Minder extreem dan Amerika, maar het gevaar is er wel dat het extremer wordt/is dan de omringende landen.quote:Op dinsdag 15 november 2016 01:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
2 x hetzelfde artikel onder elkaar?
Maar interessant idd, had veel al gelezen eigenlijk.
Gaan we in NL niet dezelfde kant uit, iets minder extreem natuurlijk, maar toch?
Of Clarence Seedorf, die maar een 'simpele' Mavo opleiding heeft gedaan.quote:Op zondag 13 november 2016 22:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Met Dennis Bergkamp als summum van NLse beschaving?
Aan onderwijs en opvoeding voor topsporters wordt tegenwoordig veel en veel meer aandacht besteed dan voorheen. Daarom resteren eigenlijk enkel nog van die ideale schoonzoontjes zonder al te veel karakter.quote:Op dinsdag 15 november 2016 16:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Of Clarence Seedorf, die maar een 'simpele' Mavo opleiding heeft gedaan.
Het huidige oranje kent anders een hoog tokkie gehalte m.i. Zelfs een topper als Virgil van Dijk.quote:Op dinsdag 15 november 2016 16:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aan onderwijs en opvoeding voor topsporters wordt tegenwoordig veel en veel meer aandacht besteed dan voorheen. Daarom resteren eigenlijk enkel nog van die ideale schoonzoontjes zonder al te veel karakter.
Hij werkt voor z'n geld, dus dan ben je geen tokkie.quote:Op dinsdag 15 november 2016 16:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het huidige oranje kent anders een hoog tokkie gehalte m.i. Zelfs een topper als Virgil van Dijk.
Ben je niet in de war met de Duitsers (als je even puur naar voetbal kijkt althans)?quote:Op dinsdag 15 november 2016 16:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aan onderwijs en opvoeding voor topsporters wordt tegenwoordig veel en veel meer aandacht besteed dan voorheen. Daarom resteren eigenlijk enkel nog van die ideale schoonzoontjes zonder al te veel karakter.
Ik kijk iets breder dan enkel naar voetbalquote:Op dinsdag 15 november 2016 17:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met de Duitsers (als je even puur naar voetbal kijkt althans)?
Ik weet dat dit weer bedoeld is als een persoonlijke aanval, maar de echte Tokkies hadden werk... Man Tokkie was rioleringswerker, en niet via een bijstandstraject.quote:Op dinsdag 15 november 2016 17:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hij werkt voor z'n geld, dus dan ben je geen tokkie.
Heb je in een coma gelegen dan ?quote:Op zondag 13 november 2016 13:22 schreef Japie77 het volgende:
Over hoe ver vroeger hebben we het dan? De laatste decennia heb ik weinig "linkse" standpunten kunnen ontdekken in het beleid.
Noem jij DENK een linkse partij ?quote:Op zondag 13 november 2016 13:15 schreef 99.999 het volgende:
Na de verkiezingen is er met PvdD en DENK best kans op twee linkse splinterpartijen.
praat dan normaal eikelquote:Op dinsdag 15 november 2016 16:02 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Neen. Iek tokkie met soos
O ja, en nog allochtoon ook![]()
Gezien hun programma is DENK vrij links inderdaad. Zou jij ze als rechts willen bestempelen?quote:Op dinsdag 15 november 2016 21:20 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Heb je in een coma gelegen dan ?
[..]
Noem jij DENK een linkse partij ?![]()
Ermmm nee hoezo?quote:Op dinsdag 15 november 2016 21:20 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Heb je in een coma gelegen dan ?
[..]
Noem jij DENK een linkse partij ?![]()
Dan zul je toch naar de bron moeten kijken om het populisme de kop in te drukken. Te veel arbeiders profiteren niet van marktwerking zoals die nu plaats vind. Bovendien gaan de sociale voorzieningen hard achteruit. De bodem komt steeds meer in zicht. Lost men dit probleem niet op dan zal het populisme steeds meer invloed gaan krijgen.quote:Op zondag 13 november 2016 12:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, de armen laten zich misbruiken door het populisme. Immers het levert geen oplossing voor hun problemen.
Centrumlinks jaagt de arbeider naar alt-rechts.quote:Op woensdag 16 november 2016 12:59 schreef 99.999 het volgende:
Alles is de schuld van de PvdA. Helder.
Er is natuurlijk ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Dat centrumlinks niet in staat is om iedereen in gelijke mate te laten profiteren betekent niet dat je dan maar heil moet zoeken in complotten en racisme.quote:Op woensdag 16 november 2016 13:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Centrumlinks jaagt de arbeider naar alt-rechts.Dat zie je iig in veel landen.
Als er nou een normaal alternatief zou zijn zouden mensen daar wel op stemmen, maar die extreme partijen springen in een gat (eurosceptisch, anti-globalistisch) waar verder nou eenmaal geen enkele normale partij zit en waar zij ook niet in willen zitten. Een concreet voorbeeld daarvan kon je laatst nog bij de PvdA zien, toen Monasch de partij iets meer die richting op probeerde te trekken stak het bestuur daar direct een stokje voor.quote:Op woensdag 16 november 2016 13:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er is natuurlijk ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Dat centrumlinks niet in staat is om iedereen in gelijke mate te laten profiteren betekent niet dat je dan maar heil moet zoeken in complotten en racisme.
Er is een verschil tussen de wensen horen van een groep die goeddeels genegeerd is of al hun rare nieuwe obsessies maar honoreren. Het moet wel een beetje normaal blijven.
Ik snap dat, maar ik vind het toch raar om allerlei alt-right groeperingen een warm hart toe te dragen, ondanks dat er zoveel racistische en ronduit ondemocratische troep tussen zit.quote:Op woensdag 16 november 2016 14:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als er nou een normaal alternatief zou zijn zouden mensen daar wel op stemmen, maar die extreme partijen springen in een gat (eurosceptisch, anti-globalistisch) waar verder nou eenmaal geen enkele normale partij zit.
Daar wacht de (voormalige) staalarbeider in de Rust Belt nou al 30 jaar op, zo verwonderlijk vind ik het persoonlijk dan niet dat hij op een gegeven moment de racistische denkbeelden van de enige tegenkandidaat maar voor lief neemt en maar hoopt dat die ideëen in het Congress of het Hooggerechtshof stranden.quote:Op woensdag 16 november 2016 14:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik snap dat, maar ik vind het toch raar om allerlei alt-right groeperingen een warm hart toe te dragen, ondanks dat er zoveel racistische en ronduit ondemocratische troep tussen zit.
Doet me denken aan de bowl met M&M's uit de Trump-campagne.
Hoe dan ook, het is raar om je te identificeren met een beweging als een deel van de ideologie bestaat uit zaken die elk normaal mens af zou wijzen. Dan zou ik liever wachten tot er wél een normale partij voorbij komt. Of er zelf eentje beginnen.
EDIT: Het komt nu namelijk over alsof mensen hun handen er van af trekken en zeggen "Ja, er zitten wel rare en enge nationalisten tussen maar ík kan daar toch niks aan doen! Er is gewoon geen normaal alternatief, dus ik móest wel!"
Tokkie werkte ook voor zijn geld. Bij de stadsreiniging.quote:Op dinsdag 15 november 2016 17:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hij werkt voor z'n geld, dus dan ben je geen tokkie.
Boeiende stelling wel.quote:Op woensdag 16 november 2016 13:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Centrumlinks jaagt de arbeider naar alt-rechts.Dat zie je iig in veel landen.
Boeiend genoeg voor allerlei hoogleraren om zich in vast te bijten iig:quote:
De relatie tussen politieke en burgers onderzoeken is prima, maar wat in de opdracht ontbreekt, is de relatie met markt en media.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Boeiend genoeg voor allerlei hoogleraren om zich in vast te bijten iig:
http://www.uva.nl/nieuws-(...)er-dan-partijen.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |