Natuurlijk mag dat.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:31 schreef madam-april het volgende:
[..]
Mag een man volgens jou weigeren een vrouw een hand te geven omdat zij een vrouw is?
Dat mag je dan ook gewoon. Je bent niet verwijderd of in de gevangenis gegooid zoals in Turkije normaal is.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:24 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik wel. Mensen de vrijheid geven hun geloof te praktiseren.
In Islam geldt dat verbod voor zowel de vrouw als de man. Momenteel leef ik die niet na, maar wil dat in de toekomst zeker gaan doen. Zie ik nu volgens jou mannen als minderwaardig?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:31 schreef madam-april het volgende:
[..]
Mag een man volgens jou weigeren een vrouw een hand te geven omdat zij een vrouw is?
Ja daar wringt nu net de schoen, als ik als ondernemer wens dat er geen hoofddoeken binnen mijn bedrijf gedragen worden mag dat niet. Bovendien mag je niet zomaar diegene aannemen die je wil, want o wee als het een moslim betreft die afgewezen wordt.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:29 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Omdat mensen een vrije wil hebben, ze hebben recht om te kiezen waarin ze wensen te geloven. Op het moment dat de overheid hier een probleem mee heeft, dan is ze tyranniek bezig.
En nee, ik stoor mij niet per definitie aan nederlanders die zaken doen die in strijd zijn met Islam. Hoe kom je hierbij? Ik vind het pas problematisch wanneer mensen mij dwingen mijn geloof op te geven.
Moslims hebben meer moeite om een stageplek of werkplek te vinden. Dat moslims graag als een tokkie door het leven willen gaan is dus bulshitt. Het is meer de afgunst van moslimhatende managers/werkgevers dat ervoor zorgt dat moslims geen 'mooie' leven kunnen opbouwen zoals de autochtone medelander.
Dat ligt aan de achterliggende reden. Is het verboden een man een hand te geven omdat je boek voorschrijft dat alle mannen per definitie pervers zijn die sex met je willen of is er een andere reden?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:36 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
In Islam geldt dat verbod voor zowel de vrouw als de man. Momenteel leef ik die niet na, maar wil dat in de toekomst zeker gaan doen. Zie ik nu volgens jou mannen als minderwaardig?
Omdat dat niet mijn taak is. Als ik voor een groep sta waardoor strenge kledingvoorschriften gelden, ga ik ook moeilijk doen. Het is een kledingstuk, niks meer.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:33 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nou ja, als je het voor jezelf houdt. Dan moet je dat zelf weten.
Zolang je daar maar geen moslima mee lastigvalt.
Zoenen als je jarig bent of bij Nieuwjaar?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:36 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
In Islam geldt dat verbod voor zowel de vrouw als de man. Momenteel leef ik die niet na, maar wil dat in de toekomst zeker gaan doen. Zie ik nu volgens jou mannen als minderwaardig?
Maakt niks uit. In de grondwet staat dat jij zelf mag bepalen wie er aan jouw lichaam komt, een reden hoef je daarvoor niet op te geven.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vraag me ook af of dat cultuur is ipv ras hoor, ik denk het eerste.
Oh, dus je past de regels van je geloof toe wanneer het jou uitkomt?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:36 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Waar bemoei je je mee?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:41 schreef nikky het volgende:
[..]
Oh, dus je past de regels van je geloof toe wanneer het jou uitkomt?
Ze hebben het misschien moeilijker maar het is niet onmogelijk maar ze vinden het wel makkelijk zo.. lekker de schuld bij de ander leggen want dan hoeven ze geen verantwoordelijkheid te nemen..quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:29 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Omdat mensen een vrije wil hebben, ze hebben recht om te kiezen waarin ze wensen te geloven. Op het moment dat de overheid hier een probleem mee heeft, dan is ze tyranniek bezig.
En nee, ik stoor mij niet per definitie aan nederlanders die zaken doen die in strijd zijn met Islam. Hoe kom je hierbij? Ik vind het pas problematisch wanneer mensen mij dwingen mijn geloof op te geven.
Moslims hebben meer moeite om een stageplek of werkplek te vinden. Dat moslims graag als een tokkie door het leven willen gaan is dus bulshitt. Het is meer de afgunst van moslimhatende managers/werkgevers dat ervoor zorgt dat moslims geen 'mooie' leven kunnen opbouwen zoals de autochtone medelander.
Met deze 'discussie'. En jij?quote:
Dat doet ze het hele topic al...quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:41 schreef nikky het volgende:
[..]
Oh, dus je past de regels van je geloof toe wanneer het jou uitkomt?
Zij mag toch zelf bepalen wanneer, of en welke regels ze naleeft? Vreemd dat jij je daarin meent te moeten mengen,quote:
Meen je dit? Ik zie moslims volop studeren en als ze een lager niveau als advies kregen (immers krijgen allochtone jongeren vaker een negatief studieadvies) dan klimmen ze hogerop. Moslims zijn net mensen en wedijveren onderling ook om hoger op de maatschappelijke ladder te komen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:38 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja daar wringt nu net de schoen, als ik als ondernemer wens dat er geen hoofddoeken binnen mijn bedrijf gedragen worden mag dat niet. Bovendien mag je niet zomaar diegene aannemen die je wil, want o wee als het een moslim betreft die afgewezen wordt.
En dat van die moslim-hatende managers is natuurlijk grote onzin, want op de hogescholen en universiteiten zijn moslims ook ondervertegenwoordigd terwijl daar geen enkele selectieprocedure is behalve de mogelijke numerus fixus.
Dus discriminatie is alleen een probleem als het jou zo uitkomt.. Want iemand een hand weigeren vanwege diens geslacht is discriminatie in zijn puurste vorm..quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:36 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Niet haar leefregels ter discussie stellen. Onder andere.quote:
Voor jou. Voor moslims is het niet 'slechts' een kledingstuk.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat dat niet mijn taak is. Als ik voor een groep sta waardoor strenge kledingvoorschriften gelden, ga ik ook moeilijk doen. Het is een kledingstuk, niks meer.
Dat doet ze toch echt zelf.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Niet haar leefregels ter discussie stellen.
Artikel 11 van de grondwet stelt dat je zelf mag bepalen wie er aan jouw lichaam komt. Hoef je geen reden voor te geven. Lekker handjes weigeren als je je er niet goed bij voelt is jouw goed recht.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dus discriminatie is alleen een probleem als het jou zo uitkomt.. Want iemand een hand weigeren vanwege diens geslacht is discriminatie in zijn puurste vorm..
Ja, klopt artikel 2 idd, dat is de enige line of defense dan. Dat is intersectionalistisch gezien een vrij zwakke verdediging. Hierbij moet je uitgaan van artikel 1 en dus bepalen of het verbieden van het geen handen schudden van het andere geslacht hetzij racisme is (en dus onderdeel van het geloof, generiek gesproken) of onderdeel van een cultuur. En aangezien lang niet alle moslims zich hieraan houden, denk ik toch eerder dat dit cultuur is.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maakt niks uit. In de grondwet staat dat jij zelf mag bepalen wie er aan jouw lichaam komt, een reden hoef je daarvoor niet op te geven.
Ja maar geloof en dan mag het. Buitendam approves this discrimination.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dus discriminatie is alleen een probleem als het jou zo uitkomt.. Want iemand een hand weigeren vanwege diens geslacht is discriminatie in zijn puurste vorm..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |