abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166688065

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

https://docs.google.com/s(...)HEBdO2Xsg/edit#gid=0

https://www.theguardian.c(...)ap&type=presidential

Update van alle andere races en referenda

SPOILER: STREAMS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166688075
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 09:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zo vroeg op de morgen al aan het angstzaaien? Waar zijn al die racistische aanvallen dan? Het enige wat ik een jaar lang gezien heb zijn honderden video's waarin Trumpsupporters gemolesteerd werden.
Waar heb ik het gehad over aanvallen? Ik verwees naar dit bericht:

quote:
pi_166688100
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 09:35 schreef Maxerazzi het volgende:
Ondertussen ook wel duidelijk dat d'n Donald niet voor kunde gaat, maar voor loyaliteit. Echt de kwaliteit van een moerasleegpomperdingesman.
Dat verbaast me niet zoveel, als je een land zegt te willen runnen als bedrijf (doen we dat niet al jaren?) dan is het niet zo vreemd dat je op een soort old boys netwerk terug gaat vallen. Zo gaat dat in het bedrijfsleven ook, waar competenties een stuk minder belangrijk zijn dan men denkt.

Wat dat betreft is de cognitieve dissonantie wel wat vreemd aan de kant van de Trump-stemmers. Ze zeggen hem geen ideale leider te vinden en hopen vooral dat hij verandering teweeg kan brengen omdat hij niet tot het politieke establishment behoort. Ik snap de drang naar verandering, maar dit lijkt ook een beetje op een paar slechte ervaringen met chirurgen in het ziekenhuis, vervolgens de groenteboer aannemen als hoofd chirurgie en hopen dat hij er wel in slaagt om een succesvolle operatie uit te voeren.

Competenties zijn inderdaad net zo belangrijk als intenties. Er is geen enkele reden om op voorhand de loftrompet te steken. Natuurlijk, laat de man het maar bewijzen, maar het hele idee van politiek is om altijd kritisch te zijn en ik zie niet waarom men dat bij Trump niet zou moeten zijn.
pi_166688156
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 09:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar heb ik het gehad over aanvallen? Ik verwees naar dit bericht:

[..]

Wat moet ik daarmee? 1 ongeverifieerd verhaaltje van een 1 Amerikaan. Geloof je ook in UFO's. Miljoenen Amerikanen schijnen elk jaar door buitenlandse wezens ontvoerd te worden.
pi_166688175
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 09:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat moet ik daarmee? 1 ongeverifieerd verhaaltje van een 1 Amerikaan. Geloof je ook in UFO's. Miljoenen Amerikanen schijnen elk jaar door buitenlandse wezens ontvoerd te worden.
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 03:37 schreef OMG het volgende:

[..]

Inb4 "hoax, bedacht, niet meteen geloven, heb je dat weer"
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166688201
quote:
6s.gif Op woensdag 16 november 2016 09:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

En al zou het waar zijn: Waarom ga je er vanuit dat er een direct verband is met Trump als president? Onder 8 jaar Obama is geen enkele jood geïntimideerd?
pi_166688232
Zijn Rutte en Samsom ook antisemieten? Heel wat joden zijn in dit land de afgelopen jaren bedreigd, bespuugd en gemolesteerd.
pi_166688288
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 09:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En al zou het waar zijn: Waarom ga je er vanuit dat er een direct verband is met Trump als president? Onder 8 jaar Obama is geen enkele jood geïntimideerd?
Dat laatste beweert niemand.

Het is echter een feit dat Trump erg geliefd is onder white nationalists. Gewild of ongewild. Hoewel Trump in hun ogen nog niet ver genoeg gaat, zijn zij desalniettemin zielsgelukkig met de man. Zijn uitverkiezing zien sommigen dan ook als een legitimering van hun zieke, racistische gedachten.

En nee, ik beweer niet dat minderheden aan de lopende band worden aangevallen (daar heb ik geen zicht op). Ik vind het alleen een zorgwekkende ontwikkeling. Als nazistische figuren de vlag uithangen, dan is dat meestal geen goed teken.
pi_166688304
Overigens beweert niemand (ik niet, althans) dat Trump een antisemiet is.
pi_166688307
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 09:58 schreef Braindead2000 het volgende:
Zijn Rutte en Samsom ook antisemieten? Heel wat joden zijn in dit land de afgelopen jaren bedreigd, bespuugd en gemolesteerd.
Goede stroman weer Braindead. Ik blijf het toch bijzonder vinden hoe iemand van een dergelijke leeftijd nooit in zijn hele leven normale discussievaardigheden heeft opgedaan.

Niemand stelt dat Trump zelf anti-semitisch is.
pi_166688331
Maar goed, Trump schijnt een antisemiet te zijn. Wie gaat hij het eerst vergassen? Ivana? (Heeft zich tot het jodendom bekeerd). Zijn kleinkinderen/haar kinderen? (ook jood ). Zijn schoonzonen en schoondochters? ( Al zijn kinderen schijnen met joden getrouwd te zijn of joden te daten).
pi_166688346
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 10:05 schreef Braindead2000 het volgende:
Maar goed, Trump schijnt een antisemiet te zijn. Wie gaat hij het eerst vergassen? Ivana? (Heeft zich tot het jodendom bekeerd. Zijn kleinkinderen/haar kinderen? (ook jood ). Zijn schoonzonen en schoondochters? ( Al zijn kinderen schijnen met joden getrouwd te zijn of joden te daten).
Oprechte vraag: wat mankeert jou?
pi_166688366
quote:
2s.gif Op woensdag 16 november 2016 10:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oprechte vraag: wat mankeert jou?
Ik word een beetje moe van al dat angstzaaien.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 november 2016 @ 10:12:12 #14
426493 crew  PippenScottie
pi_166688414
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 09:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik volg een aantal journalisten op twitter, die toevallig joods zijn.
Meerderen hebben aangegeven dat het aantal bedreigingen en antisemitische verwensingen aan hun adres is geëxplodeerd sinds Trump kandidaat is.

Dat is niet direct zijn fout, maar het is ontegenzeggelijk waar dat veel verwerpelijke groeperingen zich moreel zeer gesteund voelen door de opkomst van Trump.
My friends all drive horses
pi_166688520
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 10:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik word een beetje moe van al dat angstzaaien.
Waarom trap je dan in die angstzaai propaganda van de republikeinen of ben je van mening dat de hele campagne van Trump en de republikeinse conventie zo'n positieve insteek hadden?

Maar als je nu nog eens goed leest wat er gezegd word ben je dan nog van mening dat het om angstzaaien gaat en dat Trump een antisemiet genoemd word? Zo ja dan is hersendood inderdaad een goede omschrijving van jezelf dus hulde dan voor je zelfkennis in ieder geval.
pi_166688538
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 10:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat laatste beweert niemand.

Het is echter een feit dat Trump erg geliefd is onder white nationalists. Gewild of ongewild. Hoewel Trump in hun ogen nog niet ver genoeg gaat, zijn zij desalniettemin zielsgelukkig met de man. Zijn uitverkiezing zien sommigen dan ook als een legitimering van hun zieke, racistische gedachten.

En nee, ik beweer niet dat minderheden aan de lopende band worden aangevallen (daar heb ik geen zicht op). Ik vind het alleen een zorgwekkende ontwikkeling. Als nazistische figuren de vlag uithangen, dan is dat meestal geen goed teken.
Kijk eerst eens naar jezelf voor je met allerlei wilde theorieën komt over minderheden die misschien aangevallen zullen worden. Wat ik bij jou en anderen hier zie is dat jullie onderscheid maken tussen deugende mensen en niet-deugende mensen en die niet deugende mensen zijn voor jullie niks waard. Dat kan niet anders als er zoveel beeldmateriaal is waar Trump-stemmers gemolesteerd worden en niemand er een traan om laat maar wel paranoïde ideeën hebben dat heel, heel misschien andere groepen last krijgen en je daar wel zorgen om maken.
pi_166688588
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 10:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Kijk eerst eens naar jezelf voor je met allerlei wilde theorieën komt over minderheden die misschien aangevallen zullen worden. Wat ik bij jou en anderen hier zie is dat jullie onderscheid maken tussen deugende mensen en niet-deugende mensen en die niet deugende mensen zijn voor jullie niks waard. Dat kan niet anders als er zoveel beeldmateriaal is waar Trump-stemmers gemolesteerd worden en niemand er een traan om laat maar wel paranoïde ideeën hebben dat heel, heel misschien andere groepen last krijgen en je daar wel zorgen om maken.
Kerel, in de derde alinea schrijf ik nota bene dat ik nergens beweer dat minderheden worden aangevallen. Daar heb ik namelijk geen zicht op.

Waar het mij om gaat is dat Trump geliefd is onder white nationalists. En het is naar mijn idee een slecht teken als dergelijke figuren de vlag uithangen.

En nu wel goed lezen, he?
pi_166688630
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 10:12 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik volg een aantal journalisten op twitter, die toevallig joods zijn.
Meerderen hebben aangegeven dat het aantal bedreigingen en antisemitische verwensingen aan hun adres is geëxplodeerd sinds Trump kandidaat is.

Dat is niet direct zijn fout, maar het is ontegenzeggelijk waar dat veel verwerpelijke groeperingen zich moreel zeer gesteund voelen door de opkomst van Trump.
Ja, ja dat verhaaltje ken ik inmiddels wel. :O Onlangs nog bij de Brexit gehoord. Bij alles wat niet naar wens van de progressieven gaat schijnt de Eindtijd aan te breken.
pi_166688678
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 10:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja, ja dat verhaaltje ken ik inmiddels wel. :O Onlangs nog bij de Brexit gehoord. Bij alles wat niet naar wens van de progressieven gaat schijnt de Eindtijd aan te breken.
Ik lees nergens iets over een eindtijd, alleen dat het niet zo gewaardeerd wordt dat racistische intimidaties nu welig tieren.
pi_166688679
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 10:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, in de derde alinea schrijf ik nota bene dat ik nergens beweer dat minderheden worden aangevallen. Daar heb ik namelijk geen zicht op.

Waar het mij om gaat is dat Trump geliefd is onder white nationalists. En het is naar mijn idee een slecht teken als dergelijke figuren de vlag uithangen.

En nu wel goed lezen, he?
Nou en? Dat zegt toch niks? Toen Obama president werd hebben waarschijnlijk heel wat extremistische Afro-amerikanen die het liefst elke witte agent dood zien, de vlag uitgehangen. Neem je dat Obama ook kwalijk?
pi_166688696
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 10:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nou en? Dat zegt toch niks? Toen Obama president werd hebben waarschijnlijk heel wat extremistische Afro-amerikanen die het liefst elke witte agent dood zien de vlag uitgehangen. Neem je dat Obama ook kwalijk?
Ik neem Trump helemaal niets kwalijk. Ik constateer slechts dat het een zorgwekkende ontwikkeling is (in mijn optiek, althans).
pi_166688763
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 10:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik neem Trump helemaal niets kwalijk. Ik constateer slechts dat het een zorgwekkende ontwikkeling is (in mijn optiek, althans).
Je kunt hem natuurlijk wel aanrekenen dat hij dit soort figuren blijft voeden, bijvoorbeeld door Bannon een echte positie te geven. Hij neemt er niet echt afstand van.
  woensdag 16 november 2016 @ 10:38:46 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166688802
Braindead kap eens met dat constante getroll hier en het in andermans mond leggen van woorden
pi_166688804
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 10:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt het hier over een marginaal groepje die de afgelopen decennia nauwelijks een deuk in een pakje boter kunnen slaan. Is het niet logischer om je zorgen te maken over de massale rellen, mishandelingen en naar ik heb begrepen zelfs moord, gepleegd door de progressieve linksen en hun aanhang?
pi_166688843
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 10:38 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Je hebt het hier over een marginaal groepje die de afgelopen decennia nauwelijks een deuk in een pakje boter kunnen slaan. Is het niet logischer om je zorgen te maken over de massale rellen, mishandelingen en naar ik heb begrepen zelfs moord, gepleegd door de progressieve linksen en hun aanhang?
Dat is dus het hele probleem: het tij lijkt te keren. Dat 'marginale groepje' lijkt aan invloed te winnen. En dat vind ik dus zorgwekkend.

Verder staat het mensen vrij te demonstreren. Mishandelingen van Trump-supporters is natuurlijk net zo goed verschrikkelijk. Moord weet ik niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')