abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166310139
Aangezien het referendum nu voorbij is wordt het hoog tijd dat de OP wat wordt geactualiseerd. De motieven om voor en tegen te stemmen waren heel erg belangrijk maar nu de uitslag op tafel ligt is dat niet meer zo interessant voor de OP.
First things first. Hier de uitslag volgens onze staatsomroep: http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/
Een opkomstpercentage van 32% en een duidelijke nee (61 vs. 38).

De actuele stand van zaken: Spong onderzoekt of dat een rechtszaak kan worden aangespannen tegen de initiatiefnemers van het referendum, dit maakte hij bekend in de uitzending van 7 april van het televisieprogramma Pauw.
quote:
Advocaat Gerard Spong denkt er over om aangifte te doen tegen Burgercomité EU. Gisteravond noemde Spong bij tv-programma Pauw het referendum van afgelopen woensdag een ’crimineel referendum’. De advocaat is benaderd door iemand die pleit voor een strafzaak als de overheid geen onderzoek start.

De leden van het Burgercomité zouden volgens Spong onder valse voorwendselen handtekeningen hebben verzameld voor het referendum, dat over het associatieverdrag met Oekraïne ging.

Het referendum werd mogelijk gemaakt door actiegroep GeenPeil. In deze groep zaten GeenStijl, het Forum voor Democratie en Burgercomité EU. Voorzitter van het comité Arjan van Dixhoorn zei vorige week tegen het NRC dat Oekraïne hun niets kan schelen. Daarmee lieten ze blijken dat het referendum vooral als doel heeft om Nederland en de Europese Unie onder spanning te zetten.

Bij Pauw zei Spong: "Het is een misdrijf wat enkele initiatiefnemers in het NRC bekennen. Volgens artikel 98 van de wet raadgevend referendum is het verboden om onder valse voorwendselen een ondersteuningsverklaring te krijgen. Als je zegt het gaat me niet om Oekraïne maar om de EU.”
Zure druiven of rechtvaardigheidsgevoel, oordeelt u zelf maar.

In dezelfde uitzending noemde Pauw een interessant feitje: bij een peiling van Ipsos (Frans pollbedrijf) gaven de meeste mensen die niet gingen stemmen aan dat ze niet gingen stemmen omdat ze er geen vertrouwen in hebben dat de politiek iets doet met de uitslag.

Als het aan de aanvragers van dit referenda ligt dan komen er snel nieuwe referenda:
quote:
Initiatiefnemer van het Oekraïne-referendum Thierry Baudet wil premier Rutte adviseren over het aanpassen van het associatieverdrag tussen Europa en Oekraïne, dat woensdag is weggestemd door een meerderheid van de kiezers.

Baudet wil een manifest opstellen met daarin de aanpassingen in het associatieverdrag die Rutte volgens hem zou moeten uitonderhandelen in Brussel. "Dat manifest ga ik samen met andere leden van het intellectuele nee-kamp opstellen", zei hij in tv-programma Pauw.

Vandaag praat de ministerraad over de uitkomst van het referendum. Formeel kan het kabinet de uitslag naast zich neerleggen, maar premier Rutte heeft al gezegd dat Nederland wat hem betreft het verdrag met Oekraïne niet zonder meer kan ratificeren nu het nee-kamp het referendum heeft gewonnen.

In Pauw zei Baudet verder dat hij al drie onderwerpen op de plank heeft liggen waarover volgens hem ook heel goed een referendum gehouden zou kunnen worden: het TTIP-handelsverdrag tussen Europa en de VS, nieuwe financiële steun van de Europese Unie aan landen in Zuid-Europa en de Europese aanpak van het vluchtelingenprobleem.
Stuk voor stuk belangrijk, het TTIP-verdrag waarschijnlijk nog het meest.

quote:
Minister Plasterk zet vraagtekens bij de subsidies die bij een referendum worden verstrekt om campagne te voeren. Hij vindt dat er nog eens goed naar de regels moet worden gekeken.

Van de ongeveer 2 miljoen euro die voor het Oekraïne-referendum is verstrekt, is ook een deel bij politieke partijen terechtgekomen. Plasterk vraagt zich af of het nou echt de bedoeling is "dat we partijen gaan financieren, zodat ze advertenties voor zichzelf kunnen plaatsen".
Een goed punt van Plasterk, hier moet inderdaad naar worden gekeken.

Nieuwe update
Inmiddels is het duidelijk geworden dat de VVD en de PvdA hun kont afvegen aan het advies wat het volk gaf tijdens de volksraadpleging. Ze hebben moeite met de intrepretatie van het woord nee, nee beteken volgens hen blijkbaar iets anders. De partijen weigeren om met een intrekkingswet te komen ondanks dat bijna alle partijen aangaven te willen dat die intrekkingswet er komt, inclusief D66. De partijdiscipline was zeer strat en blijkbaar deden zelfs wat splintertjes van de PvdA/VVD mee.
Rutte gaat doen alsof hij stevig onderhandelt en komt met een kat in de zak terug (sorry katten). Mogelijk komen er wat cosmetische wijzigingen en als we veel geluk hebben dan komt er een minitieuze wijziging die er een heel kleine beetje toe doet maar ondertussen wordt het verdrag uitgevoerd zoals het is ondanks dat Nederland het verdrag nog niet heeft goedgekeurd. Een paar dagen later besloot de EU al om Oekraïners visavrij te laten reizen: de EU haar manier om haar middelvinger naar het Nederlandse volk op te steken. In de UK volgen ze dit alles, het is dus bepaald niet strategisch van de EU om dit te doen met het oog op het Brexit-referendum wat er binnenkort komt. Ironisch genoeg smeekten diezelfde EU-bobo's direct na het referendum de Nederlandse regering om een discussie over de uitslag over het Brexit-referendum heen te tillen uit angst dat het de kans op een Brexit groter zou maken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_166310154
Game on!

Ik denk dat de meeste mensen geen idee hebben wat het inhoudt en degenen die er over beslissen ook niet.

De reikwijdte van dit soort zaken gaat een mens boven de pet. Wij hopen erop dat onze geachte afgevaardigden wel snappen wat het allemaal impliceert. Maar ook dat valt te betwijfelen. In zijn algemeenheid is de wereld te complex geworden voor onze kleine hersentjes.

Ik denk niet dat er een levend mens is die het totaalplaatje in deze voor ogen heeft. Wij zouden ons daarom moeten afvragen waarom we dit soort ingewikkelde dingen eigenlijk willen. Als zo'n verdrag niet op 1 A4 met een 10 punts letter is samen te vatten moeten we het niet willen m.i.

Your mileage may vary uiteraard. Schroomt niet om er iets anders van te vinden.
pi_166311103
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijker 100%. Er is m.i. niemand die precies weet wat men afspreekt en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.
Behalve die paar ;'leugen en trol' roepende internethelden dan, die zijn helemaal involved in die internationale verdragen, die weten echt van de hoed en de rand ;)

En maar bitchen. Nog nooit een internationaal verdag gelezen, zitten een beetje belegen beliedsnota's te schuiven en te bedenken hoe ze mensen buiten spel kunnen zetten. En worden en passant zelf IRL overbodig gemaakt :)
  zondag 30 oktober 2016 @ 20:41:34 #4
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_166311152
Idd. in totaal heb ik nu ca 2100 pagina's willekeurig doorgebladerd waarvan de helft protectionistische teksten en de andere helft, uitzonderingen zijn.
Ik ga nog benieuwd zijn naar de aanvullingen die voor Wallonië zijn aangebracht en kennelijk zonder verder democratisch proces, alvast maar is getekend door de wederzijdse regeringen. Juncker en Tusk zullen weer een goede avond hebben.

Kern is dat bedrijven vrijelijk handel kunnen bedrijven op elkaars grondgebieden waarbij overheden (dwz hun burgers, geheel) gepasseerd kunnen worden. Wanneer in/volgens Canada iets in orde is, zal dat ook het geval zijn in de EU (en omgekeerd).

"Kleine" bedrijven (en dat zijn volgens bij onze NL normen al snel nationale ondernemingen) hebben hoegenaamd geen kans om zich te verweren. Een nationaal bedrijf heeft daarmee totaal geen enkel verweer wanneer een overzees bedrijf iets wil ondernemen en alleen grote bedrijven kunnen overigens iets ondernemen....... kortom CETA is (alleen) goed voor grote (internationaal opererende) bedrijven. Nationalisme is uit, Globalisme is de de norm.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_166312425
quote:
11s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:41 schreef Vallon het volgende:
Kern is dat bedrijven vrijelijk handel kunnen bedrijven op elkaars grondgebieden waarbij overheden (dwz hun burgers, geheel) gepasseerd kunnen worden. Wanneer in/volgens Canada iets in orde is, zal dat ook het geval zijn in de EU (en omgekeerd).

Kortom: de "vrije jongens" willen "gewoon" globaal handel met elkaar bedrijven zonder gestoord te worden door zoiets als "wetten" en ethische bezwaren jegens hun handel. Dus net zoals de bankiers van GS "het werk van God" uitvoeren. Het lijkt me dat "normale" mensen dat geen koosjer idee vinden. Er van uitgaande dat deze vrije jongens strikt vanuit eigenbelang handelen. Zonder veel oog te hebben voor de eventueel aangerichte schade van hun handel. Eigenlijk is het te zot voor woorden dat men, niet behorende tot de vrije jongens, daar in mee gaat. Food for thought.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 30-10-2016 21:26:47 ]
  maandag 31 oktober 2016 @ 04:15:05 #6
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_166319979
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
Mensen die bewust niet gestemd hebben omdat ze referenda gewoon kut vinden, zijn dat ook strategische niet-stemmers?
Ik vind onttrekken van stemmen omdat je referenda kut vindt in dit geval wel een zwak argument, zeker als het argument tegen referenda is dat je al een representatieve democratie hebt ("ik heb al gekozen in de landelijke verkiezingen"). Vooral omdat dit referendum mogelijk was door een wet die door gekozen partijen mogelijk is gemaakt. Als je het er niet mee eens bent is de enige logische optie dat je in maart stemt op een partij die de referendum-wet af wil schaffen.

Uiteindelijk geldt alleen dat de mensen die gestemd hebben, tegen hebben gestemd. Wordt interessant vandaag, zou interessant zijn als Rutte aangeeft niet te ratificeren, en meteen zijn ontslag indient. Ik denk dat dat in de minste schade voor de VVD zou resulteren.
pi_166320023
Zo meneer Rutte, voor 1 November was het toch?

Verdrag is van tafel kunnen we wel zeggen denk ik.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166320141
Die hele kut CETA geeft ook de USA gelegenheid om hun GMO voer, via Canada, naar Europa te verschepen.
Goed gedaan EU!
Lekker je komplete EU over laten nemen door Amerikanen!
Wat een stelletje dwazen!
pi_166320899
quote:
6s.gif Op maandag 31 oktober 2016 04:15 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Ik vind onttrekken van stemmen omdat je referenda kut vindt in dit geval wel een zwak argument, zeker als het argument tegen referenda is dat je al een representatieve democratie hebt ("ik heb al gekozen in de landelijke verkiezingen"). Vooral omdat dit referendum mogelijk was door een wet die door gekozen partijen mogelijk is gemaakt. Als je het er niet mee eens bent is de enige logische optie dat je in maart stemt op een partij die de referendum-wet af wil schaffen.

Uiteindelijk geldt alleen dat de mensen die gestemd hebben, tegen hebben gestemd. Wordt interessant vandaag, zou interessant zijn als Rutte aangeeft niet te ratificeren, en meteen zijn ontslag indient. Ik denk dat dat in de minste schade voor de VVD zou resulteren.
Ik denk inderdaad dat het ontslag van Mark Rutte onvermijdelijk is.
pi_166321003
XandervdWulp twitterde op zondag 30-10-2016 om 23:28:33 Nieuw geluid uit oppositie lijkt erop te wijzen dat het Rutte niet kwalijk zal worden genomen als hij toch meer tijd neemt. #referendum 1/3 reageer retweet
XandervdWulp twitterde op zondag 30-10-2016 om 23:28:55 ...om dan in Brussel binnen week of 6 écht concreet alternatief voor 'nee' te regelen en dat aan oppositie voor te leggen. 2/3 reageer retweet
XandervdWulp twitterde op zondag 30-10-2016 om 23:29:23 Deadline van 1 november is immers in NL zelf bedacht. Morgen horen we of Rutte inderdaad weer wat tijd koopt. 3/3 reageer retweet
Hij heeft nog onvoldoende tijd gehad. :r
  maandag 31 oktober 2016 @ 09:28:27 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166321086
Oppositie helpt het over verkiezingen te tillen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 31 oktober 2016 @ 09:29:48 #12
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166321094
Rutte is natuurlijk druk bezig recht te doen aan de NEE stem, zoals hij beloofde.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_166321098
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:20 schreef maan_man het volgende:
XandervdWulp twitterde op zondag 30-10-2016 om 23:28:33 Nieuw geluid uit oppositie lijkt erop te wijzen dat het Rutte niet kwalijk zal worden genomen als hij toch meer tijd neemt. #referendum 1/3 reageer retweet
XandervdWulp twitterde op zondag 30-10-2016 om 23:28:55 ...om dan in Brussel binnen week of 6 écht concreet alternatief voor 'nee' te regelen en dat aan oppositie voor te leggen. 2/3 reageer retweet
XandervdWulp twitterde op zondag 30-10-2016 om 23:29:23 Deadline van 1 november is immers in NL zelf bedacht. Morgen horen we of Rutte inderdaad weer wat tijd koopt. 3/3 reageer retweet
Tijd kopen betekent dat de partijen die nu staan te roeptoeteren straks braaf gaan draaien in het voordeel van Rutte. Dat maakt opnieuw in één klap duidelijk dat het belang van die middenpartijen niet ligt bij de mening van de Nederlander, die zich in meerderheid heeft uitgesproken tégen dit verdrag maar dat ze braaf de belangen van Brussel opvolgen en dit verdrag toch gaan ratificeren. Ook dát wilde de initiatiefnemers van dit referendum aantonen.
pi_166321160
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tijd kopen betekent dat de partijen die nu staan te roeptoeteren straks braaf gaan draaien in het voordeel van Rutte. Dat maakt opnieuw in één klap duidelijk dat het belang van die middenpartijen niet ligt bij de mening van de Nederlander, die zich in meerderheid heeft uitgesproken tégen dit verdrag maar dat ze braaf de belangen van Brussel opvolgen en dit verdrag toch gaan ratificeren. Ook dát wilde de initiatiefnemers van dit referendum aantonen.
De initiatiefnemers zijn een stel etterbakken die om verschillende redenen, die niks recgtstreeks met het verdrag te maken hebben, actie hebbenngevoerd voor een nee, geenpeil heeft een hoop onrust willen zaaien en absoluut niks willen aantonen.
pi_166321168
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:10 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat het ontslag van Mark Rutte onvermijdelijk is.
Ergens volgend jaar zal hij zijn ontslag inderdaad aanbieden.
pi_166321191
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:28 schreef nixxx het volgende:
Oppositie helpt het over verkiezingen te tillen?
Zou inderdaad een leuk verkiezingsonderwerp zijn voor bepaalde partijen.
pi_166321210
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:29 schreef Perrin het volgende:
Rutte is natuurlijk druk bezig recht te doen aan de NEE stem, zoals hij beloofde.
Dat is inderdaad waar hij aan werkt. Een aanvullende juridisch bindende verklaring waarin tegemoet gekomen wordt aan de voornaamste bezwaren. Als hij het CDA meekrijgt dan komt er een mooi compromis.
pi_166321240
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad waar hij aan werkt. Een aanvullende juridisch bindende verklaring waarin tegemoet gekomen wordt aan de voornaamste bezwaren. Als hij het CDA meekrijgt dan komt er een mooi compromis.
Vraag is of dat verkeerd is? Oekranie als neutrale zone tussen rusland en europa is een goed idee en indien nederland niet ratificeert gaat europa toch door in een andere vorm, dus nu onderhandelen levert het meeste op.
pi_166321247
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:34 schreef icloud het volgende:

[..]

De initiatiefnemers zijn een stel etterbakken die om verschillende redenen, die niks recgtstreeks met het verdrag te maken hebben, actie hebbenngevoerd voor een nee, geenpeil heeft een hoop onrust willen zaaien en absoluut niks willen aantonen.
Blijkt ook wel uit het feit dat ze na het Nee zelf ook geen idee hadden van hoe nu verder...
pi_166321248
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:34 schreef icloud het volgende:

[..]

Integendeel. Ten eerste is dit referendum rechtsgeldig. Ten tweede heeft het wel terdege de juiste discussie losgemaakt.
pi_166321259
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:40 schreef icloud het volgende:

[..]

Vraag is of dat verkeerd is? Oekranie als neutrale zone tussen rusland en europa is een goed idee en indien nederland niet ratificeert gaat europa toch door in een andere vorm, dus nu onderhandelen levert het meeste op.
Wat mij betreft mogen de Oekraïeners zelf hun keuze maken. De keuze voor Europa kan ik wel toejuichen :).
pi_166321264
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Integendeel. Ten eerste is dit referendum rechtsgeldig. Ten tweede heeft het wel terdege de juiste discussie losgemaakt.
Welke discussie dan?
pi_166321278
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het gaat niet om de discussie, het gaat er om of de nee stem serieus iets kan opleveren, met de huidige houding van europa is het antwoord nee.
  maandag 31 oktober 2016 @ 09:44:09 #24
38496 Perrin
pi_166321290
quote:

[..]

En hoe weet Rutte wat de 'voornaamste bezwaren' zijn? Daarnaast: er waren toch maar twee keuzes, JA of NEE? Ik heb geen JA, MITS gezien.
pi_166321308
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

En hoe weet Rutte wat de 'voornaamste bezwaren' zijn? Daarnaast: er waren toch maar twee keuzes, JA of NEE? Ik heb geen JA, MITS gezien.
Geenpeil heeft ook geen idee waarom mensen nee hebben gestemt of wat hun bezwaren zijn, tot zover geenpeil als serieuze organisatie.........
pi_166321325
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Er is best veel maatschappelijk debat geweest. Daaruit kan je best de voornaamste zorgen destilleren.
Men had graag met de aanjagers van de tegenbeweging daarover door willen praten maar die weigerden dat.

En het was een raadgevend referendum. Als en de raad aanwendt om aan de voornaamste bezwaren en de volksvertegenwoordiging instemt is er toch recht gedaan aan het referendum?
pi_166321342
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:45 schreef icloud het volgende:

[..]

Geenpeil heeft ook geen idee waarom mensen nee hebben gestemt of wat hun bezwaren zijn, tot zover geenpeil als serieuze organisatie.........
Erg serieus werden die toch al nooit genomen?
pi_166321344
Nee is nee, als die slappe zak dat nou een keer begreep.

Er is geen 'wat als'.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166321370
Maar is dit wel een menswaardige oplossing? Want wat gaat er de komende 6 weken met die vacuumbommen gebeuren?
pi_166321377
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Erg serieus werden die toch al nooit genomen?
Nouja ze hebben het hele referendum afgedwongen, de nee campagne opgezet, gewonnen en subsidie gekregen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 09:51:55 #31
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166321403
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:29 schreef Perrin het volgende:
Probleem is alleen dat, voor een politicus, recht krom is en krom recht. Al naar gelang wat beter uitkomt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_166321442
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:43 schreef icloud het volgende:

[..]

Het gaat niet om de discussie, het gaat er om of de nee stem serieus iets kan opleveren, met de huidige houding van europa is het antwoord nee.
Je kunt als individueel lidstaat toch een duidelijk signaal afgeven dat de huidige koers van de EU niet deugt? Je mag je als bevolking op een rechtmatige manier toch wel uitspreken tégen een verdrag waarvan iedereen weet dat handel daarin een ondergeschikte factor is?

Dit is een geopolitiek verdrag waar zowel de tegen- als voorstanders van claimen dat het wel of niet ratificeren van dat verdrag ernstige gevolgen kan hebben.
pi_166321487
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je kunt als individueel lidstaat toch een duidelijk signaal afgeven dat de huidige koers van de EU niet deugt? Je mag je als bevolking op een rechtmatige manier toch wel uitspreken tégen een verdrag waarvan iedereen weet dat handel daarin een ondergeschikte factor is?

Dit is een geopolitiek verdrag waar zowel de tegen- als voorstanders van claimen dat het wel of niet ratificeren van dat verdrag ernstige gevolgen kan hebben.
Europa zal zich geen klote aantrekken van ons signaal, het is slechts vervelend dat ze een andere weg moeten zoeken.
pi_166321504
quote:

[..]

Een aanvullende juridisch bindende VERKLARING. Dat is nog een eens een leugen van het hoogste soort :)

Blijf jij maar gewoon de verbinding met vaccuumbommen goedpraten, dat gaat je beter af.
pi_166321507
Dat verdrag wordt gewoon geratificeerd als de oppositie Rutte meer tijd geeft, daar kan je vergif op innemen. Net zo lang stampvoeten totdat je je zin krijgt, het is net een klein kind.
pi_166321539
Wat hebben jullie toch met vacuumbommen? Wat zijn het überhaupt en hoe zou ik dat goedpraten?
pi_166321564
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:57 schreef icloud het volgende:

[..]

Europa zal zich geen klote aantrekken van ons signaal, het is slechts vervelend dat ze een andere weg moeten zoeken.
Dat bevestigd dan precies waar de initiatiefnemers ook op doelden toen ze dit referendum uitriepen. De uitverkoop van onze soevereiniteit en democratische waarden door nationale politici als Rutte die aan de leiband van Merkel en Juncker lopen.

Ik wil niet in zo'n Europa zitten en ik sta daar allesbehalve alleen in. Dit is niet alleen een Nederlandse kwestie, iets wat Brexit dit jaar nog maar eens pijnlijk duidelijk maakte.
pi_166321581
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat bevestigd dan precies waar de initiatiefnemers ook op doelden toen ze dit referendum uitriepen. De uitverkoop van onze soevereiniteit en democratische waarden door nationale politici als Rutte die aan de leiband van Merkel en Juncker lopen.

Ik wil niet in zo'n Europa zitten en ik sta daar allesbehalve alleen in. Dit is niet alleen een Nederlandse kwestie, iets wat Brexit dit jaar nog maar eens pijnlijk duidelijk maakte.
Brexit is een heel ander verhaal, engeland heeft nooit bij europa gehoord.
pi_166321583
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:00 schreef 99.999 het volgende:
Wat hebben jullie toch met vacuumbommen? Wat zijn het überhaupt en hoe zou ik dat goedpraten?
Volgens mij heeft Rutte die vacuumbommen geïntroduceerd in het debat.
  maandag 31 oktober 2016 @ 10:05:06 #40
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166321595
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 21:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kortom: de "vrije jongens" willen "gewoon" globaal handel met elkaar bedrijven zonder gestoord te worden door zoiets als "wetten" en ethische bezwaren jegens hun handel. Dus net zoals de bankiers van GS "het werk van God" uitvoeren. Het lijkt me dat "normale" mensen dat geen koosjer idee vinden. Er van uitgaande dat deze vrije jongens strikt vanuit eigenbelang handelen. Zonder veel oog te hebben voor de eventueel aangerichte schade van hun handel. Eigenlijk is het te zot voor woorden dat men, niet behorende tot de vrije jongens, daar in mee gaat. Food for thought.
Eens!
  maandag 31 oktober 2016 @ 10:05:52 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 31 oktober 2016 @ 10:07:33 #42
38496 Perrin
pi_166321621
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:00 schreef 99.999 het volgende:
quote:
"Op dit moment worden burgers in Aleppo weggebombardeerd met vacuümbommen. Weet u wat dat zijn? Dat zijn bommen die de zuurstof uit je longen zuigen. Europa moet hier één front tegen vormen. Nederland is onderdeel van een internationale gemeenschap die strijdt tegen oorlog en agressie in de wereld".
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ekraineverdrag.dhtml
  maandag 31 oktober 2016 @ 10:09:07 #43
38496 Perrin
pi_166321647
De mensen in o.a. Irak, Afghanistan, Syrië, Libië en Jemen zijn die internationale gemeenschap die strijdt tegen oorlog vast erg dankbaar.
pi_166321750
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:03 schreef icloud het volgende:

[..]

Brexit is een heel ander verhaal, engeland heeft nooit bij europa gehoord.
Dat is natuurlijk kolder, anders zouden de onderhandelingen tot uittreding uit de EU in maart 2017 ook niet hoeven plaatsvinden.
  maandag 31 oktober 2016 @ 10:20:08 #45
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166321827
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:43 schreef icloud het volgende:

[..]

Het niet ratificeren door Nederland blokkeert gewoon het in werking treden van delen van het verdrag.

Heeft de huidige houding van Europa geen bal invloed op.
pi_166321835
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk kolder, anders zouden de onderhandelingen tot uittreding uit de EU in maart 2017 ook niet hoeven plaatsvinden.
Jij leest niet, als we over europa spreken dan hebben we het over het mainland, het verenigd koninkrijk heeft er altijd maar aan gebungeld, er ligt letterlijk een zee van ruimte tussen die het verenigd koninkrijk scheid van de rest van de eu, brexit is dus het repareren van een historische fout.
pi_166321856
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:20 schreef nixxx het volgende:

[..]

Het niet ratificeren door Nederland blokkeert gewoon het in werking treden van delen van het verdrag.

Heeft de huidige houding van Europa geen bal invloed op.
Jawel want europa heeft manieren klaarliggen om het verdrag op een andere juridische wijze alsnog door te voeren zonder nederland.
  maandag 31 oktober 2016 @ 10:22:46 #48
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166321876
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:21 schreef icloud het volgende:

[..]

Jawel want europa heeft manieren klaarliggen om het verdrag op een andere juridische wijze alsnog door te voeren zonder nederland.
Wat op zich logisch is natuurlijk. Anders zou Europa niet erg democratisch zijn.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 31 oktober 2016 @ 10:47:36 #49
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166322280
quote:
Thermobarische bommen zuigen de zuurstof niet uit je longen. Ze gebruiken de zuurstof uit de lucht m hun brandstof te laten exploderen. Het is dus eigenlijk heel efficiënt, omdat er geen zuurstofatomen in het explosief ingebakken zitten, in nitraat groepen bijv. Dit maakt het ok milieuvriendelijk, het scheelt een boel bommenwerper vluchten en dus co2 uitstoot.

Geloof dat ze wel ook een onderdruk veroorzaken die je longen uit je lijf kan zuigen....maar de zuurstof uit je longen is overdreven.
  maandag 31 oktober 2016 @ 10:53:31 #50
38496 Perrin
pi_166322387
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:21 schreef icloud het volgende:

[..]

Mooi toch. Wij hun zin, zij hun zin. Waarom kronkelt Rutte nog zo dan?
pi_166322640
Een compromis is onmogelijk als respons op een ja/nee vraag.

Interessant om te lezen dat Rutte daar bij een aantal mensen toch de handen voor op elkaar krijgt.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  maandag 31 oktober 2016 @ 11:52:36 #52
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_166323429
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:20 schreef icloud het volgende:

[..]

Jij leest niet, als we over europa spreken dan hebben we het over het mainland, het verenigd koninkrijk heeft er altijd maar aan gebungeld, er ligt letterlijk een zee van ruimte tussen die het verenigd koninkrijk scheid van de rest van de eu, brexit is dus het repareren van een historische fout.
Mij is een continentale crisis beloofd :( Nu blijkt het Verenigd Koninkrijk er toch al nooit bij gehoord te hebben. Wat is het nou? Hebben we nog meer landen die we per direct kunnen afwerpen?

[ Bericht 0% gewijzigd door BarryOSeven op 31-10-2016 12:07:32 ]
  maandag 31 oktober 2016 @ 11:54:04 #53
440653 BarryOSeven
pi_166323459
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:20 schreef maan_man het volgende:
Wat is het ook een incompetente leugenachtige klootzak. :r Hij krijgt zijn portie nog wel.
pi_166323669
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:10 schreef Rockefellow het volgende:
Een compromis is onmogelijk als respons op een ja/nee vraag.

Interessant om te lezen dat Rutte daar bij een aantal mensen toch de handen voor op elkaar krijgt.
Als respons op en gevolg van een raadgevend referendum kan dat natuurlijk prima. De formele afhandeling in de volksvertegenwoordiging kan daarna wel.
pi_166323736
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:54 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wat is het ook een incompetente leugenachtige klootzak. :r Hij krijgt zijn portie nog wel.
Hoe bedoel je dat?
pi_166323751
Hahaha, Rutte 'het is een assocatieverdrag, wat het niet is is meer geld'.

Waar heb ik dat eerder gehoord. Hallo Griekenland 2.0.
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:06:03 #57
440653 BarryOSeven
pi_166323753
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Karma's a bitch.
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:06:42 #58
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166323768
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:52 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Mij is ons een continentale crisis beloofd :( Nu blijkt het Verenigd Koninkrijk er toch al nooit bij gehoord te hebben. Wat is het nou? Hebben we nog meer landen die we per direct kunnen afwerpen?
De aarde zou vergaan idd bij een Brexit en nu hebben ze er sowieso al nooit bijgehoord? Men draait nog harder dan de PvdA in de draaimolen... :')
pi_166323778
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Bedreigingen op feestboek en Twitter volgens de beste boosmenschtradities.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:09:07 #60
440653 BarryOSeven
pi_166323817
quote:
6s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Bedreigingen op feestboek en Twitter volgens de beste boosmenschtradities.
Bedreigingen :') Je ziet hier waarschijnlijk ook weer racisme en xenofobie in. :')
pi_166323882
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:06 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Karma's a bitch.
En iets concreter?
pi_166323891
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:09 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Bedreigingen :') Je ziet hier waarschijnlijk ook weer racisme en xenofobie in. :')
Nou ja, er is wel een bepaalde ondertoon in het geheel te lezen...
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:14:30 #63
440653 BarryOSeven
pi_166323910
quote:
11s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En iets concreter?
Wat valt er concreter te maken. Zo'n mentaliteit komt altijd terug op je eigen bordje linksom of rechtsom. Dat stelt mij gerust.

Het spreekwoord: "Eerlijk duurt het langst" geldt niet voor niets al honderden jaren. Het is een natuurwet hoewel Rutte ook die het liefst zou afschaffen waarschijnlijk.

Als je wil horen dat ik Rutte wil ophangen of doodschieten moet je even iemand anders vragen. Of typ het zelf, kun je weer lekker verontwaardigd doen.
pi_166323940
Of zou Rutte het probleem over de Amerikaanse verkiezingen willen tillen. Trump en Clinton lijken een andere visie te hebben over hoe te handelen op het geopolitieke toneel.

De winst van de een kan voor een afname van de internationale druk leiden.
pi_166324100
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:15 schreef maan_man het volgende:
Of zou Rutte het probleem over de Amerikaanse verkiezingen willen tillen. Trump en Clinton lijken een andere visie te hebben over hoe te handelen op het geopolitieke toneel.

De winst van de een kan voor een afname van de internationale druk leiden.
De wil om uit te stellen lijkt momenteel vooral bij de CDA-senatoren vandaan te komen. Daar zal geen grotere geopolitieke gedachte achter zitten.
pi_166324174
quote:
6s.gif Op maandag 31 oktober 2016 04:15 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Als je het er niet mee eens bent is de enige logische optie dat je in maart stemt op een partij die de referendum-wet af wil schaffen.
Helaas, voor mij gaan de verkiezingen voor de Tweede Kamer over belangrijkere thema's dan hoe om te gaan met puberale relreferenda.
pi_166324327
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Helaas, voor mij gaan de verkiezingen voor de Tweede Kamer over belangrijkere thema's dan hoe om te gaan met puberale relreferenda.
Het raadgevende aan het referendum vind ik wel een veilig idee. Maar het is tevens wat het zo'n referendum zinloos maakt. Ik vind eens in de vier jaar een mandaat afgeven voor volksvertegenwoordigers op verschillende niveaus eigenlijk goed genoeg. De referenda partijen laat ik dan ook rechts liggen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:44:43 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166324406
Steun in parlement voor ratificatie van Oekraïne-verdrag

Referendum Met steun van D66 en CDA-senatoren denkt het kabinet draagvlak te hebben voor aanvulling op verdrag

ANP

Nederland gaat het in een referendum afgewezen samenwerkingsverdrag met Oekraïne naar alle waarschijnlijkheid toch tekenen. Het kabinet heeft op de valreep steun bij de oppositie gevonden voor een manier om ratificatie mogelijk te maken. Cruciaal daarbij is de opstelling gebleken van D66 en van de Eerste Kamerfractie van het CDA.

Na gesprekken dit weekeinde op hoog politiek niveau denken premier Rutte (VVD) en minister Koenders (Buitenlandse Zaken, PvdA) over voldoende draagvlak te beschikken om in Brussel te kunnen onderhandelen over een aanvullende Nederlandse verklaring op het verdrag. Deze moet er voor zorgen dat Nederland ondanks de uitslag van het raadplegend referendum in april, het zogeheten associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne toch tekent.

In een brief die maandag aan de Tweede Kamer gestuurd zou worden, schrijft het kabinet dat het in Brussel met de Europese partners gaat onderhandelen over een juridisch bindende verklaring. Hierin moet komen te staan hoe Nederland het verdrag interpreteert. Er zal onder andere worden gezegd dat het verdrag geen opmaat is naar een EU-lidmaatschap van Oekraïne, dat er geen sprake is van militaire bijstand van de EU aan het land en dat er als gevolg van het verdrag ook geen extra geld naar Oekraïne gaat. Ook zou in de verklaring moeten worden bevestigd dat er geen vrij verkeer van werknemers tussen Oekraïne en de Europese Unie komt.

Door deze juridisch vastgelegde uitleg denkt het kabinet tegemoet te komen aan de bezwaren van de neestemmers. Als de overige EU-lidstaten en Oekraïne hiermee instemmen, wil het kabinet het verdrag alsnog ratificeren. Het kabinet streeft er naar om bij de volgende top van de Europese regeringsleiders, half december, een akkoord over de tekst te bereiken. Oekraïne heeft geen moeite met een extra verklaring. Hetzelfde zou gelden voor de andere 27 EU-landen. In 2008 bedong Ierland een vergelijkbare constructie nadat de bevolking het Verdrag van Lissabon per referendum had afgewezen.
CDA is cruciaal

Voor deze oplossing heeft het kabinet de steun van de oppositie nodig, omdat het zelf niet beschikt over een meerderheid in de Eerste Kamer. Het draaide hierbij vooral om het CDA. De Eerste Kamerfractie van die partij heeft Rutte dit weekend laten weten onafhankelijk te willen oordelen over het verdrag en de bijgevoegde verklaring. Het kabinet heeft hieruit vertrouwen geput dat de CDA-senatoren, die meer EU-gezind zijn dan de Tweede Kamerfractie, het verdrag zullen goedkeuren – ook als het CDA in de Tweede Kamer geen goedkeuring geeft.

Het CDA stemde eerder voor het associatieakkoord, maar partijleider Sybrand Buma heeft sinds het referendum van 6 april steeds gezegd dat het ‘nee’ niet genegeerd kan worden. Het CDA wilde, net als andere oppositiepartijen, Rutte geen mandaat geven voor onderhandelingen in Brussel zolang niet duidelijk is of andere Europese landen een aanpassing aan het akkoord steunen. Die patstelling lijkt nu doorbroken.

Verder lijkt het kabinet nu ook verzekerd van de steun van D66. Samen met het CDA beschikken de democraten ruimschoots over de 17 Eerste Kamerzetels die Rutte nodig heeft om het verdrag door de senaat te krijgen. Steun van D66 bevrijdt het kabinet bovendien ook in de Tweede Kamer van kopzorgen. Daar heeft de coalitie slechts een meerderheid van één zetel, en verwacht wordt dat in ieder geval PvdA’er Jacques Monasch tegen ratificatie zal stemmen.
Mogelijk andere referendumwet

Onbekend is vooralsnog of het kabinet toezeggingen gedaan heeft aan oppositiepartijen. Mogelijk wisselgeld in de gesprekken met andere partijen is de toezegging van het kabinet om de referendumwet aan te passen. Internationale verdragen – zoals het Oekraïne-akkoord – zouden dan in de toekomst geen onderwerp meer kunnen zijn van een volksraadpleging. Het D66-congres nam zaterdag een voorstel van die strekking aan voor het verkiezingsprogramma.

De doorbraak volgt op een weekend vol overleg om uit de impasse te komen. Afgelopen vrijdag voerde premier Rutte de druk op door na afloop van de ministerraad een dramatische „hartenkreet” te doen aan de oppositie. Het zou „een grote fout zijn”, zei de premier, als het parlement het verdrag niet goedkeurt. Nederland zou op die manier de Russische president Poetin in de kaart spelen. Rutte verbond het lot van het associatieverdrag aan de Russische inmenging in de burgeroorlog in Syrië. „Dit is groter dan Nederland alleen.” Ook eurocommissaris Timmermans (PvdA) en minister Dijsselbloem (Financiën, PvdA) deden dit weekend een oproep aan de oppositie voor steun.

NRC
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:48:24 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:51:03 #70
38496 Perrin
pi_166324520
Recht doen aan de NEE stem = het verdrag er koste wat kost doordrukken.
pi_166324587
Ik neem aan dat de NEE-stemmers heel tevreden zullen zijn met de voorgestelde oplossing, ik zie vrijwel alle argumenten langskomen die zij inbrachten om de twijfelaars toch vooral tegen dit verdrag te laten stemmen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:55:11 #72
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166324598
quote:
18s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:51 schreef Perrin het volgende:
Het zou ook absurd zijn om je wel wat aan te trekken van de uitslag van zo'n onzinnig referendum.

Het enige dat je de VVD kan aanrekenen is dat ze van te voren hintten dat ze er wel wat mee zouden doen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_166324608
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:54 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik neem aan dat de NEE-stemmers heel tevreden zullen zijn met de voorgestelde oplossing, ik zie vrijwel alle argumenten langskomen die zij inbrachten om de twijfelaars toch vooral tegen dit verdrag te laten stemmen.
Alsof dat ze iets boeit, of het zullen snappen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:55:57 #74
38496 Perrin
pi_166324614
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:55 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Het zou ook absurd zijn om je wel wat aan te trekken van de uitslag van zo'n onzinnig referendum.

Het enige dat je de VVD kan aanrekenen is dat ze van te voren hintten dat ze er wel wat mee zouden doen.
En naderhand ook ferme taal over 'recht doen aan de NEE-stem'.
pi_166324650
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

:')

"Nee-stemmers zijn het niet met mij eens, dus zij zijn dom"
pi_166324662
Het zal er wel op uitdraaien dat het verdrag alsnog getekend wordt, niet iets waar ik me echt heel druk om maak overigens.

Maar het is wel een feit, dat de positie van Rutte zeer zwaar is aangetast. Met name afgelopen vrijdag was de afgang compleet met z'n bommen en granaten huil verhaal. Op deze manier kan ik de minister president niet meer serieus nemen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_166324688
quote:
Stem daarom in maart op Jan Roos!
pi_166324691
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mooi toch. Wij hun zin, zij hun zin. Waarom kronkelt Rutte nog zo dan?
Omdat ondanks dat wij dan formeel niet mee doen we wel worden gebonden aan het resultaat van dit verdrag, namelijk als eu lid.
pi_166324731
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:54 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Rutte doet toch wat hij vanaf minuut 1 heeft gezegd? Namelijk opnieuw gaan onderhandelen, ik begrijp dat dat niet jouw keuze is maar dit is een van de weinige dossiers waarop rutte doet wat hij gezegd heeft.
pi_166324754
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:58 schreef Ronaldsen het volgende:

Maar het is wel een feit, dat de positie van Rutte zeer zwaar is aangetast.
Bij zijn achterban scoort hij mogelijk juist punten met het resultaat dat hij er, als bovenstaand bericht correct is, lijkt uit te slepen.
Volgens mij zijn veel VVD'ers voor handelsverdragen en tegen uitbreiding van de EU. Door nog eens expliciet bij het verdrag op te laten nemen dat het geen opmaat voor toetreding is, is het dus dubbel feest voor die mensen.
pi_166324789
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Probeert men nu de NAVO buiten spel te zetten? Of is de NAVO het achterdeurtje?
In het verdrag stond een vrij loze passage over militaire steun door de EU terwijl de EU niet echt een militair apparaat heeft. Deed men in de Geenstijlse kringen erg boos over.

quote:
Je beseft de lastige positie van Nederland door te willen gaan heronderhandelen ver nadat alles en iedereen heeft ingestemd? Dit met een ruime kamermeerderheid die al eens heeft ingestemd met het verdrag. Dan is het verdrag niet ratificeren wel leuk voor de boze mannetjes maar wat zouden daar de praktische consequenties van zijn? En is het dan zo gek om te trachten aan de voornaamste bezwaren zoals geuit in de campagne tegemoet te komen dmv een mooie oplegnotitie?
pi_166324798
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat lijkt inderdaad wat hoog gegrepen.
pi_166324851
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:58 schreef Ronaldsen het volgende:
Het zal er wel op uitdraaien dat het verdrag alsnog getekend wordt, niet iets waar ik me echt heel druk om maak overigens.

Maar het is wel een feit, dat de positie van Rutte zeer zwaar is aangetast. Met name afgelopen vrijdag was de afgang compleet met z'n bommen en granaten huil verhaal. Op deze manier kan ik de minister president niet meer serieus nemen.
Nam je Rutte pakweg vorige week donderdag nog wel serieus?
pi_166324875
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In het verdrag stond een vrij loze passage over militaire steun door de EU terwijl de EU niet echt een militair apparaat heeft.

Dit is simpelweg niet juist, Frankrijk in z'n eentje heeft al een groter militair budget dan Rusland.

Dat stuk een loze passage noemen vind ik bizar, dat is juist het grootste bezwaar aan dat hele verdrag wat mij betreft. De Europese strijdkrachten hebben totaal niks te zoeken in Oekraine en een koude oorlog is al helemaal nutteloos.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:11:51 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166324883
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In het verdrag stond een vrij loze passage over militaire steun door de EU terwijl de EU niet echt een militair apparaat heeft. Deed men in de Geenstijlse kringen erg boos over.
Ik zit dan ook niet in de Geenstijlse kringen. Maar opzich is het natuurlijk een mooie ontsnappingsclausule. Geen EU battlegroup voor ze maar dan sturen we toch gewoon de NRF? Met stap twee dat ze lid worden van de NAVO en dan heb je ze feitelijk ook binnenboord.
pi_166324890
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nam je Rutte pakweg vorige week donderdag nog wel serieus?
Wel serieuzer dan vrijdag in ieder geval
٩๏̯͡๏)۶
pi_166324923
Dan zullen de vacuumbommen op Aleppo vast snel stoppen als Nederland gaat ondertekenen.
pi_166324942
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:11 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dit is simpelweg niet juist, Frankrijk in z'n eentje heeft al een groter militair budget dan Rusland.
Er is geen EU-leger oid en ik zie het de EU-landen ook niet echt eens worden over een offensieve inzet vanuit EU-verband. Loze passage dus.
quote:
Dat stuk een een loze passage noemen vind ik bizar, dat is juist het grootste bezwaar aan dat hele verdrag wat mij betreft. De Europese strijdkrachten hebben totaal niks te zoeken in Oekraine en een koude oorlog is al helemaal nutteloos.
Dan moet je dus blij zijn met het resultaat van Rutte?

quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik zit dan ook niet in de Geenstijlse kringen. Maar opzich is het natuurlijk een mooie ontsnappingsclausule. Geen EU battlegroup voor ze maar dan sturen we toch gewoon de NRF? Met stap twee dat ze lid worden van de NAVO en dan heb je ze feitelijk ook binnenboord.
Lidmaatschap van NAVO of EU lijkt me niet erg voor de hand te liggen maar wie weet. Ik hoop wel op een vredesmissie aldaar vanuit de VN of OESO.
pi_166325002
Zou het niet logischer zijn een nederlands ja te koppelen aan bepaalde gevoelige europese dossiers die voor nederland belangerijk zijn? Dan heb je pas echt resultaat.
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:24:16 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166325076
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er is geen EU-leger oid en ik zie het de EU-landen ook niet echt eens worden over een offensieve inzet vanuit EU-verband. Loze passage dus.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/EU-battlegroup

quote:
Lidmaatschap van NAVO of EU lijkt me niet erg voor de hand te liggen maar wie weet. Ik hoop wel op een vredesmissie aldaar vanuit de VN of OESO.
Lid van de NAVO zie ik er samen met Georgië nog wel een keer van komen.
pi_166325077
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:19 schreef icloud het volgende:
Zou het niet logischer zijn een nederlands ja te koppelen aan bepaalde gevoelige europese dossiers die voor nederland belangerijk zijn? Dan heb je pas echt resultaat.
Dan is het de vraag of ze wel het goede moment hebben uitgekozen.
pi_166325090
quote:
Aha, daar doet Oekraïne ook zonder dit verdrag al aan mee zo te zien.
quote:
Lid van de NAVO zie ik er samen met Georgië nog wel een keer van komen.
Ooit misschien.
pi_166325099
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan is het de vraag of ze wel het goede moment hebben uitgekozen.
Hoezo? Ik kan me zo voorstellen dat rutte veel stemmers achter zich kan krijgen als hij nog eens gaat onderhandelen over dat stukje land in zeeland.
pi_166325110
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mooi, dan kan die er alvast uit.

quote:
Zullen we jou met een oplegnotitie vooruit sturen? :D

Als dat verdrag allemaal zo betekenisloos is, begrijp ik niet waarom het zo belangrijk is dat Rutte met vacuumbommen begint te gooien
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:29:54 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166325463
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:00 schreef icloud het volgende:

[..]

Omdat ondanks dat wij dan formeel niet mee doen we wel worden gebonden aan het resultaat van dit verdrag, namelijk als eu lid.
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:00 schreef icloud het volgende:

[..]

Onzin, een gedeelte van het verdrag valt slechts onder de Europese bevoegdheid. Wat daarin is besloten kunnen wij aan gebonden worden, ook zonder instemming. Maar niet in de huidige vorm. Er is namelijk sprake van één verdrag. Dus dat is een gezamenlijke bevoegdheid. Zegt een van de partijen nee, dan is het nee.

Dan moet de EU terug naar de tekentafel en een verdrag maken wat volledig onder de EU-bevoegdheid valt.

Het andere gedeelte vervalt zonder nationale instemming.
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:52:02 #97
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166325501
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:26 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Mooi, dan kan die er alvast uit.

[..]

Zullen we jou met een oplegnotitie vooruit sturen? :D

Als dat verdrag allemaal zo betekenisloos is, begrijp ik niet waarom het zo belangrijk is dat Rutte met vacuumbommen begint te gooien
Omdat het verdrag op zich niet zo belangrijk is, maar wel de uitstraling op Rusland ervan. De EU kan hiermee laten zien dat het Oekraïne een toekomst biedt richting Europa en weg van Rusland, precies zoals het overgrote deel van de Oekraïense bevolking wil.
pi_166325572
Ik wist het. Strontvliegen zijn het. :r
pi_166325591
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:52 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Omdat het verdrag op zich niet zo belangrijk is, maar wel de uitstraling op Rusland ervan. De EU kan hiermee laten zien dat het Oekraïne een toekomst biedt richting Europa en weg van Rusland, precies zoals het overgrote deel van de Oekraïense bevolking wil.
Alsof deze open deur nog niet bekend is in Rusland
pi_166325601
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:52 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Omdat het verdrag op zich niet zo belangrijk is, maar wel de uitstraling op Rusland ervan. De EU kan hiermee laten zien dat het Oekraïne een toekomst biedt richting Europa en weg van Rusland, precies zoals het overgrote deel van de West-Oekraïense bevolking wil.
pi_166325742
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:14 schreef Sylv3se het volgende:
Dan zullen de vacuumbommen op Aleppo vast snel stoppen als Nederland gaat ondertekenen.
Natuurlijk stoppen die dan, ik hoorde het zo alsof Rutte ze dan persoonlijk opvangt zodat ze niet vallen!
pi_166325998
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Begin je nu 1 van de bezwaren een beetje te snappen?
Nou nee, voornamelijk veel opgeklopte lucht dus.
pi_166326061
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou nee, voornamelijk veel opgeklopte lucht dus.
Opgeklopte lucht, welk jaar hadden we toen de EU ingevoerd werd, hoeveel jaar ging het goed zonder die EU?
Twee keer was het eerder geprobeerd toch?
pi_166326346
quote:
Dat stond bij voorbaat al vast, ik wist ook wel dat ondanks de nee er toch gewoon geratificeerd zou worden. Het is gewoon een bevestiging van wat veel mensen al wisten, de EU is helemaal niet democratisch.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_166326362
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:40 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat stond bij voorbaat al vast, ik wist ook wel dat ondanks de nee er toch gewoon geratificeerd zou worden. Het is gewoon een bevestiging van wat veel mensen al wisten, de EU is helemaal niet democratisch.
Als die bommen dan maar niet meer vallen.
pi_166326391
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als die bommen dan maar niet meer vallen.
Die bommen blijven toch wel vallen. De wapenindustrie moet ook zijn centen verdienen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_166326404
quote:

[..]

Wat heeft dit met de EU te maken? Er lijkt een volkomen democratische beslissing door onze volksvertegenwoordiging genomen te worden.
pi_166326422
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Die bommen blijven toch wel vallen. De wapenindustrie moet ook zijn centen verdienen.
nee joh als ik het goed gehoord heb vangt Rutte ze dan op!
pi_166326445
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er lijkt een volkomen democratische beslissing door onze volksvertegenwoordiging genomen te worden.
Volgens mij schrijf jij het hier goed er lijkt!
pi_166326621
quote:

[..]

Wat heeft dit met de EU te maken? Er lijkt een volkomen democratische beslissing door onze volksvertegenwoordiging genomen te worden.
Hahahahah, jij denkt dat er geen druk uit Europa is geweest? Dat Merkel gisteren niet even met haar christen democraat geloofsgenoot Buma heeft gebeld om hem vriendelijk doch dringend te verzoeken toch echt even in te stemmen.
pi_166326687
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hahahahah, jij denkt dat er geen druk uit Europa is geweest? Dat Merkel gisteren niet even met haar christen democraat geloofsgenoot Buma heeft gebeld om hem vriendelijk doch dringend te verzoeken toch echt even in te stemmen.
Uiteraard zijn er contacten maar dan nog kan ons parlement zelfstandig en democratisch haar beslissingen nemen. En ook dit argument van je heeft niets met de EU te maken.
pi_166326951
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteraard zijn er contacten maar dan nog kan ons parlement zelfstandig en democratisch haar beslissingen nemen. En ook dit argument van je heeft niets met de EU te maken.
Yep dat kunnen ze, zelfs als het een foute zou zijn blijven ze zitten, de oppositie stemt ze toch niet weg!
Dat is hoe jij het noemt democratie?

Of zou?
De oppositie er zelf tot hun hals inhangen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 15:12:04 ]
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:10:38 #113
440653 BarryOSeven
pi_166327019
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hou maar op het woord democratie te gebruiken. Het was al terminaal maar de stekker is er vandaag toch echt uitgetrokken. We zijn een bananenrepubliek.

De haart aan steken met het fundament. Het hek is van de dam, democratie is niet meer en zal niet meer zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door BarryOSeven op 31-10-2016 15:28:25 ]
pi_166327294
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:10 schreef BarryOSeven het volgende:
Het was al terminaal maar de stekker is er vandaag toch echt uitgetrokken. We zijn een banenenrepubliek.
Wij zijn de bitch van de EU en van de USA. Niets nieuws onder de zon, hopelijk onthouden de kiezers het deze keer tijdens verkiezingen. ;)
Je weet nu welke partijen schijt hebben aan de burgers en welke partijen de burgers respecteren, doe er je voordeel mee!
Het volk wil dat verdrag niet, het establishment (VVD, CDA, PvdA) heeft er schijt aan. Nederland is blijkbaar geen democratie. Het raadgevend referendum kan in de afvalbak en worden vervangen door een echt referendum maar dat willen ze (politici die tot het establishment behoren) natuurlijk niet aangezien ze dan wel moeten luisteren naar wat het volk wil.
Ondertussen heeft de democratie in Nederland een flinke klap gekregen want de boodschap is luid en duidelijk dat het geen enkele zin heeft om een nepreferendum aan te vragen of je mening te uiten aangezien er toch niet naar wordt geluisterd. Ze vegen hun kont eraan af. Ik kijk in mijn glazen bol en ik zie voor de volgende verkiezingen een groei van de PVV, de SP en de PvdD samen. Ik zie dat de politici die tot het establishment horen zich weer wanhopig gaan afvragen hoe dat toch komt. Wel, daarom!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166327337
quote:

[..]

Geen twijfel over mogelijk. Door diverse hoge omes van zusterpartijen is flink wat druk uitgeoefend op de minder hoge omes van onze partijtjes. Daarnaast heeft Rutte ongetwijfeld heel de dag in de achterkamertjes lustig druk uitgeoefend op andere fractieleiders. We wisten al dat Mark Rutte een gluiperd is maar dat het zo erg is...
Man, wat zie ik hem graag op zijn bek gaan.
#NoDAPL
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:31:51 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166327454
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als respons op en gevolg van een raadgevend referendum kan dat natuurlijk prima. De formele afhandeling in de volksvertegenwoordiging kan daarna wel.
Hij ratificeert wel of niet, de rest is voor de bühne.

Een compromis (met wat?) slaat nergens op.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_166327500
quote:

De haart aan steken met het fundament. Het hek is van de dam, democratie is niet meer en zal niet meer zijn.
En jij denkt dat met het in brand steken van iets de democratie meer kansen heeft?
Wil je het Binnenhof in brand steken of denk je aan een revolutie/staatsgreep ?

Btw... democratie is dus niet de stem van 19,5% van de kiezers tot de enige ware stem van alle kiezers te verklaren. Dat is de democratie verneuken.
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:38:06 #119
440653 BarryOSeven
pi_166327535
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En jij denkt dat met het in brand steken van iets de democratie meer kansen heeft?

Btw... democratie is dus niet de stem van 19,5% van de kiezers tot de enige ware stem van alle kiezers te verklaren. Dat is de democratie verneuken.
Met "de haart aansteken met het fundament" doel ik natuurlijk op dat verdragen zoals het Oekraine verdrag gebouwd zijn op een fundament genaamd democratie.

Als je aan het fundament gaat zagen om de haart aan te steken flikkert vroeger of later de hele zooi in elkaar.

Verder is het hek van de dam. Hoe kun je van de rest van Nederland nu nog verwachten de verkiezingsuitslag in maart te accepteren? Ongeacht de uitslag.
pi_166327547
Sowieso vind ik het feit dat het verdrag er gaat komen, omdat jij misschien wel hebt gestemd voor die provinciale weg in jouw provincie, waar het CDA voor was .

Die indirecte getrapte verkiezen voor de Eerste Kamer is het eerste dat ze moeten afschaffen.
pi_166327554
quote:

[..]

Als de politiek NEE kiest omdat 19,5% van de kiezers nee stemden dan is dat ook niet democratisch. Het is volksbedrog.
Het oekrainereferendum was ook geen directe democratievorm. Dat wist iedereen toch van te voren. ? De uitslag was een advies . Geen besluit.
pi_166327591
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:38 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Met "de haart aansteken met het fundament" doel ik natuurlijk op dat verdragen zoals het Oekraine verdrag gebouwd zijn op een fundament genaamd democratie.

Als je aan het fundament gaat zagen om de haart aan te steken flikkert vroeger of later de hele zooi in elkaar.
Je wilt dus de democratie vernietigen ?

quote:
Verder is het hek van de dam. Hoe kun je van de rest van Nederland nu nog verwachten de verkiezingsuitslag in maart te accepteren? Ongeacht de uitslag.
Wat is niet accepteren? Mensen die op een partij hebben gestemd worden boos omdat die partij niet zoveel zetels haalden als ze hoopten.
Men kan altijd nog die boosheid gewoon vreedzaam uiten. Dat is een democratisch recht.
Niet dingen in de fik steken
pi_166327634
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als de politiek NEE kiest omdat 19,5% van de kiezers nee stemden dan is dat ook niet democratisch. Het is volksbedrog.
Het oekrainereferendum was ook geen directe democratievorm. Dat wist iedereen toch van te voren. ? De uitslag was een advies . Geen besluit.
Als jij partijen in het EU-parlement iets laat besluiten, is dat dus ook niet democratisch, gezien het opkomstpercentage bij de laatste verkiezingen?
pi_166327647

"Was het lekker?"
"Ja heerlijk, Markie pakte me beet, duwde me voorover en schoof hem meteen in mijn anus."
pi_166327661
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:44 schreef maan_man het volgende:

[..]

Als jij partijen in het EU-parlement iets laat besluiten, is dat dus ook niet democratisch, gezien het opkomstpercentage bij de laatste verkiezingen?
Ik heb nooit gestemd voor het EU-parlement en ik vind dat het ook niet moet bestaan.
Het oekrainereferendum en dit eu-parlement is ons door de strot geduwd.
En de aanhangers maar roepen: dit is democratie.
pi_166327677
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:45 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]

"Was het lekker?"
"Ja heerlijk, Markie pakte me beet, duwde me voorover en schoof hem meteen in mijn anus."
Rutte veegt dus z'n reet af met het referendum. Doet het pijn, Hersendood. Heb je je vuistjes al kapotgeslagen op de muur?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:47:52 #127
440653 BarryOSeven
pi_166327690
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je wilt dus de democratie vernietigen ?

[..]

Wat is niet accepteren? Mensen die op een partij hebben gestemd worden boos omdat die partij niet zoveel zetels haalden als ze hoopten.
Men kan altijd nog die boosheid gewoon vreedzaam uiten. Dat is een democratisch recht.
Niet dingen in de fik steken
De democratie is vernietigd doordat politici hun eigen fundament opstoken. Begrijp je dat nou echt niet?

Door zo om te gaan met democratie maak je democratie net zo ongeloofwaardig als dat de termen racisme en xenofobie heden ten dage woorden zonder inhoud zijn.

Waarom zou iemand zich nog aan democratische principes houden. Denk je dat verdragen waarbij democratie geen rol meer speelt een lang leven beschoren zijn? Het hele systeem gaat in elkaar storten. Dat is wat je bereikt met deze vorm van politiek.

Hoezo is een meerderheid van de stemmers voldoende om een partij in de kamer te zetten? Alle stemmen van mensen die op andere partijen stemmen moeten ook meegewogen worden. Of bedenk het.

Nee is geen nee meer. Dus de grootse is ook niet per definitie meer de grootste. Eigenlijk werkt de democratie gewoon niet meer.
pi_166327708
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:46 schreef Bluesdude het volgende:
En de aanhangers maar roepen: dit is democratie.
Dat is het ook, er is aan alle regels voldaan. Dat het kabinet er een andere interpretatie aan geeft is niet democratisch.

Ik ben trouwens benieuwd wat de VVD achterban er van vindt, 67% van de VVD'ers die hebben gestemd hebben tegengestemd.
pi_166327741
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:47 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

De democratie is vernietigd doordat politici hun eigen fundament opstoken. Begrijp je dat nou echt niet?
Nou... deze democratie is niet ideaal. Maar wat jij roept is nog meer anti-democratisch.
Kennelijk wil je dit parlementair stelsel op zich afschaffen.

quote:
Dus de grootse is ook niet per definitie meer de grootste. Eigenlijk werkt de democratie gewoon niet meer.
Klagen is makkelijk, maar jouw alternatief is nog erger, want je hebt geen alternatief.
pi_166327745
quote:
'Het CDA meent dan ook dat de goedkeuringswet moet worden teruggetrokken. Ik zeg dat met pijn in het hart. Want het is een goed verdrag. En niet ratificeren is uiterst pijnlijk. Ook voor de positie van Nederland. En daar hebben we allemaal last van. Maar dit is nu eenmaal de uitslag.
Buma net na het referendum :')
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:51:30 #131
440653 BarryOSeven
pi_166327746
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou... deze democratie is niet ideaal. Maar wat jij roept is nog meer anti-democratisch.
Kennelijk wil je dit parlementair stelsel op zich afschaffen.

[..]

Klagen is makkelijk, maar jouw alternatief is nog erger, want je hebt geen alternatief.
Lees nou eens terug en probeer het opnieuw.
pi_166327753
quote:
6s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rutte veegt dus z'n reet af met het referendum. Doet het pijn, Hersendood. Heb je je vuistjes al kapotgeslagen op de muur?
Ik was er al enigszins op voorbereid. Het lag wel erg voor de hand dat die persconferentie een circusact was en dat Buma, Pechtold, Samsom en Rutte lang daarvoor al afgesproken hadden hoe ze het gaan aanpakken.
pi_166327772
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:49 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat is het ook, er is aan alle regels voldaan. Dat het kabinet er een andere interpretatie aan geeft is niet democratisch.
Het oekrainereferendum was geen besluitvormend procedure. Dus de regels daarvan is nul democratisch besluit .
Bovendien is het idiotie de mening van nog geen 20% van de bevolking uit te roepen tot de enige geldende mening van het volk.
pi_166327794
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:51 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Lees nou eens terug en probeer het opnieuw.
Gedaan.... jij hebt het over vernietigen van dit parlementair stelsel. En je geeft geen alternatief.
Wat wil je daarvoor in de plaats zetten? En wie moet dat doen?
pi_166327795
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik was er al enigszins op voorbereid. Het lag wel erg voor de hand dat die persconferentie een circusact was en dat Buma, Pechtold, Samsom en Rutte lang daarvoor al afgesproken hadden hoe ze het gaan aanpakken.
_O-

Rutte _O_
pi_166327800
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het oekrainereferendum was geen besluitvormend procedure. Dus de regels daarvan is nul democratisch besluit .
Bovendien is het idiotie de mening van nog geen 20% van de bevolking uit te roepen tot de enige geldende mening van het volk.
Zwak argument, iedereen heeft de kans gehad om te stemmen. Dat ze dat niet hebben gedaan maakt de uitslag echt niet minder geldig.
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:57:18 #138
440653 BarryOSeven
pi_166327829
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Gedaan.... jij hebt het over vernietigen van dit parlementair stelsel. En je geeft geen alternatief.
Wat wil je daarvoor in de plaats zetten? En wie moet dat doen?
Ik heb het er over dat het systeem wordt vernietigd door heren politici zelf. Waarom moet ik met een alternatief komen? Ik waarschuw alleen.
pi_166327839
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:55 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Zwak argument, iedereen heeft de kans gehad om te stemmen. Dat ze dat niet hebben gedaan maakt de uitslag echt niet minder geldig.
De uitslag is nooit geldig geweest als besluit. Nog steeds niet.
Een meerderheid van de kiezers wilde helemaal niet dit referendum. Vandaar de lage opkomst.
pi_166327856
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:51 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Wat ik nu begrijp, is Buma niet om. Ze hebben hem gepasseerd en zijn rechtstreeks met de Eerste Kamerfractie gaan praten. De Tweede Kamerfractie van het CDA hebben ze niet nodig. Wat jij Buma dus vooral kunt verwijten, is het feit dat hij niet alle kikkers onder controle heeft.
pi_166327898
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:57 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ik heb het er over dat het systeem wordt vernietigd door heren politici zelf. Waarom moet ik met een alternatief komen? Ik waarschuw alleen.
Dus jij wilt dit parlementair systeem niet vernietigen ? Jij wilt het fundament niet opbranden ?

Het leek er wel op met wat je schreef:
quote:

pi_166327899
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:58 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wat ik nu begrijp, is Buma niet om. Ze hebben hem gepasseerd en zijn rechtstreeks met de Eerste Kamerfractie gaan praten. De Tweede Kamerfractie van het CDA hebben ze niet nodig. Wat jij Buma dus vooral kunt verwijten, is het feit dat hij niet alle kikkers onder controle heeft.
Ok daarvan was ik niet op de hoogte. Ik vond het al opmerkelijk dat hij ineens daarin mee zou gaan gezien zijn optredens in debatten omtrent het referendum.
pi_166327929
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een meerderheid van de kiezers wilden helemaal niet dit referendum. Vandaar de lage opkomst.
Dit is ook weer zo'n dikke onzin. Want jij hebt al die kiezers gesproken? Ik ken ook kiezer die niet zijn gaan stemmen, omdat ze voorzagen hetgeen nu gebeurt. Net zoals bij het Grondwetsreferendum, dendert de trein door. Daar willen ze geen tijd meer insteken.
pi_166327954
quote:

[..]

Een meerderheid van de kiezers wilden helemaal niet dit referendum. Vandaar de lage opkomst.
De referendumwet is een onderdeel van ons democratisch stelsel waar zelfs de grondwet veranderd voor moest worden. Dat jij een hekel aan democratie hebt moet je zelf weten maar iedereen die dit toejuicht neem ik natuurlijk nooit meer serieus als ze in een andere situatie weer eens krokodillentranen zitten te huilen over de grondwet of over de democratie.
pi_166327967
quote:

[..]

Een meerderheid van de kiezers wilde helemaal niet dit referendum. Vandaar de lage opkomst.
Natuurlijk was de uitslag geldig. Hoezo zou deze niet geldig geweest zijn.
pi_166327976
quote:
6s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Deed hij dat maar.

We zijn een half jaar verder en nog heeft hij geen keuze gemaakt.
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:05:42 #147
440653 BarryOSeven
pi_166328001
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus jij wilt dit parlementair systeem niet vernietigen ? Jij wilt het fundament niet opbranden ?

Het leek er wel op met wat je schreef:

[..]

Waar haal je dat in godsnaam vandaan?

Het is niets anders dan systeemdenken. Als je zo omgaat met een systeem en je de algoritmes van het systeem aanpast naar waar je zin in hebt dan is de compatibiliteit met andere casus volledig zoek. Als iedereen gaat zitten rommelen in de algoritmes om zijn eigen output te krijgen dan werkt het systeem naar verloop van tijd voor geen meter meer.

En dat is ook waarom er bijvoorbeeld geen respect is voor sociale wetenschappen.
pi_166328002
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De referendumwet is een onderdeel van ons democratisch stelsel waar zelfs de grondwet veranderd voor moest worden. Dat jij een hekel aan democratie hebt moet je zelf weten maar iedereen die dit toejuicht neem ik natuurlijk nooit meer serieus als ze in een andere situatie weer eens krokodillentranen zitten te huilen over de grondwet of over de democratie.
Voor een raadgevend referendum hoefde de grondwet niet te worden aangepast. Vandaar dat men voor deze halfbakken oplossing heeft gekozen.
pi_166328079
Even iets anders. Het is nogal laf van Mark Rutte om na een half jaar tijdrekken de kogel door de kerk te schieten. Had hij niet gewoon kort na het referendum eerlijk kunnen zeggen dat hij schijt heeft aan het volk en dat hij zijn middelvinger opsteekt?
#NoDAPL
pi_166328096
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Even iets anders. Het is nogal laf van Mark Rutte om na een half jaar tijdrekken de vacuumbommen door de kerk te schieten. Had hij niet gewoon kort na het referendum eerlijk kunnen zeggen dat hij schijt heeft aan het volk en dat hij zijn middelvinger opsteekt?
pi_166328121
quote:
Er lijkt een volkomen democratische beslissing door onze volksvertegenwoordiging genomen te worden.
Jij hebt blijkbaar nooit goed begrepen wat democratie betekent. Zoek het even op. ;)
#NoDAPL
pi_166328146
quote:
Even iets anders. Het is nogal laf van Mark Rutte om na een half jaar tijdrekken de kogel door de kerk te schieten. Had hij niet gewoon kort na het referendum eerlijk kunnen zeggen dat hij schijt heeft aan het volk en dat hij zijn middelvinger opsteekt?
Rutte _O_
pi_166328187
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tweederde slimmerik! Tweederde van de mensen stemden voor, de rest interesseerde het te weinig om op te dagen maar zo gaat het nu eenmaal in een democratie, je extrapoleert van de groep die wel de moeite neemt om te stemmen naar heel de stemgerechtigde bevolking. Ze moeten eens staatsrecht gaan onderwijzen op onze scholen.
#NoDAPL
pi_166328245
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:51 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Buma is dus een hypocriet. Net als Pechtold die deed alsof hij het nepreferendum serieus nam. Herinneren jullie je dat D66 voorstelde om EU-gerelateerde kwesties te verbieden voor het nepreferendum?
#NoDAPL
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:21:03 #155
440653 BarryOSeven
pi_166328284
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tweederde slimmerik! Tweederde van de mensen stemden voor, de rest interesseerde het te weinig om op te dagen maar zo gaat het nu eenmaal in een democratie, je extrapoleert van de groep die wel de moeite neemt om te stemmen naar heel de stemgerechtigde bevolking. Ze moeten eens staatsrecht gaan onderwijzen op onze scholen.
Die argumenten zijn al honderd keer voorbij gekomen. Ze weten dondersgoed hoe het zit.

De voorwaarden waren helder en ondanks de tegenwerking van de politici is de drempel toch gehaald. Dit negeren schaadt het systeem en die gevolgen zullen we allemaal gaan meemaken. Wat ze straks ook mogen zijn.

Echt iets om trots op te zijn. :N
pi_166328299
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:55 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik vermoed dat Bluesdude nog steeds een beetje gefrustreerd is omdat hij strategisch niet stemde en dit averechts werkte (het percentage tegenstemmen verhoogde).
#NoDAPL
pi_166328326
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:58 schreef maan_man het volgende:

[..]

Hij had er wellicht ook wat harder voor kunnen knokken. Het lijkt erop dat het een uitvlucht is die goed uitkomt. "Ik was tegen en ik heb ernaar gehandeld maar de EK-fractie heb ik niet in de hand".
#NoDAPL
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:24:16 #158
440653 BarryOSeven
pi_166328332
Verder zijn natuurlijk niet alle niet stemmers tegenstemmers. Maar ook dat is al honderdduizend keer behandeld.

quote:
Ook als heel Nederland had gestemd was uitslag 'NEE' geweest

24
0
0
Ook als heel Nederland had gestemd was uitslag 'NEE' geweest
© ANP
De uitslag van het Oekraïne-referendum was niet veel anders geweest als heel Nederland was komen opdagen. Dat blijkt uit een enquête onder thuisblijvers van DVJ Insights in opdracht van RTL Nieuws.

De opkomst van het referendum was zo'n 32 procent. Dat is net boven de grens waarop het referendum geldig wordt verklaard. Uit het onderzoek van DVJ Insights blijkt dat veel mensen (35,9 procent) vinden dat die drempel omhoog moet. 33,8 procent wil zelfs helemaal van die drempel af.

Waarom stemden mensen niet?
Bij het referendum kwam 68 procent niet opdagen. Van de thuisblijvers ging 40 procent niet stemmen omdat ze naar eigen zeggen te weinig verstand van het onderwerp hadden. 18 procent interesseerde het niet en 17 procent ging niet omdat ze tegen dit referendum zijn.

Als al die mensen wél waren gekomen, had dat voor de uitslag niet veel uitgemaakt. 40 procent van de thuisblijvers had tegen gestemd, 17 procent voor. En 30 procent gaf aan het niet te weten.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-uitslag-nee-geweest

Maar goed laat het een troost zijn om te onthouden dat mensen die deze volksverlakkerij ondersteunen zelf ook zo in elkaar zitten. En dat een leven langer duurt dan een jaartje. Linksom of rechtsom; het komt terug op het bord. Dat is inherent aan die vorm van mentaliteit.
pi_166328372
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Onze grondwet is niet eens rechtsgeldig, geen enkele rechter mag toetsen aan de grondwet.
#NoDAPL
pi_166328401
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:21 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Die argumenten zijn al honderd keer voorbij gekomen. Ze weten dondersgoed hoe het zit.

De voorwaarden waren helder en ondanks de tegenwerking van de politici is de drempel toch gehaald. Dit negeren schaadt het systeem en die gevolgen zullen we allemaal gaan meemaken. Wat ze straks ook mogen zijn.

Echt iets om trots op te zijn. :N
Meer stemmen voor de PVV, de PvdD en de SP, minder stemmen voor de D66, de PvdA en de VVD.
#NoDAPL
pi_166328445
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:24 schreef BarryOSeven het volgende:
Verder zijn natuurlijk niet alle niet stemmers tegenstemmers. Maar ook dat is al honderdduizend keer behandeld.

[..]

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-uitslag-nee-geweest

Maar goed laat het een troost zijn om te onthouden dat mensen die deze volksverlakkerij ondersteunen zelf ook zo in elkaar zitten. En dat een leven langer duurt dan een jaartje. Linksom of rechtsom; het komt terug op het bord. Dat is inherent aan die vorm van mentaliteit.
Ja, dat is een bekend verhaal maar Bluesdude negeert graag zulke feiten als het hem goed uitkomt. ;)
Zelfs al zou het niet zo zijn dan nog moet je extrapoleren. In dit geval kan je echter stellen dat ongeveer tweederde van de bevolking tegen het associatieverdrag was, dat ons politieke establishment dit weet en er haar kont aan afveegt omdat het liever de bitch van de EU is dan dat het het volk dient. Onthoud het voor de verkiezingen: stem niet op de D66, de VVD, de PvdA of het CDA (wat uiteindelijk voor ratificatie stemt in het senaat). Of dat Buma er wel of niet achter staat doet er weinig toe, die partij dient niet het volk.
#NoDAPL
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:30:56 #162
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166328457
quote:

[..]

Ik mag het toch hopen, tegen dit verdrag zijn is compleet van de zotte en speelt alleen maar Poetin in de kaart.

We ondergraven onze eigen veiligheid ermee.
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:32:30 #163
440653 BarryOSeven
pi_166328492
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Meer stemmen voor de PVV, de PvdD en de SP, minder stemmen voor de D66, de PvdA en de VVD.
Dat of een corrupte kliek bestaande uit het huidige establishment met een burgerbevolking op de rand van opstand.

Stiekem hoop ik ook nog dat wat er nu in de VS gebeurt doorslag gaat hebben op ons en onze corruptici. Als ze de deksel niet snel op de doofpot krijgen gaat hij los, en daar krijgen onze volkverlakkers ook mee te doen. Je zag het al aan de Soros leaks en enkele Nederlandse namen die door onze bekende verraders weer afgedaan werden als: ach niets aan de hand doorlopen.

Hij komt terug als een boemerang. En hoe harder je gooit des de harder komt hij terug.
pi_166328506
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:30 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik mag het toch hopen, tegen dit verdrag zijn is compleet van de zotte en speelt alleen maar Poetin in de kaart.

Volgens mij ging het best goed met de veiligheid, totdat die EU-volksmenners op het Maidanplein verschenen.
pi_166328517
quote:

[..]

Hou toch op met die angstpraterij, het zijn juist de NAVO en EU die steeds meer naar Rusland optrekken. Dat zij daarop reageren is niet vreemd als je de laatste 50 jaar koude oorlog erbij betrekt
pi_166328523
De grootste oppositieleider staat voor de rechter en moet misschien de gevangenis in. De elite-partijen schijten op het volk en doen wat ze willen. Onze voormalige bevrijders, de Britten worden doodgewenst en voormalige nazi-collaborateurs als Turkije en Oekraine zijn onze bondgenoten. :r In wat voor wereld ben ik terechtgekomen?
pi_166328531
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:33 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hou toch op met die angstpraterij, het zijn juist de NAVO en EU die steeds meer naar Rusland optrekken. Dat zij daarop reageren is niet vreemd als je de laatste 50 jaar koude oorlog erbij betrekt
Russische spion gespot.
pi_166328535
We are on a highway to hell. We are on a highway to hell!!!!!!

pi_166328544
quote:
15s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Russische spion gespot.
O-)
pi_166328565
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:34 schreef Braindead2000 het volgende:
De grootste oppositieleider staat voor de rechter en moet misschien de gevangenis in.
Onzin, hij wordt misschien veroordeeld in een poging hem de mond te snoeren. Maar dat draait dan uit op een boete of heel misschien een werkstraf, maar zeker geen gevangenisstraf.
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:39:10 #171
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166328602
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:33 schreef maan_man het volgende:

[..]

Volgens mij ging het best goed met de veiligheid, totdat die EU-volksmenners op het Maidanplein verschenen.
Oh jij hebt kennelijk volkomen gemist wat Poetin in Georgië heeft geflikt.
pi_166328603
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat of een corrupte kliek bestaande uit het huidige establishment met een burgerbevolking op de rand van opstand.
Ik stel niet dat die establishmentpartijen de eerstvolgende keer worden onttroond, zo snel gaat dat helaas niet. Ik stel dat ze minder stemmen zullen gaan krijgen dan dat het geval zou zijn als ze wel het volk hadden gediend. Tenzij al die tegenstemmers het na 6 weken propagandaar voorafgaande aan de verkiezingen weer vergeten zijn en zich weer laten verleiden door de 1000 euro van Rutte of zo. De geschiedenis leert dat beetje bij beetje een groter deel van de bevolking niet op tijd vergeeft en dat zulke partijen beetje bij beetje terrein verliezen. Vergelijk het maar met het zwarte gat van het CDA in de jaren 90, het zat er al best lang aan te komen maar keer op keer werden de signale genegeerd en kregen ze toch nog voldoende stemmen, totdat de emmer overliep omdat het volk het zat was. Gaan we volgend jaar een mini-revolutie krijgen? Waarschijnlijk nog niet maar het brengt ons wel weer een stapje dichterbij. Als het establishment dit op tijd inziet en schoon schip maakt dan kan het establishment dit voorkomen, als ze dat niet doen dan gaat er een omslagpunt komen, alleen valt het tijdstip niet te voorspellen, ook dat zie je bij alle revoluties. Vaak zijn het ogenschijnlijk kleine gebeurtenissen die de trigger zijn maar die konden enkel de trigger zijn omdat er heel erg veel aan vooraf ging.

quote:
Stiekem hoop ik ook nog dat wat er nu in de VS gebeurt doorslag gaat hebben op ons en onze corruptici. Als ze de deksel niet snel op de doofpot krijgen gaat hij los, en daar krijgen onze volkverlakkers ook mee te doen. Je zag het al aan de Soros leaks en enkele Nederlandse namen die door onze bekende verraders weer afgedaan werden als: ach niets aan de hand doorlopen.
Ja, het zou geweldig zijn als Wikileaks eens wat meer intel zou krijgen over Nederland of waar Nederlanders bij betrokken zijn. Ze zijn druk bezig met de TTIP, wellicht kunnen we daar nog wat over onze politici vinden.
https://wikileaks.org/ttip/
Happy hunting. ;)
#NoDAPL
pi_166328613
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:33 schreef maan_man het volgende:

[..]

'YOU HAVE WON! YOU HAVE WON!' Ik zie ze nog staan die hitsers van een Verhofstadt en een Van Baalen. Heeft alleen maar meer olie op het vuur gegooid en voor nog meer polarisatie gezorgd.
pi_166328631
quote:
Sterker nog, daar verplichtte de wet hem toe. Hij had twee keuzes, negeren en volgen, en die moest hij zsm maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166328634
quote:
We are on a highway to hell. We are on a highway to hell!!!!!!

De goede ouderwetse rock. _O_
#NoDAPL
pi_166328663
quote:
De grootste oppositieleider staat voor de rechter en moet misschien de gevangenis in. De elite-partijen schijten op het volk en doen wat ze willen. Onze voormalige bevrijders, de Britten worden doodgewenst en voormalige nazi-collaborateurs als Turkije en Oekraine zijn onze bondgenoten. :r In wat voor wereld ben ik terechtgekomen?
Bijzonder inkijkje in het hoofd van PVV-aanhangers.
pi_166328667
quote:
15s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:39 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Oh jij hebt kennelijk volkomen gemist wat Poetin in Georgië heeft geflikt.
En welke invloed had Georgië ook al weer op onze eigen veiligheid?
pi_166328674
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sterker nog, daar verplichtte de wet hem toe. Hij had twee keuzes, negeren en volgen, en die moest hij zsm maken.
Ja, het ontbrak hem aan het lef - electoraal motief - om dat direct te doen, hij hoopte dat met wat tijdrekken meer andere partijen zouden steunen zodat het zou lijken alsof het niet enkel de VVD en de PvdA zijn die verantwoordelijk zijn. Die gok pakte verkeerd uit en Rutte veegt nu zijn knot aan de belangen van het volk af. Hij is liever de bitch van de EU dan dat hij het volk dient. Hij is een smerig ventje.
Gelukkig mogen we dat nog zeggen, hoezeer ze tegenwoordig ook de NPO onder controle houden (3 bezuinigingen in ongeveer evenveel jaren nadat Verhagen een dreigement uitte helpt flink)
#NoDAPL
pi_166328693
quote:

[..]

Het is precies andersom, de EU schuift steeds meer op richting de grens van Rusland wat de verhoudingen tussen EU/VS en Rusland alleen maar verslechtert en daarmee de kans op oorlog groter.
pi_166328709
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:43 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Het is precies andersom, de EU schuift steeds meer op richting de grens van Rusland wat de verhoudingen tussen EU/VS en Rusland alleen maar verslechtert en daarmee de kans op oorlog groter.
Correct! In dit geval heeft Rusland gewoon gelijk. Bedenk hierbij ook dat het Oostblok-equivalent van de NATO al lang geleden is opgeheven, de NATO had toen moeten volgen.
#NoDAPL
pi_166328731
quote:

[..]

Het is precies andersom, de EU schuift steeds meer op richting de grens van Rusland wat de verhoudingen tussen EU/VS en Rusland alleen maar verslechterd en daarmee de kans op oorlog groter.
Tja, als de USSR de landen in oost Europa nou eens wat anders had behandeld, hadden de verhoudingen wellicht heel anders gelegen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:46:51 #182
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166328753
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:42 schreef maan_man het volgende:

[..]

En welke invloed had Georgië ook al weer op onze eigen veiligheid?
Dat als we Poetin z'n gang laten gaan hij vroeg of laat de Baltisische staten zal binnenvallen. Zeker als er een mogool in het Witte Huis zit die arikel 5 van het NAVO-verdrag maar onzin vindt.
pi_166328761
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bijzonder inkijkje in het hoofd van PVV-aanhangers.
De eurofielen heb ik inmiddels ook al beter leren kennen. Ze verkopen hun eigen moeder nog voor 1 groot Reich en hebben een typhushekel aan democratie.
pi_166328806
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Tja, als de USSR de landen in oost Europa nou eens wat anders had behandeld, hadden de verhoudingen wellicht heel anders gelegen.
Te gemakkelijk, in dit geval is de NATO de agressor. Hierbij speelt ook mee dat bedrijven voor de NATO raketten aan het ontwikkelen zijn die vanuit OE Rusland kunnen bereiken met de installaties die daar worden opgesteld. Ik kan me voorstellen dat Rusland dat niet prettig vindt, ik zou zelf ook niet graag hebben dat er een nucleaire payload op kan zitten terwijl die raketten je kunnen bereiken. Als we nu gewoon OE als bufferzone respecteren en daar geen installaties plaatsen die zulke raketten kunnen afschieten...
Ze kunnen vanuit de USA ook nukes afschieten maar in ieder geval ziet Rusland die ruim van tevoren aankomen en is het lekker duidelijk hoe het zit. Nu zou je zomaar kunnen hebben daat Rusland bang is dat een nuke wordt afgeschoten vanuit OE en dat het een vergeldingsactie uitvoert terwijl het om een gewoon explosief blijkt te gaan. Niet echt handig.
#NoDAPL
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:49:54 #185
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166328819
quote:

[..]

Nee, landen die tussen Rusland en de EU liggen kiezen er in overgrote meerderheid voor om zich op de EU te richten, daar kan de EU verder weinig aan doen, kennelijk is de EU voor die landen veel aantrekkelijker dan Rusland.

En dat is niet zo raar natuurlijk, gezien de geschiedenis van Rusland en het feit dat het zich nu steeds meer tot een aggresieve dictatuur met Poetin als alleenheerser ontwikkelt.
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:51:35 #186
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166328843
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De eurofielen heb ik inmiddels ook al beter leren kennen. Ze verkopen hun eigen moeder nog voor 1 groot Reich en hebben een typhushekel aan democratie.
Democratie is in de EU nog altijd vele malen steviger gegrondvest dan in Rusland.
pi_166328851
quote:

[..]

EU-fielen! Niet eurofielen! Een EU-fiel is geen eurofiel en veel eurofielen hebben een hekel aan de EU. Farage is een eurofiel, hij is zeker geen fan van de EU.
#NoDAPL
pi_166328858
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:51 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Democratie is in de EU nog altijd vele malen steviger gegrondvest dan in Rusland.
Wie probeer je voor de gek te houden? Iedereen weet inmiddels dat jij een hekel aan democratie hebt.
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:53:27 #189
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166328876
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Te gemakkelijk, in dit geval is de NATO de agressor. Hierbij speelt ook mee dat bedrijven voor de NATO raketten aan het ontwikkelen zijn die vanuit OE Rusland kunnen bereiken met de installaties die daar worden opgesteld. Ik kan me voorstellen dat Rusland dat niet prettig vindt, ik zou zelf ook niet graag hebben dat er een nucleaire payload op kan zitten terwijl die raketten je kunnen bereiken. Als we nu gewoon OE als bufferzone respecteren en daar geen installaties plaatsen die zulke raketten kunnen afschieten...
Ze kunnen vanuit de USA ook nukes afschieten maar in ieder geval ziet Rusland die ruim van tevoren aankomen en is het lekker duidelijk hoe het zit. Nu zou je zomaar kunnen hebben daat Rusland bang is dat een nuke wordt afgeschoten vanuit OE en dat het een vergeldingsactie uitvoert terwijl het om een gewoon explosief blijkt te gaan. Niet echt handig.
Vooralsnog zijn het juist de Russen die tactische nukes aan de grens van de NAVO hebben opgesteld. In Kaliningrad.
pi_166328881
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

EU-fielen! Niet eurofielen! Een EU-fiel is geen eurofiel en veel eurofielen hebben een hekel aan de EU. Farage is een eurofiel, hij is zeker geen fan van de EU.
eurofiel m

aanhanger van de Europese eenwording
https://nl.wiktionary.org/wiki/eurofiel
pi_166328885
quote:
3s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:53 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Vooralsnog zijn het juist de Russen die tactische nukes aan de grens van de NAVO hebben opgesteld. In Kaliningrad.
Zou ook nogal bijzonder zijn als de NAVO nukes in Kalinnigrad opstelt.
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:54:07 #192
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166328886
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wie probeer je voor de gek te houden? Iedereen weet inmiddels dat jij een hekel aan democratie hebt.
Lul niet zo dom, ik ben zelfs lid van een democratische partij zodat ik kan meestemmen over het beleid.
pi_166328897
quote:
Ja, waarom zouden ze toch een politiek proces hebben gestart tegen de grootste oppositieleider. Wie zei het eerder dat Nederland een bananenrepubliek is geworden? Nu ja, een constitutionele bananenmonarhcie of zo. En dat bij een land waarin de grondwet niet getoetst mag worden door de rechters. _O-
#NoDAPL
pi_166328913
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:51 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Wow en hoe is dat vreemd? De Russen hebben geen tot zeer weinig ervaring met democratie. Waarom denk je dat dat in 1 keer goed zou gaan. Dat is bij ons ook niet het geval geweest.
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:56:08 #195
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_166328916
quote:
De grootste oppositieleider staat voor de rechter en moet misschien de gevangenis in.
Tuurlijk niet, die krijgty hooguit een taakstrafje. We hebben namelijk D66-rechters hier.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_166328933
quote:

[..]

Stiekem vonden ze zo'n Derde Rijk best een goed idee, alleen willen zij het zonder oorlog bereiken. In het beste geval met het motief om oorlog in de toekomst te voorkomen maar evengoed verliezen we dan onze vrijheid dus waarom zouden we dat grote rijk willen? Bovendien zijn er genoeg andere actoren die voorkomen dat Europese landen nog oorlogen met elkaar voeren (voor de voorzienbare toekomst).
#NoDAPL
pi_166328940
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, die krijgty hooguit een taakstrafje. We hebben namelijk D66-rechters hier.
Wilders zal bij de rechter smeken om een zwaardere straf, want van fopstrafjes moet hij niks hebben.
pi_166328961
quote:

[..]

Vanuit de rechtse onderbuik en feiten negerend (Nederland straft juist relatief zwaar) maar wel scherp en grappig. :)
#NoDAPL
pi_166328963
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Stiekem vonden ze zo'n Derde Rijk best een goed idee, alleen willen zij het zonder oorlog bereiken. In het beste geval met het motief om oorlog in de toekomst te voorkomen maar evengoed verliezen we dan onze vrijheid dus waarom zouden we dat grote rijk willen? Bovendien zijn er genoeg andere actoren die voorkomen dat Europese landen nog oorlogen met elkaar voeren (voor de voorzienbare toekomst).
In ieder geval gaan we naar een vierde rijk onder Duitseland O-)
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:59:01 #200
346939 Janneke141
pi_166328984
quote:
D66 zal premier Mark Rutte de tijd geven om tot een oplossing te komen voor het Oekraïneverdrag. Dat heeft D66-leider Alexander Pechtold maandag laten weten. ,,Het liefst hadden we nu een antwoord gezien, maar als hij kansen ziet om tot een goede oplossing te komen dan geven wij hem die tijd'', aldus Pechtold.

Voor D66 zijn twee zaken van cruciaal belang, laat hij weten. ,,Enerzijds moet het kabinet tegemoet komen aan de zorgen van de nee-stem. Anderzijds moet Europa niet uit elkaar gespeeld worden en mogen we Poetin niet de mogelijkheid geven Oekraïne te destabiliseren en de veiligheid aan de grenzen van Europa in gevaar te brengen''.
Voor dat laatste punt is maar één optie, en dat snapt Pechtold zelf ook wel.
pi_166328985
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:58 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Een paar hier zijn hun zwarte armbanden aan het strijken geloof ik.
pi_166328997
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:46 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dat als we Poetin z'n gang laten gaan hij vroeg of laat de Baltisische staten zal binnenvallen. Zeker als er een mogool in het Witte Huis zit die arikel 5 van het NAVO-verdrag maar onzin vindt.
Want Oekraïne is een Baltisch staat? Ik probeer jouw gedachtekronkels serieus te volgen, maar jij maakt het mij niet gemakkelijk.
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:00:21 #203
346939 Janneke141
pi_166329023
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vanuit de rechtse onderbuik en feiten negerend (Nederland straft juist relatief zwaar) maar wel scherp en grappig. :)
Dat weet ik, maar het was een bewuste sneer naar de usual suspect die nooit vertrouwen hebben in ons stelsel van strafrecht.
pi_166329050
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wow en hoe is dat vreemd? De Russen hebben geen tot zeer weinig ervaring met democratie. Waarom denk je dat dat in 1 keer goed zou gaan. Dat is bij ons ook niet het geval geweest.
Even iets anders. Uit een oud document van de CIA (eind jaren 40 en begin jaren 50) blijkt dat ze bewust hebben ingegrepen in Arabische landen die nu een democratie zouden zijn als wij daar niet de nodige onrust zouden hebben veroorzaakt. Het 'westen' heeft dus actief belemmerd dat daar democratieën zijn ontstaan. Goed om te weten.
Zie de uitspraak van Kenndy vorige week. Mensen zijn naar aanleiding daarvan gaan zoeken naar oude documenten (in de USA vervalt normaal gesproken het staatsgeheim na 50 jaar).
Wij moeten dus geen grote mond hebben over democratie.
Vanzelfsprekend handelden Rutte, Pechtold, Samsom en het CDA nu ook erg ondemocratisch. Kijk, ze mogen het volksadvies juridisch gezien negeren (dat maakt het echter niet minder ondemocratisch) maar als je er eerst een show van hebt gemaakt dat je het advies serieus zou nemen en dan blijkt daar niets van waar te zijn...
#NoDAPL
pi_166329072
quote:

[..]

D66-rechters hebben een bloedhekel aan autochtone/westerse Nederlanders. Helemaal aan rechtse Nederlanders. Geert zal er niet zo makkelijk mee wegkomen.
pi_166329092
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

D66-rechters hebben een bloedhekel aan autochtone/westerse Nederlanders. Helemaal aan rechtse Nederlanders. Geert zal er niet zo makkelijk mee wegkomen.
Greet houdt zelf dan ook helemaal niet van lichte straffen. ^O^
pi_166329130
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar het was een bewuste sneer naar de usual suspect die nooit vertrouwen hebben in ons stelsel van strafrecht.
Fair enough.
#NoDAPL
pi_166329162
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Greet houdt zelf dan ook helemaal niet van lichte straffen. ^O^
Alleen is het wenselijk dat je enkel wordt gestraft als je stout bent geweest. Helaas straffen wij veel mensen niet die wel fout zijn (op Wall Street en in The City lopen er veel rond) en straffen wij veel mensen wel die niets fout deden (gerechterlijke dwalingen, klokkenluiders). Dat straffen is dan ook nog eens zeer ineffectief: niet op rehabilitatie gericht en contraproductief. Rechtvaardigheid en het rechtstelsel gaan helaas niet hand in hand.
#NoDAPL
pi_166329193
quote:
Die Duitsers toch, wat hen met een ouderwetse oorlog niet lukte omdat ze te gretig werden (als ze Rusland links hadden laten liggen...) lukt hen nu alsnog door hun economie en industrie beter in orde te hebben. Je moet het hen nageven, ze zijn dodelijk efficiënt.
#NoDAPL
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:09:54 #210
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166329201
quote:

[..]

Precies en dat weet Oekraïne ook, daarom hebben ze ook geen zin in bemoeienis van Rusland. Om dat tegen te gaan moeten ze de banden met de EU aanhalen en dat doen ze nu middels dit verdrag.
pi_166329202
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:39 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

'YOU HAVE WON! YOU HAVE WON!' Ik zie ze nog staan die hitsers van een Verhofstadt en een Van Baalen. Heeft alleen maar meer olie op het vuur gegooid en voor nog meer polarisatie gezorgd.
Haha, blijft altijd grappig die obsessie van de boze mannetjes met Van Baalen en Verhofstadt, twee vertegenwoordigers van de op gepaste afstand derde fractie uit het EP. Jullie dichten die heren echt veel en veel meer macht en invloed toe dan maar een beetje realistisch is. Maar wellicht komt het omdat GeenStijl zich er druk om maakt, dan gaat er immers in als zoete koek...
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:12:33 #212
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166329241
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:59 schreef maan_man het volgende:

[..]

Want Oekraïne is een Baltisch staat? Ik probeer jouw gedachtekronkels serieus te volgen, maar jij maakt het mij niet gemakkelijk.
Je moet ook wel een beetje onderwijs hebben gevolgd om het gevaar van Poetin goed in te kunnen schatten.
pi_166329258
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:09 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Precies en dat weet Oekraïne ook, daarom hebben ze ook geen zin in bemoeienis van Rusland. Om dat tegen te gaan moeten ze de banden met de EU aanhalen en dat doen ze nu middels dit verdrag.
Waarom wil jij zo graag banden met de nazi's? Ik heb nog wel een linkje waar je kan zien dat een nazi-onderdeel van het Oekraïense leger iemand levend verbrand. Helaas voor jou kan ik hem niet plaatsen.
pi_166329277
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Haha, blijft altijd grappig die obsessie van de boze mannetjes met Van Baalen en Verhofstadt, twee vertegenwoordigers van de op gepaste afstand derde fractie uit het EP. Jullie dichten die heren echt veel en veel meer macht en invloed toe dan maar een beetje realistisch is. Maar wellicht komt het omdat GeenStijl zich er druk om maakt, dan gaat er immers in als zoete koek...
Ik moet inderdaad wel lachen hoe jij GeenStijl een enorme invloed toedicht :D
pi_166329279
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom wil jij zo graag banden met de nazi's? Ik heb nog wel een linkje waar je kan zien dat een nazi-onderdeel van het Oekraïense leger iemand levend verbrand. Helaas voor jou kan ik hem niet plaatsen.
Als PVV-aanhanger zou jij toch juist dol moeten zijn op die nazi-connectie?
pi_166329285
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:15 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Geen enorme invloed op het totaal maar de boze mannetjes laten zich er maar wat graag door opjutten.
pi_166329294
quote:
11s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij bent degene die een verdrag met de nazi's wil :?
pi_166329299
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, het ontbrak hem aan het lef - electoraal motief - om dat direct te doen, hij hoopte dat met wat tijdrekken meer andere partijen zouden steunen zodat het zou lijken alsof het niet enkel de VVD en de PvdA zijn die verantwoordelijk zijn. Die gok pakte verkeerd uit en Rutte veegt nu zijn knot aan de belangen van het volk af. Hij is liever de bitch van de EU dan dat hij het volk dient. Hij is een smerig ventje.
Gelukkig mogen we dat nog zeggen, hoezeer ze tegenwoordig ook de NPO onder controle houden (3 bezuinigingen in ongeveer evenveel jaren nadat Verhagen een dreigement uitte helpt flink)
Allemaal niet belangrijk, hij heeft zich gewoon aan de wet houden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:17:24 #219
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166329307
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Die gasten moeten gewoon opgesloten worden. Ook de nazi's die in Nederland achter Wilders aanlopen.

Maar in de burgeroorlog in Oekraïne vormen ze natuurlijk wel prima kanonnenvoer tegen de Russen.
pi_166329309
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij bent degene die een verdrag met de nazi's wil :?
Nee hoor, die ene enge partij zit met een paar zetels in de Oekraiense oppositie. Net zoals we hier extreemrechts in de oppositie hebben zitten. Al zijn die malloten aldaar nog een stuk gestoorder.
pi_166329326
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geen enorme invloed op het totaal maar de boze mannetjes laten zich er maar wat graag door opjutten.
Ja, is weer wat anders dan likkende ambtenaren.
pi_166329337
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:17 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Die gasten moeten gewoon opgesloten worden. Ook de nazi's die in Nederland achter Wilders aanlopen.

Maar in de burgeroorlog in Oekraïne vormen ze natuurlijk wel prima kanonnenvoer tegen de Russen.
Aha, dus de nsb'ers hadden gelijk? We hadden ons in WWII beter kunnen aansluiten bij nazi-Duitsland en dan de boel voorzichtig vanuit binnenuit moeten proberen te veranderen?
pi_166329348
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Aha, dus de nsb'ers hadden gelijk? We hadden ons in WWII beter kunnen aansluiten bij nazi-Duitsland en dan de boel voorzichtig vanuit binnenuit moeten proberen te veranderen?
Als je dat niet deed was je een landverrader. Alles fur das Reich.
pi_166329368
Die Braindead ontploft bijna. Vermakelijk om te zien. Denk aan je hart.
pi_166329393
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:20 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Als je dat niet deed was je een landverrader. Alles fur das Reich.
Met dezelfde logica zouden we ook Rusland en IS op moeten nemen in de EU.
pi_166329401
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
Ontploffen is wanneer ie opeens voor je deur staat, Koos. Ik denk dat het meer in je hoofje zit.
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:25:08 #227
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166329405
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat een rare kronkels heb jij in je hersens, je loopt notabene zelf achter de partij aan die verdacht veel overeenkomsten vertoont met die NSB.

En dat de Oekraïnse PVV tegen Poetin is stoort je kennelijk, maar dat maakt die gore nazi's nog steeds niet mijn vrienden.
pi_166329413
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:25 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Wat een rare kronkels heb jij in je hersens, je loopt notabene zelf achter de partij aan die verdacht veel overeenkomsten vertoont met die NSB.

En dat de Oekraïnse PVV tegen Poetin is stoort je kennelijk, maar dat maakt die gore nazi's nog steeds niet mijn vrienden.
Welk overeenkomsten zijn dat precies?
pi_166329415
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:25:50 #230
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166329417
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Met dezelfde logica zouden we ook Rusland en IS op moeten nemen in de EU.
Ze kunnen jou beter opnemen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:27:11 #231
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166329438
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:25 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Welk overeenkomsten zijn dat precies?
Lees eens wat toespraken van Wilders en vervang overal 'moslims' en 'Marokkanen' door 'joden' en je ziet het meteen.
pi_166329439
quote:
11s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Orban is ook een halve nazi met z'n nationalistische gedachtegoed en z'n vrijheidsbeperkende beleid. Maar die wordt in NWS dan weer beschouwd als een held.
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:27:43 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166329444
quote:

[..]

Ben je gefrustreerd ofzo? Je begint ondertussen wel op een heel matig niveau te drammen.
pi_166329448
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:27 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Lees eens wat toespraken van Wilders en vervang overal 'moslims' en 'Marokkanen' door 'joden' en je ziet het meteen.
Kun je een vconcreet oorbeeld geven?
pi_166329456
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:25 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Jij zegt dat het niet uitmaakt dat het Oekraïense leger mensen levend verbrandt. We moeten ze aan ons binden en het van binnenuit proberen te veranderen. Waarom doen we dat dan niet met elke bloeddorstige dictatuur?
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:34:41 #236
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166329564
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:27 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Kun je een vconcreet oorbeeld geven?
"Willen jullie meer of minder joden?"
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:35:51 #237
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166329589
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij zegt dat het niet uitmaakt dat het Oekraïense leger mensen levend verbrandt.
Dat zeg ik nergens. Ook de Russen doen dat soort dingen en dat is ook verschrikkelijk.
pi_166329693
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:35 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens. Ook de Russen doen dat soort dingen en dat is ook verschrikkelijk.
Waarom wil je dan zo graag vriendschap sluiten met een land en een regering die oorlogsmisdaden pleegt en die nazi-manschappen onder zijn hoede heeft?

pi_166329698
quote:
15s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:34 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Willen jullie meer of minder kaas? Het avondeten zal nooit meer hetzelfde zijn.

Ik hoor Juncker en Verhofstadt nog jodelen over de grote 'vereinmachung'

Mag je straks ook niet meer vragen of iemand meer of minder EU wil :D
pi_166329809
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ben je gefrustreerd ofzo? Je begint ondertussen wel op een heel matig niveau te drammen.
Jij denkt dat die heren werkelijk een substantiële invloed hadden?
En nee, ik ben totaal niet gefrustreerd, vermaak me juist prima met alle bochten waarin men zich nu wringt :P
pi_166329873
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En nee, ik ben totaal niet gefrustreerd, vermaak me juist prima met alle bochten waarin men zich nu wringt :P
:)
pi_166330007
quote:

[..]

Niet helemaal correcte observatie. Aangezien deze twee malloten de enigen waren die er namens de EU stonden te hitsen. Logisch dus dat zij de kritiek moeten dragen.
pi_166330027
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Allemaal niet belangrijk, hij heeft zich gewoon aan de wet houden.
Voor mij is er meer belangrijk dan enkel de wetgeving maar dat is inderdaad het grootste bezwaar, Rutte had zich gewoon aan de wet moeten houden. Helaas kan niemand hem voor de rechter slepen. Nu ja, in theorie kan het misschien, praktisch gezien...
#NoDAPL
pi_166330050
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:15 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ja, 9 schat de invloed van GeenStijl veel te hoog in. _O-
De mensen die stemden hebben dit autonoom gedaan, ze zijn geen instrument van GeenStijl.
Ja, het optreden van ons knulletje van Baalen en de megalomane Verhofstadt had zeker invloed. Die beelden gingen de wereld rond, dat wekte ergernis op.
#NoDAPL
pi_166330310
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:03 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Niet helemaal correcte observatie. Aangezien deze twee malloten de enigen waren die er namens de EU stonden te hitsen. Logisch dus dat zij de kritiek moeten dragen.
Heel leuk maar wat was nu daadwerkelijk hun invloed? En correspondeert dat met wat de boze typjes hen toedichten?
pi_166330332
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, 9 schat de invloed van GeenStijl veel te hoog in. _O-
De mensen die stemden hebben dit autonoom gedaan, ze zijn geen instrument van GeenStijl.
Ja, het optreden van ons knulletje van Baalen en de megalomane Verhofstadt had zeker invloed. Die beelden gingen de wereld rond, dat wekte ergernis op.
Kan je die zogenaamde invloed wat verder uitdiepen?
pi_166330346
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heel leuk maar wat was nu daadwerkelijk hun invloed? En correspondeert dat met wat de boze typjes hen toedichten?
Denk je dat het een positief uithangbord voor de EU is geweest deze veroveringrethoriek? Dat dat het beeld is dat we willen uitdragen met z'n allen?
pi_166330375
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:27 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Denk je dat het een positief uithangbord voor de EU is geweest deze veroveringrethoriek? Dat dat het beeld is dat we willen uitdragen met z'n allen?
Is dat werkelijk het beeld wat ze uit willen dragen? Of heb jij je in deze juist op laten hitsen?
  maandag 31 oktober 2016 @ 18:29:38 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166330382
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:50 schreef 99.999 het volgende:

Het gaat mij er meer om dat jij te pas en te onpas Geenstijl er aan de haren bijsleept, dat komt nogal gefrustreerd over.
pi_166330396
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is dat werkelijk het beeld wat ze uit willen dragen? Of heb jij je in deze juist op laten hitsen?
Kun jij wat anders opmaken uit 'YOU HAVE WON YOU HAVE WON' brallen door deze neo-liberalen?
pi_166330398
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kun je nader uitleggen hoe je tot deze vragen komt?
pi_166330410
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gaat mij er meer om dat jij te pas en te onpas Geenstijl er aan de haren bijsleept, dat komt nogal gefrustreerd over.
Oh, excuus in dat geval. Maar in deze casus hebben ze natuurlijk best een rol gespeeld in het debat. Het heeft zelfs een nieuwe politicus opgeleverd vanuit hun gelederen.
pi_166330412
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het lijkt me evident dat we zonder GeenStijl geen referendum hadden gehad. Als die zich er niet mee hadden bemoeid was het aantal inleidende verzoeken voor een referendum vermoedelijk even hoog geweest als bij de twee vergelijkbare wetten waarvoor gelijktijdig een referendum kon aangevraagd (de associatieovereenkomsten met respectievelijk Georgië en Moldavië).
pi_166330416
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:30 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Kun jij wat anders opmaken uit 'YOU HAVE WON YOU HAVE WON' brallen door deze neo-liberalen?
Ja, jij niet?
pi_166330421
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, jij niet?
Haha nee.
pi_166330424
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, jij niet?
Wat dan?
pi_166330480
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:32 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Haha nee.
Dan is het opjutten blijkbaar geslaagd :P
pi_166330487
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan is het opjutten blijkbaar geslaagd :P
HOe bedoel je dat?
pi_166330504
Gezellig sfeertje hangt hier...
I´m back.
pi_166330565
quote:
15s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:38 schreef Ryan3 het volgende:
Kampioenschap fuikdenken. :P
pi_166330772
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:12 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Je moet ook wel een beetje onderwijs hebben gevolgd om het gevaar van Poetin goed in te kunnen schatten.
Voorstander kenmerken zicht door het steeds inbrengen van drogredenen, niks te onderbouwen en door het intellect van tegenstanders in twijfel te trekken. Een beetje jammer....

[ Bericht 0% gewijzigd door maan_man op 31-10-2016 18:59:10 ]
pi_166332004
quote:
15s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:34 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Wie wil er meer of minder persvrijheid, welk land is of was dat nog eens waar ze die oppakken?
  maandag 31 oktober 2016 @ 20:32:56 #263
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166333770
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:52 schreef maan_man het volgende:

[..]

Voorstander kenmerken zicht door het steeds inbrengen van drogredenen, niks te onderbouwen en door het intellect van tegenstanders in twijfel te trekken. Een beetje jammer....
Nee, jij wil alleen horen wat in jouw straatje past.
En dat vind ik inderdaad nogal dom.
pi_166335101
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:32 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, jij wil alleen horen wat in jouw straatje past.
En dat vind ik inderdaad nogal dom.
Gutmensch: Daarmee help jij Rusland in het zadel!
* Waarom?
Gutmensch: Als jij dat niet begrijpt moet jij maar terug naar school.

Dat zijn inderdaad de betere discussies.
pi_166339153
quote:
De initiatiefnemers achter GeenPeil, die een referendum wisten af te dwingen over een verdrag tussen de EU en Oekraïne, gaan campagnevoeren tegen de politieke partijen die de uitslag negeren. Ze voelen zich verraden door VVD, PvdA en D66.

De organisatie kondigde de campagne aan naar aanleiding van de extra tijd die premier Mark Rutte krijgt om een antwoord te vinden op de tegenstem van de Nederlandse kiezers.

GeenPeil wil mensen overhalen om bij de Tweede Kamerverkiezingen in maart niet te stemmen op VVD, PvdA of D66 of op andere partijen die medeplichtig zijn aan het negeren van de uitslag, aldus de aankondiging.

'GeenPeil laat zich niet piepelen'
"Meer dan een half jaar na 6 april wachten we nog steeds op een antwoord op de uitslag", staat op weblog GeenStijl. "GeenPeil laat zich niet piepelen. Het wordt tijd voor een voorjaarsoffensief. We gaan opnieuw campagne voeren.''

In april stemde een ruime meerderheid in een raadgevende volksraadpleging tegen het verdrag. De Tweede Kamer wilde voor 1 november een reactie van het kabinet op de uitslag van het referendum. Na stevige onderhandelingen met oppositiepartijen zoals D66 krijgt Rutte nu meer tijd om een oplossing te vinden.

Genoeg steun
Het kabinet heeft dus nog 'geen deal' met andere partijen over het aanpassen van het Oekraïne-verdrag. De premier heeft er naar eigen zeggen wel vertrouwen in dat hij uiteindelijk genoeg steun krijgt in de Eerste en Tweede Kamer.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)egen-vvd-pvda-en-d66
Topshow *O*
pi_166339255
D66 gestrikt?

Of overstag gegaan, wat zouden ze eraan over houden?
pi_166340771
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 00:12 schreef john2406 het volgende:
D66 gestrikt?

Of overstag gegaan, wat zouden ze eraan over houden?
Het gezichtsverlies beperken. De antidemocratische Democraten66 bestaan uit oppereurofielen die het liefst dit land zo gauw mogelijk opheffen. Gezien het verleden kan deze referendumhatende referendumpartij niet al te opvallend zijn referendumhaat tentoonstellen. Daarom zal Pechtold waarschijnlijk gaan zeggen "De eerste kamer is een onafhankelijk instituut waar ik geen macht over heb maar ik heb van mijn D66-collega's in de Eerste kamer vernomen dat ieder voor zich de keuze gaat maken of ze wel of niet voor het verdrag stemmen." Op deze manier kan Pechtold aan zijn stemvee laten zien dat hij niet de grondbeginselen van zijn partij verkwanselt en tegelijkertijd het verdrag er doorheen drukken.
  dinsdag 1 november 2016 @ 08:35:23 #268
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166340986
D66 _O_
pi_166343999
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2016 08:35 schreef Gutmensch het volgende:
D66 _O_
Ik hoop dat die de afrekening gaan krijgen met de verkiezingen!

Hun gezicht waren ze voor mij toch al kwijt, kan niet beter zeg.

Wat is er nog over?
Niet veel Geert vertrouw ik ook niet, heel de politiek vertrouw ik niet meer.
Dat ze het maar afschaffen en 1 groot Europees hof maken, want dit vind ik maar niks, voor de show hoeven ze er wat mij betreft het handje niet open te houden.
pi_166344202
quote:
15s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:38 schreef Ryan3 het volgende:
vertegenwoordigt digitaal goed de situatie in Oekraïne.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_166344444
Ik ben wel bang dat er nu vacuümbommen gaan ontploffen op het Binnenhof. Mag ik dat zeggen? Lijkt een beetje cru om je dat af te vragen. Het zou zo maar kunnen dat andere mensen denken dat je het dan wil maar als onze minpres in het openbaar waarschuwt voor vacuümbommen op de kindertjes in Aleppo dan wil ik graag uiten dat ik me zorgen maak over vacuümbommen op het Binnenhof als hij de referendumwet en onze democratie blijft verkrachten.
pi_166344899
Welke bommen gebruikt Turkije eigenlijk in Syrië. Zijn dat goeie bommen die mooie lijkjes opleveren? Schijnbaar, want dat schijnt geen probleem te zijn.
pi_166344937
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:07 schreef Braindead2000 het volgende:
Welke bommen gebruikt Turkije eigenlijk in Syrië. Zijn dat goeie bommen die mooie lijkjes opleveren? Schijnbaar, want dat schijnt geen probleem te zijn.
Goeie bommen en mooie lijkjes? Gaat alles wel goed met je?
pi_166344959
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goeie bommen en mooie lijkjes? Gaat alles wel goed met je?
GeenStijl heeft blijkbaar iets met bepaalde bommen. Daardoor gaan de kereltjes hier ook bepaalde malle dingen roepen.
pi_166344984
Waar zijn al die deugende mensen die 10 topics vol kalken als Wilders het over een nepparlement heeft? Waarom zijn ze nu doodstil nu een politicus een naoorlogs dieptepunt heeft bereikt door het volk en andere partijen te proberen chanteren met bommen op kindertjes?
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:22:09 #276
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166345188
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 00:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Topshow *O*
Onzinnige actie. Meeste mensen die op deze partijen stemmen vonden dit referendum ook een aanfluiting en zijn het grotendeels eens met het negeren ervan.

Dit gaat dus geen tot weinig impact op de verkiezingen hebben.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_166345851
Wat is een vacuumbom?
pi_166345909
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Onzinnige actie. Meeste mensen die op deze partijen stemmen vonden dit referendum ook een aanfluiting en zijn het grotendeels eens met het negeren ervan.

Dit inderdaad.

Ik acht de kans klein dat de gemiddelde D66- of PvdA-stemmer gevoelig is voor een of andere actie van Geenpeil.
pi_166346329
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Zolang mensen op het kontje van Wouter Bos stemmen, kan alles van invloed zijn op het stemgedrag.
  dinsdag 1 november 2016 @ 14:23:44 #280
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166346387
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Ik acht de kans klein dat de gemiddelde D66- of PvdA-stemmer gevoelig is voor een of andere actie van Geenpeil.
Ik heb wel van mijn recht gebruik gemaakt door bij het referendum VOOR te stemmen en daarnaast ben ik D66-stemmer. Dus inderdaad, ik lig er niet zo wakker van.

61% van de opkomst van 32,2% van de kiesgerechtigden is overtuigd tegen. Dan resteert ongeveer 82% van de kiesgerechtigden die voor is of het allemaal wel welletjes vindt.

Iets met geen deuk in een pakje boter...
pi_166346594
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:19 schreef maan_man het volgende:

[..]

Zolang mensen op het kontje van Wouter Bos stemmen,
Dat doet al 6 jaar niemand meer.
pi_166346727
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:23 schreef Belabor het volgende:
61% van de opkomst van 32,2% van de kiesgerechtigden is overtuigd tegen. Dan resteert ongeveer 82% van de kiesgerechtigden die voor is of het allemaal wel welletjes vindt.
Klopt, ze zouden allemaal voor hebben gestemd als ze naar de stembus waren gegaan. :Y
pi_166346811
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:41 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Klopt, ze zouden allemaal voor hebben gestemd als ze naar de stembus waren gegaan. :Y
Hoe kom je daarbij?
pi_166346889
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:55 schreef Bluesdude het volgende:
Wat is een vacuumbom?
Bommen van de Russen op Aleppo. Die gooien de Russen daar nu, omdat 19,5% van onze bevolking "Nee" heeft gestemd tijdens het referendum, begreep ik. En die staan ons, geloof ik, ook te wachten mocht NL niet het associatieverdrag ondertekenen.
I´m back.
pi_166346900
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
Vraag dat Belabor maar.
pi_166346947
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bommen van de Russen op Aleppo. Die gooien de Russen daar nu, omdat 19,5% van onze bevolking "Nee" heeft gestemd tijdens het referendum, begreep ik. En die staan ons, geloof ik, ook te wachten mocht NL niet het associatieverdrag ondertekenen.
Best vreemd aangezien het volgens Rutte zelf daarvoor gewoon een handelsverdragje was. Zo zie je maar.
pi_166346949
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:51 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Vraag dat Belabor maar.
Die zegt heel wat anders.
pi_166346969
quote:

[..]

Waaruit begrijp jij dat? Je grote duim of heeft iemand anders het voor je verzonnen en praat je dat na?
pi_166346982
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waaruit begrijp jij dat? Je grote duim of heeft iemand anders het voor je verzonnen en praat je dat na?
Dit is een product van vrije associatie na Rutte's laatste persconferentie, maar niet ongelijk aan wat Rutte te berde bracht.
I´m back.
pi_166347010
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit is een product van vrije associatie na Rutte's laatste persconferentie, maar niet ongelijk aan wat Rutte te berde bracht.
Oh, je zit dus gewoon weer te liegen, goh :s)
pi_166347026
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, je zit dus gewoon weer te liegen, goh :s)
Nee, dat doet Rutte, maar die zegt dan "sorry".

Overigens valt mensen die voor dit verdrag waren en strategisch niet zijn gaan stemmen natuurlijk meer te verwijten. Als ze van de bank waren gekomen voor een klein wandelingetje naar het stemlokaal dan zouden we nu niet in deze problemen verkeren.
I´m back.
pi_166347143
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dat doet Rutte, maar die zegt dan "sorry".
Aha, dat maakt dat jij minder liegt? Klinkt niet heel logisch...
quote:
Overigens valt mensen die voor dit verdrag waren en strategisch niet zijn gaan stemmen natuurlijk meer te verwijten. Als ze van de bank waren gekomen voor een klein wandelingetje naar het stemlokaal dan zouden we nu niet in deze problemen verkeren.
Beetje gek verhaal. Er hadden beter en eenvoudiger nog wat meer mensen die voor het verdrag waren niet kunnen gaan stemmen. Toont ook gelijk het failliet van de wet aan, de beste manier om je zin te krijgen is mensen demotiveren om te gaan stemmen...
pi_166347284
quote:

[..]

ahhhh nu snap ik het beter .

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:43 schreef Braindead2000 het volgende:
dat ik me zorgen maak over vacuümbommen op het Binnenhof als hij de referendumwet en onze democratie blijft verkrachten.
Rutte overtreed de referendumwet helemaal niet. Het zijn juist fanatieke nee-stemmers die democratie verkrachten door hun minderheidstem van 19,5 % uit te roepen tot de ware stem van het volk. Pleur op met dat bedrog.
Maar vanwaar je angst dat iemand vacuumbommen laat ontploffen op het Binnenhof?
Wie heeft nou zo'n ding in huis? De russen misschien ?
pi_166347331
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, dat maakt dat jij minder liegt? Klinkt niet heel logisch...

[..]
Ik lieg niet, ik interpreteer. Rutte liegt. Die wil helemaal niet tegemoet komen aan de Nee-stemmen, maar heeft dit niet opportuun geacht en daardoor weaselt hij maar een eindje weg en heeft-ie de beslissing van de regering weer uitgesteld in de hoop D66 en CDA toch nog over te halen.
quote:
Beetje gek verhaal. Er hadden beter en eenvoudiger nog wat meer mensen die voor het verdrag waren niet kunnen gaan stemmen. Toont ook gelijk het failliet van de wet aan, de beste manier om je zin te krijgen is mensen demotiveren om te gaan stemmen...
Dat kan ook, maar de inschatting en het sentiment lagen bij niet gaan stemmen, om ervoor te zorgen dat de opkomstdrempel niet werd gehaald en extra weerzin uit te spreken tegen de club van GeenPeil-GeenStijl als verpersoonlijking van het metafysische kwade.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 01-11-2016 15:27:13 ]
I´m back.
pi_166347457
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik lieg niet, ik interpreteer. Rutte liegt.
Aha, maar een interpretatie waarvan je weet dat er niks van klopt is toch gewoon een leugen? Of is het bewuste misleiding?

quote:
Die wil helemaal niet tegemoet komen aan de Nee stemmen,
Waarom is hij dan al tijden bezig met een verklaring die juist tegemoet komt aan de voornaamste bezwaren uit het Nee-kamp? Dat is dan toch niet logisch?

quote:
maar heeft dit niet opportuun geacht en daardoor weaselt hij maar een eindje weg en heeft-ie de beslissing van de regering weer uitgesteld in de hoop D66 en CDA toch nog over te halen.

Het is toch juist goed dat hij de volksvertegenwoordiging en hun interpretatie van de gegeven raad meeneemt?
quote:
Dat kan ook, maar de inschatting en het sentiment lagen bij niet gaan stemmen, om er voor te zorgen dat de opkomstdrempel niet werd gehaald en extra weerzin uit te spreken tegen de club van GeenPeil-GeenStijl als verpersoonlijking van het kwade.
Ik ben niet gaan stemmen omdat ik tegen dit soort referenda ben. Maar ik snap de strategische niet-stemmers wel, dat is immers de rationele keuze om de populisten de pas af te snijden.
pi_166347554
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Je zou verwachten van Democraten66 en CDA stemmers dat ze gevoelig zouden zijn voor het feit dat de eigen partij de wet overtreed en in het geval van D66 een van haar redenen tot oprichting niet serieus neemt. Alsof de SGP bijzonder onderwijs zou laten varen om een klein onderhandelingsvoordeel te krijgen in de begrotingsdiscussies.
pi_166347574
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, maar een interpretatie waarvan je weet dat er niks van klopt is toch gewoon een leugen? Of is het bewuste misleiding?

Nee, er werd verwezen naar vacuumbommen van Rusland op Aleppo. Kijk eens wat Russen doen daar. Met een groot en krachtig EU kunnen we de aspiraties van Rusland, die zij o.a. waarmaken met vacuumbommen tegenhouden. Om een groot en krachtig EU te krijgen moeten we in de eerste plaats nu Oekraïne binnen onze invloedssfeer krijgen. Op dit moment betekent dit dat we dat associatieverdrag moeten ratificeren. Doen we dat dus niet: wie weet waartoe de aspiraties van Poetin kunnen leiden. Een Europese oorlog? En dan vallen de vacuumbommen op ons hoofd?

quote:
Waarom is hij dan al tijden bezig met een verklaring die juist tegemoet komt aan de voornaamste bezwaren uit het Nee-kamp? Dat is dan toch niet logisch?
Omdat de referendumwet simpelweg uitvoeren politiek niet-opportuun is, in dit geval dus de uitslag naast hem neerleggen, zeker ook met de verkiezingen in aantocht. Daarnaast is men in de VVD toch een beetje bang voor het metafysisch kwade dat GeenPeil-GeenStijl club c.s. vertegenwoordigen en zeker als de uitslag van dit referendum niet wordt uitgevoerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 01-11-2016 15:49:11 ]
I´m back.
pi_166347737
Misschien moet ik de gemeente maar eens gaan bellen of ze nog een keer extra de straat schoon willen vegen en als ze dan niet doen dan wijs ik ze op het gevaar van vacuümbommen op kinderen. Moet kunnen toch? Als zijn excellentie dat doet dan moet een gewone burger dat ook kunnen doen.
  dinsdag 1 november 2016 @ 15:52:15 #299
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166347902
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:33 schreef Glazenmaker het volgende:
Je zou verwachten van Democraten66 en CDA stemmers dat ze gevoelig zouden zijn voor het feit dat de eigen partij de wet overtreed en in het geval van D66 een van haar redenen tot oprichting niet serieus neemt.
Dit was een raadgevend referendum, geen bindend referendum. Bovendien was het oorspronkelijke doel van D66 ook niet om een bindend referendum te introduceren omdat dat de politiek potentieel vleugellam zou kunnen maken waardoor we hier ook deadlock-achtige toestanden zouden kunnen krijgen.

Er worden geen wetten overtreden en D66 neemt het raadgevend referendum nu nog altijd even serieus als voorheen.
pi_166348080
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je zou verwachten van Democraten66 en CDA stemmers dat ze gevoelig zouden zijn voor het feit dat de eigen partij de wet overtreed en in het geval van D66 een van haar redenen tot oprichting niet serieus neemt. Alsof de SGP bijzonder onderwijs zou laten varen om een klein onderhandelingsvoordeel te krijgen in de begrotingsdiscussies.
Het raadgevende correctieve referendum is een reden dat D66 is opgericht? Geef je dat gedrocht nu niet teveel eer _O-?
pi_166348115
=edit= tegenargumenten

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 02-11-2016 09:43:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')