abonnement Unibet Coolblue
pi_166676385
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2013 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2014 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2015 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2016:
Voetenmat - 4 januari
bobbernaut - 20 januari
Lazvic - 22 januari
tailfox - 25 januari
KolonelBroodje - 3 februari
Kanye - 10 februari
AutumnRain - 23 maart
GeenInspiratie. - 5 april
Opsonisatie - 11 mei
DieselTank - 13 mei
mar456 - 3 juni
Misterjack41 - 29 juni
Quantic - 27 juli
thedarklord0033 - oktober
Diqiu-Long - 1 november

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

PS: TS kan je alleen de eerste 48 uur na het maken van dit topic in de OP zetten. Daarna is bewerken van de OP niet meer mogelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nattekat op 08-12-2016 12:42:10 ]
pi_166676413
Ik had dus de last post in het vorige deel zonder het in de gaten te hebben.
Als mensen die geslaagd zijn nog in de OP willen, willen die dat zsm in dit topic melden? Dan kan ik je er nog bij zetten.
pi_166677062
1 November 2016 ben ik geslaagd, mag gerust in het topic vermeld worden ;)
pi_166677171
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
1 November 2016 ben ik geslaagd, mag gerust in het topic vermeld worden ;)
Just did. ;)
pi_166677283
Jullie favoriete 'methode' om het stuur zo snel mogelijk te draaien (bij betrekkelijk lage snelheden)?

Met slechts één hand?

  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 november 2016 @ 19:47:51 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166677317
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:46 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Jullie favoriete 'methode' om het stuur zo snel mogelijk te draaien (bij betrekkelijk lage snelheden)?

Met slechts één hand?

[ afbeelding ]
Twee handen, één tegelijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166677649
Aangezien dit een lestopic is en het CBR maar 2 methodes accepteert:

Snel sturen door overpakken, langzaam sturen door doorgeven of langzamer overpakken.
Met 1 hand sturen is wel makkelijk en lekker snel maar het CBR zal dat afkeurden.
  donderdag 17 november 2016 @ 10:19:21 #8
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166709482
Vandaag een nieuw avontuur bij een nieuwe rijschool.

De ''angst'' voor snelweg rijden gaat eruit gehaald worden..door een rit naar Rotterdam!
Kijken hoe dat gaat bevallen.

Het enige wat de ANWB nog moet doen is hun machtiging intrekken zodat ik kan uitkijken naar een andere datum. :%
  donderdag 17 november 2016 @ 14:48:03 #9
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166713760
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:19 schreef Noorseviking het volgende:
Vandaag een nieuw avontuur bij een nieuwe rijschool.

De ''angst'' voor snelweg rijden gaat eruit gehaald worden..door een rit naar Rotterdam!
Kijken hoe dat gaat bevallen.

Het enige wat de ANWB nog moet doen is hun machtiging intrekken zodat ik kan uitkijken naar een andere datum. :%
Toch niet door bij de ANWB dus?

Succes bij je nieuwe rijschool! Hopelijk kun je snel de nieuwe rijschool machtigen, een examendatum kan ook wel eens helpen als stok achter de deur. Nu moet het gebeuren. ;)
pi_166714330
Vandaag mijn eerste rijles gehad :)
Ging lekker!
pi_166714730
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:46 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Jullie favoriete 'methode' om het stuur zo snel mogelijk te draaien (bij betrekkelijk lage snelheden)?

Met slechts één hand?

[ afbeelding ]
Zoals dat tijdens de rijles geleerd is: Met twee handen sturen en soms moet je gewoon net iets snellere sturen, vooral met oude auto's omdat die zwaardere sturen.
  donderdag 17 november 2016 @ 16:15:59 #12
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166715351
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:48 schreef Voszje het volgende:

[..]

Toch niet door bij de ANWB dus?

Succes bij je nieuwe rijschool! Hopelijk kun je snel de nieuwe rijschool machtigen, een examendatum kan ook wel eens helpen als stok achter de deur. Nu moet het gebeuren. ;)
Yes het was gewoon tijd voor nieuw.

Vandaag ging het kijken gelijk ook veel beter. In plaats van de focus op 1 ding ging het allemaal overzichtelijk totaal anders kijken. Alleen nu nog de koppeling beter gebruik en door te stromen waar nodig is. :D

Snelweg is even verplaatst naar over anderhalve week.
  donderdag 17 november 2016 @ 16:19:57 #13
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166715445
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:15 schreef Noorseviking het volgende:

[..]

Yes het was gewoon tijd voor nieuw.

Vandaag ging het kijken gelijk ook veel beter. In plaats van de focus op 1 ding ging het allemaal overzichtelijk totaal anders kijken. Alleen nu nog de koppeling beter gebruik en door te stromen waar nodig is. :D

Snelweg is even verplaatst naar over anderhalve week.
Wat goed om te horen dat het meteen beter ging! Wat is het probleem met de koppeling?

Snelweg vond ik altijd leuk om te doen. :P Hoe is de "angst" eigenlijk ontstaan? Is er iets vervelends gebeurd, of is het gewoon de angst voor de hoge snelheden?
  donderdag 17 november 2016 @ 21:34:59 #14
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166723439
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:19 schreef Voszje het volgende:

[..]

Wat goed om te horen dat het meteen beter ging! Wat is het probleem met de koppeling?

Snelweg vond ik altijd leuk om te doen. :P Hoe is de "angst" eigenlijk ontstaan? Is er iets vervelends gebeurd, of is het gewoon de angst voor de hoge snelheden?
Gewoon angst voor hoge snelheden denk ik! :) Maar ik heb sowieso iemand die veel herhaling nodig heeft en veel ervaring. Ben niet heel veel en heel lang op de snelweg geweest.

Ik bedoel met de koppeling het ''omhoog houden'' en niet volledig indrukken. Bij bijvoorbeeld een kruispunt waardoor ik sneller kan opkomen en gelijk kan wegrijden voor er weer ander verkeer aankomt.
pi_166735353
Ik kom uit de drukste regio van Nederland en ik vond snelweg in het begin ook 'eng', omdat invoegen altijd klote was met die drukte en je altijd veel vrachtwagens had. Dus zodra je was ingevoegd moest je gelijk weer van rijstrook wisselen om de vrachtwagens in te halen inclusief de soms vermoeiende kijktechnieken.

Die hoge snelheid is de eerste paar keren misschien eng, maar daarna wen je er wel aan.

Nu ik zelf m'n rijbewijs heb vind ik snelweg niet eng, maar invoegen met een korte invoegstrook + drukte vind ik niet leuk :N
pi_166735688
Ik heb laatst in de VS, specifiek in de Oakland, Californie op de snelweg gereden over het knooppunt waar de I80, I580, I980, en I880 bij elkaar komen. Door de locals wordt dat liefkozend het "Oakland Maze" (doolhof) genoemd.

Invoegstroken zijn in de VS extreem kort (je wordt eigenlijk gewoon direct de strook ernaast opgeduwd), maar daarentegen heeft invoegend verkeer wel voorrang in tegenstelling tot Nederland.

Maar dat was dus wel even spannend: invoegen, om binnen 1,5km 4 rijstroken naar links te moeten opschuiven (links aanhouden), en weer een km verderop (nadat er drie stroken rechts bijgekomen waren) weer helemaal naar rechts te moeten om de 1e afslag te pakken.

Nou, dan vallen Nederlandse snelwegen echt wel mee! :D
  zaterdag 19 november 2016 @ 20:33:19 #17
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166762510
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 21:34 schreef Noorseviking het volgende:

[..]

Gewoon angst voor hoge snelheden denk ik! :) Maar ik heb sowieso iemand die veel herhaling nodig heeft en veel ervaring. Ben niet heel veel en heel lang op de snelweg geweest.

Ik bedoel met de koppeling het ''omhoog houden'' en niet volledig indrukken. Bij bijvoorbeeld een kruispunt waardoor ik sneller kan opkomen en gelijk kan wegrijden voor er weer ander verkeer aankomt.
Het went snel ;)

Ik heb mijn koppeling ook volledig ingetrapt? Moet je niet simpelweg de koppeling sneller op laten komen?
pi_166818594
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:15 schreef Noorseviking het volgende:

[..]

Yes het was gewoon tijd voor nieuw.

Vandaag ging het kijken gelijk ook veel beter. In plaats van de focus op 1 ding ging het allemaal overzichtelijk totaal anders kijken. Alleen nu nog de koppeling beter gebruik en door te stromen waar nodig is. :D

Snelweg is even verplaatst naar over anderhalve week.
Goede beslissing viking!

Ik mocht gisteravond in het donker en in de regen weer. Jeetje wat is dat kut om in te rijden zeg :o Ben in Bloemendaal beland voor hellingproefjes, heb weer het nare stukje snelweg hier gehad (omdat de tunnel dicht is is het heel onoverzichtelijk en druk).

Les ging verder wel ok. Volgende week eindelijk weer eens in daglicht rijden.
pi_166818629
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:46 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Jullie favoriete 'methode' om het stuur zo snel mogelijk te draaien (bij betrekkelijk lage snelheden)?

Met slechts één hand?

[ afbeelding ]
vinger tegen de spaak. maar dat is in de vrachtauto. Als je met een enkele hand op het wiel moet draaien heb je nét te korte armen om dat snel te doen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_166820596
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 07:35 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Goede beslissing viking!

Ik mocht gisteravond in het donker en in de regen weer. Jeetje wat is dat kut om in te rijden zeg :o Ben in Bloemendaal beland voor hellingproefjes, heb weer het nare stukje snelweg hier gehad (omdat de tunnel dicht is is het heel onoverzichtelijk en druk).

Les ging verder wel ok. Volgende week eindelijk weer eens in daglicht rijden.
Wacht maar dat je straks echt je rijbewijs hebt ;) Is eigenlijk dus wel goed dat je ook in het donker lest, want in de periode dat ik gelest heb was het nooit echt donker.
pi_166820821
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 10:39 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Wacht maar dat je straks echt je rijbewijs hebt ;) Is eigenlijk dus wel goed dat je ook in het donker lest, want in de periode dat ik gelest heb was het nooit echt donker.
Ik heb al meer lesuren in het donker gehad dan in daglicht :')
  dinsdag 22 november 2016 @ 12:46:52 #22
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166822671
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 10:52 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik heb al meer lesuren in het donker gehad dan in daglicht :')
Dit had ik inderdaad ook. :P
pi_166841169
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 10:39 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Wacht maar dat je straks echt je rijbewijs hebt ;) Is eigenlijk dus wel goed dat je ook in het donker lest, want in de periode dat ik gelest heb was het nooit echt donker.
En daar pluk je nu de vruchten van.
Lessen in moeilijkere omstandigheden (donker, mist, regen, sneeuw, combinatie) kan helemaal geen kwaad.
pi_166841903
Ik deed altijd in de spits lessen, dat was ook hartstikke handig. Tijdens mijn eerste examen had ik van zoiets: Wat is het rustig op de weg :)
pi_166847932
Spits had ik idd ook nog moeten noemen. ^O^
pi_166847975
ik mag morgenmiddag weer. Elke keer toch wat nerveus. Hou niet van fouten maken :') :@
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_166850752
Fouten maken hoort erbij, je hoeft ook op examen niet foutloos te rijden. Zolang je de verkeersveiligheid maar niet in gevaar brengt.
pi_166852278
Wauw, binnen 2 weken al bericht van mn eigen verklaring. Rijgeschikt met voorwaarde 01.06 *O*
  FOK!fotograaf woensdag 23 november 2016 @ 21:48:54 #29
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166858561
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:50 schreef Apotheose het volgende:
ik mag morgenmiddag weer. Elke keer toch wat nerveus. Hou niet van fouten maken :') :@
Totdat je stopt met rijden blijf je fouten maken. De eerste en laatste paar jaar wat meer dan in de periode daartussen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 november 2016 @ 21:50:18 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166858627
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 16:25 schreef Diqiu-Long het volgende:
Fouten maken hoort erbij, je hoeft ook op examen niet foutloos te rijden. Zolang je de verkeersveiligheid maar niet in gevaar brengt.
Ja, dacht mijn tweede instructeur er maar zo over :')

Je moet ook een beetje mazzel hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166858921
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 21:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, dacht mijn tweede instructeur er maar zo over :')

Je moet ook een beetje mazzel hebben.
Die strafte je meteen af ofzo? Gebeurde vroeger wel veel, zo heb ik het ook nog geleerd. Tegenwoordig is de insteek meer: "laat de leerling fouten maken, want daar leert hij/zij van" :) is ook een veel mooiere methode wat mij betreft.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 november 2016 @ 22:00:29 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166858991
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2016 21:58 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Die strafte je meteen af ofzo? Gebeurde vroeger wel veel, zo heb ik het ook nog geleerd. Tegenwoordig is de insteek meer: "laat de leerling fouten maken, want daar leert hij/zij van" :) is ook een veel mooiere methode wat mij betreft.
*examinator
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166859216
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

*examinator
Ah, dat zijn wel heel andere lui ja.
pi_166860146
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 21:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, dacht mijn tweede instructeur er maar zo over :')

Je moet ook een beetje mazzel hebben.
Ene examinator is de andere niet: Ookal blijven ze je wijs maken dat ze objectief beoordelen of je geslaagd bent of niet, maar blijft toch ook echt een stukje subjectiviteit van de betreffende examinator.

Mijn tweede examinator was de man die ook BNOR examens deed afnemen en omdat ik faalangst had werd ik niet afgerekend op mijn zenuwen: De laatste 5 minuten waren namelijk best slordig.
  woensdag 23 november 2016 @ 22:42:40 #35
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_166860305
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:37 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ene examinator is de andere niet: Ookal blijven ze je wijs maken dat ze objectief beoordelen of je geslaagd bent of niet, maar blijft toch ook echt een stukje subjectiviteit van de betreffende examinator.

Mijn tweede examinator was de man die ook BNOR examens deed afnemen en omdat ik faalangst had werd ik niet afgerekend op mijn zenuwen: De laatste 5 minuten waren namelijk best slordig.
ik had ook expres een faalangstexamen aangevraagd omdat ik bang was bij een normaal examen om een te strenge examinator te krijgen. :P
Dat hij me laat zakken omdat ik een halve seconde te laat richting aangeef ofzo
pi_166860460
Nou ik had echt faalangst, vond het dus wel fijn dat ik een examinator had die mij enigszins op mijn gemak stelde. Ook dat gesprekje voordat de examenrit begon vond ik echt fijn!

Hij stelde mij wat vragen zoals of ik het fijn vond om een praatje in de auto te maken, toen kreeg ik dus het advies om gewoon niet te praten. Dat heeft ook echt geholpen voor mijn concentratie, want gezellig met zo'n examinator kletsen en bij terugkomst horen: Sorry je bent gezakt voelt dan zo dubbel ;)
  woensdag 23 november 2016 @ 23:14:21 #37
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166861112
Is dat gesprekje bij het faalangst examen dan ook langer dan bij een regulier examen? Ik heb ook beide keren eerst een gesprek gehad met mijn examinator. De eerste examinator was minder, de tweede was echt een leuke man. Ik voelde me best op mijn gemak en tijdens de rit hebben we over van alles en nog wat gekletst. :P
pi_166863333
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 23:14 schreef Voszje het volgende:
Is dat gesprekje bij het faalangst examen dan ook langer dan bij een regulier examen? Ik heb ook beide keren eerst een gesprek gehad met mijn examinator. De eerste examinator was minder, de tweede was echt een leuke man. Ik voelde me best op mijn gemak en tijdens de rit hebben we over van alles en nog wat gekletst. :P
Langer idd, andere insteek en ook in een andere omgeving.
Je begint niet in een examencentrum maar je hebt een afspraak in een restaurant waar je samen onder het genot van een bakje koffie een wat uitgebreider gesprek hebt dan in zo'n examenfabriek die gonst van de zenuwen.
pi_166863462
Ik begon wel gewoon bij het examencentrum, wellicht verwar je de BNOR met het faalangst examen. Is ja ook bijna hetzelfde.
pi_166865607
BNOR is er idd ook nog maar daar krijg je om andere redenen mee te maken. Of je nou wil of niet.
Start van faalangstexamen kan dus blijkbaar per regio verschillen, dat wist ik eerlijk gezegd niet.
pi_166880508
Vanochtend geslaagd *O*

Ik vond dat ik wat slechter reed dan bij mijn eerste poging, maar ik keek wel een stuk beter. Reed het eerste kwartier zonder lichten en stak 'm bij terugkomst bij het CBR heel scheef in het parkeervak.

Bij situatiebevraging hadden we het over voorsorteren en of dat verplicht was. Ik zei dat het niet verplicht is, maar dat ik het voor de doorstroming wel altijd zou doen. Zegt hij "je kan mij wel prachtige verhaaltjes vertellen, maar je deed het net niet" :@

Volgende week lekker rijden.
pi_166881419
quote:
6s.gif Op donderdag 24 november 2016 21:58 schreef Adsumnonabsum het volgende:
Vanochtend geslaagd *O*

Ik vond dat ik wat slechter reed dan bij mijn eerste poging, maar ik keek wel een stuk beter. Reed het eerste kwartier zonder lichten en stak 'm bij terugkomst bij het CBR heel scheef in het parkeervak.

Bij situatiebevraging hadden we het over voorsorteren en of dat verplicht was. Ik zei dat het niet verplicht is, maar dat ik het voor de doorstroming wel altijd zou doen. Zegt hij "je kan mij wel prachtige verhaaltjes vertellen, maar je deed het net niet" :@

Volgende week lekker rijden.
Gefeliciteerd! *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_167168562
Drie keer gezakt voor praktijk en theorie is verlopen. Ik had in het begin nooit gedacht dat ik er zo lang over zou doen, intussen heeft iedereen om me heen zijn rijbewijs al en ik schaam me echt. Bij de examens is het echt een gevoel van onmacht, twee van de drie keer echt op de kleinste dingen gezakt en dat kost je zoveel tijd en geld. Als die wachttijden nou korter waren had ik nog een poging kunnen doen voordat mijn theorie verliep. Het is een blok aan mijn been geworden, soms slaap ik er ook minder door, steeds die (stress)gedachtes.
  woensdag 7 december 2016 @ 16:19:32 #44
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_167168838
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:04 schreef mimimi het volgende:
Drie keer gezakt voor praktijk en theorie is verlopen. Ik had in het begin nooit gedacht dat ik er zo lang over zou doen, intussen heeft iedereen om me heen zijn rijbewijs al en ik schaam me echt. Bij de examens is het echt een gevoel van onmacht, twee van de drie keer echt op de kleinste dingen gezakt en dat kost je zoveel tijd en geld. Als die wachttijden nou korter waren had ik nog een poging kunnen doen voordat mijn theorie verliep. Het is een blok aan mijn been geworden, soms slaap ik er ook minder door, steeds die (stress)gedachtes.
Jeetje, wat balen voor je.

Je moet je zeker niet schamen! Je zegt dat je op kleine dingen bent gezakt, wat was het precieze probleem dan?
pi_167171574
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:04 schreef mimimi het volgende:
Drie keer gezakt voor praktijk en theorie is verlopen. Ik had in het begin nooit gedacht dat ik er zo lang over zou doen, intussen heeft iedereen om me heen zijn rijbewijs al en ik schaam me echt. Bij de examens is het echt een gevoel van onmacht, twee van de drie keer echt op de kleinste dingen gezakt en dat kost je zoveel tijd en geld. Als die wachttijden nou korter waren had ik nog een poging kunnen doen voordat mijn theorie verliep. Het is een blok aan mijn been geworden, soms slaap ik er ook minder door, steeds die (stress)gedachtes.
Dat herinnert mij aan circa 10 jaar geleden! Mijn theorie haalde ik na 4 pogingen en zakte drie keer voor de praktijk, waarna ook mijn theorie verliep! Ik was er dus helemaal klaar mee en besloot te stoppen: mede vanwege het CBR, het was voor mij de ultieme nachtmerrie.

Meerdere pogingen weer voor de theorie en dan weer praktijk examen....... nou we zijn 10 jaar verder. Ik ben nu 28 en geen 18 meer en ben aan begin van dit jaar totaal opnieuw begonnen: nieuwe rijschool gezocht, flink geblokt voor de theorie en uiteindelijk na 10 maanden de tweede keer geslaag D voor mijn rijbewijs.

Toen ik de eerste keer zakte dit jaar zakte mij trouwens ook weer even de moed in de schoenen, maar gelukkig heb ik doorgezet. Anders was ik nu nog steeds in de kou, regen en wind naar het werk moeten fietsen. Nu neem ik gewoon de auto en ik vind het helemaal geweldig.

Overigens stoorde mij dat ook dat vele andere leerlingen die rijles namen eerdere het rijbewijs haalde dan mij, zodoende heb ik de rijschool een tijd niet meer op Facebook gevolgd. Was echt gewoon allemaal frustrerend! Beste is uiteindelijk om je daar niets van aan te trekken, want uiteindelijk maakt het geen ene zak uit!

Trouwens ik ben geslaagd via een faalangst examen, dan kan ik jou ook aanraden. Foutloos reed ik trouwens ook niet, je moet enkel laten zien dat je zelfstandig in het verkeer kunt deelnemen.
pi_167172353
Ik heb m'n rijbewijs pas sinds een maand na m'n 31e verjaardag binnen.

Wat gaat er mis, mimimi? Of steeds iets anders? De stress van drie keer zakken zal niet helpen..

Mijn man heeft z'n rijbewijs (op z'n 20e of zo) met een BNOR eindelijk binnen, en hij is een van de beste bestuurders die ik ken. :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_167172582
Ik vind invoegen op een snelweg echt lastig. ;(
(she/her)
pi_167173355
Daar zakte ik de eerste keer op en de tweede keer wist ik precies wat ik niet bij invoegen moest doen! Maja ik heb gelesd bij een rijschool die ook gespecialiseerd zijn in leerlingen met faalangst, voor mij was dat dus echt de uitkomst!

Bij eerste examen was ik bloednerveus, dus belde mijn rijinstructeur mij avonds om mij zekerder/gerust te stellen.
  woensdag 7 december 2016 @ 21:12:50 #49
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_167175542
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 19:23 schreef Fylax het volgende:
Ik vind invoegen op een snelweg echt lastig. ;(
Komt wel goed.
pi_167175654
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 19:23 schreef Fylax het volgende:
Ik vind invoegen op een snelweg echt lastig. ;(
Wat vind je er precies lastig aan? Het vele kijken of gaat het "overall" te snel voor je? De kunst is om op tijd te gaan kijken en je snelheid aan te passen, vaak moet je eerst een scherpe bocht door en kun je daar al je rijlijn gaan bepalen, daar kun je dan je snelheid op aanpassen.
pi_167186604
Ik ben in Oktober geslaagd, mag er bij gezet worden(A)
pi_167187331
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:56 schreef thedarklord0033 het volgende:
Ik ben in Oktober geslaagd, mag er bij gezet worden(A)
Welke datum? En je zult moeten wachten tot het volgende topic, huidige OP kan niet meer aangepast worden :P
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 december 2016 @ 12:41:11 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_167187422
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:36 schreef Messina het volgende:

[..]

Welke datum? En je zult moeten wachten tot het volgende topic, huidige OP kan niet meer aangepast worden :P
Leugens
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_167188346
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Leugens
Behalve door de mods, onze helden. :6 :*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_167229055
quote:
5s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:16 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Wat vind je er precies lastig aan? Het vele kijken of gaat het "overall" te snel voor je? De kunst is om op tijd te gaan kijken en je snelheid aan te passen, vaak moet je eerst een scherpe bocht door en kun je daar al je rijlijn gaan bepalen, daar kun je dan je snelheid op aanpassen.
Ik ben dan een beetje te bang om in te voegen, omdat ik dan niet precies weet/kan zien of ik kan invoegen. Durf dat risico dan niet te nemen voor mezelf terwijl m'n rijinstructeur dan zegt dat ik allang had kunnen invoegen.
(she/her)
pi_167282643
Vandaag gas op de lolly gedaan *O* 130 op de snelweg. Heerlijk :7. Aan nieuwe dingen stond vandaag achteruit rijden en bochtje achteruit op de planning, dat vereist nog wel wat oefening.
  dinsdag 13 december 2016 @ 16:45:58 #57
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_167303569
quote:
17s.gif Op maandag 12 december 2016 17:18 schreef douche-eendje het volgende:
Vandaag gas op de lolly gedaan *O* 130 op de snelweg. Heerlijk :7. Aan nieuwe dingen stond vandaag achteruit rijden en bochtje achteruit op de planning, dat vereist nog wel wat oefening.
Gas op de lolly is altijd goed :7
pi_167305912
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:24 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ik ben dan een beetje te bang om in te voegen, omdat ik dan niet precies weet/kan zien of ik kan invoegen. Durf dat risico dan niet te nemen voor mezelf terwijl m'n rijinstructeur dan zegt dat ik allang had kunnen invoegen.
Ah, in dat geval natuurlijk vooral vertrouwen op je instructeur en goed onthouden wanneer hij/zij zegt dat je kunt invoegen voor een volgende keer :Y dan kan je het na een paar keer waarschijnlijk wel goed inschatten.
pi_167314383
Morgen voor 't eerst in het donker rijden ;(
  dinsdag 13 december 2016 @ 23:46:22 #60
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_167314683
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:27 schreef BredeBroeder het volgende:
Morgen voor 't eerst in het donker rijden ;(
Beter als je dat al een aantal keer mee hebt gemaakt tijdens het lessen, anders heb je straks nooit in het donker gereden terwijl je wel al je rijbewijs hebt.
pi_167316070
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:27 schreef BredeBroeder het volgende:
Morgen voor 't eerst in het donker rijden ;(
Is niet eng :* behalve fietsers zonder licht. Die mag je helaas niet omver rijden.

Let op de lijnen op de weg, je kan het!
  zondag 18 december 2016 @ 21:38:05 #62
460196 DeZeehond
Er zwemt genoeg in de zee.
pi_167430952
Jongens, de prijs voor een theorie examen was toch 31 euro? Sinds wanneer is het nu 41 euro nu ik op het Cbr kijk?
pi_167431383
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 21:38 schreef DeZeehond het volgende:
Jongens, de prijs voor een theorie examen was toch 31 euro? Sinds wanneer is het nu 41 euro nu ik op het Cbr kijk?
Niet volgens hun eigen tarievenlijst (2017)

Theorie-examen
Motor (A), personenauto (B) en bromfiets/brommobiel (AM) ¤ 31,25
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 18 december 2016 @ 21:53:39 #64
460196 DeZeehond
Er zwemt genoeg in de zee.
pi_167431511
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 21:49 schreef Messina het volgende:

[..]

Niet volgens hun eigen tarievenlijst (2017)

Theorie-examen
Motor (A), personenauto (B) en bromfiets/brommobiel (AM) ¤ 31,25
Waar kun je de tarievenlijst van 2017 zien?
pi_167431535
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 21:53 schreef DeZeehond het volgende:

[..]

Waar kun je de tarievenlijst van 2017 zien?
https://www.cbr.nl/brochure.pp?id=57

Zowel 2016 en 2017 zijn te vinden op die pagina (PDF)
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 18 december 2016 @ 21:54:47 #66
460196 DeZeehond
Er zwemt genoeg in de zee.
pi_167431550
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 21:54 schreef Messina het volgende:

[..]

https://www.cbr.nl/brochure.pp?id=57

Zowel 2016 en 2017 zijn te vinden op die pagina (PDF)
Dankjewel.
pi_167437100
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:24 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ik ben dan een beetje te bang om in te voegen, omdat ik dan niet precies weet/kan zien of ik kan invoegen. Durf dat risico dan niet te nemen voor mezelf terwijl m'n rijinstructeur dan zegt dat ik allang had kunnen invoegen.
Ver vooruit kijken. Als je de snelweg op moet en je kunt het verkeer al vroeg zien, dan is dat mooi meegenomen.
Gas op de oprit (ja, gewoon pedal to the metal) en ondertussen kijken waar je in wilt voegen. Zelfde snelheid en niets links van je? Richting aan en invoegen met die hap.
De kunst zit 'm in de combinatie. Kijken, gas geven, schakelen, inschatten, uitvoeren...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 19 december 2016 @ 09:28:13 #68
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_167438052
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:24 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ik ben dan een beetje te bang om in te voegen, omdat ik dan niet precies weet/kan zien of ik kan invoegen. Durf dat risico dan niet te nemen voor mezelf terwijl m'n rijinstructeur dan zegt dat ik allang had kunnen invoegen.
Doen wat hierboven is gezegd en mocht het druk zijn altijd je binnenspiegel aanhouden.
  woensdag 4 januari 2017 @ 19:56:56 #69
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_167885752
Ik heb morgen voor het eerst examen dames en heren van Fok! ( Na het ANWB debacle eindelijk een nieuw start)

Heb een kleine terugval gehad en probeer nu de volgorden gewoon uit mijn hoofd te leren.
Ik ga nu voor elke les een stukje in het bos lopen en even m'n hoofd vrijmaken.
En morgen ook voor het examen. Iemand nog andere tips?
  woensdag 4 januari 2017 @ 21:34:59 #70
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_167888884
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 19:56 schreef Noorseviking het volgende:
Ik heb morgen voor het eerst examen dames en heren van Fok! ( Na het ANWB debacle eindelijk een nieuw start)

Heb een kleine terugval gehad en probeer nu de volgorden gewoon uit mijn hoofd te leren.
Ik ga nu voor elke les een stukje in het bos lopen en even m'n hoofd vrijmaken.
En morgen ook voor het examen. Iemand nog andere tips?
wat bij mij hielp was om harde muziek te luisteren voor het examen.

zie het examen zelf als de zoveelste rijles.
  donderdag 5 januari 2017 @ 10:20:32 #71
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_167896462
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 19:56 schreef Noorseviking het volgende:
Ik heb morgen voor het eerst examen dames en heren van Fok! ( Na het ANWB debacle eindelijk een nieuw start)

Heb een kleine terugval gehad en probeer nu de volgorden gewoon uit mijn hoofd te leren.
Ik ga nu voor elke les een stukje in het bos lopen en even m'n hoofd vrijmaken.
En morgen ook voor het examen. Iemand nog andere tips?
Ah, je bent er weer! Wat fijn dat je nu weer een nieuwe start hebt gemaakt.

Ik herken je verhaal qua terugval en al die ellende, maar tijdens het examen ging het perfect. Zelfs geen opmerkingen gehad. 8-) Het komt echt goed. Gewoon doen. Je rit rijden alsof er niets speciaals aan de hand is.

Hoe laat moet je precies? In ieder geval heel veel succes vandaag!
pi_167932512
Vanmorgen was er een beller bij 3FM op de radio die al twee jaar bezig was met rijlessen! Hij was al 4x op praktijkexamen geweest en mocht nu zijn theorie opnieuw doen, lekker zuur is dat dus.

Al komt mij het drama wel bekend voor, alleen na 4x zakken zou ik allang gestopt zijn.
pi_167946219
Theorie voor de tweede keer gehaald, na een pauze van 3 maanden ga ik weer wat lessen volgen en dan weer op praktijkexamen.
pi_167946287
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 20:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vanmorgen was er een beller bij 3FM op de radio die al twee jaar bezig was met rijlessen! Hij was al 4x op praktijkexamen geweest en mocht nu zijn theorie opnieuw doen, lekker zuur is dat dus.

Al komt mij het drama wel bekend voor, alleen na 4x zakken zou ik allang gestopt zijn.
Mijn man slaagde ook pas de 5e keer. :9

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:07 schreef mimimi het volgende:
Theorie voor de tweede keer gehaald, na een pauze van 3 maanden ga ik weer wat lessen volgen en dan weer op praktijkexamen.
Succes! :*
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 8 januari 2017 @ 16:20:01 #75
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_167979367
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 10:20 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ah, je bent er weer! Wat fijn dat je nu weer een nieuwe start hebt gemaakt.

Ik herken je verhaal qua terugval en al die ellende, maar tijdens het examen ging het perfect. Zelfs geen opmerkingen gehad. 8-) Het komt echt goed. Gewoon doen. Je rit rijden alsof er niets speciaals aan de hand is.

Hoe laat moet je precies? In ieder geval heel veel succes vandaag!
11 uur was het! Ik heb het jammer genoeg niet gehaald :(

Maarrrrr ik heb nu een veel beter gevoel dan eerst. De vrouw van het CBR was echt heel erg vriendelijk en gaf ook aan dat het ''een 5 was en nog even doorwerken en er een 6 van te maken.''
Dus het was niet hopeloos. En zij vond ook dat een automaat onzin was. Alleen het kijken moet gewoon beter en sneller handelen.

Dus ik heb voor mijn gevoel ook veel vooruitgang gemaakt de afgelopen maand.
pi_167979709
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 16:20 schreef Noorseviking het volgende:

[..]

11 uur was het! Ik heb het jammer genoeg niet gehaald :(

Maarrrrr ik heb nu een veel beter gevoel dan eerst. De vrouw van het CBR was echt heel erg vriendelijk en gaf ook aan dat het ''een 5 was en nog even doorwerken en er een 6 van te maken.''
Dus het was niet hopeloos. En zij vond ook dat een automaat onzin was. Alleen het kijken moet gewoon beter en sneller handelen.

Dus ik heb voor mijn gevoel ook veel vooruitgang gemaakt de afgelopen maand.
Balen, maar fijn dat het een positievere ervaring was. Volgende keer rijd je zo een 7,5, bam! :)
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 8 januari 2017 @ 16:38:59 #77
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_167979762
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 16:20 schreef Noorseviking het volgende:

[..]

11 uur was het! Ik heb het jammer genoeg niet gehaald :(

Maarrrrr ik heb nu een veel beter gevoel dan eerst. De vrouw van het CBR was echt heel erg vriendelijk en gaf ook aan dat het ''een 5 was en nog even doorwerken en er een 6 van te maken.''
Dus het was niet hopeloos. En zij vond ook dat een automaat onzin was. Alleen het kijken moet gewoon beter en sneller handelen.

Dus ik heb voor mijn gevoel ook veel vooruitgang gemaakt de afgelopen maand.
Ah, balen! Nou ja, volgende keer beter, toch? Ik haalde 'm ook pas bij de tweede keer. :P

Gelukkig heb je wel het gevoel dat je vooruitgang hebt geboekt. Hoe zekerder je van jezelf bent, hoe makkelijker het gaat. Hoeveel lessen ga je nu nemen voor je volgende examen?
  zondag 8 januari 2017 @ 19:24:04 #78
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_167983818
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 16:38 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ah, balen! Nou ja, volgende keer beter, toch? Ik haalde 'm ook pas bij de tweede keer. :P

Gelukkig heb je wel het gevoel dat je vooruitgang hebt geboekt. Hoe zekerder je van jezelf bent, hoe makkelijker het gaat. Hoeveel lessen ga je nu nemen voor je volgende examen?
Ik heb nu even een pauze van 2 weken. ( op aanraden van de instructeur ik denk onder het motto '' even het hoofd vrij maken''). En dan kan ik gelijk morgen een nieuwe datum plannen...gaat wel pas weer maart worden!
pi_167983847
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 19:24 schreef Noorseviking het volgende:

[..]

Ik heb nu even een pauze van 2 weken. ( op aanraden van de instructeur ik denk onder het motto '' even het hoofd vrij maken''). En dan kan ik gelijk morgen een nieuwe datum plannen...gaat wel pas weer maart worden!
Volgende keer haal je hem gewoon. Je zit nu beter op je plek dan eerst toch met lessen? :)
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:59:33 #80
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_168030659
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 19:24 schreef Noorseviking het volgende:

[..]

Ik heb nu even een pauze van 2 weken. ( op aanraden van de instructeur ik denk onder het motto '' even het hoofd vrij maken''). En dan kan ik gelijk morgen een nieuwe datum plannen...gaat wel pas weer maart worden!
Oh, prima :) Gaat helemaal goed komen! Gelukt met het inplannen?
pi_168067658
Waarom is de wachttijd bij het CBR missipidreef zo belachelijk lang :')

herexamen duurt langer dan anderhalve maand.
pi_168069122
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 00:14 schreef Longcat. het volgende:
Waarom is de wachttijd bij het CBR missipidreef zo belachelijk lang :')

herexamen duurt langer dan anderhalve maand.
Omdat er ook andere mensen zijn die hun rijbewijs willen halen.
Nu heb je ook anderhalve maand de tijd om te verbeteren wat er de eerste keer niet goed ging ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_168089900
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 00:14 schreef Longcat. het volgende:
Waarom is de wachttijd bij het CBR missipidreef zo belachelijk lang :')

herexamen duurt langer dan anderhalve maand.
Is altijd al geweest en blijkbaar nog steeds niet veranderd na tig jaar.....Wellicht zakken wel gewoon teveel mensen en die willen allemaal dolgraag herexamen doen. Alleen CBR heeft niet genoeg examinatoren om aan de vraag te voldoen, dus dan krijg je dit soort wachtrijen.
pi_168189241
Morgen examen.

Laatste les morgen nog even voertuigcontrole doornemen en dan gaan we ervoor om 14:00.

Vooral er aan denken altijd voorrang te verlenen, ook als het geen gevaarlijke situaties oplevert :P

Heb soms nog wel op gelijkwaardige kruispunten dat ik denk er nog makkelijk voor te kunnen omdat de auto van rechts er nog lang niet is, maar dan moet je blijkbaar toch wachten..

Miss een beetje eigenwijs maarja zal erop letten :+
  dinsdag 17 januari 2017 @ 09:35:04 #85
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_168213670
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:53 schreef BredeBroeder het volgende:
Morgen examen.

Laatste les morgen nog even voertuigcontrole doornemen en dan gaan we ervoor om 14:00.

Vooral er aan denken altijd voorrang te verlenen, ook als het geen gevaarlijke situaties oplevert :P

Heb soms nog wel op gelijkwaardige kruispunten dat ik denk er nog makkelijk voor te kunnen omdat de auto van rechts er nog lang niet is, maar dan moet je blijkbaar toch wachten..

Miss een beetje eigenwijs maarja zal erop letten :+
Succes vandaag!
pi_168222609
Ik mis het autorijlessen ;( Het was zon fijne auto :'( Misschien maar weer een proeflessie aanvragen ofzo :D
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_168222987
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:35 schreef Voszje het volgende:

[..]

Succes vandaag!
Helaas gezakt.

In het begin werd ik afgeleid door de examinator en keek naar de flitspalen links op de weg. Voor mij trapte iemand op de rem om te gaan parkeren en ik had daar net wat later dan de examinator op gereageerd.

Verder vond hij dat ik te dicht langs de kant reed en niet vlot genoeg. Zo ging ik ergens een inrit in, waar fietsers aankwamen die voorrang hadden. Maar de examinator vond dat ik er nog wel voor zou kunnen gaan, terwijl mijn instructeur mij leerde dan toch maar voorrang te verlenen.

Het weer zat ook niet mee, zon vol in m'n gezicht en met zonnebril op zie je al wat minder goed dan normaal.
pi_168223600
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:53 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Helaas gezakt.

In het begin werd ik afgeleid door de examinator en keek naar de flitspalen links op de weg. Voor mij trapte iemand op de rem om te gaan parkeren en ik had daar net wat later dan de examinator op gereageerd.

Verder vond hij dat ik te dicht langs de kant reed en niet vlot genoeg. Zo ging ik ergens een inrit in, waar fietsers aankwamen die voorrang hadden. Maar de examinator vond dat ik er nog wel voor zou kunnen gaan, terwijl mijn instructeur mij leerde dan toch maar voorrang te verlenen.

Het weer zat ook niet mee, zon vol in m'n gezicht en met zonnebril op zie je al wat minder goed dan normaal.
als jij denkt dat het niet kan, dan kies je toch voor de veiligste optie? :@

Zonde verder natuurlijk. Frustrerend. Maar goed, volgende keer pak je m gewoon ;)

quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:37 schreef DieselTank het volgende:
Ik mis het autorijlessen ;( Het was zon fijne auto :'( Misschien maar weer een proeflessie aanvragen ofzo :D
En dan de rijinstructeur: "jeetje, je bent een natuurtalent! Je kunt het wel meteen aanvragen!" :D

[ Bericht 25% gewijzigd door Apotheose op 17-01-2017 17:22:00 ]
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_168223923
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:16 schreef Apotheose het volgende:

[..]

als jij denkt dat het niet kan, dan kies je toch voor de veiligste optie? :@

Zonde verder natuurlijk. Frustrerend. Maar goed, volgende keer pak je m gewoon ;)

[..]

En dan de rijinstructeur: "jeetje, je bent een natuurtalent! Je kunt het wel meteen aanvragen!" :D
Ja, maar was niet bevoordelijk voor de doorstroming omdat het verkeer achter mij moest wachten. Naja
  dinsdag 17 januari 2017 @ 17:35:39 #90
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_168224073
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:37 schreef DieselTank het volgende:
Ik mis het autorijlessen ;( Het was zon fijne auto :'( Misschien maar weer een proeflessie aanvragen ofzo :D
Rijlessen is echt het laatste dat ik mis. Ja, de auto was fijn, maar ik ben evengoed een stuk blijer met mijn eigen wagentje. Maar als je een proefles wil nemen, waarom niet? Ik zeg: doen. Wel je ervaring komen delen. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:53 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Helaas gezakt.

In het begin werd ik afgeleid door de examinator en keek naar de flitspalen links op de weg. Voor mij trapte iemand op de rem om te gaan parkeren en ik had daar net wat later dan de examinator op gereageerd.

Verder vond hij dat ik te dicht langs de kant reed en niet vlot genoeg. Zo ging ik ergens een inrit in, waar fietsers aankwamen die voorrang hadden. Maar de examinator vond dat ik er nog wel voor zou kunnen gaan, terwijl mijn instructeur mij leerde dan toch maar voorrang te verlenen.

Het weer zat ook niet mee, zon vol in m'n gezicht en met zonnebril op zie je al wat minder goed dan normaal.
Oh wat balen! Het is en blijft natuurlijk een momentopname en examinatoren hebben allen zo hun eigen kijk ergens op.

Volgende keer beter, dan haal je 'm gewoon! ;)
pi_168230646
Ow yesch de velsertunnel is open. Als hij deze week open zou gaan dan stond dat op mn lesplenning voor donderdag met een rondje Haarlem :+ :D
pi_168230648
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:35 schreef Voszje het volgende:
Rijlessen is echt het laatste dat ik mis. Ja, de auto was fijn, maar ik ben evengoed een stuk blijer met mijn eigen wagentje. Maar als je een proefles wil nemen, waarom niet? Ik zeg: doen. Wel je ervaring komen delen.
Ik heb ook mijn eigen autotje en rijbewijs hoor _O- Ik vond het wel leuk mooi in de zomer door de stad, over de dijkjes, door het platteland. Over de snelweg touren _O_
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  FOK!fotograaf woensdag 18 januari 2017 @ 09:27:56 #93
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_168238411
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:16 schreef Apotheose het volgende:
als jij denkt dat het niet kan, dan kies je toch voor de veiligste optie? :@
Het is niet alleen veiligheid voor de fietsers. Ook voor het andere verkeer. Besluitvaardigheid. Onderlaatst had ik iemand die mij kruiste, maar niet in durfde te voegen. Gevolg was dat er bij gat 3 dat ie liet gaan eentje naast hem kwam staan en hem in gat 4 zette. Dat is natuurlijk gevaarlijk, want de twijfelaar ziet niets en als ze gelijktijdig nagaan rijden hebben we een ongeluk. Met deze stop hetzelfde, wat nou als een ander hem eromheen hoekt?

[ Bericht 9% gewijzigd door Pizza_Boom op 18-01-2017 09:37:14 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_168246121
Ik heb over 2 maanden mijn praktijk examen en nog 8 lessen van anderhalf uur te gaan maar de laatste twee lessen gingen echt waardeloos... Zodra er iets mis gaat of de instructeur moet ingrijpen raak ik volledig in de stress en maak ik daarna fout na fout na fout :{ Hiervoor ging het eigenlijk best goed en mijn instructeur is ook niet super begripvol en daardoor raak ik nog meer in de stress. Ik kijk nu super erg op tegen mijn volgende les en ben bang dat als het zo doorgaat ik sowieso zak en super veel geld kwijt ga zijn aan extra lessen en een nieuw examen. Iemand hier misschien tips? :@
  woensdag 18 januari 2017 @ 16:43:51 #95
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_168247038
quote:
9s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:08 schreef krullenbolletje het volgende:
Ik heb over 2 maanden mijn praktijk examen en nog 8 lessen van anderhalf uur te gaan maar de laatste twee lessen gingen echt waardeloos... Zodra er iets mis gaat of de instructeur moet ingrijpen raak ik volledig in de stress en maak ik daarna fout na fout na fout :{ Hiervoor ging het eigenlijk best goed en mijn instructeur is ook niet super begripvol en daardoor raak ik nog meer in de stress. Ik kijk nu super erg op tegen mijn volgende les en ben bang dat als het zo doorgaat ik sowieso zak en super veel geld kwijt ga zijn aan extra lessen en een nieuw examen. Iemand hier misschien tips? :@
Heb je het überhaupt proberen te bespreken met je instructeur? Ik heb namelijk hetzelfde gehad. Ik raakte enorm gefrustreerd en daarna ging alles fout. Ik had echt totaal geen zin meer in de lessen en ik zag er steeds meer tegenop. Continu was ik bezig met 'm'n instructrice vindt het sowieso achterlijk als ik nu in ga halen' oid. Terwijl ik dan juist moest doen wat ik dacht dat goed was, want vervolgens kreeg ik weer kritiek.

Mijn instructrice gaf me vooral mee dat ik gewoon mezelf moest zijn, mijn eigen rit moest rijden en schijt hebben aan wat de rest denkt. Ik kon gewoon prima rijden, maar ik was in m'n hoofd met van alles en nog wat bezig.
pi_168263922
Die wachttijden zijn tergend, ik kan pas in maart afrijden. Ik wil niet tot die tijd elke week les volgen omdat het veel geld kost, maar de instructeur heeft dat natuurlijk liever wel.
  donderdag 19 januari 2017 @ 11:21:47 #97
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_168264523
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 10:44 schreef mimimi het volgende:
Die wachttijden zijn tergend, ik kan pas in maart afrijden. Ik wil niet tot die tijd elke week les volgen omdat het veel geld kost, maar de instructeur heeft dat natuurlijk liever wel.
Hoeveel lessen wil je zelf nog nemen?

Toen ik gezakt was ben ik niet meteen weer gaan lessen, er heeft iets van twee a drie weken tussen gezeten. Voor m'n praktijk heb ik toen nog (volgens mij) drie lessen genomen.
pi_168265047
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:43 schreef Voszje het volgende:

[..]

Heb je het überhaupt proberen te bespreken met je instructeur? Ik heb namelijk hetzelfde gehad. Ik raakte enorm gefrustreerd en daarna ging alles fout. Ik had echt totaal geen zin meer in de lessen en ik zag er steeds meer tegenop. Continu was ik bezig met 'm'n instructrice vindt het sowieso achterlijk als ik nu in ga halen' oid. Terwijl ik dan juist moest doen wat ik dacht dat goed was, want vervolgens kreeg ik weer kritiek.

Mijn instructrice gaf me vooral mee dat ik gewoon mezelf moest zijn, mijn eigen rit moest rijden en schijt hebben aan wat de rest denkt. Ik kon gewoon prima rijden, maar ik was in m'n hoofd met van alles en nog wat bezig.
Ja wat je vertelt klinkt heel bekend! Ik heb het er al even kort met mijn rijleraar over gehad maar zal het er volgende les nog een keer duidelijk over hebben. Dankjewel voor je tips!
pi_168273302
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het is niet alleen veiligheid voor de fietsers. Ook voor het andere verkeer. Besluitvaardigheid. Onderlaatst had ik iemand die mij kruiste, maar niet in durfde te voegen. Gevolg was dat er bij gat 3 dat ie liet gaan eentje naast hem kwam staan en hem in gat 4 zette. Dat is natuurlijk gevaarlijk, want de twijfelaar ziet niets en als ze gelijktijdig nagaan rijden hebben we een ongeluk. Met deze stop hetzelfde, wat nou als een ander hem eromheen hoekt?
ja true... Ik wil ook nog wel eens twijfelen in het verkeer. Zit ik maar op te letten wat die pipo van links doet terwijl ik voorrang heb :|W :@ :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
  FOK!fotograaf donderdag 19 januari 2017 @ 20:51:31 #100
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_168276916
quote:
11s.gif Op donderdag 19 januari 2017 18:43 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja true... Ik wil ook nog wel eens twijfelen in het verkeer. Zit ik maar op te letten wat die pipo van links doet terwijl ik voorrang heb :|W :@ :')
Beetje oplettendheid op wat anderen doen is prima. Maar laat je eigen voertuig er niet onder "lijden".
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_168283575
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:43 schreef Voszje het volgende:

[..]

Heb je het überhaupt proberen te bespreken met je instructeur? Ik heb namelijk hetzelfde gehad. Ik raakte enorm gefrustreerd en daarna ging alles fout. Ik had echt totaal geen zin meer in de lessen en ik zag er steeds meer tegenop. Continu was ik bezig met 'm'n instructrice vindt het sowieso achterlijk als ik nu in ga halen' oid. Terwijl ik dan juist moest doen wat ik dacht dat goed was, want vervolgens kreeg ik weer kritiek.

Mijn instructrice gaf me vooral mee dat ik gewoon mezelf moest zijn, mijn eigen rit moest rijden en schijt hebben aan wat de rest denkt. Ik kon gewoon prima rijden, maar ik was in m'n hoofd met van alles en nog wat bezig.
Herkenbaar. Eigenlijk in alle voertuigen waarmee/in ik heb gelest. Het voelt als koorddansen, de balans tussen de verwachting van instructeur, je eigen besluitvaardigheid en de verkeersregeltjes.

Wat bij mij heeft geholpen is het "uitschakelen" van emoties. Niet zo autistisch dat je een robot wordt, maar het idee in je hoofd dat je niet meteen in de stress schiet als je kritiek krijgt. Opnemen, verwerken en doorgaan. Misschien heel gechargeerd, maar het verkeer wacht niet even tot jij je jankmomentje hebt gehad. Dát is wat je instructeur (m/v) je probeert duidelijk te maken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_168290939
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:53 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Helaas gezakt.

In het begin werd ik afgeleid door de examinator en keek naar de flitspalen links op de weg. Voor mij trapte iemand op de rem om te gaan parkeren en ik had daar net wat later dan de examinator op gereageerd.

Verder vond hij dat ik te dicht langs de kant reed en niet vlot genoeg. Zo ging ik ergens een inrit in, waar fietsers aankwamen die voorrang hadden. Maar de examinator vond dat ik er nog wel voor zou kunnen gaan, terwijl mijn instructeur mij leerde dan toch maar voorrang te verlenen.

Het weer zat ook niet mee, zon vol in m'n gezicht en met zonnebril op zie je al wat minder goed dan normaal.
kutman, wanneer heb jij je herexamen?
pi_168291554
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:53 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Helaas gezakt.
Helaas, jammer! Volgende keer beter!

quote:
Het weer zat ook niet mee, zon vol in m'n gezicht en met zonnebril op zie je al wat minder goed dan normaal.
Je hebt verwacht ik een simpel goedkope zonnebril?
Tip: koop een keer een echt goede zonnebril, bij voorkeur met polaroid filter. Dat werkt echt zoveel beter dan alleen getinte glazen!
  vrijdag 20 januari 2017 @ 14:22:38 #104
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_168292494
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 13:44 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:


Je hebt verwacht ik een simpel goedkope zonnebril?
Tip: koop een keer een echt goede zonnebril, bij voorkeur met polaroid filter. Dat werkt echt zoveel beter dan alleen getinte glazen!
Zeer zeker waar. Ik heb een zonnebril op sterkte. Zelfs als het niet zo zonnig is zet ik 'm op in de auto, het kijkt vaak stukken rustiger.
pi_168294887
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 14:22 schreef Voszje het volgende:

[..]

Zeer zeker waar. Ik heb een zonnebril op sterkte. Zelfs als het niet zo zonnig is zet ik 'm op in de auto, het kijkt vaak stukken rustiger.
en met lage zon? Gister tussen 4 en 5pm gereden. Heb ook best goede zonnebril (Sinner) en dat gaat altijd goed. Behalve met laagstaande zon. -O-
just give a second thought
what if we don't get caught...
  vrijdag 20 januari 2017 @ 16:48:47 #106
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_168295478
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 16:25 schreef Apotheose het volgende:

[..]

en met lage zon? Gister tussen 4 en 5pm gereden. Heb ook best goede zonnebril (Sinner) en dat gaat altijd goed. Behalve met laagstaande zon. -O-
Lage zon blijft heel vervelend, zeker als het ook nog eens lekker weerkaatst op de weg. Mijn zonnebril helpt dan wel enigszins, als in, het is een stuk beter dan zonder bril. Ik had ook een Sinner zonnebril die ik gebruikte tijdens het skiën, maar ik heb wel het idee dat mijn zonnebril van nu beter is. Wellicht ook omdat deze op sterkte is, natuurlijk. Mijn bril is van Spijkers & Spijkers.
  zondag 22 januari 2017 @ 16:57:12 #107
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168346195
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 16:25 schreef Apotheose het volgende:

[..]

en met lage zon? Gister tussen 4 en 5pm gereden. Heb ook best goede zonnebril (Sinner) en dat gaat altijd goed. Behalve met laagstaande zon. -O-
Sinner is géén goede zonnebril.. Sinner is een modemerk.. je moet op zoek naar iets in de trant van Ray-Ban, Oakley of Serengeti. en dan polarized en rond de 7 - 9% transmission.. dan kun jij gewoon tegen de zon in kijken.

Tip van de week: Oakley met VR28, dan wil je nooit meer iets anders.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_168367503
Vanmorgen in 1x mn theorie gehaald. *O*
  maandag 23 januari 2017 @ 11:24:42 #109
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_168367676
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 11:16 schreef douche-eendje het volgende:
Vanmorgen in 1x mn theorie gehaald. *O*
Yes! Gefeliciteerd! ^O^
pi_168369164
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 11:24 schreef Voszje het volgende:

[..]

Yes! Gefeliciteerd! ^O^
Als ik het niet had gehaald had ik gehuild denk ik. Jouw boek 2x gelezen, Itheorie gelezen en 50 oefenexamens gemaakt.

Maar uiteindelijk maar 4 fout op gevaarherkenning en 3 op kennis en inzicht.
  maandag 23 januari 2017 @ 12:59:56 #111
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_168369852
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:31 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Als ik het niet had gehaald had ik gehuild denk ik. Jouw boek 2x gelezen, Itheorie gelezen en 50 oefenexamens gemaakt.

Maar uiteindelijk maar 4 fout op gevaarherkenning en 3 op kennis en inzicht.
Netjes gedaan!
pi_168466995
Mag je een examinator weigeren? Ik heb geen naam van een examinator doorgekregen, alleen maar een tafelnummer. CBR kennende gaat dat je geld kosten...
  vrijdag 27 januari 2017 @ 14:50:43 #113
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_168467430
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 14:33 schreef mimimi het volgende:
Mag je een examinator weigeren? Ik heb geen naam van een examinator doorgekregen, alleen maar een tafelnummer. CBR kennende gaat dat je geld kosten...
Je krijgt toch altijd alleen een tafelnummer door?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 januari 2017 @ 14:55:30 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_168467504
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 14:50 schreef Voszje het volgende:

[..]

Je krijgt toch altijd alleen een tafelnummer door?
Je kan nog steeds voorkomen dat je een bepaalde examinator krijgt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_168581930
Ja hoor ein-de-lijk na een ziljoen keer afrijden mijn rijbewijs gehaald!! *O* *O* nog zo onwerkelijk.. nu komt de grote angst voor het alleen rijden :') maar buiten dat.. super blij :D *O*
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  woensdag 1 februari 2017 @ 12:17:54 #116
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_168587494
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 00:04 schreef MissStevie het volgende:
Ja hoor ein-de-lijk na een ziljoen keer afrijden mijn rijbewijs gehaald!! *O* *O* nog zo onwerkelijk.. nu komt de grote angst voor het alleen rijden :') maar buiten dat.. super blij :D *O*
Nou gefeliciteerd! :) Het alleen rijden gaat ook helemaal goed komen, eerst is het even onwennig, daarna is het heerlijk.
pi_168716034
Zo, na een les van een andere instructeur 2 weken geleden (mn vaste rijinstructeur had vakantie); zaterdag les gehad en vandaag merk ik en mn instructeur ineens enorme progressie. De dingen waar ik veel mee liep te klooien zijn nu een stuk minder lastig waardoor andere handelingen en goed vooruitkijken ook een stuk beter gaat. Reed net een stuk relaxter dan een paar lessen geleden.
pi_168727198
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 18:38 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, na een les van een andere instructeur 2 weken geleden (mn vaste rijinstructeur had vakantie); zaterdag les gehad en vandaag merk ik en mn instructeur ineens enorme progressie. De dingen waar ik veel mee liep te klooien zijn nu een stuk minder lastig waardoor andere handelingen en goed vooruitkijken ook een stuk beter gaat. Reed net een stuk relaxter dan een paar lessen geleden.
Een (korte) verandering van instructeur kan idd heel nuttig zijn, je krijgt andere feedback van een ander persoon.
Maar het mooiste is dat dat eigenlijk geen bal uitmaakt op wat je kunt.
Want wat je nu laat zien kon je al alleen komt het er nu pas uit. Waarschijnlijk doordat je een patroon hebt doorbroken: Even rijden met een andere instructeur.
Belangrijkste les is: ZIE JE WEL DAT JE HET KUNT? ^O^
pi_168740589
Hahahah vooral dat laatste ja, na zaterdag was mn moed een beetje verloren. Maar dat ging dan ook volgens mn normale leerpatroon: weken vastlopen, motivatiedip en dan ineens heel veel kunnen. Heb ik bij muziekles ook :')
pi_168747393
Morgen na 2 maanden mijn herexamen. Kijken of het gaat worden :P
pi_168749896
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 00:04 schreef MissStevie het volgende:
Ja hoor ein-de-lijk na een ziljoen keer afrijden mijn rijbewijs gehaald!! *O* *O* nog zo onwerkelijk.. nu komt de grote angst voor het alleen rijden :') maar buiten dat.. super blij :D *O*
Hoevaak heb je examen gedaan dan? Ik herinner me dat jij ook ging lessen toen ik nog bezig was, maar dat was in 2014/2015 8)7
pi_168752954
Geslaagd, een kleine voldoende :)
  woensdag 8 februari 2017 @ 10:35:34 #123
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_168753039
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 10:28 schreef Longcat. het volgende:
Geslaagd, een kleine voldoende :)
Gefeliciteerd!
pi_168754101
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 10:28 schreef Longcat. het volgende:
Geslaagd, een kleine voldoende :)
Gefeliciteerd! *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_168759972
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 10:35 schreef Voszje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:42 schreef Messina het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*
Bedankt :)
pi_168774165
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 14:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je kan nog steeds voorkomen dat je een bepaalde examinator krijgt.
Ik heb ze erover gemaild en dat is dus niet mogelijk :/
pi_168830368
Zo, les in sneeuw gehad, lekker glijden met de auto in een woonwijk :+ en mn eerste file gehad. Hiephoi *).
pi_168830386
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:06 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, les in sneeuw gehad, lekker glijden met de auto in een woonwijk :+ en mn eerste file gehad. Hiephoi *).
Les gegeven in de sneeuw hier, best leuk :D
pi_168830581
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:07 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Les gegeven in de sneeuw hier, best leuk :D
Ik reed rond in mn oude woonwijk in Alkmaar. De plek waar de gemeente strooien overbodig vind. Was leuk glijden, ging goed :D
pi_169068281
Heb de afgelopen maanden regelmatig meegelurkt hier. Was zelf vorig jaar op 34-jarige leeftijd eindelijk begonnen met lessen. Was best even een stap, na al die jaren werd het een beetje een 'dingetje'.

Na een proefles een pakket van 30 lessen genomen met theorie-examen, tussentijdse toets en praktijkexamen. Theorie-examen in 1 keer gehaald, tussentijdse toets m'n vrijstellingen gehaald maar helaas eerste praktijkexamen gezakt.

Overigens geheel terecht, al die jaren van spanning en druk kwam die dag gewoon opeengehoopt. Nacht ervoor al niet geslapen, pas laat in de middag afrijden, de rit naar het CBR ging al slecht, fout op fout opgestapeld. Reed als een zombie die in trance was met als gevolg dat ik gewoon vrij laat dingen inschatte, niet goed genoeg keek en gewoon laat was met mn handelingen. Stomme foutjes maken zoals het gaspedaal niet op z'n staart trappen bij een korte invoegstrook, gewoon hele stomme foutjes die ik anders niet zou maken.

Instructeur meteen een herexamen aangevraagd, hoefde ook geen les tussendoor meer te volgen. Ik kon goed rijden volgens hem, hij kon me ook niets meer leren, dus een les tussendoor zou het verschil niet meer maken. Uitgebreid doorgepraat en we wisten waar het aan lag.

Gister herexamen gedaan, tweede keer wel geslaagd! Nog steeds wel wat spanning, kleine foutjes, maar ook wat pluspuntjes door wat onverwachtse situaties goed op te lossen. Nu snel rijbewijs aanvragen en ophalen en een autootje regelen. Valt een grote last van me af na al die jaren, maar kan het iedereen, die in hetzelfde schuitje zit, aanraden om toch die stap alsnog te nemen.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_169127324
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 14:08 schreef LuNaTiC het volgende:
Heb de afgelopen maanden regelmatig meegelurkt hier. Was zelf vorig jaar op 34-jarige leeftijd eindelijk begonnen met lessen. Was best even een stap, na al die jaren werd het een beetje een 'dingetje'.

Na een proefles een pakket van 30 lessen genomen met theorie-examen, tussentijdse toets en praktijkexamen. Theorie-examen in 1 keer gehaald, tussentijdse toets m'n vrijstellingen gehaald maar helaas eerste praktijkexamen gezakt.

Overigens geheel terecht, al die jaren van spanning en druk kwam die dag gewoon opeengehoopt. Nacht ervoor al niet geslapen, pas laat in de middag afrijden, de rit naar het CBR ging al slecht, fout op fout opgestapeld. Reed als een zombie die in trance was met als gevolg dat ik gewoon vrij laat dingen inschatte, niet goed genoeg keek en gewoon laat was met mn handelingen. Stomme foutjes maken zoals het gaspedaal niet op z'n staart trappen bij een korte invoegstrook, gewoon hele stomme foutjes die ik anders niet zou maken.

Instructeur meteen een herexamen aangevraagd, hoefde ook geen les tussendoor meer te volgen. Ik kon goed rijden volgens hem, hij kon me ook niets meer leren, dus een les tussendoor zou het verschil niet meer maken. Uitgebreid doorgepraat en we wisten waar het aan lag.

Gister herexamen gedaan, tweede keer wel geslaagd! Nog steeds wel wat spanning, kleine foutjes, maar ook wat pluspuntjes door wat onverwachtse situaties goed op te lossen. Nu snel rijbewijs aanvragen en ophalen en een autootje regelen. Valt een grote last van me af na al die jaren, maar kan het iedereen, die in hetzelfde schuitje zit, aanraden om toch die stap alsnog te nemen.
Ik ben 27 en ik wil er binnenkort ook maar is mee gaan beginnen... Ik denk dat het verstandig is om eerst het theorie-examen te halen en daarna te gaan lessen?
pi_169127434
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:10 schreef tommmulder het volgende:

[..]

Ik ben 27 en ik wil er binnenkort ook maar is mee gaan beginnen... Ik denk dat het verstandig is om eerst het theorie-examen te halen en daarna te gaan lessen?
Sowieso is dat makkelijker plannen voor de rijschool (praktijkexamens hebben hier ondertussen een wachttijd van twee maanden :X ) en het scheelt vaak al een hoop omdat je de regels als kent. Ik zou het aanraden. (instructeur hier :+ )
pi_169127480
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:15 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Sowieso is dat makkelijker plannen voor de rijschool (praktijkexamens hebben hier ondertussen een wachttijd van twee maanden :X ) en het scheelt vaak al een hoop omdat je de regels als kent. Ik zou het aanraden. (instructeur hier :+ )
Zijn de wachttijden overal zo hoog?
pi_169127492
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:18 schreef tommmulder het volgende:

[..]

Zijn de wachttijden overal zo hoog?
Over het algemeen: Ja, helaas.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 09:00:20 #135
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169130783
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:10 schreef tommmulder het volgende:

[..]

Ik ben 27 en ik wil er binnenkort ook maar is mee gaan beginnen... Ik denk dat het verstandig is om eerst het theorie-examen te halen en daarna te gaan lessen?
Sowieso handig als je de regels al enigszins kent, maar ik ken ook verhalen van mensen die uiteindelijk zo lang bezig waren met lessen waardoor hun gehaalde theorie-examen weer verviel.
pi_169130836
Ik denk dat ik zelf zo'n beetje op de helft van mijn lessen (?) zat, dus na 15 lessen ongeveer, dat ik examen moest doen?

Maar idd wel handig als je de regels al kent, dus vooral niet té lang mee wachten. Theorie-examen is anderhalfjaar geldig en je moet wel heel rustig en/of veel lessen wil je dat laten vervallen.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_169131843
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:10 schreef tommmulder het volgende:

[..]

Ik ben 27 en ik wil er binnenkort ook maar is mee gaan beginnen... Ik denk dat het verstandig is om eerst het theorie-examen te halen en daarna te gaan lessen?
Ik ben begonnen met lessen en heb zo rond mn 12e les mijn theorie-examen gedaan. Hard geleerd, in 1x gehaald.

Inmiddels zijn we op het punt van 'veilig wegrijden bij het cbr' oefenen beland, dus die tussentijdse toets gaat ook geen maanden op zich laten wachten hoop ik.

Luna tic, gefeliciteerd!
  zaterdag 25 februari 2017 @ 11:38:25 #138
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_169132561
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:10 schreef tommmulder het volgende:

[..]

Ik ben 27 en ik wil er binnenkort ook maar is mee gaan beginnen... Ik denk dat het verstandig is om eerst het theorie-examen te halen en daarna te gaan lessen?
ik zou vast gaan lessen, en na de eerste 10 lessen ofzo examen doen. ik denk dat het helpt als je tegen die tijd al een aantal keer achter het stuur hebt gezeten.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 22:10:54 #139
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169143879
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 11:38 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

ik zou vast gaan lessen, en na de eerste 10 lessen ofzo examen doen. ik denk dat het helpt als je tegen die tijd al een aantal keer achter het stuur hebt gezeten.
Eens. Ik denk dat de vragen over verkeersinzicht beter te doen zijn wanneer je al een beetje kennis hebt gemaakt met de praktijk.
pi_169144592
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 22:10 schreef Voszje het volgende:

[..]

Eens. Ik denk dat de vragen over verkeersinzicht beter te doen zijn wanneer je al een beetje kennis hebt gemaakt met de praktijk.
Valt mee, een beetje instructeur (die geen theoriedagen aan biedt) regelt in ieder geval wat oefentoetsen voor z'n leerling op https://www.leerhetverkeer.nl/ of via een CD-ROM (hallo 1990 :') ), daar worden ook veel van die inzichtvragen in behandeld. :Y natuurlijk kunnen wat praktijklessen nooit kwaad, maar het kan ook zijn dat een leerling compleet de weg kwijt raakt vanwege de vele borden/signalen etc.
  zondag 26 februari 2017 @ 09:12:20 #141
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169148995
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 22:43 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Valt mee, een beetje instructeur (die geen theoriedagen aan biedt) regelt in ieder geval wat oefentoetsen voor z'n leerling op https://www.leerhetverkeer.nl/ of via een CD-ROM (hallo 1990 :') ), daar worden ook veel van die inzichtvragen in behandeld. :Y natuurlijk kunnen wat praktijklessen nooit kwaad, maar het kan ook zijn dat een leerling compleet de weg kwijt raakt vanwege de vele borden/signalen etc.
Oké, heb je ook vast gelijk in. Ik vond het in ieder geval zelf wel handig om te hebben gereden toen ik bezig ging met de theorie, het voelde voor mij meer herkenbaar ofzo. :) Dat iemand in de war kan raken kan ik me ook wel weer voorstellen, ja. Het zal ook wel een beetje aan de leerling zelf liggen wat voor hem/haar het fijnst is.

Mijn rijschool had overigens wel theoriedagen, daar werd je echt continu mee doodgegooid.
pi_169190541
Morgen weer examen. Hopelijk dat het deze keer beter gaat
  maandag 27 februari 2017 @ 23:11:16 #143
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169190716
Succes BredeBroeder :)
pi_169192733
Mij lijkt het ook beter om eerst het theorie examen te doen. Dan gaat het rijden ook een stuk makkelijker. Je hebt dacht ik ook een jaar (of meer?) om je rijbewijs te halen.

Ik ben zelf 24 en ik vind het ook wel is tijd worden. :)
pi_169200872
Geslaagd! :)

Erg spannend. Moest de omkeeropdracht in een heel smal straatje doen met een auto achter me. Ik gaf aan naar achter in een zijstraat te willen rijden maar daar gaf deze bestuurder geen gehoor aan dus moest ik gedwongen aan de kant. Uiteindelijk met 5 keer steken de auto kunnen keren, de examinator stond er verstelt van dat het was gelukt.
pi_169200963
Gefeliciteerd *O* !
pi_169201995
Goed bezig en gefeliciteerd!

Heb net mn rijbewijs opgehaald van het gemeentehuis. Lekker snel, was eigenlijk pas vrijdag verwacht. Voelt raar zo'n klein plastic pasje twv 2000 euro :P

Snel kijken voor een autootje.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_169247660
Maandag praktijkexamen :D . Nog tips? Ik heb het gevoel dat ik die bijzondere verrichtingen echt keihard ga verneuken...
pi_169247913
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 19:45 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Maandag praktijkexamen :D . Nog tips? Ik heb het gevoel dat ik die bijzondere verrichtingen echt keihard ga verneuken...
Wat betreft je verrichtingen: Rustig blijven rijden, veel kijken en niet mierenneuken ;) succes!
  donderdag 2 maart 2017 @ 19:57:31 #150
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_169247927
Maak je je zorgen over het complete examen, of alleen die bijzondere verrichtingen?

in het laatste geval niet zo zorgen maken, je kunt daar vrij moeilijk op zakken. Ik zou zeggen:

- vraag aan je instructeur om ze van tevoren nog een keer te oefenen
- let daarbij goed op de referentiepunten van het indraaien bij parkeren bijv, zoals geleerd, als het goed is

En maak je vooral geen zorgen dat het perfect moet. Het is belangrijker dat je alle handelingen en regels eromheen goed uitvoert, dan dat je hem perfect in parkeert. Dat wil dus zeggen goed om je heen kijken, richting aangeven, om je heen blijven kijken, aankomend verkeer voor laten gaan, dan pas de bijzondere verrichting doen en/of afmaken. Als je gewoon rustig doseert en je spiegels blijft kijken, komt het goed. Een keertje extra steken/bijsturen is niet erg. Het gaat erom dat je het veilig uitvoert.

Oja en logisch nadenken. Je rijdt altijd een straat in en dáár moet je ergens die verrichting doen. Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk en dus kijk logisch waar dat kan. Dwz waar je de meeste ruimte hebt, anderen je niet kunnen hinderen/of jij hen kan hinderen. Kijk hoe je zelf de weg daarna weer makkelijker kan vervolgen (kan met achteruit inparkeren makkelijker omdat je bij het uitrijden beter zicht hebt dan andersom).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:43:27 #151
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169266159
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 19:45 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Maandag praktijkexamen :D . Nog tips? Ik heb het gevoel dat ik die bijzondere verrichtingen echt keihard ga verneuken...
Heb je nog een les voor je examen? Ik zou de bijzondere verrichtingen waar je moeite mee hebt nog even oefenen. Voor de rest moet je er maar gewoon met volle moed ingaan. Je kunt tenslotte rijden, anders laten ze je geen examen doen. ;)

Bijzondere verrichtingen hoeven niet in één keer perfect. Het gaat erom dat je het veilig doet en goed blijven spiegelen.

Succes!
pi_169266235
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:43 schreef Voszje het volgende:

[..]

Heb je nog een les voor je examen? Ik zou de bijzondere verrichtingen waar je moeite mee hebt nog even oefenen. Voor de rest moet je er maar gewoon met volle moed ingaan. Je kunt tenslotte rijden, anders laten ze je geen examen doen. ;)

Bijzondere verrichtingen hoeven niet in één keer perfect. Het gaat erom dat je het veilig doet en goed blijven spiegelen.

Succes!
Voornamelijk fileparkeren, maar ach... Ik zie wel :D. Heb geen les meer voor het examen (rij nog wel naar het cbr).

[ Bericht 0% gewijzigd door XXL-Puntenslijper op 03-03-2017 16:54:34 ]
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:51:55 #153
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169266300
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:47 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

Voornamelijk file parkeren, maar ach... Ik zie wel :D. Heb geen les meer voor het examen (rij nog wel naar het cbr).
Ah, ik had voor mijn praktijkexamen nog wel even een klein uurtje 'inrijden' zeg maar. Nou ja, ik heb bijvoorbeeld geen fileparkeren hoeven doen :P

'Ik zie wel' is inderdaad wel een goede instelling, maak jezelf vooral niet gek. Je doet je best en meer kun je niet doen.
pi_169326853
Vanochtend eindelijk geslaagd!
Was de 4de keer, maar m'n laatste examen was 10 jaar geleden en was er daarna een beetje klaar mee.
Dus afgelopen augustus rijlessen weer opgepakt.
Was f*cking zenuwachtig, benen aan het trillen dat ik bang was dat de motor zou afslaan, maar gelukkig niet gebeurd.
Ben zo blij!
:) :) :) :)
  maandag 6 maart 2017 @ 11:54:48 #155
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_169327052
Gefeliciteerd, lekker zeg!
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_169328624
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 11:54 schreef LuNaTiC het volgende:
Gefeliciteerd, lekker zeg!
Dank u, dank u
  maandag 6 maart 2017 @ 13:42:00 #157
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169328743
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 11:38 schreef sally-spectra het volgende:
Vanochtend eindelijk geslaagd!
Was de 4de keer, maar m'n laatste examen was 10 jaar geleden en was er daarna een beetje klaar mee.
Dus afgelopen augustus rijlessen weer opgepakt.
Was f*cking zenuwachtig, benen aan het trillen dat ik bang was dat de motor zou afslaan, maar gelukkig niet gebeurd.
Ben zo blij!
:) :) :) :)
Wat goed! Gefeliciteerd :)
pi_169459284
Waarom kost een examen zo veel? Ik betaal voor een examen +1 uur les vooraf 250 euro. 1 uur les kost bij mij 40 euro, en het examen duurt ook een uur dus weer 40 euro. Het examen zelf kost 100 euro. Maar de instructeur doet er ff 70 euro bovenop.
  zondag 12 maart 2017 @ 14:15:52 #159
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169459601
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:01 schreef mimimi het volgende:
Waarom kost een examen zo veel? Ik betaal voor een examen +1 uur les vooraf 250 euro. 1 uur les kost bij mij 40 euro, en het examen duurt ook een uur dus weer 40 euro. Het examen zelf kost 100 euro. Maar de instructeur doet er ff 70 euro bovenop.
Ik vraag me af waar dat bedrag extra vandaan komt, behalve dat de rijschool wellicht het examen heeft aangevraagd... Maar dat kan toch geen 70 euro kosten. Even vragen aan je instructeur?
  zondag 12 maart 2017 @ 14:26:17 #160
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_169459841
http://www.rijbewijsinfo.(...)ijs/Rijexamen_Kosten

Beschikbaar stellen auto, instructeur, reserveringskosten, eigen verklaring, administratie en dat alles met nog btw en dan zit je er snel aan. Vond het ook schrikken, was 260 euro kwijt voor mn herexamen dat buiten het pakket zat.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_169459844
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:01 schreef mimimi het volgende:
Waarom kost een examen zo veel? Ik betaal voor een examen +1 uur les vooraf 250 euro. 1 uur les kost bij mij 40 euro, en het examen duurt ook een uur dus weer 40 euro. Het examen zelf kost 100 euro. Maar de instructeur doet er ff 70 euro bovenop.
Eigen verklaring
Gebruik van de auto
Administratiekosten
pi_169459883
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:26 schreef LuNaTiC het volgende:
http://www.rijbewijsinfo.(...)ijs/Rijexamen_Kosten

Beschikbaar stellen auto, instructeur, reserveringskosten, eigen verklaring, administratie en dat alles met nog btw en dan zit je er snel aan. Vond het ook schrikken, was 260 euro kwijt voor mn herexamen dat buiten het pakket zat.
¤260 voor een herexamen is wel voor hoor :{
  zondag 12 maart 2017 @ 14:30:50 #163
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_169459949
10 euro meer dan waar je op reageert ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_169460064
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:30 schreef LuNaTiC het volgende:
10 euro meer dan waar je op reageert ;)
Hoeveel betaalde je voor het eerste examen?
  zondag 12 maart 2017 @ 14:37:46 #165
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_169460120
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:35 schreef sally-spectra het volgende:

[..]

Hoeveel betaalde je voor het eerste examen?
Het is gewoon een vaste prijs voor een praktijkexamen. Het 'gewone' vaste examen was onderdeel van m'n pakket.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_169460209
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:37 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Het is gewoon een vaste prijs voor een praktijkexamen. Het 'gewone' vaste examen was onderdeel van m'n pakket.
Ok duidelijk, gelukkig ben je er van af :7
  zondag 12 maart 2017 @ 14:45:06 #167
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_169460342
Dat kun je wel zeggen ja ;) achteraf was het zwaar onnodig dus een beetje jammer van die extra kosten, maar was al lang blij dat het binnen de 30 lessen gelukt was.

Nog andere mensen die binnenkort op moeten?
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 12 maart 2017 @ 14:45:34 #168
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_169460358
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:01 schreef mimimi het volgende:
Waarom kost een examen zo veel? Ik betaal voor een examen +1 uur les vooraf 250 euro. 1 uur les kost bij mij 40 euro, en het examen duurt ook een uur dus weer 40 euro. Het examen zelf kost 100 euro. Maar de instructeur doet er ff 70 euro bovenop.
Het is heel erg verschillend, ik was 185 kwijt en 215 voor herexamen.
  zondag 12 maart 2017 @ 15:09:10 #169
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_169460928
Ik zag net buiten een cabriolet rijden met een L op zijn kofferbak. Daar zou ik ook wel les in willen hebben!
Ik heb volgende week mijn TTT. Daar moet je ook zo'n zelfreflectie formulier voor invullen. Mijn rijinstructeur zegt dat een 6 examenniveau is :/ dus nu geeft hij me het idee dat ik dus 4en en 5en (dit is immers pas mijn tussentijdse toets) in moet vullen en dat vind ik wel wat overdreven negatief. Wat voor cijfers hebben jullie jezelf gegeven op dat formulier?
  zondag 12 maart 2017 @ 15:19:20 #170
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_169461138
Je moet gewoon eerlijk invullen hoe je over je eigen vaardigheden denkt. Wat anderen zeggen doet niet ter zake. Als je twijfelt kun je natuurlijk wel het oordeel van je rijleraae
R meewegen maar het gaat erom dat jij je eigen skills op de juiste manier inschat.

Als je te hoog inschat en bij je examen zit je daar flink onder kan een examinator denken dat je jezelf overschat, en dat kan natuurlijk gevaarlijk zijn in het verkeer. Ga je veel lager zitten dan je daadwerkelijk kan, kan het weer de indruk geven dar je (te) onzeker bent over je eigen kunnen.

Kijk dus gewoon kritisch per onderdeel wat je denkt te kunnen op dit moment, los van andere factoren. Heb mezelf overigens gewoon bij het examen overal een 7 gegeven :+ vond dat ik alles wel voldoende kon maar nergen in uitblink, en dat er nog voldoende te verbeteren was.

Het is ook weer niet erg om jezelf een laag cijfer als je van jezelf echt weet dat je dat nog niet voldoende beheerst, het alleen maar zien dat je je ervan bewust bent en dat je weet dat je eraan moet werken.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_169461551
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:45 schreef LuNaTiC het volgende:
Dat kun je wel zeggen ja ;) achteraf was het zwaar onnodig dus een beetje jammer van die extra kosten, maar was al lang blij dat het binnen de 30 lessen gelukt was.

Nog andere mensen die binnenkort op moeten?
Heb zelf ook wel wat kosten moeten maken, maar ja blijf er niet te lang bij stilstaan en ben al blij dat ik morgen m'n pasje op kan halen en kijken voor een auto/proefrit.

Heb jij al een auto op het oog?
  zondag 12 maart 2017 @ 15:47:10 #172
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_169461807
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 15:37 schreef sally-spectra het volgende:

[..]

Heb zelf ook wel wat kosten moeten maken, maar ja blijf er niet te lang bij stilstaan en ben al blij dat ik morgen m'n pasje op kan halen en kijken voor een auto/proefrit.

Heb jij al een auto op het oog?
Ja ik begin gewoon lekker simpel. Vriend van me had nog een Suzuki Swift 1.3 GLS staan. Uit 1999 dus oud beestje, maar hij is goedkoop in de aanschaf, wegenbelasting en verzekering. Voor weinig kan ik dus lekker ervaring opdoen en wellicht wat geld opzij zetten om later een nieuwer/luxer/ander model te kopen.

Zit overigens gewoon airco, stuurbekrachting, abs, elektrische ramen en airbags in, dus toch nog redelijk wat luxe voor zo'n karretje :P

Diezelfde vriend is ook APK keurmeester en gaat er een garage bij doen samen met een andere vriend van me, dus iig kan ik gerust op zijn dat ie in orde is en als er toch wat mee is, dat ie snel en goedkoop weer gemaakt is ;)

Heb er van de weel al een ritje meegemaakt in de buurt en naar mn werk, reed lekker (alhoewel wel even wennen van diesel naar benzine, vooral het wegrijden :+

Hij gaat hem nu eerst nog ff nakijken en dan zit er dus meteen een apk op voor het komende jaar. Hopelijk kan ik dan in de komende week ergens voortaan met de auto naar mn werk :Y)

En jij al een idee wat je wil kopen?
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 12 maart 2017 @ 15:51:39 #173
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169461936
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 15:09 schreef Gentianella het volgende:
Ik zag net buiten een cabriolet rijden met een L op zijn kofferbak. Daar zou ik ook wel les in willen hebben!
Ik heb volgende week mijn TTT. Daar moet je ook zo'n zelfreflectie formulier voor invullen. Mijn rijinstructeur zegt dat een 6 examenniveau is :/ dus nu geeft hij me het idee dat ik dus 4en en 5en (dit is immers pas mijn tussentijdse toets) in moet vullen en dat vind ik wel wat overdreven negatief. Wat voor cijfers hebben jullie jezelf gegeven op dat formulier?
Ik heb dat hele formulier niet eens besproken, er werd vluchtig naar gekeken en dat was het. :P
pi_169462431
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 15:47 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ja ik begin gewoon lekker simpel. Vriend van me had nog een Suzuki Swift 1.3 GLS staan. Uit 1999 dus oud beestje, maar hij is goedkoop in de aanschaf, wegenbelasting en verzekering. Voor weinig kan ik dus lekker ervaring opdoen en wellicht wat geld opzij zetten om later een nieuwer/luxer/ander model te kopen.

Zit overigens gewoon airco, stuurbekrachting, abs, elektrische ramen en airbags in, dus toch nog redelijk wat luxe voor zo'n karretje :P

Diezelfde vriend is ook APK keurmeester en gaat er een garage bij doen samen met een andere vriend van me, dus iig kan ik gerust op zijn dat ie in orde is en als er toch wat mee is, dat ie snel en goedkoop weer gemaakt is ;)

Heb er van de weel al een ritje meegemaakt in de buurt en naar mn werk, reed lekker (alhoewel wel even wennen van diesel naar benzine, vooral het wegrijden :+

Hij gaat hem nu eerst nog ff nakijken en dan zit er dus meteen een apk op voor het komende jaar. Hopelijk kan ik dan in de komende week ergens voortaan met de auto naar mn werk :Y)

En jij al een idee wat je wil kopen?
Nice! Flinke plus dat je in je vriendenkring mensen met kennis hebt van auto's ^O^

Dat van de overschakelen van diesel naar benzine heb ik ook veel over gehoord. Hoop dat het niet al teveel hinder geeft.

Weet zelf nog niet wat voor auto ik wil, sowieso nog een beetje doorsparen. Ben een beetje in dubio vanaf volgende maand werk ik weer in de buurt en dat is 15min fietsen vanaf m'n huis en zit je ook met parkeerkosten aangezien het in het centrum is.
Omdat ik vorige week ben geslaagd wil ik niets liever dan rijden, maar hoevaak zal ik een auto nodig hebben.
  zondag 12 maart 2017 @ 18:49:33 #175
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169466663
Juist doordat ik telkens hoorde/had gelezen dat de overstap van diesel naar benzine een dingetje was dacht ik: oh, dat is lastig ..., maar zo heb ik het allerminst ervaren. Echt totaal geen erg in gehad. :P
  zondag 12 maart 2017 @ 19:18:36 #176
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_169467370
Ik had het alleen met optrekken in het begin hoor. Het is even spelen met gas en koppeling, met die diesel kun je heel makkelijk wegrollen op alleen de koppeling. Is ook wat vergevingsgezinder qua afslaan. Als je dat eenmaal doorhebt valt het allemaal reuze mee.

Kan misschien ook komen omdat ik natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal heb. Misschien is het wel gewoon omdat het een andere auto in het algemeen is en dat dat per definitie even wennen is ;) (lesauto was natuurlijk wat nieuwer/moderner/soepeler etc :P )
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 12 maart 2017 @ 20:15:00 #177
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169468913
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 19:18 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik had het alleen met optrekken in het begin hoor. Het is even spelen met gas en koppeling, met die diesel kun je heel makkelijk wegrollen op alleen de koppeling. Is ook wat vergevingsgezinder qua afslaan. Als je dat eenmaal doorhebt valt het allemaal reuze mee.

Kan misschien ook komen omdat ik natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal heb. Misschien is het wel gewoon omdat het een andere auto in het algemeen is en dat dat per definitie even wennen is ;) (lesauto was natuurlijk wat nieuwer/moderner/soepeler etc :P )
Dat zeker. ;)
pi_169472729
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:26 schreef sally-spectra het volgende:

[..]

Eigen verklaring
Gebruik van de auto
Administratiekosten
Dat ja, 250 euro is echt geen gekke prijs. Mensen vergeten vaak ook dat naast het uurloon van de instructeur, ook dingen als verzekeringen gek genoeg niet gratis zijn :+ Ook wordt vaak nog vergeten dat de Eigen Verklaring vaak ook wordt betaald door de rijschool.

Ik reken zelf ook 250 euro voor een los examen. (pakketprijs wordt heel anders berekend en kan daarom veel goedkoper)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2017 22:06:48 ]
  vrijdag 17 maart 2017 @ 19:06:53 #179
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_169596716
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 15:51 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ik heb dat hele formulier niet eens besproken, er werd vluchtig naar gekeken en dat was het. :P
Haha, dat kan ook :p
Bij mij werd het wel besproken! Ik had mezelf uiteindelijk twee 5en gegeven voor dingen waarvan ik vond dat het nog wel duidelijk verbetering nodig had, en voor de rest 6en en een 7. Maar ze vond dat ik veel te negatief was :p
Verder ging het ook wel redelijk, ik heb in ieder geval de vrijstelling binnen! Ik moet nog wel echt werken aan het verder vooruit kijken (en daar dan beter op anticiperen) en de doorstroming.
pi_169597941
Hoi!
Ik heb een vraag. Ik rij vaak op de weg hieronder en sta dan stil voor de haaientanden. Ik sla dan af naar rechts. Vaak fietsen er bejaarden op de stoep rechts van mij die rechtdoor willen gaan waar ik dus naar rechts ga (daar staan van die streepjes op de weg). Zij lopen dus niet, maar fietsen over de stoep. Ik geef die mensen geen voorrang, omdat ik het a) irritant vind als je op de stoep fietst omdat je te lui bent om op de weg te fietsen, wat wel de bedoeling is hier, en b) omdat ik dacht dat hierbij niet de regel van rechtdoor op zelfde weg heeft voorrang geldt.

Ze kijken echter altijd heel boos als ik doorrijd en zij van hun fiets moeten stappen, want zij vinden dat ze voorrang hebben. Nou vinden bejaarden dat altijd wel, maar ik snap deze situatie niet goed.

Het internet is hierover niet heel duidelijk, althans niet in wat ik kon vinden.

Wat denken jullie? Ik heb zelf al een tijd m'n rijbewijs, maar dit weten jullie waarschijnlijk beter dan ik, dus vandaar dat ik hier even langskom. Als het verkeerd staat hoor ik het graag!

  vrijdag 17 maart 2017 @ 20:15:17 #181
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169598080
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 19:06 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Haha, dat kan ook :p
Bij mij werd het wel besproken! Ik had mezelf uiteindelijk twee 5en gegeven voor dingen waarvan ik vond dat het nog wel duidelijk verbetering nodig had, en voor de rest 6en en een 7. Maar ze vond dat ik veel te negatief was :p
Verder ging het ook wel redelijk, ik heb in ieder geval de vrijstelling binnen! Ik moet nog wel echt werken aan het verder vooruit kijken (en daar dan beter op anticiperen) en de doorstroming.
Gefeliciteerd! ;) Nog even goed oefenen en dan knallen op je praktijkexamen.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 20:36:43 #182
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_169598501
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 20:08 schreef Eerin het volgende:
Hoi!
Ik heb een vraag. Ik rij vaak op de weg hieronder en sta dan stil voor de haaientanden. Ik sla dan af naar rechts. Vaak fietsen er bejaarden op de stoep rechts van mij die rechtdoor willen gaan waar ik dus naar rechts ga (daar staan van die streepjes op de weg). Zij lopen dus niet, maar fietsen over de stoep. Ik geef die mensen geen voorrang, omdat ik het a) irritant vind als je op de stoep fietst omdat je te lui bent om op de weg te fietsen, wat wel de bedoeling is hier, en b) omdat ik dacht dat hierbij niet de regel van rechtdoor op zelfde weg heeft voorrang geldt.

Ze kijken echter altijd heel boos als ik doorrijd en zij van hun fiets moeten stappen, want zij vinden dat ze voorrang hebben. Nou vinden bejaarden dat altijd wel, maar ik snap deze situatie niet goed.

Het internet is hierover niet heel duidelijk, althans niet in wat ik kon vinden.

Wat denken jullie? Ik heb zelf al een tijd m'n rijbewijs, maar dit weten jullie waarschijnlijk beter dan ik, dus vandaar dat ik hier even langskom. Als het verkeerd staat hoor ik het graag!

[ afbeelding ]
Geef je ze wel voorrang als ze lopen? Lijkt me dat rechtdoorgaand verkeer dan gewoon voorrang heeftop afslaand verkeer toch?
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_169598635
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 20:36 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Geef je ze wel voorrang als ze lopen? Lijkt me dat rechtdoorgaand verkeer dan gewoon voorrang heeftop afslaand verkeer toch?
Ja als ze lopen wel idd
pi_169598648
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 20:08 schreef Eerin het volgende:
Hoi!
Ik heb een vraag. Ik rij vaak op de weg hieronder en sta dan stil voor de haaientanden. Ik sla dan af naar rechts. Vaak fietsen er bejaarden op de stoep rechts van mij die rechtdoor willen gaan waar ik dus naar rechts ga (daar staan van die streepjes op de weg). Zij lopen dus niet, maar fietsen over de stoep. Ik geef die mensen geen voorrang, omdat ik het a) irritant vind als je op de stoep fietst omdat je te lui bent om op de weg te fietsen, wat wel de bedoeling is hier, en b) omdat ik dacht dat hierbij niet de regel van rechtdoor op zelfde weg heeft voorrang geldt.

Ze kijken echter altijd heel boos als ik doorrijd en zij van hun fiets moeten stappen, want zij vinden dat ze voorrang hebben. Nou vinden bejaarden dat altijd wel, maar ik snap deze situatie niet goed.

Het internet is hierover niet heel duidelijk, althans niet in wat ik kon vinden.

Wat denken jullie? Ik heb zelf al een tijd m'n rijbewijs, maar dit weten jullie waarschijnlijk beter dan ik, dus vandaar dat ik hier even langskom. Als het verkeerd staat hoor ik het graag!

[ afbeelding ]
Fietsend hebben ze er geen voorrang, ze mogen er immers niet fietsen. (let op: Kinderen onder de 10 wel, dan gelden fietsjes op het voetpad namelijk als "speelgoed" en niet als "fiets") Voetgangers hebben er wel voorrang als jij rechts af slaat (rechtdoor op dezelfde weg gaat voor). Voetgangers moeten daar natuurlijk wel voorrang verlenen aan kruisend verkeer. (want geen V.O.P.)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2017 20:44:21 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 17 maart 2017 @ 22:32:11 #185
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_169600814
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 20:43 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Fietsend hebben ze er geen voorrang, ze mogen er immers niet fietsen. (let op: Kinderen onder de 10 wel, dan gelden fietsjes op het voetpad namelijk als "speelgoed" en niet als "fiets") Voetgangers hebben er wel voorrang als jij rechts af slaat (rechtdoor op dezelfde weg gaat voor). Voetgangers moeten daar natuurlijk wel voorrang verlenen aan kruisend verkeer. (want geen V.O.P.)
Volgens mij doet het feit dat ze er niet mogen fietsen niets af aan het feit dat ze nog steeds rechtdoor gaand verkeer zijn. Immers, iemand die uit de verkeerde kant van een eenrichtingsstraat komt, maar voor jou van rechts, heeft ook gewoon voorrang.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_169600924
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Volgens mij doet het feit dat ze er niet mogen fietsen niets af aan het feit dat ze nog steeds rechtdoor gaand verkeer zijn. Immers, iemand die uit de verkeerde kant van een eenrichtingsstraat komt, maar voor jou van rechts, heeft ook gewoon voorrang.
En ik kan je vertellen dat ze gewoon nul rechten hebben op een voetpad.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 22:39:16 #187
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_169600933
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Volgens mij doet het feit dat ze er niet mogen fietsen niets af aan het feit dat ze nog steeds rechtdoor gaand verkeer zijn. Immers, iemand die uit de verkeerde kant van een eenrichtingsstraat komt, maar voor jou van rechts, heeft ook gewoon voorrang.
volgens mij ook. Het blijft rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg, dus je moet altijd voorrang verlenen, ook al mogen ze er niet fietsen.
pi_169600967
Als je ze kapot rijdt krijg je als automobilist wel ongelijk van de rechter, dat wel.
pi_169603785
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:41 schreef LompeHork het volgende:
Als je ze kapot rijdt krijg je als automobilist wel ongelijk van de rechter, dat wel.
Dat is zelfs zo als je een voetganger omver rijdt als ze door rood lopen, aangezien een automobilist de minst kwetsbare is.
pi_169605459
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Volgens mij doet het feit dat ze er niet mogen fietsen niets af aan het feit dat ze nog steeds rechtdoor gaand verkeer zijn. Immers, iemand die uit de verkeerde kant van een eenrichtingsstraat komt, maar voor jou van rechts, heeft ook gewoon voorrang.
Echt waar? Dat vind ik best wel krom. Dan kan toch iedereen gewoon gaan rijden hoe hij dat wil, omdat hij toch wel voorrang krijgt? Enigszins overdreven natuurlijk, maar het voelt helemaal niet logisch om voorrang te geven aan iemand die zich niet aan de regels houdt.
pi_169626113
Na lang wachten volgende week praktijkexamen om 13:00, vorige keren waren op 09:00. Hopen dat het lekker rustig is op de weg :P
  maandag 20 maart 2017 @ 18:40:54 #192
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169658225
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 13:48 schreef mimimi het volgende:
Na lang wachten volgende week praktijkexamen om 13:00, vorige keren waren op 09:00. Hopen dat het lekker rustig is op de weg :P
Lijkt me een prima tijd. Succes!
pi_169697591
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:37 schreef DieselTank het volgende:
Ik mis het autorijlessen ;( Het was zon fijne auto :'( Misschien maar weer een proeflessie aanvragen ofzo :D
Ha ik soms ook, maar aan de andere kant ik rij nu veel liever in mijn eigen auto. Maar bij de rijles had je geen excuus nodig om een rondje te rijden, dus dat is het enige wat ik mis.

Nu zijn het echt allemaal geplande ritten van A naar B, dus niet voor de lol autorijden. Dat kost alleen maar handen vol geld.
pi_169697694
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:02 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ha ik soms ook, maar aan de andere kant ik rij nu veel liever in mijn eigen auto. Maar bij de rijles had je geen excuus nodig om een rondje te rijden, dus dat is het enige wat ik mis.

Nu zijn het echt allemaal geplande ritten van A naar B, dus niet voor de lol autorijden. Dat kost alleen maar handen vol geld.
Ach, dat valt wel mee, een rondje over de Veluwe is voor mij die paar euro benzine altijd wel waard.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_169697717
Ik moet dus maximaal 8 weken wachten op mijn medische verklaring omdat ik bij 1 vraag ja moest antwoorden, namelijk dat ik behandeld ben GEWEEST voor een psychische stoornis.


Heb nu nergens meer last van maar moet dus nu toch weken wachten tot het CBR komt met: ohja Nick, je hebt idd niets en mag gewoon praktijkexamen doen.

Godverdomme zeg.
(she/her)
pi_169697741
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:09 schreef Fylax het volgende:
Ik moet dus maximaal 8 weken wachten op mijn medische verklaring omdat ik bij 1 vraag ja moest antwoorden, namelijk dat ik behandeld ben GEWEEST voor een psychische stoornis.


Heb nu nergens meer last van maar moet dus nu toch weken wachten tot het CBR komt met: ohja Nick, je hebt idd niets en mag gewoon praktijkexamen doen.

Godverdomme zeg.
lekker voor je.
pi_169697817
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:08 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ach, dat valt wel mee, een rondje over de Veluwe is voor mij die paar euro benzine altijd wel waard.
Ja dat heb ik in het weekend gedaan :D Ben met de auto naar Beekbergen geweest en vanaf daar met de auto naar de Hoge Veluwe en dat was echt cool :)

Maar het Heuvelland is nog cooler vind persoonlijk, dus in weekend een ijsje in Epen gaan eten.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:09 schreef Fylax het volgende:
Ik moet dus maximaal 8 weken wachten op mijn medische verklaring omdat ik bij 1 vraag ja moest antwoorden, namelijk dat ik behandeld ben GEWEEST voor een psychische stoornis.


Heb nu nergens meer last van maar moet dus nu toch weken wachten tot het CBR komt met: ohja Nick, je hebt idd niets en mag gewoon praktijkexamen doen.

Godverdomme zeg.
Ik heb sinds vorige week de diagnose autisme gekregen: had van mijn rijschool het advies gekregen om te wachten met het pyschologische onderzoek tot ik geslaagd was, want zolang je geen diagnose hebt hoef je ook geen ja te zeggen.

Al was ze wel bang dat ik mijn mond zou voorbij praten: maar nu heb ik wel mijn rijbewijs al 5 maanden, vind het dus ook onzin dat je als autist zo bij het CBR belemmerd wordt. Want autisten kunnen hele goede chauffeurs zijn.
pi_169697833
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:10 schreef tailfox het volgende:

[..]

lekker voor je.
Waarom deze afgunst? Idioterie.
(she/her)
pi_169697876
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:14 schreef Fylax het volgende:

[..]

Waarom deze afgunst? Idioterie.
omdat het je eigenschuld is je wist dat je een ja had en had dat eerder moeten regelen
pi_169697890
Je hoeft dat toch niet met waarheid in te vullen ?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_169697896
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:16 schreef tailfox het volgende:

[..]

omdat het je eigenschuld is je wist dat je een ja had en had dat eerder moeten regelen
Uh nee, ik wist niet dat ik een ja zou hebben omdat ik nergens last van heb. Dat ziet en weet mijn rijinstructeur ook. Dus nee, ik had geen ja verwacht omdat het idioot is om ja te moeten drukken voor iets waarvoor je bent behandeld.
(she/her)
pi_169697898
quote:
14s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:17 schreef DieselTank het volgende:
Je hoeft dat toch niet met waarheid in te vullen ?
Jawel
(she/her)
pi_169697899
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:13 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja dat heb ik in het weekend gedaan :D Ben met de auto naar Beekbergen geweest en vanaf daar met de auto naar de Hoge Veluwe en dat was echt cool :)

Maar het Heuvelland is nog cooler vind persoonlijk, dus in weekend een ijsje in Epen gaan eten.

[..]

Ik heb sinds vorige week de diagnose autisme gekregen: had van mijn rijschool het advies gekregen om te wachten met het pyschologische onderzoek tot ik geslaagd was, want zolang je geen diagnose hebt hoef je ook geen ja te zeggen.

Al was ze wel bang dat ik mijn mond zou voorbij praten: maar nu heb ik wel mijn rijbewijs al 5 maanden, vind het dus ook onzin dat je als autist zo bij het CBR belemmerd wordt. Want autisten kunnen hele goede chauffeurs zijn.
dit.
pi_169697913
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:16 schreef tailfox het volgende:

[..]

omdat het je eigenschuld is je wist dat je een ja had en had dat eerder moeten regelen
Je mag er niet over liegen! Dus als een diagnose al gesteld is dan mag je geen nee in vullen. Terwijl als die nog niet gesteld is je gewoon nee kunt invullen.
pi_169697917
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:17 schreef Fylax het volgende:

[..]

Uh nee, ik wist niet dat ik een ja zou hebben omdat ik nergens last van heb. Dat ziet en weet mijn rijinstructeur ook. Dus nee, ik had geen ja verwacht omdat het idioot is om ja te moeten drukken voor iets waarvoor je bent behandeld.
ik kreeg dat formuleer al onder mijn neus voordat ik überhaupt op examen wilde
pi_169697930
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:19 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik kreeg dat formuleer al onder mijn neus voordat ik überhaupt op examen wilde
Ik toch ook? Kun je wel lezen? :')
(she/her)
pi_169697934
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:18 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Je mag er niet over liegen! Dus als een diagnose al gesteld is dan mag je geen nee in vullen. Terwijl als die nog niet gesteld is je gewoon nee kunt invullen.
ik heb ook niet gelogen.

Officieel moet je het nu aangeven bij cbr he
pi_169697947
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:19 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ik toch ook? Kun je wel lezen? :')
noudan dan kan je nog gewoon doorlessen.
pi_169697965
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:20 schreef tailfox het volgende:

[..]

noudan dan kan je nog gewoon doorlessen.
Gast, Ik heb het toch over mijn prakrijkexamen? Ik zou nu al op examen kunnen als het CBR niet zo idioot zou zijn.
(she/her)
pi_169697982
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:20 schreef Fylax het volgende:

[..]

Gast, Ik heb het toch over mijn prakrijkexamen? Ik zou nu al op examen kunnen als het CBR niet zo idioot zou zijn.
lees wat ik zeg.
Had je veeel eerder kunnen laten beginnen.
Jij vult telaat shit in
pi_169698001
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:22 schreef tailfox het volgende:

[..]

lees wat ik zeg.
Had je veeel eerder kunnen laten beginnen.
Jij vult telaat shit in
Omdat mijn rijinstructeur in de veronderstelling was dat ik op alles nee kon beantwoorden omdat er fucking niets met me aan de hand is.
(she/her)
pi_169698052
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:19 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik heb ook niet gelogen.

Officieel moet je het nu aangeven bij cbr he
Volgens mij hoef ik niets door te geven aan het CBR: gaat ze daarnaast ook niets aan vind ik, want ik functioneer nog steeds zoals voorheen.

Tevens is er een medische geheim, dus het CBR kan dat soort gegevens ook niet opvragen.
pi_169698349
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:25 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Volgens mij hoef ik niets door te geven aan het CBR: gaat ze daarnaast ook niets aan vind ik, want ik functioneer nog steeds zoals voorheen.

Tevens is er een medische geheim, dus het CBR kan dat soort gegevens ook niet opvragen.
officeel moet dat.
maar CBR kan het ook niet opvragen
pi_169705755
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:09 schreef Fylax het volgende:
Ik moet dus maximaal 8 weken wachten op mijn medische verklaring omdat ik bij 1 vraag ja moest antwoorden, namelijk dat ik behandeld ben GEWEEST voor een psychische stoornis.


Heb nu nergens meer last van maar moet dus nu toch weken wachten tot het CBR komt met: ohja Nick, je hebt idd niets en mag gewoon praktijkexamen doen.

Godverdomme zeg.
Ik had mijn verklaring van medische geschiktheid nog geen 2 weken na het opsturen van de gegevens van mijn medische keuring binnen.
pi_169706013
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:09 schreef Fylax het volgende:
Ik moet dus maximaal 8 weken wachten op mijn medische verklaring omdat ik bij 1 vraag ja moest antwoorden, namelijk dat ik behandeld ben GEWEEST voor een psychische stoornis.

Heb nu nergens meer last van maar moet dus nu toch weken wachten tot het CBR komt met: ohja Nick, je hebt idd niets en mag gewoon praktijkexamen doen.

Godverdomme zeg.
IMHO slordig van je instructeur, ik heb een "eigen" eigen verklaring die ik leerlingen laat lezen en invullen na de eerste les, zodat er gewoon tijdig een medische verklaring geregeld kan worden. :{
quote:
14s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:25 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik had mijn verklaring van medische geschiktheid nog geen 2 weken na het opsturen van de gegevens van mijn medische keuring binnen.
Psychische problemen doen ze vaak wat moeilijker over (ligt er ook een beetje aan hoe recent), maar dikke kans dat het voor Fylax ook maar 2 weekjes duurt.
  woensdag 22 maart 2017 @ 21:26:48 #216
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169709773
Vreemd dat je het nu pas in hoefde te vullen, slordig dat je instructeur voor het gemak maar van allemaal nee's uitging. Ik heb die eigen verklaring volgens mij ook gewoon na m'n eerste rijles in moeten vullen.
pi_169715154
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 20:43 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Fietsend hebben ze er geen voorrang, ze mogen er immers niet fietsen. (let op: Kinderen onder de 10 wel, dan gelden fietsjes op het voetpad namelijk als "speelgoed" en niet als "fiets") Voetgangers hebben er wel voorrang als jij rechts af slaat (rechtdoor op dezelfde weg gaat voor). Voetgangers moeten daar natuurlijk wel voorrang verlenen aan kruisend verkeer. (want geen V.O.P.)
Het is en blijft verkeer. En rechtdoor op dezelfde weg gaat voor. Altijd al zo geweest.
En onder de 10 jaar zou het wél mogen, moeten mensen dan potentiële gewonden om een ID vragen zodat ze weten of ze in hun recht staan als ze iemand aanrijden?
Zo zwart-wit is het allemaal niet en ik hoop ook niet dat jij je leerlingen het zo leert.
Deelnemen aan het verkeer bestaat voor een groot deel uit het opvangen van fouten die anderen maken, niet gaan lopen regeln****n want op een examen zal geen enkele leerling slagen als dit de uitleg richting het CBR zou zijn.
pi_169718908
quote:
15s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:18 schreef Fylax het volgende:

[..]

Jawel
er mag wel meer niet
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_169720688
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 03:50 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het is en blijft verkeer. En rechtdoor op dezelfde weg gaat voor. Altijd al zo geweest.
En onder de 10 jaar zou het wél mogen, moeten mensen dan potentiële gewonden om een ID vragen zodat ze weten of ze in hun recht staan als ze iemand aanrijden?
Sowieso :Y
quote:
Zo zwart-wit is het allemaal niet en ik hoop ook niet dat jij je leerlingen het zo leert.
Deelnemen aan het verkeer bestaat voor een groot deel uit het opvangen van fouten die anderen maken, niet gaan lopen regeln****n want op een examen zal geen enkele leerling slagen als dit de uitleg richting het CBR zou zijn.
Goh, je meent het _O- dit was dan ook puur theoretisch gezien, in de praktijk werkt dat compleet anders uiteraard.
pi_169724146
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2017 13:14 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Sowieso :Y

[..]

Goh, je meent het _O- dit was dan ook puur theoretisch gezien, in de praktijk werkt dat compleet anders uiteraard.
Nah kee, het kwam niet echt over als een theoretisch iets maar blijkbaar zijn we het wel eens. :)
pi_169728100
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 16:27 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nah kee, het kwam niet echt over als een theoretisch iets maar blijkbaar zijn we het wel eens. :)
:Y Misschien heb ik 'm verkeerd geïnterpreteerd, kan ook natuurlijk.

Heb nog een leuke les gedraaid vandaag, was z'n eerste les, maar hij reed al op tractors, heftrucks en meer van dat spul, hij kon ook al schakelen _O- qua bediening heb je daar geen kind aan, heerlijk wel.
pi_169730826
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2017 19:54 schreef LompeHork het volgende:

[..]

:Y Misschien heb ik 'm verkeerd geïnterpreteerd, kan ook natuurlijk.

Heb nog een leuke les gedraaid vandaag, was z'n eerste les, maar hij reed al op tractors, heftrucks en meer van dat spul, hij kon ook al schakelen _O- qua bediening heb je daar geen kind aan, heerlijk wel.
Dat soort mensen heeft al enig inzicht en dat is gewoon goud waard!
Tenzij ze het verkeerd hebben geleerd.....

Heb zelf een keer een leerling gehad die al meer dan 10 jaar zonder rbw reed, hij kwam ook met de auto naar een parkeerplaats omdat zijn vrienden/familie/bekenden niet mochten weten dat hij rijlessen nam.
Maar door al die jaren zonder rbw rijden reed hij erg oplettend en dat deed hij verdraaid goed!
Die vent was echt de enige persoon die ik werkelijk niks meer kon leren.
De 10 lessen die hij had genomen waren meer voor de vorm, hij is met vlag en wimpel geslaagd.
Maar niet door mijn hulp, echt door eigen ervaring. :)
pi_169730898
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:13 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat soort mensen heeft al enig inzicht en dat is gewoon goud waard!
Tenzij ze het verkeerd hebben geleerd.....
Precies! En deze heeft het zeker goed geleerd, let lekker op enzo.
quote:
Heb zelf een keer een leerling gehad die al meer dan 10 jaar zonder rbw reed, hij kwam ook met de auto naar een parkeerplaats omdat zijn vrienden/familie/bekenden niet mochten weten dat hij rijlessen nam.
Maar door al die jaren zonder rbw rijden reed hij erg oplettend en dat deed hij verdraaid goed!
Die vent was echt de enige persoon die ik werkelijk niks meer kon leren.
De 10 lessen die hij had genomen waren meer voor de vorm, hij is met vlag en wimpel geslaagd.
Maar niet door mijn hulp, echt door eigen ervaring. :)
_O- heeft hij wel mazzel gehad dat hij nooit staande is gehouden (zal uiteraard ook wel komen doordat deze ook erg oplettend was :+ ) toch wel leuk om dat soort dingen mee te maken.
pi_169731666
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:16 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Precies! En deze heeft het zeker goed geleerd, let lekker op enzo.
Dat is wel prettig, de andere kant (ik weet alles beter) heb je vast ook wel eens gehad en dat is zwaar irritant. :(

quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:16 schreef LompeHork het volgende:
[..]

_O- heeft hij wel mazzel gehad dat hij nooit staande is gehouden (zal uiteraard ook wel komen doordat deze ook erg oplettend was :+ ) toch wel leuk om dat soort dingen mee te maken.
Zekers mazzel!
Het is niet goed te praten om te rijden zonder rbw maar die gast beheerste echt alles.
Was net alsof je met een vriend op roadtrip ging.
Lessen waren puur voor de vorm want onderdeel van een pakket (waar hij zelf voor had gekozen) maar gewoon verdomd gezellig!
Dat in tegenstelling tot een wat oudere vrouw die na 50 lessen nog steeds reed alsof het haar 1e les was.
Dodelijk vermoeiend....
Gelukkig was ze vaak "ziek" en belde ze af.
Soms ook niet, stond ik voor haar deur en dan pas kreeg ik te horen dat het niet ging.
Geeft niks, 1,5 uur vrij en toch betaald krijgen.
pi_169731788
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:43 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat is wel prettig, de andere kant (ik weet alles beter) heb je vast ook wel eens gehad en dat is zwaar irritant. :(
Yup, compleet onkundig en zelfs moeten uitleggen waar het knipperlicht zit. (Hoe dan? "Iedereen heeft toch wel eens in een auto gezeten?" vraag ik me dan altijd af _O- ) Op zich vind ik dat ook gewoon wel leuk trouwens.
quote:
[..]

Zekers mazzel!
Het is niet goed te praten om te rijden zonder rbw maar die gast beheerste echt alles.
Was net alsof je met een vriend op roadtrip ging.
Lessen waren puur voor de vorm want onderdeel van een pakket (waar hij zelf voor had gekozen) maar gewoon verdomd gezellig!
Dat in tegenstelling tot een wat oudere vrouw die na 50 lessen nog steeds reed alsof het haar 1e les was.
Dodelijk vermoeiend....
Gelukkig was ze vaak "ziek" en belde ze af.
Soms ook niet, stond ik voor haar deur en dan pas kreeg ik te horen dat het niet ging.
Geeft niks, 1,5 uur vrij en toch betaald krijgen.
Uurtje factuurtje ja. Op zich dan toch wel weer sneu voor zo'n mens, vind ik dan. Ik heb er ooit zo een gehad die niet kon wennen aan het schakelen, dat was na een les of 20 echt meer dan duidelijk, toch maar doorverwezen naar een rijschool waar ze een automaat hadden (inmiddels is ze daarvoor geslaagd trouwens :D ).
pi_169740435
Ik lees net dat het links aangeven van richting niet wettelijk geregeld is in Nederland, dus het wordt ons wel geleerd tijdens de rijles. Maar in Duitsland kun je daar gewoon een boete voor krijgen als de politie het ziet.

Dus in Duitsland mag blijkbaar alleen richting aangeven bij het verlaten bij de rotonde, ook wanneer je driekwart gaat. Want dat is ons Nederlanders aangeleerd zodat andere bestuurders weten dat we links op de rotonde afslaan.
  FOK!fotograaf zondag 26 maart 2017 @ 00:04:25 #227
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_169782002
Jup, verzinsel van het CBR... Hebben ze er wel meer van. Het is ook echt zo compleet zinloos, want zonder dat ik weet waar je vandaan komt, heb ik er niets aan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_169789590
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:46 schreef LompeHork het volgende:

Uurtje factuurtje ja. Op zich dan toch wel weer sneu voor zo'n mens, vind ik dan. Ik heb er ooit zo een gehad die niet kon wennen aan het schakelen, dat was na een les of 20 echt meer dan duidelijk, toch maar doorverwezen naar een rijschool waar ze een automaat hadden (inmiddels is ze daarvoor geslaagd trouwens :D ).
Zo 1 heb ik ook gehad en ook automaat voorgesteld.
Want na weet ik hoeveel lessen schakelde ze nog steeds alsof het de 1e keer was.
Maar toen ik automaat voorstelde werd ze gewoon kwaad op me. "Denk je dat ik het niet kan?"
Nee, dat denk ik niet, dat weet ik zeker. Dat heb je al vaak bewezen.
Dichter bij de dood ben ik nooit geweest afgaande op haar reactie. :P
  dinsdag 28 maart 2017 @ 20:06:08 #229
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169842737
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170324_02797932

quote:
33 pogingen, 14 instructeurs en 25 jaar later heeft Christian eindelijk zijn rijbewijs gehaald
Wat een doorzettingsvermogen...
  dinsdag 28 maart 2017 @ 20:07:49 #230
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_169842794
33 examens en maar 85 lessen :?
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_169847151
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:07 schreef Reemi het volgende:
33 examens en maar 85 lessen :?
Engeland.
pi_170056306
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 11:38 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

ik zou vast gaan lessen, en na de eerste 10 lessen ofzo examen doen. ik denk dat het helpt als je tegen die tijd al een aantal keer achter het stuur hebt gezeten.
Thanks, weer een maand verder en ik heb er nog steeds niks aan gedaan. :)
  vrijdag 7 april 2017 @ 06:31:02 #233
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_170057638
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 00:16 schreef tommmulder het volgende:

[..]

Thanks, weer een maand verder en ik heb er nog steeds niks aan gedaan. :)
aan theorie? of lessen?
  vrijdag 7 april 2017 @ 07:22:17 #234
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_170057731
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 00:16 schreef tommmulder het volgende:

[..]

Thanks, weer een maand verder en ik heb er nog steeds niks aan gedaan. :)
Doe er eens wat aan dan.
  vrijdag 7 april 2017 @ 09:48:46 #235
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170059055
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 april 2017 07:22 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Doe er eens wat aan dan.
Hoe gaat het nu bij jou?
  vrijdag 7 april 2017 @ 20:24:48 #236
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_170072131
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:48 schreef Voszje het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu bij jou?
Beetje wisselend. Mijn les vorige week zaterdag was rampzalig, mede mogelijk gemaakt door oververmoeidheid. Maandag ging het dan weer als een zonnetje, anticiperen ging verbazingwekkend soepel, schoot niet in de stress als er wat mis ging met mijn nog niet altijd perfecte auto-beheersing. Van dat soort lessen wil ik er de komende weken graag wat meer van :Y Zit nu op 24 lessen, dus gewoon zo doorgaan lijkt mij.

Het enige vervelende momenteel is mijn continue gebrek aan tijd en een rijschool die zoveel leerlingen nu heeft dat de eigenaar in korte tijd nu 2 instructeurs aan heeft moeten nemen. Structureel les hebben schiet er soms bij mijn tijdgebrek wel bij in, dus nu op werk geregeld dat ik op een vaste dag wat eerder weg kan voor rijles. Heb toch nog zo'n 400+ uren staan om op te nemen :')
  vrijdag 7 april 2017 @ 20:36:26 #237
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170072487
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:24 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Beetje wisselend. Mijn les vorige week zaterdag was rampzalig, mede mogelijk gemaakt door oververmoeidheid. Maandag ging het dan weer als een zonnetje, anticiperen ging verbazingwekkend soepel, schoot niet in de stress als er wat mis ging met mijn nog niet altijd perfecte auto-beheersing. Van dat soort lessen wil ik er de komende weken graag wat meer van :Y Zit nu op 24 lessen, dus gewoon zo doorgaan lijkt mij.

Het enige vervelende momenteel is mijn continue gebrek aan tijd en een rijschool die zoveel leerlingen nu heeft dat de eigenaar in korte tijd nu 2 instructeurs aan heeft moeten nemen. Structureel les hebben schiet er soms bij mijn tijdgebrek wel bij in, dus nu op werk geregeld dat ik op een vaste dag wat eerder weg kan voor rijles. Heb toch nog zo'n 400+ uren staan om op te nemen :')
Wel lastig als je het zo druk hebt inderdaad! Hopelijk blijven de lessen goed gaan, uiteindelijk zit alles er toch steeds beter in. ^O^
pi_170159777
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 06:31 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

aan theorie? of lessen?
Theorie was ik eerst van plan om te gaan doen.
pi_170159788
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 april 2017 07:22 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Doe er eens wat aan dan.
Ja... :(

Weet jij misschien iets om aan te raden om de goed theorie te leren? Het liefst voor niet zo veel geld, ja, ik ben arm.
pi_170160018
Voor de liefhebbers:

http://anwb.nl/verkeerskennisquiz

Wel een paar instinkers, dus hecht er niet teveel waarde aan.

Ik had 56/65.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170161541
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 00:23 schreef tommmulder het volgende:

[..]

Ja... :(

Weet jij misschien iets om aan te raden om de goed theorie te leren? Het liefst voor niet zo veel geld, ja, ik ben arm.
Boeken van vekabest. Maak veel oefenexamens en leer goed. De meest efficiënte manier om geld te besparen is het gewoon in 1x halen namelijk ;).
Als je bezig bent met oefenexamens en straks ook je theorie-examen, weet dat het regelmatig ook een toets begrijpend lezen is. Dat is soms best stom :').

Als je je toevallig in de buurt van Heemskerk/Alkmaar/Hoorn begeeft heb ik de boeken van vekabest wel voor je.

[ Bericht 10% gewijzigd door douche-eendje op 12-04-2017 09:17:40 ]
  woensdag 12 april 2017 @ 14:02:04 #242
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170166003
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:02 schreef Ridocar het volgende:
Voor de liefhebbers:

http://anwb.nl/verkeerskennisquiz

Wel een paar instinkers, dus hecht er niet teveel waarde aan.

Ik had 56/65.
54/65, mwah. :P
  donderdag 13 april 2017 @ 15:01:36 #243
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170191201
07-04-17 | Kandidaten bladeren vanaf 1 juli door het theorie-examen

quote:
Vanaf 1 juli 2017 kunnen kandidaten van het theorie-examen auto, motor en bromfiets door het examen bladeren en examenvragen markeren. Daarnaast is er geen antwoordtijd per vraag ingesteld. Kandidaten kunnen dus zelf de examentijd indelen en een gemarkeerde vraag op een later moment tijdens het examen nog eens bekijken. Het examenonderdeel ‘Gevaarherkenning’ in het theorie-examen voor de auto krijgt deze opties niet. Aan de inhoud van de theorie-examens verandert er niets.
https://www.cbr.nl/nieuws.pp?id=1358#.

Lijkt me eigenlijk best wel fijn. ^O^
pi_170191403
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:09 schreef Fylax het volgende:
Ik moet dus maximaal 8 weken wachten op mijn medische verklaring omdat ik bij 1 vraag ja moest antwoorden, namelijk dat ik behandeld ben GEWEEST voor een psychische stoornis.


Heb nu nergens meer last van maar moet dus nu toch weken wachten tot het CBR komt met: ohja Nick, je hebt idd niets en mag gewoon praktijkexamen doen.

Godverdomme zeg.
Na 6 weken eindelijk een brief ontvangen. Mijn dokter was niet duidelijk genoeg, ze willen aanvullende informatie of er sprake is van psychofarmaca bij mij. Moet ik dus weer naar mijn dokter, weer opsturen en weer 4 weken wachten. :')
(she/her)
  donderdag 13 april 2017 @ 16:29:10 #245
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170192984
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:11 schreef Fylax het volgende:

[..]

Na 6 weken eindelijk een brief ontvangen. Mijn dokter was niet duidelijk genoeg, ze willen aanvullende informatie of er sprake is van psychofarmaca bij mij. Moet ik dus weer naar mijn dokter, weer opsturen en weer 4 weken wachten. :')
Zo blijf je bezig... Als alles in orde was had je nu gewoon al af kunnen rijden of..?
pi_170193014
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:29 schreef Voszje het volgende:

[..]

Zo blijf je bezig... Als alles in orde was had je nu gewoon al af kunnen rijden of..?
Ja dan had ik deze maand afgereden. -O-
(she/her)
  donderdag 13 april 2017 @ 16:32:22 #247
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170193032
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:31 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ja dan had ik deze maand afgereden. -O-
Shit, wat een domper. :{
pi_170195077
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:11 schreef Fylax het volgende:

[..]

Na 6 weken eindelijk een brief ontvangen. Mijn dokter was niet duidelijk genoeg, ze willen aanvullende informatie of er sprake is van psychofarmaca bij mij. Moet ik dus weer naar mijn dokter, weer opsturen en weer 4 weken wachten. :')
Je zou bijna zonder rijbewijs achter het stuur kruipen als ze je het zo lastig maken.
pi_170230192
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:02 schreef Ridocar het volgende:
Voor de liefhebbers:

http://anwb.nl/verkeerskennisquiz

Wel een paar instinkers, dus hecht er niet teveel waarde aan.

Ik had 56/65.
Nice!

Zijn er nog meer van dit soort testjes?
pi_170230934
1e vraag gaat er al van uit dat de Vmax binnen bebouwde kom 50 is en je daar dus onmogelijk 60 km/h als maximum tegen kunt komen.

Onzin.
Er zijn zat rondwegen die BiBeKo zijn waar de Vmax 70 of 80 km/h is, mss zelfs wel 100 als je bepaalde snelwegen ook meerekent.
Zelf vind ik dit niet zo'n goede test maar dat kan ook komen omdat ik afknapte op vraag 1, misschien is de rest van die test wel beter.

Edit:
Ik zie dat de vragen random zijn, mijn 1e vraag is dus niet persé de 1e vraag die iedereen krijgt.
pi_170231712
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:46 schreef vannelle het volgende:
1e vraag gaat er al van uit dat de Vmax binnen bebouwde kom 50 is en je daar dus onmogelijk 60 km/h als maximum tegen kunt komen.

Onzin.
Er zijn zat rondwegen die BiBeKo zijn waar de Vmax 70 of 80 km/h is, mss zelfs wel 100 als je bepaalde snelwegen ook meerekent.
Zelf vind ik dit niet zo'n goede test maar dat kan ook komen omdat ik afknapte op vraag 1, misschien is de rest van die test wel beter.

Edit:
Ik zie dat de vragen random zijn, mijn 1e vraag is dus niet persé de 1e vraag die iedereen krijgt.
Als de snelheid BiBeKo (of waar dan ook) afwijkt van de standaard staat het altijd aangegeven. Tenminste, dat is wat mij is aangeleerd
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170235473
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 04:45 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als de snelheid BiBeKo (of waar dan ook) afwijkt van de standaard staat het altijd aangegeven. Tenminste, dat is wat mij is aangeleerd
Dat is inderdaad ook zo maar die test suggereert dat sneller dan 50 km/h niet voorkomt binnen bebouwde kom en dat klopt niet.
pi_170284601
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:43 schreef jstvnsck het volgende:

[..]

Nice!

Zijn er nog meer van dit soort testjes?
Jazeker! Maar misschien ken je dit al?

www.theorieleren.nu

Hier kun je gewoon alle auto theorie examens gratis oefenen! _O_
Ik had zelf een theorieboek van een vriendin geleend, die goed doorgenomen, alle vragen op die website geoefend en ik was in 1x geslaagd!
pi_170385927
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 14:44 schreef EstherMTS het volgende:

[..]

Jazeker! Maar misschien ken je dit al?

www.theorieleren.nu

Hier kun je gewoon alle auto theorie examens gratis oefenen! _O_
Ik had zelf een theorieboek van een vriendin geleend, die goed doorgenomen, alle vragen op die website geoefend en ik was in 1x geslaagd!
awesome!! Heb wel een cdrom maar dat zijn ook steeds dezelfde vragen. Dit wisselt zo te zien wel steeds. ^O^
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_170453941
damn. Stomme cbr en hun regeltjes.

x aantal jaar terug rijlessen gevolgd, maar daar na enkele lessen mee gekapt. Rijinstructeur was een eikel.

Nu vorig jaar begonnen bij andere rijschool (had er even geen zin meer in, dus even gewacht met rijlessen. Sue me :P ). Bij die vorige rijschool een Eigen Verklaring aangevraagd omdat ik lenzen draag. Bij de huidige rijschool had ik in het begin al wel gevraagd of dat ook nodig is - eigen verklaring. Rijinstructeur vond dat niet zo nodig, want lenzen dragen betekent niet meteen dat je slecht ziet. Dus niet meer bij stilgestaan verder.

Maar goed, CBR onthoudt natuurlijk alles en die zag dat ik in verleden wél een EV had gekocht en wil dat ik dat nu maar even opnieuw doe. Want anders kan er geen rijexamen worden aangevraagd. Duurt dat weer eeuwen waarschijnlijk en ik kan al bijna afrijden (volgens instructeur) :')

Sowieso: eigen verklaring. Wie kan het nou beter beoordelen: de rijinstructeur die je ziet rijden, of een pipo bij CBR die een paar cijfers op papier ziet? :') Geldklopperij. :|W
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_170454071
quote:
9s.gif Op maandag 24 april 2017 14:14 schreef Apotheose het volgende:
damn. Stomme cbr en hun regeltjes.

x aantal jaar terug rijlessen gevolgd, maar daar na enkele lessen mee gekapt. Rijinstructeur was een eikel.

Nu vorig jaar begonnen bij andere rijschool (had er even geen zin meer in, dus even gewacht met rijlessen. Sue me :P ). Bij die vorige rijschool een Eigen Verklaring aangevraagd omdat ik lenzen draag. Bij de huidige rijschool had ik in het begin al wel gevraagd of dat ook nodig is - eigen verklaring. Rijinstructeur vond dat niet zo nodig, want lenzen dragen betekent niet meteen dat je slecht ziet. Dus niet meer bij stilgestaan verder.

Maar goed, CBR onthoudt natuurlijk alles en die zag dat ik in verleden wél een EV had gekocht en wil dat ik dat nu maar even opnieuw doe. Want anders kan er geen rijexamen worden aangevraagd. Duurt dat weer eeuwen waarschijnlijk en ik kan al bijna afrijden (volgens instructeur) :')

Sowieso: eigen verklaring. Wie kan het nou beter beoordelen: de rijinstructeur die je ziet rijden, of een pipo bij CBR die een paar cijfers op papier ziet? :') Geldklopperij. :|W
kan je dan ook niet lezen?
ALLEEN EEN JA INVULLEN ALS JE NIET GOED KAN ZIEN MET JE LENZEN OF BRIL.
pi_170454178
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 14:20 schreef tailfox het volgende:

[..]

kan je dan ook niet lezen?
ALLEEN EEN JA INVULLEN ALS JE NIET GOED KAN ZIEN MET JE LENZEN OF BRIL.
zou niet best zijn als je NIET goed kunt zien MET lenzen of bril :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 24 april 2017 @ 15:07:35 #258
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170455112
quote:
9s.gif Op maandag 24 april 2017 14:14 schreef Apotheose het volgende:
damn. Stomme cbr en hun regeltjes.

x aantal jaar terug rijlessen gevolgd, maar daar na enkele lessen mee gekapt. Rijinstructeur was een eikel.

Nu vorig jaar begonnen bij andere rijschool (had er even geen zin meer in, dus even gewacht met rijlessen. Sue me :P ). Bij die vorige rijschool een Eigen Verklaring aangevraagd omdat ik lenzen draag. Bij de huidige rijschool had ik in het begin al wel gevraagd of dat ook nodig is - eigen verklaring. Rijinstructeur vond dat niet zo nodig, want lenzen dragen betekent niet meteen dat je slecht ziet. Dus niet meer bij stilgestaan verder.

Maar goed, CBR onthoudt natuurlijk alles en die zag dat ik in verleden wél een EV had gekocht en wil dat ik dat nu maar even opnieuw doe. Want anders kan er geen rijexamen worden aangevraagd. Duurt dat weer eeuwen waarschijnlijk en ik kan al bijna afrijden (volgens instructeur) :')

Sowieso: eigen verklaring. Wie kan het nou beter beoordelen: de rijinstructeur die je ziet rijden, of een pipo bij CBR die een paar cijfers op papier ziet? :') Geldklopperij. :|W
Waarom heb je dan bij die eerste rijschool wel een eigen verklaring aangevraagd vanwege die lenzen? Dat het CBR dat dan nu ziet staan is ook niet zo vreemd natuurlijk.
pi_170455193
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:26 schreef Apotheose het volgende:

[..]

zou niet best zijn als je NIET goed kunt zien MET lenzen of bril :P
die gevallen heb je hoor
als je zicht beperkt is bijv
(she/her)
pi_170455196
Ik mag trouwens eindelijk een examen aanvragen, hehe.
(she/her)
pi_170456497
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 15:07 schreef Voszje het volgende:

[..]

Waarom heb je dan bij die eerste rijschool wel een eigen verklaring aangevraagd vanwege die lenzen? Dat het CBR dat dan nu ziet staan is ook niet zo vreemd natuurlijk.
nee misschien inderdaad wel een beetje dom. :') Had het toen aan rijinstructeur gevraagd en die zei 'ja dat moet'. En deze huidige instructeur is gewoon wat relaxter.

Nou ja, we'll see. Voor mijn gevoel kan ik toch nog niet afrijden. Dat puntje staat nog niet op de i namelijk.... Hoop alleen niet dat ze er 4 maanden over doen om een conclusie te trekken, daar bij CBR. :@

Maar goed, idd my bad denk ik. Helemaal niet meer bij stil gestaan.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 24 april 2017 @ 16:57:33 #262
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_170457538
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:26 schreef Apotheose het volgende:

[..]

zou niet best zijn als je NIET goed kunt zien MET lenzen of bril :P
Ik zie met bril of lenzen niet meer dan 52%. Maar een Ev moet je altijd insturen, heb je de vorige x vragen met ja beantwoord dan?
  maandag 24 april 2017 @ 16:59:01 #263
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170457570
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 16:06 schreef Apotheose het volgende:

[..]

nee misschien inderdaad wel een beetje dom. :') Had het toen aan rijinstructeur gevraagd en die zei 'ja dat moet'. En deze huidige instructeur is gewoon wat relaxter.

Nou ja, we'll see. Voor mijn gevoel kan ik toch nog niet afrijden. Dat puntje staat nog niet op de i namelijk.... Hoop alleen niet dat ze er 4 maanden over doen om een conclusie te trekken, daar bij CBR. :@

Maar goed, idd my bad denk ik. Helemaal niet meer bij stil gestaan.
Al met al wel zuur natuurlijk. Hopelijk gaat het een beetje snel. Puntje op de i is wel een dingetje, maar uiteindelijk moet je ook gewoon in jezelf geloven. Afrijden mag je niet voor niets. ;)
pi_170486639
Zouden jullie ook niet allang opgegeven hebben als je 186 rijlessen nodig had om te slagen voor je rijbewijs? Vind het eigenlijk frappant dat rijscholen dan niet adviseren stop er maar mee, want dat moet volgens mij echt een fortuin gekost hebben en dan ook nog 6x praktijkexamen doen :X
  dinsdag 25 april 2017 @ 21:42:57 #265
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170486904
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:33 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zouden jullie ook niet allang opgegeven hebben als je 186 rijlessen nodig had om te slagen voor je rijbewijs? Vind het eigenlijk frappant dat rijscholen dan niet adviseren stop er maar mee, want dat moet volgens mij echt een fortuin gekost hebben en dan ook nog 6x praktijkexamen doen :X
Dat het een fortuin kost interesseert die rijschool natuurlijk niks, zij verdienen eraan. Maar eh, vanwaar deze hypothese?
pi_170487349
Oh omdat ik ergens op het www een verhaal leesde van iemand die ruim 186 rijlessen nodig had en na 6 rijexamen slaagde, dat deed mij denken aan mij rijschool die dan allang gezegd zouden hebben kap er maar mee!
  dinsdag 25 april 2017 @ 22:17:14 #267
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170488115
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh omdat ik ergens op het www een verhaal leesde van iemand die ruim 186 rijlessen nodig had en na 6 rijexamen slaagde, dat deed mij denken aan mij rijschool die dan allang gezegd zouden hebben kap er maar mee!
Het is ook eigenlijk wel duidelijk op wie je doelt, maar is dat niet al in verschillende topics besproken? Ja, het zijn veel lessen. Ja, het zijn veel examens. Ikzelf zou er waarschijnlijk mee zijn gestopt, al was het alleen al omdat ik rijlessen verschrikkelijk vond.
pi_170492192
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:33 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zouden jullie ook niet allang opgegeven hebben als je 186 rijlessen nodig had om te slagen voor je rijbewijs? Vind het eigenlijk frappant dat rijscholen dan niet adviseren stop er maar mee, want dat moet volgens mij echt een fortuin gekost hebben en dan ook nog 6x praktijkexamen doen :X
Ja. Alleen al omdat ik dan 5 jaar bezig zou moeten zijn, dus je theorie en in mijn geval ook de medische keuring telkens opnieuw. Nee, geen 186 voor mij.
pi_170492208
Aanhouder wint, toch? ;)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_170492242
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 07:37 schreef Apotheose het volgende:
Aanhouder wint, toch? ;)
Nee zelfkennis wint.
pi_170492368
^ ook :+
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_170495931
quote:
14s.gif Op woensdag 26 april 2017 07:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja. Alleen al omdat ik dan 5 jaar bezig zou moeten zijn, dus je theorie en in mijn geval ook de medische keuring telkens opnieuw. Nee, geen 186 voor mij.
Daar was ik trouwens vroeger serieus bang voor, want het CBR is niet te snelste! Telkens als je niet slaagt voor je theorie mag je weer weken wachten op een nieuw examen, net zo goed met het praktijkexamen.

Dat kan echt een nachtmerrie zijn, maar respect als je dan toch door zet. Alleen vraag mij serieus af wat dat grapje zou kosten.
pi_170496247
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 14:44 schreef EstherMTS het volgende:

[..]

Jazeker! Maar misschien ken je dit al?

www.theorieleren.nu

Hier kun je gewoon alle auto theorie examens gratis oefenen! _O_
Ik had zelf een theorieboek van een vriendin geleend, die goed doorgenomen, alle vragen op die website geoefend en ik was in 1x geslaagd!
NICE!!! Je bent mijn redder! *;

Misschien deze site in de OP zetten de volgende keer? :)
  woensdag 26 april 2017 @ 13:31:51 #274
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170498309
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:43 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Daar was ik trouwens vroeger serieus bang voor, want het CBR is niet te snelste! Telkens als je niet slaagt voor je theorie mag je weer weken wachten op een nieuw examen, net zo goed met het praktijkexamen.

Dat kan echt een nachtmerrie zijn, maar respect als je dan toch door zet. Alleen vraag mij serieus af wat dat grapje zou kosten.
Maar goed dat het in jouw geval niet aan de orde was, hè.
pi_170498651
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:43 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Daar was ik trouwens vroeger serieus bang voor, want het CBR is niet te snelste! Telkens als je niet slaagt voor je theorie mag je weer weken wachten op een nieuw examen, net zo goed met het praktijkexamen.

Dat kan echt een nachtmerrie zijn, maar respect als je dan toch door zet. Alleen vraag mij serieus af wat dat grapje zou kosten.
186 lessen a 50 euro: 9300
6 examens: minimaal 1200
Theorie-examen 2x: 70
Tussentijdse toets: 200
Eigen verklaring: 35
Totaal dan al zo'n 10800 euro en dan komen er her en der nog wel wat kosten bij.
pi_170498792
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

186 lessen a 50 euro: 9300
6 examens: minimaal 1200
Theorie-examen 2x: 70
Tussentijdse toets: 200
Eigen verklaring: 35
Totaal dan al zo'n 10800 euro en dan komen er her en der nog wel wat kosten bij.
Had je een leuke auto van kunnen kopen _O-
pi_170499239
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:54 schreef sally-spectra het volgende:

[..]

Had je een leuke auto van kunnen kopen _O-
Tsja, leuk goudmijntje voor je rijschool. :P
pi_170500008
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:54 schreef sally-spectra het volgende:

[..]

Had je een leuke auto van kunnen kopen _O-
Maar daar mag je dan weer niet in rijden.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_170500724
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:56 schreef tommmulder het volgende:

[..]

NICE!!! Je bent mijn redder! *;

Misschien deze site in de OP zetten de volgende keer? :)
handige site inderdaad. Werkt ook fijn. Is er ook zoiets voor gevaarherkenning? :@ :o
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_170503183
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:48 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar daar mag je dan weer niet in rijden.
Dat is waar, maar als je het zo achteraf bekijkt is het wel een hoop geld.
Voor de helft had je al een leuke beginnersauto kunnen aanschafen.
pi_170503326
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

186 lessen a 50 euro: 9300
6 examens: minimaal 1200
Theorie-examen 2x: 70
Tussentijdse toets: 200
Eigen verklaring: 35
Totaal dan al zo'n 10800 euro en dan komen er her en der nog wel wat kosten bij.
Wow dat is wel erg veel geld zeg: ik was dan gewoon zonder rijbewijs gaan rijden, want de boete voor zonder rijbewijs rijden is ja maar ¤ 350 en de pakkans is heel klein.
  woensdag 26 april 2017 @ 18:07:08 #282
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170503969
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:29 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Wow dat is wel erg veel geld zeg: ik was dan gewoon zonder rijbewijs gaan rijden, want de boete voor zonder rijbewijs rijden is ja maar ¤ 350 en de pakkans is heel klein.
:')
pi_170504326
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:29 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Wow dat is wel erg veel geld zeg: ik was dan gewoon zonder rijbewijs gaan rijden, want de boete voor zonder rijbewijs rijden is ja maar ¤ 350 en de pakkans is heel klein.
Tot je zonder je rijbewijs een ongeluk met flinke schade veroorzaakt :W
  Moderator woensdag 26 april 2017 @ 18:31:54 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170504353
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:29 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Wow dat is wel erg veel geld zeg: ik was dan gewoon zonder rijbewijs gaan rijden, want de boete voor zonder rijbewijs rijden is ja maar ¤ 350 en de pakkans is heel klein.
Rij dan maar iemand zwaar gehandicapt. Wat je dan mag dokken valt in het niet bij kosten van 186 rijlessen en zes examens.

Maar genoeg daar over/over die persoon.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170504359
Nee goed, daarom zou ik het ook zelf nooit doen.
  woensdag 26 april 2017 @ 22:02:52 #286
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170509732
Op het Vlaamse kanaal VIER heb je het programma 'Rijden doe je zo'. Hierin helpen rij-instructeurs om mensen hun rijbewijs te laten halen. Best grappig. :P
pi_170511422
Kan ik dat op een uitzending gemist kijken? Vond de slechtste chauffeur van Nederland namelijk ook al zo leuk om te kijken :)
  donderdag 27 april 2017 @ 09:51:04 #288
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170515095
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 23:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
Kan ik dat op een uitzending gemist kijken? Vond de slechtste chauffeur van Nederland namelijk ook al zo leuk om te kijken :)
Hier staan wel de afleveringen: http://www.vier.be/volledige-afleveringen/727011
Maar ik zie dat je je in moet loggen.
pi_170520770
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:26 schreef Apotheose het volgende:

[..]

zou niet best zijn als je NIET goed kunt zien MET lenzen of bril :P
ja dan snap ik dat je een ja invult
pi_170523424
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 14:44 schreef EstherMTS het volgende:

[..]

Jazeker! Maar misschien ken je dit al?

www.theorieleren.nu

Hier kun je gewoon alle auto theorie examens gratis oefenen! _O_
Ik had zelf een theorieboek van een vriendin geleend, die goed doorgenomen, alle vragen op die website geoefend en ik was in 1x geslaagd!
Wauw bedankt! :)

Ik had zelfs al een beetje gezocht maar niks kunnen vinden met zoveel materiaal, heb ik nog een boekje nodig denk je of is dit genoeg?
  donderdag 27 april 2017 @ 17:25:54 #291
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170523784
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:06 schreef jstvnsck het volgende:

[..]

Wauw bedankt! :)

Ik had zelfs al een beetje gezocht maar niks kunnen vinden met zoveel materiaal, heb ik nog een boekje nodig denk je of is dit genoeg?
Ik heb de boekjes doorgebladerd omdat ik ze toevallig had, maar ik heb het meest gehad aan het maken van oefenexamens.
pi_170527487
Op ANWB kan je een uur gratis theorie leren per email adress,
pi_170564522
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

186 lessen a 50 euro: 9300
6 examens: minimaal 1200
Theorie-examen 2x: 70
Tussentijdse toets: 200
Eigen verklaring: 35
Totaal dan al zo'n 10800 euro en dan komen er her en der nog wel wat kosten bij.
_O-

Het wordt helemaal belachelijk als je bedenkt dat deze persoon voor geen enkele cent heeft gewerkt. _O- Gewoon ff 10k neergelegd voor alle rijlessen en examens.

Als je 4 of 5 keer zakt, dan moet je toch echt bij jezelf nagaan of autorijden wel iets voor jou is. Ik snap niet dat ze dit toelaten bij het CBR. Als je meer dan 3 pogingen nodig hebt om dat rijbewijs te halen, dan mag het duidelijk zijn dat er iets niet klopt. Laat staan als je 6 fucking examens nodig hebt om een auto te mogen besturen 8)7
pi_170565848
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 15:27 schreef Sander166 het volgende:

[..]

_O-

Het wordt helemaal belachelijk als je bedenkt dat deze persoon voor geen enkele cent heeft gewerkt. _O- Gewoon ff 10k neergelegd voor alle rijlessen en examens.

Als je 4 of 5 keer zakt, dan moet je toch echt bij jezelf nagaan of autorijden wel iets voor jou is. Ik snap niet dat ze dit toelaten bij het CBR. Als je meer dan 3 pogingen nodig hebt om dat rijbewijs te halen, dan mag het duidelijk zijn dat er iets niet klopt. Laat staan als je 6 fucking examens nodig hebt om een auto te mogen besturen 8)7
Wat een onzin.
Onkunde is lang niet altijd de reden dat iemand zakt, er zijn genoeg andere redenen of oorzaken te noemen.
Maar daar heb jij natuurlijk geen last van want jij bent zóó goed! ^O^
pi_170567131
Ik zeg wel eens: wij zijn niet allemaal van die wondertjes, en daar stoorde ik mij ontiegelijk aan op Facebook. Je hoort wel altijd dat er weer een voor de 1x geslaagd is, maar als dat niet zo is zeggen ze alleen dat iemand geslaagd is.

Sommige hebben dus gewoon meer moeite mee dan andere: daarom hebben ze ook het faalangst praktijk-examen inleven geroepen.

Maar rijbewijs is naar mijn mening nog wel ¤ 10.000 waard als je net 23 jaar bent ofzo, alleen bij oudere zegt mijn rijschool altijd: voor dat geld kun je hele leven de taxi nemen.
  zondag 30 april 2017 @ 16:15:21 #296
386224 KLTZK
De Wijze
pi_170586983
Wat vonden jullie het lastigst bij het oefenen voor het theorie examen?
Ik vind die 'moet u in deze situatie remmen, gas loslaten of niets doen' vragen erg vervelend omdat je met de bijgeleverde foto of afbeelding meestal erg weinig informatie krijgt. Dingen als hoe snel een auto nou eigenlijk rijd, hoe hard auto's met het remlicht aan nou daadwerkelijk remmen, wat voetgangers voor de foto allemaal gedaan hebben (staan ze al 5 minuten op die plek? maken ze aanstalten om te gaan lopen? hebben ze net rondgekeken?) kan je er eigenlijk nooit uit opmaken ;(
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
pi_170587554
Veel oefenexamens maken, dat heb ik bijna dagelijks gedaan en dat weken lang voordat ik op ging voor de theorie. Resultaat geslagen in 1x :)
  zondag 30 april 2017 @ 16:44:31 #298
386224 KLTZK
De Wijze
pi_170587708

hmmm...

quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 16:38 schreef Diqiu-Long het volgende:
Veel oefenexamens maken, dat heb ik bijna dagelijks gedaan en dat weken lang voordat ik op ging voor de theorie. Resultaat geslagen in 1x :)
Ik oefen me rot maar blijf die situatievragen lastig vinden :@
Rest gaat wel vrijwel foutloos gelukkig *O*
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
pi_170587828
En anders even je rijschool om advies vragen, die kunnen ook vast wel met de theorie helpen. Ik zelf heb twee theorielessen bijgewoond, dat vond ik ook echt de moeite waard.
  zondag 30 april 2017 @ 17:16:48 #300
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_170588336
quote:
9s.gif Op zondag 30 april 2017 16:15 schreef KLTZK het volgende:
Wat vonden jullie het lastigst bij het oefenen voor het theorie examen?
Ik vind die 'moet u in deze situatie remmen, gas loslaten of niets doen' vragen erg vervelend omdat je met de bijgeleverde foto of afbeelding meestal erg weinig informatie krijgt. Dingen als hoe snel een auto nou eigenlijk rijd, hoe hard auto's met het remlicht aan nou daadwerkelijk remmen, wat voetgangers voor de foto allemaal gedaan hebben (staan ze al 5 minuten op die plek? maken ze aanstalten om te gaan lopen? hebben ze net rondgekeken?) kan je er eigenlijk nooit uit opmaken ;(
Bij de gevaarherkenning kun je ook wat regels stampen, zie deze lijst:
https://www.theorieexamen(...)men/gevaarherkenning
En verder veel oefenen. Kinderen, fietsers of een bal op de straat is vrijwel altijd remmen of gas los. En maak voor jezelf een systeem, ik keek via
-snelheidsmeter
-spiegel
-beeld/plaatje
Voordat ik mn antwoord gaf
pi_170588492
Voor gevaarherkenning kun je trouwens bijna niet zakken, want daar mag je bijna de helft fout van hebben. Dus als je dat goed geoefend hebt, dan komt dat wel goed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')