abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166310139
Aangezien het referendum nu voorbij is wordt het hoog tijd dat de OP wat wordt geactualiseerd. De motieven om voor en tegen te stemmen waren heel erg belangrijk maar nu de uitslag op tafel ligt is dat niet meer zo interessant voor de OP.
First things first. Hier de uitslag volgens onze staatsomroep: http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/
Een opkomstpercentage van 32% en een duidelijke nee (61 vs. 38).

De actuele stand van zaken: Spong onderzoekt of dat een rechtszaak kan worden aangespannen tegen de initiatiefnemers van het referendum, dit maakte hij bekend in de uitzending van 7 april van het televisieprogramma Pauw.
quote:
Advocaat Gerard Spong denkt er over om aangifte te doen tegen Burgercomité EU. Gisteravond noemde Spong bij tv-programma Pauw het referendum van afgelopen woensdag een ’crimineel referendum’. De advocaat is benaderd door iemand die pleit voor een strafzaak als de overheid geen onderzoek start.

De leden van het Burgercomité zouden volgens Spong onder valse voorwendselen handtekeningen hebben verzameld voor het referendum, dat over het associatieverdrag met Oekraïne ging.

Het referendum werd mogelijk gemaakt door actiegroep GeenPeil. In deze groep zaten GeenStijl, het Forum voor Democratie en Burgercomité EU. Voorzitter van het comité Arjan van Dixhoorn zei vorige week tegen het NRC dat Oekraïne hun niets kan schelen. Daarmee lieten ze blijken dat het referendum vooral als doel heeft om Nederland en de Europese Unie onder spanning te zetten.

Bij Pauw zei Spong: "Het is een misdrijf wat enkele initiatiefnemers in het NRC bekennen. Volgens artikel 98 van de wet raadgevend referendum is het verboden om onder valse voorwendselen een ondersteuningsverklaring te krijgen. Als je zegt het gaat me niet om Oekraïne maar om de EU.”
Zure druiven of rechtvaardigheidsgevoel, oordeelt u zelf maar.

In dezelfde uitzending noemde Pauw een interessant feitje: bij een peiling van Ipsos (Frans pollbedrijf) gaven de meeste mensen die niet gingen stemmen aan dat ze niet gingen stemmen omdat ze er geen vertrouwen in hebben dat de politiek iets doet met de uitslag.

Als het aan de aanvragers van dit referenda ligt dan komen er snel nieuwe referenda:
quote:
Initiatiefnemer van het Oekraïne-referendum Thierry Baudet wil premier Rutte adviseren over het aanpassen van het associatieverdrag tussen Europa en Oekraïne, dat woensdag is weggestemd door een meerderheid van de kiezers.

Baudet wil een manifest opstellen met daarin de aanpassingen in het associatieverdrag die Rutte volgens hem zou moeten uitonderhandelen in Brussel. "Dat manifest ga ik samen met andere leden van het intellectuele nee-kamp opstellen", zei hij in tv-programma Pauw.

Vandaag praat de ministerraad over de uitkomst van het referendum. Formeel kan het kabinet de uitslag naast zich neerleggen, maar premier Rutte heeft al gezegd dat Nederland wat hem betreft het verdrag met Oekraïne niet zonder meer kan ratificeren nu het nee-kamp het referendum heeft gewonnen.

In Pauw zei Baudet verder dat hij al drie onderwerpen op de plank heeft liggen waarover volgens hem ook heel goed een referendum gehouden zou kunnen worden: het TTIP-handelsverdrag tussen Europa en de VS, nieuwe financiële steun van de Europese Unie aan landen in Zuid-Europa en de Europese aanpak van het vluchtelingenprobleem.
Stuk voor stuk belangrijk, het TTIP-verdrag waarschijnlijk nog het meest.

quote:
Minister Plasterk zet vraagtekens bij de subsidies die bij een referendum worden verstrekt om campagne te voeren. Hij vindt dat er nog eens goed naar de regels moet worden gekeken.

Van de ongeveer 2 miljoen euro die voor het Oekraïne-referendum is verstrekt, is ook een deel bij politieke partijen terechtgekomen. Plasterk vraagt zich af of het nou echt de bedoeling is "dat we partijen gaan financieren, zodat ze advertenties voor zichzelf kunnen plaatsen".
Een goed punt van Plasterk, hier moet inderdaad naar worden gekeken.

Nieuwe update
Inmiddels is het duidelijk geworden dat de VVD en de PvdA hun kont afvegen aan het advies wat het volk gaf tijdens de volksraadpleging. Ze hebben moeite met de intrepretatie van het woord nee, nee beteken volgens hen blijkbaar iets anders. De partijen weigeren om met een intrekkingswet te komen ondanks dat bijna alle partijen aangaven te willen dat die intrekkingswet er komt, inclusief D66. De partijdiscipline was zeer strat en blijkbaar deden zelfs wat splintertjes van de PvdA/VVD mee.
Rutte gaat doen alsof hij stevig onderhandelt en komt met een kat in de zak terug (sorry katten). Mogelijk komen er wat cosmetische wijzigingen en als we veel geluk hebben dan komt er een minitieuze wijziging die er een heel kleine beetje toe doet maar ondertussen wordt het verdrag uitgevoerd zoals het is ondanks dat Nederland het verdrag nog niet heeft goedgekeurd. Een paar dagen later besloot de EU al om Oekraïners visavrij te laten reizen: de EU haar manier om haar middelvinger naar het Nederlandse volk op te steken. In de UK volgen ze dit alles, het is dus bepaald niet strategisch van de EU om dit te doen met het oog op het Brexit-referendum wat er binnenkort komt. Ironisch genoeg smeekten diezelfde EU-bobo's direct na het referendum de Nederlandse regering om een discussie over de uitslag over het Brexit-referendum heen te tillen uit angst dat het de kans op een Brexit groter zou maken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_166310154
Game on!

Ik denk dat de meeste mensen geen idee hebben wat het inhoudt en degenen die er over beslissen ook niet.

De reikwijdte van dit soort zaken gaat een mens boven de pet. Wij hopen erop dat onze geachte afgevaardigden wel snappen wat het allemaal impliceert. Maar ook dat valt te betwijfelen. In zijn algemeenheid is de wereld te complex geworden voor onze kleine hersentjes.

Ik denk niet dat er een levend mens is die het totaalplaatje in deze voor ogen heeft. Wij zouden ons daarom moeten afvragen waarom we dit soort ingewikkelde dingen eigenlijk willen. Als zo'n verdrag niet op 1 A4 met een 10 punts letter is samen te vatten moeten we het niet willen m.i.

Your mileage may vary uiteraard. Schroomt niet om er iets anders van te vinden.
pi_166311103
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijker 100%. Er is m.i. niemand die precies weet wat men afspreekt en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.
Behalve die paar ;'leugen en trol' roepende internethelden dan, die zijn helemaal involved in die internationale verdragen, die weten echt van de hoed en de rand ;)

En maar bitchen. Nog nooit een internationaal verdag gelezen, zitten een beetje belegen beliedsnota's te schuiven en te bedenken hoe ze mensen buiten spel kunnen zetten. En worden en passant zelf IRL overbodig gemaakt :)
  zondag 30 oktober 2016 @ 20:41:34 #4
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_166311152
Idd. in totaal heb ik nu ca 2100 pagina's willekeurig doorgebladerd waarvan de helft protectionistische teksten en de andere helft, uitzonderingen zijn.
Ik ga nog benieuwd zijn naar de aanvullingen die voor Wallonië zijn aangebracht en kennelijk zonder verder democratisch proces, alvast maar is getekend door de wederzijdse regeringen. Juncker en Tusk zullen weer een goede avond hebben.

Kern is dat bedrijven vrijelijk handel kunnen bedrijven op elkaars grondgebieden waarbij overheden (dwz hun burgers, geheel) gepasseerd kunnen worden. Wanneer in/volgens Canada iets in orde is, zal dat ook het geval zijn in de EU (en omgekeerd).

"Kleine" bedrijven (en dat zijn volgens bij onze NL normen al snel nationale ondernemingen) hebben hoegenaamd geen kans om zich te verweren. Een nationaal bedrijf heeft daarmee totaal geen enkel verweer wanneer een overzees bedrijf iets wil ondernemen en alleen grote bedrijven kunnen overigens iets ondernemen....... kortom CETA is (alleen) goed voor grote (internationaal opererende) bedrijven. Nationalisme is uit, Globalisme is de de norm.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_166312425
quote:
11s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:41 schreef Vallon het volgende:
Kern is dat bedrijven vrijelijk handel kunnen bedrijven op elkaars grondgebieden waarbij overheden (dwz hun burgers, geheel) gepasseerd kunnen worden. Wanneer in/volgens Canada iets in orde is, zal dat ook het geval zijn in de EU (en omgekeerd).

Kortom: de "vrije jongens" willen "gewoon" globaal handel met elkaar bedrijven zonder gestoord te worden door zoiets als "wetten" en ethische bezwaren jegens hun handel. Dus net zoals de bankiers van GS "het werk van God" uitvoeren. Het lijkt me dat "normale" mensen dat geen koosjer idee vinden. Er van uitgaande dat deze vrije jongens strikt vanuit eigenbelang handelen. Zonder veel oog te hebben voor de eventueel aangerichte schade van hun handel. Eigenlijk is het te zot voor woorden dat men, niet behorende tot de vrije jongens, daar in mee gaat. Food for thought.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 30-10-2016 21:26:47 ]
  maandag 31 oktober 2016 @ 04:15:05 #6
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_166319979
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
Mensen die bewust niet gestemd hebben omdat ze referenda gewoon kut vinden, zijn dat ook strategische niet-stemmers?
Ik vind onttrekken van stemmen omdat je referenda kut vindt in dit geval wel een zwak argument, zeker als het argument tegen referenda is dat je al een representatieve democratie hebt ("ik heb al gekozen in de landelijke verkiezingen"). Vooral omdat dit referendum mogelijk was door een wet die door gekozen partijen mogelijk is gemaakt. Als je het er niet mee eens bent is de enige logische optie dat je in maart stemt op een partij die de referendum-wet af wil schaffen.

Uiteindelijk geldt alleen dat de mensen die gestemd hebben, tegen hebben gestemd. Wordt interessant vandaag, zou interessant zijn als Rutte aangeeft niet te ratificeren, en meteen zijn ontslag indient. Ik denk dat dat in de minste schade voor de VVD zou resulteren.
pi_166320023
Zo meneer Rutte, voor 1 November was het toch?

Verdrag is van tafel kunnen we wel zeggen denk ik.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166320141
Die hele kut CETA geeft ook de USA gelegenheid om hun GMO voer, via Canada, naar Europa te verschepen.
Goed gedaan EU!
Lekker je komplete EU over laten nemen door Amerikanen!
Wat een stelletje dwazen!
pi_166320899
quote:
6s.gif Op maandag 31 oktober 2016 04:15 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Ik vind onttrekken van stemmen omdat je referenda kut vindt in dit geval wel een zwak argument, zeker als het argument tegen referenda is dat je al een representatieve democratie hebt ("ik heb al gekozen in de landelijke verkiezingen"). Vooral omdat dit referendum mogelijk was door een wet die door gekozen partijen mogelijk is gemaakt. Als je het er niet mee eens bent is de enige logische optie dat je in maart stemt op een partij die de referendum-wet af wil schaffen.

Uiteindelijk geldt alleen dat de mensen die gestemd hebben, tegen hebben gestemd. Wordt interessant vandaag, zou interessant zijn als Rutte aangeeft niet te ratificeren, en meteen zijn ontslag indient. Ik denk dat dat in de minste schade voor de VVD zou resulteren.
Ik denk inderdaad dat het ontslag van Mark Rutte onvermijdelijk is.
pi_166321003
XandervdWulp twitterde op zondag 30-10-2016 om 23:28:33 Nieuw geluid uit oppositie lijkt erop te wijzen dat het Rutte niet kwalijk zal worden genomen als hij toch meer tijd neemt. #referendum 1/3 reageer retweet
XandervdWulp twitterde op zondag 30-10-2016 om 23:28:55 ...om dan in Brussel binnen week of 6 écht concreet alternatief voor 'nee' te regelen en dat aan oppositie voor te leggen. 2/3 reageer retweet
XandervdWulp twitterde op zondag 30-10-2016 om 23:29:23 Deadline van 1 november is immers in NL zelf bedacht. Morgen horen we of Rutte inderdaad weer wat tijd koopt. 3/3 reageer retweet
Hij heeft nog onvoldoende tijd gehad. :r
  maandag 31 oktober 2016 @ 09:28:27 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166321086
Oppositie helpt het over verkiezingen te tillen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 31 oktober 2016 @ 09:29:48 #12
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166321094
Rutte is natuurlijk druk bezig recht te doen aan de NEE stem, zoals hij beloofde.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_166321098
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:20 schreef maan_man het volgende:
XandervdWulp twitterde op zondag 30-10-2016 om 23:28:33 Nieuw geluid uit oppositie lijkt erop te wijzen dat het Rutte niet kwalijk zal worden genomen als hij toch meer tijd neemt. #referendum 1/3 reageer retweet
XandervdWulp twitterde op zondag 30-10-2016 om 23:28:55 ...om dan in Brussel binnen week of 6 écht concreet alternatief voor 'nee' te regelen en dat aan oppositie voor te leggen. 2/3 reageer retweet
XandervdWulp twitterde op zondag 30-10-2016 om 23:29:23 Deadline van 1 november is immers in NL zelf bedacht. Morgen horen we of Rutte inderdaad weer wat tijd koopt. 3/3 reageer retweet
Tijd kopen betekent dat de partijen die nu staan te roeptoeteren straks braaf gaan draaien in het voordeel van Rutte. Dat maakt opnieuw in één klap duidelijk dat het belang van die middenpartijen niet ligt bij de mening van de Nederlander, die zich in meerderheid heeft uitgesproken tégen dit verdrag maar dat ze braaf de belangen van Brussel opvolgen en dit verdrag toch gaan ratificeren. Ook dát wilde de initiatiefnemers van dit referendum aantonen.
pi_166321160
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tijd kopen betekent dat de partijen die nu staan te roeptoeteren straks braaf gaan draaien in het voordeel van Rutte. Dat maakt opnieuw in één klap duidelijk dat het belang van die middenpartijen niet ligt bij de mening van de Nederlander, die zich in meerderheid heeft uitgesproken tégen dit verdrag maar dat ze braaf de belangen van Brussel opvolgen en dit verdrag toch gaan ratificeren. Ook dát wilde de initiatiefnemers van dit referendum aantonen.
De initiatiefnemers zijn een stel etterbakken die om verschillende redenen, die niks recgtstreeks met het verdrag te maken hebben, actie hebbenngevoerd voor een nee, geenpeil heeft een hoop onrust willen zaaien en absoluut niks willen aantonen.
pi_166321168
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:10 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat het ontslag van Mark Rutte onvermijdelijk is.
Ergens volgend jaar zal hij zijn ontslag inderdaad aanbieden.
pi_166321191
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:28 schreef nixxx het volgende:
Oppositie helpt het over verkiezingen te tillen?
Zou inderdaad een leuk verkiezingsonderwerp zijn voor bepaalde partijen.
pi_166321210
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:29 schreef Perrin het volgende:
Rutte is natuurlijk druk bezig recht te doen aan de NEE stem, zoals hij beloofde.
Dat is inderdaad waar hij aan werkt. Een aanvullende juridisch bindende verklaring waarin tegemoet gekomen wordt aan de voornaamste bezwaren. Als hij het CDA meekrijgt dan komt er een mooi compromis.
pi_166321240
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad waar hij aan werkt. Een aanvullende juridisch bindende verklaring waarin tegemoet gekomen wordt aan de voornaamste bezwaren. Als hij het CDA meekrijgt dan komt er een mooi compromis.
Vraag is of dat verkeerd is? Oekranie als neutrale zone tussen rusland en europa is een goed idee en indien nederland niet ratificeert gaat europa toch door in een andere vorm, dus nu onderhandelen levert het meeste op.
pi_166321247
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:34 schreef icloud het volgende:

[..]

De initiatiefnemers zijn een stel etterbakken die om verschillende redenen, die niks recgtstreeks met het verdrag te maken hebben, actie hebbenngevoerd voor een nee, geenpeil heeft een hoop onrust willen zaaien en absoluut niks willen aantonen.
Blijkt ook wel uit het feit dat ze na het Nee zelf ook geen idee hadden van hoe nu verder...
pi_166321248
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:34 schreef icloud het volgende:

[..]

Integendeel. Ten eerste is dit referendum rechtsgeldig. Ten tweede heeft het wel terdege de juiste discussie losgemaakt.
pi_166321259
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:40 schreef icloud het volgende:

[..]

Vraag is of dat verkeerd is? Oekranie als neutrale zone tussen rusland en europa is een goed idee en indien nederland niet ratificeert gaat europa toch door in een andere vorm, dus nu onderhandelen levert het meeste op.
Wat mij betreft mogen de Oekraïeners zelf hun keuze maken. De keuze voor Europa kan ik wel toejuichen :).
pi_166321264
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Integendeel. Ten eerste is dit referendum rechtsgeldig. Ten tweede heeft het wel terdege de juiste discussie losgemaakt.
Welke discussie dan?
pi_166321278
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het gaat niet om de discussie, het gaat er om of de nee stem serieus iets kan opleveren, met de huidige houding van europa is het antwoord nee.
  maandag 31 oktober 2016 @ 09:44:09 #24
38496 Perrin
pi_166321290
quote:

[..]

En hoe weet Rutte wat de 'voornaamste bezwaren' zijn? Daarnaast: er waren toch maar twee keuzes, JA of NEE? Ik heb geen JA, MITS gezien.
pi_166321308
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

En hoe weet Rutte wat de 'voornaamste bezwaren' zijn? Daarnaast: er waren toch maar twee keuzes, JA of NEE? Ik heb geen JA, MITS gezien.
Geenpeil heeft ook geen idee waarom mensen nee hebben gestemt of wat hun bezwaren zijn, tot zover geenpeil als serieuze organisatie.........
pi_166321325
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Er is best veel maatschappelijk debat geweest. Daaruit kan je best de voornaamste zorgen destilleren.
Men had graag met de aanjagers van de tegenbeweging daarover door willen praten maar die weigerden dat.

En het was een raadgevend referendum. Als en de raad aanwendt om aan de voornaamste bezwaren en de volksvertegenwoordiging instemt is er toch recht gedaan aan het referendum?
pi_166321342
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:45 schreef icloud het volgende:

[..]

Geenpeil heeft ook geen idee waarom mensen nee hebben gestemt of wat hun bezwaren zijn, tot zover geenpeil als serieuze organisatie.........
Erg serieus werden die toch al nooit genomen?
pi_166321344
Nee is nee, als die slappe zak dat nou een keer begreep.

Er is geen 'wat als'.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166321370
Maar is dit wel een menswaardige oplossing? Want wat gaat er de komende 6 weken met die vacuumbommen gebeuren?
pi_166321377
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Erg serieus werden die toch al nooit genomen?
Nouja ze hebben het hele referendum afgedwongen, de nee campagne opgezet, gewonnen en subsidie gekregen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 09:51:55 #31
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166321403
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:29 schreef Perrin het volgende:
Probleem is alleen dat, voor een politicus, recht krom is en krom recht. Al naar gelang wat beter uitkomt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_166321442
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:43 schreef icloud het volgende:

[..]

Het gaat niet om de discussie, het gaat er om of de nee stem serieus iets kan opleveren, met de huidige houding van europa is het antwoord nee.
Je kunt als individueel lidstaat toch een duidelijk signaal afgeven dat de huidige koers van de EU niet deugt? Je mag je als bevolking op een rechtmatige manier toch wel uitspreken tégen een verdrag waarvan iedereen weet dat handel daarin een ondergeschikte factor is?

Dit is een geopolitiek verdrag waar zowel de tegen- als voorstanders van claimen dat het wel of niet ratificeren van dat verdrag ernstige gevolgen kan hebben.
pi_166321487
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je kunt als individueel lidstaat toch een duidelijk signaal afgeven dat de huidige koers van de EU niet deugt? Je mag je als bevolking op een rechtmatige manier toch wel uitspreken tégen een verdrag waarvan iedereen weet dat handel daarin een ondergeschikte factor is?

Dit is een geopolitiek verdrag waar zowel de tegen- als voorstanders van claimen dat het wel of niet ratificeren van dat verdrag ernstige gevolgen kan hebben.
Europa zal zich geen klote aantrekken van ons signaal, het is slechts vervelend dat ze een andere weg moeten zoeken.
pi_166321504
quote:

[..]

Een aanvullende juridisch bindende VERKLARING. Dat is nog een eens een leugen van het hoogste soort :)

Blijf jij maar gewoon de verbinding met vaccuumbommen goedpraten, dat gaat je beter af.
pi_166321507
Dat verdrag wordt gewoon geratificeerd als de oppositie Rutte meer tijd geeft, daar kan je vergif op innemen. Net zo lang stampvoeten totdat je je zin krijgt, het is net een klein kind.
pi_166321539
Wat hebben jullie toch met vacuumbommen? Wat zijn het überhaupt en hoe zou ik dat goedpraten?
pi_166321564
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:57 schreef icloud het volgende:

[..]

Europa zal zich geen klote aantrekken van ons signaal, het is slechts vervelend dat ze een andere weg moeten zoeken.
Dat bevestigd dan precies waar de initiatiefnemers ook op doelden toen ze dit referendum uitriepen. De uitverkoop van onze soevereiniteit en democratische waarden door nationale politici als Rutte die aan de leiband van Merkel en Juncker lopen.

Ik wil niet in zo'n Europa zitten en ik sta daar allesbehalve alleen in. Dit is niet alleen een Nederlandse kwestie, iets wat Brexit dit jaar nog maar eens pijnlijk duidelijk maakte.
pi_166321581
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat bevestigd dan precies waar de initiatiefnemers ook op doelden toen ze dit referendum uitriepen. De uitverkoop van onze soevereiniteit en democratische waarden door nationale politici als Rutte die aan de leiband van Merkel en Juncker lopen.

Ik wil niet in zo'n Europa zitten en ik sta daar allesbehalve alleen in. Dit is niet alleen een Nederlandse kwestie, iets wat Brexit dit jaar nog maar eens pijnlijk duidelijk maakte.
Brexit is een heel ander verhaal, engeland heeft nooit bij europa gehoord.
pi_166321583
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:00 schreef 99.999 het volgende:
Wat hebben jullie toch met vacuumbommen? Wat zijn het überhaupt en hoe zou ik dat goedpraten?
Volgens mij heeft Rutte die vacuumbommen geïntroduceerd in het debat.
  maandag 31 oktober 2016 @ 10:05:06 #40
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166321595
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 21:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kortom: de "vrije jongens" willen "gewoon" globaal handel met elkaar bedrijven zonder gestoord te worden door zoiets als "wetten" en ethische bezwaren jegens hun handel. Dus net zoals de bankiers van GS "het werk van God" uitvoeren. Het lijkt me dat "normale" mensen dat geen koosjer idee vinden. Er van uitgaande dat deze vrije jongens strikt vanuit eigenbelang handelen. Zonder veel oog te hebben voor de eventueel aangerichte schade van hun handel. Eigenlijk is het te zot voor woorden dat men, niet behorende tot de vrije jongens, daar in mee gaat. Food for thought.
Eens!
  maandag 31 oktober 2016 @ 10:05:52 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 31 oktober 2016 @ 10:07:33 #42
38496 Perrin
pi_166321621
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:00 schreef 99.999 het volgende:
quote:
"Op dit moment worden burgers in Aleppo weggebombardeerd met vacuümbommen. Weet u wat dat zijn? Dat zijn bommen die de zuurstof uit je longen zuigen. Europa moet hier één front tegen vormen. Nederland is onderdeel van een internationale gemeenschap die strijdt tegen oorlog en agressie in de wereld".
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ekraineverdrag.dhtml
  maandag 31 oktober 2016 @ 10:09:07 #43
38496 Perrin
pi_166321647
De mensen in o.a. Irak, Afghanistan, Syrië, Libië en Jemen zijn die internationale gemeenschap die strijdt tegen oorlog vast erg dankbaar.
pi_166321750
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:03 schreef icloud het volgende:

[..]

Brexit is een heel ander verhaal, engeland heeft nooit bij europa gehoord.
Dat is natuurlijk kolder, anders zouden de onderhandelingen tot uittreding uit de EU in maart 2017 ook niet hoeven plaatsvinden.
  maandag 31 oktober 2016 @ 10:20:08 #45
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166321827
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:43 schreef icloud het volgende:

[..]

Het niet ratificeren door Nederland blokkeert gewoon het in werking treden van delen van het verdrag.

Heeft de huidige houding van Europa geen bal invloed op.
pi_166321835
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk kolder, anders zouden de onderhandelingen tot uittreding uit de EU in maart 2017 ook niet hoeven plaatsvinden.
Jij leest niet, als we over europa spreken dan hebben we het over het mainland, het verenigd koninkrijk heeft er altijd maar aan gebungeld, er ligt letterlijk een zee van ruimte tussen die het verenigd koninkrijk scheid van de rest van de eu, brexit is dus het repareren van een historische fout.
pi_166321856
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:20 schreef nixxx het volgende:

[..]

Het niet ratificeren door Nederland blokkeert gewoon het in werking treden van delen van het verdrag.

Heeft de huidige houding van Europa geen bal invloed op.
Jawel want europa heeft manieren klaarliggen om het verdrag op een andere juridische wijze alsnog door te voeren zonder nederland.
  maandag 31 oktober 2016 @ 10:22:46 #48
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166321876
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:21 schreef icloud het volgende:

[..]

Jawel want europa heeft manieren klaarliggen om het verdrag op een andere juridische wijze alsnog door te voeren zonder nederland.
Wat op zich logisch is natuurlijk. Anders zou Europa niet erg democratisch zijn.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 31 oktober 2016 @ 10:47:36 #49
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166322280
quote:
Thermobarische bommen zuigen de zuurstof niet uit je longen. Ze gebruiken de zuurstof uit de lucht m hun brandstof te laten exploderen. Het is dus eigenlijk heel efficiënt, omdat er geen zuurstofatomen in het explosief ingebakken zitten, in nitraat groepen bijv. Dit maakt het ok milieuvriendelijk, het scheelt een boel bommenwerper vluchten en dus co2 uitstoot.

Geloof dat ze wel ook een onderdruk veroorzaken die je longen uit je lijf kan zuigen....maar de zuurstof uit je longen is overdreven.
  maandag 31 oktober 2016 @ 10:53:31 #50
38496 Perrin
pi_166322387
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:21 schreef icloud het volgende:

[..]

Mooi toch. Wij hun zin, zij hun zin. Waarom kronkelt Rutte nog zo dan?
pi_166322640
Een compromis is onmogelijk als respons op een ja/nee vraag.

Interessant om te lezen dat Rutte daar bij een aantal mensen toch de handen voor op elkaar krijgt.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  maandag 31 oktober 2016 @ 11:52:36 #52
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_166323429
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:20 schreef icloud het volgende:

[..]

Jij leest niet, als we over europa spreken dan hebben we het over het mainland, het verenigd koninkrijk heeft er altijd maar aan gebungeld, er ligt letterlijk een zee van ruimte tussen die het verenigd koninkrijk scheid van de rest van de eu, brexit is dus het repareren van een historische fout.
Mij is een continentale crisis beloofd :( Nu blijkt het Verenigd Koninkrijk er toch al nooit bij gehoord te hebben. Wat is het nou? Hebben we nog meer landen die we per direct kunnen afwerpen?

[ Bericht 0% gewijzigd door BarryOSeven op 31-10-2016 12:07:32 ]
  maandag 31 oktober 2016 @ 11:54:04 #53
440653 BarryOSeven
pi_166323459
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:20 schreef maan_man het volgende:
Wat is het ook een incompetente leugenachtige klootzak. :r Hij krijgt zijn portie nog wel.
pi_166323669
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:10 schreef Rockefellow het volgende:
Een compromis is onmogelijk als respons op een ja/nee vraag.

Interessant om te lezen dat Rutte daar bij een aantal mensen toch de handen voor op elkaar krijgt.
Als respons op en gevolg van een raadgevend referendum kan dat natuurlijk prima. De formele afhandeling in de volksvertegenwoordiging kan daarna wel.
pi_166323736
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:54 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wat is het ook een incompetente leugenachtige klootzak. :r Hij krijgt zijn portie nog wel.
Hoe bedoel je dat?
pi_166323751
Hahaha, Rutte 'het is een assocatieverdrag, wat het niet is is meer geld'.

Waar heb ik dat eerder gehoord. Hallo Griekenland 2.0.
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:06:03 #57
440653 BarryOSeven
pi_166323753
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Karma's a bitch.
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:06:42 #58
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166323768
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:52 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Mij is ons een continentale crisis beloofd :( Nu blijkt het Verenigd Koninkrijk er toch al nooit bij gehoord te hebben. Wat is het nou? Hebben we nog meer landen die we per direct kunnen afwerpen?
De aarde zou vergaan idd bij een Brexit en nu hebben ze er sowieso al nooit bijgehoord? Men draait nog harder dan de PvdA in de draaimolen... :')
pi_166323778
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Bedreigingen op feestboek en Twitter volgens de beste boosmenschtradities.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:09:07 #60
440653 BarryOSeven
pi_166323817
quote:
6s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Bedreigingen op feestboek en Twitter volgens de beste boosmenschtradities.
Bedreigingen :') Je ziet hier waarschijnlijk ook weer racisme en xenofobie in. :')
pi_166323882
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:06 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Karma's a bitch.
En iets concreter?
pi_166323891
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:09 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Bedreigingen :') Je ziet hier waarschijnlijk ook weer racisme en xenofobie in. :')
Nou ja, er is wel een bepaalde ondertoon in het geheel te lezen...
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:14:30 #63
440653 BarryOSeven
pi_166323910
quote:
11s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En iets concreter?
Wat valt er concreter te maken. Zo'n mentaliteit komt altijd terug op je eigen bordje linksom of rechtsom. Dat stelt mij gerust.

Het spreekwoord: "Eerlijk duurt het langst" geldt niet voor niets al honderden jaren. Het is een natuurwet hoewel Rutte ook die het liefst zou afschaffen waarschijnlijk.

Als je wil horen dat ik Rutte wil ophangen of doodschieten moet je even iemand anders vragen. Of typ het zelf, kun je weer lekker verontwaardigd doen.
pi_166323940
Of zou Rutte het probleem over de Amerikaanse verkiezingen willen tillen. Trump en Clinton lijken een andere visie te hebben over hoe te handelen op het geopolitieke toneel.

De winst van de een kan voor een afname van de internationale druk leiden.
pi_166324100
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:15 schreef maan_man het volgende:
Of zou Rutte het probleem over de Amerikaanse verkiezingen willen tillen. Trump en Clinton lijken een andere visie te hebben over hoe te handelen op het geopolitieke toneel.

De winst van de een kan voor een afname van de internationale druk leiden.
De wil om uit te stellen lijkt momenteel vooral bij de CDA-senatoren vandaan te komen. Daar zal geen grotere geopolitieke gedachte achter zitten.
pi_166324174
quote:
6s.gif Op maandag 31 oktober 2016 04:15 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Als je het er niet mee eens bent is de enige logische optie dat je in maart stemt op een partij die de referendum-wet af wil schaffen.
Helaas, voor mij gaan de verkiezingen voor de Tweede Kamer over belangrijkere thema's dan hoe om te gaan met puberale relreferenda.
pi_166324327
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Helaas, voor mij gaan de verkiezingen voor de Tweede Kamer over belangrijkere thema's dan hoe om te gaan met puberale relreferenda.
Het raadgevende aan het referendum vind ik wel een veilig idee. Maar het is tevens wat het zo'n referendum zinloos maakt. Ik vind eens in de vier jaar een mandaat afgeven voor volksvertegenwoordigers op verschillende niveaus eigenlijk goed genoeg. De referenda partijen laat ik dan ook rechts liggen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:44:43 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166324406
Steun in parlement voor ratificatie van Oekraïne-verdrag

Referendum Met steun van D66 en CDA-senatoren denkt het kabinet draagvlak te hebben voor aanvulling op verdrag

ANP

Nederland gaat het in een referendum afgewezen samenwerkingsverdrag met Oekraïne naar alle waarschijnlijkheid toch tekenen. Het kabinet heeft op de valreep steun bij de oppositie gevonden voor een manier om ratificatie mogelijk te maken. Cruciaal daarbij is de opstelling gebleken van D66 en van de Eerste Kamerfractie van het CDA.

Na gesprekken dit weekeinde op hoog politiek niveau denken premier Rutte (VVD) en minister Koenders (Buitenlandse Zaken, PvdA) over voldoende draagvlak te beschikken om in Brussel te kunnen onderhandelen over een aanvullende Nederlandse verklaring op het verdrag. Deze moet er voor zorgen dat Nederland ondanks de uitslag van het raadplegend referendum in april, het zogeheten associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne toch tekent.

In een brief die maandag aan de Tweede Kamer gestuurd zou worden, schrijft het kabinet dat het in Brussel met de Europese partners gaat onderhandelen over een juridisch bindende verklaring. Hierin moet komen te staan hoe Nederland het verdrag interpreteert. Er zal onder andere worden gezegd dat het verdrag geen opmaat is naar een EU-lidmaatschap van Oekraïne, dat er geen sprake is van militaire bijstand van de EU aan het land en dat er als gevolg van het verdrag ook geen extra geld naar Oekraïne gaat. Ook zou in de verklaring moeten worden bevestigd dat er geen vrij verkeer van werknemers tussen Oekraïne en de Europese Unie komt.

Door deze juridisch vastgelegde uitleg denkt het kabinet tegemoet te komen aan de bezwaren van de neestemmers. Als de overige EU-lidstaten en Oekraïne hiermee instemmen, wil het kabinet het verdrag alsnog ratificeren. Het kabinet streeft er naar om bij de volgende top van de Europese regeringsleiders, half december, een akkoord over de tekst te bereiken. Oekraïne heeft geen moeite met een extra verklaring. Hetzelfde zou gelden voor de andere 27 EU-landen. In 2008 bedong Ierland een vergelijkbare constructie nadat de bevolking het Verdrag van Lissabon per referendum had afgewezen.
CDA is cruciaal

Voor deze oplossing heeft het kabinet de steun van de oppositie nodig, omdat het zelf niet beschikt over een meerderheid in de Eerste Kamer. Het draaide hierbij vooral om het CDA. De Eerste Kamerfractie van die partij heeft Rutte dit weekend laten weten onafhankelijk te willen oordelen over het verdrag en de bijgevoegde verklaring. Het kabinet heeft hieruit vertrouwen geput dat de CDA-senatoren, die meer EU-gezind zijn dan de Tweede Kamerfractie, het verdrag zullen goedkeuren – ook als het CDA in de Tweede Kamer geen goedkeuring geeft.

Het CDA stemde eerder voor het associatieakkoord, maar partijleider Sybrand Buma heeft sinds het referendum van 6 april steeds gezegd dat het ‘nee’ niet genegeerd kan worden. Het CDA wilde, net als andere oppositiepartijen, Rutte geen mandaat geven voor onderhandelingen in Brussel zolang niet duidelijk is of andere Europese landen een aanpassing aan het akkoord steunen. Die patstelling lijkt nu doorbroken.

Verder lijkt het kabinet nu ook verzekerd van de steun van D66. Samen met het CDA beschikken de democraten ruimschoots over de 17 Eerste Kamerzetels die Rutte nodig heeft om het verdrag door de senaat te krijgen. Steun van D66 bevrijdt het kabinet bovendien ook in de Tweede Kamer van kopzorgen. Daar heeft de coalitie slechts een meerderheid van één zetel, en verwacht wordt dat in ieder geval PvdA’er Jacques Monasch tegen ratificatie zal stemmen.
Mogelijk andere referendumwet

Onbekend is vooralsnog of het kabinet toezeggingen gedaan heeft aan oppositiepartijen. Mogelijk wisselgeld in de gesprekken met andere partijen is de toezegging van het kabinet om de referendumwet aan te passen. Internationale verdragen – zoals het Oekraïne-akkoord – zouden dan in de toekomst geen onderwerp meer kunnen zijn van een volksraadpleging. Het D66-congres nam zaterdag een voorstel van die strekking aan voor het verkiezingsprogramma.

De doorbraak volgt op een weekend vol overleg om uit de impasse te komen. Afgelopen vrijdag voerde premier Rutte de druk op door na afloop van de ministerraad een dramatische „hartenkreet” te doen aan de oppositie. Het zou „een grote fout zijn”, zei de premier, als het parlement het verdrag niet goedkeurt. Nederland zou op die manier de Russische president Poetin in de kaart spelen. Rutte verbond het lot van het associatieverdrag aan de Russische inmenging in de burgeroorlog in Syrië. „Dit is groter dan Nederland alleen.” Ook eurocommissaris Timmermans (PvdA) en minister Dijsselbloem (Financiën, PvdA) deden dit weekend een oproep aan de oppositie voor steun.

NRC
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:48:24 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:51:03 #70
38496 Perrin
pi_166324520
Recht doen aan de NEE stem = het verdrag er koste wat kost doordrukken.
pi_166324587
Ik neem aan dat de NEE-stemmers heel tevreden zullen zijn met de voorgestelde oplossing, ik zie vrijwel alle argumenten langskomen die zij inbrachten om de twijfelaars toch vooral tegen dit verdrag te laten stemmen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:55:11 #72
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166324598
quote:
18s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:51 schreef Perrin het volgende:
Het zou ook absurd zijn om je wel wat aan te trekken van de uitslag van zo'n onzinnig referendum.

Het enige dat je de VVD kan aanrekenen is dat ze van te voren hintten dat ze er wel wat mee zouden doen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_166324608
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:54 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik neem aan dat de NEE-stemmers heel tevreden zullen zijn met de voorgestelde oplossing, ik zie vrijwel alle argumenten langskomen die zij inbrachten om de twijfelaars toch vooral tegen dit verdrag te laten stemmen.
Alsof dat ze iets boeit, of het zullen snappen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:55:57 #74
38496 Perrin
pi_166324614
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:55 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Het zou ook absurd zijn om je wel wat aan te trekken van de uitslag van zo'n onzinnig referendum.

Het enige dat je de VVD kan aanrekenen is dat ze van te voren hintten dat ze er wel wat mee zouden doen.
En naderhand ook ferme taal over 'recht doen aan de NEE-stem'.
pi_166324650
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

:')

"Nee-stemmers zijn het niet met mij eens, dus zij zijn dom"
pi_166324662
Het zal er wel op uitdraaien dat het verdrag alsnog getekend wordt, niet iets waar ik me echt heel druk om maak overigens.

Maar het is wel een feit, dat de positie van Rutte zeer zwaar is aangetast. Met name afgelopen vrijdag was de afgang compleet met z'n bommen en granaten huil verhaal. Op deze manier kan ik de minister president niet meer serieus nemen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_166324688
quote:
Stem daarom in maart op Jan Roos!
pi_166324691
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mooi toch. Wij hun zin, zij hun zin. Waarom kronkelt Rutte nog zo dan?
Omdat ondanks dat wij dan formeel niet mee doen we wel worden gebonden aan het resultaat van dit verdrag, namelijk als eu lid.
pi_166324731
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:54 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Rutte doet toch wat hij vanaf minuut 1 heeft gezegd? Namelijk opnieuw gaan onderhandelen, ik begrijp dat dat niet jouw keuze is maar dit is een van de weinige dossiers waarop rutte doet wat hij gezegd heeft.
pi_166324754
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:58 schreef Ronaldsen het volgende:

Maar het is wel een feit, dat de positie van Rutte zeer zwaar is aangetast.
Bij zijn achterban scoort hij mogelijk juist punten met het resultaat dat hij er, als bovenstaand bericht correct is, lijkt uit te slepen.
Volgens mij zijn veel VVD'ers voor handelsverdragen en tegen uitbreiding van de EU. Door nog eens expliciet bij het verdrag op te laten nemen dat het geen opmaat voor toetreding is, is het dus dubbel feest voor die mensen.
pi_166324789
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Probeert men nu de NAVO buiten spel te zetten? Of is de NAVO het achterdeurtje?
In het verdrag stond een vrij loze passage over militaire steun door de EU terwijl de EU niet echt een militair apparaat heeft. Deed men in de Geenstijlse kringen erg boos over.

quote:
Je beseft de lastige positie van Nederland door te willen gaan heronderhandelen ver nadat alles en iedereen heeft ingestemd? Dit met een ruime kamermeerderheid die al eens heeft ingestemd met het verdrag. Dan is het verdrag niet ratificeren wel leuk voor de boze mannetjes maar wat zouden daar de praktische consequenties van zijn? En is het dan zo gek om te trachten aan de voornaamste bezwaren zoals geuit in de campagne tegemoet te komen dmv een mooie oplegnotitie?
pi_166324798
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat lijkt inderdaad wat hoog gegrepen.
pi_166324851
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:58 schreef Ronaldsen het volgende:
Het zal er wel op uitdraaien dat het verdrag alsnog getekend wordt, niet iets waar ik me echt heel druk om maak overigens.

Maar het is wel een feit, dat de positie van Rutte zeer zwaar is aangetast. Met name afgelopen vrijdag was de afgang compleet met z'n bommen en granaten huil verhaal. Op deze manier kan ik de minister president niet meer serieus nemen.
Nam je Rutte pakweg vorige week donderdag nog wel serieus?
pi_166324875
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In het verdrag stond een vrij loze passage over militaire steun door de EU terwijl de EU niet echt een militair apparaat heeft.

Dit is simpelweg niet juist, Frankrijk in z'n eentje heeft al een groter militair budget dan Rusland.

Dat stuk een loze passage noemen vind ik bizar, dat is juist het grootste bezwaar aan dat hele verdrag wat mij betreft. De Europese strijdkrachten hebben totaal niks te zoeken in Oekraine en een koude oorlog is al helemaal nutteloos.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:11:51 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166324883
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In het verdrag stond een vrij loze passage over militaire steun door de EU terwijl de EU niet echt een militair apparaat heeft. Deed men in de Geenstijlse kringen erg boos over.
Ik zit dan ook niet in de Geenstijlse kringen. Maar opzich is het natuurlijk een mooie ontsnappingsclausule. Geen EU battlegroup voor ze maar dan sturen we toch gewoon de NRF? Met stap twee dat ze lid worden van de NAVO en dan heb je ze feitelijk ook binnenboord.
pi_166324890
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nam je Rutte pakweg vorige week donderdag nog wel serieus?
Wel serieuzer dan vrijdag in ieder geval
٩๏̯͡๏)۶
pi_166324923
Dan zullen de vacuumbommen op Aleppo vast snel stoppen als Nederland gaat ondertekenen.
pi_166324942
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:11 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dit is simpelweg niet juist, Frankrijk in z'n eentje heeft al een groter militair budget dan Rusland.
Er is geen EU-leger oid en ik zie het de EU-landen ook niet echt eens worden over een offensieve inzet vanuit EU-verband. Loze passage dus.
quote:
Dat stuk een een loze passage noemen vind ik bizar, dat is juist het grootste bezwaar aan dat hele verdrag wat mij betreft. De Europese strijdkrachten hebben totaal niks te zoeken in Oekraine en een koude oorlog is al helemaal nutteloos.
Dan moet je dus blij zijn met het resultaat van Rutte?

quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik zit dan ook niet in de Geenstijlse kringen. Maar opzich is het natuurlijk een mooie ontsnappingsclausule. Geen EU battlegroup voor ze maar dan sturen we toch gewoon de NRF? Met stap twee dat ze lid worden van de NAVO en dan heb je ze feitelijk ook binnenboord.
Lidmaatschap van NAVO of EU lijkt me niet erg voor de hand te liggen maar wie weet. Ik hoop wel op een vredesmissie aldaar vanuit de VN of OESO.
pi_166325002
Zou het niet logischer zijn een nederlands ja te koppelen aan bepaalde gevoelige europese dossiers die voor nederland belangerijk zijn? Dan heb je pas echt resultaat.
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:24:16 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166325076
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er is geen EU-leger oid en ik zie het de EU-landen ook niet echt eens worden over een offensieve inzet vanuit EU-verband. Loze passage dus.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/EU-battlegroup

quote:
Lidmaatschap van NAVO of EU lijkt me niet erg voor de hand te liggen maar wie weet. Ik hoop wel op een vredesmissie aldaar vanuit de VN of OESO.
Lid van de NAVO zie ik er samen met Georgië nog wel een keer van komen.
pi_166325077
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:19 schreef icloud het volgende:
Zou het niet logischer zijn een nederlands ja te koppelen aan bepaalde gevoelige europese dossiers die voor nederland belangerijk zijn? Dan heb je pas echt resultaat.
Dan is het de vraag of ze wel het goede moment hebben uitgekozen.
pi_166325090
quote:
Aha, daar doet Oekraïne ook zonder dit verdrag al aan mee zo te zien.
quote:
Lid van de NAVO zie ik er samen met Georgië nog wel een keer van komen.
Ooit misschien.
pi_166325099
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan is het de vraag of ze wel het goede moment hebben uitgekozen.
Hoezo? Ik kan me zo voorstellen dat rutte veel stemmers achter zich kan krijgen als hij nog eens gaat onderhandelen over dat stukje land in zeeland.
pi_166325110
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mooi, dan kan die er alvast uit.

quote:
Zullen we jou met een oplegnotitie vooruit sturen? :D

Als dat verdrag allemaal zo betekenisloos is, begrijp ik niet waarom het zo belangrijk is dat Rutte met vacuumbommen begint te gooien
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:29:54 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166325463
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:00 schreef icloud het volgende:

[..]

Omdat ondanks dat wij dan formeel niet mee doen we wel worden gebonden aan het resultaat van dit verdrag, namelijk als eu lid.
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:00 schreef icloud het volgende:

[..]

Onzin, een gedeelte van het verdrag valt slechts onder de Europese bevoegdheid. Wat daarin is besloten kunnen wij aan gebonden worden, ook zonder instemming. Maar niet in de huidige vorm. Er is namelijk sprake van één verdrag. Dus dat is een gezamenlijke bevoegdheid. Zegt een van de partijen nee, dan is het nee.

Dan moet de EU terug naar de tekentafel en een verdrag maken wat volledig onder de EU-bevoegdheid valt.

Het andere gedeelte vervalt zonder nationale instemming.
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:52:02 #97
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166325501
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:26 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Mooi, dan kan die er alvast uit.

[..]

Zullen we jou met een oplegnotitie vooruit sturen? :D

Als dat verdrag allemaal zo betekenisloos is, begrijp ik niet waarom het zo belangrijk is dat Rutte met vacuumbommen begint te gooien
Omdat het verdrag op zich niet zo belangrijk is, maar wel de uitstraling op Rusland ervan. De EU kan hiermee laten zien dat het Oekraïne een toekomst biedt richting Europa en weg van Rusland, precies zoals het overgrote deel van de Oekraïense bevolking wil.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_166325572
Ik wist het. Strontvliegen zijn het. :r
pi_166325591
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:52 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Omdat het verdrag op zich niet zo belangrijk is, maar wel de uitstraling op Rusland ervan. De EU kan hiermee laten zien dat het Oekraïne een toekomst biedt richting Europa en weg van Rusland, precies zoals het overgrote deel van de Oekraïense bevolking wil.
Alsof deze open deur nog niet bekend is in Rusland
pi_166325601
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:52 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Omdat het verdrag op zich niet zo belangrijk is, maar wel de uitstraling op Rusland ervan. De EU kan hiermee laten zien dat het Oekraïne een toekomst biedt richting Europa en weg van Rusland, precies zoals het overgrote deel van de West-Oekraïense bevolking wil.
pi_166325742
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:14 schreef Sylv3se het volgende:
Dan zullen de vacuumbommen op Aleppo vast snel stoppen als Nederland gaat ondertekenen.
Natuurlijk stoppen die dan, ik hoorde het zo alsof Rutte ze dan persoonlijk opvangt zodat ze niet vallen!
pi_166325998
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Begin je nu 1 van de bezwaren een beetje te snappen?
Nou nee, voornamelijk veel opgeklopte lucht dus.
pi_166326061
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou nee, voornamelijk veel opgeklopte lucht dus.
Opgeklopte lucht, welk jaar hadden we toen de EU ingevoerd werd, hoeveel jaar ging het goed zonder die EU?
Twee keer was het eerder geprobeerd toch?
pi_166326346
quote:
Dat stond bij voorbaat al vast, ik wist ook wel dat ondanks de nee er toch gewoon geratificeerd zou worden. Het is gewoon een bevestiging van wat veel mensen al wisten, de EU is helemaal niet democratisch.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_166326362
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:40 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat stond bij voorbaat al vast, ik wist ook wel dat ondanks de nee er toch gewoon geratificeerd zou worden. Het is gewoon een bevestiging van wat veel mensen al wisten, de EU is helemaal niet democratisch.
Als die bommen dan maar niet meer vallen.
pi_166326391
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als die bommen dan maar niet meer vallen.
Die bommen blijven toch wel vallen. De wapenindustrie moet ook zijn centen verdienen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_166326404
quote:

[..]

Wat heeft dit met de EU te maken? Er lijkt een volkomen democratische beslissing door onze volksvertegenwoordiging genomen te worden.
pi_166326422
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Die bommen blijven toch wel vallen. De wapenindustrie moet ook zijn centen verdienen.
nee joh als ik het goed gehoord heb vangt Rutte ze dan op!
pi_166326445
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er lijkt een volkomen democratische beslissing door onze volksvertegenwoordiging genomen te worden.
Volgens mij schrijf jij het hier goed er lijkt!
pi_166326621
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat heeft dit met de EU te maken? Er lijkt een volkomen democratische beslissing door onze volksvertegenwoordiging genomen te worden.
Hahahahah, jij denkt dat er geen druk uit Europa is geweest? Dat Merkel gisteren niet even met haar christen democraat geloofsgenoot Buma heeft gebeld om hem vriendelijk doch dringend te verzoeken toch echt even in te stemmen.
pi_166326687
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hahahahah, jij denkt dat er geen druk uit Europa is geweest? Dat Merkel gisteren niet even met haar christen democraat geloofsgenoot Buma heeft gebeld om hem vriendelijk doch dringend te verzoeken toch echt even in te stemmen.
Uiteraard zijn er contacten maar dan nog kan ons parlement zelfstandig en democratisch haar beslissingen nemen. En ook dit argument van je heeft niets met de EU te maken.
pi_166326951
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteraard zijn er contacten maar dan nog kan ons parlement zelfstandig en democratisch haar beslissingen nemen. En ook dit argument van je heeft niets met de EU te maken.
Yep dat kunnen ze, zelfs als het een foute zou zijn blijven ze zitten, de oppositie stemt ze toch niet weg!
Dat is hoe jij het noemt democratie?

Of zou?
De oppositie er zelf tot hun hals inhangen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 15:12:04 ]
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:10:38 #113
440653 BarryOSeven
pi_166327019
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hou maar op het woord democratie te gebruiken. Het was al terminaal maar de stekker is er vandaag toch echt uitgetrokken. We zijn een bananenrepubliek.

De haart aan steken met het fundament. Het hek is van de dam, democratie is niet meer en zal niet meer zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door BarryOSeven op 31-10-2016 15:28:25 ]
pi_166327294
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:10 schreef BarryOSeven het volgende:
Het was al terminaal maar de stekker is er vandaag toch echt uitgetrokken. We zijn een banenenrepubliek.
Wij zijn de bitch van de EU en van de USA. Niets nieuws onder de zon, hopelijk onthouden de kiezers het deze keer tijdens verkiezingen. ;)
Je weet nu welke partijen schijt hebben aan de burgers en welke partijen de burgers respecteren, doe er je voordeel mee!
Het volk wil dat verdrag niet, het establishment (VVD, CDA, PvdA) heeft er schijt aan. Nederland is blijkbaar geen democratie. Het raadgevend referendum kan in de afvalbak en worden vervangen door een echt referendum maar dat willen ze (politici die tot het establishment behoren) natuurlijk niet aangezien ze dan wel moeten luisteren naar wat het volk wil.
Ondertussen heeft de democratie in Nederland een flinke klap gekregen want de boodschap is luid en duidelijk dat het geen enkele zin heeft om een nepreferendum aan te vragen of je mening te uiten aangezien er toch niet naar wordt geluisterd. Ze vegen hun kont eraan af. Ik kijk in mijn glazen bol en ik zie voor de volgende verkiezingen een groei van de PVV, de SP en de PvdD samen. Ik zie dat de politici die tot het establishment horen zich weer wanhopig gaan afvragen hoe dat toch komt. Wel, daarom!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166327337
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Geen twijfel over mogelijk. Door diverse hoge omes van zusterpartijen is flink wat druk uitgeoefend op de minder hoge omes van onze partijtjes. Daarnaast heeft Rutte ongetwijfeld heel de dag in de achterkamertjes lustig druk uitgeoefend op andere fractieleiders. We wisten al dat Mark Rutte een gluiperd is maar dat het zo erg is...
Man, wat zie ik hem graag op zijn bek gaan.
#NoDAPL
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:31:51 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166327454
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als respons op en gevolg van een raadgevend referendum kan dat natuurlijk prima. De formele afhandeling in de volksvertegenwoordiging kan daarna wel.
Hij ratificeert wel of niet, de rest is voor de bühne.

Een compromis (met wat?) slaat nergens op.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_166327500
quote:

De haart aan steken met het fundament. Het hek is van de dam, democratie is niet meer en zal niet meer zijn.
En jij denkt dat met het in brand steken van iets de democratie meer kansen heeft?
Wil je het Binnenhof in brand steken of denk je aan een revolutie/staatsgreep ?

Btw... democratie is dus niet de stem van 19,5% van de kiezers tot de enige ware stem van alle kiezers te verklaren. Dat is de democratie verneuken.
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:38:06 #119
440653 BarryOSeven
pi_166327535
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En jij denkt dat met het in brand steken van iets de democratie meer kansen heeft?
Wil je het Binnenhof in brand steken of denk je aan een revolutie/staatsgreep ?

Btw... democratie is dus niet de stem van 19,5% van de kiezers tot de enige ware stem van alle kiezers te verklaren. Dat is de democratie verneuken.
Met "de haart aansteken met het fundament" doel ik natuurlijk op dat verdragen zoals het Oekraine verdrag gebouwd zijn op een fundament genaamd democratie.

Als je aan het fundament gaat zagen om de haart aan te steken flikkert vroeger of later de hele zooi in elkaar.

Verder is het hek van de dam. Hoe kun je van de rest van Nederland nu nog verwachten de verkiezingsuitslag in maart te accepteren? Ongeacht de uitslag.
pi_166327547
Sowieso vind ik het feit dat het verdrag er gaat komen, omdat jij misschien wel hebt gestemd voor die provinciale weg in jouw provincie, waar het CDA voor was .

Die indirecte getrapte verkiezen voor de Eerste Kamer is het eerste dat ze moeten afschaffen.
pi_166327554
quote:

[..]

Als de politiek NEE kiest omdat 19,5% van de kiezers nee stemden dan is dat ook niet democratisch. Het is volksbedrog.
Het oekrainereferendum was ook geen directe democratievorm. Dat wist iedereen toch van te voren. ? De uitslag was een advies . Geen besluit.
pi_166327591
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:38 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Met "de haart aansteken met het fundament" doel ik natuurlijk op dat verdragen zoals het Oekraine verdrag gebouwd zijn op een fundament genaamd democratie.

Als je aan het fundament gaat zagen om de haart aan te steken flikkert vroeger of later de hele zooi in elkaar.
Je wilt dus de democratie vernietigen ?

quote:
Verder is het hek van de dam. Hoe kun je van de rest van Nederland nu nog verwachten de verkiezingsuitslag in maart te accepteren? Ongeacht de uitslag.
Wat is niet accepteren? Mensen die op een partij hebben gestemd worden boos omdat die partij niet zoveel zetels haalden als ze hoopten.
Men kan altijd nog die boosheid gewoon vreedzaam uiten. Dat is een democratisch recht.
Niet dingen in de fik steken
pi_166327634
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als de politiek NEE kiest omdat 19,5% van de kiezers nee stemden dan is dat ook niet democratisch. Het is volksbedrog.
Het oekrainereferendum was ook geen directe democratievorm. Dat wist iedereen toch van te voren. ? De uitslag was een advies . Geen besluit.
Als jij partijen in het EU-parlement iets laat besluiten, is dat dus ook niet democratisch, gezien het opkomstpercentage bij de laatste verkiezingen?
pi_166327647

"Was het lekker?"
"Ja heerlijk, Markie pakte me beet, duwde me voorover en schoof hem meteen in mijn anus."
pi_166327661
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:44 schreef maan_man het volgende:

[..]

Als jij partijen in het EU-parlement iets laat besluiten, is dat dus ook niet democratisch, gezien het opkomstpercentage bij de laatste verkiezingen?
Ik heb nooit gestemd voor het EU-parlement en ik vind dat het ook niet moet bestaan.
Het oekrainereferendum en dit eu-parlement is ons door de strot geduwd.
En de aanhangers maar roepen: dit is democratie.
pi_166327677
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:45 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]

"Was het lekker?"
"Ja heerlijk, Markie pakte me beet, duwde me voorover en schoof hem meteen in mijn anus."
Rutte veegt dus z'n reet af met het referendum. Doet het pijn, Hersendood. Heb je je vuistjes al kapotgeslagen op de muur?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:47:52 #127
440653 BarryOSeven
pi_166327690
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je wilt dus de democratie vernietigen ?

[..]

Wat is niet accepteren? Mensen die op een partij hebben gestemd worden boos omdat die partij niet zoveel zetels haalden als ze hoopten.
Men kan altijd nog die boosheid gewoon vreedzaam uiten. Dat is een democratisch recht.
Niet dingen in de fik steken
De democratie is vernietigd doordat politici hun eigen fundament opstoken. Begrijp je dat nou echt niet?

Door zo om te gaan met democratie maak je democratie net zo ongeloofwaardig als dat de termen racisme en xenofobie heden ten dage woorden zonder inhoud zijn.

Waarom zou iemand zich nog aan democratische principes houden. Denk je dat verdragen waarbij democratie geen rol meer speelt een lang leven beschoren zijn? Het hele systeem gaat in elkaar storten. Dat is wat je bereikt met deze vorm van politiek.

Hoezo is een meerderheid van de stemmers voldoende om een partij in de kamer te zetten? Alle stemmen van mensen die op andere partijen stemmen moeten ook meegewogen worden. Of bedenk het.

Nee is geen nee meer. Dus de grootse is ook niet per definitie meer de grootste. Eigenlijk werkt de democratie gewoon niet meer.
pi_166327708
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:46 schreef Bluesdude het volgende:
En de aanhangers maar roepen: dit is democratie.
Dat is het ook, er is aan alle regels voldaan. Dat het kabinet er een andere interpretatie aan geeft is niet democratisch.

Ik ben trouwens benieuwd wat de VVD achterban er van vindt, 67% van de VVD'ers die hebben gestemd hebben tegengestemd.
pi_166327741
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:47 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

De democratie is vernietigd doordat politici hun eigen fundament opstoken. Begrijp je dat nou echt niet?
Nou... deze democratie is niet ideaal. Maar wat jij roept is nog meer anti-democratisch.
Kennelijk wil je dit parlementair stelsel op zich afschaffen.

quote:
Dus de grootse is ook niet per definitie meer de grootste. Eigenlijk werkt de democratie gewoon niet meer.
Klagen is makkelijk, maar jouw alternatief is nog erger, want je hebt geen alternatief.
pi_166327745
quote:
'Het CDA meent dan ook dat de goedkeuringswet moet worden teruggetrokken. Ik zeg dat met pijn in het hart. Want het is een goed verdrag. En niet ratificeren is uiterst pijnlijk. Ook voor de positie van Nederland. En daar hebben we allemaal last van. Maar dit is nu eenmaal de uitslag.
Buma net na het referendum :')
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:51:30 #131
440653 BarryOSeven
pi_166327746
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou... deze democratie is niet ideaal. Maar wat jij roept is nog meer anti-democratisch.
Kennelijk wil je dit parlementair stelsel op zich afschaffen.

[..]

Klagen is makkelijk, maar jouw alternatief is nog erger, want je hebt geen alternatief.
Lees nou eens terug en probeer het opnieuw.
pi_166327753
quote:
6s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rutte veegt dus z'n reet af met het referendum. Doet het pijn, Hersendood. Heb je je vuistjes al kapotgeslagen op de muur?
Ik was er al enigszins op voorbereid. Het lag wel erg voor de hand dat die persconferentie een circusact was en dat Buma, Pechtold, Samsom en Rutte lang daarvoor al afgesproken hadden hoe ze het gaan aanpakken.
pi_166327772
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:49 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat is het ook, er is aan alle regels voldaan. Dat het kabinet er een andere interpretatie aan geeft is niet democratisch.
Het oekrainereferendum was geen besluitvormend procedure. Dus de regels daarvan is nul democratisch besluit .
Bovendien is het idiotie de mening van nog geen 20% van de bevolking uit te roepen tot de enige geldende mening van het volk.
pi_166327794
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:51 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Lees nou eens terug en probeer het opnieuw.
Gedaan.... jij hebt het over vernietigen van dit parlementair stelsel. En je geeft geen alternatief.
Wat wil je daarvoor in de plaats zetten? En wie moet dat doen?
pi_166327795
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik was er al enigszins op voorbereid. Het lag wel erg voor de hand dat die persconferentie een circusact was en dat Buma, Pechtold, Samsom en Rutte lang daarvoor al afgesproken hadden hoe ze het gaan aanpakken.
_O-

Rutte _O_
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166327800
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het oekrainereferendum was geen besluitvormend procedure. Dus de regels daarvan is nul democratisch besluit .
Bovendien is het idiotie de mening van nog geen 20% van de bevolking uit te roepen tot de enige geldende mening van het volk.
Zwak argument, iedereen heeft de kans gehad om te stemmen. Dat ze dat niet hebben gedaan maakt de uitslag echt niet minder geldig.
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:57:18 #138
440653 BarryOSeven
pi_166327829
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Gedaan.... jij hebt het over vernietigen van dit parlementair stelsel. En je geeft geen alternatief.
Wat wil je daarvoor in de plaats zetten? En wie moet dat doen?
Ik heb het er over dat het systeem wordt vernietigd door heren politici zelf. Waarom moet ik met een alternatief komen? Ik waarschuw alleen.
pi_166327839
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:55 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Zwak argument, iedereen heeft de kans gehad om te stemmen. Dat ze dat niet hebben gedaan maakt de uitslag echt niet minder geldig.
De uitslag is nooit geldig geweest als besluit. Nog steeds niet.
Een meerderheid van de kiezers wilde helemaal niet dit referendum. Vandaar de lage opkomst.
pi_166327856
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:51 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Buma net na het referendum :')
Wat ik nu begrijp, is Buma niet om. Ze hebben hem gepasseerd en zijn rechtstreeks met de Eerste Kamerfractie gaan praten. De Tweede Kamerfractie van het CDA hebben ze niet nodig. Wat jij Buma dus vooral kunt verwijten, is het feit dat hij niet alle kikkers onder controle heeft.
pi_166327898
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:57 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ik heb het er over dat het systeem wordt vernietigd door heren politici zelf. Waarom moet ik met een alternatief komen? Ik waarschuw alleen.
Dus jij wilt dit parlementair systeem niet vernietigen ? Jij wilt het fundament niet opbranden ?

Het leek er wel op met wat je schreef:
quote:

pi_166327899
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:58 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wat ik nu begrijp, is Buma niet om. Ze hebben hem gepasseerd en zijn rechtstreeks met de Eerste Kamerfractie gaan praten. De Tweede Kamerfractie van het CDA hebben ze niet nodig. Wat jij Buma dus vooral kunt verwijten, is het feit dat hij niet alle kikkers onder controle heeft.
Ok daarvan was ik niet op de hoogte. Ik vond het al opmerkelijk dat hij ineens daarin mee zou gaan gezien zijn optredens in debatten omtrent het referendum.
pi_166327929
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een meerderheid van de kiezers wilden helemaal niet dit referendum. Vandaar de lage opkomst.
Dit is ook weer zo'n dikke onzin. Want jij hebt al die kiezers gesproken? Ik ken ook kiezer die niet zijn gaan stemmen, omdat ze voorzagen hetgeen nu gebeurt. Net zoals bij het Grondwetsreferendum, dendert de trein door. Daar willen ze geen tijd meer insteken.
pi_166327954
quote:

[..]

Een meerderheid van de kiezers wilden helemaal niet dit referendum. Vandaar de lage opkomst.
De referendumwet is een onderdeel van ons democratisch stelsel waar zelfs de grondwet veranderd voor moest worden. Dat jij een hekel aan democratie hebt moet je zelf weten maar iedereen die dit toejuicht neem ik natuurlijk nooit meer serieus als ze in een andere situatie weer eens krokodillentranen zitten te huilen over de grondwet of over de democratie.
pi_166327967
quote:

[..]

Een meerderheid van de kiezers wilde helemaal niet dit referendum. Vandaar de lage opkomst.
Natuurlijk was de uitslag geldig. Hoezo zou deze niet geldig geweest zijn.
pi_166327976
quote:
6s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Deed hij dat maar.

We zijn een half jaar verder en nog heeft hij geen keuze gemaakt.
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:05:42 #147
440653 BarryOSeven
pi_166328001
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus jij wilt dit parlementair systeem niet vernietigen ? Jij wilt het fundament niet opbranden ?

Het leek er wel op met wat je schreef:

[..]

Waar haal je dat in godsnaam vandaan?

Het is niets anders dan systeemdenken. Als je zo omgaat met een systeem en je de algoritmes van het systeem aanpast naar waar je zin in hebt dan is de compatibiliteit met andere casus volledig zoek. Als iedereen gaat zitten rommelen in de algoritmes om zijn eigen output te krijgen dan werkt het systeem naar verloop van tijd voor geen meter meer.

En dat is ook waarom er bijvoorbeeld geen respect is voor sociale wetenschappen.
pi_166328002
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De referendumwet is een onderdeel van ons democratisch stelsel waar zelfs de grondwet veranderd voor moest worden. Dat jij een hekel aan democratie hebt moet je zelf weten maar iedereen die dit toejuicht neem ik natuurlijk nooit meer serieus als ze in een andere situatie weer eens krokodillentranen zitten te huilen over de grondwet of over de democratie.
Voor een raadgevend referendum hoefde de grondwet niet te worden aangepast. Vandaar dat men voor deze halfbakken oplossing heeft gekozen.
pi_166328079
Even iets anders. Het is nogal laf van Mark Rutte om na een half jaar tijdrekken de kogel door de kerk te schieten. Had hij niet gewoon kort na het referendum eerlijk kunnen zeggen dat hij schijt heeft aan het volk en dat hij zijn middelvinger opsteekt?
#NoDAPL
pi_166328096
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Even iets anders. Het is nogal laf van Mark Rutte om na een half jaar tijdrekken de vacuumbommen door de kerk te schieten. Had hij niet gewoon kort na het referendum eerlijk kunnen zeggen dat hij schijt heeft aan het volk en dat hij zijn middelvinger opsteekt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')