abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166594671
Hebben ze in de VS niet een soort equivalent van de Kiesraad dat de officiële uitslag publiceert?
  vrijdag 11 november 2016 @ 23:08:37 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166594683
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ryan is al soort van een compromis, na het debacle met Boehner. Speaker of the House is een bijna onmogelijke functie geworden voor de Republikeinen.

Het is ook niet aan Trump om een speaker te kiezen, maar aan het congres.
Boehner heft inderdaad geen dag plezier gehad van zijn baan. Dat was echt aan hem af te zien. :D

Maar ik heb het idee dat Trump een soort Jos van Rey gaat spelen die zijn vastgoedvriendjes subsidieert om te laten bouwen. Dan is Ryan natuurlijk een belangrijke hinderpaal die weg moet.
  vrijdag 11 november 2016 @ 23:09:26 #53
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_166594698
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En?
Het bekende toneelspelletje, iets beloven om kiezers te trekken. In Nederland gebeurt het ook elke keer. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We moeten alleen even afwachten wie er meer verkeerd hebben gestemd: de extreemrechtse mensen of de blue collar guys, en op welke punten. Dat die muur er niet zou komen was natuurlijk wel duidelijk. :)
En dat vindt zijn stemvee denk ik niet fijn, in zo'n beetje iedere rally liep hij te roepen Repeal en replace Obamacare, much cheaper much better.

Sterker nog hij begon een twitter trend #RepealAndReplace
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  PR en moderator vrijdag 11 november 2016 @ 23:10:04 #54
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_166594714
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Enkel bij het hoofdkanaal, niet bij TYT Politics, althans niet Jordan Chariton. Hij stemde op Stein ("omdat hij geen corruptie steunt") en hij ziet in dat ze enkel op deze manier een progressieve lente kunnen krijgen. Cenk ziet dat trouwens ook in maar hij had liever gezien dat HRC zou winnen.
Zelfs met HRC zou hij nog salty reageren omdat hij haar ook niet als president zou willen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk trouwens niet dat het met salty zijn te maken heeft. Ze zetten gewoon de aanval op Trump voort en dat hadden ze bij HRC ook gedaan als zij had gewonnen. Dat gaf Cenk zelf aan voor de verkiezing (meerdere keren).
Oh dat ja :D
Fuck the EBU.
pi_166594715
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het verschil is volstrekt marginaal in Michigan. Als er twee tienden verschuiven van Trump naar Clinton dan was de staat naar Clinton gedaan. Roepen dat 'iedereen die geen idioot is had moeten zien dat Michigan naar Trump zou gaan' is dan ook wel vrij lachwekkend.
Ach ja, Michael Moore die van de ene op de andere dag zijn standpunt veranderde van "Ik zal nooit op Hillary Clinton stemmen, want het is helemaal niks!" naar "Stem alsjeblieft op Hillary Clinton, want ze is eigenlijk helemaal geweldig!".
pi_166594730
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Pfff. Wat een onbetrouwbaar figuur.
Bekijk het van de positieve kant, HRCorrupt is niet minder onbetrouwbaar. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 23:11:29 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166594748
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Pfff. Wat een onbetrouwbaar figuur.
Ik wil het gezicht van Paul Ryan zien als hij dat leest :D
pi_166594758
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Boehner heft inderdaad geen dag plezier gehad van zijn baan. Dat was echt aan hem af te zien. :D

Maar ik heb het idee dat Trump een soort Jos van Rey gaat spelen die zijn vastgoedvriendjes subsidieert om te laten bouwen. Dan is Ryan natuurlijk een belangrijke hinderpaal die weg moet.
Maar afgezien van de Tea Party factie binnen de Republikeinse partij ophitsen kan hij dat niet echt doen.
Ik denk ook niet bepaald dat het fors verhogen van de overheidsuitgaven iets is dat enkel door een Ryan zal worden tegengewerkt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166594763
Obama care renoveren en een 'muur' neerzetten dan ben ik blij, en zullen de meeste republikeinen ook blij zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166594767
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:54 schreef vigen98 het volgende:

Oh TYT toch _O- Ze zijn zo salty.
quote:
Inmiddels is het wel duidelijk dat dit niet live is. Het is een opname van minstens weken, zo niet maanden geleden. Zo doen ze dat, ze herhalen een groot deel van de dag oude uitzendingen en X uur per dag (2 uur voor de main show, allerlei andere programma's daarnaast) zenden ze iets nieuws uit.
#NoDAPL
pi_166594786
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:47 schreef Mani89 het volgende:
Precies de reden dat ik een slag om de arm hield bij al die hysterische verhalen die je altijd krijgt een dag na zo'n ingrijpende gebeurtenis.
Ik ook. Op hupo staat ook een hele verzameling waarbij minstens een aantal er van ook zonder Trump plaats zouden hebben gevonden. Elke hate-crime wordt nu ineens aan Trump gerelateerd terwijl er altijd al dagelijks incidenten plaatsvinden.

Statistisch gezien is het volgens mij wel onherroepelijk dat het aantal incidenten zal toenemen. De Brexit heeft dat min of meer bewezen. D'r lopen een aantal gekkies rond die zich nu gelegitimeerd zien.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_166594797
Even een mooi symbolisch filmpje uit de oude doos.
Er kwam een musje vlak voor zijn neus zitten die daar ook een tijd bleef zitten. Feel the bern! *O*
#NoDAPL
pi_166594809
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mooie referentie. ^O^
#NoDAPL
pi_166594823
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:01 schreef monkyyy het volgende:
Nu wil hij toch weer wel delen van ObamaCare behouden. :{
Hij zei dan ook hij wilt ObamaCare intrekken en een betere alternatief brengen, natuurlijk behoud je dan sommige dingen.

Trouwens ik lees het nergens, bron?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2016 23:15:59 ]
pi_166594874
Weet je ik begin die man nu al zat te worden _O- Kan hij alsjeblieft niet afgezet worden want dit is echt een fiasco.
pi_166594923
Nou heb er even ingelezen en wat hij wilt behouden is op zich wel goed hoor.

quote:
Trump suggests Obamacare's protections for the sick may stay
Alleen het is dus weer een leugen van hem want hij zei dat hij het helemaal zou intrekken :(

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2016 23:19:13 ]
pi_166594941
Ik hoop dat de republikeinen hem gaan afzetten en er een normale republikein komt die ook normaal om kan gaan met Rusland.
pi_166594948
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:12 schreef 6star6lord6 het volgende:
Obama care renoveren en een 'muur' neerzetten dan ben ik blij, en zullen de meeste republikeinen ook blij zijn.
Het gaat niet worden gerenoveerd. Er gaan gewoon dingen van af. En ik denk dat men geen moer meer om die muur gaat geven als er een handelsoorlog met China en Mexico uitbreekt.

Trump moet wel iets leveren aan zijn achterban. Vooralsnog gaat het om clean coal geloof ik. Wat dat ook is.

Succes met het aan banden leggen van de aardgasindustrie.
pi_166594984
PROOF that protests are being led by Soros funded group 'United We Dream'

https://www.reddit.com/r/(...)led_by_soros_funded/

vrijdag 11 november 2016 @ 23:22:50 #70
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_166595026
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:14 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hij zei dan ook hij wilt ObamaCare intrekken en een betere alternatief brengen, natuurlijk behoud je dan sommige dingen.

Trouwens ik lees het nergens, bron?
Trump will consider keeping parts of Obamacare, report says
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 11 november 2016 @ 23:23:23 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166595042
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het gaat niet worden gerenoveerd. Er gaan gewoon dingen van af. En ik denk dat men geen moer meer om die muur gaat geven als er een handelsoorlog met China en Mexico uitbreekt.

Trump moet wel iets leveren aan zijn achterban. Vooralsnog gaat het om clean coal geloof ik. Wat dat ook is.

Succes met het aan banden leggen van de aardgasindustrie.
Schaliegas krijgt toch juist vrij baan?
pi_166595129
Ik zou als ik een Trump stemmer was enorm kwaad worden nu. Trouwens wat is er nodig om een president af te zetten? Is het huis en senaat genoeg of moet je echt 2/3 hebben en dus ook steun van de democraten, niet dat zoiets moeilijk gaat worden maar ja :P
pi_166595148
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:26 schreef vigen98 het volgende:
Ik zou als ik een Trump stemmer was enorm kwaad worden nu.
Dit zag je inderdaad niet aankomen, na dat consistente verhaal in zijn campagne waarin hij op niet 1 onwaarheid te betrappen was.
pi_166595189
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dit zag je inderdaad niet aankomen, na dat consistente verhaal in zijn campagne waarin hij op niet 1 onwaarheid te betrappen was.
Dat hij liegt was geen geheim maar zijn nummer 1 standpunt was ObamaCare intrekken. Zelfs Clinton zou haar nummer 1 standpunt niet veranderen nadat ze verkozen was... Hoe laag Trump wel niet zinkt :{
pi_166595207
quote:
Het Huis van Afgevaardigden kan Articles of Impeachment tegen een functionaris aannemen met een simpele meerderheid. Indien een rechter of andere functionaris het onderwerp van een afzettingsprocedure is wordt hij berecht in de Senaat. Bij een president van de Verenigde Staten wordt het proces ook in de Senaat gehouden, met het verschil dat niet de vicepresident maar de opperrechter van het Amerikaans Hooggerechtshof de procedure leidt. De Senaat stemt dan na afloop van het proces; voor een veroordeling is een 2/3-meerderheid nodig.
Aha dus voor het geval Trump afgezet gaat worden weten we nu hoe :P
pi_166595212
quote:
Ik zou als ik een Trump stemmer was enorm kwaad worden nu. Trouwens wat is er nodig om een president af te zetten? Is het huis en senaat genoeg of moet je echt 2/3 hebben en dus ook steun van de democraten, niet dat zoiets moeilijk gaat worden maar ja :P
Je kunt nog hopen dat er iets uit een rechtzaak komt en hij daardoor de inauguratie niet haalt. Maar dan heb je nog Pence. ;(.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166595241
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:28 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat hij liegt was geen geheim maar zijn nummer 1 standpunt was ObamaCare intrekken. Zelfs Clinton zou haar nummer 1 standpunt niet veranderen nadat ze verkozen was... Hoe laag Trump wel niet zinkt :{
Zijn nummer 1 standpunt was toch "Make America great again"?
En zijn nummer 2 standpunt was de muur.
pi_166595254
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:29 schreef OMG het volgende:

[..]

Je kunt nog hopen dat er iets uit een rechtzaak komt en hij daardoor de inauguratie niet haalt. Maar dan heb je nog Pence. ;(.
Ik zou geen probleem hebben met Pence alhoewel zijn standpunten qua homo's en abortus toch te ver gaan voor mij en ik ben conservatief _O- Maar zijn goede kant weegt meer tegenover het slechte.
pi_166595266
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zijn nummer 1 standpunt was toch "Make America great again"?
En zijn nummer 2 standpunt was de muur.
MAGA is geen standpunt maar een slogan.
pi_166595302
Wacht wat is er nou gebeurd :{ Ryan en Trump hebben gisteren nog nadat Trump met Obama heeft gesproken al gezegd dat ze samen op de 1e dag al ObamaCare gaan intrekken... Wtf is er aan het gebeuren in Trumpland?
pi_166595337
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:29 schreef OMG het volgende:

[..]

Ik denk dat je als Democraat nog niet eens zo heel slecht af bent met Trump vergeleken met veel andere Republikeinen. Een president Cruz of Rubio was een stuk erger geweest.
  vrijdag 11 november 2016 @ 23:34:55 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166595354
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:28 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hoezo? Hij haalt toch de pijnpunten eruit? En de Clinton aanhangers komt hij tegemoet door enkele belangrijke zaken intact te laten. Ik vind dat wel sterk eigenlijk. Het is toch niet een doel op zichzelf?
pi_166595386
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Schaliegas krijgt toch juist vrij baan?
Juist. Maar clean coal dan?
pi_166595391
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoezo? Hij haalt toch de pijnpunten eruit? En de Clinton aanhangers komt hij tegemoet door enkele belangrijke zaken intact te laten. Ik vind dat wel sterk eigenlijk. Het is toch niet een doel op zichzelf?
Ja ik vind het op zich geen slecht plan maar het punt is dus dat hij dat niet heeft gezegd. Hij zei volledige intrekking en vervangen met wat beters dus niet stukjes eraf en stukjes blijven. Weer kiezersbedrog :r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2016 23:37:07 ]
pi_166595407
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:36 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zeg maar gewoon kool, schone kool bestaat niet.
  vrijdag 11 november 2016 @ 23:37:32 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166595418
quote:
De democraten gaan de republikeinen zeker niet helpen om van Trump af te komen schat ik. Die kerel is namelijk die partij van binnenuit aan het slopen.
pi_166595469
brianstelter twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 23:21:33 Breaking: Corey Lewandowski resigned from @CNN today. He's expected to take a role in the Trump administration: https://t.co/LhJk4uWQeV reageer retweet
pi_166595497
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De democraten gaan de republikeinen zeker niet helpen om van Trump af te komen schat ik. Die kerel is namelijk die partij van binnenuit aan het slopen.
Nou? Wanneer Trump dus een conservatieve SCOTUS gaan benoemen dan zijn ze er wel als de kippen bij. Alhoewel ik nu ook twijfel of hij dat zal doen :{ Oh God straks is het gewoon een democraatse plan geweest en is Trump gewoon stiekem democraat _O-
pi_166595529
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:36 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Weer kiezersbedrog :r
Verbaast het je? De man heeft jarenlang de ene leugen na de andere lopen verkondigen uit zijn ivoren trumptoren. Nu kan dat dus niet meer.

Waarom dacht je dat men hem een bullshitartist noemde? Een charlatan? Dit zag iedereen die zich niet blindstaarde op die muur van hem al aankomen.

For fuck's sake....
pi_166595552
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:36 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja ik vind het op zich geen slecht plan maar het punt is dus dat hij dat niet heeft gezegd. Hij zei volledige intrekking en vervangen met wat beters dus niet stukjes eraf en stukjes blijven. Weer kiezersbedrog :r
Hij vervangt het met een ander plan, maar dat nieuwe plan omvat ook de pre-existing conditions en extra gezondheidszorg voor kinderen. Twee onderdelen van Obamacare die Trump uit respect voor Obama wil behouden. Dit zijn ook twee punten die juist bij de arbeidersklasse als een van de weinige voordelen van Obamacare worden gezien.

Het past bij Trump's verkiezingsbelofte om niet zoveel te zagen aan de social security. Hoewel Ryan natuurlijk alles wil privatiseren. Daar gaat nog wel een botsing komen. Hoewel Ryan op dit moment weinig politiek krediet heeft.
pi_166595560
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nou? Wanneer Trump dus een conservatieve SCOTUS gaan benoemen
Volgens mij kan de president alleen iemand voordragen en beslist de Senaat uiteindelijk, anders was die post immers niet meer vacant geweest.
pi_166595572
Geen kiezersbedrog, heeft vaker aangegeven dat hij specifiek deze 2 elementen van obamacare wil behouden. Is echt een klein deel en de rest gaat gewoon de prullenmand in.
pi_166595586
  vrijdag 11 november 2016 @ 23:45:58 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166595589
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nou? Wanneer Trump dus een conservatieve SCOTUS gaan benoemen dan zijn ze er wel als de kippen bij. Alhoewel ik nu ook twijfel of hij dat zal doen :{ Oh God straks is het gewoon een democraatse plan geweest en is Trump gewoon stiekem democraat _O-
Als Trump weggaat komen er geen nieuwe verkiezingen dus dan komen ze met die Pence te zitten. De democraten hebben er dus geen belang bij om Trump te impeachen. Bovendien is Trump ook een mooie bondgenoot om van Paul Ryan af te komen.

Maar Trump was ooit een democraat ja. Zelfs bevriend met de Clintons.
pi_166595591
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij kan de president alleen iemand voordragen en beslist de Senaat uiteindelijk, anders was die post immers niet meer vacant geweest.
Dat klopt :)
pi_166595598
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:45 schreef skysherrif het volgende:
Geen kiezersbedrog, heeft vaker aangegeven dat hij specifiek deze 2 elementen van obamacare wil behouden. Is echt een klein deel en de rest gaat gewoon de prullenmand in.
Oh oké dan is het goed :P
pi_166595649
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:36 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is vooral een hele dure methode waarbij je de vuile uitstoot afvangt. Wil je dat rendabel doen dan zal je het flink moeten subsidiëren. Al heeft ironisch genoeg het feit dat China om milieuredenen de kolenproductie aan banden heeft gelegd wel een flinke stijging tot gevolg gehad waardoor het wel weer interessanter kan worden.
pi_166595673
quote:
pi_166595684
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat je als Democraat nog niet eens zo heel slecht af bent met Trump vergeleken met veel andere Republikeinen. Een president Cruz of Rubio was een stuk erger geweest.
Dat zal best, alleen heb ik nog steeds geen zin in gerommel aan abortus, alles wat er voor vrouwen, homo's etc. is bereikt en dergelijke.

Ook zou het mooi zijn als een Trump en andere figuren zich eens uit zouden spreken over hoe een deel van de rechtse kant zich momenteel gedraagd. Alles wordt in twijfel getrokken door bepaalde figuren hier op Fok, maar als ik foto's zie van trucks die met een confederate flag hier door de stad rijden, waarvan een bestuurder rond roept "n****** will know their place soon", dan word ik daar ook niet vrolijk van.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166595694
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is vooral een hele dure methode waarbij je de vuile uitstoot afvangt. Wil je dat rendabel doen dan zal je het flink moeten subsidiëren. Al heeft ironisch genoeg het feit dat China om milieuredenen de kolenproductie aan banden heeft gelegd wel een flinke stijging tot gevolg gehad waardoor het wel weer interessanter kan worden.
Dat zullen ze in West-Virginia niet leuk vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')