abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166992830
De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton
De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

https://docs.google.com/s(...)HEBdO2Xsg/edit#gid=0

https://www.theguardian.c(...)ap&type=presidential

Update van alle andere races en referenda

SPOILER: STREAMS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hexagon op 30-11-2016 11:03:24 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 30 november 2016 @ 01:37:53 #2
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_166992869
Ben je ook aan het dansen omdat alle tot nu toe genoemden kabinet leden anti LGBT zijn Bram?
  woensdag 30 november 2016 @ 02:20:45 #3
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_166992942
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 16:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

Omdat hij toevallig staatsgeheimen verklapte aan de journaliste met wie hij het bed deelde?
Patraeus had ook het briljante idee om Al-Queda wapens te geven zodat ze tegen ISIS konden vechten.

Hij staat dan ook bekend als General Betray-us.

[ Bericht 2% gewijzigd door monkyyy op 30-11-2016 03:12:57 ]
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 30 november 2016 @ 02:51:35 #4
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_166992966
Trump wil mensen stateloos maken als ze een vlag verbranden. Klinkt als een dictator. Mijn weg of je kan oprotten. Dan ben je geen echte Amerikaan meer.

Feestje mensen, Bram_van_Loon is aan het dansen van plezier eindelijk kunnen mensen geen weerwoord meer hebben.
pi_166993002
Ik vraag me af in hoeverre die berichten a la `BREKEND: Trump overtuigt bedrijf x om n banen in de USA te behouden' niet gewoon lege hulzen zijn om allebei positief in het nieuws te komen, is er bewijs dat die bedrijven tot de conclusie gekomen waren om te vertrekken voordat De Toupet met z'n kleine magische handjes wapperde? Is er ook bekend wat hij die bedrijven eigenlijk beloofd heeft, of was het de hypnotische werking van dochter's boezem?
pi_166993022
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 02:51 schreef Tweek het volgende:
Trump wil mensen stateloos maken als ze een vlag verbranden. Klinkt als een dictator. Mijn weg of je kan oprotten. Dan ben je geen echte Amerikaan meer.

Feestje mensen, Bram_van_Loon is aan het dansen van plezier eindelijk kunnen mensen geen weerwoord meer hebben.
Is Clinton dan ook geen echte Amerikaan gezien die vlag verbrandende mensen in de cel wil gooien?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 november 2016 @ 07:52:07 #8
426493 crew  PippenScottie
pi_166993313
Trump heeft als minister van financiën Steve Mnuchin gekozen.
De man heeft zo'n 20 jaar bij Goldman Sachs gewerkt.

Kom er maar in Trump fanboys en probeer deze eens te verdedigen.
My friends all drive horses
pi_166993324
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 01:37 schreef Tweek het volgende:
Ben je ook aan het dansen omdat alle tot nu toe genoemden kabinet leden anti LGBT zijn Bram?
Er is politiek gezien een mooi hoefijzermodel waarbij de extremen eigenlijk weel dicht bij elkaar liggen. Bram is een mooi voorbeeld van die theorie :s)
pi_166993328
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 07:52 schreef PippenScottie het volgende:
Trump heeft als minister van financiën Steve Mnuchin gekozen.
De man heeft zo'n 20 jaar bij Goldman Sachs gewerkt.

Kom er maar in Trump fanboys en probeer deze eens te verdedigen.
Een jood? :o Maar hij was toch een jodenhater?
pi_166993333
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 07:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Een jood? :o Maar hij was toch een jodenhater?
Blijkbaar zit Trump dus flink in de zak van Wallstreet?
pi_166993372
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 07:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Blijkbaar zit Trump dus flink in de zak van Wallstreet?
Er zit nog wat ruimte tussen een slaaf van Wallstreet zijn en Wallstreet met de grond gelijkmaken.
pi_166993392
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er zit nog wat ruimte tussen een slaaf van Wallstreet zijn en Wallstreet met de grond gelijkmaken.
Zeker, maar met aanstellingen van ex Goldman Sachs-bankiers op topposities en versoepeling van de regelgeving voor banken lijkt The Donald toch behoorlijk naar het eerste te neigen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166993453
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zeker, maar met aanstellingen van ex Goldman Sachs-bankiers op topposities en versoepeling van de regelgeving voor banken lijkt The Donald toch behoorlijk naar het eerste te neigen.
Het zou kunnen zijn dat een versoepeling van de regels voor banken nu, in de VS, minder gevaarlijk is. Ik weet het niet. Het is maar een gedachte. Voorheen hadden mensen blind vertrouwen in banken. Nu weten zowel aandeelhouders, rekeninghouders als CEO's dat ze een flink risico lopen mochten de CEO's er een potje van maken.
pi_166993480
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus daarom is het goed dat Trump een slaaf van Wallstreet is?
pi_166993490
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het zou kunnen zijn dat een versoepeling van de regels voor banken nu, in de VS, minder gevaarlijk is. Ik weet het niet. Het is maar een gedachte. Voorheen hadden mensen blind vertrouwen in banken. Nu weten zowel aandeelhouders, rekeninghouders als CEO's dat ze een flink risico lopen mochten de CEO's er een potje van maken.
:D . Ja. Dat zal het zijn.
pi_166993507
quote:

[..]

Als Trump puppets van Wallstreet benoemt op posities die hier cruciaal voor zijn zal daar dus wel niets van terecht komen. Zijn er nog verkiezingsbeloften waarvan jij verwacht dat hij ze wel inlost?
  woensdag 30 november 2016 @ 08:21:21 #18
66825 Reya
Fier Wallon
pi_166993515
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als Trump puppets van Wallstreet benoemt op posities die hier cruciaal voor zijn zal daar dus wel niets van terecht komen. Zijn er nog verkiezingsbeloften waarvan jij verwacht dat hij ze wel inlost?
Nog afgezien van het feit dat deregulatie gewoon gunstig kan uitpakken voor zijn eigen bedrijven.
pi_166993530
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dus daarom is het goed dat Trump een slaaf van Wallstreet is?
Het probleem was dat "Wallstreet" te veel macht heeft. Dat betekent niet dat je Wallstreet kapot moet maken. Je kan je ook gewoon niks aantrekken van de wil van "Wallstreet".
pi_166993541
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wallstreet is waarschijnlijk een voorstander van een zo groot mogelijke open wereldmarkt. Denk je dat Trump zich daar wat van aantrekt?
pi_166993557
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wallstreet is waarschijnlijk een voorstander van een zo groot mogelijke open wereldmarkt. Denk je dat Trump zich daar wat van aantrekt?
Natuurlijk trekt Trump zich daar wat van aan. Een open markt is immers ook goed voor zijn portemonnee.
pi_166993567
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Natuurlijk trekt Trump zich daar wat van aan. Een open markt is immers ook goed voor zijn portemonnee.
Waar maken jullie je dan zorgen over? Als je denkt dat Trump1 een soort Obama3 wordt dan is er toch niks aan de hand?
pi_166993582
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waar maken jullie je dan zorgen over? Als je denkt dat Trump1 een soort Obama3 wordt dan is er toch niks aan de hand?
Onder Obama is juist regelgeving voor Wall Street ingevoerd.
  woensdag 30 november 2016 @ 08:31:16 #24
66825 Reya
Fier Wallon
pi_166993592
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik maak me daar persoonlijk weinig zorgen om; vooral domme mensen gaan daaronder lijden.
pi_166993599
quote:
10s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:D . Ja. Dat zal het zijn.
Als je een bank als ieder ander bedrijf behandelt. Als aandeelhouders weten dat banken niet "too big to fail" zijn, als rekeninghouders weten dat ze hun geld kwijt zijn als hun bank failliet gaan, als CEO's weten dat ze de gevangenis ingaan als en ze financieel persoonlijk op moeten draaien voor hun wanbeleid dan is het minder urgent om banken helemaal muurvast te reguleren.
pi_166993608
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als je een bank als ieder ander bedrijf behandelt. Als aandeelhouders weten dat banken niet "too big to fail" zijn, als rekeninghouders weten dat ze hun geld kwijt zijn als hun bank failliet gaan, als CEO's weten dat ze de gevangenis ingaan als en ze financieel persoonlijk op moeten draaien voor hun wanbeleid dan is het minder urgent om banken helemaal muurvast te reguleren.
Ik miste even het deel waar Trump grote banken ook ging opknippen, dan. Want daar verandert verder niets aan. Als ze 'too big to fail' waren, blijven ze dat ook nu nog.
pi_166993641
quote:

[..]

Het is natuurlijk ondenkbaar dat de Messias ook wel eens verkeerde keuzes kan maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166993643
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het probleem was dat "Wallstreet" te veel macht heeft. Dat betekent niet dat je Wallstreet kapot moet maken. Je kan je ook gewoon niks aantrekken van de wil van "Wallstreet".
Dan is het niet logisch wanneer je mensen van Wallstreet je beleid laat bepalen.
pi_166993657
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik miste even het deel waar Trump grote banken ook ging opknippen, dan. Want daar verandert verder niets aan. Als ze 'too big to fail' waren, blijven ze dat ook nu nog.
En daar ging het juist fout. Banken wisten dat ze te groot waren om te laten omvallen, dus durfden ze onverantwoorde risico's te nemen.
pi_166993685
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Grote kans van wel inderdaad. Hij zal immers vooral klassiek Republikeins beleid gaan doorvoeren is de verwachting.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 november 2016 @ 08:47:08 #31
pi_166993698
quote:

[..]

Cognitieve dissonantie is een mooi fenomeen! :)
pi_166993703
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daar ging het juist fout. Banken wisten dat ze te groot waren om te laten omvallen, dus durfden ze onverantwoorde risico's te nemen.
Daarom minder regels. Dan nemen ze minder risico's. _O_ Trump _O_ Wat een visionair. Wat een man die Wall Street niet centraal stelt. In tegenstelling tot Clinton, die walgelijke Wall Street-vriendelijke regels als Dodd Frank wilde behouden.
pi_166993781
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In de VS heb je geen banken meer die too big to fail zijn, niet onder Trump. Trump gaat echt niet voor de zoveelste keer banken redden als ze failliet dreigen te gaan. Als iedereen dat weet, rekeninghouders, aandeelhouders, CEO's, dan nemen banken vanzelf minder risico.
pi_166993807
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

In de VS heb je geen banken meer die too big to fail zijn, niet onder Trump. Trump gaat echt niet voor de zoveelste keer banken redden als ze failliet dreigen te gaan. Als iedereen dat weet, rekeninghouders, aandeelhouders, CEO's, dan nemen banken vanzelf minder risico.
Want waarom zouden ze dat niet meer zijn? Je begrijpt toch wat 'too big to fail' betekent? Dat betekent niet dat ze vriendjes in het Witte Huis (eigenlijk het Congres, maar dat is te veel nuance voor je denk ik) hebben die ze toch wel steunen, dat betekent dat ze steun móeten krijgen als het mis gaat, want anders veroorzaakt het omvallen onvoorstelbare schade aan de economie.
pi_166993833
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat je helemaal begrijpt wat 'too big to fail' inhoudt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166993865
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Want waarom zouden ze dat niet meer zijn? Je begrijpt toch wat 'too big to fail' betekent? Dat betekent niet dat ze vriendjes in het Witte Huis (eigenlijk het Congres, maar dat is te veel nuance voor je denk ik) hebben die ze toch wel steunen, dat betekent dat ze steun móeten krijgen als het mis gaat, want anders veroorzaakt het omvallen onvoorstelbare schade aan de economie.
Ja, minder regels icm een staat die banken altijd zal redden is desastreus. Jij denkt dus dat dat Trump zijn beleid wordt? Dan heb jij een ander beeld van Trump dan ik.
pi_166993903
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja, minder regels icm een staat die banken altijd zal redden is desastreus. Jij denkt dus dat dat Trump zijn beleid wordt? Dan heb jij een ander beeld van Trump dan ik.
Hij moet wel als ze omvallen. Dat is het hele idee achter de term 'too big to fail'. Zolang hij dus niets aan de banken zelf verandert blijven ze dat gewoon.
pi_166993907
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat je helemaal begrijpt wat 'too big to fail' inhoudt.
Dat idee heb ik wel.
  woensdag 30 november 2016 @ 09:09:33 #39
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_166993909
Inmiddels keert Stein's eigen Green Party zich tegen haar:

quote:
“The decision to pursue a recount was not made in a democratic or a strategic way, nor did it respect the established decision making processes and structures of the Green Party of the United States (GPUS). The recount has created confusion about the relationship between the Green and Democratic parties because the states chosen for the recount are only states in which Hillary Clinton lost,” the statement reads. “There were close races in other states such as New Hampshire and Minnesota where Clinton won, but which were not part of the recount.”
http://wearechange.org/gr(...)igns-senior-advisor/
pi_166993939
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hij moet wel als ze omvallen. Dat is het hele idee achter de term 'too big to fail'. Zolang hij dus niets aan de banken zelf verandert blijven ze dat gewoon.
Nou ja, in principe kan Trump besluiten om banken niet te redden. Dat heeft alleen wel grote gevolgen.
pi_166994010
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik denk dat rekeninghouders, aandeelhouders, obligatiehouders, CEO's minder risico willen nemen nu ze er bewust van zijn dat ze zelf meer risico lopen (vergeleken met 15 jaar geleden) en dat dat dan vanzelf vertaald wordt in het beleid van een bank.
pi_166994046
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, in principe kan Trump besluiten om banken niet te redden. Dat heeft alleen wel grote gevolgen.
Ook niet echt. De Secretary of Treasury beslist daar uiteindelijk over.

Wie heeft hij daar aangenomen? Steve Mnuchin.
pi_166994071
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ook niet echt. De Secretary of Treasury beslist daar uiteindelijk over.

Wie heeft hij daar aangenomen? Steve Mnuchin.
Ah, werkelijk? Dat wist ik niet. Leek mij dat de POTUS hierover het laatste woord heeft.
pi_166994075
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat rekeninghouders, aandeelhouders, obligatiehouders, CEO's minder risico willen nemen nu ze er bewust van zijn dat ze zelf meer risico lopen (vergeleken met 15 jaar geleden) en dat dat dan vanzelf vertaald wordt in het beleid van een bank.
Oke Braindead, dan blijf jij dat toch lekker geloven.
pi_166994119
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat idee heb ik wel.
Dat noemen ze in de psychologie het Dunning–Kruger effect.
pi_166994130
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Die hands-off aanpak heeft ons de crisis gebracht. De notie dat banken heus wel verantwoordelijk om zullen gaan met hun enorme invloed op de wereldeconomie is helaas achterhaald gebleken. Ik zou er niet op vertrouwen dat ze geen risico's meer gaan nemen.
pi_166994149
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, werkelijk? Dat wist ik niet. Leek mij dat de POTUS hierover het laatste woord heeft.
Nee, de President heeft nooit iets te zeggen over geldzaken, dat doet het Congres. Die hebben in de EESA de Secretary of Treasury de bevoegdheid gegevens TARP's op te richten om dingen zoals problematische assets van banken op te kopen. Die is, voor zover ik weet, nog steeds effectief, dus als het nodig is kan de Secretary of Treasury dat nog steeds doen.

Maar gelukkig heeft Steven Mnuchin geen banden met Wall Street verder en is hij volledig afhankelijk van Trump, want hij heeft geen eigen geld. 'Too big to fail' is dus helemaal opgelost. Wat een man. #MAGA.
pi_166994178
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, de President heeft nooit iets te zeggen over geldzaken, dat doet het Congres. Die hebben in de EESA de Secretary of Treasury de bevoegdheid gegevens TARP's op te richten om dingen zoals problematische assets van banken op te kopen. Die is, voor zover ik weet, nog steeds effectief, dus als het nodig is kan de Secretary of Treasury dat nog steeds doen.

Maar gelukkig heeft Steven Mnuchin geen banden met Wall Street verder en is hij volledig afhankelijk van Trump, want hij heeft geen eigen geld. 'Too big to fail' is dus helemaal opgelost. Wat een man. #MAGA.
Laat ik het anders stellen: ik dacht dat Trumps kabinet in meerderheid in moet stemmen met zo'n reddingsoperatie, waarna de volksvertegenwoordiging er een klap moet geven. Net zoals in Nederland.
pi_166994226
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laat ik het anders stellen: ik dacht dat Trumps kabinet in meerderheid in moet stemmen met zo'n reddingsoperatie, waarna de volksvertegenwoordiging er een klap moet geven. Net zoals in Nederland.
Ik heb het niet helemaal goed, nu ik de wet erbij pak. De EESA is wel actief, maar de bevoegdheden daarin worden in dezelfde wet ook weer opgeheven na een bepaalde tijd. Het Congres en de Senaat zullen dus eerst moeten stemmen over een verandering aan de wet om de Secretary of Treasury weer die macht te geven.

Ook als Trump dat zelf niet wil wordt er vrij makkelijk een meerderheid gevonden om gigantische banken te redden. De SoT kan vervolgens in principe nog besluiten niets te doen, maar wederom, Trump heeft Steve Mnuchin aangesteld op die plek.
pi_166994284
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:30 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die hands-off aanpak heeft ons de crisis gebracht. De notie dat banken heus wel verantwoordelijk om zullen gaan met hun enorme invloed op de wereldeconomie is helaas achterhaald gebleken. Ik zou er niet op vertrouwen dat ze geen risico's meer gaan nemen.
Of heeft die hands-on aanpak de crisis veroorzaakt? Als je een systeem hebt waarin het rekeninghouders geen reet uitmaakt waar ze hun geld plaatsen, omdat de staat het toch wel vergoed als een bank failliet gaat en als CEO's enorme risico's kunnen nemen en als ze falen een gouden handdruk meekrijgen dan gaat het gegarandeerd fout.
pi_166994320
Wat lees ik allemaal.

In ander nieuws, de Victory Tour Thank You Tour gaat van start! Donderdag 1-12-2016 zal hij naar Cincinnati, Ohio gaan om daar iedereen te bedanken. Ik ben benieuwd naar wat hij allemaal gaat roepen als hij weer voor zo'n grote zaal staat.
pi_166994324
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Of heeft die hands-on aanpak de crisis veroorzaakt? Als je een systeem hebt waarin het rekeninghouders geen reet uitmaakt waar ze hun geld plaatsen, omdat de staat het toch wel vergoed als een bank failliet gaat en als CEO's enorme risico's kunnen nemen en als ze falen een gouden handdruk meekrijgen dan gaat het gegarandeerd fout.
Dat is precies wat ik zeg :) Daarom werkt deregulering niet. Dat hebben we gedaan, en dat ging fout.
pi_166994503
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Met rekeninghouders heeft de bankencrisis niet zoveel van doen.
pi_166994505
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik zeg :) Daarom werkt deregulering niet. Dat hebben we gedaan, en dat ging fout.
Als je banken gaat verstikken met regeltjes dan ken je net zo goed alle banken nationaliseren. Je kan er ook voor kiezen om rekeninghouders minder te beschermen zodat ik misschien denk "hee, mijn bank investeert 100 miljard in Griekse staatsobligaties, lijkt me geen goed idee, ik zet mijn geld wel op een bank die minder risico neemt". Je kan er ook voor kiezen om CEO's harder aan te pakken als ze wanbeleid gevoerd hebben, de gevangenis ingooien of ze persoonlijk aansprakelijk stellen.
pi_166994568
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als je banken gaat verstikken met regeltjes dan ken je net zo goed alle banken nationaliseren. Je kan er ook voor kiezen om rekeninghouders minder te beschermen zodat ik misschien denk "hee, mijn bank investeert 100 miljard in Griekse staatsobligaties, lijkt me geen goed idee, ik zet mijn geld wel op een bank die minder risico neemt". Je kan er ook voor kiezen om CEO's harder aan te pakken als ze wanbeleid gevoerd hebben, de gevangenis ingooien of ze persoonlijk aansprakelijk stellen.
Wijst iets er dan op dat het kabinet Trump dat laatste gaat doen?

En verder pas ik voor deze discussie. De oorzaken van de kredietcrisis zijn tot in den treuren bediscussieerd. Er zijn talloze docu's over verschenen en nog veel meer boeken over geschreven. Maar jij wil de klok 8 jaar terugdraaien en opnieuw een discussie starten over het nut van regulering.
  woensdag 30 november 2016 @ 10:04:32 #56
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166994605
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 november 2016 @ 10:45:30 #57
pi_166995381
Waar is Bram eigenlijk?
Wat heeft die jongen zich toch kwaad gemaakt over de Wall Street speeches van Clinton. Ik ben benieuwd wat hij nu te zeggen heeft.
pi_166995472
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 10:45 schreef PippenScottie het volgende:
Waar is Bram eigenlijk?
Wat heeft die jongen zich toch kwaad gemaakt over de Wall Street speeches van Clinton. Ik ben benieuwd wat hij nu te zeggen heeft.
Vast iets van 'het is juist goed dat Wall Street weer volledig losgelaten wordt, want dan opent links eerder de ogen en krijgen we een échte vooruitstrevende DNC! Sanders 2020!'
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 november 2016 @ 10:51:12 #59
pi_166995491
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 10:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Vast iets van 'het is juist goed dat Wall Street weer volledig losgelaten wordt, want dan opent links eerder de ogen en krijgen we een échte vooruitstrevende DNC! Sanders 2020!'
Je hebt jammer genoeg helemaal gelijk.
  woensdag 30 november 2016 @ 11:08:54 #60
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_166995829
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 10:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Rollator 2020 bedoel je :P
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_166997109
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 02:51 schreef Tweek het volgende:

Flag Protection Act of 2005

The Flag Protection Act of 2005 was a proposed United States federal law introduced in the United States Senate at the 109th United States Congress on October 24, 2005, by Senator Bob Bennett (R-Utah) and co-sponsored by Senator Hillary Clinton (D-N.Y.). Later co-sponsors included Barbara Boxer (D-Calif.), Mark Pryor (D-Ark.) and Thomas Carper (D-Del.).[1]

The law would have prohibited burning or otherwise destroying and damaging the US flag with the primary purpose of intimidation or inciting immediate violence or for the act of terrorism. It called for a punishment of no more than one year in prison and a fine of no more than $100,000; unless that flag was property of the United States Government, in which case the penalty would be a fine of not more than $250,000, not more than two years in prison, or both.[1][2][3]
https://en.wikipedia.org/wiki/Flag_Protection_Act_of_2005
pi_166997427
quote:
Geweldig nieuws. Er verdwijnen nog maar 1.100 banen. oO<
pi_166997633
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:20:01 ISIS is taking credit for the terrible stabbing attack at Ohio State University by a Somali refugee who should not have been in our country. reageer retweet
The Donald is vandaag weer tegen vluchtelingen.
pi_166997725
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:40 schreef Ludachrist het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:20:01 ISIS is taking credit for the terrible stabbing attack at Ohio State University by a Somali refugee who should not have been in our country. reageer retweet
The Donald is vandaag weer tegen vluchtelingen.
Tekeer gaan over duivelse buut'nlanders doet het altijd goed natuurlijk, welke volksmenner is er immers niet groot mee geworden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166997874
We hebben het hier vast al over het feit gehad dat hij blijkbaar 1000 banen gaat behouden van het bedrijf "carrier".

Is het echt zo mooi als het klinkt, is er een nuance?
pi_166997907
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:54 schreef skysherrif het volgende:
We hebben het hier vast al over het feit gehad dat hij blijkbaar 1000 banen gaat behouden van het bedrijf "carrier".

Is het echt zo mooi als het klinkt, is er een nuance?
Natuurlijk is er een nuance. Zo heeft hij niet gezegd wat het bedrijf daarvoor in ruil krijgt.
pi_166997917
quote:
_O-
pi_166997929
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Natuurlijk is er een nuance. Zo heeft hij niet gezegd wat het bedrijf daarvoor in ruil krijgt.
Ben benieuwd, maar behoud van banen is altijd mooi
pi_166997946
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Vast de Franse methode. Voor een paar miljard orders plaatsen bij dat bedrijf zodat de prijs per geredde baan gigantisch is maar het staat wel leuk.
pi_166997951
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ben benieuwd, maar behoud van banen is altijd mooi
Kan economisch zeer schadelijk zijn, dergelijk protectionisme en nepotisme.
pi_166997982
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan economisch zeer schadelijk zijn, dergelijk protectionisme en nepotisme.
Zal niet verplicht zijn om de voorwaarden openbaar te maken denk ik ?
pi_166998024
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:00 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Nee, dit was gewoon een praatje van Trump met Carrier. Je gaat het wel merken als er nieuwe airco's in het Witte Huis worden geïnstalleerd.
  woensdag 30 november 2016 @ 13:02:48 #73
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166998044
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:39:45 I will be holding a major news conference in New York City with my children on December 15 to discuss the fact that I will be leaving my ... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:44:52 great business in total in order to fully focus on running the country in order to MAKE AMERICA GREAT AGAIN! While I am not mandated to .... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:54:40 do this under the law, I feel it is visually important, as President, to in no way have a conflict of interest with my various businesses.. reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:59:38 Hence, legal documents are being crafted which take me completely out of business operations. The Presidency is a far more important task! reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_166998057
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:00 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ach, dat komt op pagina 16 als het kwaad al is geschied. Dit is zoals gezegd het Franse economische beleid.
pi_166998099
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:02 schreef Mani89 het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:39:45 I will be holding a major news conference in New York City with my children on December 15 to discuss the fact that I will be leaving my ... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:44:52 great business in total in order to fully focus on running the country in order to MAKE AMERICA GREAT AGAIN! While I am not mandated to .... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:54:40 do this under the law, I feel it is visually important, as President, to in no way have a conflict of interest with my various businesses.. reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:59:38 Hence, legal documents are being crafted which take me completely out of business operations. The Presidency is a far more important task! reageer retweet
Dat hij de persconferentie met zijn kinderen gaat houden doet mij de uitslag van dit verhaal al vermoeden.

Desalniettemin is dit wel een betere koers dan het 'media moet niet zeuren en ik hou mijn bedrijven gewoon' gebeuren hiervoor.
  woensdag 30 november 2016 @ 13:22:35 #76
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166998453
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat hij de persconferentie met zijn kinderen gaat houden doet mij de uitslag van dit verhaal al vermoeden.

Desalniettemin is dit wel een betere koers dan het 'media moet niet zeuren en ik hou mijn bedrijven gewoon' gebeuren hiervoor.
De constructie gaat natuurlijk ook zo worden dat zijn kinderen hoofdeigenaar van de bedrijven worden maar dat Donald als "adviseur" nog steeds een rol kan spelen.

Juridisch kan hij dan achter de schermen nog steeds de touwtjes in handen houden.
  woensdag 30 november 2016 @ 14:01:12 #77
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_166999337
quote:
10s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:11 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Flag Protection Act of 2005

The Flag Protection Act of 2005 was a proposed United States federal law introduced in the United States Senate at the 109th United States Congress on October 24, 2005, by Senator Bob Bennett (R-Utah) and co-sponsored by Senator Hillary Clinton (D-N.Y.). Later co-sponsors included Barbara Boxer (D-Calif.), Mark Pryor (D-Ark.) and Thomas Carper (D-Del.).[1]

https://en.wikipedia.org/wiki/Flag_Protection_Act_of_2005
Daar is ze dan ook meteen, in bijv de WaPo en NYT, op afgerekend als de doorzichtige poging om zieltjes te winnen onder veteranen dat het was, en als een slechte voorbereiding op een gooi naar het presidentsschap.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_166999710
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 14:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Daar is ze dan ook meteen, in bijv de WaPo en NYT, op afgerekend als de doorzichtige poging om zieltjes te winnen onder veteranen dat het was, en als een slechte voorbereiding op een gooi naar het presidentsschap.
Daarbij overigens ook nog eens met deze extra nuance:

quote:
with the primary purpose and intent to incite or produce imminent violence or a breach of the peace; (2) intentionally threatening or intimidating any person, or group of persons
Nog steeds goedkoop effectbejag natuurlijk, maar zelfs het voorstel an sich is nog wel wat anders dan wat Trump roept.
pi_166999879
gaat snel nu met de posities:

Steven Mnuchin (Secretary of the Treasury)
Wilbur Ross (Secretary of Commerce)
Todd Ricketts (Deputy Secretary of Commerce)

voegen zich bij:

Reince Priebus (Chief of Staff)
Stephen Bannon (Senior counselor, chief strategist)
Donald McGahn (White House counsel)
Lt. Gen. Michael Flynn (National security adviser)
Michael Pompeo (CIA Director)
Betsy DeVos (Education secretary)
Tom Price (Secretary of Health & Human Services)
Nikki Haley (United Nations Ambassador)
Jeff Sessions (Attorney General)
Elaine Chao (Secretary of Transportation)

als onderdeel van 'the cabinet'
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_167000487
Dat hele moeras leeghalen schiet niet erg op, lijkt wel.
pi_167000573
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 14:50 schreef Ludachrist het volgende:
Het is natuurlijk ook erg policor om je verkiezingsbeloften na te willen komen.
pi_167000687
"Fill the swamp!" was het toch? Make America Swamp Again?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_167000714
De persmuskieten die klagen dat ze toch echt elke seconde bij Trump moeten zijn, delen wel heel super-relevante info:

JenniferJJacobs twitterde op woensdag 30-11-2016 om 03:30:41 Menu for Trump/Romney/Priebus: young garlic soup with sautéed frog legs; scallops. Two had sirloin, Mitt had lamb. All 3 had chocolate cake. reageer retweet
:')

Jim Acosta van CNN werd zelfs nog belachelijk gemaakt omdat men begon te vragen of hij kon checken of Mitt ook zijn handen wast na een WC bezoek.. _O-
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_167004225
Waar blijven die tax returns nou dan? Kut Trump blijft maar liegen en heeft nu een Soros/GoldmanSachs persoon aangesteld als minister van financiën :r We zijn er allemaal mooi ingetrapt in zijn mooie woorden. Nooit op een populist stemmen dat is duidelijk nu :r

Het kabinet van Trump tot nu toe in swamp land:

† In Memoriam † woensdag 30 november 2016 @ 18:12:47 #85
230491 Zith
pls tip
pi_167004672
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 17:53 schreef vigen98 het volgende:
Waar blijven die tax returns nou dan? Kut Trump blijft maar liegen en heeft nu een Soros/GoldmanSachs persoon aangesteld als minister van financiën :r We zijn er allemaal mooi ingetrapt in zijn mooie woorden. Nooit op een populist stemmen dat is duidelijk nu :r

Het kabinet van Trump tot nu toe in swamp land:

[ afbeelding ]
Wat ben je altijd toch emotioneel.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_167004702
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 18:12 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat ben je altijd toch emotioneel.
:') !
pi_167004803
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 14:50 schreef Ludachrist het volgende:
Wilbur Ross is ook wel een mooie:

quote:
In the late seventies, Ross began twenty-four years at the New York office of Rothschild Inc., where he ran the bankruptcy-restructuring advisory practice. In the eighties, after quickly expanding the reach of Resorts International to Atlantic City, Donald Trump found himself in financial trouble as the real estate market in New York City bottomed-out. His three casinos in Atlantic City were under threat from lenders. It was with the assistance and assurance of Ross, then senior managing director of Rothschild Inc., that Trump was allowed to keep the casinos and rebuild his businesses.
pi_167004866
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 18:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

[..]

Je verwacht het niet
pi_167005008
Moet Donald Duck niet op de Noordpool gaan zitten om te constateren dat het daar echt warmer is geworden?
  woensdag 30 november 2016 @ 18:59:11 #90
66825 Reya
Fier Wallon
pi_167006026
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 18:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

[..]

Even allemaal verbaasd zijn.
pi_167006250
quote:
9s.gif Op woensdag 30 november 2016 18:59 schreef Reya het volgende:

[..]

Even allemaal verbaasd zijn.
Dat meen je niet!! Ons was wat anders beloofd!! :(
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 november 2016 @ 19:15:45 #92
pi_167006545
Waar is Bram? Braaaaahaaaaam????!!!
pi_167008236
Pence in DC meeting with Condoleezza Rice today
pi_167009450
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 20:04 schreef hunter2011 het volgende:
Pence in DC meeting with Condoleezza Rice today
De echte Secretary of State? Had Trump de media weer tuk met Rudy, Romney en Patraeus?
pi_167009787
Tuurlijk. Net zoals hij z'n base tuk had met het drainen van dat swamp, of het up locken van her.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_167009842
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 20:37 schreef Nintex het volgende:

[..]

De echte Secretary of State? Had Trump de media weer tuk met Rudy, Romney en Patraeus?
Volgens mij ben jij de enige die het iets boeit en zal die poppenkast de meeste media aan hun reet roesten, die wachten wel tot er echt iets te melden is.
pi_167010072
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 20:37 schreef Nintex het volgende:

[..]

Hij kan echt lekker trollen. Dat zie je bv Merkel niet doen.
Ik vind het enig, Donald Trump lijkt me echt een leuke opa.
pi_167010131
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 20:50 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij de enige die het iets boeit en zal die poppenkast de meeste media aan hun reet roesten, die wachten wel tot er echt iets te melden is.
Integendeel, die irriteren zich hier mateloos aan. Het Trump-team zit dan gewoon in de Trump-Tower te gieren van het lachen.
pi_167010350
Het belangrijkste internetarchief ter wereld is zo bang voor Donald Trump dat het een back-up van het gehele internet in Canada aanlegt. Dat schrijft Brewster Kahle, oprichter van The Internet Archive, op het officiële blog van de non-profitorganisatie. De verhuizing gaat miljoenen kosten, stelt hij, maar het is goed besteed geld.
pi_167010362
'Dokters bezorgd over paranoïde Kanye West'

Als Trump fan en zwarte man leef ik mee met KW.

Achterlijke reacties over DJT natuurlijk. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')