abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 november 2016 @ 16:29:05 #151
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166673088
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 01:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

2 x hetzelfde artikel onder elkaar?
Maar interessant idd, had veel al gelezen eigenlijk.
Gaan we in NL niet dezelfde kant uit, iets minder extreem natuurlijk, maar toch?
Minder extreem dan Amerika, maar het gevaar is er wel dat het extremer wordt/is dan de omringende landen.

Soms zie ik wel eens wat van Duitsland, of ben ik in Duitsland. Dan krijg ik een soort jaren '90 gevoel. Hoe het qua sfeer hier vroeger was. Ja dit klinkt raar :D Gemoedelijker, verzorgder, vrijer, toleranter.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 15 november 2016 @ 16:30:37 #152
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166673125
quote:
12s.gif Op zondag 13 november 2016 22:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Met Dennis Bergkamp als summum van NLse beschaving?
Of Clarence Seedorf, die maar een 'simpele' Mavo opleiding heeft gedaan.

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166673273
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Of Clarence Seedorf, die maar een 'simpele' Mavo opleiding heeft gedaan.

Aan onderwijs en opvoeding voor topsporters wordt tegenwoordig veel en veel meer aandacht besteed dan voorheen. Daarom resteren eigenlijk enkel nog van die ideale schoonzoontjes zonder al te veel karakter.
pi_166673453
Volgens Ger is er allemaal niks aan de hand hoor, zolang parlementen maar 'hun verantwoordelijkheid blijven nemen' zal het allemaal wel loslopen:

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)dgevend-onding.dhtml
  dinsdag 15 november 2016 @ 16:58:47 #155
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166673717
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aan onderwijs en opvoeding voor topsporters wordt tegenwoordig veel en veel meer aandacht besteed dan voorheen. Daarom resteren eigenlijk enkel nog van die ideale schoonzoontjes zonder al te veel karakter.
Het huidige oranje kent anders een hoog tokkie gehalte m.i. Zelfs een topper als Virgil van Dijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_166673893
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het huidige oranje kent anders een hoog tokkie gehalte m.i. Zelfs een topper als Virgil van Dijk.
Hij werkt voor z'n geld, dus dan ben je geen tokkie.
pi_166674592
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met de Duitsers (als je even puur naar voetbal kijkt althans)?
pi_166674922
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met de Duitsers (als je even puur naar voetbal kijkt althans)?
Ik kijk iets breder dan enkel naar voetbal ;).
  dinsdag 15 november 2016 @ 18:46:01 #159
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166676049
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:07 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik weet dat dit weer bedoeld is als een persoonlijke aanval, maar de echte Tokkies hadden werk... Man Tokkie was rioleringswerker, en niet via een bijstandstraject.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_166679625
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:22 schreef Japie77 het volgende:
Over hoe ver vroeger hebben we het dan? De laatste decennia heb ik weinig "linkse" standpunten kunnen ontdekken in het beleid.
Heb je in een coma gelegen dan ?
quote:
10s.gif Op zondag 13 november 2016 13:15 schreef 99.999 het volgende:
Na de verkiezingen is er met PvdD en DENK best kans op twee linkse splinterpartijen.
Noem jij DENK een linkse partij ? :?

[ Bericht 35% gewijzigd door bluemoon23 op 15-11-2016 21:26:44 ]
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:56:29 #161
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_166680650
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:02 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Neen. Iek tokkie met soos :)

O ja, en nog allochtoon ook _O-
praat dan normaal eikel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_166683675
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:20 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

[..]

Gezien hun programma is DENK vrij links inderdaad. Zou jij ze als rechts willen bestempelen?
  dinsdag 15 november 2016 @ 23:45:16 #163
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166684071
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:20 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

[..]

Ermmm nee hoezo?
Feyenoord!
  woensdag 16 november 2016 @ 12:39:35 #164
321876 Cherna
Fuck the System
pi_166690482
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 12:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, de armen laten zich misbruiken door het populisme. Immers het levert geen oplossing voor hun problemen.
Dan zul je toch naar de bron moeten kijken om het populisme de kop in te drukken. Te veel arbeiders profiteren niet van marktwerking zoals die nu plaats vind. Bovendien gaan de sociale voorzieningen hard achteruit. De bodem komt steeds meer in zicht. Lost men dit probleem niet op dan zal het populisme steeds meer invloed gaan krijgen.

De PvdA heeft verzaakt. Juist van die partij verwacht je meer als het gaat om de arbeider op de werkvloer.
Bovendien is het ook populisme om vakbonden af te schilderen als onnodig en ze doen toch niets voor je.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_166690905
Alles is de schuld van de PvdA. Helder.
  woensdag 16 november 2016 @ 13:17:15 #166
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166691204
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2016 12:59 schreef 99.999 het volgende:
Alles is de schuld van de PvdA. Helder.
Centrumlinks jaagt de arbeider naar alt-rechts. :Y Dat zie je iig in veel landen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_166691413
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Centrumlinks jaagt de arbeider naar alt-rechts. :Y Dat zie je iig in veel landen.
Er is natuurlijk ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Dat centrumlinks niet in staat is om iedereen in gelijke mate te laten profiteren betekent niet dat je dan maar heil moet zoeken in complotten en racisme.

Er is een verschil tussen de wensen horen van een groep die goeddeels genegeerd is of al hun rare nieuwe obsessies maar honoreren. Het moet wel een beetje normaal blijven.
pi_166692697
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Er is natuurlijk ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Dat centrumlinks niet in staat is om iedereen in gelijke mate te laten profiteren betekent niet dat je dan maar heil moet zoeken in complotten en racisme.

Er is een verschil tussen de wensen horen van een groep die goeddeels genegeerd is of al hun rare nieuwe obsessies maar honoreren. Het moet wel een beetje normaal blijven.
Als er nou een normaal alternatief zou zijn zouden mensen daar wel op stemmen, maar die extreme partijen springen in een gat (eurosceptisch, anti-globalistisch) waar verder nou eenmaal geen enkele normale partij zit en waar zij ook niet in willen zitten. Een concreet voorbeeld daarvan kon je laatst nog bij de PvdA zien, toen Monasch de partij iets meer die richting op probeerde te trekken stak het bestuur daar direct een stokje voor.
pi_166692761
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 14:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Als er nou een normaal alternatief zou zijn zouden mensen daar wel op stemmen, maar die extreme partijen springen in een gat (eurosceptisch, anti-globalistisch) waar verder nou eenmaal geen enkele normale partij zit.
Ik snap dat, maar ik vind het toch raar om allerlei alt-right groeperingen een warm hart toe te dragen, ondanks dat er zoveel racistische en ronduit ondemocratische troep tussen zit.

Doet me denken aan de bowl met M&M's uit de Trump-campagne.

Hoe dan ook, het is raar om je te identificeren met een beweging als een deel van de ideologie bestaat uit zaken die elk normaal mens af zou wijzen. Dan zou ik liever wachten tot er wél een normale partij voorbij komt. Of er zelf eentje beginnen.

EDIT: Het komt nu namelijk over alsof mensen hun handen er van af trekken en zeggen "Ja, er zitten wel rare en enge nationalisten tussen maar ík kan daar toch niks aan doen! Er is gewoon geen normaal alternatief, dus ik móest wel!"
pi_166693167
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 14:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik snap dat, maar ik vind het toch raar om allerlei alt-right groeperingen een warm hart toe te dragen, ondanks dat er zoveel racistische en ronduit ondemocratische troep tussen zit.

Doet me denken aan de bowl met M&M's uit de Trump-campagne.

Hoe dan ook, het is raar om je te identificeren met een beweging als een deel van de ideologie bestaat uit zaken die elk normaal mens af zou wijzen. Dan zou ik liever wachten tot er wél een normale partij voorbij komt. Of er zelf eentje beginnen.

EDIT: Het komt nu namelijk over alsof mensen hun handen er van af trekken en zeggen "Ja, er zitten wel rare en enge nationalisten tussen maar ík kan daar toch niks aan doen! Er is gewoon geen normaal alternatief, dus ik móest wel!"
Daar wacht de (voormalige) staalarbeider in de Rust Belt nou al 30 jaar op, zo verwonderlijk vind ik het persoonlijk dan niet dat hij op een gegeven moment de racistische denkbeelden van de enige tegenkandidaat maar voor lief neemt en maar hoopt dat die ideëen in het Congress of het Hooggerechtshof stranden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tocadisco op 16-11-2016 15:13:02 ]
pi_166693205
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:07 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Tokkie werkte ook voor zijn geld. Bij de stadsreiniging.
I´m back.
pi_166693794
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Boeiende stelling wel.
  woensdag 16 november 2016 @ 15:42:17 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166693873
quote:
2s.gif Op woensdag 16 november 2016 15:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Boeiende stelling wel.
Boeiend genoeg voor allerlei hoogleraren om zich in vast te bijten iig:
http://www.uva.nl/nieuws-(...)er-dan-partijen.html
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 16 november 2016 @ 15:54:42 #174
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_166694138
Gemangelde middenklasse kiest extremere partij

http://www.telegraaf.nl/d(...)remere_partij__.html

uit zware kritiek op het kabinet dat de werkende middenklasse heeft laten vallen.
En gelijk heeft ze. Dat zouden meer kranten moeten doen. Daarom vond ik het tijd om hier eens een column over te schrijven De Nederlandse middenklasse is al sinds jaren bij alle kabinetten de kop van jut. Alle politieke partijen hebben de middenklasse steeds meer belast en eigenlijk nooit ontlast. Nu met Rutte II is het hek helemaal van de dam. De middenklasse wordt door dit kabinet uitgemolken. Zij is het vertrouwen kwijt in deze regering en is massaal overgestapt naar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_166695041
quote:
14s.gif Op woensdag 16 november 2016 15:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

Boeiend genoeg voor allerlei hoogleraren om zich in vast te bijten iig:
http://www.uva.nl/nieuws-(...)er-dan-partijen.html
De relatie tussen politieke en burgers onderzoeken is prima, maar wat in de opdracht ontbreekt, is de relatie met markt en media.

De laatste 35 jaar het er een structurele verschuiving plaatsgevonden van overheid naar markt. Dit werkt ook door in de media, die in deze trend ook steeds commercieler zijn geworden..
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')