Herstel: De Pol-deskundigen verzekerde mij dat Trump 0,0000001% kans had om de republikeinse kandidaat voor de presidentsverkiezingen te worden.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 10:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is gewoon een domme leugen, want in datzelfde fivethirtyeigt stond hij al aan het begin van die voorverkiezingen fier bovenaan de polls.
Whehe, prima dat je nu compleet draait na je leugen hoor, maar dan ben ik alsnog niet aangesproken aangezien ik daar nooit bij heb gehoord en ik heb daarom direct aan het begin van de verkiezingen al een weddenschap met de POL-mod aangedurfd over de kansen van Trump die mijns inziens veel groter waren dan hier door sommigen werd toegegeven. Maar nu is het wel gewoon klaar met Trump (tenzij er een groot wonder gebeurt, het kan altijd).quote:Op donderdag 20 oktober 2016 10:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Herstel: De Pol-deskundigen verzekerde mij dat Trump 0,0000001% kans had om de republikeinse kandidaat voor de presidentsverkiezingen te worden.
Waarom zouden zwevende kiezers op iemand stemmen die aangeeft geen vertrouwen te hebben in het democratische proces? Als ze dit soort onzin geloven gaan ze überhaupt niet op Trump stemmen, aangezien Trump zelf al aangeeft dat stemmen in zijn geheel geen zin heeft wegens 'rigged elections'. Wat hij doet is dus niet stemmers binnenhalen, maar mensen ontmoedigen naar de stembus te gaan.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:00 schreef Braindead2000 het volgende:
Dus Trump wil niet op voorhand te uitslag van de verkiezingen respecteren vanwege mogelijke onrechtmatigheden. Schijnt heel erg te zijn dat hij dat zei. Zouden die voormalige Sanders-kiezers dat ook denken (dat het heel erg is dat hij dat zei), zou de meerderheid van de republikeinse kiezers dat ook denken? Lijkt mij dat hij met zo'n opmerking eerder scoort bij de zwevende kiezers dan dat het hem schaad.
Jij denkt dat de meerderheid van de Amerikaanse bevolking ervan overtuigd is dat deze verkiezingen eerlijk verlopen?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom zouden zwevende kiezers op iemand stemmen die aangeeft geen vertrouwen te hebben in het democratische proces? Als ze dit soort onzin geloven gaan ze überhaupt niet op Trump stemmen, aangezien Trump zelf al aangeeft dat stemmen in zijn geheel geen zin heeft wegens 'rigged elections'. Wat hij doet is dus niet stemmers binnenhalen, maar mensen ontmoedigen naar de stembus te gaan.
Echter hebben we natuurlijk de Republikeinse primaries al achter de rug. De hypothese dat Trump zwaar onderpeilt zou worden kun je in de peilingen en uitslagen daar prima toetsen en dan zie je dat hij grosso modo gewoon ruim binnen de MoE gepeild is. FiveThirtyEight deed al eens een poging.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 10:47 schreef fixatoman het volgende:
Maar het is natuurlijk wel enigszins vergelijkbaar omdat beide unieke situaties zijn waar stereotype boze blanke onder/midden klasse die al jaren niet stemmen een grote invloed kunnen hebben. Ook zit je met de vergelijkbare situatie dat jongeren pro-Hillary/remain zijn/waren maar uiteindelijk niet gaan/gingen stemmen.
Jij denkt dat mensen die er van overtuigd zijn dat stemmen geen zin heeft omdat de verkiezingen oneerlijk zijn allemaal massaal gaan stemmen als Trump aangeeft de uitslag niet te respecteren? Dat was namelijk het punt, dit is weer een heel andere vraag die je stelt.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de meerderheid van de Amerikaanse bevolking ervan overtuigd is dat deze verkiezingen eerlijk verlopen?
Ja, daar zal het probleem niet zo in zitten.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de meerderheid van de Amerikaanse bevolking ervan overtuigd is dat deze verkiezingen eerlijk verlopen?
Dat is ook een beetje een terugkerend probleem. Trump kan een tijdje doen wat zijn hem influistert, maar op een gegeven moment gaat hij altijd improviseren.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:08 schreef Mike het volgende:
Ik denk dat het campagneteam van Trump vannacht de haren uit het hoofd trok na de opmerking van Trump dat hij nog niet zeker weet of hij de verkiezingsuitslag zal accepteren. Hij riep al weken dat de verkiezingen 'rigged' zijn en zijn running mate en campagneteam geven daarna telkens in de media aan dat ze uiteraard de verkiezingsuitslag wel accepteren. Dat moet gewoon uitgebreid intern besproken zijn en op het moment dat de hele wereld meekijkt, zet hij z'n team gewoon weer voor lul.
Nee.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij gelooft nog daadwerkelijk in de kansen van Trump?
Vanwaar dan dat plaatje? Is het niet beter te accepteren dat Trump gewoon niet populair of goed genoeg is?quote:
De WaPo had een stukje over Conway die een post retweette waarin werd aangegeven welk gedeelte van Trumps antwoorden van haar afkomstig leken en waar hij 'off-script' ging:quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:08 schreef Mike het volgende:
Ik denk dat het campagneteam van Trump vannacht de haren uit het hoofd trok na de opmerking van Trump dat hij nog niet zeker weet of hij de verkiezingsuitslag zal accepteren. Hij riep al weken dat de verkiezingen 'rigged' zijn en zijn running mate en campagneteam geven daarna telkens in de media aan dat ze uiteraard de verkiezingsuitslag wel accepteren. Dat moet gewoon uitgebreid intern besproken zijn en op het moment dat de hele wereld meekijkt, zet hij z'n team gewoon weer voor lul.
Ik geloofde ook niet in in Brexit. Maar daar had ik het fout.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vanwaar dan dat plaatje? Is het niet beter te accepteren dat Trump gewoon niet populair of goed genoeg is?
Als ze recht hebben op ondersteuning kunnen ze een andere verzekering afsluiten volgens de brief. Tijd om zelf actie te ondernemen dus. Wellicht niet heel gebruiksvriendelijk maar een basisverzekering zoals we hier kennen is in de VS natuurlijk onbespreekbaar. Dan ontkom je niet aan dit soort ellende.quote:
Ja, hij had als outsider nu al een straatlengte voor kunnen staan, als hij maar iets gedisciplineerder was geweest, Maar ja, hij kan zich niet beheersen en is volgens z'n eigen staff vaak niet voor rede vatbaar. Dan maak je het jezelf wel erg moeilijk...quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:16 schreef Monolith het volgende:
Het is de frustratie die je bij veel van de mensen ziet die Trump aan de overwinning proberen te helpen en illustreert ook mooi waarom de man totaal ongeschikt is voor het ambt. Trump neemt advies van anderen niet serieus en lijdt aan enorme zelfoverschatting.
Zijn opmerking betrof alles wat met de verkiezingen te maken heeft. De partijdige media, Hillary die een free out of jail card kreeg. Ik denk dat de grote meerderheid van de kiezers denkt dat er wel wat zaken zijn geweest betreffende deze verkiezingen waar het er niet helemaal eerlijk aan toe ging, daarom denk ik dat die opmerking niet zoveel impact heeft bij de kiezers.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen die er van overtuigd zijn dat stemmen geen zin heeft omdat de verkiezingen oneerlijk zijn allemaal massaal gaan stemmen als Trump aangeeft de uitslag niet te respecteren? Dat was namelijk het punt, dit is weer een heel andere vraag die je stelt.
En wat gaat Hillary nu gaan doen om deze mensen te helpen?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als ze recht hebben op ondersteuning kunnen ze een andere verzekering afsluiten volgens de brief. Tijd om zelf actie te ondernemen dus. Wellicht niet heel gebruiksvriendelijk maar een basisverzekering zoals we hier kennen is in de VS natuurlijk onbespreekbaar. Dan ontkom je niet aan dit soort ellende.
Waarom probeer je toch steeds de Brexit er bij te betrekken, die zijn namelijk niet echt vergelijkbaar.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:17 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Ik geloofde ook niet in in Brexit. Maar daar had ik het fout.
Dat kun je oa hier vinden: https://www.hillaryclinto(...)everyone-in-america/quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:20 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En wat gaat Hillary nu gaan doen om deze mensen te helpen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |