SPOILER: STREAMSOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Hexagon op 30-11-2016 11:03:24 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Patraeus had ook het briljante idee om Al-Queda wapens te geven zodat ze tegen ISIS konden vechten.quote:Op dinsdag 29 november 2016 16:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat hij toevallig staatsgeheimen verklapte aan de journaliste met wie hij het bed deelde?
Is Clinton dan ook geen echte Amerikaan gezien die vlag verbrandende mensen in de cel wil gooien?quote:Op woensdag 30 november 2016 02:51 schreef Tweek het volgende:
Trump wil mensen stateloos maken als ze een vlag verbranden. Klinkt als een dictator. Mijn weg of je kan oprotten. Dan ben je geen echte Amerikaan meer.
Feestje mensen, Bram_van_Loon is aan het dansen van plezier eindelijk kunnen mensen geen weerwoord meer hebben.
Er is politiek gezien een mooi hoefijzermodel waarbij de extremen eigenlijk weel dicht bij elkaar liggen. Bram is een mooi voorbeeld van die theoriequote:Op woensdag 30 november 2016 01:37 schreef Tweek het volgende:
Ben je ook aan het dansen omdat alle tot nu toe genoemden kabinet leden anti LGBT zijn Bram?
Een jood?quote:Op woensdag 30 november 2016 07:52 schreef PippenScottie het volgende:
Trump heeft als minister van financiën Steve Mnuchin gekozen.
De man heeft zo'n 20 jaar bij Goldman Sachs gewerkt.
Kom er maar in Trump fanboys en probeer deze eens te verdedigen.
Blijkbaar zit Trump dus flink in de zak van Wallstreet?quote:Op woensdag 30 november 2016 07:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Een jood?Maar hij was toch een jodenhater?
Er zit nog wat ruimte tussen een slaaf van Wallstreet zijn en Wallstreet met de grond gelijkmaken.quote:Op woensdag 30 november 2016 07:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Blijkbaar zit Trump dus flink in de zak van Wallstreet?
Zeker, maar met aanstellingen van ex Goldman Sachs-bankiers op topposities en versoepeling van de regelgeving voor banken lijkt The Donald toch behoorlijk naar het eerste te neigen.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Er zit nog wat ruimte tussen een slaaf van Wallstreet zijn en Wallstreet met de grond gelijkmaken.
Het zou kunnen zijn dat een versoepeling van de regels voor banken nu, in de VS, minder gevaarlijk is. Ik weet het niet. Het is maar een gedachte. Voorheen hadden mensen blind vertrouwen in banken. Nu weten zowel aandeelhouders, rekeninghouders als CEO's dat ze een flink risico lopen mochten de CEO's er een potje van maken.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zeker, maar met aanstellingen van ex Goldman Sachs-bankiers op topposities en versoepeling van de regelgeving voor banken lijkt The Donald toch behoorlijk naar het eerste te neigen.
Dus daarom is het goed dat Trump een slaaf van Wallstreet is?quote:Op woensdag 30 november 2016 08:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Er zit nog wat ruimte tussen een slaaf van Wallstreet zijn en Wallstreet met de grond gelijkmaken.
quote:Op woensdag 30 november 2016 08:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het zou kunnen zijn dat een versoepeling van de regels voor banken nu, in de VS, minder gevaarlijk is. Ik weet het niet. Het is maar een gedachte. Voorheen hadden mensen blind vertrouwen in banken. Nu weten zowel aandeelhouders, rekeninghouders als CEO's dat ze een flink risico lopen mochten de CEO's er een potje van maken.
Als Trump puppets van Wallstreet benoemt op posities die hier cruciaal voor zijn zal daar dus wel niets van terecht komen. Zijn er nog verkiezingsbeloften waarvan jij verwacht dat hij ze wel inlost?quote:Op woensdag 30 november 2016 08:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het zou kunnen zijn dat een versoepeling van de regels voor banken nu, in de VS, minder gevaarlijk is. Ik weet het niet. Het is maar een gedachte. Voorheen hadden mensen blind vertrouwen in banken. Nu weten zowel aandeelhouders, rekeninghouders als CEO's dat ze een flink risico lopen mochten de CEO's er een potje van maken.
Nog afgezien van het feit dat deregulatie gewoon gunstig kan uitpakken voor zijn eigen bedrijven.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als Trump puppets van Wallstreet benoemt op posities die hier cruciaal voor zijn zal daar dus wel niets van terecht komen. Zijn er nog verkiezingsbeloften waarvan jij verwacht dat hij ze wel inlost?
Het probleem was dat "Wallstreet" te veel macht heeft. Dat betekent niet dat je Wallstreet kapot moet maken. Je kan je ook gewoon niks aantrekken van de wil van "Wallstreet".quote:Op woensdag 30 november 2016 08:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus daarom is het goed dat Trump een slaaf van Wallstreet is?
Wallstreet is waarschijnlijk een voorstander van een zo groot mogelijke open wereldmarkt. Denk je dat Trump zich daar wat van aantrekt?quote:Op woensdag 30 november 2016 08:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als Trump puppets van Wallstreet benoemt op posities die hier cruciaal voor zijn zal daar dus wel niets van terecht komen. Zijn er nog verkiezingsbeloften waarvan jij verwacht dat hij ze wel inlost?
Natuurlijk trekt Trump zich daar wat van aan. Een open markt is immers ook goed voor zijn portemonnee.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wallstreet is waarschijnlijk een voorstander van een zo groot mogelijke open wereldmarkt. Denk je dat Trump zich daar wat van aantrekt?
Waar maken jullie je dan zorgen over? Als je denkt dat Trump1 een soort Obama3 wordt dan is er toch niks aan de hand?quote:Op woensdag 30 november 2016 08:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Natuurlijk trekt Trump zich daar wat van aan. Een open markt is immers ook goed voor zijn portemonnee.
Onder Obama is juist regelgeving voor Wall Street ingevoerd.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:27 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waar maken jullie je dan zorgen over? Als je denkt dat Trump1 een soort Obama3 wordt dan is er toch niks aan de hand?
Ik maak me daar persoonlijk weinig zorgen om; vooral domme mensen gaan daaronder lijden.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:27 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waar maken jullie je dan zorgen over? Als je denkt dat Trump1 een soort Obama3 wordt dan is er toch niks aan de hand?
Als je een bank als ieder ander bedrijf behandelt. Als aandeelhouders weten dat banken niet "too big to fail" zijn, als rekeninghouders weten dat ze hun geld kwijt zijn als hun bank failliet gaan, als CEO's weten dat ze de gevangenis ingaan als en ze financieel persoonlijk op moeten draaien voor hun wanbeleid dan is het minder urgent om banken helemaal muurvast te reguleren.quote:
Ik miste even het deel waar Trump grote banken ook ging opknippen, dan. Want daar verandert verder niets aan. Als ze 'too big to fail' waren, blijven ze dat ook nu nog.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:33 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als je een bank als ieder ander bedrijf behandelt. Als aandeelhouders weten dat banken niet "too big to fail" zijn, als rekeninghouders weten dat ze hun geld kwijt zijn als hun bank failliet gaan, als CEO's weten dat ze de gevangenis ingaan als en ze financieel persoonlijk op moeten draaien voor hun wanbeleid dan is het minder urgent om banken helemaal muurvast te reguleren.
Het is natuurlijk ondenkbaar dat de Messias ook wel eens verkeerde keuzes kan maken.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dan is het niet logisch wanneer je mensen van Wallstreet je beleid laat bepalen.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het probleem was dat "Wallstreet" te veel macht heeft. Dat betekent niet dat je Wallstreet kapot moet maken. Je kan je ook gewoon niks aantrekken van de wil van "Wallstreet".
En daar ging het juist fout. Banken wisten dat ze te groot waren om te laten omvallen, dus durfden ze onverantwoorde risico's te nemen.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik miste even het deel waar Trump grote banken ook ging opknippen, dan. Want daar verandert verder niets aan. Als ze 'too big to fail' waren, blijven ze dat ook nu nog.
Grote kans van wel inderdaad. Hij zal immers vooral klassiek Republikeins beleid gaan doorvoeren is de verwachting.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wallstreet is waarschijnlijk een voorstander van een zo groot mogelijke open wereldmarkt. Denk je dat Trump zich daar wat van aantrekt?
Cognitieve dissonantie is een mooi fenomeen!quote:Op woensdag 30 november 2016 08:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Daarom minder regels. Dan nemen ze minder risico's.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daar ging het juist fout. Banken wisten dat ze te groot waren om te laten omvallen, dus durfden ze onverantwoorde risico's te nemen.
In de VS heb je geen banken meer die too big to fail zijn, niet onder Trump. Trump gaat echt niet voor de zoveelste keer banken redden als ze failliet dreigen te gaan. Als iedereen dat weet, rekeninghouders, aandeelhouders, CEO's, dan nemen banken vanzelf minder risico.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik miste even het deel waar Trump grote banken ook ging opknippen, dan. Want daar verandert verder niets aan. Als ze 'too big to fail' waren, blijven ze dat ook nu nog.
Want waarom zouden ze dat niet meer zijn? Je begrijpt toch wat 'too big to fail' betekent? Dat betekent niet dat ze vriendjes in het Witte Huis (eigenlijk het Congres, maar dat is te veel nuance voor je denk ik) hebben die ze toch wel steunen, dat betekent dat ze steun móeten krijgen als het mis gaat, want anders veroorzaakt het omvallen onvoorstelbare schade aan de economie.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:56 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
In de VS heb je geen banken meer die too big to fail zijn, niet onder Trump. Trump gaat echt niet voor de zoveelste keer banken redden als ze failliet dreigen te gaan. Als iedereen dat weet, rekeninghouders, aandeelhouders, CEO's, dan nemen banken vanzelf minder risico.
Ik heb niet het idee dat je helemaal begrijpt wat 'too big to fail' inhoudt.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:56 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
In de VS heb je geen banken meer die too big to fail zijn, niet onder Trump. Trump gaat echt niet voor de zoveelste keer banken redden als ze failliet dreigen te gaan. Als iedereen dat weet, rekeninghouders, aandeelhouders, CEO's, dan nemen banken vanzelf minder risico.
Ja, minder regels icm een staat die banken altijd zal redden is desastreus. Jij denkt dus dat dat Trump zijn beleid wordt? Dan heb jij een ander beeld van Trump dan ik.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Want waarom zouden ze dat niet meer zijn? Je begrijpt toch wat 'too big to fail' betekent? Dat betekent niet dat ze vriendjes in het Witte Huis (eigenlijk het Congres, maar dat is te veel nuance voor je denk ik) hebben die ze toch wel steunen, dat betekent dat ze steun móeten krijgen als het mis gaat, want anders veroorzaakt het omvallen onvoorstelbare schade aan de economie.
Hij moet wel als ze omvallen. Dat is het hele idee achter de term 'too big to fail'. Zolang hij dus niets aan de banken zelf verandert blijven ze dat gewoon.quote:Op woensdag 30 november 2016 09:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja, minder regels icm een staat die banken altijd zal redden is desastreus. Jij denkt dus dat dat Trump zijn beleid wordt? Dan heb jij een ander beeld van Trump dan ik.
Dat idee heb ik wel.quote:Op woensdag 30 november 2016 09:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat je helemaal begrijpt wat 'too big to fail' inhoudt.
http://wearechange.org/gr(...)igns-senior-advisor/quote:“The decision to pursue a recount was not made in a democratic or a strategic way, nor did it respect the established decision making processes and structures of the Green Party of the United States (GPUS). The recount has created confusion about the relationship between the Green and Democratic parties because the states chosen for the recount are only states in which Hillary Clinton lost,” the statement reads. “There were close races in other states such as New Hampshire and Minnesota where Clinton won, but which were not part of the recount.”
Nou ja, in principe kan Trump besluiten om banken niet te redden. Dat heeft alleen wel grote gevolgen.quote:Op woensdag 30 november 2016 09:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij moet wel als ze omvallen. Dat is het hele idee achter de term 'too big to fail'. Zolang hij dus niets aan de banken zelf verandert blijven ze dat gewoon.
Ik denk dat rekeninghouders, aandeelhouders, obligatiehouders, CEO's minder risico willen nemen nu ze er bewust van zijn dat ze zelf meer risico lopen (vergeleken met 15 jaar geleden) en dat dat dan vanzelf vertaald wordt in het beleid van een bank.quote:Op woensdag 30 november 2016 09:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij moet wel als ze omvallen. Dat is het hele idee achter de term 'too big to fail'. Zolang hij dus niets aan de banken zelf verandert blijven ze dat gewoon.
Ook niet echt. De Secretary of Treasury beslist daar uiteindelijk over.quote:Op woensdag 30 november 2016 09:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, in principe kan Trump besluiten om banken niet te redden. Dat heeft alleen wel grote gevolgen.
Ah, werkelijk? Dat wist ik niet. Leek mij dat de POTUS hierover het laatste woord heeft.quote:Op woensdag 30 november 2016 09:22 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ook niet echt. De Secretary of Treasury beslist daar uiteindelijk over.
Wie heeft hij daar aangenomen? Steve Mnuchin.
Oke Braindead, dan blijf jij dat toch lekker geloven.quote:Op woensdag 30 november 2016 09:18 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat rekeninghouders, aandeelhouders, obligatiehouders, CEO's minder risico willen nemen nu ze er bewust van zijn dat ze zelf meer risico lopen (vergeleken met 15 jaar geleden) en dat dat dan vanzelf vertaald wordt in het beleid van een bank.
Dat noemen ze in de psychologie het Dunning–Kruger effect.quote:
Die hands-off aanpak heeft ons de crisis gebracht. De notie dat banken heus wel verantwoordelijk om zullen gaan met hun enorme invloed op de wereldeconomie is helaas achterhaald gebleken. Ik zou er niet op vertrouwen dat ze geen risico's meer gaan nemen.quote:Op woensdag 30 november 2016 09:18 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat rekeninghouders, aandeelhouders, obligatiehouders, CEO's minder risico willen nemen nu ze er bewust van zijn dat ze zelf meer risico lopen (vergeleken met 15 jaar geleden) en dat dat dan vanzelf vertaald wordt in het beleid van een bank.
Nee, de President heeft nooit iets te zeggen over geldzaken, dat doet het Congres. Die hebben in de EESA de Secretary of Treasury de bevoegdheid gegevens TARP's op te richten om dingen zoals problematische assets van banken op te kopen. Die is, voor zover ik weet, nog steeds effectief, dus als het nodig is kan de Secretary of Treasury dat nog steeds doen.quote:Op woensdag 30 november 2016 09:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, werkelijk? Dat wist ik niet. Leek mij dat de POTUS hierover het laatste woord heeft.
Laat ik het anders stellen: ik dacht dat Trumps kabinet in meerderheid in moet stemmen met zo'n reddingsoperatie, waarna de volksvertegenwoordiging er een klap moet geven. Net zoals in Nederland.quote:Op woensdag 30 november 2016 09:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, de President heeft nooit iets te zeggen over geldzaken, dat doet het Congres. Die hebben in de EESA de Secretary of Treasury de bevoegdheid gegevens TARP's op te richten om dingen zoals problematische assets van banken op te kopen. Die is, voor zover ik weet, nog steeds effectief, dus als het nodig is kan de Secretary of Treasury dat nog steeds doen.
Maar gelukkig heeft Steven Mnuchin geen banden met Wall Street verder en is hij volledig afhankelijk van Trump, want hij heeft geen eigen geld. 'Too big to fail' is dus helemaal opgelost. Wat een man. #MAGA.
Ik heb het niet helemaal goed, nu ik de wet erbij pak. De EESA is wel actief, maar de bevoegdheden daarin worden in dezelfde wet ook weer opgeheven na een bepaalde tijd. Het Congres en de Senaat zullen dus eerst moeten stemmen over een verandering aan de wet om de Secretary of Treasury weer die macht te geven.quote:Op woensdag 30 november 2016 09:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen: ik dacht dat Trumps kabinet in meerderheid in moet stemmen met zo'n reddingsoperatie, waarna de volksvertegenwoordiging er een klap moet geven. Net zoals in Nederland.
Of heeft die hands-on aanpak de crisis veroorzaakt? Als je een systeem hebt waarin het rekeninghouders geen reet uitmaakt waar ze hun geld plaatsen, omdat de staat het toch wel vergoed als een bank failliet gaat en als CEO's enorme risico's kunnen nemen en als ze falen een gouden handdruk meekrijgen dan gaat het gegarandeerd fout.quote:Op woensdag 30 november 2016 09:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die hands-off aanpak heeft ons de crisis gebracht. De notie dat banken heus wel verantwoordelijk om zullen gaan met hun enorme invloed op de wereldeconomie is helaas achterhaald gebleken. Ik zou er niet op vertrouwen dat ze geen risico's meer gaan nemen.
Dat is precies wat ik zegquote:Op woensdag 30 november 2016 09:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Of heeft die hands-on aanpak de crisis veroorzaakt? Als je een systeem hebt waarin het rekeninghouders geen reet uitmaakt waar ze hun geld plaatsen, omdat de staat het toch wel vergoed als een bank failliet gaat en als CEO's enorme risico's kunnen nemen en als ze falen een gouden handdruk meekrijgen dan gaat het gegarandeerd fout.
Met rekeninghouders heeft de bankencrisis niet zoveel van doen.quote:Op woensdag 30 november 2016 09:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Of heeft die hands-on aanpak de crisis veroorzaakt? Als je een systeem hebt waarin het rekeninghouders geen reet uitmaakt waar ze hun geld plaatsen, omdat de staat het toch wel vergoed als een bank failliet gaat en als CEO's enorme risico's kunnen nemen en als ze falen een gouden handdruk meekrijgen dan gaat het gegarandeerd fout.
Als je banken gaat verstikken met regeltjes dan ken je net zo goed alle banken nationaliseren. Je kan er ook voor kiezen om rekeninghouders minder te beschermen zodat ik misschien denk "hee, mijn bank investeert 100 miljard in Griekse staatsobligaties, lijkt me geen goed idee, ik zet mijn geld wel op een bank die minder risico neemt". Je kan er ook voor kiezen om CEO's harder aan te pakken als ze wanbeleid gevoerd hebben, de gevangenis ingooien of ze persoonlijk aansprakelijk stellen.quote:Op woensdag 30 november 2016 09:46 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zegDaarom werkt deregulering niet. Dat hebben we gedaan, en dat ging fout.
Wijst iets er dan op dat het kabinet Trump dat laatste gaat doen?quote:Op woensdag 30 november 2016 09:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als je banken gaat verstikken met regeltjes dan ken je net zo goed alle banken nationaliseren. Je kan er ook voor kiezen om rekeninghouders minder te beschermen zodat ik misschien denk "hee, mijn bank investeert 100 miljard in Griekse staatsobligaties, lijkt me geen goed idee, ik zet mijn geld wel op een bank die minder risico neemt". Je kan er ook voor kiezen om CEO's harder aan te pakken als ze wanbeleid gevoerd hebben, de gevangenis ingooien of ze persoonlijk aansprakelijk stellen.
Vast iets van 'het is juist goed dat Wall Street weer volledig losgelaten wordt, want dan opent links eerder de ogen en krijgen we een échte vooruitstrevende DNC! Sanders 2020!'quote:Op woensdag 30 november 2016 10:45 schreef PippenScottie het volgende:
Waar is Bram eigenlijk?
Wat heeft die jongen zich toch kwaad gemaakt over de Wall Street speeches van Clinton. Ik ben benieuwd wat hij nu te zeggen heeft.
Je hebt jammer genoeg helemaal gelijk.quote:Op woensdag 30 november 2016 10:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Vast iets van 'het is juist goed dat Wall Street weer volledig losgelaten wordt, want dan opent links eerder de ogen en krijgen we een échte vooruitstrevende DNC! Sanders 2020!'
Rollator 2020 bedoel jequote:Op woensdag 30 november 2016 10:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Vast iets van 'het is juist goed dat Wall Street weer volledig losgelaten wordt, want dan opent links eerder de ogen en krijgen we een échte vooruitstrevende DNC! Sanders 2020!'
Flag Protection Act of 2005quote:Op woensdag 30 november 2016 02:51 schreef Tweek het volgende:
Trump wil mensen stateloos maken als ze een vlag verbranden. Klinkt als een dictator. Mijn weg of je kan oprotten. Dan ben je geen echte Amerikaan meer.
Feestje mensen, Bram_van_Loon is aan het dansen van plezier eindelijk kunnen mensen geen weerwoord meer hebben.
Geweldig nieuws. Er verdwijnen nog maar 1.100 banen.quote:Op woensdag 30 november 2016 01:12 schreef Nintex het volgende:
https://twitter.com/thehill/status/803752162287349760
[..]![]()
The Donald is vandaag weer tegen vluchtelingen.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:20:01ISIS is taking credit for the terrible stabbing attack at Ohio State University by a Somali refugee who should not have been in our country. reageer retweet
Tekeer gaan over duivelse buut'nlanders doet het altijd goed natuurlijk, welke volksmenner is er immers niet groot mee geworden.quote:Op woensdag 30 november 2016 12:40 schreef Ludachrist het volgende:
The Donald is vandaag weer tegen vluchtelingen.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:20:01ISIS is taking credit for the terrible stabbing attack at Ohio State University by a Somali refugee who should not have been in our country. reageer retweet
Natuurlijk is er een nuance. Zo heeft hij niet gezegd wat het bedrijf daarvoor in ruil krijgt.quote:Op woensdag 30 november 2016 12:54 schreef skysherrif het volgende:
We hebben het hier vast al over het feit gehad dat hij blijkbaar 1000 banen gaat behouden van het bedrijf "carrier".
Is het echt zo mooi als het klinkt, is er een nuance?
Ben benieuwd, maar behoud van banen is altijd mooiquote:Op woensdag 30 november 2016 12:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Natuurlijk is er een nuance. Zo heeft hij niet gezegd wat het bedrijf daarvoor in ruil krijgt.
Vast de Franse methode. Voor een paar miljard orders plaatsen bij dat bedrijf zodat de prijs per geredde baan gigantisch is maar het staat wel leuk.quote:Op woensdag 30 november 2016 12:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Natuurlijk is er een nuance. Zo heeft hij niet gezegd wat het bedrijf daarvoor in ruil krijgt.
Kan economisch zeer schadelijk zijn, dergelijk protectionisme en nepotisme.quote:Op woensdag 30 november 2016 12:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ben benieuwd, maar behoud van banen is altijd mooi
Zal niet verplicht zijn om de voorwaarden openbaar te maken denk ik ?quote:Op woensdag 30 november 2016 12:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan economisch zeer schadelijk zijn, dergelijk protectionisme en nepotisme.
Nee, dit was gewoon een praatje van Trump met Carrier. Je gaat het wel merken als er nieuwe airco's in het Witte Huis worden geïnstalleerd.quote:Op woensdag 30 november 2016 13:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zal niet verplicht zijn om de voorwaarden openbaar te maken denk ik ?
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:39:45I will be holding a major news conference in New York City with my children on December 15 to discuss the fact that I will be leaving my ... reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:44:52great business in total in order to fully focus on running the country in order to MAKE AMERICA GREAT AGAIN! While I am not mandated to .... reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:54:40do this under the law, I feel it is visually important, as President, to in no way have a conflict of interest with my various businesses.. reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:59:38Hence, legal documents are being crafted which take me completely out of business operations. The Presidency is a far more important task! reageer retweet
Ach, dat komt op pagina 16 als het kwaad al is geschied. Dit is zoals gezegd het Franse economische beleid.quote:Op woensdag 30 november 2016 13:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zal niet verplicht zijn om de voorwaarden openbaar te maken denk ik ?
Dat hij de persconferentie met zijn kinderen gaat houden doet mij de uitslag van dit verhaal al vermoeden.quote:Op woensdag 30 november 2016 13:02 schreef Mani89 het volgende:
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:39:45I will be holding a major news conference in New York City with my children on December 15 to discuss the fact that I will be leaving my ... reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:44:52great business in total in order to fully focus on running the country in order to MAKE AMERICA GREAT AGAIN! While I am not mandated to .... reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:54:40do this under the law, I feel it is visually important, as President, to in no way have a conflict of interest with my various businesses.. reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-11-2016 om 12:59:38Hence, legal documents are being crafted which take me completely out of business operations. The Presidency is a far more important task! reageer retweet
De constructie gaat natuurlijk ook zo worden dat zijn kinderen hoofdeigenaar van de bedrijven worden maar dat Donald als "adviseur" nog steeds een rol kan spelen.quote:Op woensdag 30 november 2016 13:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat hij de persconferentie met zijn kinderen gaat houden doet mij de uitslag van dit verhaal al vermoeden.
Desalniettemin is dit wel een betere koers dan het 'media moet niet zeuren en ik hou mijn bedrijven gewoon' gebeuren hiervoor.
Daar is ze dan ook meteen, in bijv de WaPo en NYT, op afgerekend als de doorzichtige poging om zieltjes te winnen onder veteranen dat het was, en als een slechte voorbereiding op een gooi naar het presidentsschap.quote:Op woensdag 30 november 2016 12:11 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Flag Protection Act of 2005
The Flag Protection Act of 2005 was a proposed United States federal law introduced in the United States Senate at the 109th United States Congress on October 24, 2005, by Senator Bob Bennett (R-Utah) and co-sponsored by Senator Hillary Clinton (D-N.Y.). Later co-sponsors included Barbara Boxer (D-Calif.), Mark Pryor (D-Ark.) and Thomas Carper (D-Del.).[1]
https://en.wikipedia.org/wiki/Flag_Protection_Act_of_2005
Daarbij overigens ook nog eens met deze extra nuance:quote:Op woensdag 30 november 2016 14:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Daar is ze dan ook meteen, in bijv de WaPo en NYT, op afgerekend als de doorzichtige poging om zieltjes te winnen onder veteranen dat het was, en als een slechte voorbereiding op een gooi naar het presidentsschap.
Nog steeds goedkoop effectbejag natuurlijk, maar zelfs het voorstel an sich is nog wel wat anders dan wat Trump roept.quote:with the primary purpose and intent to incite or produce imminent violence or a breach of the peace; (2) intentionally threatening or intimidating any person, or group of persons
Het is natuurlijk ook erg policor om je verkiezingsbeloften na te willen komen.quote:Op woensdag 30 november 2016 14:50 schreef Ludachrist het volgende:
Dat hele moeras leeghalen schiet niet erg op, lijkt wel.
twitter:JenniferJJacobs twitterde op woensdag 30-11-2016 om 03:30:41Menu for Trump/Romney/Priebus: young garlic soup with sautéed frog legs; scallops. Two had sirloin, Mitt had lamb. All 3 had chocolate cake. reageer retweet
Wat ben je altijd toch emotioneel.quote:Op woensdag 30 november 2016 17:53 schreef vigen98 het volgende:
Waar blijven die tax returns nou dan? Kut Trump blijft maar liegen en heeft nu een Soros/GoldmanSachs persoon aangesteld als minister van financiënWe zijn er allemaal mooi ingetrapt in zijn mooie woorden. Nooit op een populist stemmen dat is duidelijk nu
Het kabinet van Trump tot nu toe in swamp land:
[ afbeelding ]
Wilbur Ross is ook wel een mooie:quote:Op woensdag 30 november 2016 14:50 schreef Ludachrist het volgende:
Dat hele moeras leeghalen schiet niet erg op, lijkt wel.
quote:In the late seventies, Ross began twenty-four years at the New York office of Rothschild Inc., where he ran the bankruptcy-restructuring advisory practice. In the eighties, after quickly expanding the reach of Resorts International to Atlantic City, Donald Trump found himself in financial trouble as the real estate market in New York City bottomed-out. His three casinos in Atlantic City were under threat from lenders. It was with the assistance and assurance of Ross, then senior managing director of Rothschild Inc., that Trump was allowed to keep the casinos and rebuild his businesses.
Je verwacht het nietquote:Op woensdag 30 november 2016 18:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wilbur Ross is ook wel een mooie:
[..]
Even allemaal verbaasd zijn.quote:Op woensdag 30 november 2016 18:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wilbur Ross is ook wel een mooie:
[..]
Dat meen je niet!! Ons was wat anders beloofd!!quote:
De echte Secretary of State? Had Trump de media weer tuk met Rudy, Romney en Patraeus?quote:Op woensdag 30 november 2016 20:04 schreef hunter2011 het volgende:
Pence in DC meeting with Condoleezza Rice today
Volgens mij ben jij de enige die het iets boeit en zal die poppenkast de meeste media aan hun reet roesten, die wachten wel tot er echt iets te melden is.quote:Op woensdag 30 november 2016 20:37 schreef Nintex het volgende:
[..]
De echte Secretary of State? Had Trump de media weer tuk met Rudy, Romney en Patraeus?
Hij kan echt lekker trollen. Dat zie je bv Merkel niet doen.quote:Op woensdag 30 november 2016 20:37 schreef Nintex het volgende:
[..]
De echte Secretary of State? Had Trump de media weer tuk met Rudy, Romney en Patraeus?
Integendeel, die irriteren zich hier mateloos aan. Het Trump-team zit dan gewoon in de Trump-Tower te gieren van het lachen.quote:Op woensdag 30 november 2016 20:50 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de enige die het iets boeit en zal die poppenkast de meeste media aan hun reet roesten, die wachten wel tot er echt iets te melden is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |