abonnement Unibet Coolblue
pi_166577325
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P


pi_166577389
Nogmaals, bedankt voor alle reacties!

Jagar: Ze valt zo goed als zelf in slaap. We leggen haar na een duidelijk bedritueel (Sesamstraat / yoghurt eten / melk drinken / tandenpoetsen / slaapzakje aan) moe, maar wakker in bed. We geven haar een kusje, zeggen welterusten en lopen weg. Vaak rommelen we dan nog wat op de overloop, was ophangen / opvouwen / opruimen en dan valt ze meestal binnen 5 ā 10 minuten in slaap, tot zover geen probleem. Dat van die knuffel is misschien nog wel een goed idee, baat het niet...

Kwak, het geen contact maken staat me ook tegen, ik probeer haar altijd gerust te stellen en te zeggen dat er niks aan de hand is en dat papa en mama in de buurt zijn. Even uit bed halen is op zich nog wel een optie, maar ik ben bang dat ze dan alleen maar weer wil spelen. Naar onze kamer vind ik eigenlijk geen optie meer, ik wil echt graag dat ze gewend is om op haar kamer te slapen voordat de baby er is.

Ingee, ze draagt een romper + zacht broekje + sokjes in haar winterslaapzak met mouwen. Ik heb niet het idee dat ze het koud heeft, maar om alles maar geprobeerd te hebben leg ik ook wel eens een deken over haar heen. Tijdens de afgelopen koude dagen heb ik trouwens ook alle verwarmingen een stukje opengedraaid, dus ik kan me ook niet voorstellen dat dat het is.

Trololol Fokwet trouwens, man was gisteren uiteindelijk tot kwart voor 11 met haar in de weer en vanaf toen heeft ze tot kwart voor 7 doorgetukt in haar eigen bedje op haar eigen kamer. :') Hij is nog een paar keer naar haar toegeweest en heeft een paar keer vanaf onze kamer geroepen dat papa in de buurt was en toen was het schijnbaar oké. Gek kind. O+

Vanavond ben ik alleen (man heeft een feestje) en ik ben heel benieuwd hoe ze het dan doet. Ik wil wel proberen dit door te zetten, het zou zo fijn zijn als iedereen (behalve ik en mijn blaas :') ) zonder onderbrekingen kan slapen.
pi_166577422
Het is echt niet noodzakelijk om geen contact te maken, hoor! Dat kan ik ook niet. Ik ben hem altijd aan het aaien en doen als ik naar hem toe ga - ik haal hem alleen niet uit bed. Nadat ik heb gezegd dat het nacht is en hij lekker in zijn bedje moet gaan slapen, loop ik trouwens wel weer weg, ongeacht of hij dan nog huilt of niet. (Baard niet, die blijft erbij tot I stil is. Needless to say dat het Baard dus ook nooit lukt om hem weer gewoon verder te laten slapen.)
Fijn dat de afgelopen nacht verder in ieder geval goed ging!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_166577482
Ik zei dat van geen contact, maar dat is wel anders bedoeld dan nu opgevat: ik aai W. ook over zijn bolletje en praat tegen hem; maar ik vermijd vooral oogcontact. Als ze je aankijken hebben ze je (en ik kan dus no way consequent blijven als 'ie me recht en verdrietig aankijkt).

Maar goed het klinkt in theorie allemaal leuk, maar in de praktijk werkt het voor iedereen anders. }:|
pi_166577507
Ik zou toch niet weten hoe ik in het stikdonker oogcontact zou moeten maken. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_166578556
Dat doe ik ook, aaien als ze blijft huilen, kusje, knuffel in haar handen en lekker slapen! En dan weer naar beneden, ook al staat ze me ondertussen huilend in haar bedje te roepen. Meestal gaat ze na een paar minuten wel rustig liggen en valt ze weer in slaap. Anders kom ik nog een paar keer terug, maar echt niet eerder dan na 10 minuten.
Lukt het echt niet, dan is het of een fles of nog een half uurtje naar beneden.
  vrijdag 11 november 2016 @ 10:43:50 #7
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166578990
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:44 schreef silliegirl het volgende:
Ik zei dat van geen contact, maar dat is wel anders bedoeld dan nu opgevat: ik aai W. ook over zijn bolletje en praat tegen hem; maar ik vermijd vooral oogcontact. Als ze je aankijken hebben ze je (en ik kan dus no way consequent blijven als 'ie me recht en verdrietig aankijkt).

Maar goed het klinkt in theorie allemaal leuk, maar in de praktijk werkt het voor iedereen anders. }:|
Ook in theorie vind ik het anders echt heel naar klinken :+
Maar ik wil juist mijn kinderen mee geven dat ze mij hebben, altijd, onvoorwaardelijk.
pi_166580466
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 november 2016 10:43 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Ook in theorie vind ik het anders echt heel naar klinken :+
Maar ik wil juist mijn kinderen mee geven dat ze mij hebben, altijd, onvoorwaardelijk.
Ja, nahjah, weet je, iedereen is daar anders in.

Mijn W. heeft "mij" ook, maar hij heeft een stuk meer aan me als ik enigszins kan slapen 's nachts. Dus soms ben ik dan even streng ja, maar ook voor hem, want ik heb een stuk vrolijkere dreumes als 'ie goed kan slapen. 'T is maar wat je persoonlijk prettig vindt.

En DAD: :D , ik doe altijd een lampje op de gang aan, in het pikdonker lukt dat sowieso al niet nee!
  vrijdag 11 november 2016 @ 12:48:52 #9
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166580949
Ik vind slapen ook heel belangrijk, maar dat kan ook door wel contact te maken hoor.
Het is niet zo dat een strenge aanpak ook de kille aanpak hoeft te zijn.
pi_166581576
Selvaria: voorop gesteld dat wij nooit 'echte' of langdurige slaapproblemen hebben gehad en dat de situaties misschien niet te vergelijken zijn, wilde ik toch ook mijn '2 cents' even droppen ;) wie weet heb je er wat aan.

De keren dat onze Minion opeens huilend wakker werd en duidelijk overstuur was, gingen wij er eerst ook om de zoveel minuten naar toe. Maar ik had het idee dat ik het daarmee alleen maar erger maakte; zodra ik er was, kalmeerde ze. Maar zodra ik aanstalten maakte om weg te gaan, raakte ze opnieuw overstuur. Dat gejojo stond mij juist heel erg tegen.
Ik ga er daarom meestal 1x naartoe (ook om te checken of er verder niets is) en leg dan uit dat papa en mama altijd in de buurt zijn, maar dat ze nu echt moet gaan slapen. Ik ga dan meestal net buiten haar slaapkamer op de onderste treden van de zoldertrap zitten (dat leg ik ook aan haar uit) en zing/neurie dan nog een liedje. Op die manier weet/hoort ze dat ik er ben, dat ik ook echt vlakbij ben, maar valt ze toch in slaap zonder dat ik er op haar kamertje bij hoef te blijven. Vaak rommel ik dan inderdaad ook nog even wat boven en valt ze uiteindelijk toch lekker in slaap.

Ik vind dit vooral een fijne methode omdat ik niet zoveel kan met die 2-5-10 methode (voelt voor mij te arbitrair ofzo), er wel echt voor haar wil zijn om haar de veiligheid te bieden maar dus het idee heb dat ik het juist erger maak door er steeds echt naartoe te gaan.

Geen idee of dit bij jullie N. ook werkt / of het bij jullie past (zo niet, leg het dan vooral naast je neer! ;) ). Ik duim dat het snel beter gaat, want kan me voorstellen dat je een beetje nerveus wordt met de kleine op komst! :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166581587
Dat zegt Sillie toch ook helemaal niet Buda? Ze maakt toch ook contact, zegt ze juist?

Nou ja, het zal.
pi_166581645
Hier is het grote op-onze-woorden-passen-want-de-Minion-luistert-mee trouwens echt begonnen geloof ik :+

Man en ik zaten gisteren een paar figuren van tv na te doen die in elke zin 3x "Ja toch?!" zeiden.
Resultaat: onze dreumes van 1,5 loopt nu dus al de halve dag "Jaaa...togggg" te roepen _O- echt, veeg me op! :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166581739
Sara: Ik denk dat het stukje 'dan hebben ze je' een beetje verkeerd overkomt.

Ik schat dat sillie het niet zo verkeerd bedoelt, maar bij mij roept dat ook nogal wat vervelende associaties op. Het klinkt een beetje alsof je kind er op uit is om je te manipuleren ofzo.
Ik hoor het m'n schoonzus en zwager nog zeggen over m'n toen 3 maanden oude neefje: "Jahaa, maar die kleintjes zijn slim hoor; net zo lang huilen totdat je naar ze toe gaat en dan opeens gaan lachen. Nou, daar trappen wij dus mooi niet in!"
;(
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166582173
O ja vreselijk dat laatste. Alsof ze niet kunnen snappen dat het kleintje gewoon oprecht blij is om je te zien op dat moment. ;(

Wij hebben N. hiervoor nooit bewust laten huilen, maar op dit moment ga(an) ik(we) er aan onderdoor, daarom proberen we het nu zo. Haar het gevoel geven dat we haar aan haar lot overlaten wil ik echt nooit.

Nogmaals bedankt voor alle input. ^O^

Twist, herkenbaar. _O- Hier kunnen we het niet meer over patat hebben bijvoorbeeld zonder dat ze direct "tat! Hmmmmm :9 " roept en zich ter aarde stort als blijkt dat er geen patat is. Verder staat het woord kinderboerderij garant voor al "baaaah!" roepend rennen naar de deur. :D

Ze begint nu ook met woordjes doe bij elkaar horen aan elkaar plakken. Soms vraagt ze me 's ochtends waar papa is "papa?" "Ja schat, papa is werken" "hies?" "Heel goed, op de fiets" "buituh!" "Klopt, fietsen doe je buiten". En zo kan ik nog tig voorbeelden noemen, ik vind het zo ontzettend leuk en knap dat er al zoveel te communiceren valt. O+

Ik moet wel lachen om sommige van haar eigen (soms wel heel erg vrije :+ ) interpretaties van woorden. Zo is een slak nog steeds een jas, alle poezen heten Lizzy (zoals die van de GO) en een wipwap is een wah-wah. O+ O+ O+
  vrijdag 11 november 2016 @ 13:59:26 #15
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166582427
Leuk is dat he :)
Hier had ik het vandaag met een tandarts over poetsen, zat ze met haar hand bij haar mond poetsbewegingen te maken :o
Wel nog een vraag daarover; ik ben op zoek naar een elektrische tandenborstel met een liedje en/of lampjes, enig idee waar ze die hebben? Bij kruidvat zag ik alleen iets voor 3 jaar en ouder.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 11 november 2016 @ 14:02:29 #16
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166582490
Over slapen geen tips... N slaapt nog steeds bij ons in bed en valt alleen aan de borst in slaap. Vooral dat laatste zouden we wel anders willen, maar ze gaat dan zo hard huilen, in paniek, dat ik maar toegeef. Slaap voor alles...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166582495
Haha Selvaria, die herkenbaarheid is inderdaad heerlijk! :D Ik geniet ook echt van die kleine gesprekjes! O+

Van de week was ze bij d'r tante ("Tataa!") en zag m'n neefje opeens een trein. Het gesprek ging ongeveer zo:
Neefje: "Hee kijk, een trein!"
Minion: "Tjein! Mama tjein!" (ik ga altijd met de trein naar m'n werk)
Neefje: "Oh, zit jouw mama in die trein? Dan moeten we wel even zwaaien"
Minion: "Mama tjein! Saai-saai :W Tjein, mama tjein! Siesie* tjein?" (* Dat is ze zelf :+ )
Tataa: "Ja, jij mag vast ook wel een keertje met de trein"
Minion: "Ja. Siesie tjein! *) "

O+ O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166588971
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 13:31 schreef twist02 het volgende:
Sara: Ik denk dat het stukje 'dan hebben ze je' een beetje verkeerd overkomt.

Ik schat dat sillie het niet zo verkeerd bedoelt, maar bij mij roept dat ook nogal wat vervelende associaties op. Het klinkt een beetje alsof je kind er op uit is om je te manipuleren ofzo.
Ik hoor het m'n schoonzus en zwager nog zeggen over m'n toen 3 maanden oude neefje: "Jahaa, maar die kleintjes zijn slim hoor; net zo lang huilen totdat je naar ze toe gaat en dan opeens gaan lachen. Nou, daar trappen wij dus mooi niet in!"
;(
Uuh. Nou, zoals ik het bedoelde komt het nergens in de buurt daarvan, poging tot uitleg:

Oogcontact is een van de meest "basale" manieren om iemands aandacht te trekken. Denk er maar maar over na; als je met iemand in gesprek wil zoek je eerst oogcontact. Wil je een kindje iets uitleggen doe je dat ook, enz. Oogcontact maken schept een, onbewuste, verwachting van verdere uitnodiging tot contact maken. En die verwachting van meer contact wil je liever niet scheppen 's nachts, je wil immers dat je kleine slaapt.

Vergeef me als het niet duidelijk is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166589166
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:04 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Uuh. Nou, zoals ik het bedoelde komt het nergens in de buurt daarvan, poging tot uitleg:

Oogcontact is een van de meest "basale" manieren om iemands aandacht te trekken. Denk er maar maar over na; als je met iemand in gesprek wil zoek je eerst oogcontact. Wil je een kindje iets uitleggen doe je dat ook, enz. Oogcontact maken schept een, onbewuste, verwachting van verdere uitnodiging tot contact maken. En die verwachting van meer contact wil je liever niet scheppen 's nachts, je wil immers dat je kleine slaapt.

Vergeef me als het niet duidelijk is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat dacht ik ook al niet, dat je het zo bedoelde ;)
En je hoeft ook echt geen excuses te maken omdat iets wat je typt toevallig verkeerd opgevat kán worden hoor! :D Ik merkte alleen dat bij dat ene zinnetje bij mij wat associaties op kwamen, vandaar dat ik dat benoemde ;)

En qua oogcontact heb je absoluut gelijk; ik herinner me nog de keren dat ik met mijn ogen dicht boven de wieg hing en op de tast de speen probeerde te vinden :+

:* voor je spoiler! Hopelijk niets al te ernstigs?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166589168
Ik vind er ook nog wel wat verschil in zitten of het gaat om een baby of om een dreumes/peuter. Als mijnes net te moe is wordt ze druk en wil ze er uit en rennenspringenspelen. Er bij blijven of samen gaan liggen is dan meer een mamabeklimspel dan een poging tot slapen en liefdevol contact.
R viel tot ruim na haar eerste verjaardag alleen op mij / man in slaap, maar dat werd steeds meer een worsteling van ruim 2 uur terwijl ze bij ieder ander in bed ging liggen, de ogen dicht deed en vertrok.
pi_166589240
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 november 2016 10:43 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Ook in theorie vind ik het anders echt heel naar klinken :+
Maar ik wil juist mijn kinderen mee geven dat ze mij hebben, altijd, onvoorwaardelijk.
Ik vind jouw opmerking dan weer nogal naar. Er worden gewoon normale tips uitgewisseld over slaapproblemen en hoe je daarmee omgaat. Nu doe je het voorkomen dat iemand die zo'n methode hanteert bezig is z'n kind mee te geven dat je er als ouder niet onvoorwaardelijk bent. Dat slaat nergens op.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166589509
Ik meng me nooit in de slaapmethodes, vooral omdat we het allemaal (net iets) anders doen. Ik vind het moeilijk om me voor te stellen dat ik 's nachts geen contact zou willen maken met Frits.
Hij heeft dat dan blijkbaar even nodig.
Maar:
Ik heb (bijna) geen slaapgebrek en hij slaapt na vijf minuten weer verder. Ik hoef het bed niet uit om hem te troosten; een hand op zijn rug, mijn haar om aan te trekken of de borst is genoeg.
We slapen nog altijd in één bed en daar slapen we allemaal prima.
Ik kan me indenken dat het een ander verhaal is als het niet zo werkt.

:W
Na een week met veel snot, diarree, doorkomen hoektanden, pseudokroepnachten en heel veel hoesten probeer ik ook weer aan te haken.

Wat zeggen jullie kindjes al veel! Heel tof!
Frits wees van de week naar een zwaailamp, waarop mijn man de zwaailamp benoemde. Frits reageerde met: "oké " en begon enthousiast naar de lamp te zwaaien. O+

Hij begint bij vlagen dingen te vertellen, maar is op het moment vooral bezig met zijn motorische ontwikkeling. Op het zadel staan van zijn wishbonebike bijvoorbeeld. Vandaag stond hij bovenop zijn ikea stoeltje en kwam tot de ontdekking dat je niet op de rugleuning kan staan. Dan klapt het stoeltje namelijk om en land je met hoofd op de rand van een tafel. :X ;(
pi_166589585
:* Sillie. Ik hoop dat het niet ernstig is?
pi_166590068
Die spraakverwarringen zijn het mooist!
Wij zwemmen sinds kort weer op zondagochtend en man slaapt dan uit. Dus bij thuiskomst zeg ik R dat we papa wakker gaan kussen. R helemaal enthousiast Jaaa papa kussen! Paaaapaaaaaaa wakker!! Kussen!!
En hop de arme man wordt gesmoord met een hoofdkussen. ;(
Ja logisch, een kussen is niet een kusje.
pi_166590929
Haha ingee. :D

Hier vandaag iets soortgelijks (ok, not really though). N. is helemaal verzot op haar kleine houten IKEA stoeltje dat ze aan de salontafel kan schuiven. Vandaag toen ze naar boven ging om te slapen zei ik "zeg maar daag tegen je stoeltje", vervolgens zwaaide ze, zei ze doedoei en draaide ze zich om om haar stoeltje nog een kusje te geven. _O- O+
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:21:02 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_166591090
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:16 schreef Selvaria het volgende:
Haha ingee. :D

Hier vandaag iets soortgelijks (ok, not really though). N. is helemaal verzot op haar kleine houten IKEA stoeltje dat ze aan de salontafel kan schuiven. Vandaag toen ze naar boven ging om te slapen zei ik "zeg maar daag tegen je stoeltje", vervolgens zwaaide ze, zei ze doedoei en draaide ze zich om om haar stoeltje nog een kusje te geven. _O- O+
O+!
disclaimer
pi_166598442
Ugh, sorry, egopost...

We hebben net die longontsteking amper achter de rug met veel slapeloze ziekenhuisnachten. En nu heeft Wolk deze nacht al 3 keer haar bed ondergespuugd omdat ze een kriebelhoest heeft die kennelijk nogal op haar kokhalsreflex inwerkt. Geen schoon beddengoed meer te bekennen, alles zit in de was nu.

Ik vind het erg zielig voor haar, maar ook wel voor mezelf, eerlijk gezegd. :') Wanneer houdt die ellende eens op. }:|
pi_166598453
Selvaria, wat klote van jullie nachten zeg, trouwens. Ik duim voor weer een goede nacht.
pi_166599402
Och, wat ontzettend sneu voor haar (en uiteraard jullie) weer zeg. ;( Kriebelhoest is zķ naar. Beterschap en daarna hopelijk op naar heel veel gezonde maanden. :(

N. is 4x wakker geweest sinds haar bedtijd om 19.15 gisteren: 21.00, 21.45, 0.00 en 03.00,maar alle keren ging ze weer slapen nadat ik (de eerste twee keer met de talkfunctie van de babyfoon, de laatste twee vanuit m'n eigen bed) zei "mama is er wel, ga maar lekker slapen", en dat dus op haar eigen kamer. Zo trots. O+ Geen idee of we daadwerkelijk iets doorbroken hebben, daarvoor is het te kort, maar gewoon het feit dat we nu gezien hebben dat ze het toch nog kan is me heel veel waard. *O* Net om 7 uur werd ze wakker en riep toen een paar keer heel blij "mama". O+ Dat had ze nog nooit gedaan, het wakker worden ging toch altijd wel gepaard met (wat) gejammer.

Nu ben ik terug in bed omdat ik doodmoe ben (ookal slaapt N. wel goed, ik doe nog steeds geen oog dicht als ik in de buurt van haar slaap :') ), maar lig ik wakker van ons tweede lastpakje dat het nodig vindt zich zo uit te strekken dat ik tegelijkertijd ledematen in mijn ribben aan beide kanten, achter mijn lies en in mijn blaas voel. :') O+
  zaterdag 12 november 2016 @ 07:39:17 #30
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166599407
Beterschap voor alle zieken en een dikke :* voor alle slechte slapers.

Wat kunnen jullie dreumesen al goed kletsen zeg :o mijn bijna peuter zegt nu wel veel losse woordjes (behalve mama :( ) maar echt nog geen 2 woorden zinnen.

En kwam ik hier om even op te scheppen over hoe een lieve grote zus ze is. O+ O+
Ze doet het zo goed, ze is zo dol op haar kleine zusje O+ zodra ze ook maar denkt dat ze begint te huilen moet ik haar uit de box halen want ze moet drinken. Ze krijgt 100 miljoen kusjes en is ook totaal niet jaloers als ik met I. Op schoot zit. En ze kan haar ook goed met rust laten gelukkig.

Ze had het wel even zwaar door alle drukte van visite en kraamhulp maar nu de rust weer terug is in huis zit ze weer een stuk beter in haar vel.
pi_166602369
Zeg, stomme vraag, maar krijgen jullie ook steeds dingen van Nutricia toegestuurd? Ik kreeg nu een heel pakket met een pak bambix, 5 potjes olvarit en een knuffel. Er zat een briefje bij met "bedankt voor je feedback" maar ik heb helemaal geen feedback gegeven? :D 8)7

Of nahjah, 1x wel, toen was er iets mis met een potje wat ik had gekocht, maar daar had ik al nieuwe voor gehad. En dat is al maanden terug..
pi_166604821
Snoenk, wat fijn! Trotse grote zus O+ .

Selvaria, goed dat N goed reageert op jouw stem. Dat geeft haar blijkbaar voldoende vertrouwen en geborgenheid.

LuDann, bluh, sterkte. Wij hebben het net achter de rug. Zo'n gedoe, middenin de nacht je bed verschonen.

Sillie, hier geen pakketten van Nutricia. Hoe is het met jou?

Wij hebben de week weer overleefd. Kind in het ziekenhuis en een dode Oma, wat een combinatie. Kind is weer thuis en Oma heeft een heel mooi afscheid gehad.
En net toen ik dacht: "zo, dat zit erop, nu met de pootjes omhoog even fijn op de bank", verschoof er iets in mijn rug. Gebeurt vaker maar echt, de timing. Heb even heel hard gehuild en kan nu mijn eigen kind niet tillen. Gelukkig is het weekend en is man thuis.
pi_166606634
Selvaria wat fijn vooruitgang O+

Bah ludann sterkte er mee. Arme wolk. Wij hadden afgelopen week extra beddengoed gehaald en het toen niet meer nodig gehad. Wellicht is dat gewoon de oplossing :')

Malteser sterkte met je rug :* jij hebt ook wel de jackpot gescoord hé..

Over slapen, G slaapt doorgaans 12 tot 14 uur zonder onderbreking. Nou was hij donderdag nacht zo slecht te pas dat hij tot 4 uur snachts wakker is geweest. Vijf minuutjes slaap, speen kwijt, hysterie, repeat. Bij ons in bed genomen, dat was spelen. Terug in eigen bed was hysterie. Uiteindelijk in armen van man in slaap gevallen. Nu zo'n slechte nachten sowieso een uitzondering, hij is vanaf geboorte bijna niet vaker als twee keer wakker geworden voor een slokje melk (vaak zelfs maar 1x), tenzij niet lekker, dus ik wist het even niet waar ik het moest zoeken. Afgelopen nacht ging beter maar weer huilend wakker want speen kwijt. En daar kan hij overigens gewoon bij. Dus ik heb heel even gedacht zit hij niet in de fase dat hij door krijgt, dat wij komen als hij huilt? Maar dat idee heb ik aan de kant gezet, het zijn fasen waar hij extra bevestiging of iets anders nodig heeft. Een andere keer slaapt hij wel direct door. Maar misschien dat ik heel anders praat als dit dagelijkse koek was.

Ik was helemaal gelukkig vandaag. Gezellig met man en kind wezen shoppen. Toen kind moe werd is hij zonder protest gaan slapen in de wagen. Ik blijf dus nooit een hele dag ergens omdat hij niet slaapt onderweg. Zelfs niet in de auto. Dus hopelijk is dit het begin van een nieuwe fase. Heb vanmiddag heel trots genoten van zijn slapende engelen gezichtje O+
pi_166606653
Ach Malteser, dat is ook een heftige week zo :*

Snoenk, wat klinkt dat fijn!

Selvaria, fijn dat vannacht weer wat moed gaf.

En LuDann, dat klinkt niet fijn, voor jullie allemaal. Hopelijk gaat het snel over.

Hier is het alleen maar: nee. Nee. Nee. NEE. NEE! NEEEEE!
Het is een fase. Het is een fase. O-)

J vond trouwens het paard van sinterklaas het interessantst op tv. En het feit dat een kindje vol in beeld zijn muts af deed _O-
pi_166606747
Ken je dat, dat je denkt: goh, wat is dreumes lekker zelf aan het keutelen! En dat je dan in de trapkast kijkt en hij een pak suikerklontjes heeft gevonden.... :9
pi_166610754
Snoenk, wat klinkt dat fijn zeg!

Maltseren, nee. -O- Wat vreselijk rot zeg, en wat een timing. Hopelijk gaat het snel weer een beetje beter.

Sara, ja herkenbaar... :')

Cassandra, dat klinkt als een fijne dag. O+

Ik geniet ook ontzettend van Wolk. Hoe ze met zo'n heerlijk eigenwijs snoetje door de kamer loopt om perse iets in de prullenbak te willen gooien. 'Hakkee!' roept ze dan, ofwel hatsjiekidee. :D O+ Dat roept ze de hele dag, bij alles wat er gebeurt. Ik vind het echt fantastisch en heb het dus overgenomen. Mijn collega trok laatst haar wenkbrauwen op toen ik iets in de prullenbak gooide met een 'hakkee!'. :')

Ik probeerde het uit te leggen, maarja, ze heeft geen kinderen dus dat landde niet zo geloof ik. :P
pi_166611183
Die woordverhaspelingen O+
Sjaak roept al een tijdje. "tietuh!!" terwijl hij vanalles doet. Ik ben er nu achter dat hij "tadaa!!" Probeert te zeggen.
pi_166611397
Haha. G zegt nu bewust mama. Maar al het anders is die. Dan wijs ik naar de poes, zeg poes, dan kijkt hij heel nadenkelijk en roept dan ....Ddddie! :')

Hakkee en tietuh O+
  zaterdag 12 november 2016 @ 20:25:19 #39
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166611722
Malteser sterkte! Nu mag het wel eens afgelopen zijn zeg :*

Snoenk wat fijn :)

En slaap voor Selvaria en N!!

Praten gaat hier ook goed ja. Deze week ineens een hoop dierengeluiden erbij. Vanavond bij het eten riep ze ineens kakkak, dus wij zo :? Wees ze naar de eendjes die op haar bord staan :D de hele avondmaaltijd dus kakkak geroepen en geen hap gegeten :@

Ze kan nu al ongeveer 35 woorden actief, en ze praat nog meer na. Dus idd ook hopkee! En atoo als we Buurman en Buurman kijken.

Vandaag deed ze zowaar een poging tot lopen, misschien gaat dat ooit nog lukken :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166619531
Hakkee. Haha. En zo stom dat mensen dat dan niet begrijpen. Hoplakee is hier Titilidee. Een twee zegt ze af en toe ook, maar dat verbasterd ze tot een woord, eentee.

Sas, lopende N. Knapperd! Gedaan met de rust.

Wij hebben gister staan swingen op alle sinterklaasliedjes. Ze is zo gek op muziek. Zelfs Pappa's hardstyle moet op gestampt worden. En als ik vind dat ie zachter moet wordt ze boos. _O-

Zetten jullie al schoentjes dit jaar? We vieren het wel met familie, maar twijfel nog of ik dit jaar al schoentjes wil zetten. Misschien voor de leuk een keer ofzo.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 13 november 2016 @ 07:42:43 #41
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_166619548
Hier worden nog geen schoentjes gezet. Volgens jaar als ze er iets meer van meekrijgen. We vieren het ook niet dit jaar.
Ze hebben gisteren bij vrienden allebei een chocoladeletter gekregen. Ik vind ze daar nog zo klein voor. Of ben ik dan een zeurpiet?
pi_166619665
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 07:42 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Hier worden nog geen schoentjes gezet. Volgens jaar als ze er iets meer van meekrijgen. We vieren het ook niet dit jaar.
Ze hebben gisteren bij vrienden allebei een chocoladeletter gekregen. Ik vind ze daar nog zo klein voor. Of ben ik dan een zeurpiet?
_O-

Yes, een lopende N van Saskia *O* wat tof!!
  zondag 13 november 2016 @ 08:09:43 #43
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_166619681
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 08:05 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

_O-

Yes, een lopende N van Saskia *O* wat tof!!
Ik behoor ook tot de 'nieuwe' pieten. Naast witte pieten en gekleurde pieten zijn er ook zeurpieten :P
  zondag 13 november 2016 @ 08:23:28 #44
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166619755
Nou, lopen wil ik het niet noemen hoor :D

Wij vieren altijd sinterklaas met mn ouders en broer, dus nu ook. Al snapt N er vast niets van.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 13 november 2016 @ 09:07:28 #45
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166620145
Hier wordt wel Sint gevierd en schoen gezet, maar dat is meer omdat peuter anders niet begrijpt waarom zn broertje niets krijgt. Ik verwacht niet dat F er iets van snapt ;)

Straks is de intocht hier in het dorp, ik weet nog niet of F mee gaat, ligt eraan wanneer hij slaapt. Ik heb wel een mini-pietenpak voor m O+
pi_166620168
Sterkte Malteser!

Lu: hoe gaat het nu met Wolk?

Goed dat N biiiiijna kan lopen Saskia! *O*

A heeft een hele serie badeendjes en wijst er steeds naar en zegt dan "kwakkwakkwak" O+ En gister bij de lunch zat ze aan tafel en zag ze dat ik het pak kaas pakte. Wees ze ernaartoe en zei ze: "kaaaassss" :9
Zo knap wat ze op die leeftijd al snappen! Mooiste blijft toch het "mama mama mama" als ik thuis kom van mijn werk en haar ga ophalen! O+

Een vraagje: A heeft al sinds gister verhoging (38C). Heb geen idee waar dat opeens vandaan komt. Ze is ook huileriger dan normaal, maar lijkt nergens pijn te hebben. De verkoudheid die ze heeft is wel over het hoogtepunt heen en ze hoest veel minder dan afgelopen week (klinkt ook niet of er iets in haar longetjes zit). De 2 kiezen die ze kreeg zijn inmiddels wel door. Ze slaapt ook goed verder ook drinkt en eet ze prima. Toch raadzaam om morgen de huisarts te bellen? Snap er niks van :@
pi_166620205
Hier voor de leuk ook een schoentje gezet. Man vond dat er een wortel in moest, maar ik had alleen waspeentjes in huis, dus zo geschiedde. :') N. vond het wel apart maar heeft het cadeautje gretig uitgepakt. Het was ook maar 1x dit jaar, gewoon voor het idee. Op 5 december krijgt ze het IKEA keukentje van ons, ik kijk er nu al naar uit. *O*
pi_166620355
Wij vieren ook altijd Sinterklaas met de familie, dus ook dit jaar. Maar schoen zetten doen we nog niet, daarvoor snapt Ketel er nog te weinig van.

Ik zou hele letters ook wat te veel van het goede vinden Shop. :X

Wat rot van oma, Malteser. Gecondoleerd. :*
pi_166620688
Aerenia, als je je zorgen maakt, zou ik even de huisarts bellen inderdaad. Maar er heerst vanalles en als ze er verder goed uit ziet, heeft ze waarschijnlijk iets te pakken, maar kan het geen kwaad. Maar nogmaals: bij zorgen altijd bellen!
pi_166620731
Ik zou me over 38 graden geen zorgen maken, Aerenia. Als ze verder goet eet, drinkt peopt en plast..

Zo, wij hebben nacht 2 van het vernieuwde slapen achter de rug. De eerste nacht was hel, vannacht was al een stuk beter. De duutser is er wel vaak heengegaan, maar hoefde hem niet meer 2 uur lang te troosten. Vanaf vannacht proberen we het troosten ook terug te brengen, en als hij niet hysterisch is hem niet op te pakken, maar vanuit bed te troosten. Ben benieuwd.

Zometeen gaan de duutser en ik brunchen, en mijn ouders passen op. De eerste keer in 14 maanden, gek hoor.
pi_166623307
Hier ook een koortsbabydreumes (ik doe dit echt nog te vaak fout :') ) zonder verdere aanleiding Aerenia, ze had 39,1 toen ik haar vanochtend uit bed haalde. Net toen ik haar naar bed bracht niet gemeten, maar ze was al wel iets afgekoeld.
Ze is iets tammer dan ik van haar gewend ben, maar is nog steeds gewoon aan het spelen en eet en drinkt wel goed. Misschien is het een zoveelste ziekte, stiekem nog een nieuwe kies, of gewoon het afweersysteem dat ergens op reageert? Volgens mij kunnen ze gerust drie dagen koortsig zijn, zeker als het verder goed gaat, voordat je de huisarts hoeft te bellen. Maar als je het niet prettig vindt gewoon even bellen en overleggen natuurlijk, dat kan nooit kwaad.
pi_166623944
Beterschap voor de zieke dreumesjes! :*

Hier snapt de Minion het hele Sint gebeuren een stuk beter dan ik dacht :o
Ze zeult al 2 weken met een Little People Sint en Piet setje ("Slaas en Pietie!" O+ O+ ) en herkent ze nu ook echt overal. Gisteren bij de intocht hier werd ze helemaal gek. "Pietie! Pietie! Nķg...Pietie!" En omgwtf ze deelden nog mandarijnen uit ook! :o :o
O+

Gisteren daarom ook dr schoentje gezet, compleet met tekening en wortel. Vanmorgen moest ik 'r wel even op wijzen, maar toen ze zag dat er een mandarijn en cadeautje in zaten, werd ze weer helemaal wild O+
(Zal straks eens kijken of ik het filmpje geupload krijg!)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166625013
oh, wat leuk twist! Hoe oud is minion nu? Ik kan me dat nog helemaal niet voorstellen!
pi_166626398
Soms weet ik niet of dingen toeval zijn of dat ze echt zoveel meer begrijpt dan ik door heb,

L. komt net met een boekje aan en blijft terugslaan naar de bladzijde waar de moeder van Teun (ja, die van Gonnie :P) zegt dat hij moet slapen. Dus na de 10e keer die pagina voorlezen vraag ik of ze wil slapen. Ze roept ja en rent naar de trap. Ik heb d'r op bed gelegd en ze is zonder morren gaan slapen. Da fucq?

Gister ook al. Vorige week had ze bij opa gelogeerd. En opa kwam haar ophalen met een witte bus. Dus we lopen hier door de straat en er staat een witte bus. Ze rent er dolenthousiast op af terwijl ze opaaaaa roept.
Mind was blown. En opa's dag was weer goed toen ik het vertelde. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 13 november 2016 @ 16:04:20 #55
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166626639
Ze snappen echt meer dan je denkt ja!
N kan nu ook antwoorden op vragen. 'Wil je nog water?' 'Nee'. Erg handig :Y Het werkt lang niet bij alle vragen, maar toch best vaak wel.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166627009
Toch is die communicatiefunctie wel onwijs handig. Mijn dreumes was net even heel boos. Hij was eerst rustig aan het spelen en zette het ineens op een brullen. Verschillende dingen aangereikt om hem weer tevreden te stellen, vergeet het. Tot ik zei " mama weet het even niet, wat wil je dan?" Wijst ' ie naar zijn kinderstoel en roept "bam!" .
Goed. Een boterham dus.

Sinterklaas doen we dit jaar nog niet. Ik vierde het van huis uit eigenlijk ook altijd maar minimaal (we mochten op 5 december onze schoen zetten, verder niet), want bij ons kwam de kerstman. Ik heb dus zelf ook meer met kerst, want cadeaus onder de boom is O+. Maar goed, als kind was het wel altijd heel vervelend dat iedereen pakjesavond had gevierd en ik dus niet, dus ik wil er nog is goed over denken wat we voor en met W. gaan doen qua Sinterkerst.
pi_166627768
Sinterklaas O+ Wij vieren altijd heel uitgebreid sinterklaas met mijn familie, ook als er geen gelovige kinderen zijn. Schoen zetten gaan we volgend jaar doen, dat snapt hij nu nog niet. Het lijkt wel alsof die van twist een jaar ouder is als ik het soms lees :D Ik vind het al heel wat dat O tegenwoordig snapt dat z'n schoenen aan z'n voeten horen (en ze probeert aan te doen).

Geniet van je uitje Jagar! Of ben ik al te laat?
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  zondag 13 november 2016 @ 17:08:10 #58
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166628464
Sinterklaas slaan we dit jaar nog over. Wil volgende week wel naar de intocht hier in het dorp gaan kijken. En kerst is haar verjaardag en die vieren we ook 1e kerstdag. Dus wij hebben geen ballen maar ballonnen :D
pi_166629790
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 14:45 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, wat leuk twist! Hoe oud is minion nu? Ik kan me dat nog helemaal niet voorstellen!
Morgen is ze precies 1,5 :)

Ja, ik verbaas me er elke keer weer over hoe snel die kleintjes dingen oppikken, echt bizar soms! :o

FF: shit, zou ik me gewoon vergist hebben in d'r geboortejaar? :o :+
Haha nee, maar met praten is ze volgens mij ook wel echt heel snel (al heb ik niet zo heel veel direct vergelijkingsmateriaal).

SPOILER: Schoentje zetten video
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166635587
Iemand een snelle oplossing hiervoor : net mijn lieve dreumes in bed gelegd in haar nieuwe slaapzak. Toen ze al sliep merkte ik dat gat voor het hoofd van de slaapzak te groot is :(. Toch maar wakker maken en slaapzak omwisselen? Of heeft iemand nog een idee?
pi_166635636
Twist knap dat ze al zo veel zegt!!! Ik zit ook zo ongeduldig te zijn tot ze wat gaat vertellen. L. zegt eigenlijk nog niet echt woordjes.
  zondag 13 november 2016 @ 20:06:38 #62
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166635910
Gat te groot? Eerlijk gezegd sinds F een minibaby was niet meer op gelet (fair enough, F heeft een erg groot hoofd, dus als het gat voor hem al te groot is, is het dat voor elk kind). Als ze dr armen door de mouwgaten heeft, zal ze er echt niet zomaar in duiken, dus ik zou dr lekker laten slapen.
  zondag 13 november 2016 @ 20:08:01 #63
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166635960
Gaaf twist! En idd gewoon 'kadootje' zeggen *O* wat zat erin?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166636269
Vieve, wat MM zegt! :Y Ik zie het sowieso niet voor me dat een dreumes echt met het hoofdje in de slaapzak verdwijnt, maar ook al gebeurt dat, dan zijn ze op deze leeftijd denk ik echt wel groot genoeg om er ķf zelf weer uit te komen ķf van zich te laten horen.
Zoiets gebeurt natuurlijk ook niet in één vloeiende beweging, dus de kans is groot dat er een randje achter een oor of neus blijft hangen ofzo :+

In het 'dootje' zat een boekje met allerlei dieren erin, daar heeft ze heel de dag mee rond gesjouwd O+
Edit: was ¤1 bij de Hema trouwens, in 4 verschillende varianten. Is wel een aanrader ^O^ En op die manier is schoentje zetten ook wel leuk ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166636618
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 09:13 schreef Selvaria het volgende:
Op 5 december krijgt ze het IKEA keukentje van ons, ik kijk er nu al naar uit. *O*
Dat krijgt Koen ook! Leuk!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166637575
Ik heb van 't weekend het Nijntje Aanwijsboek gekocht. Heel leuk! Mooi dikke kartonnen bladzijden, dus ze kan zelf ook bladeren zonder slopen :+ En alles benoemen, sokkie, broekje, sjasje, boee, gogel, beeh, huisje, aabeitje, mawlk, naantje, bwril, siets, auto, sisje. Echt een goede koop ^O^
pi_166637638
In het kader communicatie: Mijn dreumes had 1 van zijn sokken uitgetrokken en die zag ik zo snel niet. Dus ik zeg "waar is jouw sok?". Trekt mijn bijdehandje ook zijn andere sok uit en steekt die naar mij uit; "mama! Die!" *)

Vieve: slaapzak te groot? Wat is te groot dan? Ik heb daar nog nooit opgelet? :@
pi_166637648
Schoen zetten! O+
We hebben gisteren de intocht gekeken op vakantie, kwamen in Appelscha terecht, waar Klaas met de boot door de het kanaal aan kwam. Dat was supergeweldig natuurlijk!
De pieten waren wat eng, tot ze pepernoten kreeg. Rest van de dag alleen maar Klaas! En Nog noten! gehoord.
Schoen zetten was een groot raadsel, want waar is nou de andere schoen? Maar het kwartje viel toen er een cadeautje in zat.
Nu houden we het wel bij 1 of 2x per week en rozijntjes ofzo er in denk ik.
pi_166638164
Leuk die keukentjes! Die wil ik L ook graag 1 geven. Maar sinterklaas vieren we dit jaar nog niet zo uitgebreid omdat ze het toch nog niet begrijpt. Ze krijgt op 5 december wel een paar kleine / nuttige kadootjes. & ze heeft gisteren 1 pepernoot gehad : ).

Thnks voor de tips. Ik heb haar nu maar laten liggen, maar ga wel een paar keer checken. Net al geprobeerd het gat te verkleinen met een veiligheidsspeld (zonder succes:p).
Sillie wat ik altijd heb gelezen is dat het te groot is als ze er met hun hoofdje doorheen passen. Dan kunnen ze naar beneden schuiven en in de slaapzak terecht komen met het hoofdje.
L heeft denk ik maar een klein hoofdje.
  zondag 13 november 2016 @ 21:17:41 #70
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166638472
F snapte het schoen zetten ook niet zo, en probeerde het suikerklontje voor het paard zelf op te eten. Hij werd natuurlijk meteen terechtgewezen door grote broer 8-) We zullen morgen zien hoe hij reageert. Vandaag tijdens de intocht sliep ie net lekker, dus niet meegenomen.
  zondag 13 november 2016 @ 21:17:56 #71
409579 LuDann
All the way
pi_166638481
Wij doen nog niet echt wat met Sinterklaas eigenlijk. Misschien dat we het met schoonouders of een vriendin (met dreumes in dezelfde leeftijd) een beetje vieren, we kijken nog wel even. Ze heeft Sinterklaas en de pieten wel gezien, ze waren toevallig op het plein waar ik boodschappen ging doen. Het maakte geen grote indruk verder.

Echt superleuk, dat filmpje van de minion! Ze kan al zo veel zeg! Leuk dat ze zo enthousiast reageerde.

Klinkt schattig, IMA! Ik lees hier vaak dat boeken zo'n enorme hit zijn, trouwens, maar Wolk vindt er echt niks aan. Ik probeer het telkens weer, maar ze heeft er geen geduld voor. Ze klapt het boek dicht, slaat het uit mijn handen, roept neh! en wriemelt omdat ze van schoot wil.

Communicatie is inderdaad superhandig. Als ze klaar is met eten zegt ze klaah + gebaar, als ze wil slapen loopt ze naar de deur en maakt het gebaar voor slapen en als ze honger heeft roept ze 'etah!' terwijl ze aan mijn broek sjort. :P

Ik heb een filmpje waarin Wolk haar meest geliefde term uitspreekt. :+ Al klinkt het hier meer als hakkie. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 13 november 2016 @ 21:19:16 #72
409579 LuDann
All the way
pi_166638527
Wolk slaapt al tijden in een (te) grote slaapzak. Nooit problemen mee gehad. Dat gat moet ook wel heel erg groot zijn willen ze daar zomaar inschieten en ik denk dat ze op deze leeftijd wel een kik geven als ze klem komen te zitten.
pi_166638800
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 21:17 schreef LuDann het volgende:
.....
Klinkt schattig, IMA! Ik lees hier vaak dat boeken zo'n enorme hit zijn, trouwens, maar Wolk vindt er echt niks aan. Ik probeer het telkens weer, maar ze heeft er geen geduld voor. Ze klapt het boek dicht, slaat het uit mijn handen, roept neh! en wriemelt omdat ze van schoot wil.
Dit! En ik vind het zo jammer soms. Dus vaak lees ik toch gewoon voor en komt Twix af en toe een keer op de bladzijde rammen.
pi_166638809
Leuke filmpjes!!
  zondag 13 november 2016 @ 21:29:07 #75
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166638864
F probeert vooral de boeken van zn broer in stukken te scheuren (mag dus niet). Kartonnen boeken die wel dreumesproof zijn worden resoluut uit mijn handen geslagen. Oh, behalve het Nijntje op de boerderij voelboek, die is wel ok. Ik verwacht dat t nog wel komt, op deze leeftijd had J er ook nog geen geduld voor, toen ie anderhalf was, al een stuk meer.
pi_166638955
Wij gaan naar NL voor sinterklaas, maar voor ons, niet voor T. Verder doen we er hier ook helemaal niets aan, hij begrijpt het toch nog niet.

Boeken zijn hier tof. Vooral ze uit de boekenkast halen, maar hij leest ook graag. Ook zelf. En laatst waren we in de boekenwinkel, hij wist van gekheid niet meer hoe hij het had, zo schattig....
  zondag 13 november 2016 @ 21:36:27 #77
409579 LuDann
All the way
pi_166639072
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 21:27 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dit! En ik vind het zo jammer soms. Dus vaak lees ik toch gewoon voor en komt Twix af en toe een keer op de bladzijde rammen.
Ja, ik vind het ook jammer. We hebben echt bergen met boekjes in huis, in alle vormen en maten. Aanwijsboekjes, voelboekjes, boekjes met bewegende onderdelen of een handpop erin... maakt geen enkel verschil. :')
pi_166639653
Ik heb ook geen boekenwurm helaas. Alleen het boek dichtklappen en UIT! roepen is wel heel tof.
Ze heeft verder een schoenenobsessie. Schoenen horen aan voeten. Dus nu wordt telkens mijn maat 39 slof aan de maat 45 grote teen van ML gehangen, waarna ze zo trots kijkt als een glimworm O+

Hakke O+

Mies krijgt ook het keukentje van sinterklaas. Ik heb die van de lidl gekocht. We gaan het dit jaar wel vieren. De man van mijn moeder is Een Echte Sinterklaas (wordt ingehuurd door instellingen en woongroepen) en hij zal wel in vol ornaat langskomen denk ik.
pi_166639732
Ik kijk elke avond even foto's terug op m'n telefoon, en geheel bij het onderwerp passend kwam ik deze tegen:
pi_166640163
Mijn kind is echt de boekenwurm der boekenwurmen. O+ We hebben in het rechtervak van onze salontafel ruimte gemaakt voor al haar boekjes en als het aan haar ligt lezen we de hele dag samen "boeboe". O+ O+ O+ Ze haalt ze uit de tafel, gaat op haar stoeltje zitten, bladert ze door terwijl ze alles benoemt en na een tijdje kruipt ze naast me op de bank "mama, boeboe!" en gaan we alles samen lezen. Meestal liggen er 10 boekjes tegelijkertijd en die moeten stuk voor stuk bekeken worden. Ze kan nu ook goed omgaan met boeken met bladzijden van papier, dus ook bij de bieb hebben we nu meer keuze en sinds kort heeft ze ook geduld om te luisteren naar het voorlezen ipv alleen plaatjes te kijken. *O* Ik hoop echt dat ze zo van lezen blijft houden, ik ben / was ( ;( , het lukt me slecht er nog tijd voor te nemen) ook een echte boekenwurm.
pi_166640534
Boekjes O+ Ketel is ook een boekenwurm, hoewel zelf razendsnel doorbladeren wel de voorkeur heeft boven samen voorlezen. Maar hij vindt boeken leuk dus ik ben sowieso al blij. :D Als we ergens naartoe gaan nemen wel vaak ook geen speelgoed mee, alleen 1 of 2 boekjes.

Het moest eigenlijk ook wel, zijn ouders zijn ook allebei boekenwurmen. Als in, acht overvolle kasten in huis. :P Ik moet ook echt tijd nemen om te lezen, als ik dat niet doe zit ik merkbaar slechter in mijn vel.

SPOILER: Vandaag nog in de trein
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 13 november 2016 @ 22:34:28 #82
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_166640620
J. is ook gek op boekjes! O+
Z'n favoriet is op dit moment 'ik zou wel een kindje lusten', en die wordt dan een beetje huilend aangewezen in de kast: 'Die'! (Papieren bladzijden dus hij staat hoog). Dat Nijntje boek klinkt goed! Misschien leuk voor kerst.
Wij doen dit jaar nog niks aan sinterklaas.

Verder leuke filmpjes komen hier langs zeg O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_166640836
Wat is Wolk een schatje zeg! O+ Die krulletjes, heerlijk!
En 'Hakkee!' :D

En T. en Ketel! O+ Zo leuk om jullie dreumesjes ook te zien!

Hier ook een boekenwurmpje :Y Kwam mooi uit toen de telefoongids hier op de mat viel :+
Man en ik hadden het erover hoe zonde het is dat die nog gewoon overal ongevraagd bezorgd wordt, maar toen had de Minion 'm al geconfisqueerd :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166641130
Aaaah, die filmpjes... O+

T heeft helaas totaal geen interesse in verhaaltjes. Jammer, want ik vind voorlezen best leuk.

Alleen een boekje met boerderijgeluiden is leuk. Zijn vingertje is nog niet sterk genoeg om de knopjes in te drukken, dus dan pakt ie mijn vinger om er op te drukken. En dan met open mond een vingertje in de lucht steken bij het geluid. Als in:"Wow, hoor je dat, mam?!!"
pi_166641548
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:44 schreef twist02 het volgende:
Hier ook een boekenwurmpje :Y Kwam mooi uit toen de telefoongids hier op de mat viel :+
Man en ik hadden het erover hoe zonde het is dat die nog gewoon overal ongevraagd bezorgd wordt, maar toen had de Minion 'm al geconfisqueerd :D
Daar kan je je voor afmelden! Wij hebben 'm al jaren niet meer gehad.
pi_166642128
O heeft een puzzel met knopjes met dierengeluiden, maar die geluidjes vindt hij maar eng, al is het nu niet meer huilen als hij er perongeluk op drukt, maar wel nog heel angstig kijken en gelijk naar iemand toelopen. Boekjes met geluidjes zou hij ook niks van moeten hebben (vooralsnog).

Boekjes zelf daarentegen zijn de bom! Met name het zelf omslaan van pagina's, maar ook voorgelezen worden. Het boekje dichtslaan (voor bedtijd) is ook huilen, tot het weer open gaat of hij echt naar bed gebracht wordt. Favoriet is Bertje Knabbel op de boerderij en dr seuss ABC. Die laatste is ook echt leuk om voor de lezen qua kadans (oid) dat erin zit, net een raar liedje. Daar gaan we iig meer boekjes van halen! Wel de Engelse versie btw, geen idee hoe de vertaling ervan is.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_166643101
Twee dagen na het stoppen met de antibiotica lijkt de longontsteking van Wolk met full force terug te zijn. -O-

Slechte nacht gehad dus, ik bel zo om 8 uur de huisarts.
pi_166643599
Sterkte Lu. :*

Ik krijg net bericht van man dat kind tot 8 uur heeft geslapen. Aan een stuk door vanaf gisteravond half 7. Wat is deze?! :o
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 14 november 2016 @ 08:47:21 #89
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166643667
Oh ludann gun jullie zo eens wat rust en gezondheid :* :*
pi_166644432
Oh bah Ludann, wat naar voor Wolk! Ben je al naar de huisarts geweest inmiddels? Sterkte! :*

Uitslaapboks: W. sliep tot half 9 :o . Ik schrok 10 minuten eerder wakker, ik schrik nog elke keer als ik niet wakker wordt van W.
pi_166644672
oh bah, Ludann. Sterkte maar weer.

En wat heerlijk krisvc.

Hier gaat het opzich redelijk met het vernieuwde slapen. Vannacht kwam hij maar 2x. De volgende stap is alleen wel lastig, zorgen dat hij in z'n bed gaat slapen, in plaats van bij ons op de arm. de duutser was vannacht minstens een uur bezig hem weer in slaap te krijgen, terwijl T behoorlijk huilde. En dan lig ik mezelf wakker in bed op te vreten, me af te vragen waarom we dit ook al weer doen. Maar goed, uiteindelijk is het voor het goede doel, een betere nacht slapen. En we gaan echt al de goede kant op, vannacht kwam hij pas voor het eerst om 2.30.
pi_166645611
Fijn van het goede slapen, Kris en Sillie! En sterkte Jagar, dat klinkt best lastig. Hopelijk gaat het vanavond wat soepeler.

Net bij de huisarts geweest, gelukkig is de longontsteking wel gewoon over. Ze heeft weer een nieuwe virusinfectie. Antibiotica verlaagt kennelijk de weerstand waardoor ze sneller iets nieuws oplopen.
pi_166645752
Och Lu wat naar dat ze weer een infectie heeft! Krijgt ze er wat tegen?
pi_166645820
Beterschap voor Wolk :*

Verder ben ik niet echt bijgelezen. M. is de laatste tijd hangerig en jengelig. Eerst was ze ziek en nu lijken er tanden en/of kiezen door te komen waar ze last van heeft.

Ze drinkt ook nog steeds minimaal op een dag. Iemand nog tips om dat op te voeren? Ze drinkt 3x een fles melk per dag (in totaal 300 ml) en voor de rest weigert ze alles. Ik heb diverse dingen geprobeerd qua drinken (thee, diksap) en flessen/bekers. Yoghurt wil ze een paar hapjes. Eten gaat ook ineens moeizaam. Fruit wil ze gelukkig nog wel. Ik zat nu te denken aan soep. Een bekertje in bad trapt ze ook niet in jammer genoeg. (Ze plast nog wel, maar het zijn geen volle luiers.)
pi_166645828
*O* voor de goede en steeds beter slapende kindjes.
Het lijkt me pittig om zo met het slapen bezig te zijn, Jagar. Hopelijk blijft het zijn vruchten afwerpen.

Ik werd vannacht wakker met 12 kilo dreumes in mijn armen. Daar werd ik overigens niet wakker van, mijn lief schopte per ongeluk zijn schoen uit tegen een muur. :')
pi_166645935
Weer een nieuwe infectie. -O- Wolk toch, hopelijk ben je snel beter. :*

Slaapperikelen blijven wel aan de orde van de dag hier zeg. Ik word haast jaloers als ik in het babytopic lees over bijna-newborns die al bijna standaard het klokje rond slapen. :')

Vannacht vonden onze buren het nodig om om 01.00 en 04:45 de trap op/af te stampen terwijl ze tegen elkaar aan het schreeuwen waren. 8)7 N. werd hier wakker van, maar gelukkig kon man haar troosten in haar eigen bedje en heeft ze daar de hele nacht verdergeslapen. We horen de buren wel vaker (oké, elke dag) ruziën/schreeuwen en stampen (serieus, waarom kan je niet rustig een trap oplopen?), maar 's nachts is dit toch echt gekkenwerk? N. is overigens al veel vaker wakker geworden hiervan, maar toen was het altijd nog 20/21.00 of zo. Normaal zou ik even aanbellen en uitleggen dat N. hier wakker van wordt, maar het is een ouder Turks stel dat geen woord Nederlands spreekt. Ik heb ook al overwogen een briefje in de brievenbus te geven (misschien kunnen ze wel enigszins lezen?), maar dat vind ik ook niet zo'n denderend plan eigenlijk..
pi_166645944
Kazy, als ze wel melk wil, meer/vaker melk geven?

Jagar, bij ons werd het pas echt beter toen we hem 's nachts niet meer uit bed haalden, maar in bed troostten. Dus wel knuffelen, maar niet optillen.

Ach Wolk, wat een pech.
pi_166646039
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 11:41 schreef Hupje het volgende:
Kazy, als ze wel melk wil, meer/vaker melk geven?

Jagar, bij ons werd het pas echt beter toen we hem 's nachts niet meer uit bed haalden, maar in bed troostten. Dus wel knuffelen, maar niet optillen.

Ach Wolk, wat een pech.
ja, dat is dus de volgende stap. Ik geef snachts geen bv meer. Daar zijn we vrijdag mee begonnen. Vrijdagnacht en zaterdagnacht heeft de duutser hem zoveel getroost als hij maar wou, op de arm etc. Vanaf gisternacht zijn we begonnen met in bed troosten, maar dat vindt meneer niet zo fijn als op de arm in slaap vallen. Als dit werkt, dan is de volgende stap alleen in slaap vallen, dus steeds de kamer in en uit lopen om te laten zien dat we altijd terug komen.

Ik vind het ook erg lastig omdat de duutser dit allemaal doet, zodat ik a) in bed kan blijven voor de verandering en b) de associatie met mijn borsten niet terug komt. Maar, als T zo huilt dan vind ik het zooooo moeilijk om niet bij hem te zijn, terwijl ik weet dat hij in super handen is bij de duutser. Maar, die doet dingen toch anders dan ik. Waarschijnlijk (rationeel gezien) in dit proces heel goed want hij is wat doortastender, ik zou sneller opgeven en hem toch oppakken. Maar, die rationele kant zie ik snachts niet zo goed.
pi_166647967
Ik snap het helemaal, Jagar. Hier ben ik degene die 's nachts wel door kan zetten, dus ik heb dat toen gedaan. Rietjesbeker water mee, knuffelen in bed en steeds hetzelfde zeggen werkte bij ons na een paar nachten. Succes. Het is zwaar, maar dat is niet slapen ook.

Ik heb J na het boodschappen doen slapend uit de auto gehaald en in bed gelegd!!! :o hij ligt nu dus wel in zijn spijkerbroek in bed, want jas en schoenen uit vond ik riskant genoeg.
pi_166648392
Uitslaper ook hier present! Alleen jammer dat het is omdat hij koorts heeft. Huilen met echte dikke tranen, en een wit ongelukkig snoetje. Arm menneke.

Beterschap LuDann, hoop dat deze infectie snel voorbij is.

Kazy, hier is T redelijk leip van mijn ijsthee (zero.) Als ie een dag heeft dattie weinig drinkt gooi ik dat maar in zijn beker, met de helft water.

Selvaria, VET irritant zulke buren. Je moet ze niet onderschatten, sommige woorden begrijpen ze heus wel. Als je boos aanbelt, kun je dingen met handen prima uitbeelden wat het probleem is. "Sssssst!! Baby huilen, jij stil, sssst! Anders politie!" En dan met een boos gezicht. Snappen ze heus wel.

Jagar, succes! Helpt het niet als je 's nachts oordopjes in doet?
pi_166648975
L vindt boekjes ook erg leuk! Voorlezen vindt ze meestal nog wat te lang duren, maar zelf bladeren houdt ze heel erg van!

Beterschap Ludann! Het zit jullie echt niet mee : (! Ik hoop dat ze gauw weer beter is.

Hoe is het met Twix?

T ook al ziek van Sara. Beterschap ook!!!

Kazy lastig dat ze niet wil drinken. Gelukkig eet ze wel fruit. & zelf een fruitsapje persen / maken en wat aanlengen met water misschien? Van het fruit waar ze van houdt.

Selvaria wat rot van de buren. Daar stoor je je wel aan, vooral als je dreumes er wakker van wordt.
Wat betreft het doorslapen van de newborns: L. sliep vanaf 3 maanden tot 7 maanden ook door. Maar sinds ze kan staan niet meer helaas!

Jagar knap dat jullie bezig zijn met het slapen! Lijkt me ook heeeeel moeilijk om in bed te blijven als hij zo erg huilt. Knap dat het je toch is gelukt. Hopelijk levert het ook snel nog meer verbetering op!
  maandag 14 november 2016 @ 16:27:37 #102
409579 LuDann
All the way
pi_166651235
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 11:28 schreef Cholula het volgende:
Och Lu wat naar dat ze weer een infectie heeft! Krijgt ze er wat tegen?
Nope, het is uitzieken... Vandaag is ze bij mijn moeder, morgen neemt man vrij en ik de dag daarna maar. We blijven wel bezig met dagen opnemen op deze manier.

Lekker van je buren zeg, Selvaria. Misschien een buurtwacht inschakelen, of een andere tussenpersoon?

Wat fijn Hupje, dat je J slapend kon wegleggen. Bleef hij ook slapen?

Ik kom met een vraag. Een vriendin van me vraagt of Wolk ook naar een peuterspeelzaal gaat als ze straks 2 is. Ik ben daar nog helemaal niet mee bezig geweest. Hoe doen jullie dat? Ze gaat nu naar de opvang, 2 om 3 dagen per week. Doen jullie daar dan een peuterspeelzaal bij, of niet, of in plaats van een halve dag opvang?
pi_166651442
Ja, hij heeft ruim 2 uur geslapen. En werd ook vrolijk wakker. Heerlijk. Had ik niet verwacht.

Wij doen J niet naar de psz, ons kdv biedt kinderen van 3 die er aan toe zijn wat meer psz achtige opdrachtjes aan in een apart groepje en de rest van functioneren in een groep leert hij wel op die 2 lange dagen kdv, denk ik. Plus heel egoistisch: op onze niet-werkdagen hebben we niet zo'n zin om stipt op de klok te moeten leven :@
pi_166651918
Ik dacht altijd dat psz was voor kinderen die niet naar de opvang gingen om toch met andere kinderen in aanraking te komen :@ heb dus eigenlijk geen idee.

Heb me er niet in verdiept omdat ik niet zou weten hoe ik dat zou moeten regelen, kan moeilijk op een werkdag halverwege weg om te brengen of halen.

Beterschap voor alle zieke dreumesjes!

Onze tot voorheen gezellige eter krijgt een soort peuterbuien tijdens het eten :{ Heel gefrustreerd huilen, maar waarom? Ene keer omdat hij exact wil eten wat wij eten, daarna weer omdat hij het per se zelf wil doen... Maar het verschilt per keer. Lastig
  maandag 14 november 2016 @ 17:22:33 #105
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166652167
Beterschap Wolk :*

N vindt boekjes nu eindelijk leuk, ze kan bij sommige het verhaaltje volgen (Mama kwijt) en andere vindt ze leuk om dingen aan te wijzen (dierenboekjes en Bobbi). Wel eet ze nog steeds vaak boekjes op, sommige zijn echt afgekloven. En ook wc papier trouwens -O- en als ik het afpak doet ze een mooie stervende zwaan.

Lopen lukt nu echt steeds beter. Maar ze vindt het wel heel eng. Dus het gaat zo van stap stap .... HUUUU *grijpt mama's been* :D
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 14 november 2016 @ 18:01:15 #106
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_166652932
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 16:27 schreef LuDann het volgende:

[..]

Nope, het is uitzieken... Vandaag is ze bij mijn moeder, morgen neemt man vrij en ik de dag daarna maar. We blijven wel bezig met dagen opnemen op deze manier.

Lekker van je buren zeg, Selvaria. Misschien een buurtwacht inschakelen, of een andere tussenpersoon?

Wat fijn Hupje, dat je J slapend kon wegleggen. Bleef hij ook slapen?

Ik kom met een vraag. Een vriendin van me vraagt of Wolk ook naar een peuterspeelzaal gaat als ze straks 2 is. Ik ben daar nog helemaal niet mee bezig geweest. Hoe doen jullie dat? Ze gaat nu naar de opvang, 2 om 3 dagen per week. Doen jullie daar dan een peuterspeelzaal bij, of niet, of in plaats van een halve dag opvang?
Volgens mij is de peuterspeelzaal hetzelfde als de voorschool (vve) hier in Amsterdam. Volgens mij mogen alle kindjes vanaf 2,5 jaar oud daar 2 dagdelen heen en kinderen met een taalachterstand bijvoorbeeld mogen dan meer dagdelen. Zo heb ik het begrepen. Ik moest J. daar pas al voor opgeven :') dus dat heb ik maar gedaan :D Volgens mij zit de voorschool ook in hetzelfde gebouw als het kdv waar hij heen gaat, dus dat is wel handig.

Beterschap voor Wolk trouwens :* Hier is het ook al 4 weken lang een ziekenboeg, echt iedereen wordt steeds maar ziek, is het ene net voorbij begint het volgende gelijk weer :{w Ik ben het zo zat.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 14 november 2016 @ 19:17:09 #107
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166654540
Mijn oudste gaat wel naar de PSZ. Hij vindt het geweldig leuk, leert er veel, maar hij gaat niet naar het KDV. Wel altijd geweest tot zijn 2,5, daarna overgestapt omdat het niet meer nodig was.

Als je een KDV hebt met speciale 3+ groep zie ik de meerwaarde niet zo. Het gaat vooral om spelen met elkaar, eenvoudige 'regels' leren (in de kring zitten en naar de juf luisteren, op je beurt wachten, samen delen) en er wordt met thema's gewerkt.

F zal vanaf januari naar het KDV gaan. Als hij daar blijft, schrijven we hem niet in bij de PSZ.
pi_166655789
Beterschap voor de zieken! ;( :*

Goeie vraag; ik merk in mijn omgeving ook dat veel mensen de psz als vanzelfsprekend zien, terwijl ik er zelf nog niet echt over na gedacht heb.
Onze Minion gaat 2 dagen per week naar mijn zus, die gastouder is. Ze heeft jarenlang op een KDV gewerkt en allerlei aanvullende cursussen gedaan. Er komen meerdere kindjes, ze zijn altijd in de weer (buiten spelen, boekjes lezen, knutselen, etc.) en ze werken daar ook met thema's. Dus wat dat betreft twijfel ik of het wel 'nodig' is.

Oh en onze Minion is vandaag precies 1,5 bedacht ik me net *O*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166656997
Anderhalfje voor Twist *O*

Stapper voor Saskia *O*

Zelfslaper voor Hupje *O*
pi_166658300
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 14:28 schreef Vieve6 het volgende:
L vindt boekjes ook erg leuk! Voorlezen vindt ze meestal nog wat te lang duren, maar zelf bladeren houdt ze heel erg van!

Beterschap Ludann! Het zit jullie echt niet mee : (! Ik hoop dat ze gauw weer beter is.

Hoe is het met Twix?

T ook al ziek van Sara. Beterschap ook!!!

Kazy lastig dat ze niet wil drinken. Gelukkig eet ze wel fruit. & zelf een fruitsapje persen / maken en wat aanlengen met water misschien? Van het fruit waar ze van houdt.

Selvaria wat rot van de buren. Daar stoor je je wel aan, vooral als je dreumes er wakker van wordt.
Wat betreft het doorslapen van de newborns: L. sliep vanaf 3 maanden tot 7 maanden ook door. Maar sinds ze kan staan niet meer helaas!

Jagar knap dat jullie bezig zijn met het slapen! Lijkt me ook heeeeel moeilijk om in bed te blijven als hij zo erg huilt. Knap dat het je toch is gelukt. Hopelijk levert het ook snel nog meer verbetering op!
Ja ik wilde hier dus komen vragen of dat iets van een fase is ofzo, ruk slapen als ze bijna-1-jaar zijn? :? Altijd goed geslapen, maar nu is het al een poosje 's avonds drama in slaap vallen incl. echt keihard huilen :{. Met als gevolg dat ze veel te laat slaapt, 's ochtends niet uitgerust is en het hele dagritme ook in de soep valt. Nog tips?
  maandag 14 november 2016 @ 22:10:25 #111
56471 pinquit
oh my lama!
pi_166659516
Zeg hebben jullie nog last van haaruitval? Hij mij is het op een gegeven moment gestopt, maar 't lijkt weer begonnen te zijn ;( hele bossen, na het haren wassen is het extreem wat ik uit 't putje pluk :X
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_166660040
Ligt het niet gewoon aan het seizoen pinq? Ik heb er altijd last van gehad in de herfst en het voorjaar. Stopt vanzelf (ja ruim voordat je kaal wordt...no worries ;) )

Zusje: ja is een fase! Als ze bijna 1 zijn gaat de ontwikkeling zo snel dat ze wat onrustiger slapen en dus sneller wakker worden. A had het ook (niet iedere nacht, maar wel regelmatig).

Ik heb A een half jaar geleden al bij de psz aangemeld voor als ze straks 2 is (wachtlijst en na 2 jaar psz kan ze automatisch doorstromen naar de school). A gaat straks 2 ochtendjes in de week naar de psz en 2 dagen naar de crčche. Wel druk, maar ze vindt al die kindjes supertof. Dus denk dat ze het wel heel leuk vindt.

Gefeliciteerd met je 1.5 jarige dreumes twist! En veel beterschap wolk! :*
pi_166661535
Ik heb me nog helemaal niet in psz's verdiept... Misschien toch maar even uit gaan zoeken of daar een wachtlijst voor bestaat... Maar ik blijf het ook lastig vinden dat we nog steeds niet weten waar we volgend jaar wonen, en of ik dat dus hier in de wijk moet doen, of in de beoogde nieuwe wijk (waarvan we ook nog niet weten welke buurt het wordt en per wanneer).

En zie je wel dat ze al veel ouder dan O is Twist! Afgerond is ze al 2, terwijl O nog 1 is!

En een stappende N *O*

Wij zijn een weekendje weg geweest, en O vond het zwembad deze keer wel geweldig! Met name zelf door het pierenbadje lopen. Zo mooi hoe snel dat lopen opeens gaat, vorige week was het nog waggelen met veel omval-risico, nu staat hij meestal stabiel en loopt overal heen. Behalve natuurlijk als je ergens heen wilt, dan blijft hij staan. En geitenneusjes aaien is het leukste ter wereld!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_166664788
wat leuk, FF!

En Pinq, hier geen haaruitval meer. Zou het inderdaad niet de herfst kunnen zijn?

Hier een zozo nacht, T was van half 4 tot half 7 wakker. Wel van half 8 tot half 4 geslapen, dus dat is al heel wat. En hij heeft ook nog van half 7 tot half 8 geslapen.
pi_166667802
Kleine stapjes Jagar, jullie komen er wel. Knap van T. dat hij zo'n lange ruk heeft gemaakt. *O*

N. was 3x wakker vannacht en alle keren was "papa/mama is hier, ga maar lekker weer slapen" voldoende om haar weer in slaap te krijgen. *O* *O* *O*

Psz: onze GO heeft jaren op een kdv gewerkt en allerlei scholingen gevolgd (met verschillende afkortingen die ik al niet meer ken ;) ), dus ik denk dat we N. gewoon daar laten tot ze naar school gaat. :Y
  dinsdag 15 november 2016 @ 12:22:27 #116
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166668112
N gaat hopelijk ( als er plek is) vanaf haar 2e naar het kdv van de vrije school. Dan moet ze dus sowieso weg van het kdv waar ze heen gaat, maar daar gaat ze maar 1 middag per week heen. Kdv van de vrije school is een soort mix van psz en kdv geloof ik, ze hebben een groep voor hele dagen en een voor halve dagen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166672939
T en ik liepen net de trap op, omhoog naar ons appartement,t vrolijk brabbelend. Trekt de overbuurvrouw haar voordeur open, en vraagt of t ziek is. Ik vraag waarom, ja hij had vannacht zo hard gehuild, en zo lang. Heel fijn, dat doet me nog beter voelen...
pi_166674697
Jaa minion anderhalf!

N. maakt stapjes, wat tof!!

Hupje heeft een slaper!
Selvaria ook!

Ahh pff wat een vervelende opmerking Jagar :(

Kennen jullie dat? Dat je dreumes buikgriep heeft en alles onderspuugd en dat je wasmachine er ook mee stopt? En reanimeren niet mogelijk is?
Ik heb een nieuwe besteld en gelukkig wordt die morgemochtend al geleverd.
pi_166676860
MLB: ohnee! Ik ben daar altijd zo bang voor op zo'n spuuggriep moment! Gelukkig komt de nieuwe wasmachine snel!

Mijn dreumes zit sinds een week steeds met zn tong uit zn mond }:| . Ziet er extreem charmant uit |:( . Doen meer dreumesjes dat?
pi_166677131
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 23:15 schreef FlyingFish het volgende:

En zie je wel dat ze al veel ouder dan O is Twist! Afgerond is ze al 2, terwijl O nog 1 is!
:D !

En geitenneusjes aaien O+

Jagar, lekkere opmerking ja! :( Pfff...

Mlb oh nee, wat klote! :X gelukkig komt de nieuwe snel!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166678118
Officieel een dreumes in huis hier O+. Probeer hier iets meer aan te haken :@
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_166679740
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:24 schreef silliegirl het volgende:

Mijn dreumes zit sinds een week steeds met zn tong uit zn mond }:| . Ziet er extreem charmant uit |:( . Doen meer dreumesjes dat?
Dat deed mr. T. ook! Maar die feature is nu vervangen door de neuspulk-vinger-aflik. :')

MLB, beterschap voor dreumes, en gecondoleerd met je wasmachine. Briljante timing inderdaad zeg.

Oh fijne opmerking Jagar. Kun je niets mee. Hoef je ook niets mee. Dat scheelt. Wel maar 1 keer (lang) wakker, dat is al wel een verbetering!

Verdorie, de koorts van T loopt steeds verder op. Dit was dag 3 van koorts, en leg hem nu met 40,2 weg. Volgens dokter Google hoef je je niet echt zorgen te maken en is het vrij normaal. Ik weet ook wel dat kindjes hoge koorts kunnen hebben, maar verdorie, het is zo lastig om je daarbij neer te leggen als je niet zeker weet dat er niets ernstigs aan de hand is.
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:37:20 #123
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_166680108
Welkom kuukske

Sillie, hier hebben ze dat ook een tijdje gedaan.

Jagar, wat een vervelende opmerking.

Sara, ik snap dat je bij 40.2 je jezelf wel zorgen gaat maken. Ook al zegt drgoogle dat het niet hoeft. Beterschap!
pi_166680648
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:24 schreef Sara82 het volgende:

Verdorie, de koorts van T loopt steeds verder op. Dit was dag 3 van koorts, en leg hem nu met 40,2 weg. Volgens dokter Google hoef je je niet echt zorgen te maken en is het vrij normaal. Ik weet ook wel dat kindjes hoge koorts kunnen hebben, maar verdorie, het is zo lastig om je daarbij neer te leggen als je niet zeker weet dat er niets ernstigs aan de hand is.
Als je je zorgen maakt, gewoon de huisarts(enpost) bellen.
Daar zijn ze voor!

Tim had zelfs 41.2 ooit. Toen heb ik ook de huisartsenpost gebeld hoor.
pi_166686957
Jongens, het onmogelijke is gebeurd! Wij hadden een slaper van 19.45 tot 6.15.hij heeft 2x heel kort gehuild, maar dat was echt maar 20 seconden ofzo. Ik ga er nog maar niet van uit dat dit het nieuwe normaal is, maar *O* *O*.

En ik voel je geradbraakt, ongelofelijk...
pi_166687002
Kuukske gefeliciteerd en welkom! :W

Sara kan me voorstellen dat het je niet helemaal lekker zit ja!

Jagar oh wauw, wat goed! *G*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166687128
Fijn, Jagär!
pi_166687225
Slaap voor Jagar! *O* Fijn zeg!

W. Is al sinds 5;00 ontroostbaar. Ik ben ook wel door mijn trukendoos heen. Zo maar een zetpil geven, want er zit duidelijk iets dwars.
pi_166687228
Jagar, jaaaaaaa *O*

Kuukse, welkom!

Sillie, klinkt als een tandje of kiesje, steker in combi met de tong uit de mond.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_166687294
Wat fijn Jagar *O* daar kan de buurvrouw niets over zeggen!

Welkom Kuuks!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_166687436
Jagär, wat geweldig! Daar kom ik even voor jompelen! *O* .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_166687448
Wat fijn Jagar! (T. onthou deze nieuwe feature!)

Beterschap voor alle sneutjes :*

Wij gaan zo met M. naar de huisarts. Na 2 weken nauwelijks drinken, weigert ze nu alles. Drinken = hysterisch huilen. Zoals altijd is onze fijne huisarts er vandaag niet en krijgen we die kenau van een vervanger met wie hij de praktijk deelt. Ik bereid me alvast mentaal voor.. :{
  woensdag 16 november 2016 @ 08:55:40 #133
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166687512
Wow slaap!! *O*

Sterkte kazy :*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166687739
oh man, sterkte Kazy. Met de huisarts, maar vooral met M.

En jullie zijn allemaal lief, bedankt voor het meeleven! O+
pi_166687865
Yes Jagar! Pluim voor jullie alledrie!

Kazy, succes bij de heksarts... Is zo ook zo erg voor kleine ukkies? :{

Sillie lekker vroeg uit de veren... -O- sterkte vandaag...

Ik heb voor het eerst in 13 maanden in mijn eentje beneden zitten ontbijten. Mr. T slaapt gewoon nog. Hij is ziek, dus dat is hartstikke goed voor hem he?Vooral ff laten liggen. :)
*zapt met hete koffie in de klauwen langs alle ochtendprogramma's*
Ga zo wel weer terug naar zorgen maken als de koorts niet gezakt is.
pi_166688183
Beterschap voor de zieke kindjes!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_166688272
Welkom Kuukske en van harte gefeliciteerd!!!

Jagar een goede nacht slaap! Wat een vooruitgang! Fijn zeg!

Och en Sillie geen goede nacht.

Sara ook Beterschap voor mister T.

Kazy succes! Wat balen dat je geen fijne arts hebt in zulke situatie.
pi_166689630
Welkom Kuukske!

Huisarts viel mee deze keer. Ze wist niet wat M. had, maar ze dacht wel dat ze pijn heeft bij het drinken (of heeft gehad en dat ze nu nog een negatieve associatie daarmee heeft). We kregen ibuprofen mee (vloeibaar..), omdat pcm niet werkt en als de situatie binnen 2 dagen niet verbetert, moeten we weer terug komen. M. had gelukkig nog geen uitdrogingsverschijnselen, maarja de vraag is hoe lang dat duurt..
  woensdag 16 november 2016 @ 11:42:29 #139
409579 LuDann
All the way
pi_166689661
Wat fijn van de slaap Jagar!

Beterschap aan T. van Sara en M. van Kazy. Ik hoop dat de ibuprofen wel werkt want dit klinkt niet lekker zo.
pi_166689858
Wat heerlijk Jagar! *O*

Wat sneu voor M., Kazy. ;( Hopelijk haalt dit iets uit en gaat het snel beter.

Beterschap voor alle andere zieke en sneue kindjes. :*

Welkom en gefeliciteerd Kuuks! *O*

Ik zeg maar niet teveel over onze nachtrust de afgelopen nacht(en), we lijken echt iets doorbroken te hebben en na mijn uitgeputte klaagzang van vorige week heeft N. welgeteld 0 nachten op onze kamer geslapen en zelfs 2 nachten helemaal niks van zich laten horen. *O* Het allerfijnste is gewoon dat ze zich in haar eigen bed (en vaak zelfs alleen door onze stemmen, zelfs via de talkfunctie van de babyfoon) laat troosten en dan verderslaapt. O+ Dit had ik vorige week nog niet durven hopen.
pi_166691903
Hopelijk helpt het snel Kazy! Fijn dat de arts meeviel.

Hoe is het met wolk Ludann?

Wauw Selvaria! Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen? L is de laatste weken juist supervroeg bij ons in bed en met de 2e op komst zou ik indd ook heel blij zijn als het dadelijk lukt om in haar eigen bedje te slapen. Maar L is miss nog iets jonger dan N.
pi_166692855
Kazy, hopen dat het helpt...

Hier is de koorts gezakt naar 38,2 vanmorgen. Maar ik krijg er nu nauwelijks drinken meer in. (Eten hoefte hij al langer niet)
Aaargh, doe 's beter worden! :{
pi_166693170
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:48 schreef Vieve6 het volgende:
Hopelijk helpt het snel Kazy! Fijn dat de arts meeviel.

Hoe is het met wolk Ludann?

Wauw Selvaria! Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen? L is de laatste weken juist supervroeg bij ons in bed en met de 2e op komst zou ik indd ook heel blij zijn als het dadelijk lukt om in haar eigen bedje te slapen. Maar L is miss nog iets jonger dan N.
Even in een spoiler ivm steeds hetzelfde verhaal :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166695192
Sterkte Kazy! Hopelijk gaat M. snel weer drinken.

Mijn dreumes heeft na een zetpil een aantal uur geslapen en werd wakker met een nieuwe functie: billenschuiven naar andere ruimtes dan waar mama is!
Nu ben ik hem continue kwijt }:| . Dat zitten blijven op 1 plek was toch zo gek nog niet..
pi_166695370
Jagar en selvaria wat super!
Heeft T het licht gezien (of nou ja, juist niet 8-)) of hadden jullie ook een tactiek Jagar? Hoe dan ook heerlijk, hopelijk zet dit zich voort!

Beterschap voor de zieken, hier ook al eentje die voor de derde keer vandaag :o in bed ligt nu.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mineola op 16-11-2016 17:15:02 ]
pi_166695409
Mijn dreumes had net een full-blown meltdown omdat ik het waagde om een stuk van de banaan af te breken. En daarna weigerde hij om de banaan verder te eten. Banaan eet je blijkbaar alleen met de schil er nog aan :{w }:| :')
pi_166695461
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:52 schreef Mineola het volgende:
Jagar en selvaria wat super!
Heeft T het licht gezien (of nou ja, juist niet :8) of hadden jullie ook een tactiek Jagar? Hoe dan ook heerlijk, hopelijk zet dit zich voort!

Beterschap voor de zieken, hier ook al eentje die voor de derde keer vandaag :o in bed ligt nu.
Het grootste gedeelte van de tactiek is dat ik rigoureus tussen 19.30 en 7 geen BV meer geef. Verder doet de duutser al het troosten en doet dat bij voorkeur zonder t op te pakken... Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat!
  woensdag 16 november 2016 @ 16:58:11 #148
409579 LuDann
All the way
pi_166695483
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:52 schreef Mineola het volgende:
Jagar en selvaria wat super!
Heeft T het licht gezien (of nou ja, juist niet :8) of hadden jullie ook een tactiek Jagar? Hoe dan ook heerlijk, hopelijk zet dit zich voort!

Beterschap voor de zieken, hier ook al eentje die voor de derde keer vandaag :o in bed ligt nu.
Hoe gaat het bij jullie met slapen nu? En beterschap!
  woensdag 16 november 2016 @ 17:00:23 #149
409579 LuDann
All the way
pi_166695533
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:48 schreef Vieve6 het volgende:
Hopelijk helpt het snel Kazy! Fijn dat de arts meeviel.

Hoe is het met wolk Ludann?

Wauw Selvaria! Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen? L is de laatste weken juist supervroeg bij ons in bed en met de 2e op komst zou ik indd ook heel blij zijn als het dadelijk lukt om in haar eigen bedje te slapen. Maar L is miss nog iets jonger dan N.
Ze is nog steeds niet helemaal lekker, maar vooral s'nachts eigenlijk, veel hoesten. Wel weer naar het KDV. Gelukkig, want ik ga graag naar mijn werk.

Supervroeg bij jullie in bed lijkt me niet handig nee, met een tweede!
pi_166700365
Fijn dat het iig beter gaat, Ludann.

Ik wil nog even jompelen: T is net in z'n eentje gaan slapen, zonder te huilen. *O* *O* *O* Zo fijn dat er nu verbetering in zit..
pi_166700706
Wat fijn jagar, wat een opluchting zo voor je!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_166700957
Jagar ik ben zo blij dat t wat beter gaat met slapen! En ik hoop dat het met je relatie/huwelijk ook een beetje beter gaat daardoor. Want dat vind ik echt heel shit, dat dat niet zo lekker loopt.
  woensdag 16 november 2016 @ 20:44:29 #153
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_166701015
Super Jagar! *O*

En selvaria had ook al goed slaapnieuws! *O*

Mijn J. kan sinds een week ook ineens zelf in slaap vallen O+ ik moest er altijd bij blijven zitten tot hij sliep, maar nu leg ik hem in bed, hij draait meestal op z'n zij naar z'n knuffelpoes, ik zeg slaap lekker, ga weg en hij gaat niet huilen en valt in slaap.

Ik moet meestal wel binnen een half uur nog even naar boven, maar toch, heerlijk om er niet bij te hoeven blijven en weg te sluipen :')
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_166705214
T kan het zelf-in-slaap vallen nu ook. Zonder huils. Ik weet niet wat me overkomt joh. Ik loop nog steeds twee keer per dag verbaasd naar beneden. Fles, knuffelen, welterusten en go.

Veel gehad aan de tips hier trouwens, echt! ^O^
pi_166705241
Hier nog steeds in slaap met een fles, of in de tula. Ik heb ook nog geen pogingen gedaan om dat anders te krijgen, dus geen idee!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_166707749
Het zelfstandig in slaap vallen is een mooie bijkomstigheid. Maar, meneer slaapt nu nog, en is weer 1x 20 seconden wakker geweest... Wat een verschil.
pi_166707894
Fijn dat het weer iets beter gaat met wolk Ludann. Alleen vervelend van de nachten. Is ze dan ook veel wakker?

& Jagar wat mooi om te horen dat er zulke vooruitgang in zit! Fijn zeg!

Thnx voor de uitleg Selvaria :)! Erg fijn dat het zo goed gaat!
pi_166709283
Jup Vieve, we zijn echt weer terug bij af. In principe is ze op wat hoesten na gewoon beter, maar slapen is weer een drama.
pi_166709366
oh mann, LuDann. Dat is balen zeg. Sterkte! Fijn dat ze in ieder geval beter is.

Hoe is het met de anderen in de ziekenboeg?
pi_166709463
Best besteedde geld ooit denk ik voor die slaaptraining Jagar! Fijn dat het zo goed gaat! Merk je ook overdag verschil doordat hij nu s nachts meer slaapt?

En ook bij Selvaria weer rustige nachten gelukkig! Nu alleen wolk nog even goed herstellen en ook weer beter gaan slapen.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_166711676
Hij eet vooral heeeel veel overdag nu. Vooor de rest niet zoveel verschil. En inderdaad, welbesteed geld. Het meeste wisten we wel, maar het hielp echt om een vreemde het te horen zeggen.

Helaas T net opgehaald van het kdv, 38.5 koorts. Hij heeft daar nog wel gegeten, en ik heb er bij gezeten. Wat schattig, 7 van die kleine dreumessen op kleine stoeltjes aan een klein tafeltje. En ze waren zo rustig en kalm, echt leuk om te zien!
pi_166711865
Wat fijn van de slaap Jagar en beterschap voor T.

LuDann weer terug bij af, jeetje ;(

Hier is drinken nog steeds drama. Maarrrr gisteravond heeft ze in bad een bekertje water weggeklokt. Ook blijkt ze mierzoete fruityoghurt hemels te vinden (jammer dan van de suiker) en knijpfruit gaat er ook in als zoete koek ^O^ Flesje melk is dra-ma. Ik denk dat we haar daar te veel in gepusht hebben omdat dit het enige was wat ze nog wel dronk.. De ibuprofen lijkt ook niks te doen, dus volgens mij heeft ze gewoon geen zin om te drinken (of heeft ze op de een of andere manier een negatieve associatie met drinken gekregen).
pi_166712429
Even een jompel voor goede slaaps voor Jagar, Selvaria en Sara *O*

LuDann ;( wat rot dat Wolk weer even terug bij af is... Hopelijk komt ze snel weer in het goede ritme.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_166716407
Slaap voor T! Wat goed! Beterschap ook :)

Ook slaap voor Selvaria *O* Wat moet dat fijn zijn!

Ik zoek een beetje naar tips voor het volgende: Sjaak houdt niet van vieze handen. Weigert te vingerverven, lijmen, wil een beetje viezigheid meteen afgeveegd hebben, dat soort dingen. Ik weet niet of ik er iets mee wil, want ik ga hem niet dwingen tot iets wat hij duidelijk niet wil. Maar wellicht heeft er iemand een tip om eens te proberen met Sjaak.
pi_166717617
MevrouwCactus, ik heb wel eens voorbeelden gezien van smurrie (smurfensnot oid) in een doorzichtige zak waar kinderen dan in kunnen tekenen zonder dat ze vies worden, maar ze het wel een beetje voelen. Ik heb alleen geen idee hoe zoiets heet en waar je dus op zou moeten googelen voor voorbeelden :')
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_166718980
Stuur spring misschien even een DM/PB. Volgens mij heeft haar L. ook zo'n periode gehad.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_166719534
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 18:12 schreef FlyingFish het volgende:
MevrouwCactus, ik heb wel eens voorbeelden gezien van smurrie (smurfensnot oid) in een doorzichtige zak waar kinderen dan in kunnen tekenen zonder dat ze vies worden, maar ze het wel een beetje voelen. Ik heb alleen geen idee hoe zoiets heet en waar je dus op zou moeten googelen voor voorbeelden :')
JufM heeft dat eens laten zien, had het van Pinterest. Een boterhamzakje (zo'n ziplock) met een papiertje erin met wat kloddertjes verf en dan het zakje dicht.
pi_166719575
Wij hadden hier net een bruller.. Ze krijgt in bed altijd een flesje melk. Nu lag ze in bed, riep ze 'mawlk, mawlk!' en als ik het flesje liet zien was het brullen alsof ik haar iets heel verschrikkelijks voorschotelde.. :? Zal wel een dreumeslogica onder zitten die ik nog niet kan doorzien.
pi_166719984
Dreumeslogica. O+ Volgens mij zijn wij mentaal gewoon niet meer in staat dat te begrijpen IMA. :D

Hier ook zo'n grapjurk:
Ik: "N., ga je mee naar de winkel?"
N.: Stort zich op de grond en gilt "Nejnejnejnejneeeeeeee :'( "
Man: "N., zullen we even naar de winkel?"
N.: "Ja! :Y " en loopt naar de gang voor haar jas en schoenen. :')
pi_166720253
Ach, aan de andere kant is de dreumeslogica soms ook zo simpel dat er gebruik van te maken valt.

Ik was vanochtend al een minuut of 5 in gevecht om d'r broek aan te krijgen. Dra-to-the-ma. NJEENJEENEEEEE WAAAAAAH
"Maar L., zonder broek aan kan je niet naar de opvang, en dan kan je niet met F. spelen! :o"
Kind houdt op met huilen en gaat stilzitten en helpt mee d'r broek aantrekken. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_166720666
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:58 schreef LuDann het volgende:

[..]

Hoe gaat het bij jullie met slapen nu? En beterschap!
Wat lief dat je er naar vraagt. Wel beter dan het was, maar nog steeds vrij matig. Twee stapjes vooruit eentje terug, dat idee. Gemiddeld 1-2 nachten per week maakt hij een langere ruk van 6-7 uur aaneen en als hij wakker is, slaapt hij meestal wel snel weer in. Maar vannacht was het weer pet met een paar uur wakker. Eigenlijk moeten we ook eens een tactiek als van Jagar toe gaan passen, maar ik ben zelf geloof ik nog niet zo ver... En er is steeds wel een excuus om niet te gaan trainen ook, ziekjes, man weg, tanden, etc. Het helpt ook niet dat het met oudste ook (in mijn herinnering dan :P) vanzelf goed kwam. Dus we modderen een beetje voort met licht stijgende lijn :)

Hoe is het met de zieken hier? Kazy's M, Twix, Wolk en de rest?
pi_166721116
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:23 schreef Mineola het volgende:

[..]

Wat lief dat je er naar vraagt. Wel beter dan het was, maar nog steeds vrij matig. Twee stapjes vooruit eentje terug, dat idee. Gemiddeld 1-2 nachten per week maakt hij een langere ruk van 6-7 uur aaneen en als hij wakker is, slaapt hij meestal wel snel weer in. Maar vannacht was het weer pet met een paar uur wakker. Eigenlijk moeten we ook eens een tactiek als van Jagar toe gaan passen, maar ik ben zelf geloof ik nog niet zo ver... En er is steeds wel een excuus om niet te gaan trainen ook, ziekjes, man weg, tanden, etc. Het helpt ook niet dat het met oudste ook (in mijn herinnering dan :P) vanzelf goed kwam. Dus we modderen een beetje voort met licht stijgende lijn :)

Hoe is het met de zieken hier? Kazy's M, Twix, Wolk en de rest?
ik denk dat het ook werkelijk alleen maar werkt als je er zelf klaar voor bent. Als wij nachten van 6-7 uur hadden, dan was ik misschien ook wel niet zo ver. Maar hier was het elke anderhalf uur, en dat was niet meer vol te houden.

Sterkte! :*
pi_166721485
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:37 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik denk dat het ook werkelijk alleen maar werkt als je er zelf klaar voor bent. Als wij nachten van 6-7 uur hadden, dan was ik misschien ook wel niet zo ver. Maar hier was het elke anderhalf uur, en dat was niet meer vol te houden.

Sterkte! :*
Ja dat is het ook. Steeds als ik denk dat we nu écht iets moeten doen omdat ik er helemaal klaar mee ben om voor de derde keer uit bed te moeten of geen lontje meer over heb, dan slaapt hij weer een nachtje ok en kan ik er weer even tegenaan. Je went ook aan dat slaaptekort, 6 uur slaap met 3x wakker is prima tegenwoordig. En op tijd naar bed. Een sociaal leven, wat is dat?

Ooit he O+
pi_166724083
Mineola O+ Leuk om van je te horen! Wel vervelend dat het slapen nog steeds niet naar wens gaat...

Bedankt voor de tips voor het knutselen etc met Sjaak. Ik ga eens kijken wat ik voor elkaar ga krijgen. Hij zal de komende jaren natuurlijk genoeg aan de knutsel moeten op school, dus ik kan het maar beter blijven proberen met hem.
pi_166724358
MWC: misschien helpt met klei/van dat magische zand laten spelen ook? Dan went hij aan "vreemde" structuren aan zijn handjes? Zo maar een idee.

Vraag tussendoor: ik ken het fenomeen fantoomschopjes van darmgerommel na bevalling etc. Maar tot wanneer kan dat de kop opsteken? Een jaar na dato ook nog? :@
pi_166724391
MwC: misschien helpt het ook als hij in eerste instantie iets van 'gereedschap' kan gebruiken om de boel een beetje te ontdekken? Onze Minion kreeg bij mijn zus laatst klei voor d'r neus, waar ze in eerste instantie niets van moest hebben.
Maar toen ze er 5 minuten met zo'n plastic mesje in had zitten porren, pakte ze het toch opeens gewoon op.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166724829
MC, misschien iets wat lekker aanvoelt met een leuke associatie erbij? R wil graag net als mama make-up op, dus ze krijgt een likje bodylotion op haar vingers om op haar wangen te smeren. Staat dan echt gelukzalig 'sjmeeer sjmeeer' over haar wangen te aaien.
Je kan eens een pot nivea erbij pakken.
pi_166724982
Wat vindt Sjaak van de zandbak?
J krijgt op het kdv altijd een kwast om te verven, omdat hij niet met zijn handen wil. Prima. Klei vind hij niks, zoutdeeg was wel oké. En bijvoorbeeld buiten klopt hij zelf zijn handen af, maar is er gewoon geen doekje om te poetsen en dat accepteert hij dan wel.

Mijn dreumes concludeerde nadat zijn melk op was en we samen op de bank zaten: "Moe. Bed. Sapen." O+
pi_166725016
Lieve allemaal,

Ik lees heel trouw mee maar vind even niet de ruimte in mijn hoofd om actief mee te schrijven. Al mijn energie en aandacht gaat naar Twix en zijn gezondheid. Wel super lief dat jullie informeren.
Hij doet het naar omstandigheden goed. Blijft vrolijk, blij en actief. We zitten volop in de onderzoeken en dat is spannend.

:* van ons!
pi_166725136
Allereerst een dikke :* voor Malteser en Twix. En nog eentje :*

Twist: met gereedschap is mwoh. Qua verf dan, Sjaak pakt de kwast, geeft me een blik }:| en port dan wat in de verf. Klatst dat op een papier en zegt dan "Klaa!". Klei heb ik überhaupt nog niet geprobeerd.

Inge, dat hebben we ook nog niet geprobeerd.
Wat wel is: yoghurt op je handen is dolle pret! Dat is echt graaien en likken etc. Maar verf van dezelfde consistentie... }:|

Hupje, de zandbak is dolle pret, met handen vol zand overal heen lopen en lekker overal in wroeten.

In mijn beleving is het dus echt van dat knutsel-spul.
pi_166725215
Dat wordt dan dus verven met yoghurt op tafel :P
pi_166725260
Of met scheerschuim verven! Das vaak ook een hit!
pi_166725305
Maar iets minder geslaagd in de ik-steek-alles-in-mijn-mond-fase ;)
pi_166725434
Malteser. :* Voel je vooral niet verplicht om mee te schrijven en weet dat er hier aan je gedacht wordt. :*
pi_166729301
Cactus, vind je het vervelend dat hij niet van verf en lijm oid houdt? Ik zou het zelf namelijk prima vinden, haha. Ik had (en heb) zelf namelijk absoluut geen trek in die kliederzooi dus ik doe daar thuis gewoon niet aan. Luie moeder it is, lekker op de opvang, veel plezier!

Als hij zand en yoghurt wel prima vindt dan is ie niet 'bang' voor vies worden lijkt me!
Of idd dat pinterest idee: een beetje verf in een ziplockzakje doen en dat met plakband of schilderstape op de tafel of op de ruit plakken (vierkant van tape zeg maar, dat het blijft zitten) en dan erover heen wrijven.

En verder ben ik inmiddels wel rijp voor een slaaptrainplan. Het kan best snel gaan, haha :D Maar daar moet ik vooral mijn echtgenoot voor aankijken geloof ik. }:|
pi_166732832
Oh, wat een leuke filmpjes zag ik voorbij komen! Wat worden sommigen al groot zeg!
En wat veel haar heeft Wolk nu zeg!

Hier is het enkel nog "daaaaww" (daar) (dat staat voor bijna alles wat ze aanwijst) en "kijk".
Mama en papa zegt ze niet, maar kan ze wel gewoon uitspreken.
pi_166732870
Lief dat je naar M. vraagt Mineola :) Het gaat hier iets beter met het drinken. Fles en rietjesbeker zijn lava, maar thee drinken uit een mok gaat ineens redelijk goed. Heel af en toe pakt ze zelf de tuitbeker om een slok water te nemen. Het hysterische gillen bij de aanblik van een fles is wel minder aan het worden. Ik krijg dus niet de indruk dat ze (nog) ziek is, maar dat ze gewoon echt ineens een nare associatie heeft met haar eigen bekers/flessen. Ik hoop dat maar een fase is en anders gaan we weer naar de huisarts.

Over dat verven met zo'n plastic zakje: Ik heb het een keer geprobeerd, maar dan nog met een papiertje erin waar ik de verf op had gedaan. M. trok dus steeds de tape los. Vervolgens kreeg ik het papiertje nauwelijks uit het zakje (scheurde want te nat) en in het zakje wilde het niet drogen. #faal Verder vond M. het wel leuk geloof ik :D
pi_166736736
Mijn dreumes heeft weer 40 graden koorts. 2e keer in 2 weken, fijn, op het kdv beginnen..
  vrijdag 18 november 2016 @ 16:26:00 #189
409579 LuDann
All the way
pi_166737353
Oef, beterschap Jagar.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:23 schreef Mineola het volgende:

[..]

Wat lief dat je er naar vraagt. Wel beter dan het was, maar nog steeds vrij matig. Twee stapjes vooruit eentje terug, dat idee. Gemiddeld 1-2 nachten per week maakt hij een langere ruk van 6-7 uur aaneen en als hij wakker is, slaapt hij meestal wel snel weer in. Maar vannacht was het weer pet met een paar uur wakker. Eigenlijk moeten we ook eens een tactiek als van Jagar toe gaan passen, maar ik ben zelf geloof ik nog niet zo ver... En er is steeds wel een excuus om niet te gaan trainen ook, ziekjes, man weg, tanden, etc. Het helpt ook niet dat het met oudste ook (in mijn herinnering dan :P) vanzelf goed kwam. Dus we modderen een beetje voort met licht stijgende lijn :)

Hoe is het met de zieken hier? Kazy's M, Twix, Wolk en de rest?
Lastig. Ik ben het met Jagar eens, je moet er echt aan toe zijn denk ik. En dan samen met je man een eenduidig plan maken en je daaraan vasthouden.

Wolk is gelukkig weer beter. Alleen zo'n naar hoestje wat nog wel even aan kan houden.
pi_166739140
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 08:19 schreef Mineola het volgende:
Cactus, vind je het vervelend dat hij niet van verf en lijm oid houdt? Ik zou het zelf namelijk prima vinden, haha. Ik had (en heb) zelf namelijk absoluut geen trek in die kliederzooi dus ik doe daar thuis gewoon niet aan. Luie moeder it is, lekker op de opvang, veel plezier!

Als hij zand en yoghurt wel prima vindt dan is ie niet 'bang' voor vies worden lijkt me!
Of idd dat pinterest idee: een beetje verf in een ziplockzakje doen en dat met plakband of schilderstape op de tafel of op de ruit plakken (vierkant van tape zeg maar, dat het blijft zitten) en dan erover heen wrijven.

En verder ben ik inmiddels wel rijp voor een slaaptrainplan. Het kan best snel gaan, haha :D Maar daar moet ik vooral mijn echtgenoot voor aankijken geloof ik. }:|
Ik vind het op zich niet vervelend dat Sjaak niet van verf, lijm etc houdt, maar het is wel iets wat hij tot hij 12 jaar oud is, heeeeeeel vaak moet gaan doen op kdv/pszschool/bso/kinderfeesten/enz. Dus dan lijkt het me vooral handig als hij het op z'n minst wil doen (eventueel met een dosis gezonde tegenzin).

Dus nee, niet vervelend, ik maak me ook niet echt zorgen, maar wil er wel aandacht voor hebben. Ik ben zelf a-creatief dus kan daarin de tips goed gebruiken.
pi_166740256
Ah joh, de kleuterklas is nog echt ver weg! Zoveel fases die daar nog tussen zitten, komt echt goed :Y.

Mijn kleuter heeft ook niet zoveel met knutselen. Nooit gehad ook. Op school doet hij het wel, met redelijk plezier geloof ik ook, maar hij maakt zich er wel altijd makkelijk vanaf (kleuren met alleen blauw, bijvoorbeeld). Als ergens zijn passie niet ligt, is dat lastig te veranderen denk ik.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  vrijdag 18 november 2016 @ 19:37:56 #192
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166741003
Hier nog zoëen, J houdt niet van knutselen en tekenen. Op PSZ of bij oma doet ie wel mee, maar is wel snel klaar (en 2 kleuren is idd al heel veel). Hij is dan wel weer heel goed in grote duplo bouwwerken maken, en graaft met veel plezier in de zandbak, elk kind zn ding!
pi_166744065
Uiteindelijk gaat het om ervaren (en later bepaalde motorische vaardigheden) en maakt het niet uit hoe je dat doet.

J deed vandaag per ongeluk een plasje op de wc :D
En de vraag van de dag is "nog petenootje?" *)
pi_166744774
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:02 schreef silliegirl het volgende:

Vraag tussendoor: ik ken het fenomeen fantoomschopjes van darmgerommel na bevalling etc. Maar tot wanneer kan dat de kop opsteken? Een jaar na dato ook nog? :@
Had ik ook. Dat zijn rammelende eierstokken. Heerste hier enorm in dit topic. :P

Jagar, nah bah, beterschap voor T maar weer.

Mr. T. heeft geen koorts meer, maar eten en drinken is nog steeds superstom.

Leuke knutseltips!
pi_166746566
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 21:42 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Had ik ook. Dat zijn rammelende eierstokken. Heerste hier enorm in dit topic. :P

[...]
:D

Echt werkelijk waar...heb veel respect voor alle zwangeren met een dreumes! Ik moet er zelf nog niet aan denken. A is op dit moment (naja, eigenlijk geldt dat voor alle afgelopen 13mnd) zo verschrikkelijk leuk dat ik er niet aan moet denken om dat "minder goed" mee te maken, omdat ik zo moe ben of pijn in m'n rug heb. Of erger nog...dat ik de legendarische peuterpuberteit maar half meemaak omdat er een nog kleinere uk rondkruipt ;) Het lijkt me wel heel leuk als A wat groter is en echt de grote zus kan uithangen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn om te lezen dat veel dreumesjes eindelijk goed slapen! A slaapt nog steeds redelijk goed. Ze slaapt nog wel bij mij op de kamer, maar dat is vooral omdat ik dat fijn vind ('s middags slaapt ze wel regelmatig in haar eigen kamertje). Als ze 's nachts wakker wordt, moet ik er hoe dan ook altijd uit. Haar even laten huilen is dankzij de babyfoon geen optie. Zodra die geluid (gehuil...gehoest...een lawaaierige auto buiten) detecteert breekt hier in huis een heuse discotheek uit (flitsers) en trilt mijn hele bed :') Ja, kan dat ook uitzetten, maar het idee dat ik in slaap sukkel en het vervolgens niet merk als er echt iets aan de hand is... :X

Beterschap T!
pi_166748081
Reageert die babyfoon zo sterk Aerenia? Ik denk dat ik hier dan geen nachtrust meer overhoud aangezien O regelmatig (korte) geluiden maakt. Een van de redenen waarom hij wel al bijna een jaar op zijn eigen kamer slaapt, zodat ik ook redelijk kan slapen

En wat betreft genieten van de eerste heb je zeker gelijk en dat vind ik ook wel jammer, maar op de langere termijn is minder leeftijdsverschil leuker voor ze denk ik, en voor ons een stuk praktischer. En je hebt meestal nog een maand of acht om aan het idee te wennen.

Overigens heb ik die fantoomschopjes in m'n buik ook af en toe. Zijn rare darmen denk ik, die je doordat je echte schopjes hebt gevoeld nu ook zo voelt ipv als rare darmen. Tenminste, dat is mijn theorie.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_166751848
Oh die eierstokken inderdaad. Ik heb inmiddels nog maar 2 maanden om aan het idee te wennen en ik word best heen en weer geslingerd de laatste tijd. N. is zo fantastisch leuk de laatste tijd dat ik wel even moet slikken wanneer ik me realiseer dat zij straks niet meer alle aandacht kan krijgen die ze gewend is en dat maakt me soms best verdrietig. Aan de andere kant is het natuurlijk geweldig als ze straks altijd een speelmaatje heeft en zal alles wel op zijn pootjes terecht komen, maar ik vind het best lastig zo nu en dan. Maar genoeg, dit hoort eigenlijk in het andere topic. ;)

N. is de laatste tijd zo zorgzaam, echt vreselijk lief. Als ze uit haar beker drinkt moeten haar knuffels ook een slokje, als haar beer gevallen is moet die een kusje en als we aan tafel zitten te eten krijg ik haar broodkorsten toegeschoven ("mama hap"). O+
pi_166754817
De meeste babyfoons kun je ook instellen qua gevoeligheid hč? Dus dat de drempel voordat-ie aanslaat wat hoger ligt; misschien is dat wat?

Overigens wel grappig om de verschillende perspectieven over een tweede zo te lezen :D geeft wel goed weer hoe persoonlijk het is!
Juist omdat onze Minion zo leuk en zo makkelijk is, wilde ik graag snel een tweede (nog zo'n leukerd! O+ ). Natuurlijk is het bij een tweede anders en moet je je tijd verdelen, maar ik ben niet zo bang dat ik echt zo verschrikkelijk veel ga missen eigenlijk. En de interactie van beiden lijkt me juist zķ leuk! O+ O+
Het lijkt me vooral wel lekker dat we ook bij de tweede nog niet zoveel 'moeten' op een dag, aangezien de oudste dan nog niet naar school hoeft enzo :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166755285
ik rammel ook voor een tweede. Ik zei altijd dat ik eerst een nacht wou doorslapen voordat we er over na gingen denken, maar dat doen we nu al 5 :o nachten achter elkaar.

Het is hier qua toekomstperspectief niet echt handig, en ik zou ook graag een beetje groter wonen, 60 m2 met 2 kinderen is wel heel krap.
pi_166755472
Rammelen doe ik wel, maarja, mijn vent dus niet, dus dat helpt niet echt.

Verder is de slaapfunctie van mijn dreumes stuk. Ik ben vannacht eigenlijk continue met 'm in de weer geweest, dus nu doodmoe. In zo'n situatie ben ik blij dat er niet nog een tweede is, want dan zou ik helemaal niet meer weten hoe je aan je rust toekomt..
pi_166761668
oh man, mijn dreumes. We hebben tijdens het avondeten om de hap geproost met zijn waterfles, omdat hij dat zo hilarisch vond. En daarna ontdekte hij het neplachen, en heeft zelfs aan de borst geprobeerd te neplachen.

En nu ligt hij in bed, ook te neplachen... O+

En we hadden zo'n fijne middag, met dreumes op de rug de buurt in. Hij flirt en lacht naar iedereen, en steekt z'n handjes uit om een high five te krijgen. Het is zo'n schatje.

En na een paar dagen beter slapen voelde ik me vanmorgen een ander mens. Er is een beetje rust in me terug gekeerd...Zo prettig.
pi_166762170
Ohh Jagar, het klinkt alsof je motortje weer draait en het zonnetje weer een beetje schijnt O+ Zoveel lichter! Fijn om te lezen :*
pi_166762372
Hey Jagär, weet je, over een paar weken heb je weer concentratie om een boek te lezen. O+. Ik heb echt gehuild van blijdschap toen ik dat merkte.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_166762407
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hey Jagär, weet je, over een paar weken heb je weer concentratie om een boek te lezen. O+. Ik heb echt gehuild van blijdschap toen ik dat merkte.
ik heb nog nooit zoveel gelezen als in het laatste jaar! vooral snachts, als ik weer eens niet kon slapen omdat ik dacht dat T toch zo weer wakker zou worden.

Vooral simpele flutboeken, dat wel. Straks maar eens aan een goed boek beginnen..
pi_166763250
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 13:43 schreef silliegirl het volgende:
Rammelen doe ik wel, maarja, mijn vent dus niet, dus dat helpt niet echt.

Verder is de slaapfunctie van mijn dreumes stuk. Ik ben vannacht eigenlijk continue met 'm in de weer geweest, dus nu doodmoe. In zo'n situatie ben ik blij dat er niet nog een tweede is, want dan zou ik helemaal niet meer weten hoe je aan je rust toekomt..
Omgeving?
pi_166763744
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:01 schreef Jagärtrut het volgende:
oh man, mijn dreumes. We hebben tijdens het avondeten om de hap geproost met zijn waterfles, omdat hij dat zo hilarisch vond. En daarna ontdekte hij het neplachen, en heeft zelfs aan de borst geprobeerd te neplachen.

En nu ligt hij in bed, ook te neplachen... O+

En we hadden zo'n fijne middag, met dreumes op de rug de buurt in. Hij flirt en lacht naar iedereen, en steekt z'n handjes uit om een high five te krijgen. Het is zo'n schatje.

En na een paar dagen beter slapen voelde ik me vanmorgen een ander mens. Er is een beetje rust in me terug gekeerd...Zo prettig.
Wat heerlijk! Het is je zo gegund!

(Ik probeerde je te pm/dm-en, lukte dat en zo nee, hoe doe ik dat met ä?
pi_166765298
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 21:15 schreef Mineola het volgende:

[..]

Wat heerlijk! Het is je zo gegund!

(Ik probeerde je te pm/dm-en, lukte dat en zo nee, hoe doe ik dat met ä?
Ik heb een PM gekregen. Vind je het erg als ik morgen antwoord, want ga nu naar bed en heb 2 glazen wijn gedronken. Na 2 jaar niet drinken voel ik die behoorlijk! *)
pi_166771887
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 22:12 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik heb een PM gekregen. Vind je het erg als ik morgen antwoord, want ga nu naar bed en heb 2 glazen wijn gedronken. Na 2 jaar niet drinken voel ik die behoorlijk! *)
Haha! Nee is prima hoor, geen haast!
pi_166772027
Wat fijn van het betere slapen Jager. Dat scheelt echt zoveel hč als je een paar nachten wat beter slaapt.
pi_166772497
Wat heerlijk Jagar! Het is jullie gegund, die nachtrust.
pi_166773040
Heerlijk Jagar!! Superfijn!

Dikke knuffel voor Malteser en Twix. Take your time!

En verders, klapperende eierstokken, i has them. T wil allemaal nog niet erg lukken maar we zijn pas relatief kort bezig.

Mies maakt tweelettezinnen!
Ze zegt mama bah! Helaas zegt ze dit voornamelijk als ze naar mijn moedervlekken wijst. Mijn man moest er zo hard om lachen dat zij het nu ook bijzonder grappig vind en dus zowat steeds de kleren van mn lijf rukt om maar weer nieuwe vlekken te vinden. Om dan weer dolenthousiast mama bahhh te roepen. Leuk..
pi_166773062
Dat moment dat je dreumes lief aan het spelen is en je zelf denkt "ah! Ik kan wel even naar het toilet" en je dan terugkomt en je dreumes de bloempot, waar ie kennelijk toch bij kan, aan het leegeten is }:| .
pi_166773366
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 11:02 schreef silliegirl het volgende:
Dat moment dat je dreumes lief aan het spelen is en je zelf denkt "ah! Ik kan wel even naar het toilet" en je dan terugkomt en je dreumes de bloempot, waar ie kennelijk toch bij kan, aan het leegeten is }:| .
:D

Fijn van het goede slapen Jagar! Nu toch geen kater van die twee glazen wijn? ;)

Wat die babyfoon betreft: hij is niet zo heel gevoelig ingesteld hoor! Hij reageert op alle langgerekte en hele harde korte geluiden. Dus een hoestbui of babygehuil pikt hij wel op, een kort kreuntje of kreetje niet. Alleen zit "even" een minuutje of 5 laten huilen er dus gewoon niet in ('s nachts dan...overdag staat hij uit en heb ik een camera-babyfoon), want dan blijft hij continu waarschuwingsignalen afgeven via de flitsers/trilalarm.

A is zo leuk he O+ Ze wil nu ook zelf eten met een vorkje (soms prikt ze goed, soms gaat het stukje eten haar hele blad rond), ze kent zoveel woordjes nu en roept soms uit zichzelf Lamp! Uil! En dan moet je er zsm naartoe lopen zodat ze ernaar kan wijzen en lachen O+

Ik heb trouwens het idee dat A nu 's nachts wakker wordt omdat ze het koud heeft. Ze slaapt in een langemouwenromper, pyjama met lange mouwen en een winterslaapzak met lange mouwen, maar voelt toch vaak koud aan als ik haar uit haar bedje haal. Als ze dan bij mij onder het dekbed verder mag slapen (lekker warm) slaapt ze zo ononderbroken door tot de wekker gaat. Misschien toch ook maar een deken erop gooien :)
pi_166782313
Lees jij haar lippen dan aerenia?

T heeft vandaag 2x ontbeten, gelunched, tussendoor zo'n 200 gram havermout pap gegeten en 2x borstvoeding gehad. Straks nog avondeten en bv, dat hij niet uit elkaar klapt is bijna niet te begrijpen..
pi_166782826
Dat gerammel voor een tweede O+ O+
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166782917
Nou Jagar, die gaat vast goed groeien met al dat slapen en eten ;)

Wij waren bij de intocht van sint en J heeft genoten van de muziek en het feit dat er zo veel andere kindjes waren. Heerlijk om te zien!

Aerenia, gewoon proberen met een extra dekentje dan, je komt er snel genoeg achter of dat helpt.
pi_166786814
Jagar: ja, het is liplezen. Maar omdat ze nog zo klein is en ze natuurlijk ook gewoon een geluidje kan maken, telt het voor mij pas als iemand anders het echt gehoord heeft. Elke keer als mijn ouders een dag hebben opgepast, vertellen ze mij wat ze allemaal gezegd heeft, dus ik weet nu ook wat ze goed kan benoemen. En het scheelt dat ze er altijd bij wijst (ook naar mij als ze mama roept) ;) O+

Hupje: ga ik proberen! Denk dat ze net zo'n koukleum is als haar vader. Die had 's nachts altijd de kachel op 22 graden staan en sliep onder een dubbel dekbed. Hij noemde mijn huis altijd een iglo, omdat het 's nachts rond de 18/19 graden is (want kachel aan 's nachts vind ik onnodig) :')

Het is rustig hier vandaag! Was iedereen lekker buiten van het weer aan het genieten? ;)
pi_166791873
Wij zijn lekker thuis gebleven, een grote snotboel hier momenteel. En O is ook niet zo lekker denk ik, die heeft 2x dik 2 uur geslapen vandaag. Maar eten doet hij nog wel normaal, inclusief geklaag na mandarijn 3 omdat ik dat wel genoeg vond en de rest terug legde. Hij eet die dingen sneller op dan dat ik ze kan pellen...

Gisteren hebben we van die foute kerstfoto's laten maken en die kreeg ik vandaag binnen. Zit echt een superleuke foto tussen van ons drieën, dus ik ben helemaal blij! En verder nog wat leuke van O zelf. Kunnen we opa en oma weer blij mee maken op de fotokalender die ze elk jaar met kerst krijgen.

Was de meet gisteren ondanks de kleine opkomst wel geslaagd?
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_166794893
Sillie haha herkenbaar van de bloempot. Dat je zo'n glunderend donkerbruin bekkie aantreft met de handjes vol aarde. Ik kon er moeilijk boos op worden _O-

FF: foute kerstfoto's, hoe tof! Ga je ze ook nog als kerstkaart versturen?

Ik zit hier trouwens in shock op de bank. M. slaapt namelijk nog :o Ze lag vannacht wel minstens een uur te pruttelen in bed. Af en toe kletsen en een korte 'huuu'. Normaal hielp een flesje dan om weer te gaan slapen, maarja die wordt nog steeds geweigerd. Het klonk niet dringend, dus ik heb haar maar laten liggen met als resultaat dat ze nu nog slaapt.
  maandag 21 november 2016 @ 08:19:28 #220
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166794908
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 22:45 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zijn lekker thuis gebleven, een grote snotboel hier momenteel. En O is ook niet zo lekker denk ik, die heeft 2x dik 2 uur geslapen vandaag. Maar eten doet hij nog wel normaal, inclusief geklaag na mandarijn 3 omdat ik dat wel genoeg vond en de rest terug legde. Hij eet die dingen sneller op dan dat ik ze kan pellen...

Gisteren hebben we van die foute kerstfoto's laten maken en die kreeg ik vandaag binnen. Zit echt een superleuke foto tussen van ons drieën, dus ik ben helemaal blij! En verder nog wat leuke van O zelf. Kunnen we opa en oma weer blij mee maken op de fotokalender die ze elk jaar met kerst krijgen.

Was de meet gisteren ondanks de kleine opkomst wel geslaagd?
Pics or it didn't happen!

Ja, het was supergezellig *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 21 november 2016 @ 08:45:38 #221
409579 LuDann
All the way
pi_166795121
Jagar, wat fijn dat het slapen zo goed gaat en dat je er zo van opknapt! Echt fijn om te lezen. O+

Omdat het slapen hier weer ruk gaat (echt, ik vervloek die longontsteking wat betreft timing. :( Volgens de kinderpsycholoog duurt een nieuw slaapritme een week of 3 a 4 om aan te wennen en helaas was die tijd nog niet om) sliep man afgelopen nacht bij Wolk op de kamer. Dan krijg ik wat rust. Dus heb heerlijk 8 uur geslapen. O+

Ik heb slaaptraining namelijk weer geprobeerd maar ze huilt nu zo hard en doordringend en zo lang dat man er niet mee door wil gaan.
  maandag 21 november 2016 @ 08:49:01 #222
409579 LuDann
All the way
pi_166795144
De meet was leuk ja! N. van Saskia en Wolk hebben samen op de wip gezeten. O+




Ik vervloekte wel de laarsjes van Wolk. Ze zijn superleuk maar wilden niet aanblijven. :')
pi_166796176
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 08:45 schreef LuDann het volgende:
Jagar, wat fijn dat het slapen zo goed gaat en dat je er zo van opknapt! Echt fijn om te lezen. O+

Omdat het slapen hier weer ruk gaat (echt, ik vervloek die longontsteking wat betreft timing. :( Volgens de kinderpsycholoog duurt een nieuw slaapritme een week of 3 a 4 om aan te wennen en helaas was die tijd nog niet om) sliep man afgelopen nacht bij Wolk op de kamer. Dan krijg ik wat rust. Dus heb heerlijk 8 uur geslapen. O+

Ik heb slaaptraining namelijk weer geprobeerd maar ze huilt nu zo hard en doordringend en zo lang dat man er niet mee door wil gaan.
Wij hebben ook pas doorgezet op het moment dat N. 'gewoon' huilde/jammerde en niet meer hysterisch was. Dat kon ik ook echt niet over mijn hart verkrijgen. Hopelijk is dat moment bij jullie ook snel. :*

Meet was erg geslaagd inderdaad!
pi_166796953
Fijn van je 8 uur slaap, LuDann. Na een paar dagen veel slapen voel ik me echt een heel erg ander mens. Hoewel ik wist dat het zwaar was, zulke slechte nachten merk ik nu pas hoe zwaar het was en hoeveel het me veranderde.

Hoeveel slapen jullie dreumessen ongeveer op een dag? T wordt de laatste dagen om 6 uur wakker, wat ik eigenlijk erg vroeg vind. Hij slaapt dan van ongeveer 20.00 tot 06.00, en tussen de middag nog een keer anderhalf uur. Effectief is dat 11.5 uur op een dag.

Vanavond maar eens proberen hem eerder in bed te krijgen, maar als we samen willen avondeten is dat met de werktijden van de duutser best lastig.
pi_166797143
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 11:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijn van je 8 uur slaap, LuDann. Na een paar dagen veel slapen voel ik me echt een heel erg ander mens. Hoewel ik wist dat het zwaar was, zulke slechte nachten merk ik nu pas hoe zwaar het was en hoeveel het me veranderde.

Hoeveel slapen jullie dreumessen ongeveer op een dag? T wordt de laatste dagen om 6 uur wakker, wat ik eigenlijk erg vroeg vind. Hij slaapt dan van ongeveer 20.00 tot 06.00, en tussen de middag nog een keer anderhalf uur. Effectief is dat 11.5 uur op een dag.

Vanavond maar eens proberen hem eerder in bed te krijgen, maar als we samen willen avondeten is dat met de werktijden van de duutser best lastig.
Sjaak slaapt ongeveer hetzelfde als T. zo te zien. Meestal 20.30u-6.30u/7.00u en dan tussen de middag 1-1,5 uur ongeveer. Ik vind het weinig als ik het vergelijk met andere dreumesen, maar ik kan het ook niet veranderen helaas.

Sjaak is ziek, kon echt niet meer stoppen met huilen net en is doodmoe in slaap gevallen op vrouws schouder. Die zit nu met hem in zijn schommelstoel op zijn kamer O+
pi_166797216
maar sjaak is ook al bijna 2 toch?

Och, wat sneu zo ziek. Stiekem vind ik het ook altijd wel een beetje fijn :@ , want in een keer willen ze weer knuffelen. Ik geniet dan extra van het op mij slapen...
pi_166797315
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 11:28 schreef Jagärtrut het volgende:
maar sjaak is ook al bijna 2 toch?

Och, wat sneu zo ziek. Stiekem vind ik het ook altijd wel een beetje fijn :@ , want in een keer willen ze weer knuffelen. Ik geniet dan extra van het op mij slapen...
Nog heul niet bijna 2! :{w :X }:|
Dit ritme heeft Sjaak al een paar maanden, denk vanaf dat hij 16/17 maanden is. Sjaak heeft nooit zoveel geslapen als ik hier soms lees van anderen.
pi_166797606
W. slaapt normaliter van 8:00-6:30 a 7:00
Dan van 10:00-11:30 en weer van 16:00-17:00 ongeveer. Hij moet echt nog 2 slaapjes doen, anders ist drama hier na 14:00.

Beterschap voor Sjaak! :*

Wij waren net bij het CB voor een extra vroeg 14 maanden consult (W. Is nog niet eens 13 maanden), dus 2 prikken binnen (auw) en weer gewogen. 4 weken terug was hij niet genoeg aangekomen. Nu was er 600 gram bij en was het prima *O*
  maandag 21 november 2016 @ 11:52:00 #229
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166797639
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 11:24 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Sjaak slaapt ongeveer hetzelfde als T. zo te zien. Meestal 20.30u-6.30u/7.00u en dan tussen de middag 1-1,5 uur ongeveer. Ik vind het weinig als ik het vergelijk met andere dreumesen, maar ik kan het ook niet veranderen helaas.

Sjaak is ziek, kon echt niet meer stoppen met huilen net en is doodmoe in slaap gevallen op vrouws schouder. Die zit nu met hem in zijn schommelstoel op zijn kamer O+
Arme Sjakie, hopelijk lekker uitrusten nu! Het is ook niet niks, opeens twee stuiterende jongetjes om je heen in een vreemd huis. F was er ook moe van en slaapt nu ook, J is nog steeds hieperdepiep aan het stuiteren.

F slaapt trouwens heel wisselend,meestal van 19-7 uur en dan 1 keer overdag 1,5-2 uur. Maar soms moet ie inhalen en dan slaapt ie zo twee keer anderhalf uur. Of hij slaapt eens een dag uit tot half 9. Maar goed, ook pas 15 maanden natuurlijk, ik verwacht dat t wel minder zal worden over een tijdje.
pi_166797706
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 11:49 schreef silliegirl het volgende:
W. slaapt normaliter van 8:00-6:30 a 7:00
Dan van 10:00-11:30 en weer van 16:00-17:00 ongeveer. Hij moet echt nog 2 slaapjes doen, anders ist drama hier na 14:00.

Beterschap voor Sjaak! :*

Wij waren net bij het CB voor een extra vroeg 14 maanden consult (W. Is nog niet eens 13 maanden), dus 2 prikken binnen (auw) en weer gewogen. 4 weken terug was hij niet genoeg aangekomen. Nu was er 600 gram bij en was het prima *O*
Dex heeft ook deze slaapjes. Maar heeft W de bmr nu al gekregen dan?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_166797798
quote:
5s.gif Op maandag 21 november 2016 11:56 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Dex heeft ook deze slaapjes. Maar heeft W de bmr nu al gekregen dan?
:Y BMR en MenC. Volgens de arts maakte die maand eerder niet uit.
pi_166799863
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 11:24 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Sjaak slaapt ongeveer hetzelfde als T. zo te zien. Meestal 20.30u-6.30u/7.00u en dan tussen de middag 1-1,5 uur ongeveer. Ik vind het weinig als ik het vergelijk met andere dreumesen, maar ik kan het ook niet veranderen helaas.

Ze hebben ook niet allemaal dezelfde slaapbehoefte natuurlijk, het zijn net mensen ;)
Koen slaapt van 19:30-8:00/8:30 en van 11:30-13:30/14:00. Eigenlijk al vanaf heel jong, omdat de oudste een continurooster heeft en elke dag om 14:15 vrij is. Toen Koen jonger was (tot ongeveer een jaar denk ik) sliep hij vaak ook nog van 16:00/17:00 of wat maar uitkwam.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166800006
Fijn dat W goed is aangekomen Sillie! Hopelijk weinig last van de prikjes.

T slaapt van 20 tot 8, en overdag van 12:30 tot 14:45 ongeveer. Hij gaat vaak na anderhalf uur staan, maar als je er dan niet binnen 3 minuten bent, gaat ie maar weer ff verdermaffen. (Laat dit een laaaaange fase zijn, please...!)
pi_166800041
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:44 schreef Sara82 het volgende:
Fijn dat W goed is aangekomen Sillie! Hopelijk weinig last van de prikjes.

T slaapt van 20 tot 8, en overdag van 12:30 tot 14:45 ongeveer. Hij gaat vaak na anderhalf uur staan, maar als je er dan niet binnen 3 minuten bent, gaat ie maar weer ff verdermaffen. (Laat dit een laaaaange fase zijn, please...!)
Is grote honger een bijwerking van de prikken? W. Is nu zijn derde boterham aan 't eten.
pi_166800533
N. slaapt 's nachts ongeveer van 19:15 tot 06:30/07:30 en overdag zo'n 1-1,5 uur. Ik hoop zo dat ze ooit nog 2+ uur gaat slapen, want ik moet tegenwoordig wel met haar meetukken (zei ze knikkebollend op haar werk :') ) en dan is een uurtje echt kort. Maar inderdaad, het zijn net mensen en niet iedereen kan hetzelfde ritme hebben natuurlijk. Het belangrijkste vind ik dat ze er vrolijk onder is en zonder problemen de dag tot 19:00 ongeveer vol kan maken.
pi_166802716
Ow, ik dacht dat ik Willem eigenlijk te laat naar bed deed. Ik zie dat er hier ook een paar dreumesen zijn die pas rond 20 uur gaan slapen voor de nacht. Ik kom er ook niet uit anders met ons beide werkschema's en ik wil ook nog heel graag veel knuffelen en spelen met Willem op een dag.

Willem slaapt van 20.00 uur / 20.30 uur (en soms wordt het ook wel 21.00 uur) tot 8 uur 's ochtends. Dan slaapt ie rond 11.00 ongeveer 1,5 uur en ongeveer drie kwartier rond 16.00 uur. Dus dat maakt ruim 2 uur slaap overdag.

Jagertrut, nog even een *O* voor jullie slaap 's nachts!
pi_166803587
O slaapt meestal van 19:30 tot 8:00, en overdag rond 10:30 tot 12 en 16 tot 17. Maar de middagslaapjes variëren enorm, soms is het ook maar 1 keer een uur. En ik zeg wel slapen, maar eigenlijk is het naar bed gaan, waar hij soms nog een uur met z'n beesten speelt.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_166804073
Hier ook geen echte slaapkop. (Toen ze kleiner was deed ze ook de hele dag door korte dutjes.) Meestal slaapt ze nu van 19.30-6.15. Soms pakt ze hem door tot onze wekker om 6.45. En heeeel soms slaapt ze uit, zoals vandaag, maar vaak hangt dat samen met een nachtelijk 'feestje' :') 's Middags slaapt ze gemiddeld 1-1,5 uur.

Leuke foto nog van Wolk en N. trouwens!
pi_166804341
Onze Minion slaapt 's avonds meestal rond 19.45/20.00u. Op mijn werkdagen tot 7.00u; op mijn vrije dagen eerst tot 8.00/8.30u (heerlijk! O+ ).
Maar sinds een week wordt ze rond 6.30/7.00u wakker en slaapt dan dus niet meer ;(

Overdag varieert het van 1,5 tot 2,5 uur, dus da's wel lekker!

Ze is ook weer flink verkouden; hopelijk is dat snel weer voorbij...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 21 november 2016 @ 17:15:03 #240
409579 LuDann
All the way
pi_166804460
Wolk slaapt nog 2 keer overdag en s'nachts van 19 tot 6:30 ongeveer (afhankelijk van hoe moeilijk de nacht was wordt ze soms later wakker).

Mijn moeder belde net. Wolk heeft weer 39.8 graden koorts. -O-
pi_166807252
Ach jee, Wolk, het is even klaar hoor. -O- Beterschap.

Als ik het hier zo lees gaat L. misschien te vroeg naar bed. Ze slaapt om half 7. Gaan we nu maar eens proberen te rekken naar 7 uur, aangezien ze vaak voor 6 uur al wakker is.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_166808189
18:30 lijkt me inderdaad aan de vroege kant voor een kind dat overdag ook nog slaapt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166808370
T sliep vandaag om 19.15. Wat is de avond nu in 1x lang zeg!

Wel ongezellig, ik heb alleen met T gegeten, en de duutser later ook alleen.
  maandag 21 november 2016 @ 20:09:46 #244
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166808578
N slaapt vaak pas om 22.00 en dan tot 9.30 door. En dan 's middags anderhalf uur tussen 15 en 17.00. Een beetje vreemd misschien, maar we laten het maar zo (is ook lastig te veranderen...). Het varieert wel, soms slaapt ze al om 20.30, en vanochtend was ze ineens om 7 uur al wakker.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 21 november 2016 @ 20:21:09 #245
409579 LuDann
All the way
pi_166808976
Wolk slaapt soms ook al om 18:30. Maar dan is ze doorgaans ook 6 uur wel wakker.

quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:
T sliep vandaag om 19.15. Wat is de avond nu in 1x lang zeg!
Dit is echt super herkenbaar. Wolk gaat nu zonder een piep gewoon wakker haar bed in en dan zelf slapen, je houdt zoveel tijd over opeens dan.

Ik duik er alleen wel om 21 uur ofzo al in. :P
pi_166809004
Hier van 1945-7u in bed :+, met uitschieters naar 6 of 8 uur 's ochtends.

En overdag van 9.30-11 en van 14-15.30. Kan allemaal een half uurtje eerder of later, maar overdag slaapt hij nog zeker 3 of zelfs 4 uur totaal. Hij moet wat inhalen op het moment. Ik vind het best fijn nog aan twee slaapjes te zitten. Met school en dit weer onderneem ik op het moment toch niet veel buitenshuis.
pi_166809188
Ik lees hier altijd mee maar nog niet gepost :) onze dreumes van bijna 16 maand slaapt van 12.00 tot 14.30, soms wat korter. Avond om 19.00/19.30 naar bed tot 7.00 ongeveer. Helaas wordt meneer nog wel 2x in de nacht laatste periode wakker, huilend..dromen misschien? Ach ja :)
pi_166809205
O maar er wordt hier overdag maar een half uur geslapen soms. Dan redden we 18:30 soms niet eens. Ik ga het in ieder geval maar eens proberen te rekken 's avonds. Kijken wat dat voor resultaat oplevert. Ben al lang trots dat ze de afgelopen tijd 's nachts zo goed slaapt. :Y

En Lu, boks. 9 uur is mammabedtijd. De ene keer lees ik tot een uur of 10, andere dagen geef ik het binnen 2 bladzijdes op.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_166809726
Over slapen gesproken..
Hoe zijn jullie omgegaan met kindjes die beginnen te huilen als je de kamer uitloopt en dus Niet Gaan Slapen? Ik vermoed dat dit de verlatingsangst is, maar wij weten even echt niet meer hoe we E in slaap krijgen 's avonds :/.

Kan 1926251 keer terug maar het helpt niet, blijven praten werkt ook niet (want daar krijst ze doorheen). Erbij blijven werkt ook niet want ze blijft kijken of ik er nog ben en dan valt ze dus ook niet in slaap.

Ik vind het niet erg om haar 's nachts bij ons te leggen als ze wakker wordt, maar om 19u mee naar bed gaan met de kleine gaat me te ver..
pi_166809989
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 20:40 schreef hetzusjevan het volgende:
Over slapen gesproken..
Hoe zijn jullie omgegaan met kindjes die beginnen te huilen als je de kamer uitloopt en dus Niet Gaan Slapen? Ik vermoed dat dit de verlatingsangst is, maar wij weten even echt niet meer hoe we E in slaap krijgen 's avonds :/.

Kan 1926251 keer terug maar het helpt niet, blijven praten werkt ook niet (want daar krijst ze doorheen). Erbij blijven werkt ook niet want ze blijft kijken of ik er nog ben en dan valt ze dus ook niet in slaap.

Ik vind het niet erg om haar 's nachts bij ons te leggen als ze wakker wordt, maar om 19u mee naar bed gaan met de kleine gaat me te ver..
Heeft ze dit alleen 's avonds? En werkt het wel als ze in jullie armen in slaap valt en je haar dan weg legt?

Twix valt 's avonds in onze armen in slaap. We leggen hem dan weg en hij meldt zich 12 uur later pas weer. Blijkbaar heeft hij die geborgenheid nodig om in slaap te vallen. Gezien alle ziekenhuisperikelen bieden wij hem dit voorlopig gewoon.
pi_166810130
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 20:40 schreef hetzusjevan het volgende:
Over slapen gesproken..
Hoe zijn jullie omgegaan met kindjes die beginnen te huilen als je de kamer uitloopt en dus Niet Gaan Slapen? Ik vermoed dat dit de verlatingsangst is, maar wij weten even echt niet meer hoe we E in slaap krijgen 's avonds :/.

Kan 1926251 keer terug maar het helpt niet, blijven praten werkt ook niet (want daar krijst ze doorheen). Erbij blijven werkt ook niet want ze blijft kijken of ik er nog ben en dan valt ze dus ook niet in slaap.

Ik vind het niet erg om haar 's nachts bij ons te leggen als ze wakker wordt, maar om 19u mee naar bed gaan met de kleine gaat me te ver..
En als je niet terug gaat? W. Zet het hier soms ook op een krijsen als ik de kamer uitloop, maar is dan vaak binnen een minuut stil.

En als hij hier blijft huilen neem ik hem mee naar mijn bed en leg ik hem naast me terwijl ik ga lezen. Ik praat bewust niet meer tegen 'm, maar ik ben er en aai soms wat over zn bolletje. Eigenlijk valt 'ie dan altijd wel in slaap (binnen 15 min. ofzo?) en dan leg ik hem terug in zijn eigen bedje..
pi_166810674
Dan gaat ze staan Sillie dus dan moet ik wel terug, zelf gaat ze niet liggen.

We hebben nu die methode van even laten huilen, weer terug enz toegepast en uiteindelijk gaf ze het op maar ik vind dit niet fijn.. ik wil niet dat ze overstuur gaat slapen.

Mja op de arm of naast me in slaap laten vallen en terugleggen vind ik tricky, worden ze dan snachts niet 'in paniek' wakker omdat je er ineens niet meer bent? Kan het eens proberen volgende keer though, thnx :)
deze faaaaase duurt zeker heel lang?
  maandag 21 november 2016 @ 21:30:34 #253
56471 pinquit
oh my lama!
pi_166811605
Ernaast blijven zitten tot in slaap ja. Dat duurde bij mijn oudste wel een jaar of 4/5 :') helaas.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_166811937
Die twee meisjes op de wipkip! O+

Ach Sjaak en Wolk, snel weer (echt) beter worden, hoor!

J sliep de laatste tijd vaak van 20 tot 7.30/8 en overdag 1,5 a 2 uur. Helaas gaat het de laatste paar dagen weer minder (waarschijnlijk toch weer zijn allergie die opspeelt). Dus helaas worden de petenootjes voorlopig toch weer geschrapt.

Lastig, zusjevan. Hopelijk vind je snel iets wat werkt.

J is dol op zijn schoencadeautje (snijplank, mes en banaan van de houten snijfruitset van Lidl). Hij heeft de hele dag stukken banaan uitgedeeld.

Enne, bijna 2. :{w dat zei laatst ook iemand tegen mij over J. Daar ben ik echt nog niet aan toe, hoor!

Oja, en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door Hupje op 21-11-2016 21:46:59 ]
pi_166812058
Wij hebben een tijd lang ook van alles moeten proberen. Van ernaast zitten en twee handjes strak vasthouden naar ernaast zitten met een handje vast naar ernaast zitten en haar verder negeren naar rommelen op de overloop naar op onze kamer liggen en zeggen dat we er nog zijn naar (uiteindelijk, sinds vandaag eigenlijk) gewoon weg kunnen lopen. Ik vind dat aftasten best wel pittig en het was elke keer lastig om uit te vinden wat nu weer zou werken, succes.

Ik snap dat ie haar niet hysterisch wil laten krijsen, hebben wij ook nooit gedaan. Pas op het moment dat ze "gewoon rustig" huilde of alleen wat jammerde hebben we het haar wat meer zelf laten proberen, werkte hier goed, maar heeft echt wel een hele tijd geduurd (ze is 1,5).

Succes, het kan heel moeilijk en zwaar zijn. :*
pi_166813978
Vanavond hier ook weer een lesje dreumeslogica gehad... :+ :')

De Minion lag heel de tijd te hoesten (toen ze net op bed lag) en begon op een gegeven moment ook te huilen. Dus ik ernaartoe met een beetje water, uitgelegd dat ze wel moest gaan slapen, maar dat ik op de gang bleef zitten en een liedje zou zingen.
Dat leek ze even te pikken, maar begon toen toch weer te huilen. Er naartoe gaan maakt het meestal erger, dus ik bleef wat rondlopen / rommelen / zingen. Meestal wordt ze dan vanzelf rustig, maar nu bleef ze maar huilen en roepen. Uiteindelijk dacht ik 'deur' te verstaan (nog best lastig met een huilende dreumes met speen in dr mond :X ). Ik had de deur namelijk een stukje open laten staan, "zodat ze me goed hoort / weet dat ik er ben / etc.". Maar onze Minion zit in de "DICHT!"-fase, dus die deur moest uiteraard ook dicht.
Binnen 2 minuten sliep ze... :') Sta je dan, met je goede bedoelingen :{w
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166822839
Zo herkenbaar, twist!
Ik had met J dit gesprekje in de auto, toen ik hem wat onhandig in zijn autostoel liet ploffen:
Ik: oeps, sorry.
J: oeps.
Ik: ja, het ging een beetje mis.
J: kannebeure.
:7
pi_166822885
oh, ik kan niet wachten tot T start met praten. Na lopen is dat de volgende grote stap...
pi_166823007
Hupje :D 'kannebeure' O+
Laatst reed ik bijna ergens tegen aan met de fiets, toen zat ze een kwartier later nog "Mama boem!" te roepen :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166832885
Pfff, al 100x gevraagd maar ik weet het echt even niet meer... :{

Wat zijn dé tips bij een hoestende dreumes? Ze hoest zich nu echt een ongeluk ;( en ze is ook echt letterlijk snot- en snotverkouden.
We hebben al: hoestdruppeltjes, tijmsiroop, Luuf, hoofdeinde bedje omhoog, ui onder het bed, natte handdoek over de radiator.

Voorlopig lijkt ze er nog een soort van doorheen te 'slapen', maar ze moet echt om de 10 seconden hoesten, al 3 kwartier lang :{ dus echt een fatsoenlijke nachtrust krijgt ze op deze manier natuurlijk niet...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166833312
Heb je ook luuf onder de voetjes gesmeerd? Sokken eroverheen en dan gewoon in de slaapzak. En verder vooral stomen in de douche, meer tips heb ik ook niet. Hier is het ook een grote snotboel bij ons alle drie :')
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_166834087
Thanks voor de ervaringen allen! Ik vind het laten huilen te moeilijk, net 5 min/10 min gedaan maar kind was zo overstuur ;( voel me er nog schuldig over dus dat doen we voorlopig even niet meer. Kleintje bovenop me gelegd, binnen 15min was ze echt diep in slaap en toen over gelegd in bed. Ik ga dus toch maar even voor de 'ze-zal-me-wel-nodig-hebben-en-we-zien-het-wel' methode.

Ik heb even teruggelezen en ik las je struggles selvaria, en dan met je zwangerschap erbij, dat lijkt me echt mega pittig :o :@. Heel fijn dat het bij jullie nu goed lijkt te gaan, ik hoop dat dit doorzet :). Duurt ook niet lang meer voor je verlof hebt trouwens of niet?

En bij Jagar ook slaaps door de nacht las ik :o _O_ wat goed!!

Malteser ik las dat Twix weer in het zkh heeft gelegen, wat sh*t allemaal.. wat moet dat moeilijk zijn voor jullie.

Verder zo leuk om te lezen hoe wijs jullie dreumesen al zijn! Haha Hupje "kannebeuren", geweldig :D!
pi_166834727
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:53 schreef FlyingFish het volgende:
Heb je ook luuf onder de voetjes gesmeerd? Sokken eroverheen en dan gewoon in de slaapzak. En verder vooral stomen in de douche, meer tips heb ik ook niet. Hier is het ook een grote snotboel bij ons alle drie :')
Jep, voor m'n gevoel hebben we wel echt zo'n beetje alles geprobeerd -O- dus ben bang dat het gewoon uitzieken wordt... vind het zo sneu ;(
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166834775
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:41 schreef twist02 het volgende:
Pfff, al 100x gevraagd maar ik weet het echt even niet meer... :{

Wat zijn dé tips bij een hoestende dreumes? Ze hoest zich nu echt een ongeluk ;( en ze is ook echt letterlijk snot- en snotverkouden.
We hebben al: hoestdruppeltjes, tijmsiroop, Luuf, hoofdeinde bedje omhoog, ui onder het bed, natte handdoek over de radiator.

Voorlopig lijkt ze er nog een soort van doorheen te 'slapen', maar ze moet echt om de 10 seconden hoesten, al 3 kwartier lang :{ dus echt een fatsoenlijke nachtrust krijgt ze op deze manier natuurlijk niet...
Luuf werkt volgens mij juist prikkelend, hoest opwekkend. Ik laat Luuf iig altijd weg als er ook gehoest wordt.

Een uitje, hoger liggen, tussendoor drinken misschien? En geduld ;(.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_166834835
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:14 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik heb even teruggelezen en ik las je struggles selvaria, en dan met je zwangerschap erbij, dat lijkt me echt mega pittig :o :@. Heel fijn dat het bij jullie nu goed lijkt te gaan, ik hoop dat dit doorzet :). Duurt ook niet lang meer voor je verlof hebt trouwens of niet?
Het was echt heel erg pittig ja, maar gelukkig heb ik een geweldige man die me ontlast heeft waar hij kon en lijkt het nu helemaal goed te gaan. :)

Verlof over 4,5 week en ik hoop zo dat ik het gewoon helemaal vol kan maken. Valt me lichamelijk de laatste tijd best tegen helaas, maar gelukkig heb ik een fijne leidinggevende die goed meedenkt. :)

Haha Hupje, wat een lekkere wijsneus. O+

Twist, hier ook dat alles gedaan de laatste weken inclusief Luuf onder de voetjes en op de borst. N. hoestte ook veel in de avond, maar 's nachts als ze dieper sliep ging het best goed. Hopelijk kan jullie Minion haar rust ook lekker pakken straks. :*
pi_166835359
Al weer bijna verlof, Selvaria?! Wat gaat de tijd hard!

Pff, jongetje met allergieklachten is best vermoeiend. Ook voor zichzelf, zo sneu. Hij heeft ruim een uur in bed liggen draaien (na de eerste poging om hem op bed te leggen die eindigde in brullen) voor hij (toch nog zelf!) in slaap viel.
pi_166841896
Twist herkenbaar! Hier ook een verkouden en hoestende dreumes : (. Ik heb inderdaad ook een uitje erbij het bed en hoofdeinde omhoog. Ze slaapt er ook niet beter door helaas. Ik geef haar veel kamillethee overdag. Deed mijn moeder vroeger ook altijd bij mij als ik verkouden was. & ik drink zelf ook vrolijk mee want ook erg verkouden.

Zusjevan ook herkenbaar. Wij hebben ook nog niet echt een goede methode gevonden zodat ze ook doorslaapt in haar eigen bedje. Moeilijk hč! Laten huilen wil ik ook niet inderdaad. Eerst maar even wachten tot ze weer fit is en dan weer verder proberen..

Selvaria nog een paar weekjes tot het verlof! Fijn dat je leidinggevende zo meedenkt! Ik kan me voorstellen dat het best heftig is met zo'n kleintje erbij. Fijn dat je man je ook zo goed steunt! Dat scheelt veel...
pi_166841898
Wat balen Hupje! Dan krijgt hij wel snel last of niet? Is het de melk waar hij last van heeft of tarwe? Of allebei?
pi_166842844
sterkte voor de zieke baby's!

En wow, selveria, nog maar zo kort tot verlof. In mijn beleving ben jij pas net zwanger!

Hier is de wereld echt compleet omgedraaid. T gaat alleen slapen en slaapt door. Alleen wordt hij nu steeds eerder wakker. Vanmorgen was het 5.30, gister 5.45. Vanmorgen is hij uiteindelijk om 6.45 nog even gaan slapen. Hebben jullie ideeen om dit aan te pakken? Ik vind 6 uur opstaan okay, en tussen 6.30 en 7.30 perfect.
pi_166843231
Uiteindelijk is ze gelukkig toch wat dieper in slaap gevallen en heeft best aardig geslapen :)

Selvaria, jeetje ik had ook geen idee dat je al weer zo ver was joh! :o Wat gaat dat hard!
Bijna nog zo'n leukerd erbij! O+

Hupje, wat sneu dat-ie toch weer zo'n last heeft :*

Jagar wat fijn van het goede slapen! ^O^ Klinkt alsof het kwartje nu echt gevallen is.
Geen echte tips om T. langer te laten slapen helaas... Wordt hij huilend wakker of ligt-ie alleen te kletsen ofzo? In het laatste geval zou ik 'm in elk geval gewoon nog even laten liggen. Hopelijk valt-ie dan inderdaad nog even terug in slaap.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166843315
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:30 schreef twist02 het volgende:
Uiteindelijk is ze gelukkig toch wat dieper in slaap gevallen en heeft best aardig geslapen :)

Selvaria, jeetje ik had ook geen idee dat je al weer zo ver was joh! :o Wat gaat dat hard!
Bijna nog zo'n leukerd erbij! O+

Hupje, wat sneu dat-ie toch weer zo'n last heeft :*

Jagar wat fijn van het goede slapen! ^O^ Klinkt alsof het kwartje nu echt gevallen is.
Geen echte tips om T. langer te laten slapen helaas... Wordt hij huilend wakker of ligt-ie alleen te kletsen ofzo? In het laatste geval zou ik 'm in elk geval gewoon nog even laten liggen. Hopelijk valt-ie dan inderdaad nog even terug in slaap.
Nee, huilend, of beter, krijsend. Hij wordt bijna nooit niet-huilend wakker. Hij huilt soms zelfs als hij zich omdraait in z'n slaap..

Fijn dat minion best aardig geslapen heeft! Heb je al een werktitel voor minion 2.0?
pi_166843337
Hmm, nee dan is nog even laten liggen geen optie nee :N
Lastig, ik zou het zo ook niet weten eigenlijk...

Nee, voorlopig hanteren we nog maar even Minion 2.0 inderdaad ;) O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166844994
Hier ook geen echte tip Jagar, behalve dan: niet met m opstaan. W. Haal ik altijd uit zn bed als ie zo vroeg is en dan legde ik hem tussen in; dan sliepen we allemaal nog even door. Lampen etc hield ik uit.

Uiteindelijk sliep 'ie zelfs steeds langer door, maar het gaat met ups en downs, gister en vandaag was het hier 5:00 :z

Mijn dreumes ligt op bed voor zn dutje. Maar hij is nog wakker en zn papa zit in de kamer naast hem te werken en is aan de telefoon. Dus dreumes hoort papa! En nu ligt 'ie dus, echt met zo'n roepend toontje: "paaaa-paaaa! Paaaa-paaaa!" O+

[ Bericht 28% gewijzigd door silliegirl op 23-11-2016 11:29:06 ]
pi_166846580
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:35 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, huilend, of beter, krijsend. Hij wordt bijna nooit niet-huilend wakker. Hij huilt soms zelfs als hij zich omdraait in z'n slaap..

Wat vervelend lijkt me dat. Koen kletst en giechelt als hij net wakker is en nog in bed ligt. Huilen betekent bij hem dat er ook echt iets aan de hand is (ziek, pijn).
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166847029
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:36 schreef McLaura het volgende:

[..]

Wat vervelend lijkt me dat. Koen kletst en giechelt als hij net wakker is en nog in bed ligt. Huilen betekent bij hem dat er ook echt iets aan de hand is (ziek, pijn).
Ja, dat lijkt me voor T ook fijner. Ik ben al heel erg blij dat hij tegenwoordig zonder te huilen in slaap kan vallen. Ik heb ook geen idee wat we voor hem kunnen doen om het aangenamer te maken. Ik denk dat hij het doet omdat hij wil weten of we er zijn, maar na 14 maanden moet hij toch eigenlijk wel weten dat we er altijd zijn...
pi_166853141
Heeft iemand nog leuke tips voor speelgoed voor in bad?
pi_166853224
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heeft iemand nog leuke tips voor speelgoed voor in bad?
Ketel vermaakt zich goed met badboekjes, een bakje om water in en uit te scheppen en bellenblaas (wij blazen voor hem).
  woensdag 23 november 2016 @ 18:53:38 #278
409579 LuDann
All the way
pi_166853327
Wolk wordt ook altijd huilend wakker in de ochtend. Soms in de middag niet, maar vaak ook wel.
pi_166853958
Hier ook huilend en jengelend tot vorige maand ongeveer. Nu kletsend of papa/mama-roepend. O+

Ik moet tegenwoordig als ik haar boven in de stoel voorlees ook haar twee knuffelberen bij me op schoot houden. Niet luisteren naar haar eis is direct huilen. Echt, ik ben zo benieuwd wat voor andere vreemde dingen ze door de maanden/jaren heen nog gaat verzinnen. :')
pi_166856095
Voor iedereen die steeds zo lief met ons meeleeft, een positieve Twix-update in de spoiler (vanwege meelezers):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166856218
Fijn malteser dat bepaalde ernstige aandoeningen zijn uitgesloten
pi_166856252
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 20:26 schreef Malteser het volgende:
Voor iedereen die steeds zo lief met ons meeleeft, een positieve Twix-update in de spoiler (vanwege meelezers):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn Malteser. Wat een opluchting! Hopenlijk komen ze er snel achter wat Twix wel heeft.

Gaat het weer beter met hem?
pi_166856306
Fijn Malteser! Ik hoop dat jullie snel door de molen heen zijn en dat er dan een plan volgt wat Twix helpt!
pi_166856366
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 20:26 schreef Malteser het volgende:
Voor iedereen die steeds zo lief met ons meeleeft, een positieve Twix-update in de spoiler (vanwege meelezers):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn!! Vooral dat eerste!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166856465
Dank jullie wel!

quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 20:31 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wat fijn Malteser. Wat een opluchting! Hopenlijk komen ze er snel achter wat Twix wel heeft.

Gaat het weer beter met hem?
Twix is momenteel thuis en het gaat op dit moment goed met hem. Het lukt hem de afgelopen dagen om voldoende (vloeibare) voeding tot zich te nemen en we genieten intens van ons vrolijke jongetje.
pi_166856479
Wat fijn dat er in elk geval een en ander uitgesloten kan worden, Malteser!
pi_166856535
Goed nieuws, Malteser!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_166856552
Wat fijn Malteser! :*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_166857103
Twix O+ goed nieuws jochie!
  woensdag 23 november 2016 @ 21:01:49 #290
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166857144
Super, go go Twix *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166858523
O, wat fijn, Malteser! Nog steeds spannend om er achter te komen wat er wel speelt, maar dit is heel goed nieuws. Wat zullen jullie opgelucht zijn.

In bad is een zuignap-eend met schoepradje en een bakje favoriet. (Hmz, niet echt een duidelijke omschrijving, haha)

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar J heeft geen last van 1 keertje een heel klein beetje koemelk. Maar als hij een aantal dagen na elkaar iets binnenkrijgt met sporen van melk, krijgt hij wel last, en steeds meer. Tot wij ons afvragen waarom hij vlekken heeft en zo onrustig is en we weer stoppen met alle mogelijke melk, en dan is na een week alles weer zoals het was.

[ Bericht 63% gewijzigd door Hupje op 23-11-2016 21:56:07 ]
pi_166859655
Wat een fijn nieuws Malteser. O+
pi_166860111
Wat fijn dat ze een aantal ernstige dingen hebben kunnen uitsluiten Malteser! Hopelijk ontdekken ze snel wat het precies is en belangrijker, hoe ze het beter kunnen maken voor Twix!

Hupje, die zuignap-eend hebben wij ook, begrijp dus precies wat je bedoelt. Favoriet hier zijn kleurrijke bakjes met gaatjes van Yookidoo met daarbij een waterspuit ding (maar die spuit werkt niet onder de douche en wij hebben geen bad). Dat spul hebben we in Canada gekocht, heb het hier nog nergens gezien. Het is iig kwalitatief erg goed en leuk spul, maar voor badspeelgoed ook relatief duur (20 dollar dacht ik).
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_166863674
Malteser, wat fijn! O+. Vooral die eerste uitgesloten lijkt me echt een opluchting.
pi_166864399
Hier is een simpele badeend favoriet in bad. Of ballenbad ballen...

Vanmorgen was T even wakker om 5.20, maar ging makkelijk weer slapen. Ik helaas niet, maar T sliep tot 6.40. Er zit vooruitgang in.
pi_166865533
Goed nieuws Malteser!

Badspeelgoed: schepje en emmertje (zandbakspeelgoed dus eigenlijk), badeendjes, bekertjes. En verder is het tof als er water uit de kraan komt en er heel veel schuim in bad zit :P

Edit: Bellenblaas is ook leuk in bad. Ik zag verder laatst bij de Hema (?) ook vingerverf voor in bad. Leek mij tof en tegelijkertijd ook weer niet vanwege de potentiële rommel die het maakt :')
pi_166868776
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:56 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me voor T ook fijner. Ik ben al heel erg blij dat hij tegenwoordig zonder te huilen in slaap kan vallen. Ik heb ook geen idee wat we voor hem kunnen doen om het aangenamer te maken. Ik denk dat hij het doet omdat hij wil weten of we er zijn, maar na 14 maanden moet hij toch eigenlijk wel weten dat we er altijd zijn...
Koen trekt, als hij wakker wordt, eerst aan zijn Nijntjebedmuziekje en verzamelt dan zijn knuffeltjes en spenen, mikt ze uit bed en tegen dat hij bozig wordt omdat hij niks meer te doen heeft, zijn we er meestal wel.

's Nachts huilt hij wel eens. De ene keer is hij pas tevreden met een fles, de andere keer is een speen en een aai over de bol voldoende.

Ik merk dat ik het lastig vind iets te zeggen tegen de moeders van kinderen die huilen bij het wakker worden. Elke keer zeggen dat ik blij ben dat dat hier niet zo is, gaat vervelen als je zelf een kind hebt dat wel huilt bij het wakker worden, lijkt me.

In bad speelt Koen met afwaskwasten (die met zuignap, speciaal voor in bad aangeschaft) en Ikea badtreintje.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166869525
Oh wat fijn dat die dingen vast zijn uitgesloten Malteser!! Wat fijn dat Twix zo'n vrolijk jongetje is O+

Qua badspeeltjes hadden we badeendjes enzo, maar Q bleek een hekel aan badjes te hebben, dus hebben het badje al tijd terug weggedaan. Onder de douche (wat hij wel geweldig vindt) hebben we ook zo'n eend staan. Kennelijk heeft Q em een keer te vaak laten vallen, want het water loopt er opeens niet meer door.. Maar onder de douche draaien die schoepen dan alsnog ;)

Q wordt wel regelmatig huilend wakker na het slapen. Vooral S middags duurt het even voor hij weer rustig is. Soms lijkt hij honger te hebben en is het na wat eten over, maar vermoed ook dat hij dan last van z'n kiezen heeft. De achterste 4 komen/zijn half door, maar het gaat vrij langzaam, dus af en toe lijkt hij er ineens weer last van te hebben.
Verder nu echt niks te klagen over z'n slaap(jes), zo fijn!
pi_166869794
De achterste kiezen? Mooi op tijd!
Koen heeft nu 8 tanden en 4 kiezen en is met zijn hoektanden bezig.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166870220
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 15:09 schreef McLaura het volgende:
De achterste kiezen? Mooi op tijd!
Koen heeft nu 8 tanden en 4 kiezen en is met zijn hoektanden bezig.
Ik dacht al dat het er gek zou staan :P Kiezen voelen nu achteraan, maar als z'n mond groter wordt, komen er nog een paar achter denk ik. Hij heeft 8 tanden, nu bezig met diezelfde 4 kiezen en nog geen hoektanden. Omdat er een gat tussen z'n laatste tanden en de kiezen zit, weet ik niet precies welke kiezen het nu zijn :P . De echte achterste kiezen die je als volwassene hebt zou ook wel erg snel zijn ja :o
pi_166870243
Eens zien of een nieuw topic mobiel gaat lukken!
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')