abonnement Unibet Coolblue
pi_166464997
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 21:57 schreef Franny_G het volgende:
Ik kwam in zo'n gezellige tweedehandswinkel vol retro spulletjes deze week dit tegen:

[ afbeelding ]
Een tafel met een negroïde kind met een tulband, oorbellen en een traditioneel 'organisch-rokje' als standaard die het tafelblad draagt als een dienblad.. Bijzonder, maar wat heeft dat met dit topic te maken?
pi_166465022
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 22:10 schreef madam-april het volgende:

[..]

Een tafel met een negroïde kind met een tulband, oorbellen en een traditioneel 'organisch-rokje' als standaard die het tafelblad draagt als een dienblad.. Bijzonder, maar wat heeft dat met dit topic te maken?
Jij wilde bewijzen van een karikatuur zien toch?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166465052
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 22:10 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Behalve het uiterlijk werd Sjimmie als een hulpje van Sjors neergezet, beetje dommig. Werd soms ook letterlijk tegen hem gezegd: dat hij dom was en maar beter naar Sjors kon luisteren. Net als met zwarte piet is het de combi van uiterlijk en bepaalde eigenschappen en een minderwaardige positie als knecht.
Ik snap ook wel dat je wat ongeschoold overkomt als je net uit Afrika komt en niet dezelfde opvoeding hebt genoten als Sjors. Als Sjimmie net als Sjors was grootgebracht in Nederland waren ze even wijs.
standaarddrinker
pi_166465134
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 22:05 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Jij lanceert de stelling dat nabestaanden van slachtoffers NATUURLIJK ook slachtoffers zijn. Maakt in weze niet uit wat voor slachtoffers het zijn.
Ik had het over
1 De geëxecuteerde kapers in 1977
en ik formuleerde het zo dat de bewering ook kon gelden voor
2 nabestaanden van mensen die vermoord zijn, in het algemeen.
3 en doorgaans bedoelt men met het woord 'nabestaanden' de directe familie en goede vrienden, en zo bedoelde ik het ook.

Jij bent gefixeerd op slaven. En vandaar dat je niet ziet dat ik het over iets anders had.
Maar als je perse over slaven wilt beginnen. Zoek dan een echte moordpartij , waar slaven vermoord zijn....en zie mijn antwoord onder 3
pi_166465184
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 22:10 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Behalve het uiterlijk werd Sjimmie als een hulpje van Sjors neergezet, beetje dommig. Werd soms ook letterlijk tegen hem gezegd: dat hij dom was en maar beter naar Sjors kon luisteren. Net als met zwarte piet is het de combi van uiterlijk en bepaalde eigenschappen en een minderwaardige positie als knecht.
Tsja vroeger was het normaal om zwarte mensen als minderwaardig te zien.. Ik heb hier 'Het groote negerboek' in de kast staan.. dat was vroeger vrij normaal en bewijst niks over Zwarte Piet.. Zwarte Piet is namelijk geen zwart persoon..
pi_166465223
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2016 22:11 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Jij wilde bewijzen van een karikatuur zien toch?
Ik wilde bewijzen zien dat Zwarte Piet een karikatuur van een zwart persoon is.. Die heb ik nog steeds niet gezien..
pi_166465249
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 22:17 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik wilde bewijzen zien dat Zwarte Piet een karikatuur van een zwart persoon is.. Die heb ik nog steeds niet gezien..
Als je de overeenkomsten niet ziet, dan wil je het niet zien denk ik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 22:19:06 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166465289
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2016 22:17 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Als je de overeenkomsten niet ziet, dan wil je het niet zien denk ik.
moet je ook heul niet willen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166465332
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 22:17 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik wilde bewijzen zien dat Zwarte Piet een karikatuur van een zwart persoon is.. Die heb ik nog steeds niet gezien..
Als je de overeenkomsten niet ziet, dan wil je het niet zien denk ik.
pi_166465359
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2016 22:17 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Als je de overeenkomsten niet ziet, dan wil je het niet zien denk ik.
Er zijn wel overeenkomsten maar er zijn ook duidelijke verschillen..
pi_166465389
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 22:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als je de overeenkomsten niet ziet, dan wil je het niet zien denk ik.
Origineel antwoord.. helemaal zelf bedacht?
pi_166465430


quote:
Thuis zoek ik de tekenaar op, een Duitser Arthur Thiele die in 1936 is overleden en hij tekende over het algemeen humoristische kaarten. Pas als ik aangeklede poezen afgebeeld zie realiseer ik mij dat dit 80 jaar geleden lachwekkende kaartjes waren. Negers konden (en mochten) natuurlijk niet voetballen of tennissen.
Bron
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 22:23:13 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166465432
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 22:10 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Behalve het uiterlijk werd Sjimmie als een hulpje van Sjors neergezet, beetje dommig. Werd soms ook letterlijk tegen hem gezegd: dat hij dom was en maar beter naar Sjors kon luisteren. Net als met zwarte piet is het de combi van uiterlijk en bepaalde eigenschappen en een minderwaardige positie als knecht.
maar zwarte piet is toch ook niet meer de dommige minderwaardige, onderdanige knecht die hij ooit was?

als de sint iets wil weten gaat hij maar zijn pieten want die weten shit en als hij weer iets kwijt is dan vinden ze zijn shit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166465596
quote:
Ja wat wil je hier nou mee bewijzen? Dat negers als minderwaardig werden gezien ontkent niemand.. We hebben het hier over Zwarte Piet en dat is geen neger..
pi_166465696
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 22:21 schreef madam-april het volgende:

[..]

Er zijn wel overeenkomsten maar er zijn ook duidelijke verschillen..
Ja, en het is heel mooi als je die nu haarfijn kunt analyseren maar zoals je zelf al schreef: vroeger waren deze karikaturen normaal en mensen dachten daar dus niet zo scherp over na. Ik neem aan dat voor veel Nederlanders de karikaturen in Kuifje in Arika, Sjors en Sjimmie en andere boeken en Zwarte Piet allemaal zo'n beetje op hetzelfde neerkwamen.

Al die andere cultuuruitingen zijn in de tijd wel aangepast. Sjors en Sjimmie ook. Of we zijn ons ervan bewust geworden dar het niet klopt en niet kan. Dan kun je op rechtlijnige gronden willen vasthouden aan die zwarte piet maar bepaald logisch is dat niet. Er zijn teveel overeenkomsten tussen zwarte piet en die neger karikaturen om vol te houden dat dit allemaal onzin is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166465697
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 22:28 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja wat wil je hier nou mee bewijzen? Dat negers als minderwaardig werden gezien ontkent niemand.. We hebben het hier over Zwarte Piet en dat is geen neger..
Daar komt het huidige uiterlijk van Zwarte Piet vandaan. En dat is nog steeds kwetsend voor een aantal mensen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166465786
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 22:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar zwarte piet is toch ook niet meer de dommige minderwaardige, onderdanige knecht die hij ooit was?

als de sint iets wil weten gaat hij maar zijn pieten want die weten shit en als hij weer iets kwijt is dan vinden ze zijn shit
Klopt. En als we dat 'zwarte' er ook nog even afhalen dan zijn we dus klaar met die modernisering.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166466088
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 22:34 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Klopt. En als we dat 'zwarte' er ook nog even afhalen dan zijn we dus klaar met die modernisering.
Dat hoeft niet want hij is gewoon zwart, geen neger, gewoon zwart.. iedereen dit dit anders ziet zou eens bij zichzelf te raden moeten gaan, er is namelijk geen enkele reden te bedenken dit anno 2016 nog als kwetsend te zien (zoals je zelf al zegt: hij is veranderd)

50 jaar terug hadden ze misschien een punt, nu: not so much..
pi_166466230
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 22:41 schreef mschol het volgende:

[..]

Dat hoeft niet want hij is gewoon zwart, geen neger, gewoon zwart.. iedereen dit dit anders ziet zou eens bij zichzelf te raden moeten gaan, er is namelijk geen enkele reden te bedenken dit anno 2016 nog als kwetsend te zien (zoals je zelf al zegt: hij is veranderd)

50 jaar terug hadden ze misschien een punt, nu: not so much..
Vijftig jaar geleden is dat punt ook van tafel geveegd.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 6 november 2016 @ 22:48:25 #270
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166466355
quote:
15s.gif Op zondag 6 november 2016 22:31 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Daar komt het huidige uiterlijk van Zwarte Piet vandaan. En dat is nog steeds kwetsend voor een aantal mensen.
Als je rekening moet gaan houden met ieders pijntje in een samenleving als de onze, kan je niets meer vieren.
Het is echt onzin om daar aan toe te geven.

Ik raad je aan om deze te bekijken:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166466376
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 22:41 schreef mschol het volgende:

[..]

Dat hoeft niet want hij is gewoon zwart, geen neger, gewoon zwart.. iedereen dit dit anders ziet zou eens bij zichzelf te raden moeten gaan, er is namelijk geen enkele reden te bedenken dit anno 2016 nog als kwetsend te zien (zoals je zelf al zegt: hij is veranderd)

50 jaar terug hadden ze misschien een punt, nu: not so much..
En toch, ondanks alle rationele argumenten, verandert het.
Argumenten hebben kennelijk niet zoveel waarde als het om sentiment gaat.
Make my day!
pi_166466430
quote:
15s.gif Op zondag 6 november 2016 22:31 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Daar komt het huidige uiterlijk van Zwarte Piet vandaan. En dat is nog steeds kwetsend voor een aantal mensen.
Zelfs al zou het waar zijn dat het uiterlijk van Zwarte Piet daarop is gebaseerd.. Dan nog is ligt het aan de mensen die zich gekwetst voelen dat ze de huidige Zwarte Piet niet los kunnen zien van die associatie.

Zij hebben last van iets dat niks met Zwarte Piet te maken heeft, zij voelen zich slachtoffer van iets dat zij nooit hebben meegemaakt..


quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:59 schreef Red_85 het volgende:
De aanhangers van de pvv zijn ook boos, schreeuwen en zijn ook niet in de meerderheid. Hun ook maar de zin geven en alle marokkanen het land uit trappen? Die zijn immers oververtegenwoordigd in alle negatieve statistieken en heel veel mensen hebben nare herinneringen en ervaringen met ze.

Zo democratisch ridicuul is het.
pi_166466511
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 22:48 schreef agter het volgende:

[..]

En toch, ondanks alle rationele argumenten, verandert het.
Argumenten hebben kennelijk niet zoveel waarde als het om sentiment gaat.
De angst om voor racist uitgemaakt te worden is helaas erg groot inderdaad..
pi_166466569
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 22:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als je rekening moet gaan houden met ieders pijntje in een samenleving als de onze, kan je niets meer vieren.
Het is echt onzin om daar aan toe te geven.

Ik raad je aan om deze te bekijken:
Heb ik gedaan en je punt is?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166466605
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 22:50 schreef madam-april het volgende:

[..]

Zelfs al zou het waar zijn dat het uiterlijk van Zwarte Piet daarop is gebaseerd.. Dan nog is ligt het aan de mensen die zich gekwetst voelen dat ze de huidige Zwarte Piet niet los kunnen zien van die associatie.

Zij hebben last van iets dat niks met Zwarte Piet te maken heeft, zij voelen zich slachtoffer van iets dat zij nooit hebben meegemaakt..

[..]

Je zou daar rekening mee kunnen houden? Het is maar een idee hoor :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 22:56:48 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166466627
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 21:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

oja?
Ik dacht van de schminkdoos?
nee is roet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 6 november 2016 @ 22:57:11 #277
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166466634
quote:
5s.gif Op zondag 6 november 2016 22:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Heb ik gedaan en je punt is?
Wat ik mn post gezet heb.

Maar klaarblijkelijk WIL je het niet eens zien. Zijn punten uit de speech kun je bijna een op een kopiëren.

Maar wat heb je eigenlijk gedaan vandaag? Je hele dag verneuken aan mensen op het internet die je toch niet gaat bereiken. Waaw. Moet je diep zitten zeg, of is dit het gene waarvoor je leeft?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166466667
quote:
6s.gif Op zondag 6 november 2016 22:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je zou daar rekening mee kunnen houden? Het is maar een idee hoor :)
Dan moeten we ook rekening houden met alle mensen die net zoals ik getraumatiseerd zijn door Marokkanen..
pi_166466670
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 22:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat ik mn post gezet heb.

Maar klaarblijkelijk WIL je het niet eens zien. Zijn punten uit de speech kun je bijna een op een kopiëren.

Maar wat heb je eigenlijk gedaan vandaag? Je hele dag verneuken aan mensen op het internet die je toch niet gaat bereiken. Waaw. Moet je diep zitten zeg, of is dit het gene waarvoor je leeft?
Dan hou jij daar toch geen rekening mee :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 6 november 2016 @ 22:58:35 #280
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166466673
quote:
6s.gif Op zondag 6 november 2016 22:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je zou daar rekening mee kunnen houden? Het is maar een idee hoor :)
Doen we al. Intocht in Amsterdam is al aangepast. Waarom ga je door?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 22:59:03 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166466690
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 22:34 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Klopt. En als we dat 'zwarte' er ook nog even afhalen dan zijn we dus klaar met die modernisering.
dat durf ik te betwijfelen, de mensen die ik ken die er daadwerkelijk een probleem mee hebben hangen dat niet zo op aan de kleur van piet

als je het nu een karikatuur vind dan is hij dat met roetvegen of een groen hoofd natuurlijk nog steeds
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166466724
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 22:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Doen we al. Intocht in Amsterdam is al aangepast. Waarom ga je door?
Door waarmee? Jij blijft vragen stellen en die beantwoord ik.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 6 november 2016 @ 23:01:17 #283
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166466753
quote:
5s.gif Op zondag 6 november 2016 22:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dan hou jij daar toch geen rekening mee :?
Feel free to insult me. Prima. Ik ben niet zo snel beledigd en raak het ook niet zo. Beledigd zijn is een keuze.
Maar jullie vriendinnetje sylvana kiest er wel heel vak voor. En de antipieten hier ook merk ik.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 6 november 2016 @ 23:02:29 #284
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166466795
quote:
11s.gif Op zondag 6 november 2016 23:00 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Door waarmee? Jij blijft vragen stellen en die beantwoord ik.
Waarmee? De discussie om zwarte piet met de boot weg te sturen. Waarom dwingen jullie zwarte piet op te rotten? Waarom stopt het niet. Het is klaar. Roetveegpiet is er al. Waarom willen jullie je mening opdringen aan de propieten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166466805
quote:
11s.gif Op zondag 6 november 2016 23:00 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Door waarmee? Jij blijft vragen stellen en die beantwoord ik.
Ben je tevreden met de situatie zoals hij nu is of moet er nog meer veranderd worden?
pi_166466818
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 23:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Feel free to insult me. Prima. Ik ben niet zo snel beledigd en raak het ook niet zo. Beledigd zijn is een keuze.
Maar jullie vriendinnetje sylvana kiest er wel heel vak voor. En de antipieten hier ook merk ik.
Heb ik je beledigd :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166466865
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 23:02 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ben je tevreden met de situatie zoals hij nu is of moet er nog meer veranderd worden?
Mijn keuze zou zijn iedereen zelf te laten beslissen hoe ze zwarte Piet willen vormgeven
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166466879
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 23:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Feel free to insult me. Prima. Ik ben niet zo snel beledigd en raak het ook niet zo. Beledigd zijn is een keuze.
Maar jullie vriendinnetje sylvana kiest er wel heel vak voor. En de antipieten hier ook merk ik.
Louter inferieure geesten/culturen zijn te beledigen
  zondag 6 november 2016 @ 23:06:46 #289
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166466922
quote:
5s.gif Op zondag 6 november 2016 23:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Heb ik je beledigd :?
Klaarblijkelijk heb je het filmpje dus niet gezien of niet verstaan oid. Anders had je deze wel gesnapt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 23:06:57 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166466930
quote:
als dat zo zou zijn dan zouden mensen niet zo pissig worden over dat zwarte piet gezeik

dan wastie in Amsterdam nog gewoon zwart gok ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166466951
quote:
6s.gif Op zondag 6 november 2016 23:04 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Mijn keuze zou zijn iedereen zelf te laten beslissen hoe ze zwarte Piet willen vormgeven
En hoe zie je dat voor je? Ik bedoel als de traditionele Zwarte Piet nog steeds overal zichtbaar is dan los je 'het probleem' van de mensen die zich gekwetst voelen natuurlijk geenszins op..
pi_166467020
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 23:07 schreef madam-april het volgende:

[..]

En hoe zie je dat voor je? Ik bedoel als de traditionele Zwarte Piet nog steeds overal zichtbaar is dan los je 'het probleem' van de mensen die zich gekwetst voelen natuurlijk geenszins op..
Dan blijft het 'probleem' idd onopgelost. :Y

Edit: het is ook al heel lang onopgelost
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166467031
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 23:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

als dat zo zou zijn dan zouden mensen niet zo pissig worden over dat zwarte piet gezeik

dan wastie in Amsterdam nog gewoon zwart gok ik
Hoezo denk je dat?
pi_166467061
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:59 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Wij zijn toch geen SS-ers? Equivalent zou zijn als hun Pieten klompen en klederdracht zouden dragen. En daar zou ik geen enkele moeite mee hebben.
Dit, en bitterballen in plaats van pepernoten! w/
pi_166467100
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Prima. Hoe relevant is het dan om ZP te moeten veranderen?
Niks dus

En tevens de perceptie dat het niet zo is bij minimaal 4x zo veel anderen. Dus wat bazel je nou met je antipieten gelul?
Veranderen in wat?

Komt nu eens met een constructieve oplossing... Voor die zeikers van de anti pieten
Mocht je het nog niet doorhebben, dit is pas het topje van de ijsberg...
  zondag 6 november 2016 @ 23:14:28 #296
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166467182
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2016 20:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik vind het geen gezeik. Deze discussie loopt al heel lang en ik persoonlijk ben me heel bewust van ons koloniale verleden, laat staan de mensen die daadwerkelijk afstammen van die uitgebuite rassen.
En dat is prima, maar met zwarte piet heeft het niets te maken.
quote:
Het is altijd een kleine groep die zoiets start. De meeste mensen worden er liever niet aan herinnerd, laten alles liever zoals het is en zijn 'vergeten' waar het allemaal om ging. Dat zit in de aard van het beestje.
Ah ja, de beschuldiging van onderdrukte schuld. Beetje onnodig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 6 november 2016 @ 23:14:46 #297
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166467186
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:15 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Er zijn echt genoeg mensen die blackface clowns als kwetsend ervaren en dat is al decennia lang zo.
Zal best. Maar dat heeft natuurlijk helemaal niets te maken met zwarte piet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166467189
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 21:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

johhhh wat is die fixatie op slaven toch in dit topic.????
Proberen mensen verbeten een beschuldiging af te weren ofzo?
Doe eens niet zo bezeten

Ik had het allereerst over nabestaanden van vermoorde kapers van 1977.
Kom op zeg, het jongste slachtoffer was 12...
Nabestaanden hadden hun "terrorist" ook kunnen opvoeden, beinvloeden kunnen stoppen, weet jij wel hoe lang die gijzeling duurde?

Ken je geschiedenis

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 06-11-2016 23:15:42 ]
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 23:17:39 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166467266
die kapers zijn niet vermoord he, die zijn gedood

ik vind het nog steeds niet superontopic maar als we dat zijstraatje per se in moeten dan mag dat wel zonder gescheld wmb
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166467290
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 22:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik had het over
1 De geëxecuteerde kapers in 1977
en ik formuleerde het zo dat de bewering ook kon gelden voor
2 nabestaanden van mensen die vermoord zijn, in het algemeen.
3 en doorgaans bedoelt men met het woord 'nabestaanden' de directe familie en goede vrienden, en zo bedoelde ik het ook.

Jij bent gefixeerd op slaven. En vandaar dat je niet ziet dat ik het over iets anders had.
Maar als je perse over slaven wilt beginnen. Zoek dan een echte moordpartij , waar slaven vermoord zijn....en zie mijn antwoord onder 3
1 terroristen
2 vermoord? Haha, zij hadden dit veroorzaakt en al wat onschuldigen mensen omgelegd... Mafketel!!
3 tja... Ze hadden ze ook gewoon kunnen opvoeden. Normen en waarden noemen we dat hier
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')