abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166992830
De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton
De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

https://docs.google.com/s(...)HEBdO2Xsg/edit#gid=0

https://www.theguardian.c(...)ap&type=presidential

Update van alle andere races en referenda

SPOILER: STREAMS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hexagon op 30-11-2016 11:03:24 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 30 november 2016 @ 01:37:53 #2
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_166992869
Ben je ook aan het dansen omdat alle tot nu toe genoemden kabinet leden anti LGBT zijn Bram?
  woensdag 30 november 2016 @ 02:20:45 #3
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_166992942
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 16:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

Omdat hij toevallig staatsgeheimen verklapte aan de journaliste met wie hij het bed deelde?
Patraeus had ook het briljante idee om Al-Queda wapens te geven zodat ze tegen ISIS konden vechten.

Hij staat dan ook bekend als General Betray-us.

[ Bericht 2% gewijzigd door monkyyy op 30-11-2016 03:12:57 ]
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 30 november 2016 @ 02:51:35 #4
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_166992966
Trump wil mensen stateloos maken als ze een vlag verbranden. Klinkt als een dictator. Mijn weg of je kan oprotten. Dan ben je geen echte Amerikaan meer.

Feestje mensen, Bram_van_Loon is aan het dansen van plezier eindelijk kunnen mensen geen weerwoord meer hebben.
pi_166993002
Ik vraag me af in hoeverre die berichten a la `BREKEND: Trump overtuigt bedrijf x om n banen in de USA te behouden' niet gewoon lege hulzen zijn om allebei positief in het nieuws te komen, is er bewijs dat die bedrijven tot de conclusie gekomen waren om te vertrekken voordat De Toupet met z'n kleine magische handjes wapperde? Is er ook bekend wat hij die bedrijven eigenlijk beloofd heeft, of was het de hypnotische werking van dochter's boezem?
pi_166993022
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 02:51 schreef Tweek het volgende:
Trump wil mensen stateloos maken als ze een vlag verbranden. Klinkt als een dictator. Mijn weg of je kan oprotten. Dan ben je geen echte Amerikaan meer.

Feestje mensen, Bram_van_Loon is aan het dansen van plezier eindelijk kunnen mensen geen weerwoord meer hebben.
Is Clinton dan ook geen echte Amerikaan gezien die vlag verbrandende mensen in de cel wil gooien?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 november 2016 @ 07:52:07 #8
426493 crew  PippenScottie
pi_166993313
Trump heeft als minister van financiën Steve Mnuchin gekozen.
De man heeft zo'n 20 jaar bij Goldman Sachs gewerkt.

Kom er maar in Trump fanboys en probeer deze eens te verdedigen.
My friends all drive horses
pi_166993324
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 01:37 schreef Tweek het volgende:
Ben je ook aan het dansen omdat alle tot nu toe genoemden kabinet leden anti LGBT zijn Bram?
Er is politiek gezien een mooi hoefijzermodel waarbij de extremen eigenlijk weel dicht bij elkaar liggen. Bram is een mooi voorbeeld van die theorie :s)
pi_166993328
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 07:52 schreef PippenScottie het volgende:
Trump heeft als minister van financiën Steve Mnuchin gekozen.
De man heeft zo'n 20 jaar bij Goldman Sachs gewerkt.

Kom er maar in Trump fanboys en probeer deze eens te verdedigen.
Een jood? :o Maar hij was toch een jodenhater?
pi_166993333
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 07:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Een jood? :o Maar hij was toch een jodenhater?
Blijkbaar zit Trump dus flink in de zak van Wallstreet?
pi_166993372
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 07:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Blijkbaar zit Trump dus flink in de zak van Wallstreet?
Er zit nog wat ruimte tussen een slaaf van Wallstreet zijn en Wallstreet met de grond gelijkmaken.
pi_166993392
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er zit nog wat ruimte tussen een slaaf van Wallstreet zijn en Wallstreet met de grond gelijkmaken.
Zeker, maar met aanstellingen van ex Goldman Sachs-bankiers op topposities en versoepeling van de regelgeving voor banken lijkt The Donald toch behoorlijk naar het eerste te neigen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166993453
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zeker, maar met aanstellingen van ex Goldman Sachs-bankiers op topposities en versoepeling van de regelgeving voor banken lijkt The Donald toch behoorlijk naar het eerste te neigen.
Het zou kunnen zijn dat een versoepeling van de regels voor banken nu, in de VS, minder gevaarlijk is. Ik weet het niet. Het is maar een gedachte. Voorheen hadden mensen blind vertrouwen in banken. Nu weten zowel aandeelhouders, rekeninghouders als CEO's dat ze een flink risico lopen mochten de CEO's er een potje van maken.
pi_166993480
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus daarom is het goed dat Trump een slaaf van Wallstreet is?
pi_166993490
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het zou kunnen zijn dat een versoepeling van de regels voor banken nu, in de VS, minder gevaarlijk is. Ik weet het niet. Het is maar een gedachte. Voorheen hadden mensen blind vertrouwen in banken. Nu weten zowel aandeelhouders, rekeninghouders als CEO's dat ze een flink risico lopen mochten de CEO's er een potje van maken.
:D . Ja. Dat zal het zijn.
pi_166993507
quote:

[..]

Als Trump puppets van Wallstreet benoemt op posities die hier cruciaal voor zijn zal daar dus wel niets van terecht komen. Zijn er nog verkiezingsbeloften waarvan jij verwacht dat hij ze wel inlost?
  woensdag 30 november 2016 @ 08:21:21 #18
66825 Reya
Fier Wallon
pi_166993515
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als Trump puppets van Wallstreet benoemt op posities die hier cruciaal voor zijn zal daar dus wel niets van terecht komen. Zijn er nog verkiezingsbeloften waarvan jij verwacht dat hij ze wel inlost?
Nog afgezien van het feit dat deregulatie gewoon gunstig kan uitpakken voor zijn eigen bedrijven.
pi_166993530
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dus daarom is het goed dat Trump een slaaf van Wallstreet is?
Het probleem was dat "Wallstreet" te veel macht heeft. Dat betekent niet dat je Wallstreet kapot moet maken. Je kan je ook gewoon niks aantrekken van de wil van "Wallstreet".
pi_166993541
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wallstreet is waarschijnlijk een voorstander van een zo groot mogelijke open wereldmarkt. Denk je dat Trump zich daar wat van aantrekt?
pi_166993557
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wallstreet is waarschijnlijk een voorstander van een zo groot mogelijke open wereldmarkt. Denk je dat Trump zich daar wat van aantrekt?
Natuurlijk trekt Trump zich daar wat van aan. Een open markt is immers ook goed voor zijn portemonnee.
pi_166993567
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Natuurlijk trekt Trump zich daar wat van aan. Een open markt is immers ook goed voor zijn portemonnee.
Waar maken jullie je dan zorgen over? Als je denkt dat Trump1 een soort Obama3 wordt dan is er toch niks aan de hand?
pi_166993582
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waar maken jullie je dan zorgen over? Als je denkt dat Trump1 een soort Obama3 wordt dan is er toch niks aan de hand?
Onder Obama is juist regelgeving voor Wall Street ingevoerd.
  woensdag 30 november 2016 @ 08:31:16 #24
66825 Reya
Fier Wallon
pi_166993592
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik maak me daar persoonlijk weinig zorgen om; vooral domme mensen gaan daaronder lijden.
pi_166993599
quote:
10s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:D . Ja. Dat zal het zijn.
Als je een bank als ieder ander bedrijf behandelt. Als aandeelhouders weten dat banken niet "too big to fail" zijn, als rekeninghouders weten dat ze hun geld kwijt zijn als hun bank failliet gaan, als CEO's weten dat ze de gevangenis ingaan als en ze financieel persoonlijk op moeten draaien voor hun wanbeleid dan is het minder urgent om banken helemaal muurvast te reguleren.
pi_166993608
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als je een bank als ieder ander bedrijf behandelt. Als aandeelhouders weten dat banken niet "too big to fail" zijn, als rekeninghouders weten dat ze hun geld kwijt zijn als hun bank failliet gaan, als CEO's weten dat ze de gevangenis ingaan als en ze financieel persoonlijk op moeten draaien voor hun wanbeleid dan is het minder urgent om banken helemaal muurvast te reguleren.
Ik miste even het deel waar Trump grote banken ook ging opknippen, dan. Want daar verandert verder niets aan. Als ze 'too big to fail' waren, blijven ze dat ook nu nog.
pi_166993641
quote:

[..]

Het is natuurlijk ondenkbaar dat de Messias ook wel eens verkeerde keuzes kan maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166993643
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het probleem was dat "Wallstreet" te veel macht heeft. Dat betekent niet dat je Wallstreet kapot moet maken. Je kan je ook gewoon niks aantrekken van de wil van "Wallstreet".
Dan is het niet logisch wanneer je mensen van Wallstreet je beleid laat bepalen.
pi_166993657
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik miste even het deel waar Trump grote banken ook ging opknippen, dan. Want daar verandert verder niets aan. Als ze 'too big to fail' waren, blijven ze dat ook nu nog.
En daar ging het juist fout. Banken wisten dat ze te groot waren om te laten omvallen, dus durfden ze onverantwoorde risico's te nemen.
pi_166993685
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Grote kans van wel inderdaad. Hij zal immers vooral klassiek Republikeins beleid gaan doorvoeren is de verwachting.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 november 2016 @ 08:47:08 #31
pi_166993698
quote:

[..]

Cognitieve dissonantie is een mooi fenomeen! :)
pi_166993703
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daar ging het juist fout. Banken wisten dat ze te groot waren om te laten omvallen, dus durfden ze onverantwoorde risico's te nemen.
Daarom minder regels. Dan nemen ze minder risico's. _O_ Trump _O_ Wat een visionair. Wat een man die Wall Street niet centraal stelt. In tegenstelling tot Clinton, die walgelijke Wall Street-vriendelijke regels als Dodd Frank wilde behouden.
pi_166993781
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In de VS heb je geen banken meer die too big to fail zijn, niet onder Trump. Trump gaat echt niet voor de zoveelste keer banken redden als ze failliet dreigen te gaan. Als iedereen dat weet, rekeninghouders, aandeelhouders, CEO's, dan nemen banken vanzelf minder risico.
pi_166993807
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

In de VS heb je geen banken meer die too big to fail zijn, niet onder Trump. Trump gaat echt niet voor de zoveelste keer banken redden als ze failliet dreigen te gaan. Als iedereen dat weet, rekeninghouders, aandeelhouders, CEO's, dan nemen banken vanzelf minder risico.
Want waarom zouden ze dat niet meer zijn? Je begrijpt toch wat 'too big to fail' betekent? Dat betekent niet dat ze vriendjes in het Witte Huis (eigenlijk het Congres, maar dat is te veel nuance voor je denk ik) hebben die ze toch wel steunen, dat betekent dat ze steun móeten krijgen als het mis gaat, want anders veroorzaakt het omvallen onvoorstelbare schade aan de economie.
pi_166993833
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat je helemaal begrijpt wat 'too big to fail' inhoudt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166993865
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Want waarom zouden ze dat niet meer zijn? Je begrijpt toch wat 'too big to fail' betekent? Dat betekent niet dat ze vriendjes in het Witte Huis (eigenlijk het Congres, maar dat is te veel nuance voor je denk ik) hebben die ze toch wel steunen, dat betekent dat ze steun móeten krijgen als het mis gaat, want anders veroorzaakt het omvallen onvoorstelbare schade aan de economie.
Ja, minder regels icm een staat die banken altijd zal redden is desastreus. Jij denkt dus dat dat Trump zijn beleid wordt? Dan heb jij een ander beeld van Trump dan ik.
pi_166993903
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja, minder regels icm een staat die banken altijd zal redden is desastreus. Jij denkt dus dat dat Trump zijn beleid wordt? Dan heb jij een ander beeld van Trump dan ik.
Hij moet wel als ze omvallen. Dat is het hele idee achter de term 'too big to fail'. Zolang hij dus niets aan de banken zelf verandert blijven ze dat gewoon.
pi_166993907
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat je helemaal begrijpt wat 'too big to fail' inhoudt.
Dat idee heb ik wel.
  woensdag 30 november 2016 @ 09:09:33 #39
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_166993909
Inmiddels keert Stein's eigen Green Party zich tegen haar:

quote:
“The decision to pursue a recount was not made in a democratic or a strategic way, nor did it respect the established decision making processes and structures of the Green Party of the United States (GPUS). The recount has created confusion about the relationship between the Green and Democratic parties because the states chosen for the recount are only states in which Hillary Clinton lost,” the statement reads. “There were close races in other states such as New Hampshire and Minnesota where Clinton won, but which were not part of the recount.”
http://wearechange.org/gr(...)igns-senior-advisor/
pi_166993939
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hij moet wel als ze omvallen. Dat is het hele idee achter de term 'too big to fail'. Zolang hij dus niets aan de banken zelf verandert blijven ze dat gewoon.
Nou ja, in principe kan Trump besluiten om banken niet te redden. Dat heeft alleen wel grote gevolgen.
pi_166994010
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik denk dat rekeninghouders, aandeelhouders, obligatiehouders, CEO's minder risico willen nemen nu ze er bewust van zijn dat ze zelf meer risico lopen (vergeleken met 15 jaar geleden) en dat dat dan vanzelf vertaald wordt in het beleid van een bank.
pi_166994046
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, in principe kan Trump besluiten om banken niet te redden. Dat heeft alleen wel grote gevolgen.
Ook niet echt. De Secretary of Treasury beslist daar uiteindelijk over.

Wie heeft hij daar aangenomen? Steve Mnuchin.
pi_166994071
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ook niet echt. De Secretary of Treasury beslist daar uiteindelijk over.

Wie heeft hij daar aangenomen? Steve Mnuchin.
Ah, werkelijk? Dat wist ik niet. Leek mij dat de POTUS hierover het laatste woord heeft.
pi_166994075
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat rekeninghouders, aandeelhouders, obligatiehouders, CEO's minder risico willen nemen nu ze er bewust van zijn dat ze zelf meer risico lopen (vergeleken met 15 jaar geleden) en dat dat dan vanzelf vertaald wordt in het beleid van een bank.
Oke Braindead, dan blijf jij dat toch lekker geloven.
pi_166994119
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat idee heb ik wel.
Dat noemen ze in de psychologie het Dunning–Kruger effect.
pi_166994130
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Die hands-off aanpak heeft ons de crisis gebracht. De notie dat banken heus wel verantwoordelijk om zullen gaan met hun enorme invloed op de wereldeconomie is helaas achterhaald gebleken. Ik zou er niet op vertrouwen dat ze geen risico's meer gaan nemen.
pi_166994149
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, werkelijk? Dat wist ik niet. Leek mij dat de POTUS hierover het laatste woord heeft.
Nee, de President heeft nooit iets te zeggen over geldzaken, dat doet het Congres. Die hebben in de EESA de Secretary of Treasury de bevoegdheid gegevens TARP's op te richten om dingen zoals problematische assets van banken op te kopen. Die is, voor zover ik weet, nog steeds effectief, dus als het nodig is kan de Secretary of Treasury dat nog steeds doen.

Maar gelukkig heeft Steven Mnuchin geen banden met Wall Street verder en is hij volledig afhankelijk van Trump, want hij heeft geen eigen geld. 'Too big to fail' is dus helemaal opgelost. Wat een man. #MAGA.
pi_166994178
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, de President heeft nooit iets te zeggen over geldzaken, dat doet het Congres. Die hebben in de EESA de Secretary of Treasury de bevoegdheid gegevens TARP's op te richten om dingen zoals problematische assets van banken op te kopen. Die is, voor zover ik weet, nog steeds effectief, dus als het nodig is kan de Secretary of Treasury dat nog steeds doen.

Maar gelukkig heeft Steven Mnuchin geen banden met Wall Street verder en is hij volledig afhankelijk van Trump, want hij heeft geen eigen geld. 'Too big to fail' is dus helemaal opgelost. Wat een man. #MAGA.
Laat ik het anders stellen: ik dacht dat Trumps kabinet in meerderheid in moet stemmen met zo'n reddingsoperatie, waarna de volksvertegenwoordiging er een klap moet geven. Net zoals in Nederland.
pi_166994226
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laat ik het anders stellen: ik dacht dat Trumps kabinet in meerderheid in moet stemmen met zo'n reddingsoperatie, waarna de volksvertegenwoordiging er een klap moet geven. Net zoals in Nederland.
Ik heb het niet helemaal goed, nu ik de wet erbij pak. De EESA is wel actief, maar de bevoegdheden daarin worden in dezelfde wet ook weer opgeheven na een bepaalde tijd. Het Congres en de Senaat zullen dus eerst moeten stemmen over een verandering aan de wet om de Secretary of Treasury weer die macht te geven.

Ook als Trump dat zelf niet wil wordt er vrij makkelijk een meerderheid gevonden om gigantische banken te redden. De SoT kan vervolgens in principe nog besluiten niets te doen, maar wederom, Trump heeft Steve Mnuchin aangesteld op die plek.
pi_166994284
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:30 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die hands-off aanpak heeft ons de crisis gebracht. De notie dat banken heus wel verantwoordelijk om zullen gaan met hun enorme invloed op de wereldeconomie is helaas achterhaald gebleken. Ik zou er niet op vertrouwen dat ze geen risico's meer gaan nemen.
Of heeft die hands-on aanpak de crisis veroorzaakt? Als je een systeem hebt waarin het rekeninghouders geen reet uitmaakt waar ze hun geld plaatsen, omdat de staat het toch wel vergoed als een bank failliet gaat en als CEO's enorme risico's kunnen nemen en als ze falen een gouden handdruk meekrijgen dan gaat het gegarandeerd fout.
pi_166994320
Wat lees ik allemaal.

In ander nieuws, de Victory Tour Thank You Tour gaat van start! Donderdag 1-12-2016 zal hij naar Cincinnati, Ohio gaan om daar iedereen te bedanken. Ik ben benieuwd naar wat hij allemaal gaat roepen als hij weer voor zo'n grote zaal staat.
pi_166994324
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Of heeft die hands-on aanpak de crisis veroorzaakt? Als je een systeem hebt waarin het rekeninghouders geen reet uitmaakt waar ze hun geld plaatsen, omdat de staat het toch wel vergoed als een bank failliet gaat en als CEO's enorme risico's kunnen nemen en als ze falen een gouden handdruk meekrijgen dan gaat het gegarandeerd fout.
Dat is precies wat ik zeg :) Daarom werkt deregulering niet. Dat hebben we gedaan, en dat ging fout.
pi_166994503
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Met rekeninghouders heeft de bankencrisis niet zoveel van doen.
pi_166994505
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik zeg :) Daarom werkt deregulering niet. Dat hebben we gedaan, en dat ging fout.
Als je banken gaat verstikken met regeltjes dan ken je net zo goed alle banken nationaliseren. Je kan er ook voor kiezen om rekeninghouders minder te beschermen zodat ik misschien denk "hee, mijn bank investeert 100 miljard in Griekse staatsobligaties, lijkt me geen goed idee, ik zet mijn geld wel op een bank die minder risico neemt". Je kan er ook voor kiezen om CEO's harder aan te pakken als ze wanbeleid gevoerd hebben, de gevangenis ingooien of ze persoonlijk aansprakelijk stellen.
pi_166994568
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als je banken gaat verstikken met regeltjes dan ken je net zo goed alle banken nationaliseren. Je kan er ook voor kiezen om rekeninghouders minder te beschermen zodat ik misschien denk "hee, mijn bank investeert 100 miljard in Griekse staatsobligaties, lijkt me geen goed idee, ik zet mijn geld wel op een bank die minder risico neemt". Je kan er ook voor kiezen om CEO's harder aan te pakken als ze wanbeleid gevoerd hebben, de gevangenis ingooien of ze persoonlijk aansprakelijk stellen.
Wijst iets er dan op dat het kabinet Trump dat laatste gaat doen?

En verder pas ik voor deze discussie. De oorzaken van de kredietcrisis zijn tot in den treuren bediscussieerd. Er zijn talloze docu's over verschenen en nog veel meer boeken over geschreven. Maar jij wil de klok 8 jaar terugdraaien en opnieuw een discussie starten over het nut van regulering.
  woensdag 30 november 2016 @ 10:04:32 #56
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166994605
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 november 2016 @ 10:45:30 #57
pi_166995381
Waar is Bram eigenlijk?
Wat heeft die jongen zich toch kwaad gemaakt over de Wall Street speeches van Clinton. Ik ben benieuwd wat hij nu te zeggen heeft.
pi_166995472
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 10:45 schreef PippenScottie het volgende:
Waar is Bram eigenlijk?
Wat heeft die jongen zich toch kwaad gemaakt over de Wall Street speeches van Clinton. Ik ben benieuwd wat hij nu te zeggen heeft.
Vast iets van 'het is juist goed dat Wall Street weer volledig losgelaten wordt, want dan opent links eerder de ogen en krijgen we een échte vooruitstrevende DNC! Sanders 2020!'
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 november 2016 @ 10:51:12 #59
pi_166995491
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 10:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Vast iets van 'het is juist goed dat Wall Street weer volledig losgelaten wordt, want dan opent links eerder de ogen en krijgen we een échte vooruitstrevende DNC! Sanders 2020!'
Je hebt jammer genoeg helemaal gelijk.
  woensdag 30 november 2016 @ 11:08:54 #60
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_166995829
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 10:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Rollator 2020 bedoel je :P
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_166997109
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 02:51 schreef Tweek het volgende:

Flag Protection Act of 2005

The Flag Protection Act of 2005 was a proposed United States federal law introduced in the United States Senate at the 109th United States Congress on October 24, 2005, by Senator Bob Bennett (R-Utah) and co-sponsored by Senator Hillary Clinton (D-N.Y.). Later co-sponsors included Barbara Boxer (D-Calif.), Mark Pryor (D-Ark.) and Thomas Carper (D-Del.).[1]

The law would have prohibited burning or otherwise destroying and damaging the US flag with the primary purpose of intimidation or inciting immediate violence or for the act of terrorism. It called for a punishment of no more than one year in prison and a fine of no more than $100,000; unless that flag was property of the United States Government, in which case the penalty would be a fine of not more than $250,000, not more than two years in prison, or both.[1][2][3]
https://en.wikipedia.org/wiki/Flag_Protection_Act_of_2005
pi_166997427
quote:
Geweldig nieuws. Er verdwijnen nog maar 1.100 banen. oO<
pi_166997633
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:20:01 ISIS is taking credit for the terrible stabbing attack at Ohio State University by a Somali refugee who should not have been in our country. reageer retweet
The Donald is vandaag weer tegen vluchtelingen.
pi_166997725
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:40 schreef Ludachrist het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:20:01 ISIS is taking credit for the terrible stabbing attack at Ohio State University by a Somali refugee who should not have been in our country. reageer retweet
The Donald is vandaag weer tegen vluchtelingen.
Tekeer gaan over duivelse buut'nlanders doet het altijd goed natuurlijk, welke volksmenner is er immers niet groot mee geworden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166997874
We hebben het hier vast al over het feit gehad dat hij blijkbaar 1000 banen gaat behouden van het bedrijf "carrier".

Is het echt zo mooi als het klinkt, is er een nuance?
pi_166997907
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:54 schreef skysherrif het volgende:
We hebben het hier vast al over het feit gehad dat hij blijkbaar 1000 banen gaat behouden van het bedrijf "carrier".

Natuurlijk is er een nuance. Zo heeft hij niet gezegd wat het bedrijf daarvoor in ruil krijgt.
pi_166997917
quote:
_O-
pi_166997929
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Natuurlijk is er een nuance. Zo heeft hij niet gezegd wat het bedrijf daarvoor in ruil krijgt.
Ben benieuwd, maar behoud van banen is altijd mooi
pi_166997946
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Vast de Franse methode. Voor een paar miljard orders plaatsen bij dat bedrijf zodat de prijs per geredde baan gigantisch is maar het staat wel leuk.
pi_166997951
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ben benieuwd, maar behoud van banen is altijd mooi
Kan economisch zeer schadelijk zijn, dergelijk protectionisme en nepotisme.
pi_166997982
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan economisch zeer schadelijk zijn, dergelijk protectionisme en nepotisme.
Zal niet verplicht zijn om de voorwaarden openbaar te maken denk ik ?
pi_166998024
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:00 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Nee, dit was gewoon een praatje van Trump met Carrier. Je gaat het wel merken als er nieuwe airco's in het Witte Huis worden geïnstalleerd.
  woensdag 30 november 2016 @ 13:02:48 #73
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166998044
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:39:45 I will be holding a major news conference in New York City with my children on December 15 to discuss the fact that I will be leaving my ... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:44:52 great business in total in order to fully focus on running the country in order to MAKE AMERICA GREAT AGAIN! While I am not mandated to .... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:54:40 do this under the law, I feel it is visually important, as President, to in no way have a conflict of interest with my various businesses.. reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:59:38 Hence, legal documents are being crafted which take me completely out of business operations. The Presidency is a far more important task! reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_166998057
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:00 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ach, dat komt op pagina 16 als het kwaad al is geschied. Dit is zoals gezegd het Franse economische beleid.
pi_166998099
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:02 schreef Mani89 het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:39:45 I will be holding a major news conference in New York City with my children on December 15 to discuss the fact that I will be leaving my ... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:44:52 great business in total in order to fully focus on running the country in order to MAKE AMERICA GREAT AGAIN! While I am not mandated to .... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:54:40 do this under the law, I feel it is visually important, as President, to in no way have a conflict of interest with my various businesses.. reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:59:38 Hence, legal documents are being crafted which take me completely out of business operations. The Presidency is a far more important task! reageer retweet
Dat hij de persconferentie met zijn kinderen gaat houden doet mij de uitslag van dit verhaal al vermoeden.

Desalniettemin is dit wel een betere koers dan het 'media moet niet zeuren en ik hou mijn bedrijven gewoon' gebeuren hiervoor.
  woensdag 30 november 2016 @ 13:22:35 #76
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166998453
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat hij de persconferentie met zijn kinderen gaat houden doet mij de uitslag van dit verhaal al vermoeden.

Desalniettemin is dit wel een betere koers dan het 'media moet niet zeuren en ik hou mijn bedrijven gewoon' gebeuren hiervoor.
De constructie gaat natuurlijk ook zo worden dat zijn kinderen hoofdeigenaar van de bedrijven worden maar dat Donald als "adviseur" nog steeds een rol kan spelen.

Juridisch kan hij dan achter de schermen nog steeds de touwtjes in handen houden.
  woensdag 30 november 2016 @ 14:01:12 #77
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_166999337
quote:
10s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:11 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Flag Protection Act of 2005

The Flag Protection Act of 2005 was a proposed United States federal law introduced in the United States Senate at the 109th United States Congress on October 24, 2005, by Senator Bob Bennett (R-Utah) and co-sponsored by Senator Hillary Clinton (D-N.Y.). Later co-sponsors included Barbara Boxer (D-Calif.), Mark Pryor (D-Ark.) and Thomas Carper (D-Del.).[1]

https://en.wikipedia.org/wiki/Flag_Protection_Act_of_2005
Daar is ze dan ook meteen, in bijv de WaPo en NYT, op afgerekend als de doorzichtige poging om zieltjes te winnen onder veteranen dat het was, en als een slechte voorbereiding op een gooi naar het presidentsschap.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_166999710
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 14:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Daar is ze dan ook meteen, in bijv de WaPo en NYT, op afgerekend als de doorzichtige poging om zieltjes te winnen onder veteranen dat het was, en als een slechte voorbereiding op een gooi naar het presidentsschap.
Daarbij overigens ook nog eens met deze extra nuance:

quote:
with the primary purpose and intent to incite or produce imminent violence or a breach of the peace; (2) intentionally threatening or intimidating any person, or group of persons
Nog steeds goedkoop effectbejag natuurlijk, maar zelfs het voorstel an sich is nog wel wat anders dan wat Trump roept.
pi_166999879
gaat snel nu met de posities:

Steven Mnuchin (Secretary of the Treasury)
Wilbur Ross (Secretary of Commerce)
Todd Ricketts (Deputy Secretary of Commerce)

voegen zich bij:

Reince Priebus (Chief of Staff)
Stephen Bannon (Senior counselor, chief strategist)
Donald McGahn (White House counsel)
Lt. Gen. Michael Flynn (National security adviser)
Michael Pompeo (CIA Director)
Betsy DeVos (Education secretary)
Tom Price (Secretary of Health & Human Services)
Nikki Haley (United Nations Ambassador)
Jeff Sessions (Attorney General)
Elaine Chao (Secretary of Transportation)

als onderdeel van 'the cabinet'
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_167000487
Dat hele moeras leeghalen schiet niet erg op, lijkt wel.
pi_167000573
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 14:50 schreef Ludachrist het volgende:
Het is natuurlijk ook erg policor om je verkiezingsbeloften na te willen komen.
pi_167000687
"Fill the swamp!" was het toch? Make America Swamp Again?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_167000714
De persmuskieten die klagen dat ze toch echt elke seconde bij Trump moeten zijn, delen wel heel super-relevante info:

JenniferJJacobs twitterde op woensdag 30-11-2016 om 03:30:41 Menu for Trump/Romney/Priebus: young garlic soup with sautéed frog legs; scallops. Two had sirloin, Mitt had lamb. All 3 had chocolate cake. reageer retweet
:')

Jim Acosta van CNN werd zelfs nog belachelijk gemaakt omdat men begon te vragen of hij kon checken of Mitt ook zijn handen wast na een WC bezoek.. _O-
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_167004225
Waar blijven die tax returns nou dan? Kut Trump blijft maar liegen en heeft nu een Soros/GoldmanSachs persoon aangesteld als minister van financiën :r We zijn er allemaal mooi ingetrapt in zijn mooie woorden. Nooit op een populist stemmen dat is duidelijk nu :r

Het kabinet van Trump tot nu toe in swamp land:

† In Memoriam † woensdag 30 november 2016 @ 18:12:47 #85
230491 Zith
pls tip
pi_167004672
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 17:53 schreef vigen98 het volgende:
Waar blijven die tax returns nou dan? Kut Trump blijft maar liegen en heeft nu een Soros/GoldmanSachs persoon aangesteld als minister van financiën :r We zijn er allemaal mooi ingetrapt in zijn mooie woorden. Nooit op een populist stemmen dat is duidelijk nu :r

Het kabinet van Trump tot nu toe in swamp land:

[ afbeelding ]
Wat ben je altijd toch emotioneel.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_167004702
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 18:12 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat ben je altijd toch emotioneel.
:') !
pi_167004803
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 14:50 schreef Ludachrist het volgende:
Wilbur Ross is ook wel een mooie:

quote:
In the late seventies, Ross began twenty-four years at the New York office of Rothschild Inc., where he ran the bankruptcy-restructuring advisory practice. In the eighties, after quickly expanding the reach of Resorts International to Atlantic City, Donald Trump found himself in financial trouble as the real estate market in New York City bottomed-out. His three casinos in Atlantic City were under threat from lenders. It was with the assistance and assurance of Ross, then senior managing director of Rothschild Inc., that Trump was allowed to keep the casinos and rebuild his businesses.
pi_167004866
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 18:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

[..]

Je verwacht het niet
pi_167005008
Moet Donald Duck niet op de Noordpool gaan zitten om te constateren dat het daar echt warmer is geworden?
  woensdag 30 november 2016 @ 18:59:11 #90
66825 Reya
Fier Wallon
pi_167006026
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 18:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

[..]

Even allemaal verbaasd zijn.
pi_167006250
quote:
9s.gif Op woensdag 30 november 2016 18:59 schreef Reya het volgende:

[..]

Even allemaal verbaasd zijn.
Dat meen je niet!! Ons was wat anders beloofd!! :(
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 november 2016 @ 19:15:45 #92
pi_167006545
Waar is Bram? Braaaaahaaaaam????!!!
pi_167008236
Pence in DC meeting with Condoleezza Rice today
pi_167009450
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 20:04 schreef hunter2011 het volgende:
Pence in DC meeting with Condoleezza Rice today
De echte Secretary of State? Had Trump de media weer tuk met Rudy, Romney en Patraeus?
pi_167009787
Tuurlijk. Net zoals hij z'n base tuk had met het drainen van dat swamp, of het up locken van her.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_167009842
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 20:37 schreef Nintex het volgende:

[..]

De echte Secretary of State? Had Trump de media weer tuk met Rudy, Romney en Patraeus?
Volgens mij ben jij de enige die het iets boeit en zal die poppenkast de meeste media aan hun reet roesten, die wachten wel tot er echt iets te melden is.
pi_167010072
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 20:37 schreef Nintex het volgende:

[..]

Hij kan echt lekker trollen. Dat zie je bv Merkel niet doen.
Ik vind het enig, Donald Trump lijkt me echt een leuke opa.
pi_167010131
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 20:50 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij de enige die het iets boeit en zal die poppenkast de meeste media aan hun reet roesten, die wachten wel tot er echt iets te melden is.
Integendeel, die irriteren zich hier mateloos aan. Het Trump-team zit dan gewoon in de Trump-Tower te gieren van het lachen.
pi_167010350
Het belangrijkste internetarchief ter wereld is zo bang voor Donald Trump dat het een back-up van het gehele internet in Canada aanlegt. Dat schrijft Brewster Kahle, oprichter van The Internet Archive, op het officiële blog van de non-profitorganisatie. De verhuizing gaat miljoenen kosten, stelt hij, maar het is goed besteed geld.
pi_167010362
'Dokters bezorgd over paranoïde Kanye West'

Als Trump fan en zwarte man leef ik mee met KW.

Achterlijke reacties over DJT natuurlijk. :')
pi_167011719
Haters gonna hate, maar The New York Post kopt terecht met:

quote:
Donald Trump is already helping the working class
quote:
The Republicans may not have known what they had in Trump; the mainstream media and Beltway bureaucrats certainly didn’t. But the blue-collar voting base liked what it saw and now likes what it has. Real, tangible victories, and he hasn’t even held office for a single day yet.
http://nypost.com/2016/11/30/donald-trump-is-already-helping-the-working-class/

Happy day in Indiana
DanScavino twitterde op woensdag 30-11-2016 om 19:21:07 Great interview on @foxandfriends by @SteveDoocy w/ Carrier employee- who has a message for #PEOTUS... https://t.co/gj2zM3x02h reageer retweet
Chaotische Trump weet sneller een kabinet samen te stellen dan iedere andere president de afgelopen 40 jaar

[ Bericht 26% gewijzigd door Nintex op 30-11-2016 21:59:21 ]
pi_167012054
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 21:52 schreef Nintex het volgende:
Haters gonna hate, maar The New York Post kopt terecht met:

http://nypost.com/2016/11/30/donald-trump-is-already-helping-the-working-class/
Zelfs de NY Times moet toegeven dat ie dat toch aardig doet, al zijn er uiteraard -in het kader haters gonna hate- ook terecht kritische kanttekeningen te plaatsen m.b.t. de grand scheme of thigns.

quote:
Political symbolism aside, saving 1,000 Carrier jobs doesn’t loom so large in an economy that’s created an average of 181,000 jobs a month this year, noted Jared Bernstein, a liberal economist who served as adviser in the Obama administration from 2009 to 2011.

Still, he confessed a grudging admiration for Mr. Trump’s political jujitsu. “If I weren’t so scared of the damage a Trump administration might do, I’d find it refreshing to see an administration fighting for factory jobs like this,” he said. “That said, no one should confuse what Trump is doing here with sustainable economic policy.”
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:54 schreef skysherrif het volgende:

De nuance is dus dat er maandelijks een paar ton banen worden gecreeerd en een ton banen ofzo verdwijnen met een netto resultaat van bijna 2 ton dit jaar (met dank aan Obama's policies... de economie is duidelijk wat aan het klimmen dit jaar). 1000 banen behouden is dan een soort van druppeltje. Wel een mooie symbolische druppel, eerlijk toegegeven.

[ Bericht 12% gewijzigd door Knipoogje op 30-11-2016 22:17:54 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_167012372
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:22 schreef Belabor het volgende:

[..]

De constructie gaat natuurlijk ook zo worden dat zijn kinderen hoofdeigenaar van de bedrijven worden maar dat Donald als "adviseur" nog steeds een rol kan spelen.

Juridisch kan hij dan achter de schermen nog steeds de touwtjes in handen houden.
Hij zet dan ook letterlijk in zijn tweet 'visually'. Niemand zal hem er later op kunnen pakken als hij 'non-visually' toch flinke vingers in de pap heeft. Hij heeft het immers gewoon openlijk gezegd.
pi_167012709
Trump benoemd allemaal miljardairs in zijn administratie..

[ Bericht 7% gewijzigd door deelnemer op 30-11-2016 22:38:19 ]
The view from nowhere.
pi_167012891
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 22:15 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Hij zet dan ook letterlijk in zijn tweet 'visually'. Niemand zal hem er later op kunnen pakken als hij 'non-visually' toch flinke vingers in de pap heeft. Hij heeft het immers gewoon openlijk gezegd.
Dat zou tiny hands wel graag willen, ja.
pi_167013051
Trump Considering Palin For VA Secretary: Will This Make Liberals Crazy? YOU BETCHA!

trolling....
pi_167013110

Fantastic, Fantastic, Tremendous, Amazing,

Trump is een wandelende member berry.
  woensdag 30 november 2016 @ 22:42:21 #108
344884 monkyyy
pi_167013155
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 18:28 schreef MakkieR het volgende:
Moet Donald Duck niet op de Noordpool gaan zitten om te constateren dat het daar echt warmer is geworden?
The North Pole is 20 degrees C hotter than it should be right now

Let me just tell ya, it's very cold there, believe me, yuuuge amounts of snow, tremendous polar bears.
pi_167013385
Starting January 20, Donald Trump Can Send Unblockable Mass Text Messages to the Entire Nation _O-

http://nymag.com/selectal(...)tter-share-selectall
pi_167013615
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 22:50 schreef hunter2011 het volgende:
Starting January 20, Donald Trump Can Send Unblockable Mass Text Messages to the Entire Nation _O-

http://nymag.com/selectal(...)tter-share-selectall
Dat Trump geen computers gebruikt is gewoon weer een leugentje van de MSM om hem neer te zetten als een idioot

pi_167014923
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 22:58 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat Trump geen computers gebruikt is gewoon weer een leugentje van de MSM om hem neer te zetten als een idioot

[ afbeelding ]
Of dat is een fotootje waarin die mooie dame hem uitlegt hoe je haar foto in lingerie kan bekijken. Of een fotootje waarin Trump doet alsof hij weet hoe het moet. Zijn blik is anders dezelfde als die van mijn opa als ik 'm iets poog te verduidelijken (wat nooit lukt)...
pi_167015009
Nog een stuk over de nauwe relaties van de Trump benoemingen met de family research council:

https://www.wired.com/201(...)ence/?mbid=social_fb
pi_167015209

Trevor heeft het weer eens bij het juiste eind. Zo moet je 'm tegemoet treden :Y
pi_167015221
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 00:09 schreef Knipoogje het volgende:

Trevor heeft het weer eens bij het juiste eind. Zo moet je 'm tegemoet treden :Y
trevor :|W
pi_167015427
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 00:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]

trevor :|W
Ik vind dat zo'n lampenkap. Echt zonde hoe hij een geweldige show als The Daily Show compleet om zeep heeft geholpen.
  donderdag 1 december 2016 @ 00:45:58 #116
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_167015748
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 00:09 schreef Knipoogje het volgende:

Wat een loser is die Trevor toch. Ik heb bij hem nog steeds het gevoel dat hij een of andere halfgare staigiar is die voor Jon Stewart moet invallen. Hij praat als een robot, hij kan geen grap humoristisch brengen, hij faalt echt op alle niveau's als presentator. Hij zit daar letterlijk alleen maar vanwege zijn kleurtje.
pi_167015785
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 00:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wat een loser is die Trevor toch. Ik heb bij hem nog steeds het gevoel dat hij een of andere halfgare staigiar is die voor Jon Stewart moet invallen. Hij praat als een robot, hij kan geen grap humoristisch brengen, hij faalt echt op alle niveau's als presentator. Hij zit daar letterlijk alleen maar vanwege zijn kleurtje.
Mjah, op zich is het best een aardige comedian, maar gewoon geen goede match voor deze show. Stewart en Colbert hebben behoorlijke kennis van hoe Washington en de politiek in het algemeen in elkaar steekt. Dat heeft Trevor totaal niet. Zijn grootste zwakte is wel dat hij niet zelf iets anders doet met The Daily Show. Dat deed Stewart ook, die was niet zo goed in de platte gossip van voor zijn tijd en maakte er een meer politieke show van.

Trevor mist gewoon de achtergrond en kennis. Alsof je Arjen Lubach inruilt voor Jan Böhmermann. :')
pi_167016367
Haha, 8D dammen, lekker snarky, de Office of Government Ethics aan het tweeten geslagen; http://www.usatoday.com/s(...)e-business/94677196/

[ Bericht 9% gewijzigd door OMG op 01-12-2016 04:12:39 ]
pi_167016507
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 20:58 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

Hij kan echt lekker trollen. Dat zie je bv Merkel niet doen.
Ik vind het enig, Donald Trump lijkt me echt een leuke opa.
Ik zie hem Barron nog wel met de 7de vloot laten spelen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Overall beste user 2022 donderdag 1 december 2016 @ 09:15:28 #120
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_167017397
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 22:25 schreef deelnemer het volgende:
Trump benoemd allemaal miljardairs in zijn administratie..
Natuurlijk. Had je geen pay to play verwacht dan?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_167017415
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 09:15 schreef Ulx het volgende:

[..]

Natuurlijk. Had je geen pay to play verwacht dan?
Nee, wij hadden 'drain the swamp' verwacht!!11
  Overall beste user 2022 donderdag 1 december 2016 @ 09:25:00 #122
3928 Ulx
pi_167017508
quote:
8s.gif Op donderdag 1 december 2016 09:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nee, wij hadden 'drain the swamp' verwacht!!11
Soms lopen dingen anders dan gepland. Maar ik denk dat de belastingverlaging voor de rijken wel doorgaat. Dat is toch mooi een belofte die hij wel kan houden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_167017531
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 09:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

Soms lopen dingen anders dan gepland. Maar ik denk dat de belastingverlaging voor de rijken wel doorgaat. Dat is toch mooi een belofte die hij wel kan houden.
Dat heeft ook helemaal niks met zijn eigen belang te maken natuurlijk. Want zo rolt de nieuwe messias, alles voor de uitgeholde middenklasse.
  Overall beste user 2022 donderdag 1 december 2016 @ 09:35:10 #124
3928 Ulx
pi_167017620
Met Clinton had je Goldman Sachs in de regering gehad. Dat zou erger zijn.
pi_167017639
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 09:35 schreef Ulx het volgende:
Plus, dat e-mailschandaal. Dat soort figuren wil je ook niet in de regering natuurlijk. Je wil mensen die betrouwbaar zijn en geen staatsgeheimen weggeven.

http://edition.cnn.com/20(...)n-officer/index.html
pi_167017642
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 09:35 schreef Ulx het volgende:
Bij Trump hebben we alleen maar een ex-medewerken van G.S. toch? ;)
  Overall beste user 2022 donderdag 1 december 2016 @ 09:56:27 #127
3928 Ulx
pi_167017860
quote:
2s.gif Op donderdag 1 december 2016 09:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Bij Trump hebben we alleen maar een ex-medewerken van G.S. toch? ;)
De teller staat op vijf dacht ik. Alle anti Wall Street wetgeving zal wel worden afgeschaft.
pi_167018711
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 09:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

De teller staat op vijf dacht ik. Alle anti Wall Street wetgeving zal wel worden afgeschaft.
Da's mooi. De wereld kan wel weer een nieuwe bankencrisis gebruiken ^O^
pi_167018785
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 10:52 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Da's mooi. De wereld kan wel weer een nieuwe bankencrisis gebruiken ^O^
Ik heb van Braindead geleerd dat daar geen kans op is. Trump red banken gewoon niet meer als ze omvallen, dus een crisis is daarmee uitgesloten. Daarom nog minder regels, dan worden ze vanzelf voorzichtiger.
pi_167018803
#NoDAPL
pi_167018834
quote:
En wat vind je hier zelf van?
pi_167018852
Wat betreft hoe erg Trump is, HRC zou ongeveer net zo erg zijn geweest, het is lood om oud ijzer.
Hij legt het hier wel aardig uit.
Voor de cultuurbarbaren onder jullie: Trump zijn aangepaste uiterlijk is een verwijzing naar The Joker. Deze jongen is bepaald geen fan van Trump maar hij ziet onder ogen dat HRC net zo verrot is.
#NoDAPL
pi_167018876
quote:
5s.gif Op donderdag 1 december 2016 10:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En wat vind je hier zelf van?
Ik vind dat je altijd goed moet luisteren naar meneer Chomsky, zeker als hij op een respectabele zender wordt geïnterviewd. Het niveau ligt bij Al Jazeera hoger dan bij CNN. ;)
Ik ben het bijna altijd met hem eens, nu ook. Ik was het alleen oneens met hem dat het minder slecht zou zijn geweest als HRC de president zou zijn geworden.
#NoDAPL
pi_167019480
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 11:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat betreft hoe erg Trump is, HRC zou ongeveer net zo erg zijn geweest, het is lood om oud ijzer.
Hij legt het hier wel aardig uit.
Voor de cultuurbarbaren onder jullie: Trump zijn aangepaste uiterlijk is een verwijzing naar The Joker. Deze jongen is bepaald geen fan van Trump maar hij ziet onder ogen dat HRC net zo verrot is.
Maar dat is gewoon onzin. Clinton is een enorm pragmatische politicus en mede daardoor zal ze inderdaad ook wel op sommige punten meegaan met de corruptie. Simpelweg omdat dat nodig is om iets gedaan te krijgen. Maar haar denkbeelden zijn wel degelijk aan de progressieve kant van de democratische partij.

Door Trump krijg je nu waarschijnlijk voor de komende decennia een enorm conservatieve supreme court, terwijl deze bij Clinton juist progressiever zou worden. Daarnaast wilde Clinton daadwerkelijk zaken rond educatie en gezondheidszorg verbeteren voor de onder en middenklasse. Terwijl onder Trump deze worden gesloopt.

Als je progressieve denkbeelden hebt, dan kan ik echt niet inzien waarom je Trump gelijk stelt aan Clinton.
pi_167019670
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 11:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vind dat je altijd goed moet luisteren naar meneer Chomsky, zeker als hij op een respectabele zender wordt geïnterviewd. Het niveau ligt bij Al Jazeera hoger dan bij CNN. ;)
Ik ben het bijna altijd met hem eens, nu ook. Ik was het alleen oneens met hem dat het minder slecht zou zijn geweest als HRC de president zou zijn geworden.
Ik heb het helemaal gekeken en ben het wel met hem eens, op twee punten na.

De eerste is Rusland. Ik vind dat hij te makkelijk doet alsof Rusland gedwongen wordt door het Westen om te reageren zoals ze doen. De Russen zijn opportunisten. Het is geen reactie, het is bewuste instigatie vermomd als reactie. Niet dat het Westen vrijuit gaat, integendeel. Maar laten we vooral niet doen alsof de Russen het slachtoffer zijn.

Het tweede is de misinformatie. Misschien is het zijn leeftijd, maar hij is mij te gelaten over de misinformatie en de invloed van de "troll" op de publieke opinie. Het werkt niet om feiten te verspreiden. Het komt gewoon niet aan. Mensen interesseren zich niet voor de "educated opinion", die interesseren zich alleen maar in hun eigen vooringenomen opvattingen. Hij doet dat punt af als "komt wel goed, kijk maar naar de jongeren van nu". De ouderen van nu hebben ook ooit voor hoopvolle agenda's gestemd in de jaren '70. De toxische sfeer die het internet uitademt en wat nu overvloeit in de normale maatschappij moet te vuur en te zwaard bestreden worden, en niet worden afgedaan als een "dingetje van deze tijd, maar het komt heus vanzelf wel weer goed".

Waar ik het wel erg mee eens ben is zijn notie dat het met Trump allemaal zo'n vaart niet zal lopen. De man is een handpop. Niet de nieuwe Hitler. Het gevaar zit hem in de potentiële Hitlers om hem heen.
pi_167019807
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 11:41 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De eerste is Rusland. Ik vind dat hij te makkelijk doet alsof Rusland gedwongen wordt door het Westen om te reageren zoals ze doen. De Russen zijn opportunisten. Het is geen reactie, het is bewuste instigatie vermomd als reactie. Niet dat het Westen vrijuit gaat, integendeel. Maar laten we vooral niet doen alsof de Russen het slachtoffer zijn.
Ze zijn beide even verantwoordelijk maar dat hij als USA-inwoner meer kijkt naar de verantwoordelijkheid die de poiltici van zijn land hebben lijkt me logisch.

quote:
Het tweede is de misinformatie. Misschien is het zijn leeftijd, maar hij is mij te gelaten over de misinformatie en de invloed van de "troll" op de publieke opinie. Het werkt niet om feiten te verspreiden. Het komt gewoon niet aan. Mensen interesseren zich niet voor de "educated opinion", die interesseren zich alleen maar in hun eigen vooringenomen opvattingen. Hij doet dat punt af als "komt wel goed, kijk maar naar de jongeren van nu". De ouderen van nu hebben ook ooit voor hoopvolle agenda's gestemd in de jaren '70. De toxische sfeer die het internet uitademt en wat nu overvloeit in de normale maatschappij moet te vuur en te zwaard bestreden worden, en niet worden afgedaan als een "dingetje van deze tijd, maar het komt heus vanzelf wel weer goed".
Interessanter is de vraag hoe het komt dat mensen niet meer luisteren naar die deskundigen en 'deskundigen'. Als die gewoon hun werk goed zouden doen en vanuit een NPOV zouden werken dan zouden mensen vermoedelijk meer naar hen luisteren.
Zelf vind ik het positief dat het internet tegenwicht biedt, ik hoop at als gevolg hiervan de MSM zich misschien weer eens wat meer richten op het dienen van de lezers en kijkers en wat minder op...
Daarnaast heb je ook op het internet prima nieuwsbronnen. Voor mij las linkse burger bijvoorbeeld de combinatie van TYT, RT, DemocracyNow en anderen. Daar kan je helaas ook een hoop informatie vinden die je niet in de MSM tegenkomt (of met een hele slechte duiding).

quote:
Waar ik het wel erg mee eens ben is zijn notie dat het met Trump allemaal zo'n vaart niet zal lopen. De man is een handpop. Niet de nieuwe Hitler. Het gevaar zit hem in de potentiële Hitlers om hem heen.
Inderdaad.
#NoDAPL
pi_167019861
quote:

[..]

^O^
pi_167019879
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 11:32 schreef kipknots het volgende:

[..]

Maar dat is gewoon onzin. Clinton is een enorm pragmatische politicus en mede daardoor zal ze inderdaad ook wel op sommige punten meegaan met de corruptie. Simpelweg omdat dat nodig is om iets gedaan te krijgen. Maar haar denkbeelden zijn wel degelijk aan de progressieve kant van de democratische partij.

Door Trump krijg je nu waarschijnlijk voor de komende decennia een enorm conservatieve supreme court, terwijl deze bij Clinton juist progressiever zou worden. Daarnaast wilde Clinton daadwerkelijk zaken rond educatie en gezondheidszorg verbeteren voor de onder en middenklasse. Terwijl onder Trump deze worden gesloopt.

Nog even los van dat ik het hem eens ben dat we met HRC een grotere kans op WOIII hadden gehad, jij gaat eraan voorbij dat ook met HRC als president de Republikeinen de macht zouden hebben. Zij zou dan wel een minder rechtsextremistische/conservatieve (waarschijnlijk het laatste; net zo rechts maar minder conservatief op ethische puntjes) rechter kunnen voordragen, zolang de R dat tegenhouden...

Wat betreft jouw laatste puntje, de vraag is in welke mate HRC bereid was geweest om hiervoor te knokken. Mijn gut-feeling, ze had er geen halskwestie van gemaakt en er zou een zeer slap compromis uit zijn gerold met een zeer geringe winst. Hier staat tegenover dat onder haar de middenklasse verder zou worden afgebroken met de TPP en de TTIP.
#NoDAPL
  donderdag 1 december 2016 @ 12:09:29 #139
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_167020240
quote:

[..]

De toxische sfeer die het internet uitademt en wat nu overvloeit in de normale maatschappij moet te vuur en te zwaard bestreden worden, en niet worden afgedaan als een "dingetje van deze tijd, maar het komt heus vanzelf wel weer goed".
Daar is het nu helaas al te laat voor, SJWs hebben dankzij het internet ontzettend veel invloed gekregen en voeren vaak een waar schrikbewind op universiteiten. Het vrij uitwisselen van standpunten en ideeën is al lang verleden tijd. Het is begonnen op het internet, maar de echte wereld is al lang geinfecteerd.
pi_167020511
quote:

[..]

Ik heb het filmpje nog niet bekeken. Maar ik ben het niet met je eens. Russen zijn inderdaad geen slachtoffers, maar de hawkishness van Rusland van de laatste 10 jaar is wel degelijk een reactie op het beleid van het westen.

Waarom gedraagt Poetin zich zoals hij zich gedraagt? Omdat een hawk zijn hem populair maakt onder de bevolking en dat is belangrijk voor hem.
Waarom wil de bevolking in Rusland anno 2016 een agressief buitenland beleid? In de jaren 90 waren russen superhoopvol naar het westen toe en wilde men hele goede banden opbouwen en een deel van de Westerse gemeenschap worden. Dit is mede door de arrogantie en de houding van het westen niet gebeurd. Als je hierbij nog eens de hawkishness en hypocrisie van de VS in de jaren 00 neemt en constante propaganda van Poetin dan zie je dus hoe de bevolking van Rusland van een vriendelijke houding naar een agressieve houding richting het westen is gegaan. Het is voor een groot deel juist een reactie op het westen.
pi_167020710
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 11:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Interessanter is de vraag hoe het komt dat mensen niet meer luisteren naar die deskundigen en 'deskundigen'. Als die gewoon hun werk goed zouden doen en vanuit een NPOV zouden werken dan zouden mensen vermoedelijk meer naar hen luisteren.
Zelf vind ik het positief dat het internet tegenwicht biedt, ik hoop at als gevolg hiervan de MSM zich misschien weer eens wat meer richten op het dienen van de lezers en kijkers en wat minder op...
Daarnaast heb je ook op het internet prima nieuwsbronnen. Voor mij las linkse burger bijvoorbeeld de combinatie van TYT, RT, DemocracyNow en anderen. Daar kan je helaas ook een hoop informatie vinden die je niet in de MSM tegenkomt (of met een hele slechte duiding).

Met alle respect, maar Chomsky wordt door veel mensen gewoon als een kwezelende ouwe zeur gezien, die vanuit de ivoren toren van de geleerdheid het volk de les komt lezen over goed en kwaad.

Dat is het probleem. Niet dat er geen betrouwbare informatie is. Maar dat mensen die betrouwbare informatie net zo makkelijk kunnen negeren, zeker als ze de complexiteit niet begrijpen. Zeker als er een soort schaduwwerkelijkheid bestaat waarin alle aannames bevestigd worden. Rechtsen en SJW's kunnen overal op internet hun klankborden vinden. Of het waar is doet er niet toe. Post-truth is inderdaad de tijd waarin we leven.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Daar is het nu helaas al te laat voor, SJWs hebben dankzij het internet ontzettend veel invloed gekregen en voeren vaak een waar schrikbewind op universiteiten. Het vrij uitwisselen van standpunten en ideeën is al lang verleden tijd. Het is begonnen op het internet, maar de echte wereld is al lang geinfecteerd.
Eens met de SJW's, maar de niet-SJW's hebben ook een aardige duit in het zakje gedaan. Wat begon als grappig een verkiezinkje voor een nieuwe chipssmaak beïnvloeden ging van massaal porno op Youtube uploaden vanwege vermeende censuur tot fysieke bedreigingen en stalking van mensen die het waagden om iets meer begrip voor transgenders op internet te vragen. Het is allemaal terug te voeren op echokamers. Het zijn maar meningen. Het is maar internet. Dat lijkt totaal vergeten te zijn. Toen ik voor het eerst op internet inlogde was er nog sprake van "netiquette". Dat kwam neer op common sense en gewoon een beetje normaal fatsoen in je sodemieter hebben. Sinds iedereen en z'n ouwe moer op internet zit is daar weinig sprake meer van, en iedereen maar roepen om zijn eigen safe space.

quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:26 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ik heb het filmpje nog niet bekeken. Maar ik ben het niet met je eens. Russen zijn inderdaad geen slachtoffers, maar de hawkishness van Rusland van de laatste 10 jaar is wel degelijk een reactie op het beleid van het westen.

Waarom gedraagt Poetin zich zoals hij zich gedraagt? Omdat een hawk zijn hem populair maakt onder de bevolking en dat is belangrijk voor hem.
Waarom wil de bevolking in Rusland anno 2016 een agressief buitenland beleid? In de jaren 90 waren russen superhoopvol naar het westen toe en wilde men hele goede banden opbouwen en een deel van de Westerse gemeenschap worden. Dit is mede door de arrogantie en de houding van het westen niet gebeurd. Als je hierbij nog eens de hawkishness en hypocrisie van de VS in de jaren 00 neemt en constante propaganda van Poetin dan zie je dus hoe de bevolking van Rusland van een vriendelijke houding naar een agressieve houding richting het westen is gegaan. Het is voor een groot deel juist een reactie op het westen.
Goed punt, zo had ik het nog niet bekeken. Toch denk ik dat het al te laat is en dat het opportunisme al teveel wortel heeft geschoten in de Russische volksaard. Nu een handreiking doen geeft ze het idee dat zíj de eisen mogen stellen. Dat lijkt me ook niet wenselijk.

De dialoog moet er eentje van gelijken zijn. Echter, ik heb sterk het idee dat het Westen zich te makkelijk in de ondergeschikte rol laat drukken omdat er een soort vreemde bewondering voor Poetin heerst in de populistische kringen die nu de macht krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mystikvm op 01-12-2016 12:55:34 ]
  Overall beste user 2022 donderdag 1 december 2016 @ 13:55:57 #142
3928 Ulx
pi_167022139
In ieder geval is het eten van Kellogg's Corn Flakes door Bannon en de Breitbartboys onamerikaans genoemd. Reden? Kellogg's wil niet meer adverteren op die site. Gevolg: De rechtsen gooien en masse hun pakken Rice Krispies in de vuilnisbak terwijl ze roepen:"DEAUD MOET JE! KLOTETIJGER! DEAUD! DEAUD! DEAUD!"

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38167910
pi_167022181
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:26 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe de Russen nu zouden handelen als we NIET de NATO hadden uitgebreid naar het oosten en net buiten de grens van Rusland raketten zouden plaatsen. Hoewel ik vind dat er altijd twee partijen schuld hebben bij een dergelijk conflict en ben ik net als jij van mening dat de oorzaak meer bij het 'westen' ligt. Ook omdat wij verder gingen met de NATO op het moment dat de evenknie van de SU ontbonden was.
#NoDAPL
pi_167022266
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:55 schreef Ulx het volgende:
In ieder geval is het eten van Kellogg's Corn Flakes door Bannon en de Breitbartboys onamerikaans genoemd. Reden? Kellogg's wil niet meer adverteren op die site. Gevolg: De rechtsen gooien en masse hun pakken Rice Krispies in de vuilnisbak terwijl ze roepen:"DEAUD MOET JE! KLOTETIJGER! DEAUD! DEAUD! DEAUD!"

goed, ongezonde zooi anyhow
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  Overall beste user 2022 donderdag 1 december 2016 @ 14:01:00 #145
3928 Ulx
pi_167022271
Je kunt de voormalige Warschaupaktlanden niet kwalijk nemen dat ze liever naar het Westen kijken dan naar Poetin.
pi_167022299
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:55 schreef Ulx het volgende:

Godverdomme wat kansloosvan die Bannon.
pi_167022325
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe de Russen nu zouden handelen als we NIET de NATO hadden uitgebreid naar het oosten en net buiten de grens van Rusland raketten zouden plaatsen. Hoewel ik vind dat er altijd twee partijen schuld hebben bij een dergelijk conflict en ben ik net als jij van mening dat de oorzaak meer bij het 'westen' ligt. Ook omdat wij verder gingen met de NATO op het moment dat de evenknie van de SU ontbonden was.
Die de landen in het oostblok liever niet meer onder de Russische invloedssfeer wilden leven ligt toch echt niet aan de Navo knul.
pi_167022463
quote:

[..]

Het Warschaupact was een door de SU opgelegd verbond. Op het moment dat de Oost-Europese landen weer autonomie kregen, eindigde dat pact feitelijk ook. Het Warschaupact was ook wel wat anders dan de NAVO. Zo werden b.v. de Praagse Lente en de Hongaarse opstand ook gewoon neergeslagen door een invasie van troepen van het Warschaupact. Er is niet echt iets 'opgeheven' na de val van de SU.
Het lijkt me ook wat naïef om te denken dat het 'hoofdzakelijk aan het Westen ligt'. Poetin wil gewoon zoveel mogelijk van de oude SU impliciet of expliciet weer onder de Russische invloedssfeer brengen. Poetin is niet voor niets warm voorstander van partijen en politici die zich het liefst terugtrekken achter de eigen landsgrenzen en een muur bouwen. Rusland wenst geen tegenspraak wanneer het haar invloed laat gelden in wat het beschouwt als haar invloedssfeer.
pi_167022770
quote:

[..]

Hetzelfde, maar dan agressiever denk ik. Poetin ziet dat immers de facto als zijn grondgebied.
pi_167023284
quote:
Inderdaad. Heb haar nog wel redelijk hoog zitten. Haar vader's visie op het klimaat is gewoonweg onjuist. Zij heeft veel invloed en kan hopelijk bijsturen.

Maar zonder al te cynisch te willen zijn: dit is natuurlijk gewoon een nieuwe politiek dynastie in the making. Zij is bovengemiddeld knap, welbespraakt en raakt de juiste liberale snaar. Die gaat gewoon meedraaien in het politieke spel en gaat eventueel gewoon het stokje in de politiek voor de Trump-familie overnemen.
pi_167023325
Maar, maar, maar, dat hele klimaat verhaal is een hoax bedacht door de Chinezen. Donald tells het immers like it is. Maar goed, ze is blond, dus valt dat wel te begrijpen.
pi_167024015
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 14:56 schreef OMG het volgende:
Maar, maar, maar, dat hele klimaat verhaal is een hoax bedacht door de Chinezen. Donald tells het immers like it is. Maar goed, ze is blond, dus valt dat wel te begrijpen.
Waarom moet je je nou elke keer weer als een volslagen debiel gedragen?
pi_167024047
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 14:54 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Inderdaad. Heb haar nog wel redelijk hoog zitten. Haar vader's visie op het klimaat is gewoonweg onjuist. Zij heeft veel invloed en kan hopelijk bijsturen.

Maar zonder al te cynisch te willen zijn: dit is natuurlijk gewoon een nieuwe politiek dynastie in the making. Zij is bovengemiddeld knap, welbespraakt en raakt de juiste liberale snaar. Die gaat gewoon meedraaien in het politieke spel en gaat eventueel gewoon het stokje in de politiek voor de Trump-familie overnemen.
Dat ligt er wel aan, kan me best voorstellen dat haar achternaam er voor zorgt dat liberalen echt niet op haar gaan stemmen ook al is ze hun ideale kandidaat.
pi_167024070
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 15:33 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dus Donald tells it niet like it is?
  donderdag 1 december 2016 @ 15:52:48 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167024422
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167025866
quote:
Dat lijkt me evident. Dan waren Letland en Estland gewoon nu weer Russisch. Dan hadden wij naast de oorlog van Georgie ook de oorlogen van Letland en Estland vanuit onze luie stoel gadegeslagen en er schande van gesproken. Er is geen enkele reden waarom Die landen niet hetzelfde lot als Georgie zouden ondergaan. Wat wou je er tegen beginnen?
pi_167025958
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 11:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mensen hoeven niet meer te luisteren naar deskundigen. Dat is de ware reden. Je hoeft je mening niet meer te vormen immers. In principe heb je over alles wel een mening. Je gaat het internet op en ziet! Je mening wordt bevestigd. Waarom zou je nog naar deskundigen luisteren die een andere mening hebben? Op internet zijn genoeg deskundigen te vinden die wel jouw mening hebben.

En dat geldt zowel voor mensen met een laag IQ als hoog IQ. Die met een laag IQ hebben helemaal geen zin in verdieping of discussie. "Ik heb die mening. Punt" en mensen met een hoger IQ gaan overal wat achter zoeken en komen uit bij de aluhoedjes sites of ze gaan eindeloos doorargumenteren. Je raakt immers nooit uit argumentatie omdat er overal op internet klankborden zijn die je mening bevestigen en met nieuwe argumenten kan voeden. En dan kom je weer uit bij het begin: Je hoeft niet meer van mening te veranderen en je hoeft niet meer naar deskundigen te luisteren.

Jij bent bijvoorbeeld van mening dat Clinton WO-III gaat veroorzaken en je zoekt er wat verwante geesten bij die hetzelfde denken. Ik kan daar eindeloos tegenargumentatie voor verzinnen en/of opzoeken omdat ik het volstrekte waanzin vindt, maar jij zal nooit meer van die mening afstappen.
pi_167026837
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 15:33 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dat is het nieuwe gedrag van links. Fact-free reporten, poepen op campagne borden en vlaggen in de brand steken.
  Overall beste user 2022 donderdag 1 december 2016 @ 18:14:09 #160
3928 Ulx
pi_167026921
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:10 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat is het nieuwe gedrag van links. Fact-free reporten, poepen op campagne borden en vlaggen in de brand steken.
Je vergeet dat de linksmenschen ook nog eens een keer Corn Flakes eten. Corn Flakes! En Rice Krispies!
pi_167027008
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je vergeet dat de linksmenschen ook nog eens een keer Corn Flakes eten. Corn Flakes! En Rice Krispies!
De media rapporteert schuimbekkend op een boycot van 10 mensen. Maargoed, pick your battles zou ik zeggen. Als links en hun media lakeien zich liever bezig blijven houden met nutteloze en onhaalbare zaken, 'triggered' zijn en de SJW's uithangen des te beter. Dan bouwen de grown-ups wel de kabinetten en voeren het beleid. :W
  Overall beste user 2022 donderdag 1 december 2016 @ 18:25:28 #162
3928 Ulx
pi_167027133
Schuimbekkend nog wel. Ik zou het eerder 'meewarig kijkend naar de Rechtsman' noemen.
pi_167027401
quote:

[..]

Fact free? Ik gebruikte alleen maar een argument waarom hele volksstammen hem zo tof en geschikt vonden. "He tells it like it is."
pi_167027507
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

En niet te vergeten pizza!
pi_167027521
Goede speech van Jim Webb over Amerika's gefaalde foreign policy, het falen van de democrats om de midden klasse te bereiken en de verkiezing en wat de volgende stappen moeten zijn:
http://thefederalist.com/2016/12/01/jim-webb-addresses-americas-elites-donald-trump-foreign-policy-keynote/

quote:
Behind the veneer of diversity there is an interlocking elite that has melded business, media, and politics in a way we never could before imagine. Many of these people also hold a false belief that they understand a society with which they have very little contact. Nothing has so clearly shown how wrong they are than the recent election of Donald Trump.
quote:
We had the Lebanese, the Druze, the Marines, and then we had one of these militias, we don’t even know which one, started joining in over on one side. Then the Syrians came over on a ridge line, and according to the Marines, were shooting at us with 25 millimeter machine gun rounds. It was sort of a free-for-all. The sergeant I was laying next to underneath this wall said, “Sir, never get involved in a five-sided argument.”

Every time I look at what’s going in the Middle East I think of that sergeant.
Inmiddels is Trump geen Hitler meer, maar Stalin :')

[ Bericht 8% gewijzigd door Nintex op 01-12-2016 18:48:34 ]
pi_167027740
quote:
Behind the veneer of diversity there is an interlocking elite that has melded business, media, and politics in a way we never could before imagine.
Dit is in het licht van de regering van Trump natuurlijk wel ironie met een hoofdletter I.
pi_167028137
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit is in het licht van de regering van Trump natuurlijk wel ironie met een hoofdletter I.
Met Sanders had het kunnen worden doorbroken wat verklaart waarom hij geen eerlijke kans kreeg.
#NoDAPL
  donderdag 1 december 2016 @ 19:32:02 #168
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167028741
ah gossie, nog steeds niet over je obsessie heen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_167028994
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 19:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met Sanders had het kunnen worden doorbroken wat verklaart waarom hij geen eerlijke kans kreeg.
Natuurlijk niet. Washington is wel wat weerbarstiger dan dat.
pi_167029806
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 19:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Washington is wel wat weerbarstiger dan dat.
Dat is ook wat je nu bij Trump ziet. Die wordt ook ingekapseld door het esthablishment.
pi_167030244
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is ook wat je nu bij Trump ziet. Die wordt ook ingekapseld door het esthablishment.
Ik heb een flauw onderbuikgevoel dat dat altijd al zijn plan is geweest ;)
pi_167030839
Eerste Trump event vandaag, speech bij carrier over het redden van banen in de rust belt

pi_167032001
Trump is back. Braggen over de election, op de media zeuren. Love affair met de state of indiana _O-

Keeping carrier in the US was euphemism :')

Then I saw a guy on TV a week ago.

poniewozik twitterde op donderdag 01-12-2016 om 21:12:08 he was reminded when the news segment played tape of him promising. But he couldn't believe the worker *thought he meant it literally*... reageer retweet
En nu de muur: Trust me we're gonna build the wall

"people are going to come through that wall to work the fields" _O- _O_ _O-

[ Bericht 26% gewijzigd door Nintex op 01-12-2016 21:22:40 ]
pi_167035119
Trump kiest gepensioneerd generaal James Mattis als Secretary of defense
https://www.washingtonpos(...)m_term=.dbbf31acad80
President-elect Donald Trump has chosen retired Marine Gen. James N. Mattis to be secretary of defense, according to people familiar with the decision, nominating a former senior military officer who led operations across the Middle East to run the Pentagon less than four years after he hung up his uniform.

To take the job, Mattis will need Congress to pass new legislation to bypass a federal law stating that defense secretaries must not have been on active duty in the previous seven years. Congress has granted a similar exception just once, when Gen. George C. Marshall was appointed to the job in 1950.

An announcement is likely by early next week, according to the people familiar with the choice.

Mattis, 66, retired as the chief of U.S. Central Command in spring 2013 after serving more than four decades in the Marine Corps. He is known as one of the most influential military leaders of his generation, serving as a strategic thinker while occasionally drawing rebukes for his aggressive talk. Since retiring, he has served as a consultant and as a visiting fellow with the Hoover Institution, a think tank at Stanford University.

Like Trump, Mattis favors a tougher stance against U.S. adversaries abroad, especially Iran. The general, speaking at the Center for Strategic and International Studies in April, said that while security discussions often focus on terrorist groups such as the Islamic State or al-Qaeda, the Iranian regime is “the single most enduring threat to stability and peace in the Middle East.”
pi_167035220
quote:

[..]

Je kan moeilijk links beschuldigen van fact-free reporting terwijl de baas van een grote nepnieuws-site zelf zegt dat nepnieuws alleen werkt bij rechts omdat links het te snel debunkt :')

Inmiddels is duidelijk waarom Carrier toch nog wat mensen behoudt ipv te ontslaan ten faveure van Mexico (er gaan er nog steeds honderden banen verloren): tax-breaks van 7 miljoen. Het kost de belastingbetaler dus miljoenen. En dit is pas 1 bedrijf.

Sterker nog, mooi teken voor bedrijven om even te dreigen dat ze gaan offshoren. Krijgen ze vette taxbreaks voor in de plaats. Kortom, een lousy deal die veel meer banen op de tocht zet, aldus Sanders.

[ Bericht 12% gewijzigd door Knipoogje op 01-12-2016 22:43:51 ]
pi_167036465
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 22:34 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Trump kiest gepensioneerd generaal James Mattis als Secretary of defense
https://www.washingtonpos(...)m_term=.dbbf31acad80
President-elect Donald Trump has chosen retired Marine Gen. James N. Mattis to be secretary of defense, according to people familiar with the decision, nominating a former senior military officer who led operations across the Middle East to run the Pentagon less than four years after he hung up his uniform.

To take the job, Mattis will need Congress to pass new legislation to bypass a federal law stating that defense secretaries must not have been on active duty in the previous seven years. Congress has granted a similar exception just once, when Gen. George C. Marshall was appointed to the job in 1950.

An announcement is likely by early next week, according to the people familiar with the choice.

Mattis, 66, retired as the chief of U.S. Central Command in spring 2013 after serving more than four decades in the Marine Corps. He is known as one of the most influential military leaders of his generation, serving as a strategic thinker while occasionally drawing rebukes for his aggressive talk. Since retiring, he has served as a consultant and as a visiting fellow with the Hoover Institution, a think tank at Stanford University.

Like Trump, Mattis favors a tougher stance against U.S. adversaries abroad, especially Iran. The general, speaking at the Center for Strategic and International Studies in April, said that while security discussions often focus on terrorist groups such as the Islamic State or al-Qaeda, the Iranian regime is “the single most enduring threat to stability and peace in the Middle East.”

Mad Dog Mattis "Have a plan to kill anyone you meet" en Mike Flynn “This is Islamism, it is a vicious cancer inside the body of 1.7 billion people on this planet and it has to be excised” ^O^

De Jihadi's zijn fucked :W
pi_167036485
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 22:38 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Je kan moeilijk links beschuldigen van fact-free reporting terwijl de baas van een grote nepnieuws-site zelf zegt dat nepnieuws alleen werkt bij rechts omdat links het te snel debunkt :')

Inmiddels is duidelijk waarom Carrier toch nog wat mensen behoudt ipv te ontslaan ten faveure van Mexico (er gaan er nog steeds honderden banen verloren): tax-breaks van 7 miljoen. Het kost de belastingbetaler dus miljoenen. En dit is pas 1 bedrijf.

Sterker nog, mooi teken voor bedrijven om even te dreigen dat ze gaan offshoren. Krijgen ze vette taxbreaks voor in de plaats. Kortom, een lousy deal die veel meer banen op de tocht zet, aldus Sanders.
Huffington post schermt z'n filmpjes af voor 't buitenland?

Niets te verbergen .... doorlopen mensen _O-
pi_167036750
Ind3pendant twitterde op donderdag 01-12-2016 om 22:07:39 @AJDelgado13 AJ - Easy graphic I did for folks to understand this excellent deal for Workers of Carrier and Indiana! https://t.co/o8Xxl4vLwQ reageer retweet
pi_167037096
quote:
11s.gif Op donderdag 1 december 2016 23:23 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Huffington post schermt z'n filmpjes af voor 't buitenland?

Niets te verbergen .... doorlopen mensen _O-
:? Ik kan er gewoon bij en woon in NL.
  donderdag 1 december 2016 @ 23:39:35 #180
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_167037119
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 23:29 schreef hunter2011 het volgende:
Ind3pendant twitterde op donderdag 01-12-2016 om 22:07:39 @AJDelgado13 AJ - Easy graphic I did for folks to understand this excellent deal for Workers of Carrier and Indiana! https://t.co/o8Xxl4vLwQ reageer retweet
[ afbeelding ]
Ik las weer juist dat de voordeeltjes die de bedrijven hierdoor krijgen erg zwaar op de economie gaan drukken later. Dus één zwaluw maakt nog geen zomer hé? :W
2019: The Great Awakening
pi_167037161
Ah, dus daar gaat m'n belastinggeld heen.
  donderdag 1 december 2016 @ 23:46:33 #182
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167037325
quote:
[ afbeelding ]
Klinkt leuk, alleen is het salaris natuurlijk niet gemiddeld 48K voor de banen die 'gered' zijn (zie http://www.payscale.com/r(...)ration/Salary/by_Job)
.
Dat is het max salaris voor een heftruck chauffeur of de installateur.
Het gemiddelde salaris is dan nog maar zo'n 35K. En dat is in het optimistische, naieve idee dat de salarisspreiding heel netjes is. Als het 30K is gemiddeld zit je al hoog schat ik.

En dan zit je nog maar op max een ton 'winst' per jaar.
Tot het volgende bedrijf langskomt.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  donderdag 1 december 2016 @ 23:49:41 #183
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_167037421
quote:
2s.gif Op donderdag 1 december 2016 23:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]
Tot het volgende bedrijf langskomt.
Je moet ergens beginnen natuurlijk.
pi_167037432
De deal valt of staat in mijn ogen met de belofte van Carrier om nog eens 10000 banen in de VS te scheppen.
pi_167037436
quote:
[ afbeelding ]
Beetje moeilijk voor 'outsiders' te checken maar als de uitkomst is ...

Als 7milj. investeren het werk voor 800 mensen, 10 jr.lang in Indiana laat en 5.5 milj. extra in het laatje van de staat brengt ....
Dat rentepercentage ... klinkt mij niet slecht in de oren :P
  donderdag 1 december 2016 @ 23:52:39 #186
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167037504
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 23:49 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Je moet ergens beginnen natuurlijk.
Ja, en dat doe je niet met 1000 banen per keer.

Maar goed, wat er tot nog toe bekend is van z'n fiscale plannen is een bewezen rampzalig gebeuren.
pi_167037515
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 23:38 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

:? Ik kan er gewoon bij en woon in NL.
Ik krijg onderstaande melding als ik het filmpje af wil spelen:
We Are Sorry,
This video is restricted from playing in your location
Ecode: 18

??
  donderdag 1 december 2016 @ 23:55:36 #188
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_167037583
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 23:53 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Ik krijg onderstaande melding als ik het filmpje af wil spelen:
We Are Sorry,
This video is restricted from playing in your location
Ecode: 18

??
Hier ook restricted.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 december 2016 @ 00:03:11 #189
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_167037788
zag ik dat nou goed even snel op TV. begint Trump nu al grijzer te worden?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 2 december 2016 @ 00:06:47 #190
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_167037869
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 00:03 schreef rubbereend het volgende:
Het Obama-effect
pi_167038146
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 00:03 schreef rubbereend het volgende:
Hij is 70, die man is al lang grijs.
Volgens mij verft hij zijn haar met henna of zoiets.
En hij gebruikt altijd concealer onder zijn ogen, doen al die oudere filmsterren ook altijd.
pi_167038235
JasonMillerinDC twitterde op donderdag 01-12-2016 om 22:40:49 No decision has been made yet with regard to Secretary of Defense. #TrumpTransition reageer retweet
  vrijdag 2 december 2016 @ 00:32:59 #193
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167038443
Trump begint zich toch een beetje zorgen te maken:
http://thehill.com/homene(...)-to-michigan-recount
pi_167038565
wikileaks twitterde op donderdag 01-12-2016 om 20:29:14 A sole member of Congress voted against the post Sep 2001 "anywhere,anytime" use of military force bill. Her speech: https://t.co/eMg8hEMtm1 reageer retweet
In 2001 bestonden er nog goede democraten :+
Barbara Lee _O_
pi_167039107
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 23:22 schreef Nintex het volgende:

[..]

Mad Dog Mattis "Have a plan to kill anyone you meet" en Mike Flynn “This is Islamism, it is a vicious cancer inside the body of 1.7 billion people on this planet and it has to be excised” ^O^

De Jihadi's zijn fucked :W
Dat wordt nog eens een overkill!
pi_167039184
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2016 00:32 schreef Dagonet het volgende:
Trump begint zich toch een beetje zorgen te maken:
http://thehill.com/homene(...)-to-michigan-recount
En terecht. Jammer dat er geen wet is dat je gewoon afgezet kan worden voor verkiezingbeloftes die je breekt want Trump blijkt nu zowat alles te liegen.
  vrijdag 2 december 2016 @ 01:46:08 #197
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167039189
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 01:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

En terecht. Jammer dat er geen wet is dat je gewoon afgezet kan worden voor verkiezingbeloftes die je breekt want Trump blijkt nu zowat alles te liegen.
Had je iets anders verwacht dan?
  vrijdag 2 december 2016 @ 01:47:35 #198
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167039194
En ga er maar vanuit dat er over niet al te lange tijd een impeachment opgestart zal worden.

Vooral wanneer hij erachter komt dat een president niet zomaar alles kan beslissen en doen.
  vrijdag 2 december 2016 @ 01:52:47 #200
344884 monkyyy
pi_167039228
Kan de President een specifiek bedrijf, dat bijvoorbeeld banen heeft exporteert, belasten aan de grens?

Ik weet dat je bepaalde producten of een bepaalde industrie kan belasten bij importeren van goederen of diensten, maar een belasting die voor één specifiek bedrijf geldt heb ik nog nooit gehoord.
pi_167039257
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 01:56 schreef Voice_of_Liberty het volgende:

[..]

Wat een stel gehersenspoelde schapen!
:')
pi_167039263
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 december 2016 01:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Had je iets anders verwacht dan?
Eerlijk gezegd ja, ik dacht echt dat hij voor eventjes een president was voor het volk. Maar nee het is gewoon een bankiersvriend.
  vrijdag 2 december 2016 @ 02:02:03 #204
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167039273
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 01:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd ja, ik dacht echt dat hij voor eventjes een president was voor het volk. Maar nee het is gewoon een bankiersvriend.
En hij verveelt zich nu al, hij mist de campagne. Zoveel is wel duidelijk als je de tweets van de nu gaande thank you tour rally volgt.

Maar als je dacht dat hij voor het volk was dan was je, sorry dat ik het zeg, behoorlijk blind. Trump doet alles ter meerdere eer en glorie van zichzelf, dat is het enige dat telt.
pi_167039286
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 december 2016 02:02 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En hij verveelt zich nu al, hij mist de campagne. Zoveel is wel duidelijk als je de tweets van de nu gaande thank you tour rally volgt.

Maar als je dacht dat hij voor het volk was dan was je, sorry dat ik het zeg, behoorlijk blind. Trump doet alles ter meerdere eer en glorie van zichzelf, dat is het enige dat telt.
Ik geef het toe ik was blind voor eventjes echt in het begin maar ik kwam al wel wat redelijk snel achter dat het allemaal leugens waren. Het enige waar ik op hoop is de relaties verbeteren met Rusland zodat we niet in een koude oorlog leven.
  vrijdag 2 december 2016 @ 02:14:44 #206
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167039312
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 02:06 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik geef het toe ik was blind voor eventjes echt in het begin maar ik kwam al wel wat redelijk snel achter dat het allemaal leugens waren. Het enige waar ik op hoop is de relaties verbeteren met Rusland zodat we niet in een koude oorlog leven.
Ik denk dat je daar al wat te laat mee bent. Het is niet voor niets dat die senatoren Obama vragen om informatie openbaar te maken.
pi_167039315
Zeik niet. Alternatief was een liegende linkse met mid-rechtse daden.

Heb zomaar het idee dat Trump meer links is dan Clinton _O-
pi_167039318
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 december 2016 02:15 schreef Peace99 het volgende:
Zeik niet. Alternatief was een liegende linkse met mid-rechtse daden.

Heb zomaar het idee dat Trump meer links is dan Clinton _O-
Niemand beweert dat maar het feit wat Trump nu allemaal doet en wat hij heeft gezegd tijdens de verkiezingen... Nou ik zie er niets van terug ook al is hij geen president maar dat drain the swamp onzin dan. Hij stelt gewoon een Goldman Sachs bankier als minister van financiën ipv het the drainen vult hij het met meer.
pi_167039338
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 02:18 schreef vigen98 het volgende:
ook al is hij geen president
Laten we nu maar eens afwachten en oordelen op daden NA INSTALLATIE.

Het is niet aan ons ....
en zeiken kunnen we altijd nog :+
  vrijdag 2 december 2016 @ 03:03:03 #210
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_167039410
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 02:06 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waarvoor dacht je dat een miljardair die nooit in de schoenen van het volk heeft gestaan een president voor het volk zou zijn? Naast dat hij altijd heeft aan gegeven dat de beste belasting verlaging voor de rijken was?
  vrijdag 2 december 2016 @ 05:35:29 #211
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167039556
Trump mist het campagnevoeren.

Leuk ook dat hij zo blijft vasthouden aan z'n "landslide" terwijl sinds 1980 alleen Bush II met minder kiesmannen won. 426 voor Bush I, da's een landslide.
pi_167039766
Ik hoop dat hij zijn tours blijft doen, ik vind campagne-Trump leuker dan Presidentiële Trump.
  vrijdag 2 december 2016 @ 07:31:18 #213
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_167039834
Flashback: Obama Mocks Trump for Promising to Keep Carrier Plant in U.S.

quote:
‘Those jobs of the past are just not going to come back’
Obama wist in juni dit plan al af te kraken. ;)
pi_167039920
Haha "Mad Dog" Mattis; dat klinkt niet erg geruststellend, als zo'n gozer Minister van Defensie wordt. Hoe lang zal het duren voordat de hondsdolle Mattis op de lanceringsknop drukt als Iran zich niet na behoren gedraagt.
pi_167039931
quote:

[..]

Mag toch hopen dat dit al ver voor de verkiezingen bij je was doorgedrongen?
  vrijdag 2 december 2016 @ 07:50:30 #216
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_167039942
We kunnen nog veel lol van deze terrorclown verwachten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 2 december 2016 @ 07:57:04 #217
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167039979
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 07:46 schreef MakkieR het volgende:
Haha "Mad Dog" Mattis; dat klinkt niet erg geruststellend, als zo'n gozer Minister van Defensie wordt. Hoe lang zal het duren voordat de hondsdolle Mattis op de lanceringsknop drukt als Iran zich niet na behoren gedraagt.
Die heeft daar niet zoveel over te zeggen. En van alle namen voor het kabinet is dit één van de stabielere sujetten.

Maar het is maar de vraag of hij het wordt, als hij al door de keuring heenkomt moet er een wet worden aangepast of afgeschaft want hij is nog maar net het leger uit en dan moet je zeven jaar wachten, en daarna moet er nog gekeken worden of een ex militair überhaupt minister kan worden, daar zijn wat regels voor geformaliseerd na de vorige ex generaal die speciale dispensatie kreeg (Marshall, van het plan). MinDef is een burgerfunctie.

[ Bericht 31% gewijzigd door Dagonet op 02-12-2016 08:02:19 ]
pi_167040219
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 07:31 schreef MangoTree het volgende:
Flashback: Obama Mocks Trump for Promising to Keep Carrier Plant in U.S.

[..]

Obama wist in juni dit plan al af te kraken. ;)
En daar had hij gelijk in, want er verdwijnen volgens mij meer banen bij Carrier dan de 1000 die Trump nu gered heeft.
pi_167040251
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 07:08 schreef Ludachrist het volgende:
Ik hoop dat hij zijn tours blijft doen, ik vind campagne-Trump leuker dan Presidentiële Trump.
Het provoceren is de enige kwaliteit die de man heeft, dus dat zal wel doorgaan. Alles wat ie zegt kun je zo'n beetje weerleggen, maar dat glijdt allemaal van hem af.

Twitter met z'n 140 tekens is een zegen voor Trump. Als het verhaal langer moet zijn, wordt het alleen maar genuanceerder en saaier.

Ik denk dat China en India deze kans gaan pakken en gaan strijden de machtigste te worden.
  vrijdag 2 december 2016 @ 08:43:58 #220
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_167040402
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2016 08:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En daar had hij gelijk in, want er verdwijnen volgens mij meer banen bij Carrier dan de 1000 die Trump nu gered heeft.
Volgens jou of volgens jouw bron?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 december 2016 @ 08:48:05 #221
862 Arcee
Look closer
pi_167040448
quote:

[..]

Ja, dat zou je niet verwachten van een zakenman met belangen in honderden bedrijven. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_167040459
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 08:43 schreef MangoTree het volgende:

[..]

De fabriek in Huntington gaat gewoon dicht, bijvoorbeeld. Daar werken al 800 mensen. Voor de rest zullen er ook nog wel wat mensen vertrekken op andere locaties.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 december 2016 @ 09:06:10 #223
3928 Ulx
pi_167040628
quote:

[..]

Er gaan 1300 banen verdwijnen op andere locaties. Dat is gewoon in het nieuws.

Ik ben daarbij benieuwd hoeveel andere bedrijven zullen gaan dreigen met vertrek om een belastingvoordeel af te dwingen.
pi_167040646
quote:

[..]

Misschien kunnen ze nog bij Domino's Pizza gaan werken?
pi_167040661
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 09:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Er gaan 1300 banen verdwijnen op andere locaties. Dat is gewoon in het nieuws.

Ik ben daarbij benieuwd hoeveel andere bedrijven zullen gaan dreigen met vertrek om een belastingvoordeel af te dwingen.
Zoals gezegd de Franse methode. Suggereer als belangrijk Frans bedrijf dat je een fabriek wilt sluiten en de staat plaatst nieuwe orders om de boel overeind te houden.
pi_167041077
pi_167041505
Zet je wel aan het denken wat er momenteel in de media gebeurt.
Maakt niet uit of je voor of tegen het homo-huwelijk bent.

https://www.washingtonpos(...)m_term=.52582e2cbfbb

quote:
BuzzFeed’s hit piece on Chip and Joanna Gaines is dangerous
By Brandon Ambrosino December 1 at 7:00 AM

Chip and Joanna Gaines of HGTV’s “Fixer Upper” (HGTV)
This piece is by Brandon Ambrosino, a writer living in Delaware.

I am currently planning my wedding, and I’ve never been happier. I believe that God brought me and Andy together and that God celebrates our love. I also believe that our marriage will offer a powerful testimony to skeptics that queer love can be God-honoring, and even sacramental.

I have heard from a few well-meaning Christian friends that they feel they can’t attend my ceremony. I think that’s silly, I think it’s theologically misguided, and it hurts me deeply because it makes it seem as if they care more about abstract principles than me, their friend and family member.

Still, I do not think these conservatives should be shamed or mocked. I do not think they should be fired. And I certainly do not think they should be the butt of a popular BuzzFeed article.

I’m referring to a non-story written by Kate Aurthur, published Tuesday on BuzzFeed. The piece starts off innocently enough by describing the success of Chip and Joanna Gaines, a husband-and-wife team whose series “Fixer Upper” is one of the most popular shows on HGTV. After pivoting to the religious beliefs of the Gaineses, and pointing out that they go to an evangelical church whose pastors oppose same-sex marriage, Aurthur then poses these questions:

“So are the Gaineses against same-sex marriage? And would they ever feature a same-sex couple on the show, as have HGTV’s ‘House Hunters’ and ‘Property Brothers’?”

[Chip and Joanna Gaines show the culture wars aren’t fought in D.C., but on TV]

The entire article is an elaborate exploration of that hypothetical question. And yes, it is very much hypothetical, by the reporter’s own admission: “Emails to Brock Murphy, the public relations director at their company, Magnolia, were not returned. Nor were emails and calls to HGTV’s PR department.”

But that does not stop Aurthur from writing almost 800 more words about the non-story. Her upshot seems to be: Two popular celebrities might oppose same-sex marriage because the pastor of the church they go to opposes same-sex marriage, but I haven’t heard one way or the other. (I can’t imagine pitching that story to an editor and getting a green light, by the way.)

Besides the fact that the entire case is made by speculation and suggestion, there are many other problems at play. Here are a few of them.

A 2016 survey from Pew Research Center shows public support of same-sex marriage is at an all-time high of 55 percent — and it is steadily growing. But the same polls tell us that nearly 4 out of 10 Americans — no small number! — are not on board with it. The minds at BuzzFeed are not naive: They know that the Gaineses and HGTV are going to have to come out with a public statement on same-sex marriage. They also know that if the statement is not 100 percent supportive of same-sex marriage, the network will be pressured to drop them.

Think about that for a moment. Is the suggestion here that 40 percent of Americans are unemployable because of their religious convictions on marriage? That the companies that employ them deserve to be boycotted until they yield to the other side of the debate — a side, we should note, that is only slightly larger than the one being shouted down?

Or maybe the suggestion is that, because they are public figures, they need to be held to a higher standard, one that does not allow them room for moral and religious convictions? But that doesn’t make sense, either.

BuzzFeed is probably at the forefront of discussions surrounding diversity in entertainment. But do their reporters think diversity refers only to skin color? Does ideological diversity count for nothing, especially when it is representative of, again, a sizable chunk of the American public? It’s hard to make the case that the website promotes this kind of diversity, particularly on same-sex marriage. In June, Ben Smith, the publication’s editor in chief, told Politico that “there are not two sides” on the issue.

Another concern I have with the story is that it validates everything that President-elect Donald Trump’s supporters have been saying about the media: that some journalists — specifically younger ones at popular digital publications — will tell stories in certain deceitful, manipulative ways to take down conservatives. (And really, I can’t for the life of me imagine any other intention of the Gaines story.)

Stories such as this will serve only to reinforce the growing chasm between the media and Trump, which means we are in for four agonizing, tedious years of “gotcha” non-stories like this one.

A few years ago, gay activists decided the best way to win arguments in favor of same-sex marriage was to shut up their opponents. All they had to do was lob a charge of homophobia and the argument was won. Or they tweeted at the companies that employed the “homophobes” until they were fired. Conservatives were bullied on social media and mocked for being ass-backward (and indeed, some of them were and are). But they were never taken seriously.

They were simply dismissed with a snarky RuPaul GIF. At the time, this seemed like a good strategy because, well, Hillary Clinton was a shoo-in for president and because the country was only becoming more and more liberal, and those kinds of hillbillies were being left in the dark.

Enter Trump — the voice of all of the people liberals and activists have been shutting up for the past eight years. It’s no secret that part of Trump’s success is owed to how skillfully he invalidated the media’s authority in the eyes of his conservative followers. The message was very clearly: The media doesn’t like me because I’m conservative, and they don’t like you because you’re conservative, and they’re going to try to ruin all of us, so let’s just ignore them.

And then, like clockwork, BuzzFeed published a story proving him right.

The old strategy of journalists shaming “hicks” is not going to work anymore because our new president seems to be on their side. Sure, no one really believes Trump is homophobic, and sure, he has given his word that same-sex marriage will not be overturned. But as is very clear by now, Vice President-elect Mike Pence (who is literally one heartbeat away from the presidency) has a political past that rightly scares LGBT people and our allies. Also very clear: Many enthusiastic Trump supporters oppose same-sex marriage. Like it or not, we now have to engage them.

[Why we’re obsessed with the hit show ‘This is Us’]

Acts of Faith newsletter
Conversations about faith and values.
Sign up
As a community, LGBT people did a terrible job of settling the issue of same-sex marriage from a political, ethical and logical standpoint — and now the issue is back to haunt us. What we need to do is what we should have been doing all along: engage our opponents, answer their questions, and use appeals to philosophy and — yes! — theology to thwart their arguments.

Anti-same-sex-marriage arguments are very easy to win, in my opinion. Appeals to natural law are often arbitrary and unaware of how historically contingent they are. Arguments from Scripture do not hold water because most Christians do not consistently apply their biblical hermeneutic. Arguments that queer love is not real love do not hold up under the weight of the extraordinary experiential reality of the millions of committed gay couples who love each other selflessly.

But we need to show up to these arguments to win them. Being “too good” or “too cosmopolitan” or “too educated” to show up to the debate is no longer an effective strategy in the age of Trump.

BuzzFeed can’t argue that the same-sex-marriage issue is ethically settled, because it isn’t for a sizable population of our country and our world. It is no longer okay — indeed, it never was — to write cutesy articles shaming religious people as homophobic for simply being one of the many millions of Americans in 2016 who attend a religious congregation that does not support same-sex marriage. That is not a good move for activism or journalism.
pi_167041693
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:04 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

MSM-leugens dit.
pi_167041717
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 december 2016 02:02 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen.

Als Trump alles voor zijn glorie wil doen, gaat hij juist goede dingen voor het volk willen doen. Dat is de manier om glorie te krijgen als president.
pi_167041772
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:04 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

Goed verhaal, niet gelezen.
pi_167041979
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:14 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen.

Als Trump alles voor zijn glorie wil doen, gaat hij juist goede dingen voor het volk willen doen. Dat is de manier om glorie te krijgen als president.
Wie is Het Volk in dit geval? Als er een homogene groep was die je tevreden moest houden was president zijn een prima baantje, maar het is eigenlijk zo dat je met elke beslissing een groep tevreden houdt en er drie weer boos maakt.
  vrijdag 2 december 2016 @ 10:36:14 #232
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_167042107
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Goed verhaal, niet gelezen.
Sterke bijdrages van jou hier! :7
pi_167042256
Trump mag graag toegejuicht worden. Het is een narcistisch figuur dat continu op zoek is naar erkenning. Hij wil dat mensen hem zeggen dat hij goed bezig.

Wat dat betreft worden het nog zware jaren voor hem.
pi_167042470
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
Trump mag graag toegejuicht worden. Het is een narcistisch figuur dat continu op zoek is naar erkenning. Hij wil dat mensen hem zeggen dat hij goed bezig.

Of niet natuurlijk, indien hij gewoon precies doet wat een groot deel van het volk graag wil.
pi_167042521
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:53 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Of niet natuurlijk, indien hij gewoon precies doet wat een groot deel van het volk graag wil.
Dan wordt hij alsnog fel bekritiseerd door een groot deel van de bevolking en niet te vergeten de media. Zie hoe hij reageert op kritische publicaties en protesten. Hij kan daar heel niet tegen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 december 2016 @ 10:56:47 #236
3928 Ulx
pi_167042550
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

Ik denk dat andere landen -Rusland, Noord Korea met name, misschien Iran ook- hem gaan testen. Kijken tot hoever ze kunnen gaan voordat hij uit zijn dak gaat op twitter. Ik ben er niet erg gerust op dat dat allemaal goed gaat.
pi_167042569
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan wordt hij alsnog fel bekritiseerd door een groot deel van de bevolking en niet te vergeten de media. Zie hoe hij reageert op kritische publicaties en protesten. Hij kan daar heel niet tegen.
Maar dat is toch al jaren zo? Een deel is laaiend enthousiast en een deel ziet in hem de boeman.
pi_167042602
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:36 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Ja, die troll-beer hoort bij de "elite" hier op FOK. Daar passen zulke reacties ook bij, dat wist je toch? ;)
pi_167042604
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Maar dat is toch al jaren zo? Een deel is laaiend enthousiast en een deel ziet in hem de boeman.
Klopt, maar lange tijd kon hij die negatieve sentimenten negeren. Hij was er immers alleen voor zijn achterban. Nu wil hij president zijn van alle Amerikanen, een ietwat andere rol.

Bovendien verwijs ik nogmaals naar zijn felle tweets. De man kan totaal niet tegen kritiek. En hij als POTUS zal hij alleen nog maar harder worden aangevallen. Dat gaat hij niet trekken.
pi_167042653
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt, maar lange tijd kon hij die negatieve sentimenten negeren. Hij was er immers alleen voor zijn achterban. Nu wil hij president zijn van alle Amerikanen, een ietwat andere rol.

Bovendien verwijs ik nogmaals naar zijn felle tweets. De man kan totaal niet tegen kritiek. En hij als POTUS zal hij alleen nog maar harder worden aangevallen. Dat gaat hij niet trekken.
Lastig om in te schatten. Wellicht is hij wel zo'n figuur die ervan geniet om mensen telkens aan te vallen en terecht te zetten. En misschien wil hij gewoon een president voor de helft van het land zijn.
pi_167042665
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hij moet gewoon het pizza-verhaal verder laten uitzoeken, en terloops wat namen laten vallen.
Een journalist hier, een politicus daar en een keertje een filmster.
Dan worden Washington en Hollywood wel vanzelf stil. ;)
pi_167042681
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 11:03 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

Hij moet gewoon het pizza-verhaal verder laten uitzoeken, en terloops wat namen laten vallen.
De heksenjacht zonder bewijzen. Dat past wel bij gekkies als Trump inderdaad.
pi_167042684
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 01:52 schreef monkyyy het volgende:
Kan de President een specifiek bedrijf, dat bijvoorbeeld banen heeft exporteert, belasten aan de grens?

Ik weet dat je bepaalde producten of een bepaalde industrie kan belasten bij importeren van goederen of diensten, maar een belasting die voor één specifiek bedrijf geldt heb ik nog nooit gehoord.
Je kan bedrijven die banen exporteren extra belasten of bedrijven die dat niet doen juist belonen met taxbreaks. Obama wilde taxbreaks opheffen voor bedrijven die aan banen-export deden, maar dat mocht niet van de GOP, dus die schoten het af. Een van de vele policies die Obama wilde uitvoeren ten bate van de deplorables, maar de GOP houdt uit ideologisch principe alles tegen wat enigszins op nivelleren en of socialisme lijkt.
pi_167042689
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 11:02 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Lastig om in te schatten. Wellicht is hij wel zo'n figuur die ervan geniet om mensen telkens aan te vallen en terecht te zetten. En misschien wil hij gewoon een president voor de helft van het land zijn.
Gast, hij werd boos op SNL omdat er in het programma een sketch over hem verscheen. Die vent geniet daar echt niet van.
pi_167042808
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 11:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gast, hij werd boos op SNL omdat er in het programma een sketch over hem verscheen. Die vent geniet daar echt niet van.
Akkoord.

Ik loop er een beetje tegen in te gaan, omdat ik het gewoon ietwat onzinnig vind om als compensatie voor hoe kut ik het vind dat hij de nieuwe president wordt dan maar te genieten van hoe kut hij het zelf wellicht al dan niet zal vinden.
pi_167043210
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 11:03 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

Inderdaad, mensen impliceren bij een of ander vaag 4chan-complot omdat ze gemene dingen over je zeggen is precies de verfrissende en out of the box-houding die mensen waarderen in een president.

Wat kraam je weer een baarlijke nonsens uit vandaag.
pi_167043269
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:36 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Wat is jouw eigen bijdrage, buiten steeds Pizzagate roepen? Ik heb je nog in geen zinnige discussie mee zien doen. Wat vind je van Trumps aanstellingen, bijvoorbeeld?
pi_167043492
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 december 2016 08:48 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, dat zou je niet verwachten van een zakenman met belangen in honderden bedrijven. :Y)
Je kan een zakenman zijn en nog steeds voor het volk zijn. Het idee dat je als rijke niet voor het volk kunt staan is onzin.
pi_167043613
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2016 07:57 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Die heeft daar niet zoveel over te zeggen. En van alle namen voor het kabinet is dit één van de stabielere sujetten.

Maar het is maar de vraag of hij het wordt, als hij al door de keuring heenkomt moet er een wet worden aangepast of afgeschaft want hij is nog maar net het leger uit en dan moet je zeven jaar wachten, en daarna moet er nog gekeken worden of een ex militair überhaupt minister kan worden, daar zijn wat regels voor geformaliseerd na de vorige ex generaal die speciale dispensatie kreeg (Marshall, van het plan). MinDef is een burgerfunctie.
Nou dan krijg ik het idee dat Trump al deze regels wil omzeilen, want hij heeft zijn volk al "Mad dog" Mattis voorgesteld als de nieuwe Minister van Defensie. Althans dat vernam ik vanmorgen op het nieuws. Maar even hypothetisch bekeken, hoeveel macht heeft de minister van defensie eigenlijk in Amerika als de oorlog uitbreekt, of wat ze ook wel noemen Defcon 1 of een noodtoestand uitroept, is het dan niet dat de minister van Defensie alle macht naar zich toe trekt en in zekere zin nog machtiger is dan president hemzelf?
pi_167043733
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 11:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Nou dan krijg ik het idee dat Trump al deze regels wil omzeilen, want hij heeft zijn volk al "Mad dog" Mattis voorgesteld als de nieuwe Minister van Defensie. Althans dat vernam ik vanmorgen op het nieuws. Maar even hypothetisch bekeken, hoeveel macht heeft de minister van defensie eigenlijk in Amerika als de oorlog uitbreekt, of wat ze ook wel noemen Defcon 1 of een noodtoestand uitroept, is het dan niet dat de minister van Defensie alle macht naar zich toe trekt en in zekere zin nog machtiger is dan president hemzelf?
Nee. De president is immers ook de opperbevelhebber van het leger.
pi_167043779
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 11:42 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je kan een zakenman zijn en nog steeds voor het volk zijn. Het idee dat je als rijke niet voor het volk kunt staan is onzin.
Ik heb eigenlijk nog nooit een zakenman gezien die empathie heeft voor zijn omgeving, vaak zit er toch een kronkel in dit soort lui, dat rijk zijn niet genoeg is, deze mensen willen altijd meer, want meer vermogen is meer status en dat gaat vaak ten koste van het naïeve volk dat onder hem staat.
pi_167043808
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2016 11:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee. De president is immers ook de opperbevelhebber van het leger.
Maar wat is dan de rol van de Minister van Defensie?
pi_167043900
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 11:58 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maar wat is dan de rol van de Minister van Defensie?
Gewoon, de minister van defensie zijn. Een beetje hetzelfde doen als die van ons doet.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 december 2016 @ 12:08:20 #254
3928 Ulx
pi_167043980
quote:

[..]

'Links lullen rechts vullen' is dat toch?
pi_167044597
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 12:08 schreef Ulx het volgende:

[..]

'Links lullen rechts vullen' is dat toch?
Een ding scheelt, Trump zal eerst zijn zakken vullen met het geld van het Amerikaanse Volk, wat ben ik blij dat ik op dit moment geen Amerikaan ben lol.
pi_167045095
Trump doet het gewoon. De allerbeste generaal van de VS aanstellen als de secretary of defense.

_O_
pi_167046513
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 13:01 schreef Nintex het volgende:
Trump doet het gewoon. De allerbeste generaal van de VS aanstellen als de secretary of defense.

_O_
Ex-generaal.
pi_167046640
quote:

_O_
quote:
DanScavino twitterde op vrijdag 02-12-2016 om 12:22:23 "I don’t lose any sleep at night over the potential for failure. I cannot even spell the word."General James… https://t.co/k73hBeH3uy reageer retweet

pi_167046724
quote:
“You go into Afghanistan, you got guys who slap women around for five years because they didn’t wear a veil. You know, guys like that ain’t got no manhood left anyway. So it’s a hell of a lot of fun to shoot them. Actually it’s quite fun to fight them, you know. It’s a hell of a hoot. It’s fun to shoot some people. I’ll be right up there with you. I like brawling.”
quote:
“I’m going to plead with you, do not cross us. Because if you do, the survivors will write about what we do here for 10,000 years.”
quote:
“Find the enemy that wants to end this experiment (in American democracy) and kill every one of them until they’re so sick of the killing that they leave us and our freedoms intact.”
Vredesduif Trump heeft weer een prima kandidaat te pakken.
pi_167046811
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 december 2016 14:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

[..]

Vredesduif Trump heeft weer een prima kandidaat te pakken.
Mad Dog, bomb ISIS
Deze man is een killer die Amerika echt nodig heeft.
Weg met het zachte beleid.
pi_167046882
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 14:17 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

Mad Dog, bomb ISIS
Deze man is een killer die Amerika echt nodig heeft.
Weg met het zachte beleid.
Aparte teksten voor iemand die ook bang was dat Clinton WW3 zou beginnen.
pi_167047199
Mattis is een zeer kundige generaal die veel respect heeft van het leger en met name de soldaten. Hij ging in Irak en Afghanistan zelf naar de frontlinies toe, daar is in Generation Kill nog een scene over gemaakt:

Lessons of leadership

De dramatisering van Mattis in Generation Kill

quote:
"You are part of the world's most feared and trusted force. Engage your brain before you engage your weapon."
pi_167047386
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 14:31 schreef Nintex het volgende:
Mattis is een zeer kundige generaal die veel respect heeft van het leger en met name de soldaten. Hij ging in Irak en Afghanistan zelf naar de frontlinies toe, daar is in Generation Kill nog een scene over gemaakt:

Lessons of leadership

De dramatisering van Mattis in Generation Kill

[..]

Hij is ongetwijfeld een zeer capabele generaal. Minister van Defensie vergt echter toch net even wat andere capaciteiten.
  vrijdag 2 december 2016 @ 14:39:20 #264
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167047415
quote:

_O_
Willen aanstellen. De Senaat moet dat goedkeuren en in dit geval moeten er nog een wet aangepast worden ook, en dat moet door beide huizen geloodst worden.

Dat is geen uitgemaakte zaak want de wet dat een militair geen mindef mag zijn is er niet voor niets.
  vrijdag 2 december 2016 @ 14:40:58 #265
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_167047458
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2016 14:19 schreef Ludachrist het volgende:
Aparte teksten voor iemand die ook bang was dat Clinton WW3 zou beginnen.
Clinton is een "warhawk", maar als iemand anders het doet dan is het wel goed.

Wat een giller.
pi_167047574
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 14:40 schreef Belabor het volgende:

[..]

Clinton is een "warhawk", maar als iemand anders het doet dan is het wel goed.

Wat een giller.
Nooit Wikileaks gelezen zeker?
pi_167048700
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 14:45 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

Waarom is het dan wel goed dat Trump oorlogszuchtige lieden als minister aanwijst?
pi_167049189
Mad dog past natuurlijk wel bij Trump.
pi_167049324
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 15:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom is het dan wel goed dat Trump oorlogszuchtige lieden als minister aanwijst?
  vrijdag 2 december 2016 @ 16:11:31 #270
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_167049445
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 14:45 schreef hunter2011 het volgende:
Ben je gek, zelfs als ik het niet wilde lezen dan werd het me in deze reeks wel door de strot geduwd.

Snap overigens niet wat de relevantie van Wikileaks hierbij is.
pi_167049669
quote:

[..]

Dat is op zich wel waar, maar Trump heeft natuurlijk zijn stoornis. Hij is er volledig van overtuigd dat iedereen denkt als hij. Dat zie je ook terug in al het projecteren dat hij doet. De meeste dingen waarvan hij anderen van beschuldigt doet ie zelf. Omdat hij denkt 'Ik doe het, dus zij zullen het ook wel doen!'. Hij is niet in staat zich in te leven in iemand anders. Dat zal vast problemen geven als hij 'goed' wil doen voor anderen, wat je dus meteen terugziet in die belachelijke actie bij bijv. Carrier. Is dat zijn strategie? Om bijvoorbeeld de auto bail-out van Obama er maar eens bij te pakken. Dan moet hij 30 jaar lang elke week een carrier dealtje doen om zoveel banen te redden.

En hij moet niet vergeten dat de meerderheid van alle Amerikanen hem niet als president wilde hebben en zelfs een Clinton, die 30 jaar lang volledig kapotgemaakt is door de GOP prefereren boven hem. Je zou verwachten dat dat een signaal is dat hij ter harte moet nemen om een man voor het *hele* volk te zijn.
pi_167051642
De Democraten in de senaat zouden de benoeming van Mattis nog kunnen blokkeren:
http://www.politico.com/s(...)rats-232116?cmpid=sf
pi_167052218
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 18:03 schreef Monolith het volgende:
Dat zou fantastisch zijn. Nog meer gratis stemmen voor Trump en de rest van de Republikeinen.
pi_167052295
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 18:29 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dat zou fantastisch zijn. Nog meer gratis stemmen voor Trump en de rest van de Republikeinen.
Zoals de Republikeinen hebben bewezen is bepaalde aanstellingen blokkeren bepaald geen garantie voor stemverlies bij de volgende verkiezingen.
pi_167052320
quote:

[..]

Ik zie niet direct in waarom een dergelijke blokkade electoraal effect zou moeten hebben. Het zal nou niet bepaald de eerste zijn.
pi_167052470
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2016 18:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zoals de Republikeinen hebben bewezen is bepaalde aanstellingen blokkeren bepaald geen garantie voor stemverlies bij de volgende verkiezingen.
Dat is natuurlijk vrijwel onmogelijk te meten.

Trump zal dit heerlijk uitpersen voor maximaal electoraal effect.
  vrijdag 2 december 2016 @ 18:46:41 #277
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167052666
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 18:03 schreef Monolith het volgende:
Het is sowieso de vraag hoe happig ook de republikeinen zijn op het wijzigen van de wet om een militair daar toe te laten. Civilian control of the military is een behoorlijk doordrongen concept.
  vrijdag 2 december 2016 @ 18:54:57 #278
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_167052907
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 18:39 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Voor welke verkiezingen? :?
pi_167053039
Overzichtje van hoe de polls in de individuele staten hebben gepresteerd:

pi_167053121
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 18:39 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Als het niet te meten is krijg je makkelijke voorspellingen. Als er gewonnen wordt zeg je 'ik zei het toch', als er verloren wordt zeg je 'het was niet genoeg'.

Zo kan ik het ook.
pi_167053845
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 18:46 schreef Dagonet het volgende:
Civilian control of the military is een behoorlijk doordrongen concept.
Hij is nu dan ook civilian....
Alleen is hij nu toch kort burger om zonder toestemming minister van defensie te worden.
Daarvoor moet hij 7 jaar burger zijn en is hij pas sinds 2013 uit het leger.

Piet de Jong was kapiten op een marineschip toen hij werd gevraagd om staatssecretaris van marine te worden.
Met een helicopter werd hij eraf gehaald, en een tijdje later was hij in Den Haag......
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 december 2016 @ 20:16:42 #282
3928 Ulx
pi_167055258
Nu nog voor Trump zijn... Dat je tijdens de campagne voor hem viel is één ding. Maar sinds een paar weken lijkt het me zelfs voor zijn fans duidelijk dat hij gewoon een doodordinaire leugenaar is die echt niets concreets voor het volk gaat doen. Die zijn verkiezingsbeloftes gewoon bij het vuil zet als hem dat even uitkomt.
En dan fan van hem blijven.... Dan ben je toch echt een naieveling.
pi_167056066
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 20:16 schreef Ulx het volgende:
Nu nog voor Trump zijn... Dat je tijdens de campagne voor hem viel is één ding. Maar sinds een paar weken lijkt het me zelfs voor zijn fans duidelijk dat hij gewoon een doodordinaire leugenaar is die echt niets concreets voor het volk gaat doen. Die zijn verkiezingsbeloftes gewoon bij het vuil zet als hem dat even uitkomt.
Zou je ook kunnen zeggen over zowel Jill Stein en Clinton.
Vallen ook enorm door de mand, maar vooral Clinton heeft nu nog fans die bij wijze van spreken in een ravijn springen als dat haar zou helpen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 december 2016 @ 20:44:26 #284
3928 Ulx
pi_167056282
Stein & Clinton en alle andere kandidaten zijn niet meer relevant. Trump wel, en die loog overduidelijk zijn hele campagne lang aan één stuk door. Ik vraag me af of je je niet ontzettend in de maling genomen voelt als fan of stemmer.
pi_167056431
quote:
Maar sinds een paar weken lijkt het me zelfs voor zijn fans duidelijk dat hij gewoon een doodordinaire leugenaar is die echt niets concreets voor het volk gaat doen.
Die zijn verkiezingsbeloftes gewoon bij het vuil zet als hem dat even uitkomt.
Is dat niet de definitie van elke politicus ?
pi_167056518
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 20:48 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Neuh, zo heeft Obama circa 70% van z'n beloftes ingelost.
pi_167056585
Trump is nog niet eens begonnen, dus tot nu toe zijn er alleen nog maar speculaties.....
pi_167059789
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 20:52 schreef bluemoon23 het volgende:
Trump is nog niet eens begonnen, dus tot nu toe zijn er alleen nog maar speculaties.....
Wat voor speculaties? :+
pi_167060178
quote:
Maakt allemaal niks uit. De media heeft het toch gedaan. En als hij blijft pronken met gesubsidieerde banen, lijkt het net alsof ie goed presteert.
  vrijdag 2 december 2016 @ 22:39:04 #290
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_167060765
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 20:48 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Trump had zijn succes grotendeels te danken aan zijn "ik ben niet zoals elke politicus" riedeltje.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 2 december 2016 @ 22:42:22 #291
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_167060871
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2016 20:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, zo heeft Obama circa 70% van z'n beloftes ingelost.
Ja. Dat affordable is niet gelukt.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 december 2016 @ 22:53:01 #292
862 Arcee
Look closer
pi_167061229
quote:
Maar sinds een paar weken lijkt het me zelfs voor zijn fans duidelijk dat hij gewoon een doodordinaire leugenaar is die echt niets concreets voor het volk gaat doen. Die zijn verkiezingsbeloftes gewoon bij het vuil zet als hem dat even uitkomt.
Ja, of zoals Mark Levin het via dit artikel verwoordde:

quote:
“It’s ‘make the establishment and Goldman Sachs great again‘.This is not Trump draining the swamp. This is the swamp draining Trump.”
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_167061313
Verbaas me hier nog steeds over de oppermachtige NY Times.
Onveranderd partijdig, rancuneus en arrogant.

vrijdag 2 december 2016 @ 23:02:35 #294
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_167061471
Wat mij opvalt is dat sommige presidenten een hekel hebben aan Obama. Maar het wel goed kunnen vinden met Trump.

Obama was gewoon een Idioot blij dat hij weg is.
pi_167061520
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 22:42 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Daar denken al die voorheen onverzekerden toch iets anders over.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 december 2016 @ 23:06:31 #296
862 Arcee
Look closer
pi_167061577
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 23:02 schreef KingRadler het volgende:
Obama was gewoon een Idioot
Care to explain?
pi_167062404
quote:

[..]

Trump blijft maar steun verliezen momenteel, mensen zien wat hij allemaal aan het doen is en het bevalt ze niet. Wolf in schapen kleren was hij.
pi_167062523
mitchellvii twitterde op vrijdag 02-12-2016 om 23:37:39 Trump Spokeswoman: Hillary May Still be Prosecuted » Alex Jones' Infowars: There's a war on for your mind! https://t.co/nhxfguYXzR reageer retweet
mitchellvii twitterde op vrijdag 02-12-2016 om 23:39:42 As I previously said, Trump will allow his independent AG and FBI to go after Hillary if the facts lead: https://t.co/nhxfguYXzR reageer retweet
  zaterdag 3 december 2016 @ 00:06:13 #299
344884 monkyyy
pi_167063259
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 22:42 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als die Individual mandate in Republikeinse staten gewoon wordt geschrapt dan kun je erop wachten dat premies de lucht invliegen.

Als hier de zorgverzekering niet meer verplicht zou zijn, dan gaat het gross van de gezonde mensen zich niet verzekeren waardoor de premies voor degenen die zich wel verzekeren onbetaalbaar worden.
pi_167063286
De media is volledig over de zeik over 1 belletje met Taiwan :')
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 december 2016 @ 00:07:51 #301
862 Arcee
Look closer
pi_167063295
Vol. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')