abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166725928
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Hoe kan iemand dom zijn en entrepeneur tegelijk?
Dat kan best.
The view from nowhere.
pi_166726019
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Hierboven noemde ik al de invoering van een volwaardige democratie als oplossing, maar wat ook nodig is is vertegenwoordiging.

Vrijwel alle politici en vooraanstaande personen vinden het naar de zin maken van racisme-roepers, krakerstuig en genderneutrale toiletten belangrijker dan de gewone Nederlander. Dat geeft frustratie en die veenbrand zal tot enorme electorale verschuivingen leiden. Probleem is alleen dat er momenteel weinig te kiezen valt. PVV en SP zijn de enige opties. De SP is medeplichtig aan alle ellende, want ook pro-multikul en pro-islam. De PVV mist strategisch inzicht en slaat geen deuk in een pakje boter. Er ligt een enorm gat op sociaal-conservatief: Anti-islam, vóór het sluiten van grenzen, vóór Zwarte Piet, vóór een monocultureel Nederlands Nederland én sociaal. Nederland heeft een partij nodig die de ideeën van Sylvana Simons en consorten terugbrengt naar de marge en het patriottisme tot norm verheft. Dat gat moet nog gevuld worden.
Dat is extreem rechts, daarvoor is geen meerderheid, en zelf ben ik daar radicaal tegen. Het is ook niet de positie van de gewone Nederlander.
The view from nowhere.
pi_166726106
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:58 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat is extreem rechts, daarvoor is geen meerderheid, en zelf ben ik daar radicaal tegen. Het is ook niet de positie van de gewone Nederlander.
Dat is niet extreem rechts, dit zijn 70 potentiële kamerzetels.
pi_166726121
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 23:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is niet extreem rechts, dit zijn 70 potentiële kamerzetels.
Dat is niet zo (minder dan de PVV nu). Vergeet het maar.
The view from nowhere.
pi_166726189
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 23:01 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat is niet zo (minder dan de PVV nu). Vergeet het maar.
Jij begrijpt het nog steeds niet. Het is geen 1994 maar, maar het jaar waarin The Donald is verkozen tot president van de VS en het Britse volk de EU massaal heeft weggestuurd.
pi_166726304
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 23:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Jij begrijpt het nog steeds niet. Het is geen 1994 maar, maar het jaar waarin The Donald is verkozen tot president van de VS en het Britse volk de EU massaal heeft weggestuurd.
Die hebben niet allemaal om die reden op Trump gestemd, en ook ik wil daar niets mee te maken hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 17-11-2016 23:14:12 ]
The view from nowhere.
pi_166728295
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 23:07 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Die hebben niet allemaal om die reden op Trump gestemd, en ook ik wil daar niets mee te maken hebben.
Zeker wel. Het volk is politici zat die illegalen en genderneutrale toiletten belangrijker vindt dan hun eigen land.
pi_166729222
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 00:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zeker wel. Het volk is politici zat die illegalen en genderneutrale toiletten belangrijker vindt dan hun eigen land.
Jij vindt het zo te zien ook heel erg belangrijk dat er géén genderneutrale toiletten mogen zijn?

Ik denk dat de gemiddelde Trump-aanhanger zich écht om belangrijkere dingen druk maakt.
pi_166729305
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 08:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Jij vindt het zo te zien ook heel erg belangrijk dat er géén genderneutrale toiletten mogen zijn?

Ik denk dat de gemiddelde Trump-aanhanger zich écht om belangrijkere dingen druk maakt.
Het is gewoon een kwestie van prioriteiten. Ik denk dat de meeste mensen het terecht niet zoveel kan schelen of er genderneutrale toiletten zijn. Maar nu lijken dat soort dingen te prevaleren boven de problemen van de "gewone arbeider". Het is geen of-of. Het zou en-en moeten zijn, en dat kan ook prima. Het gebeurt alleen te weinig.
pi_166729307
quote:

[..]

Ah, kan ik jou dus vragen, welk idee zit daar nou achter, achter die genderneutrale toiletten eigenlijk, want dat heb ik nooit begrepen c.q. ergens kunnen lezen.
I´m back.
pi_166729416
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2016 08:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ah, kan ik jou dus vragen, welk idee zit daar nou achter, achter die genderneutrale toiletten eigenlijk, want dat heb ik nooit begrepen c.q. ergens kunnen lezen.
Mensen die niet 100% tot een gender behoren, hebben nu vaak vervelende ervaringen op toiletten.

Dat lijkt mij althans
pi_166729433
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 08:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Mensen die niet 100% tot een gender behoren, hebben nu vaak vervelende ervaringen op toiletten.

Dat lijkt mij althans
Dan kiezen ze toch één van de toiletten die bij hen past?
I´m back.
pi_166729548
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:53 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Belangrijker vind ik

[..]

Ook dat is als een waarheid gebracht. Hij mag als filosoof wel eens aangeven in hoeverre dat gemarchandeerd met de waarheid misbruikt wordt. En hoe we daar mee om dienen te gaan. Dat eenzijdig uitrollen van de waarheid.
Zoek eens naar het artikel "Wij gebruiken de wetenschap te vaak verkeerd in onze artikelen. Help je ons dat beter te doen?" van Jesse Frederik. Juist unieke zelfreflectie bij de correspondent.
pi_166729561
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 08:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan kiezen ze toch één van de toiletten die bij hen past?
En daar wordt hen dan vriendelijk gevraagd of ze op kunnen flikkeren naar de andere toilet. Soms.
pi_166729608
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 08:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat lijkt mij althans
Of wat dacht je van alleenstaande vaders die een probleem hebben als er alleen in de vrouwen-wc een plank is om luiers te verschonen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 08:20 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is gewoon een kwestie van prioriteiten. Ik denk dat de meeste mensen het terecht niet zoveel kan schelen of er genderneutrale toiletten zijn. Maar nu lijken dat soort dingen te prevaleren boven de problemen van de "gewone arbeider". Het is geen of-of. Het zou en-en moeten zijn, en dat kan ook prima. Het gebeurt alleen te weinig.
Idd. Voor mijn werk hebben we o.a. een opdracht waarbij het om mindervaliden in het openbaar vervoer gaat. Okee, natuurlijk is het belangrijk dat die mensen ook mee kunnen. Maar als je soms ziet wat er dan voor eisen worden gesteld dan vraag je je soms wel af of men überhaupt nog wel oog heeft voor de belangen van gewone mensen. En als je nog erger doordraaft dan krijg je dat de "gewone man" zich gaat ergeren en mindervaliden-voorzieningen gaat haten. En dat is natuurlijk hartstikke contraproductief.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2016 08:52:57 ]
pi_166729663
quote:

[..]

Het is een onzinnig links punt tegen de gewone mensen.
pi_166729665
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 08:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is een onzinnig links punt tegen de gewone mensen.
:')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2016 09:00:16 ]
pi_166729673
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 08:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En daar wordt hen dan vriendelijk gevraagd of ze op kunnen flikkeren naar de andere toilet. Soms.
Zoiets nog nooit gezien hoor. Het is erg trouvé dit.
I´m back.
pi_166729682
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 08:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Of wat dacht je van alleenstaande vaders die een probleem hebben als er alleen in de vrouwen-wc een plank is om luiers te verschonen.

[..]

Idd. Voor mijn werk hebben we o.a. een opdracht waarbij het om mindervaliden in het openbaar vervoer gaat. Okee, natuurlijk is het belangrijk dat die mensen ook mee kunnen. Maar als je soms ziet wat er dan voor eisen worden gesteld dan vraag je je soms wel af of men überhaupt nog wel oog heeft voor de belangen van gewone mensen. En als je nog erger doordraaft dan krijg je dat de "gewone man" zich gaat ergeren en mindervaliden-voorzieningen gaat haten. En dat is natuurlijk hartstikke contraproductief.
Sterker nog, in denk dat minder validen in het ov een utopie is.
Als de voorzieningen namelijk zo goed zijn dat ze aanslaan, dan ontstaan er grote problemen omdat er vaak maar 1 of 2 rolstoelen mee kunnen. Daarnaast slaat het door: Een compacte rolstoel kan prima mee, maar er gaan enorme scootmobiels treinen en bussen in.

Zou het niet goedkoper zijn om minder valide mensen te ondersteunen bij de aanschaf van een aangepaste auto? En als dat niet mogelijk is een goedkope taxivoorziening te realiseren?

OT.
  vrijdag 18 november 2016 @ 09:42:27 #245
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166730139
quote:
Publieke omroep: doe normaal, man

Tom-Jan Meeus
14 november 2016

Maandag schreef Shula Rijxman, baas van de publieke omroep, in de Volkskrant dat de onverwachte uitslag in de VS gevolgen moet hebben. „Ook in Nederland speelt de vraag of de zogenoemde mainstream media wel weten wat er speelt op straat”, stond er.

Zelfkritiek: altijd sympathiek. Toch vrees ik dat hier een paar dingen grondig misgaan.

Gallup concludeerde afgelopen weekeinde dat ook driekwart van de Amerikanen deze uitslag niet zag aankomen, inclusief ruim zestig procent van de Trump-stemmers. Dus het zou kunnen, ik zeg het maar even, dat Nederlandse media met twijfels over hun kennis van de VS, iets te veel van zichzelf vragen.

Ook is even de vraag wie in de VS voortaan de mainstream media zijn. Het rechts-nationalistische Breitbart News steunde Trump door dik en dun, dus dat lijkt me dan de nieuwe mainstream. Maar op die website zag ik niet één schuldbewust stuk omdat ze nooit voorzagen dat Clinton de meeste stemmen zou krijgen. Wel geeft Breitbart News al jaren af op The New York Times, ook al onthulde die krant het grootste schandaal in Trumps voordeel: Clintons clandestiene mailserver. Dus welk medium faalde hier eigenlijk volgens de publieke omroep?

Dan de boze burger. Zelf bezoek ik al jaren een electoraal gemiddelde wijk in Woerden. Ja, daar heb je woede. Niet de mediagenieke woede van de televisie. Machteloze, onhandige woede is het: mensen die boos zijn omdat bijvoorbeeld het lokale ziekenhuis sluit – en dan machteloos de schouders ophalen.

Zou de publieke omroep deze onspectaculaire woede op televisie brengen, dan weet je wat er gebeurt: kelderende kijkcijfers. Vandaar dat we op televisie al jaren de Wilderswoede zien: verbaal begaafde klagers zonder belangstelling voor oplossingen.

Dus als de les van de publieke omroep wordt om nóg meer klaagtalent in beeld te brengen, lijkt me dat een tragische vergissing. Ook omdat Nederland, naast de mogelijk dertig zetels voor Wilders, een electorale markt is die, anders dan in de VS, in ruime meerderheid achter politici met redelijke oplossingen staat. Rutte, Buma, Pechtold, Roemer, etc.

Dus wie denkt dat de media door Trump nu zoveel mogelijk Wilderswoede in beeld moeten brengen, heeft niet begrepen wat er in de VS is gebeurd, en weet ook niet wat er in Nederland aan de hand is. Om een fameuze uitspraak van het bekende mainstream medium Geert Wilders (724.000 Twittervolgers) te citeren: Doe normaal man.
Rijxman = VVD
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166730202
Een heel ander punt, wat ook al uitgebreid in andere topics wordt besproken, is natuurlijk Zwarte Piet.

Als het overgrote deel van de bevolking Zwarte Piet wil houden, dan is het idioot dat de overheid achter die 1% idioten gaat staan. Geen wonder dat dit wrevel opwerkt. En dat is al het zoveelste dat we in moeten leveren.

De blanke arbeider krijg je gemakkelijk tevreden als je de anti-zwarte piet protesteerders bij wangedrag bewerkt met de lange lat, dit uitzendt op televisie met bijpassend commentaar en vervolgens alle brieven dan Amnesty verscheurt tijdens een persconferentie. Dat is namelijk de enige reactie die recht doet aan het gewone volk.

Het volk heeft ook al de negerzoen, de paasstol, kerststol en het paasei zien verdwijnen. En de politiek doet helemaal niets. Op zich zelf ogenschijnlijk kleine dingen, maar je ziet steeds hetzelfde patroon: Afbraak van wat van ons is ten faveure van een stel indringers. Dat gaat een keer fout.

Daarnaast natuurlijk een einde maken aan gender-geneuzel en diversiteit. Het is idioot dat de Marqt-klant volledig wordt bediend, terwijl dat nog geen 1% van de bevolking is.

[ Bericht 17% gewijzigd door JanKorteachternaam op 18-11-2016 09:53:33 ]
pi_166730412
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 09:00 schreef Igen het volgende:

[..]

:')
Weer geen inhoudelijke reactie. Omdat je die niet hebt. Kap dan ook met die onzinnige smileys, hou dan gewoon je mond.
  vrijdag 18 november 2016 @ 10:01:37 #248
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_166730432
"Het gewone volk", "indringers".

Wat lijkt het me naar om met zoveel angst te moeten leven :)
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_166730603
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Je bent echt helemaal knettergek hè.
Er is niets knettergeks aan de bevolking beschermen tegen idioten.

[ Bericht % gewijzigd door Hexagon op 18-11-2016 11:08:01 ]
pi_166730610
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er is niets knettergeks aan de bevolking beschermen tegen idioten.
Nee, jouw voorstelling van publiekelijke geweldverheerlijking is knettergek. En middeleeuws. Nauwelijks een haar beter dan wat IS doet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hexagon op 18-11-2016 11:08:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')