo. Hij is er nog niet, maar ze zouden hem wel graag willen.quote:Op dinsdag 6 december 2016 11:32 schreef Elzies het volgende:
[..]
Toch vreemd? Het is er niet maar we noemen het toch een theorie. Puur op basis van een gedeeltelijk bewezen stelling genaamd elektromagnetisme. Dan zou driekwart van die theorie toch gewoon een hypothese moeten zijn?
Ze waren nog nooit direct waargenomen, maar wel indirect door Hulse en Taylor. Daarbij waren er allerlei andere indirecte redenen om te geloven dat die golven bestaan (symmetrieën). Dat biedt geen garantie, natuurlijk.Garantie heb je nooit in de wetenschap. Bovendien zijn zwaartekrachtsgolven een fenomeen dat door de theorie wordt voorspeld, niet een theorie an sich. Je haalt dus dingen door elkaar, wat al werd aangestipt.quote:Op dinsdag 6 december 2016 11:01 schreef Elzies het volgende:
[..]
Die mening deel ik niet. Ook theorieën zijn onderworpen aan geloofsstructuren. Dat betekent overigens niet dat ik opschrijf dat theorieën volledig zijn gebaseerd op blind geloof. Iedere theorie begint met een idee waar men wel of niet in gelooft. Stapsgewijs ga je zo'n theorie uitbouwen en versterken. Maar het gros van theorieën zijn helemaal niet af. Pas vorig jaar werd de zwaartekrachtgolftheorie van Einstein bewezen. Twee zwarte gaten die een rimpeling veroorzaakte in het weefsel van ruimtetijd en dat werd gedetecteerd. Daarvoor was de theorie gebaseerd op het geloof hierin.
Zwaartekracht past niet binnen de geünificeerde theorie van alles die elektromagnetisme, de zwakke en sterke kernkracht met elkaar verbind tot een allesomvattende theorie.
Nee, maar als je een punt wil maken, zet even uiteen wat DES is en welk punt je wilt maken.quote:Op zondag 1 januari 2017 13:39 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ik had de vraag ook eerder aan jou gesteld, geloof ik. Heb je wel eens van DES gehoord?
Zal dit zijn:quote:Op zondag 1 januari 2017 13:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, maar als je een punt wil maken, zet even uiteen wat DES is en welk punt je wilt maken.
Ik voel weinig behoefte om daarnaar te gaan gissen in elk geval.
Voor veel wetenschapsontkenners zijn wetenschap en bedrijfsleven een pot nat.quote:Op zondag 1 januari 2017 13:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zal dit zijn:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Di-ethylstilbestrol
Bekend van het DES-schandaal. Lijkt me meer iets met Big Pharma te maken te hebben dan met wetenschap.
Wetenschap wordt voornamelijk bekostigd door het bedrijfsleven. En dan nog met een naïeve kop blijven ontkennen dat er geen eigen belangen mee zijn gemoeid? Tja.....quote:Op zondag 1 januari 2017 14:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Voor veel wetenschapsontkenners zijn wetenschap en bedrijfsleven een pot nat.
Wie beweert dit dan? Of is dit weer een van je fantasieën?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:19 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wetenschap wordt voornamelijk bekostigd door het bedrijfsleven. En dan nog met een naïeve kop blijven ontkennen dat er geen eigen belangen mee zijn gemoeid? Tja.....
Leer nou eens lezen retard. Misschien scheelt het iets aan de eindeloze stroom onzin die je verspreidt.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:19 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wetenschap wordt voornamelijk bekostigd door het bedrijfsleven. En dan nog met een naïeve kop blijven ontkennen dat er geen eigen belangen mee zijn gemoeid? Tja.....
Het is geen onzin. Het bedrijfsleven betaald voor onderzoek en daar willen ze uiteraard iets voor terug wat hun eigen belang dient.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Leer nou eens lezen retard. Misschien scheelt het iets aan de eindeloze stroom onzin die je verspreidt.
Tuurlijk, selectief lezen bij gebrek aan.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jawel. Rest niet gelezen wegens verwachte zwakzinnigheden.
Nou, ksst. Weg.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:29 schreef Elzies het volgende:
[..]
Tuurlijk, selectief lezen bij gebrek aan.
Opnieuw ben je weer snel uitgeluld. Graag gedaan vriend.
Bij de biomedische wetenschappen zit er een kern van waarheid in. Daar is vaak samenwerking tussen de wetenschap en de farmaceutische bedrijven.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wie beweert dit dan? Of is dit weer een van je fantasieën?
Klopt. Ik geloof ook niet dat iemand dit betwist.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:34 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Bij de biomedische wetenschappen zit er een kern van waarheid in. Daar is vaak samenwerking tussen de wetenschap en de farmaceutische bedrijven.
Dit is wel een goed filmpje daarover:quote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:34 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Bij de biomedische wetenschappen zit er een kern van waarheid in. Daar is vaak samenwerking tussen de wetenschap en de farmaceutische bedrijven.
En weer: wie beweert dat?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:27 schreef Elzies het volgende:
Het is juist de retard die in zijn eigen dwaasheid gelooft dat de wetenschap altijd van onbesproken gedrag is.
Tja, weer een gevalletje van selectief willen lezen.quote:
Wie beweert dat de wetenschap van onbesproken gedrag is?quote:Op woensdag 4 januari 2017 09:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Tja, weer een gevalletje van selectief willen lezen.
Kijk alleen al naar de invloed van bedrijven op het farmaceutische onderzoek, of onderzoek naar KI waar bedrijven azen op onze privacygegevens om nóg meer aan ons te verdienen.
Onbesproken gedrag?quote:Op woensdag 4 januari 2017 10:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wie beweert dat de wetenschap van onbesproken gedrag is?
Niemand? Mooi. Dan lul je over niks.
Jij schrijft dit:quote:
Over wie heb je het dan?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:27 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is juist de retard die in zijn eigen dwaasheid gelooft dat de wetenschap altijd van onbesproken gedrag is.
Ga eerst eens alle inhoudelijke reacties eens goed doorlezen, want dat doen veel deelnemers niet. Dat mensen in hun eigen hoogmoed zo intellectueel beperkt kunnen zijn. Het wordt hier iedere dag opnieuw bewezen.quote:Op woensdag 4 januari 2017 10:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jij schrijft dit:
[..]
Over wie heb je het dan?
Het is een eenvoudige vraag. Geef eens antwoord? Als je het mij vraagt ben jij de dwaas hier.
Ik ga jouw gelul absoluut niet lezen voordat je dit soort eenvoudige vragen beantwoordt of die idiote uitspraken terugneemt.quote:Op woensdag 4 januari 2017 10:23 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ga eerst eens alle inhoudelijke reacties eens goed doorlezen,
Zoals ik al eerder opschreef. Opnieuw zo'n voorspelbare reactie. Met je mond vol tanden staan en bij gebrek aan weerwoord de hele boel weer stelselmatig gaan ontkennen. Maar tegelijkertijd wel verongelijkt gaan roeptoeteren op de man. Zo simplistisch.quote:Op woensdag 4 januari 2017 10:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik ga jouw gelul absoluut niet lezen voordat je dit soort eenvoudige vragen beantwoordt of die idiote uitspraken terugneemt.
I don't give a shit.quote:
En ik gaf jou een eenvoudig antwoord. Dat jij opnieuw aan verstoppertje doet is niet ondergetekende aan te rekenen.quote:Op woensdag 4 januari 2017 10:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
I don't give a shit.
Ik stel je een eenvoudige vraag. Waarom vertik je antwoord te geven op die vraag?
Dat is op dit moment het enige dat ik bereid ben te lezen van wat jij schrijft. Niks anders.
Een atheïstisch vrij forum waar filosofie en eerlijke wetenschappen centraal kunnen staan zou een begin zijn. Waar mensen met een religieuze overtuiging niet worden weggehoond door dezelfde atheïsten met teveel hoogmoedswaanzin.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:02 schreef Jigzoz het volgende:
Misschien kunnen achterlijkheden gewoon in BNW/ONZ blijven, dan kunnen we het hier serieus houden.
Enige wat je aangetoond hebt is je domheid, doeiquote:
It’s silly to assume all research funded by corporations is bent.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:27 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is geen onzin. Het bedrijfsleven betaald voor onderzoek en daar willen ze uiteraard iets voor terug wat hun eigen belang dient.
Dat maakt veel uitkomsten van bepaald wetenschappelijk onderzoek tot geen zuivere koffie.
Dat gegeven hoeven we niet met zijn allen te gaan ontkennen.
Ja, dat zijn slechte zaken. Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.quote:Op woensdag 4 januari 2017 09:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Tja, weer een gevalletje van selectief willen lezen.
Kijk alleen al naar de invloed van bedrijven op het farmaceutische onderzoek, of onderzoek naar KI waar bedrijven azen op onze privacygegevens om nóg meer aan ons te verdienen.
Tja, dezelfde riedel. Roepen dat er geen antwoord is, terwijl het antwoord letterlijk voor je neus staat.quote:Op woensdag 4 januari 2017 13:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, dat zijn slechte zaken. Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Dit is de eerste keer dat je echt compleet gelijk hebt. Bravoquote:Op woensdag 4 januari 2017 23:50 schreef Elzies het volgende:
[..]
Iemand die stoïcijns blijft volhouden dat wetenschapsgelden voor onderzoek altijd van onbesproken gedrag is leeft niet meer op deze wereld.
Het verbaast me dat je dat zegt. Ik heb juist meerdere malen aangetoond dat jij het bij het verkeerde eind hebt. Ik dacht dat we het daar wel over eens waren.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:27 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een atheïstisch vrij forum waar filosofie en eerlijke wetenschappen centraal kunnen staan zou een begin zijn. Waar mensen met een religieuze overtuiging niet worden weggehoond door dezelfde atheïsten met teveel hoogmoedswaanzin.
De hoogmoed van een atheïst dien je gelijk af te straffen, zoals je een hond met slecht gedrag ook afstraft. Gewoon aanpakken, want de argumentatie van een atheïst beperkt zich louter tot kaboutervergelijkingen, een constante herhaling van hetzelfde, verstoppertje spelen via woordspelletjes en vooral veel ontkenning. .Ik denk dat ik dit onderhand wel in de vele discussies heb aangetoond. Tijd dus voor serieuze onderwerpen.
In jouw dromen.quote:Op donderdag 5 januari 2017 07:27 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Het verbaast me dat je dat zegt. Ik heb juist meerdere malen aangetoond dat jij het bij het verkeerde eind hebt. Ik dacht dat we het daar wel over eens waren.
Interessant dat je kunt laten zien hoeveel negatieve publicaties zijn verdwenen. Het valt me inderdaad op dat als je wetenschappelijke publicaties leest de uitkomsten voornamelijk positief zijn. Ook trouwens in de sociale wetenschappen. Zelden kom je een publicatie tegen die de hypethese ontkracht of de stellingsinname tegenspreekt.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is wel een goed filmpje daarover:
Een probleem is dat iets wat in een lab werkt in de praktijk onhaalbaar is. Je kunt het de bedrijven niet kwalijk nemen dat ze alleen een technologie gebruiken wanneer het rendabel blijkt te zijn.quote:Op donderdag 5 januari 2017 09:50 schreef Elzies het volgende:
Hoeveel technologie blijft op de planken liggen omdat het bedrijfsleven daar geen winst uit weet te behalen? Dat zegt voldoende. We hadden allemaal toch allang elektrisch kunnen rijden als de oliewinsten daar geen stokje voor hadden gestoken?
Zekers. Maar kijk naar de ontwikkeling van groene en schone energie wat feitelijk allang enkele decennia geleden toepasbaar kon zijn, maar vanwege winstbelangen niet of nauwelijks van de grond kwam.quote:Op donderdag 5 januari 2017 11:08 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
.
[..]
Een probleem is dat iets wat in een lab werkt in de praktijk onhaalbaar is. Je kunt het de bedrijven niet kwalijk nemen dat ze alleen een technologie gebruiken wanneer het rendabel blijkt te zijn.
Nee, maar ik zie dan ook werkelijk niemand hier dat beweren. Dus waar hebben we het dan over?quote:Op woensdag 4 januari 2017 23:50 schreef Elzies het volgende:
Iemand die stoïcijns blijft volhouden dat wetenschapsgelden voor onderzoek altijd van onbesproken gedrag is leeft niet meer op deze wereld.
Nee hoor, lees maar terug. Ik heb het toen duidelijk uiteen gezet.quote:
Gelukkig maar.quote:Op donderdag 5 januari 2017 12:31 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wetenschappers zijn ook maar mensen.
Echt, wat een zelfprojectie.quote:Op woensdag 4 januari 2017 23:50 schreef Elzies het volgende:
[..]
Tja, dezelfde riedel. Roepen dat er geen antwoord is, terwijl het antwoord letterlijk voor je neus staat.
Wij noemen dat discussievermijding.
Deze topic had buiten wetenschapsontkenning ook atheïstenontkenning kunnen heten.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 08:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
Echt, wat een zelfprojectie.
Maar voor alle duidelijkheid:
1) je hebt nooit een antwoord gegeven op die vraag.
2) het enige juiste antwoord op die vraag is 'niemand'. Kortom, je kletst uit je nek.
Misschien ziet elzies zich wel als de nieuwe Messias.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 09:42 schreef Haushofer het volgende:
't Is lang niet altijd makkelijk om een visionair te zijn. Altijd maar domme mensen om je heen
Het is inderdaad niet altijd even gemakkelijk.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 09:42 schreef Haushofer het volgende:
't Is lang niet altijd makkelijk om een visionair te zijn. Altijd maar domme mensen om je heen
Je moet je dan inderdaad een beetje gedragen als een levende horoscoop. Iets concreets zeggen is veel te link.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 12:46 schreef Haushofer het volgende:
De nieuwe messias heeft dan wel wat moeite met concreet vragen beantwoorden, maar in vaagheden spreken en niet concreet antwoorden is een eigenschap die wel meer zelfvernoemde genieën hebben. Bullshitten of faken is de wetenschappelijke term hiervoor.
Je hebt gewoon niet gelezen of niet begrepen wat ik heb geschreven. Jigzoz heeft gezegd dat hij vertrouwen heeft in wetenschap en dat dat de reden is dat iedereen die kritiek heeft op vaccinaties irrationeel is. Dat is waarom ik het DES-voorbeeld erbij haal. De reden dat hij er inhoudelijk nooit op heeft gereageerd is omdat het zijn stelling onderuit schoffelt.quote:Op zondag 1 januari 2017 14:03 schreef Molurus het volgende:
Ja, dat het zoiets was verwachtte ik wel.
En het lijkt me toch vrij lastig om een willekeurig incident in de medische wereld te gebruiken als een argument voor het idee dat het weigeren van vaccinaties rationeel zou zijn.
Dat is dus niet mijn punt.quote:Als dat het punt is dat Tango5Romeo wil maken, want ook dat spreekt hij helaas niet uit. (Wat mij de indruk geeft dat hij zelf ook wel aanvoelt dat dat niet verdedigbaar is.)
Nee sukkel. Dat jij te emotioneel beperkt bent om een fatsoenlijk gesprek te kunnen voeren was de reden dat ik er verder niet op inging. Als ik me wil laten uitschelden, dan weet ik daar betere plekken voor.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 18:54 schreef Tango5Romeo het volgende:
Jigzoz heeft gezegd dat hij vertrouwen heeft in wetenschap en dat dat de reden is dat iedereen die kritiek heeft op vaccinaties irrationeel is. Dat is waarom ik het DES-voorbeeld erbij haal. De reden dat hij er inhoudelijk nooit op heeft gereageerd is omdat het zijn stelling onderuit schoffelt.
Ten eerste ben jij degene die scheld, ik niet. Ten tweede, je hebt gewoon geen verhaal. Waarvan akte. Al weer....quote:Op zaterdag 7 januari 2017 19:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee sukkel. Dat jij te emotioneel beperkt bent om een fatsoenlijk gesprek te kunnen voeren was de reden dat ik er verder niet op inging. Als ik me wil laten uitschelden, dan weet ik daar betere plekken voor.
Je bent ziek in je hoofd. Laat je nakijken. Idioot.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 19:10 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ten eerste ben jij degene die scheld, ik niet. Ten tweede, je hebt gewoon geen verhaal. Waarvan akte. Al weer....
Moeilijk, je ongelijk toegeven. Fijne avond.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 19:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je bent ziek in je hoofd. Laat je nakijken. Idioot.
O, hier heb je het laatste woord. Ik ga verder niet meer in op je diepzwakzinnige gekanker.
Bewijs? Oh, wacht....daar doe jij niet aan....quote:Op zaterdag 7 januari 2017 19:15 schreef Jigzoz het volgende:
O, voor toevallige passanten: bovenstaande debiel beschuldigde me in een ander topic van jodenhaat omdat ik niet geloof in zijn rassentheorie. Vandaar dat ik het een verwerpelijk klotepersoon vind.
Laat ik dan een andere vergelijking maken. Probeer een kleurenblinde de kleur rood uit te leggen. Dat zal je niet lukken omdat een kleurenblinde een neurologische beperking kent waardoor het zich de kleur rood niet kan voorstellen. Hoeveel antwoorden je ook aan een kleurenblinde toeschuift, de kleurenblinde zal eroverheen lezen en claimen dat je hem nergens de kleur rood hebt weten uit te leggen.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je moet je dan inderdaad een beetje gedragen als een levende horoscoop. Iets concreets zeggen is veel te link.
Zullen we het eens omkeren? De gelovige krijgt epileptische aanvallen in zijn brein, en krijgt daarbij de indruk van een goddelijke stem in zijn hoofd die hem opdrachten geeft (sla de kranten er maar op na). De neurologische verklaring,quote:Op zondag 8 januari 2017 11:12 schreef Elzies het volgende:
[..]
Laat ik dan een andere vergelijking maken. Probeer een kleurenblinde de kleur rood uit te leggen. Dat zal je niet lukken omdat een kleurenblinde een neurologische beperking kent waardoor het zich de kleur rood niet kan voorstellen. Hoeveel antwoorden je ook aan een kleurenblinde toeschuift, de kleurenblinde zal eroverheen lezen en claimen dat je hem nergens de kleur rood hebt weten uit te leggen.
Voor een atheïst geldt eenzelfde soort beperking. Leg een atheïst uit wat een godsbesef is, herkenbare diepere spirituele waarden of beschrijvingen van bewuste ervaringen die buiten zijn eigen 'out of the box' denken gaat en je kunt net zoveel antwoorden en beschrijvingen geven als bij de kleurenblinde, de atheïst herkent het niet, leest het niet, begrijpt het niet en zal claimen dat je geen concreet antwoord hebt opgeschreven. Terwijl de antwoorden recht voor zijn neus staan.
Dat komt omdat zijn hersengebiedje vlak boven de linker slaapkwab minder actief is en de atheïst het vermogen mist daar een ervaring bij te kunnen plaatsen. Dus ontkent hij het. Net zoals de kleurenblinde die met een vergelijkbare neurologische beperking nooit de kleur rood in al zijn verschillende tinten zal kunnen zien.
Daarom lopen deze discussies ook steeds vast. In plaats dat je de ander steeds als schuldige aanwijst of hem een Messias complex toeschuift ligt de verklaring vaak in een heel andere hoek. Ik denk juist in een verklaring waar de atheïst zich meer in kan vinden. De neurologische verklaring.
Eerder een atheïstische verklaring vanuit een atheïstische zienswijze. Het hoe en waarom van die epilepsie wordt hier buiten beschouwing gelaten. Ook de vraag waarom bepaalde elektrische kortsluitingen van het brein leidt tot dergelijke stemmen en visioenen. Daar heeft de atheïst ook geen antwoord op.quote:Op zondag 8 januari 2017 12:17 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Zullen we het eens omkeren? De gelovige krijgt epileptische aanvallen in zijn brein, en krijgt daarbij de indruk van een goddelijke stem in zijn hoofd die hem opdrachten geeft (sla de kranten er maar op na). De neurologische verklaring,
quote:Op zondag 8 januari 2017 13:47 schreef Jigzoz het volgende:
Kan dit niet gewoon in het speciale Elziestopic? Beetje zonde om hier elk ander topic ook mee te verbaggeren.
Overigens geeft je reactie aan dat je niet weet wat atheisme is, want atheisme zegt namelijk helemaal niets over spirituele waarden....quote:Op zondag 8 januari 2017 11:12 schreef Elzies het volgende:
Voor een atheïst gelovige geldt eenzelfde soort beperking.
Daar gaan we weerquote:Op zondag 8 januari 2017 16:24 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Overigens geeft je reactie aan dat je niet weet wat atheisme is, want atheisme zegt namelijk helemaal niets over spirituele waarden....
ik ben al weer klaar.quote:
Dat klopt, want de atheïst is niet bij machte dit concept te begrijpen. Daarvoor heb ik het neurologische argument al eerder aangehaald.quote:Op zondag 8 januari 2017 16:24 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Atheisme zegt namelijk helemaal niets over spirituele waarden....
quote:Op maandag 9 januari 2017 10:27 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat klopt, want de atheïst is niet bij machte dit concept te begrijpen. Daarvoor heb ik het neurologische argument al eerder aangehaald.
Maar dat vrijwaart de atheïst niet van eigen geloofsovertuigingen, namelijk zijn geloof dat God niet bestaat. In de meeste gevallen (want het atheïsme is ook onderverdeeld in verschillende overtuigingsstromingen) zit daar aanvullend bij zijn geloof in de evolutietheorie en zijn geloof in een deterministische versie van dit bestaan.
Ik mag mezelf juist een trotse bezitter noemen van een atheïst. Ik heb een prachtig ruim binnen-en buitenverblijf voor hem gebouwd hangend vol met camera's zodat ik deze soort voortdurend kan observeren.quote:Op maandag 9 januari 2017 18:32 schreef Haushofer het volgende:
De atheïst. Ik kom hem of haar dagelijks tegen als ik in de bosjes lig met m'n verrekijker. Fascinerende soort
Komediant.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 12:48 schreef Elzies het volgende:
Ik mag mezelf juist een trotse bezitter noemen van een atheïst.
"Spiritualiteit heeft in de breedste zin te maken met zaken die de geest (Latijn spiritus) betreffen. Het woord wordt op vele manieren gebruikt en kan te maken hebben met religie of bovennatuurlijke krachten, maar de nadruk ligt op de persoonlijke innerlijke ervaring."quote:Op maandag 9 januari 2017 10:27 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat klopt, want de atheïst is niet bij machte dit concept te begrijpen.
We leven in 2017, niet meer in 1382 toen men dit soort achterhaalde gedachten over spiritualiteit koesterde.quote:Op donderdag 12 januari 2017 05:39 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
"Spiritualiteit heeft in de breedste zin te maken met zaken die de geest (Latijn spiritus) betreffen. Het woord wordt op vele manieren gebruikt en kan te maken hebben met religie of bovennatuurlijke krachten, maar de nadruk ligt op de persoonlijke innerlijke ervaring."
Welke neurologsiche argumenten waren dat ook weer?
Dus je past eerst de definitie aan om je argumenten er bij te laten passen? Weet je wat 'obsessief' betekent?quote:Op donderdag 12 januari 2017 05:55 schreef Elzies het volgende:
We leven in 2017, niet meer in 1382 toen men dit soort achterhaalde gedachten over spiritualiteit koesterde.
Heel veel vager dan dit kan je niet worden, hoor.quote:Op donderdag 12 januari 2017 05:55 schreef Elzies het volgende:
[..]
We leven in 2017, niet meer in 1382 toen men dit soort achterhaalde gedachten over spiritualiteit koesterde.
Spiritualiteit staat vandaag de dag voor licht en leven. Niet voor een of ander vaag christelijk concept.
Elektromagnetisme staat aan de basis voor alle natuur, voor de structurele samenstelling van rotsen en stenen, voor het planten en dierenrijk en voor de wijze hoe elektromagnetisme aan de basis staat voor de neuronenwerkzaamheid van ons brein. Hoe neurologisch wil je het hebben?
Elektromagnetisme staat daarom aan de basis voor licht leven. Voor de alsmaar veranderende sterrenstof geëvolueerd tot nieuwe sterren en planeten waar (in ons geval) zelfbewust leven op voor komt. Voor de wijze waarop onze atomen en moleculen rangschikken en onze vormen schenkt. Zonder elektromagnetisme zou hier geenszins sprake van kunnen zijn.
Zwaartekracht heeft er voor gezorgd dat er überhaupt structuurvorming plaatsvond na de oerknal. Verder zie ik je punt niet, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 05:55 schreef Elzies het volgende:
[..]
Spiritualiteit staat vandaag de dag voor licht en leven. Niet voor een of ander vaag christelijk concept.
Elektromagnetisme staat aan de basis voor alle natuur, voor de structurele samenstelling van rotsen en stenen, voor het planten en dierenrijk en voor de wijze hoe elektromagnetisme aan de basis staat voor de neuronenwerkzaamheid van ons brein. Hoe neurologisch wil je het hebben?
Elektromagnetisme staat daarom aan de basis voor licht leven. Voor de alsmaar veranderende sterrenstof geëvolueerd tot nieuwe sterren en planeten waar (in ons geval) zelfbewust leven op voor komt. Voor de wijze waarop onze atomen en moleculen rangschikken en onze vormen schenkt. Zonder elektromagnetisme zou hier geenszins sprake van kunnen zijn.
Volgens mij snap je dus zelf ook wel dat je flauwekul loopt te spuien. De vraag wat voor voldoening je hier uit haalt kun je dan voor jezelf vast wel beantwoorden.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 12:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik mag mezelf juist een trotse bezitter noemen van een atheïst. Ik heb een prachtig ruim binnen-en buitenverblijf voor hem gebouwd hangend vol met camera's zodat ik deze soort voortdurend kan observeren.
Ongelooflijk fascinerend. Soms doe ik bij wijze van experiment stiekem wat verkruimelde gezegende hosties bij zijn maaltijd. De atheïst haalt het er altijd uit. Krijg ik een bord terug met jawel, de niet opgegeten stukjes hosties. Geweldig!![]()
Ik ben nu in onderhandeling voor het overhalen van een vrouwelijk exemplaar. Iets moeilijker te vinden. Duurder en lastiger in de papieren, maar het gaat me lukken. Misschien planten ze zichzelf wel voort en kan ik onder een gecontroleerde omgeving een atheïstenbaby zien opgroeien. Dat zou geweldig zijn. Vooralsnog blijf ik zeer enthousiast. Uiteraard zal ik mijn ervaringen hier met jullie blijven delen.
Dat blijft de standaard riedel van de atheïst. Alles wat niet binnen zijn beperkte geloofshokje valt is voor de atheïst per definitie flauwekul. Maar tegelijkertijd bezit de atheïst onvoldoende kennis en ervaring om zijn tegenwerpingen te beargumenteren, zoals bovenstaande reacties opnieuw laten zien.quote:Op donderdag 12 januari 2017 08:21 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Volgens mij snap je dus zelf ook wel dat je flauwekul loopt te spuien. De vraag wat voor voldoening je hier uit haalt kun je dan voor jezelf vast wel beantwoorden.
Je verhaal is dan ook compleet solide, geen speld tussen te krijgen. Echt mijn respect voor zoveel kennis en inzicht, zelden iemand zo gefundeerd stellingen zien posten.quote:
Het is in ieder geval net zo solide als de claim dat je toch echt elektriciteit nodig hebt om een elektrisch apparaat aan de gang te krijgen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 09:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je verhaal is dan ook compleet solide, geen speld tussen te krijgen. Echt mijn respect voor zoveel kennis en inzicht, zelden iemand zo gefundeerd stellingen zien posten.
Dat hoeft ook niet want je gebruikte een klassieke redeneertruuk: het stropopargument.quote:
Heel stellig inderdaad.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 09:55 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is in ieder geval net zo solide als de claim dat je toch echt elektriciteit nodig hebt om een elektrisch apparaat aan de gang te krijgen
Bovendien kunnen we stellig concluderen dat er geen gebiedje in de hersenen bestaat wat bewustzijn zou genereren. Deze 'platte-aarde theorie' past niet meer binnen het denkniveau van 2017.
Je wijst iets af maar je gebruikt hiervoor geen enkel tegenargument. Iets een stropopargument noemen, maar dit op inhoud niet weten te beargumenteren is simpelweg (opnieuw) gebrek aan tegenargumentatie.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 10:01 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dat hieft ook niet want je gebruikte een klassieke redeneertruuk: het stropopargument.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
Maar er is dan ook geen speld tussen je ijzersterke argumentatie te stoppen...quote:Op vrijdag 13 januari 2017 10:06 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je wijst iets af maar je gebruikt hiervoor geen enkel tegenargument. Iets een stropopargument noemen, maar dit op inhoud niet weten te beargumenteren is simpelweg (opnieuw) gebrek aan tegenargumentatie.
Bij een drogredenering hoef je ook geen tegenargument te geven, aantonen dat het een drogreden is, is voldoende. Dat jij niet inziet dat het een stropop is, is jouw gebrek aan kennis. Ik hoef jou die kennis niet bij te brengen, dat moet je zelf doen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 10:06 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je wijst iets af maar je gebruikt hiervoor geen enkel tegenargument. Iets een stropopargument noemen, maar dit op inhoud niet weten te beargumenteren is simpelweg (opnieuw) gebrek aan tegenargumentatie.
Ja lekker makkelijk. Zo kan ik elk gegeven argument naast me neer leggen. We noemen alles wat niet past binnen het eigen straatje maar simpelweg een stropop.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 10:41 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Bij een drogredenering hoef je ook geen tegenargument te geven, aantonen dat het een drogreden is, is voldoende. Dat jij niet inziet dat het een stropop is, is jouw gebrek aan kennis. Ik hoef jou die kennis niet bij te brengen, dat moet je zelf doen.
Nee, jij claimt jij bewijst en zonder gebruik van drogredeneringen, dat zijn de regels, dus niet valsspelen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ja lekker makkelijk. Zo kan ik elk gegeven argument naast me neer leggen. We noemen alles wat niet past binnen het eigen straatje maar simpelweg een stropop.
Jij presenteert hier de stropop aangevuld met een willekeurige Wikipediapagina.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:59 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Nee, jij claimt jij bewijst en zonder gebruik van drogredeneringen, dat zijn de regels, dus niet valsspelen.
Succes.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden
Waarom zou er überhaupt een aangewezen gebied voor zijn? Wie beweert, bewijst.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:12 schreef Elzies het volgende:
[..]
Jij presenteert hier de stropop aangevuld met een willekeurige Wikipediapagina.
Mijn verhaal over elektromagnetisme is samenhang met de neuronenwerkzaamheid van het brein staat nog steeds als een huis overeind.
Evenwel de conclusie dat ik nog steeds geen aangewezen gebiedje van het brein heb mogen inzien waar volgens de atheïst bewustzijn wordt gepresenteerd.
Dus nogmaals, wie presenteert hier nu de stropop? Moi?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |