Bovendien: Ik verheerlijk geen geweld. Dat maak jij er weer van.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, jouw voorstelling van publiekelijke geweldverheerlijking is knettergek. En middeleeuws. Nauwelijks een haar beter dan wat IS doet.
quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:01 schreef Yogaflame het volgende:
"Het gewone volk", "indringers".
Wat lijkt het me naar om met zoveel angst te moeten leven
Dit soort reacties worden niet alleen gegeven door naïeve Fokkers, maar ook door politici. Dát is de verklaring van de boosheid van de 'blanke arbeider'.quote:
Ben jij voor of tegen democratie?quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Een heel ander punt, wat ook al uitgebreid in andere topics wordt besproken, is natuurlijk Zwarte Piet.
Als het overgrote deel van de bevolking Zwarte Piet wil houden, dan is het idioot dat de overheid achter die 1% idioten gaat staan. Geen wonder dat dit wrevel opwerkt. En dat is al het zoveelste dat we in moeten leveren.
De blanke arbeider krijg je gemakkelijk tevreden als je de anti-zwarte piet protesteerders bij wangedrag bewerkt met de lange lat, dit uitzendt op televisie met bijpassend commentaar en vervolgens alle brieven dan Amnesty verscheurt tijdens een persconferentie. Dat is namelijk de enige reactie die recht doet aan het gewone volk.
Het volk heeft ook al de negerzoen, de paasstol, kerststol en het paasei zien verdwijnen. En de politiek doet helemaal niets. Op zich zelf ogenschijnlijk kleine dingen, maar je ziet steeds hetzelfde patroon: Afbraak van wat van ons is ten faveure van een stel indringers. Dat gaat een keer fout.
Daarnaast natuurlijk een einde maken aan gender-geneuzel en diversiteit. Het is idioot dat de Marqt-klant volledig wordt bediend, terwijl dat nog geen 1% van de bevolking is.
Je streeft naar een eenkennig apartheidsbeleid. Dat gaat altijd fout.quote:Op vrijdag 18 november 2016 00:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker wel. Het volk is politici zat die illegalen en genderneutrale toiletten belangrijker vindt dan hun eigen land.
Voor.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ben jij voor of tegen democratie?
Een onzinnige beschuldiging. Reageer dan niet.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:31 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je streeft naar een eenkennig apartheidsbeleid. Dat gaat altijd fout.
Ik wel.quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zoiets nog nooit gezien hoor. Het is erg trouvé dit.
Democratie is minority rights, majority rules. Dat gaat samen. Dus óók minority rights.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Voor.
Zelfs voor echte democratie (dus gekozen staatshoofd, gekozen burgemeester en bindende referenda waaronder over de open grenzen en Zwarte Piet)
Nou en? Mannen moeten naar mannen toiletten en vrouwen naar vrouwen toiletten.quote:Op vrijdag 18 november 2016 08:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En daar wordt hen dan vriendelijk gevraagd of ze op kunnen flikkeren naar de andere toilet. Soms.
Mark Rutte nam niet eens afstand van de daad. De politiek zweeg volledig en stemt daarmee in met dit soort fascistisch geweld.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:34 schreef Mystikvm het volgende:
Het is ook altijd weer het één of het ander. Als je het bekladden van gebouwen omwille van Zwarte Piet niet bestraft met een openbare terechtstelling, dan ben je dus automatisch een voorstander van het afschaffen van Zwarte Piet.
Dat las ik jouw 11 punten programma (die is verwijderd). Het volk bestaat niet. Jij verwacht van de democratie dat het de stem van het volk zal zijn. Dat gaat je tegenvallen. Iedere groep moet concessies doen als je wilt samenleven. Algemeen menselijke aspecten moeten prevaleren boven nauw gedefinieerde identiteiten.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Een onzinnige beschuldiging. Reageer dan niet.
Of de overheid houdt zich buiten iets persoonlijks als opvoeding. Waarom denk jij het recht te hebben je te mogen bemoeien met iets wat jou gewoon geen ene reet aan gaat? De overheid heeft niets te zoeken in mijn privéleven, of in mijn onderbroek.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nou en? Mannen moeten naar mannen toiletten en vrouwen naar vrouwen toiletten.
Het is volkomen geschift om zelfs geslacht al als iets te zien waarvoor je kunt kiezen. Het wordt tijd dat jongens weer opgevoed worden als mannen en meisjes opgevoed worden als vrouwen, zonder onzinnige discussies over gender of geaardheid.
Amerika heeft Trump en Rusland heeft Poetin. Hongarije heeft Orban. Nu moet de rest van Europa nog het gezonde verstand terugvinden.
Jammer dat je zo'n felle toon aanslaat.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nou en? Mannen moeten naar mannen toiletten en vrouwen naar vrouwen toiletten.
Het is volkomen geschift om zelfs geslacht al als iets te zien waarvoor je kunt kiezen. Het wordt tijd dat jongens weer opgevoed worden als mannen en meisjes opgevoed worden als vrouwen, zonder onzinnige discussies over gender of geaardheid.
Amerika heeft Trump en Rusland heeft Poetin. Hongarije heeft Orban. Nu moet de rest van Europa nog het gezonde verstand terugvinden.
Eens. Geen goede analyses, het brengt niet samen, maar zet af en creeert tegenstellingen.quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:42 schreef Klopkoek het volgende:
verbaal begaafde klagers zonder belangstelling voor oplossingen.
Dat zeg ik niet. Van de PvdA verwacht je meer het rijnlandmodel. Dit in tegenstelling tot de VVD en D66 die voor een complete marktwerking zijn. Van de VVD en D66 is het dus helder. Maar de PvdA heeft zich te veel laten meeslepen door de VVD.quote:Op woensdag 16 november 2016 12:59 schreef 99.999 het volgende:
Alles is de schuld van de PvdA. Helder.
Bijstand en zwangerschap enzo?quote:Op vrijdag 18 november 2016 16:48 schreef Klopkoek het volgende:
Interessant: ZZPers doen vaker en meer beroep op uitkeringen dan mensen in loondienst.
Volledig pervers als je het mij vraagt.
Goede post.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:34 schreef Mystikvm het volgende:
Het is ook altijd weer het één of het ander. Als je het bekladden van gebouwen omwille van Zwarte Piet niet bestraft met een openbare terechtstelling, dan ben je dus automatisch een voorstander van het afschaffen van Zwarte Piet.
Heel erg van het kaliber "als je het niet met mij eens bent, dan ben je dus tegen mij". Ook een beetje van het kaliber "democratie is het alleen maar wanneer ík mijn zin krijg."
Er is ook gewoon een gebied tussen de twee uitersten. Daar bevinden de meeste mensen zich.
Iedere jonge generatie probeert de gevestigde orde uit te dagen, ik denk dat het daar op neerkomt. De generatie van de hippies deden het met lang haar, in de jaren 70 werd men ineens extreemlinks, mijn generatie deed dan weer wat aan punk, maar ook kwamen de yuppies bovendrijven, jaren 90 waren gabbers en mellowness, de jaren 0 heel braaf volgens mij en nu in de jaren 10 pikken ze allerlei shit op in de VS en ontstaan dit soort gekke dingen.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik wel.
Hoe dan ook, denk je dat jij en ik de ultieme graadmeters zijn in dezen? Ik denk dat wij dat oordeel totaal niet kunnen vellen.
Dan moet er wel iets mis zijn met de gevestigde orde, als iedere generatie er een probleem mee heeft.quote:Op vrijdag 18 november 2016 18:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iedere jonge generatie probeert de gevestigde orde uit te dagen, ik denk dat het daar op neerkomt. De generatie van de hippies deden het met lang haar, in de jaren 70 werd men ineens extreemlinks, mijn generatie deed dan weer wat aan punk, maar ook kwamen de yuppies bovendrijven, jaren 90 waren gabbers en mellowness, de jaren 0 heel braaf volgens mij en nu in de jaren 10 pikken ze allerlei shit op in de VS en ontstaan dit soort gekke dingen.
Beetje het Oedipuscomplex, uitdagen van de vader om de moeder te bezitten. Rusteloosheid gelardeerd met een beetje hoogmoed ook.quote:Op vrijdag 18 november 2016 18:12 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dan moet er wel iets mis zijn met de gevestigde orde, als iedere generatie er een probleem mee heeft.
quote:Op vrijdag 18 november 2016 18:12 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dan moet er wel iets mis zijn met de gevestigde orde, als iedere generatie er een probleem mee heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |