Nee, want de Nederlandse cultuur en Islam zijn op bepaalde punten in strijd, zoals: vriendschappen met het andere geslacht, drinken tijdens bepaalde gelegenheden, uitgaan met collega's/medestudenten om collegiaal te zijn/banden te versterken etc. (hier heb je drank en muziek)quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar die twee kunnen toch gewoon hand in hand gaan? Je kunt toch assimileren terwijl je fijn volgens je religie leeft?
Nou ja, dat als een docent tijdens je examen vraagt je hoofddoek af te doen, dat dat dan geen racisme is dus. Dat is hetzelfde als hij vraagt of je je baseball-petje afzet. Intersectionalistisch gezien dan hè.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oké, stel dat dat waar is. Wat doet het er verder toe? Als mensen die hoofddoek dragen is dat toch hun pakkie aan?
Nee. Met discriminatie bedoel ik onderscheid maken omdat je een negatief beeld hebt van een groep mensen (=generaliseert) en dat men daarbij degene ergens in benadeeld.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bent er echt van overtuigd dat mensen die een hoofddoek zien als onwenselijk, tegen de kledingvoorschriften of als symbool van vrouwenonderdrukking het gemunt hebben op moslima's in het algemeen?
Ik heb geen probleem met Moslimvrouwen, hoe ze leven zoeken ze zelf wel uit. Toch vind ik het wat minder als ze een hoofddoek dragen, maar daar kan ik me nog wel overheen zetten. Maar op plekken als het strand, op de sportvelden of wat dan ook vind ik het ronduit raar.
Ben ik nou discriminerend richting Moslims?
Dan interpreteer ik assimileren als integreren, blijkbaarquote:Op dinsdag 1 november 2016 19:15 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee, want de Nederlandse cultuur en Islam zijn op bepaalde punten in strijd, zoals: vriendschappen met het andere geslacht, drinken tijdens bepaalde gelegenheden, uitgaan met collega's/medestudenten om collegiaal te zijn/banden te versterken etc. (hier heb je drank en muziek)
Als ik zou assimileren dan zou het betekenen dat ik op dat vlak mijn geloof niet meer praktiseer, omdat de Nederlandse cultuur op bepaalde punten niet in lijn ligt met de Islam en assimilatie vraagt van je dat je een cultuur volledig overneemt.
Terwijl bij integratie nog behoud van eigen geloof kan zijn. Dus niet deelnemen aan de zaken die in strijd zijn met de Islam, maar wel op andere manieren een bijdrage leveren aan de samenleving waarin je leeft (door te werken, studeren, vrijwilligerswerk) en tegelijkertijd goed contact met buren, collega's etc.
En waarom zou Nederland dit willen accepteren? Als het je stoort hoe het hier aan toe gaat ga je maar lekker ergens anders wonen. Dan ben ik maar een 'racist'quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:15 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee, want de Nederlandse cultuur en Islam zijn op bepaalde punten in strijd, zoals: vriendschappen met het andere geslacht, drinken tijdens bepaalde gelegenheden, uitgaan met collega's/medestudenten om collegiaal te zijn/banden te versterken etc. (hier heb je drank en muziek)
Als ik zou assimileren dan zou het betekenen dat ik op dat vlak mijn geloof niet meer praktiseer, omdat assimilatie vraagt van je dat je een cultuur volledig overneemt.
Terwijl bij integratie nog behoud van eigen geloof kan zijn. Dus niet deelnemen aan de zaken die in strijd zijn met de Islam, maar wel op andere manieren een bijdrage leveren aan de samenleving waarin je leeft (door te werken, studeren, vrijwilligerswerk) en tegelijkertijd goed contact met buren, collega's etc.
Veel joden assimileerden wel, is niets mis mee, volgens mij.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan interpreteer ik assimileren als integreren, blijkbaar
Ik denk dat assimileren zoals jij het omschrijft sowieso een utopie is waar eigenlijk niemand op zit te wachten.
Als je zo moet zoeken naar gezag moet je je als leraar sowieso eens achter de oren krabben.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, dat als een docent tijdens je examen vraagt je hoofddoek af te doen, dat dat dan geen racisme is dus. Dat is hetzelfde als hij vraagt of je je baseball-petje afzet. Intersectionalistisch gezien dan hè.
Die gingen drinken met carnaval?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Veel joden assimileerden wel, is niets mis mee, volgens mij.
Nee, waar haal je dat uit?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:07 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat doe je dat ook volop.. wie begon hier met schelden..? Lees maar even terug mevrouw de dramatroela..
En onbeschoft gedrag en moslim zijn gaan niet samen.. hoe graag jij dat ook wilt verdraaien..
[..]
Omdat jij iemand kent hoort het zo.. Lol... je hebt nog veel te leren...
Moslims hun eigen land, alle moslimas horen hoofddoeken te dragen, moslims mogen onbeschoft gedrag vertonen.. etc..
Echt he..![]()
Dat is een andere kwestie, lijkt me. Gaat om het gegeven. Het ene is racisme, en het andere niet. Volgens de intersectionalistische nieuwe realiteit.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je zo moet zoeken naar gezag moet je je als leraar sowieso eens achter de oren krabben.
Die gingen op in de algemene populatie.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die gingen drinken met carnaval?
Ik wel. Mensen de vrijheid geven hun geloof te praktiseren.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan interpreteer ik assimileren als integreren, blijkbaar
Ik denk dat assimileren zoals jij het omschrijft sowieso een utopie is waar eigenlijk niemand op zit te wachten.
quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:57 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee, want er lopen nog mensen rond met die mentaliteit.
Als het net zo'n issue is voor een jongen met een petje als voor iemand die zich aan kledingvoorschriften van een religie houdt zie ik in beide gevallen weinig kwaad. Zet fijn dat petje achterstevoren en begin aan het examen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is een andere kwestie, lijkt me. Gaat om het gegeven. Het ene is racisme, en het andere niet. Volgens de intersectionalistische nieuwe realiteit.
Nou ja, wat ik beweer is dus idd dat een opmerking van leraar over een hoofddoek van dezelfde aard is als een opmerking van een leraar over een baseball-petje en dus geen racisme in principe.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als het net zo'n issue is voor een jongen met een petje als voor iemand die zich aan kledingvoorschriften van een religie houdt zie ik in beide gevallen weinig kwaad. Zet fijn dat petje achterstevoren en begin aan het examen.
Dat is niet assimileren als ik jou goed begrijp.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:24 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik wel. Mensen de vrijheid geven hun geloof te praktiseren.
Ik heb in die gevallen een negatief beeld van die vrouwen die zich vrijwillig in een theedoek verstoppen om dat maar grof te zeggen. Het had het me niet uitgemaakt of ze Joods, Arabisch, zwart, blank of wat dan ook is. Het gaat om die hoofddoek.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:19 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee. Met discriminatie bedoel ik onderscheid maken omdat je een negatief beeld hebt van een groep mensen (=generaliseert) en dat men daarbij degene ergens in benadeeld.
Strand vind ik zelf ook raar. Heb als moslima niks te zoeken in een plek waar mensen halfnaakt rondlopen. Maar sport snap ik niet helemaal. Ik ga regelmatig hardlopen bij mij in de buurt. Dus dat vind je ook raar?
Mwa, ik was er niet bij. Kan ik moeilijk iets zinnigs over zeggen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, wat ik beweer is dus idd dat een opmerking van leraar over een hoofddoek van dezelfde aard is als een opmerking van een leraar over een baseball-petje en dus geen racisme in principe.
Als dezelfde leraar begint over dat moslims een minderwaardig ras vormen, uiteraard hebben we het dan wel over racisme.
Omdat mensen een vrije wil hebben, ze hebben recht om te kiezen waarin ze wensen te geloven. Op het moment dat de overheid hier een probleem mee heeft, dan is ze tyranniek bezig.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:20 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
En waarom zou Nederland dit willen accepteren? Als het je stoort hoe het hier aan toe gaat ga je maar lekker ergens anders wonen. Dan ben ik maar een 'racist'![]()
De meeste Nederlanders hebben nu eenmaal geen zin in nog meer mensen die in een soort klein Marrakesh bij elkaar hokken en van het sociale vangnet profiteren. En ja dat verhaal van werken en dergelijke is leuk en wordt er altijd bijgehaald, maar de statistieken wijzen uit dat dit meestal niet het geval is en niet-westerse allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
Volgens mij heb je in NL een veel grotere vrijheid van die aard dan momenteel bij wijze van spreke in Turkije. Als je daar zegt atheïst te zijn dan wordt je zo'n beetje uitgekotst door iedereen. Zag paar weken geleden een docu daarover van het Humanistische Verbond.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:24 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ja, en nu? Kweek jij lekker een grote hekel, heb je alleen jezelf mee.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb in die gevallen een negatief beeld van die vrouwen die zich vrijwillig in een theedoek verstoppen om dat maar grof te zeggen. Het had het me niet uitgemaakt of ze Joods, Arabisch, zwart, blank of wat dan ook is. Het gaat om die hoofddoek.
Blijkbaar ben ik dan discriminerend richting Moslims. En dat is precies de reden waarom ik een groeiende hekel heb aan de groep met lange tenen. Niet om wie je bent, maar om wat je doet.
Mag een man volgens jou weigeren een vrouw een hand te geven omdat zij een vrouw is?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:15 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als ik zou assimileren dan zou het betekenen dat ik op dat vlak mijn geloof niet meer praktiseer, omdat de Nederlandse cultuur op bepaalde punten niet in lijn ligt met de Islam en assimilatie vraagt van je dat je een cultuur volledig overneemt.
Nou ja, als je het voor jezelf houdt. Dan moet je dat zelf weten.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb in die gevallen een negatief beeld van die vrouwen die zich vrijwillig in een theedoek verstoppen om dat maar grof te zeggen. Het had het me niet uitgemaakt of ze Joods, Arabisch, zwart, blank of wat dan ook is. Het gaat om die hoofddoek.
Blijkbaar ben ik dan discriminerend richting Moslims. En dat is precies de reden waarom ik een groeiende hekel heb aan de groep met lange tenen. Niet om wie je bent, maar om wat je doet.
quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:55 schreef Kaas- het volgende:
Haha, die eerste zin: "Sylvana voelde zich vandaag beledigd (..)".
Zeg maar, de dagelijkse episode.
Natuurlijk mag dat.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:31 schreef madam-april het volgende:
[..]
Mag een man volgens jou weigeren een vrouw een hand te geven omdat zij een vrouw is?
Dat mag je dan ook gewoon. Je bent niet verwijderd of in de gevangenis gegooid zoals in Turkije normaal is.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:24 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
In Islam geldt dat verbod voor zowel de vrouw als de man. Momenteel leef ik die niet na, maar wil dat in de toekomst zeker gaan doen. Zie ik nu volgens jou mannen als minderwaardig?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:31 schreef madam-april het volgende:
[..]
Mag een man volgens jou weigeren een vrouw een hand te geven omdat zij een vrouw is?
Ja daar wringt nu net de schoen, als ik als ondernemer wens dat er geen hoofddoeken binnen mijn bedrijf gedragen worden mag dat niet. Bovendien mag je niet zomaar diegene aannemen die je wil, want o wee als het een moslim betreft die afgewezen wordt.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:29 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Omdat mensen een vrije wil hebben, ze hebben recht om te kiezen waarin ze wensen te geloven. Op het moment dat de overheid hier een probleem mee heeft, dan is ze tyranniek bezig.
En nee, ik stoor mij niet per definitie aan nederlanders die zaken doen die in strijd zijn met Islam. Hoe kom je hierbij? Ik vind het pas problematisch wanneer mensen mij dwingen mijn geloof op te geven.
Moslims hebben meer moeite om een stageplek of werkplek te vinden. Dat moslims graag als een tokkie door het leven willen gaan is dus bulshitt. Het is meer de afgunst van moslimhatende managers/werkgevers dat ervoor zorgt dat moslims geen 'mooie' leven kunnen opbouwen zoals de autochtone medelander.
Dat ligt aan de achterliggende reden. Is het verboden een man een hand te geven omdat je boek voorschrijft dat alle mannen per definitie pervers zijn die sex met je willen of is er een andere reden?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:36 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
In Islam geldt dat verbod voor zowel de vrouw als de man. Momenteel leef ik die niet na, maar wil dat in de toekomst zeker gaan doen. Zie ik nu volgens jou mannen als minderwaardig?
Omdat dat niet mijn taak is. Als ik voor een groep sta waardoor strenge kledingvoorschriften gelden, ga ik ook moeilijk doen. Het is een kledingstuk, niks meer.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:33 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nou ja, als je het voor jezelf houdt. Dan moet je dat zelf weten.
Zolang je daar maar geen moslima mee lastigvalt.
Zoenen als je jarig bent of bij Nieuwjaar?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:36 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
In Islam geldt dat verbod voor zowel de vrouw als de man. Momenteel leef ik die niet na, maar wil dat in de toekomst zeker gaan doen. Zie ik nu volgens jou mannen als minderwaardig?
Maakt niks uit. In de grondwet staat dat jij zelf mag bepalen wie er aan jouw lichaam komt, een reden hoef je daarvoor niet op te geven.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vraag me ook af of dat cultuur is ipv ras hoor, ik denk het eerste.
Oh, dus je past de regels van je geloof toe wanneer het jou uitkomt?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:36 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Waar bemoei je je mee?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:41 schreef nikky het volgende:
[..]
Oh, dus je past de regels van je geloof toe wanneer het jou uitkomt?
Ze hebben het misschien moeilijker maar het is niet onmogelijk maar ze vinden het wel makkelijk zo.. lekker de schuld bij de ander leggen want dan hoeven ze geen verantwoordelijkheid te nemen..quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:29 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Omdat mensen een vrije wil hebben, ze hebben recht om te kiezen waarin ze wensen te geloven. Op het moment dat de overheid hier een probleem mee heeft, dan is ze tyranniek bezig.
En nee, ik stoor mij niet per definitie aan nederlanders die zaken doen die in strijd zijn met Islam. Hoe kom je hierbij? Ik vind het pas problematisch wanneer mensen mij dwingen mijn geloof op te geven.
Moslims hebben meer moeite om een stageplek of werkplek te vinden. Dat moslims graag als een tokkie door het leven willen gaan is dus bulshitt. Het is meer de afgunst van moslimhatende managers/werkgevers dat ervoor zorgt dat moslims geen 'mooie' leven kunnen opbouwen zoals de autochtone medelander.
Met deze 'discussie'. En jij?quote:
Dat doet ze het hele topic al...quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:41 schreef nikky het volgende:
[..]
Oh, dus je past de regels van je geloof toe wanneer het jou uitkomt?
Zij mag toch zelf bepalen wanneer, of en welke regels ze naleeft? Vreemd dat jij je daarin meent te moeten mengen,quote:
Meen je dit? Ik zie moslims volop studeren en als ze een lager niveau als advies kregen (immers krijgen allochtone jongeren vaker een negatief studieadvies) dan klimmen ze hogerop. Moslims zijn net mensen en wedijveren onderling ook om hoger op de maatschappelijke ladder te komen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:38 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja daar wringt nu net de schoen, als ik als ondernemer wens dat er geen hoofddoeken binnen mijn bedrijf gedragen worden mag dat niet. Bovendien mag je niet zomaar diegene aannemen die je wil, want o wee als het een moslim betreft die afgewezen wordt.
En dat van die moslim-hatende managers is natuurlijk grote onzin, want op de hogescholen en universiteiten zijn moslims ook ondervertegenwoordigd terwijl daar geen enkele selectieprocedure is behalve de mogelijke numerus fixus.
Dus discriminatie is alleen een probleem als het jou zo uitkomt.. Want iemand een hand weigeren vanwege diens geslacht is discriminatie in zijn puurste vorm..quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:36 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Niet haar leefregels ter discussie stellen. Onder andere.quote:
Voor jou. Voor moslims is het niet 'slechts' een kledingstuk.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat dat niet mijn taak is. Als ik voor een groep sta waardoor strenge kledingvoorschriften gelden, ga ik ook moeilijk doen. Het is een kledingstuk, niks meer.
Dat doet ze toch echt zelf.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Niet haar leefregels ter discussie stellen.
Artikel 11 van de grondwet stelt dat je zelf mag bepalen wie er aan jouw lichaam komt. Hoef je geen reden voor te geven. Lekker handjes weigeren als je je er niet goed bij voelt is jouw goed recht.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dus discriminatie is alleen een probleem als het jou zo uitkomt.. Want iemand een hand weigeren vanwege diens geslacht is discriminatie in zijn puurste vorm..
Ja, klopt artikel 2 idd, dat is de enige line of defense dan. Dat is intersectionalistisch gezien een vrij zwakke verdediging. Hierbij moet je uitgaan van artikel 1 en dus bepalen of het verbieden van het geen handen schudden van het andere geslacht hetzij racisme is (en dus onderdeel van het geloof, generiek gesproken) of onderdeel van een cultuur. En aangezien lang niet alle moslims zich hieraan houden, denk ik toch eerder dat dit cultuur is.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maakt niks uit. In de grondwet staat dat jij zelf mag bepalen wie er aan jouw lichaam komt, een reden hoef je daarvoor niet op te geven.
Ja maar geloof en dan mag het. Buitendam approves this discrimination.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dus discriminatie is alleen een probleem als het jou zo uitkomt.. Want iemand een hand weigeren vanwege diens geslacht is discriminatie in zijn puurste vorm..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |