abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166698973
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hoezo zouden die trends precies onomkeerbaar zijn? Het zou echt niet de eerste keer zijn in onze geschiedenis dat de wereld deglobaliseert en de markt een minder sterke drijvende kracht wordt. De laatste keer dat dat gebeurde is nauwelijks een eeuw geleden, de wereld van voor de Eerste Wereldoorlog was een heel stuk meer verbonden met elkaar dan die van het interbellum en de eerste kwart eeuw na de Tweede Wereldoorlog.

Edit: Daarnaast is het uberhaupt maar de vraag of de combinatie van al die zaken (meer globalisering, meer marktwerking en meer inclusiviteit) wel mogelijk is of dat je niet tegen Rodrik's Trilemma aanloopt.

[ afbeelding ]

http://rodrik.typepad.com(...)the-inescapable.html

Falco gelooft dat de wereld simpel is en daarom maar 1 zinnige politieke oplossing kent, die volstrekt evident is. Daarom bestaan alle bezwaren uit een van de volgende twee opties:
1. men begrijpt het niet
2. men zit ergens in klem (een individueel probleem).

Vergeet de kritiek op elitair links. Er is geen groep in de onze samenleving die zo arrogant is als de markt-boys uit het zakenleven.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 16-11-2016 20:06:01 ]
The view from nowhere.
  woensdag 16 november 2016 @ 20:16:25 #182
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_166700258
ook hier wacht men op de verkiezingen, god zij dank voor het stemrecht
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 16 november 2016 @ 22:31:43 #183
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166704058
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:14 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je begrijpt de consequenties van deze politieke trend niet. Het is een verschuiving van overheid naar markt. Dat is een verschuiving van burger naar consument. Dat is een verschuiving van een collectief beheer van de samenleving naar private macht. Het is niet eenvoudig om als consument handen en voeten te geven aan de instituties die vorm geven aan een goede gemeenschap (te individualistisch).

Ook ga je voorbij aan het feit dat globalisering in banen geleid wordt. Momenteel wordt de globalisatie en EU vormgegeven door er een markt van te maken met alleen bescherming voor investeerders en het faciliteren van bedrijven. Dat is niet noodzakelijk. Maar door te doen alsof, creeert de bestuurselite onmachtige burgers.

Alle aandacht gaat nu uit naar de PVV stemmers. Wat vind je van burgers die deze trend niet wenselijk achten, maar geen PVV stemmen (veel linkse kiezers)? Die burgers kunnen hun kritiek inslikken, want ze luisteren pas naar mensen als ze PVV gaan stemmen. We concluderen dan dat de PVV achterban bestaat uit de verliezers van de globalisering, en ook dat blijkt helemaal niet zo te zijn (allerlei groepen stemmen PVV vanuit verschillende overwegingen).
Ik focuste me nu inderdaad op de boosheid van de blanke arbeider die PVV stemt. Uiteraard zijn er ook blanke arbeider die op de SP stemmen. Volgens mij delen ze beiden hetzelfde ongenoegen en hebben ze beiden dezelfde zorgen. Ik begrijp het wel hoor. En het klinkt bout om te zeggen dat globalisatie onomkeerbaar is, maar we leven momenteel nu in een kleinere wereld en hebben veel contacten over de hele wereld. Die trend is ingezet van de Middeleeuwen (toen je sociale omgeving zich min of meer beperkte tot je eigen dorp) en zet nog steeds door. Vijftig jaar geleden was het nog een hele happening als je met het vliegtuig over de plas gaat naar Amerika voor vakantie of een zakenreis, nu wordt dat min of meer normaal gevonden.

Die verschuiving van overheid naar markt is denk ik de doodsteek geweest voor de PvdA. Sommige dingen zoals telefonie kun je m.i. best aan de markt overlaten, maar zoiets fundamenteel belangrijks als de zorg... Uiteraard zie ik de consequenties wel in en die zijn idd niet altijd goed. Ook ik kan me daar wel eens zorgen over maken. Ongelooflijk dat zo'n PvdA (denk aan een Martin van Rijn) dat nu laat gebeuren.

Kijk, ik zelf ben nogal D66 in deze: economisch rechts dus, maar vind wel dat het marktdenken beteugeld moet worden wanneer groepen zwakkeren de dupe dreigen te worden van dit soort beleid.

quote:
Zo ontstaat het idee dat het een tweestrijd is tussen economisch rechts en extreem rechts. Juist de linkse kiezers worden volledig genegeerd. De PvdA stemmer worden door de PvdA telkens teleurgesteld, omdat deze partij hun achterban niet vertegenwoordigd, en de rechtse bevolking krijgt zo een verkeerd beeld van deze bevolkingsgroep. Velen daarvan zijn inmiddels overgestapt naar de SP, en die wordt ook genegeerd.

Waarom wordt deze groep structureel genegeerd? Omdat ze de markttrend ter discussie stellen. De zogenaamde onvermijdelijkheid van een marktsamenleving. En dat past niet in de trend, die onder leiding van de VS in de gehele westerse wereld wordt doorgedramd. Zozeer en al zolang, dat het door mensen zoals jij niet meer gezien of begrepen wordt.
Denk dat deze analyse best wel eens waar kan zijn en ik had me dit niet nog niet bedacht! Zou een Bernie Sanders (beetje de SP'er van de Amerikaanse politiek) daar verandering in kunnen brengen? Met die laatste alinea van jou was het al bij voorbaat een onmogelijke en kansloze onderneming. Maar boh, dat zou pas een revolutie zijn geweest wanneer hij verkozen werd tot president van Amerika!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 16 november 2016 @ 22:56:34 #184
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_166704601
quote:
2s.gif Op woensdag 16 november 2016 22:31 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik focuste me nu inderdaad op de boosheid van de blanke arbeider die PVV stemt. Uiteraard zijn er ook blanke arbeider die op de SP stemmen. Volgens mij delen ze beiden hetzelfde ongenoegen en hebben ze beiden dezelfde zorgen. Ik begrijp het wel hoor. En het klinkt bout om te zeggen dat globalisatie onomkeerbaar is, maar we leven momenteel nu in een kleinere wereld en hebben veel contacten over de hele wereld. Die trend is ingezet van de Middeleeuwen (toen je sociale omgeving zich min of meer beperkte tot je eigen dorp) en zet nog steeds door. Vijftig jaar geleden was het nog een hele happening als je met het vliegtuig over de plas gaat naar Amerika voor vakantie of een zakenreis, nu wordt dat min of meer normaal gevonden.

Die verschuiving van overheid naar markt is denk ik de doodsteek geweest voor de PvdA. Sommige dingen zoals telefonie kun je m.i. best aan de markt overlaten, maar zoiets fundamenteel belangrijks als de zorg... Uiteraard zie ik de consequenties wel in en die zijn idd niet altijd goed. Ook ik kan me daar wel eens zorgen over maken. Ongelooflijk dat zo'n PvdA (denk aan een Martin van Rijn) dat nu laat gebeuren.

Kijk, ik zelf ben nogal D66 in deze: economisch rechts dus, maar vind wel dat het marktdenken beteugeld moet worden wanneer groepen zwakkeren de dupe dreigen te worden van dit soort beleid.

[..]

Denk dat deze analyse best wel eens waar kan zijn en ik had me dit niet nog niet bedacht! Zou een Bernie Sanders (beetje de SP'er van de Amerikaanse politiek) daar verandering in kunnen brengen? Met die laatste alinea van jou was het al bij voorbaat een onmogelijke en kansloze onderneming. Maar boh, dat zou pas een revolutie zijn geweest wanneer hij verkozen werd tot president van Amerika!
veel teleurgestelde kiezers zijn huurders die door dit kabinet totaal worden uitgeknepen en betalen nu tussen de 500 en 600 euro voor een kippenhok met een modaal inkomen

De aloude woningbouwverenigingen zijn omgevormd tot staats huizenmelkers
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 16 november 2016 @ 22:59:17 #185
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166704651
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 22:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

veel teleurgestelde kiezers zijn huurders die door dit kabinet totaal worden uitgeknepen en betalen nu tussen de 500 en 600 euro voor een kippenhok met een modaal inkomen
Is inderdaad ook totaal van de pot gerukt die compleet gestoorde marktwerking in de huizenmarkt. Ook hier: traditioneel scoorde PvdA goed onder huurders, nu zullen huurders en masse anti-establissement stemmen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166705150
quote:
2s.gif Op woensdag 16 november 2016 22:31 schreef Falco het volgende:

[..]

Volgens Josph Stiglitz is de globalisering iets dat je moet reguleren / kanaliseren & temporiseren, want anders is de uitkomst negatief. Als je er een ongebreideld kapitalisme van maakt, gaat er veel mis (flitskapitaal, roofbouw van grondstoffen, het wegvagen van lokale economie zonder vervanging, uitbuiting van werknemers, gebrek aan kennisoverdracht, patenten die de ontwikkeling in ontwikkelingslanden remt, vernietiging van milieu, etc ..) Terwijl jij het simpelweg ziet als een 'force of nature'. Dat is een vergissing. Luister maar zijn lezingen over dit onderwerp. Bijvoorbeeld: POL / Een eerbetoon aan Howard Zinn

quote:

[..]

Klopt

De verschuiving van overheid naar markt is niet alleen bedreigend voor de zwakkeren, maar voor ons allemaal. Het is een ontmanteling van de instituties die een brede, gezonde ontwikkeling van de samenleving garanderen. Het betreft de toegankelijkheid van rechtssysteem, onderwijs, gezondheidszorg, nieuws & politiek relevante informatie, sociaal vangnet, bescherming van milieu en bevordering van wetenschap.

Sinds het marktdenken vleugels gekregen heeft, zijn er critici die waarschuwen voor de nadelen. Ook de WRR laat zich hierover voorlichten door experts, maar zegt hierover niets tegen de bevolking. Daarom hebben wij een kinderlijke voorstelling van allerlei belangrijke ontwikkelingen.

Dat er in Nederland 30 jaar lang structureel pro-markt propaganda is bedreven, diskwalificeert de hele bestuurselite.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 16-11-2016 23:51:52 ]
The view from nowhere.
  donderdag 17 november 2016 @ 01:51:50 #187
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_166707029
quote:
2s.gif Op woensdag 16 november 2016 22:59 schreef Falco het volgende:

[..]

Is inderdaad ook totaal van de pot gerukt die compleet gestoorde marktwerking in de huizenmarkt. Ook hier: traditioneel scoorde PvdA goed onder huurders, nu zullen huurders en masse anti-establissement stemmen.
er is helemaal geen marktwerking.in de woningmarkt, koop niet en huur niet

als dat zo was dan waren er voldoende woningen met minimaal 5% gezonde leegstand om uit te kiezen en allemaal volledig energie neutraal dus 0,0 energie woningen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 17-11-2016 02:01:01 ]
pi_166708236
De neoliberale propaganda gaat gewoon door hoor. Bij de WNL (de pro Trump omroep) vanochtend hadden ze weer één of andere RTL-Z muppet die verkondigt dat er zoveel ZZPers zijn (in vergelijking met andere landen) omdat de vaste contracten zo star zijn en te duur. Terwijl ook dat in internationaal vergelijk erg mee valt. Wat wordt vergeten om te zeggen zijn de belastingkortingen en subsidies voor ZZPers (en de opdrachtgevers).

Men gaat gewoon door met propaganda bedrijven, helaas.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166710233
"Gemeenschapszin" is een verboden woord. Het legitimeert iedere vorm van agressie. De sociale identiteit is in Nederland de meest onderdrukte identiteit.

Het woord 'sociaal' kan alleen nog gebruikt worden, om aan te geven dat je af en toe met een biertje in de hand in de kroeg bralt over de succesvolle wijze waarop jij naar de euro's klauwt.

Als je iemand met panne langs de weg ziet staan, laat hem barsten. Want het betreft een zelfverklaarde egoist, die uitgaat van zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid.

Ga je solliciteren, vermom je als marktmodel burger. Of beter, ga netwerken !!!

Grote debacles in Nederland kunnen niet geanalyseerd worden, omdat het in conflict komt met de pro-markt propaganda.

Het is onmogelijk iets zo systematisch te onderdrukken, tenzij men heeft uitgevonden hoe je samenleving volledig in de tang neemt. Vergeet daarom het geleuter over vrijheid, want het is een achterbaksheid.

Maar we zijn nog niet klaar:
- Vervang de politie door particuliere bewakingsdiensten.
- Privatiseer de ziekenhuizen.
- Privatiseer het onderwijs.
- Schaf de publieke omroep af.
- Vervang het sociale vangnet door liefdadigheid.
- Stop met stemmen op de PvdA. Deze partij komt voort uit sociale stront en heeft een achterlijke naam (iedereen is tegenwoordig een ondernemer).
- Beter, schaf de hele politiek af en laat consumenten de samenleving aansturen.
- Heft de universiteiten op, want niemand kan met een wetenschappelijk opleiding verder, behalve elite kinderen binnen hun netwerkjes.
- Verkoop alle huurwoningen aan buitenlandse investeerders en ratificeer het TTIP verdrag inclusief bescherming voor buitenlandse investeerders. En niet bouwen !!! Dan kunnen de huren stijgen naar 1000 euro per maand.
- Zet de deur open voor volledige competitie op de de arbeidsmarkt op wereldschaal en de lonen kunnen dalen tot onder de 1000 euro per maand. Dan sterft de bevolking vanzelf uit.
- Maakt het rechtssysteem onbetaalbaar voor de gewone man
- Bouw muren om de gated communities. Laat ons ze daarbij helpen. Zij om te voorkomen dat er het gespuis binnenkomt, en wij om te voorkomen dat het gespuis er nog uitkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 17-11-2016 11:23:30 ]
The view from nowhere.
  donderdag 17 november 2016 @ 11:19:37 #190
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_166710276
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 11:15 schreef deelnemer het volgende:
"Gemeenschapszin" is een verboden woord. Het legitimeert iedere vorm van agressie. De sociale identiteit is in Nederland de meest onderdrukte identiteit.

Het woord 'sociaal' kan alleen nog gebruikt worden, om aan te geven dat je af en toe met een biertje in de hand in de kroeg bralt over de succesvolle wijze waarop jij naar de euro's klauwt.

Als je iemand met panne lang de weg ziet staan, laat hem barsten. Want het betreft een zelfverklaarde egoist, die uitgaat van zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid.

Ga je solliciteren, vermom je als marktmodel burger. Of beter, ga netwerken !!!

Grote debacles in Nederland kunnen niet geanalyseerd worden, omdat het in conflict komt met met de pro-markt propaganda.

Het is onmogelijk iets zo systematisch te onderdrukken, tenzij men heeft uitgevonden hoe je samenleving volledig in de tang neemt. Vergeet daarom het geleuter over vrijheid, want het is een achterbaksheid.

Maar we zijn nog niet klaar:
- Stop met stemmen op de PvdA. Deze partij komt voort uit sociale stront en heeft een achterlijke naam (iedereen is tegenwoordig een ondernemer).
- Beter, schaf de hele politiek af en laat consumenten de samenleving aansturen.
- Heft de universiteiten op, want niemand kan met een wetenschappelijk opleiding verder, behalve elite kinderen binnen hun netwerkjes.
- Verkoop alle huurwoningen aan buitenlandse investeerders en ratificeer het TTIP verdrag inclusief bescherming voor buitenlandse investeerders. En niet bouwen !!! Dan kunnen de huren stijgen naar 1000 euro per maand.
- Zet de deur open voor volledige competitie op de de arbeidsmarkt op wereldschaal en de lonen kunnen dalen tot onder de 1000 euro per maand. Dan sterft de bevolking vanzelf uit.
- Maakt het rechtssysteem onbetaalbaar voor de gewone man
- Bouw muren om de gated communities. Laat ons ze daarbij helpen. Zij om te voorkomen dat er het gespuis binnenkomt, en wij om te voorkomen dat het gespuis er nog uitkomt.
DE pvda gaat hier al volledig in mee, die hebben alle huurders laten barsten de afgelopen jaren en nu zullen ze de prijs gaan betalen voor hun verraad
pi_166711142
De helden van de competitie.

Geeft een sporter geen ondersteuning. Laat hem betalen, van jongs af aan, voor alle middelen die hij nodig heeft, en laat hem dat geld zelf verdienen met een bijbaan. Vertel hem iedere trainingsdag dat hij zinloos bezig is en neem hem dat kwalijk. Rondjes schaatsen betekent, telkens weer aankomen waar je al eerder al was, zinloos. Vertel iedere voetballer: een metalen frame met een net is geen echt doel, geen zinnig doel.

Want nu gelooft een sporter dat hij deelneemt aan een competitie, en vergeet alle ondersteuning die hij krijgt om zich te kunnen ontwikkelen. Vergeet dat de commercie zijn rol verheerlijkt om competitie een positieve naam te geven. Behandel hem als een wetenschappers, die zijn interne spel ook niet mag aanvoeren als argument, en altijd de zin ervan moeten uitleggen in andere termen (en wat heb je eraan?). Alleen de externe relevantie telt. Sport heeft geen relevantie buiten het spel zelf.

Dan zul je zien dat er van er van onze sporthelden in Nederland weinig meer overblijft, en dat Nederland in iedere internationale sportcompetitie onderaan bungelt. Gaan mensen er ook niet meer naar kijken.

Vergeet volksgezondheid als argument. Wandelen is gezond. Topsport is te extreem om gezond te zijn. Zoals jezelf opkrikken met doping. Zoals op een fietsje een berg afzeilen of op ski's een helling afstormen gevaarlijk is. Vergeet het sociale aspect als argument, dat haten we sowieso.

Vergeet individualisme, wij creëren en breken identiteiten collectief.

[ Bericht 4% gewijzigd door deelnemer op 17-11-2016 13:01:23 ]
The view from nowhere.
pi_166711474
quote:
:D Mooie opsomming trouwens.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_166711924
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 12:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

:D Mooie opsomming trouwens.
Neem een gemiddelde papegaai in Nederland (niet een exemplaar die in het wild rondvliegt in de Amazone) en luister naar hem. Hij zegt:

Markt is heerlijk, markt is geweldig, was alles maar markt.
The view from nowhere.
pi_166711980
quote:
Goede punten, helemaal mee eens. :Y
pi_166712099
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:00 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Goede punten, helemaal mee eens. :Y
Dank, voor de bevestiging van mijn punt.
The view from nowhere.
  donderdag 17 november 2016 @ 14:39:36 #196
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166713586
quote:
Ewald Engelen: De Grote Vernedering

Als de boodschap nu nog niet aangekomen is, weet ik het ook niet meer. Brexit, Trump, het ­Oekraïne-verdrag – de weerzin van een groeiend deel van het electoraat jegens de elite is verpletterend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 17 november 2016 @ 15:12:20 #197
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_166714171
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

en hoe harder Rutte roept dat het licht uitgaat als men nee stemt , hoe meer mensen gaan stemmen en ook NEE gaan stemmen

Mooi dat wapen van de Democratie

Jammer dat Rutte dan de huur weer extra gaat verhogen
pi_166714355
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:39 schreef Perrin het volgende:
Een zeer verzuurde man deze Ewald. ;)
  donderdag 17 november 2016 @ 15:28:06 #199
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166714418
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Boze tokkie die je gewoon moet negeren idd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_166714463
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Behoorlijk verzuurd, maar dat betekent niet dat het niet de moeite waard is om interesse te tonen in wat hij zegt.
pi_166714474
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:31 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Behoorlijk verzuurd, maar dat betekent niet dat het niet de moeite waard is om interesse te tonen in wat hij zegt.
1 van zijn grootste fans hier. Zonder ironie.
pi_166714516
Manuel Valls komt trouwens ook nog eens ergens achter:

quote:
Premier Valls van Frankrijk heeft de verkiezingsoverwinning van Donald Trump in de VS aangegrepen om te waarschuwen voor rechts in Europa en het uiteenvallen van de Europese Unie. Dat laatste is niet onmogelijk, zegt hij. "Europa kan sterven", zei hij op een bijeenkomst in Berlijn.

Valls denkt dat door de brexit, het terrorisme en de migratiecrisis de Europese Unieverder uit elkaar kan drijven. Volgens hem neemt het egoïsme in Europa toe en ontbreekt het aan plannen. Regeringsleiders moeten daarom ingrijpen om die problemen de baas te worden. Frankrijk en Duitsland moeten daarin volgens hem een voortrekkersrol spelen.

Volgens Valls laat de winst van Trump zien dat alles mogelijk is. "We moeten er rekening mee houden dat Trump zijn verkiezingsbeloften daadwerkelijk omzet in beleid", zegt hij. Trump heeft onder meer gezinspeeld op het korten op de financiële bijdragen aan VN en het intrekken van vrijhandelsverdragen.

http://nos.nl/artikel/214(...)opa-kan-sterven.html
Eens kijken of het alleen maar bij een hoop mooie woorden blijft of dat het ook nog eens tot een concrete beleidswijziging gaat leiden.
pi_166714555
"Ik heb het de afgelopen jaren in allerlei zaaltjes uit de keurige monden van talloze journalisten, bestuurders, academici en politici mogen vernemen: hun tegenstanders vertegenwoordigen de ‘onderbuik’, de ‘onderstroom’, de ‘ongeschoolden’, ‘racisten’, ‘seksisten’ – mensen waarmee zij niet verkeren, die zij niet serieus nemen en die ze (stilletjes) liefst hun democratische grondrechten zouden willen afnemen."

Mmmm... klinkt bekend. :)
pi_166715685
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:37 schreef Bart2002 het volgende:
"Ik heb het de afgelopen jaren in allerlei zaaltjes uit de keurige monden van talloze journalisten, bestuurders, academici en politici mogen vernemen: hun tegenstanders vertegenwoordigen de ‘onderbuik’, de ‘onderstroom’, de ‘ongeschoolden’, ‘racisten’, ‘seksisten’ – mensen waarmee zij niet verkeren, die zij niet serieus nemen en die ze (stilletjes) liefst hun democratische grondrechten zouden willen afnemen."

Mmmm... klinkt bekend. :)
Als je democratisch iets voor elkaar wilt boksen in de EU, heb je een briljante strategie nodig en kost het minimaal een paar eeuwen. Momenteel is de EU afbreken de enige werkbare optie.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 17-11-2016 17:45:53 ]
The view from nowhere.
pi_166718914
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:31 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Als je democratisch iets voor elkaar wilt boksen in de EU, heb je een briljante strategie nodig en kost het minimaal een paar eeuwen. Momenteel is de EU afbreken de enige werkbare optie.
Helemaal mee eens.

En dan opnieuw een samenwerking starten die echt sociaal en democratisch is.
pi_166719094
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 19:08 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

En dan opnieuw een samenwerking starten die echt sociaal en democratisch is.
Poeh poeh, grote woorden. Hoe zie je dat dan concreet voor je? Immers de reden dat het binnen de EU allemaal moeizaam en stroperig verloopt is dat deelnemende landen eigenlijk geen macht op willen geven. Als je echt wilt wat jij zegt moet je bijvoorbeeld naar een Europees Parlement met echte macht toe. Of dat echt beter is dan we nu hebben betwijfel ik nogal.
pi_166719497
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2016 19:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Poeh poeh, grote woorden. Hoe zie je dat dan concreet voor je? Immers de reden dat het binnen de EU allemaal moeizaam en stroperig verloopt is dat deelnemende landen eigenlijk geen macht op willen geven. Als je echt wilt wat jij zegt moet je bijvoorbeeld naar een Europees Parlement met echte macht toe. Of dat echt beter is dan we nu hebben betwijfel ik nogal.
Maw de elites in de deelnemende landen kunnen niet samenwerken. Het zit blijkbaar niet in hun aard. Europese samenwerking werkt niet zonder.
The view from nowhere.
pi_166720277

Wat hij zegt over de Republikeinen geldt ook voor de ex-Apartheids steuners van de VVD.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 17 november 2016 @ 20:23:10 #209
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166720655
POL / Het cultureel marxisme... #2

En nu weer over over het onderwerp mensen. Laat de persoonsgerichte oneliners heen-en-weer maar zitten.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_166720865
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 19:33 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Maw de elites in de deelnemende landen kunnen niet samenwerken. Het zit blijkbaar niet in hun aard. Europese samenwerking werkt niet zonder.
Het kan wel maar dan moeten landen bereid zijn een deel van hun soevereiniteit op te geven. En dat ligt begrijpelijk erg gevoelig. Waar ze dit wel gedaan hebben is het Europese project veelal erg succesvol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')