abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166741847
Aangezien het referendum nu voorbij is wordt het hoog tijd dat de OP wat wordt geactualiseerd. De motieven om voor en tegen te stemmen waren heel erg belangrijk maar nu de uitslag op tafel ligt is dat niet meer zo interessant voor de OP.
First things first. Hier de uitslag volgens onze staatsomroep: http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/
Een opkomstpercentage van 32% en een duidelijke nee (61 vs. 38).

De actuele stand van zaken: Spong onderzoekt of dat een rechtszaak kan worden aangespannen tegen de initiatiefnemers van het referendum, dit maakte hij bekend in de uitzending van 7 april van het televisieprogramma Pauw.
quote:
Advocaat Gerard Spong denkt er over om aangifte te doen tegen Burgercomité EU. Gisteravond noemde Spong bij tv-programma Pauw het referendum van afgelopen woensdag een ’crimineel referendum’. De advocaat is benaderd door iemand die pleit voor een strafzaak als de overheid geen onderzoek start.

De leden van het Burgercomité zouden volgens Spong onder valse voorwendselen handtekeningen hebben verzameld voor het referendum, dat over het associatieverdrag met Oekraïne ging.

Het referendum werd mogelijk gemaakt door actiegroep GeenPeil. In deze groep zaten GeenStijl, het Forum voor Democratie en Burgercomité EU. Voorzitter van het comité Arjan van Dixhoorn zei vorige week tegen het NRC dat Oekraïne hun niets kan schelen. Daarmee lieten ze blijken dat het referendum vooral als doel heeft om Nederland en de Europese Unie onder spanning te zetten.

Bij Pauw zei Spong: "Het is een misdrijf wat enkele initiatiefnemers in het NRC bekennen. Volgens artikel 98 van de wet raadgevend referendum is het verboden om onder valse voorwendselen een ondersteuningsverklaring te krijgen. Als je zegt het gaat me niet om Oekraïne maar om de EU.”
Zure druiven of rechtvaardigheidsgevoel, oordeelt u zelf maar.

In dezelfde uitzending noemde Pauw een interessant feitje: bij een peiling van Ipsos (Frans pollbedrijf) gaven de meeste mensen die niet gingen stemmen aan dat ze niet gingen stemmen omdat ze er geen vertrouwen in hebben dat de politiek iets doet met de uitslag.

Als het aan de aanvragers van dit referenda ligt dan komen er snel nieuwe referenda:
quote:
Initiatiefnemer van het Oekraïne-referendum Thierry Baudet wil premier Rutte adviseren over het aanpassen van het associatieverdrag tussen Europa en Oekraïne, dat woensdag is weggestemd door een meerderheid van de kiezers.

Baudet wil een manifest opstellen met daarin de aanpassingen in het associatieverdrag die Rutte volgens hem zou moeten uitonderhandelen in Brussel. "Dat manifest ga ik samen met andere leden van het intellectuele nee-kamp opstellen", zei hij in tv-programma Pauw.

Vandaag praat de ministerraad over de uitkomst van het referendum. Formeel kan het kabinet de uitslag naast zich neerleggen, maar premier Rutte heeft al gezegd dat Nederland wat hem betreft het verdrag met Oekraïne niet zonder meer kan ratificeren nu het nee-kamp het referendum heeft gewonnen.

In Pauw zei Baudet verder dat hij al drie onderwerpen op de plank heeft liggen waarover volgens hem ook heel goed een referendum gehouden zou kunnen worden: het TTIP-handelsverdrag tussen Europa en de VS, nieuwe financiële steun van de Europese Unie aan landen in Zuid-Europa en de Europese aanpak van het vluchtelingenprobleem.
Stuk voor stuk belangrijk, het TTIP-verdrag waarschijnlijk nog het meest.

quote:
Minister Plasterk zet vraagtekens bij de subsidies die bij een referendum worden verstrekt om campagne te voeren. Hij vindt dat er nog eens goed naar de regels moet worden gekeken.

Van de ongeveer 2 miljoen euro die voor het Oekraïne-referendum is verstrekt, is ook een deel bij politieke partijen terechtgekomen. Plasterk vraagt zich af of het nou echt de bedoeling is "dat we partijen gaan financieren, zodat ze advertenties voor zichzelf kunnen plaatsen".
Een goed punt van Plasterk, hier moet inderdaad naar worden gekeken.

Nieuwe update
Inmiddels is het duidelijk geworden dat de VVD en de PvdA hun kont afvegen aan het advies wat het volk gaf tijdens de volksraadpleging. Ze hebben moeite met de intrepretatie van het woord nee, nee beteken volgens hen blijkbaar iets anders. De partijen weigeren om met een intrekkingswet te komen ondanks dat bijna alle partijen aangaven te willen dat die intrekkingswet er komt, inclusief D66. De partijdiscipline was zeer strat en blijkbaar deden zelfs wat splintertjes van de PvdA/VVD mee.
Rutte gaat doen alsof hij stevig onderhandelt en komt met een kat in de zak terug (sorry katten). Mogelijk komen er wat cosmetische wijzigingen en als we veel geluk hebben dan komt er een minitieuze wijziging die er een heel kleine beetje toe doet maar ondertussen wordt het verdrag uitgevoerd zoals het is ondanks dat Nederland het verdrag nog niet heeft goedgekeurd. Een paar dagen later besloot de EU al om Oekraïners visavrij te laten reizen: de EU haar manier om haar middelvinger naar het Nederlandse volk op te steken. In de UK volgen ze dit alles, het is dus bepaald niet strategisch van de EU om dit te doen met het oog op het Brexit-referendum wat er binnenkort komt. Ironisch genoeg smeekten diezelfde EU-bobo's direct na het referendum de Nederlandse regering om een discussie over de uitslag over het Brexit-referendum heen te tillen uit angst dat het de kans op een Brexit groter zou maken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166743114
Rutte moet juridisch aangepakt worden voor het negeren van de uitslag van het referendum!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_166743162
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:56 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Rutte moet juridisch aangepakt worden voor het negeren van de uitslag van het referendum!
Technisch gezien mag hij het negeren. Hij heeft echter wel keihard gelogen.
"Wees gerust, wij nemen de uitslag serieus en we zullen niet zomaar het verdrag zomaar ondertekenen als het volk tegenstemt."
"Ik kan niet het verdrag aanpassen, Nederland is maar een van de vele landen.", hierbij verzwijgende dat Nederland ervoor kan kiezen om het niet te ondertekenen.
"Ik heb niets kunnen onderhandelen dus nu tekenen we het verdrag gewoon maar ik heb mijn woord gehouden, we hebben dat niet zonder slag of stoot gedaan." :')

Mark Rutte, de oppertrol van de Villabewonerspartij voor Verlakkerij en Demagogie.
#NoDAPL
pi_166752388
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Technisch gezien mag hij het negeren. Hij heeft echter wel keihard gelogen.
"Wees gerust, wij nemen de uitslag serieus en we zullen niet zomaar het verdrag zomaar ondertekenen als het volk tegenstemt."
"Ik kan niet het verdrag aanpassen, Nederland is maar een van de vele landen.", hierbij verzwijgende dat Nederland ervoor kan kiezen om het niet te ondertekenen.
"Ik heb niets kunnen onderhandelen dus nu tekenen we het verdrag gewoon maar ik heb mijn woord gehouden, we hebben dat niet zonder slag of stoot gedaan." :')

Mark Rutte, de oppertrol van de Villabewonerspartij voor Verlakkerij en Demagogie.
Technisch gezien mag hij de uitslag naast zich neerleggen, maar dat heeft hij niet gedaan (dat is een politieke daad).. wat hij doet is 't negeren en dat mag volgens de wet helemaal niet . Daar is ook een rechtszaak tegen aangespannen door het Forum voor Democratie (Thierry Baudet) maar die wordt al al die tijd uitgerekt en uitgesteld door de rechtbank tot steeds weer in de verre toekomst.

Rutte liegt en bedriegt hier de Nederlandse bevolking mee, want ongeacht of je het nu eens of oneens met de uitslag bent, een minister president moet wel de wet navolgen en dat doet ie niet ... en nog wel met instemming van het parlement die hem hier niet op corrigeren, nee dit een motie tot aandringing van de minister president tot actie zelfs hebben afgestemd.
Kort samengevat is dus één hele grote faal voor de democratie waar niemand iets aan lijkt te kunnen of in iedere geval willen doen.

En ondertussen wordt het verdrag beetje bij beetje steeds verder doorgevoerd en komt Oekraïne stapje voor stapje meer onderdeel van de EU.

De corruptie sijpelt vanuit Oekraïne steeds verder door in Brussel en Den Haag.

[ Bericht 2% gewijzigd door SickPuppiesNeedLove2 op 19-11-2016 09:49:32 ]
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_166752827
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:56 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Hij negeert het juist niet en probeert recht te doen aan de gemaakte bezwaren.
  zaterdag 19 november 2016 @ 10:29:59 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166752849
quote:
Op basis van wat?
pi_166752860
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 09:34 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Technisch gezien mag hij de uitslag naast zich neerleggen, maar dat heeft hij niet gedaan (dat is een politieke daad).. wat hij doet is 't negeren en dat mag volgens de wet helemaal niet . Daar is ook een rechtszaak tegen aangespannen door het Forum voor Democratie (Thierry Baudet) maar die wordt al al die tijd uitgerekt en uitgesteld door de rechtbank tot steeds weer in de verre toekomst.

Rutte liegt en bedriegt hier de Nederlandse bevolking mee, want ongeacht of je het nu eens of oneens met de uitslag bent, een minister president moet wel de wet navolgen en dat doet ie niet ... en nog wel met instemming van het parlement die hem hier niet op corrigeren, nee dit een motie tot aandringing van de minister president tot actie zelfs hebben afgestemd.
Kort samengevat is dus één hele grote faal voor de democratie waar niemand iets aan lijkt te kunnen of in iedere geval willen doen.

En ondertussen wordt het verdrag beetje bij beetje steeds verder doorgevoerd en komt Oekraïne stapje voor stapje meer onderdeel van de EU.

Grote woorden wel. Maar volgens mij is het idee achter een raadgevend referendum dat de volksvertegenwoordiging het laatste woord heeft en houdt.
En blijkbaar vindt ons parlement de stappen van het kabinet acceptabel.

Daar mag je hen volgend jaar maart op afrekenen. PVV of SP is blij met je stem.
pi_166752867
Wat is ook alweer het verschil tussen een raadgevend en een bindend referendum?
pi_166752881
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:31 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is ook alweer het verschil tussen een raadgevend en een bindend referendum?
Dat besef mag je niet verwachten van de boze kereltjes :{
pi_166752889
Er is ook helemaal geen sprake van corruptie. Boze mensen met hun grote boze woorden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166752954
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij negeert het juist niet en probeert recht te doen aan de gemaakte bezwaren.
Hij negeert de referendumwet. Gevangenisstraf lijkt me wel op zijn plaats.
pi_166752971
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee, hij negeert die wet niet. Hij interpreteert het hooguit wat ruim. Als dat mag van onze volksvertegenwoordiging, dan is dat prima.
pi_166752977
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
Er is ook helemaal geen sprake van corruptie. Boze mensen met hun grote boze woorden.
Rutte in het gevang!!!!
  zaterdag 19 november 2016 @ 10:39:58 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166752984
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoezo, het referendum is niet bindend. Dus hij doet niks onwettigs.

Zijn straf moet dan bij verkiezingen komen.
pi_166752988
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, hij negeert die wet niet. Hij interpreteert het hooguit wat ruim. Als dat mag van onze volksvertegenwoordiging, dan is dat prima.
Als de ene crimineel de andere crimineel iets toestaat dan betekent het nog niet dat het legaal is.
pi_166752994
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Grote woorden wel. Maar volgens mij is het idee achter een raadgevend referendum dat de volksvertegenwoordiging het laatste woord heeft en houdt.
En blijkbaar vindt ons parlement de stappen van het kabinet acceptabel.

Daar mag je hen volgend jaar maart op afrekenen. PVV of SP is blij met je stem.
Ik probeerde 't feitelijk te houden, want het feit dat 't een raadgevend referendum is, houdt niet in dat Rutte zich niet meer aan de wet op een raadgevend referendum hoeft te houden als hij dat niet wil. Dat moet ie dus wel, maar dat doet ie niet. Het parlement stelt 'm daarin ook nog eens actief in staat dit te doen, waarmee ook zij de wet aan hun laars lappen. (voor onderbouwing zie de vorige post, daar staan de linkjes in)

En afrekenen zal ik zeker doen in maar volgens de jouw voorgestelde route.
Ik vrees alleen dat 't niet genoeg zal zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het referendum is nog steeds gebonden aan de wetgeving rond een raadgevend referendum.
Daaraan houdt Rutte zich niet. Dus wel degelijk onwettig.
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij negeert de wet wel.
De uitkomst van het referendum was niet een uitnodiging tot interpretatie van de uitkomst noch een uitnodiging om het verdrag nog op wat discutabel vastgestelde minpuntjes proberen te wijzigen. Dat was niet de uitkomst van het referendum, dat was een voor of tegen.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_166753020
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De referendumwet eist dat het verdrag (de wet die erop gebaseerd is) ingetrokken wordt of geratificeerd wordt. Hij heeft geen van beide gedaan. Opsluiten die crimineel dus.
pi_166753026
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:42 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De referendumwet eist dat het verdrag (de wet die erop gebaseerd is) ingetrokken wordt of geratificeerd wordt. Hij heeft geen van beide gedaan. Opsluiten die crimineel dus.
Span een zaak aan, zou ik zeggen. Succes!
pi_166753034
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kansloos, dat ondemocratische corrupte zooitje houdt elkaar allemaal de hand boven het hoofd.
pi_166753041
quote:

[..]

Is al gedaan.
pi_166753044
quote:

[..]

Maar dan moet hij opstaan. Dat gaat m niet worden.
pi_166753051
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:40 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als de ene crimineel de andere crimineel iets toestaat dan betekent het nog niet dat het legaal is.
Maar wat hij doet is zeker niet illegaal.
pi_166753062
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Kansloos, dat ondemocratische corrupte zooitje houdt elkaar allemaal de hand boven het hoofd.
Dan niet. Veel succes met boos en gefrustreerd zijn.

Intussen stem ik in maart gewoon op mijn grote vriend Rutte.
pi_166753077
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:40 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Ik probeerde 't feitelijk te houden, want het feit dat 't een raadgevend referendum is, houdt niet in dat Rutte zich niet meer aan de wet op een raadgevend referendum hoeft te houden als hij dat niet wil. Dat moet ie dus wel, maar dat doet ie niet. Het parlement stelt 'm daarin ook nog eens actief in staat dit te doen, waarmee ook zij de wet aan hun laars lappen. (voor onderbouwing zie de vorige post, daar staan de linkjes in)

En afrekenen zal ik zeker doen in maar volgens de jouw voorgestelde route.
Ik vrees alleen dat 't niet genoeg zal zijn.

[..]

Het referendum is nog steeds gebonden aan de wetgeving rond een raadgevend referendum.
Daaraan houdt Rutte zich niet. Dus wel degelijk onwettig.

[..]

Hij negeert de wet wel.
De uitkomst van het referendum was niet een uitnodiging tot interpretatie van de uitkomst noch een uitnodiging om het verdrag nog op wat discutabel vastgestelde minpuntjes proberen te wijzigen. Dat was niet de uitkomst van het referendum, dat was een voor of tegen.
En uiteindelijk zal het kabinet het netjes formeel afhandelen. Dat het allemaal iets langer duurt dan de ongeduldige typetjes leuk vinden doet dan niet zo ter zake.
pi_166753086
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:44 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Is al gedaan.
Wel een kansloze excercitie van de boze kereltjes.
pi_166753119
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar wat hij doet is zeker niet illegaal.
Moet je nagaan in wat voor corrupt land we dan leven als dat legaal is.
pi_166753133
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan niet. Veel succes met boos en gefrustreerd zijn.

Intussen stem ik in maart gewoon op mijn grote vriend Rutte.
Doe geen moeite. Na interpretatie van de verkiezingsuitslag door Rutte verwacht ik dat de VVD 70 zetels krijgen.
pi_166753166
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Moet je nagaan in wat voor corrupt land we dan leven als dat legaal is.
Een niet zo corrupt land. Aangezien het de volksvertegenwoordiging is en blijft die beslist. En daar mag jij ze volgend jaar gewoon op afrekenen.
pi_166753178
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Doe geen moeite. Na interpretatie van de verkiezingsuitslag door Rutte verwacht ik dat de VVD 70 zetels krijgen.
De parlementsverkiezingen zijn raadgevend geworden?
pi_166753217
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom dan niet gelijk 100?
pi_166753237
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een niet zo corrupt land. Aangezien het de volksvertegenwoordiging is en blijft die beslist. En daar mag jij ze volgend jaar gewoon op afrekenen.
Die zogenaamde volksvertegenwoordiging heeft tegen de wil van het volk het hele land weggegeven.
pi_166753262
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De parlementsverkiezingen zijn raadgevend geworden?
Ik sluit het niet uit. Niet na al dat gelieg en gedraai en criminele gedrag van onze regering.
pi_166753273
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom dan niet gelijk 100?
De PVDA krijgt er ook 70 na interpretatie.
pi_166753280
Over dat probleempje met Commissie Stiekem hoor je ook niemand meer. De ene doofpot na de andere doofpot. Heel normaal. :|W
pi_166753286
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Die zogenaamde volksvertegenwoordiging heeft tegen de wil van het volk het hele land weggegeven.
Ik dacht al: ik ben iets kwijt
pi_166753294
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

_O-
pi_166753304
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:01 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik sluit het niet uit. Niet na al dat gelieg en gedraai en criminele gedrag van onze regering.
_O-
pi_166753323
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

_O-
Dat zijn dezelfde figuren die Poetin geweldig vinden.
pi_166753336
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zijn dezelfde figuren die Poetin geweldig vinden.
En Trump.
pi_166753357
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

_O-
Ik las net dat de Duitsers nooit hun Mark opgegeven hadden als het ze in een referendum gevraagd was. Die Europese Grondwet werd ook afgewezen door het volk. Het Europese Reich is gewoon stiekem, beetje bij beetje door onze strot geduwd en nu zitten we met de ellende.
pi_166753440
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik las net dat de Duitsers nooit hun Mark opgegeven hadden als het ze in een referendum gevraagd was. Die Europese Grondwet werd ook afgewezen door het volk. Het Europese Reich is gewoon stiekem, beetje bij beetje door onze strot geduwd en nu zitten we met de ellende.
Je moet de retoriek van Bolkestein niet zonder meer voor waar aannemen. Zo leert ons de ervaring.
pi_166753604
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je moet de retoriek van Bolkestein niet zonder meer voor waar aannemen. Zo leert ons de ervaring.
Als in tijden van oorlog honderdduizend jongeren het front ingestuurd worden om Nederland te verdedigen, van ze verwacht wordt om hun leven te geven, zou het dan niet democratisch en niet zo netjes zijn als regeringen het volk vragen of ze wel hun munt op willen geven, of ze wel hun grens op willen geven, of ze wel buitenlandse mogendheden macht over Nederland willen geven?
pi_166753622
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als in tijden van oorlog honderdduizend jongeren het front ingestuurd worden om Nederland te verdedigen, van ze verwacht wordt om hun leven te geven, zou het dan niet democratisch en niet netjes zijn als regeringen het volk vragen of ze wel hun munt op willen geven, of ze wel hun grens op willen geven, of ze wel buitenlandse mogendheden macht over Nederland willen geven?
Volgens mij waren er gewoon netjes verkiezingen in de jaren negentig.
pi_166753692
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij waren er gewoon netjes verkiezingen in de jaren negentig.
Het is er allemaal stiekem doorgedrukt. Wat denk je? Als er 20 jaar geleden een referendum gehouden werd met de vraag of de bevolking de gulden op wil geven, de grenzen op wil geven, met 28 landen een unie wil vormen, de EU zoals het nu is dus, wat denk je dan dat de uitslag was? Ik vermoed dat meer dan 85% nee had gezegd. En toch leven we in deze ellende. Hoe verklaar je dat?
pi_166753713
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is er allemaal stiekem doorgedrukt. Wat denk je? Als er 20 jaar geleden een referendum gehouden werd met de vraag of de bevolking de gulden op wil geven, de grenzen op wil geven, met 28 landen een unie wil vormen, de EU zoals het nu is dus, wat denk je dan dat de uitslag was? Ik vermoed dat meer dan 85% nee had gezegd. En toch leven we in deze ellende. Hoe verklaar je dat?
Niet bepaald stiekem. Tenzij jij het houden van allerlei toppen en veranderingen ruim van tevoren aankondigen stiekem vindt.
pi_166753744
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is er allemaal stiekem doorgedrukt.
Dit is nogal een leugen.

quote:
Wat denk je? Als er 20 jaar geleden een referendum gehouden werd met de vraag of de bevolking de gulden op wil geven, de grenzen op wil geven, met 28 landen een unie wil vormen, de EU zoals het nu is dus, wat denk je dan dat de uitslag was? Ik vermoed dat meer dan 85% nee had gezegd. En toch leven we in deze ellende. Hoe verklaar je dat?
Dat is allemaal stap voor stap gegaan met instemming van het parlement. Daar ligt immers de macht. En er zijn kansen genoeg geweest om daar een stokje voor te steken. Blijkbaar wil Nederland dit.
pi_166753757
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-niet-tegen-EU.dhtml

Weer een pro-Europees leugentje ontkracht.
pi_166753761
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet bepaald stiekem. Tenzij jij het houden van allerlei toppen en veranderingen ruim van tevoren aankondigen stiekem vindt.
Het is een beetje dat verhaal van die kikker en de kookpot. "Een graadje warmer maakt toch niet uit, nog 1 graadje, voel je niks van, nou dan kunnen we de temperatuur nog wel een graadje verhogen" en aan het eind van het verhaal kan je gekookte kikkerbilletjes eten. Zo is de EU tot stand gekomen.
pi_166753775
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is een beetje dat verhaal van die kikker en de kookpot. "Een graadje warmer maakt toch niet uit, nog 1 graadje, voel je niks van, nou dan kunnen we de temperatuur nog wel een graadje verhogen" en aan het eind van het verhaal kan je gekookte kikkerbilletjes eten. Zo is de EU tot stand gekomen.
Nu niet liegen. Ons parlement heeft over alle stappen kunnen stemmen.
pi_166753798
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

We waren er allemaal bij. Althans, ik was begin jaren negentig nog heel jong, maar onze volksvertegenwoordigers wisten wat ze deden.
pi_166753800
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:44 schreef Elzies het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-niet-tegen-EU.dhtml

Weer een pro-Europees leugentje ontkracht.
Toch was juist dat het hele doel van de initiatiefnemers. En waren het de voornaamste argumenten.
Maar goed, in de praktijk hebben enkel de marginalen tegen gestemd. Die gaan volgend jaar weer lekker voor SP en PVV waarna de serieuze partijen weer mogen regeren omdat die bewegingen dat niet durven.
pi_166753804
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is nogal een leugen.

[..]

Dat is allemaal stap voor stap gegaan met instemming van het parlement. Daar ligt immers de macht. En er zijn kansen genoeg geweest om daar een stokje voor te steken. Blijkbaar wil Nederland dit.
Omdat 80% van Nederland zich makkelijk laat voorliegen door geniepige politici. Een op leugens gebaseerde democratie lijkt me geen gezonde democratie.
pi_166753829
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Omdat 80% van Nederland zich makkelijk laat voorliegen door geniepige politici. Een op leugens gebaseerde democratie lijkt me geen gezonde democratie.
Of laat jij je juist graag voorliegen? Immers het tegenkamp bij het referendum dreef eigenlijk puur op leugens en valse propaganda.
pi_166754394
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wel een kansloze excercitie van de boze kereltjes.
Zoals ik ja.

Maaruh... waarom ben jij eigenlijk niet boos dat de minister president en de Tweede Kamer dit toestaan ?
Ben jij een anarchist ?
pi_166754433
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:28 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Zoals ik ja.

Maaruh... waarom ben jij eigenlijk niet boos dat de minister president en de Tweede Kamer dit toestaan ?
Ben jij een anarchist ?
Ik ben niet erg enthousiast over het feit dat ze het raadgevende referendum oo deze wijze hebben ingevoerd. De reactie op de uitslag lijkt me bovenal vrij pragmatisch. Dat kan ikmover het algemeen wel waarderen.
pi_166754461
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ben niet erg enthousiast over het feit dat ze het raadgevende referendum oo deze wijze hebben ingevoerd. De reactie op de uitslag lijkt me bovenal vrij pragmatisch. Dat kan ikmover het algemeen wel waarderen.
Ik vroeg of je een anarchist was... omdat je 't blijkbaar okay vindt dat dit kabinet (en de Tweede Kamer) de wet aan z'n laars lapt.

Of vind je dat alleen okay als ze jouw mening delen... zeg maar selectief shoppend. Alleen wanneer 't ze uitkomt...
pi_166754487
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:28 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Zoals ik ja.

Ben jij een anarchist ?
Er zijn mensen die het onderscheid kunnen maken in hoofdzaken in het leven en bijzaken. Waar jij het over hebt komt niet eens in aanmerking voor één van de twee genoemde categorieën.

Sowieso is boos worden een erg nutteloze emotie. Met boos worden los je niks op. Zeker de problemen rond het associatieverdrag met de Oekraïne niet.
pi_166754512
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet alleen is Rutte een crimineel omdat hij de wet niet naleeft maar het doet het ook nog eens voor eigen gewin, voor electorale redenen. Hij had de uitslag gewoon kunnen negeren maar dat deed hij niet. Hij wil er beter van worden. Hoe kan je dat in hemelsnaam waarderen?
pi_166754550
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Er zijn mensen die het onderscheid kunnen maken in hoofdzaken in het leven en bijzaken. Waar jij het over hebt komt niet eens in aanmerking voor één van de twee genoemde categorieën.

Sowieso is boos worden een erg nutteloze emotie. Met boos worden los je niks op. Zeker de problemen rond het associatieverdrag met de Oekraïne niet.
Ja.. dat heet bagatelliseren... is een vrij veelgebruikte dooddoener.
En vooral even vergeten dat we het hier over een volksraadpleging hebben waarin elke Nederlander de gelegenheid krijgt zich uit te spreken over een onderwerp... Iets dat we bij uitzondering uitoefenen in de Nederlandse democratie en dus alleen daarom al bijzonder is.

:') De stem van miljoenen Nederlanders afdoen als... zelfs nog geen bijzaak.... :')
pi_166754579
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:38 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Ja.. dat heet bagatelliseren... is een vrij veelgebruikte dooddoener.
En vooral even vergeten dat we het hier over een volksraadpleging hebben waarin elke Nederlander de gelegenheid krijgt zich uit te spreken over een onderwerp... Iets dat we bij uitzondering uitoefenen in de Nederlandse democratie en dus alleen daarom al bijzonder is.
Oh ik dacht al: Hoe heet dit ook al weer. Maar het heet dus bagatelliseren.
pi_166754602
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:32 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Ik vroeg of je een anarchist was... omdat je 't blijkbaar okay vindt dat dit kabinet (en de Tweede Kamer) de wet aan z'n laars lapt.

Of vind je dat alleen okay als ze jouw mening delen... zeg maar selectief shoppend. Alleen wanneer 't ze uitkomt...
Ze lappen de wet niet aan hun laars.
Ben zeker geen anarchist overigens.
pi_166754614
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:35 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niet alleen is Rutte een crimineel omdat hij de wet niet naleeft maar het doet het ook nog eens voor eigen gewin, voor electorale redenen. Hij had de uitslag gewoon kunnen negeren maar dat deed hij niet. Hij wil er beter van worden. Hoe kan je dat in hemelsnaam waarderen?
Electoraal is wat hij doet juist niet zo slim. Dan had hij beter mee kunnen gaan met de boze mannetjes.
pi_166754624
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze lappen de wet niet aan hun laars.
Ben zeker geen anarchist overigens.
Ze lappen de wet wel aan hun laars, dat heb ik daarboven beschreven.

Waarschijnlijk vind je een 'beetje democratisch' ook wel goed genoeg, zolang 't jouw mening maar vertegenwoordigt.

Maar wat als dat de volgende keer niet zo is ?!?
pi_166754661
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:43 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Ze lappen de wet wel aan hun laars, dat heb ik daarboven beschreven.

Waarschijnlijk vind je een 'beetje democratisch' ook wel goed genoeg, zolang 't jouw mening maar vertegenwoordigt.

Maar wat als dat de volgende keer niet zo is ?!?
Het kabinet moet een keer met een formele reactie op de uitslag van het referendum komen. Ze hebben er geen haast mee maar dat is verder niet zo problematisch.
Met het aan hun laars lappen van het raadgevende referendum heb ik verder geen moeite. Vind dat ook niet echt een nuttig democratisch instrument.
pi_166754679
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Electoraal is wat hij doet juist niet zo slim. Dan had hij beter mee kunnen gaan met de boze mannetjes.
Ik was niet helemaal volledig. Rutte zit gevangen tussen een droombaantje in Brussel en maximale winst voor zijn partij en zijn imago. Gaat hij de ene kant op dan veroorzaakt hij schade aan de andere kant. Feit blijft dat hij het voor persoonlijk gewin doet.
pi_166754684
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het kabinet moet een keer met een formele reactie op de uitslag van het referendum komen. Ze hebben er geen haast mee maar dat is verder niet zo problematisch.
Met het aan hun laars lappen van het raadgevende referendum heb ik verder geen moeite. Vind dat ook niet echt een nuttig democratisch instrument.
Dus een beetje democratisch is ook wel goed genoeg... ervan uitgaande dat ze jouw mening vertegenwoordigen.
Okay, dan is dat duidelijk.
pi_166754745
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:48 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Dus een beetje democratisch is ook wel goed genoeg... ervan uitgaande dat ze jouw mening vertegenwoordigen.
Nee. Ik geloof oprecht in onze representatieve democratie. Dat is wat mij betreft een goed democratisch instrument. Het raadgevend referendum waar we nu een experiment mee gedaan hebben rammelt aan alle kanten.
pi_166755019
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee. Ik geloof oprecht in onze representatieve democratie. Dat is wat mij betreft een goed democratisch instrument. Het raadgevend referendum waar we nu een experiment mee gedaan hebben rammelt aan alle kanten.
De wet is zoals die is op een moment van tijd... Daar kun je niet in shoppen en uitkiezen wanneer wel en wanneer je niet die wet wilt laten gelden. Wetten kunnen verbeterd worden en wetten kunnen afgeschaft worden, dat is allemaal democratisch mogelijk.
Maar zolang een wet van kracht is moet deze nageleefd worden zoals die is, zo is de wet.

Dat je het 'pragmatisch' vindt dat deze wet niet nageleefd wordt, duidt voor mij op selectief shoppen en verbloemen dat je het eigenlijk niet zo erg vindt dat de wet niet nageleefd wordt, daaruit concludeer ik dat je 'een beetje democratisch' ook wel genoeg vindt. Anders snap ik je niet.

Niet dat ik verwacht dat je het uitlegt, want beantwoorden doe je m'n vragen toch niet, je wurmt je er elke keer toch weer met een omweg uit. Terwijl 't zo simpel is. Dient de wet nageleefd te worden of niet ? Ja of Nee... niet 'mits, met een beetje aanpassing' of 'ja, maar zolang 't nog rammelt nog maar even niet'. Zo werkt de wet niet, daarop is onze democratie gebouwd, niet op dat moeras van veranderende omstandigheden en voorwaarden wat jij voorstelt.
pi_166755028
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:48 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Wat ook wel mooi is is dat nota bene een van de vaakst gehoorde argumenten van die referendumhaters is:

"Er is in Oekraïne een enorme schreeuw om het land Europeser te laten worden en dat het meer met Europa gaat samenwerken in plaats van zich te laten leiden door de Russische agressor die tegen de wil van het Oekraïense volk in grote delen van een soeverein land heeft ingepikt. De Oekraïense bevolking wil dit compleet vrijwillig en zou nu niet de dupe moeten worden......"
POL / #2 Associatieovereenkomst met Oekraïne
(Staat in de OP)

Dat kan je ook als een soort referendum zien maar dan reageren ze opeens heel anders.
pi_166755133
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 13:11 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

De wet is zoals die is op een moment van tijd... Daar kun je niet in shoppen en uitkiezen wanneer wel en wanneer je niet die wet wilt laten gelden. Wetten kunnen verbeterd worden en wetten kunnen afgeschaft worden, dat is allemaal democratisch mogelijk.
Maar zolang een wet van kracht is moet deze nageleefd worden zoals die is, zo is de wet.

Dat je het 'pragmatisch' vindt dat deze wet niet nageleefd wordt, duidt voor mij op selectief shoppen en verbloemen dat je het eigenlijk niet zo erg vindt dat de wet niet nageleefd wordt, daaruit concludeer ik dat je 'een beetje democratisch' ook wel genoeg vindt. Anders snap ik je niet.

Niet dat ik verwacht dat je het uitlegt, want beantwoorden doe je m'n vragen toch niet, je wurmt je er elke keer toch weer met een omweg uit. Terwijl 't zo simpel is. Dient de wet nageleefd te worden of niet ? Ja of Nee... niet 'mits, met een beetje aanpassing' of 'ja, maar zolang 't nog rammelt nog maar even niet'. Zo werkt de wet niet, daarop is onze democratie gebouwd, niet op dat moeras van veranderende omstandigheden en voorwaarden wat jij voorstelt.
De wet draait om een raadgevend referendum. Dat referendum is keurig gehouden en er moet een keer een reactie komen van het kabinet. Maar daar willen ze wel slimme dingen mee doen, zoals het verdrag wat aanpassen om meer draagvlak te verwerven. Dat is allemaal prima democratisch. Het heeft ookmde steun van het parlement zo blijkt. En dat isnhet hoogste orgaan.

Maar goed, kan het kabinet het in jouw ogen überhaupt wel goed doen in deze casus? Immers de uitslag negeren hand je boos gemaakt, de huidige benadering om de aangevoerde bezwaren weg te nemen maakt je boos en een symbolische nee zonder praktisch effect (immers het referendum was nogal mosterd na de maaltijd) had je vast ook niet kunnen bekoren...
pi_166755162
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 november 2016 13:11 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat ook wel mooi is is dat nota bene een van de vaakst gehoorde argumenten van die referendumhaters is:

"Er is in Oekraïne een enorme schreeuw om het land Europeser te laten worden en dat het meer met Europa gaat samenwerken in plaats van zich te laten leiden door de Russische agressor die tegen de wil van het Oekraïense volk in grote delen van een soeverein land heeft ingepikt. De Oekraïense bevolking wil dit compleet vrijwillig en zou nu niet de dupe moeten worden......"
POL / #2 Associatieovereenkomst met Oekraïne
(Staat in de OP)

Dat kan je ook als een soort referendum zien maar dan reageren ze opeens heel anders.
Ik kan de Oekraïne referendumhaters niet betrappen op veel consequente gedachtenlijnen... ze zijn vooral blij dat Rutte er niets mee doet en pakken vooral alles aan om verwarring te zaaien..

Natuurlijk willen die Oekraïners bij Europa horen, dat kan niemand ze kwalijk nemen, kijk eens hoe godsgruwelijk veel geld Europa en het IMF in dat land pompen.. ze zouden wel gek zijn als ze daar nee tegen zeiden. Dat land is economisch totaal afhankelijk gemaakt van die steungelden en ze kunnen straks ook niet meer zonder. EU-junkies kun je ze beter noemen.
pi_166755233
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 13:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De wet draait om een raadgevend referendum. Dat referendum is keurig gehouden en er moet een keer een reactie komen van het kabinet. Maar daar willen ze wel slimme dingen mee doen, zoals het verdrag wat aanpassen om meer draagvlak te verwerven. Dat is allemaal prima democratisch. Het heeft ookmde steun van het parlement zo blijkt. En dat isnhet hoogste orgaan.

Maar goed, kan het kabinet het in jouw ogen überhaupt wel goed doen in deze casus? Immers de uitslag negeren hand je boos gemaakt, de huidige benadering om de aangevoerde bezwaren weg te nemen maakt je boos en een symbolische nee zonder praktisch effect (immers het referendum was nogal mosterd na de maaltijd) had je vast ook niet kunnen bekoren...
En wederom geen antwoord maar omdraaiende bewegingen... het went zo langzamerhand. (niet echt)

Natuurlijk was ik boos geweest als hij de politieke daad had gedaan om te beslissen het referendum te negeren, maar daar kan ik (en de rest van de politiek) hem dan op aanspreken in Maart bij de verkiezingen.
Nu blijft 't bij een zielloos niets-gedaan-hebben, alles is nog mogelijk, maar 't lijkt niet te lukken halfzachte tussenredenatie van wat kan nog wel en wie weet wat er nog recht gedaan kan worden aan iets waar iedereen van weet dat Rutte er niet aan wil.

Oh en PS de wet draait niet rond het raadgevend referendum.. het is precies andersom. Eerst is er de wet en dan pas het referendum. Zo weet iedereen precies wat er van 'm verwacht wordt. En wat Rutte dus niet doet in dit voorbeeld.
pi_166755522
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 09:34 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Technisch gezien mag hij de uitslag naast zich neerleggen, maar dat heeft hij niet gedaan (dat is een politieke daad).. wat hij doet is 't negeren en dat mag volgens de wet helemaal niet .
Correct, hij had binnen een redelijke tijd ofwel het verdrag moeten ratificeren ofwel het moeten intrekken. Daarvoor mag en moet Rutte gedaagd worden voor de rechtbank, het zal echter niet gebeuren omdat zulke mensen in Nederland niet voor de rechter komen te staan.
"Het" in mijn zin verwees naar het advies, vandaar.
#NoDAPL
pi_166755560
quote:

[..]

Het is net als met die grondwet, het werd in alle 4 de landen waarin het werd voorgelegd aan de bevolking afgewezen en toch hebben ze het ingevoerd onder de naam Verdrag van Lissabon. Die Europese heilstaat moet en zal er komen, zelfs als de bevolking er aan ten onder gaat, zelfs als in heel Europa de armoede krijgen die ze in Griekenland hebben.
Daarom, stem de volgende keer op een politieke partij die de stekker uit de EU wil trekken voor zowel nationale als EU-verkiezingen!
#NoDAPL
pi_166755595
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Op basis van wat?
Alsjeblieft.
quote:

[..]

#NoDAPL
pi_166755651
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 13:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Correct, hij had binnen een redelijke tijd ofwel het verdrag moeten ratificeren ofwel het moeten intrekken. Daarvoor mag en moet Rutte gedaagd worden voor de rechtbank, het zal echter niet gebeuren omdat zulke mensen in Nederland niet voor de rechter komen te staan.
"Het" in mijn zin verwees naar het advies, vandaar.
Zolang het parlement het allemaal redelijk vindt laveert Rutte gewoon binnen de wettelijke kaders.
pi_166755661
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 13:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is net als met die grondwet, het werd in alle 4 de landen waarin het werd voorgelegd aan de bevolking afgewezen en toch hebben ze het ingevoerd onder de naam Verdrag van Lissabon. Die Europese heilstaat moet en zal er komen, zelfs als de bevolking er aan ten onder gaat, zelfs als in heel Europa de armoede krijgen die ze in Griekenland hebben.
Daarom, stem de volgende keer op een politieke partij die de stekker uit de EU wil trekken voor zowel nationale als EU-verkiezingen!
Je hoopt op een PVV-SP coalitie na maart?
  zaterdag 19 november 2016 @ 13:57:41 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166755667
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 13:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alsjeblieft.

[..]

Okay, dat wist ik niet
pi_166757389
Potverdorie, dat is nog eens lachen _O-

Geweldig bezoekje bij het VVD congres :D :D :D
pi_166757857
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 13:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Okay, dat wist ik niet
Wat ze erbij vergeten te zeggen, is dat in de wet staat dat een wetsvoorstel ingediend moet worden om het verdrag te ratificeren of de ratificeringswet in te trekken. Voor zover ik weet is er een wetsvoorstel ingediend door Wilders. Kortom: er is aan de wet voldaan. Er staat namelijk niet in de wet dat het kabinet het wetsvoorstel moet indienen, en ook niet dat de TK het wetsvoorstel moet aannemen.

Buiten dat staat in de wet dat het "zo spoedig mogelijk" moet ingediend worden, dat is een rekbaar begrip. De Nee-stemmers zeggen dat het betekent dat je binnen een paar weken het moet doen, dat is de tijd die je nodig heb om het op papier te zetten. Rutte geeft toe dat hij het begrip aan het oprekken is, maar ik kan me dat vanuit zijn positie wel voorstellen. Hij heeft namelijk een paar mogelijkheden:
- het verdrag sowieso ratificeren: dat wil hij nu nog niet, want hij wil eerst kijken of er aanpassingen mogelijk zijn;
- het verdrag niet ratificeren: dat wil hij nu nog niet, want hij wil eerst kijken of er aanpassingen mogelijk zijn.
Pas als blijkt dat er geen aanpassingen mogelijk zijn, wil hij besluiten of hij het raadgevend referendum opvolgt of niet. Dan kan hij ofwel het raadgevend referendum naast zich neer leggen en het verdrag ratificeren, ofwel het opvolgen en het niet ratificeren (de ratificeringswet intrekken).

Als er wel aanpassingen mogelijk zijn, zijn er ook nog twee mogelijkheden:
- die aanpassingen komen in een bijsluiter, waardoor hij het verdrag wil ratificeren
- die aanpassingen komen in een aangepast verdrag, waardoor het verdrag niet geratificeert hoeft te worden.
De kans op de laatste mogelijkheid is overigens nihil.

Pas als duidelijk is wat er uit het onderhandelingsproces is gekomen, kan Rutte dus besluiten wat hij gaat doen.

De Nee-stemmers vinden bovenstaande allemaal maar onzin en vinden dat het verdrag sowieso niet geratificeerd moet worden.
pi_166761135
Als Rutte de ratificatie voorelkaar krijgt krijgt hij nagenoeg zeker mijn stem bij de volgende verkiezingen.
pi_166772229
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toch was juist dat het hele doel van de initiatiefnemers. En waren het de voornaamste argumenten.
Maar goed, in de praktijk hebben enkel de marginalen tegen gestemd. Die gaan volgend jaar weer lekker voor SP en PVV waarna de serieuze partijen weer mogen regeren omdat die bewegingen dat niet durven.
Het onderzoek in Trouw ontkrachtte de mythe dat een meerderheid van de nee-stemmers stemde tegen dit associatieverdrag omdat ze tegen de EU zouden zijn. Daar blijkt dus niets van waar te zijn.

Natuurlijk kun je de ondemocratische wijze waarop de EU dit verdrag erdoor wil drukken als de corruptie die heerst in een land in burgeroorlog niet van elkaar loskoppelen.

Ironisch te zien hoe de middenpartijen nu krampachtig met de standpunten van de PVV en de SP op de loop proberen te gaan. Ik refereer aan het recente debat tussen Samson en Asscher, waar Asscher onbeschaamd het had over de oneerlijke arbeidsconcurrentie door dit Europese beleid. Waar Nederlandse vrachtwagenchauffeurs werkloos thuiszitten omdat de geïmporteerde Roemeen voor minder geld wil werken.

Maar de kiezer zal er dit keer niet intrappen. Rutte en consorten ver-personaliseren de politieke leugen, de schoffering en de veronachtzaming van de Nederlandse kiezer en ze zullen in maart daarvoor de rekening gaan betalen. Bijltjesdag komt eraan!
pi_166772691
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 09:19 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het onderzoek in Trouw ontkrachtte de mythe dat een meerderheid van de nee-stemmers stemde tegen dit associatieverdrag omdat ze tegen de EU zouden zijn. Daar blijkt dus niets van waar te zijn.

Natuurlijk kun je de ondemocratische wijze waarop de EU dit verdrag erdoor wil drukken als de corruptie die heerst in een land in burgeroorlog niet van elkaar loskoppelen.

Ironisch te zien hoe de middenpartijen nu krampachtig met de standpunten van de PVV en de SP op de loop proberen te gaan. Ik refereer aan het recente debat tussen Samson en Asscher, waar Asscher onbeschaamd het had over de oneerlijke arbeidsconcurrentie door dit Europese beleid. Waar Nederlandse vrachtwagenchauffeurs werkloos thuiszitten omdat de geïmporteerde Roemeen voor minder geld wil werken.

Maar de kiezer zal er dit keer niet intrappen. Rutte en consorten ver-personaliseren de politieke leugen, de schoffering en de veronachtzaming van de Nederlandse kiezer en ze zullen in maart daarvoor de rekening gaan betalen. Bijltjesdag komt eraan!
Lekker ondemocratisch ja, met instemming van EP, Europese raad en nationale parlement. Naar mijn idee is dat juist overdreven veel democratie.
Maar goed, veel plezier met je bijltjesdag die er niet gaat komen :') Roemer is een incompetente oppositieleider die echt niet meer stemmen gaat winnen en Wilders ontloopt iedere verantwoordelijkheid.
pi_166773218
quote:

[..]

Waar komt dat malle idee vandaan dat ratificeren ondemocratisch zou zijn? Immers er is slechts een raadgevend referendum gehouden. Het kabinet probeert aan de hand van die raad het verdrag te verbeteren en dan mag de volksvertegenwoordiging zich er over uitspreken. Heel democratisch dus.
pi_166774750
quote:

[..]

Trouw heeft geen onderzoek gedaan naar het stemgedrag, ik neem daarom aan dat je doelt op het Nationaal Referendum Onderzoek 2016 dat namens de Stichting KiezersOnderzoek Nederland is uitgevoerd door een aantal wetenschappers van onder andere de Radboud Universiteit.
Volgens dit onderzoek is een van de belangrijkste argumenten om tegen te stemmen in dit referendum de angst dat Oekraïne bij de EU komt.
Dan is het nogal vreemd om Rutte te verwijten dat hij niet naar deze groep mensen zou luisteren, terwijl hij juist op dat punt zoekt naar een oplossing.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kansenjongere op 20-11-2016 13:02:52 ]
pi_166795544
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 12:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Trouw heeft geen onderzoek gedaan naar het stemgedrag, ik neem daarom aan dat je doelt op het Nationaal Referendum Onderzoek 2016 dat namens de Stichting KiezersOnderzoek Nederland is uitgevoerd door een aantal wetenschappers van onder andere de Radboud Universiteit.
Volgens dit onderzoek is een van de belangrijkste argumenten om tegen te stemmen in dit referendum de angst dat Oekraïne bij de EU komt.
Dan is het nogal vreemd om Rutte te verwijten dat hij niet naar deze groep mensen zou luisteren, terwijl hij juist op dat punt zoekt naar een oplossing.
Omdat Rutte geen oplossing biedt maar slechts wat juridische niet-bindende aanhangsels binnen datzelfde verdrag waarmee Nederland alsnog ratificeert. Dan kom je niet tegemoet aan de ruime meerderheid van nee-stemmers, maar dan gebruik je juist het instrument van de politieke leugen om alsnog naar de pijpen van Brussel te dansen. NEE! = NEE!
pi_166795606
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 09:31 schreef Elzies het volgende:

[..]

Omdat Rutte geen oplossing biedt maar slechts wat juridische niet-bindende aanhangsels binnen datzelfde verdrag waarmee Nederland alsnog ratificeert. Dan kom je niet tegemoet aan de ruime meerderheid van nee-stemmers, maar dan gebruik je juist het instrument van de politieke leugen om alsnog naar de pijpen van Brussel te dansen. NEE! = NEE!
Het aanhangsel wat werd voorgesteld zou juist wel juridisch bindend zijn.
En alle regelmatig genoemde bezwaren (terecht of niet) werden er gewoon in meegenomen.
pi_166795765
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2016 09:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En alle regelmatig genoemde bezwaren (terecht of niet) werden er gewoon in meegenomen.
Nee, hoor. Als Nederland binnen dat aanhangsel pretendeert dat Oekraïne geen lid wordt van de EU weerhoudt dat de andere EU-lidstaten niet Oekraïne er bij te halen.

Het is symboolpolitiek aangezien dit associatieverdrag juist nergens rept over toetreding. Dus elk toegevoegd aanhangsel hieromtrent stelt per definitie niets voor.

Niet ratificeren geeft een veel duidelijker signaal af, namelijk dat de EU onverdeeld wordt inzake de kwestie Oekraïne. Dat houdt Oekraïne als toekomstig EU-lid veel langer buiten de deur. Ratificeren met of zonder aanhangsel zal versnelde toetreding niet in de weg staan.

Dit is de politieke leugen die Rutte nu probeert uit te spelen en de reden dat Rutte de kwestie voor zich uit schuift. Zeker met de verkiezingen in aantocht, want wel ratificeren kan Rutte zijn verkiezingen gaan kosten. Want de publieke verontwaardiging is groot en Rutte wordt tot op de minuut gevolgd. Hier komt Rutte niet mee weg.
pi_166799012
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2016 09:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar een aanhangsel is juist niet juridisch bindend, dat weet jij zelf ook wel. :)

Anders hoef je geen verdrag te sluiten.
pi_166799103
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 12:58 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Maar een aanhangsel is juist niet juridisch bindend, dat weet jij zelf ook wel. :)

Anders hoef je geen verdrag te sluiten.
Dit aanhangsel zal door alle betrokken partijen goedgekeurd moeten worden. Dat om het toch echt juridisch bindend te maken.

quote:
In een brief die maandag aan de Tweede Kamer gestuurd is, schrijft het kabinet maandag dat het in Brussel met de Europese partners gaat onderhandelen over een juridisch bindende verklaring. Hierin moet komen te staan hoe Nederland het verdrag interpreteert. Er zal onder andere worden gezegd dat het verdrag geen opmaat is naar een EU-lidmaatschap van Oekraïne, dat er geen sprake is van militaire bijstand van de EU aan het land en dat er als gevolg van het verdrag ook geen extra geld naar Oekraïne gaat.

Ook zou in de verklaring moeten worden bevestigd dat er geen vrij verkeer van werknemers tussen Oekraïne en de Europese Unie komt. “Gelet op deze internationale context ziet het kabinet het als een nationaal belang het maximale te doen om een oplossing te zoeken die recht doet aan zowel de uitkomst van het referendum als aan het belang van de Associatieovereenkomst”, aldus de brief.

Door deze juridisch vastgelegde uitleg denkt het kabinet tegemoet te komen aan de bezwaren van de neestemmers. Als de overige EU-lidstaten en Oekraïne hiermee instemmen, wil het kabinet het verdrag alsnog ratificeren. Het kabinet streeft er naar om bij de volgende top van de Europese regeringsleiders, half december, een akkoord over de tekst te bereiken. Oekraïne heeft geen moeite met een extra verklaring. Hetzelfde zou gelden voor de andere 27 EU-landen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rag-5067748-a1529373
pi_166799185
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 09:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, hoor. Als Nederland binnen dat aanhangsel pretendeert dat Oekraïne geen lid wordt van de EU weerhoudt dat de andere EU-lidstaten niet Oekraïne er bij te halen.
Maar dat doet het niet ratificeren van het verdrag evenmin. Een eventueel proces om lid te worden van de EU staat los van dit verdrag en zal decennia in beslag gaan nemen.
quote:
Het is symboolpolitiek aangezien dit associatieverdrag juist nergens rept over toetreding. Dus elk toegevoegd aanhangsel hieromtrent stelt per definitie niets voor.
Toch was die angst voor toetreding een belangrijk argument van voor de Nee-campagne. Of wil je nu toegeven dat die hele Nee-campagne niet meer was dan symboolpolitiek?
quote:
Niet ratificeren geeft een veel duidelijker signaal af, namelijk dat de EU onverdeeld wordt inzake de kwestie Oekraïne. Dat houdt Oekraïne als toekomstig EU-lid veel langer buiten de deur. Ratificeren met of zonder aanhangsel zal versnelde toetreding niet in de weg staan.
Welke versnelde toetreding? En hoe zou dat beperkt worden wanneer er geen associatieverdrag wordt gesloten? Als er draagvlak is binnen de EU kan het proces tot toetreding worden gestart, associatieverdrag of niet...

quote:
Dit is de politieke leugen die Rutte nu probeert uit te spelen en de reden dat Rutte de kwestie voor zich uit schuift. Zeker met de verkiezingen in aantocht, want wel ratificeren kan Rutte zijn verkiezingen gaan kosten. Want de publieke verontwaardiging is groot en Rutte wordt tot op de minuut gevolgd. Hier komt Rutte niet mee weg.
En waarom zou hij dan wel wegkomen met een besluit uitstellen? Als het allemaal zo belangrijk zou zijn?
Of geeft feitelijk niet veel meer dan de SP- en PVV-aanhang hier echt iets om?
pi_166799188
quote:
2s.gif Op maandag 21 november 2016 13:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit aanhangsel zal door alle betrokken partijen goedgekeurd moeten worden. Dat om het toch echt juridisch bindend te maken.

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)rag-5067748-a1529373
Vraag het maar aan de huisjurist, een verdrag gaat altijd boven een overeenkomst. Het aanhangsel is hooguit een intentieverklaring, die juridisch vastgelegd wordt. Het is niet voor niks dat de laatste alinea zo geformuleerd wordt, en dat daar opeens bindend uit verdwenen is.

Bekend juridisch truucje, wat als het puntje bij paaltje zo overruled wordt.

Als het bindend willen maken moeten ze het verdrag wijzigen door erin op te nemen dat het aanhangsel daar integraal onderdeel van maakt. Anders is het inderdaad maar een nietszeggend aanhangsel.
pi_166799277
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:06 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Vraag het maar aan de huisjurist, een verdrag gaat altijd boven een overeenkomst. Het aanhangsel is hooguit een intentieverklaring, die juridisch vastgelegd wordt. Het is niet voor niks dat de laatste alinea zo geformuleerd wordt, en dat daar opeens bindend uit verdwenen is.

Bekend juridisch truucje, wat als het puntje bij paaltje zo overruled wordt.

Als het bindend willen maken moeten ze het verdrag wijzigen door erin op te nemen dat het aanhangsel daar integraal onderdeel van maakt. Anders is het inderdaad maar een nietszeggend aanhangsel.
Ach, het komt tegemoet aan de voornaamste bezwaren die toch al compleet nietszeggend waren want grotendeels gelogen of verzonnen. In die zin maakt het ook niet zoveel uit of het al of niet bindend is :P.
pi_166812307
https://www.nrc.nl/nieuws(...)j-eu-1605816-a219431
Beter geïnformeerd

Een paar maanden geleden was ik voor het Associatieverdrag tussen de Oekraïne en de Europese Unie. Het ging immers om een vrijhandelsverdrag: net zo’n verdrag als we ook met landen als Chili, Marokko, Israël enzovoorts hebben. Wie kan daar nu tegen zijn?

Inmiddels ben ik beter geïnformeerd. Een kleine negentig procent van het verdrag gaat inderdaad over vrijhandel, maar wat blijkt? Dat deel van het verdrag is vanaf 1 januari al in werking! Daar hebben de individuele lidstaten van de EU helemaal niets over te zeggen. Daarover beslist Brussel.

Als Nederland, na het referendum, het verdrag uiteindelijk afwijst, gaat dat vrijhandelsdeel dus gewoon door. We stemmen dus eigenlijk alleen maar over de ruim tien procent die niet over vrijhandel gaat, maar over samenwerking op het gebied van defensie met een staat in oorlog, over justitiesamenwerking en over allerlei andere onderwerpen waarover we als EU-lidstaten doorlopend onderling onderhandelen en gezamenlijk besluiten. Er staat nog net niet letterlijk in dat we beloven dat de Oekraïne te zijner tijd ook lid kan worden van de EU, maar die intentie lees je tussen alle regels door.

En dat is precies waar ik, om een serie sociaal-economische en geopolitieke redenen, tegen ben.

Het wordt dus uiteindelijk voor mij geen voorstem, maar een tegenstem.

Dr. Jan Oosterhaven, em. hoogleraar economie, Rijksuniversiteit Groningen
#NoDAPL
pi_166812392
Dit maar even om te illustreren dat de tegenstanders beter geïnformeerd waren dan de voorstanders die slechts papegaaiden wat de propagandamachine van de overheid via de media verkondigde. Deze man geeft namelijk hetzelfde aan als wat ik van de meeste tegenstanders hoorde en van de meeste tegenstanders las. Die wisten verdomd goed waar het over ging.
#NoDAPL
pi_166812447
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 21:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dit maar even om te illustreren dat de tegenstanders beter geïnformeerd waren dan de voorstanders die slechts papegaaiden wat de propagandamachine van de overheid via de media verkondigde. Deze man geeft namelijk hetzelfde aan als wat ik van de meeste tegenstanders hoorde en van de meeste tegenstanders las. Die wisten verdomd goed waar het over ging.
Matige illustratie dan. In de praktijk waren er nauwelijks of geen tegenstanders te vinden met een doordacht verhaal. De meesten toeterden net als jij blind GeenStijl of de andere populisten na...
pi_166818589
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 21:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)j-eu-1605816-a219431
Beter geïnformeerd

Een paar maanden geleden was ik voor het Associatieverdrag tussen de Oekraïne en de Europese Unie. Het ging immers om een vrijhandelsverdrag: net zo’n verdrag als we ook met landen als Chili, Marokko, Israël enzovoorts hebben. Wie kan daar nu tegen zijn?

Inmiddels ben ik beter geïnformeerd. Een kleine negentig procent van het verdrag gaat inderdaad over vrijhandel, maar wat blijkt? Dat deel van het verdrag is vanaf 1 januari al in werking! Daar hebben de individuele lidstaten van de EU helemaal niets over te zeggen. Daarover beslist Brussel.

Als Nederland, na het referendum, het verdrag uiteindelijk afwijst, gaat dat vrijhandelsdeel dus gewoon door. We stemmen dus eigenlijk alleen maar over de ruim tien procent die niet over vrijhandel gaat, maar over samenwerking op het gebied van defensie met een staat in oorlog, over justitiesamenwerking en over allerlei andere onderwerpen waarover we als EU-lidstaten doorlopend onderling onderhandelen en gezamenlijk besluiten. Er staat nog net niet letterlijk in dat we beloven dat de Oekraïne te zijner tijd ook lid kan worden van de EU, maar die intentie lees je tussen alle regels door.

En dat is precies waar ik, om een serie sociaal-economische en geopolitieke redenen, tegen ben.

Het wordt dus uiteindelijk voor mij geen voorstem, maar een tegenstem.

Dr. Jan Oosterhaven, em. hoogleraar economie, Rijksuniversiteit Groningen
Op zich best wel matig dat een hoogleraar economie daar pas achter komt als het verdrag al ruim drie maanden in werking is.
  dinsdag 22 november 2016 @ 08:15:32 #98
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166818850
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 07:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Op zich best wel matig dat een hoogleraar economie daar pas achter komt als het verdrag al ruim drie maanden in werking is.
Bovendien is wat hij zegt onjuist. Er staat helemaal niks in over toetreding tot de EU. Dat het "tussen de regels door" te lezen valt is volledig zijn interpretatie.

Dat interpretatie-verschil is waarom ik dit hele referendum lulkoek vindt, nu ruim een half jaar later. Het verdrag is opzettelijk vaag geformuleerd waardoor zowel voor- als tegenstanders een punt kunnen maken door het verdrag "tussen de regels door" te lezen.
pi_166820402
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2016 21:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Matige illustratie dan. In de praktijk waren er nauwelijks of geen tegenstanders te vinden met een doordacht verhaal. De meesten toeterden net als jij blind GeenStijl of de andere populisten na...
Het was het eurofiele stemvee juist dat geen enkel zinnig argument had. Het enige argument wat eruit kwam was "Goed voor de handel". Oekraine is een corrupte bodemloze put.... "Is goed voor de handel". Waarom samenwerken met een land wat in burgeroorlog is? ...."Sgoed handel" De industrie ligt daar in puin..... "Schoooooooooooet handel". Het land is een grote milieuramp....."Sssssssgiooooooeeeeeeeet handel". Zelden heb ik zulke infantiele discussies gehad als met eurofielen die voor het verdrag zijn. _O-
pi_166824471
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 november 2016 10:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het was het eurofiele stemvee juist dat geen enkel zinnig argument had. Het enige argument wat eruit kwam was "Goed voor de handel". Oekraine is een corrupte bodemloze put.... "Is goed voor de handel". Waarom samenwerken met een land wat in burgeroorlog is? ...."Sgoed handel" De industrie ligt daar in puin..... "Schoooooooooooet handel". Het land is een grote milieuramp....."Sssssssgiooooooeeeeeeeet handel". Zelden heb ik zulke infantiele discussies gehad als met eurofielen die voor het verdrag zijn. _O-
EU-fiel, niet eurofiel! EU-fiele mensen hebben vaak niet het beste met Europa voor.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:15 schreef Belabor het volgende:
Bovendien is wat hij zegt onjuist. Er staat helemaal niks in over toetreding tot de EU. Dat het "tussen de regels door" te lezen valt is volledig zijn interpretatie.
Versoepeling van visa-regeling? Millitaire en politieke onderdelen (harmonisatie) van het verdrag?

[ Bericht 12% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-11-2016 14:17:09 ]
#NoDAPL
pi_166824500
Nu terug ontopic. Het volk heeft 223 dagen geleden tegen het associatievedrag gestemd en nog steeds is het verdrag niet aangepast, heeft Nederland niet het verdrag geratificeerd en heeft Nederland niet het verdrag opgezegd. Niet bepaald volgens de afspraken en politiek gezien nogal laf.
Er gaat een campagne komen.
http://www.geenstijl.nl/m(...)rjaarsoffensief.html

Meer dan een half jaar na 6 april wachten we nog steeds op een antwoord op de uitslag van het GeenPeil-referendum. Keer op keer verbrak MinPres Rutte zijn belofte om te reageren op de 61% NEE tegen het EU associatieverdrag met Oekraïne. Keer op keer schoffeert de VVD-premier de kiezer. Ditmaal krijgt hij zelfs hulp van D66-leider Alexander Pechtold, die hem nóg meer tijd geeft om "een oplossing te zoeken die recht doet aan de tegenstem." Rutte wil gewoon ratificeren. Pechtold ook.

De EU moet door, de Nederlandse kiezer kan barsten.

Wéér zullen we maandenlang moeten wachten tot Rutte zijn geitenpaadjes en muizengaatjes heeft verkend. Het wordt tijd om het Leger des Peils uit de sluimerstand te halen. We moeten wat doen. We hebben lang genoeg gewacht. GeenPeil laat zich niet piepelen. Deze democratie, is onze democratie.

We gaan opnieuw campagne voeren!
In maart 2017 zijn er Tweede Kamerverkiezingen. GeenPeil gaat sparen voor vacuümbommen op de verkiezingen. Het wordt tijd voor een eigen initiatief en een voorjaarsoffensief. Als het Leger des Peils meer dan 4.1 miljoen mensen naar de stembus kan krijgen, dan kan het Leger des Peils ook een paar miljoen mensen overhalen om niet te stemmen op de democratieverraders van VVD, PvdA of D66, of op alle andere partijen die medeplichtig zijn aan het negeren van de uitslag en het uitstellen van een antwoord op een democratisch referendum. Deze partijen gaan we leren dat de stem van de kiezer geen gunst zonder wederdienst is.

GeenPeil gaat de landelijke verkiezingen bijsturen in maart
Doneer aan onze oorlogskas, via de crowdfundpagina of rechtstreeks op NL59INGB 0007 1797 71 tnv Stichting GeenPeil, Amsterdam.

En/of meld je (opnieuw) aan als vrijwilliger!

In maart vacuümbombarderen we Nederland met het verhaal van de verraden democratie. Doe mee. Red de democratie. Sluit je aan bij het Leger des Peils.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-11-2016 14:22:33 ]
#NoDAPL
pi_166844628
quote:
Nederlandse bedrijven exporteren meer naar Oekraïne

Nederlandse bedrijven hebben in de eerste negen maanden van dit jaar meer uitgevoerd naar Oekraïne, vergeleken met dezelfde periode in 2015. Onder meer de export van landbouwmachines steeg.

Vooral door de stijging van de export nam het totale handelsvolume tussen Nederland en Oekraïne met bijna 4 procent toe naar 1,17 miljard euro, blijkt uit cijfers die de Europese Commissie heeft verschaft.

Doordat het handelsdeel van het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne op 1 januari voorlopig van kracht werd, zijn de exporttarieven op veel producten fors verlaagd of afgeschaft.

De stijging van de export van landen als Duitsland en Polen nam nog sterker toe. De uitvoer van Oekraïne naar de EU steeg afgelopen jaar met 5,2 procent, aldus Brussel.

Vanwege de uitslag van het referendum in april is Nederland het enige EU-land dat het verdrag nog niet heeft geratificeerd. Daardoor kan het nog niet volledig in werking treden. Dat is een belangrijk onderwerp op de achttiende EU-Oekraïne-top die donderdag in Brussel wordt gehouden.

Belangrijk onderwerp
Op de bijeenkomst bespreken de Oekraïense president Petro Porosjenko, EU-president Donald Tusk en Europees Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker de onderlinge relaties. De Oekraïense ambassade in Brussel laat weten dat het associatieverdrag ''natuurlijk'' op de agenda staat. ''Het is een heel belangrijk onderwerp.''

Volgens een hoge EU-diplomaat hebben Juncker, Tusk en premier Mark Rutte ''constant’’ contact over de kwestie. De lidstaten zijn niet aanwezig op de top. Rutte wil zijn collega’s medio volgende maand in Brussel een oplossing voorleggen.

Corruptie
Op de top zijn verder onderwerpen als visumvrijstelling, de Minsk-akkoorden en de strijd tegen corruptie in Oekraïne onderwerp van gesprek.

Ook worden afspraken gemaakt over nauwere energiesamenwerking en uitwisseling van politiegegevens. Oekraïne is een ''strategische partner'' voor Europa als doorvoerland van Russisch gas.

Omdat het land volgens de EU gestaag hervormingen doorvoert, stelt de EU naar verwachting 15 miljoen euro steun beschikbaar voor een anticorruptieprogramma en 104 miljoen voor bestuurlijke hervormingen.
http://www.nu.nl/ondernem(...)n-meer-oekraine.html

Belachelijk nieuws dit! Rutte moet nu ECHT snel werk maken van het NEE zodat deze Nederlandse bedrijven hun export weer zien dalen en er weer minder werk is voor Nederlandse fabrieksarbeiders! :( :( :(

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2016 10:56:30 ]
pi_166845582
quote:
8s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/ondernem(...)n-meer-oekraine.html

Belachelijk nieuws dit! Rutte moet nu ECHT snel werk maken van het NEE zodat deze Nederlandse bedrijven hun export weer zien dalen en er weer minder werk is voor Nederlandse fabrieksarbeiders! :( :( :(
Zijn enkel leugens van de MSM.
pi_166848499
Als Rutte de ratificatie van dit verdrag voorelkaar krijgt geef ik nagenoeg zeker mijn stem aan de VVD.
pi_166849633
Ik snap sowieso het nut van die hele referendum niet. We hebben dus gestemd of Nederland voor of tegen gaat stemmen/wel of niet gaat tekenen betreffende een handelsakkoord van de EU met de Oekraïne. Wat hadden mensen verwacht? Dat Nederland wel even dat hele handelsakkoord van tafel zou vegen?

Verder ben ik het volkomen eens met 99.999. Een representatieve democratie werkt veel beter dan referenda. Bij referenda moet het volk beslissen waarvan het deel dat weet dat het over een handelsverdrag (en niet over eventuele toetreding tot de EU) kleiner is dan het gedeelte dat denkt dat de Oekraïne een middel tegen hoofdpijn is.
pi_166871601
quote:
Druk op Nederland om Oekraïneverdrag verhoogd

EU-president Donald Tusk wees op het grote geopolitieke belang en het wederzijdse economische belang van de ratificatie. Hij zei samen met premier Mark Rutte hard te werken aan een oplossing en te hopen dat er volgende maand een oplossing ligt. ,,We zullen u niet alleen achterlaten'', gaf hij Porosjenko mee.

De populistische intenties moeten worden gestopt, zo verwees Porosjenko naar de GeenPeil-campagne die leidde naar het referendum waarin Nederland in april het verdrag afwees. Daardoor is Nederland het enige EU-land dat het verdrag nog niet heeft geratificeerd. ,,Verder uitstel is nadelig voor de EU en Oekraïne'', aldus Porosjenko. ,,Het verdrag staat symbool voor het gevecht om onze Europese toekomst.''

Om aan de neestemmers tegemoet te komen, werkt Rutte aan een bindende verdragsbijlage waarin onder meer zou moeten worden opgenomen dat het verdrag geen opstapje is naar het EU-lidmaatschap en geen veiligheidsgaranties biedt. Als de regeringsleiders daar medio december op een top in Brussel mee instemmen, moet het Nederlandse parlement er daarna nog goedkeuring aan geven.

Op de top kwam ook de visumvrijstelling voor Oekraïners die naar Europa reizen aan de orde. Volgens Europees Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker kunnen de obstakels daarvoor nog dit jaar uit de weg zijn geruimd.
pi_166871688
Het negeren van dit referendum zal niet zonder gevolgen blijven voor de politiek/corporate elite. De scepsis tegen hen zal gegrond verder toenemen. Naar mijn inschatting zal het gevolgen hebben voor de verkiezingen. Ik ben sinds jaren die x juist wel gaan stemmen mede om dit te bewerkstellingen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_166871765
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zijn enkel leugens van de MSM.
Het is wel iets waar ze bij RTL Z (je weet wel, het journalistieke neefje van Niburu en Inforwars) nogal anders over denken:

http://www.rtlz.nl/algeme(...)s-van-handelsverdrag
pi_166918046
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 16:43 schreef Digi2 het volgende:
Het negeren van dit referendum zal niet zonder gevolgen blijven voor de politiek/corporate elite. De scepsis tegen hen zal gegrond verder toenemen. Naar mijn inschatting zal het gevolgen hebben voor de verkiezingen. Ik ben sinds jaren die x juist wel gaan stemmen mede om dit te bewerkstellingen.
Als Rutte dit verdrag geratificeerd krijgt ga ik nagenoeg zeker op de VVD stemmen.
pi_166919823
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 20:23 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als Rutte dit verdrag geratificeerd krijgt ga ik nagenoeg zeker op de VVD stemmen.
Maar een hele hoop mensen ook niet, Rutte heeftze in de kaart gespeeld door niet te beslissen, ik heb tegenstestend omdat het in mijn ogen niet het juiste moment was maar als hij het naast zich neer had gelegd had ik daar vrede mee gehad nu geeft hij precies weer wat iedereen denkt er wordt toch niet naar je geluisterd
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_166920181
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 21:23 schreef vipergts het volgende:

[..]

Maar een hele hoop mensen ook niet, Rutte heeftze in de kaart gespeeld door niet te beslissen, ik heb tegenstestend omdat het in mijn ogen niet het juiste moment was maar als hij het naast zich neer had gelegd had ik daar vrede mee gehad nu geeft hij precies weer wat iedereen denkt er wordt toch niet naar je geluisterd
Soms is dat ook maar beter :)
pi_166921297
Is dat beter of vindt jij dat beter?
pi_166925689
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 21:35 schreef HiZ het volgende:

[..]

Soms is dat ook maar beter :)
Dat de beslissing beter is om de stem naast je neer te leggen verschillen we over van mening ik denk niet dat Oekraïne ooit genoeg zal toevoegen om daarvoor zo'n uitgebreid verdrag voor te tekenen. Maar dat het kabinet niet gewoon heeft gezegd wij leggen die stem naast ons neer is op zijn zachts gezegd gewoon onverstandig.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_166925930
228 dagen sinds het referendum en het kabinet en de fracties van PVDA en VVD zijn nog steeds niet de gevangenis ingegooid. :(
pi_166926009
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 08:38 schreef Braindead2000 het volgende:
228 dagen sinds het referendum en het kabinet en de fracties van PVDA en VVD zijn nog steeds niet de gevangenis ingegooid. :(
Wegens wat ook alweer?
pi_166926147
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 08:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wegens wat ook alweer?
10 euro op landverraad.
pi_166926153
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 09:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

10 euro op landverraad.
Het antwoord gaat in ieder geval niet de term 'raadgevend' bevatten.
pi_166926634
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 08:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wegens wat ook alweer?
Landverraad, negeren van de wet, het parlement niet inlichten, het parlement verkeerd inlichten, angstzaaien, geheimen van de Commissie Stiekem doorgeven aan de pers, de veiligheid van het Nederlandse volk in gevaar brengen, enz, enz, enz.
pi_166926655
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 10:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Landverraad, negeren van de wet, het parlement niet inlichten, het parlement verkeerd inlichten, angstzaaien, geheimen van de Commissie Stiekem doorgeven aan de pers, de veiligheid van het Nederlandse volk in gevaar brengen, enz, enz, enz.
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 09:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

10 euro op landverraad.
Mwoah, toch een mooie bal.
pi_166926662
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 10:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat let je? Ik neem aan dat je nu gaat proberen de partijen voor het gerecht te slepen. Succes!
pi_166926702
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 10:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat let je? Ik neem aan dat je nu gaat proberen de partijen voor het gerecht te slepen. Succes!
Kan niet, want in Nederland heb je alleen neprechtbanken met neprechters en een nep-openbaar ministerie.
pi_166926703
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 10:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

[..]

Mwoah, toch een mooie bal.
Noemde hij als eerste dus ik reken hem goed *O* De users zijn over het algemeen erg voorspelbaar blijkt maar weer.
pi_166926745
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 10:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Het OM is moreel corrupt, rechters zijn moreel corrupt. Dat heeft weinig zin lijkt me.
pi_166926787
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 10:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kan niet, want in Nederland heb je alleen neprechtbanken met neprechters en een nep-openbaar ministerie.
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 10:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Het OM is moreel corrupt, rechters zijn moreel corrupt. Dat heeft weinig zin lijkt me.
Briljant voorspeld _O_
pi_166926788
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 10:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Mooi excuus.

Dan moet je maar lekker doorgaan met boos zijn. Succes daarmee.
pi_166926856
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 10:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

[..]

Briljant voorspeld _O_
Het is dan ook niet echt heel moeilijk.
pi_166927072
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 21:23 schreef vipergts het volgende:

[..]

Het aantal mensen wat nee heeft gestemd en nog overwoog VVD of PvdA te stemmen lijkt me zo marginaal dat dit niet echt een overweging is geweest. Het kabinet wil uiteindelijk gewoon een redelijke oplossing. En dat kost tijd.
pi_166938434
Koos, Jigzoz en 9, ze komen altijd tegelijkertijd hier rellen. _O-
#NoDAPL
pi_166938579
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nu terug ontopic. Het volk heeft 223 dagen geleden tegen het associatievedrag gestemd en nog steeds is het verdrag niet aangepast, heeft Nederland niet het verdrag geratificeerd en heeft Nederland niet het verdrag opgezegd. Niet bepaald volgens de afspraken en politiek gezien nogal laf.
Er gaat een campagne komen.
http://www.geenstijl.nl/m(...)rjaarsoffensief.html

Meer dan een half jaar na 6 april wachten we nog steeds op een antwoord op de uitslag van het GeenPeil-referendum. Keer op keer verbrak MinPres Rutte zijn belofte om te reageren op de 61% NEE tegen het EU associatieverdrag met Oekraïne. Keer op keer schoffeert de VVD-premier de kiezer. Ditmaal krijgt hij zelfs hulp van D66-leider Alexander Pechtold, die hem nóg meer tijd geeft om "een oplossing te zoeken die recht doet aan de tegenstem." Rutte wil gewoon ratificeren. Pechtold ook.

De EU moet door, de Nederlandse kiezer kan barsten.

Wéér zullen we maandenlang moeten wachten tot Rutte zijn geitenpaadjes en muizengaatjes heeft verkend. Het wordt tijd om het Leger des Peils uit de sluimerstand te halen. We moeten wat doen. We hebben lang genoeg gewacht. GeenPeil laat zich niet piepelen. Deze democratie, is onze democratie.

We gaan opnieuw campagne voeren!
In maart 2017 zijn er Tweede Kamerverkiezingen. GeenPeil gaat sparen voor vacuümbommen op de verkiezingen. Het wordt tijd voor een eigen initiatief en een voorjaarsoffensief. Als het Leger des Peils meer dan 4.1 miljoen mensen naar de stembus kan krijgen, dan kan het Leger des Peils ook een paar miljoen mensen overhalen om niet te stemmen op de democratieverraders van VVD, PvdA of D66, of op alle andere partijen die medeplichtig zijn aan het negeren van de uitslag en het uitstellen van een antwoord op een democratisch referendum. Deze partijen gaan we leren dat de stem van de kiezer geen gunst zonder wederdienst is.

GeenPeil gaat de landelijke verkiezingen bijsturen in maart
Doneer aan onze oorlogskas, via de crowdfundpagina of rechtstreeks op NL59INGB 0007 1797 71 tnv Stichting GeenPeil, Amsterdam.

En/of meld je (opnieuw) aan als vrijwilliger!

In maart vacuümbombarderen we Nederland met het verhaal van de verraden democratie. Doe mee. Red de democratie. Sluit je aan bij het Leger des Peils.

Nee hoor.

Een klein deel van het volk heeft een advies gegeven aan de regering. Zo laat dat deel van het volk zien hoe ze er over denken. De regering is nergens toe verplicht. :s)

Gezien 'de waarheid' niet ligt bij het feit dat de meeste mensen iets vinden, hoop ik dat NL het verdrag gewoon ratificeert.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 27 november 2016 @ 19:11:27 #130
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166938986
Amen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_166939088
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:57 schreef Skv het volgende:
Nee hoor.
Nee hoor. Hoewel slechts een deel van het stemgerechtigde volk advies heeft gegeven blijkt achteraf dat dit advies overeenkomt met wat het voltallige stemgerechtigde volk vond. Als er een stemplicht zou zijn geweest dan had het "tegen" ook gewonnen met een zeer ruime meerderheid (60/40-70/30). Het is de regering zelf die van tevoren aangaf dat ze "het advies zeer serieus zouden nemen", daaruit vloeit voort dat je in ieder geval niet het verdrag ondertekent als het volk tegen stemt.
#NoDAPL
pi_166939259
quote:
Gezien 'de waarheid' niet ligt bij het feit dat de meeste mensen iets vinden, hoop ik dat NL het verdrag gewoon ratificeert.
Aangezien het verdrag zowel voor de landen die lid zijn van de EU als voor Oekraïne slecht uitwerkt en aangezien het volk duidelijk heeft aangegeven tegen het verdrag te zijn hoop ik dat het verdrag niet wordt geratificeerd door Nederland.
Het is onthutsend arrogant om te stellen dat het volk dom is en dat de stem van het volk geen waarde heeft. De mensen die tegen stemden bleken best goed geïnformeerd te zijn geweest voordat ze stemden en voor zo ver dat gebrekkig was lag dat toch echt aan de overheid die niet het klimaat schepte voor een goed maatschappelijk debat. Net als dat bij de EU-grondwet het geval was heeft de overheid niet het debat aangegaan maar een simplistische ("Europa, best belangrijk" van Elias (VVD) :')) propagandaactie gehouden.
#NoDAPL
pi_166939367
quote:
hoop ik dat NL het verdrag gewoon ratificeert.
Dat hoop ik ook.

Wordt een dure handtekening voor de regeringspartijen.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_166941772
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 19:23 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook.

Ja, zo kan je het ook nog bekijken. _O-
Daarom gaan ze niet tekenen en niet het verdrag weigeren voordat er verkiezingen zijn geweest. Zo laf is Mark Rutte wel.
#NoDAPL
pi_166946913
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 19:23 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook.

Nou nee gewoon even wat beloven en de make schaapjes lopen weer in de rij!
pi_166950164
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 19:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor. Hoewel slechts een deel van het stemgerechtigde volk advies heeft gegeven blijkt achteraf dat dit advies overeenkomt met wat het voltallige stemgerechtigde volk vond. Als er een stemplicht zou zijn geweest dan had het "tegen" ook gewonnen met een zeer ruime meerderheid (60/40-70/30). Het is de regering zelf die van tevoren aangaf dat ze "het advies zeer serieus zouden nemen", daaruit vloeit voort dat je in ieder geval niet het verdrag ondertekent als het volk tegen stemt.
Bedankt voor het de wereld in gooien van een aantal aannames. Hier hebben we precies niks aan. Net als aan het resultaat van deze volksraadpleging.

Serieus nemen is niet hetzelfde als niet ondertekenen. Bovendien heeft het volk niet 'tegen gestemd'. Een deel van het volk heeft een advies gegeven.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_166950230
quote:
7s.gif Op maandag 28 november 2016 10:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Bedankt voor het de wereld in gooien van een aantal aannames. Hier hebben we precies niks aan. Net als aan het resultaat van deze volksraadpleging.

Serieus nemen is niet hetzelfde als niet ondertekenen. Bovendien heeft het volk niet 'tegen gestemd'. Een deel van het volk heeft een advies gegeven.
Geheel correct weergegeven.
pi_166950271
229 dagen sinds het referendum. :( De referendumwet is opgeschort, de uitslag is opgeschort en wordt later door politici geïnterpreteerd. :( Welkom in dictatoriaal Nederland. :{
  maandag 28 november 2016 @ 10:13:16 #139
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166950279
quote:

[..]

Klopt.
Dus ook wederom weer een teken dat de politiek hun achterban niet serieus neemt.
En dat zal wel tot uiting gaan komen volgend jaar.
Ik ben geen Wilders fan maar ik hoop toch echt dat hij gigantisch gaat winnen.
pi_166950393
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:12 schreef Braindead2000 het volgende:
229 dagen sinds het referendum. :( De referendumwet is opgeschort, de uitslag is opgeschort en wordt later door politici geïnterpreteerd. :( Welkom in dictatoriaal Nederland. :{
Het begrip 'dictatoriaal' is blijkbaar ernstig aan inflatie onderhevig.
pi_166950411
quote:

[..]

Dat advies was duidelijk en in volle meerderheid NEE!

NEE! =NEE!.

Maar laat Rutte vooral politieke zelfmoord plegen middels zijn zoveelste leugen aan het Nederlandse volk. De PVV zal er garen bij spinnen, zoals de peilingen aangeven. Nu gestegen naar 33 zetels en de VVD gezakt naar 25? :)
pi_166950444
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:12 schreef Braindead2000 het volgende:
Is dat bewust? Immers door dit soort praat ontdoe je de term dictatoriaal van haar waarde.
pi_166950458
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:22 schreef Elzies het volgende:

[..]

NEE! =NEE!.

Maar laat Rutte vooral politieke zelfmoord plegen middels zijn zoveelste leugen aan het Nederlandse volk. De PVV zal er garen bij spinnen, zoals de peilingen aangeven. Nu gestegen naar 33 zetels en de VVD gezakt naar 25? :)
Waarna de PVV de VVD moet smeken om met hen te gaan regeren.
pi_166950507
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2016 10:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

33 plus 25 is toch wel erg fragiel om een coalitie mee te vormen. Ik voorzie een hele moeizame coalitievorming na de verkiezingen. Misschien wel voor het eerst dat ik een herverkiezing mee ga maken.
pi_166950557
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

33 plus 25 is toch wel erg fragiel om een coalitie mee te vormen. Ik voorzie een hele moeizame coalitievorming na de verkiezingen. Misschien wel voor het eerst dat ik een herverkiezing mee ga maken.
Ach, dan wat andere boze clubjes toevoegen aan de mix. Dat komt wel goed.
pi_166950623
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 10:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, dan wat andere boze clubjes toevoegen aan de mix. Dat komt wel goed.
Zowel Thierry Baudet, Jan Roos en Wilders in de regering trekken mijn lachspieren niet, hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166950630
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2016 10:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben je mal! Die partijen zijn zo machtsbelust dat ze smeken om met de PVV te mogen regeren.

Kijk naar het Trump effect in de VS. De grootste republikeinse critici tijdens Trumps campagne zijn nu Trumps achterste aan het schoonlikken voor een politiek baantje. Zo werkt het spel.
pi_166950679
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het begrip 'dictatoriaal' is blijkbaar ernstig aan inflatie onderhevig.
We leven in een land met regeringen die Nederland aan buitenlandse mogendheden weggegeven hebben, met een regering die de referendumwet, een wet die onderdeel is van de inrichting van onze democratie, buiten werking stelt. Staatsorganisaties die de grootste oppositieleider monddood willen maken. We leven in een bananenrepubliek op weg naar een dictatuur.
pi_166950720
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 10:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zowel Thierry Baudet, Jan Roos en Wilders in de regering trekken mijn lachspieren niet, hoor.
Misschien wil Roemer ook wel meespelen.
pi_166950724
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

We leven in een land met een regeringen die Nederland aan buitenlandse mogendheden weggegeven hebben, met een regering die de referendumwet, een wet die onderdeel is van de inrichting van onze democratie, buiten werking stelt. Staatsorganisaties die de grootste oppositieleider monddood willen maken. We leven in een bananenrepubliek op weg naar een dictatuur.
Het is een grof schandaal
pi_166950736
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:35 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ben je mal! Die partijen zijn zo machtsbelust dat ze smeken om met de PVV te mogen regeren.

Kijk naar het Trump effect in de VS. De grootste republikeinse critici tijdens Trumps campagne zijn nu Trumps achterste aan het schoonlikken voor een politiek baantje. Zo werkt het spel.
Blabla. Er zal een coalitie gevormd moeten worden. En daar heeft de PVV partners bij nodig.
pi_166950741
quote:

[..]

We leven in een land met regeringen die Nederland aan buitenlandse mogendheden weggegeven hebben, met een regering die de referendumwet, een wet die onderdeel is van de inrichting van onze democratie, buiten werking stelt. Staatsorganisaties die de grootste oppositieleider monddood willen maken. We leven in een bananenrepubliek op weg naar een dictatuur.
Lul niet zo verschrikkelijk dom _O-
pi_166950752
quote:

[..]

Inderdaad, de wet die al sinds 2015 de hoeksteen is van de inrichting van onze democratie. Hoe durven ze aan dit soort fundamenten van wat Nederland Nederland maakt te komen.
pi_166950762
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 10:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Blabla. Er zal een coalitie gevormd moeten worden. En daar heeft de PVV partners bij nodig.
Een versnipperd politiek klimaat kun je niet steeds bijeenhouden met gedoogpartijen als de CU en de SGP waar geen hond op stemt.

Uiteindelijk kan men niet om de PVV heen. Hoe langer het cordon sanitair, hoe meer zetels de gevestigde partijen gaan verliezen. De PvdA is met nog zo'n schamele 9 virtuele zegels daar het perfecte voorbeeld van te noemen.
pi_166950777
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een versnipperd politiek klimaat kun je niet steeds bijeenhouden met gedoogpartijen als de CU en de SGP waar geen hond op stemt.

Uiteindelijk kan men niet om de PVV heen. Hoe langer het cordon sanitair, hoe meer zetels de gevestigde partijen gaan verliezen. De PvdA is met nog zo'n schamele 9 virtuele zegels daar het perfecte voorbeeld van te noemen.
Die hebben nog maar 9 virtuele zetels omdat ze de PVV negeren? Oke.
  maandag 28 november 2016 @ 10:46:08 #156
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166950836
quote:

[..]

Het is een raadgevend referendum. In principe kan de regering dus de uitkomst naast zich neer leggen. En je overdrijft wel een beetje.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_166950840
quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2016 10:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Die hebben nog maar 9 virtuele zetels omdat ze de PVV negeren? Oke.
Die hebben nog maar 9 virtuele zetels omdat ze hun kiezers negeren. Gezien jouw voorliefde voor een dictatuur zal jij daar waarschijnlijk geen kwaad in zien maar zolang we nog een schim van een democratie hebben worden partijen daarvoor afgestraft.
pi_166950852
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is een raadgevend referendum. In principe kan de regering dus de uitkomst naast zich neer leggen. En je overdrijft wel een beetje.
Het referendum ja maar de referendumwet is niet raadgevend.
pi_166950878
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Die hebben nog maar 9 virtuele zetels omdat ze hun kiezers negeren. Gezien jouw voorliefde voor een dictatuur zal jij daar waarschijnlijk geen kwaad in zien maar zolang we nog een schim van een democratie hebben worden partijen daarvoor afgestraft.
Dat is leuk, maar niet het punt dat Elzies maakt.
pi_166950882
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er is geen cordon sanitair. De vorige ronde deed de PVV mee en ook in Limburg mochten ze het proberen.
En als de PVV de grootste wordt volgend jaar, dan ligt het initiatief gewoon bij hen en bij niemand anders. Zij zullen vriendjes moeten gaan zoeken. Waaronder en vooral de VVD van Rutte.
pi_166950942
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 10:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is leuk, maar niet het punt dat Elzies maakt.
Het is wel een gevolg van het cordon sanitair. Hoe fanatieker partijen zijn in het handhaven van een cordon sanitair hoe meer ze zich afzetten tegen de standpunten van de betreffende partij. Helaas voor de PVDA laat de PVV wel een geluid horen waar voormalige PVDA-stemmers zich in kunnen vinden.
  maandag 28 november 2016 @ 10:52:38 #162
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166950951
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het referendum ja maar de referendumwet is niet raadgevend.
Met een opkomst van 32% heeft het referendum maar weinig democratische gehalte en eerder de belastingbetaler onnodig veel geld gekost. Althans zo bekijk ik het. Ik zou zeggen afschaffen wat we hebben elke vier jaar eigenlijk al een referendum.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_166950964
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 10:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er is geen cordon sanitair. De vorige ronde deed de PVV mee en ook in Limburg mochten ze het proberen.
En als de PVV de grootste wordt volgend jaar, dan ligt het initiatief gewoon bij hen en bij niemand anders. Zij zullen vriendjes moeten gaan zoeken. Waaronder en vooral de VVD van Rutte.
En die zullen eisen gaan stellen waardoor Wilders zijn beloftes niet waar kan maken en is iedereen 3 jaar later woedend.
pi_166950990
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 10:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Rutte komt niet meer terug, net als Samson. Ze zijn nu wanhopig aan het spartelen om hun politieke loopbaan te behouden maar ze zullen na maart geen rol van betekenis meer spelen. Voor Samson nog eerder wanneer hij vervangen wordt door Asscher.

Ook Buma en Pechtold doen er verstandig aan na maart op te stappen als hun partijen niet de beloofde zetelaantallen oplevert.

Nieuwe lijstrekkers levert weer een nieuw politiek decor op waar men niet meer om de PVV heen kan. Uiteindelijk beslist het volk en politici dienen het belang van het volk weer te respecteren.
pi_166951000
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:52 schreef Megumi het volgende:

[..]

Met een opkomst van 32% heeft het referendum maar weinig democratische gehalte en eerder de belastingbetaler onnodig veel geld gekost. Althans zo bekijk ik het. Ik zou zeggen afschaffen wat we hebben elke vier jaar eigenlijk al een referendum.
5% minder dan de opkomst bij de Europese parlementsverkiezingen. Laten we die ook maar gelijk afschaffen. :) Deal?
  maandag 28 november 2016 @ 10:55:40 #166
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166951010
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

5% minder dan de opkomst bij de Europese parlementsverkiezingen. Laten we die ook maar gelijk afschaffen. :) Deal?
Wat mij betreft wel. :)
pi_166951045
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel. :)
Dat betekent dus wel een Nexit he, tenzij je bedoelt dat de EU een dictatuur moet worden. Maar goed, ik wil best het referendum opgeven in ruil voor een Nexit. :)
pi_166951063
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat zijn wel bindende verkiezingen. Maar ook die opkomst is beschamend inderdaad. Draagt er ook aan bij dat niemand het EP serieus neemt.
pi_166951103
quote:
7s.gif Op maandag 28 november 2016 10:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat zijn wel bindende verkiezingen. Maar ook die opkomst is beschamend inderdaad. Draagt er ook aan bij dat niemand het EP serieus neemt.
Terecht, het EP is een wettenfabriek dat werkt in opdracht van vaak eurofiele nationale politici.
  maandag 28 november 2016 @ 11:01:52 #170
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166951140
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat betekent dus wel een Nexit he, tenzij je bedoelt dat de EU een dictatuur moet worden. Maar goed, ik wil best het referendum opgeven in ruil voor een Nexit. :)
Dat zeg jij. Omdat uiteindelijk de ministerraad de belangrijke beslissingen neemt is de EU al een soort van niet democratisch gedrocht geworden. Ik vindt het dus niet goed functioneren. Maar dat is wat ander dan een nexit daar ben ik niet voor. Ik ben voor een EU naar het model van een federale staat zoals de VS dat heeft.
pi_166951203
quote:

[..]

De inwoners van Noord-Korea hebben het inderdaad maar makkelijk in vergelijking met de dappere ingezetenen van Nederland.
pi_166951208
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is wel een gevolg van het cordon sanitair. Hoe fanatieker partijen zijn in het handhaven van een cordon sanitair hoe meer ze zich afzetten tegen de standpunten van de betreffende partij. Helaas voor de PVDA laat de PVV wel een geluid horen waar voormalige PVDA-stemmers zich in kunnen vinden.
Ik neem aan dat jouw werk niet in de sector van de politieke analyse ligt?
pi_166951224
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat zeg jij. Omdat uiteindelijk de ministerraad de belangrijke beslissingen neemt is de EU al een soort van niet democratisch gedrocht geworden. Ik vindt het dus niet goed functioneren. Maar dat is wat ander dan een nexit daar ben ik niet voor. Ik ben voor een EU naar het model van een federale staat zoals de VS dat heeft.
Dan is Nederland een stipje op de kaart en hebben alle Nederlanders bij elkaar 3% van het stemrecht van de hele EU. Ik zie niet in waarom dat goed zou zijn voor Nederland.
pi_166951270
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

De lidstaten hebben nog altijd vetorecht. Uiteindelijk zijn het de nationale parlementen, en dus niet de RvE, die de beslissingen nemen.
pi_166951282
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 11:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De inwoners van Noord-Korea hebben het inderdaad maar makkelijk in vergelijking met de dappere ingezeten van Nederland.
Redeneer je zo met alles? Kijk je in welk deel van de wereld het het slechts gesteld is en stem je daar je gewenste beleid op af?
  maandag 28 november 2016 @ 11:10:36 #176
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166951285
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dan is Nederland een stipje op de kaart en hebben alle Nederlanders bij elkaar 3% van het stemrecht van de hele EU. Ik zie niet in waarom dat goed zou zijn voor Nederland.
Een van de redenen dat de EU derhalve ook niet werkt omdat iedereen alleen maar aan het eigen belang denkt binnen Europa.
  maandag 28 november 2016 @ 11:12:32 #177
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166951316
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Redeneer je zo met alles? Kijk je in welk deel van de wereld het het slechts gesteld is en stem je daar je gewenste beleid op af?
Wellicht is dat wel een baseline in hoever je kan gaan? Ik verbaas me nergens meer over als het om politici gaat. :P
pi_166951323
quote:
5s.gif Op maandag 28 november 2016 11:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jouw werk niet in de sector van de politieke analyse ligt?
Ik heb zo'n vermoeden dat op de PVV (nu, volgens de peilingen) meer voormalige PVDA'ers stemmen dan op de PVDA zelf.
pi_166951335
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Mijn punt is dat je niet te snel met termen als 'dictatoriaal' moet gaan smijten. Prima dat je kritiek uit op Rutte en de EU, maar wees wel een beetje reëel.
pi_166951351
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een van de redenen dat de EU derhalve ook niet werkt omdat iedereen alleen maar aan het eigen belang denkt binnen Europa.
Wat is daar mis mee? Maak jij al je belangen ondergeschikt aan vreemden?
pi_166951375
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:12 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden dat op de PVV (nu, volgens de peilingen) meer voormalige PVDA'ers stemmen dan op de PVDA zelf.
Waarom denk je dat? Het lijkt mij waarschijnlijker dat die overstappen naar GroenLinks/D'66 namelijk.
  maandag 28 november 2016 @ 11:16:52 #182
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166951390
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:14 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Maak jij al je belangen ondergeschikt aan vreemden?
Beetje een domme vraag natuurlijk. Er wordt voor miljarden aan EU en dus ook NL geld verspilt door corruptie en eigen belang politiek.
pi_166951411
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 11:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Het lijkt mij waarschijnlijker dat die overstappen naar GroenLinks/D'66 namelijk.
Waar denk jij dan dat al die PVV-stemmers vandaan komen? Waar stemden ze vroeger op?
pi_166951454
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waar denk jij dan dat al die PVV-stemmers vandaan komen? Waar stemden ze vroeger op?
VVD of CDA, zou ik zeggen. Partijen die wat meer op de rechtse kant van het spectrum zitten.

Tevens is dit geen uitleg over waarom je denkt dat PvdA'ers overlopen naar de PVV. Kun je die alsnog geven?
pi_166951594
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 11:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

VVD of CDA, zou ik zeggen. Partijen die wat meer op de rechtse kant van het spectrum zitten.

Tevens is dit geen uitleg over waarom je denkt dat PvdA'ers overlopen naar de PVV. Kun je die alsnog geven?
Alleen Tokkies stemmen toch op de PVV? Zijn dan massaal VVD-Tokkies en CDA-Tokkies overgelopen naar de PVV?
pi_166951612
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Alleen Tokkies stemmen toch op de PVV? Zijn dan massaal VVD-Tokkies en CDA-Tokkies overgelopen naar de PVV?
Kun je nog ingaan op mijn vraag of blijf je gewoon onzin uitkramen?
pi_166951662
quote:
5s.gif Op maandag 28 november 2016 11:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kun je nog ingaan op mijn vraag of blijf je gewoon onzin uitkramen?
Ik word een beetje moe van al die onzinvragen die me een hoop typ-werk kosten om het uit te leggen terwijl het antwoord zo voor de hand ligt.
pi_166951712
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:31 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik word een beetje moe van al die onzinvragen die me een hoop typ-werk kosten om het uit te leggen terwijl het antwoord zo voor de hand legt.
Als het zo voor de hand ligt moet het wel makkelijk uit te leggen zijn. Waarom zou een PvdA-stemmer overstappen naar de PVV, en niet naar een partij die ideologisch dichterbij zit, zoals GroenLinks of D'66?
pi_166951781
Naar Klaver en Pechtold? _O- _O- _O-
pi_166951823
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 11:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De meeste mensen hier in de omgeving stemden eerder altijd PvdA of SP en zijn nu grotendeels overgestapt naar de PVV.
pi_166951829
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 11:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als het zo voor de hand ligt moet het wel makkelijk uit te leggen zijn. Waarom zou een PvdA-stemmer overstappen naar de PVV, en niet naar een partij die ideologisch dichterbij zit, zoals GroenLinks of D'66?
Je hebt echt nog nooit van het verschijnsel gehoord dat er mensen zijn die vroeger generatie op generatie PVDA stemden, de arbeider, de laaggeschoolden met een uitkering of een laag loon, die hun stad de vernieling in zagen gaan of anderen steden de vernieling in zagen gaan door massale immigratie en niet willen dat hun eigen stad dat overkomt, PVV (zijn) gaan stemmen :?
pi_166951937
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:40 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je hebt echt nog nooit van het verschijnsel gehoord dat er mensen zijn die vroeger generatie op generatie PVDA stemden, de arbeider, de laaggeschoolden met een uitkering of een laag loon, die hun stad de vernieling in zagen gaan of anderen steden de vernieling in zagen gaan door massale immigratie en niet willen dat hun eigen stad dat overkomt, PVV (zijn) gaan stemmen :?
Dat verschijnsel zou vrijwel alle partijen moeten treffen, als Wilders de enige is die dat soort problemen benoemt. Toch zie je ook partijen als D'66, GroenLinks, 50+ en wat kleinere partijen stijgen in de peilingen ten opzichte van het huidige aantal zetels. Ik denk dat de ineenstorting van de PvdA vooral te maken heeft met het feit dat ze steeds meer opschuiven naar rechts om maar met de VVD te kunnen regeren, waardoor veel mensen op zoek gaan naar een sociaal alternatief.

Daarnaast stond de VVD op 41 zetels, nu op een virtuele 26. De PVV stond op 15 zetels, nu op ongeveer 31 virtueel, maar die stap vind jij onwaarschijnlijker dan die van de PvdA. Oke.
pi_166952120
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 11:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat verschijnsel zou vrijwel alle partijen moeten treffen, als Wilders de enige is die dat soort problemen benoemt. Toch zie je ook partijen als D'66, GroenLinks, 50+ en wat kleinere partijen stijgen in de peilingen ten opzichte van het huidige aantal zetels. Ik denk dat de ineenstorting van de PvdA vooral te maken heeft met het feit dat ze steeds meer opschuiven naar rechts om maar met de VVD te kunnen regeren, waardoor veel mensen op zoek gaan naar een sociaal alternatief.

Daarnaast stond de VVD op 41 zetels, nu op een virtuele 26. De PVV stond op 15 zetels, nu op ongeveer 31 virtueel, maar die stap vind jij onwaarschijnlijker dan die van de PvdA. Oke.
Correctie, de VVD staat op 25 virtuele zetels ten opzichte van de PVV die met 33 virtuele zetels de leiding neemt.

Mensen zijn het zat. Daarom gaan steeds meer Nederlanders op de PVV stemmen, ongeacht of ze dat nu openlijk toegeven of niet. Het recente onderzoek van het AD gaf aan dat PVV stemmers alle lagen van de bevolking vertegenwoordigen. Tuurlijk zal een meer hoog opgeleide minder snel tegen zijn collega's zeggen dat die op de PVV gaat stemmen (wat eigenlijk te zot voor woorden is) maar binnen het stemhokje zal die persoon het alsnog gaan doen.
pi_166952185
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Correctie, de VVD staat op 25 virtuele zetels ten opzichte van de PVV die met 33 virtuele zetels de leiding neemt.

Mensen zijn het zat. Daarom gaan steeds meer Nederlanders op de PVV stemmen, ongeacht of ze dat nu openlijk toegeven of niet. Het recente onderzoek van het AD gaf aan dat PVV stemmers alle lagen van de bevolking vertegenwoordigen. Tuurlijk zal een meer hoog opgeleide minder snel tegen zijn collega's zeggen dat die op de PVV gaat stemmen (wat eigenlijk te zot voor woorden is) maar binnen het stemhokje zal die persoon het alsnog gaan doen.
Dat hangt van de peiling af. Ik neem hier globaal een gemiddelde van.
pi_166952775
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat kun je met de beste wil van de wereld geen onderzoek noemen. Het AD heeft PVV-stemmers gevraagd aan te geven waarom ze voor Wilders kiezen. De krant kreeg iets meer dan vijftig reacties, en daar zaten ook wat hoogopgeleiden tussen.

Leuk om te weten wat deze mensen drijft, maar het zegt verder niets over de verkiezingen.
pi_166956072
quote:
aanname
Geen aanname! Het bleek uit een achteraf uitgevoerd onderzoek dat de mening van de Nederlanders die gingen stemmen overeenkwam met de mening van de stemgerechtigde bevolking. Dat EU-fielen dat graag negeren verbaaast ons niet. Het volk heeft tegengestemd, accepteer het! Had je maar beter moeten motiveren waarom het in het belang van Nederland of Oekraïne zou zijn als dat verdrag door zou gaan. Of slaagden ze daar niet in omdat het niet zo is? ;)
Jij kan nu kletsen dat het het referendum slechst een advies was, dat doet geen afbreuk aan het feit dat het volk tegen stemde. Vanuit het volk was het geen advies maar een tegenstem. Dat het parlement het slechts als advies gebruikt is een geheel andere kwestie.
#NoDAPL
pi_166956123
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:13 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Klopt.
Dus ook wederom weer een teken dat de politiek hun achterban niet serieus neemt.
En dat zal wel tot uiting gaan komen volgend jaar.
Ik ben geen Wilders fan maar ik hoop toch echt dat hij gigantisch gaat winnen.
Hell, ik zou als linkse rakker bijna overwegen om op hem te stemmen. Bijna, mijn stem gaat naar de SP. Dat maar het grootste deel van rechts Nederland wel op de PVV stemt.

quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:22 schreef Elzies het volgende:

[..]

NEE! =NEE!.

Dat is een duidelijk signaal maar juich niet te vroeg, het duurt nog lang voordat de verkiezingen komen en 6 weken VVD-propaganda was de afgelopen rondes erg effectief. Mark Rutte kan weer populistisch 1000 euro uit de hoed halen of zo en het simpele volk kan er weer intrappen. Laten we hopen dat het voorjaarsoffensief van GeenStijl en de rest sterker is.
#NoDAPL
pi_166956221
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat zou in deze tijd niet in het voordeel van de establishmentpartijen werken. :)
#NoDAPL
pi_166956252
Wat maakt het uit strooien met suikergoed en marsepein werkt dan wel weer.

zie wat dit kabinet al niet gelukt is met de gedoogpartijen!

En wil de ene niet dan probeert men gewoon de andere, wat dit kabinet heeft laten zien heeft volgens mij nog gevolgen voor de komende jaren ook?

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2016 15:50:25 ]
  maandag 28 november 2016 @ 16:07:16 #200
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166956701
quote:

[..]

Omdat ze pissed zijn en GL en D66 toch geen reet doen om hun te helpen?
pi_166956717
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:07 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je weet absoluut zeker dat Greet dat wel gaat doen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 28 november 2016 @ 16:12:02 #202
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166956774
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je weet absoluut zeker dat Greet dat wel gaat doen?
Nee maar de linkse partijen en de rest doen het zeker niet.
Wat is er nog te verliezen voor die mensen?
pi_166956793
Dan zou die al flink wat aan stemmen moeten krijgen om zich aan zijn woord te houden, en hem er ook op vast te pinnen toch?
  maandag 28 november 2016 @ 16:14:41 #204
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166956806
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:13 schreef john2406 het volgende:
Dan zou die al flink wat aan stemmen moeten krijgen om zich aan zijn woord te houden, en hem er ook op vast te pinnen toch?
Who cares.
Wie in deze NL politiek interesseerd zich nu nog om Nederland en om de mensen....
pi_166956857
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:07 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dan zou je van alle partijen een verschuiving moeten zien richting Geert, als dat namelijk dé reden is voor de arbeider om op hem te stemmen. Dat zie je echter niet, GroenLinks groeit bijvoorbeeld ook vrij sterk, net als 50+. Er zal dus een reden voor de PvdA specifiek zijn die buiten dit soort algemeenheden ligt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ludachrist op 28-11-2016 16:24:18 ]
pi_166956949
Rutte denkt dat alle nee stemmers het niet hebben begrepen en achterlijk zijn. Daarom maakt hij van de nee een ja :X :X
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
  maandag 28 november 2016 @ 16:29:14 #207
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166957014
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 16:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan zou je van alle partijen een verschuiving moeten zien richting Geert, als dat namelijk dé reden is voor de arbeider om op hem te stemmen. Dat zie je echter niet, GroenLinks groent bijvoorbeeld ook vrij sterk, net als 50+. Er zal dus een reden voor de PvdA specifiek zijn die buiten dit soort algemeenheden ligt.
De ontgoochelde PvdA achterban denk een heilland te vinden in D66.
pi_166957040
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:24 schreef LievePoetin het volgende:
Rutte denkt dat alle nee stemmers het niet hebben begrepen en achterlijk zijn. Daarom maakt hij van de nee een ja :X :X
Gezien de Nee-Stemmers die zich hier en in de media hebben laten zien kon Rutte dat wel eens zeer goed begrepen hebben.
pi_166957048
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:29 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

De ontgoochelde PvdA achterban denk een heilland te vinden in D66.
Eerder GroenLinks denk ik, misschien wat naar 50+/PvdD. Er zullen er heus ook wel wat naar de PVV overstappen hoor, daar niet van, maar van die claims van Braindead dat er meer ex-PvdA'ers op de PVV stemmen dan op de PvdA zelf geloof ik niet zoveel.
pi_166957092
quote:

[..]

Dat moet jij aan hen vragen maar uit enquêtetjes bleek inderdaad dat ze dat deden.
Wij begrijpen nu eenmaal niet alles omdat wij niet alle relevante kennis kunnen hebben. Ja, ik zou het ook logischer vinden dat ze op bijvoorbeeld de SP stemmen maar blijkbaar zien zij een stem op de PVV meer als een proteststem of iets dergelijks.
#NoDAPL
pi_166957124
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat moet jij aan hen vragen maar uit enquêtetjes bleek inderdaad dat ze dat deden.
Wij begrijpen nu eenmaal niet alles omdat wij niet alle relevante kennis kunnen hebben. Ja, ik zou het ook logischer vinden dat ze op bijvoorbeeld de SP stemmen maar blijkbaar zien zij een stem op de PVV meer als een proteststem of iets dergelijks.
Nou, kom maar op met die enquêtes dan.
pi_166957173
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 16:31 schreef Ludachrist het volgende:
Eerder GroenLinks denk ik
Van de regen in de drup. :)
Eenzelfde soort partij; ietwat verbeterd sinds dat Halsema is vertrokken maar nog niet terug de linkse partij die het was.

quote:
misschien wat naar 50+/PvdD.
Dat zou ik logischer vinden.
50+ zou wel eens de grote verrassing van deze verkiezingen kunnen worden (naast de PVV en misschien de SP). Veel oudere mensen, een partij die wat biedt voor teleurgestelde linkse kiezers voor wie de SP iets te links is...
#NoDAPL
pi_166957190

[ Bericht 100% gewijzigd door LievePoetin op 28-11-2016 16:42:30 ]
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_166957196
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 16:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, kom maar op met die enquêtes dan.
Dude, denk jij dat ik toen ik dit 6 jaar geleden of zo vernam via Eenvandaag of Nieuwsuur ik direct de bron zocht, een bookmark maakte en het opsloeg voor het geval Ludachrist mij ooit naar de bron zou vragen? :')
Ik kan het niet helpen als jij dat nooit hebt vernomen of alweer bent vergeten maar ze hebben hier in het verleden meermaals melding over gemaakt. Peilingen van MdH en dergelijke.
#NoDAPL
pi_166957208
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:38 schreef LievePoetin het volgende:

[..]

Dan had hij voor de ja/nee stemming beter moeten uitleggen wat daarvan de eventuele gevolgen zullen zijn. Nu het nee is dient hij dit gewoon uit te voeren of hij dat nou wil of niet.
Ik ben bang dat je de verkeerde hebt gequote.
pi_166957228

[ Bericht 57% gewijzigd door Bram_van_Loon op 28-11-2016 16:42:27 ]
#NoDAPL
pi_166957233
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 16:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je de verkeerde hebt gequote.
maandag he :')
pi_166957253
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:40 schreef LievePoetin het volgende:

[..]

maandag he :')
Alleen wat bedoelde jij te citeren? :)
Ik weet voor welke draad het was...
#NoDAPL
pi_166957268
quote:
11s.gif Op maandag 28 november 2016 16:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gezien de Nee-Stemmers die zich hier en in de media hebben laten zien kon Rutte dat wel eens zeer goed begrepen hebben.
Dan had hij voor de ja/nee stemming beter moeten uitleggen wat daarvan de eventuele gevolgen zullen zijn. Nu het nee is dient hij dit gewoon uit te voeren of hij dat nou wil of niet.
pi_166957292
quote:
Het referendum is raadgevend. De volksvertegenwoordiging "moet" daar meer mee dan de regering.
pi_166957311
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 16:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het referendum is raadgevend. De volksvertegenwoordiging "moet" daar meer mee dan de regering.
Dan had hij het naast zich moeten neerleggen, zo moeilijk is het allemaal niet.
pi_166957313
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:41 schreef LievePoetin het volgende:

[..]

9 lijkt niet te begrijpen dat het niet aan Markje Rutte is om onze tegen(niet nee)stem te interpreteren maar dat het aan hem is om daar gehoor aan te geven door niet het verdrag te ondertekenen. Je kan eventueel onderhandelen over een ander verdrag maar eerst dit verdrag afwijzen (intrekkingswet) en dan pas onderhandelen over een nieuw verdrag, dit nieuwe verdrag weer voorleggen aan de bevolking etc.
Dat is de zuivere democratische gang van zaken.
Nu ja, misschien begrijpt 9 het wel maar werkt hij voor het departement van desinformatie of zo. Een topgeheime afdeling van onze overheid om aan propaganda in nieuwe media te doen. Het zou me niet verbazen gezien zijn gedrag hier. Eerder verklaarde hij voor de overheid te werken maar niet te willen zeggen wat hij doet. :)
#NoDAPL
pi_166957329
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dude, denk jij dat ik toen ik dit 6 jaar geleden of zo vernam via Eenvandaag of Nieuwsuur dat ik toen direct de bron zocht, een bookmark maakte en het opsloeg voor het geval Ludachrist mij ooit naar de bron zou vragen? :')
Nee, ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat jij nooit een bron met een bron voor je claims komt. Daarom heb ik hem zelf maar gezocht.

http://tpo.nl/wp-content/uploads/2016/08/2016-08-07.pdf

Volgens de Hond gaan kiezers onder de 35 die de PvdA verlaten voornamelijk naar GroenLinks. Tussen de 35 en 65 gaan ze (inderdaad) voornamelijk naar de PVV, en bij 65+ naar SP/GL/PVV gecombineerd.

Bij de VVD gaat echter vrijwel elke verloren kiezer naar de PVV.

Nu peilt De Hond de PvdA consequent lager dan de andere peilingen, en de PVV hoger, dus ik verwacht dat de PvdA uiteindelijk een zeteltje of 6 heeft geleverd aan de PVV in deze peilingen. Dat is meer dan ik verwacht had, maar wederom, een stuk minder dan alles wat Braindead claimt.
pi_166957359
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

9 lijkt niet te begrijpen dat het niet aan Markje Rutte is om onze tegen(niet nee)stem te interpreteren maar dat het aan hem is om daar gehoor aan te geven door niet het verdrag te ondertekenen.
Nee, dat is bij een rechtstreeks referendum het geval. Het is in dit geval wel zijn werk om die uitslag te interpreteren.

Hij had echter wel eerder aan moeten geven of hij het referendum naast zich neer zou leggen of niet, volgens de wet.
pi_166957362
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:44 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dan had hij het naast zich moeten neerleggen, zo moeilijk is het allemaal niet.
Hij probeert met een voorstel tegemoet te komen aan de aangehaalde bezwaren. Dan is het daarna aan onze volksvertegenwoordiging.
pi_166957375
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 16:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat jij nooit een bron met een bron voor je claims komt.
Onzin! Ik kom juist meestal wel met een bron maar dan wordt het genegeerd of er geklaagd over iets anders dus die moeite doe ik hier niet meer altijd. ;)

quote:
Volgens de Hond gaan
Gaan...
Ik had het over het verleden, 6 jaar geleden of zo. Toen werd in kaart gebracht dat een verrassend groot deel van de PvdA-afvallers bij de PVV terecht kwam.

quote:
Volgens de Hond gaan kiezers onder de 35 die de PvdA verlaten voornamelijk naar GroenLinks. Tussen de 35 en 65 gaan ze (inderdaad) voornamelijk naar de PVV, en bij 65+ naar SP/GL/PVV gecombineerd.
Ook dit vind ik toch een behoorlijk groot aantal: de grootste groep voor de leeftijdscategorie 35-65.
#NoDAPL
pi_166957380
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 16:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij probeert met een voorstel tegemoet te komen aan de aangehaalde bezwaren. Dan is het daarna aan onze volksvertegenwoordiging.
Zo werkt de referendumwet niet.
pi_166957383
quote:

[..]

Nee hij moet alleen de uitslag van het referendum, een duidelijke nee, richting Brussel sturen. Dat vertikt die, omdat hij denkt dat een ja beter zal zijn voor Nederland. Maar dat is een geheel andere situatie.
pi_166957399
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Onzin! Ik kom juist meestal wel met een bron maar dan wordt het genegeerd of er geklaagd over iets anders dus die moeite doe ik bij sommige figuren hier niet meer. ;)

[..]

Gaan...
Ik had het over het verleden, 6 jaar geleden of zo. Toen werd in kaart gebracht dat een verrassend groot deel van de PvdA-afvallers bij de PVV terecht kwam.

[..]

Ook dit vind ik toch een behoorlijk groot aantal: de grootste groep voor de leeftijdscategorie 35-65.
Nou, dan zoek ik dat toch even op.

http://opiniepanel.eenvan(...)is_de_linkse_kiezer_

Volgens dit onderzoek gaat het gros van de PvdA naar de SP, en veel SP-kiezers gaan richting PVV.
pi_166957417
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 16:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, dan zoek ik dat toch even op.

http://opiniepanel.eenvan(...)is_de_linkse_kiezer_

Volgens dit onderzoek gaat het gros van de PvdA naar de SP, en veel SP-kiezers gaan richting PVV.
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik vind het trouwens geen verrassing dat SP-afvallers bij de PVV terechtkomen. Het is een slechte beslissing maar het verrast mij niet.
#NoDAPL
pi_166957429
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Ja, dat is meer dan ik verwacht had. Dat geef ik ook aan. Wat is verder de relevantie tot het onderzoek van EenVandaag?
pi_166957482
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 16:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, dat is bij een rechtstreeks referendum het geval. Het is in dit geval wel zijn werk om die uitslag te interpreteren.
Het zijn de VVD en de PvdA zelf die de status van het referendum verhoogden van adviserend naar voorschrijvend. Dat deze ze voorafgaande aan het referndum toen ze nog verwachtten dat er voor het verdrag gestemd zou worden. "Wij zullen de uitslag zeer serieus nemen". "Als de kiezer tegen stemt dan gaan we niet het verdrag ondertekenen zonder dat het grondig wordt gewijzigd"...Dit soort uitspraken.

quote:
Hij had echter wel eerder aan moeten geven of hij het referendum naast zich neer zou leggen of niet, volgens de wet.
Dat sowieso, zijn strategie lijkt te zijn om het over de verkiezingen heen te tillen omdat hij niet een intrekkingswet wil maar hij eveneens niet wil dat de VVD billenkoek krijgt.
#NoDAPL
pi_166957535
quote:
5s.gif Op maandag 28 november 2016 16:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, dat is meer dan ik verwacht had. Dat geef ik ook aan. Wat is verder de relevantie tot het onderzoek van EenVandaag?
Niet eenvandaag. Een van die peilbedrijven. Eenvandaag of Nieuwsuur berichtte erover. Het punt is dat veel afvallers van de PvdA en de SP bij de PVV terecht komen. Jij gaf aan je dat niet voor te kunnen stellen (fair enough), ik gaf aan dat het er veel meer zijn dan dat jij denkt.
Dat maakt verder niet veel meer uit. De relevante vraag is nu waarom ze dat doen. Mijn hypothese: een proteststem. Een soort van opgestoken middelvinger, het systeem willen destabiliseren zodat er iets nieuws kan komen. Zoiets.
#NoDAPL
pi_166957549
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zijn de VVD en de PvdA zelf die de status van het referendum verhoogden van adviserend naar voorschrijvend. Dat deze ze voorafgaande aan het referndum toen ze nog verwachtten dat er voor het verdrag gestemd zou worden. "Wij zullen de uitslag zeer serieus nemen". "Als de kiezer tegen stemt dan gaan we niet het verdrag ondertekenen zonder dat het grondig wordt gewijzigd"...Dit soort uitspraken.
Nee hoor, in de wet is netjes vastgelegd dat dit een raadgevend referendum was. Een bindend referendum is grondwettelijk niet mogelijk. Dat ze het serieus nemen doet daar niets aan af. Verder hebben ze volgens mij alleen aangegeven dat ze de uitslag serieus gaan bekijken, niet dat ze serieus het verdrag gaan wijzigen. Wederom, graag een bron.
pi_166957554
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Zo lang Roemer fractievoorzitter is zal de SP geen potten kunnen breken vrees ik. Ik droeg de SP altijd wel een warm hart toe tot vlak voor de vorige verkiezingen toen ze de grootste in de peilingen stonden. 65 was ineens geen 65 meer, de grootspraak van Roemer dat ze de boete niet aan de EU gingen betalen als ze boven de 3% begrotingstekort zouden komen was ineens van tafel etc etc. Hier maakte ik uit op dat als de SP daadwerkelijk zal regeren heel veel punten niet meer heilig zijn en dat het een soort tweede PvdA zal worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sylv3se op 28-11-2016 17:04:41 ]
pi_166957564
quote:

[..]

Het was van oorsprong raadgevend ja, hij heeft het er zelf van gemaakt, maar die wist toch al niet wat die in het regeerakkoord afsprak, waarom zou die dat nu bij dit dan wel kunnen?
pi_166957574
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:49 schreef LievePoetin het volgende:

[..]

Nee hij moet alleen de uitslag van het referendum, een duidelijke nee, richting Brussel sturen. Dat vertikt die, omdat hij denkt dat een ja beter zal zijn voor Nederland. Maar dat is een geheel andere situatie.
Dat "moet" hij helemaal niet.

Je eerste reactie over het beeld wat Rutte zou hebben lijkt steeds corrrecter te worden...
pi_166957595
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:49 schreef LievePoetin het volgende:

[..]

Het is heel erg simpel, hij had al lang ofwel met een intrekkingswet moeten komen ofwel het verdrag moeten ondertekenen. Hoewel de termijn niet duidelijk is gedefinieerd houdt "zo spoedig mogelijk" duidelijk in dat je een redelijke tijd mag nemen om alles goed uit te zoeken maar vervolgens direct een beslissing moet nemen. Gezien het feit dat ze zelf de status van het advies flink verhoogde (VVD en PvdA samen) is het ondertekenen voorafgaande aan de verkiezing voor hen niet mogelijk terwijl ze in de rest van de EU-zone "fuck you" zeggen tegen Nederland en dus heb je nu de situatie dat ze het over de verkiezingen heen tillen. De VVD en de PvdA begrijpen dat ze flink wat zetels verliezen als ze het verdrag zouden ondertekenen, ze weigeren om het verdrag in te trekken dus komen ze met een hoop smoezen die erin moeten resulteren dat het volgende kabinet in de eerste paar maanden het verdrag ondertekent, hopende dat de kiezers het 4 jaar later weer zullen zijn vergeten. Hun eigen hachje vinden ze belangrijker dan het volk dienen. Dat zou genoeg moeten zeggen voor ons kiezers: stem niet op een van deze twee partijen en stem niet op andere partijen (het CDA en de D66?) die hieraan meewerkten.
#NoDAPL
pi_166957615
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet eenvandaag. Een van die peilbedrijven. Eenvandaag of Nieuwsuur berichtte erover. Het punt is dat veel afvallers van de PvdA en de SP bij de PVV terecht komen. Jij gaf aan je dat niet voor te kunnen stellen (fair enough), ik gaf aan dat het er veel meer zijn dan dat jij denkt.
Dat maakt verder niet veel meer uit. De relevante vraag is nu waarom ze dat doen. Mijn hypothese: een proteststem. Een soort van opgestoken middelvinger, het systeem willen destabiliseren zodat er iets nieuws kan komen. Zoiets.
Oke, ik heb nu al twee bronnen voor jouw beweringen opgezocht, je zoekt het verder zelf maar uit Bram.

Verder lijkt het mij vreemd dat zes jaar geleden er veel PvdA'ers overstapten. Ze peilden toen al jarenlang rond de 22 zetels, met uitschieters naar boven op het moment dat er gestemd werd. De grote dalingen in de peilingen waren na 2006 en 2012.
pi_166957617
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:57 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Zo lang Roemer fractievoorzitter is zal de SP geen potten kunnen breken vrees ik. Ik droeg de SP altijd wel een warm hart toe tot vlak voor de vorige verkiezingen toen ze de grootste in de peilingen stonden. 65 was ineens geen 65 meer, de grootspraak van Roemer dat ze de boete niet aan de EU gingen betalen als ze boven de 3% begrotingsoverschot zouden komen was ineens van tafel etc etc. Hier maakte ik uit op dat als de SP daadwerkelijk zal regeren heel veel punten niet meer heilig zijn en dat het een soort tweede PvdA zal worden.
Als bij een coalitie dan geef ik jou gelijk in deze, echter bij een grote meerderheid, en een andere als Roemer, denk aan lillian, zie ik het wel zitten?
Of het goed zal zijn, of dat het toch is dat er andere aan de touwtjes trekken, wat ik altijd denk, vermoed ik dus van niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2016 17:02:05 ]
pi_166957696
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 17:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oke, ik heb nu al twee bronnen voor jouw beweringen opgezocht, je zoekt het verder zelf maar uit Bram.
Die peilbureaus weten dat ook nog niet. Meerkeuzevragen of half open vragen brengen dit niet goed in kaart, als je wil weten waarom die kiezers dat doen dan moet je met die kiezers in gesprek.

quote:
Verder lijkt het mij vreemd dat zes jaar geleden er veel PvdA'ers overstapten. Ze peilden toen al jarenlang rond de 22 zetels, met uitschieters naar boven op het moment dat er gestemd werd. De grote dalingen in de peilingen waren na 2006 en 2012.
"zes jaar of zo", het kunnen er ook 5 of 7 zijn, dat is niet zo relevant. Het punt is dat het bepaald niet nieuw is dat zoveel mensen van die partijen overstappen naar de PVV, dat wisten we al lang. De relevante vraag is al jarenlang waarom ze dat doen. Vooral de partijen zoals de PvdA zouden zich dit moeten afvragen.
Hint voor hen: mensen haken niet af als ze het gevoel hebben dat hun belangen goed worden gediend.
#NoDAPL
pi_166957702
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als bij een coalitie dan geef ik jou gelijk in deze, echter bij een grote meerderheid, en een andere als Roemer, denk aan lillian, zie ik het wel zitten?
Of het goed zal zijn, of dat het toch is dat er andere aan de touwtjes trekken, wat ik altijd denk, vermoed ik dus van niet?
Ik denk dat Lilian het een stuk beter zal doen dan Roemer iig.
pi_166957733
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:06 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik durf niet over Lilian te spreken maar er zijn diverse Tweede Kamerleden die het waarschijnlijk beter zouden doen dan Roemer. Roemer is een sympathieke kerel maar hij is intellectueel teveel een lichtgewicht om zich staande te houden. Hij heeft de juiste standpunten, hij heeft de juiste argumenten maar hij mist het vermogen om voldoende snel te schakelen in het debat en alles te overzien, ook het spel wat erbij hoort. Helaas. Laat Roemer een trouwe adjudant worden en benoem een van de andere mensen tot de lijsttrekker.
#NoDAPL
pi_166957819
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:06 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd naar deze kerel: https://www.tweedekamer.n(...)ing-ema-sp/biografie

Hij heeft zeker een goed profiel voor deze functie qua kennis, intelligentie en ervaring.
Garanties zijn er niet (#RonaldPlasterk) maar hij is wel iemand die we in de gaten moeten houden. Van Raak zou het natuurlijk beter doen dan Roemer. Henk van Gerven lijkt me ook een interessante kandidaat. Belangrijk; er zijn nog een hoop goede kandidaten die nu niet in de Tweede Kamer zitten.

Master Tropische bodemwetenschap / bodemvruchtbaarheidmanagement / onderzoek naar grondbewerkingssystemen / ontwikkelingseconomie, Universiteit Wageningen 1982
Promotie, onderzoek naar een agro-ecologisch framework voor geintegreerd voedingsmanagement, in het bijzonder gericht op Kenia, Universiteit Wageningen 1993

Loopbaan

Hoofd, Afdeling Internationale samenwerking, Winand Staring Centrum voor geintegreerd bodem en water onderzoek (SC-DLO), Wageningen (tegenwoordig: Alterra) 1993-1996
Onderzoeksleider, DLO programma North-South 1997
Professor Bodemwetenschap (60%) en North-South Coordinator (40%), Universiteit Wageningen en Onderzoekscentrum 1998-2002
Freelance consultant 2002-2013
Professor Duurzame agricultuur, Faculteit Geografische informatie wetenschap en Wereld observatie (ITC), Universiteit Twente te Enschede 2004-2013
Eerste Kamerlid, SP 2007-2013
Directeur, Afdeling Ontwikkelingsbeleid & Uitvoering, Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT), Amsterdam 2011-2012
#NoDAPL
pi_166957892
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:57 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Zo lang Roemer fractievoorzitter is zal de SP geen potten kunnen breken vrees ik. Ik droeg de SP altijd wel een warm hart toe tot vlak voor de vorige verkiezingen toen ze de grootste in de peilingen stonden. 65 was ineens geen 65 meer, de grootspraak van Roemer dat ze de boete niet aan de EU gingen betalen als ze boven de 3% begrotingstekort zouden komen was ineens van tafel etc etc. Hier maakte ik uit op dat als de SP daadwerkelijk zal regeren heel veel punten niet meer heilig zijn en dat het een soort tweede PvdA zal worden.
Tja, zo bezien valt er wat voor te zeggen om dan maar een andere partij te steunen om hen een duwtje naar links te geven. Maar ja, is de PvdD sociaaleconomisch voldoende links? Wat vindt jij?
#NoDAPL
  dinsdag 29 november 2016 @ 05:36:11 #246
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166971885
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 16:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Eerder GroenLinks denk ik, misschien wat naar 50+/PvdD. Er zullen er heus ook wel wat naar de PVV overstappen hoor, daar niet van, maar van die claims van Braindead dat er meer ex-PvdA'ers op de PVV stemmen dan op de PvdA zelf geloof ik niet zoveel.
Dat geloof ik dus wel.
We praten niet over dit jaar alleen, we praten over meer dan 20 jaar.
Overigens dat Wilders op kwam was de overstap naar andere partijen al een feit. De meeste PvdA arbeiderswijk stemmers keerden hun rug om omdat er niet geluisterd werd naar hun protetsen dat hun wijken werden overspoeld door allochtonen, wat veel onrust veroorzaakte, Fortuyn haakte daar al op in en nu Wilders.

[ Bericht 16% gewijzigd door DUTCHKO op 29-11-2016 06:29:46 ]
pi_166972400
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 05:36 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat geloof ik dus wel.
We praten niet over dit jaar alleen, we praten over meer dan 20 jaar.
Overigens dat Wilders op kwam was de overstap naar andere partijen al een feit. De meeste PvdA arbeiderswijk stemmers keerden hun rug om omdat er niet geluisterd werd naar hun protetsen dat hun wijken werden overspoeld door allochtonen, wat veel onrust veroorzaakte, Fortuyn haakte daar al op in en nu Wilders.
Dat valt ook wel mee. De PvdA kreeg vanaf '86 achtereenvolgens 52, 49, 37, 45, 23 (na deelname LPF), 42 (na falen LPF), 33, 30 en 38 zetels. De achteruitgang qua PvdA ging in die periode vooral gepaard met een groei van de SP/D'66. Toen ze vijftien zetels kwijtraakten tussen '86 en '94 groeide D'66 bijvoorbeeld van 9 naar 24.

Voor de rest zitten ze momenteel, qua zetels, vrij gemiddeld dus als je dat afzet over een periode van 20 jaar, en Wilders doet al wat jaartjes mee. Wederom, ongetwijfeld heeft hij kiezers weggelokt, maar PvdA'ers gaan volgens mij nog steeds niet en masse naar de PVV. Na Paars was er bijvoorbeeld al kritiek dat de PvdA te veel zou verrechtsen, en dat heeft ze ook veel stemmers gekost die ze ten tijde van de kernwapens/vredesbeweging aan zich hadden weten te binden.
pi_166973143
230 dagen sinds het officiële einde van onze democratie. :(
pi_166973158
VVD: Volkspartij voor Vrijheid en Democratie
pi_166973212
quote:
Jouw geliefde PVV heeft slechts 1 lid.
pi_166973230
quote:
28435 leden meer dan de dictatoriale club van jouw messias *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_166973306
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jouw geliefde PVV heeft slechts 1 lid.
Het ging me ook om de werkelijke definitie van VVD: Volkspartij voor volksverlakkerij en demagogie.
pi_166973362
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

28435 leden meer dan de dictatoriale club van jouw messias *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Nou en? De leden zijn gezamenlijk vaak niks meer dan een fanclubje.
pi_166973428
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Neuh. De leden vormen het kader en zorgen voor nieuwe aanwas, zodat de VVD ook in de toekomst beschikt over capabele Kamerleden en bestuurders.

Als Wilders de tent verlaat, stort de hele PVV in elkaar.
pi_166973436
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Bij de meeste partijen bepalen de leden het programma en de lijsttrekker. Voor iemand die zulke grote woorden heeft over democratie doe je wel erg denigrerend over dergelijke daadwerkelijke medezeggenschap.
pi_166973472
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh. De leden vormen het kader en zorgen voor nieuwe aanwas, zodat de VVD ook in de toekomst beschikt over capabele Kamerleden en bestuurders.

Als Wilders de tent verlaat, stort de hele PVV in elkaar.
Dat heb ik gezien met dit kabinet. Het beste kabinet ooit zeiden ze. _O- Ik heb nog nooit zo'n stelletje lamlullen bij elkaar gezien. _O-
pi_166973510
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat heb ik gezien met dit kabinet. Het beste kabinet ooit zeiden ze. _O- Ik heb nog nooit zo'n stelletje lamlullen bij elkaar gezien. _O-
Och, dit kabinet heeft een prima resultaat neergezet. Het begrotingstekort is bijna omgezet in een overschot en de economie begint steeds beter te draaien.

'Beste kabinet ooit' is uiteraard onzin, maar het een stuk slechter uit kunnen pakken.
  dinsdag 29 november 2016 @ 10:05:06 #260
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166973511
quote:
Ideetje, word lid van de VVD, ga netjes jasje dasje naar ledenvergadering en dan kun je misschien wel een vraag aan Rutte stellen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_166973513
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij de meeste partijen bepalen de leden het programma en de lijsttrekker. Voor iemand die zulke grote woorden heeft over democratie doe je wel erg denigrerend over dergelijke daadwerkelijke medezeggenschap.
Mensen stemmen bij Tweede Kamerverkiezingen niet op de leden, mensen stemmen op een partij en het partijprogramma.
pi_166973540
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Mensen stemmen bij Tweede Kamerverkiezingen niet op de leden, mensen stemmen op een partij en het partijprogramma.
Bedankt, Hans. Heb je ook gelezen wat ik schreef?
pi_166973553
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Och, dit kabinet heeft een prima resultaat neergezet. Het begrotingstekort is bijna omgezet in een overschot en de economie begint steeds beter te draaien.

'Beste kabinet ooit' is uiteraard onzin, maar het een stuk slechter uit kunnen pakken.
Als je een dozijn mongooltjes daar neer had gezet dan hadden ze het niet slechter gedaan.
pi_166973564
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bedankt, Hans. Heb je ook gelezen wat ik schreef?
Ja, jij schijnt niet te begrijpen wat democratie betekent.
pi_166973574
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als je een dozijn mongooltjes daar neer had gezet dan hadden ze het niet slechter gedaan.
Dat mag jij vinden.
  dinsdag 29 november 2016 @ 10:09:04 #266
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166973577
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat denkt men maar. Men stemt op een persoon formeel gezien.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_166973598
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja, jij schijnt niet te begrijpen wat democratie betekent.
Lid worden van een partij zodat je niet enkel een naampje mag aankruisen bij de verkiezingen maar ook invloed hebt op welke namen daar staan en welk programma ze uitvoeren is blijkbaar niet democratisch in jouw ogen. Dat sluit dan wel weer aan bij het niveau van je eerdere reacties.
pi_166973610
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:05 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ideetje, word lid van de VVD, ga netjes jasje dasje naar ledenvergadering en dan kun je misschien wel een vraag aan Rutte stellen.
Dat is een beetje het probleem van de boze mensch. Ze hebben alle kansen om zelf een partij op te richten of zich aan te sluiten bij bestaande partijen om zo invloed uit te kunnen oefenen op wat er in land gebeurd. Maar nee, ze blijven liever voos vanaf de zijlijn schreeuwen, hopend op een goddelijk verlosser omdat ze zelf te lui, of te simpel om zich te organiseren zijn.
pi_166973633
Oh, en meer van die plaatjes van lompe feestboekgroepen graag!! Meer!! Meer!! Meer!!
pi_166973640
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hou toch op! Geld aan buitenlanders geven en tegelijkertijd onze ouderen laten verrotten achter hun voordeur.

De flexibilisering van de arbeidsmarkt.

Kaalslag op de sociale voorzieningen.

Grootste betaler aan de in en in corrupte EU.
pi_166973644
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat is een beetje het probleem van de boze mensch. Ze hebben alle kansen om zelf een partij op te richten of zich aan te sluiten bij bestaande partijen om zo invloed uit te kunnen oefenen op wat er in land gebeurd.
Nouja, niet echt, want je kan geen lid worden van de favoriete partij van de boze mensch.
pi_166973665
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Lid worden van een partij zodat je niet enkel een naampje mag aankruisen bij de verkiezingen maar ook invloed hebt op welke namen daar staan en welk programma ze uitvoeren is blijkbaar niet democratisch in jouw ogen. Dat sluit dan wel weer aan bij het niveau van je eerdere reacties.
Nee, democratie is een bestuursvorm waar de regering door een meerderheid van het volk gekozen wordt en waarbij het volk de leiders op het rechte pad houdt door de mogelijkheid deze regering weg te sturen als een meerderheid van het volk het niet meer eens is met de regering.

Als jij bijvoorbeeld met je vrouw en drie kinderen bij meerderheid van stemmen besluit om naar de Efteling te gaan dan heeft dat niks met democratie te maken.
pi_166973670
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat komt omdat je te jong was om de kabinetten Balkenende of het experiment Rutte 1 mee te maken?
pi_166973696
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat komt omdat je te jong was om de kabinetten Balkenende of het experiment Rutte 1 mee te maken?
Ik ben al wat ouder dan dat. Het eerste kabinet dat ik bewust heb meegemaakt was Lubbers 1.
pi_166973702
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:11 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hou toch op! Geld aan buitenlanders geven en tegelijkertijd onze ouderen laten verrotten achter hun voordeur.
Dit klopt simpelweg niet.

quote:
De flexibilisering van de arbeidsmarkt.
Goede zaak.

quote:
Kaalslag op de sociale voorzieningen.
Goede zaak.

quote:
Grootste betaler aan de in en in corrupte EU.
Ik ben voorstander van de EU.
  dinsdag 29 november 2016 @ 10:16:18 #276
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166973712
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als jij bijvoorbeeld met je vrouw en drie kinderen bij meerderheid van stemmen besluit om naar de Efteling te gaan dan heeft dat niks met democratie te maken.
Jouw kinderen kunnen je wegsturen bij meerderheidsstemming?
pi_166973742
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:15 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik ben al wat ouder dan dat. Het eerste kabinet dat ik bewust heb meegemaakt was Lubbers 1.
Dan kont je uitspraak dus voort uit woede en frustratie en niet uit ratio :s).
pi_166973743
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee, democratie is een bestuursvorm waar de regering door een meerderheid van het volk gekozen wordt en waarbij het volk de leiders op het rechte pad houdt door de mogelijkheid deze regering weg te sturen als een meerderheid van het volk het niet meer eens is met de regering.

Nou, over een paar maanden mag je de regering weer wegsturen. Democratie.
pi_166973867
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit klopt simpelweg niet.

[..]

Goede zaak.

[..]

Goede zaak.

[..]

Ik ben voorstander van de EU.
Jouw mening bevestigt nogmaals dat we in twee verschillende Nederlanden leven die recht tegenover elkaar staan.
pi_166973871
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:16 schreef nixxx het volgende:

[..]

Jouw kinderen kunnen je wegsturen bij meerderheidsstemming?
In Nederland hebben dezelfde woorden soms verschillende betekenissen. Als ik zeg dat ik op de bank ga zitten dan bedoel ik niet dat ik nu naar de ABN AMRO fiets en daar het dak opklimt. Zo is er ook een verschil tussen tussen democratie: de bestuursvorm van een land, en democratie: of Koos samen met zijn vrienden democratisch een besluit neemt of ze in een bloemenjurkje konijnenvoer in een restaurant gaan eten of dat ze in hun geitenwollensokken besluiten thuis te blijven en een sojaburger in de pan gooien.
pi_166973890
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

Jouw mening bevestigt nogmaals dat we in twee verschillende Nederlanden leven die recht tegenover elkaar staan.
Nee, het laat zien dat er in dit land mensen met verschillende meningen wonen. Dat lijkt mij niet heel gek.
pi_166973922
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, het laat zien dat er in dit land mensen met verschillende meningen wonen. Dat lijkt mij niet heel gek.
Nee, in deze tot op het bot verscheurde samenleving is het wachten op een burgeroorlog. Ga weg met je nuance.
pi_166973955
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan kont je uitspraak dus voort uit woede en frustratie en niet uit ratio :s).
Het is 5 voor 12. We teren nog op het beetje democratie wat over gebleven is uit het verleden en we teren op de welvaart die onze voorouders ons gebracht hebben. 4 jaar Rutte3 overleeft dit land niet meer.
pi_166973968
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik denk dat bepaalde meningsverschillen binnen onze samenleving wel dieper gaan. We leven inmiddels in een volkomen gepolariseerde samenleving.
pi_166973978
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:30 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is 5 voor 12. We teren nog op het beetje democratie wat over gebleven is uit het verleden en we teren op de welvaart die onze voorouders ons gebracht hebben. 4 jaar Rutte3 overleeft dit land niet meer.
En ook daarom:

pi_166974001
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:30 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Onze democratie is niet wezenlijk anders dan een aantal jaar geleden. Sterker, daar in 2014 de referendumwet is ingevoerd, zou je zelfs kunnen stellen dat onze democratie juist is verruimd. Daarnaast trekt de economie weer aan.

Anders dan jij lijkt te denken, staat ons land niet op de rand van de afgrond.
pi_166974019
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:31 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik denk dat bepaalde meningsverschillen binnen onze samenleving wel dieper gaan. We leven inmiddels in een volkomen gepolariseerde samenleving.
Dat valt wel mee. Op internet vecht men elkaar de tent uit, maar in het echte leven vormen we met z'n allen een vrij harmonieuze samenleving.
pi_166974032
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onze democratie is niet wezenlijk anders dan een aantal jaar geleden. Sterker, daar in 2014 de referendumwet is ingevoerd, zou je zelfs kunnen stellen dat onze democratie juist is verruimd. Daarnaast trekt de economie weer aan.

Anders dan jij lijkt te denken, staat ons land niet op de rand van de afgrond.
Ook als je een aap als MP hebt zal de economie ooit aantrekken. Dat zegt dus niks.
pi_166974043
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Op internet vecht men elkaar de tent uit, maar in het echte leven vormen we met z'n allen een vrij harmonieuze samenleving.
Volgens mij woon je in een heel klein dorpje ergens in Zeeland dichtbij de Belgische grens. :)
pi_166974069
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Volgens mij woon je in een heel klein dorpje ergens in Zeeland dichtbij de Belgische grens. :)
En jij in Sint Willebrord of Helmond?
pi_166974072
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:35 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ook als je een aap als MP hebt zal de economie ooit aantrekken. Dat zegt dus niks.
"
Dat kan. Je opmerkingen over de teloorgang van onze welvaart kloppen alleen niet.
pi_166974080
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Middelgrote stad in het midden van het land. Is hier prima toeven. De mensen zijn er goedgemutst.
pi_166974149
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

"
Dat kan. Je opmerkingen over de teloorgang van onze welvaart kloppen alleen niet.
Rutte heeft in zijn eentje 100 miljard euro aan de staatsschuld toegevoegd. Tel daarbij op al die projectjes van de EU waar Nederland garant voor staat. Griekse leningen waar vele miljarden op afgeschreven moeten worden.De ECB is biljoenen aan het uitgeven. Het beetje welvaart wat we nog hebben is bij elkaar geleend.
pi_166974169
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Rutte heeft in zijn eentje 100 miljard euro aan de staatsschuld toegevoegd. Tel daarbij op al die projectjes van de EU waar Nederland garant voor staat. Griekse leningen waar vele miljarden op afgeschreven moeten worden.De ECB is biljoenen aan het uitgeven. Het beetje welvaart wat we nog hebben is bij elkaar geleend.
Haha, pauper.
pi_166974202
quote:

[..]

Ik wist niet dat Rutte in zijn eentje honderd miljard euro kon uitgeven.
pi_166974232
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat komt ook door de Dijs natuurlijk hè, je weet wel, van die satanistische landverradersclub de pvda!!11
pi_166974264
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

"
Waarom niet dan? Eerst kon je als éénverdiener met een modaal inkomen makkelijk een gezin onderhouden. Tegenwoordig lukt dat niet (zo makkelijk) meer. Tevens zijn bijna alle sociale voorzieningen versoberd, dus waar zit dan die welvaartswinst?
pi_166974271
quote:

[..]

De staatsschuld is echter gedaald naar 63 procent van het BNP. Een prima percentage.

Het gaat gewoon prima. Stel je niet zo aan.
pi_166974317
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

We leven in een land waarin misschien 3 VVD'ers en 3 PVDA'ers alles bepalen. Zo werkt dat in die partijen. 6 mensen die alles bepalen. Dat kan je nauwelijks meer een democratie noemen.
pi_166974322
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:49 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Waarom niet dan? Eerst kon je als éénverdiener met een modaal inkomen makkelijk een gezin onderhouden. Tegenwoordig lukt dat niet (zo makkelijk) meer. Tevens zijn bijna alle sociale voorzieningen versoberd, dus waar zit dan die welvaartswinst?
Jan Modaal kan prima een meerpersoonshuishouden onderhouden. Alleen moet hij dan wel het nodige laten en niet de nieuwste iPad, flatscreen, laptop, iPhone en weet ik het allemaal wat willen hebben.
pi_166974402
Vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')