abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166714474
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:31 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Behoorlijk verzuurd, maar dat betekent niet dat het niet de moeite waard is om interesse te tonen in wat hij zegt.
1 van zijn grootste fans hier. Zonder ironie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_166714516
Manuel Valls komt trouwens ook nog eens ergens achter:

quote:
Premier Valls van Frankrijk heeft de verkiezingsoverwinning van Donald Trump in de VS aangegrepen om te waarschuwen voor rechts in Europa en het uiteenvallen van de Europese Unie. Dat laatste is niet onmogelijk, zegt hij. "Europa kan sterven", zei hij op een bijeenkomst in Berlijn.

Valls denkt dat door de brexit, het terrorisme en de migratiecrisis de Europese Unieverder uit elkaar kan drijven. Volgens hem neemt het egoïsme in Europa toe en ontbreekt het aan plannen. Regeringsleiders moeten daarom ingrijpen om die problemen de baas te worden. Frankrijk en Duitsland moeten daarin volgens hem een voortrekkersrol spelen.

Volgens Valls laat de winst van Trump zien dat alles mogelijk is. "We moeten er rekening mee houden dat Trump zijn verkiezingsbeloften daadwerkelijk omzet in beleid", zegt hij. Trump heeft onder meer gezinspeeld op het korten op de financiële bijdragen aan VN en het intrekken van vrijhandelsverdragen.

http://nos.nl/artikel/214(...)opa-kan-sterven.html
Eens kijken of het alleen maar bij een hoop mooie woorden blijft of dat het ook nog eens tot een concrete beleidswijziging gaat leiden.
pi_166714555
"Ik heb het de afgelopen jaren in allerlei zaaltjes uit de keurige monden van talloze journalisten, bestuurders, academici en politici mogen vernemen: hun tegenstanders vertegenwoordigen de ‘onderbuik’, de ‘onderstroom’, de ‘ongeschoolden’, ‘racisten’, ‘seksisten’ – mensen waarmee zij niet verkeren, die zij niet serieus nemen en die ze (stilletjes) liefst hun democratische grondrechten zouden willen afnemen."

Mmmm... klinkt bekend. :)
pi_166715685
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:37 schreef Bart2002 het volgende:
"Ik heb het de afgelopen jaren in allerlei zaaltjes uit de keurige monden van talloze journalisten, bestuurders, academici en politici mogen vernemen: hun tegenstanders vertegenwoordigen de ‘onderbuik’, de ‘onderstroom’, de ‘ongeschoolden’, ‘racisten’, ‘seksisten’ – mensen waarmee zij niet verkeren, die zij niet serieus nemen en die ze (stilletjes) liefst hun democratische grondrechten zouden willen afnemen."

Mmmm... klinkt bekend. :)
Als je democratisch iets voor elkaar wilt boksen in de EU, heb je een briljante strategie nodig en kost het minimaal een paar eeuwen. Momenteel is de EU afbreken de enige werkbare optie.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 17-11-2016 17:45:53 ]
The view from nowhere.
pi_166718914
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:31 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Als je democratisch iets voor elkaar wilt boksen in de EU, heb je een briljante strategie nodig en kost het minimaal een paar eeuwen. Momenteel is de EU afbreken de enige werkbare optie.
Helemaal mee eens.

En dan opnieuw een samenwerking starten die echt sociaal en democratisch is.
pi_166719094
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 19:08 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

En dan opnieuw een samenwerking starten die echt sociaal en democratisch is.
Poeh poeh, grote woorden. Hoe zie je dat dan concreet voor je? Immers de reden dat het binnen de EU allemaal moeizaam en stroperig verloopt is dat deelnemende landen eigenlijk geen macht op willen geven. Als je echt wilt wat jij zegt moet je bijvoorbeeld naar een Europees Parlement met echte macht toe. Of dat echt beter is dan we nu hebben betwijfel ik nogal.
pi_166719497
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2016 19:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Poeh poeh, grote woorden. Hoe zie je dat dan concreet voor je? Immers de reden dat het binnen de EU allemaal moeizaam en stroperig verloopt is dat deelnemende landen eigenlijk geen macht op willen geven. Als je echt wilt wat jij zegt moet je bijvoorbeeld naar een Europees Parlement met echte macht toe. Of dat echt beter is dan we nu hebben betwijfel ik nogal.
Maw de elites in de deelnemende landen kunnen niet samenwerken. Het zit blijkbaar niet in hun aard. Europese samenwerking werkt niet zonder.
The view from nowhere.
pi_166720277

Wat hij zegt over de Republikeinen geldt ook voor de ex-Apartheids steuners van de VVD.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 17 november 2016 @ 20:23:10 #209
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166720655
POL / Het cultureel marxisme... #2

En nu weer over over het onderwerp mensen. Laat de persoonsgerichte oneliners heen-en-weer maar zitten.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_166720865
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 19:33 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Maw de elites in de deelnemende landen kunnen niet samenwerken. Het zit blijkbaar niet in hun aard. Europese samenwerking werkt niet zonder.
Het kan wel maar dan moeten landen bereid zijn een deel van hun soevereiniteit op te geven. En dat ligt begrijpelijk erg gevoelig. Waar ze dit wel gedaan hebben is het Europese project veelal erg succesvol.
  donderdag 17 november 2016 @ 20:42:33 #211
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166721291
Deze longread van Rob Wijnberg (een brief aan min of meer de boze blanke arbeider) is echt de moeite waard:

https://decorrespondent.n(...)90778252592-b31dbe8f
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 17 november 2016 @ 20:53:13 #212
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_166721764
quote:
'Nederlandse ceo's bovengemiddeld betaald' - rtlz.nl

Topmensen in het Nederlandse bedrijfsleven die schermen met internationale benchmarks om hun salaris omhoog te krijgen, kunnen inpakken.

Nederlandse bestuursvoorzitters van beursgenoteerde bedrijven krijgen 1,3 keer zoveel betaald als het mondiale gemiddelde van 6,5 miljoen dollar, blijkt uit een onderzoek van persbureau Bloomberg.

Met hun gemiddelde beloning van ruim 8,5 miljoen dollar per jaar komen Nederlandse ceo's op de vijfde plek. Daar zit de (Amerikaanse) grootverdiener van de Nederlandse AEX-fondsen Nancy McKinstry met haar 15 miljoen dus flink boven, blijkt uit de jaarlijkse analyse van de Volkskrant. Maar ook topmannen Jean-Francois van Boxmeer (Heineken) en Paul Polman (Unilever) zitten ruim boven het gemiddelde met respectievelijk 12,6 miljoen en ruim 10 miljoen euro vorig jaar.

Ben je topvrouw/ -man en wil je echt het onderste uit de kan qua beloning, dan moet je in de Verenigde Staten zijn. Gemiddeld krijgt een ceo van een bedrijf uit de S&P 500 daar 16,9 miljoen dollar aan salaris, bonussen, pensioen en aandelenpakketten, ruim 2,6 keer zoveel als gemiddeld. Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en Canada complementeren met Nederland de top vijf.

Waar je uit financiële overwegingen maar beter geen topman kunt worden is in Thailand, China of Polen. Voor zover Bloomberg dat kon nagaan aan de hand van publicaties van de bedrijven, verdienen ceo’s daar veel minder dan het gemiddelde. Jaarlijks strijkt een Thaise ceo gemiddeld 60.000 dollar op.

In een tweede ranking vergelijkt Bloomberg de gemiddelde beloning van topmannen en -vrouwen met het gemiddelde salaris van de bevolking. Ook dan hebben de Nederlandse bestuurders niets te klagen, op plaats negen. In Zuid-Afrika en India is het verschil tussen de boardroom en de werkvloer het grootst. En ook in de VS en het Verenigd Koninkrijk heeft Jan met de Pet reden zich te beklagen over het verschil in zijn eigen loonstrook en dat van z'n baas.

Als redenen voor de verschillen voert Bloomberg onder meer aan dat veel grote wereldwijd opererende bedrijven aan de Amerikaanse beurs genoteerd zijn en dat het leven in Westerse landen duurder is.

Bron: www.rtlz.nl
0
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_166721859
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:42 schreef Falco het volgende:
Deze longread van Rob Wijnberg (een brief aan min of meer de boze blanke arbeider) is echt de moeite waard:

Ja, interessant idd.
I´m back.
pi_166722835
Wat moet gebeuren om dit probleem op te lossen is de invoering van democratie.

Hebben we nu dan geen democratie? Nee.

Democratie betekent:
- Bindende referenda.
- Gekozen burgemeester en staatshoofd.
- Afschaffen koningshuis.
- Volledige vrijheid van meningsuiting. Alleen aanzetten tot geweld strafbaar stellen.
  donderdag 17 november 2016 @ 21:23:07 #215
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166723031
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:42 schreef Falco het volgende:

Nu Bob Rijndwerg Rob Wijnberg ziet dat er verkiezingen gewonnen worden issie ineens ook best een gewone man.

edit: typo gefixt

[ Bericht 5% gewijzigd door Perrin op 17-11-2016 22:38:11 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_166725067

De subcultuur in een volkswijk wordt in Nederland neerbuigend behandeld. De elite verdient dan ook eenzelfde behandeling. Jort is een vlees geworden elite boy, met zijn geaffecteerde stemmetje. Dat vind ik ook een vorm van tokkies gedrag. Voortdurend probeert hij zich boven het plebs te plaatsen. Dat doen ook veel mensen die lid zijn geweest van een koorballentent. Dat stralen ze op allerlei manieren uit. Jort ziet zichzelf dus als een van de hoger opgeleide mensen. Maar ik betwijfel het niveau van zijn kennis en inzicht. Er komt een stroom opinies uit, van het soort '13 in een dozijn'.

Een andere gast begon over de waarheid. De elite doet altijd alsof zij in de waarheid leven. Vergeet het maar. De bestuurselite doet ook aan opinies, vaak zelf dienend. Ze doen alleen alsof het de waarheid is.

Ook de vriendjespolitiek komt ook niet aan de orde. Of nog erger, de vele disciplinerende maatregelen in sommige bedrijven of bij de uitkeringsinstanties. Moedwillig ondermijnend en neerdrukkend.

[ Bericht 2% gewijzigd door deelnemer op 17-11-2016 22:36:41 ]
The view from nowhere.
pi_166725343
quote:
9s.gif Op donderdag 17 november 2016 21:23 schreef Perrin het volgende:
Nu Bob Rijndwerg ziet dat er verkiezingen gewonnen worden issie ineens ook best een gewone man.
Persoonlijk vind ik dit een beetje flauw. Tevens de verbastering van zijn naam. Doe dat niet. Als je werkelijke argumenten hebt heb je dat soort dingen niet nodig. En hij heeft een behoorlijk persoonlijk inkijkje geschreven. Of je het er mee eens ben of niet: het is een knap stukje.
  donderdag 17 november 2016 @ 22:35:17 #218
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166725407
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dit een beetje flauw. Tevens de verbastering van zijn naam. Doe dat niet. Als je werkelijke argumenten hebt heb je dat soort dingen niet nodig.
Mee eens wel, ik hoopte er mee weg te komen met mijn treurnis-smiley. En ik zocht heel de dag al een mogelijkheid die cartoon te posten.

Maar hij is wel bij uitstek een elitair mannetje.. Zo'n poging tot bruggenbouwen moet natuurlijk eigenlijk toegejuicht.

Het voelt wel een beetje gratuit, maar wie weet is het een goed begin om daadwerkelijk te verbinden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_166725447
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mee eens wel, ik hoopte er mee weg te komen met mijn treurnis-smiley.

Maar hij is wel bij uitstek een elitair mannetje.. Zo'n poging tot bruggenbouwen moet natuurlijk eigenlijk toegejuicht.
Dan zij we weer "on par". Ik ken hem verder niet maar ik vond het wel een mooi eerlijk stukje. Als het aantoonbaar hypocriet is dan hoor ik dat ook graag natuurlijk. ;)
pi_166725528
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:24 schreef deelnemer het volgende:

De subcultuur in een volkswijk wordt in Nederland neerbuigend behandeld. De elite verdient dan ook eenzelfde behandeling. Jort is een vlees geworden elite boy, met zijn geaffecteerde stemmetje. Dat vind ik ook een vorm van tokkies gedrag. Voortdurend probeert hij zich boven het plebs te plaatsen. Dat doen ook veel mensen die lid zijn geweest van een koorballentent. Dat stralen ze op allerlei manieren uit. Jort ziet zichzelf dus als een van de hoger opgeleide mensen. Maar ik betwijfel het niveau van zijn kennis en inzicht. Er komt een stroom opinies uit, van het soort '13 in een dozijn'.

Een andere gast begon over de waarheid. De elite doet altijd alsof zij in de waarheid leven. Vergeet het maar. De bestuurselite doet ook aan opinies, vaak zelf dienend. Ze doen alleen alsof het de waarheid is.

Ook de vriendjespolitiek komt ook niet aan de orde. Of nog erger, de vele disciplinerende maatregelen in sommige bedrijven of bij de uitkeringsinstanties. Moedwillig ondermijnend en neerdrukkend.
Wat is die Jesse Klaver een ongelooflijk naar mannetje. Doen alsof hij het volk begrijpt terwijl hij actief heeft mee gedaan aan het om zeep helpen van Nederland :r
pi_166725598
Hierboven noemde ik al de invoering van een volwaardige democratie als oplossing, maar wat ook nodig is is vertegenwoordiging.

Vrijwel alle politici en vooraanstaande personen vinden het naar de zin maken van racisme-roepers, krakerstuig en genderneutrale toiletten belangrijker dan de gewone Nederlander. Dat geeft frustratie en die veenbrand zal tot enorme electorale verschuivingen leiden. Probleem is alleen dat er momenteel weinig te kiezen valt. PVV en SP zijn de enige opties. De SP is medeplichtig aan alle ellende, want ook pro-multikul en pro-islam. De PVV mist strategisch inzicht en slaat geen deuk in een pakje boter. Er ligt een enorm gat op sociaal-conservatief: Anti-islam, vóór het sluiten van grenzen, vóór Zwarte Piet, vóór een monocultureel Nederlands Nederland én sociaal. Nederland heeft een partij nodig die de ideeën van Sylvana Simons en consorten terugbrengt naar de marge en het patriottisme tot norm verheft. Dat gat moet nog gevuld worden.
pi_166725618
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:24 schreef deelnemer het volgende:
Jort ziet zichzelf dus als een van de hoger opgeleide mensen. Maar ik betwijfel het niveau van zijn kennis en inzicht.
Inderdaad. Het is m.i. een domme jongen. Wel een "entrepreneur". En dat ziet men graag.
pi_166725653
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is m.i. een domme jongen. Wel een "entrepreneur". En dat ziet men graag.
Hoe kan iemand dom zijn en entrepeneur tegelijk?
pi_166725686
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Hoe kan iemand dom zijn en entrepeneur tegelijk?
Dat is per definitie zo. Als je dat anders ziet hoor ik dat graag.
pi_166725839
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mee eens wel, ik hoopte er mee weg te komen met mijn treurnis-smiley. En ik zocht heel de dag al een mogelijkheid die cartoon te posten.

Het voelt wel een beetje gratuit, maar wie weet is het een goed begin om daadwerkelijk te verbinden.
Belangrijker vind ik
quote:
Wist u dat De Correspondent komend jaar een boek gaat uitgeven over de ramp die dertig jaar marktwerking in Nederland heet?
Ook dat is als een waarheid gebracht. Hij mag als filosoof wel eens aangeven in hoeverre dat gemarchandeerd met de waarheid misbruikt wordt. En hoe we daar mee om dienen te gaan. Dat eenzijdig uitrollen van de waarheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 17-11-2016 23:18:10 ]
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')