abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 oktober 2016 @ 11:54:11 #151
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_166298673
Snap gewoon niet waarom er altijd een vijand moet zijn.

Mijns inziens moeten we toe naar een wereld op basis van cooperatie ipv concurentie.
pi_166298684
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 10:26 schreef cb2013 het volgende:

- FBI onderzoekt de Clinton foundation (pay for play)
- FBI heropend onderzoek Clinton emails
- FBI sexting onderzoek Anthony Weiner.

3 verschillende onderzoeken, 3 connecties.
Wat een corrupte bende of wat Trump zou zeggen: "What a mess, a complete and total disaster"

Die zure kop van die CNN muts ook. "Shit daar gaat ons Clinton feestje"

quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Obama trekt tenminste nog een streep. Vandaar de sancties tegen Rusland en het gerommel in de Zuid-Chinese Zee.

Maar als ik Trump goed begrijp, staat hij een isolationistische koers voor. De VS moet zich volgens hem vooral niet teveel met anderen bemoeien.
Obama trok een streep en deed vervolgens niks. Hij heeft het Syrie beleid zelf uitbesteed aan Rusland, omdat de VS geen actie ondernam.

De VS heeft daar gewoon 'verloren'. Dat verlies moeten ze erkennen en proberen een manier te vinden om Rusland terug naar de onderhandelingstafel te krijgen. Echter wil Hillary liever een no-fly zone installeren in een land waar de Russische luchtmacht en Amerikaanse luchtmacht al dagelijks elkaar tegen komen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Euribob op 30-10-2016 11:57:12 (Doe maar niet) ]
  zondag 30 oktober 2016 @ 11:57:05 #153
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_166298727
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:54 schreef BarryOSeven het volgende:
Snap gewoon niet waarom er altijd een vijand moet zijn.

Mijns inziens moeten we toe naar een wereld op basis van cooperatie ipv concurentie.
Het creëren van een buitenlandse vijand is nu eenmaal een historisch bewezen concept in binnenlandse politiek.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_166298790
Hier graag verder over WikiLeaks

POL / Wikileaks - DNC e-mails

[ Bericht 34% gewijzigd door Euribob op 30-10-2016 12:11:22 ]
pi_166298795
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Inderdaad. Ze moeten maar eens ophouden met hun ouwe wijven bemoeienis.
En Trump isolationistisch? Hij is een zakenman. DIe willen vooral globaal zaken doen.
De beste man wil de importtarieven verhogen zodat Amerikaanse bedrijven terugkeren naar de heimat. Veel isolationistischer wordt het niet.

En die bemoeienis pakt soms verkeerd uit. Dat ben ik helemaal met je eens. Je moet echter beseffen dat het gat dat de VS achterlaat, wanneer zij zich terugtrekt achter haar grenzen, wordt opgevuld door een andere supermarkt. Niet voor niets is China al langere tijd druk met het uitbreiden van zijn invloedssfeer in Afrika.

Wat dat betreft mogen we blij zijn met een bondgenoot als de VS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:01:50 #156
440653 BarryOSeven
pi_166298805
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het creëren van een buitenlandse vijand is nu eenmaal een historisch bewezen concept in binnenlandse politiek.
Yup dat begrijp ik. Het is een sterke peiler om van alles om door te kunnen drukken. Het zorgt er alleen wel voor dat we nooit als planeet ook maar ene ruk verder komen als we elkaar de koppen in blijven slaan. En dat is ook een resultaat van het creëren van een vijand.
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:02:20 #157
440653 BarryOSeven
pi_166298819

[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 30-10-2016 12:12:24 (Maar dat weet je dus niet, plaats het dan ook niet) ]
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:02:30 #158
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166298822
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:54 schreef Nintex het volgende:

[..]

Wat een corrupte bende of wat Trump zou zeggen: "What a mess, a complete and total disaster"

Die zure kop van die CNN muts ook. "Shit daar gaat ons Clinton feestje"

[..]

Obama trok een streep en deed vervolgens niks. Hij heeft het Syrie beleid zelf uitbesteed aan Rusland, omdat de VS geen actie ondernam.

De VS heeft daar gewoon 'verloren'. Dat verlies moeten ze erkennen en proberen een manier te vinden om Rusland terug naar de onderhandelingstafel te krijgen. Echter wil Hillary liever een no-fly zone installeren in een land waar de Russische luchtmacht en Amerikaanse luchtmacht al dagelijks elkaar tegen komen.
Waar ik dus gewoon bang voor ben is dat warhawk Hillary zich wenst te bewijzen en klakkeloos en no-fly zone in gaat stellen wat de Russen en de Syrische regering zal verwerpen.
Dit kan natuurlijk ook als gevolg hebben dat Rusland meer grondtroepen gaat inzetten.
Ook Turkije zal zich moeten realiseren dat als er een conflikt ontstaat tussen US/UK jagers en Russische jagers zij direkt bij dit conflikt betrokken worden.
En ik denk zomaar dat Erdogan niet zo gek is dat hij hierop aan het wachten is.
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:05:31 #159
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166298878
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De beste man wil de importtarieven verhogen zodat Amerikaanse bedrijven terugkeren naar de heimat. Veel isolationistischer wordt het niet.

En die bemoeienis pakt soms verkeerd uit. Dat ben ik helemaal met je eens. Je moet echter beseffen dat het gat dat de VS achterlaat, wanneer zij zich terugtrekt achter haar grenzen, wordt opgevuld door een andere supermarkt. Niet voor niets is China al langere tijd druk met het uitbreiden van zijn invloedssfeer in Afrika.

Ik ben helemaal niet blij met het huidige Amerika. Ze hebben al meegeholpen aan een instabiele EU (Oekrainie) en ze blijven maar doorgaan met hun gezeik.
Syrie is al van oudsher een Russische bondgenoot en dat heeft de USA en Israel altijd al dwars gezeten. Maar hoe het zich nu ontwikkeld bevalt zelfs de Israeliers niet. Die zien ook al een full scale war aankomen tegen de Russen.
pi_166298911
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Obama trekt tenminste nog een streep. Vandaar de sancties tegen Rusland en het gerommel in de Zuid-Chinese Zee.

Maar als ik Trump goed begrijp, staat hij een isolationistische koers voor. De VS moet zich volgens hem vooral niet teveel met anderen bemoeien.
Iets wat men al jaren oppert toch, dat plaatje dat ze in elke continent een militaire basis hadden bijvoorbeeld
pi_166298932
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:05 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet blij met het huidige Amerika. Ze hebben al meegeholpen aan een instabiele EU (Oekrainie) en ze blijven maar doorgaan met hun gezeik.
Syrie is al van oudsher een Russische bondgenoot en dat heeft de USA en Israel altijd al dwars gezeten. Maar hoe het zich nu ontwikkeld bevalt zelfs de Israeliers niet. Die zien ook al een full scale war aankomen tegen de Russen.
Je negeert 99 procent van mijn post.

Ik erken dat de VS niet altijd verstandig handelt (hoewel Oekraïne een slecht voorbeeld is - het zijn de Russen die daar verkeerd bezig zijn). Het is alleen wat naïef om te denken dat alles pais en vree is als de VS stopt zich te bemoeien met andere landen. Dat vacuüm wordt gewoon opgevuld door een andere supermacht.
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:12:03 #162
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166299006
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh dat gebeurt al langer. Er worden al jaren lage belasting tarieven aangeboden aan bedrijven die weer terug willen komen.
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:13:20 #163
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166299037
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je negeert 99 procent van mijn post.

Ik erken dat de VS niet altijd verstandig handelt (hoewel Oekraïne een slecht voorbeeld is - het zijn de Russen die daar verkeerd bezig zijn). Het is alleen wat naïef om te denken dat alles pais en vree is als de VS stopt zich te bemoeien met andere landen. Dat vacuüm wordt gewoon opgevuld door een andere supermacht.
Als Russen en Chinezen dat zonder geweld doen dan heb ik liever hun dan de Yanks.
pi_166299123
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:13 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Als Russen en Chinezen dat zonder geweld doen dan heb ik liever hun dan de Yanks.
Rusland is inderdaad lekker geweldloos geweest in Oekraïne. En Tsjetsjenië. En Syrië.
pi_166299125
Wat vooral opvalt is dat James Comey nu aangevallen is door de Democrats. Hij is nu het 'probleem' niet Hillary of Huma.

Mijn vermoeden is dat team Clinton besluit om Huma onder de bus te gooien. Huma heeft namelijk onder ede tegen de FBI gelogen (tante Hillary ook daar niet van):
tomjanmeeus twitterde op zondag 30-10-2016 om 08:29:37 Dit verklaart iets: Huma Abedin Swore Under Oath She Gave Up ‘All the Devices’ With State Dept. Emails https://t.co/lFKNXXPJZa reageer retweet
Er bestaat overigens een grote kans dat Huma's e-mail adres gelinkt is aan de laptop van Weiner. Dat ze tijdens de clean-up vergeten zijn om de e-mails van die laptop af te halen en de FBI dus nu toegang heeft tot ten minste een gedeelte van de 33 000 missende e-mails.

Waarom heeft Comey dit besloten? Tegen de wil van het Obama White House en de Democrats in? Je moet je voorstellen dat de directeur van de FBI het belangrijk genoeg vond om dit voor de verkiezingen te melden. Hij wist dat de Democrats hem van alle kanten zouden aanvallen. Hij wist dat het mogelijk zijn baan zou kosten en hij wist dat de Republicans daar ge(mis)bruik van zouden maken.

Waarom zou de director van de FBI die notabene benoemd is door Obama(!) besluiten om Clinton vlak voor de verkiezingen een groot probleem te bezorgen. Terwijl hij 10 dagen zijn mond had kunnen houden en niemand wijzer was geworden? Wat weet de Director van de FBI dat de miljoenen stemgerechtigde Amerikanen niet weten. Dat hij nog liever het risico neemt om president Trump te benoemen i.p.v. president Clinton.
pi_166299127
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:12 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oh dat gebeurt al langer. Er worden al jaren lage belasting tarieven aangeboden aan bedrijven die weer terug willen komen.
Importtarieven verhogen is toch echt compleet andere koek.
pi_166299190
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:17 schreef justanick het volgende:

[..]

Rusland is inderdaad lekker geweldloos geweest in Oekraïne. En Tsjetsjenië. En Syrië.
En de Chinezen staan nou ook niet bepaald bekend om hun vredelievendheid. Niets voor niets is dat land bezig met het uitbreiden van zijn militaire macht.
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:20:17 #168
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166299192
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:17 schreef justanick het volgende:

[..]

Oekraine zijn seperatisten, Tsjetjenie was tegen radicale Islamisten (die nu gezellig IS versterken), Syrie zijn ze gevraagd door de Syrische regering voor hulp.
pi_166299195
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:18 schreef hunter2011 het volgende:
umpire43 twitterde op zaterdag 29-10-2016 om 17:16:15 BIG!!! The white house has just cancelled all rallies by Obama or his wife at any Hillary events. He will no longer… https://t.co/xcnbMaBOtW reageer retweet
Je eigen bron van dit clickbait stuk geeft inmiddels expliciet aan dat het bericht wordt gezien als FALSE en dat ze bij een kleine extra bevestiging daarvan het stuk intrekken. Just sayin'.
pi_166299201
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:18 schreef hunter2011 het volgende:
umpire43 twitterde op zaterdag 29-10-2016 om 17:16:15 BIG!!! The white house has just cancelled all rallies by Obama or his wife at any Hillary events. He will no longer… https://t.co/xcnbMaBOtW reageer retweet
Vals gerucht, is de eerste reactie onder de Tweet. Met bron.
pi_166299219
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:20 schreef justanick het volgende:

[..]

Je eigen bron van dit clickbait stuk geeft inmiddels expliciet aan dat het bericht wordt gezien als FALSE en dat ze bij een kleine extra bevestiging daarvan het stuk intrekken. Just sayin'.
Haha, maakt niet uit. Gewoon Twitter blind vertrouwen :+
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:22:35 #172
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_166299232
Als het op social media staat dan is het waar.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_166299241
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vals gerucht, is de eerste reactie onder de Tweet. Met bron.
Ok, gerucht maar aannemelijk?

SavageNation twitterde op zondag 30-10-2016 om 08:05:43 Watch "BREAKING - FBI INSIDER - Huma Abedin Seeking Immunity Deal With FBI" on YouTube - https://t.co/kgFarngblE reageer retweet
pi_166299252
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:20 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oekraine zijn seperatisten, Tsjetjenie was tegen radicale Islamisten (die nu gezellig IS versterken), Syrie zijn ze gevraagd door de Syrische regering voor hulp.
Tsja, zo kunnen we alle Amerikaanse interventies ook wel verdedigen. Iets zegt mij dat je daar anders over denkt.

Maar het punt is vooral dat er geen reden is om aan te nemen dat de Russen de weg van de vrede bewandelen.
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:24:27 #175
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166299268
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Importtarieven verhogen is toch echt compleet andere koek.
Heb je de NL importtarieven al eens gezien? Bijvoorbeeld op auto's? En toch wordt er flink gekocht.
Kijk als een bedrijf in Nederland zijn hele handel opdoekt en in Polen iets nieuws opzet PUUR om de loonkosten te drukken dan mag je als regering best wel eens wat maatregelen nemen.
De ontslagen mensen krijgen dus uitkering en dat moet de Regering ophoesten maw. de inwoners.
Plus dat de Regering een flinke klap belasting misloopt van dat bedrijf.
En daar doelt Trump op. En uiteraard is Mexico een lage lonen land aangrenzend aan de US.
Dat maakt het extra zuur. Ik begrijp zijn reden helemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')