Ik ben alles behalve onwelwillend. Je zit dingen te verzinnen en het verbaasd me niets dat igen bij de handlangers hoort.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik vind het op zich prima dat zulke figuren geen zin hebben om te werken. Maar daarom mogen die uitkeringen wel drastisch omlaag.
Nadeel is echter altijd dat je daarmee ook het deel pakt dat wel wil, maar niet kan. Dat is ook de enige reden dat de onwelwillenden als Papierversnipperaar, Klopkoek etc. met hun gedrag weg kunnen komen. Rent-seekers.
Het is een standaard drogreden. Ben je het niet eens met rechts, dan ben je een luie uitvreter.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:45 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Lees ik het nu goed, Papier is een uitkeringstrekker?
Als je werkt, dan weet je dat werken in de kassen geen zeer goed betaalde baan kan zijn.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zit helemaal niet lui op de bank. Dat is een goedkope ad hominem om niet op mijn argumenten in te hoeven gaan. Wat discussiëren betreft ben jij de gene die lui op de bank zit.
Ik doe dat o.a. hier op het forum. Want jouw idee ervan past prima in een feodaal stelsel.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Weet je wat sociaal is? Dat je om andere mensen geeft. Dat je dankbaar bent als anderen je helpen. Dat je zelf je beste beentje voor zet om binnen jouw mogelijkheden wat terug te doen.
We zullen er zien. Ik geloof niet zo in die revolutie van het lompenproletariaat.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:45 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dit komt van onderop. In de samenleving begint het te dagen, maar de verwarring is nog groot. De TV helpt totaal niet om de nodige informatie aan te dragen. De krant is iets beter. Het NRC gaat de goede kant op.
Nou nou nouquote:Op zaterdag 19 november 2016 12:48 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik doe dat o.a. hier op het forum. Want jou idee ervan past prima in een feodaal stelsel.
Vergis je niet. Dit is een extreem rechts forum. Wat veel mensen hier uitkramen is in Nederland niet acceptabel.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:45 schreef Kaas- het volgende:
Geld van anderen afpakken zonder er iets voor terug te doen en dan het lef hebben om te beginnen over wat sociaal is en zelfs over dat anderen nog wat socialer naar je moeten zijn.Dan heb je gewoon geen deugende opvoeding genoten.
Dan krijg je geen personeel en dan ga je failliet. Dat is de ideale wereld van de marktideologie.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je werkt, dan weet je dat werken in de kassen geen zeer goed betaalde baan kan zijn.
Jij zoundus bereid zijn om voor een bescheiden salaris in de kassen te gaan werken?quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ben alles behalve onwelwillend. Je zit dingen te verzinnen en het verbaasd me niets dat igen bij de handlangers hoort.
Over vijf jaar zit jij met je muil onder de ecb flappentap.
Dit is leerzaam. Het toont aan waar de conflicten liggen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:47 schreef Euribob het volgende:
Als jullie elkaar zoveel te vertellen hebben doe dat theekransje dan lekker in DM mensen.
Dus uitkeringstrekkers mogen van jou extreem kieskeurig zijn?quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan krijg je geen personeel en dan ga je failliet. Dat is de ideale wereld van de marktideologie.
Je kan wel de schuld aan uitkeringen geven, maar als de economie nog verder aan trekt en straks alle werklozen een relaxte kantoorbaan hebben, blijven de kassen ook leeg.
Het is geen lompenproletariaat. Veel mensen met een baan, en zelf een goed betaalde baan, hebben er ook last van. Je hoort het goed, het gaat niet alleen over de centen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
We zullen er zien. Ik geloof niet zo in die revolutie van het lompenproletariaat.
Ik zie vooral een hoop one-liners op de man over en weer, echt leerzaam is het allemaal niet. Wat meer op de inhoud mag wel.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:50 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dit is leerzaam. Het toont aan waar de conflicten liggen.
Ach, er zijn lieden hier die meermaals hebben gepleit voor lonen en minimumlonen onder het bestaansminimum. Ik ga hier niet meer op in.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij zoundus bereid zijn om voor een bescheiden salaris in de kassen te gaan werken?
Valse keuze. Ze mogen gewoon eerlijk betaald worden voor eerlijk werk.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus uitkeringstrekkers mogen van jou extreem kieskeurig zijn?
Er is zat werk als je de lonen en uitkeringen reduceert tot nul. Maar ik vind dat mensen eerlijk betaald mogen worden voor eerlijk werk en dat ze daar normaal van rond mogen komen.quote:Dan kan je dus ook nooit meer ergens als argument gebruiken dat er zoveel werklozen zijn. Er is immers werk zat maar ze willen niet.
De boosheid van de burger komt tot uitdrukking.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:52 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik zie vooral een hoop one-liners op de man over en weer, echt leerzaam is het allemaal niet. Wat meer op de inhoud mag wel.
De enige manier om blijvend een kleinere footprint te krijgen is minder kinderen nemen. Alleen willen we het niet.quote:Op zaterdag 19 november 2016 11:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hoezo is dat nou weer "links"? Minder vlees eten kan best. En is bewijsbaar gunstig qua footprint. Alleen willen we het niet.
Eens. De uitkeringen moeten minder royaal.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Valse keuze. Ze mogen gewoon eerlijk betaald worden voor eerlijk werk.
[..]
Er is zat werk als je de lonen en uitkeringen reduceert tot nul. Maar ik vind dat mensen eerlijk betaald mogen worden voor eerlijk werk en dat ze daar normaal van rond mogen komen.
Neuh gewoon volgens het CAO-loon.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ach, er zijn lieden hier die meermaals hebben gepleit voor lonen en minimumlonen onder het bestaansminimum. Ik ga hier niet meer op in.
Tja, we zulken zien. Tot nuntoe is het erg marginaal allemaal.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:52 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het is geen lompenproletariaat. Veel mensen met een baan, en zelf een goed betaalde baan, hebben er ook last van. Je hoort het goed, het gaat niet alleen over de centen.
Je pleit dus voor pakweg een verdubbeling van het minimumloon?quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Valse keuze. Ze mogen gewoon eerlijk betaald worden voor eerlijk werk.
[..]
Er is zat werk als je de lonen en uitkeringen reduceert tot nul. Maar ik vind dat mensen eerlijk betaald mogen worden voor eerlijk werk en dat ze daar normaal van rond mogen komen.
Ik denk dat hij met "eerlijk loon" niet zozeer verdubbeling van het minimumloon,maar het minimumloon maar eens handhaven (dus geen stukloon of andere constructies om onder het minimumloon uit te komen). Daarnaast vind ik ook dat uitzendwerk aan banden moet worden gelegd. Uitzendwerk moet bedoeld zijn voor tijdelijk en projectmatig werk, niet om mensen jaren lang aan het werk te hebben onder een kararige ABU CAO.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je pleit dus voor pakweg een verdubbeling van het minimumloon?
Mijn eerste baan was ook tijdelijk en onder het minimumloon. Maar ik huil geen krokodillentranen daarover.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ach, er zijn lieden hier die meermaals hebben gepleit voor lonen en minimumlonen onder het bestaansminimum. Ik ga hier niet meer op in.
Als dat een bijbaantje was, dan is het minder erg dan bij iemand die er van rond moet komen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Mijn eerste baan was ook tijdelijk en onder het minimumloon. Maar ik huil geen krokodillentranen daarover.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |