TS weet het verschil tussen de lithosfeer en mesofeer nietquote:Op woensdag 9 november 2016 09:54 schreef Dven het volgende:
De oceanen die opwarmen omdat er een klein maandje een toename is van een paar diepe aardbevingen?
De lithosfeer op meer dan 500 km diepte?
Jongen toch
Maar hoe kan TS in vredesnaam dan wel weten dat en waarom die aardbevingen komen?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
TS weet het verschil tussen de lithosfeer en mesofeer niet
Tjoetubequote:Op woensdag 9 november 2016 10:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar hoe kan TS in vredesnaam dan wel weten dat en waarom die aardbevingen komen?
Dat snap ik. Dat achteraf zal wel zeer rekbaar zijn.quote:
Klinkt interessant genoeg voor een eigen topic, mochten de Sinterklaasbevingen niet doorgaan (precies in de periode dat Sinterklaas in het land is! Dat moet een betekenis hebben).quote:Op woensdag 9 november 2016 10:09 schreef kapiteintje het volgende:
http://www.ad.nl/buitenla(...)e-poolpiep~a28a24fa/
Je post bovenstaande om 12:12. Aardbeving was al bekend (via je eigen URL opgezochtquote:Op zondag 13 november 2016 12:12 schreef wytdyk het volgende:
Weer vier:
5.5 South of the Fiji Islands 2016-11-12 16:15:51 (UTC) 565.0 km
4.6 South of the Fiji Islands 2016-11-13 00:55:46 (UTC) 490.5 km
4.5 109km NE of Ndoi Island, Fiji 2016-11-13 03:51:02 (UTC) 526.0 km
4.4 Fiji region 2016-11-13 07:43:17 (UTC) 545.7 km
Waarschijnlijk zal vandaag zal door bovenstaande Nieuw Zeeland getroffen worden door een zware aardbeving.
ditquote:Op zondag 13 november 2016 14:02 schreef _DeMoN_ het volgende:
[..]
Je post bovenstaande om 12:12. Aardbeving was al bekend (via je eigen URL opgezocht) om 12:02 (onze tijd)
[ afbeelding ]
Vlak daarna post je dat het is gebeurd. Goh.
Toen ik het poste, stond het nog niet op usgs hoor. Het was echt toeval. Als je me niet gelooft, nouja dan niet.quote:Op zondag 13 november 2016 14:02 schreef _DeMoN_ het volgende:
[..]
Je post bovenstaande om 12:12. Aardbeving was al bekend (via je eigen URL opgezocht) om 12:02 (onze tijd)
[ afbeelding ]
Vlak daarna post je dat het is gebeurd. Goh.
Ga nu maar ook gewoon door danquote:Op zondag 13 november 2016 16:52 schreef wytdyk het volgende:
[..]
Toen ik het poste, stond het nog niet op usgs hoor. Het was echt toeval. Als je me niet gelooft, nouja dan niet.
"An earthquake outside the US, where the seismic network is sparse in some areas, takes on average 20 minutes to process and post. Our webpages with realtime information are cached for 60 seconds, so there may be an additional delay of up to 60 seconds for the webpage to be updated"
https://www2.usgs.gov/faq/categories/9826/3451
Grappig dat ik weer uitgelachen word. Kijk naar de DF earthquakes van dit jaar, en je zult zien dat deze er amper waren, en vanaf 10 november ineens toenamen. Ook zul je zien dat deze 5 december weer ophouden.
Ik doe het voor de bestwil van anderen.
Ik stop wel met posten als iedereen dat toch wil.
Slotje graag!
Groetjes.
Als je het voor ieders bestwil deed zou je niet geheimzinnig over je voorspellingsmethode zijn.quote:Op zondag 13 november 2016 16:52 schreef wytdyk het volgende:
[..]
Toen ik het poste, stond het nog niet op usgs hoor. Het was echt toeval. Als je me niet gelooft, nouja dan niet.
"An earthquake outside the US, where the seismic network is sparse in some areas, takes on average 20 minutes to process and post. Our webpages with realtime information are cached for 60 seconds, so there may be an additional delay of up to 60 seconds for the webpage to be updated"
https://www2.usgs.gov/faq/categories/9826/3451
Grappig dat ik weer uitgelachen word. Kijk naar de DF earthquakes van dit jaar, en je zult zien dat deze er amper waren, en vanaf 10 november ineens toenamen. Ook zul je zien dat deze 5 december weer ophouden.
Ik doe het voor de bestwil van anderen.
Ik stop wel met posten als iedereen dat toch wil.
Slotje graag!
Groetjes.
de diepte en voorspelbaarheidquote:Op zondag 13 november 2016 17:51 schreef t4rt4rus het volgende:
Er zijn elke dag aardbevingen, wat maakt jouw beweringen speciaal?
USGS misschien niet, maar in NZ hebben ze ook social media en van eerdere aardbevingen weet ik dat die heel snel worden gedeeld.quote:Op zondag 13 november 2016 16:52 schreef wytdyk het volgende:
[..]
Staat in de TS. Het gaat om speciale zeldzame Deep-focus aardbevingen, bevingen die in de astenosfeer plaatsvinden, dus onder de litosfeer waar dat normaal gebeurt.quote:Op zondag 13 november 2016 17:51 schreef t4rt4rus het volgende:
Er zijn elke dag aardbevingen, wat maakt jouw beweringen speciaal?
Waar baseer je dat dan op?quote:Op zondag 13 november 2016 22:57 schreef wytdyk het volgende:
[..]
Staat in de TS. Het gaat om speciale zeldzame Deep-focus aardbevingen, bevingen die in de astenosfeer plaatsvinden, dus onder de litosfeer waar dat normaal gebeurt.
Ik zei dat deze tussen 10 november en 5 december zouden pieken, dat is dus gebeurt en is nog aan het gebeuren.
Het feit dat ik zei dat Nieuw-Zeeland getroffen zou worden komt eenvoudig omdat die op dezelfde breuk ligt als de Fiji eilanden. Was puur toeval dat het net gebeurde toen ik de post aan het maken was; de aardbeving zelf wist ik niks van.
Maar nu eentje wat meer in de toekomst: Waarschijnlijk tussen nu en vannacht zal nabij de grens van Brazilie en Peru een deep-focus quake plaatsvinden van tussen de 6 en 7.
En nu ga ik slapen. Slaap lekker...
Als ik zoek naar aardbevingen onder de 400km kom ik er best veel tegen het laatste jaar.quote:Op zondag 13 november 2016 22:57 schreef wytdyk het volgende:
[..]
Staat in de TS. Het gaat om speciale zeldzame Deep-focus aardbevingen, bevingen die in de astenosfeer plaatsvinden, dus onder de litosfeer waar dat normaal gebeurt.
Ik zei dat deze tussen 10 november en 5 december zouden pieken, dat is dus gebeurt en is nog aan het gebeuren.
Het feit dat ik zei dat Nieuw-Zeeland getroffen zou worden komt eenvoudig omdat die op dezelfde breuk ligt als de Fiji eilanden. Was puur toeval dat het net gebeurde toen ik de post aan het maken was; de aardbeving zelf wist ik niks van.
Maar nu eentje wat meer in de toekomst: Waarschijnlijk tussen nu en vannacht zal nabij de grens van Brazilie en Peru een deep-focus quake plaatsvinden van tussen de 6 en 7.
En nu ga ik slapen. Slaap lekker...
Ik gok op jaarlijks terugkerend fenomeen:quote:Op zondag 13 november 2016 17:02 schreef Usert het volgende:
TS zal wel de maan die dichtbij staat aangeven als oorzaak.
Nee dus, nog maar een keer proberen dan?quote:Op zondag 13 november 2016 22:57 schreef wytdyk het volgende:
[..]
Nee, niet jaarlijks rond november.quote:Op maandag 14 november 2016 01:39 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik gok op jaarlijks terugkerend fenomeen:
W&T / Mysterieuze aardbevingen in Peru
Waar zie jij dan de agenda van proefnemingen van CERN, of neem je aan die te kennen als secundaire gevolgtrekking uit het al dan niet plaatsvinden van deep focus aardbevingen?quote:Op donderdag 17 november 2016 09:11 schreef wytdyk het volgende:
[..]
Nee, niet jaarlijks rond november.
Het gebeurt altijd als CERN met de LHC, een enorme ringvormige deeltjesversneller in Geneve Pb-p of Pb-Pb (lood ionen) botsingen uitvoert. Deze looddeeltjes worden tot bijna de lichtsnelheid geaccelereerd, waardoor de massa van de deeltjes enorm toeneemt. Een paar gram lood heeft met de bijna-lichtsnelheid de massa van een TGV trein.
Soms gaat er iets mis, en worden de lood-ionen via een beam-kicker in een massief blok graniet geschoten, verticaal de aarde in. Het bijproduct van de interactie met het graniet veroorzaakt altijd Deep Focus aardbevingen aan de andere kant van de wereld.
Ik zie dat er vanaf het moment dat de aardbevingen in Nieuw Zeeland plaatsvonden geen 500km+ aardbevingen meer geplaatst worden op USGS.
Dat kan 3 dingen betekenen:
1. Wetenschappers bij CERN zijn zo geschrokken van de aardbeving, en hebben ook het verband gevonden, dat ze bepaald type Pb-p experimenten nu niet meer doen. Uiteraard wordt het stil gehouden dat ze ontdekt hebben dat zij degene waren die het veroorzaakt hebben.
2. Er vindt een samenzwering plaats tussen alle aardbevings-registratie bureau's om de deep focus van 500km+ niet meer te tonen. Vooral omdat op de panelen van CERN nog steeds staat dat er Pb-p experimenten plaatsvinden.
3. Er was een andere oorzaak dan CERN, wat heel toevallig steeds samenviel met de lood-botsingen (ook in andere tijden dan vorig jaar).
Hier heb je het schema.quote:
Eens. datum en lokatie vergelijken met buiten die tijdspanne en of er een stijging in is te vinden, wie weet.quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:07 schreef Maurice76 het volgende:
Het is wel relevant om ook te kijken naar tijden dat ze in CERN dit soort testen niet doen en dan het aantal (en locatie) van dit type aardbevingen te bekijken. Hiermee kun je een correlatie bevestigen danwel ontkrachten.
De massa van een paar gram lood wordt echt niet meer, en dan moeten we serieus blijven in dit topicquote:Op donderdag 17 november 2016 09:11 schreef wytdyk het volgende:
. Een paar gram lood heeft met de bijna-lichtsnelheid de massa van een TGV trein.
Hoe sneller je gaat hoe zwaarder je wordt toch?quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De massa van een paar gram lood wordt echt niet meer, en dan moeten we serieus blijven in dit topic
En niet te vergeten de kinetische energie waarbij met de formule 1/2*m*v^2 waarbij de snelheid kwadratisch meetelt.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:26 schreef Maurice76 het volgende:
Het gaat niet direct om massa, het gaat om impuls. Hoe hoger de impuls, hoe groter de impact. De impuls is het product van massa en snelheid: p = m * v.
Maar met die extreme snelheden heb je toch ook te maken met de e is mc kwadraat en dat doet gekke dingen met je massa? Maar hoe dan ook was de terminologie misschien een beetje misbruikt.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:26 schreef Maurice76 het volgende:
Het gaat niet direct om massa, het gaat om impuls. Hoe hoger de impuls, hoe groter de impact. De impuls is het product van massa en snelheid: p = m * v.
Die lood atomen worden als het goed is aardig afgeremd in het beton en de rest van de aardmassa erachter. Als ze door de aardkern schieten (wat ik overigens betwijfel, maar daar is dit hele topic nou juist overquote:Op dinsdag 22 november 2016 13:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar met die extreme snelheden heb je toch ook te maken met de e is mc kwadraat en dat doet gekke dingen met je massa? Maar hoe dan ook was de terminologie misschien een beetje misbruikt.
Terminologie misbruikt, gewoon totaal niet opgelet bij natuurkunde op de mulo.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar met die extreme snelheden heb je toch ook te maken met de e is mc kwadraat en dat doet gekke dingen met je massa? Maar hoe dan ook was de terminologie misschien een beetje misbruikt.
Check. Rest alleen nog om uit te zoeken of er (gemiddeld) meer aardbevingen voorkomen op de aangegeven plekken sinds die CERN experimenten of niet.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:37 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Die lood atomen worden als het goed is aardig afgeremd in het beton en de rest van de aardmassa erachter. Als ze door de aardkern schieten (wat ik overigens betwijfel, maar daar is dit hele topic nou juist over), denk ik niet dat ze aan de andere kant nog relativistische snelheden hebben. Het E = m * c^2 speelt alleen een grote rol bij relativistische snelheden en processen zoals kernfusie / splitsing, waarbij massa wordt omgezet in energie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |